Willie Wortel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:46:
Domba, je doet allemaal beweringen die onjuist zijn.
Ik zal voor eens en voor altijd even een filmpje maken, HOWTO:......pppfffff
hier de eerste video;
un-comment de regels aan het begin van DaL om ds18b20 sensoren zichtbaar te maken op een dPin.
Dit vereenvoudigd het zoeken naar aangesloten sensoren waar bv de pullup niet in orde is.
Ik heb eerst een pin gekozen waar niets op is aangesloten, daarna verander ik dit in een pin waar wel sensoren op zijn aangesloten.
[
video]
de rest volgt, eerst mijn trouwe 4voeter uitlaten.
er komt geen rest meer, kost me teveel tijd. Er zijn 1000 dingen die leuker zijn.
pppfffffff
Op welke bewering doel je, ik weet van al mijn DS18B20's de RomID's als ook waar ze zitten in het systeem en samen met de flowmeters vormen deze 6 warmtemeters (WP1, WP2, zonnecollectors, biomassa-CV, warmte-injectie uit HT-buffer en warmtewisselaar [koppeling tussen circuit van WP2 aan WP1]
Warmtebronnen staan niet parallel en daarmee is het geen zuivere cascade,
Het is net hoe je bekijkt of verdeeld 4 warmtemeters maken gebruik van gegevens van 1 flowmeter of 5 warmtemeters gebruiken gegevens van 2 flowmeters, warmtewisselaar kan je primair als secundair meten omdat die 2 kanten op werkt afhankelijk welke WP loopt, als je splitst over 2 monitoringen dan heb je 5 warmtemeters en benodig je de temperatuur sensoren voor 3 warmtemeters op een netduino omdat samen met 1 flowmeter te gebruiken
In principe kan biomassa-CV via HT-buffer beide verwarming circuits enige tijd voorzien van warmte, zonder dat WP1 &WP2 warmte hoeven te leveren
Net als het als het niet zo koud is dat enkel 1 WP alle verwarming kan verzorgen aldan niet eventueel ondersteund met warmte uit HT-buffer.
Inlet WP1 en Outlet WP1 worden samengebruikt voor een warmtemeter, maar Inlet WP1 wordt ook met inlet-buffer gebruikt als een warmtemeter om te bepalen hoeveel warmte uit HT-buffer komt en je gebruikt de Outlet van WP1 voor hoever je het mix-ventiel van de HT-buffer open stuurt om dT op 2-2,5C te houden, maar aan output van de netduino ben ik nog niet toe vanwege de moeite met de opstartstring
Ook voor de arduino heb je pullup's nodig en gebruik ik alle DS18B20 non-parasitair zodat je rekening moet houden met max 1,5mA voor I
dd en voor een netduino digitale pin niet verder dan 8mA zou moeten gaan, vandaar een eigen power supply, voor zover de hardware.
hex erin zetten is al jaren geen probleem , wel dat ik moeite heb met de opstart string en dat de NetduinoMonitoring.sln incompatible is als ik de handleiding volg op een W7 om deze te openen in VS2013
om de opstart string in de source code te zetten.
Geen idee waar het aan ligt sinds versie 3 heb ik VS2012/VS2013 niet nodig gehad tot nu dan omdat de hex-file ruim voldoende was om mijn monitoring zonder P1 op te zetten voor enkel pulsmeters met een eigen html pagina
Edit: uiteindelijk NetduinoMonitoring.sln kunnen openen in VS2013, je moet wel de clou weten na een geheel nwe instalatie
(ook deze keer als file NetduinoMonitoring.sln aanklik, openend visual studio met incompabible(unsupported), dan maar open project, geeft die load failed, nog eens een reload dan komt die dat er user input nodig is en dan blijkt dat je de bron/herkomst van de source moet goedkeuren als betrouwbaar, na vs2013 afsluiten, een andere/volgende versie wilt open gaat daarna gewoon in 1 klik op file NetduinoMonitoring.sln )
[
Voor 8% gewijzigd door
Domba op 07-12-2016 13:39
]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant