[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
jmeinders schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:24:
Helemaal super Willie !!! En nu nog Net Micro Framework 4.4 dan is het helemaal af. Heb je enig idee of het er ooit nog van zal komen?
Ik kan wel melden dat er beweging is waargenomen bij het bedrijfje Secret Labs, ben gematigd positief zeg maar.
Het andere issue waar het bedrijfje bijna aan ten onder is gegaan is Agent watch, het horloge debacle, maar daar is men druk mee bezig dit af te wikkelen door de backers een refund te geven in de vorm van cadeau bonnen?.? zo lezen we. Aan zo een avontuur hadden ze ook nooit moeten beginnen, .....met de wijsheid van nu, ik heb het in ieder geval altijd al een slecht idee gevonden. Heb ik toentertijd ook laten weten, daar is Secret Labs veel te klein voor. Maar Chris is een beetje eigenwijs, en wie niet luisteren wil.......

--------
help in de vorm van pictionary:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yhGuhat0W557yCGrncFNmjbZ/full.jpg

wat kost nu zo een meting, we willen wel alles weten:

voltage 230v
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uWmQn3IIofzPHVh30y0A1zwU/full.jpg

Maximale fictieve AC voltage op shunt naar nul.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I0bto8ojyy1iopPLYGtYxcXG/full.jpg 8)

een Ohm's law calculator erin geprogrammeerd zodat alle berekeningen gecontroleerd kunnen worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mboFEf6syDXFr6Rh8iPMCDC2/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Willie Wortel op 19-11-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
D66 is echt de weg kwijt op weg om kiezers te winnen, straks wordt ik nog aangeklaagd voor eventueel ondeugdelijke software in de Netduinotjes. Nu heb ik me nooit vertegenwoordigd gevoeld door die partij maar nu gaan ze te ver.

Aansprakelijkheid

In het document roept Verhoeven de overheid op te onderzoeken of fabrikanten van software aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de veiligheid van hun producten.

Willie Wortel (Ik) ben o.a. fabrikant van deze software.

http://www.nu.nl/gadgets/...-apparaten-verbieden.html

Er is al een gedachten politie, nu ook software politie. Ik kijk wel uit om nog een versie beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:23

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Gaat over verkoop
Je kan een disclaimer popup toevoegen en klaar. Hebben de gebruikers zelf goedkeuring gegeven.

Netduino draait hier heel stabiel op een before dal versie sind hij aan een apple router hangt. Geen vastloper meer gehad.
Hij zit inmiddels ook op een ups zodat hij blijft loggen tijdens stroomuitval.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Zo heet zal de soep inderdaad niet gegeten worden. Ik denk dat dit gewoon niets gaat worden dat voorstel van D66.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, Gé....die popup gaat er zeker inkomen, zonder vrijwaring, zeg maar, geen toegang. Je weet maar nooit met Den Haag, vandaag niet, morgen weer wel......zoals de wind waait hangt het jasje zeg maar. 8)

------------------
in de help een aantal voorbeelden gemaakt how to: BV bij een dc volt shunt: Neem altijd de hoogst mogelijke Voltage Source (piek) waarmee je werkt en daarboven een veiligheid marge Voer dit in de calculator in, daarna de output voltage, ga nu na welke weerstanden gebruikt moeten worden waarbij R1 hoge weerstand. (daarna terugrekenen in de Ohms calculator voor verbruik van de meting, die moet zo laag mogelijk zijn).

de output voltage in het schema mag de 5.3 volt voor een ads1115 nooit overschrijden, en mag nooit hoger zijn dat de aangegeven resolutie waarmee gewerkt wordt. Dit geldt voor alle output voltages in elke tab.
Dus bij een resolutie van 2.048v mag de output voltage de 2v niet overschrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/swGZzvAsirCIsWBW6atyg7KZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9WuYMmPCjFtl6jgj4R73kQ8A/full.jpg

Een zener diode ..v (1W) in de schema's (bescherming tegen een te hoog voltage), nut of niet wordt duidelijk gemaakt in deze YouTube video. De keuze aan jezelf uiteraard.

https://www.youtube.com/watch?v=WdDFI1IRQds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:42
Willie,

het blijft een top product. Foutjes maakt MS ook en die hebben meer mensen en meer tijd om de software te maken / testen.

Ik ben blij dat mijn Netduino weer in de meterkast hangt. Alles werkt weer fluitend.

Nogmaals thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal de laatste tijd heb ik eigenlijk geen vastlopers meer gehad, maar krijg ik regelmatig data van de p1 die niet klopt. Bij het uitlezen via het comando now zie ik dat het laatste telegram van bijvoorbeeld een uur terug is. Netduino zit een halve meter van de p1 poort en ik gebruik het shieldje van sateetje.
Het maakt niet uit wat voor een kabel ik gebruik, heb het geprobeerd met ftp kabel, utp kabel en gewone telefoonkabel. Iemand een idee?
Overigens de waardes van de temperatuur, S0 en watermeter lopen wel gewoon goed door.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 15:55
wanneer is dat begonnen? Misschien iets met zomer/wintertijd?

Hier draait ie ook heel stabiel. maar ik gebruik geen P1-poort. slechts een S0-kWh meter en temperatuur sensoren. Ook op de shield van Sateetje.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
Ik lees alleen maar positieve verhalen, geen vastlopers meer etc.
Mijn Netduino loopt zovaak vast dat de lol er volledig vanaf is op dit moment.
Ik log de P1-poort en 3x S0, voeding via USB en direct aangesloten op het Ziggo modem.

Waar zou ik de oorzaak van de vastlopers kunnen zoeken?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MichielFRL, indien alles goed aangesloten zal de Netduino nagenoeg nooit vastlopen als je geen internet zou gebruiken.

Dus we kunnen al een groot deel uitsluiten. Het is duidelijk dat de communicatie tussen de Netduino met je modem niet fijntjes verloopt, kan liggen aan onjuiste instellingen zowel in je modem alsook in je Netduino. MAC address, ? IP juist,? probeer anders een static DHCP icm met je MAC address in je modem.

staat de DNS server in je modem ingevuld, daar maakt de Netduino gebruik. Anders weet je Netduino niet de ip adressen van je data providers. ik gebruik 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:18:
Bij het uitlezen via het comando now zie ik dat het laatste telegram van bijvoorbeeld een uur terug is.
................
de Netduino haalt de date/time van de NTPtime server van het internet.

code:
1
       p1Now.LastTimeReceivedTelegram = Date.Now

dus....

code:
1
2
Private Shared Function NTPTime(ByVal SNTPserver As String) As DateTime
.........

van deze server: "0.p1portlogging.pool.ntp.org"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Zoals ik hierboven beschreef draait er bij mij alleen een S0-meter en twee temperatuursensoren. Hij logt alles naar PVoutput. de koppeling gebeurd via een goedkoop switchje op zolder met een lange ethernetkabel naar beneden naar de Fritz modem (xs4all).

Aan de switch hangt ook nog een Youless, een RPi en de logging van de PV-omvormer. Zelden tot nooit een probleem gehad met het spontaan vastlopen van de Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zelf ben bezig met de laatste stukjes code te schrijven. Een last minute, ondersteuning voor een FllowMeter TBV een warmtepomp COP berekeningen, dat wordt samen met Tweaker Domba ontwikkelt.

klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HxV4L1CTbfWel3lZC4oTEmTl/medium.jpg

Bottom line, als ik niet veel vertrouwen in dit kleine speelgoed had gehad, dan had ik er nooit zoveel tijd ingestoken. in ieder geval, er komt heeeeeeel veel nieuws aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

MichielFRL schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:07:
Ik lees alleen maar positieve verhalen, geen vastlopers meer etc.
Mijn Netduino loopt zovaak vast dat de lol er volledig vanaf is op dit moment.
Ik log de P1-poort en 3x S0, voeding via USB en direct aangesloten op het Ziggo modem.

Waar zou ik de oorzaak van de vastlopers kunnen zoeken?
Ik heb ook nog regelmatig een vastloper dus geen paniek.
Waar het aan ligt kan veel oorzaken hebben, SD-kaartje wat niet lekker meer is, gevoelige S0 kabels, internet, matige verbindingen van kabels in klemmen of gesoldeerd, brakke voeding, ik weet het ook niet.
Ik heb 2 Netduino's plus2 naast elkaar draaien op een enkel 2x S0 pulsmeters aangesloten en op de ander 2x S0, 4xOnewire, P1-poort, LCD.
Beiden resetten om 0.00 uur en schrijven naar SD-kaartje.
De N+2 met alleen 2x S0 loopt nooit vast en de ander regelmatig tijdens de restart om 0.00 uur en ook gewoon willekeurig overdag.
De oorzaak heb ik nog niet achterhaald, wat ik wel heb opgemerkt is dat als de Netduino zijn verzamelde data niet kwijt kan hij dan gauw vastloopt. Dit heb ik gemerkt met mijn watermeter die constant pulsen blijft sturen als het reflecterende driehoekje precies op de grens bleef staan en enkele pulsen per seconden verstuurd naar de Netduino.

[ Voor 14% gewijzigd door klump4u op 27-11-2016 20:18 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Ik kan trouwens iedereen adviseren om een 2000 puls pulsmeter te nemen. Wat een verschil in snelheid met de 1000 puls pulsmeter.
Willie Wortel schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
MichielFRL, indien alles goed aangesloten zal de Netduino nagenoeg nooit vastlopen als je geen internet zou gebruiken.
Aan de bekabeling is niks veranderd, zo van de eens op de andere dag is het vastlopen begonnen.
Willie Wortel schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
Dus we kunnen al een groot deel uitsluiten. Het is duidelijk dat de communicatie tussen de Netduino met je modem niet fijntjes verloopt, kan liggen aan onjuiste instellingen zowel in je modem alsook in je Netduino. MAC address, ? IP juist,? probeer anders een static DHCP icm met je MAC address in je modem.

staat de DNS server in je modem ingevuld, daar maakt de Netduino gebruik. Anders weet je Netduino niet de ip adressen van je data providers. ik gebruik 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in mijn modem.
In het Ziggo modem stonden geen DNS-servers ingevuld. De computers kregen de publieke DNS-servers van Ziggo. Ik heb dit aangepast en nu fixet als eerste de Ziggo DNS-server ingevoerd en als tweeede de Google DNS-server.

Netduino heeft sinds het ik hem gebruik een vast IP-adres wat buiten de DHCP range ligt, dus conflict is er niet.
klump4u schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:13:
[...]

Ik heb ook nog regelmatig een vastloper dus geen paniek.
Waar het aan ligt kan veel oorzaken hebben, SD-kaartje wat niet lekker meer is, gevoelige S0 kabels, internet, matige verbindingen van kabels in klemmen of gesoldeerd, brakke voeding, ik weet het ook niet.
De oorzaak heb ik nog niet achterhaald, wat ik wel heb opgemerkt is dat als de Netduino zijn verzamelde data niet kwijt kan hij dan gauw vastloopt.
Ik heb nu de partitie op de SD-kaart verkleind. Misschien dat de Netduino minder goed overweg kan met 2GB SD-kaartjes.

Netduino info:
Netduino Core Version: 4.3.1.0
Software Version : 3.2.1.0

[ Voor 5% gewijzigd door MichielFRL op 28-11-2016 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Van deze week komt de beta versie met alle vernieuwingen die ik heb geschreven met de kennis van nu.
Ik vind het verdomd leuk worden, alles lukt bij mij (voor het eerst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb nu de partitie op de SD-kaart verkleind. Misschien dat de Netduino minder goed overweg kan met 2GB SD-kaartjes.

Netduino info:
Netduino Core Version: 4.3.1.0
Software Version : 3.2.1.0
Hier ook in beiden een 2 GB SD-kaartje, volle partitie.

Misschien updaten,
Netduino core is nu 4.3.2.1
Software is 3.9.0.0

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netduino heeft sinds het ik hem gebruik een vast IP-adres wat buiten de DHCP range ligt, dus conflict is er niet.
Michiel, probeer toch maar eens om je netduino op DHCP te zetten met je MAC adres in de router gekoppeld aan het IP-adres. Heeft bij mij wel goed gewerkt. Ook heb ik alle bekabeling uitgevoerd met FTP (shielded) Cat5E bekabeling, dat scheelt ook al erg veel.

Met betrekking tot het P1 probleem, denk ik de boosdoener gevonden te hebben in de TCRT5000. Heb deze er nu 2 dagen af gelaten en geen probleem meer gehad. Denk te weten waar het aan ligt, binnenkort even wat solderen en kijken of dit het probleem oplost.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptChaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-12-2018
Collega's Netduino gebruikers,

Intussen draait mijn installatie met 4 pulsmeters goed en ik ben nu bezig met een leuk dashboard
aan het in elkaar te draaien , echter ik loopt tegen een paar dingen aan waar ik geen raad mee weet.
namelijk :
Ik wil graag de datum/tijd laten zien en ik dacht dat ik dat kon doen met "last message" uit 433 MHz box.
ik krijg dus wel een notatie maar geen tijd.

Dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg.
Verder leek het mij leuk om ook een live data grafiek te laten zien zoals Eagle zijn foto liet zien,
ik heb intussen wel een grafiek echter geen X en Y as notatie/verdeling.
hoe krijg ik dit voor elkaar ?
helaas lukt het me niet om pdf files van mijn input in dashboard designer mee te sturen 8)7

maar ik hoop toch dat jullie mij kunnen helpen

Captchaos :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
ik zal morgen eens kijken of ik wat screenshots kan maken van m'n settings...

EDIT: het is Aegle, koning van de zon. Niet Eagle :+ . Maar dat terzijde...

[ Voor 37% gewijzigd door Aegle op 30-11-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nog even deze tip:

Als je meerdere temperatuur sensoren op 1 dPIN aansluit zoals in onderstaand voorbeeld met 2 data draden naar 1 pin, vergeet dan niet om op iedere draad een pullUP weerstand aan te brengen. Je mag zoveel sensoren aansluiten als je wil, sluit zoveel mogelijk op 1 pin aan, dit kost weinig geheugen maar is zoveel sneller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QnZYMXSnzI1kI4qfOc13Ma93/full.jpg

Aan het begin van DaL, daar waar je de opstart string ingeeft staat een hulp programma om alle ds18b20 te detecteren op de aangegeven dPIN.

----------------------------------------------
Ik heb alle post goed gelezen en ben onder de motorkap gedoken zeg maar en heb een, voor mij, ontluisterende ontdekking gedaan. Bij het testen van verschillende configuraties liep mijn Netduino soms vast. Als je meerdere Threads inleest zonder een Thread.Sleep dan gaat het niet altijd goed, de ene keer wel, de andere keer niet.
Heb een en ander aangepast en herschreven, Dit is dus de reden waarom de Netduino anders opstart dan dat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ben benieuwd Willie, vandaag is een netduino om 1.00 uur gestopt met loggen naar pvoutput echter hij loopt nog gewoon door, zal hem eens resetten dadelijk.

Edit,
Zie net dat Ziggo vannacht onderhoud heeft gedaan hier in de buurt, dus geen internet.
Maar netduino liep wel door maar geen logging naar pvoutput.

[ Voor 33% gewijzigd door klump4u op 01-12-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
nieuw in DaL, flowMeter ondersteuning om de hoeveelheid water wat verpompt wordt te meten en de Coëfficiënt of Performance van oa een Warmtepomp te berekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HxV4L1CTbfWel3lZC4oTEmTl/medium.jpg

bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De nieuwste versie DaL 3.9.1.0 kan je hier downloaden .................... tot een week na dato ivm retentie tijd.

Later zal Gé Brander, indien hij tijd heeft deze op onze website zetten. Het gehele programma had trouwens zonde de hulp van Gé Brander en alle Tweakers die hier gegevens leverden niet mogelijk geweest daarvoor opnieuw dank.

Om geheugen te sparen is het mogelijk om pre-compiler opties aan/uit zetten aan het begin van het DaL programma. Later zal eea uitgebreid worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GB1rsxn23w91Z0CgIyFElnAg/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 03-12-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Dank Willie maar de meeste dank gaat toch echt naar jou! Wat een werk heb je er van gemaakt. Hartelijk dank :)

Later vandaag zal de nieuwe versie op de Codeplex pagina geplaatst worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 02-12-2016 12:48 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptChaos
Aegle,

Alvast bedankt voor je moeite.
Weet iemand iets over de actuele datum en tijd notatie.
Gek genoeg gebruikt de netduino wel de juiste tijd voor het wegschrijven van data in mijn log file
bijv, 20161202

Verder werkt alles nog steeds dus petje af voor de ontwikkelaar(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie,
Ik heb de nieuwe versie bekeken klopt het dat onewire niet meer op de analoge pin kan?
Startup string moet een hele nieuwe worden aangemaakt?
Oud dashboard werk ook niet met nieuwe web pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:16:
Willie,
Ik heb de nieuwe versie bekeken klopt het dat onewire niet meer op de analoge pin kan?
Startup string moet een hele nieuwe worden aangemaakt?
Oud dashboard werk ook niet met nieuwe web pagina?
oneWire op de analoge pin? is dat nieuw....... :) Nee natuurlijk niet, de ds18b20 is een digitaal sensor en werkt niet op een analoge A pin. De tmp36 is een analoge sensor.

De oude opstart string kan in de nieuwe options pagina maaaaaaar .....

kijk hier naar, de nieuwe string:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QIyP3HEoJla5Z3LcOP6mAJvz/full.jpg

VOOR de ; (puntkomma) moet je deze invoegen

;-1,;-1,;-1,;-1,;-1,;-1,

daarna reconfig drukken en daarna je temperatuur sensoren opnieuw instellen, want die tab is dan verziekt. (die is veranderd) Garantie tot aan de deur.

Het oude dashboard werkt gewoon met de nieuwe configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
CaptChaos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:42:
Aegle,

Alvast bedankt voor je moeite.
Weet iemand iets over de actuele datum en tijd notatie.
Gek genoeg gebruikt de netduino wel de juiste tijd voor het wegschrijven van data in mijn log file
bijv, 20161202

Verder werkt alles nog steeds dus petje af voor de ontwikkelaar(s)
Zal ik je eens helpen?

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt, Je wilt een klok of tijdnotatie, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:30:
[...]

oneWire op de analoge pin? is dat nieuw....... :) Nee natuurlijk niet, de ds18b20 is een digitaal sensor en werkt niet op een analoge A pin. De tmp36 is een analoge sensor.
Ik heb hier tot versie 3.9.0.0 toch 4 onewire sensor op 4 analoge pinnen draaien, deze was ook gewoon te selecteren in de options pagina, dus daarom mijn vraag hierover.
De analoge pinnen werken toch ook als digitale pin?

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 03-12-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:08:
[...]

Ik heb hier tot versie 3.9.0.0 toch 4 onewire sensor op 4 analoge pinnen draaien, deze was ook gewoon te selecteren in de options pagina, dus daarom mijn vraag hierover.
Nee Klump een ds18b20 is een digitale sensor en moet aangesloten zijn op een dPIN conform de aansluit schema's, de tmp36 echter geeft een stroompje naar de analoge pin en de Analog Digital Converter in de Netduino zet dit stroompje om naar een getal tussen 0 en 1023. Dit getal wordt weer omgezet naar een temperatuur. De ds18b20 geeft alleen een digitaal signaal.

EDIT: Ik heb de datasheet van de ds18b20 erop nageslagen, zoals ik al zei, een digital sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JIhUfgX7MvpZpAT5DGeRVSsy/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 03-12-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier staat de onewire toch nog bij in versie 3.9.0.0
Ik heb er 4 draaien op analoge pinnen A0, A1, A2 en A3

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/onewire.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door klump4u op 03-12-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptChaos
Beste Willy

Ik wilde graag en datum tijd notatie als "text"
Ik misbrukte het last message invuldeel van de remote 433 dat ziet er dus zo uit :
{<14>d F Y} {<14>G:i:s},3E5E7C,1,FFFFFF,1.0,20,6,7,3,238,217,152,48,1,Verdana,FFFFFF,0,0,1,000000,0,1,180,0,0,0,center,30,Time

maar dan krijg ik "01 januari 2015" "0:00:00" te zien, maar als ik hem op de pc maakt met het design programma krijg ik wel de goede datum en tijd te zien.

Ik hoop dat je er mee kan helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:24:
Hier staat de onewire toch nog bij in versie 3.9.0.0
Ik heb er 4 draaien op analoge pinnen A0, A1, A2 en A3
Het staat idd ook zo geprogrammeerd, anyway... in ieder geval is het nooit zo bedoeld in DaL. :)

Ik heb alleen de Apins en Dpins samen in het pulldown menu omdat je 2 verschillende sensoren in 1 tab kon invullen. tmp36 op een apin en ds18b20 op een dpin

Maar als het werkte, mooi toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:18:
[...]

Het staat idd ook zo geprogrammeerd, anyway... in ieder geval is het nooit zo bedoeld in DaL. :)

Ik heb alleen de Apins en Dpins samen in het pulldown menu omdat je 2 verschillende sensoren in 1 tab kon invullen. tmp36 op een apin en ds18b20 op een dpin

Maar als het werkte, mooi toch.
Maar nu in de nieuwe versie gaat het niet meer werken dus omdat ik de analoge pinnen niet meer kan selecteren in het menu van de DS18B20 sensor terwijl die wel als digitale pin kunnen werken.
Het enige wat ik nu kan doen is mijn printplaatje veranderen zodat de sensors op een digitale pin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:36:
[...]

Maar nu in de nieuwe versie gaat het niet meer werken dus omdat ik de analoge pinnen niet meer kan selecteren in het menu van de DS18B20 sensor terwijl die wel als digitale pin kunnen werken.
Het enige wat ik nu kan doen is mijn printplaatje veranderen zodat de sensors op een digitale pin komen.
je hoeft maar 1 letter te veranderen op regel 2252 en de NetduinoDpins in NetduinoApins te veranderen. Zo simpel kan het leven zijn. 8) Garantie tot aan de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UL5DWxuNWytdWBSjLaIj133b/full.jpg
als je die regel verandert zie je dit in je invoer Dpin maar wordt in een Apin ingelezen.

Klump laat even weten of het werkt, dan programmeer ik er een 2e optie in om ook A pins te kiezen. Intern leest het programma alleen de numerieke waarde en laat de eerste letter A of D voor wat het is.

Beter is alle ds18b20 op 1 digital pin of (als het werkt op 1 analoge pin maar is een mindere optie).

[ Voor 28% gewijzigd door Willie Wortel op 04-12-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
@ captChaos: Hierbij de beloofde screenshots van mijn configuratie voor de grafiek.

In de dashBoard Designer de grafiek selecteren. Vervolgens in de dashBoard Widgets de Widget options aanklikken. Je krijgt dan onderstaande tabs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U8cAXJBcUGl3q0LET1HP51Q6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/owNbqPM7lW54CiAXmFMI56Sg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hh6zeRx0iHgJyZJsNujWkHsO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8bVQLXLXjAYCZlyPqP4zcEY8/full.jpg

De tabs kun je naar believen aanpassen. Het resultaat is meteen zichtbaar in de dashBoard Designer.

Met bovengenoemde instellingen komt de layout van de grafiek er ongeveer zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lXiWui1LLkMqhr1pOp3QtLak/full.jpg

De tekst "Dagverloop" is een los tekstveldje :).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:24:
[...]

je hoeft maar 1 letter te veranderen op regel 2252 en de NetduinoDpins in NetduinoApins te veranderen. Zo simpel kan het leven zijn. 8) Garantie tot aan de deur.

[afbeelding]
als je die regel verandert zie je dit in je invoer Dpin maar wordt in een Apin ingelezen.

Klump laat even weten of het werkt, dan programmeer ik er een 2e optie in om ook A pins te kiezen. Intern leest het programma alleen de numerieke waarde en laat de eerste letter A of D voor wat het is.

Beter is alle ds18b20 op 1 digital pin of (als het werkt op 1 analoge pin maar is een mindere optie).
Verandering van regel moet is de sourcecode neem ik aan?
Zal het zo gauw mogelijk testen en laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door klump4u op 04-12-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Gisteren nog niet gepost maar de nieuwe versie staat online.

Update 2016-12-02:
Nieuwe release: hier is de V3.9.1.0 versie te downloaden.

Data Logging Ultimate Edition V3.9.1.0 and toolsNieuw in deze release:
  • Volt shunt for AC and DC
  • Calculation Ohms Law and Shunt build in
  • asc712 support for AC and DC
  • ads1115 support for Analog to Digital for precise measuring
  • Flow Meter support for water speed, totals, and COP calculations
  • ds18b20 renewed now with oneWire support
  • tmp36 now over ads1115 for precise measuring
  • manual online in the web-pages (only in Dutch)
Weer heel veel dank naar Willie voor al zijn programmeerwerk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Iemand de HEX file in gebruik en werkend voor andere sensoren dan enkel de slimme meter, mijn string zou corrupt zijn (gemaakt met Web pagina's), maar hoe ziet dan een werkende string eruit.

Mocht je een werkende string hebben met 2 of meer sensors anders dan P1, mijn PM box staat open

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie,
Ik heb de Dpin veranderd naar Apin in de sourcecode en dat werkt.
Alleen krijg ik dan een conflict melding als ik de string wil uploaden naar de netduino daar ik pin D2 en D3 dan dubbel gebruik volgens de optionspagina.
Echter ik heb de opstartstring in de sourcecode gezet en dan werkt het gewoon.
Ik heb 4 DS18B20 op 4 analoge pinnen en dat werkt gewoon.
Ik heb wel mijn dashboard moeten aanpassen door die 4 pinnen maar dat werkt ook nu.
Ik krijg wel geen een webpagina in Explorer geopend maar wel in Chrome maar dat zal wel aan mijn kant liggen maar ik weet nog niet wat dus draaien we nu maar effe alles in chrome.
Nu maar eens kijken hoe de stabiliteit is met de aanpassingen van de Threads.Sleeps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Na feedback van Tweakers is er eea aangepast aan code, er staat een paar posts verder een update van DaL, versie 3.9.1.1

[ Voor 227% gewijzigd door Willie Wortel op 06-12-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je 2 ds18b20 gebruikt met 2 verschillende digitale pins dan zal de Netduino 2x de class variabelen reserveren in het geheugen, 2x een Thread aanmaken, 2x 750 millisecs wachten op signaal alles 2x

Dus 4 ds18b20 op 4 verschillende pins = 4x ..........

MAAR 255 ...... ds18b20 op 1 digitale pin = 1x class variabelen, 1x Thread, 1x 750 millisecs alles 1x en geen 255 x....

de nieuwe oneWire class is de Rolls Roys onder de geschreven classes.

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 05-12-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Nou dan gaan we maar eens kijken of we de print kunnen veranderen voor de onewire.
Dat van de opstartstring op sd-kaart had ik ook al ondervonden, ik dacht al dat het aan mij lag.
Moet lukken toch, effe goede kabels zoeken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/Print%20netduino%20(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/Print%20netduino%20(2).jpg

[ Voor 34% gewijzigd door klump4u op 05-12-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Met de nieuwe hex-file kan ik via de opstartstring sensors toevoegen.
Vanavond laat als 1 van 2 WP's even stil staat, eens kijken als ik hem omwissel voor waar nu een arduino in monitoring-net zit, dat zijn gelijk 9(of 33) DS18B20 sensors, 1(of 5) flowmeters en 1(of2) pulsmeter (nog 9 zitten op ander netduino)

Zou er een toelichting (description) veldje bij temperatuur sensors kunnen want met meer dan 30 stuks is enkel een ROM-ID niet zo overzichtelijk meer, of hoe je dit zelf eenvoudig kunt doen ?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:00:

Zou er een toelichting (description) veldje bij temperatuur sensors kunnen want met meer dan 30 stuks is enkel een ROM-ID niet zo overzichtelijk meer, of hoe je dit zelf eenvoudig kunt doen ?
Daar zit ik ook mee.....ff kijken.

in versie 3.9.1.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hnZ9bKjjQnSXrG2vowhZmqxD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WFawfw2F9lDd6fSACu7tRLg7/full.jpg

ook datum/tijd toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwRSjR4XxxpG9P8PYMz1uLlA/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Willie Wortel op 05-12-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Mooi, maar ik ga eerst de warmtemeter functie testen voor hex v9310_1 met zo weinig mogelijk sensoren en dan kijken hoeveel temp op 1 onewire bus gaan
Er zitten er al voldoende in het verwarmingcircuit, die op 1 punt samen komen, meer dan hier aangegeven die ook nodig zijn enkelal de twee kW-waarden voor radiator-circuit en vloerverwarming aan te gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
op verzoek: nu ook datum tijd notatie in de text velden versie 3.9.1.1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uUp1kBaEsCyNb7RShkXGfDez/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nBHOFBDID1PRDLM4UMFNo08/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w60TBJiNFNfp7Hdy2U7VpO4d/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik ben met de nieuwe versie bezig.
Ik krijg bij consumptionnowP1 op de NOW pagina het actuele verbruik te zien wat klopt echter op de LCD en naar PVOutput logt hij alleen maar 8888.
De 4onewire heb ik nu op 1 digitale pin.
Dit was nog een heel geklooi daar ik 2 onewires op een een telefoonkabel had lopen en deze heb moeten vervangen voor een dikkere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:59:
Ik ben met de nieuwe versie bezig.
Ik krijg bij consumptionnowP1 op de NOW pagina het actuele verbruik te zien wat klopt echter op de LCD en naar PVOutput logt hij alleen maar 8888.
De 4onewire heb ik nu op 1 digitale pin.
Dit was nog een heel geklooi daar ik 2 onewires op een een telefoonkabel had lopen en deze heb moeten vervangen voor een dikkere kabel.
klump, daar moet je even naar kijken de nowP1, daar heb ik niets aan gedaan, ben er niet in de buurt geweest. :) Ik denk dat er wat veranderd is in je opstart string, kijk daar eens goed naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb vandaag wel 25 keer sourcecode naar de netduino gedeployed met telkens een opstartstring erin.
Heb van vanmorgen tot nu liggen te rommelen met 4 onewires, uiteindelijk een nieuwe kabel getrokken naar de zolder voor 2 onewires voor de omvormer en panelen.
Ik krijg maar 3 onewires te zien in de laatste nieuwe sourcecode en ook de fout met de consumptionnowP1.
Ik heb dezelfde opstartstring in de 3.9.1.0 van vrijdag gedeployed en nu werkt wel alles.
Vindt het nu wel genoeg en kijk van de week wel weer eens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:25:
Ik heb vandaag wel 25 keer sourcecode naar de netduino gedeployed met telkens een opstartstring erin.
Heb van vanmorgen tot nu liggen te rommelen met 4 onewires, uiteindelijk een nieuwe kabel getrokken naar de zolder voor 2 onewires voor de omvormer en panelen.
Ik krijg maar 3 onewires te zien in de laatste nieuwe sourcecode en ook de fout met de consumptionnowP1.
Ik heb dezelfde opstartstring in de 3.9.1.0 van vrijdag gedeployed en nu werkt wel alles.
Vindt het nu wel genoeg en kijk van de week wel weer eens verder.
Dat je 1 onewire niet te zien krijgt zal een pullup weestand zijn op 1 van je kabels.

Ik heb me vorige week ook een ongeluk lopen zoeken totdat ik zag dat er geen weerstand naar 5v op zat, daarna werkte alles naar behoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 05-12-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb een weerstand in het circuit zitten van de onewires daar zijn ze alle 4 op aangesloten en ze werken op de 9.3.1.0 software.
Als ik morgen tijd heb ga ik nog eens met de nieuwe aan de gang en dan alles 1 voor 1 toevoegen, ik laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:52:
Ik heb een weerstand in het circuit zitten van de onewires daar zijn ze alle 4 op aangesloten en ze werken op de 9.3.1.0 software.
Als ik morgen tijd heb ga ik nog eens met de nieuwe aan de gang en dan alles 1 voor 1 toevoegen, ik laat het wel weten.
Versie 3.9.1.1 inclusief description veld in ds18b20 en aangepaste web pagina's

HEX:
https://we.tl/YMdAS9nzxe

Netduino source code:
https://we.tl/G6PsenBLwY

Web pagina's:
https://we.tl/tLgvCm5Mqd

op regel 615 staat een hulp programma om eenvoudiger de ds18b20 sensoren te detecteren.
un-comment de regels en laat je Netduino draaien, in het immediate window zie je de resultaten van gevonden sensoren.

[ Voor 57% gewijzigd door Willie Wortel op 06-12-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptChaos
Aegle,

Bedankt, _/-\o_

Voor grafiek instellingen.
Ik ga er meteen mee aande slag.

Voorlopig ben ik nog wel even bezig met het doorgronden van de DAL software. :?

Ps Netduino met software 3.9.00 loopt bij mij 4 weken zonder hapering. (4 pulstellers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Update 2016-12-06:
Nieuwe release: hier is de V3.9.1.1 versie te downloaden.

Data Logging Ultimate Edition V3.9.1.1 and tools

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 06-12-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Met bovenstaande hex-file Netduino_Verion_3_9_1_1, heb ik moeite om opstartstring werkend te houden/krijgen, probleem had ik bij vorige ook al, maar was nog niet zover met localiseren

Ik werk met 2 SD-kaarten, maak met option.html string aan en copieer deze naar SD

Als ik 2 pulsmeters en 3 DS18B20 gebruik met enkel 2 RomID's al ingevuld krijg ik goede uitlezing 2xpuls en 3x temp

-Vul ik echter derde RomID in, gaat het niet goed (NOW pulsemeter (-1) uitlezing)
-verwijder ik derde RomID, heb ik met NOW weer gewone uitlezing 2xpuls en 3x temp

-Voeg ik flowmeter toe, gaat het niet goed (NOW pulsemeter (-1) uitlezing)
-verwijder ik flowmeter, heb ik met NOW weer uitlezing 2xpuls en 3x temp

-probeer ik weer derde RomID toe te voegen, gaat het niet goed (NOW pulsemeter (-1) uitlezing)
--verwijder ik derde RomID, heb ik met NOW weer uitlezing 2xpuls en 3x temp

-probeer ik description toe te voegen, gaat het niet goed (NOW pulsemeter (-1) uitlezing)

Als ik het via upload doe wordt de string niet goed weggeschreven als de teller aan eind van string over 542 gaat met description WP1_Ta heb je 548 en dan mist string na upload ",548,"

Overigens hoe berekenen ik de DCOP, daarvoor heb ik ook kWh warmte sinds 0:00 uur nodig, ik zie enkel COP, waar doe ik de sommatie voor kWh(th)

Als het niet goed gaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Command Now on: 12/06/2016 14:08:00

PulseMeter (-1).Now Watt : 0
PulseMeter (-1).Today kWh: 0.000
PulseMeter (-1).Pulses: 0
PulseMeter (-1).Total kWh: 0.000
PulseMeter (-1).totalPulses: 0

Historic SolarTotalAtStartNewDay or New Start Netduino: 0.000
Historic ElectraTotalAtStartNewday or New Start Netduino: 0.000
Historic GasTotalAtStartNewday or New Start Netduino: 0.000

Netduino Core Version: 4.3.2.1
Software Version : 3.9.1.1
Uptime: 00:00:44.7367490

ipAddress : 192.168.1.98
subsetMask : 255.255.255.0
gatewayAddress : 192.168.1.254
webserverPort : 65432
dataServerPort : 80
MAC address : 5C.86.4A.00.61.1E

als het wel goed gaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Command Now on: 12/06/2016 14:12:43

PulseMeter (0).Now Watt : 0
PulseMeter (0).Today kWh: 0.000
PulseMeter (0).Pulses: 0
PulseMeter (0).Total kWh: 0.000
PulseMeter (0).totalPulses: 0

PulseMeter (1).Now Watt : 0
PulseMeter (1).Today kWh: 0.000
PulseMeter (1).Pulses: 0
PulseMeter (1).Total kWh: 0.000
PulseMeter (1).totalPulses: 0

probe_ds18b20 (0) rom ID: 2886E9D904000063 pin D0 Celcius: 27.4375

probe_ds18b20 (1) rom ID: 283E69C904000036 pin D0 Celcius: 36.0625

probe_ds18b20 (2) rom ID: 288BC6F804000041 pin D0 Celcius: 17.5625

Historic SolarTotalAtStartNewDay or New Start Netduino: 0.000
Historic ElectraTotalAtStartNewday or New Start Netduino: 0.000
Historic GasTotalAtStartNewday or New Start Netduino: 0.000

Netduino Core Version: 4.3.2.1
Software Version : 3.9.1.1
Uptime: 00:00:37.3064960

ipAddress : 192.168.1.98
subsetMask : 255.255.255.0
gatewayAddress : 192.168.1.254
webserverPort : 65432
dataServerPort : 80
MAC address : 5C.86.4A.00.61.1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Moet ik je opstart string hebben via PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gebruik je ds18b20 temperatuur sensoren?.

DaL checkt of je de juiste censoren gebruikt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Const OneWireFamily_DS18B20 As Byte = &H28

If deviceId(0) = OneWireFamily_DS18B20 Then
   MyBase.Add(New OneWireTemperatureProbe() With {.DeviceId = deviceId, .id = probeID, .Resolution = resolution})
   Else

'Unsupported device found  not added
End If

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Netduino vastlopers update

Ik heb alle kabeltjes etc gecontroleerd en een paar zaten voor mijn gevoel wat los in het breadboardje, die heb ik opnieuw ingedeeld zodat alles in "verse" gaatjes zit en sindsdien (weekje nu) draait de Netduino zonder 1x vastgelopen te zijn.

Blij blij blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:13:
[...]

Gebruik je ds18b20 temperatuur sensoren?.

DaL checkt of je de juiste censoren gebruikt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Const OneWireFamily_DS18B20 As Byte = &H28

If deviceId(0) = OneWireFamily_DS18B20 Then
   MyBase.Add(New OneWireTemperatureProbe() With {.DeviceId = deviceId, .id = probeID, .Resolution = resolution})
   Else

'Unsupported device found  not added
End If
Ik gebruik voor zover ik weet enkel DS18B20 sensor en geen DS18S20's ik heb ze alle vooraf getest met arduino voor 12 bit gebruik voor gehele temperatuur bereik voor afwijkingscurve per sensor en calibratie/selectie ,

Ik heb er ook nog maar enkel 3 eraan, de stekkers voor andere zolang los (die gewoonlijk op deze arduino zitten) zodat ik power supply van netduino Vcc kan gebruiken en niet zoals gewoonlijk alle sensoren voorzien worden door een aparte voeding om D-pin's niet te veel te belasten door het aantal

TMP36's en MCP9701's zijn via ADS1115's en zitten erbij op de mega van andere WP2, ik gebruik in geheel geen analoge pins

Als verandering via upload doet, is een geven moment de opstart string zover stuk dat, netduino ingeheel niet meer op IP-adres wil reageren en je enkel met MFdeploy de hex opnieuw erop moet zetten voor die weer reageert op now commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:39:
[...]

Ik gebruik voor zover ik weet enkel DS18B20 sensor en geen DS18S20's ik heb ze alle vooraf getest met
ff wachten, ben aan het kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
je opstart string is gewoon goed. alles functioneert naar behoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lVi6kN4SQIIFGEaXMg2qTnot/full.jpg

voor je begint over de romID's, die worden direkt gelezen uit de ds18b20.

De opstart string moet je altijd handmatig doen, of in je source code kopiëren of wat ik al eerder gemeld heb je kaartje uit de netduino in je laptop etc.....
Het is normaal dat je een kreupel paard ook niet op de renbaan laat hardlopen, als je Netduino hapert door wat voor reden dan ook dan zal het doorzenden van je string geen enkele zin hebben want die komt nooit goed aan.

wat me opvalt is dat aan het begin van de opstart string die ik van je kreeg een enter of linefeed staat. Dat kan nooit met gewoon copy paste erin komen.
Sterker nog, dan ziet je Netduino de juiste versie niet en zal hem niet inlezen, dat zou je hebben gezien als je msDeploy of je laptop aan de Netduino had gehangen.

Als de lengte van de string niet dezelfde is als de laatste parameter in je opstart string dan zal de Netduino de string niet inlezen. Alles is extreem goed beveiligd. We hebben niks aan ongeveer of een beetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NVsil83ewdnLJODZrTU85LA5/full.jpg
door de enter of linefeed wordt je string 1 groter en komt NIET overeen met de laatste parameter. ppppffffff

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/75YuC4Bar8ryCKmeMunaiotg/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Willie Wortel op 06-12-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb nog wat additionele info voor een ieder:

Als je Netduino het juiste IP en MAC address heeft (ingegeven met msDeploy), maak dan de 4 velden leeg in je NETWERK TAB, laat het port listen nummer wel ingevuld. Zodoende houdt je Netduino altijd de juiste gegevens in zijn eprom ook als je opstart string niet goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8U58Iulk8aKkHfUjTGGxvNAQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:06:
voor je begint over de romID's, die worden direkt gelezen uit de ds18b20.
Toch over beginnen :-)
Wat is de reden dat je ROMID's bij options kunt invoeren, toch om deze te koppelen aan een ID hoop ik?

Voor de in arduino's zet ik een gehele lijst met ROMID's erin met probe ID omdat ze op een vaste plaats zitten in het systeem ook gebruik ik die niet allemaal in die sketch
Je kan ze ook alle in eens uitlezen, maar als je dan toevoegd of 1 vervangt, dan veranderen ze van postie wanneer je ze niet gericht uitleest en met identifier heb je geen last van eventuele sortering op RomID door de uitleesfunctie.,
De opstart string moet je altijd handmatig doen, of in je source code kopiëren of wat ik al eerder gemeld heb je kaartje uit de netduino in je laptop etc.....
Het is normaal dat je een kreupel paard ook niet op de renbaan laat hardlopen, als je Netduino hapert door wat voor reden dan ook dan zal het doorzenden van je string geen enkele zin hebben want die komt nooit goed aan.
Copy/Paste direct op SD-card heeft minder schakels
Opstartstring is bij upload ineens kreupel en je heb een extra wegschrijf actie erbij waarop je geen controle hebt, dat het zo ernstig is dat hex-file opnieuw erop moet.
Wat je ziet is dat als een strung met 548 hebt geupload en daarna een 542, dat soms deel van oude string blijft staan "6;548;"
wat me opvalt is dat aan het begin van de opstart string die ik van je kreeg een enter of linefeed staat. Dat kan nooit met gewoon copy paste erin komen.
Sterker nog, dan ziet je Netduino de juiste versie niet en zal hem niet inlezen, dat zou je hebben gezien als je msDeploy of je laptop aan de Netduino had gehangen.
Gelukkig kan ik die wel verklaren, het is enkel CtrlA/CtrlC/CtrlV, maar de return zit aan posting van forum:
"[code]
[|code]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, je doet allemaal beweringen die onjuist zijn.

Ik zal voor eens en voor altijd even een filmpje maken, HOWTO:......pppfffff

hier de eerste video;

un-comment de regels aan het begin van DaL om ds18b20 sensoren zichtbaar te maken op een dPin.
Dit vereenvoudigd het zoeken naar aangesloten sensoren waar bv de pullup niet in orde is.

Ik heb eerst een pin gekozen waar niets op is aangesloten, daarna verander ik dit in een pin waar wel sensoren op zijn aangesloten.

de rest volgt, eerst mijn trouwe 4voeter uitlaten.

er komt geen rest meer, kost me teveel tijd. Er zijn 1000 dingen die leuker zijn.

pppfffffff

[ Voor 100% gewijzigd door Willie Wortel op 09-12-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Alles wat geel gemaakt is kun je rustig vergeten, dat is niet voor jou bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xt2TqKPbFv1DEdBDQWjvySAn/medium.jpg

wat heb je nodig:
Wordt hier haarfijn uitgelegd:
http://forums.netduino.co...2-firmware-v432-update-1/

thats all.

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 18-12-2016 11:24 . Reden: juiste Netduino pagina geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:46:
Domba, je doet allemaal beweringen die onjuist zijn.

Ik zal voor eens en voor altijd even een filmpje maken, HOWTO:......pppfffff

hier de eerste video;

un-comment de regels aan het begin van DaL om ds18b20 sensoren zichtbaar te maken op een dPin.
Dit vereenvoudigd het zoeken naar aangesloten sensoren waar bv de pullup niet in orde is.

Ik heb eerst een pin gekozen waar niets op is aangesloten, daarna verander ik dit in een pin waar wel sensoren op zijn aangesloten.

[video]

de rest volgt, eerst mijn trouwe 4voeter uitlaten.

er komt geen rest meer, kost me teveel tijd. Er zijn 1000 dingen die leuker zijn.

pppfffffff
Op welke bewering doel je, ik weet van al mijn DS18B20's de RomID's als ook waar ze zitten in het systeem en samen met de flowmeters vormen deze 6 warmtemeters (WP1, WP2, zonnecollectors, biomassa-CV, warmte-injectie uit HT-buffer en warmtewisselaar [koppeling tussen circuit van WP2 aan WP1]
Warmtebronnen staan niet parallel en daarmee is het geen zuivere cascade,

Het is net hoe je bekijkt of verdeeld 4 warmtemeters maken gebruik van gegevens van 1 flowmeter of 5 warmtemeters gebruiken gegevens van 2 flowmeters, warmtewisselaar kan je primair als secundair meten omdat die 2 kanten op werkt afhankelijk welke WP loopt, als je splitst over 2 monitoringen dan heb je 5 warmtemeters en benodig je de temperatuur sensoren voor 3 warmtemeters op een netduino omdat samen met 1 flowmeter te gebruiken

In principe kan biomassa-CV via HT-buffer beide verwarming circuits enige tijd voorzien van warmte, zonder dat WP1 &WP2 warmte hoeven te leveren
Net als het als het niet zo koud is dat enkel 1 WP alle verwarming kan verzorgen aldan niet eventueel ondersteund met warmte uit HT-buffer.

Inlet WP1 en Outlet WP1 worden samengebruikt voor een warmtemeter, maar Inlet WP1 wordt ook met inlet-buffer gebruikt als een warmtemeter om te bepalen hoeveel warmte uit HT-buffer komt en je gebruikt de Outlet van WP1 voor hoever je het mix-ventiel van de HT-buffer open stuurt om dT op 2-2,5C te houden, maar aan output van de netduino ben ik nog niet toe vanwege de moeite met de opstartstring

Ook voor de arduino heb je pullup's nodig en gebruik ik alle DS18B20 non-parasitair zodat je rekening moet houden met max 1,5mA voor Idd en voor een netduino digitale pin niet verder dan 8mA zou moeten gaan, vandaar een eigen power supply, voor zover de hardware.

hex erin zetten is al jaren geen probleem , wel dat ik moeite heb met de opstart string en dat de NetduinoMonitoring.sln incompatible is als ik de handleiding volg op een W7 om deze te openen in VS2013
om de opstart string in de source code te zetten.
Geen idee waar het aan ligt sinds versie 3 heb ik VS2012/VS2013 niet nodig gehad tot nu dan omdat de hex-file ruim voldoende was om mijn monitoring zonder P1 op te zetten voor enkel pulsmeters met een eigen html pagina

Edit: uiteindelijk NetduinoMonitoring.sln kunnen openen in VS2013, je moet wel de clou weten na een geheel nwe instalatie
(ook deze keer als file NetduinoMonitoring.sln aanklik, openend visual studio met incompabible(unsupported), dan maar open project, geeft die load failed, nog eens een reload dan komt die dat er user input nodig is en dan blijkt dat je de bron/herkomst van de source moet goedkeuren als betrouwbaar, na vs2013 afsluiten, een andere/volgende versie wilt open gaat daarna gewoon in 1 klik op file NetduinoMonitoring.sln )

[ Voor 8% gewijzigd door Domba op 07-12-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, rustig blijven ademen....welkom in de wondere wereld die Microsoft .NET heet.

Het voordeel met de source code werken is dat je de processen kan monitoren. Vaak denkt de gebruiker dat het aan de DaL software ligt maar vaker ligt het aan verkeerd handelen gebruiker. Niet altijd maar meestal wel.

[ Voor 56% gewijzigd door Willie Wortel op 07-12-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb de 3.9.1.1 erop gezet met de opstartstring in de sourcecode.
4 x DS18B20 op pin D4 met nummer en naam v/d sensoren ingevuld in de optionspagina.
Het ging in een keer goed, nu kijken hoe de stabiliteit is.
De 3.9.1.0 is op 2 dagen al 3 keer vastgelopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/Now-7-12-2016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:41:
Ik heb de 3.9.1.1 erop gezet met de opstartstring in de sourcecode.
4 x DS18B20 op pin D4 met nummer en naam v/d sensoren ingevuld in de optionspagina.
Het ging in een keer goed, nu kijken hoe de stabiliteit is.
De 3.9.1.0 is op 2 dagen al 3 keer vastgelopen.

[afbeelding]
nu hebben we beide ongeveer dezelfde configuratie, zelfde software. Bij mij loopt alles als een tierelier.

Alleen, de pin D4, was daar nou wat mee, ik kan me herinneren dat daar iets mee was maar wat, weet ik veel.

En laatste vraag, je temp refresh interval, de laats ingegeven op dezelfde pin geldt als refresh interval tijd, de anderen worden genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:56:
[...]

nu hebben we beide ongeveer dezelfde configuratie, zelfde software. Bij mij loopt alles als een tierelier.

Alleen, de pin D4, was daar nou wat mee, ik kan me herinneren dat daar iets mee was maar wat, weet ik veel.

En laatste vraag, je temp refresh interval, de laats ingegeven op dezelfde pin geldt als refresh interval tijd, de anderen worden genegeerd.
Ik zal het eens even laten lopen zo, refresh staat op 60 seconden, kan ik nog altijd hoger zetten eventueel.
Nu je het zegt van pin D4 daar zat volgens mij een bug in, niet meer aan gedacht.
Mocht hij beginnen te haperen kan ik nog altijd een andere pin kiezen, volgens mij heb ik er nog 3 vrij,
We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:26:
Het voordeel met de source code werken is dat je de processen kan monitoren. Vaak denkt de gebruiker dat het aan de DaL software ligt maar vaker ligt het aan verkeerd handelen gebruiker. Niet altijd maar meestal wel.
Dat processen monitoren moet ik maar snel iets van leren, want bij VS2013 valt mij zo niet veel op, geen errors enkel lijst met waarschuwingen met files direct uit source zip en dat deploy goed is gegaan,

De webbrowser doet het voor password, maar command now niet, die komt al met een error (webbrowser):
"Error collecting data Exception was thrown: System IndexOutOfRangeException"

en dan ben ik nog niet aan de startup string geweest, ook geen idee of VS2013 met default settings voldoende is of wat meer moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Controle....check check dubbel check.

Ik heb 3 temp sensoren aangesloten op pin D0, ik heb 5 sensoren ingegeven in options.html (2 teveel), ik heb deze sensoren via de romID gelabeld aan de ID van de sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xd0q9trD58SxZqakCzw6AQA7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5haUCNROZHExDTmKS8kTcJfT/full.jpg

je ziet, De niet bestaande hebben geen romID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Domba schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:32:
[...]

Dat processen monitoren moet ik maar snel iets van leren, want bij VS2013 valt mij zo niet veel op, geen errors enkel lijst met waarschuwingen met files direct uit source zip en dat deploy goed is gegaan,

De webbrowser doet het voor password, maar command now niet, die komt al met een error (webbrowser):
"Error collecting data Exception was thrown: System IndexOutOfRangeException"

en dan ben ik nog niet aan de startup string geweest, ook geen idee of VS2013 met default settings voldoende is of wat meer moet instellen.
Kijk hier eens, is wel met visual 2012 maar werkt ongeveer hetzelfde in 2013
Je eigen opstart string in de code zetten.
https://gathering.tweaker...message/41875321#41875321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
klump4u schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:21:
[...]
Kijk hier eens, is wel met visual 2012 maar werkt ongeveer hetzelfde in 2013
Je eigen opstart string in de code zetten.
https://gathering.tweaker...message/41875321#41875321
Ben al druk aan het stoeien met de debugger, waar de error nu vandaan komt als ik de opstart string in DALmain.vb langer ga maken

Maar ik heb sinds 2013 visual studio niet meer gebruikt omdat hex-file meer dan voldoende was, ook geen stabiliteits problemen enkel herstart na een stroomstoring of als internet er weereens uit heeft gelegen.
Tijd gehad dat na een handige monteur in de wijkkast was geweest, daarna zo ongeveer elke vrachtwagen detecteerde met mijn uptime die langs de wijkkast kwam. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:56:
[...]

Toch 2 vastlopers deze week.
Heb de onewires nu op pin D0 gezet en naar 150 seconden refresh.
We zullen zien hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:03:
[...]

Toch 2 vastlopers deze week.
Heb de onewires nu op pin D0 gezet en naar 150 seconden refresh.
We zullen zien hoe het gaat.
Klump ik heb waarschijnlijk gevonden waarom een Netduino vastloopt. De test opstelling staat nu te draaien. Heeft niets te maken met de temp sensoren. Jij hebt mijn email adres, ping me even dat stuur ik morgen of overmorgen de nieuwe versie als de test opstelling niet de geest geeft.

Die onvolkomenheid zit al vanaf netduino 1 in de code.

-------------------------------------
DaL wordt te complex zonder type omschrijving, daarom nieuw in Dal alfa nummeric data typering:
Dit werkt door in het gehele programma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4wrR6jemsMr8sJhdjZgEiIEd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qplE9opAyqtNSqT8q6KgDCBw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/836KAOWrz4rxBcOYedvmI5i9/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IWI014WKERaDxlXrsTlq47Q9/medium.jpg

en als je alles dan juist hebt ingevuld zie je dit met NOW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E5Q5xKx3UVBTKbL7m005u983/full.jpg

Maak je omschrijvingen niet te groot, je hebt niet zoveel geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 14-12-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Heb je gemaild Willie,
Vanmorgen ook vast met onewire op D0
Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:16:
Heb je gemaild Willie,
Vanmorgen ook vast met onewire op D0
Ik hoor het wel.
gaat helemaal goed komen. 8) Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:58:
[...]

gaat helemaal goed komen. 8) Ik hoor het wel.
Ik heb de testsoftware erin gedaan.
Ik krijg telkens deze foutmelding:

A first chance exception of type 'System.ArgumentOutOfRangeException' occurred in mscorlib.dll
there is a critical error in your configuration string and you can not continue.
Look inside your WEB PAGE Options.html, function 'ButtonSaveClicked' of the program code, Look at errorNumber: 20
Exception was thrown: System.ArgumentOutOfRangeException

Heeft dit iets met de LCD te maken?
Ik heb de button LCD.

Zet ik de LCD op inactive dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:02:
[...]

......
Zet ik de LCD op inactive dan werkt het wel.
Ik heb geen Multi button display, heel veel code is herschreven, verander regel 1319 tot 1333 in deze code en je display zal weer werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
               If aG(_ID) <> "-1" AndAlso aG(_OPERATE) = "1" Then
                    If aG(_TYPE) <> "" Then
                        Select Case CType(aG(_TYPE), enumLCDtype)
                            Case enumLCDtype.MCP23017I2CPieterFloris
                                arDisplays(0) += 1
                            Case enumLCDtype.I2CSainSmart
                                arDisplays(2) += 1
                            Case enumLCDtype.GraphicDigoleI2C, enumLCDtype.GraphicDigoleSerial
                                arDisplays(1) += 1
                            Case enumLCDtype.TextDigoleI2C, enumLCDtype.TextDigoleSerial
                                arDisplays(3) += 1
                        End Select
                    End If
                End If
            Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willie Wortel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:29:
[...]

Klump ik heb waarschijnlijk gevonden waarom een Netduino vastloopt. De test opstelling staat nu te draaien. Heeft niets te maken met de temp sensoren. Jij hebt mijn email adres, ping me even dat stuur ik morgen of overmorgen de nieuwe versie als de test opstelling niet de geest geeft.

Die onvolkomenheid zit al vanaf netduino 1 in de code.
Ben benieuwd, ik moet zeggen de Netduino met 4 ds18b20 sensoren op zolder is niet meer vastgelopen na de wijziging in de code. Ik draai daar versie 3.8.5.1.
De Netduino in de meterkast loopt nog wel eens in de paar dagen vast, daar draait nu alleen de P1 poort en de S0 op versie 3.9.0.1
Nog een andere vraag waar iemand wellicht antwoord op heeft: zijn de "oude" versie van Kaku (die met draaischijfje op de achterzijde) ook bruikbaar met de netduino te krijgen? Ik heb er een aantal van een kennis gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:03:
[...]

Ik heb geen Multi button display, heel veel code is herschreven, verander regel 1319 tot 1333 in deze code en je display zal weer werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
               If aG(_ID) <> "-1" AndAlso aG(_OPERATE) = "1" Then
                    If aG(_TYPE) <> "" Then
                        Select Case CType(aG(_TYPE), enumLCDtype)
                            Case enumLCDtype.MCP23017I2CPieterFloris
                                arDisplays(0) += 1
                            Case enumLCDtype.I2CSainSmart
                                arDisplays(2) += 1
                            Case enumLCDtype.GraphicDigoleI2C, enumLCDtype.GraphicDigoleSerial
                                arDisplays(1) += 1
                            Case enumLCDtype.TextDigoleI2C, enumLCDtype.TextDigoleSerial
                                arDisplays(3) += 1
                        End Select
                    End If
                End If
            Next
Hetzelfde resultaat.

• Willie Wortel
  • Niet online
klopt, ik heb even de code door de debugger gehaald, er zat een verkeerde enumeratie bij de display.

in de IF SainSmartDisplayI2C

Daar waar enumLCDtype.MCP23017I2CPieterFloris staat moest enumLCDtype.I2CSainSmart staan.

Omdat je geen sainsmart display aangesloten hebt en de variabele array voor deze display 0 is maar door de fout er toch een display ge-installeert moet worden krijg je een index out of range error.

stuur je een nieuwe versie via mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de Netduino 1 uur laten draaien en bestookt met een bombardement van 845 netwerk verzoeken tbv liveData.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QDqEXTK7yR7upy36lPTDTGod/medium.jpg

daarnaast tegelijk 6x sevensegments. 1x display en tig sensoren

per minuut loggen naar ubidots, grovestreams en pvoutput. en 3x loggen naar sd kaart

met versie 3.9.2 ga ik een prijsvraag doen, nooit meer vastlopen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:06:
[...]

klopt, ik heb even de code door de debugger gehaald, er zat een verkeerde enumeratie bij de display.

in de IF SainSmartDisplayI2C

Daar waar enumLCDtype.MCP23017I2CPieterFloris staat moest enumLCDtype.I2CSainSmart staan.

Omdat je geen sainsmart display aangesloten hebt en de variabele array voor deze display 0 is maar door de fout er toch een display ge-installeert moet worden krijg je een index out of range error.

stuur je een nieuwe versie via mail.
Nieuwe versie loopt met LCD _/-\o_
Moet alleen nog een voeding zoeken.

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:54:
[...]

Nieuwe versie loopt met LCD _/-\o_
Moet alleen nog een voeding zoeken.
Met dezelfde techniek krijg ik ook de oude bug eruit, ik wacht even af want dan moet ik een nieuwe debug class schrijven en dat is aardig wat (uitzoek) werk. Kan straks in ieder geval een poging doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 15-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
In versie 3.9.2.1 zit een exeption registratie class geprogrammeerd, wilde altijd wel iets.

Indien er fouten worden geregistreerd gaat het blauwe Netduino ledje elke 10 secs een blinkje geven.
Met de incredible command parser Now zijn de meldingen (5max) uit te lezen en zal het blinken stoppen tot er opnieuw een exception geregistreerd wordt. Hoe gemakkelijk...

de exeptions worden volgend het LIFO (Last In, First Out) principe weergegeven.

2 errors gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yUsjoFt5EPwBwXzOh282iPuz/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 16-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De debug class is klaar, en weet je wat, na veel testen, de netwerk bug is voltooid verleden tijd. De Netduino gooit mooi de exception in de class en hobbelt gewoon door terwijl ik mijn "hoofd" netduino steeds handmatig moet resetten. O+ omdat ik het internet aan en uit zet in mijn modem.

voor de kenners:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OQNbARYHotQI6c7OVvnHljz6/full.jpg

zo een
A first chance exception of type 'System.Net.Sockets.SocketException' occurred in Microsoft.SPOT.Net.dll
is normaal einde verhaal voor de netduino

kijk eens naar het tellertje, hij gaat gewoon door, nu heb ik het internet weer aangezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNrz2EKh9scC06a8CmuCtnzI/full.jpg

en dit geeft NOW met de errors:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fL5Jl30SwXzd7TyPtY47BbeX/medium.jpg

het duurde evn dat uitzoeken maar nu ook de juiste error melding erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VnXDID1BzsZJnYgD3wLCGGRR/full.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy, super! Ben benieuwd of hij hier straks ook door blijft hobbelen.
;) ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:43:
Willy, super! Ben benieuwd of hij hier straks ook door blijft hobbelen.
;) ;)
Ik heb nog meer ontdekt, wachten is op de resultaten van Klump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens de phone-app verdwenen uit de windows-store? Krijg hem niet meer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Tja, kan vooralsnog niks melden, de 3.9.2.0 loopt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:42:
Tja, kan vooralsnog niks melden, de 3.9.2.0 loopt nog gewoon.
Met of zonder trafo?,....dat zal die ook blijven doen ook, in versie 3.9.2 zit al de incredable command parser (web server) ingebouwd, die is niet kapot te krijgen, probeer het maar.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:58:
Is trouwens de phone-app verdwenen uit de windows-store? Krijg hem niet meer gevonden.
Ik weet niet of Microsoft iets veranderd heeft of dat Gé Brander een en ander heeft verwijderd. Voor de nieuwe versie moet in ieder geval een hele kleine aanpassing worden gedaan aan de telefoon code. Zelf heb ik de nieuwe code via VS 2013 direct in mijn telefoon en alles functioneert naar behoren.

even wat anders
-------------------------------
Ik heb sinds deze ochtend de unbeatable internet data verzender naar providers in mijn "hoofd" Netduino en de versie 4.0.0.0 gedoopt. Deze enigine werkt nauw samen met de incredable command parser,.... ...Mijn eerste indruk......loopt gesmeerd :) ...., laat maar komen de internet storingen (heb uiteraard getest (zonder vastlopers), tot ze hier gingen klagen dat ik van het internet af moest blijven ).

De engine staat zo scherp afgesteld dat opeens het blauwe Netduino ledje elke 10 secs een pinkje gaf. Even met NOW onder de motorkap.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f5E9K77r44WLOIRjYKUTK5pU/full.jpg

de engine kreeg niet op tijd van de DNS server (bij mij 8.8.8.8 en 8.8.4.4) het adres door en brak de transactie af om verder te gaan met de dingen van de dag. 8) Zo gemakkelijk is het leven van een Netduino gebruiker.

Bij vorige versie werd er bij een communicatie fout met een provider zoals pvOutput de Netduino gereset (meestal.... als het goed gaat en anders hangen), nu gaat de Netduino door met de volgende opdracht en verwijderd de huidig onvoltooide.

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2016 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie, de netduino wordt gevoed door usb, ik heb vanmiddag een uur lang de livepagina met alle streams + de telefoonapp + het dashboard met alle aangesloten sensoren laten lopen en hij loopt nog steeds.
Ik ga nu eens de netwerkkabel los halen en strak weer insteken, kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:27:
Willie, de netduino wordt gevoed door usb, ik heb vanmiddag een uur lang de livepagina met alle streams + de telefoonapp + het dashboard met alle aangesloten sensoren laten lopen en hij loopt nog steeds.
Ik ga nu eens de netwerkkabel los halen en strak weer insteken, kijken wat die dan doet.
Klump, je moet je netwerk kabel er niet uithalen, dit was al beveiligd, je moet je internet verbinding in je modem uitzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:29:
[...]

Klump, je moet je netwerk kabel er niet uithalen, dit was al beveiligd, je moet je internet verbinding in je modem uitzetten.
Oh dat wist ik niet, moet ik dat maar deze week eens proberen als ik alleen ben anders krijg ik "andere problemen hier" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:53:
[...]

Oh dat wist ik niet, moet ik dat maar deze week eens proberen als ik alleen ben anders krijg ik "andere problemen hier" ;)
Klump je hebt mail, ik ben heel erg benieuwd.

Trouwens als je een USB kabel gebruikt loopt je Netduino niet soepel, echt waar. De gedragingen zijn anders, de reactie tijd is veel lager, waarschijnlijk doordat de Netduino data wilt verzenden via de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:01:
[...]

Klump je hebt mail, ik ben heel erg benieuwd.

Trouwens als je een USB kabel gebruikt loopt je Netduino niet soepel, echt waar. De gedragingen zijn anders, de reactie tijd is veel lager, waarschijnlijk doordat de Netduino data wilt verzenden via de USB.
Wat voor voeding moet ik pakken dan? 9v?

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste