[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
databeestje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Ben je bereid deze beschikbaar te stellen, al dan niet via de DM?
De HEX file en webpage gaat vanavond naar Rolco, de sourcecode gaat naar Gé Brander die het op Codeplex plaatst als de 4.3 SDK van Microsoft beschikbaar komt voor Netduino en dat zal, de tamtam aanhorend, niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 10:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Willie: heb je de hele pagina gelezen? Je kan een netduino.pool.ntp.org bij ze aanvragen en die hardcoded instellen :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Proton_ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:30:
@Willie: heb je de hele pagina gelezen? Je kan een netduino.pool.ntp.org bij ze aanvragen en die hardcoded instellen :)
Willie, ik heb p1portlogging.pool.ntp aangevraagd. Nog niet inbouwen, ik wacht nog af op de bevestiging.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:21

databeestje

Von PrutsHausen

Gé Brander schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:37:
[...]

Willie, ik heb p1portlogging.pool.ntp aangevraagd. Nog niet inbouwen, ik wacht nog af op de bevestiging.
Top, dat hebben we jaren geleden met het pfSense project ook gedaan. Dit in verband met deze voorvallen: http://pages.cs.wisc.edu/~plonka/netgear-sntp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:37:
[...]

En kan jij (of Proton) dan ook uitleggen wat het voordeel daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Oepst... Er kwam opens rook van mijn test Netduino... Snel uitgezet, alles losgekoppeld en zowaar hij doet het nog... (de netwerkverbinding en het programma). Wellicht dat er een poortje kapot is of zo, maar dat ga ik later wel testen.

Lessons learned: Niet solderen als de spulleboel nog aan staat en op de Netduino is aangesloten ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:40:
Oepst... Er kwam opens rook van mijn test Netduino... Snel uitgezet, alles losgekoppeld en zowaar hij doet het nog... (de netwerkverbinding en het programma). Wellicht dat er een poortje kapot is of zo, maar dat ga ik later wel testen.

Lessons learned: Niet solderen als de spulleboel nog aan staat en op de Netduino is aangesloten ;)
Ik kan je ook geen vijf minuten alleen laten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Willie Wortel schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:03:
[...]

En kan jij (of Proton) dan ook uitleggen wat het voordeel daarvan is?
Zoals in het gelinkte artikel was er bij Netgear sprake van een probleem in de firmware dat deze de tijd server bombardeerden met NTP verzoeken. Daarnaast gebruikte Netgear de server van de Universiteit (een non-profit organisatie) zonder overleg met de Universiteit. Er zijn honderd duizenden van deze in omloop geraakt met deze "feature". Dit veroorzaakte grote problemen voor de Universiteit, de enige oplossing is wachten tot al deze problematische routers vervangen zijn.

Door hier een apart naam voor te maken kunnen ze selectief een "problematische" apparaten uitschakelen. Daarnaast is het ook netjes om toestemming te vragen aan een tijdserver operator voor het gebruik van hun resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
databeestje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:10:
[...]
.......
Door hier een apart naam voor te maken kunnen ze selectief een "problematische" apparaten uitschakelen. Daarnaast is het ook netjes om toestemming te vragen aan een tijdserver operator voor het gebruik van hun resources.
Oké duidelijk, dan gaan we het nieuwe (onze) NTP adres vooraan in de routine plaatsen. Geeft ook wel een beetje jus aan het programma. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Oké duidelijk, dan gaan we het nieuwe (onze) NTP adres vooraan in de routine plaatsen. Geeft ook wel een beetje jus aan het programma. >:)
Nog even wachten hoor, heb nog geen bevestiging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het is nu mogelijk vanaf versie 2.0.1.8 om browser commands te geven via je webpagina.
Deze code is nodig voor de Mobile App en handig om eenvoudig schakelingen te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/BrowserCommands_zps2d0926b4.jpg

en zo voer je de command in je favoriete webbrowser (of later via je Mobile telefoon APP).
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Commandhttp_zps85ff4357.jpg

Waarbij het IP adres (in het voorbeeld een intern 192.168.1.68) je eigen adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Cool willie, dus dan kunnen we onze relais gebruiken?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 10:44:
Het is nu mogelijk vanaf versie 2.0.1.8 om browser commands te geven via je webpagina.
Deze code is nodig voor de Mobile App en handig om eenvoudig schakelingen te maken.

[afbeelding]

en zo voer je de command in je favoriete webbrowser (of later via je Mobile telefoon APP).
[afbeelding]

Waarbij het IP adres (in het voorbeeld een intern 192.168.1.68) je eigen adres is.
Wow! Ga ik vanavond deze versie nog kunnen plaatsen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:00:
[...]

Wow! Ga ik vanavond deze versie nog kunnen plaatsen? ;)
Ha Gé, ik zal het in de namiddag nog testen, als ik niks meer kan vinden (verwacht geen fouten) dan mail ik de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Mooie feature; een tip om de future proofing te verbeteren: hang deze (door de gebruiker te definiëren) commando's in een eigen 'subfolder', bijvoorbeeld "Commands/PoolPump:On".
Hiermee voorkom je dat toekomstige nieuwe features gaan botsen met commando's; stel je voor dat je over een jaar een nieuwe feature "Charger" maakt en een gebruiker heeft al een commando met die naam.
Aangezien je niet weet welke commando's alle gebruikers hebben gemaakt kun je nu geen veilige naam voor nieuwe features kiezen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Willie,
Is het mogelijk om de i/o via pcf8574 via de i2c te laten lopen, er is heel weinig i/o via de directe poorten beschikbaar. ( bij mijn huiscomputer gebruik ik 16 van deze pcf chips 8x de normale en 8x de A versie dit werkt heel betrouwbaar, zowel voor input als voor output, softwarematig gewoon genummerd van 1 tot 128)
En de sd sn sc lijnen zijn al beschikbaar.
Als je het direct via de pcf laat lopen, blijven de standaard poorten voor i/o of serieel beschikbaar.
Het zou ook prettig zijn als de status ledjes bv over één zo'n pcf poort kunnen gaan lopen.

Ook handig voor de remote i/o app. :) :) :)

Btw mijn seriële display doet het fantastisch, mijn i2c wil nog niet echt, geen leven op de i2c poorten.
Maar de sw is gewoon geweldig. :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 13-07-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Iets anders, bij pvoutput en andere is het mogelijk om ook de netspanning te loggen.
En er zit een A/D met vrije poorten in de ND.
De netspanning moet dus gescheiden worden aangesloten op de ad.
Dit kan eenvoudig met een (overjarige) Nokia voeding adaptor.(en wie heeft er niet nog ergens een liggen)
Deze zijn uitstekend geschikt, het rustverbruik is vrijwel nul en de gelijkrichting zonder afvlakking zit er al in.
Ik heb een testschakelingen gemaakt hiermee, het kost 2 weerstanden en 1 condensator.
De schakeling kan dan direct de ad in worden gekoppeld.
Schakeling is eenvoudig: een weerstand van 47k en 22k en serie, over de 22k de condensator van 100uf.
En de spanning van de condensator kan direct de ad in.
De schakeling zet 0-250 wissel om in 0-2,5 volt. Heel lineair. Calibratie kan dan via de sw worden gedaan.
Bv met sw plus min instelling. Maar ik stuur je het schema via mail.
Mijn vraag zou je dit in de sw willen meenemen. :) :) :)

Er is in de energiewereld een discussie over de netspanning omdat door de vele zonnepanelen er een andere nettopologie aan het ontstaan is. De stromen in het net komen nu op verschillende tijden van andere kanten.
Met gevolg dat de spanningen ongewenst te hoog kan worden. (Ik meet hier zelden onder de 240volt) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Mocht zoiets ingebouwd worden in SW dan heb ik wel belangstelling voor 3x met loggen naar SD kaart i.v.m. 3 fase in de meterkast en mijn netspanning komt zelden hoger of lager dan 222-229 V ook op een geijkte multimeter niet.

Ben wel benieuwd naar het schema, daar de emon voor arduino een AC/AC adapter gebruikt

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Domba, kan 3x en wel per fase.
Ik heb ook 3 fase maar lever op één fase terug, maar je heb gelijk wat doen de andere 3 fase.
Gewoon 3 Nokia adapters opsporen, er zijn er genoeg. :) :) :)
En die paar onderdelen mag geen probleem zijn.

Even, de schakeling meet de gemiddelde waarde en wordt gekalibreerd in de effectieve waarde.
Normale multimeters doen niet anders.

[ Voor 22% gewijzigd door RuudMR op 13-07-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Is er een specifiek reden dat de webpagina's niet op het SD kaartje geladen zijn? Lijkt me redelijk recht toe recht aan. Dan is de Netduino helemaal zelfstandig.

De pagina's zijn zover ik kan zien allemaal statisch en worden alleen bij het openen een keer geraadpleegt. Misschien iets dat al in de planning stond?

Flash HEX firmware, zet pagina's op de SD kaart, winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
RuudMR schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:17:
Domba, kan 3x en wel per fase.
Ik heb ook 3 fase maar lever op één fase terug, maar je heb gelijk wat doen de andere 3 fase.
Gewoon 3 Nokia adapters opsporen, er zijn er genoeg. :) :) :)
En die paar onderdelen mag geen probleem zijn.

Even, de schakeling meet de gemiddelde waarde en wordt gekalibreerd in de effectieve waarde.
Normale multimeters doen niet anders.
De software moet wel voorzien in 3x als ook voor kalibratie.
Het verschil is waarschijnlijk dat die nokia AC/DC is met een 60:1/70:1 trafo mijn link naar iets vergelijk als Emon arduino AC/AC 35:1 trafo is

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Domba, nee de schakeling werkt anders, natuurlijk is er een andere trafoverhouding, maar mijn schakeling werkt met een gemiddelde gelijkgerichte DC spanning welke eenvoudig is te interfacen.
Gewoon de ad uitlezen. De Emon schakeling meet de momentele waarde van de sinus en moet deze verder digitaal verwerken. Complexer en langzamer. Zou wel in staat moeten zijn de true rms waarde te meten, maar hier moet je wel geschikte sw voor maken. De Nokia adapter is hiervoor ongeschikt.
Naar mijn mening (ik heb heel veel met meten en calibratie gedaan) is de door mij voorgestelde methode eenvoudig en uitstekend bruikbaar met een minimale foutkans en eenvoudige sw. :) :) :)
En 95% van de multimeters en alle analoge mm gebruiken deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik verwachte al dat het een AC/DC adapter zou zijn.
Maar welke is het dan, de orginele NOKIA ACP-12E, dat is niet enkel een simpele trafo met paar componenten

Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/Nokia%20ACP-12E.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Domba op 13-07-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Domba, deze is niet bruikbaar, hier zit een regeling in.
Het Nokia type is er een met een kleine trafo, waarop staat 3,7 volt. (Maar er komt meer uit) type ACP-7E
Het is een ladertje met ingebouwde trafo en gelijkrichter, zonder condensator.
Vroeger de standaard Nokia lader.
Maar als je een andere lader hebt, bv met wisselspanning uit, gewoon een bruggelijkrichter en de schakeling meer 2 weerstanden en condensator. Werkt ook.
Nettrafo's trafoloos, werken niet, trafo's en met bufferconsatoren zijn niet geschikt door hun traagheid.
Dit type heb ik ook getest op ruststroom verliezen, deze zijn vrijwel nul, dus heel goed. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Oké ACP-7E dat is nog een heel heel simpele met enkel een trafootje en 4x 1N4001 en een PTC'tje

Natuurlijk kan dat met een andere trafo en een brugcel of 4 diodes DC gemaakt worden, maar als het in de SW komt moet dan wel de trafo verhouding aangepast kunnen worden.
De netduino adc is 12 bit, voor de ACP-7E is de resolutie zonder weerstandverdeler dan 75mV AC, anders moet de sourcecode beschikbaar zijn om dat aan te passen voor andere gebruikte weerstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Het beste lijkt me een ijkfunctie in de SW waar je in kan vullen welke netspanning een (geijkte) spanningsmeter op het moment meet. Dan maakt de gebruikte trafo (mits lineair/ongeregeld) en nauwkeurigheid van de weerstanden niet meer uit (de temperatuurafhankelijkheid eruit halen gaat denk ik te ver :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Proton, precies, de weerstanden zijn tegenwoordig erg stabiel. De rest ook. Moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Proton_ schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:18:
Het beste lijkt me een ijkfunctie in de SW waar je in kan vullen welke netspanning een (geijkte) spanningsmeter op het moment meet. Dan maakt de gebruikte trafo (mits lineair/ongeregeld) en nauwkeurigheid van de weerstanden niet meer uit (de temperatuurafhankelijkheid eruit halen gaat denk ik te ver :))
Heb je toch minimaal een 2 punts kalibratie voor nodig want 35:1 trafo (9V AC) reageert anders in aantal adc stappen dan een 1:62,5 3,7V als de netspanning een paar volt naar boven of beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Domba, nee het is simpel, als er een andere uitgangsspanning uit je trafo komt, simpel de 47k weerstand aanpassen desnoods een multiturn potmetertje er tussen. Maar dat moet niet nodig zijn.
Gewoon de weerstand aanpassen tot er ongeveer 2,4 volt op de advkomt. (bij 240 v ac)
Een parallel weerstand om de waarde te corrigeren kan ook, de rest by sw.
In de sw in het een stijlheids instelling, 0mv adc = 0 volt ac. Dus één instelling.
Maar kijk wel of je een klein trafootje heb met een laag rustverbruik, het staat altijd aan en er zijn kleine trafo's die enkele watts verbruiken zonder er iets voor te doen.( ja wat warmte)

[ Voor 18% gewijzigd door RuudMR op 13-07-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Hierbij de foto, schema van de ac-dc omzetter voor de ND netspanning meting.
De lader is de Nokia ACP-7E.

Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-13151124_zpsb7f50102.jpg

Simpel, maar het werkt.

[ Voor 61% gewijzigd door RuudMR op 13-07-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Domba schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:37:
Heb je toch minimaal een 2 punts kalibratie voor nodig
Dat is zo, maar één van de twee punten is 0V (zoals RuudMR ook al aangeeft).
Als je zorgt dat een evenredige spanning tussen 2 en 4 volt hebt kan je al een zinnige meting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Proton_ schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:37:
Mooie feature; een tip om de future proofing te verbeteren: hang deze (door de gebruiker te definiëren) commando's in een eigen 'subfolder', bijvoorbeeld "Commands/PoolPump:On".
Hiermee voorkom je dat toekomstige nieuwe features gaan botsen met commando's; stel je voor dat je over een jaar een nieuwe feature "Charger" maakt en een gebruiker heeft al een commando met die naam.
Aangezien je niet weet welke commando's alle gebruikers hebben gemaakt kun je nu geen veilige naam voor nieuwe features kiezen.
Hallo Proton, je voorstel heeft als voordeel dat de twee idd gescheiden zijn, maar je moet wel iedere keer "command" meegeven voor je commando.

Maar wat is er verkeerd aan Reserved words. Nu is al "Netduino", "Directory" en nog een paar andere woorden in gebruik. Enige intelligentie van de gebruiker .... daarnaast kan ik de reserved words wel afvangen in de web pagina. wat vind je daarvan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
databeestje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:24:
Is er een specifiek reden dat de webpagina's niet op het SD kaartje geladen zijn? Lijkt me redelijk recht toe recht aan. Dan is de Netduino helemaal zelfstandig.

De pagina's zijn zover ik kan zien allemaal statisch en worden alleen bij het openen een keer geraadpleegt. Misschien iets dat al in de planning stond?

Flash HEX firmware, zet pagina's op de SD kaart, winst
Hallo databeestje, de reden waarom de web pagina's niet op de sd kaart staan is omdat de Netduino de webpagina in zijn geheel niet gebruikt. De Webpagina is nodig om de Netduino te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeinders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 14:45

jmeinders

www.jmeinders.nl

Ik heb deze display op ebay gezien, is deze ook compatible met versie 2.0.14?
http://www.ebay.com/itm/A...ageName=ADME:L:OC:US:3160
zijn alle i2c display's compatible?
Mischien is het wel handig om een lijsje te maken van alle werkende display's op dit moment.

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Willie Wortel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:23:
[...]
je moet wel iedere keer "command" meegeven voor je commando.
Ik las in je bericht dat het primair vanuit een app gebruikt gaat worden, dan is er geen typwerk :)
Ook vanuit de browser is er een link te maken, ook dan geen typwerk. Het lijkt me een kleine prijs voor future proofing, maar ik ga daar niet over :)
Maar wat is er verkeerd aan Reserved words.
Reserved words zijn fijn, maar alleen als je ze zelf reserveert :) Het nadeel van deze keuze is dat je geen controle hebt over de gebruikte reserved words. Elke toevoeging van een nieuwe is dus een breaking change.
daarnaast kan ik de reserved words wel afvangen in de web pagina.
Als je het zo houdt is dat zeker een goed idee, maar dat helpt de gebruiker niet die na een update opeens z'n lader niet meer kan schakelen omdat dat commando een reserved word is geworden. Die moeite hoef je niet te doen als je het scheidt ;)
Samengevat:
Scheiden:
-9 karakters meer
+alle namen zijn toegestaan
+future proof
Niet scheiden:
-validatie nodig (onderhoud!)
-elk nieuw reserved word is een breaking change
+die code is er nu al
Maar goed, ik ben een stuurman aan wal zonder netduino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Proton, koop nou een Netduino dat is leuk speelgoed.

maar het is geen rocket science. :*)

Ook met jou aanpak blijven er reserved words zoals directory, delete etc omdat dit ook web commands zijn die door de gebruiker mogen worden ingegeven. En mocht je het zo niet bedoelen dan is eea al gescheiden.

Dit is alle code voor de web commands:

in arCommands wordt de commandline input uitgefilterd en in een array geplaatst met als delimiter de :

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Dim blnDispHelp = True
If arCommands.Length > 1 Then
   For t As Integer = 0 To BrowserCommands.Length - 1
      With BrowserCommands(t)
          If .Operate Then
             If .BrowserCommand = arCommands(0) Then
                If arCommands(1) = .CommandOn Then
                    blnDispHelp = False
                    WritePin(.pinOnWrite, True)
                    Return Message("Web Command: <b><i>" & .BrowserCommand & " : " & .CommandOn & " </i></b>executed")
                 ElseIf arCommands(1) = .CommandOff Then
                     blnDispHelp = False
                     WritePin(.pinOnWrite, False)
                     Return Message("Web Command: <b><i>" & .BrowserCommand & " : " & .CommandOff & " </i></b>executed")
                  End If
               End If
            End If
         End With
      Next
End If

en er zijn nog meer commando's die je kan geven met een webbrowser:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
Case "directory"
'.......
Case "download"
..........
Case "delete"
.........

[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jmeinders schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:39:
Ik heb deze display op ebay gezien, is deze ook compatible met versie 2.0.14?
http://www.ebay.com/itm/A...ageName=ADME:L:OC:US:3160
zijn alle i2c display's compatible?
Mischien is het wel handig om een lijsje te maken van alle werkende display's op dit moment.
Niet om onaardig te doen maar "dit lijstje" heb ik al meerdere malen gemaakt en hier geplaatst. Ook wat ik gebruik en wat ik als voorkeur heb. Werking niet gegarandeerd!

en natuurlijk zijn niet alle displays compatible.

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeinders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 14:45

jmeinders

www.jmeinders.nl

Willie Wortel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:31:
[...]

Niet om onaardig te doen maar "dit lijstje" heb ik al meerdere malen gemaakt en hier geplaatst. Ook wat ik gebruik en wat ik als voorkeur heb. Werking niet gegarandeerd!

en natuurlijk zijn niet alle displays compatible.
Bedankt voor je reactie, ik ga alles nog even goed na lezen.

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jmeinders schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik ga alles nog even goed na lezen.
Willie Wortel in "\[V2.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus 2"

op verzoek ook de netwerk settings in het LCD display gehatseflatst.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/sw_zpsb27b3d30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/GW_zps3e8c0283.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Willie Wortel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:27:
Ook met jou aanpak blijven er reserved words zoals directory, delete etc omdat dit ook web commands zijn die door de gebruiker mogen worden ingegeven. En mocht je het zo niet bedoelen dan is eea al gescheiden.
Dit is alle code voor de web commands:
[code ...]
Ah, ik zie het al. Iets is een door de gebruiker gedefiniëerd command dan en slechts dan er zit een dubbele punt in de command line (url?).
Als de gebruiker een commando "delete" aanmaakt doet http://netduino/delete dus iets heel anders dan http://netduino/delete:yes .
Ik was bang dat een door de gebruiker gedefinieerd 'delete' commando zou botsen met het ingebouwde 'delete' commando maar dat doet het dus niet.
De ":" is dus bij deze een reserved karakter dat niet voor mag komen in andere commandlines (of webcommandonamen).
Het parsen van de commandline wordt wel lastig als je niet van tevoren weet waar je naar betekenis moet gaan zoeken... (goed, ik houd erover op :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
Ziet er super uit!!

Heb er inmiddels ook display achterhangen, voorlopig ff alleen met temperatuur ivm probleempjes P1.
Als de 4.3 firmware van Netduino uitkomt maar eens ff weer testen met de P1 ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik ben de software aan het schrijven voor de PCF8574 naar het idee van Ruud.

Hier het schema, een beetje opgeleukt (het oog doet ook wat :*)) :

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/pcf8574_zps44f19765.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/PCF8547_zps4ac65d3c.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, heel goed, met a0-a2 kan je de poorten adresseren, 8 pcf's dus, hierna kan je verder met nog 8 met het A type tot 16 x 8 i/o. Voorlopig wel genoeg. Het is het gemakkelijkst om per byte (pcf) te kiezen voor in of uit. Door elkaar in en uit gebruiken is mogelijk, maar erg lastig, dus beter niet maar gewoon per byte.
Handig is om de poorten een volgnummer te geven dus bv 1 tot 128, heb je gelijk alle mogelijkheden.
Ik heb van beide type hier chips liggen, voor testen kan ik je hier wel aan helpen.
Gaat mooi worden. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Tipje:
Mijn digole display werkte twee dagen goed, hierna was het over. Geen rook, gewoon helemaal niets meer.
Was ik niet blij mee, toch maar even een nader onderzoekje ingesteld met een loep en een voltmeter.
Bleek dat de loper van de contrastinstelling niet was gesoldeerd maar er gewoon tegen aangedrukt zat.
Met een druppeltje tin het probleem opgelost. Dus voor wie hier ook problemen mee heeft is dit misschien een oplossing. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:31:
Willie, heel goed, met a0-a2 kan je de poorten adresseren, 8 pcf's dus, hierna kan je verder met nog 8 met het A type tot 16 x 8 i/o. Voorlopig wel genoeg. Het is het gemakkelijkst om per byte (pcf) te kiezen voor in of uit. Door elkaar in en uit gebruiken is mogelijk, maar erg lastig, dus beter niet maar gewoon per byte.
Handig is om de poorten een volgnummer te geven dus bv 1 tot 128, heb je gelijk alle mogelijkheden.
Ik heb van beide type hier chips liggen, voor testen kan ik je hier wel aan helpen.
Gaat mooi worden. :) :) :)
Nee Ruud, met numeriek 0 tm 128 krijg je fouten, PF(0)P0 tm PF(0)P7 ~ PF(15)P0 tm PF(15)P7

nummer 77 zegt een gebruiker niets.

met PF(X)P0 waarbij X staat voor ID die zelf ingevuld mag worden en door elkaar gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, klopt het interne pcf adres is anders, maar het is voor de buitenkant het eenvoudigste om poortnummers te geven. (Sorry doe ik in mij huiscomputer ook) werkt erg eenvoudig.
Eerste pcf start met a0,1,2 op nul, hierna voor iedere chip binair omhoog.
Kunnen weinig misverstanden door ontstaan. Hierdoor zorg je dat iedereen van het adres gedoe af is en er kunnen minder fouten worden gemaakt. De conversie zit dan vast in de sw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Voor diverse i2c modulen is dit een leuk adresje. Vanuit Duitsland, levert compleet of als bouwpakket.
Niet heel goedkoop maar wel in standaard maten voor de electrowereld.
Ook behuizingen kan je daar bestellen, ik heb goede ervaringen hiermee. :) :) :)
http://cctools.eu/home.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
De Digole (serial en I2C) display:
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item3a823f45f7
Een mooie display, maar pas wanneer je losse interface printjes aanschaf om je eigen display aan te sluiten.
Deze display (de 4 x 20 uitvoering) heeft een andere aansturing en zorgt er voor dat de combinatie niet goed werkt. De indeling is wat anders en er worden slecht 16 van de 20 tekens per lijn weergegeven.
Ik heb verschillende typen getest met wisselend resultaat maar allen niet bruikbaar.
Maw koop de Digole LCD ALLEEN compleet met aanstuurprint, dan werkt het schitterend.
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-15193519_zpsd897d8a4.jpg
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

[mierenneukmodus]

je dubbele punten staan niet gelijk

[mierenneukmodus off]

ziet er goed uit ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:15:
De Digole (serial en I2C) display:
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item3a823f45f7
Een mooie display, maar pas wanneer je losse interface printjes aanschaf om je eigen display aan te sluiten.
Deze display (de 4 x 20 uitvoering) heeft een andere aansturing en zorgt er voor dat de combinatie niet goed werkt. De indeling is wat anders en er worden slecht 16 van de 20 tekens per lijn weergegeven.
Ik heb verschillende typen getest met wisselend resultaat maar allen niet bruikbaar.
Maw koop de Digole LCD ALLEEN compleet met aanstuurprint, dan werkt het schitterend.
[afbeelding]
Ruud dan heb je toch echt wat in je software fout ingegeven (16 ipv 20). Daar ben ik 100% van overtuigd.
De Digole software wordt namelijk gebypassed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, ik heb geen sw aangepast maar gewoon de display overgezet, 1:1 op de zelfde interface printjes.
Maar ik heb hier een grote serie lcd's in de loop van de tijd verzameld, ik hier al veel aan gemeten en er zitten grote verschillen tussen lcd's. Ik heb de displays altijd direct aangestuurd 4 bit met 3 controls.
Er zit vooral verschil bij grotere 4 regelige lcd's vooral na de telling na 16 tekens of 2 regels.
Vaak zitten de tekens van regel 3 op teken 40 regel 1. En soms anders.

En Rolco, op dit ogenblik kan ik geen wijzigingen maken in de sw.
Maar eigenlijk kom je altijd tekens te kort, maar ik wil echt alle belangrijke gegevens in één oogopslag kunnen zien.
In dit geval verbruik links, zon opbrengst rechts.
Eigenlijk zou ik per dag ook het resultaat (opbrengst-verbruik) willen zien bv van gisteren.
Ik ga in huis enkele display plaatsen, gaat simpel met serieel. Deze displays gebruiken erg weinig stroom.
O, ja ik heb ook nog andere seriële displays, maar alleen de originele Digole werkt hier goed. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:04:
Willie, ik heb geen sw aangepast maar gewoon de display overgezet, 1:1 op de zelfde interface printjes.
Maar ik heb hier een grote serie lcd's in de loop van de tijd verzameld, ik hier al veel aan gemeten en er zitten grote verschillen tussen lcd's. Ik heb de displays altijd direct aangestuurd 4 bit met 3 controls.
Er zit vooral verschil bij grotere 4 regelige lcd's vooral na de telling na 16 tekens of 2 regels.
Vaak zitten de tekens van regel 3 op teken 40 regel 1. En soms anders.

O, ja ik heb ook nog andere seriële displays, maar alleen de originele Digole werkt hier goed. :) :) :)
Ruud, je moet ook een LCD HD44780 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, veel lcd's zeggen HD44780 compatibel te zijn, dikwijls zit er tegenwoordig een paar zwarte pukkels met chips die afwijken.
Echt er zitten veel verschillen tussen de lcd's, ik heb zo veel sturingen gemaakt, en vaak in de character nummering.
Ik heb nog drie 4x20 lcd's die onderling afwijken. Dit zijn vrij nieuw displays notabene.
Ik heb maar enkele digole serial displays er bij besteld, zijn het tenminste de zelfde en gaat het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik gebruik de Digole backpack ook los, heb geen last ergens van

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/DigoleBackpack_zpsda503276.jpg

Ik heb ze nodig voor mijn huis projectje met 40x4 displays.

Maar het is voor de gemiddelde Tweaker eenvoudiger om de kant en klare Digole LCD aan te schaffen, dus met backpack (dit is een interface tussen Netduino en LCD scherm) gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
@Tweakers,
De software wordt steeds mooier, tijd voor de hardware:
Met een printje:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-17205150_zpsd2ab2e9c.jpg
En wat onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-17202204_zps659e642c.jpg
Bouw je een P1, S0 enz logger:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-17202033_zps9bdcf55a.jpg
Het is "maximaal" uitgebouwd, met 4 puls in, rc filter, status via PCF8574, serieel buffer, watchdog, 2x temp meting, AC meting, I2C. Natuurlijk kan er nog wel wat wijzigen, maar wie zich wil uitleven dit is het schema. Maar wat je niet gebruik hoeft er niet op.
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-18132024_zpsab0fc89f.jpg
En, voorzover het al in de SW zit werkt het.
Het printje, enkele euro's, zie:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item27d4fb19dc

Veel succes. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ondertussen (in afwachting van de postbezorger voor de pcf8574 ic's) ben ik het grafische display LCD240x64 aan het programmeren, het wordt eeeeeel mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 17-07-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, mooi, welk type grafisch display is het geworden, het type van digole? Welke interface?

Deze?

http://www.ebay.nl/itm/Se...m3a7b862984#ht_5052wt_922

[ Voor 49% gewijzigd door RuudMR op 17-07-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:24:
Willie, mooi, welk type grafisch display is het geworden, het type van digole? Welke interface?

Deze?

http://www.ebay.nl/itm/Se...m3a7b862984#ht_5052wt_922
ja,een bod van 25 dollar accepteerden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nu ook het graphics LCD ondersteund:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/graph2_zps4936f523.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/graph_zps6f9c7dcc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/graph3_zps663556f2.jpg

Het vakje rechtsboven is even groot als een 20x4 schermpje om je een indruk te geven.
En de dikke balk links logt de data (uitstag per halve mm), ik heb alleen mijn p1 aangesloten en daar is het nogal saai op omdat de zonnepanelen staan te jakkeren. Maar je bent vrij alles zelf te hatseflatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Willie Wortel op 18-07-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Mooi joop, kan je ook een mooie opbrengst curve maken ermee? Net als op de sma omvormers zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:41:
Mooi joop, kan je ook een mooie opbrengst curve maken ermee? Net als op de sma omvormers zeg maar?
Ja Rolco dat is wel de bedoeling, het display is groter dan het SMA display op de Sunny boy omvormer.
Verder kan je het display programmeren zoals de andere displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
  • Laatst online: 03-08 22:16
Willie Wortel schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:19:
[...]

Ja Rolco dat is wel de bedoeling, het display is groter dan het SMA display op de Sunny boy omvormer.
Verder kan je het display programmeren zoals de andere displays.
Whaaaa cool vandaag ook de nd 2 binnen van floris en die grafi via eBay besteld, kan niet wachter tot de software ready to gebruik is Willie hoelang nog wachten ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de PCF8574 class geprogrammeerd en in het programma gehatsflatst (geïmplementeerd), instructies HOWTO kunnen we hier uithalen:

http://garagelab.com/prof...ort-expander-with-pcf8574

Ik hoop dat de tekenaars/handleiding schrijvers hier wat moois van maken want deze IC gaat ons ;) maken.

wat ook het leuke van deze IC is dat deze bi-directioneel werkt, dwz als je er een externe stroom bron aan de IC hangt kan je dus onafhankelijk van je Netduino devices geschakeld houden en later de status weer terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Ja, de pcf8574 is een prima chip.
Via deze link:
http://www.cctools.eu/home.php
En via "I2C bus komponenten", "I2C terminal", even zoeken, (het is een php pagina, dus de url loopt niet mee) zijn printjes verkrijgbaar voor vele i2c toepassingen met de pcf8574. De printjes of de chips zijn los verkrijgbaar.
Succes met de sw, gaat erg mooi worden.
Ik heb de pcf al standaard in de hw gezet voor de status weergave.
Zie schema en foto's. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De versie 2.0.1.7 blijkt de stabielste versie te zijn waarin alle INPUT zoals de PulseMeters, SlimmeMeter en TemperatuurMeters onafhankelijk van elkaar in d'r eigen taak draaien en de netwerk en tijd instellingen ieder uur gezet worden.

Het heeft wat programmeerwerk gekost maar dan heb je ook wel wat. 8)

Als de laatste te programmeren IC (pcf8574P) binnen is wordt de, hopelijk laatste, test versie op dit forum geplaatst. Daarna volgt de release op CodePlex. ......testen is leuk, maar veel testen is beter, we willen niet voor lul staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 22:39:
Willie,
Ja, de pcf8574 is een prima chip.
Via deze link:
http://www.cctools.eu/home.php
En via "I2C bus komponenten", "I2C terminal", even zoeken, (het is een php pagina, dus de url loopt niet mee) zijn printjes verkrijgbaar voor vele i2c toepassingen met de pcf8574. De printjes of de chips zijn los verkrijgbaar.
Succes met de sw, gaat erg mooi worden.
Ik heb de pcf al standaard in de hw gezet voor de status weergave.
Zie schema en foto's. :) :) :)
Ruud, ik bestel de IC's via ebay, ook complete printjes zijn er tekoop:

http://www.ebay.com/sch/i...cf8574&_sacat=0&_from=R40

We moeten nog wel een duidelijk aansluitschema maken.

-----------------------------
Een prachtige tool om schema's te maken is Eagle freeware:

http://www.cadsoftusa.com/download-eagle/

de IC's staan al voorgeprogrammeerd getekend, je hoeft ze alleen te selecteren....

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 22-07-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heuvelsjh schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Whaaaa cool vandaag ook de nd 2 binnen van floris en die grafi via eBay besteld, kan niet wachter tot de software ready to gebruik is Willie hoelang nog wachten ? O-)
weet ik niet, zit te wachten op hardware, indien gereed gaat de volgende testversie naar Rolco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 09:38
Deze had ik gisteren in het 1.3x draadje gepost maar volgens mij mag hij hier ook.

Hallo, Ik heb sinds een week een Netduino + V2 waarmee ik mijn P1 poort en 1 S0 metertje uitlees.
Het is me al gelukt om de waardes naar PVoutput en Cosm/Xively te sturen en dat werkt allemaal als een speer moet ik zeggen.

Echter las ik in deze thread dat het mogelijk is om het elektra verbruik ook weer te geven op PVoutput.org d.m.v. de waarden in te lezen vanuit Cosm/Xively echter krijg ik dat laatste niet voor elkaar.

Kan iemand mij iets duidelijker aangeven wat er precies ingesteld moet worden de settings bij PVoutput?

Ik heb zelf staan bij "Automatic Uploads"

Primary Device "Wheater" ... dit werkt zoals het moet

Bij Secondary device "Cosm"
-Direction "Consumption"
API Key "deze staat netjes ingevuld" en driedubbel gechecked
Feed ID "deze staat netjes ingevuld" ook driedubbel gechecked
Power "1" <---- over deze twijfel ik.
Rule " staat niets"

Op PVoutput krijg ik helemaal niets te zien over het elektra verbruik, de rode grafiek zeg maar :?

Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/pvout_zps416683b2.jpg

haal het hier maar uit:

Visual Basic:
1
2
3
 Me.m_Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /service/r2/addstatus.jsp" & "?key=" & Me.m_ApiKey & "&sid=" & Me.m_FeedID_or_SID & "&d=" & _
                                                        DateTime.Now.ToString("yyyyMMdd") & "&t=" & DateTime.Now.ToString("HH:mm") & Me.m_DataToSend & Constants.vbCrLf & _
                                                        "Host: pvoutput.org" & Constants.vbCrLf & Constants.vbCrLf), IPEndPoint)

waar Me.m_DataToSend staat voor V1=waarde&V2=waarde&V3=waarde&V4=waarde etc...

waarbij waarde staat voor je log gegevens. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Willie Wortel schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:19:
[afbeelding]

haal het hier maar uit:

Visual Basic:
1
2
3
 Me.m_Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /service/r2/addstatus.jsp" & "?key=" & Me.m_ApiKey & "&sid=" & Me.m_FeedID_or_SID & "&d=" & _
                                                        DateTime.Now.ToString("yyyyMMdd") & "&t=" & DateTime.Now.ToString("HH:mm") & Me.m_DataToSend & Constants.vbCrLf & _
                                                        "Host: pvoutput.org" & Constants.vbCrLf & Constants.vbCrLf), IPEndPoint)

waar Me.m_DataToSend staat voor V1=waarde&V2=waarde&V3=waarde&V4=waarde etc...

waarbij waarde staat voor je log gegevens. >:)
en toe werd het stil bij mij... ik neem aan dat dit antwoord voor mij is?

Moet ik dan dingen gaan doen in VB.... ik heb de waardes toch al in cosm staan of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Ik vermoed dat je reply betrekking heeft op een andere release van de software. Ik gebruik v1.3.2.

Het schermprintje welke je laat zien ken ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
virtualex schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:25:
Ik vermoed dat je reply betrekking heeft op een andere release van de software. Ik gebruik v1.3.2.

Het schermprintje welke je laat zien ken ik namelijk niet.
Ik denk dat je versie 1.3 gebruikt, daar moet je nog met de software code zelf hatseflatsen.
We werken nu aan versie 2.x die geheel geprogrammeerd kan worden met de bijbehorende web pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een 7 segments display (retro look zeg maar) geprogrammeerd voor in het programma maar ik heb bij het aansluiten de plus en min omgedraaid (5 volt op de - gezet). Hij doet niets meer, overleden zeg maar. Jammer anders had ik jullie echt een leuk speeltje laten zien. Ik zal binnenkort een nieuwe bestellen.

deze was het: http://dx.com/p/8x-digita...le-color-led-module-81873 :'(

Ik heb om IC's en eventueel andere apparaten (ingebouwde Timer) onder spanning te houden (indien reset Netduino) heb ik deze besteld.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

en deze:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

[ Voor 41% gewijzigd door Willie Wortel op 23-07-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Zonde, pech zeg.
Hoe heb je de interface gemaakt? Welke display is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:46:
Zonde, pech zeg.
Hoe heb je de interface gemaakt? Welke display is het?
Hoe bedoel je, het zijn toch maar 5 draadjes, +,-,clock,data,sudata
Ik heb het stekkertje niet gebruikt maar 5 aparte draadjes.
Het display type staat in de link van mijn vorige post.

Jammer dat het bouwwerk niet tegen verkeerd aansluiten kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 23-07-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
In het schema heb ik rekening gehouden met zo veel mogelijk echte ingangen.
Dus voor S0, (3x) ook met een watermeter, hiernaast de P1 poort en 1 á 2 seriële uitgangen voor de seriële display's. 1 tekst en 1 grafisch. Dus 3 uarts + 1 voor i2c. Dan is er nog een hartbeat voor de watchdog, er blijven dan eigenlijk geen status led poortjes over, ik ben er van uit gegaan dat dit het eenvoudigst kan met een pcf8574. Zie schema met 8 leds.
Er blijven dan nog maar weinig poortjes over.
En de primaire poorten kan je intelligent gebruiken voor tellers of uarts, de pcf niet of bijna niet.
Uitbreiden met pcf chips kan nog volop. Dus mijn voorkeur om hiervan gebruik te maken.
Via de i2c pcf8574 zijn 128 in of uitgangen te maken. En i2c met de pcf8574 werkt zo leuk. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, je bent vrij om aan te sluiten wat je wil, daar is het ook voor gemaakt maar niet iedereen heeft de configuratie zoals jij. In principe kan alle hardware ontworpen voor de arduino in het programma meedraaien van 7 segments tot luchtdruk/hygro of noem maar op. Het is maar wat je leuk vind.

Ik heb gekozen om alles wat over I2c werkt ook daarop aan te sluiten, ik heb dus nog 10 digitale poorten vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie het printje is juist zo universeel mogelijk gemaakt.
Niet ieder heeft dit nodig, maar universele ingangen (geconditioneerd) zijn voor diverse dingen te gebruiken.
Maar je hebt slecht beperkte poorten op de nd en bv statussignalen kunnen zo gemakkelijk van de pcf komen.
Mijn eigen configuratie is niet zo groot, s0,p1,serieel display. Maar andere hebben nu al meerdere s0 signalen, en de water ingang is ook een soort s0. Dus dat zit nu al op het printje.
En i2c is voor korte afstanden, serieel voor bv displays op wat groter afstand. ( gebufferd).
Misschien kunnen we nog een keer tot een echt printje komen. Maakt het veel eenvoudiger. :) :) :)
Ps ik zal het schema een keer in CAD omzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 23-07-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Het is zomertijd maar toch wel leuk om weer een CAD schemaatje te maken.
Het schema:
Het schema is zo compleet mogelijk gemaakt met het doel om uiteindelijk hier een printje van te maken.
Dus 3 x S0, P1, Water, Watchdog, gebufferde seriele uitgangen, 1x char,1x graph.AC/DC, I2C statusleds.

Dus gezocht: Printenleverancier (tegen aantrekkelijke prijs)
Misschien wil een zonnepaneelleverancier ons wel sponseren. Wie heeft connecties.
Maar dmv deze printjes is het ook op te bouwen.
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2a2f569a26
(wel moeten de pinnen anders dan in het voorbeeld, zie mijn hw model)
(ongeveer 2 a 3 uur werk om het op te bouwen, dit is toch te doen.)

Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/fa24d0c1-c247-4798-a39c-f51df778930d_zps7596f23d.jpg

De aansluitingen voor de I2C zijn compatibel met de meest leverbare modulen.
De watchdog schakeling is opgenomen in de hw, het beste kan als hartbeat het SD write ledje worden gebruik. Of tzt als hier een speciaal controlesignaal beschikbaar komt via de sw.
De kans dat ledje aan blijft is erg klein, bij andere status ledjes komt dit voor.
Veel succes. :) :) :)
Ik zie de aanbiedingen van een printenleverancier wel binnenkomen. ;)

Zo kan het er uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-25223727_zps14f1cb64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

OMG :o
Nog even en we bouwen de netduino ook zelf.

Mooi schema ruud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Nog even over de bouwers:

Bij gebruik van dit printje het volgende:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2a2f569a26
De connector aansluitingen zitten in het voorbeeld onjuist.
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/foutemontage_zps673c1c4d.jpg
Waarom: de bussen hebben geen vierkante pennen en passen daarom niet goed.
Ik heb de leverancier hierover gesproken, zij gaan het aanpassen met de volgende release, kan dus even duren.
Dit kan worden opgelost door de pennen aan de onderzijde te plaatsen en de bussen aan de bovenzijde en hiervan de lengte weg te knippen. Op deze wijze werkt het goed.
Zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-25230203_zps0898beff.jpg
De print:
Ik maak de nul (volt) bedrading altijd met blank montagedraad 0,5 mm, de resterende verbindingen met posein draad (trafo wikkeldraad) van 0,25 mm. Dit is via ebay verkrijgbaar (in verschillende kleuren)
Ik gebruik het al heel veel jaren en heb complete uP systemen al ruim 25 jaar werken met deze techniek gemaakt. Heel betrouwbaar en toch snel te maken, sneller dan printjes etsen enz.
Altijd gebruik maken van goede kwaliteit IC voeten. Ik he dit type "voetjes" in lengte en knip het op lengte.
Door de plaats componenten gunstig te kiezen zijn niet veel draadjes nodig.
Ander voordeel: er is geen ruimte nodig voor sporen, dus het kan reuze compact.
Zo ziet de sporenzijde er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-25230231_zps127dbb8f.jpg

maw Print en onderdelen bestellen, middagje blik op oneindig en klaar is de print.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i1346.photobucket.com/albums/p690/RuudMR/2013-07-17202204_zps659e642c.jpg

Veel succes, ik zie de modellen wel langkomen op dit forum. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ha Ruud, dat ziet er professioneel uit zeg, jij bent net zo enthousiast als alle Tweakers hier.

De software voor de pcf8574 is gereed, ik zal vandaag in de namiddag een software pakketje voor je klaar maken. Ik heb de software getest en moet zeggen dat het goed werkt.

Wel een paar vragen over de pcf8574, ik kom daar in de datasheet niet echt uit. Hoeveel is de maximale stroom die de pcf kan leveren en hoeveel is de max per pin. Er staan zoveel gegevens in de datasheet dat ik daaraan ben gaan twijfelen. Bij mij branden de ledjes namelijk niet echt fel, kan ook aan de weerstandjes liggen.

Wat vind je van mijn idee om de pcf ' s onder spanning te houden bij reset zodat een eventueel aangesloten relais onafgebroken blijft werken, werkt zo een idee eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
De PFC8574 werken eigenlijk met omgekeerde logica. Bij powerup (geen sw) zijn de uitgangen hoog, en actief is laag. Zo is het ook met de uitgangsstroom, zij kunnen goed sinken (nul maken) leds moeten ook zoals in het schema tegen nul worden getrokken (via R bv 470ohm) ik gebruik veel SIL 8x1k weerstanden.
Als ik leds aanstuur gebruik ik er altijd 2 parallel. Sinkstroom=25mA Source=0,3 mA. zegt genoeg.
Sinken dus. (dit soort sturing is gebruikelijk bij Amerikaanse PLC en in brandmeldcentrales)
Maar relais altijd via transistor buffer niet direct op de uitgang, maar ik ga er van uit dat we hier externe printjes voor gebruiken. Die zijn eenvoudig voor weinig geld te koop en werken gebufferd.
Het is uitstekend om de relais (via losse PCF printjes onder spanning te laten staan, als er geen data komt blijven de poorten ongewijzigd. Dit kan ook eenvoudig omdat die toch buiten de ND worden gevoed.
Normaal wordt in een PLC een keuze gemaakt:
1-Clean opstarten, 2-opstarten in een veilige situatie, of 3-opstarten in de laatste situatie.

Dus:
Bij opstart znd sw uitgang hoog, sturen is de uitgang NUL maken, beetje omdenken.
Het leuke is je vermelde het al een keer je kan de uitgang ook als ingang gebruiken. :) :) :)

Ik zie uit naar de nieuwste versie SW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Iets anders, ik had in het schema nog een ingang en een poortje over, ik heb hier een (directe) key input van gemaakt (gebufferd) het lijkt mij handig om naast de display een toets te hebben om bv van screen te wisselen of iets anders er mee te doen. Ik weet zeker dat je hier een slimme toepassing hiervoor in de SW wil maken. (met 1 toets kan je veel, wisselen screens, maar ook ingave of speciale functie bv door de toets enkele seconde in te drukken) In het schema via D6.
Zo is het mogelijk om meerdere remote displays via 4 draden aan te sluiten +5v,0v,data,key.
Ik laat mij verrassen door de SW. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:28:
Willie,
Iets anders, ik had in het schema nog een ingang en een poortje over, ik heb hier een (directe) key input van gemaakt (gebufferd) het lijkt mij handig om naast de display een toets te hebben om bv van screen te wisselen of iets anders er mee te doen. Ik weet zeker dat je hier een slimme toepassing hiervoor in de SW wil maken. (met 1 toets kan je veel, wisselen screens, maar ook ingave of speciale functie bv door de toets enkele seconde in te drukken) In het schema via D6.
Zo is het mogelijk om meerdere remote displays via 4 draden aan te sluiten +5v,0v,data,key.
Ik laat mij verrassen door de SW. :) :) :)
Ik heb liever infrarood afstandsbediening, ......werken met buttons is toch achterhaald. Moet ik iedere keer naar het console lopen om eea te veranderen.

Nou heb ik dit gevonden:
https://www.sparkfun.com/...sors/Infrared/tsop382.pdf

We moeten nog even uitvogelen welke afstandsbediening erbij past, bv deze:
http://www.ebay.com/itm/I...ain_0&hash=item1c2eef97e9

En het idee heb ik van mijn vriend Hanzibal.
http://forums.netduino.co...-lcd-panel-and-ir-remote/

Maar straks is ook veel mogelijk met de smart telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 26-07-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Een button naast de display is zeker niet ouderwets, die toets zit er altijd en werkt altijd.
Daarnaast is de bediening eenvoudig en door iedereen te doen. Simpel druk op de knop, wissel screen.
En valt weer terug naar het default screen na enige tijd.

De afstand bediening is leuk, kan via de zelfde poort worden geinterfaced.
De chip is transparant vaak wel voor een bepaald frequentie bereik, vroeger had je verschillende typen.
(Nu dus nog, zag ik) Afstand bedieningen coderen vaak rc5 (ook een Philips creatie)
Je moet het wel in de sw decoderen, maar daar is sw ook voor. (Wel realtime bitjes beoordelen)

Maar over de keuze, een normale gebruiker (zoals mijn vrouw of andere) gaan niet een afstandsbedieningen zoeken om iets te doen. Meer een supervisor tool.
Mijn voorkeur in ieder geval de toets (keep It simpel principe) in de sw, evt aangevuld door de afstandsbedieningen voor evt. instellingen of complexe functies.
We moeten de gebruiker centraal houden. :) :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door RuudMR op 26-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nou, een button X seconden vasthouden detecteren is niet eenvoudig omdat er verschillende taken draaien. De kans dat er wat fout gaat is groter dan voor mij acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ja, kan ik begrijpen, maar voor de IR code uitlezen zal ook een ononderbroken taak moeten lopen.
De IR data komt als bitjes binnen. Dit moet serieel ingelezen en gecodeerd worden. (Like a UART maar dan softwarematig) Lijkt mij veel complexer om dit foutloos te laten lopen. (moet ook onder interupt)
Maar ik denk dat er met een normale toets al veel kan. (ook zonder key time)
Het prettige van een toets is je kan het parallel bij iedere display plaatsen. Op verschillende locaties.
En het werkt over een 4 aderig telefoon draadje. Parallel, dus je kan RJ12 verdelertjes gebruiken.
Identiek op ieder uitleesstation. (voor de gebruiker moet het eenvoudig werken zonder handleiding)
(Kiss principe) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Voor de liefhebbers de boodschappenlijst (BOM file):
  • Partlist exported from RM ND
  • Part Value Device Package Description
  • C1 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C2 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C3 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C4 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C5 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C6 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C7 0,1uF C2.5/2 C2.5-2 CAPACITOR
  • C9 100uF 10V CPOL-EUE5-10.5 E5-10,5 POLARIZED CAPACITOR, European symbol
  • D1 1N4148 1N4148DO35-7 DO35-7 DIODE
  • IC1 40106N 40106N DIL14 Hex SCHMITT TRIGGER
  • IC2 4060N 4060N DIL16 14-stage binary/ripple COUNTER
  • IC3 PCF8574P PCF8574P DIL16 I2C-Bus Remote 8-bit I/O expander
  • IC4 40106N 40106N DIL14 Hex SCHMITT TRIGGER
  • J1 J2X2MM 04C Jumper switch 2 x 2.5 mm
  • JP1 PINHD-1X8 1X08 PIN HEADER
  • JP2 PINHD-1X2 1X02 PIN HEADER
  • JP3 PINHD-1X10 1X10 PIN HEADER
  • JP4 PINHD-1X10 1X10 PIN HEADER
  • JP5 PINHD-1X10 1X10 PIN HEADER
  • JP6 PINHD-1X6 1X06 PIN HEADER
  • JP7 PINHD-1X10 1X10 PIN HEADER
  • JP8 PINHD-1X10 1X10 PIN HEADER
  • JP9 PINHD-1X4 1X04 PIN HEADER
  • JP10 PINHD-1X4 1X04 PIN HEADER
  • JP11 PINHD-1X8 1X08 PIN HEADER
  • LED1 LED3MM LED3MM LED
  • LED8 LED3MM LED3MM LED
  • LED9 LED3MM LED3MM LED
  • R1 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R2 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R3 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R4 4k7 R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R5 100k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R6 1k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R7 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R8 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R9 47k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • R10 22k R-EU_0204/5 0204/5 RESISTOR, European symbol
  • RN1 SIL 8 x 1k G08R SIL9 SIL RESISTOR
  • RN2 SIL 8 x 4k7 G08R SIL9 SIL RESISTOR
  • RN3 8 x 470E G08R SIL9 SIL RESISTOR
  • S1 Reset ITT SWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik neem aan dat de nieuwe software ook nog werkt op een netduino zonder extra printplaatje?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Laatst online: 28-08 22:59
Willie Wortel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:35:
Nou, een button X seconden vasthouden detecteren is niet eenvoudig omdat er verschillende taken draaien. De kans dat er wat fout gaat is groter dan voor mij acceptabel.
Zet er dan een flip flop achter of zoiets. In de software kan je de oude stand opslaan en af en toe eens kijken of er een verandering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Tweek, een ff moet je terug zetten, kost ook extra hw en poorten. In de praktijk loopt dit altijd via de sw.
Wel een aparte taak, de rest moet doorlopen. Maar de tijdfunctie is leuk maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
RuudMR schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:12:
Tweek, een ff moet je terug zetten, kost ook extra hw en poorten. In de praktijk loopt dit altijd via de sw.
Wel een aparte taak, de rest moet doorlopen. Maar de tijdfunctie is leuk maar niet noodzakelijk.
Klopt met de extra hardware. Flip flops kan je op veel manieren inzetten en ook zonder dat je 'm terug moet zetten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Flipflop.

Door alle taken die de netduino nu krijgt wordt het steeds meer een octopusje. Veel taken, veel ingangen, die op de een of andere manier periodiek of via interrupt uitgevoerd moeten worden. Kans op storingen neemt toe.

Gelukkig is de kwaliteit van de software enorm toegenomen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:02:
Ik neem aan dat de nieuwe software ook nog werkt op een netduino zonder extra printplaatje?
Klump, de software is als het bouwen van een huis, je bouwt er iedere keer een nieuwe kamer bij. >:)
Sommige kamers hadden geen Electra en stromend water, hup de loodgieter erbij.....

~
Hoewel de schijn doet vermoeden dat de software complex geworden is, moet ik echter het tegendeel beweren. Doordat de programma code consistent qua opbouw is, en de Netduino V2 tot wel 4x zo snel is als zijn voorganger, kan je zonder probleem nieuwe taken uit laten voeren zonder het overzicht te verliezen.

~
Om te detecteren of een button langer dan de detectie is ingedrukt moet deze bij detectie in een nieuwe taak worden geplaatst met een tijdmeting. Deze class is voorhanden op het Netduino forum en zit in de NetMFtools van stefan. Deze methode heb ik al eerder toe willen passen met de reset button (5secs indrukken dan pas reset) maar werkte niet altijd juist.

Ik durf zomaar te beweren dat de versie 2.0.1.8 extreem stabiel is in vergelijking met zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Tweek, als een ff automatisch terugvalt heet het een monostabiele multivibrator.
Een ff heeft altijd een set en reset, je heb rs ff, jk ff. Clocksignalen, Meest master slave type.
Ik heb jaren digitale techniek en communicatie techniek gedoceerd, je komt er niet meer van los.

Willie probeert de sw zo veelzijdig mogelijk te maken, ik heb dit met de hw gedaan.
Natuurlijk kan je het ook eenvoudig doen, of starten.
Maar op enig moment is het zover: dan wil je meer functionaliteit.
Laat dit er nou gewoon inzitten. Displays, internet webpages van alles.
Maar de bedoeling is dat het een keer tot een printje komt en dan moet alles er in één keer opzitten en kan je niet zoals in de sw even iets aanpassen. Dit is een prototype.
Gewoon prototyping dus. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, reset kan ik mij voorstellen, is eigenlijk een harde interrupt, keihard moeilijk stopbaar.
Een key afvragen is denk ik beter mogelijk.
Ik vergelijk het met veel apparaatjes tegenwoordig, om in de instellingen te komen: toets ingedrukt houden voor bv 5 seconde.
Maar weest nou eerlijk, het lukte Willie wortel toch altijd om het te laten werken.
Het mooiste vond ik de zwarte lamp, als je die aandeed dan werd het donker in de ruimte.
Fantastische toch.
Dit gaat ook lukken, hoe noem je het ook " dat hatseflats ik er wel in". ;) ;) ;)
Gaat goed komen.
Als de sw zo ver is ga ik het testen. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
RuudMR schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:17:
Tweek, als een ff automatisch terugvalt heet het een monostabiele multivibrator.
Een ff heeft altijd een set en reset, je heb rs ff, jk ff. Clocksignalen, Meest master slave type.
Ik heb jaren digitale techniek en communicatie techniek gedoceerd, je komt er niet meer van los.

Willie probeert de sw zo veelzijdig mogelijk te maken, ik heb dit met de hw gedaan.
Natuurlijk kan je het ook eenvoudig doen, of starten.
Maar op enig moment is het zover: dan wil je meer functionaliteit.
Laat dit er nou gewoon inzitten. Displays, internet webpages van alles.
Maar de bedoeling is dat het een keer tot een printje komt en dan moet alles er in één keer opzitten en kan je niet zoals in de sw even iets aanpassen. Dit is een prototype.
Gewoon prototyping dus. :) :) :)
Ik zat meer aan een asynchrone 1 bit teller te denken. Een jk ff met de drukknop aan de clock.
Maar goed, het is wel een beetje overkill aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Tweek, het gaat Willie zeker lukken, heb ik alle vertrouwen in, zonder extra hw. ;) ;) ;)
Kijk eens wat hij al heeft gemaakt. Dan is dit peace of cake. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Draad:
Ik heb nog even gezocht naar het posein wikkeldraad op ebay.
(Voor het bedraden van de printjes)
http://www.ebay.com/itm/C...60282&hash=item43bd5bcce1
Dit lijkt er heel erg op.
Ik gebruik dit al heel erg lang, ze noemde het toen "fadeltechnik".
Ik heb het ook in verschillende kleuren, maar niet zo mooi als hier leverbaar.
Het is altijd even lastig om de einden soldeerbaar te maken, gaat uitstekend met een soldeerbout die wat heter staat dan normaal. Ca 400'C. Hierna met vers tin het draadje op de gewenste plaats solderen.
Door mij gebruikt draad is 0,2 mm diameter. Incl isolatie.
Succes hiermee. :) :) :)

Gevonden bij Conrad voor superprijzen.
http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=2

Niet kopen want aan de pen heb je niets.
Het gaat om het draad, hebben ze ook los, maar veeeeeeel te duur. Maar je heb genoeg voor jaren.
Zie:
http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=2

Lang leve Ebay.com ;) ;) ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RuudMR op 26-07-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Willie Wortel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Klump, de software is als het bouwen van een huis, je bouwt er iedere keer een nieuwe kamer bij. >:)
Sommige kamers hadden geen Electra en stromend water, hup de loodgieter erbij.....
Ik bedoel: kan ik de nieuwe software straks gewoon draaien op de netduino zoals ikhem nu heb aangesloten met weerstanden, ledjes, en onewire.
Of moet jedadelijk alles veranderen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste