Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37
mrgoolie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:01:
Kan ik in feite te weten komen welke software er origineel op mijn S4 stond? Alsook van welk land deze afkomstig is?
Ik heb direct nadat ik mijn S4 heb gekocht CM10.1 erop geinstalleerd.
NU wil ik deze terug origineel maken aangezien ik het toestel ga binnen geven ter reparatie, maar ik weet dus niet welke stock firmware ik er moet opzetten. De nederlandse of de duitse? Belgische roms vind ik niet terug.

Naar ik lees zijn er geen belgische/nederlandse roms maar enkel internationale. Echter ik zie op verschillende fora wel nederlandse roms en duitse roms. En deze zouden blijkbaar toch verschillend zijn...
Ik denk niet dat het veel uitmaakt waar deze telefoon vandaan komt, ik denk dat het voldoende is als je weet welk model (GT-I9505 / GT-I9500) het is en welk device (bij mij is dat dus de GT-I9505 en device jflte)).

Weet je welk model/device je hebt? Functioneert je telefoon nog dat je in de tel kan? Instellingen en dan toestel info (device staat hier niet :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
EN-IS schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Ik denk niet dat het veel uitmaakt waar deze telefoon vandaan komt, ik denk dat het voldoende is als je weet welk model (GT-I9505 / GT-I9500) het is en welk device (bij mij is dat dus de GT-I9505 en device jflte)).

Weet je welk model/device je hebt? Functioneert je telefoon nog dat je in de tel kan? Instellingen en dan toestel info (device staat hier niet :))?
Ja die werkt nog, maarja daar staan nu de instellingen van de rom die ik er net heb opgezet he.
Of blijven deze instellingen steeds dezelfde? neen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
mrgoolie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:26:
Ja die werkt nog, maarja daar staan nu de instellingen van de rom die ik er net heb opgezet he.
Of blijven deze instellingen steeds dezelfde? neen he?
Ehm, ik ben niet zo bekend met CM maar staat daar geen MODEL/Modelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Ja bij Toestel-info staat er wel wat, maar dat is altijd afhankelijk van de ROM die je op dat moment hebt opstaan.
Of ben ik verkeerd?
Ik denk dat je op geen enkele manier kan zien welke rom er standaard opstond, dus ook niet je originele baseband etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
mrgoolie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:33:
Ja bij Toestel-info staat er wel wat, maar dat is altijd afhankelijk van de ROM die je op dat moment hebt opstaan. Of ben ik verkeerd?
Ik denk dat je op geen enkele manier kan zien welke rom er standaard opstond, dus ook niet je originele baseband etc.
:) Ik vraag niet naar je ROM of rom gegevens of standaard rom, ik wil weten welk model(nummer) je hebt zodat ik je naar de juiste firmware rom kan verwijzen.

In de play store heb je een APP genaamd DEVICE INFO, installeer deze anders effe en haal daar de info vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
EN-IS schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:56:
[...]

:) Ik vraag niet naar je ROM of rom gegevens of standaard rom, ik wil weten welk model(nummer) je hebt zodat ik je naar de juiste firmware rom kan verwijzen.

In de play store heb je een APP genaamd DEVICE INFO, installeer deze anders effe en haal daar de info vandaan.
Samsung GT-I9505
jflte

Ik heb reeds geprobeerd de laatste nederlanse roms er op te zetten, dit lukt, maar nadien wanneer ik via Kies connecteer zegt die : Your device current firmware version is not supported to update via Kies.
De roms die ik al heb geprobeerd:
I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG4_PHN
I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN
I9505XXUAME2_I9505PHNAMDB_PHN

[ Voor 9% gewijzigd door mrgoolie op 02-10-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Deze moet je hebben; I9505XXUDMHB, klik op onderstaande link, download het en vervolgens herstellen.

Originele Unbranded NL'se Roms:
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:38:
Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een snelle MIRROR gemaakt;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hoe herstel ik?
1. Je hebt ODIN nodig
2. Je hebt de firmware nodig
Step 1) Turn OFF your mobile and go to Download Mode by pressing and holding the Volume Down + Home Buttons together for few seconds followed by Power button then proceed with volume up.

Step 2) Now open ODIN on your PC and connect your Galaxy S4 to your computer.

Step 3) Once your phone is successfully connected to your PC, the ID:COM box on ODIN will turn blue (or yellow) and will show the COM port number.

Step 4) unzip the downloaded firmware (from second or third post), u will get a Home.tar file.

Step 5) click on pda in odin (if odin 3.09 choose AP) and choose the file "Home.tar"

Step 6) check "Auto Reboot" and "F. Reset Time" options and make sure that "Re-Partition" is unchecked

!!!!DO NOT CHECK "Nand Erase All" IN ANY WAY!!!![

Step 7) Click on Start button in ODIN window to start the flashing process. The process will take few minutes to complete.

DO NOT UNPLUG USB CABLE WHILE EXECUTING THE PROCESS, YOU MAY BRICK YOUR PHONE!

Step 8 ) When the installation is completed, you read a "Reset " then a "Pass". your phone will restart (first boot will take a longer time so don't panic)

It is recommended to make hard reset after flashing to have a fresh official firmware
Bron;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 02-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
MHB heeft locked bootloader, maar goed, dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:41:
MHB heeft locked bootloader, maar goed, dat terzijde.
Wat houdt dat in? :) (zo te horen niets goed :P)

@mrgoolie, anders neem je de ene laatste rom/firmware (ook in de download map/mirror);
- I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 02-10-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
EN-IS schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:50:
[...]

Wat houdt dat in? :) (zo te horen niets goed :P)

@mrgoolie, anders neem je de ene laatste rom/firmware (ook in de download map/mirror);
- I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN
Oke dit is gelukt... Bedankt voor de nodige hulp ;)
Via triangle away heb ik nu ook de rom counts op 0 gekregen.
Nu opsturen om mijn home knop te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:09:
[...]

En, gelukt en hoe draait het? :) Ben er voorlopig erg tevreden mee. Alsnog FD wakelocks maar accugebruik vind ik op deze manier gewoon acceptabel. Alle background tasks aan en dan is dit het verbruik 's-nachts:

[afbeelding]

Had eigenlijk niet verwacht dat FD alsnog bovenaan zou staan, is dus alsnog niet helemaal uit blijkbaar maar met 3% in 8½ uur is wel te leven. Wellicht nog een keer proberen met FD aan. Houdt je bezig allemaal :P
Ben je er al wat wijzer van geworden? Ik merkte bij eerdere roms ook dat de drain op 3G aanzienlijk was, dat werd minder met fast dormancy uitgeschakeld. De wakelocks bleven wel, in mindere mate.

Hoe heb je het uitgezet trouwens? Ik deed dat altijd met de toggle van gokhanmoral uit de playstore, maar met echoerom zegt ie dat het apparaat niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:02:
Ben je er al wat wijzer van geworden? Ik merkte bij eerdere roms ook dat de drain op 3G aanzienlijk was, dat werd minder met fast dormancy uitgeschakeld. De wakelocks bleven wel, in mindere mate.
Ja paar nachten getest. Aan of uit en de wakelocks blijven. Met uit echter wel in veel mindere mate.
Hoe heb je het uitgezet trouwens? Ik deed dat altijd met de toggle van gokhanmoral uit de playstore, maar met echoerom zegt ie dat het apparaat niet wordt ondersteund.
Ook met die tool ja, na eerst nwk_info te hebben gekopieerd naar /system/etc. Staat bij Echoe elders. Heeft nogal wat zoekwerk gekost maar die app draait nu tenminste prima :)

Je kan ook een activity toevoegen met Apex, Nova, etc. (indien Samsung-based Rom, anders no-go).

Indien Nova:

* Maak een Sneltoets
* Kies Activiteiten
* Scroll naar Service Mode RIL
* Kies Sec_Ril_Dump
* Snelkoppeling klaar, klikken, profit! :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-08-16_Clcsgs420131003_110839s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-09-06_fktsgs420131003_110916s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-10-07_ghjsgs420131003_111016s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-11-16_rBDsgs420131003_111140s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-12-09_Heysgs420131003_111220s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Ja paar nachten getest. Aan of uit en de wakelocks blijven. Met uit echter wel in veel mindere mate.

[...]

Ook met die tool ja, na eerst nwk_info te hebben gekopieerd naar /system/etc. Staat bij Echoe elders. Heeft nogal wat zoekwerk gekost maar die app draait nu tenminste prima :)

Je kan ook een activity toevoegen met Apex of Nova (indien Samsung-based Rom, anders no-go).

Indien Nova:

* Maak een Sneltoets
* Kies Activiteiten
* Scroll naar Service Mode RIL
* Kies Sec_Ril_Dump
* Snelkoppeling klaar, klikken, profit! :)
Zoo dat ging makkelijk, thanks!

Ik heb zelf T-Mobile. Had met Omega een paar nachten getest met/zonder. Soms had ik met FD aan op 3G een mega drain, soms wat minder, maar over het algemeen met FD uit minder.

Ben trouwens erg te spreken over Echoe Slim. Dit is echt geen placebo effect; ik zat eerst op Omega met hier en daar wat gefreezed en de S-apps verwijderd, nu met Echoe zonder die meuk en die achtergrondprocessen draait het allemaal net wat soepeler.

Het is een wat vreemde test maar na een fresh reboot gebruik ik de eigen task manager om ram vrij te maken, vervolgens kijk ik naar het aantal gebruikte geheugen. Met Echoe zit ik (na ook wat startup apps te hebben uitgezet) ruim 150-200 mb onder Omega.

Oh hoe heb je trouwens de AOSP browser geïnstalleerd (ervan uitgaande dat je niet inmiddels weer terug bij CM bent :+) De app in de playstore werkt goed, maar dat is lang niet de meest recente versie.

Ik had eerst die guide op XDA gevolgd, bij die versie had je bijvoorbeeld naast de + voor een nieuwe tab ook een button voor een nieuwe incognito tab. Bij de oudere versie van de playstore app moet dat op een andere manier.

[ Voor 13% gewijzigd door Franco10 op 03-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

De S-Meuk zou eigenlijk gewoon standaard uitschakelbaar moeten zijn vanuit de stockrom.

Het enige wat ik gebruik zijn de weather widget en S-planner de rest kan me &^%&^%(@

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja als je weet waar je moet zoeken wel ja :(

;)
Ben trouwens erg te spreken over Echoe Slim. Dit is echt geen placebo effect; ik zat eerst op Omega met hier en daar wat gefreezed en de S-apps verwijderd, nu met Echoe zonder die meuk en die achtergrondprocessen draait het allemaal net wat soepeler.
Ook erg tevreden mee inderdaad. Gisteren even een CM-based Rom getest maar toch binnen een paar uur weer terug. Dat is wel eens anders geweest :)
Oh hoe heb je trouwens de AOSP browser geïnstalleerd (ervan uitgaande dat je niet inmiddels weer terug bij CM bent :+) De app in de playstore werkt goed, maar dat is lang niet de meest recente versie.
Draai ook gewoon een oude versie denk ik hoor, keer van XDA geplukt en geflashed en doet prima.
Ik had eerst die guide op XDA gevolgd, bij die versie had je bijvoorbeeld naast de + voor een nieuwe tab ook een button voor een nieuwe incognito tab. Bij de oudere versie van de playstore app moet dat op een andere manier.
Heb ook die incognito optie er naast staan ja. Gebruik die nooit, maar goed, zit er wel :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-03-11-51-44_ACusgs420131003_115156s.png
jokapo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:32:
De S-Meuk zou eigenlijk gewoon standaard uitschakelbaar moeten zijn vanuit de stockrom.

Het enige wat ik gebruik zijn de weather widget en S-planner de rest kan me &^%&^%(@
Misschien dat andere mensen wel anders denken en ál die troep gebruiken? :P Maar inderdaad, een optie zou beter zijn. De beste optie is gewoon delete-all. Maar ja, root, done, toch. Vind de planner prima maar dat uiterlijk is, imho, zo brak. Daarom maar weer gewoon Google Agenda er op. Doet het ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:09:En, gelukt en hoe draait het? :) Ben er voorlopig erg tevreden mee. Alsnog FD wakelocks maar accugebruik vind ik op deze manier gewoon acceptabel. Alle background tasks aan en dan is dit het verbruik 's-nachts:

-knip-
Helaas, ik ben ietswat teleurgesteld in Omega; haperingen (lag) doen zich nog steeds voor, gelukkig geen crashes alleen toestel reageert dagelijks een keer traag/laggy/buggy. Een voorbeeld, toestel begint te haperen (zie je snel terug in grafische kracht, sliden op bureaublad gaat stug), open ik Whatsapp, wil ik wat typen, zelfs het toetsenbord reageert traag. Toestel herstarten helpt ene keer en ander keer niet. Er draaien geen vreemde apps op de achtergrond, ook geen games.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets aangepast aan de rom en of toestel, zo ver gaat mijn kennis niet :) Na een full wipe rom eropgezet, standaard dingen teruggezet (sms, contacten, apps) en sindsdien in gebruik.

Daarom wil ik graag naar een andere rom, eerste wat bij mij opkomt is Echoe v3, de Google Edition spreekt mij ook aan :) Is Echoe v3 te doen volgens jullie ervaringen? Ik houd er wel van om dingen aan te passen/weg te laten (zoals samsung apps)/grafisch een en ander personaliseren :) enzv.
.
.
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:19:Je kan over Omega 11 gewoon Omega 12 flashen, zonder wipe. Alle apps blijven dan gewoon bewaard.
Geld dit ook voor Echoe? Kan ik een nieuwe versie zorgeloos updaten zonder een wipe?

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 03-10-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:31

KL643

beeldaandemuur

Gebruik al een tijdje de Echoe ROM (slim versie) bevalt mij uitstekend in combinatie met Nova launcher. Met Echoe kan je ook een "dirty" flash doen alhoewel een full wipe wordt aangeraden. Soms doe ik een full wipe en restore ik de apps met titanium backup.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
Helaas, ik ben ietswat teleurgesteld in Omega; haperingen (lag) doen zich nog steeds voor
Dat lees je in dat forum wel vaker ja, andere kernel schijnt te helpen. Geen idee, Omega is hier passé.
Is Echoe v3 te doen volgens jullie ervaringen?
Is reeds genoeg over geschreven lijkt mij :)
k houd er wel van om dingen aan te passen/weg te laten (zoals samsung apps)/grafisch een en ander personaliseren :) enzv.
Dan kan je ook eens een keer een CM-based Rom proberen. Draai naast Echoe ook bijv. crDroid, is heel veel aan te passen en ook prima stabiel. Alleen de camera is uiteraard stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:47:
Is reeds genoeg over geschreven lijkt mij :)
Ik bedoelde er vooral mee; ten opzichte van andere roms :) welke 'beter' zou zijn enzv.
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:47:
Dan kan je ook eens een keer een CM-based Rom proberen. Draai naast Echoe ook bijv. crDroid, is heel veel aan te passen en ook prima stabiel. Alleen de camera is uiteraard stukken minder.
Ah, thanx voor de tip. Volgens mij heb ik eens wat over cDroid gelezen of gezien, maar goed, zal het opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:56:
Ik bedoelde er vooral mee; ten opzichte van andere roms :) welke 'beter' zou zijn enzv.
Vind het zelf voorlopig, zo out of the box zeer zeker, de meest smoothe Rom. 3Minit er op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:58:
Vind het zelf voorlopig, zo out of the box zeer zeker, de meest smoothe Rom. 3Minit er op en klaar.
Thanx, 3Minit kwam ik in de topic tegen, ziet er gaaf uit. Ben nu een backup aan het draaien. Heb je nog tips/suggesties mbt tweaks nadat ik het er op heb gezet (sneller/minder batterij verbruik..)?

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 04-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:09:
Thanx, 3Minit kwam ik in de topic tegen, ziet er gaaf uit. Ben nu een backup aan het draaien. Heb je nog tips/suggesties mbt tweaks nadat ik het er op heb gezet (sneller/minder batterij verbruik..)?
Greenify, AutoStarts, dat soort basic dingen. Verder kan je relatief weinig nuttigs aanpassen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:14:
Greenify, AutoStarts, dat soort basic dingen. Verder kan je relatief weinig nuttigs aanpassen imho.
Dank, goed om te weten wat wel en wat niet aan te passen is. Ik ben het nu aan het flashen, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

[...]

Helaas, ik ben ietswat teleurgesteld in Omega; haperingen (lag) doen zich nog steeds voor, gelukkig geen crashes alleen toestel reageert dagelijks een keer traag/laggy/buggy. Een voorbeeld, toestel begint te haperen (zie je snel terug in grafische kracht, sliden op bureaublad gaat stug), open ik Whatsapp, wil ik wat typen, zelfs het toetsenbord reageert traag. Toestel herstarten helpt ene keer en ander keer niet. Er draaien geen vreemde apps op de achtergrond, ook geen games.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets aangepast aan de rom en of toestel, zo ver gaat mijn kennis niet :) Na een full wipe rom eropgezet, standaard dingen teruggezet (sms, contacten, apps) en sindsdien in gebruik.

Daarom wil ik graag naar een andere rom, eerste wat bij mij opkomt is Echoe v3, de Google Edition spreekt mij ook aan :) Is Echoe v3 te doen volgens jullie ervaringen? Ik houd er wel van om dingen aan te passen/weg te laten (zoals samsung apps)/grafisch een en ander personaliseren :) enzv.
.
Je kan ook Trickster Mod van uit de Playstore eens proberen

In Trickster Mod GPU Governor max frequency veranderen van bijv. -1 to 450

Lag is dan weg naar het schijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:14:
Ah shit, :( niet goed gelezen, ik dacht dat er in Echoe ook een Aroma installer zat, nu heb ik al dat troep op me telefoon weer :)

Oplossing heb ik gevonden, had jij al eerder genoemd;
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:01:Say what? Open de zip, browse naar /system/app, verwijder ongewenste meuk, done. Da's letterlijk alles.
Ik kan alleen Google Plus niet vinden, wordt die anders genoemd misschien?
- plusone.apk

Ah kijk, dit is superhandig (bron);
- http://click.xda-develope...glnk_jsonp_13808999808967
.

[ Voor 37% gewijzigd door EN-IS op 04-10-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:37:
[...]
Ah shit, :( niet goed gelezen, ik dacht dat er in Echoe ook een Aroma installer zat, nu heb ik al dat roep op me telefoon weer :)
Echoe Slim... Vrijwel nul crap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:27:
Echoe Slim... Vrijwel nul crap...
Klopt. Ben ik van op de hoogte, full version heb ik bewust gekozen (omdat ik een aantal Samsung apps wel fijn vind en deze tevens ook gebruik) en in de tussentijd 4x geflasht :P omdat ik steeds iets zag wat ik er niet in had gewild, maar goed, nu hersteld en backups teruggezet :)

Alleen ontgaat mij even iets :) ik heb 3.5Echoe3Minit_v3.1 24SEP gedownload en deze via recovery erop gezet, alleen zie ik niets in mijn telefoon gebeuren of moet ik daarnaast zelf nog wat doen ? :?
.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 04-10-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
^

In het 3minit topic op XDA kun je een app downloaden waarmee je eea kunt aanpassen. In de playstore is er een betaalde versie met extra mogelijkheden.

Mijn toestel doen een beetje vreemd, ik krijg continue de melding van een download die klaar is, normaal blijft het weg als je het uit het notificatie scherm spypwet, nu komt ie steeds terug. Pas als ik de gegevens wis van de downloads app gaat het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Franco10 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:30:
^

In het 3minit topic op XDA kun je een app downloaden waarmee je eea kunt aanpassen. In de playstore is er een betaalde versie met extra mogelijkheden.
Ah kijk, dank je, gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

.
.

[...]

Geld dit ook voor Echoe? Kan ik een nieuwe versie zorgeloos updaten zonder een wipe?
Mag ik vragen ,draai je de standaard Abyss kernel die in de V12 omega rom zit?
Zo ja gebruik dan eens de laatste ausdim kernel V18,1 of KT.
Je zult zien dat alle lagg problemen voorbij zijn.
Veel mensen hebben last met de Abyss kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
pappaleone schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:31:
Mag ik vragen ,draai je de standaard Abyss kernel die in de V12 omega rom zit?
Zo ja gebruik dan eens de laatste ausdim kernel V18,1 of KT.
Je zult zien dat alle lagg problemen voorbij zijn.
Veel mensen hebben last met de Abyss kernel.
Klopt, dat was de Abyss kernel. In de tussentijd heb ik deze eraf gehaald en Echoe erop gezet. Jammer van Abyss, vond de installatie en tweaks van de rom wel fijn maar werd gek van de haperingen en batterij drain :)

Hoe bedoel je de laatste Ausdim / KT kernel gebruiken? Als ik je goed begrijp bedoel je dat je deze afzonderlijk kunt flashen? (dus eerst omega rom erop zetten en dan een andere kernel via odin flashen).

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 05-10-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:23:
Hoe bedoel je de laatste Ausdim / KT kernel gebruiken? Als ik je goed begrijp bedoel je dat je deze afzonderlijk kunt flashen? (dus eerst omega rom erop zetten en dan een andere kernel via odin flashen).
Bij Echoe zou ik de kernel lekker standaard dan wel hooguit KT er op zetten (voegt relatief weinig toe imho op het (veel) meer kunnen tweaken na). Ausdim kan ook, is ook supersmooth, draai die nu even als test.

Ondanks dat de stock kernel van Echoe, Adam, eigenlijk vrijwel geheel stock is doet die het prima. Telefoon is supersmooth, accu is normaal, etc. Als je meer wilt rommelen is KT wel een leuke optie. Let wel op dat je dan de goede (TW) pakt en niet de verkeerde (AOSP). Met undervolten e.d. bereik je echter weinig, vind ik.

Kernels updaten doe je over het algemeen vanuit de recovery zelf, trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 05-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
EN-IS schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Klopt, dat was de Abyss kernel. In de tussentijd heb ik deze eraf gehaald en Echoe erop gezet. Jammer van Abyss, vond de installatie en tweaks van de rom wel fijn maar werd gek van de haperingen en batterij drain :)

Brad heeft de vraag al beantwoord Bij Echoe weet ik het niet daar Brad hem ook draait kan hij je prima vertellen of deze goed is met standaard kernel Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik wil graag een backup maken via esf professional.

maar hij komt niet verder dan "Initializing ADB server... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aggressor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:17:
ik wil graag een backup maken via esf professional.

maar hij komt niet verder dan "Initializing ADB server... "
Drivers goed geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
jaa ik heb geprobeerd adb drivers te downloaden, maar als ik dan wil installeren geeft ie al aan dat ze geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:34:Bij Echoe zou ik de kernel lekker standaard dan wel hooguit KT er op zetten (voegt relatief weinig toe imho op het (veel) meer kunnen tweaken na). Ausdim kan ook, is ook supersmooth, draai die nu even als test.

Ondanks dat de stock kernel van Echoe, Adam, eigenlijk vrijwel geheel stock is doet die het prima. Telefoon is supersmooth, accu is normaal, etc. Als je meer wilt rommelen is KT wel een leuke optie. Let wel op dat je dan de goede (TW) pakt en niet de verkeerde (AOSP). Met undervolten e.d. bereik je echter weinig, vind ik.

(ik draai Echoe nu) - Voor het eerst ben ik tevreden over mijn Galaxy S4, ik ga absoluut niet klooien met de kernel :P , if it aint broken...

Geen crashes meer, geen batterij drain, toestel reageert lekker rap, schakelen tussen apps zonder haperingen, een en ander met 3Minit getweakt, heerlijk! :9

Alleen 1 vreemd geval; na het flashen van Echoe, zat ik in de galerij, ik drukte blijkbaar iets te lang op een afbeelding en deze werd geselecteerd en de meerkeuze optie verscheen, nu is dit niet zo vreemd natuurlijk maar wat merkte ik, telkens wanneer ik een afbeelding selecteerde, ik een "klik" geluid hoorde en eigenlijk vond ik deze geluids feedback zeer fijn. Ik heb het idee dat deze klik in meerdere feedback situaties zat. Helaas is dit klik geluidje weg, ook in de galerij (in de tussentijd niets uitgeschakeld behalve 'geluid bij toetsaanslagen') Op de een of andere manier was dit maar eenmalig lijkt het, ik krijg het maar niet terug. Enig idee? :)

Verder mis ik op Android het kunnen aanpassen (personalisatie) van je telefoon (app iconen, thema's, grafische mods en dergelijke), daar ga ik mij eens verder in verdiepen.
pappaleone schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:01:Brad heeft de vraag al beantwoord Bij Echoe weet ik het niet daar Brad hem ook draait kan hij je prima vertellen of deze goed is met standaard kernel Succes. :)
:) Dank in ieder geval voor het meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 05-10-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:21:
[...]
Verder mis ik op Android het kunnen aanpassen (personalisatie) van je telefoon (app iconen, thema's, grafische mods en dergelijke), daar ga ik mij eens verder in verdiepen.
App iconen kan heel makkelijk door een andere Launcher zoals Nova, de rest kan het beste via niet-Samsung Roms. Als je CM/AOSP/AOKP installeert heb je een keuze uit honderden thema's uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ik heb nog steeds het probleem "Initializing ADB server... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Aggressor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:24:
ik heb nog steeds het probleem "Initializing ADB server... "
Gebruik Teminal, daarmee gaat het super eenvoudig.

Deze even downloaden en installeren : Google Play: Android Terminal Emulator

Daarna opstarten en het volgende ingeven :

code:
1
2
su
dd if=/dev/block/mmcblk0p10 of=/mnt/sdcard/efs.img

Dit zorgt voor een copy van de EFS partitie op het interne geheugen

Wil je de backup op het externe (SD kaart) geheugen hebben ?

code:
1
2
su
dd if=/dev/block/mmcblk0p10 of=/mnt/extSdCard/efs.img

LET OP : DIT IS ALLEEN VOOR DE GT-I9505 !!! De GT-I9500 heeft een andere partitie (mmcblk0p3)

Andere manieren en uitleg hier : http://androidworld.nl/fo...elen-met-custom-roms.html

[ Voor 15% gewijzigd door speedme op 06-10-2013 16:44 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
het is geluk bedankt :)

nu heb ik een IMG bestand van 13,6mb .. klopt dat ongeveer? en moet ik dat bestand nog controleren?
en hoe kan ik de gegevens bekijken en of terugzetten?

en nog een snelle vraag, CWM wil ik eropzetten.. wat is de laatste/beste versie?
En wat is een populaire rom?

[ Voor 113% gewijzigd door Aggressor op 06-10-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Aggressor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:10:
het is geluk bedankt :)

nu heb ik een IMG bestand van 13,6mb .. klopt dat ongeveer? en moet ik dat bestand nog controleren?
en hoe kan ik de gegevens bekijken en of terugzetten?

en nog een snelle vraag, CWM wil ik eropzetten.. wat is de laatste/beste versie?
En wat is een populaire rom?
Het restoren van de efs image staat hier : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2433966

En wat betreft CWM, daarvoor moet je maar even wat moeite doen om te zoeken op XDA.
Genoeg informatie over te vinden.
Je moet zelf wel wat moeite doen hoor, voordat je hier kwakkeloos vragen gaat lopen stellen en antwoord verwacht.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Ja heb al gekeken en tot nu toe werkt alles, maar mijn laatste vraag.
Ik ben nu druk opzoek naar een custom rom, zonder allemaal poespas erin .. gewoon de standaard dingen, google maps enz ....

en het liefst met originele s4 thema .

heeft iemand dan nog tips, ik ben nu ook al druk bezig met zoeken op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aggressor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:47:
Ja heb al gekeken en tot nu toe werkt alles, maar mijn laatste vraag.
Ik ben nu druk opzoek naar een custom rom, zonder allemaal poespas erin .. gewoon de standaard dingen, google maps enz ....

en het liefst met originele s4 thema .

heeft iemand dan nog tips, ik ben nu ook al druk bezig met zoeken op xda
Omega, Echoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ikzelf heb geen custom rom, maar een pre-rooted stock rom zonder Knox.
Voorlopig werkt het voor mij prima, maar ik heb dan ook pas nog geen week de S4.
Nu blijf ik nog even bij stock en als ik het beu aan het raken ben, ga ik eens op zoek naar een mooie custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Bij Echoe zou ik de kernel lekker standaard dan wel hooguit KT er op zetten (voegt relatief weinig toe imho op het (veel) meer kunnen tweaken na). Ausdim kan ook, is ook supersmooth, draai die nu even als test.

Ik heb ook Omega v12 erop gezet, maar daar zit dik veel lag in. De originele TW is veel sneller. Ook ik had de Abys kernel. Dus ik heb er een KT op gezet. Dat ging prima, en hij draaide beter. Maar savonds was hij opeens uitgevallen en ging hij continu rebooten zonder succes.
Toen heb ik opnieuw Omega erop gezet, en nu doet hij het weer goed, maar nog steeds traag.

Dus misschien dat ik Echoe erop ga zetten. Wat ik belangrijk vind, is dat ik nu mijn dropbox foto's in de galerij app van Samsung kan zien. Dat krijg ik met de android gallerij niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
joffrey19 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:46:
[...]

Ik heb ook Omega v12 erop gezet, maar daar zit dik veel lag in. De originele TW is veel sneller. Ook ik had de Abys kernel. Dus ik heb er een KT op gezet. Dat ging prima, en hij draaide beter. Maar savonds was hij opeens uitgevallen en ging hij continu rebooten zonder succes.
Toen heb ik opnieuw Omega erop gezet, en nu doet hij het weer goed, maar nog steeds traag.

Dus misschien dat ik Echoe erop ga zetten. Wat ik belangrijk vind, is dat ik nu mijn dropbox foto's in de galerij app van Samsung kan zien. Dat krijg ik met de android gallerij niet voor elkaar.
Probeer ausdim kernel V18.1 draait prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
Heeft er iemand anders ook problemen met het flashen van nieuwe CWM recoveries via Mobile Odin of Sgs4 flasher?

Ik probeer de nieuwe 6.0.4.3 CWM recovery te flashen maar het lukt niet via beide apps. Ik probeer de officiele CWM recovery te flashen, diegene die ik van de CWM website heb gedownload. Elke keer krijg ik de melding flash sussecfull maar bij het booten naar de recovery kom ik weer terecht in de 6.0.3.6 recovery die er al op stond ipv de nieuwe.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
wat is jullie ervaring met omega v12?
lees vooral veel negatieve dingen .... of welke omega hebben jullie erop/en of kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Aggressor schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:03:
wat is jullie ervaring met omega v12?
lees vooral veel negatieve dingen .... of welke omega hebben jullie erop/en of kernel?
Ik draai Omega V12 naar alle tevredenheid.
Wel moet ik erbij zeggen dat standaard bij de rom de Abyss kernel zit. Deze geeft bij veel mensen vette lagg. Maar even de Kt kernel of de laatste ausdim V18,1 kernel flashen en het loopt als een zonnetje.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Ik draai nog lekker met Omega V11. Volgens mij is er aan Omega zelf niets veranderd in build 12, alleen is Adam's Kernel vervangen door Abyss.

Van de week denk ik maar eens Ausdim proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Is er ook een manier om de GT-I9505 om te bouwen naar een Google Galaxy S4 zodat hij ook precies op die manier functioneert? Inclusief OTA updates van Google enz.

Ik heb al wel een custom rom voorbij zien komen maar werkt dat ook goed? Zijn er mensen hier die er gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
en me laatste vraag. kan je inmiddels al de counter resetten met triangle away?

En als ik de s4 geroot heb met odin, staat de counter dan op 0 of 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aggressor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:30:
en me laatste vraag. kan je inmiddels al de counter resetten met triangle away?
Met een stock firmware vaak wel ja.
En als ik de s4 geroot heb met odin, staat de counter dan op 0 of 1?
Helaas, laatste vraag reeds gehad hè 8)
lexvandoef schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 01:33:
Ik probeer de nieuwe 6.0.4.3 CWM recovery te flashen maar het lukt niet via beide apps. Ik probeer de officiele CWM recovery te flashen, diegene die ik van de CWM website heb gedownload. Elke keer krijg ik de melding flash sussecfull maar bij het booten naar de recovery kom ik weer terecht in de 6.0.3.6 recovery die er al op stond ipv de nieuwe.

Iemand een idee?
De nieuwe CWM 6.0.4.4 flasht prima en touch werkt ook weer d:)b
(non-touch hier)

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
pappaleone schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

Ik draai Omega V12 naar alle tevredenheid.
Wel moet ik erbij zeggen dat standaard bij de rom de Abyss kernel zit. Deze geeft bij veel mensen vette lagg. Maar even de Kt kernel of de laatste ausdim V18,1 kernel flashen en het loopt als een zonnetje.
Succes :)
Bij mij draaide hij echt slecht. Slechter dan stock rom Samsung. (Een voorbeeld is dat toetsenbord traag is, of in bijvoorbeeld candy crush hij heel traag die snoepjes omwisselde). Op advies ook die ausdim kernel geflasht. In eerste instantie dacht ik van dit is beter. Candy crush deed het goed, maar in sommige apps kreeg ik toch weer toetsenbord lag, met momenten dat ik er uit geknikkerd werd.

Vandaag Echoe 3.1 er opgezet en die draait wel als een zonnetje (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ausdim was bij mij buiten dat ook erg instabiel (met KToonservative governor), paar SOD's gehad. Lees daar op XDA meer over. Met een andere governor is 'ie dan weer stabieler. Voor mij reden om die kernel sowieso voorlopig niet meer te gebruiken. Nu even Carbon (zelfde Rom als op de Nexus7, da's wel makkelijk) er op gezet met laatste KT (OTA) en draait wel okay. Echoe is wel merkbaar smoother helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Hoi Brad Omega V12 loopt als een zonnetje. Maar ik lees het een en ander over Echoe. Jijhad hem al draaien, is het de moeite waard om deze rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
Hoi Brad Omega V12 loopt als een zonnetje. Maar ik lees het een en ander over Echoe. Jijhad hem al draaien, is het de moeite waard om deze rom te flashen?
Voor mij, en een aantal mensen hierboven duidelijk ook, is het een verbetering t.o.v. Omega ja... YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

Voor mij, en een aantal mensen hierboven duidelijk ook, is het een verbetering t.o.v. Omega ja... YMMV :)
Dan ga ik het vanavond eens proberen :) . Versie 3.1 was de nieuwste versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:52:
Dan ga ik het vanavond eens proberen :) . Versie 3.1 was de nieuwste versie toch?
Voor nú wel ja, helaas. Wat nieuws flashen is altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
pappaleone schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Die draai ik ja, en doet het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
joffrey19 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:09:
[...]

Die draai ik ja, en doet het super.
Okay thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:32:

De nieuwe CWM 6.0.4.4 flasht prima en touch werkt ook weer d:)b
(non-touch hier)
Ook die kan ik niet flashen via Mobile Odin (als ik de file van clockworkmod.com gebruik). Ik kan echter wel de zip flashen via CWM. Toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:31:
App iconen kan heel makkelijk door een andere Launcher zoals Nova, de rest kan het beste via niet-Samsung Roms. Als je CM/AOSP/AOKP installeert heb je een keuze uit honderden thema's uit de Play Store.
Ik had Nova al een keer uit geprobeerd, op de een of andere manier vond ik het niets. En ik had juist het idee dat het toestel alleen maar trager maakte (ala windows bovenop windows). Heb het toen dezelfde avond eraf gegooid.

Nu kwam ik een oude vriend tegen, en wat hij had gedaan met Nova zag er geweldig uit, eigenlijk had hij maar aantal dingen aangepast;
- dashclock
- icoontjes
- achtergrond
- en een thema voor whatsapp.
- touchwiz eenvoudig/normaal uitgeschakeld.

Toen heb ik Nova nog een kans gegeven en moet ik eerlijk bekennen, het werkt geweldig en het ziet er ook geweldig uit :) DashClock is ook een gave app/widget (zeker een aanrader, is gratis!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Wellicht dat het al een keer is voorbij gekomen hier, maar ik vind het toch vreemd. Ik heb een paar weken geleden CM 10.1.3 geïnstalleerd maar ik vind de panorama functie echt heel slecht. Voorheen kon ik met Touchwhiz echt super mooie panorama's maken, maar met deze ROM zijn alle foto's wazig en worden ze niet goed aan elkaar "geplakt". Iemand anders die hier ook last van heeft? Tips?

Overigens ben ik voor de rest wel super tevreden, m'n S4 loopt als een zonnetje! :>

[ Voor 10% gewijzigd door MitchellHearth op 09-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Samsung geeft de camera driver(s) niet vrij dus Cyanogenmod moet het doen met hetgeen ze zelf tot nu toe hebben uitgevogeld (reverse engineering en zo). Erg knap maar (nog) niet vergelijkbaar met het "origineel".

Wil je dus een echt goede camera hebben zal je een Samsung-based Rom moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Heb je deze al geprobeerd?
- Google Play: Focal (Beta)

Ik heb er zelf geen ervaringen mee :) (begreep wel dat deze best wel goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:59:
Ik heb er zelf geen ervaringen mee :) (begreep wel dat deze best wel goed is).
Die is te crap voor woorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ah shit dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Jammer, een van de redenen dat ik een S4 heb gehaald is juist vanwege de goede camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MichelHartogNL schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:49:
Jammer, een van de redenen dat ik een S4 heb gehaald is juist vanwege de goede camera...
De camera is prima, als de zon lekker schijnt en/of je een seconde je toestel 100% stil kunt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

een goede stabilisatie mist de s4 camera helaas wel ja.

dat was op de eerste Galaxy veeeeeeeeeeeeeele malen beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
dus als ik omega of een andere rom eropzet? dan is de camera wel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aggressor schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:16:
dus als ik omega of een andere rom eropzet? dan is de camera wel minder?
Omega, Echoe, andere Samsung based Rom: nope. CM/AOKP/AOSP based Rom: yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:47:
Omega, Echoe, andere Samsung based Rom: nope. CM/AOKP/AOSP based Rom: yup.
Op de Echoe Rom heb ik twee camera apps, een van Samsung en 1 die al in de Rom zat, waarschijnlijk de camera app van 4.3?

In ieder geval, ik kan geen hoge kwaliteit video opnemen met de android camera app, met de Samsung camera app heb ik daar geen last van. Heb jij hier ook last van Brad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:42:
In ieder geval, ik kan geen hoge kwaliteit video opnemen met de android camera app, met de Samsung camera app heb ik daar geen last van. Heb jij hier ook last van Brad?
Dat de niet-Samsung camera app minder is klopt wel, kan echter hier wel gewoon in 720p opnemen op een niet-Samsung Rom. Kwaliteit zal wel wát minder zijn maar op zich moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Dat de niet-Samsung camera app minder is klopt wel, kan echter hier wel gewoon in 720p opnemen op een niet-Samsung Rom. Kwaliteit zal wel wát minder zijn maar op zich moet het wel lukken.
Alweer klaar met Echoe :P Ben je trouwens nog wijzer geworden over dat opnemen in 120 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:20:
Alweer klaar met Echoe :P Ben je trouwens nog wijzer geworden over dat opnemen in 120 fps?
Nee, niet meer naar gekeken. Draai ook geen Samsung Rom dus sowieso niet interessant allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt onderstaande i.v.m. de Knox warranty void ?

Ik heb sinds gisteren een s4 en na wat rondlezen op xda de samsung updates onmiddellijk uitgeschakeld. Dus ik zal die knox bootloader niet krijgen. Ik kan dus mijn toestel rooten zonder die knox vlag te triggeren.
Ook kan ik achter enkele maanden ofzo (moest ik de touchwiz niet goed vinden) gerust custom roms flashen zonder ooit last te hebben van die knox warranty flag als ik er dus maar voor zorg dat die roms geen knox bootloader bevatten. Ik ga er ook vanuit dat er achter enkele maanden veel meer te vinden is om die knox warranty te omzeilen.

Enigste nadeel is wel dat ik dus de eerste maanden geen updates kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:04:
Klopt onderstaande i.v.m. de Knox warranty void ?
Lijkt mij een prima assumptie ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Echoe V4 gebaseerd op de leaked 4.3 is inmiddels uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2372286

Volgens de ontwikkelaar zou alles gewoon moeten werken (alleen de Wifi wat langzamer met opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:40:
Volgens de ontwikkelaar zou alles gewoon moeten werken (alleen de Wifi wat langzamer met opstarten)
Dat helaas niet alleen, als je je niet aan de "voorwaarden" houdt zal je vaker je wachtwoord moeten intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:43:
[...]

Dat helaas niet alleen, als je je niet aan de "voorwaarden" houdt zal je vaker je wachtwoord moeten intikken.
Ja dat lees ik net ook. Denk dat ik wacht tot de eerste officiële 4.3, ben aan de andere kant wel benieuwd naar de smoothness waar de gebruikers het over hebben en het 'verbeterde' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:05:
de smoothness waar de gebruikers het over hebben
Da's altijd met een nieuwe Rom.
en het 'verbeterde' scherm.
Ook daar geloof ik weinig van.

Zegt allemaal zó weinig, die euforische uitspraken. Straks is ook de accu veel beter en komen er vollere bassen uit het luidsprekertje en kan je in zonlicht gewoon goed kijken en zet 'ie heerlijk sterke espresso :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Toch is er met Android 4.3 wel een behoorlijke verbetering merkbaar mbt de response van het systeem en de snappyness tov 4.2.2. Ik merk dit op mijn S4 en op mijn toch al wat oudere bijna bejaarde galaxy tab 10.1 (1e gen).

Ik draai dan wel niet de touchwizz roms, maar heb met de overstap van 4.2.2. naar 4.3 wel een verbetering in smoothness en snelheid gemerkt, zeker met mijn 10.1 tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lexvandoef schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:13:
Toch is er met Android 4.3 wel een behoorlijke verbetering merkbaar mbt de response van het systeem en de snappyness tov 4.2.2. Ik merk dit op mijn S4 en op mijn toch al wat oudere bijna bejaarde galaxy tab 10.1 (1e gen).

Ik draai dan wel niet de touchwizz roms, maar heb met de overstap van 4.2.2. naar 4.3 wel een verbetering in smoothness en snelheid gemerkt, zeker met mijn 10.1 tab.
Draai uiteraard ook al tijden 4.3 (Tab8.9/SGS4) maar een goede normale Samsung 4.2.2 Rom met een leuke kernel en governor is echt niet minder soepel, integendeel zelfs denk ik. That is, op de SGS4 dan hè.

Ben wat dát betreft dan ook wel benieuwd naar een Samsung-based 4.3 Rom, of het nóg smoother wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 15-10-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:59:
Vreemd, erg vreemd, ik kan dus niet in 'normale' video kwaliteit opnemen, laat staan 720p, het is erg korrelig (veranderen van kwaliteit heeft geen invloed).

Kan ik deze app verwijderen/updaten? Ik zal proberen een screenhshot hier neer te zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 15-10-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:23:
Kan ik deze app verwijderen/updaten? Ik zal proberen een screenhshot hier neer te zetten :)
Je zit toch niet met de ultiem brakke Focal te filmen hè? Da's gewoon pure crap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

Draai uiteraard ook al tijden 4.3 (Tab8.9/SGS4) maar een goede normale Samsung 4.2.2 Rom met een leuke kernel en governor is echt niet minder soepel, integendeel zelfs denk ik. That is, op de SGS4 dan hè.

Ben wat dát betreft dan ook wel benieuwd naar een Samsung-based 4.3 Rom, of het nóg smoother wordt.
Oh dat zou wel kunnen. Ik draai echter geen samsung roms omdat ik de AOSP android interface fijner vindt. Met de AOSP roms merk ik het verschil wel, hoewel de SGS4 onder 4.2.2 echt geen slomo was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:36:
Je zit toch niet met de ultiem brakke Focal te filmen hè? Da's gewoon pure crap ja.
Ehm, dit is toch niet de Focal app?
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/263/74iu.png

[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 15-10-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lexvandoef schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:47:
Ik draai echter geen samsung roms omdat ik de AOSP android interface fijner vindt.
Ja same here. Gebruik nu op zowel de SGS4 als wel de N7 Carbon, ben daar erg tevreden over.
hoewel de SGS4 onder 4.2.2 echt geen slomo was :).
Geen slomo inderdaad, maar echt helemáál soepel is het echt nooit. Vind dat bijzonder vaag, met zoveel Ram, quad core op absurde snelheid, etc. Uiteraard draaien er op de achtergrond altijd wel een hoop dingen maar trek het zó slecht als een homescreen wipe schok schok schok gaat of een animatie weer niet helemaal soepel. Gelukkig gaat dit in 95% van de gevallen wel goed maar tijdens die 5% ben ik echt :(
Geen idee, bij mij ziet die optie er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-15-16-53-36_xGDsgs420131015_165357s.png

[Edit] Nee Focal is het ook niet, net geïnstalleerd maar die maakt ook prima 720p video's. Herken jouw probleem wel hoor, enorme korrelige mega low-res video's maar da's echt een hele tijd geleden...

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 15-10-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:51:
Geen idee, bij mij ziet die optie er zo uit:

[afbeelding]

[Edit] Nee Focal is het ook niet, net geïnstalleerd maar die maakt ook prima 720p video's. Herken jouw probleem wel hoor, enorme korrelige mega low-res video's maar da's echt een hele tijd geleden...
Vreemd, ik heb nu al die tijd Echoe draaien, vraag me af waar dit vandaan komt. Het maakt ook niet uit welke kwaliteit of optie ik kies, het blijft heel en heel erg korrelig. Geen ramp maar vind het wel raar :) Ik gebruikte deze nog niet, zal er ook niet van komen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:33:
Vreemd, ik heb nu al die tijd Echoe draaien, vraag me af waar dit vandaan komt. Het maakt ook niet uit welke kwaliteit of optie ik kies, het blijft heel en heel erg korrelig. Geen ramp maar vind het wel raar :) Ik gebruikte deze nog niet, zal er ook niet van komen nu :P
Heb je met Echoe niet ook de camera app met Photosphere er op staan? In dat geval zal je twee camera's hebben en de andere, die ook in je Samsung gallerij zit bijv., moeten gebruiken. Die doet het gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:40:
Heb je met Echoe niet ook de camera app met Photosphere er op staan? In dat geval zal je twee camera's hebben en de andere, die ook in je Samsung gallerij zit bijv., moeten gebruiken. Die doet het gewoon perfect.
Even terug naar de app, dit is toch gewoon de standaard (Google) Android Camera App? Nadat ik Echoe erop had gezet, heb ik dus 2 camera applicaties, de een is van Samsung, de ander is dus de standaard camera app. Ik heb zelf dus niets gedownload uit de Play store of iets met de rom gedaan. Je hoort toch ook standaard met Echoe 2 camera apps te krijgen of ben ik nou gek? :)

Mijn voorkeur ging sowieso naar de Samsung app (vooral buiten en binnen met veel licht) om fotos te maken. Ik wilde deze alleen eens een keer proberen, fotos en video maken, maar goed, die van Samsung voldoet prima (behalve met weinig licht en close up fotos).
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:51:Geen slomo inderdaad, maar echt helemáál soepel is het echt nooit. Vind dat bijzonder vaag, met zoveel Ram, quad core op absurde snelheid, etc. Uiteraard draaien er op de achtergrond altijd wel een hoop dingen maar trek het zó slecht als een homescreen wipe schok schok schok gaat of een animatie weer niet helemaal soepel. Gelukkig gaat dit in 95% van de gevallen wel goed maar tijdens die 5% ben ik echt :(
Absoluut mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:50:
Even terug naar de app, dit is toch gewoon de standaard (Google) Android Camera App?
Yes.
Nadat ik Echoe erop had gezet, heb ik dus 2 camera applicaties, de een is van Samsung, de ander is dus de standaard camera app.
Nee, die Samsung app is de standaard camera... Die van Google is een "losse", en met brakke video.
Je hoort toch ook standaard met Echoe 2 camera apps te krijgen of ben ik nou gek? :)
Nee dat kan wel. De standaard (goede video) Samsung app en die de dev er zelf bij heeft gedaan. Standaard staat in dit geval voor de camera die bij de Rom hoort hè... Op de Rom die ik zelf draai is de AOSP camera weer de standaard camera app. Maar op een Samsung Rom zou ik het sowieso houden bij de app van Samsung zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 15-10-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:55:
Yes.Nee, de Samsung app is de standaard camera... Die van Google is een "losse", en met brakke video.
Nee dat kan wel. De standaard (goede video) Samsung app en die de dev er zelf bij heeft gedaan.
Duidelijk, thanx :) Ik kijk zeker uit naar de nieuwe Echoe. Btw, kan ik die van Google niet deinstalleren/verwijderen via TB en vervolgens opnieuw erop zetten met een APK?
.

[ Voor 12% gewijzigd door EN-IS op 15-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<dbl post>

[ Voor 148% gewijzigd door Brad Pitt op 15-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:58:
Duidelijk, thanx :) Ik kijk zeker uit naar de nieuwe Echoe.
Ja dat zeker. Als de huidige niggles er uit zijn is het wel een testje waard. Ook eens dat ooooohhhh wat smooth gevoel hebben hè ;)
Btw, kan ik die van Google niet deinstalleren/verwijderen via TB en vervolgens opnieuw erop zetten met een APK?
Wat zou je daarmee (willen) bereiken dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:02:
[...]

Ja dat zeker. Als de huidige niggles er uit zijn is het wel een testje waard. Ook eens dat ooooohhhh wat smooth gevoel hebben hè ;)
Zeg dat wel ja. Ben er erg tevreden mee :) Zitten wel wat kleine bugs nog in (twee dingen die ik 1 a twee keer in de week tegenkom is dat CloudAgent crasht en dat mijn helderheid vastzit op een bepaalde helderheid en maar niet wil wijzigen -> herstart verhelpt het).
Wat zou je daarmee (willen) bereiken dan? :P
Heheh, dan kan ik em eens een keer uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:34:
[...]
Heheh, dan kan ik em eens een keer uitproberen :P
:? Hij staat er toch al op..?