Verwijderd

Ik zit met een probleem.

Heb vandaag me telefoon geroot. Daarna via Odin het TWRP recovery er op gekregen met moeite. Ik wou de ROM flashen maar kreeg steeds foutmeldingen van: E: Unable to mount system.

De originele software is er ook af. Ik heb de orginele versie van de beginpost gedownload en aan PDA het tar bestand toegevoegd. Het heeft gewerkt maar ik kan hem nog steeds niet opstarten. Ik zie alleen het beginscherm met: Samsung.

Als ik hem opnieuw probeer te flashen lukt het ook niet, weer de foutmeldingen.

Me telefoon is nu dus onbruikbaar en geen idee wat ik nu moet

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Welke versie van twrp heb je erop gezet?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
jokapo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:01:
Welke versie van twrp heb je erop gezet?
Zou die zelf überhaupt niet gebruiken (CWM ftw) maar dat zal wel een persoonlijke keuze zijn ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt na urenlang zoekwerk.

Ik heb de orginele versie gebruikt die aan de begin post stond. Opnieuw full wipe gedaan en opeens deed ie het. Me telefoon is ook opeens niet meer rooted. Als ik hem via Odin weer wil rooten krijg ik een foutmelding dus probeer binnenkort een andere manier.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:56:
Als ik hem via Odin weer wil rooten krijg ik een foutmelding dus probeer binnenkort een andere manier.
Gewoon een rooted kernel flashen en klaar toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hier zijn niet toevallig al mensen met de Knox warranty void flag op 1?

EDIT:
Ik denk dat ik toch maar ga rooten en flashen. Ik ben op zich niet blij met de Knox warranty void-flag, maar dat overleven we ook wel weer.

Ik weet alleen niet of het problemen op gaat leveren na flashen. Als CM gewoon goed werkt kan die flag me op zich gestolen worden. Aan de ene kant zijn er wel mensen op bijvoorbeeld xda die problemen hebben, maar je krijgt natuurlijk snel alleen de mensen met problemen te horen omdat de mensen zonder problemen niet echt iets te melden hebben..

[ Voor 102% gewijzigd door Patriot op 20-09-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:30:
[...]

Gewoon een rooted kernel flashen en klaar toch? :P
En hoe doe ik dit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Zoals hierboven al vermeld wat probleempje met de TWRP recovery.

Nu heb ik Clockwork er ook al op gehad (de laatste twee versies) maar die konden mijn externe geheugen niet bereiken. Iets wat in TWRP zonder problemen ging.

Ik loop er nu aan te denken om Philz erop te knallen alleen wil graag weten of dat deze recovery zonder problemen mn externe sd kan bereiken. Wie kan mij dit vertellen. Mocht het nl niet werken wil ik hem er ook niet op zetten en blijf ik bij TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

kijk eens op de openingspost daar staat het haar fijn uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jokapo schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:58:

Nu heb ik Clockwork er ook al op gehad (de laatste twee versies) maar die konden mijn externe geheugen niet bereiken. Iets wat in TWRP zonder problemen ging.

Ik loop er nu aan te denken om Philz erop te knallen alleen wil graag weten of dat deze recovery zonder problemen mn externe sd kan bereiken. Wie kan mij dit vertellen. Mocht het nl niet werken wil ik hem er ook niet op zetten en blijf ik bij TWRP.
Ik gebruik enkel nog philztouch en ik installeer altijd mijn rom's vanaf de externe kaart(ik moet er wel bij zeggen dat ik een SDHC gebruiik )
CWM werkte bij mij vaker niet dan wel.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021

Had precies hetzelfde probleem met CWM terwijl ik dat eigenlijk wel de beste vindt helaas.
Heb nu Philz draaien en totaal geen probleem, dus probeer dat eens succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

@Kendo ook ik maak gebruik van een sdhc (de samsung 64Gb die ik er tijdens de actie gratis bij kreeg)

Thanks voor de info. Ik zal vanavond eens gaan stoeien met philz, eerst maar opnieuw gaan rooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Is er hier niemand die de Foxhound rom draait? Op xda toch de meest populaire rom na Omega. Ik draai hem nu een paar dagen, want aan Omega kon ik toch niet echt wennen. Ik miste teveel t.o.v. CM 10.2.

Foxhound gebruikt eenzelfde soort installer menu en heeft extreem veel tweaks aan boord, maar allemaal achteraf los te installeren naar keuze via het speciale Foxhound menu.

FoxHound 1.8 AROMA | Themed | Smooth | Clean | Hybrid

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Externe SD als Fat32 geformatteerd plus CWM 6.0.3.6 = nul komma nul problemen. Stabieler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Heeft iemand een oplossing voor het volgende? Ik heb een S4 met daarop CM10.1. Ik had daar genoeg van dus wilde terug naar de stock-versie. Omdat ik geen Windows-computer tot mijn beschikking heb ik op Google gezocht naar mogelijkheden om dit te doen. Zo kwam ik Mobile Odin terecht. Nou alle stappen gevolgd, maar toen ging het mis.

Mobile Odin moest mijn telefoon uitschakelen en zelf weer in de download-mode terecht komen. Maar in plaats van de download-mode krijg ik steeds de Samsung boot-logo. Dit is nu al een uur zo. Ik heb net geprobeerd om zelf in de download-mode te komen, maar er gebeurt niks.

De bedoeling was dat Mobile Odin zelf in download-mode gaat, ik dan het toestel uitschakel door 10 seconden op Power te drukken, waardoor Mobile Odin weer tevoorschijn komt in de vorm van het blauwe Android-robotje.

Maar weet iemand hoe ik uit deze stuck-positie kom? Het toestel gaat wel aan en uit. Recovery-mode gaat trouwens ook niet aan. Het lijkt erop dat Mobile Odin CM10.1 weggeveegd heeft en ook mijn Custom recovery:S maar de taak niet afgemaakt heeft.

Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:38:
Het lijkt erop dat Mobile Odin CM10.1 weggeveegd heeft en ook mijn Custom recovery:S maar de taak niet afgemaakt heeft.

Anybody?
Dat lees je wel vaker ja. Je zal nu toch via Download mode en met een PC/Mac aan de slag moeten...

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 23-09-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ik heb geen PC. Ik heb alleen Mac OS X tot mijn beschikking. Ik heb het via Heimdall geprobeerd op de Mac. Ik volgde de instructies van deze link: http://www.androidrootz.c...galaxy-s3-on-mac-osx.html.

Maar bij stap 11 krijg ik dit in Heimdall:

Initialising connection...
Detecting device...
Claiming interface...
Setting up interface...

Initialising protocol...
ERROR: Protocol initialisation failed!

Releasing device interface...

[ Voor 77% gewijzigd door IJburger op 23-09-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:42:
Ik heb geen PC. Ik heb alleen Mac OS X tot mijn beschikking.
Mac/Heimdall it is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:38:
[...]

Externe SD als Fat32 geformatteerd plus CWM 6.0.3.6 = nul komma nul problemen. Stabieler kan niet.
Mijn 64Gb sdhc is ook als fat32 geformatteerd maar onder cwm krijg ik de melding dat hij niet bereikbaar is. Onder TWRP had ik dat probleem dan weer niet.

Is en blijft leuk om te stoeien met het foontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:38:
Maar in plaats van de download-mode krijg ik steeds de Samsung boot-logo. Dit is nu al een uur zo. Ik heb net geprobeerd om zelf in de download-mode te komen, maar er gebeurt niks.

De bedoeling was dat Mobile Odin zelf in download-mode gaat, ik dan het toestel uitschakel door 10 seconden op Power te drukken, waardoor Mobile Odin weer tevoorschijn komt in de vorm van het blauwe Android-robotje.

Maar weet iemand hoe ik uit deze stuck-positie kom? Het toestel gaat wel aan en uit. Recovery-mode gaat trouwens ook niet aan. Het lijkt erop dat Mobile Odin CM10.1 weggeveegd heeft en ook mijn Custom recovery:S maar de taak niet afgemaakt heeft.

Anybody?
Batterij eruit trekken en minuutje eruit laten en opnieuw proberen.

Kijk ook eens hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477 worked like a charm for me :)

Ik heb zelf afgelopen weekeind ook een foon gehad die na rebooten niets meer wilde doen.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Zoals al ik meerdere malen heb aangegeven: ik heb geen windows dus kan geen odin gebruiken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:16:
Zoals al ik meerdere malen heb aangegeven: ik heb geen windows dus kan geen odin gebruiken:)
Naar iemand met een PC gaan en via Odin het spul aan de praat krijgen is geen optie? Je bent welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Die optie hou ik inderdaad open. Maar als iemand een nu-nu oplossing heeft voor de Mac. Ik heb geen vervangend toestel en in de avond heb ik misschien(!) de mogelijkheid om Windows te gebruiken. Tot en met vanavond ben ik dus soieso onbereikbaar, vandaar dat ik een beetje stress:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:21:
Die optie hou ik inderdaad open. Maar als iemand een nu-nu oplossing heeft voor de Mac. Ik heb geen vervangend toestel en in de avond heb ik misschien(!) de mogelijkheid om Windows te gebruiken. Tot en met vanavond ben ik dus soieso onbereikbaar, vandaar dat ik een beetje stress:).
Alles wat met het bedrijf uit Cupertino te maken heeft haat ik dus geen verdere hulp mogelijk helaas. Staan er op XDA niet soortgelijke gevallen dan? Zelden is zo'n probleem "uniek", moet wel vaker voorgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
IJburger schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:16:
Fijn he een Mac 8)7
Grapje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Je kan natuurlijk een lijntje uitgooien op XDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Omega v12 is inmiddels ook uit. Hij is gebaseerd op firmware ZHUDMI1 met wel dezelfde changelist als v11. Nu zit er dan geen Adam Kernel meer bij maar de Abysskernel.

http://forum.xda-develope...=45848356&postcount=11372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:32:
Nu zit er dan geen Adam Kernel meer bij maar de Abysskernel.
Ah, da's die bizar snelle kernel met weinig battery drain en über smoothness en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:41:
[...]

Ah, da's die bizar snelle kernel met weinig battery drain en über smoothness en zo ;)
Exactem. Snap dat niet zo van die rombakkers die bij elke versie ineens een andere keus maken. Maar de stock kan sowieso niet volgens mij. Ach ja je eigen keuze eroverheen flashen kan net zo makkelijk dus niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Voor de mensen die op een stable build van CM10.1 hebben gewacht, deze is er d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me eindelijk gelukt om de OMEGA rom te flashen. Maar hij verbruikt nu best veel en als ik bij batterij kijk zie ik dat er 2 android systemen actief zijn. Dus kan het zijn dat de orginele en de omega beide actief zijn? Ik heb full wipe etc gedaan maar dan nog houd ik weinig geheugen over op de telefoon zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:24:
Dus kan het zijn dat de orginele en de omega beide actief zijn?
Nee dat is onmogelijk.
Ik heb full wipe etc gedaan maar dan nog houd ik weinig geheugen over op de telefoon zelf..
Samsung based Roms zijn immens groot. Waarom denk je dat de zip 1.6GB is en bijv. CM maar 200MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Is er na het oproer bij CyanogenMod al een andere community aan het onstaan?

Was niet helemaal tevreden over CM Nightlies, de camera stopte er af en toe mee waardoor ik weer moest rebooten. Wel waren de laatste nightlies supersnel! Ik bleef bij Cm vanwege het open karakter en toch het gevoel hebben dat het echt door vrijwilligers werd gemaakt.
Die ballon is de laatste week wel doorgeprikt waardoor ik toch maar weer naar Omega ben gegaan. Die is iig wel stabiel. ( En wat langzamer, en nog steeds super bloated ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik heb het idee dat na de firmware update I9505XXUDMHB een en ander er niet van beter is geworden, apps crashen randomly, toestel reageert na opstarten (elke keer) wat traag en buggy.

Dat terzijde, ik krijg mijn root er niet op terug, is misschien een en ander veranderd? Op XDA ben ik mbt deze firmware niets tegengekomen.

Wat ik gedaan heb na de update (had toevallig toestel hangen aan kies en via daar de update gedaan, stom);
- Update
- Toestel herstart
- Toestel uit gedaan en in odin mode gezet
- Philz touch recovery erop gezet
- Daar root aangegeven/laten installeren
- Toestel herstart

Toestel start op maar helaas, SuperSU kan binaries niet updaten, ook wanneer ik in recovery mode 1.65 update uitvoer of een andere versie zoals 1.51 (wat chainfire had geadviseerd na het updaten). SuperSu crashte telkens, helemaal opnieuw begonnen met root en zo, hij start in ieder geval nu wel op.

Ik krijg in SuperSu op dit moment een melding over 4.3 en manueel opnieuw rooten, alleen zit ik niet op android versie 4.3.

//EDIT; gelukt, een en ander uitgeprobeerd en dat heeft geholpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 24-09-2013 23:04 ]

• jdwrist

jdwrist

Dit had ik na mijn laatste samsung update ook.

In mijn geval bleef mn foon na een herstart op het opstartscherm hangen na een hoop gehannes heb ik de stock firmware er weer op gekregen en was op dat moment ook zo idioot om gelijk de update toe te staan.

In mijn geval kreeg ik de eerste keer de melding over de SU binary update waar je het over hebt na een tweede keer root installeren via Odin en het uitzetten van app verifieren was het probleem opgelost.

Philz erop gezet (wat een verademing is dat trouwens in tegenstelling tot TWRP en CWM) en klaar was Klara.

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:01:Waarom niet gewoon een custom (stock) Rom er op en klaar dan? Nu ben je eeuwig bezig met resultaat nul.
Crosspost, om toch even op terug te komen, ik wordt TouchWiz langzamerhand beu, het werkt gewoonweg niet oob, na de laatste update, en daarvoor ook al eigenlijk, apps die spontaan crashen, google play store crasht, cloud agent crasht, om gek van te worden :F

Het enige wat ik heb gedaan, is mijn toestel rooten via CF-Autoroot en vervolgens Philz touch recovery erop gezet, meer niet.

Maar goed. Nu zit ik er sterk aan te denken om een custom stock rom (omega in dit geval, omdat die het meest populair is en waardoor het meest betrouwbare lijkt :9 ) op te zetten, alleen vraag ik mij het volgende af, hoe zit het eigenlijk updaten? Als er een nieuwe versie van Omega zou komen.

Dit vraag ik omdat nog geen 2 weken geleden kwam versie 11 van Omega uit, een week later kwamen ze met v12. Uit de Omega topic haal ik uit dat ik je alles moet backuppen, wipen, herstellen naar de nieuwe versie en opnieuw moet beginnen. Alleen vraag ik mij af of dit wel klopt!? Kun je simpelweg niet updaten zoals een OTA update of via odin dat deel wat gewijzigd is?

• Brad Pitt
EN-IS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:13:
[...]
Dit vraag ik omdat nog geen 2 weken geleden kwam versie 11 van Omega uit, een week later kwamen ze met v12. Uit de Omega topic haal ik uit dat ik je alles moet backuppen, wipen, herstellen naar de nieuwe versie en opnieuw moet beginnen. Alleen vraag ik mij af of dit wel klopt!? Kun je simpelweg niet updaten zoals een OTA update of via odin dat deel wat gewijzigd is?
Je kan over Omega 11 gewoon Omega 12 flashen, zonder wipe. Alle apps blijven dan gewoon bewaard.

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:19:
Je kan over Omega 11 gewoon Omega 12 flashen, zonder wipe. Alle apps blijven dan gewoon bewaard.
Ah fijn. goed om te weten :) Van de week eens Omega erop zetten. Dank!

//EDIT, welke rom gebruik jij eigenlijk? Echoe toch?

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 26-09-2013 12:56 ]

• Brad Pitt
EN-IS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:22:
//EDIT, welke rom gebruik jij eigenlijk? Echoe toch?
Nee crDroid. Is CM10.2 (Android 4.3) based.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-09-2013 13:06 ]

• pappaleone
Sinds ik Omega V12 draai heb ik met het volgende probleem.
Als ik naar mijn recovery ga, en daarna instaleren van zip van externe kaart dan zie ik gewoon al mijn bestanden staan. Maar als ik de download map aanklik waarin mijn bestanden staan zegt hij geen files aanwezig. Maar ze staan wel in die map, mijn sdxc kaart 64Gb Sandisk is Exfat heb hem naar Fat32 gezet maar ook dit is geen oplossing. Ik werk met Philz recovery. Als ik de CWM versie eropzet Brad heeft dan ziet hij de kaart helemaal niet E/ niet gevonden. En met TWRP ook hetzelfde probleem.
Iemand die me hier verder mee kan helpen?

• Brad Pitt
pappaleone schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:11:
Als ik de CWM versie eropzet Brad heeft dan ziet hij de kaart helemaal niet E/ niet gevonden.
Versie 6.0.3.6?

• pappaleone
Ja deze versie heb ik ook geprobeerd.
Nooit geen problemen gehad strange???
Ps ik heb mijn kaart geformateerd in de telefoon, daarna via usb op de computer al mijn gegevens muziek en foto's teruggezet. Daar kan het ook niet aan liggen. Zo raar telefoon herkent gewoon alle bestanden, alleen in de dowload map ziet hij niets. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door pappaleone op 26-09-2013 18:52 ]

• Brad Pitt
pappaleone schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:43:
[...]
Zo raar telefoon herkent gewoon alle bestanden, alleen in de dowload map ziet hij niets. 8)7
Download map die je benaderen wil via CWM is intern hè.

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:39:
[...]

Download map die je benaderen wil via CWM is intern hè.
Ja ik neem aan van wel. De laatste versie van Omega heb ik gewoon rechtstreeks gedownload zo op de kaart, deze kan ik ook gewoon benaderen. Maar een kernel bijv download ik in de download map. Ik kan ze natuurlijk ook rechtstreeks in het iternal geheugen van de de telefoon zetten, dan is het probleem ook opgelost. Maar ik kan het gewoon niet hebben dat het eerst wel mogelijk was en nu niet meer....Zou ik via philz recovery mijn sd kaart kunnen formateren of zou dat het probleem erger maken?

• Brad Pitt
pappaleone schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:46:
[...]
Zou ik via philz recovery mijn sd kaart kunnen formateren of zou dat het probleem erger maken?
Verreweg het verstandigste is/vind ik om de SD te formatteren op de PC aangezien een 64GB standaard nooit als Fat32 wordt geformatteerd. Sterker nog, die optie staat er niet eens bij. Gebruik daar zelf MiniTool voor, is een gratis programma voor de PC. Daarmee de SD formatteren als Fat32 en je hebt echt geen problemen meer als het goed is. Weer wat extra werk maar CWM 6.0.3.6 ziet dat kaartje dan vrijwel gegarandeerd prima.

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:15:
[...]

Verreweg het verstandigste is/vind ik om de SD te formatteren op de PC aangezien een 64GB standaard nooit als Fat32 wordt geformatteerd. Sterker nog, die optie staat er niet eens bij. Gebruik daar zelf MiniTool voor, is een gratis programma voor de PC. Daarmee de SD formatteren als Fat32 en je hebt echt geen problemen meer als het goed is. Weer wat extra werk maar CWM 6.0.3.6 ziet dat kaartje dan vrijwel gegarandeerd prima.
Okay Brad dank voor je snelle reactie, ga het vanavond laat als ik van mijn werk kom meteen proberen.
Ik laat morgen een reactie achter :)
Ps ik kan dus rechtstreeks met minitool formatteren daarna mijn gegevens erop zetten en dan in de telefoon? Of moet de kaart na het formatteren eerst nog in de telefoon? Er zijn mensen die zeggen dat je altijd je kaart in de telefoon moet formatteren ivm zichtbaarheid.

[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 26-09-2013 20:24 ]

• Brad Pitt
pappaleone schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:20:
[...]
Ps ik kan dus rechtstreeks met minitool formatteren daarna mijn gegevens erop zetten en dan in de telefoon? Of moet de kaart na het formatteren eerst nog in de telefoon? Er zijn mensen die zeggen dat je altijd je kaart in de telefoon moet formatteren ivm zichtbaarheid.
Gewoon alle data ff backuppen op de PC, kaartje formatteren via MiniTool, reboot PC ivm verandering bestandssysteem van de SD, data terugzetten op de SD, deze in de telefoon doen en klaar :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 26-09-2013 20:39 ]

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:38:
[...]

Gewoon alle data ff backuppen op de PC, kaartje formatteren via MiniTool, reboot PC ivm verandering bestandssysteem van de SD, data terugzetten op de SD, deze in de telefoon doen en klaar :-)
Dank je..

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Lap... Mijn S4 blijft hangen op het logo, booten in recovery mode lukt niet :(
Vorige week heb ik ccw geinstalleerd en cyanogenmod geinstalleerd.
Daarnet kreeg ik een update en ik duwde verder om deze te installeren, vanaf dan zit ik dus vast op het boot logo.

Wat ik nu al geprobeerd heb:
de originele rom te installeren via odin 3.07 -> ik krijg nu het originele Samsung logo te zien, maar dit blijft nog steeds hangen.
de originele .pit file -> zelfde probleem blijft.

Wat kan ik nog doen om dit toestel in orde te krijgen?

Weet iemand waar ik een originele nederlandse rom kan downloaden ? (een gewone geunlockte)

Ik heb reeds verschillende tools proberen te installeren zoals clockword recovery of twrp.
Deze installeren allemaal maar ik geraak maar niet in de recovery mode... :(

[ Voor 20% gewijzigd door mrgoolie op 27-09-2013 00:04 ]

• EN-IS
mrgoolie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:01:
Lap... Mijn S4 blijft hangen op het logo, booten in recovery mode lukt niet :(
Vorige week heb ik ccw geinstalleerd en cyanogenmod geinstalleerd.
Daarnet kreeg ik een update en ik duwde verder om deze te installeren, vanaf dan zit ik dus vast op het boot logo.

Wat ik nu al geprobeerd heb:
de originele rom te installeren via odin 3.07 -> ik krijg nu het originele Samsung logo te zien, maar dit blijft nog steeds hangen.
de originele .pit file -> zelfde probleem blijft.

Wat kan ik nog doen om dit toestel in orde te krijgen?

Weet iemand waar ik een originele nederlandse rom kan downloaden ? (een gewone geunlockte)
Heb je dit al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

Originele Unbranded NL'se Roms:
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:38:
[b]Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een snelle MIRROR gemaakt;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Anders deze in de OP zetten?
Ook kun je hier je telefoon gegevens invoeren en krijg je de juiste firmware voorgeschoteld;
- http://www.sammobile.com/firmwares/
- http://www.sammobile.com/firmwares/1/
- http://www.sammobile.com/firmwares/2/
en
- http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9505

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 26-09-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:38:
[...]

Hoi Brad zou je nog even informeren, alles werkt weer als een zonnetje. :)
Dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:42:
Hoi Brad zou je nog even informeren, alles werkt weer als een zonnetje. :)
Dank voor je hulp.
Mooi zo! Dit is echt de meest stabiele methode. Okay, geen mogelijkheid meer tot >4GB files, maar ja, LB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:43:
[...]

Mooi zo! Dit is echt de meest stabiele methode. Okay, geen mogelijkheid meer tot >4GB files, maar ja, LB :)
Dat is geen probleem het werkt weer daar ben ik blij om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Eindelijk heb ik de laatste Cm op mijn S4 gekregen.
Het enige probleempje dat ik ondervind met deze rom is dat mijn home knop niet altijd reageert, ik moet deze nogal hard indrukken. Voordien was dat niet.

Kan dit? Heeft iemand dit nog zo ervaren?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mrgoolie schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:28:
Kan dit? Heeft iemand dit nog zo ervaren?
8)7
Wel gehoord van minder fijn werkende home knoppen uiteraard maar da's niet Rom-afhankelijk logischerwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:04:
Nee crDroid. Is CM10.2 (Android 4.3) based.
Brad, als ik je mag vragen, waarom de keuze voor cDroid? Ik begreep uit je oudere posts dat je altijd CM hebt gebruikt en toen even Echoe gebruikte en nu weer cDroid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:49:
Brad, als ik je mag vragen, waarom de keuze voor cDroid? Ik begreep uit je oudere posts dat je altijd CM hebt gebruikt en toen even Echoe gebruikte en nu weer cDroid? :)
Mja, veel opties en de listview animation en interpolator zien er zó cool uit, wil dat eigenlijk in elke Rom :)

Draai nu weer Echoe 3.1 trouwens omdat ik gek werd van de fast dormancy wakelocks op de CM-Roms en het niet kunnen disablen daarvan. Aparte is, heb op Echoe nu ook die wakelocks, of FD nu aan of uit staat. Nu met een Nova-shortcut naar wat RIL-opties kunnen linken en doe daar even een test mee. Andere reden om weer een Samsung-based Rom te draaien is natuurlijk de camera, die is veruit superieur t.o.v. de CM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:56:Mja, veel opties en de listview animation en interpolator zien er zó cool uit, wil dat eigenlijk in elke Rom :)

Draai nu weer Echoe 3.1 trouwens omdat ik gek werd van de fast dormancy wakelocks op de CM-Roms en het niet kunnen disablen daarvan. Aparte is, heb op Echoe nu ook die wakelocks, of FD nu aan of uit staat. Nu met een Nova-shortcut naar wat RIL-opties kunnen linken en doe daar even een test mee. Andere reden om weer een Samsung-based Rom te draaien is natuurlijk de camera, die is veruit superieur t.o.v. de CM versie.
Ah zo, wist even niet wat Fast Dormancy is, effe snel opgezocht :)

De camera verhaal, dat heb ik ook meerdere keren gelezen, is ook een van de reden dat ik MIUI niet eens ga proberen. Dit is de eerste keer dat ik zoiets ga ondernemen, Samsung-based Rom flashen, ik ben benieuwd of 1 - alles goed gaat en 2 - wat het eindresultaat zal zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:15:
[...]
...ik ben benieuwd of 1 - alles goed gaat en 2 - wat het eindresultaat zal zijn :9
En, gelukt en hoe draait het? :) Ben er voorlopig erg tevreden mee. Alsnog FD wakelocks maar accugebruik vind ik op deze manier gewoon acceptabel. Alle background tasks aan en dan is dit het verbruik 's-nachts:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-09-30-07-29-54_yohsgs420130930_100426s.png

Had eigenlijk niet verwacht dat FD alsnog bovenaan zou staan, is dus alsnog niet helemaal uit blijkbaar maar met 3% in 8½ uur is wel te leven. Wellicht nog een keer proberen met FD aan. Houdt je bezig allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Tweakers,

Sinds vrijdag ook een trotse bezitter van de S4 na een Iphone 5 en een S3, vandaag maar besloten om hem te rooten en er meteen de google rom om te zetten doormiddel van ODIN in combinatie met de Clockwordmod recovery 6.0.3.2.

De installatie verliep vlekkeloos maar na de installatie van de google play S4 rom had hij problemen met het unlocken van de SIM (KPN) dus besloten om cyanogen erop te knallen, die gaf tijdens de install aan aborted en reboote het toestel.
Nu blijft mijn S4 hangen bij het Samsung S4 bootlogo.

Wat raden jullie aan? Google play rom is nog niet gewist etc.

Ik dacht aan opnieuw flashen met odin en Clockworkmod omdat ik wel in de download modus kom, dit werkt ook niet en ik kom nog steeds niet verder dan het logo.......

Flashing stock firmware and PIT file on Samsung Galaxy S4 word nu aangeraden om te doen, hoe denken jullie hier over?

[ Voor 13% gewijzigd door mr.DJ95 op 30-09-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mr.DJ95 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:20:
...met de Clockwordmod recovery 6.0.3.2.
Gebruik 6.0.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
@Brad

Heb je de slim versie? Ik heb ineens random hangs met Omega 12. Het heeft ergens met een app te maken vermoed maar ik ga een full wipe doen, dan kan ik net zo goed even iets anders proberen. Is die screenshot hierboven met de Adam kernel?

[ Voor 42% gewijzigd door Franco10 op 30-09-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:30:
Is die screenshot hierboven met de Adam kernel?
Yes, stock Echoe 3.1 Slim, stock Adam kernel/governor/settings, wel uiteraard verder dingen met Greenify e.d. gehibernate en apps niet automatisch laten opstarten en meer van de bekende standaard dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:40:
[...]

Yes, stock Echoe 3.1 Slim, stock Adam kernel/governor/settings, wel uiteraard verder dingen met Greenify e.d. gehibernate en apps niet automatisch laten opstarten en meer van de bekende standaard dingen :)
Thanks! Hij heeft er wel echt àlles uitgehaald zeg. Ook wel een paar dingen die ik gebruik, even kijken of het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:44:
Thanks! Hij heeft er wel echt àlles uitgehaald zeg. Ook wel een paar dingen die ik gebruik, even kijken of het de moeite waard is.
Full versie pakken en zelf alles er uit slopen dan maar toch. Kost je misschien kwartier meer, hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:45:
[...]

Full versie pakken en zelf alles er uit slopen dan maar toch. Kost je misschien kwartier meer, hooguit.
Denk dat andersom sneller is :*) Maar dat heb ik nog niet eerder gedaan (een ROM repacken). Ben wel benieuwd of je dat extreem cleane merkt in de snelheid. Hij heeft namelijk apps die normaal gewoon op de achtergrond meedraaien (waarschijnlijk zonder nut) eraf gegooid. ELMagent, cloudservice, smartcardservice etc

[ Voor 17% gewijzigd door Franco10 op 30-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:48:
Ben wel benieuwd of je dat extreem cleane merkt in de snelheid.
Dat denk ik niet. Althans, wellicht wel maar da's gewoon het bekende nieuwe-Rom-ow-wat-snel-placebo.
Hij heeft namelijk apps die normaal gewoon op de achtergrond meedraaien (waarschijnlijk zonder nut) eraf gegooid. ELMagent, cloudservice, smartcardservice etc
Ohhh maar die verwijder ik altijd sowieso vóór het flashen al uit elke zip... Heb je werkelijk nul komma nul aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:51:
[...]

Dat denk ik niet. Althans, wellicht wel maar da's gewoon het bekende nieuwe-Rom-ow-wat-snel-placebo.

[...]

Ohhh maar die verwijder ik altijd sowieso vóór het flashen al uit elke zip... Heb je werkelijk nul komma nul aan.
Yep dus ik vraag me af of ik dan een gegronde placebo effect zal krijgen :9 . Maar vooralsnog zijn de guides om een zip aan te passen ietwat ingewikkeld, even kijken of ik er uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:57:
Maar vooralsnog zijn de guides om een zip aan te passen ietwat ingewikkeld, even kijken of ik er uit kom.
Say what? Open de zip, browse naar /system/app, verwijder ongewenste meuk, done. Da's letterlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:01:
[...]

Say what? Open de zip, browse naar /system/app, verwijder ongewenste meuk, done. Da's letterlijk alles.
Oooh ik kwam hier terecht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2195858 |:(

Je bedoelt gewoon helemaal uitpakken op de desktop, verwijderen en weer opnieuw zippen toch met Winrar? 8)7 Kan dat ook andersom? Dat ik de slim pak en dan die paar apk's die ik wel wil erin zet en zo opnieuw ga zippen.

[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 30-09-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:10:
[...]
Dat ik de slim pak en dan die paar apk's die ik wel wil erin zet en zo opnieuw ga zippen.
Je hoeft niet opnieuw te zippen... Open de zip met bijv. WinRar, ga naar /system/app en doe ermee wat je wilt. Verwijderen, toevoegen, alles mag. Let wel: soms hebben apps bepaalde andere onderdelen nodig om goed te kunnen functioneren.

Na het rommelen sluit je WinRar, zet de zip op je telefoon et voila. Duurt wederom een paar minuutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:12:
[...]

Je hoeft niet opnieuw te zippen... Open de zip met bijv. WinRar, ga naar /system/app en doe ermee wat je wilt. Verwijderen, toevoegen, alles mag. Let wel: soms hebben apps bepaalde andere onderdelen nodig om goed te kunnen functioneren.

Na het rommelen sluit je WinRar, zet de zip op je telefoon et voila. Duurt wederom een paar minuutjes :)
Ah dat ging dus niet, vandaar m'n vorige vraag. Als ik iets verwijder komt er een scherm met "bezig met kopiëren xxx" en dan uiteindelijk de melding dat het verwijderen niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:15:
Ah dat ging dus niet, vandaar m'n vorige vraag. Als ik iets verwijder komt er een scherm met "bezig met kopiëren xxx" en dan uiteindelijk de melding dat het verwijderen niet is gelukt.
Dan heb je wellicht een relatief brakke pc met weinig geheugen of zo? Doet hier prima op werk en thuis :)
Te weinig diskspace kan ook aangezien WinRar temp bestanden aanmaakt en zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 30-09-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:18:
[...]

Dan heb je wellicht een relatief brakke pc met weinig geheugen of zo? Doet hier prima op werk en thuis :)
Te weinig diskspace kan ook aangezien WinRar temp bestanden aanmaakt en zo.
Mwaa valt best mee :*) Heb Winrar even opnieuw geïnstalleerd en hij doet het nu.

Thanks! Dan ga ik aan de SLIM een paar apk's toevoegen en kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:22:
Mwaa valt best mee :*) Heb Winrar even opnieuw geïnstalleerd en hij doet het nu.

Thanks! Dan ga ik aan de SLIM een paar apk's toevoegen en kijken hoe het bevalt.
Mooi! Maak anders eerst een kopie van de "normale" zip en zet die ook gewoon op je mobiel. Kan je altijd dié versie flashen mocht de bijgewerkte het niet doen. Achteraf wat apps op je mobiel zetten kan altijd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:25:
[...]

Mooi! Maak anders eerst een kopie van de "normale" zip en zet die ook gewoon op je mobiel. Kan je altijd dié versie flashen mocht de bijgewerkte het niet doen. Achteraf wat apps op je mobiel zetten kan altijd nog :)
Done!

Het is gelukt, thanks! Moet zeggen dat ie naar een clean install, bij de reboot een slordige 75 mb minder ram nodig heeft, weet niet of dat veranderd als ik zo all mn apps erop zet. Mis alleen de optie hotboot bij de reboot opties.

Oh en ik mis de battery mod om direct percentage te zien. Kan ik daarvoor een mod installeren uit Omega Files?

[ Voor 8% gewijzigd door Franco10 op 30-09-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:46:
Oh en ik mis de battery mod om direct percentage te zien. Kan ik daarvoor een mod installeren uit Omega Files?
Je kan ook 3minit erop zetten, kan je meteen veel meer rommelen nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:01:
[...]

Je kan ook 3minit erop zetten, kan je meteen veel meer rommelen nog :P
Ben nu bezig die te installeren maar bedacht me (net te laat eigenlijk) zet die er meteen een thema op? Vind vaak die custom thema's vaak geen succes. Themen met Stark oid oogt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:32:
Ben nu bezig die te installeren maar bedacht me (net te laat eigenlijk) zet die er meteen een thema op? Vind vaak die custom thema's vaak geen succes. Themen met Stark oid oogt veel beter.
Nee, geen thema... Je kan erna gewoon zelf een hoop dingen instellen o.a. je notificatiebalk en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:39:
[...]

Nee, geen thema... Je kan erna gewoon zelf een hoop dingen instellen o.a. je notificatiebalk en zo.
Met die betaalde app? Hij heeft zelf geen app geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:46:
Met die betaalde app? Hij heeft zelf geen app geïnstalleerd.
Oh is er nog geen gratis app voor MH8? Meteen gekocht toen ie uitkwam en verder niet meer gekeken, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:50:
[...]

Oh is er nog geen gratis app voor MH8? Meteen gekocht toen ie uitkwam en verder niet meer gekeken, sorry...
Geen probleem. Ook met mijn apps er nu op scheelt het toch zo'n 75-100 mb ram na de startup. Nu is dat niet zo veel als je 2 GB ram hebt, maar de SLIM versie maakt dus toch een verschil.

Heb nu niet heel veel tijd om er mee te spelen maar hij voelt (zoals elke fresh install) wel snel aan. Nu blijft er eigenlijk weinig voor mij over om te greenify-en 8)7

Op het lockscreen zie je die 3minit text nu, kun je die er af halen? /Ja dat kan dus :+ . Kun je de statusbar uitschakelen op het lockscreen? (Sorry voor de vele vragen..)

[ Voor 12% gewijzigd door Franco10 op 30-09-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:53:
Heb nu niet heel veel tijd om er mee te spelen maar hij voelt (zoals elke fresh install) wel snel aan. Nu blijft er eigenlijk weinig voor mij over om te greenify-en 8)7
Mja dat ligt uiteraard aan wat je allemaal draait... Heb zelf deze apps gesluimerd :)
Kun je de statusbar uitschakelen op het lockscreen? (Sorry voor de vele vragen..)
Dat kan sowieso als je een andere launcher draait zoals Nova bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:59:
[...]

Mja dat ligt uiteraard aan wat je allemaal draait... Heb zelf deze apps gesluimerd :)

[...]

Dat kan sowieso als je een andere launcher draait zoals Nova bijv.
Kan dat bij Nova? Dus wel een statusbar op je homescreen maar niet op je lockscreen? Die optie heb ik nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:44:
Kan dat bij Nova? Dus wel een statusbar op je homescreen maar niet op je lockscreen? Die optie heb ik nooit gezien :)
Nee, dat niet. En-en, helaas niet of-of :)

Nu ff verder met de Nexus7 rommelen, net gehaald, net geroot, ff wat custom Roms testen (en nog eten :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:05:
[...]

Nee, dat niet. En-en, helaas niet of-of :)

Nu ff verder met de Nexus7 rommelen, net gehaald, net geroot, ff wat custom Roms testen (en nog eten :( ).
Nexus Tab bedoel je? Succes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu Foxhound 2.0 erop staan. Zeer tevreden en weinig actieve services. Maar zowel bij de orginele rom, de omega rom en nu foxhound is mijn batterij geen ***** meer waard. Zowel de orginele als een batterij van het internet (China) gaat niet lang mee.

Ik heb wel bij het rooten wat problemen gehad, waarbij ik denk ik wel 10x of meer achter elkaar de batterij er uit heb moeten halen omdat ie vast liep. Ik ben bang dat dat de boosdoener was.

Heeft iemand dit probleem of hoe kan ik dit oplossen..?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/upload/78d801ca41d07bc04ea327d2150457af.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Helaas nog steeds geen progressie,

Dump van uit odin, hier blijft hangen met een blauw vakje met "Pass" er in maar de telefoon staat nog steeds op het galaxy s4 logo met daaronder GT-9505

<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> recovery.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> RQT_CLOSE !!
<ID:0/005> RES OK !!
<ID:0/005> Remain Port .... 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Ik kom wel nog in download mode maar in de recovery wilt die niet.

Beetje radeloos aan het worden, kan iemand mij helpen via dit forum of via DM/skype etc?

Heb net I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG4_PHN (stock-Rom) geflashed met Odin en ik kom eindelijk weer zo ver dat die de rom gaat laden, nu blijft die alleen hangen op het samsung rom boot logo. Batterij uithalen helpt helaas ook niet.

<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG4_I9505XXUBMGA_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> sbl2.mbn
<ID:0/005> sbl3.mbn
<ID:0/005> rpm.mbn
<ID:0/005> aboot.mbn
<ID:0/005> tz.mbn
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> system.img.ext4
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> NON-HLOS.bin
<ID:0/005> cache.img.ext4
<ID:0/005> hidden.img.ext4

[ Voor 46% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-10-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:46:
Helaas nog steeds geen progressie,

Dump van uit odin, hier blijft hangen met een blauw vakje met "Pass" er in maar de telefoon staat nog steeds op het galaxy s4 logo met daaronder GT-9505

Ik kom wel nog in download mode maar in de recovery wilt die niet.

Beetje radeloos aan het worden, kan iemand mij helpen via dit forum of via DM/skype etc?
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Echt heel veel mee zitten kl**en, maar uiteindelijk toch er uit gekomen. Je moet de originele rom er opzetten dmv Odin, maar volgens mij heb je dit al gedaan.

Het belangrijkste is dat je daarna dalvik cache clear doet en data wipe in recovery dacht ik zo uit me hoofd.

Het was moeilijk om een juist antwoord te vinden, ik was er ook meer dan een vrije dag mee kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Haha nog een slachtoffer van de S4......

Hoe doe ik dat verder? ik heb er voor zo ver ik weet geen custom recovery meer opzitten waar ik dat altijd deed. Ik zat er namelijk ook al aan te denken maar geen idee waar ik dat nu moet fixen.

Bedankt voor je hulp!

edit:

net geprobeerd om voor het wissen van de data partitie en dalvik cache; clockworkmod weer te installeren maar ik lijk helemaal niet meer in de recovery te kunnen komen met de powerbutton + home + vol. up........

The story continues

[ Voor 31% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je wel 'Recovery booting...' te zien linksboven en herstart hij daarna gewoon zonder recovery daadwerkelijk te openen?

Want dat probleem had ik gisteren toevallig. Draaide Omega Rom en die werd opeens laggy. Dus toen wilde ik herstarten, maar toen wilde hij niet meer booten, kreeg alleen nog maar 'Samsung Galaxy S4 i9505' bootlogo te zien. Dus toen wilde ik nieuwe rom flashen, maar TWRP kreeg niks meer gemount, geen data, geen system en niks gedecrypt etc. En na stock-rom geflashed te hebben lukte het me ook niet om verder te kopen dan de blauwe lettertjes 'Recovery booting...' Ik bleek gewoon recovery te moeten booten met power + volume up. En zodra de blauwe lettertjes verschenen moest ik de powerbutton loslaten en gewoon volume up snel indrukken, loslaten, indrukken, loslaten etc. todat hij recovery opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft overigens al iemand de TW versie van 4.3 geflashed? Vandaag verschenen. Vooral de verbeteringen qua kleur en tekst lijken me interessant.

http://www.sammobile.com/...e-for-galaxy-s4-gt-i9505/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:03:
Krijg je wel 'Recovery booting...' te zien linksboven en herstart hij daarna gewoon zonder recovery daadwerkelijk te openen?

Want dat probleem had ik gisteren toevallig. Draaide Omega Rom en die werd opeens laggy. Dus toen wilde ik herstarten, maar toen wilde hij niet meer booten, kreeg alleen nog maar 'Samsung Galaxy S4 i9505' bootlogo te zien. Dus toen wilde ik nieuwe rom flashen, maar TWRP kreeg niks meer gemount, geen data, geen system en niks gedecrypt etc. En na stock-rom geflashed te hebben lukte het me ook niet om verder te kopen dan de blauwe lettertjes 'Recovery booting...' Ik bleek gewoon recovery te moeten booten met power + volume up. En zodra de blauwe lettertjes verschenen moest ik de powerbutton loslaten en gewoon volume up snel indrukken, loslaten, indrukken, loslaten etc. todat hij recovery opende.
HIJ DOET HET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:03:

De S4 doet een beetje moeilijk met booten naar de recovery. Je verwacht dat hij dat al doet op het moment dat de blauwe lettertjes verschijnen, maar ik merkte dat je op een gegeven moment gewoon de combinatie wat langer ingedrukt moet houden. Natuurlijk ook weer niet té lang, want dan reboot 'ie gewoon.

Ik heb ook echt 4 keer de goede recovery moeten flashen omdat de stock rom steeds bootte en de recovery weer verving nadat dit trucje mislukte :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:09:
En, gelukt en hoe draait het? :) Ben er voorlopig erg tevreden mee. Alsnog FD wakelocks maar accugebruik vind ik op deze manier gewoon acceptabel. Alle background tasks aan en dan is dit het verbruik 's-nachts:

[afbeelding]

Had eigenlijk niet verwacht dat FD alsnog bovenaan zou staan, is dus alsnog niet helemaal uit blijkbaar maar met 3% in 8½ uur is wel te leven. Wellicht nog een keer proberen met FD aan. Houdt je bezig allemaal :P
Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet over uit (het is wel een vooruitgang). Dit is mijn eerste keer dat ik zoiets doe :9

Ik heb bij het flashen gebruik gemaakt van de handleiding in de Omega topic, hierin werd aangegeven dat een fill wipe niet nodig was, dat heb ik dan ook niet gedaan.

Meteen bij het flashen kon ik lekker een aantal shit apps weglaten (zoals samsung hub), dit vond ik zeer fijn. Na het flashen zette ik mijn Samsung Account en Google Account er weer op terug (door in te loggen), zo kreeg ik een groot deel van mijn gegevens weer terug.

Wat mij als eerste opviel was, het was lekker snel, ook al had ik de helft van mijn apps er al op staan en een ander ingesteld/getweaked. Ik ben in ieder geval van de crashes van de stock rom af, eindelijk.

Alleen er is ook een keerzijde aan dit geheel, vooral op de eerste dag merkte ik dat het erg laggy was, een simpele handeling als scrollen door contacten en of op het startscherm naar links en recht swipen, erg haperig en dit zorgt voor een zeer negatieve gebruikerservaring :( Daarnaast verlies ik s'nachts ongeveer 20% van mijn batterij (voorheen in een soortgelijk situatie (met de stock rom) was dit veel minder).

Daarom ben ik opnieuw begonnen en heb ik fill wipe uitgevoerd. Lag probleem was er wel weer. Dit ging de tweede dag langzaam weer weg (lag), nu komt het sporadisch voor dat het een keer lag vertoont en vervolgens heb ik er een dag geen last van. Misschien verdwijnt het vanzelf :)

Batterij verbruik is veel wel meer als de stock firmware, ik weet niet waarom en heb daarom nav je post Wakelock Detector geinstalleerd. Kan ik een en ander in de gaten houden en hier een keer rapporteren. Jammer, anders was Omega wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Mijn homeknop van mijn toestel is defect en ik ga hem onder garantie laten maken.
Nu wil ik er terug de stockfirmware opzetten, echter ik weet niet welke dit is? Ik heb geen backup genomen...
Ik heb dit toestel in Belgie gekocht, maar het is volgens de verkoper een nederlands toestel.

Ik heb horen zeggen dat je de rom counts er ook kan afhalen, kan me iemand uitleggen in het kort hoe dit werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door mrgoolie op 01-10-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

mrgoolie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:01:
Mijn homeknop van mijn toestel is defect en ik ga hem onder garantie laten maken.
Nu wil ik er terug de stockfirmware opzetten, echter ik weet niet welke dit is? Ik heb geen backup genomen...
Ik heb dit toestel in Belgie gekocht, maar het is volgens de verkoper een nederlands toestel.
Moet je even kijken op Sammobile. Het toestel is geen "Nederlands" toestel, net zoals het geen "Belgisch" toestel is. Je hebt gewoon de internationale versie.
Ik heb horen zeggen dat je de rom counts er ook kan afhalen, kan me iemand uitleggen in het kort hoe dit werkt?
Met TriangleAway van ChainFire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Patriot schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:25:
[...]

Moet je even kijken op Sammobile. Het toestel is geen "Nederlands" toestel, net zoals het geen "Belgisch" toestel is. Je hebt gewoon de internationale versie.

[...]

Met TriangleAway van ChainFire.
Ik heb de stock firmwares reeds gevonden op http://androidworld.nl/fo...al-firmware-gt-i9505.html . Kan ik deze gewoon flashen via odin?
Nadien superuser en triangle away installeren, en openen.
En nadien dan waarschijnlijk ook terug verwijderen? :)

Nog iets waar ik rekenign moet met houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
EN-IS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:51:
[...]

Heb je dit al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

Originele Unbranded NL'se Roms:

[...]

Ook kun je hier je telefoon gegevens invoeren en krijg je de juiste firmware voorgeschoteld;
- http://www.sammobile.com/firmwares/
- http://www.sammobile.com/firmwares/1/
- http://www.sammobile.com/firmwares/2/
en
- http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9505
Kan ik in feite te weten komen welke software er origineel op mijn S4 stond? Alsook van welk land deze afkomstig is?
Ik heb direct nadat ik mijn S4 heb gekocht CM10.1 erop geinstalleerd.
NU wil ik deze terug origineel maken aangezien ik het toestel ga binnen geven ter reparatie, maar ik weet dus niet welke stock firmware ik er moet opzetten. De nederlandse of de duitse? Belgische roms vind ik niet terug.

Naar ik lees zijn er geen belgische/nederlandse roms maar enkel internationale. Echter ik zie op verschillende fora wel nederlandse roms en duitse roms. En deze zouden blijkbaar toch verschillend zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door mrgoolie op 02-10-2013 12:08 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste