Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kort vraagje m.b.t. CM 10.2: is met deze rom mogelijk om je camera via het lockscreen te starten ook als je een pincode moet opgeven om te unlocken? Zeg maar zoals op de iPhone. Kan helaas niet met de stock rom van de S4 en dat vind ik toch wel een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Yoghoo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:02:
Kort vraagje m.b.t. CM 10.2: is met deze rom mogelijk om je camera via het lockscreen te starten ook als je een pincode moet opgeven om te unlocken? Zeg maar zoals op de iPhone. Kan helaas niet met de stock rom van de S4 en dat vind ik toch wel een groot gemis.
Net even getest voor je, kan niet. Je moet eerst pincode intikken, dan opent de camera pas...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:31:
[...]

Net even getest voor je, kan niet. Je moet eerst pincode intikken, dan opent de camera pas...
Jammer. Bedankt in ieder geval voor het testen! Weet iemand of er toevallig wel rom's zijn die dat kunnen? GE bijvoorbeeld? Want hoorde dat het bij de onaangepaste android rom's wel zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Iemand nog leuke aanraders voor CM 10.2 themes? De Crystal 2 is leuk maar die geeft ook aan dat ie niet alle bestanden heeft (waardoor je ook geen shortcuts meer hebt in de notificatiebalk).

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Step schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:31:
Iemand nog leuke aanraders voor CM 10.2 themes? De Crystal 2 is leuk maar die geeft ook aan dat ie niet alle bestanden heeft (waardoor je ook geen shortcuts meer hebt in de notificatiebalk).
Ieder zijn ding uiteraard maar gebruik zelf Alloy Light Blue en vind dat een erg mooi thema :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-27-12-33-09_sbnsgs42013-08-27_12-33-28s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-27-12-41-00_rxtsgs42013-08-27_12-41-13s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-27-12-34-00_njesgs42013-08-27_12-34-11s.png

Let wel: rechter plaatje geldt niet meer voor >=build 26 vanwege de nieuwe brakke powerwidgets :(

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:33
Meeh gevonden -,- Ik ben nu bezig met Cwm proberen te installeeren maar het is alleen een IMG file, Hoe flash ik dat?

[ Voor 159% gewijzigd door Tunestwo op 27-08-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Kijk een aantal posts hierboven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Step schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

Kijk een aantal posts hierboven... :)
Lol kan je gewoon een recovery over flashen? blijft dan niet de andere gewoon active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tunestwo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:52:
Lol kan je gewoon een recovery over flashen? blijft dan niet de andere gewoon active?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Verklaar dat eens, sorry maar ik snap de logica niet echt. Je flashed een nieuwe cwm zou dan niet philz recovery uit vallen na de flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tunestwo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:58:
Verklaar dat eens, sorry maar ik snap de logica niet echt. Je flashed een nieuwe cwm zou dan niet philz recovery uit vallen na de flash?
Die is erna weg ja, da's toch de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:02:
[...]

Die is erna weg ja, da's toch de bedoeling?
Achja als het maar werkt!
En dat doet het!

[ Voor 4% gewijzigd door Tunestwo op 27-08-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Weten mensen nog een plek voor goede themes voor CM 10.2? Ik heb de Alloy Blue Light geprobeerd maar die valt me dan net nog tegen door de grote van de ON/OFF gedeeltes. Crystal v2 heb ik ook maar die is aardig donker. Voor de rest vind ik alleen nog maar 10.1 themes en het forum van Cyanogenmod heeft redelijk oude topics dus niet echt actieve ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik begrijp het soms ook niet meer... je kunt recoveries flashen met Odin, vanuit de recovery zelf, of met S4 Flasher uit de Play store... met de laatste heb ik het gedaan, en ca 15 rom flashes later nog steeds geen problemen gehad.
Tunestwo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Koriel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:59:
Ik begrijp het soms ook niet meer... je kunt recoveries flashen met Odin, vanuit de recovery zelf, of met S4 Flasher uit de Play store... met de laatste heb ik het gedaan, en ca 15 rom flashes later nog steeds geen problemen gehad.

[...]
Ja kunt maar 1 recovery manager (CWM, Philz Touch, TWRP of anders) installeren. Ieder andere recovery manager die je installeert gaat gewoon over de huidige heen. (soort automatische format alvorens installatie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Step schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

Ja kunt maar 1 recovery manager (CWM, Philz Touch, TWRP of anders) installeren. Ieder andere recovery manager die je installeert gaat gewoon over de huidige heen. (soort automatische format alvorens installatie) :)
Ja maar wat ik juist het rare vind is dit: Ik flash Met Philz een Cwm. Na het flashen is Philz nog volledig actief. Pas als ik weer opnieuw in recovery boot activeerd Cwm, Dan denk ik dat er nog overblijfselen van Philz recovery zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Als je twijfelt, installeer S4 Flasher, en Flash cwm vanuit die app.

Ik gebruik nu dus ook de laatste versie van CWM, vind zowel TWRP als Philz er beter uitzien, maar cwm werkt gewoon. (Al doet de fix permissies het alleen icm Rommanager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Koriel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:37:
Als je twijfelt, installeer S4 Flasher, en Flash cwm vanuit die app.

Ik gebruik nu dus ook de laatste versie van CWM, vind zowel TWRP als Philz er beter uitzien, maar cwm werkt gewoon. (Al doet de fix permissies het alleen icm Rommanager)
Het werkt nu wel gewoon maar zit nu de hele tijd te twijfelen om Cm 10.2 te flashen omdat ik denk dat me batterij leven erop achter uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tunestwo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:02:
[...]
Ja maar wat ik juist het rare vind is dit: Ik flash Met Philz een Cwm. Na het flashen is Philz nog volledig actief. Pas als ik weer opnieuw in recovery boot activeerd Cwm, Dan denk ik dat er nog overblijfselen van Philz recovery zijn.
Direct na het flashen blijf je gewoon in de "oude" recovery zitten tot je weer reboot. Dat klopt ja. Na de reboot zijn er geen overblijfselen meer van de vorige recovery. De nieuwe wordt ingeladen en de vorige is foetsie.

• Koriel
Mijn ervaring is dat mijn batterij idd wat korter meegaat ivm Omega roms. Ik heb het wel voor over.

En anders draai je een goede nandroid backup en probeer je het gewoon?
Tunestwo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:44:
[...]
Het werkt nu wel gewoon maar zit nu de hele tijd te twijfelen om Cm 10.2 te flashen omdat ik denk dat me batterij leven erop achter uit gaat.

• Brad Pitt
Koriel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:45:
Mijn ervaring is dat mijn batterij idd wat korter meegaat ivm Omega roms. Ik heb het wel voor over.
Kom tot vijf uur scherm-aan-tijd. Vind dat erg acceptabel. Alleen de camera app is beduidend minder, voor de rest zijn er imho niet heel veel nadelen om CM10.2 te draaien. Maar goed, er zijn ook zat TW-fans :)

• Step

Step

step@tweakers.net#

Draai nu CM 10.2 build 29 (vandaag) i.c.m. CWM 6.0.3.6 en auto-update nu dagelijks vanuit CM 10.2. Moet alleen af en toe de cache wipen maar voor de rest gaat het best goed! Tot zover geen backup hoeven terug zetten! :)

• Tunestwo
Ik ga vanavond maar een cm 10.2 flashen kijken hoe het is gelijk een kernel erbij gooien en me telefoon ook cleanen. Had trouwens een van jullie problemen met wifi naar het flashen van een custom rom? Ik had namelijk dat probleem met omega.

• Brad Pitt
Tunestwo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:05:
Had trouwens een van jullie problemen met wifi naar het flashen van een custom rom? Ik had namelijk dat probleem met omega.
Mijn god... Forum ook maar enigszins doorgelezen op XDA? :X

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ook maar even melden hier. Sinds gisteren overgestapt van een Galaxy Nexus naar de S4. Direct geroot (supersimpel) en een custom rom geinstalleerd, want dat Touchwiz vind ik helemaal niks en was echt heel erg gewend aan de basic Android omgeving, maar wel met tweaks.

Ik draai nu deze rom: [4.3 JSS15Q][PA3.95][AOKP][CM10.2]P.A.C True All in 1 ROM[NIGHTLIES]

Gekozen vanwege hij gebaseerd is op CM wat sowieso mijn voorkeur heeft en verder een mooie integratie van PA en AOKP. Ik draaide vrijwel dezelfde rom op de Galaxy Nexus. Voor mijn gevoel dus vrijwel hetzelfde, maar echt een grote upgrade wat betreft schermgrootte, design en snelheid.

Very happy user! :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Waar ik sinds een paar dagen last van heb is dat als ik wil inloggen op een WiFi Access punt, mij dat pad lukt als ik eerst naar airplane mode ga. Dit speelt sinds een dag of 3 geloof ik. Lastig en onhandig. CM 10.2 0829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Tunestwo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:05:
Ik ga vanavond maar een cm 10.2 flashen kijken hoe het is gelijk een kernel erbij gooien en me telefoon ook cleanen. Had trouwens een van jullie problemen met wifi naar het flashen van een custom rom? Ik had namelijk dat probleem met omega.
Heb Omega V10 draaien perfect loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is omega v10 nederlands of engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Omega heeft zowel nederlands als engels en vele andere talen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
pappaleone schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:12:
[...]

Omega heeft zowel nederlands als engels en vele andere talen. :)
Ps de rom wordt gemaakt door Indie, en komt uit Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Draai nu Miui, man wat is dat soepel!
Zo smooth heb ik mijn s4 nog nooit gehad, zelfs niet met cm of ge.

Alles zo simpel te themen en zo easy in gebruik.
Ja ok het lijkt wel een beetje op iOS, maar als je je daar aan irriteerd install je een andere launcher.

Geen crashes en geen reboots. Stabiel als eens steen.
Heel erg geschikt als een daily driver :)

[ Voor 16% gewijzigd door struukduuker op 01-09-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Miui is zeker een geweldige rom, heb het tijden lang op de S2 gehad. Wist niet dat er al een soepele/stabiele(?) versie voor de S4 was.. Gewoon van miui.com gehaald? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Heb hem van xda afgehaald. Hij word onderhouden door iemand, niet officieel maar vrijwel alles werkt! Alleen tv out nog niet. Je zou niet zeggen dat ie niet officieel is :)

Linkje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42115068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik vind het uiterlijk van miui een beetje gay. Ben tevreden met cm 10.2.

Hoe is de camera van miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Stock cm camera :p, Miui zit er nog niet in.

Vind dat je met de thema's wel een minder gay uiterlijk kan maken in Miui :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Meh ik ga binnenkort me telefoon weer terug brengen naar stock en inleveren voor een reperatie, mijn telefoon valt namelijk zonder reden in een keer uit... jammer hoor =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Dat heb ik ook!

Toch denk ik dat het komt door die val van de trap....:-[

Telefoon in een Incipio case. Geen externe schade te zien. Maar om de haverklap verschijnt eventjes het pincode schermpje om snel weer te verdwijnen. Ook reboot de telefoon spontaan....

Wat papier bovenop de sim kaart gestoken, en vooralsnog geloof ik dat het nu weer een paar uur goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

kabrok schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:07:
Heb hem van xda afgehaald. Hij word onderhouden door iemand, niet officieel maar vrijwel alles werkt! Alleen tv out nog niet. Je zou niet zeggen dat ie niet officieel is :)

Linkje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42115068
Hmm, dan is ie dus perfect. Gebruik TV Out niet.. hoe zit het eigenlijk met de batterijduur? Denk dat ik maar eens een nandroid moet gaan maken en even testen :Y)
jwakie schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:31:
Ik vind het uiterlijk van miui een beetje gay. Ben tevreden met cm 10.2.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Mijn s4 reset zichzelf wel meer dan 10x vandaag. Ik heb cm 10.2 al 2,5 week lekker draaiend, maar dit is knudde.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jwakie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:54:
Mijn s4 reset zichzelf wel meer dan 10x vandaag. Ik heb cm 10.2 al 2,5 week lekker draaiend, maar dit is knudde.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?
Teveel geündervolt, teveel overclocked, brakke app installed? CM10.2 draait als een zonnetje hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Geen undervolt, geen overclock, geen andere kernel, maar brakke app maybe. Heb alleen geen nieuwe geinstalleerd de laatste 2 weken. cm10.2 liep ook als een zonnetje bij mij, daarom heb ik geen updates gedaan. Maar vandaag zat het in mijn broek als een gek te trillen, en dat kwam niet door een melige groepsgesprek op whatsapp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:06
Hoe is jullie ervaring qua battery time met cm 10.2? Ik werk momenteel met S4 Google Edition - 4.3, maar ik moet zeggen dat ik iedere handeling als een aanslag op de batterij ervaar. Ben opzoek naar een kale, energie-zuinige versie van android. Mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.

• Brad Pitt
kaaasje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:21:
Hoe is jullie ervaring qua battery time met cm 10.2?
Zit een Google Services drain bug in, in alle Roms. Plus heb zelf ook last van fastdormance en RILJ drain. Helaas doet de fastdormancy app van de i9300 het niet op CM10.2. Heel lage idle drain is daarmee onmogelijk. Nou ja, je kan wel wat GSF dingen uitzetten maar daarmee verklein je ook het aantal (push-) functies.
Ik werk momenteel met S4 Google Edition - 4.3, maar ik moet zeggen dat ik iedere handeling als een aanslag op de batterij ervaar.
Da's hier uiteraard ook. Scherm aan = doomed. Verlies je zo'n 10% accu per 20-30 minuten. Is normaal.
Ben opzoek naar een kale, energie-zuinige versie van android. Mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.
Zolang die bug er in zit wordt het nooit heeeeel energiezuinig. Maar goed, dagelijks opladen en klaar toch? Je haalt sowieso altijd makkelijk het einde van de dag wel, tenzij je 5+ uur per dag het scherm aan wilt hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 11-09-2013 10:34 ]

• struukduuker
Satom schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:38:
[...]
Hmm, dan is ie dus perfect. Gebruik TV Out niet.. hoe zit het eigenlijk met de batterijduur? Denk dat ik maar eens een nandroid moet gaan maken en even testen :Y)

[...]
:')
Battery Life is best wel goed. Kom er een werkdag wel mee door.
Voor mij is dat middelmatig gebruik. Sowieso elke dag opladen, dat toch wel :)

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 16:35
kaaasje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:21:
Hoe is jullie ervaring qua battery time met cm 10.2? Ik werk momenteel met S4 Google Edition - 4.3, maar ik moet zeggen dat ik iedere handeling als een aanslag op de batterij ervaar. Ben opzoek naar een kale, energie-zuinige versie van android. Mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.
Ik draai nu al een 2 weken cm10.2 en ik vind het batterijgebruik echt zeer prima! Ik heb geen last van van de google services framework bug, er zijn wel wat wakelocks, maar niks schokkends, haal de 0.6% per uur idle snachts met 4G en wifi aan.

Met middelmatig gebruik (beetje whatsappen, gmail, nu.nl en een beetje browsen) haal ik zo een uurtje of 4 screen time over 48 uur gebruik. Zeer veel beter dan met mijn Galaxy Nexus toendertijd, ik ben er zeer tevreden over!

• Brad Pitt
lexvandoef schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:15:
[...]
Met middelmatig gebruik (beetje whatsappen, gmail, nu.nl en een beetje browsen) haal ik zo een uurtje of 4 screen time over 48 uur gebruik. Zeer veel beter dan met mijn Galaxy Nexus toendertijd, ik ben er zeer tevreden over!
Mja, dat zijn dingen die je met een volgens iedereen bloated Samsung Rom ook moet kunnen halen.
Eigenlijk vind ik het dus enorm tegenvallen van een "kaal" OS zoals CM pretendeert te zijn. Moet beter kunnen.

• lexvandoef
Brad Pitt schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:45:
[...]

Mja, dat zijn dingen die je met een volgens iedereen bloated Samsung Rom ook moet kunnen halen.
Eigenlijk vind ik het dus enorm tegenvallen van een "kaal" OS zoals CM pretendeert te zijn. Moet beter kunnen.
Ik beweer ook niet dat het beter is dan met touchwiz :). Je moet ook niet vergeten dat de huidige cm10.2 builds nog nightlies zijn en nog niet 'af'. Ik ben echter meer dan tevreden genoeg en kan de huidige cm10.2 builds als daily driver gebruiken. :)

Overigens ben ik ook een week in Berlijn geweest waar ik geen internet gebruikt hebt. Dat deed ik dus de hele week op 1 charge, zonder 3g en wifi. Niet echt realistisch en zo zou ik mijn telefoon in Nederland nooit gebruiken, maar dat had ik toch niet verwacht :). Toch bijna 170 uur standby en in totaal 1.5 uur scherm aan. Lekker rustige vakantie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door lexvandoef op 11-09-2013 22:12 ]

• Brad Pitt
lexvandoef schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:11:
[...]
Overigens ben ik ook een week in Berlijn geweest waar ik geen internet gebruikt hebt. Dat deed ik dus de hele week op 1 charge, zonder 3g en wifi. Niet echt realistisch en zo zou ik mijn telefoon in Nederland nooit gebruiken, maar dat had ik toch niet verwacht :). Toch bijna 170 uur standby en in totaal 1.5 uur scherm aan. Lekker rustige vakantie ;)
Ja dat scheelt immens hè! Dataverbruik hakt er echt onwijs in qua accuduur.

Daarom zeggen accu-stats vaak zo weinig. Als iemand beweert fluitend 2 dagen te doen met heavy use met brightness op maximaal en "alles" aan en veel gamen en internetten en 6 uur scherm-aan tijd haalt is er grote moeite om daar niet meteen op te reageren ;) Nou ja, ieder zijn eigen gebruik zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:56
Brad Pitt schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:26:
[...]

Zit een Google Services drain bug in, in alle Roms.
Enige manier om hier momenteel omheen te komen, is zeker om te reverten naar een oude ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Is er een oplossing de recovery te flashen zonder de download-mode?
Heimdal of Odin werken dus niet.

situatie is dat ik een GT-i9500 wil flashen, maar de recovery (android recovery system 3e) lijkt wel corrupt. Hij loopt vast op elke willekeurige image (geschikt voor de GT-i9500

Het betreft een HDC GT-i9500 pro met ARMa cpu.

• Brad Pitt
Zygivt schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:22:
Het betreft een HDC GT-i9500 pro met ARMa cpu.
En dat is? Een Chinese no-name clone of zo? Dan gaat een normale i9500 Rom uiteraard niet werken nee.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Wat is in jullie ervaring op dit moment de beste ROM om te pakken.
Wil hem clean hebben met een goede batt life.

Zit vooralsnog te twijfelen tussen omega en de google edition

Live youre Life and Enjoy every Day

• Brad Pitt
jokapo schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:40:

Omega is totaal niet clean imho.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

GE, cleaner kan bijna niet.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

hij mag wel apps hebben en dergelijk.
moet soepel lopen met een liefst een heeeeeele goede battlife (maar ja das nog een utopia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik heb last van spontane reboots. Had het onder omega v9 maar nu ook omega v10. Net midden in gesprek! Iemand suggesties wat ik kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
WTM schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:12:
Ik heb last van spontane reboots. Had het onder omega v9 maar nu ook omega v10. Net midden in gesprek! Iemand suggesties wat ik kan checken?
Stock kernel/settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef

Google Edition of de RC/stabiele versie van CM10.1. Erg stabiel, soepel en gaat, vind ik, goed om met de batterij.

De CM10.2 draait nog soepeler maar net iets minder stabiel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lexvandoef schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:01:
De CM10.2 draait nog soepeler maar net iets minder stabiel nog.
CM10.2 hangt hier letterlijk nooit. Enige nadeel is de camera, de rest is erg okay imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Brad Pitt schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:03:
[...]

CM10.2 hangt hier letterlijk nooit. Enige nadeel is de camera, de rest is erg okay imho :)
Nee hij hangt ook niet, maar heb de laatste 2 dagen ineens problemen met het ingebouwde compas (nu weer opgelost trouwens) en soms loopt hij bij een reboot vast in een bootloop en moet hij gereset worden. Maar dat laatste is een CWM recovery issue.

Desondanks is het mijn daily driver en ben ik zeer tevreden, maar voor mijn vriendin hed ik de cm10.1 rc geinstalleerd omdat die net wat meer foolproof is, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Na ettelijke dagen met veel telefoon uitval, pin scherm verscheen eventjes om meteen weer te verdwijnen, vastlopers, spontane reboots naar bootscherm, en dan weer een harde reset ( soms meerdere ) om hem weer aan het draaien te krijgen... Dit was met CM10.2

Uiteindelijk donderdag geregeld dat mijn telefoon vrijdag zou worden opgehaald ( Ik ging ervan uit dat de problemen te maken hadden met een behoorlijke val van mijn toestel, ca 3.5 meter via ettelijke treden van een harde trap..... ).

Omdat mijn counter inmiddels al op 15 stond mijn telefoon teruggezet naar stock., counter weer naar 0.. En waarempel... de telefoon draaide verdomd soepel en zonder enig probleem... Na dit ca 7 uur aangekeken te hebben de afspraak maar even geannuleerd en er Omega v10 op geknald... En nu alweer 3 dagen up-time zonder enig probleem...

Ik wacht weer een week of wat en ga dan weer verder experimenteren met CM10..

Ik had misschien bij nader inzien eerst nog eens een fix permissies kunnen doen via Rommanager..

[ Voor 13% gewijzigd door Koriel op 15-09-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Ha die fix permissies had ik nog niet geprobeerd. Gedaan en nu hopen dat ik af ben van die spontane reboots.

Update: Ok dit hielp geen ene moer :'(

[ Voor 16% gewijzigd door jwakie op 15-09-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Stock Omega v10 ook stock kernel volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
WTM schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:29:
Stock Omega v10 ook stock kernel volgens mij?
Als je erna geen custom kernel hebt geflashed wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Brad Pitt schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:14:
[...]

Als je erna geen custom kernel hebt geflashed wel ja :)
precies. Heb overigens de nandroid terug gezet en v10 nogmaals geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ik heb vanaf het moment ik de S4 in bezit had de PAC (Paranoid AOSP CM) rom van Vertigo gedraaid, maar las vooral hier veel over Omega. Deze gisteren uitgeprobeerd (ik kon hem eerst niet vinden, maar zat blijkbaar in het Original S4 custom rom gedeelte voor de Qualcomm :X ), met name vanwege ik de camera app verafschuwde van CM en CM10.2 gewoon nog niet stabiel genoeg is. Heel af en toe een reboot out of the blue en wat vage kleine irritaties waar velen ook mee zitten (videocamera op max 720p, brightness slider met vertraging, statusbar niet aansluitend en FC's van system bijvoorbeeld).

Gisteren dus V10 erop gezet en eigenlijk niks erbij geinstalleerd, behalve de camera app en gallery en een paar kleine dingen die mij wel handig leken. Wel direct Nova launcher Pro eroverheen. Het blijft nog wel even wennen, vooral alles wat achter het homescreen zit, maar ik denk dat ik deze voorlopig wel kan blijven draaien. Ik vind het dus wel jammer dat er niet veel aan te passen is in de statusbar, maar daar moet ik denk ik maar doorheen.

En sinds vannacht is V11 te downloaden!
http://omega-roms.net/blog/?page_id=1231

Ik schrok wel van de filesize zeg, 1.7GB !! Dat is nogal wat anders dan de 250-300MB die ik normaal gewend ben voor een kale CM. :) Ook niet even snel binnenhalen en installeren. Dat wordt dan vanmiddag maar.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

heeft iemand heeeeel toevallig V10 nog ergens opgeslagen staan waar deze te download is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:06:
heeft iemand heeeeel toevallig V10 nog ergens opgeslagen staan waar deze te download is?
Bijvoorbeeld hier of wellicht hier ook nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:18:
[...]

Bijvoorbeeld hier of wellicht hier ook nog eens :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Heb vandaag Omega V11 op mijn telefoon gezet, wiffi werkt prima.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar LTE werkend te krijgen.Heb netjes de file via Odin in de sectie phone erop gezet en auto reboot uitgezet. Daarna telefoon opnieuw opgestart 11x geprobeerd maar geen LTE optie. Iemand die weet wat ik fout doe? Bij Omega V10 werte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
Heb vandaag Omega V11 op mijn telefoon gezet, wiffi werkt prima.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar LTE werkend te krijgen.Heb netjes de file via Odin in de sectie phone erop gezet en auto reboot uitgezet. Daarna telefoon opnieuw opgestart 11x geprobeerd maar geen LTE optie. Iemand die weet wat ik fout doe? Bij Omega V10 werte het gewoon.
Wel de telefoon echt uit gezet en gereboot in Download mode met Power en Volume Down? Als je in een rom reboot to download kiest werkt het niet altijd goed. Je kan het ook proberen met Mobile Odin al hebben daar weer mensen negatieve ervaringen mee. Werkte hier i.i.g. wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Hoi Brad ik zal even uitleggen welke stappen ik heb ondernomen.
Heb telefoon helemaal uitgezet, vervolgens opgestart in download mode de drie toetsen volume down power knop en menu. Odin opgestart op computer autoreboot uitgevinkt tar file van LTE in phone sectie gezet en daarna flash gedaan. Dit is goed verlopen volgens Odin. Telefoon blijft dan aan, heb kabel verwijderdt en daarna telefoon opnieuw opgestart met powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:35:
Hoi Brad ik zal even uitleggen welke stappen ik heb ondernomen.
Heb telefoon helemaal uitgezet, vervolgens opgestart in download mode de drie toetsen volume down power knop en menu. Odin opgestart op computer autoreboot uitgevinkt tar file van LTE in phone sectie gezet en daarna flash gedaan. Dit is goed verlopen volgens Odin. Telefoon blijft dan aan, heb kabel verwijderdt en daarna telefoon opnieuw opgestart met powerknop.
Hmmm, dat is de juiste methode en zou inderdaad "gewoon" moeten werken. Moet zelf nog testen, tevreden met crDroid maar wil Omega 11 wel weer een kans geven. Eerst nog die bloat uit de zip halen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

If anyone else is having issues with the baseband not changing, do this.
  1. Use Odin v3.04
  2. Untick Autoreboot
  3. Flash modem
  4. Reboot once again into Download Mode using (Vol Down plus Home button combi)
  5. Flash Modem once more
  6. Once done,unplug then reboot device manually.
If this doesn't work, try repeating the flash process again while rebooting manually and with auto-reboot option turned off.

Volgens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ben benieuwd of jij eruit komt de versie van V11 is ZHUDMH6 .Mijn basebandversie is XXUBMGA dit modem werkt goed, hierbij he ik he LTE modum gezocht LTE Modem 19505XXUBMGA dus dat zou goed moeten zijn. Bij versie V10 werkte het prima Strange 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Devil schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:04:
If anyone else is having issues with the baseband not changing, do this.
  1. Use Odin v3.04
  2. Untick Autoreboot
  3. Flash modem
  4. Reboot once again into Download Mode using (Vol Down plus Home button combi)
  5. Flash Modem once more
  6. Once done,unplug then reboot device manually.
If this doesn't work, try repeating the flash process again while rebooting manually and with auto-reboot option turned off.

Volgens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192025
Ja deze site heb ik voor me en precies zo gedaan ook met verschillende versies van Odin geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:08:
Ben benieuwd of jij eruit komt de versie van V11 is ZHUDMH6 .Mijn basebandversie is XXUBMGA dit modem werkt goed, hierbij he ik he LTE modum gezocht LTE Modem 19505XXUBMGA dus dat zou goed moeten zijn. Bij versie V10 werkte het prima Strange 8)7
Waarom flash je niet LTE_Modem_I9505ZHUDMH6.tar dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:11:
[...]

Waarom flash je niet LTE_Modem_I9505ZHUDMH6.tar dan? :?
Heb ik ook al geprobeerd geen succes. Plus ik dacht dat XXUBMGA hier beter werkte.Verbeter me als ik het fout heb.Maar ik wil het nog wel een proberen met 19595ZHUDMH6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Hoi Brad ik heb de orginele versie teruggezet I9505ZHUDMH6.tar daarna het LTE modem gedownload, maar hetzelfde reultaat Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:27:
Hoi Brad ik heb de orginele versie teruggezet I9505ZHUDMH6.tar daarna het LTE modem gedownload, maar hetzelfde reultaat Pffff.
Okay... En als je dit doet: ga naar /data/property/persist.radio.lteon.xml, open die met een (root-compatible) editor uiteraard, verander de waarde in true en reboot. Wat dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:30:
[...]

Okay... En als je dit doet: ga naar /data/property/persist.radio.lteon.xml, open die met een (root-compatible) editor uiteraard, verander de waarde in true en reboot. Wat dan..?
Perfect het werkt, maar zou je me in het kort uit kunnen leggen wat nu het probleem is/was?
Dan wordt ik er ook nog wat wijzer van. Thanks :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:45:
Perfect het werkt, maar zou je me in het kort uit kunnen leggen wat nu het probleem is/was?
Dan wordt ik er ook nog wat wijzer van. Thanks :) :) _/-\o_
Mja in die Rom staat LTE blijkbaar gewoon standaard uit of bepaalt door de combinatie van baseband/radio/weet ik het allemaal dat 'ie zogenaamd niet aan kán. Kan je op deze manier handmatig wel "aan" forceren :P

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 17-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:
[...]

Mja in die Rom staat LTE blijkbaar gewoon standaard uit of bepaalt door de combinatie van baseband/radio/weet ik het allemaal dat 'ie zogenaamd niet aan kán. Kan je op deze manier handmatig dus wel "aan" forceren.
Hartelijk dank weer wat bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Dan heb ik nog 1 vraag: Maakt het nu uit of ik hier in Nederland Baseband versie 19595ZHUDMH6 gebruik of versie XXUBMGA? Heb net geprobeerd te bellen en mailen, dat werkt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:53:
Dan heb ik nog 1 vraag: Maakt het nu uit of ik hier in Nederland Baseband versie 19595ZHUDMH6 gebruik of versie XXUBMGA? Heb net geprobeerd te bellen en mailen, dat werkt allemaal goed.
Ben van MGA naar MH8 gegaan, werkt ook allemaal prima, incl. LTE en zo. Dus lijkt mij niet uit te maken :P
<wel proberen wat vaker een bericht te wijzigen i.p.v. een nieuwe aan te maken please :> >

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 17-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Vandaag ook eens aan de stoei gegaan met V11

Alle Bloatware die ik niet wilde hebben eruit gelaten en moet zeggen ziet er goed uit.

Enige waar ik tegen aanloop is dat als ik naar recovery ga deze regelmatig blijft hangen op het twrp scherm.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:44:
Enige waar ik tegen aanloop is dat als ik naar recovery ga deze regelmatig blijft hangen op het twrp scherm.

Da's een Recovery issue, niet Rom-gerelateerd. Je zou CWM of Philz kunnen testen bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 17-09-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hier ook Omega 11 geflasht en alles werkt als een zonnetje. Ik gebruikte sowieso al de Adam Kernel dus helemaal goed dat hij er al in zat.

Hij gebruikt nu minder ram in idle dan Omega 9, maar dat kan ook zijn omdat ik net een full wipe heb gedaan en er waarschijnlijk wat troep is verwijderd. Verder natuurlijk het placebo effect dat het allemaal veel beter en sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:58:
[...]

Ben van MGA naar MH8 gegaan, werkt ook allemaal prima, incl. LTE en zo. Dus lijkt mij niet uit te maken :P
<wel proberen wat vaker een bericht te wijzigen i.p.v. een nieuwe aan te maken please :> >
Okay dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

jokapo schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:44:
Vandaag ook eens aan de stoei gegaan met V11

Alle Bloatware die ik niet wilde hebben eruit gelaten en moet zeggen ziet er goed uit.

Ja dat probleem had ik ook met twrp. Ik ben terug gegaan naar CWM en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Iemand een handleiding hoe ik van Cyanogenmod 10.1 weer terug ga naar Touchwiz? Heb me rot lopen zoeken op het web, maar krijg alleen handleidingen van de ene custom rom naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

IJburger schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:24:
Iemand een handleiding hoe ik van Cyanogenmod 10.1 weer terug ga naar Touchwiz? Heb me rot lopen zoeken op het web, maar krijg alleen handleidingen van de ene custom rom naar de ander.
Werkt precies hetzelfde als een custom rom installeren, alleen nu installeer je de originele rom. Die staan ook wel xda en anders even googelen op S4 stock rom of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
IJburger schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:24:
Je kan ook via Odin de originele rom flashen, die kan je ook downloaden via XDA.

Tenzij je natuurlijk, wat zeer verstandig is ;), een Nandroid hebt gemaakt van je Touchwizz rom, dan kan je je touchwizz nandroid restoren :).

Ik heb nog een vraag voor diegene die de nightlies CM10.2 draaien. Hebben jullie er ook last van dat je compas/rotatie sensor volkomen de weg kwijt is...? :s Hij blijft bij mij in de GPS status app rondjes draaien en flippen, en in Maps draait het pijltje steeds rond..... :s zeer irritant en niet handig.
GPS zelf doet het nog steeds wel.

Wat heb ik al geprobeerd? Factory reset en format/system, daarna een nieuwe versie install van 10.2. Blijf hetzelfde probleem houden. Eveneens met een oudere nightly van cm10.2, en een nieuwere.
Doe ik echter een nandroid restore naar mijn werkende CM10.1.3-RC1 (op basis van android 4.2.2 dus) dan doet alles het perfect, dat blijkt ook uit de sensor-readings van CPU-Z.
Ga ik daarna weer terug naar cm10.2 dan krijg ik dezelfde wacky resultaten. Het lijkt dus echt aan de software te liggen. Hebben meer mensen hier last van en zouden jullie dat even kunnen checken? :)

Ik draai trouwens de laatste CWM, MD5 checksums kloppen, gebruik de nightlies en recoveries voor de i9505 (jfltexx). Alles goed dus volgens mij. Ik zie deze bug echter niet terug in de buglist op XDA.

Thnx alvast!

[ Voor 9% gewijzigd door lexvandoef op 18-09-2013 18:30 ]

• WTM
aaarrrggghhh de omega v10 en nu net ook v11 blijven maar random reboots hebben. Ben 't zat. in omega v11 zit adam 1.6 kernel. Is dat een boosdoener??

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
WTM schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:29:
aaarrrggghhh de omega v10 en nu net ook v11 blijven maar random reboots hebben. Ben 't zat. in omega v11 zit adam 1.6 kernel. Is dat een boosdoener??
Volgens mij zat er in Omega v10 geen Adam Kernel, dus als je het probleem bij beide had zal het niet aam de kernel liggen. 9 van de 10 keer lost een hard reset het probleem op.

• Brad Pitt
pappaleone schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:27:
Had hier dus hetzelfde. Omega 11 gedownload, gekeken in de zip waar de LTE waarde op stond, dat was True. Ging er "dus" van uit dat dat na de installatie ook zo zou zijn. Welnu, neen, was False geworden.

Dus ook met Root Explorer die file aangepast en na een reboot weer LTE. Wel wonderlijk :P

• pappaleone
Brad Pitt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:47:
[...]

Had hier dus hetzelfde. Omega 11 gedownload, gekeken in de zip waar de LTE waarde op stond, dat was True. Ging er "dus" van uit dat dat na de installatie ook zo zou zijn. Welnu, neen, was False geworden.

Dus ook met Root Explorer die file aangepast en na een reboot weer LTE. Wel wonderlijk :P
Okay je had dus hetzelfde probleem?
Hier werkt alles prima nu, ben vandaag in Adam geweest en 4g werkt prima.
Het maakt dan ook niet uit volgens mij of je I9505ZHUDMH6 of zoals ik 19505XXUBMGA voorheen heb gebruikt. Ik moet mijn eigen even verdiepen in die codes voor welk land.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb een tweetal vragen. Ten eerste, hoe up to date is de TS? Ik vind het een beetje moeilijk te beoordelen omdat ik al een tijdje niets met roms en rooten te maken heb gehad. In de TS wordt bijvoorbeeld nog gemeld dat het niet mogelijk is om de flashcounter te resetten, maar getuige deze youtube video lijkt me dat op de stock rom vooralsnog geen probleem.

Ik kan voor overige zaken niet echt controleren of dat daar mogelijk ook het geval is, en er misschien betere opties zijn. Bijvoorbeeld de rootmethode, is die nog actueel? Zijn de bestanden die ter download worden aangeboden nog geschikt om de root uit te voeren? Ik heb namelijk wel de meest recente firmwareverse.

Mijn andere vraag betreft mijn romkeuze. Ik ben in principe vooral geïnteresseerd in het verkrijgen van een 'schone' telefoon. Op dit moment heb ik namelijk een heleboel bloatware waar ik echt niet op zit te wachten. Met de S-apps van Samsung kan ik het over het algemeen nog wel worden, maar waar ik me vooral aan stoor is het feit dat ik allerlei Duitse apps geïnstalleerd heb gekregen waar ik natuurlijk niets aan heb.

Persoonlijk dacht ik aan CM. Die heb ik eerder op een Android device gehad, en die is me eigenlijk best goed bevallen. Nu is de S4 natuurlijk een wat nieuwer toestel, en ik vroeg me af hoe goed deze rom de S4 ondersteund. Ik weet dat er van 10.1 een 2e RC is, en van 10.2 alleen nog nightlies. Wat ik nu eigenlijk heel graag wil weten, is of ik erop achteruit ga ten opzichte van de stock rom als ik overstap op CM 10.1RC2. Of is er een negatief verschil wat betreft batterijgebruik of performance? Of zijn er andere dingen die bijvoorbeeld niet werken (ik vind het wel fijn om foto's te kunnen maken bijvoorbeeld)?

EDIT: Hmpf. Lijkt erop dat het updaten naar de meest recente firmwareversie laatst geen goed idee was.

• lexvandoef
Patriot schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:12:
Ik heb een tweetal vragen. Ten eerste, hoe up to date is de TS? Ik vind het een beetje moeilijk te beoordelen omdat ik al een tijdje niets met roms en rooten te maken heb gehad. In de TS wordt bijvoorbeeld nog gemeld dat het niet mogelijk is om de flashcounter te resetten, maar getuige deze youtube video lijkt me dat op de stock rom vooralsnog geen probleem.

Ik kan voor overige zaken niet echt controleren of dat daar mogelijk ook het geval is, en er misschien betere opties zijn. Bijvoorbeeld de rootmethode, is die nog actueel? Zijn de bestanden die ter download worden aangeboden nog geschikt om de root uit te voeren? Ik heb namelijk wel de meest recente firmwareverse.

Mijn andere vraag betreft mijn romkeuze. Ik ben in principe vooral geïnteresseerd in het verkrijgen van een 'schone' telefoon. Op dit moment heb ik namelijk een heleboel bloatware waar ik echt niet op zit te wachten. Met de S-apps van Samsung kan ik het over het algemeen nog wel worden, maar waar ik me vooral aan stoor is het feit dat ik allerlei Duitse apps geïnstalleerd heb gekregen waar ik natuurlijk niets aan heb.

Persoonlijk dacht ik aan CM. Die heb ik eerder op een Android device gehad, en die is me eigenlijk best goed bevallen. Nu is de S4 natuurlijk een wat nieuwer toestel, en ik vroeg me af hoe goed deze rom de S4 ondersteund. Ik weet dat er van 10.1 een 2e RC is, en van 10.2 alleen nog nightlies. Wat ik nu eigenlijk heel graag wil weten, is of ik erop achteruit ga ten opzichte van de stock rom als ik overstap op CM 10.1RC2. Of is er een negatief verschil wat betreft batterijgebruik of performance? Of zijn er andere dingen die bijvoorbeeld niet werken (ik vind het wel fijn om foto's te kunnen maken bijvoorbeeld)?

EDIT: Hmpf. Lijkt erop dat het updaten naar de meest recente firmwareversie laatst geen goed idee was.
Hoe up to date de TS is weet ik niet, ik weet echter wel dat het mogelijk is de flashcounter te resetten met de Triangle Away app.

Over je vraag over CM. Ik heb zelf vanaf dag 1 dat ik mijn S4 CM gedraaid, eerst de CM10.1 nightlies en daarna de CM10.2 nightlies. Ik vind het zelf extreem veel fijner dan de standaard touchwizz software die er op staat, maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn.
Ik vond, zeker de RC's, van cm10.1 een stukje stabieler dan hoe CM10.2 nu draait. CM10.2 vind ik echter wel soepeler draaien en op het moment ook zo goed als bug-free. Het enige waar ik op het moment nog last van heb is dat de compass sensor nogal random doet in het begin als ik een app aanroep. Nadat hij even de tijd krijgt te settelen wordt het beter, maar dit werkt vele malen beter in CM10.1.

Ik vind het zelf echter wel leuk om het nieuwste van het nieuwste te draaien en neem dan ook genoegen met CM10.2 en de daarbij behorende quirks. Wil je iets stabielers voor elke dag zonder veel te hoeven knutselen dan kan ik de CM10.1.3 RC aanraden. Zeer stabiel en prettig in het gebruik.
Hoe de accuduur is ten op zichte van stock zou ik niet weten, een half uur na aankoop van de S4 stond CM10.1 er al op :P. Ik ben echter wel tevreden over de huidige accuduur, maar dit is ook afhankelijk van zoveel variabelen dat jij best wel een andere ervaring hiermee zou kunnen hebben. Maar om een voorbeeld te noemen, met gemiddeld gebruik, wifi en 4G aan, beetje mailen, whatsappen en nieuws lezen kom ik makkelijk tot eens in de 2 dagen opladen.

Wat is er eigenlijk niet goed aan de laatse firmware update?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik vond, zeker de RC's, van cm10.1 een stukje stabieler dan hoe CM10.2 nu draait. CM10.2 vind ik echter wel soepeler draaien en op het moment ook zo goed als bug-free. Het enige waar ik op het moment nog last van heb is dat de compass sensor nogal random doet in het begin als ik een app aanroep. Nadat hij even de tijd krijgt te settelen wordt het beter, maar dit werkt vele malen beter in CM10.1.
Nouja, dan ben ik dus meer op zoek naar de RC. Ik hou van techniek, en ook van rommelen met techniek, maar m'n telefoon is iets wat ik te intensief gebruik om met dat soort grappen opgescheept te willen zitten.
Ik ben echter wel tevreden over de huidige accuduur, maar dit is ook afhankelijk van zoveel variabelen dat jij best wel een andere ervaring hiermee zou kunnen hebben. Maar om een voorbeeld te noemen, met gemiddeld gebruik, wifi en 4G aan, beetje mailen, whatsappen en nieuws lezen kom ik makkelijk tot eens in de 2 dagen opladen.
Dan zal het wel goed zitten. Ik vind het verder geen enkel probleem om wat vaker te laden, dat is iets waar ik meestal wel aan toe kom, maar je hoort wel eens horrorverhalen van custom roms die je telefoon ombouwen naar straalkacheltje. Gevalletje -10% ieder kwartier dat je 'm gebruikt is natuurlijk niet de bedoeling :P
Wat is er eigenlijk niet goed aan de laatse firmware update?
Er zijn wat problemen met bepaalde veiligheidsfeatures (SELinux en Knox), waardoor bij sommige mensen de Wifi niet lekker meer werkt en bij anderen veel force closes voorkomen. Daarnaast heeft Knox deze leuke bijkomstigheid (woorden van Chainfire):
Unfortunately, that's unlikely. I've taken a look around, I've disassembled the bootloader, etc, and it looks like an efuse might be involved ( == not resetable ). I'm not exactly sure what triggers it yet either.

Mind you, I'm not a bootloader expert nor have I spent hours and hours digging through it, so there's a chance this information might turn out to be wrong later - but that's what it currently looks like to me.
Dat vind ik persoonlijk niet zo fijn. Zoals ik al zei ben ik erg gehecht aan het gebruik van m'n telefoon, dus als hij het straks niet goed doet dan is dat voor mij een relatief groter probleem dan de bloatware waar ik nu last van heb. En truth be told, ik heb ook geen zin om dan een garantiecircus in te moeten gaan omdat die Knox warranty void flag aan staat..
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste