Met Triangle Away kun je de status weer naar origineel veranderen (gratis op XDA te vinden als je niet kunt of wilt betalen in de Playstore). Daarnaast moet je wel even kijken of het een officiëel uitgebrachte firmware is, kans is groot dat het gewoon een 'leak' is en deze (hier) niet verspreid wordt via OTA of Kies.Goof2000 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:23:
Iemand een idee hoe je update kan doen als de S4 geroot is?
Ik heb OTA geprobeerd maar dan zegt hij dat het systeem is aangepast.
Op sammobile staat I9505XXUBMGA van 8-8 en ik heb toch al sinds half juli deze versie.
Is dit toch een andere versie?
Als ik toch probeer deze erop te zetten, moet ik daarna alles opnieuw op telefoon zetten?
CM10.2 Nightly 15 is er ook weer. Nog maar een keer een kans geven dan
[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 15-08-2013 13:32 ]
Nickname does not reflect reality
ik heb met philz geprobeerd om de cm 10.2 te installeren. krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd. geeft direkt al bij het flashen error melding. wat doe ik fout?
"ik heb met philz geprobeerd"cgok schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:38:
wat doe ik fout?
ik download de jftetmo.het geeft error bij het instaleren. wat is het verschil met die van jou?Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:31:
CM10.2 Nightly 15 is er ook weer. Nog maar een keer een kans geven dan
Gebruik zelf CWM 6.0.3.6 en flash de normale 9505 versie. Geen idee waarom T-Mobile het niet doet...cgok schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:41:
ik download de jftetmo.het geeft error bij het instaleren. wat is het verschil met die van jou?
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 15-08-2013 13:44 ]
Ik neem aan dat CWM 6.0.3.6 ook gewoon via odin gaat? Ik heb nu Philz maar wil deze versie proberen, kan deze gewoon geflashed worden over Philz?Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:42:
[...]
Gebruik zelf CWM 6.0.3.6 en flash de normale 9505 versie. Geen idee waarom T-Mobile het niet doet...
Makkelijkste is om gewoon te flashen vanuit Philz zelf. Je hebt twee opties: normale CWM & touch CWMpappaleone schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:54:
[...]
Ik neem aan dat CWM 6.0.3.6 ook gewoon via odin gaat? Ik heb nu Philz maar wil deze versie proberen, kan deze gewoon geflashed worden over Philz?
Okay dank je.Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:58:
[...]
Makkelijkste is om gewoon te flashen vanuit Philz zelf. Je hebt twee opties: normale CWM & touch CWM
ik heb nu cmw recovery geprobeerd. tijdens het flashen krijg ik dit te zien: can't mount /external_sd.
wat moet ik nu proberen?
Rom op je interne SD zetten?cgok schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:49:
ik heb nu cmw recovery geprobeerd. tijdens het flashen krijg ik dit te zien: can't mount /external_sd.
wat moet ik nu proberen?
Verwijderd
Ik hoor trouwens niemand hier praten over s-on of s-off zoals ik gewend was van HTC, bij de S4 dus alleen CMW erop, rooten en dan rom erop?
Ik ga de Google Version er gelijk opzetten, AOSP
Dat is correct. Veel simpeler kan het niet, eigenlijkVerwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:18:
Ik hoor trouwens niemand hier praten over s-on of s-off zoals ik gewend was van HTC, bij de S4 dus alleen CMW erop, rooten en dan rom erop?
Ben nog tevreden met Omega v9. Heb de Google rom ook gehad, erg kaal idd. Wel snel.
Verwijderd
Dat "kale" bevalt me juist wel, draai al een flinke tijd CyanogenMod op mijn te vervangen HTC wat in feite ook stock android is. De cijfers liegen idd niet alhoewel CM10.2 gok ik nog iets sneller zal zijnWTM schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:57:
Ben nog tevreden met Omega v9. Heb de Google rom ook gehad, erg kaal idd. Wel snel.

Benchmarks (AnTuTu):
- Stock - 24824
- CM10.1 - 26251
- Google Edition - 26429
Bij mij niet. Maar dan nog, die verschillen zijn imho erg gering. Plus benchmarks zeggen zo weinig. Plus kan een Rom/kernel heel snel en smooth zijn terwijl het benchmark resultaat iets geheel anders laat zien, etc.Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:48:
De cijfers liegen idd niet alhoewel CM10.2 gok ik nog iets sneller zal zijn
Omega heeft al best lang geen update gehad?.... vakantie?
Staat in het topic.Tunestwo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:17:
Omega heeft al best lang geen update gehad?.... vakantie?
Derp..... ik zit wel steeds meer te twijfelen om 4.3 te flashen maar ben bang dat het te leeg is
GE wel, CM10.2 niet. Maar da's uiteraard slechts één meningTunestwo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Derp..... ik zit wel steeds meer te twijfelen om 4.3 te flashen maar ben bang dat het te leeg is...
Verwijderd
Ik zou met 10.2 nog wel even wachten, tenzij je om de haverklap wil flashen met de updates. 2-3 weken en een dev heeft hem wel bugvrij en stabiel lijkt meBrad Pitt schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
GE wel, CM10.2 niet. Maar da's uiteraard slechts één mening
Is reeds, voor mij, geheel stabiel en zit de hele dag dit te doen juist vanwége de vele updates:Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:51:
Ik zou met 10.2 nog wel even wachten, tenzij je om de haverklap wil flashen met de updates. 2-3 weken en een dev heeft hem wel bugvrij en stabiel lijkt me

Flashen, rommelen, tweaken rules
Is cm 10.2 wat?Brad Pitt schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:57:
[...]
Is reeds, voor mij, geheel stabiel en zit de hele dag dit te doen juist vanwége de vele updates:
[afbeelding]
Flashen, rommelen, tweaken rules
Voor de een wel, voor de ander niet. Grooste nadeel vind ik de camera. Maar da's überhaupt een abnormale deceptie op de S4 imho. Ga het daar niet vanaf laten hangen. Vind de mate van tweaken op CM wel tofTunestwo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:25:
Is cm 10.2 wat?
owh okey... dan wacht ik nog even want ik wil wel een werkende camera hebbenBrad Pitt schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:33:
[...]
Voor de een wel, voor de ander niet. Grooste nadeel vind ik de camera. Maar da's überhaupt een abnormale deceptie op de S4 imho. Ga het daar niet vanaf laten hangen. Vind de mate van tweaken op CM wel tof
Camera werkt gewoon hoor...Tunestwo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:24:
owh okey... dan wacht ik nog even want ik wil wel een werkende camera hebben
Ben nu weer op Echoe rom 1.3.1 maar ik zie geen clock widget meer. Iemand een idee hoe ik die te voorschijn kan toveren?
Uit een andere Rom halen en met de juiste permissies in system/app kopiëren?KL643 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:11:
Ben nu weer op Echoe rom 1.3.1 maar ik zie geen clock widget meer. Iemand een idee hoe ik die te voorschijn kan toveren?
Thanks, ga ik eens proberen 
Edit : Daar trapt hij niet in, heb die van Evil_UnWizzed gepakt en in system/app geplaatst (rw-r-r) reboot maar nog steeds geen klok widget.
Edit : Daar trapt hij niet in, heb die van Evil_UnWizzed gepakt en in system/app geplaatst (rw-r-r) reboot maar nog steeds geen klok widget.
[ Voor 71% gewijzigd door KL643 op 18-08-2013 21:25 ]
Zelfde soort Rom/base? En alleen de widget is niet genoeg hè, je moet ook clockpackage hebben, bij een TW Rom.KL643 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:18:
Thanks, ga ik eens proberen
Korte vraag, is terug naar de originele ROM zo simpel als de Nederlandse laatste zip downloaden van xda en flashen via recovery? Werken ota updates dan ook weer?
naar mijn weten moet je de originele ROM's via Odin flashen. En om via de originele weg weer updates te ontvangen, zul je eerst de flashcounter moeten resetten.(met triangle away)
Staan er trouwens originele rom's op XDA? ik haal de mijne van SamMobile.
Staan er trouwens originele rom's op XDA? ik haal de mijne van SamMobile.
[ Voor 18% gewijzigd door kendo op 18-08-2013 22:10 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ok! Bij het verzameltopic op XDA staan ook alle originele roms!
GeluktBrad Pitt schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:43:
[...]
Zelfde soort Rom/base? En alleen de widget is niet genoeg hè, je moet ook clockpackage hebben, bij een TW Rom.
Edit: Nu nog de weer samsung weer widget vinden..
[ Voor 9% gewijzigd door KL643 op 18-08-2013 23:53 ]
Autoweather is dat.KL643 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:51:
Gelukt
Edit: Nu nog de weer samsung weer widget vinden..
Zit even te kijken in de Full version Echoe en daar staat autoweather niet in. Wel Accuweather dus die ga ik even proberen. Nogmaals dank.
Die bedoel ik ja! Draai geen TW voor nu en het was vroegKL643 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:07:
Zit even te kijken in de Full version Echoe en daar staat autoweather niet in. Wel Accuweather dus die ga ik even proberen. Nogmaals dank.
Verwijderd
TriangleAway dus nog steeds nodig bij Europese S4? Had gelezen dat het per model nu afhankelijk was op XDA.kendo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:08:
naar mijn weten moet je de originele ROM's via Odin flashen. En om via de originele weg weer updates te ontvangen, zul je eerst de flashcounter moeten resetten.(met triangle away)
Cyanogenmod
Hoeveel tijd gaat er tussen de nightlies, m snapshot, release candidate en stable in zitten?
Ik ben dat opnieuw instellen onderhand een beetje beu. Of flashen jullie zonder te wipen?
Hoeveel tijd gaat er tussen de nightlies, m snapshot, release candidate en stable in zitten?
Ik ben dat opnieuw instellen onderhand een beetje beu. Of flashen jullie zonder te wipen?
Uiteraard. Gewoon er overheen, klaar. Helemaal niets ergs aan, gewoon dagelijks nieuwe Nightly er opjwakie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:37:
Hebben jullie bij cyanogenmod geen performance problemen? Overal is er wel enige vorm van haperingen te merken bij mij. Nu dus de GE rom erop en die is verschrikkelijk snel, geen enkele vorm van lag gemerkt.
Ja, ik heb ook wel last van wat haperingen. Maar de instelmogelijkheden zorgen ervoor dat ik bij CM blijfQuinoky schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:28:
Hebben jullie bij cyanogenmod geen performance problemen? Overal is er wel enige vorm van haperingen te merken bij mij. Nu dus de GE rom erop en die is verschrikkelijk snel, geen enkele vorm van lag gemerkt.
TW komt sowieso niet op mijn s4
[ Voor 4% gewijzigd door jwakie op 21-08-2013 20:32 ]
CM10.2 icm KT kernel (met zijn aangeraden instellingen) draait prima imho. Zelfs underclocked.
Ik ervaar het zelfde met CM10.2. Ik ben daarom weer terug bij Omega V9 met Apex launcher. GE is idd. heerlijk snel.
Daarnaast is CM nogal kieskeurig qua recovery. En laat de CWM recovery nou net niet lekker werken bij mij. Regelmatig boot ie niet in de recovery, maar doet meteen een volledige boot. En ook de factory reset en wipe werken lang niet altijd.
Daarnaast is CM nogal kieskeurig qua recovery. En laat de CWM recovery nou net niet lekker werken bij mij. Regelmatig boot ie niet in de recovery, maar doet meteen een volledige boot. En ook de factory reset en wipe werken lang niet altijd.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Welke versie van GE gebruiken jullie? Want de echte originele loopt niet helemaal lekker (sim unlock probleem ed). Er staan er meerdere op XDA dus ik vroeg me af welke op dit moment de beste is. En welke waarschijnlijk de beste support gaat hebben.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik heb die van Jamal, v2.2 omdat dat destijds de meest recente was en die loopt prima.
Zojuist de laatste nightly van CM10.2 geïnstalleerd, en dat gaat tot nu toe zonder enig probleem.
Waar ik nog een beetje mee zat is dat OpenPDroid wellicht nog niet voor Android 4.3 beschikbaar was.
Ik heb het toch maar gewoon geprobeerd met de welbekende Auto Patcher. Het patch proces verliep zonder één enkele error, en ook na installatie van PDroid Manager gaat alles nog goed.
Geen idee of meer tweakers OpenPDroid gebruiken, maar in elk geval kan dat gewoon met de laatste CM10.2 nightly. Hopelijk heeft iemand iets aan deze informatie.
Zelf wil ik eigenlijk niet meer zonder, omdat er toch best wat apps zijn die permissions vragen die ze eigenlijk in veel gevallen niet nodig hebben om te functioneren.
Waar ik nog een beetje mee zat is dat OpenPDroid wellicht nog niet voor Android 4.3 beschikbaar was.
Ik heb het toch maar gewoon geprobeerd met de welbekende Auto Patcher. Het patch proces verliep zonder één enkele error, en ook na installatie van PDroid Manager gaat alles nog goed.
Geen idee of meer tweakers OpenPDroid gebruiken, maar in elk geval kan dat gewoon met de laatste CM10.2 nightly. Hopelijk heeft iemand iets aan deze informatie.
Zelf wil ik eigenlijk niet meer zonder, omdat er toch best wat apps zijn die permissions vragen die ze eigenlijk in veel gevallen niet nodig hebben om te functioneren.
Even een vraag omtrent het volgende: Ik heb Omega V9 draaien op mijn toestel, werkt perfect. Maar nu wilde ik net via kies even wat files terughalen en krijg ik ineens te zien dat er een nieuwe update is??
Ik wist niet beter als je een andere rom draait in mijn geval Omega, dat je toestel niet compatible is met kies. Kies geeft nu aan: Huidige firmware. PDA:MGA/PHONE:MGA/CSC:MG3 (BTU)
Nieuwe firmware PDA:MGA/PHONE:MGA/CSC:MH1 (BTU)
Ik wist niet beter als je een andere rom draait in mijn geval Omega, dat je toestel niet compatible is met kies. Kies geeft nu aan: Huidige firmware. PDA:MGA/PHONE:MGA/CSC:MG3 (BTU)
Nieuwe firmware PDA:MGA/PHONE:MGA/CSC:MH1 (BTU)
Ik draai momenteel CM10.2, de nightly van de 24e. Ik heb Ktoonsez kernel draaien met een max clock van ca1350 mhz en across the board een undervolt van 50mv.
In hoeverre bespaardt een undervolt nu eigenlijk energie?
Gevoelsmatig had ik de laatste week een hoger verbruik dan tijdens het draaien van Omega V9. Maar uiteindelijk haal ik zeer ruim het einde van de dag, dus eigenlijk maakt het allemaal niet zo heel erg veel uit.
Gevoelsmatig had ik de laatste week een hoger verbruik dan tijdens het draaien van Omega V9. Maar uiteindelijk haal ik zeer ruim het einde van de dag, dus eigenlijk maakt het allemaal niet zo heel erg veel uit.
Probeer voor de gein ook eens Chronic kernel. Is, imho, verreweg de smoothste kernel die er nu isKoriel schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:17:
Ik draai momenteel CM10.2, de nightly van de 24e. Ik heb Ktoonsez kernel draaien met een max clock van ca1350 mhz en across the board een undervolt van 50mv.
Ik draai nu al een paar dagen de Google Edition rom, Android 4.3 met een ktoonsez kernel, ktoonservative governor met undervolt en kleine overclock (1998mhz). En ik ben nu aan het opladen na 30 uur standby met 4 uur screen on time. Dus misschien is dat ook het overwegen waard als het je om battery life gaat.Koriel schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:17:
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
@Brad Pitt, @Devil,
Mijn vraag was meer informatief, in hoever bespaar je energie als je zoals ik met 50mv underclockt? Maw, heeft het behalve tweakers waarde aan het einde van de dag nu echt meerwaarde? Is er een meetbaar en bruikbaar verschil?
Mijn vraag was meer informatief, in hoever bespaar je energie als je zoals ik met 50mv underclockt? Maw, heeft het behalve tweakers waarde aan het einde van de dag nu echt meerwaarde? Is er een meetbaar en bruikbaar verschil?
Meetbaar wellicht wel, bruikbaar denk ik niet echt nee. Kwaad zal het echter ook niet echt kunnen, mits de stabiliteit uiteraard in orde blijft. Underclock zelf met 75mW maar "merk" er op zich helemaal niets vanKoriel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:22:
@Brad Pitt, @Devil,
Met de laatste KT kernel kan je trouwens ook de GPU undervolten en dus nóg veel meer besparen
Voor de mensen die te weinig ruimte hebben om nog (grote) apps te installeren: op deze CM10.2 is het nu ook mogelijk om apps naar de SD te verplaatsen. Nu nog een betere camera en ik ben helemaal gelukkig

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 10:53 . Reden: Plaatje en meer info ]
Ik ben even de changelog van de komende nightly aan het doorspitten. Wat een mega update wordt dat.
http://mobile.10.2.cmxlog.com/?device=jfltexx
Zelf blijf ik voorlopig bij standaard Cyanogenmod. Eigenlijk kan ik er alles mee wat ik wil. Ik ben het wel met Brad eens dat de camera wel wat mag worden verbeterd, maar over het algemeen zijn de foto's zeer acceptabel.
http://mobile.10.2.cmxlog.com/?device=jfltexx
Zelf blijf ik voorlopig bij standaard Cyanogenmod. Eigenlijk kan ik er alles mee wat ik wil. Ik ben het wel met Brad eens dat de camera wel wat mag worden verbeterd, maar over het algemeen zijn de foto's zeer acceptabel.
Ja man, zit al de hele ochtend hier op het werk te F5'enKoriel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:57:
Ik ben even de changelog van de komende nightly aan het doorspitten. Wat een mega update wordt dat.
<yesss, build 26-08 staat er op
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 13:48 ]
Nu aan het flashen, gooi er meteen maar jouw Chronic kernel achteraan...
Fingers crossed..
Fingers crossed..
Notificatiebalk update suxx donkey balls. Ziet er niet uit, kan niet meer gethemed worden, mega stap achteruit dit. Zal wel weer gefixt worden in de volgende update denk ik maar ga voorlopig maar ff terugKoriel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:19:
Nu aan het flashen, gooi er meteen maar jouw Chronic kernel achteraan...
Fingers crossed..
Ter illustratie, aangezien smaken uiteraard verschillen, links is vernieuwde, rechts themebare notificatiebalk

[ Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 14:33 ]
Smaken verschillen.. ik hou wel van basic..
Voorlopig draait het allemaal soepel en stabiel.. nu ff underclocken.
Voorlopig draait het allemaal soepel en stabiel.. nu ff underclocken.
Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:24:
[...]
Notificatiebalk update suxx donkey balls. Ziet er niet uit, kan niet meer gethemed worden, mega stap achteruit dit. Zal wel weer gefixt worden in de volgende update denk ik maar ga voorlopig maar ff terug
Same here, maar dit is een inconsistente meuk qua formaat, vorm, etc. Moet gewoon themebaar zijn.Koriel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:39:
Smaken verschillen.. ik hou wel van basic..
Volgens mij is build 24 zelfs soepeler. Nou ja, nog heel even heen en weer switchen dan maar

Ik ga niet na 10 minuten overstappen.. ;-) Ik hou het wel even vol..Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:42:
[...]
Same here, maar dit is een inconsistente meuk qua formaat, vorm, etc. Moet gewoon themebaar zijn.
Volgens mij is build 24 zelfs soepeler. Nou ja, nog heel even heen en weer switchen dan maar
Even over die Chronic kernel... is geen tool beschikbaar zoals bij Ktoonsez kernel om alles in te stellen? Wat ik in de thread OP lees is:
- 6: If desired edit the init script at /system/etc/chronic-config.sh to suit your needs
Nou vind ik aanklooien met mijn telefoon wel leuk.. maar dit is toch voor mij iets te...
Telefoon was op de achtergrond nog ff aan het sputteren. Is buttery smooth i.c.m. ChronicKoriel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:45:
Ik ga niet na 10 minuten overstappen.. ;-) Ik hou het wel even vol..
Is gewoon aanpassen van een tekst bestandje. Gewoon een # plaatsen of weghalen en klaar. Gebruik er zelf CPU Adjuster voor. Is een simpele tool. Zijn er veel meer die dat kunnen maar deze voldoet voor mij primaNou vind ik aanklooien met mijn telefoon wel leuk.. maar dit is toch voor mij iets te...

Werkt nu alles bij de 10.2 build 26 dan? Inclusief front camera etc?
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Die werkt al tijdenStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:22:
Werkt nu alles bij de 10.2 build 26 dan? Inclusief front camera etc?
[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 15:39 ]
Nice, zit dan te denken om binnenkort naar 10.2 te gaan ipv stock. Je kunt dus simpel updaten door er gewoon overheen te flashen? Je mist dan verder niets lijkt me? Of dien je dan alsnog bepaalde wipes uit te voeren?
Vanaf stock (Samsung) naar CM10.2 zonder wipe(s)/factory reset lijkt mij niet bijzonder aan te radenStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:30:
[...]
Je kunt dus simpel updaten door er gewoon overheen te flashen? Je mist dan verder niets lijkt me? Of dien je dan alsnog bepaalde wipes uit te voeren?
Ik kan nergens een guide vinden over het onderclocken van een s4-,- Want ik wil namelijk over gaan naar Cm10.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317040 samen met ktoonz
Settings staan toch in post 3 en de hele thread van KT staat vol met allerlei hints en tips. Begin gewoon bescheiden, met -25 of 50mV of zo. En verwacht er geen wonderen/niets van. Dat scheelt ookTunestwo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:05:
Ik kan nergens een guide vinden over het onderclocken van een s4-,- Want ik wil namelijk over gaan naar Cm10.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317040 samen met ktoonz
Me telefoon gaat opzich gewoon lang mee maar word echt pauper warm als ik een spel speelBrad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:09:
[...]
Settings staan toch in post 3 en de hele thread van KT staat vol met allerlei hints en tips. Begin gewoon bescheiden, met -25 of 50mV of zo. En verwacht er geen wonderen/niets van. Dat scheelt ook
Mja dan moet je kijken of bijv. met een max. CPU snelheid van 1350 of zo en een (forse) underclock van de GPU het een stuk koeler blijft. Denk dat het óf soepel gamen óf een warme telefoon gaat worden eigenlijk.Tunestwo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:09:
Me telefoon gaat opzich gewoon lang mee maar word echt pauper warm als ik een spel speel
Is trouwens jfltexx nieuwer dan Mga?Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:11:
[...]
Mja dan moet je kijken of bijv. met een max. CPU snelheid van 1350 of zo en een (forse) underclock van de GPU het een stuk koeler blijft. Denk dat het óf soepel gamen óf een warme telefoon gaat worden eigenlijk.
Die hebben werkelijk niets met elkaar te makenTunestwo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:14:
Is trouwens jfltexx nieuwer dan Mga?
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 17:17 ]
K derp... -,- Maar dan ga ik vanavond switchen van omega v9 naar cm10.2 en dan langzaam proberen te onder clockenBrad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:15:
[...]
Die hebben werkelijk niets met elkaar te makenJfltexx is de soort telefoon (markt/provider) en MGA een baseband (radio).
Niks mis met een "leuke" underclock om meteen mee te beginnen, je kan er niets mee verzieken of zo. Plus heb je soms niet eens een zó grote performance loss. Dit is bijv. het resultaat van AnTutu met een CPU underclock (1350Mhz (incl. undervolt)) en een GPU op 450Mhz (i.p.v. de standaard 504Mhz):Tunestwo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:18:
Maar dan ga ik vanavond switchen van omega v9 naar cm10.2 en dan langzaam proberen te onder clocken

Uiteraard haal jij nu met de stock Rom een hogere waarde maar niet "1350 --> 1890Mhz" hoger, vind ik
[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 26-08-2013 17:38 ]
Er is geen merkbaar verschil tussen 1350 en 1890Mhz. Zeker niet als je geen games speelt. De S3 is een hideous apparaat met een brak scherm. Op de camera na vind ik de S4 een fijn apparaat, ook op 1350Mhz
Ziet er allemaal vet uit met die foto's erbij!Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:36:
[...]
Niks mis met een "leuke" underclock om meteen mee te beginnen, je kan er niets mee verzieken of zo. Plus heb je soms niet eens een zó grote performance loss. Dit is bijv. het resultaat van AnTutu met een CPU underclock (1350Mhz (incl. undervolt)) en een GPU op 450Mhz (i.p.v. de standaard 504Mhz):
[afbeelding] [afbeelding]
Uiteraard haal jij nu met de stock Rom een hogere waarde maar niet "1350 --> 1890Mhz" hoger, vind ik
Mijne loopt nu bij antutu op 25k~ die 2k maakt ook niet uit
Maar mag ik misschien jou settings jatten van ktweaker?
Mja hangt af van het gebruik denk ik. Gisteren 5 uur scherm-tijd en toen was ie leeg. Als je er niks mee doet gaat ie een dag of vier mee denk ik. Scherm blijft de absoluut grootste verbruiker natuurlijk.wian schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:50:
En hoe is de batterij duur bij zo'n lage snelheid?
Nee daarom. Qua snelheid zal je niet heel erg merken allemaal, denk ik.Tunestwo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:45:
Mijne loopt nu bij antutu op 25k~ die 2k maakt ook niet uit
Draai geen KT-kernel maar Chronic maar komt beetje op hetzelfde neer al kan je met Chronic veel minder zelf tweaken. Heb gewoon als minimum 189Mhz, max 1350, governor Row, -50mV undervolt, GPU op 450.Maar mag ik misschien jou settings jatten van ktweaker?
Als je KT-kernel gaat draaien zou ik gewoon de settings uit zijn derde post gebruiken, die voldoen prima. Vind zelf alleen Chronic merkbaar smoother. Het ideale is natuurlijk dat je gewoon even een andere kernel kan flashen (let wel: bij CM uiteraard een AOSP-versie en niét een TW-kernel pakken) en die kan testen.
Ga ik eerst maar een chronic proberen voor een paar dagen. en dan kijken wat het beste is, en daarna naar cm 10.2 switchen Dankje voor de info anyway!Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:53:
[...]
Mja hangt af van het gebruik denk ik. Gisteren 5 uur scherm-tijd en toen was ie leeg. Als je er niks mee doet gaat ie een dag of vier mee denk ik. Scherm blijft de absoluut grootste verbruiker natuurlijk.
[...]
Nee daarom. Qua snelheid zal je niet heel erg merken allemaal, denk ik.
[...]
Draai geen KT-kernel maar Chronic maar komt beetje op hetzelfde neer al kan je met Chronic veel minder zelf tweaken. Heb gewoon als minimum 189Mhz, max 1350, governor Row, -50mV undervolt, GPU op 450.
Als je KT-kernel gaat draaien zou ik gewoon de settings uit zijn derde post gebruiken, die voldoen prima. Vind zelf alleen Chronic merkbaar smoother. Het ideale is natuurlijk dat je gewoon even een andere kernel kan flashen (let wel: bij CM uiteraard een AOSP-versie en niét een TW-kernel pakken) en die kan testen.
Vreemd, ik heb net 10.2 build 26 geïnstalleerd maar heb geen service/signal.
Verder werkt ie wel mooi en snel! Heb 't geflasht met Philz Touch. Ook de camera werkt niet. Zijn er nog dingen die ik moet doen om dit allemaal werkend te maken? Of is het verkeerd gedaan door het met Philz Touch te flashen ipv CWM?
[ Voor 48% gewijzigd door Step op 26-08-2013 20:57 ]
PhilZ zou ik er meteen af halen ja. CWM 6.0.3.6 gebruik ik een da's prima.Step schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:50:
Vreemd, ik heb net 10.2 build 26 geïnstalleerd maar heb geen service/signal.Verder werkt ie wel mooi en snel! Heb 't geflasht met Philz Touch. Ook de camera werkt niet. Zijn er nog dingen die ik moet doen om dit allemaal werkend te maken? Of is het verkeerd gedaan door het met Philz Touch te flashen ipv CWM?
Heb ik daarvoor root nodig? Volgens mij wel he, aangezien ik deze van mijn stock versie heb afgehaald. Kan het natuurlijk met CF weer opnieuw rooten.
Je kan toch flashen, vanuit recovery dan wel Odin, afhankelijk van de versie die je pakt?Step schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:04:
Heb ik daarvoor root nodig? Volgens mij wel he, aangezien ik deze van mijn stock versie heb afgehaald. Kan het natuurlijk met CF weer opnieuw rooten.
Ik wil er nu toch CWM erop zetten ipv Philz, dat kan ik inderdaad met Odin doen maar het was me niet helemaal duidelijk dat hiervoor root of niet nodig was. Zo maar eens checken met de nieuwste versie van CWM dan. 
Beetje onzekerheid omdat ik laatst toch enorm heb lopen kloten met CWM en Philz en Google Play Edition. Toen heb ik ook per ongeluk /data/media verwijderd (en me SD-card was niet benaderbaar) waardoor ik echt uren bezig ben geweest om dat te fixen.
Tevens een Factory Reset/Wipe, Cache wipe en Dalviks wipe uitgevoerd. Lijkt me ook toch voldoende?
Beetje onzekerheid omdat ik laatst toch enorm heb lopen kloten met CWM en Philz en Google Play Edition. Toen heb ik ook per ongeluk /data/media verwijderd (en me SD-card was niet benaderbaar) waardoor ik echt uren bezig ben geweest om dat te fixen.
Tevens een Factory Reset/Wipe, Cache wipe en Dalviks wipe uitgevoerd. Lijkt me ook toch voldoende?
[ Voor 9% gewijzigd door Step op 26-08-2013 21:22 ]
Format system bij zo'n heftige base-change kan ook weinig kwaad. Al doet de installer script van CM dat ook zelf dus eigenlijk overbodig. Doe het meestal tóch, zoveel tijd kost dat nietStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:18:
Ik probeer er CWM via Odin op te flashen maar dat wil al niet eens lukken, het blijft in Philz booten. Verschillende tooling al gebruikt om de recovery.img om te toveren tot een tar.md5 maar dan nog flasht ie het niet opnieuw.
Heb Philz ook even getest en gewoon via die recovery een CWM zip geflashed, ging prima, weer terug op CWM.Step schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:09:
Ik probeer er CWM via Odin op te flashen maar dat wil al niet eens lukken, het blijft in Philz booten. Verschillende tooling al gebruikt om de recovery.img om te toveren tot een tar.md5 maar dan nog flasht ie het niet opnieuw.
Img maar renamen naar zip dan? gewoon normale zip install uitvoeren hiervoor?
echt een handige manual staat er ook niet op internet... en toch te bang het helemaal te verklooien.
Renamen heeft geen effect, dat wordt niet gepakt! Heb jij geen CWM recovery zip? Zoals Brad Pitt zegt, via Philz recovery installeer je CWM recovery (.zip)Step schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:19:
Img maar renamen naar zip dan? gewoon normale zip install uitvoeren hiervoor?echt een handige manual staat er ook niet op internet... en toch te bang het helemaal te verklooien.
Neen, ben bang dat ik een cruciaal stukje informatie mis (ik heb mijn recovery.img van clockworkmod.com/rommanager gedownload. Geen idee waar ik anders de juiste versie kan downloaden voor CWM recovery.zip. En ik neem aan dat ik verder de recovery het zelfde flash zoals ik dat ook doe met andere ROMs zoals 10.2 CM?
Stimmt, pak gewoon een van deze: Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's"Satom schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:21:
[...]
Renamen heeft geen effect, dat wordt niet gepakt! Heb jij geen CWM recovery zip? Zoals Brad Pitt zegt, via Philz recovery installeer je CWM recovery (.zip)
Thx, maar toch Brad, ik vraag me dan af wat de source is? Deze kon ik namelijk niet vinden op clockworkmod.com/rommanger?
Op jouw genoemde sources vind je de .img bestanden. Is erg onhandig imho, iemand heeft daarvan gewoon flashable zips gemaakt en deze op XDA gezet. Veel gemakkelijkerStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:25:
Thx, maar toch Brad, ik vraag me dan af wat de source is? Deze kon ik namelijk niet vinden op clockworkmod.com/rommanger?
Ah duidelijk, jammer dat CWM 6.0.3.6 niet mijn External SD card herkend.. waardoor ik niet van externe SD kan flashen. Wordt lastig als ik een keer het verkloot en me even bedenk om het van SD card te halen. Daar nog enige tips voor?
Fat32? Heb twee SD cards en beiden doen het gewoon prima.Step schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:29:
Ah duidelijk, jammer dat CWM 6.0.3.6 niet mijn External SD card herkend.. waardoor ik niet van externe SD kan flashen. Wordt lastig als ik een keer het verkloot en me even bedenk om het van SD card te halen. Daar nog enige tips voor?
Ah volgens mij maakt Android er zelf exFat van net als Microsoft..
Gewoon ff met iets als MiniTool Fat32 van maken et voilaStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:31:
Ah volgens mij maakt Android er zelf exFat van net als Microsoft..
Bedankt voor de hulp!
Nu eerst even een backup maken, die wederom naar mijn PC schrijven en dan ff een /system format met wipes en reset en dan weer 10.2 CM proberen om te kijken of baseband e.d. nu wel werkt!
Heb 'em inmiddels draaien. Werkt mooi! Nu bezig om gapps er op te zetten zodat ik ook weer bij de play store kan.
Lookin' good!
All's well that ends wellStep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:27:
Heb 'em inmiddels draaien. Werkt mooi! Nu bezig om gapps er op te zetten zodat ik ook weer bij de play store kan.Lookin' good!