Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
LowTone schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Ah vandaar. Ik heb bijna vakantie, dan zal in eens een potje gaan flashen :)
Op XDA loopt ook een topic over de AntaresOne Optimized CM12 builds. Misschien kun je die proberen ipv de Official Builds. Ik heb die Optimized Builds zelf nooit gebruikt maar wellicht dat die deze errors niet hebben. :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:42
ChokingHazard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:50:
[...]

Op XDA loopt ook een topic over de AntaresOne Optimized CM12 builds. Misschien kun je die proberen ipv de Official Builds. Ik heb die Optimized Builds zelf nooit gebruikt maar wellicht dat die deze errors niet hebben. :)
Ik gebruik de AntaresOne 5.0.2 versie. Moet zeggen is stuk sneller dan TouchPruttel en accu is beter. Wat voor probleem was er met groene weergave? Niet iets dat mij opvalt in ieder geval.

Ben nog een beginner in het Custom ROM verhaal dus be gentle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik de AntaresOne 5.0.2 versie. Moet zeggen is stuk sneller dan TouchPruttel en accu is beter. Wat voor probleem was er met groene weergave? Niet iets dat mij opvalt in ieder geval.

Ben nog een beginner in het Custom ROM verhaal dus be gentle :P
In de kleurenweergave was in CyanogenMod 12 en CyanogenMod 12.1 teveel groen aanwezig, waardoor alles een groene waas over zich heen had. Dit was wel te tweaken door de kleuren anders te calibreren maar dit haalde wel iets van de helderheid omlaag. Verder had CM12.1 vergeleken met 12 een enorme batterydrain. Toch was ik elke keer te lam om terug te flashen naar 12 :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ChokingHazard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:57:
[...]

In de kleurenweergave was in CyanogenMod 12 en CyanogenMod 12.1 teveel groen aanwezig, waardoor alles een groene waas over zich heen had. Dit was wel te tweaken door de kleuren anders te calibreren maar dit haalde wel iets van de helderheid omlaag. Verder had CM12.1 vergeleken met 12 een enorme batterydrain. Toch was ik elke keer te lam om terug te flashen naar 12 :p
Niet opgevallen. Ook al heb ik niet veel groen omdat ik Dark Material Thema gebruik als ik nu naar het groen kijk valt me niks op. Wil 5.1 nog een keer proberen. Lees in het topic dat sommige problemen hebben met bellen of bluetooth ofzo en sommige werkt ie gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Niet opgevallen. Ook al heb ik niet veel groen omdat ik Dark Material Thema gebruik als ik nu naar het groen kijk valt me niks op. Wil 5.1 nog een keer proberen. Lees in het topic dat sommige problemen hebben met bellen of bluetooth ofzo en sommige werkt ie gewoon normaal.
Bluetooth problemen had/heeft CM 12.1 ook.

Wat het groen betreft, als jij AntaresOne gebruikt is de kans groot dat jij dat niet hebt. Voor zover ik weet zat het alleen in de official builds, AntaresOne is geen official.

Verder merkte ik tussen 12 (5.0) en 12.1 (5.1) geen verschillen qua gebruiksgemak. Ik dacht dat in Android 5.1 de mogelijkheid kwam om heads-up notificaties weg te vegen maar dat ze dan wel in je statusbalk bleven staan. Dit was in CM 12.1 niet het geval.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ChokingHazard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Bluetooth problemen had/heeft CM 12.1 ook.

Wat het groen betreft, als jij AntaresOne gebruikt is de kans groot dat jij dat niet hebt. Voor zover ik weet zat het alleen in de official builds, AntaresOne is geen official.

Verder merkte ik tussen 12 (5.0) en 12.1 (5.1) geen verschillen qua gebruiksgemak. Ik dacht dat in Android 5.1 de mogelijkheid kwam om heads-up notificaties weg te vegen maar dat ze dan wel in je statusbalk bleven staan. Dit was in CM 12.1 niet het geval.
Je moet hem wel omhoog swipen. Dan blijft ie staan maar als je hem naar rechts of links swiped moet hij weggaan. En was AntaresOne niet een official van CM ofzo op XDA? Weet niet precies hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:05:
[...]

Je moet hem wel omhoog swipen. Dan blijft ie staan maar als je hem naar rechts of links swiped moet hij weggaan. En was AntaresOne niet een official van CM ofzo op XDA? Weet niet precies hoe dat werkt.
Oh :+ Dat verklaart een hoop haha. Ik elke keer die meldingen naar links of rechts vegen en maar klagen dat ze niet blijven staan. Slecht.. :p

Nee, er zijn van CM 12 en 12.1 twee grote topics op XDA. Het official topic is voor de builds zoals ze worden aangeboden door CM zelf. Daarnaast heb je nog het Optimized Builds topic. Deze roms zijn van AntaresOne en Alucard ofzoiets. Volgens mij wordt het official-topic wel door AntaresOne bijgehouden, dus ik snap dat dit verwarring oplevert.

AntaresOne gebruikt volgens mij de Alucard-kernel, verder zijn er wat aanpassingen vergeleken met de officiële build, vandaar dat daar een apart topic voor is.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Haha handig :9
Omdat er official voor stond dacht ik dat hij de CM 12 mocht builden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:51:
[...]

Haha handig :9
Omdat er official voor stond dacht ik dat hij de CM 12 mocht builden ofzo.
Drop de link eens. Enige wat ik weet is dat er een official thread is voor de optimized builds.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ChokingHazard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Drop de link eens. Enige wat ik weet is dat er een official thread is voor de optimized builds.
http://forum.xda-develope...htlies-qcom-intl-t2999570

Ben maar een beginner in het hele custom rom en leer graag. Laten we trouwens niet het hele topic kapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowTone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 23:28
Ik was toevallig ook bij de Optimized CM12 van AntaresOne uitgekomen en heb 'm gisteren geflashed. Loopt vooralsnog als een zonnetje. Heb ook het Dark theme gedownload, is toch wat rustiger aan de ogen (en waarschijnlijk wat zuiniger voor de amoled) dan dat witte gedoe van Android 5 :)

Er valt me niets speciaals op aan het groen, dus ik denk dat dat probleem in deze versie niet zit. Ben er vooralsnog gelukkig mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
LowTone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:25:
Ik was toevallig ook bij de Optimized CM12 van AntaresOne uitgekomen en heb 'm gisteren geflashed. Loopt vooralsnog als een zonnetje. Heb ook het Dark theme gedownload, is toch wat rustiger aan de ogen (en waarschijnlijk wat zuiniger voor de amoled) dan dat witte gedoe van Android 5 :)

Er valt me niets speciaals op aan het groen, dus ik denk dat dat probleem in deze versie niet zit. Ben er vooralsnog gelukkig mee iig.
Ben er ook heel tevreden over alleen vallen me toch wat dingen op, system-UI loopt wel eens vast of dat ik naar het homescreen ga en dat hij dan 1 voor 1 alle icoontjes op het scherm plaatst en vast nog wel wat andere kleine dingetjes. Maaaar hij gaat beter met mijn accu om als TouchPruttel dus ik ben allang blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:08:
[...]
Laten we trouwens niet het hele topic kapen :P
Dit is precies waar dit topic voor bedoeld is, dus please feel free to continue ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik ben in de war. Ik heb deze geflashd. Weet niet wat het verschil is. http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-12-t2943934

edit: ik heb dus niet de official maar de optimized.

[ Voor 6% gewijzigd door Galukon op 09-07-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:08:
[...]

http://forum.xda-develope...htlies-qcom-intl-t2999570

Ben maar een beginner in het hele custom rom en leer graag. Laten we trouwens niet het hele topic kapen :P
Ik ben met custom roms begonnen toen ik mijn S2 kreeg, dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden :p

Het topic dat jij post gaat over de official CM12 build en dus niet de AntaresOne build. Daar gaat dit topic over. Vandaar ook jouw verwarring met official. AntaresOne houdt inderdaad wel het topic over de official builds bij, zoals ik al had aangegeven :)

Het verschil zit hem in het volgende (correct me if I'm wrong everybody). CyanogenMod bouwt een standaard ROM, dit is de official build. Andere rombouwers gebruiken die als basis voor hun eigen rom, daarom staat ook bij veel roms 'based on CM versienummer'.

AntaresOne en Alucard hebben dit ook gedaan. Ik weet niet precies in hoeverre zij gelieerd zijn aan CyanogenMod maar het zal het vast een reden hebben dat AntaresOne het topic over de official builds bijhoudt.

Anyway, de Optimized build bevat enkele tweaks aan de rom waardoor het OS steviger aan zou moeten voelen. Ik heb de rom zelf niet, dus ik weet niet of dit ook zo is. Ik gok van wel :+ Maar het is eigenlijk gewoon een geoptimaliseerde versie van CyanogenMod.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ah dat is duidelijk. Zit nog te twijfelen of ik de Cm12.1 optimized van JDC team flash. http://forum.xda-develope...sone-alucard24-s-t3066696
Ook gebuild door Antares.

Enige wat ik vervelend vind is die profielen om je telefoon te muten. Gewoon een stil trillen en geluid knop is voor mij voldoende. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:22:
[...]

Ah dat is duidelijk. Zit nog te twijfelen of ik de Cm12.1 optimized van JDC team flash. http://forum.xda-develope...sone-alucard24-s-t3066696
Ook gebuild door Antares.

Enige wat ik vervelend vind is die profielen om je telefoon te muten. Gewoon een stil trillen en geluid knop is voor mij voldoende. :/
Hoezo profielen? Je hebt 3 standen: alles, prioriteit of geen. Bij Alles krijg je alle meldingen, Prioriteit kun je bijvoorbeeld dat je tijdens werkuren alleen oproepen doorkrijgt en bij Geen komt niks door. Dat is hetzelfde als stil.

Kostte mij in het begin ook even wat moeite om het te snappen, maar inmiddels vind ik het ideaal. Ik hoef op kantoor niet elke melding te horen/voelen, alleen wat getril als ik gebeld wordt is voldoende.

Ik weet niet hoe het met de batterydrain zit in andere roms naast de official build van 12.1, maar waarschijnlijk kun je het beter even bij CM12 houden.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ChokingHazard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Hoezo profielen? Je hebt 3 standen: alles, prioriteit of geen. Bij Alles krijg je alle meldingen, Prioriteit kun je bijvoorbeeld dat je tijdens werkuren alleen oproepen doorkrijgt en bij Geen komt niks door. Dat is hetzelfde als stil.

Kostte mij in het begin ook even wat moeite om het te snappen, maar inmiddels vind ik het ideaal. Ik hoef op kantoor niet elke melding te horen/voelen, alleen wat getril als ik gebeld wordt is voldoende.
Punt is ik ben 18 en zit straks weer op school. Heb geen vaste tijden van 8 tot half 5 bijvoorbeeld. En is het niet zo dat als je hem op prioriteit zet dat je dan je notificaties helemaal niet krijgt, bijv: je krijgt een whatsapp , komt die dan tevoorschijn in de notificatiebalk zonder geluidje of trilling bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Punt is ik ben 18 en zit straks weer op school. Heb geen vaste tijden van 8 tot half 5 bijvoorbeeld. En is het niet zo dat als je hem op prioriteit zet dat je dan je notificaties helemaal niet krijgt, bijv: je krijgt een whatsapp , komt die dan tevoorschijn in de notificatiebalk zonder geluidje of trilling bijvoorbeeld?
Hangt er helemaal vanaf hoe jij dat instelt. Dat kan je per app bepalen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Hangt er helemaal vanaf hoe jij dat instelt. Dat kan je per app bepalen.
Allemaal weer instelwerk per ROM. Simpel geluid trillen en stil was genoeg voor mij. Dacht ergens gelezen te hebben dat Google dat "vergeten" was en dat dat later in een build kwam. Misschien 5.1? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:50:
[...]

En is het niet zo dat als je hem op prioriteit zet dat je dan je notificaties helemaal niet krijgt, bijv: je krijgt een whatsapp , komt die dan tevoorschijn in de notificatiebalk zonder geluidje of trilling bijvoorbeeld?
Als je hem op prioriteit zet, gaat je led-lampje wel gewoon knipperen dus de notificatie komt wel binnen in je balk, alleen is dit dan zonder geluid of trillen. Komt op hetzelfde neer als 'Geen', alleen kun je bij 'prioriteit' instellen dat je telefoon wel trilt als er bijvoorbeeld een oproep binnenkomt. Je kan instellen welke welk type meldingen je wil muten, bij 'Geen' wordt alles gemute.
Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:50:
[...]

Allemaal weer instelwerk per ROM. Simpel geluid trillen en stil was genoeg voor mij. Dacht ergens gelezen te hebben dat Google dat "vergeten" was en dat dat later in een build kwam. Misschien 5.1? Geen idee.
Dat is er toch nog steeds? Snap het probleem niet helemaal.

- Wil je geluid, zet je volume aan
- Wil je trillen, zet je volume uit
- Wil je stil, kies dan voor profiel 'Geen'

Prioriteiten is iets wat er volgens mij altijd al in heeft gezeten, alleen is het nu makkelijker instelbaar doordat het een volumeoptie is.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ChokingHazard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Als je hem op prioriteit zet, gaat je led-lampje wel gewoon knipperen dus de notificatie komt wel binnen in je balk, alleen is dit dan zonder geluid of trillen. Komt op hetzelfde neer als 'Geen', alleen kun je bij 'prioriteit' instellen dat je telefoon wel trilt als er bijvoorbeeld een oproep binnenkomt. Je kan instellen welke welk type meldingen je wil muten, bij 'Geen' wordt alles gemute.

[...]

Dat is er toch nog steeds? Snap het probleem niet helemaal.

- Wil je geluid, zet je volume aan
- Wil je trillen, zet je volume uit
- Wil je stil, kies dan voor profiel 'Geen'

Prioriteiten is iets wat er volgens mij altijd al in heeft gezeten, alleen is het nu makkelijker instelbaar doordat het een volumeoptie is.
Ahhh. Wist niet dat het zo werkte. Thx again :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Ahhh. Wist niet dat het zo werkte. Thx again :9
Geen probleem hoor :P Daar zijn we voor toch :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Weet niet of iemand er nog meer last van heeft maar mijn Google Play Services was gestopt elke keer.
Hier is een fix. In Recovery install from ZIP. Halfuur geleden geflashed maar heb er nog geen last van gehad.

http://forum.xda-develope...ntid=3381485&d=1435459817

[ Voor 11% gewijzigd door Galukon op 10-07-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

@galukon heb je een topic waar deze link vandaan komt?

[ Voor 26% gewijzigd door Arjan A op 10-07-2015 17:49 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Arjan A schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:48:
@galukon heb je een topic waar deze link vandaan komt?
Uiteraard, http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-12-t2943934

Edit: staat op de laatste pagina (593 ofzo) een comment met de link en lijkt het op te lossen

[ Voor 15% gewijzigd door Galukon op 10-07-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowTone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 23:28
Galukon schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:05:
Weet niet of iemand er nog meer last van heeft maar mijn Google Play Services was gestopt elke keer.
Hier is een fix. In Recovery install from ZIP. Halfuur geleden geflashed maar heb er nog geen last van gehad.
Ik had het ook de hele dag gisteren. Ik dacht dat het kwam omdat ik Google+ en Google play music enzo had gedeactiveerd. Weer activeren helpte niet en Gapps opnieuw flashen ook niet.
Uiteindelijk de cache van alle google apps gecleard en de apps opnieuw uit de playstore geplukt en nu lijkt het weg. Maar als t terug komt zal ik deze fix even bekijken. Een link naar de thread met toelichting is misschien wel een goed idee idd.
Galukon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:45:
[...]
system-UI loopt wel eens vast of dat ik naar het homescreen ga en dat hij dan 1 voor 1 alle icoontjes op het scherm plaatst.
Dat valt me ook op ja. Niet heel hinderlijk, maar wel apart. Alsof het homescreen proces steeds opnieuw gestart wordt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
LowTone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:55:
[...]

Ik had het ook de hele dag gisteren. Ik dacht dat het kwam omdat ik Google+ en Google play music enzo had gedeactiveerd. Weer activeren helpte niet en Gapps opnieuw flashen ook niet.
Uiteindelijk de cache van alle google apps gecleard en de apps opnieuw uit de playstore geplukt en nu lijkt het weg. Maar als t terug komt zal ik deze fix even bekijken. Een link naar de thread met toelichting is misschien wel een goed idee idd.

[...]

Dat valt me ook op ja. Niet heel hinderlijk, maar wel apart. Alsof het homescreen proces steeds opnieuw gestart wordt ofzo.
De fix werkt zoals die moet doen. Is op pagina 593 ofzo van de link hierboven.

Idd niet heel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Voor de S4 gebruikers die nog een Android 5.1 versie zoeken. Deze is nu net een paar dagen stable en ik heb hem net een paar uur draaien zonder problemen. :)

http://forum.xda-develope...sone-alucard24-s-t3066696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
@Galukon, draait deze versie nog steeds goed, bat time en/of andere bugs ?
de moeite waard tov de gpe 5.0 van danvdh? draai nu de maart versie die af en toe een beetje traag is, de juli versie al helemaal btw.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ionicdog schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:16:
@Galukon, draait deze versie nog steeds goed, bat time en/of andere bugs ?
de moeite waard tov de gpe 5.0 van danvdh? draai nu de maart versie die af en toe een beetje traag is, de juli versie al helemaal btw.
draait deze versie nog steeds goed, bat time en/of andere bugs ?
Ja draait nog gewoon goed. Sommige dingen die gebeuren zijn denk ik nog gewoon bugs in Android vgm. Battime?

de moeite waard tov de gpe 5.0 van danvdh
Ik had hiervoor de AntaresOne 5.0.1 CM Optimized :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Thanks, bedoel battery time uiteraard, of deze normaal verbruikt of extreem veel.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ionicdog schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:05:
Thanks, bedoel battery time uiteraard, of deze normaal verbruikt of extreem veel.
:X Ofc.. haha

Denk beter als TW maar het is nog niet indrukwekkend bij mij. Heb gewoon nog me fat ass accu eraan (https://www.123accu.nl/Sa...3accu-huismerk-i3960.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44
Ik wil graag terug naar stock lollipop, maar krijg tijdens het flashen met Odin een fail. Nu kan het dat ik de verkeerde firmware heb gedownload. Op mijn S4 krijg ik sindsdien de welbekende error om het apparaat aan te sluiten.

Ik heb de volgende firmware gedownload van sammobile;
I9505XXUHOD5_I9505VFRHOC1_I9505XXUHOD5_HOME.tar
Hieronder een afbeelding van Kies voordat ik naar een custom rom ging;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GEnbxytm.png?1

Heb ik de juiste firmware gedownload? Of heb ik bepaalde stappen overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Om te beginnen, controleer of je echt de goede ROM hebt gedownload, deze moet overeenkomen met het modelnummer onder instellingen (instellingen > over de telefoon > modelnummer).
Ga geen I9505 ROM proberen te installeren als je de I9500 hebt, dan zou je telefoon wel eens onbruikbaar kunnen worden.

Welke error krijg je tijdens het flashen met odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Audiowaste schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:12:
Om te beginnen, controleer of je echt de goede ROM hebt gedownload, deze moet overeenkomen met het modelnummer onder instellingen (instellingen > over de telefoon > modelnummer).
Ga geen I9505 ROM proberen te installeren als je de I9500 hebt, dan zou je telefoon wel eens onbruikbaar kunnen worden.

Welke error krijg je tijdens het flashen met odin?
Ik heb inderdaad een GT-I9505. Zal zo meteen de foutmelding hier neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tglzwxMl.png

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 18-08-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Aangezien je een Custom ROM erop hebt, vermoed ik namelijk dat het te maken heeft met de partitie indeling van je interne geheugen. Vaak is deze anders bij een Stock ROM in vergelijking met een Custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Andere Stock ROM proberen, meestal helpt dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Audiowaste schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:24:
Aangezien je een Custom ROM erop hebt, vermoed ik namelijk dat het te maken heeft met de partitie indeling van je interne geheugen. Vaak is deze anders bij een Stock ROM in vergelijking met een Custom ROM.
Het probleem is nu dat ik niet meer in de custom rom kom. Krijg gelijk een foutmelding bij het opstartten. Het enige wat ik nog kan doen is flashen. Ik had Slimrom LP 5.1.1 erop staan, met TWRP 2.8.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Audiowaste schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:33:
Andere Stock ROM proberen, meestal helpt dat wel
Het is gelukt!! Met dezelfde stock rom. Heel erg vreemd, maar hij gaf nu geen fail aan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Komt wel vaker voor, een corrupte download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
kan ook zijn dat je telefoon niet goed uit was, voordat je odin gebruikt en je phone weer aan zet moet ie echt helemaal uit zijn, niet "uitschakelen" gebruiken maar de knop lang indrukken of batterij eruit halen voor het opstarten voor odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Onzin. Gewoon met uitschakelen werkt het prima. Alleen reboot to download werkt niet goed.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Mijn vriendin heeft de laatste tijd veel problemen met de originele software van Samsung. Apps blijven regelmatig hangen of starten opnieuw op etc.
Nu had ik haar Cyanogenmod12 geinstalleerd en lijken de problemen verholpen te zijn. Echter kan ze niet wennen aan het ontbreken van de Touchwiz schil (helaas :X ).

Weet iemand misschien een goede (zeer stabiele) custom Rom met daarin touchwiz verwerkt? Zodat ze in ieder geval het gevoel heeft met de zelfde software te werken.

Verwijderd

Spurlie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:45:
Mijn vriendin heeft de laatste tijd veel problemen met de originele software van Samsung. Apps blijven regelmatig hangen of starten opnieuw op etc.
Nu had ik haar Cyanogenmod12 geinstalleerd en lijken de problemen verholpen te zijn. Echter kan ze niet wennen aan het ontbreken van de Touchwiz schil (helaas :X ).

Weet iemand misschien een goede (zeer stabiele) custom Rom met daarin touchwiz verwerkt? Zodat ze in ieder geval het gevoel heeft met de zelfde software te werken.
Hulk rom bij XDA compleet TW en prima batterijduur,is gewoon hetzelfde als een Stock Rom.
Ik draai hem nu een week en tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Dr is toevallig, de 17e dacht ik, een update gereleased. Dus kan nu niet zeggen hoe die performed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Hulk rom bij XDA compleet TW en prima batterijduur,is gewoon hetzelfde als een Stock Rom.
Ik draai hem nu een week en tevreden over.
Is de Hulk rom voor de 910F of 910C? Waarschijnlijk zoek ik verkeerd, kan hem namelijk niet vinden voor de F....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Is de Hulk rom voor de 910F of 910C? Waarschijnlijk zoek ik verkeerd, kan hem namelijk niet vinden voor de F....
Voor de S4 I9505 LTE, je bent hier namelijk in het Galaxy S4 topic !!!
En dat voor een Moderator??? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Voor de S4 I9505 LTE, je bent hier namelijk in het Galaxy S4 topic !!!
En dat voor een Moderator??? :o
Verrek.... Foutje... ik denk al... snap er niets van.
Ook Mod's maken wel eens een foutje... ;)
En ik nog serieus opzoek op Xda naar die rom..... Ach jah, het was vannacht erg laat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2015 12:18 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:42
Mijn Cyanogenmod vond het grappig om zichzelf helemaal te resetten.. weer alles kwijt. Ik vermoed dat het door de encryptie komt die ik op werk hiervoor nodig heb. Dat schijnt een bug te zijn die al wel wat versies geleden geplet had moeten zijn.

Iemand suggesties? Ik overweeg terug te gaan naar original firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Is GPE eigenlijk meer straightforward dan Cyanogenmod 12.1? Mijn vrouw gebruikt mijn oude s4 maar lollipop stock gaf issues maar Cyanogenmod vindt ze niet zo fijn wegens gepruts met silent mode, priorities en het alarm dat daardoor niet goed werkt en de lay-out.

Terug naar kitkat gaat wss niet meer vanwege nieuwe bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
cy-gor25 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:16:
Is GPE eigenlijk meer straightforward dan Cyanogenmod 12.1? Mijn vrouw gebruikt mijn oude s4 maar lollipop stock gaf issues maar Cyanogenmod vindt ze niet zo fijn wegens gepruts met silent mode, priorities en het alarm dat daardoor niet goed werkt en de lay-out.

Terug naar kitkat gaat wss niet meer vanwege nieuwe bootloader
Ik kan gewoon de telefoon op stil zetten en het alarm gaat gewoon af(Alleen in 5.1, 5.0 had dat niet bij mij). Dat silent/priority mode zit gewoon in Stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Galukon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Ik kan gewoon de telefoon op stil zetten en het alarm gaat gewoon af(Alleen in 5.1, 5.0 had dat niet bij mij). Dat silent/priority mode zit gewoon in Stock Android.
Oki, thanks, ga ik nog eens nakijken.

Is er veel verschil tussen GPE en Cyanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
cy-gor25 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Oki, thanks, ga ik nog eens nakijken.

Is er veel verschil tussen GPE en Cyanogenmod?
Ik heb geen idee wat GPE is. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
Ik heb enige tijd GPE (google play edition van Danvdh) gedraaid en nu net een paar dagen Cm 12.1 (lolipop 5.1). GPE werd een beetje traag door teveel apps etc en wilde eens wat anders.
Ik vind de verschillen wel meevallen op het eerste gezicht. Vooral onder de motorkap is het anders, kernel.
draait allebij prima. Ik zet altijd nova launcher erop dus alles lijkt hetzelfde.
Verlopig blijf ik even op CM 12.1, bevalt wel. En betreft die alarmen is gewoon even uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Klopt. Ik kan sinds tijden nu ook weer me normale accu gebruiken in plaats van me baksteen. En t is gewoon beter als TW. Punt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik gebruik GPE eigenlijk al vanaf het eerste uur dat ik mijn S4 heb. Ik zou CM weleens willen proberen, maar ik heb nog nergens een fatsoenlijke s-view vervanger gevonden. Die zit er in GPE standaard in, wat ook wel logisch is :).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Vind het wel apart dat er standaard een galerij in zit maar bij mijn CM12.1 optimized versie ding word ie geblokkeerd ofzo. Heb nu een third party app ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
ionicdog schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:57:
Ik heb enige tijd GPE (google play edition van Danvdh) gedraaid en nu net een paar dagen Cm 12.1 (lolipop 5.1). GPE werd een beetje traag door teveel apps etc en wilde eens wat anders.
Ik vind de verschillen wel meevallen op het eerste gezicht. Vooral onder de motorkap is het anders, kernel.
draait allebij prima. Ik zet altijd nova launcher erop dus alles lijkt hetzelfde.
Verlopig blijf ik even op CM 12.1, bevalt wel. En betreft die alarmen is gewoon even uitleggen.
Dat gedoe met priorities is bij GPE ook? Was het trouwens makkelijk switchen tussen GPE en Cyanogenmod (flashen via Odin neem ik aan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ja dat is zover ik weet bij alle Lollipops. Switchen vond ik meevallen, was met een kleine 2 uur weer up and running
-Backup maken van de hele rom Twrp naar sd
-Backups van je apps met bv titanium backup, vind ik zelf wel makkelijk
-Dan in Twrp interne data wipen, cache en dalvik (zie ook xda bij betreffende rom betreft procedure)
-Flashen in Twrp, rom en gapps en gaan.

Ik had alleen een niet geroote versie leek wel..althans root checker zei not rooted.
Dus ik moest nog even rooten achteraf met chainfire, maar kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ionicdog schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:21:
Ik had alleen een niet geroote versie leek wel..althans root checker zei not rooted.
Dus ik moest nog even rooten achteraf met chainfire, maar kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien..
In developer options apps and ADB aanklikken zou voldoende geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ah weer wat geleerd :) dacht al zoiets !
AllSeeyinEye schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:22:
[...]

In developer options apps and ADB aanklikken zou voldoende geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
hoi,

Het lukt me niet op mijn S4 een andere rom te geven. Is er iemand die een handleiding voor dummy's heeft? Of weet waar ik er een kan vinden die begrijpelijk is en die ook nog steeds werkt? Updaten via ODIN lijkt nauwelijks meer ondersteund bij de laatste ROM's die ik zie bij XDA.

Alvast bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Als je een andere recovery hebt kun je toch install from zip doen? Natuurlijk altijd verstandig om goed na te denken want je kan je telefoon om zeep helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Arjan A schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:09:
Ik gebruik GPE eigenlijk al vanaf het eerste uur dat ik mijn S4 heb. Ik zou CM weleens willen proberen, maar ik heb nog nergens een fatsoenlijke s-view vervanger gevonden. Die zit er in GPE standaard in, wat ook wel logisch is :).
Kan je het draw down menu eigenlijk aanpassen? Ik heb het idee van niet. Goede rom trouwens alleen het aanzetten van mobiel internet vond mijn vrouw omslachtig maar over het algemeen minder omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik gebruik met veel tevredenheid de google play rom (link).

Nu ineens heb ik in mijn system tray een notificatie dat ik een security update moet doen naar 5.1. Volgens mij zit de rom zelf nog op 5.0.1 (ik gebruik op dit moment nog niet de laatste versie, maar laatste versie lijkt ook geen 5.1 te zijn).

Je zou rebooten en dan zou hij installeren. Nou mooi niet kom in Teamwin recovery en niets installt. Denk dat het niet werkt op een custom rom.

Heeft iemand dit gedaan? Handmatig? Ik kan niet eens vinden waar hij die update gedownload zou hebben.
Ik heb weinig behoefte aan constant een icon bovenin.

[ Voor 3% gewijzigd door Buntmans op 11-09-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Buntmans schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:42:
Ik gebruik met veel tevredenheid de google play rom (link).

Nu ineens heb ik in mijn system tray een notificatie dat ik een security update moet doen naar 5.1. Volgens mij zit de rom zelf nog op 5.0.1 (ik gebruik op dit moment nog niet de laatste versie, maar laatste versie lijkt ook geen 5.1 te zijn).

Je zou rebooten en dan zou hij installeren. Nou mooi niet kom in Teamwin recovery en niets installt. Denk dat het niet werkt op een custom rom.

Heeft iemand dit gedaan? Handmatig? Ik kan niet eens vinden waar hij die update gedownload zou hebben.
Ik heb weinig behoefte aan constant een icon bovenin.
je moet even naar de telefoon software settings en daar de update verbergen. Het is inderdaad de echte standaard update, maar die maakt geen onderdeel uit van de ROM. We moeten even wachten tot er een update van de ROM is en die kunnen we dan wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Danvdh is er al mee bezig en heeft een initiële versie online gezet: http://forum.xda-develope...p?p=62765092#post62765092

Grootste punt op dit moment is het feit dat de camera niet werkt... Kennelijk heeft Samsung de update iets te vroeg uitgebracht.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Thanks Hann1bal & Zalmanman!

Zal nog even geduld oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:42

sphere

Debian abuser

Gebruiken jullie die danvdh rom ook met een camera app die kan schrijven naar sd card? Hoe bevalt dat?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sphere schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:14:
Gebruiken jullie die danvdh rom ook met een camera app die kan schrijven naar sd card? Hoe bevalt dat?
Ik gebruik altijd Snap Camera maar volle tevredenheid. Op iedere ROM. En sla alles op op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:42

sphere

Debian abuser

OK tijd om een fatsoenlijke sd card te vinden

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Buntmans schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:34:
Thanks Hann1bal & Zalmanman!

Zal nog even geduld oefenen :)
Even een hoofden-omhoog: deze kerel heeft de camera werkend gekregen in de GPE ROM en Danvdh is inmiddels in business. De ROM zal deze week dan wel uitkomen, vermoed ik.

and thanks for all the fish.

• Galukon
Gebruik nu deze ROM. Ben er aardig tevreden over. Snel en stabiel. Batterij kan ik nog niks over zeggen.

http://forum.xda-develope...ty-unicorns-v9-1-t3025870

• Hann1BaL

Hann1BaL

Heeft de uitgebrachte ROM van danvdh nu wel een werkende camera? Hij is wel reeds gedownload, maar de changelog verwijst naar het XDA forum. Ik heb daar gekeken, maar daar stond niets.

• ionicdog
ja die werkt nu had ik gelezen, schijnt wel dat met googy kernel de sd niet gelezen kan worden ofzo, dus moet de stock geflashed worden, zie laatste paginas in het xda forum.
Ik blijf nog even bij cm 12.1, draait top.
Hann1BaL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:29:
Heeft de uitgebrachte ROM van danvdh nu wel een werkende camera? Hij is wel reeds gedownload, maar de changelog verwijst naar het XDA forum. Ik heb daar gekeken, maar daar stond niets.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb die nieuwe een dagje draaien. Er zijn nog wat randzaken die niet werken, zoals OTA-updates en de add-ons die je via OTA binnen kon halen.
De camera werkt goed met de standaard kernel, en die werkt prima op mijn internationale versie. Dus de SD-kaart is ook nog leesbaar.

Canon EOS | DJI M2P

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arjan A schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:41:
Ik heb die nieuwe een dagje draaien. Er zijn nog wat randzaken die niet werken, zoals OTA-updates en de add-ons die je via OTA binnen kon halen.
De camera werkt goed met de standaard kernel, en die werkt prima op mijn internationale versie. Dus de SD-kaart is ook nog leesbaar.
Thanks! Dat helpt, maar randzaken, kun je daar iets meer over zeggen?
Prima om een beetje "testversie" te draaien, maar er is 1 eis: Dat is de zakelijke email die moet werken. Nu draait de AOSP email client er op die via add on geinstalleerd is.

Exchange moet ik wel kunnen draaien op de telefoon, anders is het een no-go.
Adblock kan ik wel even zonder.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Hann1BaL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:43:
[...]

Prima om een beetje "testversie" te draaien, maar er is 1 eis: Dat is de zakelijke email die moet werken. Nu draait de AOSP email client er op die via add on geinstalleerd is.

Randzaken als extra display-dingen (ik heb bijv. de tijd altijd in het midden van de bovenste balk), zwarte settings, zwarte dialer, adblocker etc.

Canon EOS | DJI M2P

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ionicdog schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:38:
ja die werkt nu had ik gelezen, schijnt wel dat met googy kernel de sd niet gelezen kan worden ofzo, dus moet de stock geflashed worden, zie laatste paginas in het xda forum.
Ik blijf nog even bij cm 12.1, draait top.

[...]
Hann1BaL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:43:
[...]

Die van eergister heeft een werkende camera. Bij mijn toestel deed de stock kernel het prima, dus zonder reboots. De alternatieve kernel (Googy) had geen ext sd access.

De build van vandaag is helemaal stable. Ook de enhanced kernel, met ext sd access.
Arjan A schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:57:
[...]

Randzaken als extra display-dingen (ik heb bijv. de tijd altijd in het midden van de bovenste balk), zwarte settings, zwarte dialer, adblocker etc.
Xposed is nu stable en Dan (de dev) heeft er niet zo'n problemen meer mee (nu het stable is). Dus: xposed erop met Gravitybox. Heb je gelijk een enhanced powerbutton met reboot mogelijkheden en de gebruikelijke statusbar tweaks (voor mij: center clock (bij gebrek aan clock left), no alarm icon, bluetooth only when connected en batt% in icon).

Adblocker kan je sideloaden (Adblock of Adaway). Dark settings is een addon die later wordt toegevoegd via de OTA app.

Enige dat nu nog ontbreekt is de OTA app (wordt door Matt Booth aan gewerkt), de UI tweaks app (wordt in een latere build toegevoegd) en de lockscreen bugs, maar die moeten door Google of Samsung worden gefixed (expanding notifications does not stick, lock icon is always the same, regardless the type of security)

[ Voor 32% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-09-2015 10:03 ]

• ionicdog
ik gebruik nu de CM 12.1 ( android 5.1) maar heb problemen met audio afspelen.
Regelmatig, hickups en tikken tijdens afspelen.
Ik heb in de tweaks al wat geprobeerd maar dat helpt niet echt.
read ahead Sd card verhoogd (2048) en de scheduler op verschillende modes gehad.

Er zal geen kant en klare oplossing zijn maar misschien iemand een idee waar ik het moet zoeken, van xda
wordt ik ook nog niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ionicdog schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:24:
ik gebruik nu de CM 12.1 ( android 5.1) maar heb problemen met audio afspelen.
Regelmatig, hickups en tikken tijdens afspelen.
Ik heb in de tweaks al wat geprobeerd maar dat helpt niet echt.
read ahead Sd card verhoogd (2048) en de scheduler op verschillende modes gehad.

Er zal geen kant en klare oplossing zijn maar misschien iemand een idee waar ik het moet zoeken, van xda
wordt ik ook nog niet veel wijzer.
Ik had het ook op CM12.1, gebruik nu een versie die ik paar posts terug postte. daar heb ik geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:16
Galukon schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:11:
Gebruik nu deze ROM. Ben er aardig tevreden over. Snel en stabiel. Batterij kan ik nog niks over zeggen.

http://forum.xda-develope...ty-unicorns-v9-1-t3025870
Ik heb deze ook geinstalleerd maar heb niet de goede Gapps denk ik ? Zodra ik het toestel aanzet en de setup moet doorlopen krijg ik meldingen dat apps gestopt zijn...

Ik heb Banks dynamic Gapps geinstalleerd...

Het toestel draaide al 2 jaar op CM maar met 12.1 had ik sync problemen van onze gezamenlijke agenda, vandaar de wissel naar een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
douwe.nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:31:
[...]

Ik heb deze ook geinstalleerd maar heb niet de goede Gapps denk ik ? Zodra ik het toestel aanzet en de setup moet doorlopen krijg ik meldingen dat apps gestopt zijn...

Ik heb Banks dynamic Gapps geinstalleerd...

Het toestel draaide al 2 jaar op CM maar met 12.1 had ik sync problemen van onze gezamenlijke agenda, vandaar de wissel naar een andere ROM.
Ik heb gewoon open gapps mini geflashed dacht ik. Die werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:16
Zwikkie opnieuw geflashed, lijkt allemaal goed te gaan.

Mooi snel en soepel iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een probleempje. Heb gisteravond een andere rom en kernel er opgezet maar nu boot mijn S4 niet meer. Ik krijg het logo met boven de gele en rode tekst te zien voor een minuut, daarna herstart die en gaat ie naar CWM recovery. What to do?

S4 i9505, CWM 6.0.4.7

[ Voor 89% gewijzigd door boostie op 28-09-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met Odin een stock rom flashen?
Met Odin een goede recovery flashen en vanaf een ext sd waar je via een laptop/pc een rom en kernel op gezet hebt, flashen?

Ik begrijp niet dat er nog iemand cwm gebruikt. Dat is al jaren niet meer ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Stomme vraag, ik heb een rom van danvdh op mijn S4 die ik al een tijdje niet geupdate heb. Nu krijg ik een systeemmelding dat er een update gedownload is, van LRX21P.S012 naar LMY47O.S008. Kan ik die gewoon installeren?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:34:
Stomme vraag, ik heb een rom van danvdh op mijn S4 die ik al een tijdje niet geupdate heb. Nu krijg ik een systeemmelding dat er een update gedownload is, van LRX21P.S012 naar LMY47O.S008. Kan ik die gewoon installeren?
Je kan deze vraag beter in zijn thread op XDA plaatsen, krijg je een veel beter antwoord dan je hier kan krijgen ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
je zal even moeten kijken welke dat is, als het android 5.1 is kan je die beter niet zo installeren.
Op xda is het advies om de 5.1 versie clean te installeren dus niet dirty(eroverheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ok duidelijk thanks. Dan misschien wel een vraag voor jullie, ik heb de nieuwe TWRP geflashed, eerst via TWRP zelf, later via Odin. Ik kom er meer niet in nu, ik krijg 2x vibratie, daarna reboot ie als ik volume omhoog + power gebruik. Voel me er niet helemaal lekker bij als ik de recovery niet inkom :)

Misschien heb ik de verkeerde TWRP gekozen van het lijstje?

Samsung Galaxy S4 AT&T (jflteatt)
Samsung Galaxy S4 Canada (jfltecan)
Samsung Galaxy S4 Cricket (jfltecri)
Samsung Galaxy S4 C-Spire (jfltespi)
Samsung Galaxy S4 Google Edition (jgedlte)
Samsung Galaxy S4 International Exynos (i9500)
Samsung Galaxy S4 International Qualcomm (jfltexx)
Samsung Galaxy S4 LTE Advanced i9506 (ks01lte)
Samsung Galaxy S4 Mini 64 bit ONLY (serranoveltexx)
Samsung Galaxy S4 Mini US Cellular (serranolteusc)

Ik heb de GT-I9505G volgens mijn telefoon en ben voor de Google Edition download gegaan.

EDIT: 2.8.4.0 doet het overigens wel, 2.8.6.0 niet, vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 03-10-2015 13:50 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:36:
Ok duidelijk thanks. Dan misschien wel een vraag voor jullie, ik heb de nieuwe TWRP geflashed, eerst via TWRP zelf, later via Odin. Ik kom er meer niet in nu, ik krijg 2x vibratie, daarna reboot ie als ik volume omhoog + power gebruik. Voel me er niet helemaal lekker bij als ik de recovery niet inkom :)

Misschien heb ik de verkeerde TWRP gekozen van het lijstje?

Samsung Galaxy S4 AT&T (jflteatt)
Samsung Galaxy S4 Canada (jfltecan)
Samsung Galaxy S4 Cricket (jfltecri)
Samsung Galaxy S4 C-Spire (jfltespi)
Samsung Galaxy S4 Google Edition (jgedlte)
Samsung Galaxy S4 International Exynos (i9500)
Samsung Galaxy S4 International Qualcomm (jfltexx)
Samsung Galaxy S4 LTE Advanced i9506 (ks01lte)
Samsung Galaxy S4 Mini 64 bit ONLY (serranoveltexx)
Samsung Galaxy S4 Mini US Cellular (serranolteusc)

Ik heb de GT-I9505G volgens mijn telefoon en ben voor de Google Edition download gegaan.

EDIT: 2.8.4.0 doet het overigens wel, 2.8.6.0 niet, vreemd...
Ik had hetzelfde toen ik twrp flashte voor de eerste keer, ik dacht dat het een andere combinatie had met home button. En je hebt als goed is jfltexx S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dacht ik ook al, maar heb alle combinaties geprobeerd en krijg 'm niet in recovery mode met 2.8.6.0. Ik blijf nu wel bij 2.8.4.0 die werkt verder ook prima. Ik heb nu de Google Edition draaien en werkt prima, wat is het concrete verschil met de jfltexx, weet je dat? Had overigens wel last van random reboots, dus heb die andere kernel er ook even overheen gegooid, kijken of dat beter is nu. Vind het in ieder geval een fijne ROM, gebruik hem als mijn daily dus als deze ook stabiel is ben ik weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:46:
Dacht ik ook al, maar heb alle combinaties geprobeerd en krijg 'm niet in recovery mode met 2.8.6.0. Ik blijf nu wel bij 2.8.4.0 die werkt verder ook prima. Ik heb nu de Google Edition draaien en werkt prima, wat is het concrete verschil met de jfltexx, weet je dat? Had overigens wel last van random reboots, dus heb die andere kernel er ook even overheen gegooid, kijken of dat beter is nu. Vind het in ieder geval een fijne ROM, gebruik hem als mijn daily dus als deze ook stabiel is ben ik weer tevreden :)
Ik neem aan dat je versie 5.1 hebt geïnstalleerd? Heb je ook al video's af proberen te spelen? Schijnen te stotteren namelijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb op XDA ook al veel gelezen over stotterende video, maar het is mij nog steeds niet overkomen met de steeds up-to-date gehouden GPE's van danvdh.
Wellicht is een bepaalde app die ikzelf niet heb de oorzaak (?).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, 5.1 heb ik erop gezet, maar heb nog geen last gehad van stotterende video. Moet zeggen dat ik daar op de vorige versie wel soms last van had, dat was dan ook het enige issue met die ROM. Zal het eens in de gaten houden, gebruik trouwens altijd VLC player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ook nergens last van qua video. Enige dat hier flink bugged is, is het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:34:
Nee, Dit is de officiele update van de GPE en die werkt niet met de danvh ROM.

Iemand toevalig een dirty flash geprobeerd van 5.0.1 naar 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:22:
[...]

Iemand toevalig een dirty flash geprobeerd van 5.0.1 naar 5.1?
Dat werkt simpelweg niet goed. Je hebt dan namelijk sowieso geen sms en talrijke andere bugs zijn direct gerelateerd aan deze dirty flash. Zie xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
Welke versie precies? Ik gebruik het nieuwste van cm en zo nu en dan, als ik iemand opbel, kan ik diegene niet horen maar zij mij wel..
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste