Nickname does not reflect reality
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Okay da's vaag. Met Googy zou je, in theorie, geen RR's meer moeten hebben. Zeker niet icm recente modem.ionicdog schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:52:
googy kernel gewoon stock geen adjustments in googy
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
GMail app doet het sowieso prima. Exchange geen idee van, verwijder dat altijd voor het flashen.Sp33dFr34k schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:45:
Gmail app/exchange server kapot anyone? Krijg constant foutmeldingen nu.
Gisteren GPE van Danvdh geïnstalleerd en het loopt als een zonnetje, heb Exchange ingesteld (vanwege school mail/agenda/rooster) via instellingen -> accounts -> zakelijk -> ExchangeSp33dFr34k schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:45:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Vind het echter jammer dat er niet veel te vinden is over CM op het forum
de GOLDEYE rom.. man man wat een verademing.
Stuk sneller dan die van Danvdh.
Zonder de troep apps, gewoon clean en snel op basis van de nieuwste firmware.
Ook geen BT issues meer. Voelt ook een stuk sneller aan en accu gaat ook langer mee
Ik kan dit bevestigen. Ik heb de gmail app opnieuw geinstalleerd. Dat lijkt te werkenSp33dFr34k schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:36:
Heb de build van maart van Danvdh, gister heeft er iets geupdate en sindsdien gezeur. Gmail app verwijderd en heb nu geen problemen meer.
Maar de gallery is nu 1 groot crashfestijn en ook andere google apps crashen veel te vaak.
Ik heb zelf ook CM12 draaien op mijn S4, werkt echt heel goed en zonder problemen.0stone0 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:56:
Een tijd geleden heb ik Cyanogenmod (12) op mijn S4 gezet. Erg tevreden over.
Vind het echter jammer dat er niet veel te vinden is over CM op het forum
Werkt prima! Ik gebruik echter de nightly versie, af en toe een bug!Audiowaste schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:28:
[...]
Ik heb zelf ook CM12 draaien op mijn S4, werkt echt heel goed en zonder problemen.
Hoop hier meer terug te zien van CM
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Hoe is de camera? Dat was een tijd geleden altijd een heet hangijzer bij Samsung, geen goede drivers etc.0stone0 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:57:
[...]Werkt prima! Ik gebruik echter de nightly versie, af en toe een bug!
Hoop hier meer terug te zien van CM
Camera sucks uiteraard in vergelijking met de Samsung versie. Drivers zullen nooit worden vrijgegeven.Koriel schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:44:
Hoe is de camera? Dat was een tijd geleden altijd een heet hangijzer bij Samsung, geen goede drivers etc.
Jammer, Jammer.. Draai nu nog Danvh GPE.. die kan er nog mee door... Echt CM blijft toch wel het fijnst, maar zonder goede camera in een gezin met kinderen blijft dat aanmodderen.Brad Pitt schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:29:
[...]
Camera sucks uiteraard in vergelijking met de Samsung versie. Drivers zullen nooit worden vrijgegeven.
Maar eens kijken naar een S6..
Edit: E: footer is wrong. Verification failed. Ik krijg hem er domweg niet op
[ Voor 32% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-04-2015 12:22 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
ik ben nu vast komen te zitten met twee punten:
welke cpu gebruik ik, de armeabi of de armeabi-v7a
welke van de twee moet ik kiezen? ik hoor het graag!
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:06 ]
"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
Heb nu deze. Alleen kan ik de zoekbalk bovenin het scherm niet verwijderen. Althans, die optie vindt ik nergens. Advies?
Ik heb vdg de nieuwe nightly ROM van cm geïnstalleerd, en ik krijg nu ook te maken met foutmeldingen van exchange, maar van de gewone email app van google. Ik heb de ROM opnieuw geïnstalleerd, geen verandering.Sp33dFr34k schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:45:
Ik heb de laatste email apk gedownload en geïnstalleerd, maar google heeft besloten om verder te gaan met hun eigen Gmail app, dus ben benieuwd wat cm straks gaat doen.
Nova.boostie schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:35:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353
Heb nu deze. Alleen kan ik de zoekbalk bovenin het scherm niet verwijderen. Althans, die optie vindt ik nergens. Advies?
westlym schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:36:
ik durf het bijna niet te vragen, maar waar kan ik een uitgebreide handleiding om de rom van Danvdh te installeren? graag eentje zonder moeilijke termen.
http://www.technobuffalo....o-a-google-edition-phone/
http://ishmumrahman.com/b...op-gpe-on-your-galaxy-s4/
Hi. Kan je je reactie wat meer toelichten? Ben zelf meer fan van tw dan gpe roms. Helaas is echoe er mee gestopt en zoek ik een opvolger. Goldeneye lijkt me een goede kandidaat en hoor graag waarom jij denkt dat die de beste Is.C6DL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:05:
Zojuist na verschillende roms geprobeerd te hebben (o.a Danvdh)
de GOLDEYE rom.. man man wat een verademing.
Stuk sneller dan die van Danvdh.
Zonder de troep apps, gewoon clean en snel op basis van de nieuwste firmware.
Ook geen BT issues meer. Voelt ook een stuk sneller aan en accu gaat ook langer mee
Racing_Reporter schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:14:
Maar eens rondbladeren naar een goede ROM! Gevonden, AntaresOne & Alucard24's optimized CM12 builds is volgens mij wel wat. Stabiliteit gewenst
Edit: E: footer is wrong. Verification failed. Ik krijg hem er domweg niet op.. wie wil me even helpen en wat heb je nodig?
Uiteraard heb je eerst je toestel geroot met bijvoorbeeld CF Autoroot. Erna flash je met TWRP manager (downloaden in Playstore) een custom recovery.
Zet de ROM op een sdkaartje en zet er een Gapps bij op voor de broodnodige Google apps (plenty te vinden op XDA) . Zet toestel uit, stop sdkaart erin, houdt de volume omhoog, home en powertoets vast tot je linksbovenin de blauwe letters "recovery booting" ziet verschijnen.
Zodra je in de TWRP recovery zit, kies install. Ga naar microsd , kies cm12-alu... en kies ADD om de Gapps ook nog toe te voegen.
Swipe om te installeren. Kies erna voor "wipe cache/dalvik" en "reboot system" . Heb max 20 minuten geduld , als het blauwe lampje uitgaat en de animatie vervaagt duurt het nog ongeveer 2 minuten voor je de rom kunt instellen..
Meer komt er niet bij kijken...
Verkeerde recovery versie? Verkeerde gapps?MartijnvdSluis schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:46:
Iemand een idee waarop de install van Cyanogenmod stuk gelopen kan zijn?
Hoe weet ik dat het de juiste is?
De laatste versie van TWRP werkt sowiesoMartijnvdSluis schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:12:
Hoe weet ik dat het de juiste is?
You have gotta be kidding me... Dacht dat er geen root nodig was om te flashen. Hoe stom kan je zijnburrfoot schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:53:
[...]
Uiteraard heb je eerst je toestel geroot met bijvoorbeeld CF Autoroot. Erna flash je met TWRP manager (downloaden in Playstore) een custom recovery.
Zet de ROM op een sdkaartje en zet er een Gapps bij op voor de broodnodige Google apps (plenty te vinden op XDA) . Zet toestel uit, stop sdkaart erin, houdt de volume omhoog, home en powertoets vast tot je linksbovenin de blauwe letters "recovery booting" ziet verschijnen.
Zodra je in de TWRP recovery zit, kies install. Ga naar microsd , kies cm12-alu... en kies ADD om de Gapps ook nog toe te voegen.
Swipe om te installeren. Kies erna voor "wipe cache/dalvik" en "reboot system" . Heb max 20 minuten geduld , als het blauwe lampje uitgaat en de animatie vervaagt duurt het nog ongeveer 2 minuten voor je de rom kunt instellen..
Meer komt er niet bij kijken...
Je hebt ook geen root nodig. Alleen een custom recovery (waarbij TWRP een zeer grote voorkeur heeft)Racing_Reporter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:36:
[...]
You have gotta be kidding me... Dacht dat er geen root nodig was om te flashen. Hoe stom kan je zijn
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Is het aan te raden om dagelijks de versie bij te werken of kan je gerust bijvoorbeeld een week, twee weken of zelfs een maand wachten en dan de meest recente versie van dat moment installeren?
Als je zelf nul issues hebt en in de changelog staan geen dingen waarvan je denkt "wow!" kan je wachten jaVerwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:29:
Is het aan te raden om dagelijks de versie bij te werken of kan je gerust bijvoorbeeld een week, twee weken of zelfs een maand wachten en dan de meest recente versie van dat moment installeren?
Heeft iemand enig idee welk modem het beste is i.c.m. lollipop hier in Nederland (Tele2, dus Tmobile)?
Momenteel ben ik XXUHOB8 aan 't proberen, maar die lijkt ook niet optimaal, en 't Xda modem topic is niet up to date volgens mij.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
XXUHOB7 is overigens de PHN versie van de I9505 lollipop software (Nederlands unbranded) . XXUHOB8 is VDF geoptimaliseerd.
Voorheen deed ik ongeveer 2x per week updaten. Tegenwoordig ben ik iets huiveriger met updaten, zeker sinds de bug met de groene bug. Daarom kijk ik meestal wat de changelog is per update, en als ik zelf geen echte issues ervaar update ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:29:
Vraagje voor de mensen die de CM nightly's draaien (of mensen die bij voorbaat het antwoord weten)
Nu heb ik als vervanging maar Nine geinstalleerd. Dat is wel een erg fijne email client moet ik zeggen, maar toch houd ik er niet van afhankelijk te zijn van 3rd party apps. Raar dat de standaard rom niet meer voorziet in de mogelijkheid om Exchange in te stellen. Erg matig
http://www.teamandroid.co...amub-lollipop-custom-rom/
Relatief jonge rom, maar wel op CM gebaseerd. Ben vooral op zoek naar extra batterij-tijd en uiterst stabiele ROM. Geen behoefte om om de week te gaan flashen, mits OTA.
Verwijderd
SlaadjeBla schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:21:
[...]
Rabo Wallet staat bij mij (Danvdh Lollipop rom) helemaal niet in de Play Store. Dus ik verwacht dat hij simpelweg niet als "geschikt voor Lollipop" is gemarkeerd en een stock S4 Lollipop rom je dus niet (direct) zal helpen.
hebben meer mensen het probleem van de missende exchange optie in de gmail app? Of heeft iemand daar een oplossing voor? Exchange is wel een vereiste (aangezien het toch een werktelefoon is)Hann1BaL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:02:
Met de laatste Danvdh update is de standaard email app er weer uit. Nu kan deze ook niet meer worden geinstalleerd. Daarbij komt dat Gmail nu alleen maar pop3 of imap doet, maar geen exchange meer. Dat verandert ook met de week.
Nu heb ik als vervanging maar Nine geinstalleerd. Dat is wel een erg fijne email client moet ik zeggen, maar toch houd ik er niet van afhankelijk te zijn van 3rd party apps. Raar dat de standaard rom niet meer voorziet in de mogelijkheid om Exchange in te stellen. Erg matig
Email add-on uit de OTA app al geflashed?Hann1BaL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:18:
[...]
hebben meer mensen het probleem van de missende exchange optie in de gmail app? Of heeft iemand daar een oplossing voor? Exchange is wel een vereiste (aangezien het toch een werktelefoon is)
Nee kan dat gewoon door de installatie weer te runnen?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:38:
[...]
Email add-on uit de OTA app al geflashed?
Dank je wel, Dat is exact wat ik continu over het hoofd heb gezien.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:17:
Nee. Staat in de OTA app, niet in de aroma installer
Helaas lijkt het er wel op dat die add ons later toevoegen voor problemen zorgt. Ik heb uiteindelijk maar weer een clean flash gedaan waarbij ik de add ons direct heb geinstalleerd voor de eerste keer opstarten. Nu heb ik weer mn AOSP Exchange email client en werkt alles naar behoren.
Zoals altijd zorgt een clean install er weer voor dat alles lekker snel draait. Het enige nadeel van android: het wordt met de tijd erg traag. Ik zie dit niet zo terug bij bijv. mn iPad (die qua power echt veel trager is dan mn S4.)
[ Voor 52% gewijzigd door Hann1BaL op 24-05-2015 10:27 ]
maand zonder enige problemen gedraaid en nu de laatste twee dagen heb ik om de haveklap meldingen dat Google Play Services zijn gestopt.
Valt mee te leven want ik klik op OKAY en kan gewoon verder maar tis iig super irritant.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder de data van mn phone te wissen?
Ik vermoed dat het komt doordat er sommige google services zijn geupdate?!
Je zou kunnen proberen om GApps opnieuw te flashen en dan uiteraard de versie voor Lollipop. Heb je voor het installeren van de ROM (afhankelijk van welke je hiervoor had) je telefoon leeggemaakt? Soms blijft er iets achter waardoor bepaalde Google apps kunnen crashen.MartijnvdSluis schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:06:
Ik heb de ROM van AntaresOne draaien gebasseerd op CyanogenMod 12-20150420-Optimized-FINAL
maand zonder enige problemen gedraaid en nu de laatste twee dagen heb ik om de haveklap meldingen dat Google Play Services zijn gestopt.
Valt mee te leven want ik klik op OKAY en kan gewoon verder maar tis iig super irritant.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder de data van mn phone te wissen?
Ik vermoed dat het komt doordat er sommige google services zijn geupdate?!
Heb alles gewist bij het flashen van deze nwe ROM.
Als ik die GAPPS files opnieuw flash, kan dat dan wel zonder mn telefoon helemaal te wissen?
Welke opties qua wissen moet in TWRP dan aanzetten?
Je kan Gapps gewoon opnieuw flashen, je raakt hiermee niks kwijt. Hiervoor hoef je van te voren ook niets te wissen, ze worden over de huidige Gapps geinstalleerd.MartijnvdSluis schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:04:
Ik had hiervoor stock Samsung. geen idee welke versie.
Heb alles gewist bij het flashen van deze nwe ROM.
Als ik die GAPPS files opnieuw flash, kan dat dan wel zonder mn telefoon helemaal te wissen?
Welke opties qua wissen moet in TWRP dan aanzetten?
Ik weet niet wat er met de data gebeurd die bij die apps hoort, ik ga er van uit dat die wordt overschreven maar alles daarvan is gekoppeld aan je Google-account dus dat zou geen probleem moeten zijn.
als je bij de playstore leest bij de app "Goole play services" dat er enorm veel klachten zijn
o.a ook deze melding. (met mega veel low-life gescheld met nog meer taalfouten)
heb m er af gegooid en nu staat de "originele" van de rom er weer op.
alleen krijg je dan veel meldingen van g-apps dat ie oud is.
zodra je m weer update, komt die melding weer..
lijkt me een huge fuckup van google.
maybe is t weg na n nieuwe update.
vreemd wel dat je er nergens iets over leest.
XDA staat er vol mee hoormarcel-o schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:39:
vreemd wel dat je er nergens iets over leest.
bedoelde ook meer iets van nieuwspagina's
als "miljoenen" mensen er last van hebben..
'k heb op de melding gegoogled en kwam niks anders tegen dan berichten uit 2014
[ Voor 29% gewijzigd door marcel-o op 28-05-2015 21:00 ]
Misschien dat ik die melding niet krijg omdat mijn locatie-service sowiweso uitstaat. Dan klopte mijn advies ook niet neeMartijnvdSluis schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:08:
Heb gapps opnieuw gedaan....en ik heb gevonden op XDA dat het aan de locatie service ligt. Heb die uitgezet en is nu opgelost.
Fijn dat je probleem is opgelost
Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn...
Eergisteren heb ik Goldeneye 53 erop gezet, ik twijfelde tussen Imperium LL en Goldeneye.dasystemcheck schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:14:
Zijn er meer mensen die de Imperium LL Rom v7.0 al gebruiken? Ik draai nu een tijdje op V6.0 met de bijbehorende kernel 1.7. 'k Heb m'n phone aardig underclocked en undervoltaged en ben ERG happy met de combinatie van performance, zeer goede accuduur en stabiele rom (met Touchwiz).
Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn...
Welke tweakers heb je doorgevoerd?
Met GE op Imperium kernel haalde ik nog geen dag (niet uitvoerig getest), heb vervolgens AEL kernel opgezet, lijkt goed te gaan, geen tweaks (zou niet weten wat ik zou kunnen aanpassen).
STweaks is pre-installed bij Imperium LL.
Heb de apps GreenPower en Greenify draaien (niet via xposed of zo).
'k Was nog niet tevreden genoeg met 't resultaat, dus vervolgens de volgende aanpassingen daar 'bovenop' gedaan, deze leveren mij +/- 20% extra op t.o.v. enkel GreenPower en Greenify.
Ik gebruik m'n toestel niet voor gamen of uitgebreid video kijken. Wel gmail+exchange+nieuws+facebook+whatsapp/messenger; de algemene dagelijkse activiteiten.
CPU
SCHED_MC : 2
DEFAULT CPU GOVERNOR: Smartmax
CPU MAX FREQUENCY: 1566000
CPU MIN FREQUENCY: 384000
CPU VOLTAGE CONTROL
1890 MHZ: 1150000
1782 MHZ: 1100000
1674 MHZ: 1050000
1566 MHZ: 987500
1458 MHZ: 975000
1350 MHZ: 962500
1242 MHZ: 937500
1134 MHZ: 925000
1026 MHZ: 900000
918 MHZ: 875000
810 MHZ: 862500
702 MHZ: 850000
594 MHZ: 850000
486 MHZ: 850000
384 MHZ: 837500
MSM THERMAL TUNING (Aangepast omdat m'n telefoon oververhit raakte tijdens laden in de auto + Waze + Autoboy Blackbox)
CPU TEMP CONTROL: Intelli Temp Control Dual
MAX ONLINE CPU'S: Core0,1
CORE MAX HEAT: 70C
CPU MAX HEAT: 75C
CPU MAX HEAT (throttle): 5C
GPU CLOCK CONTROL
DEFAUTL GPU GOVERNOR: Simple
Bedankt!dasystemcheck schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:50:
STweaks is pre-installed bij Imperium LL.
Heb de apps GreenPower en Greenify draaien (niet via xposed of zo).
'k Was nog niet tevreden genoeg met 't resultaat, dus vervolgens de volgende aanpassingen daar 'bovenop' gedaan, deze leveren mij +/- 20% extra op t.o.v. enkel GreenPower en Greenify.
Ik gebruik m'n toestel niet voor gamen of uitgebreid video kijken. Wel gmail+exchange+nieuws+facebook+whatsapp/messenger; de algemene dagelijkse activiteiten.
-knip-
[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 02-06-2015 09:24 ]
Beide zijn redelijke alternatieven.
Nee nog niet, zal eens kijken of dat nodig is / een keer proberen. Ik heb nog nooit meer dan een dag gehaald met mijn GS4, ik merk dat ik dat steeds meer vervelender begin te vinden en wil dan ook niet echt veel inleveren in gebruikservaringdasystemcheck schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:54:
Heb je SetCPU of No-frills CPU Control al eens geprobeerd?
Beide zijn redelijke alternatieven.
Met een kleine verlaging van de CPU Max Freq. heb ik geen probleem en mer ik ook weinig van (in gebruiksbeleving)
Probeerde t vandaag weer, vantevoren via recovery een backup gemaakt. Tijdens t encrypten gaat het weer fout. Backup wilt er ook niet op..
Iemand tips en advies?
Tijd om over te gaan op iets anders. Snel, lollipop, zonder teveel onzin, maar vooral ook stable. Uiteraard op basis van google, touchwiz wil ik niets mee te maken hebben.
Welke moet ik hebben? CM meest populair lijkt het? Als ik kijk bij stable versies zie ik dat ik versie 10 krijg en bij nightly versie versie 12. Nogal een groot verschil? Ik heb helaas voorlopig geen tijd om er 10 uit te proberen, dus vandaar dat ik jullie mening even pols.
[ Voor 5% gewijzigd door Buntmans op 09-06-2015 16:38 ]
Ik zet vanavond CM12 nightly er op, in de hoop dat de boel dan wel blijft draaien. Ik laat t wel even weten morgen hoe die is.Buntmans schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:35:
ik gebruik nu al best lang de custom roms van SLIMroms. Nu op mijn S4 en daarvoor op mijn S2. Altijd erg tevreden mee geweest. Altijd snelle roms zonder onzin en regelmatig updates. Echter sinds enige maanden lijkt development stil te liggen. Er is een alpha build voor LP waarvan de GPS niet goed werkt en thats it.
Tijd om over te gaan op iets anders. Snel, lollipop, zonder teveel onzin, maar vooral ook stable. Uiteraard op basis van google, touchwiz wil ik niets mee te maken hebben.
Welke moet ik hebben? CM meest populair lijkt het? Als ik kijk bij stable versies zie ik dat ik versie 10 krijg en bij nightly versie versie 12. Nogal een groot verschil? Ik heb helaas voorlopig geen tijd om er 10 uit te proberen, dus vandaar dat ik jullie mening even pols.
Als je een stabiele schone LP ROM wil dan raad ik je de GPE ROM aan:Buntmans schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:35:
ik gebruik nu al best lang de custom roms van SLIMroms. Nu op mijn S4 en daarvoor op mijn S2. Altijd erg tevreden mee geweest. Altijd snelle roms zonder onzin en regelmatig updates. Echter sinds enige maanden lijkt development stil te liggen. Er is een alpha build voor LP waarvan de GPS niet goed werkt en thats it.
Werkt hier perfect!
[ Voor 74% gewijzigd door Koldur op 09-06-2015 17:23 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Deze erop gezet er werkt idd prima!Koldur schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:22:
[...]
Als je een stabiele schone LP ROM wil dan raad ik je de GPE ROM aan:
Werkt hier perfect!
Enige wat ik niet kan vinden is:
-We have an option for material dark Setting
Zoals ik het lees was het eerst een bestand dat je moest fashen. Die zit er ook nog bij, voor 4.4.4. Nu zou het een optie in de settings moeten zijn (net zoals bij SLIMrom). Ik kan hem echter nergens vinden. Al dat wit doet pijn aan mijn ogen! (en lijkt me ook niet optimaal voor batterij).
Kijk dan even hier:Buntmans schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:13:
[...]
Deze erop gezet er werkt idd prima!
Enige wat ik niet kan vinden is:
-We have an option for material dark Setting
Zoals ik het lees was het eerst een bestand dat je moest fashen. Die zit er ook nog bij, voor 4.4.4. Nu zou het een optie in de settings moeten zijn (net zoals bij SLIMrom). Ik kan hem echter nergens vinden. Al dat wit doet pijn aan mijn ogen! (en lijkt me ook niet optimaal voor batterij).
https://romhut.com/roms/danvdh-googleedition
Bij de add-ons staan wat dingen wat de boel zwart moet maken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Als ik ik een ander land ben, verandert de telefoon de APN instellingen en kiest een andere APN setting. Doe moet ik dan handmatig weer naar live.vodafone.nl zetten zodat data weer werkt. Dat is vrij vervelend. Plus dat ik de telefoon per definitie moet herstarten mocht ik bij een ander netwerk komen. Even op flight mode en er weer af heeft geen effect.
Ergens is er dus een probleem met de registratie op het netwerk. Ook geeft de telefoon niet aan op wat voor netwerk je zit in het buitenland. Ik weet dus niet of ik 4G heb, 3G, of geen van beiden. Dat kan vervelend zijn als het bereik wat minder is.
Heb je dit al gemeld in het XDA topic?Hann1BaL schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:41:
Enige nadeel wat ik heb met de GPE op mijn S4 van Danvdh:
Als ik ik een ander land ben, verandert de telefoon de APN instellingen en kiest een andere APN setting. Doe moet ik dan handmatig weer naar live.vodafone.nl zetten zodat data weer werkt. Dat is vrij vervelend. Plus dat ik de telefoon per definitie moet herstarten mocht ik bij een ander netwerk komen. Even op flight mode en er weer af heeft geen effect.
Ergens is er dus een probleem met de registratie op het netwerk. Ook geeft de telefoon niet aan op wat voor netwerk je zit in het buitenland. Ik weet dus niet of ik 4G heb, 3G, of geen van beiden. Dat kan vervelend zijn als het bereik wat minder is.
CWMR geinstalleerd: check.
ROM op externe sd geknald: check. (wel via een kaartlezer, want Android zelf kon er niets mee. Gaar systeem.)
Booten in recovery, geen probleem.
Installeer CM12.1 laatste nightly: check.
Boot: weer terug bij standaard firmware.
...
Nonprofit.. Nu heb ik het idee dat ik iets mis?

Iemand nog een CM12.1-rom die wel fatsoenlijk werkt?
[ Voor 16% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-06-2015 12:10 ]
Bij mij kwam ik in een bootloop terecht (nightly van 23-06). Elke keer ging Android eerst alle apps optimaliseren, om vervolgens in de UI te crashen en een reboot te doen. Om vervolgens weer alle apps te optimaliseren, en zo verder.. Na het installeren van de nightly van 22-06 ging het wel goed. Maar ik ben best huiverig om nu te updaten zonder een backup te maken..Racing_Reporter schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:07:
Wat een buggy bende met de nightlies, die laatste van vandaag. Simkaart niet herkend, Bluetooth delen is stuk en de dialer reageert ook nergens op
Iemand nog een CM12.1-rom die wel fatsoenlijk werkt?
Waarom zou je uberhaupt een update doen / andere ROM flashen zonder eerst een backup te maken?ChokingHazard schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:18:
[...]
Bij mij kwam ik in een bootloop terecht (nightly van 23-06). Elke keer ging Android eerst alle apps optimaliseren, om vervolgens in de UI te crashen en een reboot te doen. Om vervolgens weer alle apps te optimaliseren, en zo verder.. Na het installeren van de nightly van 22-06 ging het wel goed. Maar ik ben best huiverig om nu te updaten zonder een backup te maken..
Omdat ik met het flashen van zowel CM 10, 11 en 12 nooit problemen heb gehad met het flashen van nightlies. Dat is bij mij pas sinds 12.1. Voortaan toch maar backups makenAllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:20:
[...]
Waarom zou je uberhaupt een update doen / andere ROM flashen zonder eerst een backup te maken?
De laatste keer dat ik dat geprobeerd heb, kwam ik er achter dat je er alleen mag posten als je al minimaal zoveel posts geplaatst hebt.
Dat lijkt mij een relatief bizarre eis, er zouden dan in elk topic nogal weinig posts staanHann1BaL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:45:
De laatste keer dat ik dat geprobeerd heb, kwam ik er achter dat je er alleen mag posten als je al minimaal zoveel posts geplaatst hebt.
Die eis geldt alleen in de dev sectiesBrad Pitt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Dat lijkt mij een relatief bizarre eis, er zouden dan in elk topic nogal weinig posts staan

SuperSU ook geflashed vanuit recovery?Racing_Reporter schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:42:
Potver. Wilde nog wat cpu-tweaks doen... Is de root access verdwenenEr zijn meer mensen die daar last van hebben gehad met CM12.1. Grmbl.. dan maar zo aanhouden denk ik, ik blijf niet bezig.
Dat probleem had ik ook, SuperSU verwijderen lostte het probleem op. Sinds CM12 (of 12.1) is er een ingebouwde root-manager aanwezig die problemen op kan leveren als er een andere Superuser-app is geïnstalleerd.Racing_Reporter schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:42:
Potver. Wilde nog wat cpu-tweaks doen... Is de root access verdwenenEr zijn meer mensen die daar last van hebben gehad met CM12.1. Grmbl.. dan maar zo aanhouden denk ik, ik blijf niet bezig.
Via TWRP geregeld denk ik dan..? Bij mij zeurde hij juist voordat ik SuperSU installeerde, dat het mis was. Maar als ik geen root had gehad, had ik ook via TWRP natuurlijk niet de recovery in kunnen komen.ChokingHazard schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:45:
[...]
Dat probleem had ik ook, SuperSU verwijderen lostte het probleem op. Sinds CM12 (of 12.1) is er een ingebouwde root-manager aanwezig die problemen op kan leveren als er een andere Superuser-app is geïnstalleerd.
Nee, dat zit standaard zo in CM. Die overruled SuperSU. Die heb ik daarna verwijderd, root heb ik dus nog steeds.Racing_Reporter schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:52:
[...]
Via TWRP geregeld denk ik dan..? Bij mij zeurde hij juist voordat ik SuperSU installeerde, dat het mis was. Maar als ik geen root had gehad, had ik ook via TWRP natuurlijk niet de recovery in kunnen komen.
Voor de hand ligt voor mij om CM12.1 te nemen, maar ik vind het jammer dat ze sinds CM10.3 geen Milestone releases meer doen, maar vooralsnog alleen maar nightlies. Ik vind CM erg relaxt, maar het moet wel een beetje betrouwbaar zijn voor dagelijks gebruik. Is CM12.1 al aan te raden daarvoor? Of kan ik beter CM12 nemen voor nu? En wat zijn de grootste bugs/ontbrekende dingen nu nog?
Ik weet niet welke versie van de S4 je hebt (ik had zelf de jfltexx) maar het grootste probleem daarop was de kleurweergave. De kleur groen was te zeer aanwezig. Dit was wel te tweaken door de kleurkalibratie anders in te stellen maar fijn was anders. Dit is op zowel CM 12 als 12.1. Verder weet ik uit het XDA-topic dat er veel mensen klagen over bluetooth, die schijnt niet goed te werken. Verder vond ik dat de accu erg snel leeg was, maar dit kan ook aan eigen instellingen hebben gelegen.LowTone schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:26:
Ik draai al een flinke tijd de laatste Milestone release van CM10.3, maar vind het nu wel eens tijd wat te upgraden.
Voor de hand ligt voor mij om CM12.1 te nemen, maar ik vind het jammer dat ze sinds CM10.3 geen Milestone releases meer doen, maar vooralsnog alleen maar nightlies. Ik vind CM erg relaxt, maar het moet wel een beetje betrouwbaar zijn voor dagelijks gebruik. Is CM12.1 al aan te raden daarvoor? Of kan ik beter CM12 nemen voor nu? En wat zijn de grootste bugs/ontbrekende dingen nu nog?
Als je overdag de beschikking hebt over een lader is hij wel geschikt voor daily use. Op CM 11 (KitKat) was de accuduur stukken beter, dus wellicht is het aan te raden om die te gaan gebruiken. Op mijn S4 was die prima stabiel.
En wat CM algemeen betreft, er zijn inderdaad geen Milestones meer. Ook geen stables, voor zover ik weet alleen Nightlies en Snapshots. De laatste Snapshot is er een voor CM11.
[ Voor 6% gewijzigd door ChokingHazard op 06-07-2015 11:31 ]
Heb idd de jftlexx. Dat teveel groen is mij nooit opgevallen eigenlijk. Niet een blauwe maandag gevalletje?
Dat zit dan ook alleen in CM 12 en 12.1. En nee, geen blauwe maandag error, er wordt door meerdere mensen over geklaagd.LowTone schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:42:
Heb idd de jftlexx. Dat teveel groen is mij nooit opgevallen eigenlijk. Niet een blauwe maandag gevalletje?
Ik heb er nu geen last meer van, heb mijn S4 ingeruild voor de Note 4. Helaas is mijn S4 een leasetoestel dus mag hem niet houden, anders ging ik er zeker nog wat dingen mee proberen. Maar helaas, hij is teruggegaan naar stock Android
Ah vandaar. Ik heb bijna vakantie, dan zal in eens een potje gaan flashenChokingHazard schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:22:
[...]
Dat zit dan ook alleen in CM 12 en 12.1. En nee, geen blauwe maandag error, er wordt door meerdere mensen over geklaagd.