Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14
Ik maak gebruik van de GPE 4.4.4, en krijg sinds een week de melding dat ik kan updaten naar 5.0.0
Via de telefoon kun je dan de update van zo'n 500 mb downloaden. zodra de download klaar is kan ik een reboot doen om de update te installeren.
Ik krijg dan deze melding tijdens de installatie

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/tweakers/IMG-20141223-WA0012.jpg?_subject_uid=18873097&w=AAC_Ziv-TFp_y8q2TZl4iyxLFhoXtOhwjroE0ePWVFcpVA

Als ik dan een keer op het scherm tik, krijg ik de volgende melding:
https://dl-web.dropbox.co...s/IMG-20141223-WA0013.jpg?
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/tweakers/IMG-20141223-WA0013.jpg?_subject_uid=18873097&w=AAAbIfkJ0FN7RrAyaMOiV1clOQp3JNwO71fvXMqKZwf_7A

Als ik dan voor de 2e optie kies, Install Untrusted zip krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/tweakers/IMG-20141223-WA0014.jpg?_subject_uid=18873097&w=AADyZTe1zrIFusUEXPvIUHZnmEQcIwKr05TTN1KSaTBSSA

Nadat ik dan Fix Root kies reboot het toestel. De update wordt dan niet geïnstalleerd.

Hoe zou ik de update alsnog kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Dat is de Google-melding voor de echte GPE-toestellen. Als je een niet-GPE foon hebt, kan je beter via XDA ja ROM updaten :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb die rom van dvdh GE erop gezet maar ik heb geen gps? als ik sygic opstart dan zijn er geen satellieten zichtbaar. Moet ik iets veranderen?
(Ik kwam van een 4.4.4 rom en daar werkte het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Locatie aan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:22:
hallo, ik heb die rom van dvdh GE erop gezet maar ik heb geen gps? als ik sygic opstart dan zijn er geen satellieten zichtbaar. Moet ik iets veranderen?
(Ik kwam van een 4.4.4 rom en daar werkte het wel)
Ik zat vanmiddag in Frankrijk, daar de GPE geflashed, op de terugweg van het vliegveld in Belgie, zonder ingelogd te zijn op een netwerk had ik binnen 20 seconden een fix.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Nieuwe danvdh rom eens kijken of ota werkt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sphere schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:56:
Nieuwe danvdh rom eens kijken of ota werkt.
Waar vind jij een nieuwe dan? De laatste die ik zie is van gisteren... Die is trouwens rete stabiel, ik draai 'm al vanaf de 18e en hij is zonder wijzigingen gereleased (alleen een kernel upgrade, maar dat zie ik los van een ROM).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• sphere

sphere

Debian abuser

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353

Update van vandaag met datum 20141224.

Ik heb trouwens ook iets gevonden dat ik niet werkend krijg: tan codes per SMS van ING komen niet meer aan. Vrij irritant.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die build is dus van gistermiddag. Blijkt overigens ook uit het build nummer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ow?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rVanrF0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Hier idem, geen OTA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Ik heb de rom net op mijn i9505 gezet, werkt op zich goed...behalve het bellen en mobiel internet. Alleen noodoproepen. Toch wordt mijn sim kaart wel herkend, want ik moet wel mijn pincode intoetsen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Edit: Hij geeft aan bij opstarten dat de simkaart is vergrendeld en dat ik contact moet opnemen met mijn provider

[ Voor 82% gewijzigd door ewal op 28-12-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Zelfde verhaal hier. Ik zie geen OTA update terwijl die er wel zou moeten zijn.

OTA
ewal schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:54:
Edit: Hij geeft aan bij opstarten dat de simkaart is vergrendeld en dat ik contact moet opnemen met mijn provider
Die melding zie ik ook bij het opstarten. Volgens mij is dat normaal. Als ik vervolgens mijn pincode intoets kan ik daarna gewoon bellen en alles.

[ Voor 46% gewijzigd door InZane op 29-12-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heeft er iemand hier vodafone met lollipop of die danvdh rom? Ik kan wel sms versturen maar niet ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is geen probleem van de rom, maar van 5.0.0, en onder andere de reden dat 5.0.1 zo snel verscheen (onlangs al opgevolgd door 5.0.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik kan niet bellen en internetten na het invoeren van de pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ewal schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:53:
Ik kan niet bellen en internetten na het invoeren van de pincode
Apn juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

AllSeeyinEye schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:30:
Dat is geen probleem van de rom, maar van 5.0.0, en onder andere de reden dat 5.0.1 zo snel verscheen (onlangs al opgevolgd door 5.0.2).
Dat was met versturen. En dat werkte wel, maar er werden kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Waar vind ik apn en wat moet daar ingesteld staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ewal schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:38:
[...]

Waar vind ik apn en wat moet daar ingesteld staan ?
System settings / more / mobile networks / apn

Wat er moet staan vind je op de website van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
dit gaat alleen op voor mobiel netwerk en heeft niks te maken met bellen
in mijn geval zal het probleem ergens anders liggen, kan alleen maar noodoproepen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:35:
[...]

Zelfde verhaal hier. Ik zie geen OTA update terwijl die er wel zou moeten zijn.

[afbeelding]

[...]

Die melding zie ik ook bij het opstarten. Volgens mij is dat normaal. Als ik vervolgens mijn pincode intoets kan ik daarna gewoon bellen en alles.
Inmiddels maar bijgewerkt via TWRP (dirty upgrade). Voelt een heel stukje rapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik hoop dat er gauw een versie komt gebaseerd op 5.0.1 of hoger dan flash ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 13:31
Is er inmiddels een (veilige) manier om GT-I9515 te rooten? Wanneer ik op XDA kijk, zie ik dat er nogal wat issues zijn m.b.t. dit model. Towelroot geeft in ieder geval een foutmelding. Zijn er hier mensen met hetzelfde model die deze succesvol geroot hebben?

Ik heb overigens niet de intentie om een andere ROM te gebruiken, ik wil enkel root om de bloatware tactisch te demonteren. >:)

Edit : Towelroot is uiteindelijk gelukt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Raek op 30-12-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Mooie OTA van Danvdh. Met Aroma installer. Zelf kiezen welke launcher, camera, sms-app, etc. Erg cool :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 01-01-2015 11:16 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:16:
Mooie OTA van Danvdh. Met Aroma installer. Zelf kiezen welke launcher, camera, sms-app, etc. Erg cool :)
Ik vond 'm vanmorgen ook. Ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Voor de mensen die het aandurven, er is op XDA ook een 5.0.2 rom te vinden van AntaresOne met de Alucard kernel, welke nog weer sneller is dan de AOSP versie van DanVH . Enige echt niet te overkomen probleem die ik ermee heb is dat de external_sd wel zichtbaar is maar niet meer standaard uitgelezen wordt. Best lastig als je daar al je muziek op hebt staan.

Ook de AOSP 5.0 van Kangapop is een aanrader, iets meer batterydrain dan DanVH en AntaresOne maar wel standaard een betere DSP en geen laggy bluetooth audio ..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heeft CM12 de bluetooth problemen inmiddels verholpen dan? Ik kreeg constant reboots zodra m'n car kit verbonden was. Ook tijdens het bellen. Vanaf de eerste build GPE dat gebruikt en nooit meer last gehad. Dan's ROM gebruikt trouwens CM DSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
De AntaresOne is een CM12 unofficial, Dan is een AOSP based (GPE) rom inderdaad.
Bluetooth is op XDA ook voor de andere Lollipop roms een workaround voor te vinden, in audio_poliicy.conf moeten een aantal regels aangepast worden waardoor de "laggy" bluetooth opgelost wordt.

Het rebooten icm bluetooth heb ik overigens bij geen van de door mij geteste roms gehad, ik gebruik een Ford Sync bluetooth carkit in een 2014 Fiesta en thuis een BT-AS200 adapter op mijn Pioneer receiver . Alleen het "onderwater geluid" en vertraging tijdens A2DP was een steeds terugkerend probleem tot de 24-12 builds . Erna werd door een hoop CM rombuilders de gewijzigde audio_policy.conf toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

GPE voor de S4 is toch geen AOSP? Er zitten proprietary drivers in voor de camera neem ik aan, en al die closed-source drivers die je nodig hebt voor een fatsoenlijke telefoon rom.

Ik dacht dat 5.0.2 een update was speciaal voor de nexus 7 2012 die sinds lollipop nogal stukkig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nope, GPE is een Samsung rom met Samsung driver support, volgens Google richtlijnen. Geen AOSP. De GPE voor de S4 zit overigens nog op 5.0.0 totdat Samsung 'm weer update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb net een verse rom getest van Danvdh waarin het vodafone sms probleem is opgelost. Nog even kijken naar de kosten en dan is het verder wel goed denk ik. Doneer aan deze man als je zijn rom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:37:
Nope, GPE is een Samsung rom met Samsung driver support, volgens Google richtlijnen. Geen AOSP. De GPE voor de S4 zit overigens nog op 5.0.0 totdat Samsung 'm weer update.
Hoeveel scherm aan tijd haal je ongeveer op een lading op de dandvh rom? Ik heb de S5 looks van de port ook wel gezien, tijd voor een andere rom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Iemand ideetje waar de ota de rom download? Ik probeer hem te flashen vanuit twrp maar ik vind hem nooit :D

Never mind, download was steed corrupted en vandaar dat ik hem niet vond.

Btw de laatste versie is al up to date gebracht met 5.0.1, dus feitelijk is het 5.0.1, ook al staat er 5 in de versie.

[ Voor 48% gewijzigd door SadisticPanda op 04-01-2015 14:20 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
azz_kikr schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:10:
Btw de laatste versie is al up to date gebracht met 5.0.1, dus feitelijk is het 5.0.1, ook al staat er 5 in de versie.
Sinds de update van vandaag staat er netjes 5.0.1 bij mij. Ben nog steeds erg blij met deze ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Iemand ook problemen? Dat als telefoon in deep sleep gaat, dat alle data weg gaat? Tot de phone uit deep sleep gehaald wordt, dan komen alle mails en whatsappjes binnen.

Deep sleep is nice, maar mijn telefoon gaat verdorie in coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
azz_kikr schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:18:
Iemand ook problemen? Dat als telefoon in deep sleep gaat, dat alle data weg gaat? Tot de phone uit deep sleep gehaald wordt, dan komen alle mails en whatsappjes binnen.

Ook op 3G/4G of alleen met wifi? In laatste geval staat misschien aan dat je wifi uit gaat als je scherm ook uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
azz_kikr schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:18:

Misschien spaarstand aan? Die schopt achtergrondprocessen namelijk in coma.

@Brad

Hoe vind je de GPE rom van dandvh bevallen? Ik lees positieve reacties maar het voor mij op dit moment het belangrijkste, battery life, kan ik weinig over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Franco10 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:05:
[...]

@Brad

Hoe vind je de GPE rom van dandvh bevallen? Ik lees positieve reacties maar het voor mij op dit moment het belangrijkste, battery life, kan ik weinig over lezen.
Niet Brad, wel een long time gebruiker (en tester) van deze ROM.

Batterijgebruik hangt voor de volle 100% af van hoe jij je toestel gebruikt. Als ik het scherm instel op niet vanzelf uitgaan, dan haal ik rustig 8 tot 10 uur schermtijd.

Bij 'normaal' gebruik, waarbij ik zelden een spelletje speel, locatie uit heb staan, maar bluetooth, wifi en LTE permanent aan, Inbox en Exchange en bijna alle Google diensten auto sync, haal ik zo'n 3,5 tot 4,5 uur schermtijd in een tijdsbestek van 18 uur (dan gaat ie sowieso aan de lader want nacht). Dit is voor mij niet anders dan CM12, CM11, GPE4.4/4.2. Ik gebruik dan vrij veel Chrome, G+, Tapatalk en Facebook.
Wel heb ik Greenify om een aantal weinig gebruikte apps/processen die voor mij niet hoeven te syncen, in slaap te brengen.

Maar als je spelletjes gaat spelen, zal je schermtijd aanmerkelijk korter zijn.
Als je Fb synct, zal je batterij aanmerkelijk korter mee gaan.
Als je geen Exchange gebruikt, zal je batterij het juist weer langer volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Niet Brad, wel een long time gebruiker (en tester) van deze ROM.

Batterijgebruik hangt voor de volle 100% af van hoe jij je toestel gebruikt. Als ik het scherm instel op niet vanzelf uitgaan, dan haal ik rustig 8 tot 10 uur schermtijd.

Bij 'normaal' gebruik, waarbij ik zelden een spelletje speel, locatie uit heb staan, maar bluetooth, wifi en LTE permanent aan, Inbox en Exchange en bijna alle Google diensten auto sync, haal ik zo'n 3,5 tot 4,5 uur schermtijd in een tijdsbestek van 18 uur (dan gaat ie sowieso aan de lader want nacht). Dit is voor mij niet anders dan CM12, CM11, GPE4.4/4.2. Ik gebruik dan vrij veel Chrome, G+, Tapatalk en Facebook.
Wel heb ik Greenify om een aantal weinig gebruikte apps/processen die voor mij niet hoeven te syncen, in slaap te brengen.

Maar als je spelletjes gaat spelen, zal je schermtijd aanmerkelijk korter zijn.
Als je Fb synct, zal je batterij aanmerkelijk korter mee gaan.
Als je geen Exchange gebruikt, zal je batterij het juist weer langer volhouden.
Dank voor de uitgebreide info!

Momenteel haal ik rond de 4,5 uur denk ik, met af en toe een kwartier gamen (tijdens de 'boodschappen' ofzo :+). Als je een hele dag op de bank donkere apps draait haal je natuurlijk een stuk meer.

Zoals jij het nu beschrijft denk ik dat het aardig overeen komt met de sammy based kitkat. Als je een dag thuis zit en 6 uur lang aan het browsen bent, dan haal je veel meer scherm tijd. Maar voor een afwisselende dag waar 100>0 langer duurt en je veel synct, is gemiddeld 4 uur prima.

Als ik me over het xposed-loze gebruik heen kan zetten ga ik het erop gooien, nogmaals dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Franco10 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Misschien spaarstand aan? Die schopt achtergrondprocessen namelijk in coma.

@Brad

Geen batterij saver of andere tools.
Ik heb zelf wat zitten prutsen, en onder apn's stonden er 8-tal APN's. Ik zit zelf bij Mobile Vikings (virtuele provider die base netwerk gebruikt). Ik heb alle non-MV apn geschrapt en dit lijkt te werken,

Nu enkel nog te vinden waarom Settings -> interface altijd crasht -:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

azz_kikr schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Geen batterij saver of andere tools.
Ik heb zelf wat zitten prutsen, en onder apn's stonden er 8-tal APN's. Ik zit zelf bij Mobile Vikings (virtuele provider die base netwerk gebruikt). Ik heb alle non-MV apn geschrapt en dit lijkt te werken,
Onzin, want je gebruikt er maar een van.
Nu enkel nog te vinden waarom Settings -> interface altijd crasht -:s
Omdat je het draadje op xda niet gelezen hebt, noch daar gezocht hebt. Het staat er werkelijk waar tenminste 10 keer in. Clear data van interface.apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:17:
[...]
Onzin, want je gebruikt er maar een van.
Onzin voor jou, oplossing voor mij.
Werkt nu deftig (als ik de andere APNS terug toevoeg, is het terug naar de vaantjes). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Heeft iemand een 5.0 Lollipop ROM die volledig vloeiend werkt? Ik heb gisteren GPE geprobeerd waar hierboven over wordt gepraat, maar die lagt heel erg veel, bijvoorbeeld op Tweakers.net of in Play Newsstand.Op dit moment heb ik Cyanogenmod 12 erop staan, maar ook die is een stuk minder vloeiend dan ik zou verwachten. Een Moto E is nog vloeiender dan beide ROMS die ik nu op de S4 heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thefal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:53:
Ik heb gisteren GPE geprobeerd waar hierboven over wordt gepraat, maar die lagt heel erg veel
GPE is, imho, smooth as a baby's bottom..
bijvoorbeeld op Tweakers.net
De app of gewoon via de site? De app sucks en via de site (met een goede browser, Chrome sucks ook) is 'ie hier ook gewoon smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
[ROM]【5.0.1】Google Play Edition 【JFLTE-GPE】 - 01-12-2015

Bovenstaande draait echt totaal niet vloeiend bij mij. Niet in apps als Newsstand, niet in Chrome, niet in andere browsers, zelfs niet in Settings! En dat zonder dat er andere apps geinstalleerd staan, daarna wordt het alleen maar erger. Nu is er allemaal wel mee te leven en had het veel erger kunnen zijn, maar zoals gezegd draait een stock Moto E (zonder ART) op dit moment vloeiender...

Vanavond maar eens Googy-Max3 kernel proberen, kijken of dat wat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thefal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:07:
Bovenstaande draait echt totaal niet vloeiend bij mij.
Full wipe?
Vanavond maar eens Googy-Max3 kernel proberen, kijken of dat wat helpt...
Kidding, no?

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 12-01-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Full Wipe al geprobeerd ;) En ik zit nu op CM12, want die lijkt iets vloeiender te lopen, dus daarop ga ik Googy proberen. Anders ga ik vanavond maar eens kijken of Kitkat wel beter draait als er geen suggesties zijn waar het aan zou kunnen liggen..

[ Voor 84% gewijzigd door thefal op 12-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:59

Meller

Much to learn, you still have

Raek schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:23:
Is er inmiddels een (veilige) manier om GT-I9515 te rooten? Wanneer ik op XDA kijk, zie ik dat er nogal wat issues zijn m.b.t. dit model. Towelroot geeft in ieder geval een foutmelding. Zijn er hier mensen met hetzelfde model die deze succesvol geroot hebben?

Ik heb overigens niet de intentie om een andere ROM te gebruiken, ik wil enkel root om de bloatware tactisch te demonteren. >:)

Edit : Towelroot is uiteindelijk gelukt! _/-\o_
Kan je er iets meer over vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen, want ik heb towelroot geïnstalleerd, maar "deze telefoon wordt niet ondersteund" is de melding. thanx

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb zelf ook de Danvdh 5.0 ROM, Danvdh-GPE-5-12172014, er op staan, maar erg vloeiend lijkt het niet te werken. Alles doet het, maar vanuit een notificatie naar een app duurt vrij lang. Tussendoor best even wat locks.

De batterijtijd is echter geweldig. Wat een vooruitgang. Ik kom van 4.4.4 Google Edition, maar de batterijduur van deze ROM is echt geweldig, zonder enige vorm van ingestelde energiebesparing.

Er is ook geen OTA update beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/Screenshot_2015-01-13-09-40-52.png?_subject_uid=53796584&w=AADnu4FBDwHAQZbDdpmqlGuunIyWCUZs10bWUkTtsV3SYw

Iemand nog een tip? eventueel handmatige update zonder alle apps en instellingen kwijt te raken?

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:44:
Iemand nog een tip? eventueel handmatige update zonder alle apps en instellingen kwijt te raken?
Zipje downloaden, dirty flashen (geheel niet aan te raden met jouw oude versie Rom), klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Zipje downloaden, dirty flashen (geheel niet aan te raden met jouw oude versie Rom), klaar :)
Minder dan een maand oud is blijkbaar al oud? Wat is de meest recente versie? Want het is wel wat vervelend, om dit elke keer te moeten doen :)

En zou dat gaan helpen met de smoothness? Wat is de ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:48:
Minder dan een maand oud is blijkbaar al oud? Wat is de meest recente versie? Want het is wel wat vervelend, om dit elke keer te moeten doen :)
Normaal is het ook niet zo'n probleem maar de dev heeft duidelijk aangegeven dit wél te doen :)
En zou dat gaan helpen met de smoothness? Wat is de ervaring daarmee?
Ik vind de Rom echt supersmooth. Kan mij niet voorstellen dat men het tegen vindt vallen, maar YMMV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Normaal is het ook niet zo'n probleem maar de dev heeft duidelijk aangegeven dit wél te doen :)

[...]

Ik vind de Rom echt supersmooth. Kan mij niet voorstellen dat men het tegen vindt vallen, maar YMMV :P
Downloading JFLTE-GPE-20150112
Dat moet m zijn dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:54:
Downloading JFLTE-GPE-20150112
Dat moet m zijn dan..
Yes! Supermooie Aroma installer en smooth as can be (imho) :P

Dit zijn trouwens de donkere settings en de teal dialer, mocht je dat willen kiezen in Aroma:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-01-13-10-05-35_Hjrsgs420150113_100542s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-01-13-09-58-41_jpDsgs420150113_095848s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Yes! Supermooie Aroma installer en smooth as can be (imho) :P

Dit zijn trouwens de donkere settings en de teal dialer, mocht je dat willen kiezen in Aroma:

[afbeelding] [afbeelding]
Welke custom recovery heb je draaien? De vorige versie van deze ROM kon ik namelijk niet installeren omdat de zip niet geaccepteerd werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:49:

Zat er al bijna te denken een video ervan te maken, dus als je echt benieuwd bent.. :+

Ik heb nu CM12 erop staan met Googy kernel, dat draait een stuk beter nu. Ik bedacht me net dat met GPE mijn toestel ook aardig warm werd, dus ik heb die gisteren er nog even tijdelijk opgezet. Een CPU-appje erop gezet en toen bleek dat de CPU vaak niet zijn maximum haalde maar bleef throttelen rond de 810MHz. Het toestel uitzetten, paar minuten wachten en weer aanzetten zorgde ervor dat het toestel weer redelijk vloeiend draaide, maar na een paar minuten werd het weer traag.

Volgende stap zou dan zijn kijken wat de CPU zo stresst (Met betterbatterystats oid) en evt de CPU undervoltenzodat die langer cool blijft lopen. Ik ben echter nu voorlopig tevreden met CM12. Undervolten gaan we alsnog doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:20:
Welke custom recovery heb je draaien? De vorige versie van deze ROM kon ik namelijk niet installeren omdat de zip niet geaccepteerd werd.
Versie 2.8.3.0 :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-01-13-10-27-51s.png
thefal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:23:
Zat er al bijna te denken een video ervan te maken, dus als je echt benieuwd bent.. :+
Oh ik geloof je wel hoor :P En ook dat CM12 soepel(er) draait. Heb deze nu ook op m'n G3 en draait verrassend goed, op de brakke camera uiteraard na.En de accuduur valt me ook voorlopig nog tegen.

Undervolten doet trouwens bijna niets voor je accuduur. Maar proberen mag natuurlijk altijd 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 13-01-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:20:
[...]

Ik gebruik TWRP 2.8.3.0.
Dan(vdh) gebruikt en bouwt al zijn roms uitgaande van TWRP (en het ziet er zoveel beter uit dan CWM).

Oeh Brad, Play Store ui? Really? :Y)

Ik gebruik Material dark UI (https://drive.google.com/...seEJMcW8/view?usp=sharing)

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-01-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Ik gebruik TWRP 2.8.3.0.
Dan(vdh) gebruikt en bouwt al zijn roms uitgaande van TWRP (en het ziet er zoveel beter uit dan CWM).

Ik gebruik Material dark UI (https://drive.google.com/...seEJMcW8/view?usp=sharing)
Hmm, ik heb nog 2.8.1.0. Oude interface. Dat kan geen kwaad neem ik aan.
Even een backup draaien van de huidige ROM (die weer veel smoother draaide na 3 reboots, gek genoeg)

Ik maak me overigens niet druk om de looks van de recovery gui :) Ik zit daar niet continu in, haha 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:33:
[...]
Ja ik vind die kleurtjes superhandig. Hoef ik niet te lezen, klik op Rood, klaar. Word dagje ouder hè :'(

Welke baseband heb jij er nu op staan dan? Niet dat er een simcard in de S4 zit maar mocht ie naar mijn moeder gaan (of in de verkoop) vind ik het wel zo fijn als ding een beetje up to date is. GNJ5 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:41:
[...]

Ja ik vind die kleurtjes superhandig. Hoef ik niet te lezen, klik op Rood, klaar. Word dagje ouder hè :'(
:P. Ik geef er niet aan toe (wij zijn volgens mij ongeveer even oud).
Welke baseband heb jij er nu op staan dan? (...)vind ik het wel zo fijn als ding een beetje up to date is. GNJ5 zeker?
Heb al een tijd geen update er doorheen gegooid, wacht wel op de eerste die komt met de 5.0 Touchwiz update. Draai nu nog NK4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:48:
[...]
:P. Ik geef er niet aan toe (wij zijn volgens mij ongeveer even oud).
Ben van 1994, same as you ja 8)
Heb al een tijd geen update er doorheen gegooid, wacht wel op de eerste die komt met de 5.0 Touchwiz update. Draai nu nog NK4.
Oh ja da's ook wel een slimme. Wacht ik daar ook ff mee. Heb nog heeeel oude non-Knox versie er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Oi, toen was ik bijna klaar met de middelbare school :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:59:
Oi, toen was ik bijna klaar met de middelbare school :o
Kidding uiteraard hè, 1968 it is o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Erg vervelend, ik wil TWRP 2.8.1 upgraden naar 2.8.3, Gedaan via TWRP manager, maar nu kom ik er echt niet meer in. Het wordt allemaal niet makkelijker zo.... Irritant

Nu via Odin openrecovery-twrp-2.8.3.0-jfltexx geflasht, maar ik kom er niet :S |:(

Tenminste, niet door Power, Vol up & home knop.
Vanuit TWRP manager rebooten in recovery lukte wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Toestel uitzetten, vol up inhouden en dan power erbij drukken werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:27:
Toestel uitzetten, vol up inhouden en dan power erbij drukken werkt ook niet?
Dat werkte dus niet, maar via de app wel. Nu zit ik in de Aroma installer. Twijfel tussen stock en dark theme... Prachtige installer tot nu toe! Geweldig gemaakt. _/-\o_

Hoe snel die rom installeert, geweldig, nu zien wat het doet. Aanhouder wint, maar mijn telefoon had even geen zin. Zal wel door het weer komen.

Nu is hij weer keurige alle apps aan het installeren. De noodzaak van Titanium wordt ook al minder. Voor sommige apps heb je natuurlijk wel even de settings weer nodig, maar het meeste stel ik eenmalig wel weer in, op het moment dat ik het gebruik. De rom werkt en draait en nu even de tijd geven om te zien of het smoother blijft draaien. Ik hoef niet elke week een nieuwe ROM te installeren, maar ik wil van de Samsung meuk af zijn, terwijl de hardware gewoon goed is.

Elke keer als je na een tijdje de Samsung stock rom vervangt door een ander, heb je het gevoel dat je een nieuwe telefoon hebt die veel sneller is. Toch een goedkope manier van jezelf blij maken :)

[ Voor 55% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Helemaal ideaal is dat je nu de apps kan selecteren die geïnstalleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toch wel een probleem met deze ROM ontdekt: Ik ben de standaard email application kwijt.

Ook is de internal storage nu ineens bijna vol. Er staat dus toch meer data op, maar niet meer apps. Laat hij delen van de oude ROM er op staan? Iemand daar ervaring mee? Het is altijd lastig om te zien welke data je kunt verwijderen van je internal storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:10:
Toch wel een probleem met deze ROM ontdekt: Ik ben de standaard email application kwijt.
Gmail kan je toch uit de store halen? Dat is tegenwoordig immers de standaard app.
Ook is de internal storage nu ineens bijna vol. Er staat dus toch meer data op, maar niet meer apps. Laat hij delen van de oude ROM er op staan? Iemand daar ervaring mee? Het is altijd lastig om te zien welke data je kunt verwijderen van je internal storage
Welk deel? Hier heb ik een paar GB vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-01-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
In de Aroma kun je aangeven wel of geen Gmail... en inderdaad , je kunt Inbox of gmail ook uit de playstore downloaden dus ik zie even je punt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

burrfoot schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:19:
In de Aroma kun je aangeven wel of geen Gmail... en inderdaad , je kunt Inbox of gmail ook uit de playstore downloaden dus ik zie even je punt niet?
Het punt was dat ik naast Gmail ook Exchange gebruikte en de vorige, 5.0 versie van deze ROM via de standaard geinstalleerde aparte email app. Ik wist dus helemaal niet, tot nu, dat ik in de Gmail app ook een exchange account kan toevoegen.

Ik heb het liever gescheiden, werk en prive, maar daarmee is het probleem dus opgelost. Het had vooral met de verwachting te maken die ik had met de 5.0 versie van de ROM
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:17:

[...]

Welk deel? Hier heb ik een paar GB vrij.
Ik snap de vraag niet helemaal. De internal storage is veel voller dan hij hiervoor was, maar ik heb nog niet alle apps geinstalleerd. Dus zou het niet voller moeten zijn tov de 5.0 Danvdh versie van 17-12. Tenminste, ik had 1.5GB vrij en nu 300 MB en apps kunnen niet meer updaten. Even wat zaken verwijderd, maar ik vind dat wat vreemd. Ik ga wel foto's verplaatsen naar de SD-card.

[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:50:
[...]

[...]

Oh ja da's ook wel een slimme. Wacht ik daar ook ff mee. Heb nog heeeel oude non-Knox versie er op :)
Hoe gaat dat trouwens met deze rom icm de oude bootlader? Gewoon de rom flashen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:05:
Hoe gaat dat trouwens met deze rom icm de oude bootlader? Gewoon de rom flashen en klaar?
Mja heb er nog geen simcard in gehad... De S4 is niet meer m'n dagelijkse mobiel maar wil wel "bij" blijven.

Geen idee dus. Flashen ging uiteraard prima en Wifi doet het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:15:
[...]

Mja heb er nog geen simcard in gehad... De S4 is niet meer m'n dagelijkse mobiel maar wil wel "bij" blijven.

Geen idee dus. Flashen ging uiteraard prima en Wifi doet het ook :P
Aha thanks. Bij echoe had je destijds (denk nog steeds) de optie bij aroma of je op de oude of nieuwe zat. En mochten er problemen komen was dat met de Wifi, dus dan zit dat wel snor denk ik. Zit er in GPE eigenlijk een batterysaver modus? Die van sammy zelf (sluit weliswaar veel processen af) maar voegt wel wat extra levensduur toe als je in nood zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:10:
Vreemd, ik heb ruim 9GB vrij en er staat van alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De ROM, JFLTE-GPE-20150112, is zo smooth als half gesmolten boter. Fantastisch. Ik loop tegen 1 rariteit aan:
Als ik bel en de telefoon aan mn oor houd (toch geen vreemd gedrag) gaat het beeld op zwart. So far so good. Echter, als ik daarna de telefoon even op afstand houd (om iets op te zoeken of de telefoon op speaker te zetten) blijft het beeld op zwart.

Ik moet de telefoon uit "slaap" halen, unlocken met PIN en dan pas zie ik het scherm weer. Toch eens uitzoeken hoe dat komt. Verder is het een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb datzelfde. Ik heb diverse mensen horen praten over hercalibreren en/of schoonmaken van de sensor, maar heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

SlaadjeBla schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:07:
Ik heb datzelfde. Ik heb diverse mensen horen praten over hercalibreren en/of schoonmaken van de sensor, maar heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Welke sensor zou dat moeten zijn? Dan googelt dat wat makkelijker. Dan zou het dus een hardware issue zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hann1BaL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:27:
De ROM, JFLTE-GPE-20150112, is zo smooth als half gesmolten boter. Fantastisch. Ik loop tegen 1 rariteit aan:
Als ik bel en de telefoon aan mn oor houd (toch geen vreemd gedrag) gaat het beeld op zwart. So far so good. Echter, als ik daarna de telefoon even op afstand houd (om iets op te zoeken of de telefoon op speaker te zetten) blijft het beeld op zwart.

Ik moet de telefoon uit "slaap" halen, unlocken met PIN en dan pas zie ik het scherm weer. Toch eens uitzoeken hoe dat komt. Verder is het een verademing.
Hm ik heb 20150105, maar OTA geeft niks aan over een update naar 20150112. :/

Van dat probleem mbt het bellen, heb ik geen last.

Ben trouwens nog steeds heel tevreden met deze ROM. Snel en hartstikke stabiel!

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 14-01-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hann1BaL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Welke sensor zou dat moeten zijn? Dan googelt dat wat makkelijker. Dan zou het dus een hardware issue zijn....
Sorry, de proximity sensor. Ik dacht dat dat voor zich sprak.

Het hoeft geen hardware issue te zijn als re-calibratie het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

InZane schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:51:
Hm ik heb 20150105, maar OTA geeft niks aan over een update naar 20150112. :/

Van dat probleem mbt het bellen, heb ik geen last.

Ben trouwens nog steeds heel tevreden met deze ROM. Snel en hartstikke stabiel!
OTA heeft kennelijk een aantal bugs, waarvan eentje was dat de url wees naar ultimarom ipv romhut (of andersom). Nadat de file bij de hoster in de url werd bijgewerkt kon ik nog steeds niet bijwerken en ben ik gaan sideloaden. logcat werd ik ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Doe het eigenlijk nooit OTA aangezien je bij het zipje dat je binnenhaalt eerst nog de dingen er uit kunt slopen die je nooit gebruikt en wat andere aanpassingen kan doen voor het flashen Werkt altijd. Rom nóg leaner.Win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Brad Pitt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:05:
Doe het eigenlijk nooit OTA aangezien je bij het zipje dat je binnenhaalt eerst nog de dingen er uit kunt slopen die je nooit gebruikt en wat andere aanpassingen kan doen voor het flashen Werkt altijd. Rom nóg leaner.Win-win :)
Met de hand is ook geen probleem natuurlijk, maar ik was in de veronderstelling dat de OTA eindelijk werkte en zou blijven werken. De vorige keer ging OTA wel prima namelijk ;)
Zaken uit het zipje slopen doe ik verder niet. Ben ik veel te lui voor :P

Zal 'm vanavond eens binnenhengelen als ik weer fatsoenlijke wifi voorhanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mag ik vragen welke internet instellingen jullie gebruiken voor KPN 4G? Ik zit op de laatste versie van GPE, heb verder nog geen modem geflasht. Het lijkt erop alsof ik geen 4G kan krijgen..
Ik zoek naar network mode (denk lte/gsm/wcdma maar kan eventueel ook global?) en apn settings.

Alvast bedankt!

Edit: found it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil AntaresOne & Alucard24's optimized CM12 builds installeren. Ik zit op het xda forum te kijken.
Zijn de stappen die daar staan afdoende om het goed te krijgen?

Heb nu niks geflasht en zit op standaard kitkat rom.

Installation
Supported variants: any jflte, including jflteatt, jfltevzw & jfltexx.
GT-I9515 is not directly supported (different BT, TSP & WiFi ICs meaning broken stuff)
1.Download the ROM from the link above
2.Download GApps package for Lollipop
3.Download SuperSU
4.Put the zip files on your SDCard
5.Reboot in Recovery
6.Wipe Data / Factory Reset
7.Select "Install zip from SDCard"
8.Choose CM12 zip file
9.Choose GApps zip file
10.Choose SuperSU zip file
11.Reboot system

Welke data in punt 6 moet ik verwijderen? Moet dalvik cache enzo ook allemaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Daywalk3r op 18-01-2015 14:25 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Je moet zorgen dat je toestel is geroot alvorens verder te gaan.
Dus bv chainfire autoroot
Als dat werkt zet je de juiste aanbevolen recovery erop.
Backup maken en veilig stellen
Dan de files downloaden en op de sd zetten.
Bij stap 6 moet je inderdaad alles wissen, interne sd, cache en dalvik (behalve sd)
in grote lijnen is dit het volgens mij.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ionicdog schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:48:
Bij stap 6 moet je inderdaad alles wissen, interne sd, cache en dalvik (behalve sd)
Interne SD hoef je niet te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Zo wordt het niet makkelijker met 2 verschillende antwoorden :P
Ik heb geroot middels towelroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Daywalk3r schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:35:
Zo wordt het niet makkelijker met 2 verschillende antwoorden :P
Ik heb geroot middels towelroot.
Als er niks boeiends op de interne SD staat wipe je hem toch gewoon?

Plus, stap 6 is toch duidelijk genoeg? Wipe data, doe een factory reset. Makkelijker kan het niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Brad Pitt schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Als er niks boeiends op de interne SD staat wipe je hem toch gewoon?

Plus, stap 6 is toch duidelijk genoeg? Wipe data, doe een factory reset. Makkelijker kan het niet :)
Die heb ik redelijk geschoond. Wat verwijder ik precies als ik dat wis? Ik dacht dat die ook moest omdat je anders van die random crashes krijgt als je naar een heel andere rom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Daywalk3r schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:41:
Wat verwijder ik precies als ik dat wis?
Alles.
Ik dacht dat die ook moest omdat je anders van die random crashes krijgt als je naar een heel andere rom gaat.
Nou, simpel dan toch. Hoe schoner hoe beter. Wipe internal SD, klaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Omg. Krijg je advies omdat je zelf geen flauw idee hebt wat je aan het doen bent, ga je er tegenin ook nog?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

AllSeeyinEye schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:03:
Omg. Krijg je advies omdat je zelf geen flauw idee hebt wat je aan het doen bent, ga je er tegenin ook nog?!
Rustig rustig. Ik ga nergens tegen in, ik vraag gewoon voor de zekerheid.
Ik ben blij met de hulp.

Edit: Volgens mij is het gelukt. Nieuwe rom staat er sowieso op. Hij is van alles aan het binnenhengelen weer.

Alleen aroma installer heb ik niet gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Daywalk3r op 18-01-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Aroma heb je niet gezien omdat je de AntaresOne Apha CM12 geinstalleerd hebt en niet de GPE van Danvdh . Iets met klokken en klepels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Met de DanvdH install heb ik 1 irritatie:
De notificaties die in beeld komen (niet op je lockscreen, maar als je telefoon unlocked is?) zijn bij mij niet klikbaar. Dat betekent dus dat je niet de telefoon op kunt nemen, want de knop reageert niet. Dat is nogal vervelend.

De proximity sensort werkt ook maar op 1 manier. Als je een gesprek hebt, en je houdt de tel. bij je oor gaat het scherm direct uit, maar doe je de telefoon weer meer van je af gaat het scherm niet meer aan.

Paar kleine dingen, maar toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Hann1bal, geen last van gehad. Ik denk oprecht dat het eerder je sensor dan de rom is.
Ik ben nu zelf over op de "official" nightlies van CM12 omdat ik het gekloot met Antares zijn IR blaster zat was en DanvdH bij mij begon te crashen op Viper4Android .. Verschil is wel dat de Antares en Dan roms veel vloeiender aanvoelen . Accugebruik is vrijwel gelijk dus dat is geen reden om de een te laten lopen en de ander te kiezen is mijn gevoel. Zowel de Cm12 kernel, Googymax als Ktoonsez kernels zijn met stock settings gelijkwaardig. Ktoonsez lijkt iets meer performance te geven terwijl Googyax met name op audiogebied beter lijkt te werken..

Keuzes keuzes 8)7

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste