Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
cy-gor25 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet of je OTA updates kunt ontvangen eenmaal als je geroot bent.
Als het goed is, kan dit niet.

[ Voor 36% gewijzigd door calvinturbo op 12-09-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn S4 geroot en voorzien van GPE Rom van Danvdh. Custom kernel lijkt niet nodig. Alles werkt, wifi, HSDPA en geen random reboots. Ik woon in een lastig gebied qua masten en in het verleden veel ellende gehad met modems flashen etc. Nu niks van dat al. Gravitybox geeft me de customizability die ik gewend ben van mijn chineesjes.

Gebruikte bestanden:

Odin_v3.09.zip
Danvdh-GE-4.4.4-08302014.zip
CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.zip
openrecovery-twrp-2.8.0.1-jfltexx.tar

XPosedframework + Gravitybox:
de.robv.android.xposed.installer_v32_de4f0d.apk
GravityBox [KK]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PleXtor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:47:
Kan iemand mij helpen met de keuze van een modem en wifi fix? Ik heb op dit moment hetzelfde modem en wifi-fix als bootloader staan (I9505XXUFNDG). Hiermee heb ik tot nu toe het beste bereik qua dataverbinding. Echter valt soms de verbinding weg als hij moet schakelen tussen 2g en 3g (de telefoon geeft dan kort een geen netwerk signaal).
Ik heb al verschillende modems en wifi-fix's geprobeerd. Deze modems verliezen nooit het netwerk, maar die schakelen eerder terug naar 2g.

Mijn PDA versie I9505XXUGNG1, kan dit ook iets te maken hebben met het geen netwerk signaal?
Kan niet.
Is een bekende bug, de 1 heeft er wel last van de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een vodafone S4, en als ik dus TWRP wil laden dan krijg ik een error dat het niet geladen kan worden. is dit omdat hij branded is?

aha ik begrijp dat als het een vodafone locked versie is er nog wat stappen genomen moeten worden om hem te kunnen flashen naar een vodafone loze versie.
er is veel info, nu nog de juiste info op de juiste plekken weten te vinden

hmmzz een andere TWRP geinstalleerd, nu blijft hij hangen als ik in recovery wil booten.

[ Voor 57% gewijzigd door mindcre8r op 15-09-2014 13:52 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

fixed

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Hoe zit dat eigenlijk met de current binary en system status? Ik heb gebruik gemaakt van Chainfire's AutoRoot. Deze zet er een custom recovery op, root het toestel en zet de factory recovery terug. Toch staan beide bij mij op custom wat voorkomt dat mijn toestel OTA's ontvangt.

Nu heb ik nog over TriangleAway gelezen, maar ik zie verder nergens een waarschuwing of wat dan ook dat mijn telefoon modified zou zijn.

Iemand die mij dit kan vertellen?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik zit enkel nog met 4G van vodafone dat nu niet aanspringt.

- fixed! Nieuwe kernel, 4g word aangegeven als LTE.
model is overigens gewijzigd naar een 9505G :P

[ Voor 48% gewijzigd door mindcre8r op 16-09-2014 08:41 . Reden: lte ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:08
Zalmanman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:06:
Zo. Once and for all:

[...]

Namen even vervangen en voor volledigheid maar even de gehele chat gecopypast. Dit is duidelijk zat voor mij. Custom ROM, ik kom eraan!
Ik heb hetzelfde even gevraagd via Samsung BE en hun antwoord was dat wanneer ze het toestel nog kunnen flashen er geen probleem is voor hun zonder te zeggen of knox wel of niet op 0x1 mag staan. Er stond in het antwoord wel dat als ze het toestel niet meer konden flashen, het defect hardwarematig gerepareerd moet worden wat wss een nieuw MoBo betekent of iets anders dat kostelijk gaat zijn en je dus beter een nieuwe koopt.

Boodschap is dus: niet teveel flashen en vooral niet bricken.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de laatste CyanogenMod erop gezet om te kijken of mijn batterij problemen door Android 4.2.2 kwam, maar het lijkt niets op te lossen. Ben alleen vergeten om een backup te maken van de originele software van de s4. Is er ergens een originele ROM te downloaden om de s4 weer in originele staat te krijgen ? Of kan ik het zo laten om garantie te claimen betreffende mijn spontane battery drain ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
SlaadjeBla schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:03:
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik over ben van Android 4.4.2 naar 4.4.4.

Ik weet dat je sindsdien voor virtuele providers (zoals Telfort wat ik gebruik) roaming aan moet zetten of daar een fix voor moet installeren zodat je automatisch nationaal roamt, maar dit lost het probleem niet helemaal op. Hij verliest zijn dataverbinding na verloop van tijd weer en handmatig de dataverbinding uit- en aanzetten herstelt de verbinding. Dit is reuze irritant en ik zoek dus ook naar een oplossing, anders ga ik terug naar mijn vorige 4.4.2 rom.
Deze opmerking bracht mij gisteravond op het idee om met de app Tasker het roaming vinkje elk kwartier uit en weer aan te zetten. Tot nu toe gaat het goed, terwijl ik eerder na het uitschakelen van wifi geen dataverbinding meer had. Nu echter wel!

Ik gebruik GPE 4.4.4 en wil niet meer zonder (vooral na het ontdekken van GravityBox :-))

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Christiano007 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:38:
Is er ergens een originele ROM te downloaden om de s4 weer in originele staat te krijgen ?
Samfirmware?

Nickname does not reflect reality

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34
PleXtor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:38:
[...]

Deze opmerking bracht mij gisteravond op het idee om met de app Tasker het roaming vinkje elk kwartier uit en weer aan te zetten. Tot nu toe gaat het goed, terwijl ik eerder na het uitschakelen van wifi geen dataverbinding meer had. Nu echter wel!

Ik gebruik GPE 4.4.4 en wil niet meer zonder (vooral na het ontdekken van GravityBox :-))
Dat is wel een goed idee. Ik ben ook een tasker gebruiker. Ben benieuwd of het blijft werken. Wel reuze irritant dat het nodig is en dat er nog geen fix aan lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
SlaadjeBla schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:07:
[...]

Dat is wel een goed idee. Ik ben ook een tasker gebruiker. Ben benieuwd of het blijft werken. Wel reuze irritant dat het nodig is en dat er nog geen fix aan lijkt te komen.
Bij mij werkt het nog steeds goed! Ik heb één seconde wachttijd tussen het uit- en aanvinken gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PleXtor op 19-09-2014 20:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
hallo,

Graag jullie hulp bij het volgende. Ik draai sinds twee weken CM11 op mijn S4 en heb sinds een aantal dagen een probleem bij het installeren van nieuwe apps of het updaten van bepaalde apps. ik krijg constant de melding: onvoldoende opslagcapaciteit. Maar als ik ga kijken onder instellingen > opslagruimte dan staat er nog 6,89GB beschikbaar in de interne opslag. Ik heb het internet afgestruint naar oplossingen maar niks heeft het probleem kunnen verhelpen. Het is niet zo dat ik alle apps niet kan installeren. app cache cleaner kon ik dan weer wel installeren en bij deze app kreeg ik de melding niet te zien. maar app cache cleaner heeft het probleem niet verholpen. ik heb ook de dalvik-cache geleegd maar ook dat hielp niet. graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mrmo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:11:
hallo,

Graag jullie hulp bij het volgende. Ik draai sinds twee weken CM11 op mijn S4 en heb sinds een aantal dagen een probleem bij het installeren van nieuwe apps of het updaten van bepaalde apps. ik krijg constant de melding: onvoldoende opslagcapaciteit. Maar als ik ga kijken onder instellingen > opslagruimte dan staat er nog 6,89GB beschikbaar in de interne opslag. Ik heb het internet afgestruint naar oplossingen maar niks heeft het probleem kunnen verhelpen. Het is niet zo dat ik alle apps niet kan installeren. app cache cleaner kon ik dan weer wel installeren en bij deze app kreeg ik de melding niet te zien. maar app cache cleaner heeft het probleem niet verholpen. ik heb ook de dalvik-cache geleegd maar ook dat hielp niet. graag jullie hulp.
Had je bij het installeren van CM11 een full wipe uitgevoerd? Zo nee: dan alsnog :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
yep, full wipe uitgevoerd voordat ik cm11 installeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
ben net overgestapt van een S3 naar een S4. Mijn vraag is, werkt slimkat hier ook op?
Ik mis de 8-way hololocker zo erg.
En die is niet te vinden als losse app.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:12:
Mijn vraag is, werkt slimkat hier ook op?
XDA, S4 original android development forum, Bob's your uncle.

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

XDA, S4 original android development forum, Bob's your uncle.
Daar had ik al gekeken, echter kon ik geen Slimkat zelf vinden, alleen andere roms en unofficial builds

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:31:
Daar had ik al gekeken, echter kon ik geen Slimkat zelf vinden, alleen andere roms en unofficial builds
Staat toch gewoon een Slimkat stable Rom op? Zie probleem niet helemaal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Eigenlijk ben ik best wel heel tevreden met mijn S4 :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5glP5vj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rueJzKd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CWY3qy1.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodstench
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05-2020
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn samsung galaxy s4 gt-i9505

Ik probeerde hem te rooten met behulp van de instructies in deze link http://wccftech.com/updat...to-xxugng8-android-4-4-2/ (scroll omlaag naar '-to root...') en kreeg een FAIL bericht op Odin.

Aangezien dat niet lukte, probeer ik hem nu weer terug te zetten op de fabrieksinstellingen m.b.v. deze link http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=33572 en de pit file van hier http://d-h.st/v7C

En ook dat geeft mij een Fail bericht:
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Set PIT file..
<ID:0/004> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
<ID:0/004> Removed!!
<ID:0/004> Added!!

Linksboven op mijn telefoonscherm is er dit te zien:
ODIN MODE
Product name: GT-I9505
system status: official
knox kernel lock: 0x0
knox warranty void: 0x0
csb-config-lsb: 0x30
write protection: Enable
eMMC burst mode: enabled

--

ik kan hem alleen nog in download modus opstarten, recovery mode geeft mij dit bericht:
Firmware upgrade encountered an issue. 'Please select recovery mode in KIES and try again',
wat ik dus later heb geprobeerd, en ook zonder succes:

via tools > emergency firmware recovery staat hij niet op het lijstje, en ik heb geen idee hoe ik aan een recovery code moet komen
via tools > firmware upgrade and initialisation vul ik alle gegevens in van mijn toestel waarbij ik op het einde dit bericht krijg:
'GT-I9505 don´t support initialisation'

Op dit moment maakt het mij niet uit of hij geroot wordt of weer als vanouds is: zolang ik maar een oplossing vind waarbij ik uiteindelijk de telefoon weer kan gebruiken.

Wie kan mij helpen?

Bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Stock firmware van sammobile flashen met odin?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodstench
opgelost!

ik heb hem geflasht met alleen een .pit file en repartition gecheckt, re-boot ongecheckt. (wat het m vooral deed was een andere usb-poort gebruiken)

de oude firmware zit er nu weer op. Ik denk niet dat ik hem nu nog durf te rooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
woodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:45:
Ik denk niet dat ik hem nu nog durf te rooten..
Chainfire root is vrijwel geheel risicoloos en doet het "altijd" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodstench
Brad Pitt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Chainfire root is vrijwel geheel risicoloos en doet het "altijd" :)
moet ik hem dan niet eerst downgraden van 4.4.2 naar 4.3 ofzo?

kan ik gewoon de stappen die in het eerste bericht van dit topic staan volgen, of moet ik meer stappen ondernemen aangezien 4.4.2 rooten lastiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
woodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:35:
Hmmm, niet meer bijgehouden eerlijk gezegd. Staat nu GPE op maar ding ligt eigenlijk te niksen hier op het bureau sinds er een G3 is bijgekomen. Moet hem maar eens verkopen. Heb je niet veel aan, ik weet, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodstench
ruilen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
Welke rom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:38
mrmo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:28:
yep, full wipe uitgevoerd voordat ik cm11 installeerde
ik heb ook CM11 op mijn S4 geïnstalleerd, maar hoe doe je een full wipe dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
westlym schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:09:
ik heb ook CM11 op mijn S4 geïnstalleerd, maar hoe doe je een full wipe dan eigenlijk?
Vanuit de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CM11 M9 van Danvdh. Met Alucard v2.7.2a kernel. En een L theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
oke, ik dacht al. ik heb het ook een paar keer zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
trouwens, misschien niet het juiste plek om zulke vragen te stellen, ik gebruik firefox op mijn S4. Daarbij gebruik ik CM 11.
Vroeger gebruikte ik de stock rom van Samsung, en toen kon ik video's in firefox bekijken, maar nu met de CM niet meer. En ja, ik heb heel vaak mijn telefoon schoongemaakt, via recovery, maar ik kan geen video's met firefox bekijken. Iemand bekend met dit probleem of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Jérôme op 14-10-2014 08:46 ]

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

kan ik gewoon de stappen die in het eerste bericht van dit topic staan volgen, of moet ik meer stappen ondernemen aangezien 4.4.2 rooten lastiger is?
Rooten met Chainfire is een fluitje van een cent op 4.4.2

Hierzo,na een half minuutje zoeken,gisteren zelf gedaan,beetje moeite doen ga je niet van dood...

http://www.redmondpie.com...2-kitkat-how-to-tutorial/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben overgegaan van de stock rom 4.4.2. op mijn Galaxy S4 naar CM11.
Ik wil echter terug naar de stock rom maar krijg het niet voor elkaar, odin blijft fail geven, kan iemand mij helpen??
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Zonder duidelijk omschrijving / foutmelding wordt het bijzonder lastig om te helpen, gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze meldingen in Odin:
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> sbl1.mbn
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> sbl2.mbn
<ID:0/004> sbl3.mbn
<ID:0/004> rpm.mbn
<ID:0/004> aboot.mbn
<ID:0/004> FAIL! (Auth)
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand in de omgeving Roosendaal die er meer verstand van heeft dan mij die ernaar zou willen kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:11
Odin als administrator opgestart?
Misschien andere usb kabel/poort gebruiken.

Weet je zeker dat stock rom goed is. Anders nieuwe downloaden.

Ik zou het zo niet weten. Heb deze fail nooit gehad.

Wel eens problemen met S4 mini gehad (pit probleem) en pas na de 3e keer een Belgische rom van proximus geprobeerd en het ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een link voor de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:57:
Heb je toevallig een link voor de stock rom?
ik heb even gegoogled...http://rootmyandroid.org/flash-stock-rom-galaxy-s4.html
moet wel zeggen, ik heb dit zelf niet uit geprobeerd, dus ik wens je de nodige succes.

Trouwens, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

[ Voor 7% gewijzigd door westlym op 18-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Via Sammobile kun je alle stock ROMS downloaden mits je je eerst registreerd. PHN is unbranded TNL is T-Mobile en VDF is vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Iemand een tip voor mij..

Vandaag wilde ik mijn telefoon weer in originele staat brengen.

Ik naar sammobile en de volgende rom gedownload
I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_PHN

Netjes via odin geinstalleerd en nu crashed google+ nadat het toestel een paar minuten aanstaat.
google+ is gestopt.. Die melding kan je wegdrukken tot je een ons weegt.
Vervolgens stopt google play music er ook mee..

Al en al werkt hij nu totaal niet meer.

Wie heeft de gouden tip

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Gegevens van die apps ertussen, updates verwijderen, play Services ook. Worden ze nog eens opnieuw erop gezet, helpt waarschijnlijk wel

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 12:16
Ik heb zojuist mijn telefoon geroot en voorzien van een aangepaste kernel. Ik heb hier het netwerk van KPN maar heb een onstabiel netwerk terwijl hier gewoon 4G beschikbaar is. Kan ik hier nog iets aan doen?
Ik heb 4G uitgezet en alleen maar 3G dan heb ik tenminste enigszins bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Modem update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Heb geen idee welke ik moet hebben voor het modem. Kan ik ergens zien welke ik heb nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met alle respect, maar zou je je niet eerst goed in gaan lezen voor je met dit soort dingen aan de slag gaat? Xda is een mooi startpunt, denk ik. Lekker makkelijk om een stappenplan te volgen, maar is het niet leuker om ook te weten wat je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ja wel weet wel hoe ik die moet flashen en heb die ook gezien op XDA de modems maar welke nu precies ik moet hebben er zijn er zoveel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
markklok schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:00:
Iemand een tip voor mij..

Vandaag wilde ik mijn telefoon weer in originele staat brengen.

Ik naar sammobile en de volgende rom gedownload
I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_PHN

Netjes via odin geinstalleerd en nu crashed google+ nadat het toestel een paar minuten aanstaat.
google+ is gestopt.. Die melding kan je wegdrukken tot je een ons weegt.
Vervolgens stopt google play music er ook mee..

Al en al werkt hij nu totaal niet meer.

Wie heeft de gouden tip
Of het de gouden tip is weet ik niet maar mijn ervaring leert dat een factory reset na een flash veel problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:03:
Ja wel weet wel hoe ik die moet flashen en heb die ook gezien op XDA de modems maar welke nu precies ik moet hebben er zijn er zoveel namelijk.
Welke heb je nu.

Modem begint met XX en eindigt op bijv. F1 of G8. Voorbeeld is I9505XXUGNG8

De laatste twee cijfers geven aan hoe oud of nieuw de modem is. Dus hoe hoger de laatste cijfers en getallen hoe nieuwer.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 21-10-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
De laatste twee cijfers geven aan hoe oud of nieuw de modem is. Dus hoe hoger de laatste cijfers en getallen hoe nieuwer.
Versie van de bootloader in ogenschouw nemen kan ook wel eens handig zijn in deze kwestie. Voorkomt gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Klopt. de voorbeelden die ik gaf waren voor unbranded versie.

Unbranded: XXUGNF1, XXUGNG8
Vodafone: XXUGNE8, XXUGNH7
T-mobile: XXUFNDG, XXUGNG8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik zie bij bootloader versie dit staan: I9505XXUGNG8, is hetzelfde als de basebandversie en PDA versie.
Heb deze gegevens via de app phone info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een half jaar geleden een custom rom van Danvdh geïnstalleerd. Omdat ik ernstig ziek ben geworden, wil ik de telefoon terug naar stock. Kan ik gewoon de odin stappen van het internet voor gebruiken? Ik ben me bewust van KNOX, maar dat maakt niet uit. Ik hoop dat iemand mij ff kan helpen. Het schrijven van dit bericht is al erg vermoeiend voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:57:
Heb geen idee welke ik moet hebben voor het modem. Kan ik ergens zien welke ik heb nu?
Wat oogje zegt.
Je kunt je modem opvragen bij je instellingen, over de telefoon, smalbandversie

Als je toestel via een netwerkwinkel is geleverd (bijvoorbeeld de lokale Vodafone) kun je er vergif op innemen dat het toestel een branded toestel is. Je zult dan de modemsoftware voor dat toestel moeten hebben en niet een unbranded versie om problemen in het netwerk te voorkomen.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
satshow schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:16:
Ik zie bij bootloader versie dit staan: I9505XXUGNG8, is hetzelfde als de basebandversie en PDA versie.
Heb deze gegevens via de app phone info
Dan heb je de laatste versie unbranded. Zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Al redelijk wat nagezocht over die hele KNOX kwestie en ff kort samenvatten om te zien of ik het begrijp: Ik gebruik geen KNOX en ga het ook niet gebruiken dus dan maakt het niets uit wat de status is, klopt dat? Het moet niet uitmaken voor de garantie in NL dus kan ik gewoon rooten wat ik wil.

Als ik namelijk de bovenstaande methode gebruik, kan je nog steeds geen GPE nemen of een custom ROM/kernel omdat deze dan alsnog KNOX flagged?

Ik zie net deze post: http://forum.xda-develope...tall-custom-roms-t2852310. Nog niet geprobeerd, maar kennelijk kan je dan wel een custom ROM draaien met KNOX op 0x0.

[ Voor 11% gewijzigd door Pabz op 04-11-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toen ik mijn S4 meer dan een jaar terug had gekocht heb ik deze geroot en de Foxhound 2.0 ROM geflashed. Nou deed de telefoon de laatste paar dagen wat vreemd dus wou ik er een nieuwere ROM op zetten. In dit jaar verder totaal niet naar de ontwikkelingen gekeken. Dus ik netjes de instructief gevolgt en eerst een nieuwe bootloader en modem geflashed. Daarna de ROM geflashed en nu zit ik met de KNOX 0x1 fout.

Nu ben ik al een uurtje of 3 bezig met lezen over wat er nu precies gebeurt is maar ik snap er nog maar weinig van. Van wat ik lees is er geen oplossing voor ? Verder snap ik niet waarom ik een jaar terug wel zonder problemen een ROM geflashed heb en nu met een telefoon zit die niets meer doet.

Is er verder nog iets wat ik kan doen om dit op te lossen ? Ik heb dus al gezocht maar 290 pagina's op XDA over KNOX gaan lezen schiet ook niet echt op.

Als iemand mij hiermee zou willen helpen heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je Knox op 0x1 staat, blijft dat zo.
Alles werkt verder gewoon.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Arjan A schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:25:
Als je Knox op 0x1 staat, blijft dat zo.
Alles werkt verder gewoon.
De custom ROM kreeg ik niet meer aan de praat. Ik heb nu de stock ROM terug geflashed en de telefoon werkt daarmee wel weer normaal.

De garantie is nu alleen verlopen maar verder blijft de stock ROM gewoon werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Knox en je rom staan los van elkaar. En garantie heb je ook met Knox 0x1.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Gisteren mijn werktelefoon geroot en CM12 lollipop erop geflashed. Met instructies uit dit topic:
http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-12-t2943934

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/upzaxq7yl/2014_12_10_18_47_13.jpg Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/q8a9y9dr5/2014_12_11_18_19_44.jpg

Privé heb ik een iPhone5 maar dit is wel beter zeg _/-\o_. Als UI/UX designer vind ik Material Design geslaagder dan iOS8 (in de meeste opzichten).

Voelt snel aan, clean en geen overbodige meuk en (na een update van AntaresOne updater) lekker lange batterijduur. Disclaimer: ik heb hier nu geen sim in zitten, dus niet helemaal representatief.

Vraagje: Ik zie dat Android/CM12 System Profiles heeft. Dat is super interessant, maar ik wil daar eigenlijk automatisch tussen kunnen switchen op basis van context (wifi/gps/tijd/kalender). Die optie zit er standaard niet in (?). Nou kan ik wel een paar apps vinden, maar die hebben de profiles ingebouwd geloof ik, dus ik vraag me af of dat niet gaat bijten met de ingebouwde profiles. Tasker heb ik ooit mee gespeeld, maar dat was een complex verhaal kan ik me herinneren.
Iemand hier ervaring mee? Wat is de beste/cleanste manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Danvdh GE 5.0 is up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb 'm zien staan. Maar omdat ik volledig F2FS draai nog niet geprobeerd. Geen zin in weer een format.

Ik blijf nog even CM12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En met de nieuwe Googy kernel ook geen random reboots meer. Draait erg fijn en snel :) Accu nog geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb zelf nooit last gehad van random reboots, ook niet met deze lollipop (GPE) ROM. Ik draai hem al vanaf zaterdag zonder problemen.
Is mijn S4 nou zo bijzonder?

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan A op 16-12-2014 12:28 . Reden: GPE toegevoegd ]

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jij zal dan ook wel een knox-getriggerde/nieuwe bootloader/modem hebben denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

XXUEMKF. Knox getriggerd binnen 5 minuten nadat ik mijn S4 had ;)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arjan A schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:36:
XXUEMKF. Knox getriggerd binnen 5 minuten nadat ik mijn S4 had ;)
Daarom :) Maar dat wil ik dus uit principe niet. Geen idee waarom niet eigenlijk, S4 ligt al maanden klaar om te worden verkocht eigenlijk (of aan m'n moeder te geven, indien de opbrengst te laag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:39:
[...]

Daarom :) Maar dat wil ik dus uit principe niet. Geen idee waarom niet eigenlijk, S4 ligt al maanden klaar om te worden verkocht eigenlijk (of aan m'n moeder te geven, indien de opbrengst te laag is).
Volgens mij zijn er maar weinig niet-technici/niet-Tweakers/niet-XDA-ers die weten wat Knox inhoudt. Wat dat betreft behoort het aantal non-tech gebruikers met een S4 nog altijd ver tot de meerderheid.

Maar ik kan het me wel voorstellen, als je eenmaal je Knox getriggerd hebt, kan je niet meer terug. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat het een e-fuse of ander ding is dat echt 'gebroken' wordt.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik draai nu op de Galaxy Alpha rom (4.4.4) met GoogyMax3

Deze Rom heeft voor mij de meest lange batterijduur en stabiliteit.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

Arjan A schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:28:
Ik heb zelf nooit last gehad van random reboots, ook niet met deze lollipop (GPE) ROM. Ik draai hem al vanaf zaterdag zonder problemen.
Is mijn S4 nou zo bijzonder?
Mmmmm. GPE, het enige dat me tegenhoudt is dat OTA dan niet meer werkt. Moet je dus voortaan altijd flashen. Kan je GPE updates over een bestaande GPE rom heenflashen zonder dat je hoeft te backuppen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

sphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:01:
[...]

Mmmmm. GPE, het enige dat me tegenhoudt is dat OTA dan niet meer werkt. Moet je dus voortaan altijd flashen. Kan je GPE updates over een bestaande GPE rom heenflashen zonder dat je hoeft te backuppen?
Meestal kan je dirty flashen binnen een versienummer. Maar zoveel updates heeft danvdh niet, die maakt z'n roms meteen goed ;).
De laatste 4.4.4 dateerde alweer van 30-8. Pas met Lollipop zijn er weer nieuwe roms uitgekomen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

OK, maar dit is lollipop 5.0 en 5.01 is al uit right?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:48:
OK, maar dit is lollipop 5.0 en 5.01 is al uit right?
Ook Danvdh is binnenkort via OTA te updaten, eerste screenies staan al in het betreffende topic :)
Gewoon ff wachten tot die Rom er op staat en dan dié flashen, mankeert weinig aan (qua Lollipop dan :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Whut? Alles dat ik tot nu toe op XDA heb gelezen is dat GPE roms geen OTA ondersteunen omdat niemand de bootloader van Google heeft weten te dupliceren. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Maar danvdh kan wel zijn eigen OTA updater maken :) Doet CM ook.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nou, dat opent perspectieven, want de stock samsung rom is nogal volumineus. Zal dit in de gaten houden, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:05:
Nou, dat opent perspectieven, want de stock samsung rom is nogal volumineus. Zal dit in de gaten houden, bedankt voor de tip.
" Changelogs
12/17/2014
Updated to Googy kernel (fixes bluetooth)
Google now launcher now default
Added Chrome
Working 5.x email and exchange (Material)
Updated Search
Updated TTS
Updated System sounds with Nexus 5/6 sounds
Fixed carrier label on lock screen
Added Interface option to settings
Custom boot animation
Enable battery percent
Disable/enable touchkey lights
Change host name
Enable network traffic
Reboot options (Settings > Interface) (we cannot add to power menu yet as I have no way to access the .dex I need, this will work perfectly for now)
Added OTA app
SuperSU updated and now will not ask for a binary update on first boot
Updated APNs (should boot LTE on AT&T now)
Removed Samsung carrier codes
Other minor things I might be forgetting"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 16-09 20:19
Straks nog maar eens de unofficial CM12 proberen op mijn S4.
Starting from 26/11 build you must do format /system before updating to a newer build, even if it's automatically done when installing!

Is het nog steeds zo dat al je apps weg zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:02:
Is het nog steeds zo dat al je apps weg zijn dan?
De (user) apps staan in /data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Zijn dat de change logs voor de unofficial versie van CM12 of de GE versie van Danvdh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:50:
Zijn dat de change logs voor de unofficial versie van CM12 of de GE versie van Danvdh?
Danvdh natuurlijk, there's only one Rom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Nice, ga ik die nu eens flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Net die ROM van Danvdh geflashed, maar ook met deze ROM kom ik totaal niet op een mobiel netwerk.
Al eens verschillende APN´s geprobeerd, SIM-kaart al eens eruit gehaald, verschillende reboots, maar niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:23:
Net die ROM van Danvdh geflashed, maar ook met deze ROM kom ik totaal niet op een mobiel netwerk.
Hmmm, heb dat nog niet geprobeerd, sim zit in de G3. Alleen nog maar op Wifi gezeten.
Je hebt wel een goede/compatible modem/baseband/etc er op staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Vreemd genoeg werkte het opeens wel, dus nu verder kloten met deze rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:37
Thanks, werkt goed hier !

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• sphere

sphere

Debian abuser

TWRP is niet meer te krijgen? http://teamw.in/project/twrp2/182 Links komen op dode pagina's uit voor de App.

edit: nvm Odin link doet het nog.
edit2: bah, cache en dalvik-cache gewiped (data niet) nu isGoogle Play stuk en android.process.media ook continu. Telefoon zeer lastig bruikbaar :') Download Manager gegevens gewist
edit3: eerst wilde bluetooth niet aan, na wissen gegevens Delen via Bluetooth wil het niet meer uit. BluetoothTest gegevens gewist nu lijkt het in orde
edit4: Updates beveilig.beleid bevroren met TitantiumBackup

[ Voor 83% gewijzigd door sphere op 18-12-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Deze ochtend maar eens van Omega V35 naar CM12 geflashed.

Volgens de instructies TWRP geflashed, nandroid gemaakt, apps met Titanium backup veiliggesteld.

Alle partitied naar Fs2f (oid) geformatteerd en vervolgens CM12 erop geknald.

De camera is zo-zo, maar verder nog geen rare dingen tegengekomen. Snel, dat dan weer wel, en veel CM tweaks zitten er nog niet in.

Oh ja.. super snel...., errug snel zelfs.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 13:34
Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de ROM. Ik ben nog geen bugs tegengekomen.

Wat zou Lollipop theoretisch met de batterijduur moeten doen? Blijft dat gelijkaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik vind hem ook heel stabiel. Als OTA ook goed werkt is het helemaal geweldig. De enige samsung app die ik heb gehouden is WatchON :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
sphere schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:49:
Ik vind hem ook heel stabiel. Als OTA ook goed werkt is het helemaal geweldig. De enige samsung app die ik heb gehouden is WatchON :)
Ik heb hem er ook op staan sinds afgelopen zondag. Gisteren voor het eerst een dagje mee op pad geweest en dat is prima bevallen. Als die OTA updates goed werken, ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

OTA werkt perfect, kan ik uit ervaring vertellen ;) tester voor Dan's ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Waar ik me eigenlijk over verbaas is dat ik de partitieindeling niet heb hoeven aanpassen van samsung stock naar danvdh gpe. Moest bij roms die ik op mijn htc flashte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sphere schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:14:
Waar ik me eigenlijk over verbaas is dat ik de partitieindeling niet heb hoeven aanpassen van samsung stock naar danvdh gpe. Moest bij roms die ik op mijn htc flashte wel.
Dat hoeft bij Samsung's nooit. Alleen de S2 had een probleem met een aantal custom ROMs, maar daar zijn gesymlinkte mappen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik moet zeggen na anderhalve week Lollipop dat ik aan één ding nog steeds niet kan wennen, en dat is dat ik het volume van mijn meldingen niet kan aanpassen (los van het beltoonvolume). Hij lijkt bij mij altijd keihard af te gaan.
Voor de rest werkt het perfect bij mij. Slechts één keer een spontane reboot gehad.

Canon EOS | DJI M2P

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste