Als het goed is, kan dit niet.cy-gor25 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:49:
[...]
Ik weet niet of je OTA updates kunt ontvangen eenmaal als je geroot bent.
[ Voor 36% gewijzigd door calvinturbo op 12-09-2014 15:49 ]
Als het goed is, kan dit niet.cy-gor25 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:49:
[...]
Ik weet niet of je OTA updates kunt ontvangen eenmaal als je geroot bent.
[ Voor 36% gewijzigd door calvinturbo op 12-09-2014 15:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Kan niet.PleXtor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:47:
Kan iemand mij helpen met de keuze van een modem en wifi fix? Ik heb op dit moment hetzelfde modem en wifi-fix als bootloader staan (I9505XXUFNDG). Hiermee heb ik tot nu toe het beste bereik qua dataverbinding. Echter valt soms de verbinding weg als hij moet schakelen tussen 2g en 3g (de telefoon geeft dan kort een geen netwerk signaal).
Ik heb al verschillende modems en wifi-fix's geprobeerd. Deze modems verliezen nooit het netwerk, maar die schakelen eerder terug naar 2g.
Mijn PDA versie I9505XXUGNG1, kan dit ook iets te maken hebben met het geen netwerk signaal?
[ Voor 57% gewijzigd door mindcre8r op 15-09-2014 13:52 ]
Bears and Bulls
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
[ Voor 48% gewijzigd door mindcre8r op 16-09-2014 08:41 . Reden: lte ]
Bears and Bulls
Ik heb hetzelfde even gevraagd via Samsung BE en hun antwoord was dat wanneer ze het toestel nog kunnen flashen er geen probleem is voor hun zonder te zeggen of knox wel of niet op 0x1 mag staan. Er stond in het antwoord wel dat als ze het toestel niet meer konden flashen, het defect hardwarematig gerepareerd moet worden wat wss een nieuw MoBo betekent of iets anders dat kostelijk gaat zijn en je dus beter een nieuwe koopt.Zalmanman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:06:
Zo. Once and for all:
[...]
Namen even vervangen en voor volledigheid maar even de gehele chat gecopypast. Dit is duidelijk zat voor mij. Custom ROM, ik kom eraan!
Ter land, ter zee en in de kroeg
Deze opmerking bracht mij gisteravond op het idee om met de app Tasker het roaming vinkje elk kwartier uit en weer aan te zetten. Tot nu toe gaat het goed, terwijl ik eerder na het uitschakelen van wifi geen dataverbinding meer had. Nu echter wel!SlaadjeBla schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:03:
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik over ben van Android 4.4.2 naar 4.4.4.
Ik weet dat je sindsdien voor virtuele providers (zoals Telfort wat ik gebruik) roaming aan moet zetten of daar een fix voor moet installeren zodat je automatisch nationaal roamt, maar dit lost het probleem niet helemaal op. Hij verliest zijn dataverbinding na verloop van tijd weer en handmatig de dataverbinding uit- en aanzetten herstelt de verbinding. Dit is reuze irritant en ik zoek dus ook naar een oplossing, anders ga ik terug naar mijn vorige 4.4.2 rom.
Samfirmware?Christiano007 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:38:
Is er ergens een originele ROM te downloaden om de s4 weer in originele staat te krijgen ?
Nickname does not reflect reality
Dat is wel een goed idee. Ik ben ook een tasker gebruiker. Ben benieuwd of het blijft werken. Wel reuze irritant dat het nodig is en dat er nog geen fix aan lijkt te komen.PleXtor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:38:
[...]
Deze opmerking bracht mij gisteravond op het idee om met de app Tasker het roaming vinkje elk kwartier uit en weer aan te zetten. Tot nu toe gaat het goed, terwijl ik eerder na het uitschakelen van wifi geen dataverbinding meer had. Nu echter wel!
Ik gebruik GPE 4.4.4 en wil niet meer zonder (vooral na het ontdekken van GravityBox :-))
Bij mij werkt het nog steeds goed! Ik heb één seconde wachttijd tussen het uit- en aanvinken gedaan.SlaadjeBla schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:07:
[...]
Dat is wel een goed idee. Ik ben ook een tasker gebruiker. Ben benieuwd of het blijft werken. Wel reuze irritant dat het nodig is en dat er nog geen fix aan lijkt te komen.
[ Voor 8% gewijzigd door PleXtor op 19-09-2014 20:36 . Reden: Toevoeging ]
Had je bij het installeren van CM11 een full wipe uitgevoerd? Zo nee: dan alsnogmrmo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:11:
hallo,
Graag jullie hulp bij het volgende. Ik draai sinds twee weken CM11 op mijn S4 en heb sinds een aantal dagen een probleem bij het installeren van nieuwe apps of het updaten van bepaalde apps. ik krijg constant de melding: onvoldoende opslagcapaciteit. Maar als ik ga kijken onder instellingen > opslagruimte dan staat er nog 6,89GB beschikbaar in de interne opslag. Ik heb het internet afgestruint naar oplossingen maar niks heeft het probleem kunnen verhelpen. Het is niet zo dat ik alle apps niet kan installeren. app cache cleaner kon ik dan weer wel installeren en bij deze app kreeg ik de melding niet te zien. maar app cache cleaner heeft het probleem niet verholpen. ik heb ook de dalvik-cache geleegd maar ook dat hielp niet. graag jullie hulp.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
XDA, S4 original android development forum, Bob's your uncle.Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:12:
Mijn vraag is, werkt slimkat hier ook op?
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2014 12:19 ]
Daar had ik al gekeken, echter kon ik geen Slimkat zelf vinden, alleen andere roms en unofficial buildsBrad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:17:
[...]
XDA, S4 original android development forum, Bob's your uncle.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Staat toch gewoon een Slimkat stable Rom op? Zie probleem niet helemaal eigenlijk.Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:31:
Daar had ik al gekeken, echter kon ik geen Slimkat zelf vinden, alleen andere roms en unofficial builds
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Chainfire root is vrijwel geheel risicoloos en doet het "altijd"woodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:45:
Ik denk niet dat ik hem nu nog durf te rooten..
moet ik hem dan niet eerst downgraden van 4.4.2 naar 4.3 ofzo?Brad Pitt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:20:
[...]
Chainfire root is vrijwel geheel risicoloos en doet het "altijd"
Hmmm, niet meer bijgehouden eerlijk gezegd. Staat nu GPE op maar ding ligt eigenlijk te niksen hier op het bureau sinds er een G3 is bijgekomen. Moet hem maar eens verkopen. Heb je niet veel aan, ik weet, sorrywoodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:35:
moet ik hem dan niet eerst downgraden van 4.4.2 naar 4.3 ofzo?
Welke rom is dat?AllSeeyinEye schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:20:
Eigenlijk ben ik best wel heel tevreden met mijn S4
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb ook CM11 op mijn S4 geïnstalleerd, maar hoe doe je een full wipe dan eigenlijk?mrmo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:28:
yep, full wipe uitgevoerd voordat ik cm11 installeerde
Vanuit de recovery.westlym schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:09:
ik heb ook CM11 op mijn S4 geïnstalleerd, maar hoe doe je een full wipe dan eigenlijk?
CM11 M9 van Danvdh. Met Alucard v2.7.2a kernel. En een L theme.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
oke, ik dacht al. ik heb het ook een paar keer zo gedaan.
[ Voor 99% gewijzigd door Jérôme op 14-10-2014 08:46 ]
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Verwijderd
Rooten met Chainfire is een fluitje van een cent op 4.4.2woodstench schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
moet ik hem dan niet eerst downgraden van 4.4.2 naar 4.3 ofzo?
kan ik gewoon de stappen die in het eerste bericht van dit topic staan volgen, of moet ik meer stappen ondernemen aangezien 4.4.2 rooten lastiger is?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 17:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik heb even gegoogled...http://rootmyandroid.org/flash-stock-rom-galaxy-s4.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:57:
Heb je toevallig een link voor de stock rom?
[ Voor 7% gewijzigd door westlym op 18-10-2014 13:27 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Of het de gouden tip is weet ik niet maar mijn ervaring leert dat een factory reset na een flash veel problemen oplost.markklok schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:00:
Iemand een tip voor mij..
Vandaag wilde ik mijn telefoon weer in originele staat brengen.
Ik naar sammobile en de volgende rom gedownload
I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_PHN
Netjes via odin geinstalleerd en nu crashed google+ nadat het toestel een paar minuten aanstaat.
google+ is gestopt.. Die melding kan je wegdrukken tot je een ons weegt.
Vervolgens stopt google play music er ook mee..
Al en al werkt hij nu totaal niet meer.
Wie heeft de gouden tip
Welke heb je nu.satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:03:
Ja wel weet wel hoe ik die moet flashen en heb die ook gezien op XDA de modems maar welke nu precies ik moet hebben er zijn er zoveel namelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 21-10-2014 12:15 ]
Versie van de bootloader in ogenschouw nemen kan ook wel eens handig zijn in deze kwestie. Voorkomt gedoe.Garret1410 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
De laatste twee cijfers geven aan hoe oud of nieuw de modem is. Dus hoe hoger de laatste cijfers en getallen hoe nieuwer.
Verwijderd
Wat oogje zegt.satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:57:
Heb geen idee welke ik moet hebben voor het modem. Kan ik ergens zien welke ik heb nu?
"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
Dan heb je de laatste versie unbranded. Zou goed moeten zijn.satshow schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:16:
Ik zie bij bootloader versie dit staan: I9505XXUGNG8, is hetzelfde als de basebandversie en PDA versie.
Heb deze gegevens via de app phone info
Al redelijk wat nagezocht over die hele KNOX kwestie en ff kort samenvatten om te zien of ik het begrijp: Ik gebruik geen KNOX en ga het ook niet gebruiken dus dan maakt het niets uit wat de status is, klopt dat? Het moet niet uitmaken voor de garantie in NL dus kan ik gewoon rooten wat ik wil.reyals schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:11:
[...]
Stock kernels: http://forum.xda-develope...collection-i9505-t2868241
Rooten zonder knox 0x1 status: http://forum.xda-develope...root-permissions-t2862768
[ Voor 11% gewijzigd door Pabz op 04-11-2014 16:31 ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
De custom ROM kreeg ik niet meer aan de praat. Ik heb nu de stock ROM terug geflashed en de telefoon werkt daarmee wel weer normaal.Arjan A schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:25:
Als je Knox op 0x1 staat, blijft dat zo.
Alles werkt verder gewoon.
[ Voor 1% gewijzigd door Arjan A op 16-12-2014 12:28 . Reden: GPE toegevoegd ]
Canon EOS | DJI M2P
Jij zal dan ook wel een knox-getriggerde/nieuwe bootloader/modem hebben denk ikArjan A schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:28:
Is mijn S4 nou zo bijzonder?
Canon EOS | DJI M2P
DaaromArjan A schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:36:
XXUEMKF. Knox getriggerd binnen 5 minuten nadat ik mijn S4 had
Volgens mij zijn er maar weinig niet-technici/niet-Tweakers/niet-XDA-ers die weten wat Knox inhoudt. Wat dat betreft behoort het aantal non-tech gebruikers met een S4 nog altijd ver tot de meerderheid.Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:39:
[...]
DaaromMaar dat wil ik dus uit principe niet. Geen idee waarom niet eigenlijk, S4 ligt al maanden klaar om te worden verkocht eigenlijk (of aan m'n moeder te geven, indien de opbrengst te laag is).
Canon EOS | DJI M2P
Bears and Bulls
Mmmmm. GPE, het enige dat me tegenhoudt is dat OTA dan niet meer werkt. Moet je dus voortaan altijd flashen. Kan je GPE updates over een bestaande GPE rom heenflashen zonder dat je hoeft te backuppen?Arjan A schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:28:
Ik heb zelf nooit last gehad van random reboots, ook niet met deze lollipop (GPE) ROM. Ik draai hem al vanaf zaterdag zonder problemen.
Is mijn S4 nou zo bijzonder?
Meestal kan je dirty flashen binnen een versienummer. Maar zoveel updates heeft danvdh niet, die maakt z'n roms meteen goedsphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:01:
[...]
Mmmmm. GPE, het enige dat me tegenhoudt is dat OTA dan niet meer werkt. Moet je dus voortaan altijd flashen. Kan je GPE updates over een bestaande GPE rom heenflashen zonder dat je hoeft te backuppen?
Canon EOS | DJI M2P
Ook Danvdh is binnenkort via OTA te updaten, eerste screenies staan al in het betreffende topicsphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:48:
OK, maar dit is lollipop 5.0 en 5.01 is al uit right?
Canon EOS | DJI M2P
" Changelogssphere schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:05:
Nou, dat opent perspectieven, want de stock samsung rom is nogal volumineus. Zal dit in de gaten houden, bedankt voor de tip.
De (user) apps staan in /data.Audiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:02:
Is het nog steeds zo dat al je apps weg zijn dan?
Zijn dat de change logs voor de unofficial versie van CM12 of de GE versie van Danvdh?
Danvdh natuurlijk, there's only one RomAudiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:50:
Zijn dat de change logs voor de unofficial versie van CM12 of de GE versie van Danvdh?
Hmmm, heb dat nog niet geprobeerd, sim zit in de G3. Alleen nog maar op Wifi gezeten.Audiowaste schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:23:
Net die ROM van Danvdh geflashed, maar ook met deze ROM kom ik totaal niet op een mobiel netwerk.
Thanks, werkt goed hier !
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
[ Voor 83% gewijzigd door sphere op 18-12-2014 14:53 ]
Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de ROM. Ik ben nog geen bugs tegengekomen.
Ik heb hem er ook op staan sinds afgelopen zondag. Gisteren voor het eerst een dagje mee op pad geweest en dat is prima bevallen. Als die OTA updates goed werken, ben ik helemaal tevredensphere schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:49:
Ik vind hem ook heel stabiel. Als OTA ook goed werkt is het helemaal geweldig. De enige samsung app die ik heb gehouden is WatchON
Dat hoeft bij Samsung's nooit. Alleen de S2 had een probleem met een aantal custom ROMs, maar daar zijn gesymlinkte mappen voor.sphere schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:14:
Waar ik me eigenlijk over verbaas is dat ik de partitieindeling niet heb hoeven aanpassen van samsung stock naar danvdh gpe. Moest bij roms die ik op mijn htc flashte wel.
Canon EOS | DJI M2P
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq