EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ik heb ene klein probleempje, nadat ik heb geprobeerd om me android 4.4 te rooten kwam er bij oden al snel een fail pop up.. Nu zit me telefoon in een status genaamd:
Firmware upgrade encountered an issue . please select recovery mode in kies & try again
is er enige manier van fixen? want als ik eerst de stock firmware moet downloaden van sammobile ben ik 3 uur verder..
Lijkt me een simpele keuze: 3 uur wachten of een hele dure paper weight...Tunestwo schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:37:
Hallo iedereen..
ik heb ene klein probleempje, nadat ik heb geprobeerd om me android 4.4 te rooten kwam er bij oden al snel een fail pop up.. Nu zit me telefoon in een status genaamd:
Firmware upgrade encountered an issue . please select recovery mode in kies & try again
is er enige manier van fixen? want als ik eerst de stock firmware moet downloaden van sammobile ben ik 3 uur verder..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
of een luxe onderzetter?AllSeeyinEye schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:48:
[...]
Lijkt me een simpele keuze: 3 uur wachten of een hele dure paper weight...
Verwijderd
Na een reboot doet mijn modem het weer normaal?
Zojuist de officiele 4.4 erop gezet en weer een nieuwe bug..
Als je uit het lockscreen komt kan je niet meer "vegen" dan moet hij eerst weer aan en uit..
Vermoeiend
Maar doet omega tegenwoordig nog veel onder aan google edition rom?
Waarmee niet?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:18:
Niet helemaal mee eens..
Weet ik niet, glazen bol is defect. Bij modem problemen zou je kunnen overwegen een nieuwere versie te flashen.Na een reboot doet mijn modem het weer normaal?
Misschien mis ik iets omdat ik nog nooit Samsung firmware op mijn S4 heb gehad (heb uit het doosje geroot en GPE erop gezet). Als je uit het lockscreen komt, dan heb je dus unlocked en zie je je homescreen. Je kan dan niet vegen tussen je verschillende homescreens? Of bedoel je iets anders? Als je bedoelt wat ik schrijf, wis dan eens de voorkeuren van je launcher, doet vaak wonderen bij vage problemen.Zojuist de officiele 4.4 erop gezet en weer een nieuwe bug..
Als je uit het lockscreen komt kan je niet meer "vegen" dan moet hij eerst weer aan en uit..
Hier weet ik niets over. Nooit iets anders dan een GPE ROM gedraaid.Maar doet omega tegenwoordig nog veel onder aan google edition rom?
nu maar weer rooten...
Verwijderd
- bovenin standaard wifi / BT / GPS ed zichtbaar te krijgen?.. net als stock
- hoe kan ik minder hoofdpaginas maken?
Standaard heeft hij er 5.. ik heb er maar 2 nodig.
Gebruik hier zelf PowerToggles voor.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:10:
Is het mogelijk om in de google edition rom:
- bovenin standaard wifi / BT / GPS ed zichtbaar te krijgen?.. net als stock
Gewoon Apex, Nova, whatever installeren. Kan je meteen veel meer ook.- hoe kan ik minder hoofdpaginas maken?
Standaard heeft hij er 5.. ik heb er maar 2 nodig.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Met nova krijg ik het niet voor elkaar iig.
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:19:
Nova zit er standaard in (het is de laatste google edition via xda)..
Met nova krijg ik het niet voor elkaar iig.

Verwijderd
Hoe installeer ik deze zip?
Er zit een system folder in een Meta-INF folder..
thanks
Gewoon flashen, net als de Rom zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:27:
In de google edition by Danvdh, is optioneel een zip beschikbaar om het batterij percentage aan te zetten.
Hoe installeer ik deze zip?
Verwijderd
Ik had ooit omage rom erop..
Toen afscheid van genomen omdat mijn telefoonsignaal brak werd.
Veelal geen bereik meer en dus ook geen internet meer onderweg.
Ook met bellen hoor ik mensen als een robot.
Toen een half jaar het standaard OS erop gezet... totaal geen problemen.
Nu heb ik sinds van de week de google edition 4.4 bij Danvdh erop gezet en huppa de problemen zijn er weer.
Me bereik is slecht, hoor mensen slecht en onderweg heel vaak geen netwerk.
Hoe zou dit nou telkens kunnen?
En belangrijker.. hoe kan ik dit eens fatsoenlijk oplossen?
Mijn dank is groot
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Dat is het helaas dus niet.
Ik lees hier weleens dat mensen hun modem flashen.
Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Bereik is nu helemaal weg weer.
Pas als Ik reboot heb ik weer vol bereik.
Yup!Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:24:
Ik lees hier weleens dat mensen hun modem flashen.
Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Ik zie netjes "T-Mobile NL" en in mijn geval klopt dat. Hoe het met Hi zit weet ik niet.Arjan A schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:39:
Heb je wel de goede gegevens van je provider erin staan? Die van danvdh kloppen soms niet, voor Hi moest ik die ook ooit zelf toevoegen.
Edit: Versie 4.4.4 btw
[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 02-07-2014 17:09 ]
Verwijderd
Vertel..
Hoe weet ik welke ik zou moeten flashen dan?
Zit te zoeken op het xda forum maar dat is een speld in een hooiberg zoeken.
Daar heb ik ook gewoon gezochtVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:25:
Zit te zoeken op het xda forum maar dat is een speld in een hooiberg zoeken.
Verwijderd
Dit is de procedure.. zover was ik al
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192025
Hier staan alle modems
Hoe je welke je moet hebben dan?
En kan iemand uitleggen waarom het flashen zou kunnen helpen?
Als ik kijk wat mijn huidige basband is, dan is dit de XUGNE8
Als ik deze opnieuw download van de website dan heb ik weer gewoon dezelfde toch..
Wat schiet ik er dan mee op?
Het modem werkt nu ook gewoon, alleen als ik geen bereik meer heb en wegval dan lost een reboot dit op.
Waarom zou als je hem flasht zoiets ineens opgelost zijn dan?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 09:00 ]
Ik ben ook van Omega naar de GPE rom van Danvdh gegaan. De GPE rom is zeker een betere rom maar de verbinding leek inderdaad minder icm met de Omega modem. Daarom de nieuwste modem van xda voor mijn baseband geflashed, maar veel beter werd het niet.gajus26 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:41:
Ik wil op dit moment van Omega naar GOOGLE EDITION 4.4.3 by Danvdh.
Bij het opdaten van Omega moest er een modem en bootloader geflasht worden.
Bij de threat op XDA vind ik hier echter niks over wanneer ik hier naar zoek bij de GOOGLE EDITION 4.4.3 by Danvdh. Iemand die weet of dit noodzakelijk is?
Eventuele andere GPE ROMS zijn ook welkom, ben namelijk opzoek naar iets nieuws.
Op dit moment heeft mijn S4 nogal wat problemen met het lezen/gebruiken van mij Samsung microSD kaartje, ik ga er vanuit dat dit met de Omega rom te maken heeft, had hier van te voren namelijk nooit last van. Iemand die hier ook problemen mee heeft toevallig?
Ik vraag me dus ook af welke modem we het best kunnen pakken.. En of alleen LTE modem geflashed moet worden of ook nog een andere GSM modem...
Verwijderd
@Swaggy
Ervaar jij ook die spontane reboot"bug"? en bluetooth problemen met je carkit?
Het valt me op dat hij in me auto steeds reboot wanneer hij met BT gekoppeld zit.
Voor de rest heb ik niet echt correcte problemen zoals jij hebt. Het valt me alleen op dat ik vrijwel nooit full bars heb met lte, terwijl dat eerst anders was...
Verwijderd
Ik heb nu een "image" gemaakt van mij custom firmware met teamwin
Ik wil ditzelfde nu doen voor de originele firmware zodat ik eventueel kan wisselen tussen de originele en de custom zonder alles steeds opnieuw te moeten installeren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 10:38 ]
Ik heb gisteren ineens enorme BT problemen gehad met de de carkit. Steeds disconnects, carkit werd niet als zodanig herkend, wilde steeds pincode weten etc. Uiteindelijk een reboot gehad, daarna was het gedoe wel afgelopen.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:45:
Nou dan ik ben ik toch niet de enige gelukkig met problemen..
@Swaggy
Ervaar jij ook die spontane reboot"bug"? en bluetooth problemen met je carkit?
Het valt me op dat hij in me auto steeds reboot wanneer hij met BT gekoppeld zit.
Ik gebruik danvdh's google edition, maar de huidige ROM werkt niet zo lekker als voorgaande.
De dialer werkt slecht: Als ik iets aan het doen ben en de telefoon gaat, kan ik niet opnemen. Als ik de hoofdtelefoon ingeplugd heb, en ik trek hem eruit als de tel. gaat, dan gaat-ie automatisch op speaker.
Canon EOS | DJI M2P
Verwijderd
Lijkt erop dat dit komt door het modem wat wij hebben..
Google edition gaat hem niet worden op onze toestellen..
Ben al een week van alles aan het proberen, bootloader, baseband, firmwares..
Allemaal hetzelfde probleem...
Back to stock
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 14:17 ]
Daarvoor nooit problemen gehad met Google Edition, en die draai ik al een half jaar.
Canon EOS | DJI M2P
Canon EOS | DJI M2P
Verwijderd
Je kan de pure nexus editie proberen ipv de versie van Dan..
Als je het dan ook hebt ligt het iig niet aan zijn rom
Ik hou het op het modem probleem
Als je in de topics daar zoekt vind je heel veel problemen ermee, veroorzaakt door het modem.
Welke baseband draai jij?
1x gehad dat hij niet wilde connecten met internet, maar na reboot was het gefixt...
ik ben op zoek naar een clean samsung rom.
met alleen Groupplay Smemo en Splanner de rest van de samsung dingen hoef ik niet.
iemand een idee op het moment draai ik Cynagogenmod.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

On a slightly jollier note: Ik ga, denk ik, zo de GPE van Danvdh maar weer eens flahsen (ik loop achter...), maar ik wil graag helemaal vanaf 0,0 weer beginnen, met alleen een backup van mijn Whatsapp geschiedenis op m'n computer zodat echt alles gewiped is. Denk hierbij aan een format C: (of /) waarbij de documenten die je wil bewaren even ergens anders gezet worden. Is er een manier om dit makkelijk te doen via TWRP? Op dit moment draai ik 2.7.1.0.
[ Voor 5% gewijzigd door Zalmanman op 15-07-2014 14:47 ]
and thanks for all the fish.
Nope.Zalmanman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:46:
Is er een manier om dit makkelijk te doen via TWRP?
Backup alle bestanden die je weer terug wilt hebben van de interne SD naar je computer (of externe SD). Doe in de recovery de gewilde wipe(s) (let op, de GPE Rom moet dus niét op je interne SD staan hè als je de interne SD ook gaat wipen
Internal storage wipen nadat de Rom er op is gezet is dus niet zo handig... Oh wacht, externe SD.Zalmanman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:30:
Ik heb mezelf verkeerd geformuleerd geloof ik. Dat ik eerst alles manueel moet backuppen, is mij duidelijk. Ik doelde meer op het wipen. Als ik echt naar 0,0 wil gaan, kan ik dan via Windows mijn SD kaart formatteren en er de ROM op zetten en dan via TWRP Dalvic Cache, System, Data, Internal Storage en Cache wipen nadat ik een Nandroid gemaakt heb en die op mijn PC gezet heb, of gaat dat issues geven?
Ja wat je wil is toch prima? Compleet verse start
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 15-07-2014 15:34 ]
Nope, dat snap ik. Ik bedoelde het plaatsen van de ROM, de .zip, op mijn SD kaart en dan naar TWRP booten zodat de ROM in ieder geval op mijn SD kaart staat.
Je wil niet weten wat ik allemaal aan bestanden opgelopen heb na al het geklooi van mijn kant. Ik hou nogal van experimenteren en dat heeft allemaal obscure mappen en files achtergelaten en ik wil nu wel eens met een schone lei beginnen zonder dat er eventueel nog allerlei oude configuratiebestanden herrie gaan lopen schoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door Zalmanman op 15-07-2014 15:37 ]
HerkenbaarZalmanman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:36:
Je wil niet weten wat ik allemaal aan bestanden opgelopen heb na al het geklooi van mijn kant. Ik hou nogal van experimenteren en dat heeft allemaal obscure mappen en files achtergelaten en ik wil nu wel eens met een schone lei beginnen zonder dat er eventueel nog allerlei oude configuratiebestanden herrie gaan lopen schoppen.
Zoals je beschreef is inderdaad top. Formatteer externe SD, zet de zip er op, reboot in recovery, wipe the lot (op externe SD na (d'oh!)), flash away
Al geprobeerd te formatteren op de PC/ander apparaat? Kans nul dat het te maken heeft met de Rom. Of kan je hem niet beschrijven vanuit apps, da's eventueel een Kitkat issue.Zalmanman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:30:
Na het flashen van de ROM is mijn 32GB SanDisk microSD kaartje onverhoopt overledenIk weet niet wat er gebeurd is, maar hij doet echt niets meer. Nou was het al wel zo dat Android het steeds had over het onverwacht verwijderd zijn van mijn SD kaartje. Kan dat ermee temaken gehad hebben?
Qua compatibiliteit wel meer over gelezen (voornamelijk de 64GB versies van Sandisk, met Samsung SD's geen problemen) maar denk dat dit gewoon een gevalletje pech isZalmanman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:46:
Ubuntu 14.10 krijgt 'm niet te zien (ook niet via de terminal) en Windows 8.1 krijgt 'm ook niet te zien. Dit is op meerdere PC's zo. De RMA is al goedgekeurd dus ik ga de kaart zo op de bus doen. Een nieuwe kaart heb ik inmiddels al, dus dat ik geen issue. Gek vind ik het wel.
Als ie maar genuine isZalmanman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:59:
Op de goede hoop dan maar, zullen we zeggen...
Valt me op trouwens, van mijn PC via mijn S4 naar mijn SD kaart is het kopiëren erg langzaam. Is dat heel normaal? Ik heb nog nooit anders gezien eigenlijk.
Als het via MTP gaat is dat wel normaal ja. USB Mass Storage gaat veel sneller.Zalmanman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:02:
Valt me op trouwens, van mijn PC via mijn S4 naar mijn SD kaart is het kopiëren erg langzaam. Is dat heel normaal? Ik heb nog nooit anders gezien eigenlijk.
Heb ook slimsaberkat geprobeerd, maar daar blijft het probleem bestaan.
Stock werkte mijn wifi gewoon prima...
Iemand een idee?
edit:
:x oops sorry lag denk ik gewoon aan mn ww, ww van modem veranderd en hij werkt weer

[ Voor 15% gewijzigd door Derpeus op 29-07-2014 00:44 ]
Bij de eerste versie's bleek de app van TomTom (volgens verschillende berichten) niet te werken. Ik neem aan dat dit probleem inmiddels opgeost is, of niet?
Beidenleendertveenbri schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:
Welke rom is nu echt stabiel en snel? Is dat bijvoorbeeld Cyanogenmod of GPE?
Overigens, is er ergens nog een up-to-date gids om weer van de nieuwste stock ROM naar custom te gaan? Ik zie van alles langskomen, maar ik heb 0,0 idee meer wat werkt en wat niet met die heerlijke KNOX loader.
Minder onzeker zijn, meer doen, Zalmanman. Met de ChainFire AutoRoot er Root op gekregen, daarna de TWRP .tar erop geflasht en ik ben nu een Nandroid aan het maken. Straks nog even alles behalve mijn extSD formatteren en dan kan GPE er weer op.
En inderdaad ben ik sinds gistermiddag weer lekker op GPE. Wat een verademing na TouchWiz. Bluetooth werkt ook perfect voor mij, dus ik hoef niets meer van stock te weten ^^
[ Voor 36% gewijzigd door Zalmanman op 13-08-2014 11:12 ]
Nee hoorleendertveenbri schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:42:
Goed om te horen! Ik het zo dat de partitie tabel overhoop wordt gegooit door de GPE installatie op een i9505?
De telefoon start standaard op met de melding dat er geen service is. Heb ik wel verbinding, dan kan ik ook bellen en gebeld worden.
De simkaart heb ik in een andere telefoon getest en dat gaat goed. Als ik *#06# doe, dan krijg ik het correcte imei nr te zien.
Op dit moment heb ik als modem (I9505XXUGNG2-MODEM) en non-hls (I9505XXUGNG2-WiFi-FIX-NON-HLOS). Bij smallbandversie staat echter wat anders dan bovenstaande codes.
Weet op dit moment niet wat ik kan doen. Ik zit er aan te denken om een pre rooted stock rom te flashen via TWRP, maar weet niet of dat helpt?
De knox flag is al gezet op 0x1.
[ Voor 4% gewijzigd door PleXtor op 23-08-2014 08:32 . Reden: toevoeging ]
Live youre Life and Enjoy every Day
Heb je daar wat aan?
Of op onderstaande manier proberen:
http://forums.androidcent...nner-calendar-widget.html
[ Voor 41% gewijzigd door reyals op 28-08-2014 00:39 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Thanks...reyals schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:31:
http://www.droidviews.com...-galaxy-s4-galaxy-note-3/
Heb je daar wat aan?
Of op onderstaande manier proberen:
http://forums.androidcent...nner-calendar-widget.html
Ben er inmiddels ook al achter dat Splanner niet echt compatibel is met slimkat omdat het een aosp rom is.
Live youre Life and Enjoy every Day
Misschien in recovery (VOL UP + HOME + POWER) de data even wipen? Zoland dit nog niet gedaan is kan het zijn dat de telefoon steeds gaat rebooten.Blueone schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:40:
Ik heb geprobeerd mijn galaxy s4 mini te unrooten maar helaas gaat het niet helemaal goed. Ik heb gewoon de originele rom gedownload van sammobile gedownload ( I9195XXUBNB3) en deze vervolgens geflast met odin zoals ik het altijd doe. Echter blijft de telefoon continu rebooten, niet in het spashscreen maar als de telefoon al opgestart heeft, als hij een minuutje goed en wel aan staat gaat hij al rebooten. Weet iemand wat ik fout doe? Voorheen stond er de mokee rom op met de twrn recovery mode. Ik heb ook al eens geprobeerd om de stock recovery los te flashen maar dit maakt geen verschil.
Na een jaar stock vond ik het wel tijd worden om naar een custom Rom gegaan. Ik lief via Odin de CF auto-root gedraaid, maar nu boot mn telefoon niet. Hij komt niet verder dan een passcode (een soort encryptie gok ik) die er op staat voor de exchange met mn werk. Dit is nog voor SIM/lock screen.
Kan iemand mij helpen? Met of de root er wel op zetten (ik had een rood android logootje, dus dat lijkt te werken), of met het er af te halen, zodat ik die encryptie er af kan gooien?
Edit: Factory reset, en dan root flashen werkte wel. Beetje jammer dat ik niet van alles een backup gemaakt had (had niet verwacht dat ik niet meer zou kunnen booten na de root-poging).
[ Voor 15% gewijzigd door assasinbats op 30-08-2014 14:54 ]
Verwijderd
Factory reset, cache clean etc. bracht geen verbetering
Iemand bekend met dit probleem? Heb ook nog cyanogen geprobeerd, zelfde probleem. Nu weer de originele firmware geflasht, probleem opgelost
Ik weet dat je sindsdien voor virtuele providers (zoals Telfort wat ik gebruik) roaming aan moet zetten of daar een fix voor moet installeren zodat je automatisch nationaal roamt, maar dit lost het probleem niet helemaal op. Hij verliest zijn dataverbinding na verloop van tijd weer en handmatig de dataverbinding uit- en aanzetten herstelt de verbinding. Dit is reuze irritant en ik zoek dus ook naar een oplossing, anders ga ik terug naar mijn vorige 4.4.2 rom.
Dit heb ik ook een poosje gehad met een S4 die compleet stock is. Probleem heeft zichzelf ook spontaan weer opgelost. Mast bij ons in het dorp bleek problemen te hebben toen. Is door Vodafone toen opgelost. Oplossing voor mij was hetzelfde als bij jou: Aan/uit/aan/uit/aan/uit van dataverbinding tot hij er door kwam.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:25:
Onlangs mijn S4 geroot en de Google Play Edition erop gezet, maar toen werd mijn reguliere dataverbinding instabiel. Zonder Wifi verbinding had ik geen data, ook niet als Wifi uit stond. Telkens moest ik handmatig mijn dataverbinding enkele keren uit - aan zetten of m'n tel opnieuw opstarten om m'n dataverbinding te herstellen.
Iemand bekend met dit probleem? Heb ook nog cyanogen geprobeerd, zelfde probleem. Nu weer de originele firmware geflasht, probleem opgelost
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Op S2 heb ik die lang gedraaid. Goed instelbaar, maar wat me altijd tegen stond is dat het touchwiz gebaseerd is (was?).jeroendj2 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:16:
Ik ga vanmiddag AllianceRom installen, iemand ervaring met deze rom? (AllianceRom = Customization to the max)
Verwijderd
Bekend probleem.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:25:
Onlangs mijn S4 geroot en de Google Play Edition erop gezet, maar toen werd mijn reguliere dataverbinding instabiel. Zonder Wifi verbinding had ik geen data, ook niet als Wifi uit stond. Telkens moest ik handmatig mijn dataverbinding enkele keren uit - aan zetten of m'n tel opnieuw opstarten om m'n dataverbinding te herstellen.
Je kan de nieuwste modem flash proberen..
Anders gewoon stock rom terug flashen
In Nederland kan je gewoon niet een custom rom en geen signaalverlies hebben
Vaag, hier weinig last van eigenlijk (GPE, oude bootloader, geen Knox, etc.)Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:58:
[...]
In Nederland kan je gewoon niet een custom rom en geen signaalverlies hebben
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik heb sinds januari een S4, en binnen een uur stond er GPE op. Nu nog steeds, met af en toe een update tussendoor geflashed.
In het begin had ik weleens problemen met 4G, maar dat lag aan de APN-gegevens die in de oudere GPE-roms niet klopten. Tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Stabiele verbindingen, zowel wifi, 4G als H+/3G.
Canon EOS | DJI M2P
De rom + een paar optische dingetjes(halo blue) en het werkt eigenlijk altijd en overal. 1x heb de LTE verbinding uit en weer aan moeten zetten omdat de telefoon een browser pagina niet wou laden. Maar dat had ik met CM eigenlijk vaker.Snelle Henkie schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:28:
@kendo. Heb je alleen de rom geflasht? En daarna probleemloos 4g en verbinding? Ik wil ook wat anders. Ben alleen beetje huiverig als ik soms lees dat 4g daarna problemen geeft en internet verbindingen instabiel worden. Ook Tomtom moet blijven werken. Draai nu de laatste versie van samsung via odin omdat ik mijn knox getriggert heb. Dat draait probleemloos. Waarom dan toch wat anders? Gewoon omdat het kan.
Ik herken de verhalen wel. Maar niet bij de "kalere" GE rom's .Zo nu en dan zit er wel eens een rom bij, waarbij om de haverklap dingen niet werken of zomaar uit het niets stoppen met werken. Maar dat zijn vaak roms waarbij zoveel is uitgesloopt en/of toegevoegd dat de developer zelf niet eens meer weet wat nou wel of niet werkt.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Is het met deze versie mogelijk om naar GPE te porten zonder dat je Knox op 0x1 zet ivm garantie. Ik weet dat dat op zich niet zou mogen uitmaken maar als ie kapot is gaat in dit geval mijn werkgever 'm naar teleplan sturen en in BE reageren ze mss anders dan in NL
reyals in "[Samsung Galaxy Note 3] Custom ROM's & Custom Firmware"
Is weliswaar voor de note3, maar met de juiste kernels voor de s4 zou dit ook moeten werken
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Great! Ik ga het eens proberen.reyals schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:58:
Towelroot zou ook gewoon moeten werken.
reyals in "[Samsung Galaxy Note 3] Custom ROM's & Custom Firmware"
Is weliswaar voor de note3, maar met de juiste kernels voor de s4 zou dit ook moeten werken
Deze morgen helemaal opgeladen, wat internetten op Wi-Fi en EDGE en muziek luisteren (een uur) en hij stond al op 71% terwijl ik toch al veel bloatware heb uitgezet en geen GPS of widgets gebruik.
Wacht maar tot je Xposed ontdektThe Executer schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:09:
Ik zag het zojuist in het topic op XDA. Nou ja, dan maar op de andere manier rooten. Denk dat ik er toch eens aan moet geloven alhoewel ik op dit moment nog niet veel opties gebruikte (App Ops, filemanager).
Momenteel draai ik LUX. Zou je dan kunnen flashen naar Open European (4.4.2) ? Ik zou niet weten wat het effect is als je van LUX naar DBT gaat.
Nee, dat bedoelen ze daar niet mee. Official Stock Firmware is gewoon het hele pakket aan door Samsung beschikbaar gestelde firmware+bootloader+kernel zoals je die kan downloaden van bijvoorbeeld Samfirmwarecy-gor25 schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:06:
Er zijn blijkbaar heel veel verschillende Kernels/Stock Rom. Ik neem aan dat ze op XDA met official stock firmware, de Kernel bedoelen?
Geen probleem mee. Waarom zou je naar 4.4.2 willen en niet naar 4.4.4?Momenteel draai ik LUX. Zou je dan kunnen flashen naar Open European (4.4.2) ? Ik zou niet weten wat het effect is als je van LUX naar DBT gaat.
Ah ok ik had die roms al gedownloadAllSeeyinEye schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:13:
[...]
Nee, dat bedoelen ze daar niet mee. Official Stock Firmware is gewoon het hele pakket aan door Samsung beschikbaar gestelde firmware+bootloader+kernel zoals je die kan downloaden van bijvoorbeeld Samfirmware
[...]
Geen probleem mee. Waarom zou je naar 4.4.2 willen en niet naar 4.4.4?
Ik zou wel naar GPE willen gaan, er is een Google edition 4.4.4. van Danvdh maar dan moet je weer een customer kernel gaan installeren: INTL I9505 DEVICES SHOULD USE A CUSTOM GE KERNEL TO PREVENT RANDOM REBOOTS. Ook als je naar een geleakte stock rom gaat van bvb 4.4.4. had ik gelezen dat je Knox tript.
Ga het maar zo laten, heb geen zin in die Knox onzin waardoor je in misschien je garantie kwijt bent want tussen gelijk hebben en krijgen zit een groot verschil. Samsung zal wel met 4.4.4 komen in de komende maanden maar samsung kennende zal het weer vol bloatware zitten, jammer dat je niet makkelijker naar GPE kan, wss door de andere partitie indeling.
Inmiddels App Ops alweer geinstalleerd en geconfigged. Nu bezig met Greenify, eens zien hoeveel langer we het nu uithouden op een acculading.
[ Voor 13% gewijzigd door The Executer op 08-09-2014 12:24 ]
Stock kernels: http://forum.xda-develope...collection-i9505-t2868241cy-gor25 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:05:
[...]
Ah ok ik had die roms al gedownloadIk kon de stock kernels niet zo snel vinden op XDA, alleen maar custom kernels op http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/#kernels
Ik zou wel naar GPE willen gaan, er is een Google edition 4.4.4. van Danvdh maar dan moet je weer een customer kernel gaan installeren: INTL I9505 DEVICES SHOULD USE A CUSTOM GE KERNEL TO PREVENT RANDOM REBOOTS. Ook als je naar een geleakte stock rom gaat van bvb 4.4.4. had ik gelezen dat je Knox tript.
Ga het maar zo laten, heb geen zin in die Knox onzin waardoor je in misschien je garantie kwijt bent want tussen gelijk hebben en krijgen zit een groot verschil. Samsung zal wel met 4.4.4 komen in de komende maanden maar samsung kennende zal het weer vol bloatware zitten, jammer dat je niet makkelijker naar GPE kan, wss door de andere partitie indeling.
Rooten zonder knox 0x1 status: http://forum.xda-develope...root-permissions-t2862768
Super, geroot en werkt perfect.Voor de zekerheid toch maar even gewipet.Nu voorzichtig bloatware deleten en wat verder zoeken. thanks a lot!reyals schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:11:
[...]
Stock kernels: http://forum.xda-develope...collection-i9505-t2868241
Rooten zonder knox 0x1 status: http://forum.xda-develope...root-permissions-t2862768
Had gister al spijt van mijn root-actie. Telefoon was zeer instabiel, sinds half 12 5 a 6 reboots. Telefoon een factory reset gegeven, lijkt tot nu toe goed te gaan. Nog geen reboot weer gehad. Leek enigsinds verband te houden met Xposed maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. Maar even afwachten.
Ow, zie nu dat je nog geen factory reset had gedaan. Dat is natuurlijk altijd wel aan te bevelen!
Verwijderd
Vreemd maar wel de waarheidArjan A schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:49:
Ik snap echt niet waar die verhalen vandaan komen, of het moet aan het apparaat zelf liggen.
Ik heb sinds januari een S4, en binnen een uur stond er GPE op. Nu nog steeds, met af en toe een update tussendoor geflashed.
In het begin had ik weleens problemen met 4G, maar dat lag aan de APN-gegevens die in de oudere GPE-roms niet klopten. Tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Stabiele verbindingen, zowel wifi, 4G als H+/3G.
Ben er non stop een maand mee bezig geweest, en nee ik was niet de enige
Op het XDA forum zitten er genoeg met bluetooth problemen en een instabiele dataverbinding.
Het uiteindelijk nu de laatste baseband en modem firmware geflashed
Er is mee te leven maar na een reboot valt weer continu de verbinding weg..
Na misschien 5x reboten is het weer "normaal"
Het andere probleem wat we ook allemaal gemeen hebben is dat de bluetooth connectie instabiel is.
mijn connectie met mijn carkit valt bv elke 5 minuten weg.
De bt crasht dan en er komt een melding in beeld op mijn telefoon.
Verwijderd
Een ander groter deel heeft nergens last van zoals jij
Ik weet niet of je OTA updates kunt ontvangen eenmaal als je geroot bent. Mogelijk loopt het dan verkeerd of moet je opnieuw rooten maar ik zie weinig voordeel in de updates. Sinds kitkat waren die updates nu niet zo great maar als 4.4.4. who knows. Je kan er mss GPE op gooien als je toch al KNOX getripped hebt en bijna geen garantie meer hebt.The Executer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:17:
Hmm, had ik eerder moeten weten... Ach, garantie was toch al bijna verlopen. Op die manier was het zeker nog wel mogelijk om OTA updates te ontvangen?
Had gister al spijt van mijn root-actie. Telefoon was zeer instabiel, sinds half 12 5 a 6 reboots. Telefoon een factory reset gegeven, lijkt tot nu toe goed te gaan. Nog geen reboot weer gehad. Leek enigsinds verband te houden met Xposed maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. Maar even afwachten.
Ik heb al verschillende modems en wifi-fix's geprobeerd. Deze modems verliezen nooit het netwerk, maar die schakelen eerder terug naar 2g.
Mijn PDA versie I9505XXUGNG1, kan dit ook iets te maken hebben met het geen netwerk signaal?