Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:57:
Mss dat mensen die Stock 4.4.2 draaien dat eens kunnen checken ?
Als dat mijn bootloader versie blijkt te zijn kan dat goed nieuws zijn. :9
Van een 4.4.2 bootloader kan je sowieso niet terug. Die van jou zal dus inderdaad ook wel oud zijn :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:00:
[...]

Van een 4.4.2 bootloader kan je sowieso niet terug. Die van jou zal dus inderdaad ook wel oud zijn :P
Dacht ik ook en het bewijs(waar Rayman over twijfelde)dat Omega 4.4.2 géén andere bootloader flasht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:03:
Dacht ik ook en het bewijs(waar Rayman over twijfelde)dat Omega 4.4.2 géén andere bootloader flasht. :)
Dat "soort" Roms doen dat in de regel inderdaad ook, gelukkig, niet nee. Relatief gevaarloos allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:04:
[...]

Dat "soort" Roms doen dat in de regel inderdaad ook, gelukkig, niet nee. Relatief gevaarloos allemaal.
Mag ik vragen of jij 4.4.2 draait en problemen ondervindt met WiFi? Nogal wat mensen klagen hierover en in de korte tijd dat ik Omega 4.4.2 heb gedraaid heb ik daar geen acht op geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:10:
Mag ik vragen of jij 4.4.2 draait en problemen ondervindt met WiFi? Nogal wat mensen klagen hierover en in de korte tijd dat ik Omega 4.4.2 heb gedraaid heb ik daar geen acht op geslagen.
Geen problemen met Wifi nee (4.4.2 GE). Wel af en toe Whatsapp vertraging maar da's een Ziggo issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Maar er staat bij Omega toch echt dat er een KNOX bootloader wordt geflashed...v28 is namelijk gebaseerd op een Samsung ROM voor zover ik heb kunnen lezen.
Omega v28 Android 4.4.2
Based on firmware XXUFNC9 Android 4.4.2 (Date: 19/03/2014)

...

The new Omega is based on Samsung Android 4.4.2 Kit Kat firmware and it needs the new bootloader to work.
This mean the knox will be triggered and your warranty will be void, more info:
All you wanted to know about KNOX Void Warranty 0×1
If you flash Samsung's based Android 4.4.2 Kit Kat firmware there is no way to go back to Jelly Bean
If you are ok with this then continue, else you can get Omega v19 with android 4.3
Op mijn telefoon kan ik werkelijk niets terugvonden van KNOX of een App ervan.
Klopt ook, want in 4.2.2 bestond dat nog niet.

Dus zowel v28 als stock Samsung laat ik nog maar links liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door RayMan op 18-04-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:36:
Maar er staat bij Omega toch echt dat er een KNOX bootloader wordt geflashed...v28 is namelijk gebaseerd op een Samsung ROM voor zover ik heb kunnen lezen.

[...]

Op mijn telefoon kan ik werkelijk niets terugvonden van KNOX of een App ervan.
Klopt ook, want in 4.2.2 bestond dat nog niet.

Dus zowel v28 als stock Samsung laat ik nog maar links liggen.
Ik heb echt wel Omega v28 geflasht en ben nu terug op Phoenix v7.3 4.3
Je kan ook deze pakken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2349584
Kan je ook zoals ik hiervoor al heb gevraagd je bootloader versie posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik had en heb nog steeds bootloader I9505XXUBMGA nadat ik Phoenix ROM v8 heb geflashed.
KNOX geeft "unknown" in de Phone INFO app, dus dat is super :)

Phoenix bevalt goed, op een paar spontane reboots na. Dit gebeurt soms wanneer ik de telefoon loshaal van de lader, tenminste daar lijkt het op. Zal eens posten in XDA of hier een fix voor is.

Voor de rest is het heerlijk om op 4.4.2 te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:11
RayMan schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:05:
Ik had en heb nog steeds bootloader I9505XXUBMGA nadat ik Phoenix ROM v8 heb geflashed.
KNOX geeft "unknown" in de Phone INFO app, dus dat is super :)

Phoenix bevalt goed, op een paar spontane reboots na. Dit gebeurt soms wanneer ik de telefoon loshaal van de lader, tenminste daar lijkt het op. Zal eens posten in XDA of hier een fix voor is.

Voor de rest is het heerlijk om op 4.4.2 te zitten
Het kan aan je kernel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen (KNOX, garantie) heb ik dan eindelijk mijn Samsung Galaxy S4 geroot en er een andere ROM op gezet. Ik heb mijn telefoon geroot via CF-Auto-Root en vervolgens TWRP 2.7 er op gezet. Daarna heb ik de GPE ROM van Danvdh er op gezet. Mijn S4 is nu eindelijk echt snel, wat een verschil met de stock ROM! :)

Maar ik heb nu wel één probleempje wat ik eerst niet had. Mijn wifi is namelijk super traag. Dat viel mij op bij het installeren van apps. Als ik een speedtest uitvoer met de Ookla Speedtest app, geeft deze tussen de 2 - 5 Mbps download aan. Normaal was dit via 5GHz ongeveer 60 Mbps. Ook op 2,4 GHz heb ik het probleem.
Als ik wifi uit zet, vervolgens weer aan en dan weer een speedtest uitvoer, dan heb ik eenmalig de juiste snelheid.

Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de kernel en/of modem. Maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen. Mijn stock firmware is I9505XXUFNB8 (Android 4.4.2). Ik zie bij phone app info dat I9505GUEUCML4 mijn huidige modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
@Markvanvugt

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192025
hier staat een TUT over hoe je een andere modem flashed, ik weet niet welke kernel je hebt misschein even switchen naar een andere kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
ik draai mijn S4 op de laatste 4.4.2 van danvdh. Draait met wat extra config als een trein vergeleken bij de standaard TW.

Vorige week een succesvolle baseband update naar I9505XXUFNC9 gedaan.

LTE deed het eerst prima met die baseband maar als ik nu naar LTE-modus switch krijg ik onophoudelijke com.android.phone crashes, zelfs na een reboot en zo erg dat ik binnen 1 sec mijn SIM-code ingevuld moet krijgen. Ik dacht eerst dat het kwam door 3G Manager, een appje om batterijverbruik van de dataconnectie tegen te gaan. Dus die app er meteen uitgeknikkerd. Maar nog steeds crashes. Zo lang ik de modus maar niet op LTE zet dus gaat het goed... Kan er ergens nog iets mis zitten in het datamodusprofiel door een app oid? Hoe zou ik alleen dat kunnen checken / resetten?

Edit: ik zie dat ik een oudere bootloader heb (MK9), is het zinvol om die te flashen naar NC9 of is dat juist risicovol?

[ Voor 7% gewijzigd door whitey-d op 23-04-2014 16:57 ]

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
wouter5 schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:15:
[...]
Vandaag toch eindelijk durven rooten en een custom rom flashen (Danvdh). Nu snap ik pas waarom iedereen zei dat Touchwiz de telefoon vertraagde, deze rom is zo enorm smooth en snel :D
Probeer daar bovenop eens de app SGS Screen Booster. Die kan verdere vertraging weghalen van het touch screen. Het is net een iPhone dan qua sensitivity. Al is het helaas nog steeds wat foutgevoeliger dan de iOS touch software.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitey-d schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:11:
ik draai mijn S4 op de laatste 4.4.2 van danvdh. Draait met wat extra config als een trein vergeleken bij de standaard TW.

Vorige week een succesvolle baseband update naar I9505XXUFNC9 gedaan.

LTE deed het eerst prima met die baseband maar als ik nu naar LTE-modus switch krijg ik onophoudelijke com.android.phone crashes, zelfs na een reboot en zo erg dat ik binnen 1 sec mijn SIM-code ingevuld moet krijgen. Ik dacht eerst dat het kwam door 3G Manager, een appje om batterijverbruik van de dataconnectie tegen te gaan. Dus die app er meteen uitgeknikkerd. Maar nog steeds crashes. Zo lang ik de modus maar niet op LTE zet dus gaat het goed... Kan er ergens nog iets mis zitten in het datamodusprofiel door een app oid? Hoe zou ik alleen dat kunnen checken / resetten?

Edit: ik zie dat ik een oudere bootloader heb (MK9), is het zinvol om die te flashen naar NC9 of is dat juist risicovol?
Ik zou de oude bootloader behouden,dan je indien gewenst terug naar 4.3 ,anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:36:
[...]
Ik zou de oude bootloader behouden,dan je indien gewenst terug naar 4.3 ,anders niet
Ja zoiets had ik ook al gelezen, dat er meer beperkingen zijn ingebouwd qua beveiliging in de nieuwere bootloaders, geen downgrades, dus "don't touch the bootloader". Sowieso heb ik geen reden om te upgraden omdat mijn ROM en modem toch wel compatible is voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:07:
Maar ik heb nu wel één probleempje wat ik eerst niet had. Mijn wifi is namelijk super traag. Dat viel mij op bij het installeren van apps. Als ik een speedtest uitvoer met de Ookla Speedtest app, geeft deze tussen de 2 - 5 Mbps download aan. Normaal was dit via 5GHz ongeveer 60 Mbps. Ook op 2,4 GHz heb ik het probleem.
Als ik wifi uit zet, vervolgens weer aan en dan weer een speedtest uitvoer, dan heb ik eenmalig de juiste snelheid.

Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de kernel en/of modem. Maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen. Mijn stock firmware is I9505XXUFNB8 (Android 4.4.2). Ik zie bij phone app info dat I9505GUEUCML4 mijn huidige modem is.
Nieuwe modems werken niet per sé beter, maar je kunt altijd proberen om je baseband te flashen. Je kunt altijd terug.

Lijst met NON-HLOS (Wifi+LTE) firmwares (kies zelfde als je modem)
Lijst met MODEM.bin firmwares (NC8 of 9 is de laatste)

Ik flash - via ODIN - NON-HLOS eerst, dan modem.bin en indien nodig battery eruit en nog een keertje allebei flashen.

Edit: sorry voor de multiple posts achter elkaar, ik zal het volgende keer in één post verwerken

[ Voor 3% gewijzigd door whitey-d op 24-04-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een S4 van collega overgenomen en daar moet nu z.s.m. een custom rom op :) Ik gebruik nu SlimKAT op mijn S2 en dat bevalt eigenlijk prima, dus SlimKAT voor de S4 it is....

Nu lees ik de installation guide en het lijkt dus best easy. Root krijgen -> Goo manager -> TWRP -> wipe -> Slimkat flashen

Nu probeer ik root te verkrijgen via de motochopper methode maar krijg ik steeds "unauthorized access to a secure area has been blocked"...

edit.
inmiddels root via cf-auto-root :)

[ Voor 108% gewijzigd door Buntmans op 24-04-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Er is natuurlijk niet echt een 'beste' ROM aan te wijzen, maar wel heb ik enorm het gevoel dat je battery performance etc echt een stuk kan verbeteren met een custom ROM tov de standaard firmware die nogal bloated is. Heb ik daar gelijk in? Zo ja, dan ga ik het overwegen om 'm te rooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:00:
Er is natuurlijk niet echt een 'beste' ROM aan te wijzen, maar wel heb ik enorm het gevoel dat je battery performance etc echt een stuk kan verbeteren met een custom ROM tov de standaard firmware die nogal bloated is. Heb ik daar gelijk in? Zo ja, dan ga ik het overwegen om 'm te rooten!
Ik draai Phoenix v7.3 4.3 rom,er is ook een4.4.2 versie nl v8.0
Mijn rom heeft een goede batterijduur.Ik haal 2 dagen bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Ik lees hier dat er is gedowngrade van een bepaalde build naar MK9, saferoot toegepast en upgrade naar XXUENA4.

Mijn S4 BE heeft af-fabriek ook XXUENA4 build, saferoot is hierop niet mogelijk.
Van wat ik uit andere bronnen heb begrepen is het ook niet mogelijk de bootloader te downgraden zonder de KNOX flag te triggeren.

Nu is mijn vraag, als MK9 inderdaad eenzelfde bootloader als ENA4 heeft, kan ik dan een stock MK9 rom (geen Black Edition) op mijn S4 BE flashen zonder KNOX te triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:17:
[...]

Ik draai Phoenix v7.3 4.3 rom,er is ook een4.4.2 versie nl v8.0
Mijn rom heeft een goede batterijduur.Ik haal 2 dagen bij normaal gebruik.
Dat is behoorlijk netjes. Ik ben na 10 uur redelijk normaal gebruik 45% accu verder. Hoe lang deed je met de batterij met gewone firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:32:
[...]

Dat is behoorlijk netjes. Ik ben na 10 uur redelijk normaal gebruik 45% accu verder. Hoe lang deed je met de batterij met gewone firmware?
Niet langer dan een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geez. Dat is wel een enorme besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:46:
Geez. Dat is wel een enorme besparing.
Idd,ik heb wel de spaarstand aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig als je een Samsung galaxy s4 koopt zit er standaard al kitkat 4.4.2 op, tevens heb ik dit nu ook dus.

ik had ergens gehoord dat je met 4.4.2 niet kunt rooten? klopt dit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik kan gerust op 4.4.2 mijn toestel rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar 4.4.2 firmware voor mijn sgs 4 voor stock..
Kan echter alleen vodafone vinden op sammobile, kan ik deze gebruiken? Neem aan van niet. Iemand een linkje naar de 4.4.2 stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00
Probeer deze eens standaard unbranded S4 rom
https://mega.co.nz/#!jEoy..._Nus-pvYu5EkzuU6GxzVZSPsM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik wil clockworkmod touch installeren op mijn S4 (GT-I9505) European Sim model.

Nu zijn er twee versies waar ik tussen twijfel:
http://download2.clockwor...touch-6.0.4.7-jfltexx.img
of
http://download2.clockwor...k-touch-6.0.4.7-jflte.img

Dus moet ik de jfltexx of de jflte versie hebben, of een hele andere versie?
En met welk programma is het flashen aan te raden van de recovery image?

Alvast mijn dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deze.
En met welk programma is het flashen aan te raden van de recovery image?
Odin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
Goedemorgen,

Vorige week heb ik mijn toestel (I9505) voorzien van de Cynagonmod software (wat een verademing), toestel is een stuk sneller en ook gaat de batterij een stuk langer mee.

Echter lijkt er in deze versie een bug te zitten, waardoor ik als ik aan het bellen ben mijn toestel niet op de speaker kan zetten en als ik op knopjes druk krijg ik geen menu (voor de rest werkt het echter prima).

Vandaag dacht ik, laat ik mij eens verdiepen in de nightly builds die beschikbaar zijn.
En toen kwam ik tot de ontdekking dat er voor de Europese (?) variant Jfltexx amper upgrades komen.

Dus mijn vraag, zijn er vergelijkbare mods die ook te gebruiken zijn voor beginners en stabiel zijn?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
Cyanogenmod heeft de verschillende varianten van Galaxy S4 toestellen gemerged naar 1 rom.
De meest recente versie van een nightly is cm-11-20140520-NIGHTLY-jflte.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Audiowaste schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:38:
Cyanogenmod heeft de verschillende varianten van Galaxy S4 toestellen gemerged naar 1 rom.
De meest recente versie van een nightly is cm-11-20140520-NIGHTLY-jflte.zip
Thanks ik heb hem gevonden en geinstalleerd.
Kan nu ook via OTA updaten zie ik, dus dat is wel fijn.
Echter zit dezelfde bug er nog in als ik bel (scherm zwart en geen opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Heb je nadat je de rom geflashed hebt een data en cache wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Audiowaste schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:03:
Heb je nadat je de rom geflashed hebt een data en cache wipe gedaan?
Nope, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reboot naar recovery
Wipe cache / wipe Dalvik cache
Wipe data (factory reset!)
Reboot

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:48:
[...]

Reboot naar recovery
Wipe cache / wipe Dalvik cache
Wipe data (factory reset!)
Reboot
Dan ben ik zeker weer al me apps en data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Dankjewel, eigenlijk wel raar dat die niet op sammobile te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protax schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:53:
[...]

Dan ben ik zeker weer al me apps en data kwijt?
Factory reset !! Zegt dat niet genoeg,Wat jij erop hebt gezet gaat verloren. Je kan ook backuppen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
Galaxy S4 Black edition (I9505)

Heb er WanamLite XXUFNC5 V2.6 op staan
Perfect en doe lekker lang met de accu,maarrrr.
Niet gelezen (wilde te snel daar al jaren wanam gebruik (S1,2,3 en nu 4)
staat er "TWRP recovery is a MUST otherwise you may get no signal/unknown modem."

heb hem geflashed met Philzztouch
Nu is het gekke dat ik wel signaal heb , maar wel maar 1 a 2 balkjes en H+ zakt vaak weg naar E

Nu heb ik geen verstand van Knox maar volgens mij kan het daar niet mee te maken hebben.
Zit op KPN netwerk dus zou goed moeten zijn

Iemand een idee voor ik in m'n weekend ermee aan de slag ga en terug naar stock rom om daarna TWRP en dan Wanam erop te drukken? _/-\o_

wanam bevalt namelijk prima , wellicht een nieuw modem erop ??
en dan komt de vraag natuurlijk ...welke modem (LTE combi)is het best voor ons land en KPN voor 4.4.2? _/-\o_

dacht , k vraag hier ff , wellicht iemand een tip(s) voor k zelf weer begin te klO..ien 8)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je kan toch gewoon een echte recovery (TWRP) flashen ipv die brakke Philz? Evt een ander modem. Hoef je niet voor terug naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:07
Ik heb sinds kort de S4 en irriteer me kapot aan die vreselijke shutter sound.
Als ik em root met CF-auto-root van Chainfire kan ik dan wel gewoon nog updates via OTA of Kies binnen halen?

Op zich ben ik best tevreden met de standaard rom en TW, die wil ik ook blijven gebruiken, maar die shutter sound moet weg.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:24:
Ik heb sinds kort de S4 en irriteer me kapot aan die vreselijke shutter sound.
Als ik em root met CF-auto-root van Chainfire kan ik dan wel gewoon nog updates via OTA of Kies binnen halen?

Op zich ben ik best tevreden met de standaard rom en TW, die wil ik ook blijven gebruiken, maar die shutter sound moet weg.
Als je root kan je geen OTA updates meer binnen halen,krijg je de melding "toestel is aangepast"
Ook niet via Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hmm dat vind ik dan wel weer waardeloos.
Ik wil em in principe zo stock als mogelijk houden maar dan zonder shutter sound.

Dus dan zou ik telkens via odin firmware moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:03:
hmm dat vind ik dan wel weer waardeloos.
Ik wil em in principe zo stock als mogelijk houden maar dan zonder shutter sound.

Inderdaad ja,of je geluid uit tijdens foto's nemen.

Edit, kijk ook eens in de Store naar Silent Camera.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Qosmic schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:03:
Niks ergs aan toch? Zijn legio Roms die beter zijn dan stock. Dus echt er op verliezen doe je sowieso niet, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Niks ergs aan toch? Zijn legio Roms die beter zijn dan stock. Dus echt er op verliezen doe je sowieso niet, imho.
Behalve zijn garantie zal hij er niks op verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:00:
[...]

Behalve zijn garantie zal hij er niks op verliezen.
Wij Nederlanders houden ook garantie bij geroote toestellen. Alleen niet meer op Knox, omdat de Knox flag getript wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Wij Nederlanders houden ook garantie bij geroote toestellen. Alleen niet meer op Knox, omdat de Knox flag getript wordt.
Hij zegt dat hij de S4 sinds kort heeft,dus waarschijnlijk heeft hij dan KNOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:31:
[...]

Als je root kan je geen OTA updates meer binnen halen,krijg je de melding "toestel is aangepast"
Ook niet via Kies.
Ik meen me te herinneren dat wanneer je je toestel alleen root, je dan wel nog gewoon updates ontvangt van Samsung zelf. Tenzij dat in de tussentijd ook allemaal weer is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Vandaag zendt nl-alert tegelijk met de sirenes weer een cell-broadcast uit.
Ik ben benieuwd welke custom roms deze binnenkrijgen, als het uberhaupt al binnenkomt op 4g.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik ben ook benieuwd, mijn telefoon draait zelf op Cyanogenmod.
Nu heb ik cell-broadcasts allemaal ingeschakeld, maar ik zie nergens waar je het kanaal kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb die sms nog nooit binnen gekregen eigenlijk. Denk ook niet dat dat straks zal gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Waarschijnlijk ook omdat je channel niet hebt ingesteld?
Nu heb ik nog 27 minuten om een fix te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audiowaste schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:32:
Waarschijnlijk ook omdat je channel niet hebt ingesteld?
Nu heb ik nog 27 minuten om een fix te vinden.
Meer dan dit zie ik eigenlijk niet. Doet ie het: leuk. Doet ie het niet: ook prima :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/cells.png
(yes yes, meldingen uitschakelen staat nu "uit" :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 02-06-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Welke ROM is dat wat je gebruikt? Waarschijnlijk dat die het instellen van kanalen niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audiowaste schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:43:
Welke ROM is dat wat je gebruikt? Waarschijnlijk dat die het instellen van kanalen niet ondersteunt.
Google Play Edition.

[Edit] En, uiteraard, nul dingen te zien/voelen op het toestel (logisch blijkbaar want zat op 4G). Nu maar gewoon alles uit gezet :)

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 02-06-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Audiowaste schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:37:
[...]

Ik meen me te herinneren dat wanneer je je toestel alleen root, je dan wel nog gewoon updates ontvangt van Samsung zelf. Tenzij dat in de tussentijd ook allemaal weer is aangepast.
kan iemand dit bevestigen?
Ik wil mijn toestel rooten via de chainfire root.
Maar ik wil graag nog wel updates via OTA of KIES ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Zoals verwacht geen broadcast binnengekregen. Nu weet ik wel waar het probleem ligt, maar geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Nu zou het toch wel erg handig zijn als ik in CyanogenMod ook een channel kon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:50:
[...]

kan iemand dit bevestigen?
Ik wil mijn toestel rooten via de chainfire root.
Maar ik wil graag nog wel updates via OTA of KIES ontvangen.
Zoals ik al zei,geen OTA updates.
Ik heb een geroote stock rom en heb het net geprobeerd en idd de melding "Geen firmware updates,toestel is aangepast.
Via Kies gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Dit zegt audiowaste erover... Maar als jij het net geprobeerd hebt op een standaard stock rom, dan geloof ik je uiteraard.
Dus dan kan je alleen nog met Odin updaten?
En ludoke1955, heb jij ook geroot met die chainfire root?
Audiowaste schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:37:
[...]

[ Voor 22% gewijzigd door Qosmic op 02-06-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:48:
Dit zegt audiowaste erover... Maar als jij het net geprobeerd hebt op een standaard stock rom, dan geloof ik je uiteraard.
Dus dan kan je alleen nog met Odin updaten?
En ludoke1955, heb jij ook geroot met die chainfire root?

[...]
Ja en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb hem ook alleen geroot, maar kan niet update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:17:
Ik heb hem ook alleen geroot, maar kan niet update.
Via wat kan je niet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:57
Hm, ik krijg net een 4.4.3 OTA update melding op mijn S4 met GPE ROM met root. Durf 'm eigenlijk niet zo goed te installeren.

Wel of niet doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

InZane schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:53:
Hm, ik krijg net een 4.4.3 OTA update melding op mijn S4 met GPE ROM met root. Durf 'm eigenlijk niet zo goed te installeren.

Wel of niet doen? :P
Ik gok dat je oorspronkelijk een niet gpe toestel hebt. In dat geval dus niet installeren (lukt waarschijnlijk sowieso niet) want een gpe toestel heeft een andere partitie indeling en andere mount points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Ik gok dat je oorspronkelijk een niet gpe toestel hebt. In dat geval dus niet installeren (lukt waarschijnlijk sowieso niet) want een gpe toestel heeft een andere partitie indeling en andere mount points.
Is inderdaad niet origineel. Maar ik zit nu wel met een update melding in mijn notificatiecentrum die ik niet weg krijg.. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Google er eens op. Heb je de melding zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:21:
Google er eens op. Heb je de melding zo weg.
Had ik nog niet gedaan. Notificaties uitzetten voor Google Play Services helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Een SGS4 was van de ene op de andere dag: Dead. Geen idee, zomaar spontaan.
Garantie geval, netjes naar de Foonhuis gebracht, 2 weken later klaar, maar er zit een T-mobile rom in??
Wij hadden een schoon toestel met standaard rom. Nu een voorgebakken T-mobile?
Kan ik gewoon een rommetje downloaden en die erin erover heen zetten met Odin?
Moet ik nog ergens aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Even zoeken op "debrand Galaxy s4" en de xda-linkjes volgen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Arjan A schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:31:
Even zoeken op "debrand Galaxy s4" en de xda-linkjes volgen.
Correct, ik was al even aan het zoeken en kwam deze tegen:

Google naar XDA 2265477
Dan naar onder scrollen en deze downloaden:

Netherlands 4.4.2
I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_PHN.zip

Direct na Odin, werd de sgs4 opnieuw opgestart maar kreeg ik steeds:
"Google Play-services is gestopt" ... Die was niet af te breken :(

De telefoon meteen fabrieksinstelling gegeven via Volume Up - Home - Power
Draait hier nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:21
maffe schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:05:
[...]

De telefoon meteen fabrieksinstelling gegeven via Volume Up - Home - Power
Draait hier nu als een zonnetje.
Tip voor de volgende keer: na een nieuwe ROM (dus geen upgrade van dezelfde) altijd een full wipe doen om mysterieuze problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Ik wil op dit moment van Omega naar GOOGLE EDITION 4.4.3 by Danvdh.
Bij het opdaten van Omega moest er een modem en bootloader geflasht worden.
Bij de threat op XDA vind ik hier echter niks over wanneer ik hier naar zoek bij de GOOGLE EDITION 4.4.3 by Danvdh. Iemand die weet of dit noodzakelijk is?
Eventuele andere GPE ROMS zijn ook welkom, ben namelijk opzoek naar iets nieuws :).

Op dit moment heeft mijn S4 nogal wat problemen met het lezen/gebruiken van mij Samsung microSD kaartje, ik ga er vanuit dat dit met de Omega rom te maken heeft, had hier van te voren namelijk nooit last van. Iemand die hier ook problemen mee heeft toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:38
via deze site kwam ik erachter dat ik makkelijk een custom mod op mijn samsung S4 kon installeren. ik heb het gedaan, en tot nu toe heb ik geen spijt ervan.

Ik heb Cyanogen geïnstalleerd.
Ik weet niet zoveel af van Cyanogen, maar van wat ik heb gelezen, draai ik nu een bijna echte stock android van google.

ik heb enkele vragen hierbij: krijg ik automatische updates van Cyanogen?
Bij de stock rom van Samsung kon ik sommige apps naar de sd card sturen, maar bij deze niet. Is dat niet 'mogelijk'?

Ik hoor het graag.

oeps, toch dit even posten: You can easily update your device to the latest version (either the bleeding-edge nightly builds or “stable” milestone, release candidate, and/or stable builds – you choose) by going to Settings -> About Phone -> CyanogenMod Updates. This will download the update, reboot into recovery, flash the update, and reboot you back to CM without any additional interaction. All apps are left intact, and no data is lost. Each build is a full release, and there is no need to update to each release to get to the latest one. If you are updating major versions (ie 10.0 to 10.1 or 10.1 to 10.2) please see below for instructions as they can differ a bit from normal updating.

http://forum.cyanogenmod....-do-i-update-cyanogenmod/

[ Voor 42% gewijzigd door westlym op 17-06-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb van de week die towelroot gedaan en dus had ik mooi snel rootacces.
Daarna heb ik wat root apps gedownload en ook android tweaker 2. Na een aantal aanpassingen te hebben gedaan zit hij vast in het bootscherm.

Ik heb nu de cache gewist en een factory reset gedaan maar hij hangt nog steeds op het bootscherm.
Wat moet ik nu doen? Stockrom flashen? En hoe kan dat het beste. Nieuwe rom via odin?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Android tweaker 2???

Ja, gewoon booten naar bootloader en met Odin een stock ROM flashen. Of, als je een custom ROM op je SD hebt staan, rebooten naar recovery en de custom ROM opnieuw flashen (met full wipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb een duitse S4. Moet ik dan de duitse firmware flashen of kan ik ook gewoon de nederlandse flashen zonder duitse bloatware enzo?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb CM geinstalleerd en werkt prima, behalve dat ik geen scherpe fotos kan maken. Mogelijk dat dit door CM komt. Nu heb ik paar vragen:
1.als ik hem ter reparatie aanbied, is CM dan een probleem(er vanuit gaande als CM niet de oorzaak is)
2.als CM wel oorzaak is, hoe kan ik mijn S4 dan weer in originele staat terugbrengen? Dus CM deinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
Ik zit al sinds ik mijn S4 heb (een jaartje ongeveer) op allemaal verschillende AOSP roms, en ik wil eigenlijk eens een paar custom roms proberen gebaseerd op Samsungs software, zoals Omega of Wanamlite. Ik begrijp nu alleen dat het niet mogelijk is om de nieuwere Samsung software te installeren zonder ook de Knox bootloader te installeren.
Ik vraag me daarom of of er hier mensen zijn die weten hoe Samsung nederland met garantie omgaat als Knox getriggered is? Ik heb namelijk weinig zin om een jaar voortijdig mijn garantie op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
doggy1 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:46:
Ik heb CM geinstalleerd en werkt prima, behalve dat ik geen scherpe fotos kan maken. Mogelijk dat dit door CM komt. Nu heb ik paar vragen:
1.als ik hem ter reparatie aanbied, is CM dan een probleem(er vanuit gaande als CM niet de oorzaak is)
2.als CM wel oorzaak is, hoe kan ik mijn S4 dan weer in originele staat terugbrengen? Dus CM deinstalleren
1. Zou voor de zekerheid wel gewoon even een Samsung stock Rom er op zetten voor het terug brengen.
2. Download stock Rom, flash stock Rom, klaar :)
pimjai schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 01:28:
Ik begrijp nu alleen dat het niet mogelijk is om de nieuwere Samsung software te installeren zonder ook de Knox bootloader te installeren.
Zet je er toch een GPE Rom op zoals die van Danvdh? Draait prima en totaal geen Knox geneuzel nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Moet je bij terug flashen van CM naar stock ROM nog iets bijzonders doen, ik las ergens iets over een"pit file".
Kan ik dat ook met mijn Imac? Ik heb evt ook een nog een W8 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
doggy1 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:10:
Moet je bij terug flashen van CM naar stock ROM nog iets bijzonders doen, ik las ergens iets over een"pit file".
Kan ik dat ook met mijn Imac? Ik heb evt ook een nog een W8 laptop.
Mja vaak zat van CM naar andere Rom base gegaan en altijd was een full wipe en flash eigenlijk voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 05:55:

[...]

Zet je er toch een GPE Rom op zoals die van Danvdh? Draait prima en totaal geen Knox geneuzel nodig :P
Dat kan ik ook nog eens proberen inderdaad, het gaat me namelijk vooral even om de camera die beter schijnt te zijn in samsungs software, maar ze zullen voor de GPE versie wel dezelfde driver gebruiken. Ik ga het even uitproberen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pimjai schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:43:
Dat kan ik ook nog eens proberen inderdaad, het gaat me namelijk vooral even om de camera die beter schijnt te zijn in samsungs software, maar ze zullen voor de GPE versie wel dezelfde driver gebruiken. Ik ga het even uitproberen nu.
De camera van GPE zou beter moeten zijn dan die van CM. Of je het daadwerkelijk ziet, geen idee. Heb drie camera apps er op staan, voor elk doel een andere app. Eén van de voordelen van Android :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:47:
[...]

De camera van GPE zou beter moeten zijn dan die van CM. Of je het daadwerkelijk ziet, geen idee. Heb drie camera apps er op staan, voor elk doel een andere app. Eén van de voordelen van Android :P
Oh oke mooi. En dat is inderdaad mooi aan android, maar helaas blijft vooral HDR onder AOSP roms heel gebrekkig. Ik zie dat die rom van danvdh Ktoonsez kernel gebruikt, nog profiles die je aanraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pimjai schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:54:
[...]
Ik zie dat die rom van danvdh Ktoonsez kernel gebruikt, nog profiles die je aanraad?
Gebruik gewoon zoals de meeste mensen denk ik Ktoonsified v6. Met wat persoonlijke aanpassingen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:23:
[...]

Gebruik gewoon zoals de meeste mensen denk ik Ktoonsified v6. Met wat persoonlijke aanpassingen erna.
merk dat zo een GPE rom intussen inderdaad een prima mogelijkheid is, in principe vanwege de camera zelfs beter dan AOSP, want dat is wel een duidelijk verschil. Bedankt voor je tip dus (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:27:
[...]

Mja vaak zat van CM naar andere Rom base gegaan en altijd was een full wipe en flash eigenlijk voldoende :)
Hoe en welke stock rom? Is er ergens een duidelijke howto. Al heel wat gegoogled, maar telkens staat het weer iets anders beschreven. Schijnt dat als je terug wilt, terwijl er CM op staat het weer iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gewoon eentje van Samfirmware? Flashen met Odin. Wist ook meestal je interne SD, let daar dus wel op.
Is er ergens een duidelijke howto.
Op XDA moet er heel wat over te vinden zijn. Eigenlijk álles staat daar wel. Al moet je soms even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Stock Rom geflasht, maar foto's nog steeds onscherp. Toch maar terug naar winkel(Phonehouse) brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Leest danvdh hier ook mee?

Ik mag op XDA niet posten in zijn topic omdat ik te weinig posts heb (slechts 5), maar wilde toch een bugje rapporteren over zijn rom "[ROM]【4.4.3】Google Play Edition 06-24-2014".

Al een tijdje merk ik dat als ik muziek luister met de oordoppies in, en de telefoon gaat, dan trek ik ze eruit om de telefoon op te nemen (ik bel liever met de telefoon aan mijn oor). Alleen merk ik dat hij dan steeds in speaker-stand gaat. Dit had ik voorheen nooit, ik draai nu nog de rom van 06-10-2014, en de vorige rom had het ook.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die leest niet mee, hij is Canadees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Oh, het klonk zo Nederland-ish, vooral dat vdh :).
Iemand die de telefoonproblemen herkent?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Arjan A schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:47:
Oh, het klonk zo Nederland-ish, vooral dat vdh :).
Iemand die de telefoonproblemen herkent?
Z'n opa is Nederlands :)
Ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En Android 4.4.4 is er nu ook reeds voor de S4 via Danvdh :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-06-26-08-13-17_Cmgsgs420140626_081344s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Staat er al op :)

En voor de liefhebber: GravityBox heeft inmiddels een update gehad waarmee onder andere ook de duur van de heads up notificatie in te stellen is, en je kan er nu een one finger swipe op loslaten.

[ Voor 85% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke custom firmware is nu 1 van de beste momenteel zonder bloatware?

Google edition?
Of toch omega?

Ik ben de originele firmware meer als zat..
- Vaak ben ik "offline" en ziet hij gaan data verbinding meer..
- Grote lag als ik de aan/ uit knop gebruik
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste