Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
burrfoot schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:00:
Hann1bal, geen last van gehad. Ik denk oprecht dat het eerder je sensor dan de rom is.
Hoewel dat nog steeds niet uit te sluiten is, heb ik exact hetzelfde probleem exact na het flashen van de ROM.

Twee mogelijkheden: of de sensor is plots en onverklaarbaar stuk gegaan of vies geworden op het moment van flashen, of de sensorwaarden worden anders geïnterpreteerd in deze kernel. Calibratie zou in het laatste geval kunnen helpen tenzij het een softwarematige bug is, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SlaadjeBla schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:09:
[...]

Hoewel dat nog steeds niet uit te sluiten is, heb ik exact hetzelfde probleem exact na het flashen van de ROM.

Twee mogelijkheden: of de sensor is plots en onverklaarbaar stuk gegaan of vies geworden op het moment van flashen, of de sensorwaarden worden anders geïnterpreteerd in deze kernel. Calibratie zou in het laatste geval kunnen helpen tenzij het een softwarematige bug is, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
En als er een notificatie in beeld komt, zoals een binnenkomend tel gesprek terwijl je een andere app open hebt: Is die dan klikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:37:
[...]

En als er een notificatie in beeld komt, zoals een binnenkomend tel gesprek terwijl je een andere app open hebt: Is die dan klikbaar?
Ja. Ideaal, dat telefoongesprekken niet meer fullscreen binnenkomen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Ja. Ideaal, dat telefoongesprekken niet meer fullscreen binnenkomen!
Dat is wel ideaal ja, maar jij kunt er dus op klikken om op te nemen? Het probleem is dus dat ze wel in beeld komen maar ik kan er niet op klikken. Nadat ze verdwijnen kan ik mn notifications naar voren halen (naar beneden vegen op het scherm) en vanuit daar kan ik wel op de notificatie klikken en dus opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Dat is wel ideaal ja, maar jij kunt er dus op klikken om op te nemen? Het probleem is dus dat ze wel in beeld komen maar ik kan er niet op klikken. Nadat ze verdwijnen kan ik mn notifications naar voren halen (naar beneden vegen op het scherm) en vanuit daar kan ik wel op de notificatie klikken en dus opnemen.
Ja ik kan er op klikken, daar zijn ze namelijk voor bedoeld ;)

Welke ROM gebruik je? Al eens een full wipe gedaan, zonder daarna instellingen uit een backup terug te halen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:50:
[...]

Ja ik kan er op klikken, daar zijn ze namelijk voor bedoeld ;)

Welke ROM gebruik je? Al eens een full wipe gedaan, zonder daarna instellingen uit een backup terug te halen?
Dat is exact wat in gedaan het met de Danvdh ROM van 12 jan. IK weet dat ze daar voor bedoeld zijn ;) Alleen als het niet werkt is dat wat vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hann1BaL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:38:
De proximity sensort werkt ook maar op 1 manier. Als je een gesprek hebt, en je houdt de tel. bij je oor gaat het scherm direct uit, maar doe je de telefoon weer meer van je af gaat het scherm niet meer aan.
Ik heb met een tooltje gekeken hoe de proximity sensor reageert. Zodra je je hand erbij houdt, detecteert hij dat, maar hij reset niet als je je hand weghaalt. Nu weet ik nog steeds niet of het hardwarematig of softwarematig is, maar in ieder geval is bevestigd dat mijn sensor vreemd reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

SlaadjeBla schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:37:
[...]

Ik heb met een tooltje gekeken hoe de proximity sensor reageert. Zodra je je hand erbij houdt, detecteert hij dat, maar hij reset niet als je je hand weghaalt. Nu weet ik nog steeds niet of het hardwarematig of softwarematig is, maar in ieder geval is bevestigd dat mijn sensor vreemd reageert.
Ik heb hetzelfde opgemerkt. Echter weet ik niet of dat met een andere rom anders was. Volgens mij werkte het altijd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Ik heb hetzelfde opgemerkt. Echter weet ik niet of dat met een andere rom anders was. Volgens mij werkte het altijd wel
Dit probleem heb ik direct na het flashen naar Danvdh 5.0 opgemerkt. Daarvoor had ik OmegaRom-KitKat en had ik dat probleem niet. Ik kan het precies pinpointen naar deze flash. Die had ik met full-wipe uitgevoerd, daarna alleen userapps terug via Titanium Backup, dus een dirty flash of overnemen van settings kan het niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gisteravond 22:00 uur voor het eerst bezig geweest met de voorbereidingen voor een flash naar een custom ROM. Ter voorbereiding heb ik over mijn stock recovery deze TWRP 2.8.4.0 geinstalleerd. Daarna via die Recovery deze IMEI backup tool geinstalleerd.

Vervolgens met Terminal Emulator een back-up geprobeerd te maken van de IMEI. Dat is mislukt omdat hij de ZIP niet kon maken. (probleem bekend bij maker, zie topic)

Sindsdien heb ik 4 random reboots gehad.
Heb ik een obvious fout gemaakt?

Specs
GT-I9505
Android 4.4.2

Voor de volledigheid heb ik eergister ook voor het eerst de telefoon met ODIN geroot (file CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505), maar gister heb ik tot 22:00 uur nergens last van gehad, dus ik heb niet de indruk dat het daaraan ligt.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
PromWarMachine schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:27:
Sindsdien heb ik 4 random reboots gehad.
Heb ik een obvious fout gemaakt?
Welke Rom draai je dan? RR's krijg je meestal met een oude baseband/nieuwe Rom versie. Dit is bijv. specifiek gefixt bij Danvdh/Googymax. D.w.z., als het goed is, heb zelf niet echt kunnen testen vanwege te weinig gebruik met de S4. Maar heb op dat toestel in het verleden, met een "foute" combo ook veel RR's gehad.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Brad Pitt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:
[...]

Welke Rom draai je dan? RR's krijg je meestal met een oude baseband/nieuwe Rom versie. Dit is bijv. specifiek gefixt bij Danvdh/Googymax. D.w.z., als het goed is, heb zelf niet echt kunnen testen vanwege te weinig gebruik met de S4. Maar heb op dat toestel in het verleden, met een "foute" combo ook veel RR's gehad.
Ik draai nu nog unbranded stock Android 4.4.2 en ben alles aan het backuppen om uiteindelijk CM11 of DanvdH te installeren, maar tot nu toe heb ik alleen geroot & de recovery geflasht.

Baseband is overigens: I9505XXUGNG8

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 21-01-2015 10:33 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PromWarMachine schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:32:
Ik draai nu nog unbranded stock Android 4.4.2 en ben alles aan het backuppen om uiteindelijk CM11 of DanvdH te installeren, maar tot nu toe heb ik alleen geroot & de recovery geflasht.

Baseband is overigens: I9505XXUGNG8
Dat is raar. Alleen rooten en een custom recovery flashen zouden, imho, geen RR's kunnen veroorzaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Brad Pitt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Dat is raar. Alleen rooten en een custom recovery flashen zouden, imho, geen RR's kunnen veroorzaken :?
Dat dacht ik ook! Maar wacht even. Ik heb natuurlijk al behoorlijk wat stappen moeten zetten voor ik een custom recovery kon installeren. Die zal ik eens allemaal opsommen. Vooral voor mezelf. Misschien niet allemaal relevant, maar dan hebben we wel een compleet beeld.

maandag
• Samsung USB driver geinstalleerd op PC (SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones_v1.5.23.0-retail)
• Rooten met Odin v3.07 o.b.v. CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505
• Op dit moment was SuperSU geinstalleerd.
Titanium Backup Pro gekocht, geinstalleerd en een full backup van apps + data laten maken
• De app van Oxxio verwijderd
• De app van Oxxio opnieuw geinstalleerd (nieuwere versie)
• De backup van Oxxio met Titanium teruggezet. Oude versie + mijn gegevens waren aanwezig.

Tot nu toe geen RR's.

dinsdag
Nandroid Manager geinstalleerd. Bij het starten van Nandroid Manager werd duidelijk dat BusyBox noodzakelijk was.
BusyBox Free geinstalleerd in /system/bin
• Met Nandroid TWRP 2.8.4.0 geinstalleerd
• Geboot naar recovery manager TWRP om IMEIBackup te installeren via ZIP
Terminal Emulator geinstalleerd
• IMEIBackup gestart in TE, maar deze zocht naar kopieercommando's in /system/xbin/
• BusyBox Free geinstalleerd in /system/xbin
• IMEIBackup gestart in TE. Het kopieren van de systeembestanden ging goed, maar het zippen niet.

Uurtje later had ik de eerste RR. De teller staat tot nu toe op 6 9.

woensdag
• BusyBox verwijderd.

Hopen dat het nu beter gaat..

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 21-01-2015 14:13 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PromWarMachine schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:56:
[...]
Misschien niet allemaal relevant, maar dan hebben we wel een compleet beeld.
Wat mij betreft geen RR-veroorzakende ingrepen eigenlijk :/ Tenzij die Oxxio app extreem brak is maar da's stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Wat mij betreft geen RR-veroorzakende ingrepen eigenlijk :/ Tenzij die Oxxio app extreem brak is maar da's stug.
Ik kan mis zijn maar meen ergens gelezen te hebben dat je bij een TB de data van de apps niet mag terugzetten ?
Kap mijn kop niet af als het verkeerd zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Dat dacht ik ook! Maar wacht even. Ik heb natuurlijk al behoorlijk wat stappen moeten zetten voor ik een custom recovery kon installeren. Die zal ik eens allemaal opsommen. Vooral voor mezelf. Misschien niet allemaal relevant, maar dan hebben we wel een compleet beeld.

maandag
• Samsung USB driver geinstalleerd op PC (SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones_v1.5.23.0-retail)
• Rooten met Odin v3.07 o.b.v. CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505
• Op dit moment was SuperSU geinstalleerd.
Titanium Backup Pro gekocht, geinstalleerd en een full backup van apps + data laten maken
• De app van Oxxio verwijderd
• De app van Oxxio opnieuw geinstalleerd (nieuwere versie)
• De backup van Oxxio met Titanium teruggezet. Oude versie + mijn gegevens waren aanwezig.

Tot nu toe geen RR's.

dinsdag
Nandroid Manager geinstalleerd. Bij het starten van Nandroid Manager werd duidelijk dat BusyBox noodzakelijk was.
BusyBox Free geinstalleerd in /system/bin
• Met Nandroid TWRP 2.8.4.0 geinstalleerd
• Geboot naar recovery manager TWRP om IMEIBackup te installeren via ZIP
Terminal Emulator geinstalleerd
• IMEIBackup gestart in TE, maar deze zocht naar kopieercommando's in /system/xbin/
• BusyBox Free geinstalleerd in /system/xbin
• IMEIBackup gestart in TE. Het kopieren van de systeembestanden ging goed, maar het zippen niet.

Uurtje later had ik de eerste RR. De teller staat tot nu toe op 6 9.

woensdag
• BusyBox verwijderd.

Hopen dat het nu beter gaat..
Misschien te veel stappen in 1 keer ?
Opbouwend te werk gaan dan weet je bij welke stap het mis loopt,want je doet nogal wat in 1 keer en dat maakt analyse moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het echt zo moeilijk android 5.0 op mijn i9505 te krijgen? wil mega graag van mijn standaard samsung af en draai nog 4.4.2. vooral omdat ik de permissies en alles in de hand wil hebben en gewoon een andere skin wil zien.
en anders is het moeilijk weer stock android van samsung er op te zetten,ik las dat het makkelijk was via sammobile maar weet niet of ik dit moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Ik kan mis zijn maar meen ergens gelezen te hebben dat je bij een TB de data van de apps niet mag terugzetten ?
Kap mijn kop niet af als het verkeerd zou zijn :+
Oh. Bedankt voor de suggestie in ieder geval. Die Oxxio app is totaal niet belangrijk. Daarom heb ik daar ook mee getest. Zal binnenkort die app eens verwijderen, hoewel de RR's pas later kwamen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Misschien te veel stappen in 1 keer ?
Opbouwend te werk gaan dan weet je bij welke stap het mis loopt,want je doet nogal wat in 1 keer en dat maakt analyse moeilijk.
Dat zou kunnen. Zo uitgeschreven lijkt het misschien heel wat, maar je rolt van het een in het ander. Al met al was het een uurtje werk. Het uitschrijven was bijna meer werk.. :X

Ben nu overigens bezig met dezelfde route, maar dan omgedraaid.
Busybox zichzelf laten uninstallen hielp niet.
Heb net Busybox als app verwijderd.

Nu maar weer even aankijken, zodat je inderdaad stap voor stap een analyse kunt maken.

Volgende stappen:
• Oxxio app verwijderen
• Terminal Emulator verwijderen
• Met Nandroid een andere TWRP flashen (of misschien kijken of ik de default recovery kan vinden)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doe je niet alles met Odin?
Root ,custom recovery en dan stap voor stap,kijk of alles werkt en ga dan stap voor stap verder,dan weet je waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:36:
Waarom doe je niet alles met Odin?
Root ,custom recovery en dan stap voor stap,kijk of alles werkt en ga dan stap voor stap verder,dan weet je waar het mis gaat.
Geen idee. Kwam dat Nandroid tegen en zag er goed uit. :)

Heb vanavond alle apps die nieuw zijn, stuk voor stuk verwijderd, behalve Titanium backup.
Na elke verandering eerst gecontroleerd of het probleem opgelost was, maar dat was niet het geval.

Daarna heb ik met Odin CWM-6.0.4.4 geflashed (in plaats van TWRP) en de problemen blijven nog steeds.
Ondanks dat, heb ik zowel met TWRP als met CWM, als met Titanium Backup nu een full backup gemaakt.

Dat vind ik eigenlijk wel veiligheid genoeg om CM te gaan installeren.
Die IMEI Backup die ik nu niet heb is nuttig, maar niet meer dan dat denk ik?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
In TWRP kun je ook de EFS backuppen, EFS bevat o.a. je IMEI .

Verder, op XDA is ook de Duitse baseband te vinden (I9505XXUGNK4) welke icm met de Lollipop roms feilloos werkt. Ik heb zelf nu de GPE van DanvdH (retestabiel), CM12 (nightly en ontzettend instabiel nog), AntarosOne met KToonsez CM12 Alpha en UltimaROM (Ressurrection Remix) geprobeerd.
De GPE is als dagelijkse rom in mijn ogen de beste, alle anderen hebben nog wel wat haakjes en oogjes.

Ikzelf het CF Autoroot met Odin geflasht, toestel opnieuw gestart, SuperSU geinstalleerd, Rashr geinstalleerd en daarin TWRP geflasht, ROMS op SDkaart geparkeerd met PA Pico Gapps en aan het spelen geslagen .. Dit alles sinds november vorig jaar (sinds AntaresOne zijn alpha startte) en tot dusver in totaal 42 maal van rom gewisseld (don't ask ;-) ) ..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Omg, wat doen jullie allemaal om te rooten / flashen?
Ik heb mijn toestel destijds uit de verpakking gehaald, opgestart, in developer options USB Debugging aangevinkt, reboot naar download mode en met Odin TWRP geflashed. Dan reboot naar recovery en een ROM (die ik al naar de externe USB had gekopieerd) geflashed. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

burrfoot schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:41:
In TWRP kun je ook de EFS backuppen, EFS bevat o.a. je IMEI .

Verder, op XDA is ook de Duitse baseband te vinden (I9505XXUGNK4) welke icm met de Lollipop roms feilloos werkt. Ik heb zelf nu de GPE van DanvdH (retestabiel), CM12 (nightly en ontzettend instabiel nog), AntarosOne met KToonsez CM12 Alpha en UltimaROM (Ressurrection Remix) geprobeerd.
De GPE is als dagelijkse rom in mijn ogen de beste, alle anderen hebben nog wel wat haakjes en oogjes.

Ikzelf het CF Autoroot met Odin geflasht, toestel opnieuw gestart, SuperSU geinstalleerd, Rashr geinstalleerd en daarin TWRP geflasht, ROMS op SDkaart geparkeerd met PA Pico Gapps en aan het spelen geslagen .. Dit alles sinds november vorig jaar (sinds AntaresOne zijn alpha startte) en tot dusver in totaal 42 maal van rom gewisseld (don't ask ;-) ) ..
Dat klinkt goed, thanks :)
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:46:
Omg, wat doen jullie allemaal om te rooten / flashen?
Ik heb mijn toestel destijds uit de verpakking gehaald, opgestart, in developer options USB Debugging aangevinkt, reboot naar download mode en met Odin TWRP geflashed. Dan reboot naar recovery en een ROM (die ik al naar de externe USB had gekopieerd) geflashed. Klaar.
Dan heb je al het werk wat ik doe/deed inderdaad niet nodig.
Ik heb het toestel ook uit de verpakking gehaald en daarna 2 jaar met de default ROM gewerkt :>

Dan vergaar je zo'n puist aan data, dat het lastig is om te wipen zonder zeker te weten dat je terug kunt. Denk aan authenticators voor two-step verification voor o.a. Google, Dropbox, Battle.net en nog wat meer sites. Die zou ik allemaal moeten ontkoppelen, wipen, opnieuw installeren, weer koppelen. Gaat veel tijd in zitten. Dan liever werken aan een goede backup die compatible is met een nieuwe ROM :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PromWarMachine schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:18:
[...]

Dat klinkt goed, thanks :)

[...]

Dan heb je al het werk wat ik doe/deed inderdaad niet nodig.
Ik heb het toestel ook uit de verpakking gehaald en daarna 2 jaar met de default ROM gewerkt :>

Dan vergaar je zo'n puist aan data, dat het lastig is om te wipen zonder zeker te weten dat je terug kunt. Denk aan authenticators voor two-step verification voor o.a. Google, Dropbox, Battle.net en nog wat meer sites. Die zou ik allemaal moeten ontkoppelen, wipen, opnieuw installeren, weer koppelen. Gaat veel tijd in zitten. Dan liever werken aan een goede backup die compatible is met een nieuwe ROM :)
Dan had je na het flashen van TWRP:
- reboot naar recovery
- flash superSU.zip

en dan:

- een backup kunnen maken vanuit recovery
- of met Helium een backup kunnen maken

De nandroid's kan je uitlezen met Nandroid manager of met Titanium Backup.

Sowieso heb je, als je van stock naar GPE of CM gaat, een full wipe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik draai nu nog stock 4.4.2 met baseband i9505XXUFNB8 (niet de laatste) , wel geroot met Twrp.
ik wil de GPE android 5 erop zetten.
Is het verstandig om eerst de baseband te vernieuwen via bv Kies/Odin of hoeft dat niet?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ionicdog schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:23:
ik draai nu nog stock 4.4.2 met baseband i9505XXUFNB8 (niet de laatste) , wel geroot met Twrp.
Is het verstandig om eerst de baseband te vernieuwen via bv Kies/Odin of hoeft dat niet?
Dat is niet nodig. (Dat heb ik ook nooit gedaan.) Je kunt (onderstaande) ROM nu er op flashen (nadat je een backup hebt gemaakt)

Er is een OTA update beschikbaar van JFLTE-GPE-20150123. Deze kun je prima over de vorige versie heen installeren met een dirty flash. Het zijn minor updates. Dat ging prima. (Misschien mensen die dat willen weten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb na de update de proximity sensor weer getest en deze werkt weer naar behoren. Ik weet niet of dat aan de update heeft gelegen.

edit: het was een dirty flash vanaf de 12-01-15 versie

[ Voor 17% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-01-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
ionicdog schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:23:
De allerlaatste baseband hoeft niet, maar wel een knox baseband als ik het goed heb.

Zelf draai ik i9505XXUFNC9

Ik zou het gewoon proberen, als het werkt prima, loopt het niet lekker dan flash je een latere bootloader.

De laatste TWRP flashen en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

SlaadjeBla schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:56:
Ik heb na de update de proximity sensor weer getest en deze werkt weer naar behoren. Ik weet niet of dat aan de update heeft gelegen.
Clean flash or dirty flash?

net even getest: Hier ook geen problemen meer. Duidelijk geen sensorprobleem. Ik had met een tooltje al gevonden dat de sensor werkte. Die gaf keurig aan: "near" en "far" als ik mijn hand boven het scherm hield en weer verder. Ik heb een dirty flash gedaan btw.

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 25-01-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Leuke update van mijn kant. :)
De RR's zijn voorbij! Helaas weet ik niet wat het heeft veroorzaakt, maar ik heb sinds dit weekend een custom ROM. Om precies te zijn de GPE van DanvdH op basis van Android 5.x.x. Fantastisch stukje software moet ik zeggen.

Apps haal ik uit de (Titanium) back-up indien nodig. Dat werkt in de meeste gevallen goed (Google Authenticator, Whatsapp, app van lokaal restaurant, etc.), behalve bij de ING app. Die meende dat ik nu een andere telefoon had, dus die heb ik opnieuw moeten activeren, maar dat is ook goed gegaan. :)

In de installer heb ik overal voor 'dark' gekozen, maar toch is de app drawer heel wit.
Heb ik iets fout gedaan? Ik zie nu nergens een setting waar ik die op dark zou kunnen zetten.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hangt van de launcher af. In Nova kan je dat wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Net de GPE 5 van DanvdH erop gezet, echt een verademing, had ik eerder moeten doen..
Anyway heb 2 vraagjes;

- Ik heb de samsung camera gekozen, en dus niet schrijven op Sd. Wel balen, is er nog een andere tweak om toch op de Sd te schrijven met de camera?

-waar kan je de lockscreen editen, wil de flashlight als snelle keuze als dat kan, heb al overal gezocht in het menu maar geen idee.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ionicdog schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:39:
- Ik heb de samsung camera gekozen, en dus niet schrijven op Sd. Wel balen, is er nog een andere tweak om toch op de Sd te schrijven met de camera?
Andere camera app imstalleren die wél die mogelijkheid biedt.
-waar kan je de lockscreen editen, wil de flashlight als snelle keuze als dat kan, heb al overal gezocht in het menu maar geen idee.
Zit er, nog, niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ok, dacht dat die er ingeflashed zat, offcourse een app duhh :)
thanks Brad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Voor de mensen die een snelle en stabiele CM12 gebaseerde ROM zoeken: Resurrection Remix (een port van UltimaMOD) heb ik nu een week geprobeerd, hij bevalt mij persoonlijk beter dan de GPE versie van Dan..

Voordelen : CM12 theme engine, ontzettend goed batterijgebruik tov standaatd Cyanogen, IR blaster die "gewoon" werkt met SmartRemote (is op CM11/12 roms nog vaak een issue) .
Nadeel : De bekende Lollipop bug , geheugen dat volloopt waardoor je vaker als gemiddeld via taskmanager apps moet sluiten.

Op XDA in het S4 Android Development kopje is het dit topic :
I9505 [5.0.2][DarkMaterial][Development] Resurrection Lollipop v5.3.1

Momenteel bezig de Team UB variant te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:31
Meller schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:25:
[...]

Kan je er iets meer over vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen, want ik heb towelroot geïnstalleerd, maar "deze telefoon wordt niet ondersteund" is de melding. thanx
Hey, excuus voor de late reactie. Ik heb de APK via de website van Towelroot binnengehaald en deze vervolgens op Dropbox gegooid. Op mijn telefoon Dropbox geopend en de APK binnengehaald en gedraaid. De eerste keer faalde deze, ik kreeg een reboot. Hierna toestel een keer compleet uitgezet en na een minuutje weer aangezet. Toen ik voor de 2e keer Towelroot probeerde, werkte het wel.

Mocht het enige toegevoegde waarde hebben voor je;

Modelnumber : GT-I9515
Android 4.4.2
Kernel 3.4.0-1338770
Build: KOT49H.I9515XXU1AND3

Edit : Voor de duidelijkheid, mijn doel was enkel root krijgen om de Samsung meuk eruit te kunnen gooien, ik draai verder geen andere ROM, dit vond ik nog iets te risky n.a.v. de berichten op XDA. Mocht ik ergens een stabiele Play Edition rom vinden, zal ik deze proberen, maar ik verwacht dat dat niet gaat gebeuren helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Raek op 27-01-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Klopt het dat je op de GPE 5 edition van Danvdh ook geen apps naar de SD kan verplaatsen..?
Heb de tweak geprobeerd uit kitkat; platform.xml aanpassen, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ionicdog schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:54:
Klopt het dat je op de GPE 5 edition van Danvdh ook geen apps naar de SD kan verplaatsen..?
Heb de tweak geprobeerd uit kitkat; platform.xml aanpassen, maar dat werkt niet.
Dat kan vooralsnog niet met Lollipop. De kernels die het toestaan liepen tegen de situatie aan dat iedere reboot de apps op SD foetsie waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

Meller

Much to learn, you still have

Raek schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Hey, excuus voor de late reactie. Ik heb de APK via de website van Towelroot binnengehaald en deze vervolgens op Dropbox gegooid. Op mijn telefoon Dropbox geopend en de APK binnengehaald en gedraaid. De eerste keer faalde deze, ik kreeg een reboot. Hierna toestel een keer compleet uitgezet en na een minuutje weer aangezet. Toen ik voor de 2e keer Towelroot probeerde, werkte het wel.

Mocht het enige toegevoegde waarde hebben voor je;

Modelnumber : GT-I9515
Android 4.4.2
Kernel 3.4.0-1338770
Build: KOT49H.I9515XXU1AND3

Edit : Voor de duidelijkheid, mijn doel was enkel root krijgen om de Samsung meuk eruit te kunnen gooien, ik draai verder geen andere ROM, dit vond ik nog iets te risky n.a.v. de berichten op XDA. Mocht ik ergens een stabiele Play Edition rom vinden, zal ik deze proberen, maar ik verwacht dat dat niet gaat gebeuren helaas.
Thanx ik ga het proberen.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer verwachten jullie dat CM12 stable gereleased wordt voor de S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:44:
Wanneer verwachten jullie dat CM12 stable gereleased wordt voor de S4?
Dat weet niemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Zie dat er weer een nieuwe versie uit is voor GPE android 5 van Danvdh, met de memory leak fix.
Bij een dirty flash toch gewoon de optie kiezen in de aroma installer? Of moet je nog meer wipen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik zit nu op 4.4 custom rom Danvdh nog .
Als ik naar de lollypop van Danvdh wilt gaan, moet ik dan ook de Kernel source en Github downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou je dat doen? Je kan toch gewoon de ROM vanaf xda downloaden? De bijpassende kernel zit netjes in hetzelfde pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Omdat ze het los aanbieden onder de download link?
Geen idee waarom ze dat doen overigens (daarom mijn verwarring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Voor de mensen die de sourcecode willen doorlopen (Github) en als er een andere kernel dan de stock kernel gebruikt wordt wordt dit vaak los vermeld.

Overigens is het wel aan te raden om een full wipe op alle partities uit te voeren voor je de Lollipop versie gaat installeren, er is onderhuids erg veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ionicdog schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:41:
Zie dat er weer een nieuwe versie uit is voor GPE android 5 van Danvdh, met de memory leak fix.
Bij een dirty flash toch gewoon de optie kiezen in de aroma installer? Of moet je nog meer wipen etc?
Dirty flash werkt prima. met de update, 20150128. Het zijn weer minor updates. Draait hier als het zonnetje. Sinds de versie eerder is het nog beter en kan ik geen problemen meer ontdekken die ik eerst wel had, met de proximity sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Ik ga ook weer terug naar Dan zijn ROM .. de UB versie die ik gebruik is een stuk hongeriger wat de accu betreft (bijna een kwart meer verbruik bij hetzelfde gebruik) en na de laatste update van Dan is er geen reden op dit moment voor mij om daar mee akkoord te gaan..

Enige nadeel.. ik mag WEER een full wipe doen en opnieuw beginnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
idd dirty flash gaat prima.
Voor de volgende keer zal ik ook mijn nova launcher instellingen backuppen en dan zijn al mijn home screens ook weer snel ingedeeld zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
ionicdog schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:35:
idd dirty flash gaat prima.
Voor de volgende keer zal ik ook mijn nova launcher instellingen backuppen en dan zijn al mijn home screens ook weer snel ingedeeld zoals ik wil.
Ik heb mijn nova instellingen daarvoor niet hoeven backuppen. Na de dirty flash was mijn homescreen nog exact gelijk. Clean wipe is uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Van de zaak heb ik een fijne Samsung S4. Het is niet toegestaan hier custom firmware op te zetten, nu is de google play edition natuurlijk origineel Samsung en valt het daarmee in een grijs gebied. Kan ik mijn GT-I9515 ook updaten naar de originele Samsung S4 GPE firmware? Google heeft me geen bevredigend antwoord gegeven.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:31
ephymerous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:15:
Van de zaak heb ik een fijne Samsung S4. Het is niet toegestaan hier custom firmware op te zetten, nu is de google play edition natuurlijk origineel Samsung en valt het daarmee in een grijs gebied. Kan ik mijn GT-I9515 ook updaten naar de originele Samsung S4 GPE firmware? Google heeft me geen bevredigend antwoord gegeven.
Voor zover mij bekend is, gaat dit helaas niet lukken. Op het XDA forum staat er behoorlijk wat informatie en vooralsnog lijkt het erop dat het met de 9515 niet gaat lukken en lijkt er ook geen ontwikkelaar mee bezig te zijn. Hopelijk gaat hier nog verandering in komen of zie ik iets over het hoofd. Ik zou zelf namelijk ook erg graag een Play Edition draaien op mijn S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Heren!
Ik ben helemaal nieuw met het "rooten" van een telefoon toestel en heb een klein vraagje!
Even de situatie:
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn S4 te rooten met de voornaamste reden om X-Mod te kunnen draaien voor mijn spelletjes. (met name Clash of Clans) Nou was het zo dat dit spel via X-mod niet Idle hoorde te gaan. Dit lukte in eerste instantie niet, omdat hij na 10 min een reboot gaf. Nou is dit met de app "caffeine" opgelost. omdat ik hiermee de 10min max van de S4 omzeil. Clash of Clans loopt dus gesmeert zoals ik het wil.

Echter als ik dit spel niet speel en mijn S4 gewoon gebruik, geeft hij soms alsnog een reboot op het moment dat ik hem unlock (vaak na een seconde of 10) ik kan dan bijvoorbeeld wel whatsapp openen, maar niks typen. waardoor ik al merk dat er een reboot aan komt.

Iemand suggesties hoe dit op te lossen? :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
@tellavist : welke rom? Standaard? In een hoop CM12 roms zit de functie Ambient Display welke op een S4 vaak de door jou opgegeven klacht genereert. Uitzetten is het enige dat helpt .Als je de standaard rom gebruikt weet je het antwoord al maar wil je zo te lezen niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
burrfoot schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:54:
@tellavist : welke rom? Standaard? In een hoop CM12 roms zit de functie Ambient Display welke op een S4 vaak de door jou opgegeven klacht genereert. Uitzetten is het enige dat helpt .Als je de standaard rom gebruikt weet je het antwoord al maar wil je zo te lezen niet weten...
Oei oei oei, nou ga je me dingen vragen zeg :9
Waar kan ik dat allemaal vinden? O-) Is er ergens in de telefoon te zien wat voor Rom er op staat?

"Als je de standaard rom gebruikt weet je het antwoord al maar wil je zo te lezen niet weten..."

Sorry maar ik heb echt geen flauw idee waar ik zou moeten zoeken :+

Zoals ik al aan gaf, ik ben nogal een n00b op root gebied :X

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Oei oei oei, nou ga je me dingen vragen zeg :9
Waar kan ik dat allemaal vinden? O-) Is er ergens in de telefoon te zien wat voor Rom er op staat?

"Als je de standaard rom gebruikt weet je het antwoord al maar wil je zo te lezen niet weten..."

Sorry maar ik heb echt geen flauw idee waar ik zou moeten zoeken :+

Zoals ik al aan gaf, ik ben nogal een n00b op root gebied :X
Je zal toch wel weten of je een Rom geflasht hebt en zo ja dewelke?

Je kan zien welke rom je hebt in instellingen/over de telefoon.

Je zou je beter eerst deftig inlezen in de materie vooralleer je aan zulke handelingen begint,met de gebakken peren vandien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ik heb al verschillende Lollipop roms geprobeerd, maar overal loop ik tegen hetzelfde probleem aan: Geen LTE!
DanvdH, unofficial CM12, official CM12 op geen enkele mogelijkheid krijg ik 4G aan de praat.
Alles blijft maar steeds op 3G/H+ staan, ondanks verschillende acties die ik al uitgevoerd heb:
- Meest recente modem geflashed (I9505XXUGNG8)
- APN hersteld naar default waarden
- Geswitched tussen de verschillende APN's
- SIM kaart eruit gehaald en herstart.

Aangezien ik het probleem bij verschillende ROM's heb, vermoed ik wel dat het aan mijn telefoon ligt.
Ik heb een abonnement bij Hi, de APN die ik gebruik is KPN portalmmm.nl. Als ik de nandroid backup restore naar CM11 dan werkt het wel weer zonder problem. Nu toch weer CM12 geflashed maar nog altijd geen LTE, wat zie ik nog over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Je zal toch wel weten of je een Rom geflasht hebt en zo ja dewelke?

Je kan zien welke rom je hebt in instellingen/over de telefoon.

Je zou je beter eerst deftig inlezen in de materie vooralleer je aan zulke handelingen begint,met de gebakken peren vandien. :+
Heb gewoon de stappen onder aan de TS door gelopen.
Niet verder ingelezen over waar je precies wat vind etc.

Basebandversie staat bij mij: I9505XXUGNG8
Build: KOT49H.I9505XXUGNG8

Had op google gelezen dat ik alle lopende acties met betrekking to knox uit moest schakelen o.i.d.
Het lijkt er op dat wanneer er veel berekeningen gemaakt moeten worden, de tel gewoon reboot.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Name: KPN 4G LTE
APN: KPN4G.nl
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: http://mp.mobiel.kpn.mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS port: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type: not set
APN type: default,supl,mms
APN protocol: IPv4
APN roaming protocol: IPv4
Bearer: Unspecified
MVNO type: None

Save. Select. Reboot. Win.

edit: dat is althans mijn APN voor een KPN abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-02-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Arjan A

Cenosillicafoob

En zelfs dan wil het nog weleens voorkomen dat je niet meteen LTE/4G krijgt. Heb ik zelf ook. Thuis altijd LTE, behalve als ik net een nieuwe rom geflashed heb (ik gebruik eigenlijk alleen maar Danvdh's GPE). Even de deur uit geweest en voila, LTE.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel90
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 20:55
Misschien een beetje een rare vraag maar is een custom rom wel veilig als je gebruik maakt van bijv. de Rabo bankieren app? Ik gebruik nu CM11 met een galaxy s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
@michiel90
Waarom zou eeen custom rom onveiliger zijn dan de stock software? Zolang je de rom ophaalt van een betrouwbare website zoals XDA en het rechtstreeks vanuit een link die een recognized developer aldaar downloadt zie ik geen gevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel90
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 20:55
@burrfoot

Ik heb geen redenen waarom een customrom onveiliger zou zijn. Vroeg het me gewoon af aangezien ik nieuw ben met het gebruiken van customroms.

Dus een rom van Cyanogen die ik heb geïnstalleerd via hun website is gewoon veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burrfoot schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:10:
@michiel90
Waarom zou eeen custom rom onveiliger zijn dan de stock software? Zolang je de rom ophaalt van een betrouwbare website zoals XDA en het rechtstreeks vanuit een link die een recognized developer aldaar downloadt zie ik geen gevaren.
Hier in Belgie werkt de bankcontact app niet meer als het toestel nog maar geroot is,laat sstan custom rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:09:
[...]

Heb gewoon de stappen onder aan de TS door gelopen.
Niet verder ingelezen over waar je precies wat vind etc.

Basebandversie staat bij mij: I9505XXUGNG8
Build: KOT49H.I9505XXUGNG8

Had op google gelezen dat ik alle lopende acties met betrekking to knox uit moest schakelen o.i.d.
Het lijkt er op dat wanneer er veel berekeningen gemaakt moeten worden, de tel gewoon reboot.
Hieruit is nog niet op te maken of het custom of stock is .
Even een waarschuwing,als je zomaar roms gaat flashen zou je wel eens veel pech kunnen hebben en er een dure onderlegger aan overhouden,zelfs als je een stock rom flasht die bedoeld is voor een ander model,en dat is sneller gebeurt dan je denkt.
Heb het zelf meegemaakt met een S4 en gewoon zo dood als een pier,heb een baksteen uit mijn muur gehaald en daar mijn dure BRICK ingeplaatst. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 16:05 . Reden: schrijffoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Arjan A schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:22:
En zelfs dan wil het nog weleens voorkomen dat je niet meteen LTE/4G krijgt. Heb ik zelf ook. Thuis altijd LTE, behalve als ik net een nieuwe rom geflashed heb (ik gebruik eigenlijk alleen maar Danvdh's GPE). Even de deur uit geweest en voila, LTE.
Ondertussen heb ik wel weer een LTE verbinding, maar nog altijd niet geweldig.
Nog altijd dat ik de LTE verbinding verlies en dat het dan enorm lang duurt voordat ik weer een LTE verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Audiowaste schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Ondertussen heb ik wel weer een LTE verbinding, maar nog altijd niet geweldig.
Nog altijd dat ik de LTE verbinding verlies en dat het dan enorm lang duurt voordat ik weer een LTE verbinding heb.
Dan ligt het niet aan de APN instellingen (welke gebruik je inmiddels?) maar aan of de signaalsterkte vanuit je provider, al dan niet gehinderd door wanden / plafonds / wapening / obstakels, of aan je modem, in welk geval je kan overwegen je modem te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:14:
Dan ligt het niet aan de APN instellingen (welke gebruik je inmiddels?) maar aan of de signaalsterkte vanuit je provider, al dan niet gehinderd door wanden / plafonds / wapening / obstakels, of aan je modem, in welk geval je kan overwegen je modem te upgraden.
Zowel met portalmmm.nl als KPN4G.nl krijg ik nu LTE, maar met de laatstgenoemde wel de beste ervaring.
Overigens heb ik gisteren al de meest recente modem geflashed voor de I9505, dus dat zou in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Overigens Android 5.1 is coming: http://www.androidpolice....ome-android-5-1-lollipop/

Hopelijk af van het grote geheugenlek dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:04:
[...]

Hieruit is nog niet op te maken of het custom of stock is .
Even een waarschuwing,als je zomaar roms gaat flashen zou je wel eens veel pech kunnen hebben en er een dure onderlegger aan overhouden,zelfs als je een stock rom flasht die bedoeld is voor een ander model,en dat is sneller gebeurt dan je denkt.
Heb het zelf meegemaakt met een S4 en gewoon zo dood als een pier,heb een baksteen uit mijn muur gehaald en daar mijn dure BRICK ingeplaatst. :)
Ik heb een andere telefoon waar ik heel voorzichtig mee ben!
Dit is mijn knutsel telefoon geworden. (scherm is ook aan diggelen dus verkopen wordt toch niks...)
Maar je hebt gelijk, was een redelijk radiacale move haha!
Moet nog steeds alle .apk files met betrekking tot knox verwijderen. gisteren maar 2x een reboot gehad over de hele dag.

Geen idee waar het vandaan komt :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tellavist schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:43:
[...]
Geen idee waar het vandaan komt :+
Android OS-versie / modem zijn wel "compatible"? Oude(re) modem kan ook voor RR's zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat is op dit moment een goede stabiele custom rom? Heb de S4 gekocht met een edomon alpha rom, maar video recorden werkt niet en de youtube applicatie geeft constant artifacts, dus ben op zoek naar een andere. Iemand tips? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Een heel stabiele en veel gebruikte Rom staat in de laatste pagina's meerdere malen vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik vond deze hier ergens:

I9505 [5.0.2][DarkMaterial][Development] Resurrection Lollipop v5.3.1

En de onderstaande lees ik meermaals hier, GPE 5 van DanvdH, is dat deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353

Zo te zien is de laatste de meest populaire op het moment?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:13:
Zo te zien is de laatste de meest populaire op het moment?
Draai RR op de G3 en GPE op de SGS4. Wat mij betreft beiden goede keuzes dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
RR 5.3.3 , SeLinux mode changer op permissive en TestLollipopViper4Android uit Nexus5 topic op XDA en ik ben een über tevreden gebruiker van Resurrection Remix (RR dus) . GPE heeft voor mij nu afgedaan omdat het niet de CM12 theme engine heeft.. Niet omdat het slecht is maar ik mag graag met skins los gaan op een standaard launcher (Trebuchet bij RR) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Okee ik heb nu die GPE rom en die ziet er erg goed uit.

2 dingetjes:

Kan het toetsenbord aangepast worden naar het standaard waar je ook de cijfers erbij hebt?

Ik krijg met geen mogelijkheid een gesprek geannuleerd als ik bel of op speaker oid omdat het scherm zwart blijft ook na het drukken van een toets, is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:39:
Kan het toetsenbord aangepast worden naar het standaard waar je ook de cijfers erbij hebt?
Je bent vrij een toetsenbord naar keuze te gebruiken :) Of op deze manier http://www.androidcentral...umber-row-google-keyboard
Ik krijg met geen mogelijkheid een gesprek geannuleerd als ik bel of op speaker oid omdat het scherm zwart blijft ook na het drukken van een toets, is hier iets aan te doen?
Proximity sensor geneuzel waarschijnlijk. Is deze schoon? Veel posts in fora over te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice, dat zijn nog eens doeltreffende antwoorden, thanks!

Voor de rest ben ik zeer tevreden met de ROM, alles ziet er anders uit dus is even wennen maar op zich werkt het heel goed en snel. Ook grappig dat je hem op stil kunt zetten voor 8 uur, dat doe ik even voordat ik naar bed ga, staat ie 's morgens automatisch weer op trilstand, handig.

Hij heeft alleen via de taakbalk wat minder opties in die dropdown staan, je kunt dat niet meer expanden volgens lijkt het, maar het belangrijkste staat erin en de rest is via instellingen te wijzigen.

Al met al, tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Op xda melden ze ook al een bugje waarbij de Wifi niet aan blijft in sleepmode (GPE 5.0), jullie ook last van?
wordt hopelijk gefixed met een update.
Draai de Danvdh nu een week, top rom !

Verwijderd

hallo, ben nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes
eerst effe voorstellen woon in belgie en ben nog net nieuw in de wereld van rooten en flashen
heb sinds een maandje ong. een i9505 black edition met mobistar abbonement en zou er graag de GPE opzetten lees veel goeie comments hier en op xda nu staat er dat je altijd de laatste drivers en firmware moet hebben nu zie ik die ik heb hier of op xda nergens niet bijstaan hier zijn ze geschreven lukt niet om screenshot bijtevoegen
baseband i9505xxugnj8
kernelversie 3.4.0-31626554 dpi@swpp5609#1 fri okt 31 22:44:06kst
buildnr kot49h.i9505xxugnj8
status se for android enforcing sepf_gt-i9505_4.4.2_0033 fri okt 31 22:43:49 204
secure boot status type samsung
beveileging software mdf v1.0release 2
deze heb ik gevonden op sammobile Model: GT-I9505
Model name: GALAXY S4 LTE
Country: Luxembourg (Black Edition)
PDA: I9505XXUGNJ8
deze zou ik gebruiken als er iets footloopt

CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 zou die werken op mijn toestel??

odin versie 3.07 heb in ook geinstaleerd maar zie dat er al een 3.09 is blijkbaar

nu zou ik de Danvdh's GPE rom willen instaleren maar nu lees ik dat hier eerst een backup moet maken maar als je niet geroot ben kan je er toch geen titanium of twrp opzetten hoe doe je dat dan?
dan laatste vraag de laatse rom die uitkomt waar is die te halen is dat in het begin bij die download links of zijn dat de oude en zitten daar ineens de nieuwe kernel en gapps bij of moet ik die ergens anders vandaan halen?

ook nog een vraagje aan Ludoke ik zie dat je in een vorige reactie schrijft dat zelfs alleen een geroote telefoon hier al probs geeft wat dan met custom roms erop ?

Alvast bedankt voor de eventuele replies en zie er naar uit om gpe op die s4 te zetten die Hou het netjes touchwiz en samsung bloatwaare

here you :)

[ Voor 0% gewijzigd door The Wizard op 15-02-2015 08:11 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Zorg gewoon dat je de laatste versie van touchwiz voor jouw provider hebt, en knal er dan Danvdh overheen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:
hallo, ben nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes
eerst effe voorstellen woon in belgie en ben nog net nieuw in de wereld van rooten en flashen
heb sinds een maandje ong. een i9505 black edition met mobistar abbonement en zou er graag de GPE opzetten lees veel goeie comments hier en op xda nu staat er dat je altijd de laatste drivers en firmware moet hebben nu zie ik die ik heb hier of op xda nergens niet bijstaan hier zijn ze geschreven lukt niet om screenshot bijtevoegen
baseband i9505xxugnj8
kernelversie 3.4.0-31626554 dpi@swpp5609#1 fri okt 31 22:44:06kst
buildnr kot49h.i9505xxugnj8
status se for android enforcing sepf_gt-i9505_4.4.2_0033 fri okt 31 22:43:49 204
secure boot status type samsung
beveileging software mdf v1.0release 2
deze heb ik gevonden op sammobile Model: GT-I9505
Model name: GALAXY S4 LTE
Country: Luxembourg (Black Edition)
PDA: I9505XXUGNJ8
deze zou ik gebruiken als er iets footloopt

CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 zou die werken op mijn toestel??

odin versie 3.07 heb in ook geinstaleerd maar zie dat er al een 3.09 is blijkbaar

nu zou ik de Danvdh's GPE rom willen instaleren maar nu lees ik dat hier eerst een backup moet maken maar als je niet geroot ben kan je er toch geen titanium of twrp opzetten hoe doe je dat dan?
dan laatste vraag de laatse rom die uitkomt waar is die te halen is dat in het begin bij die download links of zijn dat de oude en zitten daar ineens de nieuwe kernel en gapps bij of moet ik die ergens anders vandaan halen?

ook nog een vraagje aan Ludoke ik zie dat je in een vorige reactie schrijft dat zelfs alleen een geroote telefoon hier al probs geeft wat dan met custom roms erop ?

Alvast bedankt voor de eventuele replies en zie er naar uit om gpe op die s4 te zetten die Hou het netjes touchwiz en samsung bloatwaare

here you :)
Als je goed hebt gelezen had je gezien dat dit over de Bancontct app gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door The Wizard op 15-02-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Klopt het dat met de laatste GPE de sync momenteel niet werkt?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:36:
Klopt het dat met de laatste GPE de sync momenteel niet werkt?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik maak gebruik van A-calender, maar mijn agenda krijg ik niet te zien :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:42:
Ik maak gebruik van A-calender, maar mijn agenda krijg ik niet te zien :-/
En de stock calendar synchroniseert wel? Zo ja, instelling van A-calendar niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Bij accounts geeft ie aan dat er momenteel een sync fout is :?

De stock calender widget staat er niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:50:
Bij accounts geeft ie aan dat er momenteel een sync fout is :?

De stock calender widget staat er niet tussen
Inderdaad, zit zo te zien geen agenda app meer in deze rom, my bad, is niet m'n dagelijkse telefoon :P Als je Google's agenda app installeert, doet ie het dan wel? Deze net getest en doet het hier prima.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-02-14-12-54-36_jHksgs420150214_125450s.png

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 14-02-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Google agenda doet het idd. Was die app even vergeten 8)7 . Enig idee toevallig hoe swype aan de praat te krijgen is? Die scheen het eerst wel te doen, maar nu toch niet schijnbaar. Alles staat aan vwb swype typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
swift key is ook prima en gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:18:
Enig idee toevallig hoe swype aan de praat te krijgen is? Die scheen het eerst wel te doen, maar nu toch niet schijnbaar. Alles staat aan vwb swype typen.
Geen idee, doet het hier, met de volgens mij standaard settings, gewoon prima :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-02-15-11-02-24_oylsgs420150215_110234s.png
Swype is trouwens een toetsenbord app, die ik zelf toevallig het fijnst vind en ook gebruik. Jij bedoelt swipen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

:9 je snapt de strekking :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Even voor de goede orde, klopt het dat de meest recente modem voor de i9505 (non-Vodafone, simlock vrij) nog I9505XXUGNG8 is? Ik heb I9505XXUGNJ5 wel voorbij zien komen, maar dat lijkt een modem voor zij die gebruik maken van het Vodafone netwerk, klopt dat? Ik zit zelf trouwens op KPN, nadat Rabo Mobiel de nek omgedraaid is.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Zalmanman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:22:
Even voor de goede orde, klopt het dat de meest recente modem voor de i9505 (non-Vodafone, simlock vrij) nog I9505XXUGNG8 is?
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb kort geleden de laatste gepakt en ik zit ook op deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nog iemand problemen met de navigatie bij de GPE 5 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik gebruik de navigatie nog niet, maar gebruik wel endomondo voor het sporten. Mijn route staat er strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmm bij mij zijn alle applicaties die gps gebruiken gewoonweg kak... Iemand een idee of even een full wipe proberen en de rom er opnieuw opzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Is er trouwens al een officiele rom te vinden voor de S4? Dit ivm de rabo wallet.
Ik zou hem graag willen rooten, maar ik gebruik dat ding best vaak.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste