Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
ik heb een steeds een vreemd probleem.

heb verschillende roms geprobeerd (CM11, één van de GPe's) , heb maar steeds 't zelfde probleem.
na een tijdje kan ik helemaal niet bellen. althans ik hoor helemaal niks en ze kunnen mij ook niet horen.
of als ik gebeld wordt en ik neem op dan hoor ik niks. pas na een reboot is dit weer goed voor een aantal uren en dan begint het zelfde.

hoe flash ik: ik zet eerst clockwork recovery via odin er op, daarna via de recovery alles wipen. zip er op flashen en klaar.

of moet ik soms ook de baseband(radio) flashen?
ik gebruik altijd de stock radio(XXUEMKF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
stefanxxx511 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:22:
Je bootloader, OS-versie en radio moeten wel met elkaar compatible zijn ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:24:
[...]

Je bootloader, OS-versie en radio moeten wel met elkaar compatible zijn ja.
welke zijn raadzaam dan om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
stefanxxx511 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:33:
welke zijn raadzaam dan om te gebruiken?
Da's op basis van de verstrekte informatie wat lastig te zeggen hè :P Draai zelf met een oude bootloader de rom van Danvdh. Als je die ook wilt testen kan ik je een geschikte radio/LTE modem sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:38:
[...]

Da's op basis van de verstrekte informatie wat lastig te zeggen hè :P Draai zelf met een oude bootloader de rom van Danvdh. Als je die ook wilt testen kan ik je een geschikte radio/LTE modem sturen.
En ik heb die combi maar dan met de nieuwe bootloader. Kan je dus ook verder helpen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:38:
[...]

Klopt ben eerst helemaal terug gegaan naar volledig stock.
(I9505XXUEMKF_I9505PHNEMK5_I9505XXUEMKF_HOME.tar.md5)

dan begin ik wel helemaal van vooraf aan. ik wou de cm-11-20140210-SNAPSHOT-M3-jfltexx.zip gaan draaien die had ik er ook op maar vanwege dat bellen heb ik via odin de stock er weer op gezet
mijn methode van flashen is:

1. Odin -> Custom recovery (T_CWM_6.0.4.4_I9505.tar)
2. wipen in recovery
3. in de recovery cm-11-20140210-SNAPSHOT-M3-jfltexx.zip
4. gapps
5. klaar
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:46:
[...]

En ik heb die combi maar dan met de nieuwe bootloader. Kan je dus ook verder helpen.
welke bootloader gebuik jij dan? en flash je die via odin?

[ Voor 26% gewijzigd door stefanxxx511 op 15-02-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

stefanxxx511 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:57:

welke bootloader gebuik jij dan? en flash je die via odin?
Mijn telefoon is met nieuwe bootloader op 4.3 geleverd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

Vraagje: Ik wil graag m'n S4 rooten zonder een rom te installeren en vroeg me af of dat wel veilig is. Iemand daar ervaring mee ?

Ik wil geen rom omdat ik alles graag standaard wil houden.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In de basis maakt het je toestel minder veilig in die zin dat rooten de mogelijkheid schept voor apps om gebruik te maken van de mogelijkheid om /system te benaderen. Maar dat geldt natuurlijk alleen voor apps die daar misbruik van maken.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

En om daar even op voort te borduren: Je zal zelf, in ieder geval de eerste keer dat een app root-toegang vraagt en als je SuperSu gebruikt, zelf root-toegang moeten verlenen. Je bepaalt eigenlijk zelf welke apps welk en welke apps géén roottoegang hebben.
Overigens zijn er zat ROMs gebaseerd op de Samsung TouchWiz UI, maar met wat verbeteringen. Is dat een idee?

and thanks for all the fish.

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:33:
In de basis maakt het je toestel minder veilig in die zin dat rooten de mogelijkheid schept voor apps om gebruik te maken van de mogelijkheid om /system te benaderen. Maar dat geldt natuurlijk alleen voor apps die daar misbruik van maken.
Ja klopt, daar was ik dus bang voor.
Zalmanman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:36:
En om daar even op voort te borduren: Je zal zelf, in ieder geval de eerste keer dat een app root-toegang vraagt en als je SuperSu gebruikt, zelf root-toegang moeten verlenen. Je bepaalt eigenlijk zelf welke apps welk en welke apps géén roottoegang hebben.
Overigens zijn er zat ROMs gebaseerd op de Samsung TouchWiz UI, maar met wat verbeteringen. Is dat een idee?
Ik was SuperSu helemaal vergeten. Roms die zijn gebaseerd op Samsung's TouchWiz heb ik nooit gebruikt en om eerlijk te zijn heb ik er nooit een gezien. Ik gebruikte altijd CM op m'n oude Galaxy Nexus maar omdat ik de TouchWiz mooi vind is het zonde om CM te installeren.

Als er een rom is die m'n S4 de ''standaard'' look geeft dan wil ik wel weten hoe die heet :D .

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Dit lijkt zo'n ROM te zijn. Overigens is er ook een AOSP ROM waar je Samsung stuff op kan zetten: klikkerdeklik.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik gebruik omega rom op mijn s4..
zoals meerdere mensen werk bij de nieuwe V22 versie mijn wifi niet meer..

zie: http://forum.xda-develope...d.php?t=2253528&page=2052

alles gedaan zoals in de 1e post staat.. iemand ideeën?

opgelost ;)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 22-02-2014 11:49 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spartacusNLD schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:23:
alles gedaan zoals in de 1e post staat.. iemand ideeën?
In build.prop staat ro.securestorage.support wel op false?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Brad Pitt schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:42:
[...]

In build.prop staat ro.securestorage.support wel op false?
nogmaals alles gedaan met fullwipe nu wel alles zoals t moet zijn :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Dag allemaal,

Op het moment draait mijn S4 op een pre-rooted Android 4.2.2.
Ik zit er aan te denken om te updaten naar de meest recente versie. Is het aan te raden om eerst te flashen met een stock firmware en daarna een pre-rooted 4.4 te flashen? Of kan ik direct van pre-rooted 4.2.2 naar pre-rooted 4.4 flashen?

Tot slot, heeft iemand een link naar de meest recente pre-rooted firmware? Ik heb deze gevonden (4.4.2), kan iemand bevestigen dat dit de meest recente is? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250824

Of is het aan te raden om te updaten naar de meest recente stock versie (dmv Samsung Kies), en daarna deze FW te rooten met CF-Auto-Root? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2219803

[ Voor 15% gewijzigd door Skv op 24-02-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kan allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Met welke ROM zonder Touchwiz hebben jullie de beste ervaring? Ik ben namelijk op zoek naar een zo clean en snel mogelijke ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:40
Hoe zijn jullie ervaringen met de nightlies van CM11? Ik heb er eentje geprobeerd 2 weken terug en het werkt opzich soepel en stabiel, het enige probleem is dat de compass en GPS fucked up was en juist die heb ik redelijk vaak nodig voor het navigeren. Of zie ik iets over het hoofd en werkt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik kwam erachter dat het kompas sowieso voor geen meter werkt als je zo'n S-View cover gebruikt. Weet niet of dat bij jou ook van toepassing is? Ik had bijna mijn ROM erafgegooid, tot ik me realiseerde dat die covers met magneten werken.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:40
Nee ik gebruik geen S-view cover, gebruik een Spigen Neo Hybrid, een hoesje zonder magneten dus. Ik heb gisteren echter voor de 3e keer CM11 maar eens geinstalleerd. En nu doet het kompas het wel in maps en GPS werkt ook. Ik vermoed dat onder de app GPS Status niet geupdate is om onder 4.4 goed te werken, de sensoren doen het in andere apps prima. Ik hoop/vermoed dat het opgelost is:)

CM11 werkt lekker soepel overigens, naar mijn idee net wat gepolijster weer dan CM10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik draai nu de Leaked Android 4.4.2 op mijn s4 geïnstalleerd met Odin, en het was een duiste versie, kan ik straks als de officiële 4.4.2 uit is die weer opzetten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Hoe is bij jou de accuduur van deze ROM t.o.v. de stock ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:52:
Dag allemaal,

Ik draai nu de Leaked Android 4.4.2 op mijn s4 geïnstalleerd met Odin, en het was een duiste versie, kan ik straks als de officiële 4.4.2 uit is die weer opzetten?

Alvast bedankt.
Ja

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kavish schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Geen idee. Heb het toestel uitgepakt, USB debugging aangezet, reboot naar Odin en een GPedition geflashed :+

Ik heb na 18 uur meestal nog 30 procent met een 3.5 to 4 uur schermtijd, afhankelijk van of ik veel gebeld heb of niet. Ik bel circa 1 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb net geprobeerd Philz Touch Recovery 6.07.6 te flashen via Odin. Als ik hem in recovery mode zet, krijg ik boven in rode letters 'Android system recovery <3e>' te zien. Daaronder staan een paar opties zoals 'reboot system now' en 'apply update from external storage'. in het midden van het scherm staat een Android poppetje met een rood driehoekje en daaronder de tekst 'geen opdracht'. Helemaal onderaan staat in het geel '# Manual Mode #
Appling Multi-CSC...
Applied the CSC-code: PHN
Succesfully applied multi-CSC.'

Wat heb ik fout gedaan?

EDIT: Het is gelukt met een andere recovery.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutes op 02-03-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Kavish schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Bij mij is de accuduur significant veel beter geworden van op Samsung stock. Ik krijg mijn batterij niet onder de ~30% op een normale dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zalmanman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Bij mij is de accuduur significant veel beter geworden van op Samsung stock. Ik krijg mijn batterij niet onder de ~30% op een normale dag.
Die ervaring heb ik ook. Mijn toestel gaat om 6.00u van de lader af en om 23 / 0.00 weer aan de lader. Ik heb dan bijna altijd nog een 25 tot 30%. Ik heb dan circa 4 uur schermtijd gehad bij weinig bellen (tot 30 minuten) of 3 uur schermtijd bij normaal / veel bellen (1+ uur bellen).

Email / gmail etc staat op autosync (push), Facebook notificaties staan uit. Wel met Greenify een aantal (system) apps in slaap gebracht (sowieso alles met GCM notificaties, die komen immers toch wel door).

Overigens heb ik van het weekend een aantal 1080p filmpjes geschoten van een paar minuten per stuk. Behalve dat dat aardig wat ruimte vreet (ongeveer 100MB per minuut) vreet dat ook flink wat batterij, want in een drie kwartier scherm aan waarin dus veel gefilmd en een 25 foto's geschoten, scherm dus vrijwel de hele tijd aan, is er zo'n 20% batterij doorheen gejast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Heb laatst maar eens de officiële Samsung OTA van 4.2 naar 4.3 gedownload. Sinds die update krijg ik WiFi nog maar sporadisch aan de praat. Klik je WiFi aan, gaat het schuifje na 5 seconden weer uit. Zeer sporadisch ging WiFi wel aan en kon ik connectie maken.

Zijn meerdere S4-gebruikers op internet met dit probleem na de OTA-update. Oplossing zou zijn om de wpa_supplicant.conf te verwijderen omdat die met de update opgekloot werd. Werkte ook niet.

Dus ik vermoedde dat die 4.3-OTA gewoon verrot was. Toestel geroot, Danvdh 4.4.2 ROM geïnstalleerd en de XXUEMKE-modem + WiFi-fix geflashed. Gisteravond gedaan en de gehele avond functioneerde WiFi prima, ook na een aantal reboots.
Tot vannochtend. Weer dezelfde problemem. Geen WiFi-connectie meer. WiFi blijft staan op 'WiFi inschakelen...'. Ook na een aantal reboots en battery-pull. Gek wordt ik ervan, kon die S4 wel door de kamer smijten.

Heeft iemand toevallig nog enige clue? Ik vermoed dat de WiFi-zender gewoon brak is. In dat geval zal ik hem moeten opsturen naar mijn Telco om hem te laten maken.
Maar wat moet ik dan doen? Na 2 uur XDA doorlezen zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoveel tegenstrijdigheden... Wat ik nu denk dat juist is:

1. Hoef niets aan mijn bootloader te doen. Ik vermoed dat ik de nieuwe heb, aangezien er 'Knox warrenty void 0x1' staat. Althans, mensen op XDA beweren dat je dan de nieuwe bootloader hebt.
2. XXUEMKF-modem flashen. Dat was mijn stock-modem op de OTA-4.3 firmware van Samsung.
3. Officiële Samsung 4.3 flashen.
4. Oude recovery weer flashen.
5. TriangleAway gebruiken om de warrenty-counter weer op 0 te zetten.
6. Apparaat inleveren bij de Telco

Kunnen jullie mij helpen: heb ik het juist? :)

Groet,

BC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
BounceCloud schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:40:

1. Hoef niets aan mijn bootloader te doen. Ik vermoed dat ik de nieuwe heb, aangezien er 'Knox warrenty void 0x1' staat. Althans, mensen op XDA beweren dat je dan de nieuwe bootloader hebt.
2. XXUEMKF-modem flashen. Dat was mijn stock-modem op de OTA-4.3 firmware van Samsung.
3. Officiële Samsung 4.3 flashen.
4. Oude recovery weer flashen.
5. TriangleAway gebruiken om de warrenty-counter weer op 0 te zetten.
6. Apparaat inleveren bij de Telco
1. Klopt, zou je trouwens ook niets aan kunnen doen aangezien je niet meer terug kan als je op de nieuwe zit.
2, 3 & 4. Als je de officiële stock 4.3 flasht met odin zet je ook gelijk de standaard recovery en het modem terug.
5. Het is nog niet mogelijk om de knox counter te resetten dus Triangle Away heeft ook niet zoveel zin.
6. Als je nog steeds problemen hebt met de wifi gewoon doen, lijkt me duidelijk hardwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb mijn S4 gisteren voorzien van de 4.4.2 ROM van Danvdh. Nu gaat echter iedere keer als ik bel of gebeld wordt het scherm op zwart. Als ik dan op de home knop druk gaat het scherm voor een halve seconde aan, en dan weer uit. Ik kan een gesprek dus alleen beeindigen door de batterij eruit te halen... Meer mensen die dit probleem hebben? En misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Klinkt als dat je een probleem hebt met je proximity sensor. Glaasje daarboven schoon?

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-03-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
AllSeeyinEye schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:25:
Klinkt als dat je een probleem hebt met je proximity sensor. Glaasje daarboven schoon?
Ja klopt, als ik mijn sensor test met de app 'Proximity Sensor Finder', dan laat hij zien dat er de hele tijd iets op 0.0 cm afstand van de sensor zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Kavish schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:16:
Ik heb mijn S4 gisteren voorzien van de 4.4.2 ROM van Danvdh. Nu gaat echter iedere keer als ik bel of gebeld wordt het scherm op zwart. Als ik dan op de home knop druk gaat het scherm voor een halve seconde aan, en dan weer uit. Ik kan een gesprek dus alleen beeindigen door de batterij eruit te halen... Meer mensen die dit probleem hebben? En misschien een oplossing?
Heb ik ook gehad met die rom maar de ontwikkelaar zelf heeft er, net als de meerderheid van de gebruikers, geen last van en blijft daarom volhouden dat het niets met de rom te maken heeft. Aangezien er toch opvallend veel mensen zijn waarbij dit probleem wel is ontstaan na het flashen van deze rom heb ik toch echt het idee dat de proximity sensor iets "gevoeliger" staat afgesteld dan bij een TW-rom. Zoals AllSeeyinEye al suggereerde heeft het volgens mij dus inderdaad ook te maken met de proximity sensor die niet helemaal schoon meer is in combinatie met deze rom. Zit inmiddels weer op een TW-rom maar bij mij loste een paar keer heel hard blazen in het rooster van de speaker het probleem op en anders kan je het proberen met een busje gecomprimeerde lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
lexvandoef schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:54:
Hoe zijn jullie ervaringen met de nightlies van CM11? Ik heb er eentje geprobeerd 2 weken terug en het werkt opzich soepel en stabiel, het enige probleem is dat de compass en GPS fucked up was en juist die heb ik redelijk vaak nodig voor het navigeren. Of zie ik iets over het hoofd en werkt het bij jullie wel?
Ik zit al tijden op de nighlies van CM11 op dit moment die van 26 februari en die werkt zonder problemen.
GPS werkt er ook prima op, alleen compass heb ik nog nooit gebruikt.

Voordat je naar een andere versie gaat, even het forum op XDA volgen over er geen al te grote bugs in de meest recente versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
stefanxxx511 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:22:
ik heb een steeds een vreemd probleem.

heb verschillende roms geprobeerd (CM11, één van de GPe's) , heb maar steeds 't zelfde probleem.
na een tijdje kan ik helemaal niet bellen. althans ik hoor helemaal niks en ze kunnen mij ook niet horen.
of als ik gebeld wordt en ik neem op dan hoor ik niks. pas na een reboot is dit weer goed voor een aantal uren en dan begint het zelfde.

hoe flash ik: ik zet eerst clockwork recovery via odin er op, daarna via de recovery alles wipen. zip er op flashen en klaar.

Hier ben ik ook sinds de laatste paar dagen achter.. Aangezien ik niet zoveel bel viel t me niet op. Ik draai de GPe rom van jamal, R1.1. En ik heb de nieuwste bootloader en modem.
Is er al iemand die een oplossing op dit probleem heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Niemand met een oplossing? Heb al heel wat fora afgestruind maar kan zelf geen oplossing vinden, andere roms zouden hetzelfde probleem opleveren en aan de modem ligt het niet denk ik, aangezien ik wel kan bellen en alleen als het toestel langer aan is heb ik geen geluid meer.

Modem die ik gebruik is de I9505XXUFNA5

[ Voor 7% gewijzigd door Droid op 09-03-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Iemand vertelde me dat als je via Odin root zoals bijvoorbeeld op gizmodo staat en je dus die de bootlocker niet unlockt, je geen problemen zal hebben met de garantie als je stock er opnieuw opzet of heeft hij dat verkeerd. de knoxcounter staat dan nog altijd op void? ik word zelf wat moe van al die bloatware en problemen met de sd-card die dankzij kitkat vrij onbruikbaar is tevens de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
itsFuzeh schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:42:
Niemand met een oplossing? Heb al heel wat fora afgestruind maar kan zelf geen oplossing vinden, andere roms zouden hetzelfde probleem opleveren en aan de modem ligt het niet denk ik, aangezien ik wel kan bellen en alleen als het toestel langer aan is heb ik geen geluid meer.

Modem die ik gebruik is de I9505XXUFNA5
hier en daar is er wat te vinden via google, zijn er dus meer die er last van hebben.
heb genoeg Android telefoon geflased maar hier ben ik nog niet eerder tegenaan gelopen.
lijkt me dan dat het aan toestel ligt. maar waar zou het anders aan kunnen liggen? meer software in zo'n ding zit er niet in; bootloader; modum; OS

of zou dit iets met die KNOX te maken kunnen hebben??

https://www.google.nl/sea...t=0&sa=N&biw=1920&bih=906

https://www.google.nl/sea...serp..1.4.353.0KY5IQ7CWiY

[ Voor 10% gewijzigd door stefanxxx511 op 10-03-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
stefanxxx511 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:32:
[...]

hier en daar is er wat te vinden via google, zijn er dus meer die er last van hebben.
heb genoeg Android telefoon geflased maar hier ben ik nog niet eerder tegenaan gelopen.
lijkt me dan dat het aan toestel ligt. maar waar zou het anders aan kunnen liggen? meer software in zo'n ding zit er niet in; bootloader; modum; OS

of zou dit iets met die KNOX te maken kunnen hebben??

https://www.google.nl/sea...t=0&sa=N&biw=1920&bih=906

https://www.google.nl/sea...serp..1.4.353.0KY5IQ7CWiY
Geen idee verder waar het precies aan lag, maar probleem iig opgelost door weg te blijven van Jamals rom. Had hier ook last van toen ik die gpe van Jamal draaide waardoor ik wat andere gpe's heb geprobeerd. Die van Danvdh beviel mij verreweg het best en heb ik een tijdje met plezier gedraaid, probeer die eens zou ik zeggen. Heb mijn knox flag sinds de introductie getriggerd en heb nu nergens last van dus lijkt me daar niet meer samen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Bij mij is het opgelost door R1.2 te installeren met de ktoonz kernel. Ofja ik denk dat het opgelost is, want het is ongeveer 18 uur geleden dat ik de telefoon aanzette, net proberen te bellen en het werkt.

-

Iemand trouwens een idee hoe ik apk's van de touchwiz op de GPe kan krijgen? Zoals de camera en gallerij? Heb nl geen werkenden kunnen vinden. En heeft iemand nog wat leuke/handige apps of tweaks?

[ Voor 33% gewijzigd door Droid op 11-03-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
itsFuzeh schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:56:
Bij mij is het opgelost door R1.2 te installeren met de ktoonz kernel. Ofja ik denk dat het opgelost is, want het is ongeveer 18 uur geleden dat ik de telefoon aanzette, net proberen te bellen en het werkt.
mooi, ktoonsez werkt ook mee aan die GPE rom van Danvdh ;)
itsFuzeh schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:56:
Iemand trouwens een idee hoe ik apk's van de touchwiz op de GPe kan krijgen?
Die apps schijnen alleen te werken met het TW framework, 1 van de redenen dat ik toch weer terug ben bij TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
edzon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:43:
[...]

mooi, ktoonsez werkt ook mee aan die GPE rom van Danvdh ;)

[...]

Die apps schijnen alleen te werken met het TW framework, 1 van de redenen dat ik toch weer terug ben bij TW.
Dat is jammer van de camera.. Ik ga sowieso niet meer terug naar TW, vind dat er teveel bloatware opstaat en dat sinds de update er niet veel verbeterd is. Stock is nog altijd het fijnste denk ik, vooral omdat je meer kunt aanpassen.

---

Is er eigenlijk een manier om de lte tekst aan te passen naar 4g? Zoals het 3g icoontje boven de statusbalk van het netwerk?

[ Voor 11% gewijzigd door Droid op 12-03-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:33:
[...]
Is er eigenlijk een manier om de lte tekst aan te passen naar 4g? Zoals het 3g icoontje boven de statusbalk van het netwerk?
Nog niet, het icoontje is hardcoded in Java, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Wie kan me advies geven hoe ik een goede custom rom op mijn reeds gerootte S4 kan krijgen.
Mijn S5660 heb ik ooit gedaan met odin maar hoe zit dat nu met heimdal ?
Ik vraag dit specifiek omdat mijn telefoon reeds geroot is. Moet ik deze eerst unrooten ?
ik ben namelijk een beetje klaar met alle samsung meuk op mijn telefoon.
Suggesties voor goede roms zijn werlkom natuurlijk.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Commander69 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:59:
Wie kan me advies geven hoe ik een goede custom rom op mijn reeds gerootte S4 kan krijgen.
Mijn S5660 heb ik ooit gedaan met odin maar hoe zit dat nu met heimdal ?
Ik vraag dit specifiek omdat mijn telefoon reeds geroot is. Moet ik deze eerst unrooten ?
ik ben namelijk een beetje klaar met alle samsung meuk op mijn telefoon.
Suggesties voor goede roms zijn werlkom natuurlijk.
Als je al root hebt is het gewoon een kwestie van een custom recovery flashen (voor zover die er nog niet op staat) met Odin en dan vanuit CWM of TWRP de gewenste ROM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21
Mijn S4 heeft nog 4.2.2 en ik wil updaten naar 4.4.
(ter info: De huidige versie 4.2.2. is geroot en krijg daarom geen melding van updates.)
Op sammobile staat de volgende als laatste versie:

PDA: I9505XXUFNB8
CSC: I9505PHNFNB3
MODEM: I9505XXUFNB8
Added: 2014-03-09

Nu wil ik weten of ik daarna weer kan rooten?
Ik lees heel veel over KNOX maar de ene zegt dat het geen probleem is mbt garantie en de andere zegt dat je na updaten niet meer kan rooten/custom rom's installeren en dat je niet moet updaten.

Ik hoef geen custom rom te kunnen installeren, ik wil alleen weten kan ik na updaten mijn telefoon weer rooten?

(ik weet hoe Odin werkt, voor rooten heb ik nog geen duidelijke uitleg gevonden, tips zijn welkom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goof2000 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Ik hoef geen custom rom te kunnen installeren, ik wil alleen weten kan ik na updaten mijn telefoon weer rooten?
Zou er gewoon een goede (pre-rooted) GPE Rom op zetten. Ben je in één keer klaar en draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:34:
[...]

Als je al root hebt is het gewoon een kwestie van een custom recovery flashen (voor zover die er nog niet op staat) met Odin en dan vanuit CWM of TWRP de gewenste ROM flashen.
Ik heb de Chainfire auroroot erop gezet.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Goof2000 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Mijn S4 heeft nog 4.2.2 en ik wil updaten naar 4.4.
(ter info: De huidige versie 4.2.2. is geroot en krijg daarom geen melding van updates.)
Op sammobile staat de volgende als laatste versie:

PDA: I9505XXUFNB8
CSC: I9505PHNFNB3
MODEM: I9505XXUFNB8
Added: 2014-03-09

Nu wil ik weten of ik daarna weer kan rooten?
Ik lees heel veel over KNOX maar de ene zegt dat het geen probleem is mbt garantie en de andere zegt dat je na updaten niet meer kan rooten/custom rom's installeren en dat je niet moet updaten.

(ik weet hoe Odin werkt, voor rooten heb ik nog geen duidelijke uitleg gevonden, tips zijn welkom!)
Je moet gewoon de root verwijderen. Als het goed is kun je dit doen bij de SuperSU instellingen. (En volgensmij heeft de S4 pas vanaf 4.3 knox?) Dus dan kun je daarna gewoon weer updaten en opnieuw rooten. Dan ga je naar deze site: autoroot.chainfire.eu en zoek je naar jfltexx (Galaxy S4) in het bestandje zit ook odin, en de autoroot file.

----
Commander69 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Ik heb de Chainfire auroroot erop gezet.
Op technobuffalo staat een mooie tutorial voor een custom rom erop te zetten, er wordt uitleg gegeven met de google rom maar je kunt er alle roms via die manier opzetten. http://www.technobuffalo....o-a-google-edition-phone/

[ Voor 15% gewijzigd door Droid op 14-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

itsFuzeh schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:10:
[...]

Je moet gewoon de root verwijderen. Als het goed is kun je dit doen bij de SuperSU instellingen. (En volgensmij heeft de S4 pas vanaf 4.3 knox?) Dus dan kun je daarna gewoon weer updaten en opnieuw rooten. Dan ga je naar deze site: autoroot.chainfire.eu en zoek je naar jfltexx (Galaxy S4) in het bestandje zit ook odin, en de autoroot file.

----

[...]

Op technobuffalo staat een mooie tutorial voor een custom rom erop te zetten, er wordt uitleg gegeven met de google rom maar je kunt er alle roms via die manier opzetten. http://www.technobuffalo....o-a-google-edition-phone/
Mooi dan ga ik dadelijk naar eoa cyanogenmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21
[...]

----
Bedankt. _/-\o_

Root verwijderen in SuperSU dat lukte maar daarna bleef hij zeggen dat ik aangepaste software had draaien. (achteraf dus ook onnodig, zie onderstaande)
Van sammobile android 4.4.2. gedownload en geïnstalleerd met Odin. Dat ging zonder problemen.
Daarna van bovenstaande site root geïnstalleerd. Ook zonder problemen.
Ik had wel paar kleine rare dingen zoals geen reacties kunnen lezen op Facebook, na een reboot was dat opgelost.
Ik heb het gevoel dat hij sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met custom roms (non-TW) op zowel de S4 als de S3?
Ik heb nu nog een S3 en rom bakkers hebben nog steeds problemen om de hardware drivers goed te krijgen nadat er een nieuwe versie van android uit is. Dit omdat Samsung de source niet vrijgeeft van de eigen software drivers (Exynos). De S4 zou gewone Snapdragon drivers gebruiken, Merk je dit ook in snellere beschikbaarheid van stabiele, goed functionerende roms tov de S3?

Ik moet zeggen dat die deep black uitvoering nu met die cashback actie wel heel erg aantrekkelijk klinkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik krijg mijn S4 niet geroot.
Laatst via Kies geupdate naar 4.4.2, gewoon standaard.
Nu via odin proberen te rooten, dat gaat goed.
Eenmaal opgestart kan SU de SU binary niet installeren/updaten..?
Al een een keer Su verwijderd en nog een keer geroot maar zelfde probleem..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik weet niet meer in welke stap ik precies tegen problemen aanliep met Odin, maar het was in mijn geval belangrijk dat ik eerst de telefoon echt uitzette, voordat ik in download-mode opstartte. Gewoon rebooten naar download-modus was niet genoeg. Wellicht dat je dit verder kan helpen, het heeft mij wat tijd gekost voordat ik hier achter kwam.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:31:
Merk je dit ook in snellere beschikbaarheid van stabiele, goed functionerende roms tov de S3?
Ik draai naar volle tevredenheid OmegaRom. Die is weliswaar gebaseerd op TouchWiz, maar bevat wel een stuk minder bloat. Met een alternatieve launcher vind ik het uitstekend werken. Het voordeel van OmegaRom is dat je al je hardware kunt blijven gebruiken (IR-blaster en sensoren bijvoorbeeld). Hij draait bij mij superstabiel. Ik haal een uptime van twee weken zonder merkbaar performance- of stabiliteitsverlies.

[ Voor 48% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-03-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
Een tijd geleden heb ik op mijn S4 via Odin een test versie van 4.4.2 geïnstalleerd (baseband I9505XXUFNA1)

KIES weigert nu echter om mijn toestel naar de 'volledige' 4.4.2 te upgraden, en ook OTA krijg ik de melding dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn ...

Moet ik nu altijd in het grijze circuit opzoek naar updates voor mijn toestel? Ik had de illusie dat ik gewoon verder zou kunnen updaten, maar niets lijkt hierop. . . .

Ik wil namelijk de volledige 4.4.2 android hebben, en deze rooten, zodat ik sommige bloatware achtige delen van Samsung kan uitschakelen, echter andere onderdelen gebruik ik wel, vandaar dat ik niet happig ben op een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Als je via Odin een testversie van 4.4.2 geflashed hebt, dan weet je gelijk ook hoe je de originele versie van 4.4.2 op je S4 kan zetten. Ervan uitgaande dat je de I9505 versie unbranded hebt, is dit de rom die je moet flashen: http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=26444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Ik heb een Roemeneense telefoon met dank aan de grijze import fratsen van BelSimpel.nl.
Nou ja op zich niets dramatisch maar toch.
Kies werkt niet en ik zit met Firmware ..
Heeft het kwalijke effecten in de praktijk als ik de officeele Nederlandse 4.4.2 voor de Active op mijn Roemeense Active zet ?!
Behalve dan dat mijn Serial aangeeft dat ik een Roemeense GT-I9295 Active heb ?

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Nee, je kan gewoon de Nederlandse firmware erop flashen.
Maar pak dan wel de firmware voor de GT-I9295 versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Oh zeker ja !

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
yes rooten is gelukt.
Ik moest SuperSu flashen van zip ipv de playstore
Dus eerst Philz touch recovery erop (zodat ik een zip kan flashen)
Toen install supersu zip
En hoppa root toegang

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13

The Executer

Lekker belangrijk!

Zit er sinds gister ook aan te denken om te rooten, vooral vanwege het in kunnen stellen van permissies. Was op zoek op Google geweest en daar diverse apps tegen gekomen, maar deze blijken helaas niet meer te werken op 4.4.2.
ionicdog schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:
yes rooten is gelukt.
Ik moest SuperSu flashen van zip ipv de playstore
Dus eerst Philz touch recovery erop (zodat ik een zip kan flashen)
Toen install supersu zip
En hoppa root toegang
Van welke versie kwam je af? Geeft je toestel ook een warning bij het booten, en is je Knox teller getriggerd?

Ik zit zelf inmiddels op 4.4.2, maar twijfel over eventuele nadelen. Maak dusdanig weinig gebruik van de Ziggo app dat ik deze wel kan missen. Zijn er verder nog nadelen? Het enige waar ik mijn root voor wil gebruiken is het beheren van de permissies, zijn geen specifieke apps die ik perse wil draaien die root nodig hebben.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik had 4.3 en ging via kies naar 4.4.2, nadelen nah ja de write permissies !
Voordelen bij mij althans is langere bat duur, ik redt er 45 uur mee.
Ik kreeg geen warning, knox geen idee (kan me ook niet boeien :)
Ik heb idd ook net de permissies veranderd waardoor apps weer kunnen schrijven op SD.
zie onderstaande werkt goed, en vergeet niet de file permission naar 644 te zetten

http://winaero.com/blog/u...ps-in-android-4-4-kitkat/

[ Voor 5% gewijzigd door ionicdog op 18-03-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik wilde recent mijn S4 upgraden naar Omega V24.

Flashen lukte niet goed, kreeg wifi niet aan de gang.. uit nood, ( Ik had de telefoon nodig) maar even via de Cyanogenmod installer CM11 erop gegooid... En ik moet zeggen, ben verrast!.. De installer werkte feilloos. Ik kreeg na een minuut of 10 een geroote S4 met CM11 en GoogleApps geflashed terug. Camera werkt voor zover ik kan zien goed. Als je aan het roamen bent worden andere netwerken met naam vermeld ipv codes. Dus so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Koriel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:11:
Ik wilde recent mijn S4 upgraden naar Omega V24.

Flashen lukte niet goed, kreeg wifi niet aan de gang..
Als wifi niet werkt, moet je voor het flashen de telefoon uitzetten en dan rechtstreeks in recovery booten. Niet via een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

[...]

Denk dat er op mijn GT-I9295 (S4 Active) toch andere zaken spelen want jouw advies werkt niet.
Heb SU alles wat maar met Root te maken had laten verwijderen en mijn telefoon opnieuw opgestart.
Toestel > Aangepast.
*Zucht*

Nou ja dankzij een ander forum lid weet ik nu dat ik gewoon handmatig 4.4.2 met hulp van Odin erop kan zetten.
Zal dan wel echter wederom op zoek moeten gaan naar een Root methode.
Hopelijk wel eentje die (als ik SU alles wat met Root te maken heeft laat wissen) wel in staat is om zichzelf te updaten.
Heck .. Ik weet niet eens meer welke Root manier ik gebruikt heb.
Zal Kingo wel eens proberen.
vRoot word nog steeds voor gewaarschuwd al had hij in record tijd mijn Motorola Razr XT910 geroot terwijl die bij versie 2.2.4 onmogelijk te rooten werd geacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Tiesemans op 18-03-2014 17:51 ]

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
stomme vraag misschien maar kan je een officiele kitkat rom van een andere land flashen als je al kitkat hebt? Op de versie van Vodafone NL is er blijkbaar een optie om de shutter uit te zetten, daarom. Ik heb een unbranded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
cy-gor25 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:43:
stomme vraag misschien maar kan je een officiele kitkat rom van een andere land flashen als je al kitkat hebt? Op de versie van Vodafone NL is er blijkbaar een optie om de shutter uit te zetten, daarom. Ik heb een unbranded versie.
ja dit is geen probleem, ik heb zelf die van Luxemburg. hou er wel rekening mee dat per land, build-in apps in kunnen zitten die van toepassing zijn in dat land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 24/3 release van Danvdh's GPE build draait (evenals de vorige versies) als een zonnetje. Aanrader voor iedereen die touchwiz zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
cy-gor25 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:43:
Je bedoelt het geluid wanneer je een foto maakt?
Als je alleen met die reden een branded versie van Vodafone NL erop zou zetten, zou ik het niet doen.
Er zijn ook andere mogelijkheden om dat geluid uit te zetten. Eventueel zou je zelfs een andere camera app kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:14:
Als wifi niet werkt, moet je voor het flashen de telefoon uitzetten en dan rechtstreeks in recovery booten. Niet via een reboot.
^^ wat hij zegt... en sowieso moet je (bij Omega v24) de nieuwe bootloader en modem updaten/flashen (via Odin), anders werkt netwerk en wifi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Audiowaste schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:
Als je via Odin een testversie van 4.4.2 geflashed hebt, dan weet je gelijk ook hoe je de originele versie van 4.4.2 op je S4 kan zetten. Ervan uitgaande dat je de I9505 versie unbranded hebt, is dit de rom die je moet flashen: http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=26444
Ok, als ik die dan download bij Sammobile en de instructies die daar staan volg, heb ik dan root toegang op mijn S4? Of moet ik dan nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ZeilDude schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:00:
Ok, als ik die dan download bij Sammobile en de instructies die daar staan volg, heb ik dan root toegang op mijn S4? Of moet ik dan nog meer doen?
Nee, gebruik hiervoor bijv. Chainfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ZeilDude schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:00:
Nee als je die stock rom hebt geflashed die je van sammobile hebt gedownload, heb je nog geen root access.
Voor meer informatie over het rooten verwijs ik je naar dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2219803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:56
Welke rom gebruikt iedereen, Wil weer eens gaan beginnen met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Danvdh's Google Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 13:12
Ik heb op mn s4 ook de gpe rom staan, alleen ik zit er aan te denken om weer terug naar TouchWiz te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik draai gewoon standaard wel geroot en bevalt prima, doe er 35 uur mee, ruim 3 uur schermtijd (kitkat)
Als ik ga flashen moet dit minimaal hetzelfde zijn en alles moet gewoon werken.

Dus als je vermeldt welke rom je gebruikt is het ook handig om de voor en tegens te vermelden.
Dat iemand rom x gebruikt wil nog niet zeggen dat persoon a dit ook fijn vindt.
Maar zelf info vergaren op bv xda en zelf je conclusie trekken en proberen is het ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
OmegaRom v21 (er zijn inmiddels nieuwere versies)

Voordelen: gebaseerd op Samsungs ROM, dus alle hardware (zoals IR-blaster) is bruikbaar, maar zonder alle bloat. Standaard heel customizable en via OmegaFiles is dat verder uitbreidbaar. Zeer stabiel (uptime van 2 weken zonder problemen).

Nadelen: ik ben ze nog niet tegengekomen en alles waar je je aan zou kunnen ergeren, kun je wel aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 27-03-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SlaadjeBla schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:40:
OmegaRom v21 (er zijn inmiddels nieuwere versies)

Voordelen: gebaseerd op Samsungs ROM, dus alle hardware (zoals IR-blaster) is bruikbaar, maar zonder alle bloat. Standaard heel customizable en via OmegaFiles is dat verder uitbreidbaar. Zeer stabiel (uptime van 2 weken zonder problemen).

Nadelen: ik ben ze nog niet tegengekomen en alles waar je je aan zou kunnen ergeren, kun je wel aanpassen.
Google Play Edition Roms ondersteunen de IR blaster ook. WatchOn werkt prima, evenals diverse 3rd party blaster apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:07
Ik weet niet of ik hier juist ben, ik hoop het maar.

Op mijn oude S4 had ik Kitkat allang binnen. Ik heb nu een nieuwe S4 de Black Edition, en daar staat nog 4.3 op.
Gisteren kreeg ik wel een update binnen maar nog steeds voor 4.3.
Iemand die van de hoed en de rand weet? Wordt zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

even de topic terug lezen dan zie je dat dit meerdere keren is voorbij gekomen,
wil je kitkat dan moet je even met odin flashen
zal wel langer duren omdat samsung de black wallpapers moet toevoegen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Google Play Edition Roms ondersteunen de IR blaster ook. WatchOn werkt prima, evenals diverse 3rd party blaster apps.
Dat zou goed kunnen. De hardware van de S4 en de S4 Google Edition zijn volgens mij ook gelijk, dus die ROMs zullen ook uitwisselbaar zijn.
Ik heb ook andere ROMs gebruikt (slechts korte tijd, al weer vergeten welke) waarbij de IR-blaster niet ondersteund werd. Iets om in het achterhoofd te houden als je een custom rom uitkiest en de IR-blaster belangrijk vindt. Of de thermometer en barometer wel werkten, heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Weer stock touchwiz terug erop gezet. Alleen lukt t me niet om die build.prop aan te passen en de S5 UI te krijgen :(

Iemand die hetzelfde probleem heeft of het opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Na bijna een jaar een stock S4 gehad te hebben, kriebelde het weer.
Voorheen trouw geweest aan Wanamlite met de S2. Maar de S4 rom wilde maar niet volledig downloaden (via mega.co.nz).
Toen Danvdh gedaan. Ideaal tot nu toe. Lekker kaal, geen troep en vlot.
1 keer wel een spontane reboot, maar even aankijken hoe dat verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
rreevvss schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:42:
[...]

Na bijna een jaar een stock S4 gehad te hebben, kriebelde het weer.
Voorheen trouw geweest aan Wanamlite met de S2. Maar de S4 rom wilde maar niet volledig downloaden (via mega.co.nz).
Toen Danvdh gedaan. Ideaal tot nu toe. Lekker kaal, geen troep en vlot.
1 keer wel een spontane reboot, maar even aankijken hoe dat verloopt.
Gebruik je firefox? Die stopt na een tijdje met downloaden op mega, daarvoor is een plugin beschikbaar die het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjharms
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 12:13
Ik twijfel op dit moment nog steeds tussen de Galaxy S4 en de Nexus 5. Wanneer ik voor de S4 ga, kies ik waarschijnlijk voor de Black Edition. Weet iemand of de bestaande custom roms geschikt zijn voor deze nieuwe BE? Aangezien de S4 nu aantrekkelijk geprijsd is, kan dit doorslaggevend zijn in mijn definitieve keuze. Hiervoor zijn namelijk al diverse custom roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Tunestwo schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:38:
Welke rom gebruikt iedereen, Wil weer eens gaan beginnen met flashen.
Nog altijd op Cyanogenmod, blijft voor mij persoonlijk toch de beste rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ik heb wat vragen wat betreft het rooten van een s4

Wat is het makkelijkste/snelste/beste manier om te rooten? Zag verschillende methodes maar ik vro g me af welke het beste is!

Ook heb ik in een verleden tijd s2's geroot met odin (cf root en rom erop gooien) is dit nog steeds zo?

Waarom wil ik rooten?
Ik wil de rom eens proberen met de touchwiz van de s5!

S4 Black edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
@Franco
Nee, IE11 op 2 verschillende pc's

@Harvey
Ik heb deze gebruikt.
http://galaxys4root.com/g...axy-s4-using-twrp-method/
Super simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
Nog even over de Danvdh rom.
Hij is stabiel na de eerdere spontane reboot.

Achteraf vind ik 'm wel wat kaal.
Zo heb ik All-in-One Agenda, Chrome en Google Maps nog extra geïnstalleerd voor het basic gebruik van de S4.

Er staan bij mij nu wel meer apps op, maar geen calender app, geen internet browser app en geen maps was niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is toch prima, een kale ROM? Alles dat je mist kan je uit de Play Store halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
rreevvss schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:01:
@Franco
Nee, IE11 op 2 verschillende pc's

@Harvey
Ik heb deze gebruikt.
http://galaxys4root.com/g...axy-s4-using-twrp-method/
Super simpel!
Ik zie dat hij hem niet op USB debugging heeft gezet... Is dit ook niet nodig? Dacht namelijk dat het wel zo was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Superuser staat erop maar wanneer ik die opstart staat er het volgende:

Er is geen SU binary geinstalleerd, en superSU kan het niet installeren. Dit is een probleem!
Als je juist heb bijgewerkt naar Android 4.3 moet je manueel opnieuw rooten. Consulteer de relevante forums voor je toestel!

Wat bedoelen ze hier met manueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds augustus 2013 een Galaxy S4, maar met elke update (factory reset na update) draait het steeds minder soepel heb ik het idee. Op dit moment heb ik de nieuwste 4.4.2 van Samsung. Ik ben erg gevoelig voor lag, eerst vond ik het nog acceptabel, maar nu word het veel te erg vind ik.

Het is dus tijd voor een custom rom. In het verleden heb ik wel andere roms op een Galaxy S en Galaxy S II toestellen gezet. Maar nu zijn er wat dingen anders heb ik begrepen. Het KNOX gedeelte maakt mij niet zo veel uit.

Ik zat te denken om gewoon een Play Store Editon ROM er op te zetten. Maar los ik mijn lag probleem daar wel mee op?

Als het me niet bevalt dan wil ik graag terug naar de stock rom van Samsung. Maar ik lees dingen dat er dan veel problemen zijn met Wifi. Is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
@harveyd dit had ik ook met Su
Opgelost door de zip versie van Su te flashen via een recovery. Dus niet via playstore
Dus chainfire autoroot via odin en even van xda de zip versie pakken van Su om te installeren via recovery.

[ Voor 28% gewijzigd door ionicdog op 30-03-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Ik heb een vraag met betrekking tot random reboots op 4.4.2 Google Play Edition roms. Is het iemand al gelukt om een rebootloze setup te creëren?

Mijn telefoon:
- Oude, KNOX loze bootloader
- Roms getest: Jamal, Danvdh, Dandroid
- Kernel is Ktoonsez
- Smalbandversie is i9505xxufnb9
- LTE (non-hlos) modem is nog oud ivm afhankelijkheid van de bootloader

Elke ROM geeft me reboots, meestal 1 à 2 per dag, maar werkt verder perfect. Ik wil de bootloader niet updaten omdat ik dan KNOX activeer.

[ Voor 3% gewijzigd door oef! op 31-03-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
oef! schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:11:
Elke ROM geeft me reboots, meestal 1 à 2 per dag, maar werkt verder perfect. Ik wil de bootloader niet updaten omdat ik dan KNOX activeer.
Hád dat inderdaad ook. Er iets op zeggen op die XDA fora is dan meestal zinloos aangezien "men" het niet heeft en het "dus" aan jouw telefoon ligt, wat dus mijns inziens onzin is aangezien andere Rom/kernels het gewoon doen zonder problemen. Nu, met de laatste Danvdh echter vooralsnog geen RR gehad. Kernel is gewoon de stock Ktoonsez van 27 maart. Deze heb je waarschijnlijk ook reeds getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

oef! schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:11:

Je activeert KNOX dan niet, sterker nog, je kan dan KNOX nooit meer activeren ;)
Het enige dat gebeurt is dat de e-fuse knalt, waardoor de knox status naar 0x1 gaat. Niets spannends en staat garantie niet in de weg.

Ik heb zelf een nieuwere bootloader (de JB bootloader, jij hebt de ICS) en dus met een getripte KNOX flag. Maar geen random reboots. Ik speel nog met de gedachte om de bootloader te updaten naar de KK versie, maar betwijfel of er daadwerkelijk iets merkbaar zal veranderen (behalve dat je de telefoon uit zou kunnen laden, maar ook dat probleem is inmiddels getackeld in Danvdh's rom).

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste