Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
EN-IS schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:27:
Met alleen noodzakelijke apps bedoel ik dat echt de basis apps mee zijn geinstalleerd, geen partner troep apps van samsung, geen samsung apps, geen meerdere camera apps zoals die van van samsung en van google (aosp), zoals gmail app, enzv.
Okay, dus dit zijn allemaal broodnodige en voor verreweg de meeste mensen onmisbare apps:

* Battery Calibration
* Google Books
* DPI Changer
* Rom Manager
* Flashlight app
* Google Currents
* Google Drive
* Google Earth
* Google Home (eerste maal)
* Google Keep
* Google Magazines
* Google Home (tweede maal, waarom ook niet)
* Google Plus
* Google Games
* Twéé mail apps
* Google Home (derde maal, to be sure denk ik)

Ik vind de meeste van deze dingen echt bloat en je kan ze gewoon zelf ff downloaden. Maar goed, YMMV.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
Brad Pitt schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:07:
* Battery Calibration
* Google Books
* DPI Changer
* Rom Manager
* Flashlight app
* Google Currents
* Google Drive
* Google Earth
* Google Home (eerste maal)
* Google Keep
* Google Magazines
* Google Home (tweede maal, waarom ook niet)
* Google Plus
* Google Games
* Twéé mail apps
* Google Home (derde maal, to be sure denk ik)

Ik vind de meeste van deze dingen echt bloat en je kan ze gewoon zelf ff downloaden. Maar goed, YMMV.
Ik begrijp even niet wat je bedoelt, dit wordt niet meegeïnstalleerd in bijvoorbeeld de Echoe rom (lite) en alles wat ik heb doorgestreept gebruik ik niet en installeer ik ook niet, ook niet in de rom zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:52:
Ik begrijp even niet wat je bedoelt, dit wordt niet meegeïnstalleerd in bijvoorbeeld de Echoe rom
Dit zit allemaal gewoon in de Echo KitKat Rom, die zo lekker basic was. Welnu, neen, vol met meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:50:
[...]

Dit zit allemaal gewoon in de Echo KitKat Rom, die zo lekker basic was. Welnu, neen, vol met meuk.
Heb je niet per ongeluk de normale Echoe rom genomen? :) Ik heb destijds Echoe KitKat v1.1 getest en ik herinner me niet dat al die apps erin zaten, echt niet :) :P

//EDIT, je hebt gelijk, ik heb de zip effe gecheckt en de apps die je noemt die zitten er in ja. Maar dan nog vind ik het niet een ramp, de apps kun je zo uit de zip verwijderen (ik heb dat destijds ook gedaan), het ging mij vooral om de bizarre snelheid waar ik erg onder de indruk van was _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door EN-IS op 14-01-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:47:
Maar dan nog vind ik het niet een ramp
Drie maal GoogleHome er in plaatsen vind ik echt te bizar voor woorden. Melding van gemaakt maar daar wordt uiteraard niet op gereageerd in dat forum. Alleen op "wow great friend amazing Rom!", dat dan wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:28:
Drie maal GoogleHome er in plaatsen vind ik echt te bizar voor woorden. Melding van gemaakt maar daar wordt uiteraard niet op gereageerd in dat forum. Alleen op "wow great friend amazing Rom!", dat dan wel :z
Ja dat begrijp ik ook niet en hehe :D zo herkenbaar, XDA is een vreemde community 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Hmm, ik wil ook heel graag mijn S4 gaan rooten, echter heb ik dus al 4.3 en daarmee Knox.

Ik heb opzich wel ervaring met rooten van toestellen (heb ik al vaker voor vrienden gedaan, aangezien ik de ICTer in de omgeving ben -.-'), en had ook vergevorderde ervaring met jailbreaken van de iphone (custom firmwares (nieuwe iboot problemen) op de 3gs heb ik veel mee aangekloot).

Het enige wat me tegenhoud is de knox status. Ik ben er vrij zeker van dat ik het toestel niet zal bricken, en zal dan ook bereid zijn om te betalen mocht het mis gaan. Hetgeen ik me wel zorgen om maak, is de garantie wanneer er een hardware defect is. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je echt problemen wanneer je hardware problemen hebt en je hebt knox 0x01? Wettelijk moeten ze je natuurlijk gewoon helpen, maar ik heb al eerder problemen gehad met dynafix (welke naar alle waarschijnlijk, en uiteindelijk kom je toch niet verder tenzij je een rechtzaak wil beginnen...
Ik heb iets gelezen van samsung die rooten 1 malig voor garantie accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Dit had ik inderdaad gelezen, maar geldt dit ook nog nadat ze zijn overgestapt op knox? Aangezien het nu een eFuse betreft en ze zeggen dat je die gemolt hebt = hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Robbiedobbie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:47:
[...]

geldt dit ook nog nadat ze zijn overgestapt op knox?
Even zoeken in dit topic had je dit antwoord opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
Toch maar TouchWiz eraf gegooid en heb nu de Danvdh Google Edition ROM erop met KT-SGS4 kernel. Samen met GravityBox xposed module kan ik het naar hartelust tweaken en aanpassen. En, het ondersteunt exFAT, dus hoef ik me niet druk te maken om bestandsgroottes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sakete schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:56:
Toch maar TouchWiz eraf gegooid en heb nu de Danvdh Google Edition ROM erop met KT-SGS4 kernel. Samen met GravityBox xposed module kan ik het naar hartelust tweaken en aanpassen. En, het ondersteunt exFAT, dus hoef ik me niet druk te maken om bestandsgroottes e.d.
Dat draai ik inmiddels een goed aantal weken en nog geen seconde spijt van. Overigens geef ik de voorkeur aan Faux kernel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
edzon schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Even zoeken in dit topic had je dit antwoord opgeleverd.
Dat is duidelijk! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 23:29
Eigenlijk wel raar: Vorige jaar werd er gezegd: Bij een brick van je telefoon heb je garantie. Nu niet meer.
Gelukkig heb je wel garantie bij knox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ik heb het net nog eventjes zelf nagevraagd bij samsung, en nu krijg ik weer een ander antwoord, welke niet helemaal de wet lijkt te volgen. Bovendien was de medewerker nou niet echt netjes ^^
Ik:
Ik heb een vraag over mijn telefoon (Een galaxy S4)
Ik :
Wanneer ik een custom firmware op mijn telefoon zet, en daarmee de knox flag trigger, krijg ik dan nog garantie wanneer er iets kapot gaat aan de hardware?
Ik :
Ik heb het dus niet over software defecten, of het apparaat "bricken"
Medewerker :
als uw toestel problemen vertoont en de oorzaak ligt niet bij de geroote software dan valt uw toestel 1 malig onder de garantie
Medewerker :
maar als de oorzqak ligt aan de geroote software dan valt u direct buiten de garantie
Ik :
Ok, dat snap ik
Ik :
echter waarom maar 1 keer? Stel dat ik een nieuw toestel krijg welk weer een hardware defect vertoont? Dan is dit toch wettelijk verplicht om te vervangen?
Ik :
Zolang het niet aan de software ligt
Medewerker :
1keer per toestel
Ik :
Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Robbiedobbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:02:
Ik heb het net nog eventjes zelf nagevraagd bij samsung, en nu krijg ik weer een ander antwoord, welke niet helemaal de wet lijkt te volgen. Bovendien was de medewerker nou niet echt netjes ^^
Vind het een prima antwoord en de manier van reageren eigenlijk ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:04:
[...]

Vind het een prima antwoord en de manier van reageren eigenlijk ook wel :)
Het antwoord is niet verkeerd, maar direct de chat sluiten na die laatste regel is een beetje raar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Robbiedobbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:26:
Het antwoord is niet verkeerd, maar direct de chat sluiten na die laatste regel is een beetje raar :S
Ah, maar dát is uit het bovenstaande niet zomaar (door mij i.i.g.) af te lezen. Da's nogal bot inderdaad ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 23:29
Dus simpel gezegd :met root valt de telefoon 1 malig in garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik wilde deze posts nog even wat navolging geven:

Patriot in "[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's"
Patriot in "[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's"

Het probleem lag uiteindelijk toch bij de telefoon, dus die heb ik teruggebracht naar de winkel waar ik hem heb gekocht. Ik draaide Cyanogenmod, en dat heb ik er gewoon op laten staan.

Uiteindelijk heb ik hem vandaag 2 weken terug ingeleverd bij de winkel. De vrijdag erna werd ik gebeld door de winkel dat zij op hun beurt weer gebeld waren door het reparatiecentrum, omdat er "aangepaste software" op stond. Ik heb uitgelegd dat dat klopt, maar dat het ging om een hardware defect en dat het feit dat er geen stock ROM op zit niet spontaan de USB-poort doet imploderen. Daar was 'ie het op zich wel mee eens, maar hij was bang dat het reparatiecentrum dat niet zou accepteren, dus hij ging zich van de domme houden. Uiteindelijk niks meer gehoord, maar vorige week dinsdag kon ik hem ophalen bij de winkel. Volledig gerepareerd binnen de garantie, zelfs m'n software hebben ze erop laten staan.

Ik vind het in ieder geval fijn om te weten dat er niet al te moeilijk wordt gedaan over custom ROM's en de Knox-flag, misschien voor jullie ook fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12

Arjan A

Cenosillicafoob

Na bijna 3jr met een S2 te hebben gelopen, ben ik sinds gisteren eigenaar van een S4.
Alleen schrok ik van al die Samsung-spullen die erop staan. Dat was ik even vergeten, aangezien ik al bijna net zo lang een custom rom draai, waarbij CM10.2 bij mij het lekkerste liep.

Nu ik de S4 heb, ben ik ook maar aan het rooten geslagen, maar een aantal dingen bevalt me toch niet, en als ik de topics zo lees is er nog niet echt een goede AOSP-rom voor de S4. Wat ik toch redelijk essentieel vind is dat de wifi normaal werkt, ook op 5GHz. Bovendien blijkt er niet eens goede ondersteuning voor A2DP-bluetooth. Altans niet in de AOSP roms die ik heb gebruikt.

Ik heb nu een backup van mijn rom gemaakt en ga maar eens kijken welke samsung-based roms interessant zijn.

Is er sowieso wel een rom stabiel? Ik lees overal wel problemen, als het geen wifi is, dan zijn het wel de random reboots, en op XDA kom ik ook geen stap verder. Die topics worden vervuild met plus- en minkudo's zonder dat daar echt gereageerd wordt op elkaar.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arjan A schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:09:
Wat ik toch redelijk essentieel vind is dat de wifi normaal werkt, ook op 5GHz.
Wifi op 5GHz doet het prima en is, imho, razendsnel?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-01-12-22-57-23_oCjsgs420140112_225735s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik krijg geeneens verbinding op 5GHz, op twee verschillende routers niet. De ene is een Fritzbox 7340, de andere een Linksys E2000 met DD-WRT.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arjan A schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:04:
Ik krijg geeneens verbinding op 5GHz, op twee verschillende routers niet. De ene is een Fritzbox 7340, de andere een Linksys E2000 met DD-WRT.
Wel een goede, recente, modem op de S4 geïnstalleerd dan? Zal wel, aangezien je überhaupt Wifi hébt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

I9505XXUEMKF, is toch recent genoeg?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arjan A schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:19:
I9505XXUEMKF, is toch recent genoeg?
Zat nét een DM te tikken naar u ;) Denk dat dat bericht wel wat zal oplossen. Althans, dat hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
Brad Pitt schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:13:
[...]

Wel een goede, recente, modem op de S4 geïnstalleerd dan? Zal wel, aangezien je überhaupt Wifi hébt.
WiFi wordt geregeld via de Kernel, niet de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sakete schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:40:
[...]
WiFi wordt geregeld via de Kernel, niet de modem.
Heb ik hem al geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Er is mogelijk een doorbraak in het resetten van de Knox flag !

Source : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2621750

Lijkt hoopgevend, al ga ik het nu (nog) niet proberen. Ik wil eerst ervaringen van anderen zien :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
speedme schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:59:
Er is mogelijk een doorbraak in het resetten van de Knox flag !

Source : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2621750

Lijkt hoopgevend, al ga ik het nu (nog) niet proberen. Ik wil eerst ervaringen van anderen zien :-)
Hoe wilde je dit überhaupt proberen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Brad Pitt schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Hoe wilde je dit überhaupt proberen dan :P
Ben ik ook wel benieuwd naar.. volgens mij ging het trouwens ook niet zo zeer om het resetten van de knox flag maar om het downgraden naar 4.2 wat weer mogelijk zou zijn. Sowieso een beetje ongeloofwaardig verhaal aangezien diegene die dit beweerde niet eens een S4 heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Na een tijdje dit forum nageplozen te hebben zou ik jullie als mede tweakers enkele vragen willen stellen.
Ik kom op dit moment van een Xiaomi Mi2S en heb hiervoor een geroote HTC One gehad.
Nu schrok ik bij de Galaxy S4 van de gigantische hoeveelheid overbodige software die geleverd wordt. Voor mij dan ook de reden om weer even in te lezen in rooten.
Ik zag dat rooten met zowel CWM als TWRM mogelijk is, waarbij op deze website TWRM aanbevolen wordt.
Welke manier van rooten zouden jullie aanbevelen? Ik heb enige ervaring met het jailbreaken van een iphone en ipad, maar daar blijft het ook wel bij.
Verder ben ik opzoek naar een minimalistische rom, waarbij ik wel graag bijvoorbeeld de camera software van Samsung zou willen gebruiken. Nu las ik dat Echoe KitKat razend snel is, maar de mogelijkheid om delen van de Samsung software te gebruiken ontbreekt. Welke rom geniet de voorkeur bij mijn mede-tweakers?
Het liefst draai ik een 4.4 variant, dus wellicht dat wachten met rooten/ROM flashen handig is? Zodat er een stabielere variant geflasht kan worden.

Alvast bedankt voor de hulp/het advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
gajus26 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:38:

Welke manier van rooten zouden jullie aanbevelen?
Verder ben ik opzoek naar een minimalistische rom, waarbij ik wel graag bijvoorbeeld de camera software van Samsung zou willen gebruiken. Welke rom geniet de voorkeur bij mijn mede-tweakers?
Ik draai net naar alle tevredenheid omega v21.1 die gebaseerd is op de gelekte 4.4.2 met touchwizz framework. Minimalistisch zou ik hem zeker niet noemen maar komt met de aroma installer waarbij je zelf kan beslissen wat je wel en niet wil installeren. Rooten met cf-autoroot via odin en twrp installeren, succes!

[ Voor 3% gewijzigd door edzon op 29-01-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het installeren van V21.1?

Ik heb de laatste NA5 bootloader en phone via odin erop geknald. (foontje geeft ook aan dat de NA5 erop staat na reboot)

Vervolgens TWRP 2.6.3.1 erop gezet en Omega V21.1 geflashed met de proggies die ik er op wil hebben.

Na installatie reboot en het enige wat ik dan krijg is het Omega Logo. Na 30 minuten maar eens uit en aan gezet en nogsteeds enkel het Omega logo verder gaat ie niet.

Meerdere malen getracht te flashen zonder enig resultaat.

Iemand een idee wat te doen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Benodigde/aangeraden dingen wel gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Alles compleet volgens de howto van Indie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:17:
Alles compleet volgens de howto van Indie gedaan.
MD5 van de Rom ook goed? Of gewoon nogmaals proberen. Meer kan je dan niet doen nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

MD5 was ook goed deze binnen gehaald via Omega Files Pro

Ben dus redelijk grondig te werk gegaan stap voor stap en goed lezen

Nu via Odin een complete NA5 stock erop gezet die draait nu wel nu alleen nog Omega erop zien te krijgen

[ Voor 61% gewijzigd door jdwrist op 31-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:20:
MD5 was ook goed deze binnen gehaald via Omega Files Pro
Pak je toch ff een andere Rom, om te testen? Sowieso keuze zat, Omega is niet heilig of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Dat niet

Wat zijn goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja ligt er aan wat je eisen zijn denk ik. Als de camera belangrijk is "moet" je weer een Samsung based Rom nemen uiteraard. Je kan ook een Google Edition Rom proberen, draaien ook goed. Ieder zijn ding hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Camera is belangrijk ja die gebruik ik reeeeeeeeeegelmatig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jokapo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:23:
Camera is belangrijk ja die gebruik ik reeeeeeeeeegelmatig 8)
Probeer je toch Echoe of zo? Heb je meteen 42 great dear amazing friends erbij. Win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Je zou kunnen proberen eerst v21 te flashe en dan 21.1 zonder wipe erop zette, ging hier vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Voor de verandering maar een complete Stock 4.4 erop gezet met Odin dat werkt vooralsnog wel als een zonnetje. Ik ga van het weekeind weer es verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Vandaag mijn S4 proberen te rooten volgens http://galaxys4root.com/g...axy-s4-using-twrp-method/.
Wanneer ik echter SuperSU start nadat deze is geïnstalleerd (step 17), geeft deze aan dat er geen SU binary is geïnstalleerd en SuperSU het niet kan installeren.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Volgens mij wordt dit geblokkeerd door Samsung, ik krijg namelijk een beveiligingsmelding "SuperSU heeft geprobeerd om zonder autorisatie een beveiligd gebied op uw apparaat te openen. Deze poging is geblokkeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gajus26 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:38:
Vandaag mijn S4 proberen te rooten volgens http://galaxys4root.com/g...axy-s4-using-twrp-method/.
Wanneer ik echter SuperSU start nadat deze is geïnstalleerd (step 17), geeft deze aan dat er geen SU binary is geïnstalleerd en SuperSU het niet kan installeren.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Volgens mij wordt dit geblokkeerd door Samsung, ik krijg namelijk een beveiligingsmelding "SuperSU heeft geprobeerd om zonder autorisatie een beveiligd gebied op uw apparaat te openen. Deze poging is geblokkeerd."
Je kan ook een custom rom flashen,deze zijn geroot.
Ik draai Omega v19 en ben er tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

gajus26 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:38:
SuperSU downloaden en Flashen in recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
  • Laatst online: 14-07 13:41
Beste medetweakers,

Voordat ik alle modems ga flashen welke er te vinden zijn het volgende:
Ik draai sinds een week naar volle tevredenheid op de rom van Danvdh. Eerst met de EMKE modem maar daar merkte ik dat ik geen 4G ontvangen kon (ik woon in omgeving Utrecht) met mijn T-mobile simkaart....
Daarna eens de EML6 modem geprobeerd maar weer geen 4G.

Wie heeft er Tmobile, draait op 4.4 en heeft (in de grote steden) 4G ontvangst?
Zou je kunnen vertellen welke modem je draait??
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
halberti schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:17:
NA1 kan je proberen, en als je reeds de nieuwe bootloader hebt NA5 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
[b][message=41713318,noline]
NA1 kan je proberen, en als je reeds de nieuwe bootloader hebt NA5 bijv.
Zit nu op de MKE bootloader (geen KNOX!)
Hoe zit dat met KNOX op een nieuwere bootloader??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
halberti schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:23:
Zit nu op de MKE bootloader (geen KNOX!)
Hoe zit dat met KNOX op een nieuwere bootloader??
Zou als ik jou was, vanwege Knox inderdaad, voorlopig gewoon even op de oude bootloader blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
halberti schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:17:
Beste medetweakers,

Voordat ik alle modems ga flashen welke er te vinden zijn het volgende:
Ik draai sinds een week naar volle tevredenheid op de rom van Danvdh. Eerst met de EMKE modem maar daar merkte ik dat ik geen 4G ontvangen kon (ik woon in omgeving Utrecht) met mijn T-mobile simkaart....
Daarna eens de EML6 modem geprobeerd maar weer geen 4G.

Wie heeft er Tmobile, draait op 4.4 en heeft (in de grote steden) 4G ontvangst?
Alvast bedankt!
Ik draai nu omega v21.1 met modem NA5 (nieuwe bootloader dus) en heb prima 4g ontvangst op het netwerk van tmobile. Wel gek dat je geen 4g hebt, draaide hiervoor ook die rom van Danvdh en had daar zowel met ML6 als NA5 gewoon 4g, je zou even kunnen checken of /data/property/persist.radio.lteon.xml wel op true staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
edzon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:20:
Ik draai nu omega v21.1 met modem NA5 (nieuwe bootloader dus) en heb prima 4g ontvangst op het netwerk van tmobile. Wel gek dat je geen 4g hebt, draaide hiervoor ook die rom van Danvdh en had daar zowel met ML6 als NA5 gewoon 4g, je zou even kunnen checken of /data/property/persist.radio.lteon.xml wel op true staat.
4G/LTE is een andere modem dan de "normale" NA1. Als je de nieuwe LTE modem flasht op de oude bootloader heb je geen radio signaal en geen audio meer.

Een recente LTE modem voor oude bootloaders is bijv. MH1, gebruik die zelf ook (NA1 met MH1 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
edzon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Vreemd, ik heb deze file helemaal niet, alleen een /persist.eons.enabled file. En deze staat op "False"...

Iemand enig idee hoe ik 4G ontvangen kan op een 4.4 Rom met een oude bootloader??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
halberti schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:47:
[...]
Iemand enig idee hoe ik 4G ontvangen kan op een 4.4 Rom met een oude bootloader??
Staat één post boven je uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:51:
[...]

Staat één post boven je uitgelegd.
Donders, helemaal overheen gelezen 8)7
ga ik die zo maar eens flashen!!

*edit: Je doelt op de XXUBMH1 modem he?
**edit: toevallig een linkje naar de XXUEMH1?

[ Voor 16% gewijzigd door halberti op 04-02-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
halberti schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:00:
**edit: toevallig een linkje naar de XXUEMH1?
Even rechtsboven op je tweakers pagina kijken please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Even rechtsboven op je tweakers pagina kijken please ;)
Topper!
(was natuurlijk veels te druk met F5'en :X )

*Edit:
KarmaKudo's voor Brad.... LTE gaat hard!!
https://plus.google.com/1...4326953/posts/crbbQD5URTY

[ Voor 19% gewijzigd door halberti op 04-02-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Ik probeerde vandaag de stock rom voor mijn S4 terug te zetten maar odin failt telkens. En ik vind maar geen oplossing. Zelfs aansluiten op Kies werkt niet.

Kan iemand mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb je wellicht eens de gelekte 4.4.2 ROM of een daarop gebaseerde custom ROM geprobeerd? Zo ja, dan kan je niet terug (toch?) omdat een downgrade door de bootloader met KNOX niet mogelijk is (toch?)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:32:
Heb je wellicht eens de gelekte 4.4.2 ROM of een daarop gebaseerde custom ROM geprobeerd? Zo ja, dan kan je niet terug (toch?) omdat een downgrade door de bootloader met KNOX niet mogelijk is (toch?)
Ik had de GPe 4.4 erop staan.
Wilde nu de stock 4.3 van samsung erop zetten en dat lukt niet. En elke andere versie die ik probeer failt ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:39:
[...]
Ik had de GPe 4.4 erop staan.
Wilde nu de stock 4.3 van samsung erop zetten en dat lukt niet. En elke andere versie die ik probeer failt ie ook.
If nieuwe bootloader = doomed. Terug kan je dan nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:44:
[...]

If nieuwe bootloader = doomed. Terug kan je dan nooit meer.
Ik heb het al eens eerder gehad en toen is het me ook gelukt. Ik snap alleen niet meer hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:51:
Ik heb het al eens eerder gehad en toen is het me ook gelukt. Ik snap alleen niet meer hoe..
Als de MD5 van de Rom klopt, je meerdere USB-kabels én USB-porten hebt geprobeerd en élke oude Rom die je probeert te flashen faalt maar elke >=4.4.x Rom het wel doet lijkt het mij op zich wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Als de MD5 van de Rom klopt, je meerdere USB-kabels én USB-porten hebt geprobeerd en élke oude Rom die je probeert te flashen faalt maar elke >=4.4.x Rom het wel doet lijkt het mij op zich wel duidelijk.
Ik snap er even niets meer van..

De 4.4 rom was de Google Play Edition. Ik probeerde terug te gaan naar stock en dit zou normaal moeten werken. Alleen failt odin keer op keer. En Samsung kies recovery doet het ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met een andere 4.4.x Rom "dus" ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
itsFuzeh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Ik snap er even niets meer van..

De 4.4 rom was de Google Play Edition. Ik probeerde terug te gaan naar stock en dit zou normaal moeten werken. Alleen failt odin keer op keer. En Samsung kies recovery doet het ook niet :-(
Om de bootloader uit te sluiten kan je even deze installeren en de bootloader versie bevestigen ;)
Google Play: Android System Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Met een andere 4.4.x Rom "dus" ook?
Geen enkele rom werkt. Ze failen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:13:
Geen enkele rom werkt. Ze failen allemaal.
USB port op PC, USB kabel, andere PC, corrupte drivers, kapotte USB port op je telefoon, etc. Zat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Phoenix v7.3 geinstalleerd volgens deze thread

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2349584

en alles precies opgevolgd met als resultaat ,een wifi knop die niet reageerd,heb ook de juiste modem geflasht(die voor KNOX)
Iemand een idee ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:58:
Heb Phoenix v7.3 geinstalleerd volgens deze thread en alles precies opgevolgd met als resultaat ,een wifi knop die niet reageerd,heb ook de juiste modem geflasht(die voor KNOX)
Iemand een idee ?
Andere kernel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Andere kernel al geprobeerd?
Er zou een gerepacked kernel aanwezig zijn in de rom volgens de OP aldaar.Suggesties en hoe flash je een kernel ?Nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:02:
Er zou een gerepacked kernel aanwezig zijn in de rom volgens de OP aldaar.Suggesties en hoe flash je een kernel ?Nog nooit gedaan.
Download kernel (zip), ga naar recovery, flash zip.

Of

Download kernel (tar), ga naar Odin, flash tar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:03:
[...]

Download kernel (zip), ga naar recovery, flash zip.

Of

Download kernel (tar), ga naar Odin, flash tar.
Dank je ,maar met suggestie bedoelde ik een geschikte kernel.
Zijn er gevaren ivm flashen van een kernel?
Heb al alles geflasht en ge jailbreaked en heb ooit per ongeluk op een s2 een verkeerde firmware geflasht en heb hem vertikaal kunnen klasseren.
Heb een Pipo tablet en heb een Huawei g615 gehad en die dingen zijn niet te bricken,een Samsung daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:12:
Dank je ,maar met suggestie bedoelde ik een geschikte kernel.
Je zou Ktoonsez kunnen proberen.
Zijn er gevaren ivm flashen van een kernel?
Behalve een bootloop krijgen, niet veel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een snelle link naar 4.3 stock rom voor de S4 ?
Sammobile laat geen grotere downloads toe dan 1 gig met een free account en alles wat ik op Google vindt verwijst naar Sammobile.
Mega link of Dropbox?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:25:
Heeft iemand een snelle link naar 4.3 stock rom voor de S4 ?
Sammobile laat geen grotere downloads toe dan 1 gig met een free account en alles wat ik op Google vindt verwijst naar Sammobile.
Mega link of Dropbox?

Alvast bedankt
Ik heb deze voor je... is 4.3 stock mk8

https://mega.co.nz/#!eVtX...Y1DnIBPUYZ0VCJZd3NqtVxMMQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:25:
Sammobile laat geen grotere downloads toe dan 1 gig met een free account
Je kan moeiteloos downloaden van die site zonder iets te hoeven betalen, ook dingen van >1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Een nieuw probleem.. Odin werkte niet en failde steeds, dus ik heb heimdall gebruikt. De telefoon werkt gewoon maar ik heb geen geluid en video's spelen niet af. En ik kan dus echt helemaal nergens vinden hoe dit probleem wordt opgelost voor de 9505.

Versie: Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/y7pvo7vi3/Screenshot_2014_02_06_11_22_11.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:23:
Een nieuw probleem.. Odin werkte niet en failde steeds, dus ik heb heimdall gebruikt. De telefoon werkt gewoon maar ik heb geen geluid en video's spelen niet af. En ik kan dus echt helemaal nergens vinden hoe dit probleem wordt opgelost voor de 9505.

Versie: [afbeelding]
Ik gok: oude bootloader, nieuwe modem, dus: je zal terug moeten naar een ouder modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Ik gok: oude bootloader, nieuwe modem, dus: je zal terug moeten naar een ouder modem.
Ik heb via heimdall de laatste modem van de 4.3 PHN versie geflasht. Dus dan zou het toch weer normaal moeten zijn?

En waar zou ik de oude modem anders kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:27:
En waar zou ik de oude modem anders kunnen vinden?
Zoeken in deze thread zou al heel veel helpen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:27:
[...]

Zoeken in deze thread zou al heel veel helpen d:)b
Ik heb gezocht, maar ik snap het niet helemaal. Moet ik nu een nieuwe bootloader of een nieuwe modem?
En wat voor modem/bootloader zou ik dan moeten flashen?

Ben er ook net achter gekomen dat ik niet kan bellen, als ik probeer te bellen reboot mijn s4 zich meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:42:
Ik heb gezocht, maar ik snap het niet helemaal. Moet ik nu een nieuwe bootloader of een nieuwe modem?
En wat voor modem/bootloader zou ik dan moeten flashen?

Ben er ook net achter gekomen dat ik niet kan bellen, als ik probeer te bellen reboot mijn s4 zich meteen.
Vorige pagina. GSM radio versie plus LTE versie genoemd. Die flashen. Klaar.

(hier geüpload, deze dus flashen)

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:43:
[...]

Vorige pagina. GSM radio versie plus LTE versie genoemd. Die flashen. Klaar.

(hier geüpload, deze dus flashen)
Bedankt, ik ga het even proberen.

---

Deze failt dus helaas ook...

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/xi66f81e9/Schermafbeelding_2014_02_06_om_11_51_22.png

[ Voor 12% gewijzigd door Droid op 06-02-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met nieuwe(re) Odin ook? Deze tar zelf geflashed dus daar ligt het niet aan. Andere pc, usb-port, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Met nieuwe(re) Odin ook? Deze tar zelf geflashed dus daar ligt het niet aan. Andere pc, usb-port, etc.
Heb het via heimdall geflasht, dit lukt wel. Maar nu doet het geluid+wifi het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:58:
Heb het via heimdall geflasht, dit lukt wel. Maar nu doet het geluid+wifi het niet.
Wifi komt door de kernel. Geluid zou het moeten doen. Zeker als je de goede procedure volgt (handmatig naar bootloader, reboot uit, flash, wederom handmatig bootloader, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:03:
[...]

Wifi komt door de kernel. Geluid zou het moeten doen. Zeker als je de goede procedure volgt (handmatig naar bootloader, reboot uit, flash, wederom handmatig bootloader, etc.).
Toen ik de oude modem terug zette deed de wifi het wel weer. Kan ik niet terug naar een oudere bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:06:
Toen ik de oude modem terug zette deed de wifi het wel weer. Kan ik niet terug naar een oudere bootloader?
Oh je hebt al de nieuwe bootloader? Dan gewoon NA5 + nieuwe LTE flashen.

Terug kan nooit meer hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Oh je hebt al de nieuwe bootloader? Dan gewoon NA5 + nieuwe LTE flashen.

Terug kan nooit meer hè.
Ah zo, ik snap het. Dus gewoon even de modem van NA5 flashen en dan zou het goed moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:10:
Ah zo, ik snap het. Dus gewoon even de modem van NA5 flashen en dan zou het goed moeten zijn?
Plus een recente(re) LTE modem, en dan zou alles weer moeten werken ja (maar Wifi = kernel related).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:11:
[...]

Plus een recente(re) LTE modem, en dan zou alles weer moeten werken ja (maar Wifi = kernel related).
Heb dus de nieuwe CL en BL omgeruild met de oude van de rom. Opnieuw geflasht met heimdall. Telefoon is nu aan het rebooten, geluid doet het want ik hoorde het samsung opstart deuntje :)

Bedankt voor je hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mooi zo! Been there, was hier ook schrikken (door ff te snel iets te willen doen zonder goed te lezen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hm nu werkt de wifi niet.. Hiervoor zou ik een nieuwe kernel moeten downloaden?

Opgelost door 4.4.2 GPe te installeren :)

[ Voor 24% gewijzigd door Droid op 06-02-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
itsFuzeh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:32:
Hm nu werkt de wifi niet.. Hiervoor zou ik een nieuwe kernel moeten downloaden?

Opgelost door 4.4.2 GPe te installeren :)
Waar heb je die ROM gedownload?
Of is het de ROM van Jamal op XDA?

• Droid
geertvduin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:00:
[...]

Waar heb je die ROM gedownload?
Of is het de ROM van Jamal op XDA?
Het is de rom van Jamal ja.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jamal's ROM is knip en jat-werk. Pak dan een van Danvdh's ROMs of die van Broodplank.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste