Nieuwe game pc, wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

• pieter.smeitink
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo beste Tweakers,

Ik heb op het gebied van computers en andere elektronica maar heel weinig kennis ( en ervaring :? ). Ik ben wel een grote game liefhebber, maar ik speel al mijn hele leven games op spelconsoles zoals de Xbox. Ik vind het tijd om een mooie pc aan te schaffen waar je de games van tegenwoordig zonder problemen op kan spelen.

Zoals ik al zei heb ik erg weinig verstand van computers en daarom ook de vraag:

Wat raden jullie mij aan om te kopen zodat ik zonder problemen kan gamen?

Elk advies is welkom! O-)

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03 00:45

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ben je bereidt zelf een PC samen te stellen en dus zelf te assembleren?
Of te wel durf je dat aan?

Speed limits are like herpes.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:16

Perkouw

Moderator General Chat
Ondanks dat je er niet veel verstand van hebt hoop ik dat je eerst de volgende topics door wilt nemen;

CAA beleid
*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

We verwachten hier op GoT namelijk wel enige inzet.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

• pieter.smeitink
Thanks voor alle guids, en nee ik durf zeker niet aan om de pc zelf in elkaar te knutselen. Ben op dit gebied een groentje

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dan lijkt het me handig om een complete setup bij een winkel te kiezen of een set samen te stellen en deze te laten assembleren door de betreffende winkel.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

En een budget noemen gaat ook zeker helpen :)
Anders zijn de mogelijkheden eindeloos.

• pieter.smeitink
En zo iets als dit? is dit nou goed of kwakzalverij? Zo'n ''GamePC''

http://gamepc.nl/game-pc-budget

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Beetje rommel systeempje naar mijn mening. Dat is een geintergreerde videokaart uit de CPU, welke ook al niet echt overhoud voor games. 500GB HDD's zijn ook al behoorlijk uit de mode. Dit is niet bepaald een snel systeem alles bij elkaar. Dat kan ook niet met deze prijs, maar persoonlijk zou ik zeker weten €300 bijleggen en een écht high-end systeem bouwen.

Zoals met zoveel dingen (zeker aan elektronica) beter één keer goed kopen dan goedkoop kopen en later vervangen.

Zo ben je met 2 maal de aanschafprijs van het hele systeem al snel aan een videokaart die 8 maal (!!!!) zo snel is.

Maar goed, zoals ze suggereren in het plaatje, als je enkel minecraft gaat spelen dan voldoet dit. Welke titels wil je spelen? Starcraft 2 op medium en 1920x1080 gaat dit niet lekker draaien. Battlefield 3 zal ook als een zat zout lopen, Farcry 3 / Bioshock Infinite / Crysis 3 ook.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
We hebben echt meer informatie nodig zoals al meerdere malen aangegeven. Wat wil je gaan spelen ? Hoe wil je dat gaan spelen (meerdere monitoren bijv?). Wat is het budget, en ga zo maar door.
Pagina: 1