Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Handy
Handy :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bingo :) * Raven wil weten of het mogelijk is om met 19th century tech een ijsblokje te maken.
Zoals de doc dat deed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Koelkast is niet meer dan een compressor en wat leidingwerk en een lading ammoniak.
Al die dingen bestonden dacht ik toendertijd al
Je hebt er dan wel een complete stoom machine nodig, en waarschijnlijk een machine ten grote van een halve kamer. Maar het zou wel kunnen denk ik :)

Wel een interessante uitdaging om te proberen :)

Sterker nog, in 1800 heeft iemand er blijkbaar al een ontworpen :)
Wikipedia: Oliver Evans

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 24-02-2014 15:13 . Reden: Firesphere is een mierenneuker :) ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

heuveltje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:44:
Koelkast is niet meer dan een compressor en wat leidingwerk en een lading ammoniak.
Al die dingen bestonden dacht ik toendertijd al
Je hebt er dan wel een halve stoom machine nodig, en waarschijnlijk een machine ten grote van een halve kamer. Maar het zou wel kunnen denk ik :)

Wel een interessante uitdaging om te proberen :)
Ik denk dat een hele stoommachine efficienter werkt dan een halve.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

[b][message=41823871,noline]
Sterker nog, in 1800 heeft iemand er blijkbaar al een ontworpen :)
Wikipedia: Oliver Evans
Er staat ook
There is no indication that Evans ever built this refrigeration/heat pump apparatus.
Dus dan is het zeker Mythbusters waardig ;)
Raven schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:33:
[...]

Bingo :) * Raven wil weten of het mogelijk is om met 19th century tech een ijsblokje te maken.
Zoals de doc dat deed.
Zou fantastisch zijn als ze dat zouden doen. Laat even weten als je een tegen bericht krijgt _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door HaveHam op 24-02-2014 21:00 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou, dat ze gisteren een pingpongbal door de geluidsbarrière schoten vond ik toch ook wel een hele prestatie :D _O_

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Die bal door de geluidsbarrière schieten was niet heel indrukwekkend, docenten op scholen haalden al ruim de helft, en die techniek om hem over die 760 mph te krijgen plukte Adam ook maar gewoon van internet af.

Dat ze die snelheid vervolgens nog eens flink omhoog gooide en een gat in dat stuk vlees schoten was wel indrukwekkend :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:27:
Dat ze die snelheid vervolgens nog eens flink omhoog gooide en een gat in dat stuk vlees schoten was wel indrukwekkend :D
Topaflevering idd; het verbaasde mij echter wel dat dit als niet-dodelijk werd beschouwd? Als je zag wat voor gat er in dat vlees werd geblazen.... Direct op een borstkas of schedel zal het wellicht meevallen, maar je hem in de hals/buik krijgt moet je volgens mij serieus geluk hebben dat je dat overleefd.

Misschien hadden ze ook van die drukstickers erop moeten plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

1770 km/h :D Da's een beste service!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Roamor schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:12:
[...]

Topaflevering idd; het verbaasde mij echter wel dat dit als niet-dodelijk werd beschouwd? Als je zag wat voor gat er in dat vlees werd geblazen.... Direct op een borstkas of schedel zal het wellicht meevallen, maar je hem in de hals/buik krijgt moet je volgens mij serieus geluk hebben dat je dat overleefd.

Misschien hadden ze ook van die drukstickers erop moeten plakken.
Hals, en zeker de strottenhoofd is best kwetsbaar, maar de rest valt wel mee.
En het zag er naar uit dat er meer inpact was door die paar 100 PSI lucht die er uitgeblazen werd, dan dat pingpongballetje. Dat gat leek wat groter doordat het vel los van bovenlaag werd geblazen.
Echte schade door de pingpongbal viel volgens mij reuze mee :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1925341_10152068885813224_865472661_n.jpg
Die smug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Heeft iemand hier de "Star Wars" special bekeken die gisteren op Discovery Channel was?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Spike_wolf in "[Serie] Mythbusters"

Al een tijdje geleden. ik vond er weinig aan eerlijk gezegd
(maar ik heb dan ook niks met Starwars T.B.H.)
Maar vond toen al, en nu nog. dat die boom niet klopte kwa verhoudingen !

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 05-03-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Al een tijdje geleden ja. Wel erg cool, maar ik had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Het gedeelte met die bome vond ik ook wat minder, het gedeelte met Lea en Luke vond ik dan wel weer leuk.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tory gaat met Deadmau5 meedoen aan de Gumball 3000.
Hij is er van overtuigd dat de politie hen niet zal spotten:
https://twitter.com/ToryBelleci/status/471304700193546240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere neemt een aanloop en schopt.

Vanavond in de US begint het nieuwe seizoen!
http://www.discovery.com/...ters-fire-hole-photos.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:56
Hmm mijn sickbeard zei daar helemaal niks over nog :O
maar awesome! Altijd erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb sickbeard en mythbusters al opgegeven, dat werkt bij mij nooit :(
Maar good news indeed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Evil Cowman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:21:
Hmm mijn sickbeard zei daar helemaal niks over nog :O
maar awesome! Altijd erg vermakelijk :)
Sickbeard denkt dat het nog steeds het vorige seizoen is omdat The TVDB weer eens gekke dingen doet.

Granted, Mythbusters maakt het ze wel erg lastig altijd. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Top :) Ik ben benieuwd hoe veel echt nieuwe aflevering ze hebben :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als de vorige seizoenen een indicatie zijn mogen we blij zijn met een aflevering of 10. Ze zijn te druk met touren lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Op Twitter:
Kari Byron ‏@KariByron 22m
@deadmau5 I have had police guns drawn on me for being with @ToryBelleci Actually during a scene from tonight's episode!
Kari Byron ‏@KariByron 20m
.@deadmau5 @ToryBelleci In case you were wondering, it was because he was holding this.
lol
Grant Imahara ‏@grantimahara 18m
@KariByron @deadmau5 @ToryBelleci That lady was dead serious, too. "Care to explain this, HMMMMM???"
Dus... :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, zou Kari dit jaar weer aan ons vragen wat ze moet dragen bij de Emmy's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

... "niets" vind ik dan wel een goed antwoord :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb nog nergens een aantal afleveringen voorbij zien komen, tot nu toe is dit het duidelijkste dat ik gezien heb:
Adam Savage ‏@donttrythis:
I'd like to add we've got two months of great myths coming your way! Including an episode where I crash a car (not on purpose)!...
Twee maanden aan afleveringen, dat zullen er dus een stuk of 8 zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 11-07-2014 08:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:01:
Maar, zou Kari dit jaar weer aan ons vragen wat ze moet dragen bij de Emmy's? :9
Raven schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:01:
Kari O+

@KariByron I am trying to chose a dress for the #Emmys Help me decide! Here is first round.
[afbeelding]

@KariByron Wait there are more
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/KaryByronEmmys2.jpg

@KariByron Final round in the #Emmys dress decision
[afbeelding]

* Raven stemt op de lichtgroene op pic nr 2 :9
De linker :9

Waar is seizoen 14 trouwens? Volgens mijn notities en de geschiedenis van verschillende "bronnen", was de laatste s13e08 (al zijn er nog een paar daarna die niet in de US zijn uitgezonden) en de nieuwe van afgelopen nacht is s15e01 :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geluid van die granaatwerper :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:47
Raven schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:27:
[...]

[...]

De linker :9

Waar is seizoen 14 trouwens? Volgens mijn notities en de geschiedenis van verschillende "bronnen", was de laatste s13e08 (al zijn er nog een paar daarna die niet in de US zijn uitgezonden) en de nieuwe van afgelopen nacht is s15e01 :?
Mijn sickbeard is ook van slag. Denk dat ze het op de TVDB ook niet zo goed meer weten...

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/805c1b00a20e8a9a019b8643fe7f56a2.jpg

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

The stuff nightmares are made of :X :D

ZOMG :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And so it begins.

Terminator moet toch ergens vandaan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Top. En echt weer zo'n uitkomst die ik niet verwacht had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:57:
Dat geluid van die granaatwerper :D _O-
Floemp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gBjaIxD.jpg

Uh... ze zitten in een volgens mij een 20' container... dus die observant staat ongeveer 6 meter verder dan Adam en Jamie... maar NIET achter glas. Nu is de kans dat je geraakt wordt op 6 meter extra afstand kleiner natuurlijk, maar de energie van die scherven is niet zoveel minder.

Tevens, waarom die staalplaten als je toch met je snufferd voor het glas gaat zitten :?

Rare situatie imho.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vond ik ook heel vreemd. In een ander beeld zag je ook dat naast de bunker een paar auto's geparkeerd stonden waar doodleuk iemand naast stond.

Maar je ziet het wel vaker bij Mythbusters hoor, het gaat erom dat wat ze doen wel gevaarlijk is, maar ook weer niet zo gevaarlijk. Ze nemen over the top maatregelen zodat mensen denken dat het echt heel gevaarlijk is, niet alleen goed voor de show maar ook doen mensen het dan hopelijk minder snel na.

In een van de interviews met de heren heb ik wel eens gehoord dat ze het in de eerste seizoenen niet zo nauw namen met de veiligheid en daardoor toch best wel wat situaties gehad hebben die achteraf heel erg fout hadden kunnen gaan.

Zoals bijvoorbeeld volgens mij in seizoen 1 en 2 plexiglas gebruiken wat dusdanig dun was dat ze net zo goed geen plexiglas ertussen hadden kunnen zetten.

Overigens:

Welk bedrijf maakt die burst discs ook alweer? :+ Volgens mij hebben die wat extra centen neergelegd om hun naam wat vaker te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joost1991 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:02:
[...]

Mijn sickbeard is ook van slag. Denk dat ze het op de TVDB ook niet zo goed meer weten...

[afbeelding]
TVDB is goed in de war ja. :P
steveman schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:27:
[afbeelding]

Uh... ze zitten in een volgens mij een 20' container... dus die observant staat ongeveer 6 meter verder dan Adam en Jamie... maar NIET achter glas. Nu is de kans dat je geraakt wordt op 6 meter extra afstand kleiner natuurlijk, maar de energie van die scherven is niet zoveel minder.
Die afstand maakt veel verschil hoor. Volgens de aflevering zijn die granaten bedoeld om dodelijk te zijn binnen 15 meter. 6-7 meter extra is 50% erbij, da's best fors. Ik weet verder niet precies welke scène dit is aangezien het me verder niet opgevallen was, maar het ziet ernaar uit dat de lepel nog in die granaat zit. Weet je zeker dat dit niet the magic of editing is en hij tegen de tijd dat ze de granaat omhoog duwen allang veilig staat?
Tevens, waarom die staalplaten als je toch met je snufferd voor het glas gaat zitten :?
Dat glas blijft in zijn eentje nooit staan tegen de schokgolf. En iets zegt me dat massief staal goedkoper is dan granaatproof glas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:31:

In een van de interviews met de heren heb ik wel eens gehoord dat ze het in de eerste seizoenen niet zo nauw namen met de veiligheid en daardoor toch best wel wat situaties gehad hebben die achteraf heel erg fout hadden kunnen gaan.

Zoals bijvoorbeeld volgens mij in seizoen 1 en 2 plexiglas gebruiken wat dusdanig dun was dat ze net zo goed geen plexiglas ertussen hadden kunnen zetten.
Zie vanaf 2:57:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uULn_Jul43Y]

Die blik van Jamie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het was wel jammer dat ze niet nog eens op een granaat schoten met die shotgun een stuk verder weg. Nu werd hij door min of meer al het lood in die huls geraakt, ik verwacht dat als je van een meter of twee verderop schiet het lood al zo verspreidt is dat er veel minder raakt en we meer het verwachtte effect hebben dat er niets gebeurt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Spike_wolf schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:46:
Het was wel jammer dat ze niet nog eens op een granaat schoten met die shotgun een stuk verder weg. Nu werd hij door min of meer al het lood in die huls geraakt, ik verwacht dat als je van een meter of twee verderop schiet het lood al zo verspreidt is dat er veel minder raakt en we meer het verwachtte effect hebben dat er niets gebeurt.
Daar zat ik ook even mee mee. maar dan wel echt op een meter of 10
maar op 2m zal het redelijk hetzelfde zijn, denk ik.
Normaal buckshot gaat niet zo snel uit elkaar als computer games ons laten geloven :)
Het word gebruikt voor (klei)duif schieten, en dat doe je al snel op 10- 15 M
Al met al vond ik het iig een verbazend resultaat, ik had het afgedaan als "onmogelijk"

Tabelletje erbij gezocht
Afbeeldingslocatie: http://www.shootingillustrated.com/wp-content/uploads/2012/01/results1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 13-07-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spike_wolf schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:46:
Dat valt mee, zo'n closed-shot huls, spreid amper, op 100 meter, is de spreiding amper 20cm, dus zal het effectief niet veel uitmaken denk ik.

Maar, ik ben het met je eens, ze moeten inderdaad ook nog even een 20m schot doen. Omdat Mythbusters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:01:
Ze denkt er inmiddels zelf ook over :P

https://twitter.com/KariByron/status/489252738681671680
@KariByron

Last year @MythBusters fans helped me pick an Emmys dress. Should I do it again?
5:38 AM - 16 Jul 2014
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

2 ep's vandaag/gister?

De eerste is "laws of attraction", dat is makkelijk voor Kari, zij krijgt met niks doen al aandacht :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Twee eps vandaag inderdaad, volgende week niet door Shark Week. De week daarop nog 1 aflevering en dan is het weer even over.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke afleveringen hoor. Jammer dat ze vergaten te zeggen dat een rotonde nog een groot voordeel heeft: Wanneer het leeg en verlaten is kun je bij een rotonde zo doorrijden, in de VS ben je wettelijk verplicht bij het stopbord te stoppen, ook wanneer het leeg en verlaten is (dat niemand dat doet is een 2e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Zeker als je vrachtwagens zou meenemen. Voor hen is dat verplichte stoppen en 3/4 extra schakelingen tov een rotonde ook een onnodige last, net als het extra verbruik en lawaai voor de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Ah, een ep waarin Kari een pontificale rol heeft. En het onderwerp de grootte van haar borsten is! :P Nou ja, gerelateerd aan de hoogte van de gemiddelde fooi dan

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/kari.gif

Afbeeldingslocatie: http://r.ddmcdn.com/w_622/u_0/gif/mythbusters-m7-laws-of-attraction-622x467.jpg
Aangepast, GIFje nu maar zelf gehost :)

[ Voor 105% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2014 11:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't gifje is hotlinkbeveiligd ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Het is ook veiliger en het is passief, dus bij gebruik van een rotonde in plaats van stoplichten blijft het gewoon werken als de stroom uit valt. Je kunt alleen geen boetes uitkeren vanwege stopsign negeren. O-)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

MrMonkE schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:27:
[...]

Het is ook veiliger en het is passief, dus bij gebruik van een rotonde in plaats van stoplichten blijft het gewoon werken als de stroom uit valt. Je kunt alleen geen boetes uitkeren vanwege stopsign negeren. O-)
Het ging hier dan ook niet om een kruispunt met stoplichten, maar met stopborden ;)
En daarbij blijft een kruispunt met stoplichten ook gewoon werken als de stroom uitvalt, dan gelden de gewone verkeersregels en dient iedereen zich te gedragen alsof er helemaal geen stoplichten staan.
Dat het grootste gedeelte van de mensen in een dergelijke situatie in paniek raakt is een ander verhaal natuurlijk, maar in feite hoeft stroomuitval helemaal geen probleem te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Spike_wolf op 09-08-2014 09:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Spike_wolf schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:34:
Het ging hier dan ook niet om een kruispunt met stoplichten, maar met stopborden ;)
Ik had begrepen dat ze hem als politie agent lieten optreden om een stoplicht te simuleren.
Spike_wolf schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:34:
En daarbij blijft een kruispunt met stoplichten ook gewoon werken als de stroom uitvalt, dan gelden de gewone verkeersregels en dient iedereen zich te gedragen alsof er helemaal geen stoplichten staan.
Nee, dan blijft het niet gewoon werken maar gaat het anders werken, zoals je zelf ook al aangeeft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

MrMonkE schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Ik had begrepen dat ze hem als politie agent lieten optreden om een stoplicht te simuleren.
Nee ze testte daar of het inzicht van een enkel persoon (verkeersachten) beter zou zijn dan dat van meerdere bestuurders tegelijk, wat dus niet het geval bleek :)
[...]

Nee, dan blijft het niet gewoon werken maar gaat het anders werken, zoals je zelf ook al aangeeft.
Nouja, het verkeerspunt blijft zonder problemen gewoon werken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menig kruispunt met stoplichten hier in de buurt gaat vanaf 23:00 op oranje knipperen, zodoende kan worden voorkomen dat je 's nachts moet stoppen voor een rood stoplicht terwijl je de enige auto in een straal van 2 km bent. Mocht het wel nog iets drukker zijn volg je gewoon de regels zoals bij ieder ander kruispunt zonder stoplichten en is de doorstroming ook prima. Op zich kunnen mensen daar goed mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spike_wolf schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:49:
[...]

Nee ze testte daar of het inzicht van een enkel persoon (verkeersachten) beter zou zijn dan dat van meerdere bestuurders tegelijk, wat dus niet het geval bleek :)
Toch denk ik dat een ervaren verkeersagent dat iets beter had gedaan dan Jamie. Nog steeds niet zo goed als wanneer bestuurders het zelf kunnen regelen en zeker niet zo goed als een rotonde, maar wel beter dan Jamie. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:25:
Leuke afleveringen hoor. Jammer dat ze vergaten te zeggen dat een rotonde nog een groot voordeel heeft: Wanneer het leeg en verlaten is kun je bij een rotonde zo doorrijden, in de VS ben je wettelijk verplicht bij het stopbord te stoppen, ook wanneer het leeg en verlaten is (dat niemand dat doet is een 2e).
Mij viel het vooral op dat ze niks over de veiligheid zeiden. Een rotonde is ook domweg veiliger omdat het altijd duidelijk is wie er nou voorrang heeft, ook als er op allevier de aanvoerwegen tegelijk een auto aan komt rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 09-08-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

NMe schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:20:
[...]

Toch denk ik dat een ervaren verkeersagent dat iets beter had gedaan dan Jamie. Nog steeds niet zo goed als wanneer bestuurders het zelf kunnen regelen en zeker niet zo goed als een rotonde, maar wel beter dan Jamie. :P
Dat zal zeker waar zijn ja :)
Aan de andere kant, hoeveel agenten zouden er nog zijn met daadwerkelijke relevante ervaring in dit geval? :P
[...]

Mij viel het vooral op dat ze niks over de veiligheid zeiden. Een rotonde is ook domweg veiliger omdat het altijd duidelijk is wie er nou voorrang heeft, ook als er op allevier de aanvoerwegen tegelijk een auto aan komt rijden.
Tenzij je naar rotondes met twee rijbanen gaat kijken waar drie kwart van het verkeer meent zich niet aan de regels te hoeven houden. Op de rotonde hier een paar straten verderop gebeurt minimaal 2 keer per maand een ongeluk, meestal niet meer dan blikschade, maar dat is voornamelijk lomp gedrag en het negeren van de regels, niet zozeer de rotonde zelf.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je zo'n rotonde met twee rijbanen zonder verhoogde afscheiding? In mijn ervaring houden mensen bij rotondes met verhoogde afscheiding zich altijd keurig aan de regels, ideaal die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rotondes met strepen gaan ook beter dan zonder. Maar ik doelde eigenlijk voornamelijk op dit soort eenbaansgevallen, zeg maar de "normale" rotonde. Die is echt stukken veiliger dan een kruispunt omdat het nooit ambigu is wie er nu aan de beurt is om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:03:
Bedoel je zo'n rotonde met twee rijbanen zonder verhoogde afscheiding? In mijn ervaring houden mensen bij rotondes met verhoogde afscheiding zich altijd keurig aan de regels, ideaal die dingen.
Die waar je gedwongen wordt je aan de regels te houden door die verhogingen zijn ideaal inderdaad. Maar de rotondes zonder die verhogingen zijn een ellende, daar crosst iedereen gewoon de kortste weg (rechtdoor) en snijdt iedereen af, altijd een doffe ellende.
NMe schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:27:
Rotondes met strepen gaan ook beter dan zonder. Maar ik doelde eigenlijk voornamelijk op dit soort eenbaansgevallen, zeg maar de "normale" rotonde. Die is echt stukken veiliger dan een kruispunt omdat het nooit ambigu is wie er nu aan de beurt is om te rijden.
Die enkelbaans dingen zijn ideaal, daar kan haast niets fout gaan, tenzij je gewoon lomp bezig bent :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja enig nadeel van die verhoogde afscheidingen is dat ze voor motorrijders gevaarlijk zijn, als die moeten uitwijken gaan ze gruwelijk hard onderuit. Maar dat is eigenlijk meer een eigenschap van het motorrijden en niet zozeer van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je moet uitwijken op een rotonde is er iemand sowieso gruwelijk verkeerd bezig. Het hele idee van die dingen, en zeker van rotondes met verhogingen, is dat je niet het soort fouten maakt dat een uitwijkmanouvre nodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm already ready!

Schiet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Terugblik tijdens het wachten, dit was de vorige keer:
Raven schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:01:
Kari O+

@KariByron I am trying to chose a dress for the #Emmys Help me decide! Here is first round.
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/KaryByronEmmys1.jpg

@KariByron Wait there are more
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/KaryByronEmmys2.jpg

@KariByron Final round in the #Emmys dress decision
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/KaryByronEmmys3.jpg

* Raven stemt op de lichtgroene op pic nr 2 :9

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ze neemt er wel de tijd voor :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hoor, mits ze ook bewegend beeld laat zien van het passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:P
Met Gifjes/Vines van een pirouette per jurk neem ik ook genoegen :)

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

:Y

Humankind… be both.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zag maar 2 plaatjes voorbij komen op Twitter, straks http://www.discovery.com/...-emmy-dress-poll-2014.htm maar eens kijken :P Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bu9f8xKCMAA4Vta.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bu9qykuCEAQjfQZ.jpg:large

Oscar Wilde

Verwijderd

De bovenste (#3) alleen moeten er wel nog feeënvleugels bij :+ O+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/kari-dress-2014_720x621.jpg
Pffff, keuzes keuzes :P

Denk nr. 1

Oscar Wilde

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Bob Popcorn

Plop!

4 staat haar het beste. De rest is wel erg Disney. Edit, met name 1 is wel heel erg Amerikaans/Disney met die mouwtjes _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Bob Popcorn op 14-08-2014 16:17 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@KariByron

Can't believe how many people are voting on my Emmys dress! Wish I had entered the shiny one earlier. You guys rock
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvBjdcYCIAEpVdi.jpg

Oscar Wilde

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Noem me ouderwets, maar classy black, blijft gewoon een winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik weet niet waarom, maar ik heb bij die traffic tricks ep een zwaar deja-vu gevoel...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@KariByron

Favorite comment today about one of my dresses, "Wait thought it was #SharkWeek not Cougar Week"
_O-

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@KariByron 32m

After a slight not-family-friendly wardrobe malfunction, I have settled a final dress. Will tweet from the carpet. Thanks for all the help

@KariByron 35m

I am touched by how many people helped me narrow down my Emmys dress choices. Just tried on the final two again.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gouden jurk is het geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ah, ik dacht al wat zijn ze vroeg. Maar de categorie waar Mythbusters in is genomineerd (beste scripted reality) is onderdeel van de Creative Arts show.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

So close :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvMVImICYAAJroQ.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

No more build team...

Ik vond het al vreemd toen Grant een paar maanden terug in Los Angeles ging samenwonen met zijn vriendin, maar waarom dat mogelijk was is nu dus duidelijk :)
Op Comic Con kondigde ze al aan dat ze weer back to basics gingen met de show, meer bouwen, minder ingestudeerd geouwehoer, gewoon lekker zoals het in het begin ook was, maar dan beter. De promo stukjes daarvan zagen er uitstekend uit.
Dat ze daarmee het "Build Team" er ook uit zouden gooien had ik zelf niet aan zien komen, maar is opzich wel beter denk ik. Jamie en Adam hun ding laten doen zonder de andere drie er tussendoor zal de show voor veel mensen een stuk interessanter maken, hoewel er ook wel een bosje zal afhaken denk ik.
Wat de afgelopen jaren enigszins jammer was, was dat ze de twee teams echt helemaal los gemaakt hebben, sinds Kari, Grant en Tory hun eigen werkplaats kregen hebben ze eigenlijk nooit meer wat met Adam en Jamie te maken gehad en deden ze feitelijk hun eigen spin-off show die tijdens de echte show uitgezonden werd, daar had wat meer eenheid tussen mogen zijn.
Maar persoonlijk heb ik wel het idee dat ze nu een goede kant op gaan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze heel DC maar even gaan overhaulen' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Die zag ik niet aankomen; ik neem aan dat ze een eigen show krijgen?

Maar als meer ruimte geeft voor het in beeld brengen van het knutselwerk van Jamie en Adam vind ik dat helemaal niet erg. Dat zijn imho de leukste onderdelen; trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

San Diego ComicCon 2014 Panel

Vanaf 17:15 vertelt Adam wat over de nieuwe richting en showen ze een filmpje van wat we kunnen gaan verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 22-08-2014 08:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na x zoveel jaar ben ik er wel klaar mee ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De afgelopen jaren was het (in mijn ogen) veel minder interessant dan in het begin, maar met deze switch kan het wel weer heel tof worden. Ik denk dat Adam hier ook wel een beetje heen gestuurd heeft na zijn ervaring met Tested, daar komen zoveel goede reacties vandaan over de build video's dat dat zeker welinvloed gehad heeft op Discovery denk ik.
Ik kan in ieder geval niet wachten om te zien of ze het niveau inderdaad een heel stuk omhoog weten te trekken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe opzet gaat uitpakken. Ik vond het bouwproces en het testen uit de eerdere afleveringen ook veel leuker om naar te kijken. De myths die kari e.d. vaak deden was simpelweg flauwekullen totdat het tijd was om alles op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het tech publiek zijn ze allang verloren, het is een grote amusementsshow geworden, zoals alle DC &NGC programma's ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:56:
. Ik denk dat Adam hier ook wel een beetje heen gestuurd heeft na zijn ervaring met Tested, daar komen zoveel goede reacties vandaan over de build video's dat dat zeker welinvloed gehad heeft op Discovery denk ik.
Eensch, ik kan dit soort video's van hem enorm waarderen:

More building please. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 22-08-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zeker, ik vermaak me altijd prima met de Tested content, niet alleen de build video's met Adam, maar ik heb me ook prima vermaakt met hoe Will zijn bureau gemaakt heeft, of de gehele Month of Building afgelopen maand met de printer, quadcopter, paper craft en LEGO race :) Mensen dingen zien bouwen is op de een of andere manier altijd wel interessant :P

Ik heb net ook de aflevering gezien en het enige puntje wat betreft de boarding tijden van het vliegtuig is dat ze geen rekening gehouden hebben met families en reisgenoten. Die andere technieken gingen veel sneller en bevielen beter onder een publiek dat geheel uit eenlingen bestond. Maar in een gemiddeld vliegtuig bestaat een groot gedeelte van de groep uit families met kinderen, die wil je niet los van elkaar laten boarden, dat is vragen om problemen en gejank. Dan zou je die mee moeten pakken in het begin bij business cass en babies, maar dan zit je gelijk weer met een half vol vliegtuig en ben je er niets mee opgeschoten.
Iedereen was nu tevreden omdat ieder voor zich instapte. Zodra je deze technieken gebruikt met groepjes die bij elkaar willen blijven zal de tevredenheid al snel kelderen ben ik bang.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@KariByron
Instead of pouring ice water on my head, I decided to see if I could raise more for ALS like this-
http://www.ebay.com/itm/231313546802

Afbeeldingslocatie: https://o.twimg.com/2/proxy.jpg?t=HBhGaHR0cDovL2dhbGxlcnlwbHVzLmViYXlpbWcuY29tL3dzL3dlYi8yMzEzMTM1NDY4MDJfMV8wXzEvMTAwMHgxMDAwLmpwZxTABxTABwAWABIA&s=PXdJZRb7T-9mHLms5i4frDA9aE8981vNQYsZAKtwLfQ

BlackMilk R2D2 dress worn by Kari Byron in MythBusters Star Wars special, and signed. All proceeds go to ALS. Why? Because Kari loves charitable causes, ESPECIALLY when it cleans her closet!
Bieden staat inmiddels op US $2,015.00

Ik las zojuist de Tweets, maar ep van gister nog niet gezien, nog niet op de (voor mij) gebruikelijke plekken gevonden. Ben benieuwd op wat voor manier het nu gaat veranderen....

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 22-08-2014 10:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF is die ep nu een repeat??

Of je kijkt naar de naam :F

Suffe uploaders en downloaders :F

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die was ik ook al tegengekomen, de enige die afgelopen nacht is gereleased lijkt "Mythbusters S11E09 Plane Boarding Bite the Bullet" te zijn, terwijl we in S14 zitten (of S15, afhankelijk van de site die je bekijkt :P ).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De seizoen benoeming is altijd een ellende geweest.
Plane boarding/bite the bullet is de correcte aflevering :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herhaling dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Inderdaad een herhaling. Wat stom.

Deze aflevering was in de VS nog niet uitgezonden. De afsluiting is er aan toegevoegd later, maar het is voor iedereen behalve inwoners van de VS dus een herhaling.

[ Voor 72% gewijzigd door Firesphere op 22-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nieuw voor de VS inderdaad. Met een afscheid van Kari, Grant en Tory aan het einde.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Herhaling of niet, Now boarding flight pi, final destination springfield... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Niemand vermeldt hier het afscheid van het trio? Waarom is het? Wat gaan ze doen? Hoe gaat mythbusters verder? We kunnen alleen maar gissen, maar ik had wel aardige discussies verwacht hier

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gamebuster schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:53:
Niemand vermeldt hier het afscheid van het trio? Waarom is het? Wat gaan ze doen? Hoe gaat mythbusters verder? We kunnen alleen maar gissen, maar ik had wel aardige discussies verwacht hier
Beter lezen, daar hebben we toch wel wat aandacht aan besteed hoor :P
Spike_wolf schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:16:
[afbeelding]

Ik vond het al vreemd toen Grant een paar maanden terug in Los Angeles ging samenwonen met zijn vriendin, maar waarom dat mogelijk was is nu dus duidelijk :)
Op Comic Con kondigde ze al aan dat ze weer back to basics gingen met de show, meer bouwen, minder ingestudeerd geouwehoer, gewoon lekker zoals het in het begin ook was, maar dan beter. De promo stukjes daarvan zagen er uitstekend uit.
Dat ze daarmee het "Build Team" er ook uit zouden gooien had ik zelf niet aan zien komen, maar is opzich wel beter denk ik. Jamie en Adam hun ding laten doen zonder de andere drie er tussendoor zal de show voor veel mensen een stuk interessanter maken, hoewel er ook wel een bosje zal afhaken denk ik.
Wat de afgelopen jaren enigszins jammer was, was dat ze de twee teams echt helemaal los gemaakt hebben, sinds Kari, Grant en Tory hun eigen werkplaats kregen hebben ze eigenlijk nooit meer wat met Adam en Jamie te maken gehad en deden ze feitelijk hun eigen spin-off show die tijdens de echte show uitgezonden werd, daar had wat meer eenheid tussen mogen zijn.
Maar persoonlijk heb ik wel het idee dat ze nu een goede kant op gaan :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste