DervishD schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
Dat was pas nadat het op de pc zo populair werd.
Ik ben het trouwens niet met je eens dat het de 1e COD was die meer specifiek op consoles gericht was. Rentable ranked dedicated servers, server browser, console commands en goede mod tools, dat zijn toch echt zeer specifiek pc dingen. Dingen die we ook nooit meer terug zullen zien in een pc versie, ook niet in Ghosts ondanks alle mooie praatjes. Ik garandeer je dat er van alles wat ze nu beloven post-launch niks wordt waar gemaakt. Helemaal niks.
CoD4 verkocht in de eerste maand al 1.8 miljoen keer op de x360. Na ongeveer anderhalve maand was dit meer dan drie miljoen in Noord-Amerika, terwijl het slechts iets minder dan 400k was voor de pc versie (
bron). CoD4 was volgens mij vanaf release al of vlak daarna de meest gespeelde mp game op Xbox Live (hoger dan Halo 3 bijvoorbeeld), met spelersaantallen boven de miljoen. Ook heeft de console versie hogere ratings dan pc versie en meer awards. Dus nee, het komt niet door de populariteit van de pc versie. De console versie was vanaf dag 1 al populairder.
Hoewel met CoD4 de pc versie zeker geen ondergeschoven kindje was, was de console versie dit voor het eerst ook niet. Gelijktijdige release van ongeveer dezelfde game. Met MW2 kan je inderdaad zeggen dat het echt console first was met een karige pc versie. Dan je hebt een beetje gelijk.
Hoe vertaalt dit naar Ghosts en de pc versie? Zeker na MW3 wordt het inderdaad eerst zien dan geloven. Het zijn voor mij niet eens zozeer de beloften (die je met multiplatform titels sowieso al met een lading zout moet nemen), maar eerder de stilte over pc specifieke features. Dat ze er nu over praten kan je al als positief zien, maar het zou met totaal niks verbazen als de PC versie weer erg uitgekleed is. En als ze al met modtools komen, is dit waarschijnlijk pas als de volgende CoD eraan komt.
En nog maar wat ontopic geneuzel:
Alien survival in plaats van spec ops? Ik vond spec ops wel gaaf eigenlijk met z'n tweeën en ik vind het jammer dat ze daar niet wat meer mee doen (in MW2 en 3 was het vrij basic nog). Dit ruikt naar zombies in een ander jasje.
[
Voor 6% gewijzigd door
Gundogan op 05-10-2013 17:50
]