Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:56
Bluepenguin schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:37:
[...]
Leuk dat je hier bent! :)

[...]
Je zou voor de tijd dat je nog een nieuwe in-ear aan het uitzoeken bent, nog eens een poging kunnen wagen met rijst. Tenminste, ik neem aan dat je na een keertje sporten of een regenbui het huidige onduidelijke geluid hebt gekregen? Met de kunstrubber opzetstukjes er af, zou je eens de dopjes een paar dagen in een klein bakje met droge rijst kunnen leggen, soms helpt het om het geluid weer helemaal terug te krijgen. Meestal niet, en helpt het om het 'onderwater' effect te verminderen, maar verder niet echt.

[...]
Net als veel hoofdtelefoons heb je bij in-ears een behoorlijke isolatie. Weet je zeker dat je in-ears zoekt, en niet ook hoofdtelefoons mee wilt nemen in de overweging? Of is de isolatie die de CX300 biedt niet té zwaar, oftewel je kunt zowel in-ears als veel hoofdtelefoons kiezen?

[...]
Op zich is de CX 400 wel redelijk de meerprijs waard. Waar de CX 300 II een vrij ongecontroleerde bass heeft, is die bij de 400 een stap gecontroleerder, iets minder overheersend en detailrijker. Geldt ook voor het midden gebied, iets meer detail en waar de mids bij de 300 redelijk op de achtergrond staan, komen die ietsje beter tot hun recht bij de 400. Het hoog is bij geen van beide een sterk punt, al is de 400 ook daarin een klein ietsje beter.
Komt er op neer dat beide in-ears geen geweldige prijs / kwaliteitsverhouding hebben vanuit het perspectief van een audioliefhebber. Mocht je het bass-rijke geluid wel mooi vinden, dan is de CX 300 II (en de CX 400 II op z'n eigen manier) het geld redelijk waard. Het blijft toch wat klankbeelden betreft een behoorlijk stuk persoonlijke voorkeur.

[...]

In de TS staat voor aankoopadvies een aardig lijstje van punten die handig zijn om je goed te kunnen helpen. Als ik je goed begrijp dan zoek je het volgende:
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die? >> CX 300 II + bevalllen behoorlijk goed
In-ears of oordopjes? >> in-ears
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld) >> kun je hier nog iets over vertellen? Zoek je een vergelijkbaar, bass-zwaar geluid, of wil je een keertje iets nieuws proberen?
Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe? >> kun je hier iets over zeggen?
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of ... ?? >> als ik je goed begrijp wil ze voor onderweg en op je opleiding gebruiken?
Heb je een merkvoorkeur? >> kun je daar nog iets over vertellen?
Wat is het budget? >> In eerste instantie zei je 50€ als maximum, maar minder is beter. Nu is het max. €80,-. Je bedoelt daarmee "het maximum is 80, maar minder is beter' of bedoel je nu 'ik zoek in-ears tussen de 50 en 80 euro'? Voor rond de 15 à 20 euro en tot bijv. max. 30 à 40 euro zijn er namelijk heel verschillende in-ears aan te wijzen als het meest interessant.
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? >> Heb je naast dat de oordopjes vrij stevig gemaakt moeten zijn, nog aanvullende wensen / eisen / verwachtingen?
Bedankt voor je reactie ;)

Een koptelefoon is voor mij geen optie omdat ik oordopjes gewoon veel makkelijker vind om mee te nemen. Ik neem ze letterlijk overal mee naar toe en oordopjes kan je dan gemakkelijk overal opbergen en met een koptelefoon kan dat niet. Over je nek hangen vind ik niet lekker zitten dus daarom heb ik de voorkeur voor oordopjes.

Het waterige geluid is slechts een van de dingen. De linkerkant ligt helemaal open en bij de headphone jack is die opengescheurd. Rijst gaat dan niet helpen :P.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)

De bass mag minder maar moet wel hoger zijn dan m'n huidige Nokia oortjes. Daar ontbreekt het gewoon en dan ga je het toch wel missen :9 . Voor de rest gewoon een goede verhouding waarin het geluid goed uitkomt

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?

Ik luister het meeste naar Indie (bijna alles wat daar onder valt) maar ik luister ook veel naar oude muziek van voor de jaren 90 ( The Beatles, Johnny Cash en alles wat daar zo'n beetje tussen zit) Ik luister verder ook nog naar rock en jazz. Dit zijn toch wel de genres die het meest aanwezig zijn in mijn collectie.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?

Thuis, op de fiets, in supermarkt, op school, kortom overal

Heb je een merkvoorkeur? >>

Alleen afkeur maar die merken gaan jullie toch niet opnoemen hier. Chinese merken zou ik ook wel uit willen proberen als ze goed zijn.

Wat is het budget?

Max rond de 80 maar ik wil wel een goede prijs kwaliteit verhouding hebben

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?

Goed helder geluid en dat ze lang moeten mee gaan. Ik heb geen zin om een flink bedrag uit te gaan geven en ze vervolgens na een half jaar al weer in de prullenbak te kunnen gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyStreaker schreef op maandag 15 juli 2013 @ 07:30:
[...]

Nee, precies zoals ik het zeg: Philips Fidelio S2BK/00 :D -> Klik Deze is niet beschikbaar op pricewatch :P

Bovendien een hoofdtelefoon gaat met mijn, eh... "afwijking", niet goed. Een nekbeugel/on-ear wil nog, maar die zijn qua soldeerpunten enorm gevoelig in combinatie met hoe ik muziek moet luisteren.
Die kende ik nog niet, ziet er overigens erg erg goed uit :9~
Alleen de prijs, die ligt echt hoog zeg. Laat anders hier even horen hoe die in-ears bevallen en hoe de bouwkwaliteit is, lijkt me leuk te lezen :)

wwwhizz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:13:
[...]

Ik heb ze ontvangen, maar helaas deed het rechteroortje het niet, die gaan dus weer terug ;w
Dat is wel heel snel, jammer, maar kan gebeuren. Veel luister plezier met de nieuwe in-ears!

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yesjohn schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:11:

Een koptelefoon is voor mij geen optie omdat ik oordopjes gewoon veel makkelijker vind om mee te nemen. Ik neem ze letterlijk overal mee naar toe en oordopjes kan je dan gemakkelijk overal opbergen en met een koptelefoon kan dat niet. Over je nek hangen vind ik niet lekker zitten dus daarom heb ik de voorkeur voor oordopjes.

Het waterige geluid is slechts een van de dingen. De linkerkant ligt helemaal open en bij de headphone jack is die opengescheurd. Rijst gaat dan niet helpen :P.
Eh, neuh, rijst kan dat niet echt verhelpen geloof ik ;)
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)

De bass mag minder maar moet wel hoger zijn dan m'n huidige Nokia oortjes. Daar ontbreekt het gewoon en dan ga je het toch wel missen :9 . Voor de rest gewoon een goede verhouding waarin het geluid goed uitkomt

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?

Ik luister het meeste naar Indie (bijna alles wat daar onder valt) maar ik luister ook veel naar oude muziek van voor de jaren 90 ( The Beatles, Johnny Cash en alles wat daar zo'n beetje tussen zit) Ik luister verder ook nog naar rock en jazz. Dit zijn toch wel de genres die het meest aanwezig zijn in mijn collectie.
Gezien de muziekgenres en jouw wens qua klankbeeld, lijken me 'dynamiek' en '(licht) bovengemiddelde bass' het belangrijkst.
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?

Thuis, op de fiets, in supermarkt, op school, kortom overal

Heb je een merkvoorkeur? >>

Alleen afkeur maar die merken gaan jullie toch niet opnoemen hier. Chinese merken zou ik ook wel uit willen proberen als ze goed zijn.
Noem die merken gerust hoor ;) , maar vermoedelijk bedoel je dan bijv. het oude model Apple earphones en het type oordopjes dat je tegenkomt in de eurobakken bij de Blokker / Trekpleister etc. ?
Als je advies zoekt over de Chinese in-ears, dan zit je goed in het Goede onbekende/exotische merken oordopjes topic, ik kan je daar maar beperkt iets over vertellen. In dat topic zijn redelijk wat mensen actief die goed op de hoogte zijn van de diverse Chinese import in-ears.
Wat is het budget?

Max rond de 80 maar ik wil wel een goede prijs kwaliteit verhouding hebben
Eerlijk gezegd twijfel ik, gezien dat je de in-ears onderweg en op school wilt gebruiken, of je een 50 of 80 euro kostende in-ear wilt? Zelf ben ik er voor dat soort gebruik wat huiverig voor om 'relatief' dure headsets mee te nemen. Noem me maf, maar ik denk dan altijd dat een Bose van €150,- net zo goed in een regenbui onderweg kapot kan gaan, als eenvoudiger dopjes die nog geen 1/10 daarvan kosten.
Hoe kijk jij daar tegen aan?

Een tweetal andere redenen dat ik twijfel zijn de volgende:
• bijv. de CX 400 II voldoet goed aan wat je wensen zijn, en zo zijn er nog wel enkele in-ears die daaraan voldoen. Wat me doet twijfelen bij die categorie is dat jij relatief algemene eisen stelt aan een in-ear, en de in-ears boven de zeg + of minus 50 euro hebben óf een niet duidelijk interessante prijs / kwaliteitsverhouding óf ze zijn het geld zeker waard, zolang jouw wensen precies aansluiten bij die ene in-ear. Het is niet mijn geld, maar het jouwe, dus ik ben naarmate de headsets duurder worden steeds een stapje voorzichtiger met het aanraden er van aan anderen.
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?

Goed helder geluid en dat ze lang moeten mee gaan. Ik heb geen zin om een flink bedrag uit te gaan geven en ze vervolgens na een half jaar al weer in de prullenbak te kunnen gooien
Mag ik vragen hoe lang de CX 300 II die je nu hebt is mee gegaan? De ene persoon heeft (door zijn / haar manier van gebruik meestal) soms bij de wat stroevere Sennheiser kabeltjes dat die vrij snel kapot gaan, bij de andere persoon gaan dezelfde in-ears/dopjes jaren zonder problemen mee.

Ik denk dat je eigenlijk een in-ear zoekt, die niet zozeer naar audiofiele standaarden enorm goed is (zo neutraal mogelijk simpelgezegd), als wel een set die gewoon lekker weg luistert.
Ik denk dat je met bijvoorbeeld de http://tweakers.net/product/330231/soundmagic-e10/ nog wel eens een goede koop zou kunnen hebben. De bass is minder overheersend dan bij de Sennheiser CX 300 II, maar er is zeker een behoorlijke bass, plus ze klinken redelijk helder, zijn erg levendig en hebben meer detail in het geluid dan de CX 300 II's.
De kabel is niet geweldig, vrij stug en dus misschien niet de meest handige kabel voor onderweg bij bijvoorbeeld fietsen, komt bij dat de mids een beetje onderdrukt klinken, al is dat wel een stukje minder dan bij de CX 300 II 's.
Anderzijds heeft de E10 een erg goede prijs / kwaliteitsverhouding als het aan komt op de weergave van muziek en de in-ears zijn voor het geld erg goed afgewerkt. Oh, en ze komen als ik me niet vergis met een eenvoudig opbergzakje, altijd handig :)
Naar mijn idee zijn er op dit moment geen of nauwelijks in-ears zijn die een vergelijkbare prijs-kwaliteitsverhouding hebben in dezelfde prijsklasse.

Bovenstaande is een beetje een mengeling van interpretatie van jouw reactie en advies, ben benieuwd naar jouw idee er over (en natuurlijk de mening van andere tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Beide CX 300 II's zijn ongeveer 3 kwart jaar mee gegaan. Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt weg van dure oordopjes omdat oordopjes over het algemeen snel kapot gaan. Ik neem de E10 oordopjes zeker in overweging . Bedankt voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:17

SkyStreaker

Move on up!

Het is dat ik hem zelf per ongeluk heb kapot getrokken maar diecik had, die van Sony, heeft het erg lang volgehouden met mijn gebruik. En dat is toch meer dan een jaar met 2-3 uur hoofdschudden met muziek luisteren. Geloof mij, goede lwaliteit. Het is dat ik de fidelio wil proberen naders had ik rustig voor deze weer willen gaan.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyStreaker schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:34:
Het is dat ik hem zelf per ongeluk heb kapot getrokken maar diecik had, die van Sony, heeft het erg lang volgehouden met mijn gebruik. En dat is toch meer dan een jaar met 2-3 uur hoofdschudden met muziek luisteren. Geloof mij, goede lwaliteit. Het is dat ik de fidelio wil proberen naders had ik rustig voor deze weer willen gaan.
Dat moet inderdaad een fantastische kwaliteit zijn, en zeker voor een euro of 50.
yesjohn schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:17:
Beide CX 300 II's zijn ongeveer 3 kwart jaar mee gegaan. Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt weg van dure oordopjes omdat oordopjes over het algemeen snel kapot gaan. Ik neem de E10 oordopjes zeker in overweging . Bedankt voor je hulp ;)
Dat is eigenlijk niet enorm lang voor de CX 300 II's. Ik ben bang dat jouw huidige CX 300's misschien net een stapje te veel zijn mishandeld, maar bij een volgende keer zou je in een eerder stadium met de in-ears naar de winkel terug kunnen voor garantie.
Bij de meeste Sennheiser producten komt 2 jaar garantie, en meestal zijn ze ook zeker niet te beroerd om die twee jaar na te komen. Uitzondering is natuurlijk een duidelijk vernield of door eigen toedoen compleet verongelukt exemplaar, maar verder heeft Sennheiser zeker een goede naam qua aftersales. Kan bij defecten zeker de moeite zijn om na te gaan bij de winkel waar je de in-ears hebt gekocht.

Verder: graag geholpen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik gebruik ze vrij veel en dan heb ik het letterlijk over uren per dag en het laatste setje is vooral kapot gegaan omdat ze telkens los werden getrokken als ze in mn broekzak zaten omdat m'n vorige telefoon niet echt goed met die aansluiting om kon gaan.

Edit: Aansluiting zat aan de bovenkant en de bovenkant was afgerond. Daardoor zaten ze niet echt stevig. Als ik naar andere apparaten kijk zitten ze daar veel steviger.

Iemand toevallig ervaringen met deze oordopjes pricewatch: JBL J33 (Wit)

(alleen wit staat in de prijswatch)

[ Voor 42% gewijzigd door yesjohn op 16-07-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:17

SkyStreaker

Move on up!

Kraakhelder geluid ( ik wil zeggen dat het klinkt zoals het bedoeld is, al mijn voorgaande setjes klonken veel beperkter, gemoffeld - wow!) die Fidelio's, geen overheersende bass maar goed in te stellen via een equalizer. 3 sml tips (of 2 m's, er zitten al standaard op de iem's), 1 medium van foam, 1 large van gel. Tips zijn van goede kwaliteit. 2-delig, hard buisje om vast te zetten, zacht stevig silicoon wat je in je oor duwt. De afwerking is leuk & shiny maar nutteloos voor mij. Overigens gaat er troep zitten in waar het metaal overgaat naar het kunstof. Daar zit een rand die je helaas ook tegen je oorschelp kan gaan voelen. Minpuntje als je pretendeert een comfy feel te bieden. Gewenning wellicht.

Al met al ben ik voorlopig tevreden met mijn aankoop en de flatcable bevalt mij nu al.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yesjohn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:51:
Ik gebruik ze vrij veel en dan heb ik het letterlijk over uren per dag en het laatste setje is vooral kapot gegaan omdat ze telkens los werden getrokken als ze in mn broekzak zaten omdat m'n vorige telefoon niet echt goed met die aansluiting om kon gaan.

Edit: Aansluiting zat aan de bovenkant en de bovenkant was afgerond. Daardoor zaten ze niet echt stevig. Als ik naar andere apparaten kijk zitten ze daar veel steviger.

Iemand toevallig ervaringen met deze oordopjes pricewatch: JBL J33 (Wit)

(alleen wit staat in de prijswatch)
Het is een vrij recent op de markt gebrachte in-ear set, en er zijn nog maar weinig reviews en topics op de bekende fora over. Ik heb m zelf nog niet gehoord, maar mijn inschatting aan de hand van de reviews zou zijn dat de J33 erg sterk is in pop en elektronische muziek.
De reviews lopen behoorlijk uiteen, maar ze lijken het wel eens op een paar punten: het geluid is erg helder en veel reviews lijken ook aan te geven dat het ding vrij 'strak' en clean geluid geeft. Dat past prima bij house/trance/etc. maar bij rock, indie en jazz ga je een stukje warmte missen in de muziek.
De Soundmagic E10 is ook geen 100% match met de muziekgenres die je luistert, maar wel veel geschikter. De E10 biedt een vrij 'luchtig' geluid, (voor het geld) goede soundstage en bovenal: waarschijnlijk een veel gedetailleerder geluidsbeeld. Wat je wel zult missen t.o.v. de CX300's is dat vooral de (mid-)bass veel minder duidelijk aanwezig is. Bij de E10 is de bass vrij gebalanceerd, bij de CX300 II is de (mid)bass simpelweg dominant.
De prijs / geluidskwaliteit en verder vind ik lastig beoordelen aan de hand van het geringe aantal reviews op dit moment. De één is lyrisch over de J33's, de ander juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 07:44

NSG

Je weet niks!

Zojuist mijn JBL J33 binnen, heb deze aangeschaft als vervanging voor defect geraakte Sennheiser CX 300-II. Ik luister voornamelijk electronische muziek en pop, groot fan van goede bass, maar ook van vocals ertussendoor.

Naast de CX 300-I en CX 300-II, heb ik geen andere oordopjes in gebruik gehad, maar hier een korte review:

Ik heb de oordopjes gezamenlijk met een CX 300-I op mijn laptop aangesloten (XPS-15) en wat nummer afgeluisterd in de genre pop, house, dubstep. Mijn eerste indruk is dat de lage tonen (de bass) veel te overheersend is over de vocals. Het is een beetje alsof je op een meter afstand staat van een grote speaker in een discotheek o.i.d.

Ik ben er zelf niet echt tevreden mee, had nooit verwacht dat oordopjes zou afkeuren omdat de bass te overheersend is. Ik laat ze nog even een nachtje inspelen, om morgen nog eens te testen, maar zoals het er nu uit ziet gaan die van mij weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:11:
[...]

:) Ga ik zeker doen. Er zouden wel een paar weken/maanden overheen kunnen gaan.
Exact een maand later en de Philips SHE3590WT/10's zijn er.

Het verschil met EP-630's is goed te horen. En ook zeker zoals Bluepenguin beschreven heeft:
- De treble is er meer en rauwer. Misschien net iets té.
- De diepe bass frequencies zijn duidelijk hoorbaar. Ze gaan echt diep. :o
- Een minder warm geluid, maar niet met het idee dat je iets mist.
- De soundstage vind ik beter. Het komt net wat ruimtelijker over.
Ik verwachtte een 'cultuurschok' maar dat lijkt niet te gebeuren. Veel waar voor het geld.

De EP-660's heb ik nog niet besteld. Nu deze oordoppen meevallen is de interesse gewekt voor de andere genoemde smaken, maar ik ga er geen hobby van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Bluepenguin schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:09:
[...]

Het is een vrij recent op de markt gebrachte in-ear set, en er zijn nog maar weinig reviews en topics op de bekende fora over. Ik heb m zelf nog niet gehoord, maar mijn inschatting aan de hand van de reviews zou zijn dat de J33 erg sterk is in pop en elektronische muziek.
De reviews lopen behoorlijk uiteen, maar ze lijken het wel eens op een paar punten: het geluid is erg helder en veel reviews lijken ook aan te geven dat het ding vrij 'strak' en clean geluid geeft. Dat past prima bij house/trance/etc. maar bij rock, indie en jazz ga je een stukje warmte missen in de muziek.
De Soundmagic E10 is ook geen 100% match met de muziekgenres die je luistert, maar wel veel geschikter. De E10 biedt een vrij 'luchtig' geluid, (voor het geld) goede soundstage en bovenal: waarschijnlijk een veel gedetailleerder geluidsbeeld. Wat je wel zult missen t.o.v. de CX300's is dat vooral de (mid-)bass veel minder duidelijk aanwezig is. Bij de E10 is de bass vrij gebalanceerd, bij de CX300 II is de (mid)bass simpelweg dominant.
De prijs / geluidskwaliteit en verder vind ik lastig beoordelen aan de hand van het geringe aantal reviews op dit moment. De één is lyrisch over de J33's, de ander juist niet.
Mmm, het nadeel van de E10's vind ik dat ze zo slecht verkrijgbaar zijn in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gadverdamme :( :( :( het linker oortje van mijn nieuwste Klipsch Image S4 heeft, zonder dat k wist zo'n 6 uur lang in een beker water gelegen.
Ik heb hem de hele dag al in een bakje met droge rijst in de zon laten drogen, maar hij speelt nog maar op half vermogen. :'(

Op zoek naar iets anders dus. Nu wil ik een stapje hoger. Ik luister al meer dan 3 jaar voornamelijk naar de Klipsch Image S4. Met een paar uitstapjes naar de Sennheiser CX400, de Logitech UE 400 en een paar goedkope Philips in ears.

Ik luister veel naar FLAC audio bestanden. Voornamelijk vrouwelijke singer/songwriters en vocalisten.(eva cassidy, rumer, patty griffin) En omdat ze voor de HTPC zijn, moeten ook film en series goed klinken.(maar dat is meer bijzaak)

Ik ben dus nu op zoek naar een setje met:

* een zo neutraal mogelijk klankbeeld. maar wel met een goede laagweergave.(zo groot mogelijk frequentie gebied)

* budget zal zo'n €150 zijn.

* een goede afsluiting in het oor. (Hoe beter de afsluiting/isolatie naar buiten toe, hoe beter de geluidsweergave.)

* het liefst zonder regelaars in het snoer want dat is gewoon vragen om problemen.

Maar dan sluit ik misschien meteen de Philips Fidelio S2BK uit, en dat is juist een set waar ik ontzettend goede dingen over lees.)
Als ook over de Shure SE215 en de SE315.

Nog tips?

Edit:

Na een hele dag "single" en "X vs Y" reviews te hebben gelezen is het toch weer de Image S4 geworden. Wanneer je veel reviews leest over "in ears" in de prijsklasse boven de €55, kom je ook hier de zelfde "problemen" tegen. Eigenlijk altijd is het de persoonlijke voorkeur van de reviewer die de score bepaald.

Nu ik eerst weer ben voorzien, wil ik me wat beter verdiepen in "over ears".

[ Voor 13% gewijzigd door kendo op 24-07-2013 09:40 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471280

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk onbekend in de wereld van koptelefoons, oordopjes en in-ears. En nu ben ik dus opzoek naar een nieuw setje oordopjes.

- Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb altijd de oude oordopjes van Apple (drie setjes) en Sony E10's (ontelbaar veel setjes) gebruikt. De Apple oordopjes was ik altijd redelijk tevreden over, de E10's wat minder maar bleef ze eigenlijk kopen omdat ze gewoon goedkoop waren 8)7

• In-ears of oordopjes?
Ik heb zoals je lezen altijd normale oordopjes gebruikt maar zou best wel eens in-ears willen proberen, heb die van mn zusje wel eens in gehad maar vond eigenlijk dat ze redelijk snel uit je oren vliegen.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik zou graag oordopjes willen met een redelijke bass

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Het meeste luister ik hardstyle en dubstep, maar zo af en toe luister ik ook wel iets rustigers met meer vocalen.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik gebruik zo het meeste op de fiets en op school, thuis heb ik een gaming headset die ik ook voor muziek enz. gebruik.

• Heb je een merkvoorkeur?
Niet echt, zolang het maar niet snel kapot gaat (vooral een hekel aan draadbreuk door goedkope rotzooi)

• Wat is het budget?
Laten we zeggen €50,- minder is altijd beter!

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ik heb voorkeur voor oordopjes maar in-ears zou ik best is willen proberen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik maak al een tijdje gebruik van Creative EP-830 oordopjes, maar nadat ze voor de zoveelste keer stuk zijn gegaan ben ik er wel een beetje klaar mee. De aansluiting bij de jack-plug gaat meestal stuk, of het geluid in 1 van de dopjes wordt zachter. Ik krijg telkens wel een nieuw setje of mijn geld terug, maar dat duurt elke keer vrij lang.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe in-ears. Luister vooral jazz, funk en soul en dit kwam bij EP-830 prima uit de verf. Eigenlijk zoek ik dus een zelfde soort, maar dan met betere bouwkwaliteit. Dit mag ook best wat extra kosten (de Creative's kosten 28 euro), zeg maar 30-50 euro. Ik gebruik ze vooral op de fiets, en soms tijdens het hardlopen of thuis. Iemand suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door basdv op 30-07-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

En ja hoor de afstandbediening van die iPhone in-ear oordopjes van buyincoins werkt gewoon op mijn Huawei Honor 2.

En kwa geluid kwaliteit valt er nog mee te leven, ik vind vooral fijn dat de afstandbediening werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 09:46
Dag allemaal,

Na jaren plezier gehad te hebben van etymotics en shure ie3s tijd voor iets anders.

Ik zoek goede inears waar ik pluggerz op wil laten aanmeten:

http://www.pluggerz.nl/en/products/music/

Dan heb ik ook meteen goede bescherming voor naar concerten.

Ik zoek hier fijne inears bij. Budget 200-300 euro, moeten dus wel met die pluggerz passen (sennheisers schijnen dat te doen).

Nu weet ik inmiddels iets van grote open hoofdtelefoons maar weinig van inears. Iemand suggesties?

Ik hoe van strak geluid, geen beats gedoe, vandaar mijn keuze toentertijd voor etymotics, als zijn die wel erg clean. Ik zal sowieso eens naar beter horen gaan om te horen welkepassen...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:05:
Ik zoek goede inears waar ik pluggerz op wil laten aanmeten:

http://www.pluggerz.nl/en/products/music/

Dan heb ik ook meteen goede bescherming voor naar concerten.

Ik zoek hier fijne inears bij. Budget 200-300 euro, moeten dus wel met die pluggerz passen (sennheisers schijnen dat te doen).
Bij in-ears in de prijsrange van 200 tot 300 euro worden in de regel uitstekende eartips meegeleverd. En een variant van pluggerz die niet specifiek gemaakt is om op in-ears aangesloten te worden, is een stap goedkoper.
Mag ik vragen of je zeker weet dat je een product wilt dat zowel functioneert als gehoorsbescherming en opzetstuk? Was er bij de Shure en Etymotics iets dat niet beviel aan die sleeves?
Er is uiteraard een stukje toegevoegde waarde bij custom made, maar het komt wel met een prijs :)

Verder, mocht je een in-ear van 200-300€ zoeken én je bent inderdaad gebonden aan Sennheiser (omdat het het enige merk is dat blijkbaar op die custom pluggerz past), dan kom je uit op een keuze uit de IE 80 of de IE 8. Beide uitstekend, maar behoorlijk verschillend in klankbeeld ten opzichte van wat je gewend bent van Shure en Etymotic.
Weet je zeker dat het alleen Sennheisers zijn, en zo ja welke modellen, waarop de Pluggerz passen?

Tot slot, zou je kunnen aangeven wat je precies zoekt in een in-ear qua klankbeeld? Want in principe zou ik iemand die Etymotic en Shure gewend is zeker niet direct een IE80 of IE8 aanraden (duidelijk ander klankbeeld).

P.S. Kan ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom je de stap wilt zetten naar custom gehoorbescherming? Er zijn behoorlijk wat goede universele dopjes van fabrikanten als Elacin en Alpine verkrijgbaar, de modellen van rond de 2 à 3 tientjes zijn dan ook vaak te gebruiken met verschillende meegeleverde filtertjes die in het 'buisje' van de dopjes kunnen. De stap naar gehoorbescherming op maat maak je denk ik niet zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
- weet niet of sennheiser de enige is (sterker nog, weet dat dat niet zo is), weet Igg dat sennheiser wel past :-)
- ben na al die tijd die foam dingen wat zat, custom op je oor gemaakt moet toch lekkerder zitten? Wat jij zegt over 'goedkoper': veel fabrikanten gebruiken een universele aansluiting voor die foames etc, daar passen die pluggerz op.
- ben ook al weer eens toe naar nieuwe dus waarom niet meteen goed :) en de combi met geluidsbescherming boor concerten is leuk meegenomen.

Qua klankbeeld: ik heb qua speakers AMD 9.1 (vrij strak dus), voor headphones mag het wat warmer. De etymotics lijken daarop maar zijn ietwat aan de kille kant, vandaar die shures.
Bij gesloten headphones zijn sennheisers goed qua klankbeeld Nasr mijn ervaring, is dat met inears niet vergelijkbaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Boefmans op 05-08-2013 20:35 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:33:
- weet niet of sennheiser de enige is (sterker nog, weet dat dat niet zo is), weet Igg dat sennheiser wel past :-)
- ben na al die tijd die foam dingen wat zat, custom op je oor gemaakt moet toch lekkerder zitten? Wat jij zegt over 'goedkoper': veel fabrikanten gebruiken een universele aansluiting voor die foames etc, daar passen die pluggerz op.
- ben ook al weer eens toe naar nieuwe dus waarom niet meteen goed :) en de combi met geluidsbescherming boor concerten is leuk meegenomen.
Leuk om te lezen :)
Punt lijkt me wel dat je iets meer te weten kom over de aansluiting van de pluggerz, want juist in het top-segment willen fabrikanten nog wel eens een afwijkende oplossing of afmetingen kiezen. De meeste sleeves hebben vergelijkbare maten, maar bij een in-ear van €50 maakt een kleine afwijking nauwelijks uit, dat opzetstukje past vaak toch wel. Bij in-ears uit het midden tot hogere topsegment zou ik daar zelf iets voorzichter in zijn, een kleine afwijking (die mogelijk leidt tot het een klein beetje te los zitten van de pluggerz) wil je dan in principe liever niet.
Gezien dat je bij in-ears, in tegenstelling tot hoofdtelefoons, praktisch geen return-policy hebt bij welke webshop ook, zul je dus behoorlijk zeker moeten zijn. Vandaar dat ik op die onzekerheid meer nadruk leg.
Qua klankbeeld: ik heb qua speakers AMD 9.1 (vrij strak dus), voor headphones mag het wat warmer. De etymotics lijken daarop maar zijn ietwat aan de kille kant, vandaar die shures.
Bij gesloten headphones zijn sennheisers goed qua klankbeeld Nasr mijn ervaring, is dat met inears niet vergelijkbaar?
De AMD's zijn speakers die gemaatk worden door AVI, is het niet? Zelf ben ik maar zeer beperkt bekend met AVI en hun speakers,
De hoofdtelefoons en in-ears van Sennheiser hebben zeker overeenkomsten. Beide productlijnen zijn van hoge kwaliteit en hebben de voor Sennheiser typerende lichte 'bump' in de mid-bass.
Iets minder nadruk op de bass (en vooral mid-bass) heb je bijvoorbeeld bij de UE 900 in-ears, één van de in-ears die misschien nog wel het dichtst bij de Sennheiser IE8 in de buurt komt. Bijvboorbeeld Hifiman en VSonic bieden diverse modellen die meer nadruk hebben op het zeer helder en iets meer neutraal weergeven van muziek, lijkt redelijk op Etymotic, maar met meer leverndigheid en iets minder clean.
Daarnaast hebben merken als Phonak, Westone, Audio Technica en uiteraard Shure + Etymotic in het middenhoge topsegment een goede reputatie. Kortom: ook met jouw wensen is er behoorlijk wat keuze. Dan is het misschien het handigst om af te wachten wat de audicien aangeeft wat de mogelijkheden zijn mbt de aansluiting.

Een ander ding tot slot: ik denk dat je er in dit geval ook goed aan doet om je aan te melden bij head-fi. In dit forum is simpelweg minder kennis en ervaring aanwezig dan daar en waarschijnlijk minder dan voor jou nodig is om tot een goed overwogen keuze te komen.
Ik en een paar anderen hier kunnen je een eind op weg helpen, maar voor meer dan een goed begin maken aan een advies zul je toch op een meer gespecialiseerd forum betere kansen op passend advies hebben.

Om op head-fi een gedetailleerd advies te krijgen, kan het volgende je waarschijnlijk goed op weg helpen:
(uit de TS)
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
• In-ears of oordopjes?
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
• Wat is het budget?

Verder is het zo dat Etymotic gemiddeld een (zoals je zelf al aangaf) een zeer clean, helder en transparant geluid heeft en Shure is op zich een beetje 'love it, or hate it'. Het is het voor Shure redelijke typische geluid, dat vrij helder is, met een nadruk op de bass en met een apart soort dynamiek.
De één is vindt het zeer mooi en de ander geeft de voorkeur aan een meer neutraal geluid (voor zover dat bestaat). Dat zeg ik, omdat je op fora als head-fi ook fans van bepaalde geluidsbeelden hebt. Houd dat als je wilt in gedachten, niet ieder is neutraal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dank voor de uitgebreide reactie! Ik ga eerst eens langs de audicien, vandaar verder zoeken!

Oftopic: amds 9.1 is idd van avi, zijn actieve speakers die zich kenmerken door hun neutrale weergave.

[ Voor 36% gewijzigd door Boefmans op 06-08-2013 08:29 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
graag gedaan uiteraard, hoop dat het iets moois wordt!
Laat anders hier in dit topic weten wat de aankoop geworden is, ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar wat er allemaal mogelijk is met pluggerz :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
zal ik zeker doen! :-)

Overigens nog geen reactie gekregen op dat headfi forum.

bij de gehoorwinkel waar ze ze aanmeten wisten ze er geen bal vanaf. Even iets beter gezocht op de site van pluggerz:

TOEPASBAAR OP DEZE IN-EAR-SPEAKERS
Sennheiser CX-300 II
Sennheiser CX310 Adidas Originals
Sennheiser CX-400 II
Sennheiser CX-500
Sennheiser CX-250
Sennheiser CX-270
Sennheiser CX-280
Sennheiser CX-281
Sennheiser PC-300
Sennheiser MM-30i
Sennheiser MM-50
Sennheiser MM-70i
Sennheiser IE-4
JBL reference 220
SkullCandy full metal jacket
SkullCandy 50/50
SkullCandy FMJ
Sony DR EX38IPB
SteelSeries Siberia
Philips SHE8500
Creative EP-830
Monster Turbine PRO in ear
Konig HPPRO-260
Teufel Aureol Melody
Koss KDX200

Dus moet maar eens kijken welke de beste zijn van deze lijst lol :D geen idee of dit de enige zijn maar het is een goed begin :D

EDIT: niet helemaal de klasse die ik zoek, toch maar eens een mailtje sturen :D

[ Voor 144% gewijzigd door Boefmans op 07-08-2013 20:32 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:54:
zal ik zeker doen! :-)

Overigens nog geen reactie gekregen op dat headfi forum.

bij de gehoorwinkel waar ze ze aanmeten wisten ze er geen bal vanaf. Even iets beter gezocht op de site van pluggerz:

TOEPASBAAR OP DEZE IN-EAR-SPEAKERS
Sennheiser CX-300 II
Sennheiser CX310 Adidas Originals
Sennheiser CX-400 II
Sennheiser CX-500
Sennheiser CX-250
Sennheiser CX-270
Sennheiser CX-280
Sennheiser CX-281
Sennheiser PC-300
Sennheiser MM-30i
Sennheiser MM-50
Sennheiser MM-70i
Sennheiser IE-4
JBL reference 220
SkullCandy full metal jacket
SkullCandy 50/50
SkullCandy FMJ
Sony DR EX38IPB
SteelSeries Siberia
Philips SHE8500
Creative EP-830
Monster Turbine PRO in ear
Konig HPPRO-260
Teufel Aureol Melody
Koss KDX200

Dus moet maar eens kijken welke de beste zijn van deze lijst lol :D geen idee of dit de enige zijn maar het is een goed begin :D

EDIT: niet helemaal de klasse die ik zoek, toch maar eens een mailtje sturen :D
Ik kan ze je praktisch allemaal direct afraden om te gebruiken icm een oplossing als pluggerz. Op de Monster Turbine Pro na is het eigenlijk allemaal (relatief) budget materiaal. Voor de duidelijkheid, met budget bedoel ik in dit geval zeker niet een matige prijs-kwaliteit verhouding, maar vooral dat het zeker niet de duurdere in-ears zijn.

Overigens, als je de CX400 en IE4 met pluggerz kunt combineren, dan kun je ook een IE80 en IE8 er mee combineren. De gehele CX serie heeft vanaf de CX-400 dezelfde aansluiting, net als een groot deel van de wat duurdere IE serie.
Wat me wel verbaast is om een Monster Turbine, een JBL, de CX400 en de CX300 (en lager) in één lijstje te zien staan. Die 4 genoemde hebben namelijk wel degelijk verschillende afmetingen voor de opzetstukjes. De verschillen zijn vrij klein (zoals alles bij in-ears ;) ) maar een dergelijke lijst als die van Pluggerz betekent in feite dat 9 op de 10 in-ear sets zou moeten passen.
Zoals gezegd, de IE8 zou in principe moeten lukken als de CX400 past, maar voor veel andere mid-highend in-ears zal je dicht in de buurt komen van die afmetingen, maar er zijn weldegelijk verschillen. En juist bij de betere in-ears zou je niet verwachten dat een fabrikant als pluggerz er niet zo relatief slordig mee om zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Nou, het is zover, ik ben voor het eerst in m'n leven een dopje kwijt :( Apple In-ear Large ... volledig weg.

Balen! Nou eens zoeken op ebay voor een betaalbare vervanging (vind het ook zo wat om 8 euro voor een plastic dopje te betalen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Bluepenguin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

Ik kan ze je praktisch allemaal direct afraden om te gebruiken icm een oplossing als pluggerz. Op de Monster Turbine Pro na is het eigenlijk allemaal (relatief) budget materiaal. Voor de duidelijkheid, met budget bedoel ik in dit geval zeker niet een matige prijs-kwaliteit verhouding, maar vooral dat het zeker niet de duurdere in-ears zijn.

Overigens, als je de CX400 en IE4 met pluggerz kunt combineren, dan kun je ook een IE80 en IE8 er mee combineren. De gehele CX serie heeft vanaf de CX-400 dezelfde aansluiting, net als een groot deel van de wat duurdere IE serie.
Wat me wel verbaast is om een Monster Turbine, een JBL, de CX400 en de CX300 (en lager) in één lijstje te zien staan. Die 4 genoemde hebben namelijk wel degelijk verschillende afmetingen voor de opzetstukjes. De verschillen zijn vrij klein (zoals alles bij in-ears ;) ) maar een dergelijke lijst als die van Pluggerz betekent in feite dat 9 op de 10 in-ear sets zou moeten passen.
Zoals gezegd, de IE8 zou in principe moeten lukken als de CX400 past, maar voor veel andere mid-highend in-ears zal je dicht in de buurt komen van die afmetingen, maar er zijn weldegelijk verschillen. En juist bij de betere in-ears zou je niet verwachten dat een fabrikant als pluggerz er niet zo relatief slordig mee om zou gaan.
Ja veemd he. Ze kijken van het 'ongeveer passen is goed' principe uit te gaan. Zet wel aan het denken. De ie8 zag ik van dat die paste, dat is nu wel een kanshebber! Ga hem einde van de maand halen, wel duur dingetje :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:56:
[...]

Ja veemd he. Ze kijken van het 'ongeveer passen is goed' principe uit te gaan. Zet wel aan het denken. De ie8 zag ik van dat die paste, dat is nu wel een kanshebber! Ga hem einde van de maand halen, wel duur dingetje :-)
De IE8 is zeer bekend (en befaamd) om z'n uitmuntende geluid, een miskoop kun je er nauwelijks mee hebben. Aan de andere kant zou ik je wel aan willen raden om vlak voor het kopen nog enkele reviews op bijv. head-fi te lezen over de IE8, de klankkleur is duidelijk verschillend van Shure en Etymotic.

Veel warmer en met meer (mid)bass, minder gepronunceerd dan Shure en minder clean dan Etymotic. Zelf zou ik het karakter van de Sennheiser (vooral aan de hand van gelezen reviews) omschrijven als een relatief toegankelijk en ontspannen geluid, als je Etymotic en Shure gewend bent, dan zijn de Sennheiser in-ears in eerste instantie als het ware iets minder meeslepend. Alledrie hoe dan ook topmerken :9~
http://www.head-fi.org/pr...er-ie-8-in-ear-headphones

Als je nog advies wilt over in-ear alternatieven, laat het maar weten :) En anders is en blijft head-fi een erg interessante site/forum voor reviews en op t.net is er deze goede review van roland83: productreview: Sennheiser IE 8 (Zwart) review door roland83

Wat me te binnen schiet: zou Pluggerz misschien kleine stelringetjes meeleveren, zodat ze met bijna elke in-ear compatible (te maken) zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Bluepenguin op 09-08-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:28:
Nou, het is zover, ik ben voor het eerst in m'n leven een dopje kwijt :( Apple In-ear Large ... volledig weg.

Balen! Nou eens zoeken op ebay voor een betaalbare vervanging (vind het ook zo wat om 8 euro voor een plastic dopje te betalen :P)
Voor onder de €8 iets van enige kwaliteit vinden is vrij lastig, tenzij je een pakketje met meerdere Large sleeves tegelijk besteld, dan komt de stukprijs wel ruim onder die 8.
Ik ben niet genoeg bekend met de Apple in-ears, maar de gemiddelde in-ear heeft een 'aansluit-punt' voor de eartips van ca. 4,3 à 4,4 mm. Die van de Apple in-ears komen op foto's bij mij altijd over als ietsje kleiner dan dat, eerder richting de 4,0 mm misschien. Het zal geen probleem zijn om zo'n gemiddeld opzetstukje te laten passen, maar misschien de moeite waard om te weten als officiële Apple dopjes vrijwel even duur zijn. De 'standaard'maat, zoals die je op ebay e.d. kunt kopen, zal dan wat losser zitten en waarschijnlijk minder lang meegaan (of kwijt raken ;) ).
Wil je schuim eartips ter vervanging, dan zijn de Comply tips erg goed, al betaal je er stevig voor. Idem voor sleeves als Sony's Hybrid tips of de (ook in wit verkrijgbare) originele Sennheiser tips.
Let bij ebay overigens wel goed op van wie je die vervangende opzetstukjes koopt, er zit heel veel namaak tussen (vermijd wat dat betreft hoe dan ook HK of mainland China verkopers). Al kan sommige namaak prima zijn :+

P.S. In de TS staan nog wat meer typen opzetstukjes + omschrijving :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 09-08-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-04 07:35
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar de beste in ear oordopjes voor maximaal 50 euro. Momenteel heb ik de standaard HTC oordopjes van mn One S. Niet de beats dopjes dus. Ga ze voornamelijk in het OV gebruiken voor rock, lounge, pop en dance muziek. Houd wel van een stevige bass maar hoeft niet overdreven te zijn. Ik vind helderheid en detail wel erg belangrijk in het geluid.
Tot nu toe heb ik de soundmagic e10 gevonden. Is dat een solide keuze? Het liefst bestel /koop ik ze gewoon in nederland, maar over de grens bestellen voor beter geluid is zeker te overwegen. Tips en advies zeer welkom! Bij voorbaat dank :)

edit: op hdphns.nl zijn er een aantal aanbiedingen in de 35-50 euro range. Zitten daar pareltjes in die prijsklasse bij?

[ Voor 13% gewijzigd door QuintusDias op 16-08-2013 19:05 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
@QuintusDias, de Sennheiser CX300 schijnt door veel mensen als hele goede oordopjes voor de prijs beschouwd te worden. Ik heb er echter zelf geen ervaring mee. Maar wellicht kan je die proberen?

Kijk anders ook op http://www.head-fi.org , daar zijn héél veel recensies. En dan vooral ook deze thread: http://www.head-fi.org/t/...-12-13-p-748#post_6492048

Daar zijn heel veel recensies van oordopjes te vinden.

Verder nog een vraag van mijn kant, weet iemand hier waar je in de buurt van Rotterdam een oor impressie kan laten maken voor custom IEMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-04 07:35
@Sakete: Dank ik heb dat topic eens goed bestudeerd. Helaas is niet alles even makkelijk in NL te krijgen maar net de Soundmagic E30 besteld. Hopelijk een goede investering.
Kom zelf uit het noorden dus met je vraag kan ik je niet helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
Bose IE2
• In-ears of oordopjes?
In-ears <niet isolerend>
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
klankbeeld moet gebalanceerd zijn
classic's , (van dire straits, tot glen miller van lionel richie tot moderne pop nummers)
de oordopjes worden gebruikt om op de fiets wat muziek bij te hebben en op kantoor prive te kunnen luisteren
nee, alhoewel de bose wel goed bevielen maar ze zijn helaas gestolen
• Wat is het budget?
100 euro, liever wat minder
de bose dopjes zijn 2 jaar meegegaan, dat vond ik lang maar ik verwacht wel eenzelfde levensduur

ik ben dus altijd heel tevreden geweest met de bose oordopjes, maar helaas zijn ze gestolen (de jas waar ze inzaten...) nu zoek ik wat nieuws maar wil eerst wat meer mogelijkheden zien voordat ik weer 100 euro uitgeef aan precies dezelfde :)
ik heb de creative EP-830 en sennheisser cx300 gehad, welke ik beide wat minder vond, vooral de sennheiser vond ik niet lekker zitten. van de EP-830 heb ik de overstap gemaakt naar de bose en ondanks dat de bose niet noise-cancelling zijn vond ik het geluid toch beter in balans. de EP-830 gaf namelijk veel bas en weinig mid.

ook heb ik nu de sure in-ear monitors gevonden, maar die zijn vrij duur en zien er nogal bijzonder uit om mee over straat te lopen vind ik, en ik weet niet zeker of de modellen onder de 100 euro wel zo'n goede geluidskwaliteit leveren

[ Voor 18% gewijzigd door Reloader op 23-08-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
Ik ben op zoek naar een goed setje in ear met audiobediening, belfunctie en microfoon voor Android, ik zie ze overal liggen voor Apple maar voor Android bestaat dit niet? En om het nog lastiger te maken zou ik ze graag in het wit hebben :P Als iemand een tip heeft naar welke ik zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 21:59
Om er maar een paar te noemen: AKG Q350, Kanen IP309, Philips SHE8005, Sennheiser MM70i.
Zelf raad ik de Kanen aan vanwege de mooie klank, lage prijs en luxe uitstraling.

Wat je ook kan doen is een adapter halen van apple's connector naar TRRS voor 'android'

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
lutkeveld schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:40:
Om er maar een paar te noemen: AKG Q350, Kanen IP309, Philips SHE8005, Sennheiser MM70i.
Zelf raad ik de Kanen aan vanwege de mooie klank, lage prijs en luxe uitstraling.

Wat je ook kan doen is een adapter halen van apple's connector naar TRRS voor 'android'
Sennheiser had ik zien liggen bij de MM, maar daar stond bij dat ie voor Iphone was? Maar die werkt dus gewoon op een Android? Al die anderen staat alleen bij dat ze een microfoon en volumeregeling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 21:59
Bij de Kanen IP309 staat " geschikt voor iPhone en smartphone zoals BlackBerry, HTC" wat niet echt veel duidelijk maakt. Echter vind ik verder ook dat de connector type 'TRRS' is wat overeenkomt met de standaard 'android '. Welke telefoon heb je?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik heb nu een Galaxy S3 maar dat wordt binnenkort een S4. Het liefst heb ik echter een set wat ik gewoon mee kan nemen naar een andere telefoon, vind het niet erg om er een aardig bedrag voor uit te geven (stond met de Monster Beats by Dre tour in mijn handen alleen op de verpakking daarvan stond dat nummers pauzeren en skippen alleen bij iOS kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 15:37
Hulp gezocht bij de keuze van een nieuw stel oordoppen gezocht!

Op het moment heb ik de Sennheiser CX-870. Echter krijg ik bij deze doppen al problemen met de kabel, soms wordt het geluid in het ene oortje minder. 8)7 Verder bevielen deze doppen mij echter prima!

Wat ik vooral zoek is oordoppen die lang meegaan, met de zelfde geluidskwaliteit of beter als mijn huidige doppen. Of is het zo dat 9 maanden met een setje eigenlijk normaal is? :X

Iemand suggesties?

Budget is €75 tot €100 euro.
Zelf kwam ik op de Shure SE215

[ Voor 9% gewijzigd door lappiehero op 03-09-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

lappiehero schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:27:
Iemand suggesties?

De Shure SE215 is een goede keuze - echter dit zijn wel IE's die voor sommige gebruikers worden ervaren als moeilijk in te doen. Echter Shure IE's 8) zitten nu eenmaal erg lekker als je er eenmaal aangewend bent ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lappiehero schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:27:
Hulp gezocht bij de keuze van een nieuw stel oordoppen gezocht!

Op het moment heb ik de Sennheiser CX-870. Echter krijg ik bij deze doppen al problemen met de kabel, soms wordt het geluid in het ene oortje minder. 8)7 Verder bevielen deze doppen mij echter prima!

Wat ik vooral zoek is oordoppen die lang meegaan, met de zelfde geluidskwaliteit of beter als mijn huidige doppen. Of is het zo dat 9 maanden met een setje eigenlijk normaal is? :X

Iemand suggesties?

Heb je de aankoopbon nog? Meteen mee terug naar de winkel en vragen naar je kansen of dit onder garantie valt. Dring daar overigens wel enigszins op aan, niet iedere winkel heeft even goede return-regelingen via hun groothandel of met Sennheiser zelf; het is dus niet voor iedere winkel even vanzelfsprekend om e.e.a. naar Sennheiser te sturen ter beoordeling.
Verder vallen niet alle oordopjes met aan één zijde verminderde weergave onder garantie, maar je hebt een goede kans dat het gaat om een gedeeltelijke kabelbreuk. Bij kabelbreuk heb je een redelijke kans dat e.e.a. onder garantie volledig door Sennheiser wordt vergoed, als in: je krijgt een nieuw exemplaar opgestuurd met mogelijk dat je de verzendkosten betaald (hangt af van de winkel).

De CX-870 is zeker niet een eenvoudig oortje, dus je mag de redelijke verwachting hebben dat ie langer dan 9 maanden meegaat.Wat wel mee kan spelen is dat veel van de Sennheiser kabeltjes relatief stroef zijn zogezegd. Op diverse audio fora (en zelf vermoed ik dat ook) wordt er opgemerkt dat er misschien een verband is tussen die stroeve kabeltjes en kabelbreuk. Meldingen van kabelbreuk kom je vaak tegen over Sennheisers, maar Sennheiser wordt dan ook bijzonder veel verkocht. Dus of er een echt verband bestaat of iets ander zinnigs lijkt er niet direct over te zeggen.

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Bluepenguin op 03-09-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Hallo allemaal,

M'n headphones hebben het helaas begeven en ik ben nu op zoek naar nieuwe. Dus hierbij heb ik de vragenlijst ingevuld.
a-Jays One, prima oordopjes maar ben nu op zoek naar iets beters.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Ik heb het liefst neutrale oordopjes, mocht dit binnen dit budget niet mogelijk zijn mogen de mids/lage tonen wel wat geboost zijn.
80% is hip-hop, 20% overige genres.
In het OV.
Nee.
• Wat is het budget?
Rond de 70/80 euro.
Ze mogen esthetisch wel iets extra's bieden of eigenlijk niet want ik hou van minimalisme (dit is ook de reden dat ik voor de a-Jays heb gekozen) maar dit is geen vereiste.
Zelf dacht ik aan de Klipsch S4 I of II (welke beter is) of Brainwavz M4. Maar misschien wilt iemand daar iets aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
offtopic:
Gezien je naam zou ik gaan voor een stel Beats in-ears :+
Sorry, kon het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
NinjaTuna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:27:
offtopic:
Gezien je naam zou ik gaan voor een stel Beats in-ears :+
Sorry, kon het niet laten.
Ik wou d'r ook bij zetten dat ik het geweldig vond dat ik ooit de naam Swagger heb gekozen. Maar Beats by Dre ;( overhypte meuk.

Door dit topic ben ik wat huiverig geworden naar de Klipsch S4, hoewel ik zijn mening niet hoef te delen. MEELectronics A161 lijken me ook wel wat. Zijn d'r winkels in Nederland die dit merk verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:45:
[...]

Ik wou d'r ook bij zetten dat ik het geweldig vond dat ik ooit de naam Swagger heb gekozen. Maar Beats by Dre ;( overhypte meuk.

Door dit topic ben ik wat huiverig geworden naar de Klipsch S4, hoewel ik zijn mening niet hoef te delen. MEELectronics A161 lijken me ook wel wat. Zijn d'r winkels in Nederland die dit merk verkopen.
offtopic:
wel, het is lekker offtopic inderdaad, maar je weet dat een nickchange aan kunt vragen? Nickchange regels voor de gang van zaken daarbij

Als je neutrale oordopjes wilt voor 70 à 80 euro dan zal ik je toch wat teleur moeten stellen ben ik bang. Echt neutrale in-ears zijn lastig te vinden, ten tweede zou ik je niet direct het segment tussen de 60 euro en 90 à 100 euro direct aanraden. De in-ears zijn zeker niet slecht in die prijsklasse, maar hebben in het algemeen net even wat minder waar voor het geld dan de in-ears van rond de 100 euro en die van rond de 60.
Swagger schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:45:

Door dit topic ben ik wat huiverig geworden naar de Klipsch S4, hoewel ik zijn mening niet hoef te delen.
Veel mensen hebben ook goede ervaringen met de S4 en de S4 II, en er is inderdaad ook veel ten negatieve te vinden. Er is een tijdje een wat mindere serie geweest, de S4 is een tijdlang bijzonder veel verkocht, en ik ben eigenlijk min of meer het spoor bijster of de S4 wel of geen aanrader is.
Ik denk, denk, dat het zeker geen slechte in-ear is en ten tweede dat de in-ear een vaste groep kopers heeft.
MEELectronics A161 lijken me ook wel wat. Zijn d'r winkels in Nederland die dit merk verkopen.
ja, het merk wordt verkocht in NL (zie PW). De A161 alleen niet.

Als je zo dicht mogelijk in de buurt wilt komen van een 'neutrale' in-ear, dan zul je waarschijnlijk op de Hifiman RE0 uitkomen. En dat is in principe niet een in-ear die ik snel aan zou raden. Waarom? De re-zero klinkt zeer analytisch en gedetailleerd, terwijl de meeste mensen een 'lekker klinkende in-ear' willen; een beetje meer nadruk op de bass en iets minder detail dan de RE0 weergeeft is dan simpelweg wat je wilt.
Je moet heel zeker weten dat het is wat je zoekt. a-Jays heeft een mild karakter en is niet heel uitgesproken, maar in de regel precies wat velen zoeken, net zoals Sennheisers (voor de liefhebber van wat meer bass) dat ook zijn.

Als je een stevige bass wilt, dan zou je goed kunnen kijken naar de pricewatch: Beyerdynamic DTX 101 iE (Zwart), welke op dit moment zeker niet duur is (ca. €73 incl. verzenden op het moment van typen). Het is ook een type in-ear dat we in Nederland soms over het hoofd zien, omdat Beyerdynamic niet bekend staat om z'n in-ears.
Wil je kijken naar de prijsklasse van rond de 100€ dan is er veel te kiezen.
Swagger schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:51:
Misschien moet ik m'n budget dan maar wat verhogen naar rond de 100 euro aangezien de oordopjes rond de 60 euro net een klasse hoger zullen zijn dan m'n a-Jays. Opent ook veel meer mogelijkheden.

Ik denk ook niet dat er echt aantoonbaar slechte oordopjes zijn in deze prijsklasse, alleen oordopjes die je niet liggen. Ik ben het ook zeker eens met dat er een vaste groep koper zullen zijn. Misschien ook wel omdat deze oordopjes in prijsklasse zitten die voor veel mensen een merkbare stap omhoog is vanaf de standaar 30 euro oordopjes. Deze zullen ook vaak de opstap zijn naar beter geluid.

Ik heb wel 1 webshop gevonden, ik zal de naam maar even niet noemen, maar dit is de enige die ik tot nu toe kon vinden.

Bedankt voor je reactie, ik ga nog wat onderzoek doen.
Als je wat gaat lezen, kijk dan zeker eens naar de Shure SE215, de Sennheiser CX-400 II, de diverse modellen van Nuforce, (de S4 van Klipsch), de Bose IE2, Grado iGi en de Sennheiser IE60.
Voor de helderheid: dat rijtje in-ears is zeer geschikt voor 'de gemiddelde mens' en audioliefhebbers, maar is eigenlijk geen enkele in-ear er van echt neutraal of audiofiel-proof.

[ Voor 75% gewijzigd door Bluepenguin op 18-09-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Bluepenguin schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:55:
[...]

offtopic:
wel, het is lekker offtopic inderdaad, maar je weet dat een nickchange aan kunt vragen? Nickchange regels voor de gang van zaken daarbij
Ik zal d'r mee kunnen leven. Het was toch al niet zo serieus.
Als je neutrale oordopjes wilt voor 70 à 80 euro dan zal ik je toch wat teleur moeten stellen ben ik bang. Echt neutrale in-ears zijn lastig te vinden, ten tweede zou ik je niet direct het segment tussen de 60 euro en 90 à 100 euro direct aanraden. De in-ears zijn zeker niet slecht in die prijsklasse, maar hebben in het algemeen net even wat minder waar voor het geld dan de in-ears van rond de 100 euro en die van rond de 60.
Misschien moet ik m'n budget dan maar wat verhogen naar rond de 100 euro aangezien de oordopjes rond de 60 euro net een klasse hoger zullen zijn dan m'n a-Jays. Opent ook veel meer mogelijkheden.
[...]
Veel mensen hebben ook goede ervaringen met de S4 en de S4 II, en er is inderdaad ook veel ten negatieve te vinden. Er is een tijdje een wat mindere serie geweest, de S4 is een tijdlang bijzonder veel verkocht, en ik ben eigenlijk min of meer het spoor bijster of de S4 wel of geen aanrader is.
Ik denk, denk, dat het zeker geen slechte in-ear is en ten tweede dat de in-ear een vaste groep kopers heeft
Ik denk ook niet dat er echt aantoonbaar slechte oordopjes zijn in deze prijsklasse, alleen oordopjes die je niet liggen. Ik ben het ook zeker eens met dat er een vaste groep koper zullen zijn. Misschien ook wel omdat deze oordopjes in prijsklasse zitten die voor veel mensen een merkbare stap omhoog is vanaf de standaar 30 euro oordopjes. Deze zullen ook vaak de opstap zijn naar beter geluid.
[...]

...in progress ...
Ik heb wel 1 webshop gevonden, ik zal de naam maar even niet noemen, maar dit is de enige die ik tot nu toe kon vinden.

Bedankt voor je reactie, ik ga nog wat onderzoek doen.

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 15:37
Bij de dixons terug geweest om mijn oortjes te ruilen... blijkt dat hun de cx-300II verkopen voor 45 euries.
Kreeg er een giftcard bij van 10 euro ter compensatie.

Heb nu maar de Shure SE215 bestelt want kon na een week nog niet wennen aan een kabel die korter is naar links en dan rechts weer langer.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
Kanen KM-92 van DX binnengehad, mijn 4e paar alweer. Ze gaan een beetje snel stuk maar dat mag wel voor €3,50 :) Klinken vergelijkbaar met wat duurder spul dat je in Nederland kan kopen. Gebruik ze als backups. Heb nu een setje JBM MJ8600 en voor €4,60 vind ik het geweldig, zeker omdat er een mooi tasje bijzit om ze in te doen. In de bestelling zit nog een AWEI ES-Q3 en ik heb hier nog een paar merkloze groene oortjes liggen van $2,40, maar die zijn van bedroevende kwaliteit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Swagger
Bluepenguin schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:55:
- even inkorten -

ja, het merk wordt verkocht in NL (zie PW). De A161 alleen niet.
Het klopt inderdaad dat 1 winkel dit merk verkoopt in Nederland. Zij bieden ook de A161 aan, alleen zijn ze vrij duur vergeleken met in het buitenland. Echter liever iets meer betalen dan Ebay/importeren.
Als je zo dicht mogelijk in de buurt wilt komen van een 'neutrale' in-ear, dan zul je waarschijnlijk op de Hifiman RE0 uitkomen. En dat is in principe niet een in-ear die ik snel aan zou raden. Waarom? De re-zero klinkt zeer analytisch en gedetailleerd, terwijl de meeste mensen een 'lekker klinkende in-ear' willen; een beetje meer nadruk op de bass en iets minder detail dan de RE0 weergeeft is dan simpelweg wat je wilt.
Je moet heel zeker weten dat het is wat je zoekt. a-Jays heeft een mild karakter en is niet heel uitgesproken, maar in de regel precies wat velen zoeken, net zoals Sennheisers (voor de liefhebber van wat meer bass) dat ook zijn.
Het klopt dat het geluid, vooral onderweg, lekker mag klinken. Een iets warmer midden en wat nadruk op het laag vind ik, zeker gezien mijn muzieksmaak, niet erg. Ik heb over de jaren heen vrij veel oordopjes versleten en sommige klonken zeer donker of extreem schel. Misschien was neutraal niet het juiste woord. Het geluid moet gebalanceerd zijn en mag wel iets naar het warme toe. Jammer dat dit niet te testen valt met IEM's en je voornamelijk op adviezen van andere moet afgaan. Had Audio Epilog maar een IEM gemaakt, dan had ik het wel geweten <3 helaas moet ik het zonder doen. De a-Jays klonken prima. Maar ik ben nu op zoek naar iets beters.
Als je een stevige bass wilt, dan zou je goed kunnen kijken naar de pricewatch: Beyerdynamic DTX 101 iE (Zwart), welke op dit moment zeker niet duur is (ca. €73 incl. verzenden op het moment van typen). Het is ook een type in-ear dat we in Nederland soms over het hoofd zien, omdat Beyerdynamic niet bekend staat om z'n in-ears.
Wil je kijken naar de prijsklasse van rond de 100€ dan is er veel te kiezen.
Ik heb de Beyerdynamic ook gezien en ze lijken me heel interessant. Ik ben zelf een tevreden ex-gebruiker van de Beyerdynamic DT-770.
Als je wat gaat lezen, kijk dan zeker eens naar de Shure SE215, de Sennheiser CX-400 II, de diverse modellen van Nuforce, (de S4 van Klipsch), de Bose IE2, Grado iGi en de Sennheiser IE60.
Voor de helderheid: dat rijtje in-ears is zeer geschikt voor 'de gemiddelde mens' en audioliefhebbers, maar is eigenlijk geen enkele in-ear er van echt neutraal of audiofiel-proof.
Ik heb nu een kleine shortlist van oordopjes waar ik me iets meer in ga verdiepen voor ik de keuze maak. Dit is hem:
Fischer Audio Silver Bullet/Ceramique/Eterna
Grado iGi
NuForce NE-700X
Beyerdynamic DTX 101 iE
Brainwavz M3

Van de Grado iGi heb ik gelezen dat hij niet zo zeer een geweldige geluidskwaliteit levert maar wel de echte Grado sound. Nu ben ik hier niet mee bekend maar de lokale hifi zaak zal het vast niet erg vinden als ik even langs kom om wat headphones te beluisteren.

Ik zie nu ook de Philips Fidelio S1/2. Lijken mij ook erg interessant, mooi uiterlijk, goede prijs en een geweldige review.

[ Voor 3% gewijzigd door Swagger op 18-09-2013 19:37 ]

Swagger schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:26:
[...]

Het klopt inderdaad dat 1 winkel dit merk verkoopt in Nederland. Zij bieden ook de A161 aan, alleen zijn ze vrij duur vergeleken met in het buitenland. Echter liever iets meer betalen dan Ebay/importeren.

[...]

Het klopt dat het geluid, vooral onderweg, lekker mag klinken. Een iets warmer midden en wat nadruk op het laag vind ik, zeker gezien mijn muzieksmaak, niet erg. Ik heb over de jaren heen vrij veel oordopjes versleten en sommige klonken zeer donker of extreem schel. Misschien was neutraal niet het juiste woord. Het geluid moet gebalanceerd zijn en mag wel iets naar het warme toe.
Daar kan ik je wel bij adviseren, maar kun je dan iets vertellen over de in-ears die je hebt gehad, zodat we een idee krijgen wat je precies schel en wat je warm vindt klinken?
Sennheiser is een bekend voorbeeld van een fabrikant die over bijna zijn gehele assortiment warm klinkende hoofdtelefoons en in-ears maakt.
Jammer dat dit niet te testen valt met IEM's en je voornamelijk op adviezen van andere moet afgaan. Had Audio Epilog maar een IEM gemaakt, dan had ik het wel geweten <3 helaas moet ik het zonder doen. De a-Jays klonken prima. Maar ik ben nu op zoek naar iets beters.

[...]

Ik heb de Beyerdynamic ook gezien en ze lijken me heel interessant. Ik ben zelf een tevreden ex-gebruiker van de Beyerdynamic DT-770.

[...]

Ik heb nu een kleine shortlist van oordopjes waar ik me iets meer in ga verdiepen voor ik de keuze maak. Dit is hem:
Fischer Audio Silver Bullet/Ceramique/Eterna
Grado iGi
NuForce NE-700X
Beyerdynamic DTX 101 iE
Brainwavz M3

Van de Grado iGi heb ik gelezen dat hij niet zo zeer een geweldige geluidskwaliteit levert maar wel de echte Grado sound. Nu ben ik hier niet mee bekend maar de lokale hifi zaak zal het vast niet erg vinden als ik even langs kom om wat headphones te beluisteren.

Ik zie nu ook de Philips Fidelio S1/2. Lijken mij ook erg interessant, mooi uiterlijk, goede prijs en een geweldige review.
Voor het Grado geluid zou je wat reviews op head-fi kunnen lezen http://www.head-fi.org/products/grado-sr60i-headphones; in-ears van Grado zullen niet exact zo klinken, maar je krijgt een idee.

Mag ik vragen waarom de Shure SE215, de Sennheiser CX-400 II, de S4 van Klipsch, de Bose IE2 en de Sennheiser IE60 zijn afgevallen voor jou? Dan kunnen we je waarschijnlijk beter adviseren over wat mogelijk interessante (andere) in-ears kunnen zijn :)
Houd als je wilt overigens in gedachten dat je de beste reviews weliswaar op internationale sites vindt, maar lang niet alle modellen goed verkrijgbaar zijn in Nederland. Fischer Audio bijvoorbeeld is erg lastig te krijgen, net als de high-end Philips in-ears, voor Nuforce en Brainwavz zul je bij mijn weten hoe dan ook via webshops/Amazon/Ebay moeten bestellen.

• Swagger
Bluepenguin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:09:
Daar kan ik je wel bij adviseren, maar kun je dan iets vertellen over de in-ears die je hebt gehad, zodat we een idee krijgen wat je precies schel en wat je warm vindt klinken?
Sennheiser is een bekend voorbeeld van een fabrikant die over bijna zijn gehele assortiment warm klinkende hoofdtelefoons en in-ears maakt.
Dit zijn zeker niet alle oordopjes die ik heb gehad maar wel op chronologische volgorde, tussendoor zou het wel zo kunnen zijn dat ik andere oortjes heb aangeschaft maar deze kon ik mij niet herinneren dus zegt dat genoeg voor mij:
Sennheiser CX-300 heb ik beide gehad maar hebben me niet overtuigd om ze opnieuw aan te schaffen. Het was echter te lang geleden om een beeld (?) van het geluid te vormen. Maar vanwege dit feit heb ik de CX-400 II en de IE-60 uit m'n shortlist gehouden.

AKG K-321, weinig laag. Geen verbetering tegenover m'n Sennheisers, ze waren echter goedkoper. Hierdoor ben ik weer terug gegaan naar een Sennheiser. Omdat ik die toen toch wel wat beter vond.

Sennheiser CX-271, nadat deze kapot gingen heb ik opnieuw aangeschaft. De 2de keer dat ze kapot gingen waren ze uit het assortiment gehaald en moest ik overstappen. Ik heb er nooit meer op terug gekeken. Misschien dat de Sennheiser IE-60 toch wel iets voor mij kan zijn.

Sennheiser CX-400, dacht dat dit een upgrade ging zijn vanaf m'n CX-271 maar toch vond ik de CX-271 aangenamer klinken.

Skullcandy Smokin' Buds, :r valt niks positiefs over te zeggen. Geen enkel spectrum zat juist. Hoog was schel, mids modderig en er zat geen kracht achter het laag.

Philips SHE9000, klonken wat ongedefinieerd.

a-Jays One, zijn prima oortjes geweest. Klonken misschien iets wat donker maar niks drastisch. Ik ben alleen opzoek naar een (stevige) upgrade van deze oordopjes. Misschien dat de t-JAYS Three wel iets voor mij zijn. Hier ga ik ook nog naar kijken. De accessoires waren ook indrukwekkend.

House of Marley Midnight Ravers - Klonken ongelooflijk schel. Dit had echter een productiefout kunnen zijn want ze gingen 3 dagen na aanschaf al kapot.

Echter is dit over een vrij lange periode waarin m'n smaak aantoonbaard is veranderd. Ik begon 4 jaar geleden met de aanschaf van m'n eerste "echte" stereo set. Ik zal de details achterwege laten maar ik ben toen voor een warmere set gegaan dan die ik nu heb staan. Ik kan toch nog steeds genieten van het warme geluid, de Musical Fidelity A1 gepaard met de Audio Epilog Jana Walk <3 <3 <3.
Voor het Grado geluid zou je wat reviews op head-fi kunnen lezen http://www.head-fi.org/products/grado-sr60i-headphones; in-ears van Grado zullen niet exact zo klinken, maar je krijgt een idee.
Het ging mij inderdaad ook om een idee te krijgen van het Grado geluid.
Mag ik vragen waarom de Shure SE215, de Sennheiser CX-400 II, de S4 van Klipsch, de Bose IE2 en de Sennheiser IE60 zijn afgevallen voor jou? Dan kunnen we je waarschijnlijk beter adviseren over wat mogelijk interessante (andere) in-ears kunnen zijn :)
De CX-400 heb ik eerder gehad en waren niet zo dat ze een zeer positieve indruk hebben achtergelaten. Bose heb ik mezelf aangeleerd te vermijden, verder heb ik daar niet bij stil gestaan. De Klipsch S4 II omdat de ervaring of zeer positief zijn of negatief, d'r lijkt niet echt een middenweg te zijn. De Shure SE215 heb ik ook niet echt bij stil gestaan omdat het merk mij niet goed ligt, ik heb slechte ervaringen met de microfoons die ze aanbieden. Echter heb ik er nu iets meer over gelezen en het feit dat ze modulair zijn trekt mij wel aangezien ik me niet kan herinneren wanneer ik oordopjes langer dan 3 maanden heb kunnen houden.
Houd als je wilt overigens in gedachten dat je de beste reviews weliswaar op internationale sites vindt, maar lang niet alle modellen goed verkrijgbaar zijn in Nederland. Fischer Audio bijvoorbeeld is erg lastig te krijgen, net als de high-end Philips in-ears, voor Nuforce en Brainwavz zul je bij mijn weten hoe dan ook via webshops/Amazon/Ebay moeten bestellen.
Er zijn enkele hifi zaken die deze oordopjes aanbieden. Mocht het toegestaan zijn wil ik best wel een linkje plaatsen maar volgens mij valt dit onder reclame maken. Hoe dan ook zijn alle oordopjes met uitzondering van de Philips S2 voor onder de 100 euro in Nederland verkrijgbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Swagger op 20-09-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Een kleine bump/update van mijn kant.

Nieuwe shortlist:
Sennheiser IE-60
Brainwavz M3
Shure SE215, verwijderbare kabel, misschien wat log.
TDK BA-200, misschien niet geheel in mijn prijsrange.
HiFiMAN RE-400, laid-back geluid.

Afgevallen:
Fischer Audio Eterna v2, midrange iets te veel van het goede.
Fischer Audio Ceramique, zwaar en fragiele kabel.
Fischer Audio Silver Bullet, geen aanrader in z'n (Nederlandse) prijsklasse.
Philips S1, meer bang for buck maar minder goed dan de S2.
Philips S2, mensen worden snel luistermoe, semi-open.
t-Jays Three, gehypt laag/hoog, geen fan van extension chords.
Beyerdynamic DTX 101 iE, veel klachten over bouwkwaliteit.
Grado iGi, vaak goed maar niet goed genoeg voor de Grado-naam.
NuForce NE-700X, donker geluid, te veel laag.

Langzaam maar zeker kom ik er, ik ga uit van verschillende reviews en gebruikerservaringen.

Tot nu toe ben ik het meest gescharmeerd van de Shure SE215 en HiFiMAN RE-400. De TDK zal ik waarschijnlijk niet voor deze prijs kunnen krijgen (rond de 100 euro). Naar de Sennheiser IE-60 en de
Brainwavz M3 moet ik iets meer kijken. Jammer genoeg is er weinig te vinden over de Sennheiser.

[ Voor 13% gewijzigd door Swagger op 20-09-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn linker oordopje kapot is gegaan. Ik heb de oordopjes altijd in mijn broekzak zitten en daar is waarschijnlijk het rubbertje los geschoten, maar kan dit niet meer vinden in mijn broekzak. Het is dus zo dat het buitenste rubbertje eraf is en ik het metaal-achtige gekleurde vlak zie. Ik heb nu ff wat plakband erop gedaan omdat de bedrading anders los ging, maar kan ik nu het oordopje zo in mijn oor stoppen of moet ik een nieuw setje/rubberen omhulsel kopen/ ruberen omhulsel van een ander setje erop doen? Ik heb trouwens Philips She 3000 oordopjes gekocht bij de bcc voor een 10-tje en ben er verder helemaal tevreden mee.

Ik heb al wat gezocht maar kon niet echt veel vinden heb alleen gevonden dat je bij een ipod die rubberdingen wel kon vervangen, maar er stond niet bij of het door andere kon of je dezelfde moest gebruiken. Dus wat is de beste oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 20-09-2013 15:57 ]

hoi1234 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:54:
Het is dus zo dat het buitenste rubbertje eraf is en ik het metaal-achtige gekleurde vlak zie. Ik heb nu ff wat plakband erop gedaan omdat de bedrading anders los ging, maar kan ik nu het oordopje zo in mijn oor stoppen of moet ik een nieuw setje/rubberen omhulsel kopen/ ruberen omhulsel van een ander setje erop doen? Ik heb trouwens Philips She 3000 oordopjes gekocht bij de bcc voor een 10-tje en ben er verder helemaal tevreden mee.
Over welk (kunst)rubberen onderdeel heb je het precies?
• het kunstrubber stukje dat de kabel beschermt, en op het punt zit waar de kabel overgaat in de dopjes?
• of bedoel je het kunstof dat de speaker beschermt, het deel dat je oor in gaat en is voorzien van talloze kleine gaatjes om het geluid vanaf de speaker door te laten?
Ik heb al wat gezocht maar kon niet echt veel vinden heb alleen gevonden dat je bij een ipod die rubberdingen wel kon vervangen, maar er stond niet bij of het door andere kon of je dezelfde moest gebruiken.
Bij de Apple Earphones kon je inderdaad een tijdlang een rubber ringetje vervangen. Die ringetjes waren min of meer bedoeld om te kunnen worden verwisseld en een korte tijd zijn er diverse maten leverbaar geweest, zodat je de earphones kon aanpassen aan de grootte van jouw oren. De huidige Apple Earpods hebben dit niet.

Neemt overigens niet weg dat wat voor een Apple Earphone werkt, niet per se voor een Philips hoeft te werken. En het vervangen van een ringetje voor bijv. 5 euro is bij een Apple set (die in de regel ergens tussen de 20 en de 30 euro kost) nogal anders dan diezelfde 5 euro op een set van een tientje.

En voor de zekerheid: we hebben het over een Philips she3000 oordopje dat kapot is gegaan, niet?
Dus wat is de beste oplossing voor mijn probleem?
Simpel gesteld: wat kost een nieuwe set en wat kost het onderdeel om te vervangen? Het algemene antwoord voor die prijsklasse is dat je beter een stukje tape pakt om een tijdelijke oplossing te hebben en ondertussen heb je de tijd om nieuwe oordoppen uit te zoeken.

• hoi1234
Het gaat inderdaad om de philips oordopjes waar jij het over had en ik bedoel dat rubberen diung dat de speaker beschermt. Maar kan ik dat rubbertje vervangen door 1-tje van andere oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:07:
Het gaat inderdaad om de philips oordopjes waar jij het over had en ik bedoel dat rubberen diung dat de speaker beschermt. Maar kan ik dat rubbertje vervangen door 1-tje van andere oordopjes?
Hangt er vanaf wat je hebt liggen aan oude oordopjes die defect zijn, als je die hebt kun de boel enigszins fixen. Je zou anders het toeval kunnen treffen dat bijv. in de 1 eurobak van de Blokker/Kruidvat/bouwmarkt er een dopje ligt met exact dezelfde afmetingen, maar in de praktijk zou ik je aanraden om te kijken wat je kunt fixen met tape etc. en nieuwe dopjes te kopen.
Spullen van een tientje zijn er simpelweg niet op gemaakt om ooit gerepareerd te worden. De onderdelen worden meestal in de fabriek met lijm vastgezet of met redelijk wat druk, probeer je thuis dat te repareren, dan heb je grote kans op het maken van schade aan andere delen.
Verder zijn onderdelen niet goed verkrijgbaar, dus je zult vaak iets moeten knutselen wat werkt voor een poosje. Als onderdelen te krijgen zijn, dan zijn ze in verhouding tot de aanschafprijs van een nieuw dopje gewoon duur.
Het is min of meer zo dat dopjes van dezelfde fabrikant dezelfde afmetingen hebben (althans tot een zeker prijsniveau). Mocht je een dopje van Philps zien liggen in een eurobak dan kun je altijd de gok wagen.

Klinkt negatief, maar we leven wat eenvoudige elektronica betreft in een wegwerp-maatschappij (of het nu gaat om de eenvoudige scheerapparaten, radio's of oordopjes).

Mocht je naar nieuwe in-ears gaan kijken, dan zijn voor rond de 10 euro de Panasonic rp-hje120 (tip: de zwarte zijn erg goedkoop bij het Kruidvat) en de Sony mdr-ex10lp best leuk.
Voor oordopjes zou ik je adviseren te kijken wat je lokale elektronica-winkel in het assortiment heeft van Philips en Sony, twee merken die voor rond het tientje best aardige dopjes hebben.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ik ben d'r eindelijk uit, het is een IEM geworden die niet op het lijstje stond namelijk de Yamaha EPH-100SL. Nu kan ik hem woensdag pas gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Bluepenguin schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:00:
[...]

Hangt er vanaf wat je hebt liggen aan oude oordopjes die defect zijn, als je die hebt kun de boel enigszins fixen. Je zou anders het toeval kunnen treffen dat bijv. in de 1 eurobak van de Blokker/Kruidvat/bouwmarkt er een dopje ligt met exact dezelfde afmetingen, maar in de praktijk zou ik je aanraden om te kijken wat je kunt fixen met tape etc. en nieuwe dopjes te kopen.
Spullen van een tientje zijn er simpelweg niet op gemaakt om ooit gerepareerd te worden. De onderdelen worden meestal in de fabriek met lijm vastgezet of met redelijk wat druk, probeer je thuis dat te repareren, dan heb je grote kans op het maken van schade aan andere delen.
Verder zijn onderdelen niet goed verkrijgbaar, dus je zult vaak iets moeten knutselen wat werkt voor een poosje. Als onderdelen te krijgen zijn, dan zijn ze in verhouding tot de aanschafprijs van een nieuw dopje gewoon duur.
Het is min of meer zo dat dopjes van dezelfde fabrikant dezelfde afmetingen hebben (althans tot een zeker prijsniveau). Mocht je een dopje van Philps zien liggen in een eurobak dan kun je altijd de gok wagen.

Klinkt negatief, maar we leven wat eenvoudige elektronica betreft in een wegwerp-maatschappij (of het nu gaat om de eenvoudige scheerapparaten, radio's of oordopjes).

Mocht je naar nieuwe in-ears gaan kijken, dan zijn voor rond de 10 euro de Panasonic rp-hje120 (tip: de zwarte zijn erg goedkoop bij het Kruidvat) en de Sony mdr-ex10lp best leuk.
Voor oordopjes zou ik je adviseren te kijken wat je lokale elektronica-winkel in het assortiment heeft van Philips en Sony, twee merken die voor rond het tientje best aardige dopjes hebben.

Succes :)
Dankje, ik kijk wel of ik nog oude dopjes heb liggen waar de rubbertjes van werken, anders haal ik inderdaad nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:39:
Ik ben d'r eindelijk uit, het is een IEM geworden die niet op het lijstje stond namelijk de Yamaha EPH-100SL. Nu kan ik hem woensdag pas gebruiken :(
Leuk! :) Laat anders weten hoe de Yamaha bevalt, zeker benieuwd. Voor zover je leest in reviews kenmerkt de Yamaha zich door een redelijk stevige bass nadruk, een redelijk levendig en helder geluid. Over het detailniveau wordt er nogal verschillend geschreven, erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Bluepenguin schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:24:
Leuk! :) Laat anders weten hoe de Yamaha bevalt, zeker benieuwd.
Zal ik zeker doen.

Voor zover je leest in reviews kenmerkt de Yamaha zich door een redelijk stevige bass nadruk, een redelijk levendig en helder geluid. Over het detailniveau wordt er nogal verschillend geschreven, erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn!
Ik ben zelf ook erg benieuwd. Over de bass lees ik vaak terug dat het zeer strak is, een beetje aangedikt maar niet overheersend. Het midden is muzikaal en levendig. Het hoog wordt vooral als "smooth" en een tikkeltje raar beschreven. Iig hebben de vele userreviews (270+ pagina's op Head-Fi) mij overgehaald. Ik kan in ieder geval niet wachten tot die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51

Rick-Jan

always connected

-Sennheiser CX 880 Zeer goed geluid, maar ik denk dat de kwaliteit beter kan.
• In-ears of oordopjes?
-in ears.
-niet echt voorkeur. Ik houd van dat de muziek echt klinkt zeg maar.
-Trance, House, Dance etc.
-Voornamelijk voor thuis en op school.
Ben zeer tevreden over Sennheiser, maar sta open voor andere merken.
• Wat is het budget?
-200 euro, minder is ook goed natuurlijk.
-ze moeten lang meegaan, vaak gaat bij mij de connector het eerste stuk. Het zou mooi zijn as de draad zelf ook stevig is. Misschien moe tik ook wel voor een koptelefoon gaan, maar hoor eerst liever jullie mening.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 23-09-2013 15:53 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Mijn oortjes zal ik toch iets langer op moeten wachten. Donderdag of vrijdag zullen ze binnen zijn. Mochten ze tegenvallen wordt het waarschijnlijk een B&W C5 of P5, die laatste klinkt toch wel erg lekker. Belangrijk ook dat m'n telefoon die prima aan kan sturen en ziet er prachtig uit.

@Rick-Jan:
Misschien de Sennheiser IE-80, als je geluk hebt kan je deze ophalen bij de Media Markt voor een lekker prijsje. Ik weet dat ze 100 euro cashback geven op veel Sennheiser modellen. Ik heb zelf nog niet gekeken of deze aangeboden werd.
Rick-Jan schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:49:
-Sennheiser CX 880 Zeer goed geluid, maar ik denk dat de kwaliteit beter kan.
Dat zijn goede in-ears, die in de regel als erg mild klinkend worden omschreven met een ietsje bass-nadruk.
• In-ears of oordopjes?
-in ears.
-niet echt voorkeur. Ik houd van dat de muziek echt klinkt zeg maar.
-Trance, House, Dance etc.
als je elektronische muziek goed uit de verf wilt laten komen, dan heb je in de regel het over een lichte nadruk op de bass. Dan zit je bij Sennheiser per definitie goed, de lichte bass-nadruk is hun handelsmerk net als dat de meeste in-ears/oordopjes/hoofdtelefoons een enigszins warm klinkende geluid hebben.
-Voornamelijk voor thuis en op school.
Ben zeer tevreden over Sennheiser, maar sta open voor andere merken.
• Wat is het budget?
-200 euro, minder is ook goed natuurlijk.
-ze moeten lang meegaan, vaak gaat bij mij de connector het eerste stuk. Het zou mooi zijn as de draad zelf ook stevig is. Misschien moe tik ook wel voor een koptelefoon gaan, maar hoor eerst liever jullie mening.
Hangt er vooral vanaf waardoor de kabel bij de connector kapot gaat, bij breuk direct op de connector zal het toch vooral een kwestie zijn van opbergen en gebruik in de gaten te houden.
Een steviger kabel kan schelen, maar dan valt er in de regel meer winst te behalen met voorzichtigheid. Tenzij je sport of de kabel te scherp/strak gevouwen opbergt, dan komt er spanning op de kabel zelf en zal ergens in de kabel langzaam een breuk ontstaan.
Mocht je binnen twee jaar na aanschaf een kabelbreuk hebben kun je, zolang er geen zichtbare schade is maar 'alleen' uitvallend geluid, nog eens navragen bij Sennheiser/winkel of het onder garantie valt. Sennheiser heeft een goede reputatie op het gebied van het verlenen van garantie op hun producten.

Als het gaat om de connector zelf, die niet meer goed functioneert, dan gebruik je vermoedelijk een iPod Video/Classic, iPhone, iPad of iPod touch :+ Daarbij ligt de aansluiting wat verdiept in de behuizing en dat helpt om de connector relatief snel te laten slijten. In dat geval kun je eventueel een verloopplugje gebruiken (male-female 3,5mm) dat gemaakt is voor de dieper geplaatste audio-outs van de i-devices. Jep, die bestaan, het is min of meer een bekend probleem dat sommige hoofdtelefoons/in-ears/oordoppen sets er sneller van kunnen slijten. Je zult er wel voor naar een speciaalzaak of gespecialiseerde webshop voor moeten (en houd als je wilt in gedachten dat niet iedere audiospecialist e.e.a. zo ziet).
Mocht je een koptelefoon overwegen, er zijn er op de markt die voorzien zijn van een kabel met aan het uiteinde een stuk krulsnoer.

Om in te gaan op de vraag in-ear of hoofdtelefoon, wel, die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Wat je zelf comfortabel vindt is voor ieder ander heel lastig in te schatten; een in-ear is super portable en licht. Een gesloten hoofdtelefoon heeft ten op zichte van een in-ear wel een licht voordeel qua soundstage en kan makkelijker 'luchtig / lichtvoetig' klinken. De bass is bij een in-ear eerder 'dieper' en zwaarder, maar een hoofdtelefoon kan de bass vaak wat gebalanceerder brengen. En dat zijn algemeenheden, dus het verschilt uiteraard nog aardig per specifiek model.

Persoonlijk zou ik twijfelen of ik wel of niet een dergelijk dure in-ear of hoofdtelefoon wel mee zou nemen naar opleiding.
Mocht je die twijfel hebben, dan zou je misschien bijv. eens naar wat reviews van de CX400-II van Sennheiser of een Soundmagic E10 kunnen kijken voor onderweg en school en voor de resterende 120-150 euro kijken naar een hoofdtelefoon voor thuisgebruik. De CX400-II is iets anders dan je gewend bent geraakt van de de CX880, waar de CX880 is niet erg uitgesproken klinkt heeft de CX400 II meer nadruk op de bass en klinkt wat 'aggressiever'. Niet aggressief op zich, maar in de vergelijking wel.
De E10 klinkt is lichtvoetiger en meer levendig dan de ietwat bass-zware CX400 II > wat al met al Soundmagic een in-ear maakt die lekker klinkt. De één meer het voor jou vertrouwde Sennheiser geluid en de ander een iets ander meer gebalanceerd klinkend.

Ga je voor een in-ear voor thuis en school, dan heb je een erg ruime keuze in de prijsklasse tot 200€.
Wil je een stap beter dan je gewend bent, kijk dan bij Sennheiser eens naar reviews van bijv. de IE60 en de CX6. Hoger op de ladder bij Sennheiser staan de IE80 (zoals al genoemd door Swagger) en de IE8.
De IE8 heeft inmiddels een bijna legendarische status opgebouwd en de IE80 bouwt daarop (al wordt de IE80 door velen als net een ienieminie beetje minder gezien als de IE8).
Bij Sennheiser zul je met de IE60 of CX6 een stap vooruit gaan, en met de IE8 en IE80 een forse stap. Als je mijn advies daarover wilt horen, dan zou ik zeggen dat als je écht rond de 200 euro wilt uitgeven om voor de IE8 te gaan. Het model biedt een stapje verfijning en detail dat de IE60 en CX6 je niet zullen kunnen laten horen. Aan de andere kant is het goed voor te stellen dat je liever niet de IE8 kiest, omdat hij zowel je budget breekt als dat de geluidsisolatie redelijk goed is, maar niet even goed als bijv. de Shure's.
Anders zou ik je aanraden te kijken naar de prijsklasse van ca. 120-150€ en het daarbij te laten, veel in-ears van tussen de 150 en 250 euro hebben een minder prijs-kwaliteitsverhouding dan de modellen van rond de 150 en 250euro. De CX6 is goed, maar er zijn ook andere interessante in-ears de moeite waard om je over in te lezen.
• de Sony XBA-2, in NL verkrijgbaar bij speciaalzaken, Sony zelf en een enkele winkel van de grotere elektronicaketens. Niet bij ieder even bekend, maar de xba-2 is erg goed. Met een nadruk op de bass, al blijft de balans tussen laag-midden-hoog goed, en het geluid is helder, detailrijk en luchtig. De geluidsisolatie is prima.
• de Shure SE315. Heeft uiteraard het relatief 'typische' dynamische (en het enigszins gepronunceerd klinkende) Shure-geluid met redelijk uitgesproken mids. Het hoog is behoorlijk goed en de bass is behoorlijk ingetogen, alles bij elkaar een goede in-ear, maar wel één met een duidelijk ander geluidsbeeld dan de Sennheiser die je kent. Dat laatste is dan ook de reden om deze in-ear te vermelden: kwalitatief goed en een behoorlijk verschillend geluidsbeeld t.o.v. de Sennheiser die je kent. Dat kan interessant zijn om over te lezen :) Verder zou ik je niet direct deze in-ear aanraden, omdat voor de door jou genoemde muziekgenres een beetje meer bass in de regel beter klinkt.
De geluidsisolatie is erg goed.
• Logitech Ultimate Ears 700(vi). Klinken vooral helder en hebben een licht levendige en redelijk stevige bass, aangevuld met een prettig midden en hoog. Volgens de één is dit niet de meest interessant klinkende in-ear, anderen waarderen dat deze Logitechs zowel laag/midden/hoog in relatief zeer goede balans weergeven. Geluidsisolatie is wat je mag verwachten voor het geld
• de door Swagger terloops genoemde B&W C5 zou ik je afraden, niet voor het geluid (dat is prima en goed passend bij jouw wensen), maar vanwege de bouwkwaliteit. Een groot deel van de sets lijkt simpelweg last te hebben van kabelbreuk in de loop van maanden bij gebruik onderweg.
Monster Turbine. Hoewel bij een deel van de mensen Monster met de Beats lijn een slechte naam heeft gekregen, zijn de andere producten van Monster (die ze onder eigen naam uitbrengen) redelijk goed tot bijzonder goed. De Turbines hebben een nadruk op de bass, maar wel een gecontroleerde, prettige hoeveelheid bass. Hoewel er dus een redelijk duidelijke nadruk op de bass is, is het geluidsbeeld gebalanceerd, vrij dynamisch en een heel 'vloeiend' te noemen. Geluidsisolatie is goed.
• mocht je interesse hebben in een nog wat krachtiger, dynamisch en ruimtelijk klinkende in-ear, kijk dan eens naar de Denon C710. Geluidsisolatie durf ik niet echt iets over te zeggen.

Alle in-ears bij elkaar, zou ik je het volgende willen zeggen: ga liever óf voor de prijsklasse van 120-150€ óf doe in één keer de stap naar de betere modellen van de non-custom in-ears (zoals de IE8) naar rond de 250 euro.
Als je kijkt naar de hoeveelheid bass, dan zijn de se315 en de 700(vi) niet bass-zwaar. De Sennheisers hebben iets meer bass en de XBA-2 een ienieminie beetje meer dan de Sennheisers. De Turbine biedt een prettig royale hoeveelheid bass, wat zeer goed past in principe bij jouw muziek genres; de Denon is wat lastig te plaatsen, maar heeft ook een ruimere hoeveelheid bass.
Hoewel de Denon en Monster dus meer bass-zwaar zijn dan je wellicht gewend bent, klinken beiden gewoon goed. Als je een afkeer hebt van nadruk op de bass, dan zou ik ze wel mijden.

Als je een indruk wilt krijgen aan de hand van reviews, dan kun je goed terecht op bijv. head-fi en uiteraard hier op tweakers :)
Bovenstaande is wat globaal geschreven, maar hopelijk helpt het je een eind op weg! Slechte in-ears zijn er in die prijsklasse niet of nauwelijks te noemen, en bij de duurdere in-ears is een keuze voor het grootste deel gebaseerd op persoonlijke voorkeuren. :)

• Swagger
Bluepenguin schreef op woensdag 25 september 2013 @ 02:21:
• de door Swagger terloops genoemde B&W C5 zou ik je afraden, niet voor het geluid (dat is prima en goed passend bij jouw wensen), maar vanwege de bouwkwaliteit. Een groot deel van de sets lijkt simpelweg last te hebben van kabelbreuk in de loop van maanden bij gebruik onderweg.
Dat heb ik ook gehoord van een verkoper. Hij zei me ook dat B&W hierdoor een tijdje gestopt zijn met het produceren van deze oordopjes om dit probleem aan te pakken. Want bij een kabelbreuk kreeg je altijd een nieuw paar oortjes mee. Echter was het zo dat dit zeer vaak gebeurde, in sommige gevallen 3x in een half jaar. Dit was niet winstgevend meer, wat en of ze d'r daadwerkelijk ook echt iets aan hebben gedaan weet ik niet maar zou aannemen van wel.
Swagger schreef op woensdag 25 september 2013 @ 03:09:
[...]

Dat heb ik ook gehoord van een verkoper. Hij zei me ook dat B&W hierdoor een tijdje gestopt zijn met het produceren van deze oordopjes om dit probleem aan te pakken. Want bij een kabelbreuk kreeg je altijd een nieuw paar oortjes mee. Echter was het zo dat dit zeer vaak gebeurde, in sommige gevallen 3x in een half jaar. Dit was niet winstgevend meer, wat en of ze d'r daadwerkelijk ook echt iets aan hebben gedaan weet ik niet maar zou aannemen van wel.
Ik hoop van harte van wel, want het geluidsbeeld van B&W is voor velen erg interessant: redelijk levendig (zonder vermoeiend te worden), (wat) nadruk op de bass en over het algemeen een 'lekker wegluisterende en redelijk gebalanceerde sound'.
Aan de andere kant ben ik misschien wat skeptisch, dat B&W de productie een tijdje gestopt heeft heb ik ook gehoord. Alleen dat is al een aardig tijdje terug, dus of men heeft de bouwkwaliteit een tweede maal verbeterd of de klachten daarover zijn nog steeds relevant. Na die stopzetting las je wel dat e.e.a. beter ging, maar nog steeds waren en zijn er veel te veel kaduuke in-ears.
Dus ja, hoop van harte dat de betere batches van de C5 er inderdaad zijn of aankomen :)

• Swagger
Bluepenguin schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:58:
Dus ja, hoop van harte dat de betere batches van de C5 er inderdaad zijn of aankomen :)
Van wat ik gisteren heb begrepen is dat ze al een tijdje niet meer besteld kunnen worden omdat de productie gestopt is.

Het klankbeeld van B&W is inderdaad ook zeer aangenaam. Hoe de C5 klinkt weet ik niet, weet jij misschien of die qua geluids kwaliteit in de buurt komt van de P5 of ligt het dichter bij de P3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:55:
[...]

Van wat ik gisteren heb begrepen is dat ze al een tijdje niet meer besteld kunnen worden omdat de productie gestopt is.

Het klankbeeld van B&W is inderdaad ook zeer aangenaam. Hoe de C5 klinkt weet ik niet, weet jij misschien of die qua geluids kwaliteit in de buurt komt van de P5 of ligt het dichter bij de P3?
Vind ik lastig te zeggen, ik heb de P3 en P5 redelijk uitgebreid gehoord en de C5 minder maar ook wel een tijdje, maar in-ears klinken hoe dan ook anders dan hoofdtelefoons. Alledrie heel lekker luisterend voor het gemiddelde oor (als je echt heel goed gaat luisteren, zoals een audiofiel doet, dan zul bijv. wat detail en wat hoog gaan missen) en ook voor audioliefhebbers zeer geschikt.
Probleempje is :P , ik ben sinds de eerste keer luisteren naar de P5 er een beetje verliefd op geworden, het uiterlijk gecombineerd met het draagcomfort en het zeer lekker wegluisterende geluidsbeeld waren en zijn voor mij een erg prettige mix. Neemt niet weg dat zowel de P3 als de P5 enkele zwakkere punten hebben, licht verliefd op een stukje elektronica of niet ;)

Ik denk dat het vooral het karakter is dat licht verschilt. De P3 klinkt wat strakker en iets minder donker, maar lijkt t.o.v. de P5 detail te missen bij sommige stukken muziek; de P5 klinkt dan namelijk behoorlijk goed** en de P3 laat hetzelfde stuk als het ware wat 'vlakker horen. De P5 heeft meer luchtigheid, wat meer detail, en alles bij elkaar klinkt de P5 naar mijn mening overtuigender, rijker, met een betere soundstage en daarmee simpelweg beter.
**"behoorlijk goed"? Ja, als je muziek luistert die baat heeft bij het hoog of bijv. orkesten, dan valt het tegen. Komt bij dat je heel veel van het detail-niveau van de P5 ook tegenkomt bij hoofdtelefoons die 1/3 tot de helft minder kosten. Je betaalt echt een premium voor het vloeiende geluid en de gebruikte materialen. En omgekeerd zul je voor 250-300€ hoofdtelefoons kunnen vinden die de P5 overtreffen op de punten, niet op stijl of de mate waarin het geluid 'vloeit'

De C5 is een in-ear, dus zaken als soundstage liggen wat gecompliceerder, en aan de andere kant kan de bass door de vorm heftiger zijn. De bass vind ik vrij sterk voor een B&W product, als je uitgaat van hun speakers*, en in vergelijking met de meeste in-ears mis ik wat detail. Andere kant is dat je een heel 'soepel' geluid krijgt dat rijk en vrij gedefinieerd kan klinken voor een in-ear.
Ik denk dat het er sterk vanaf hangt hoe je gaat luisteren. Luister je rustig en laat je je meevoeren door de muziek, dan zijn alle B&W's heerlijk om naar te luisteren voor de meeste mensen. Helder, rijke mids en bass en een vloeiend geluid zullen dan waarschijnljk je gedachten zijn.
Ga je kritisch luisteren en ben je bijv. een Shure of Sennheiser in-ear/hoofdtelefoon gewend, dan is het niet alleen wennen, maar hoor je ook enkele zwakke punten. De mids-bass en mids zijn overdreven, sommigen hebben last van net te scherpe treble.
*de B&W speakers voor thuis i.c.m. versterker etc., niet hun mobielere producten zoals de Zeppelin.

Al met al was mijn ervaring met de C5 dat die erg vol klinkt voor een in-ear en dat ie misschien wat 'luider' is dan je van B&W verwacht. Verder mooi licht, goede geluidsisolatie en comfortabel te dragen.
Voor degenen die het als eerste B&W product kopen zeker een aangename introductie, op drie voorwaarden:
laat de in-ear eerst een aantal uren op verschillende volumes (zeg tussen de laagste instelling en 75% van het volume op een iPod/mp3-speler/pc) inspelen met een grote variatie aan muziek. Burn in zoals dit ook wel wordt genoemd, wordt vaak afgedaan als een grap, maar het effect bestaat zeker wel. Geldt overigens in mindere mate ook voor de Yamaha.
Tweede punt is je bonnetje goed bewaren voor de garantie ;) . Zolang de C5 werkt is het een erg leuke in-ear, alleen is de bouwkwaliteit aan alle kanten een probleeem. Verf en kapjes die loslaten, tegen zweet of regen kan ie niet en kabelbreuk schijnt ook veel voor te komen.
Derde punt is dat de 'secure loop' je moet liggen, lukt het niet er aan te wennen, dan staat in de handleiding hoe je die 'loop' kunt losmaken.

Het is overigens een mooie combinatie met de Yamaha, mocht je die door het detail te druk (door al het detail is ie wellicht een ietsje vermoeiender om naar te luisteren voor lange tijd) vinden, dan is de C5 een mooi alternatief met een heel lekker wegluisterend klankpalet :)

Alles bij elkaar zou ik de C5 niet echt willen vergelijken met de P3 of P5, maar als je dat doet, dan heeft ie wat meer de karakteristiek van de P5 (met wat extra bass) en de kwaliteit (detailniveau etc.) van de P3.
De C5 lijkt verder ietsje minder 'donker' dan de P5, maar dat is een inschatting waarbij er redelijk tijd heeft gezeten tussen het luisteren naar de C5 en later opnieuw de P5.
Ben benieuwd hoe de Yamaha je gaat bevallen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 29-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Bluepenguin schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:09:Probleempje is :P , ik ben sinds de eerste keer luisteren naar de P5 er een beetje verliefd op geworden, het uiterlijk gecombineerd met het draagcomfort en het zeer lekker wegluisterende geluidsbeeld waren en zijn voor mij een erg prettige mix.
Volgens mij is dit de beste manier om de P5 te beschrijven. Want volgens mij ben ik ook een beetje verliefd op de P5 geworden. Het uiterlijk en luistergemak <3 ook voelt het echt aan als een luxe-product. Qua geluidskwaliteit misschien niet het beste dat er is maar als een geheel is het gewoon een top product.

De C5 is een in-ear, dus zaken als soundstage liggen wat gecompliceerder, en aan de andere kant kan de bass door de vorm heftiger zijn. De bass vind ik vrij sterk voor een B&W product, als je uitgaat van hun speakers*, en in vergelijking met de meeste in-ears mis ik wat detail. Andere kant is dat je een heel 'soepel' geluid krijgt dat rijk en vrij gedefinieerd kan klinken voor een in-ear.
Ik denk dat het er sterk vanaf hangt hoe je gaat luisteren. Luister je rustig en laat je je meevoeren door de muziek, dan zijn alle B&W's heerlijk om naar te luisteren voor de meeste mensen. Helder, rijke mids en bass en een vloeiend geluid zullen dan waarschijnljk je gedachten zijn.
Ga je kritisch luisteren en ben je bijv. een Shure of Sennheiser in-ear/hoofdtelefoon gewend, dan is het niet alleen wennen, maar hoor je ook enkele zwakke punten. De mids-bass en mids zijn overdreven, sommigen hebben last van net te scherpe treble. *de B&W speakers voor thuis i.c.m. versterker etc., niet hun mobielere producten zoals de Zeppelin.
Ik heb nu alleen de B&W 683 gehoord en daar kwam flink wat laag uit, het bleef maar ronken. Of bedoel je met vrij sterk dat er nu gewoon een goede balans in zit. Ik vond het geluid ook heel donker erg aangenaam vond ik het niet namelijk. De P5 klonk daarentegen erg lekker. Dit is ook het geluid waar ik naar op zoek ben. Ik wil de headphone/IEM gebruiken voor in het OV. En ben zeker 20 uur per week op reis. Ik wil gewoon een product waar ik achterover mee kan leunen en wegdromen.

Alles bij elkaar zou ik de C5 niet echt willen vergelijken met de P3 of P5, maar als je dat doet, dan heeft ie wat meer de karakteristiek van de P5 (met wat extra bass) en de kwaliteit (detailniveau etc.) van de P3. De C5 lijkt verder ietsje minder 'donker' dan de P5, maar dat is een inschatting waarbij er redelijk tijd heeft gezeten tussen het luisteren naar de C5 en later opnieuw de P5.
Hier is dus ook waar bij mij de twijfels zitten. Ik wil laid-back, langdurig kunnen genieten van de muziek. Misschien kan dit ook prima met de Yamaha's, ik heb ze nog steeds niet gehoord.

Ben benieuwd hoe de Yamaha je gaat bevallen :)
Ik ook, nog steeds. Ik kreeg vrijdag een telefoontje dat er wat problemen waren in het distributiecentrum van Yamaha. Ik krijg hem op z'n vroegst morgen binnen. Wat haat ik wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ik heb hem eindelijk binnen en het eerste dat ik kon zeggen is: WAUWW!!! 8)7 wat klinkt dat lekker zeg! Ik heb de P5 daarna nog even beluisterd en ik zal eerlijk, wat klinkt die klinkt saai in vergelijking met de EPH-100. Ik zal ze een paar dagen nog laten inspelen en dan een uitgebreide reactie typen, maar m'n eerste reactie is wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:56:
Ik heb hem eindelijk binnen en het eerste dat ik kon zeggen is: WAUWW!!! 8)7 wat klinkt dat lekker zeg! Ik heb de P5 daarna nog even beluisterd en ik zal eerlijk, wat klinkt die klinkt saai in vergelijking met de EPH-100. Ik zal ze een paar dagen nog laten inspelen en dan een uitgebreide reactie typen, maar m'n eerste reactie is wauw!
Leuk dat het goed uit pakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 10:47

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik zoek ook weer nieuwe oordopjes, mijn huidige Sennheiser cx175 hebben kabelbreuk bij de 3.5mm aansluiting. Helaas het filliaal dicht waar ik het kocht. Dus ik ga er niet meer achteraan. Deze heb ik van Sennheiser gekregen als vervanging voor de cx270 die op dezelfde plek kapot gingen.

Ik gebruikte mijn dopjes dan ook erg veel, thuis met de laptop, op de fiets en achteraf verfrommeld in mijn broekzak. :P, dus ik ging er niet goed mee om. Dat gaat nu anders. Ik heb een draadloze koptelefoon erbij voor thuis.

Nu zat ik te kijken naar de cx215 als vervanging. Ik kwam ook de SoundMagic PL30 tegen, maar die lijken niet echt voorradig meer te zijn. Maar is dit wel wat? Maar zijn er ook nog goede alternatieven? Ik ben niet perse weg van het geluid van de cx175, het was oke voor op de fiets, maar ik wil het straks ook gaan gebruiken voor inear monitoring in een bandje. (ik speel bas) Maar ik heb een beperkt budget als student, ongeveer 30 euro. Ik hoef ook geen perfecte oordoppen, maar wel iets wat dichtbij wat fatsoenlijks komt. Wat het liefst zoveel mogelijk als mijn HD555 klinkt :P

Ik luister voornamelijk rock/jaren60/70 muziek/ alternatief-, progressief-, indierock/gospel en nog veel meer anders. En ga de dopjes op de fiets en als monitoring gebruiken.

Wat ik verder ook heb + mening :
Koptelefoon Sennheiser HD555 (dit vindt ik erg mooi geluid, mooi laag,midden en hoog)
Oordopjes Sennheiser CX175 (bass erg aanwezig, niet geweldig midden.)
Koptelefoon philips SHB9100 (laag prima,midden wat mager. niet perfect vanwege bluetooth)
Oordopjes Kanen KM92 (Overdreven wollige bass en laag midden, en erg slecht afwezig hoog)

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ongelooflijk. Net een lesje geleerd in nooit een recensie typen op je browser. Heb ik net iets moois staan liep Opera vast.

Even in het kort dan maar.

Afwerking & design:
Naar mijn mening briljant, op een foto ziet het er erg fragiel uit maar dit is in het echt absoluut niet het geval. Het uiterlijk kon ik ook zeer waarderen.

Geluidskwaliteit:
Laag: Het ging redelijk diep en was zeer strak. Ik heb nooit het gevoel gekreeg dat de rest van het frequentiespectrum te lijden kreeg door het laag.
Midden: Het klonk zeer open en muzikaal. De stemmen klonken ook erg natuurlijk. Niks op aan te merken.
Hoog: Zeer detailrijk, je hoorde werkelijk alles van elk nummer, sommige nummers klonken anders dan ik ze ooit gehoord had. Maar het klonkt naar mijn mening misschien iets te scherp het was niet heel storend, maar een klein minpuntje.
Volume: Het mocht van mij allemaal iets harder klinken, ik moest mijn telefoon (HTC One X) volledig open draaien wou ik een lekker luistervolume krijgen.

Isolatie:
Ook erg goed, zelfs op laag volume hoor je vrijwel niks van je omgeving. Perfect voor tijdens het reizen met de trein. Misschien niet zo handig als je rondloopt op straat want je hoort dan werkelijk niks.

Nadelen:
De meegeleverde oorstukjes paste niet goed bij mijn oren. Door het afwijkende design waren mijn andere oorstukjes niet compatible (het Nederlandse woord hiervan is mij even ontgaan). Ook deden ze bij mij "pijn" na een uurtje spelen en moesten ze toch echt uit. Hierdoor heb ik toch besloten ze terug te brengen. Let wel, dit is een persoonlijk probleem veel mensen vinden ze ongelooflijk fijn zitten en kunnen er zelfs mee slapen.

Jammer genoeg gaat mijn zoektoch nog door, dit staat er nu op mijn lijstje.
Headphones:
Mr. Speakers Mad Dog V3.2
Yamaha HPH-PRO500
Philips Fidelio M1
Beyerdynamic T51p

In-ears:
Rock-It Sounds R-50
Fischer Audio DBA-02 Mk. II
HiFiMAN RE-400
Final Audio Design Heaven IV
Vsonic GR-01
Vsonic GR-07 Mk. II

Dus terug naar het lezen van reviews en gebruikerservaringen. Op dit moment neig ik naar de Mad Dog V3.2, Heaven IV, DBA-02 Mk. II & R-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:49:
Ongelooflijk. Net een lesje geleerd in nooit een recensie typen op je browser. Heb ik net iets moois staan liep Opera vast.
offtopic:
als Opera vast loopt, dan kun je meestal bij de eerste keer opstarten daarna er voor kiezen de sessie te herstellen, meestal krijg je dan alles terug ;)
De meegeleverde oorstukjes paste niet goed bij mijn oren. Door het afwijkende design waren mijn andere oorstukjes niet passend ;) . Ook deden ze bij mij "pijn" na een uurtje spelen en moesten ze toch echt uit. Hierdoor heb ik toch besloten ze terug te brengen. Let wel, dit is een persoonlijk probleem veel mensen vinden ze ongelooflijk fijn zitten en kunnen er zelfs mee slapen.
Heb je de in-ears nog in je bezit? Zo ja, zou je dan anders de diameter van het punt waarop je de oorstukjes plaatst kunnen meten (liefst tot op 1/10 mm)?
Dan kunnen we je misschien helpen met zoeken naar geschikte sleeves? Nergens kan ik zo gauw afmetingen vinden, maar het ziet er (in verhouding tot de connectors e.d.) niet ongebruikelijk uit.
Jammer genoeg gaat mijn zoektoch nog door, dit staat er nu op mijn lijstje.
Headphones:
Mr. Speakers Mad Dog V3.2
Yamaha HPH-PRO500
Philips Fidelio M1
Beyerdynamic T51p

In-ears:
Rock-It Sounds R-50
Fischer Audio DBA-02 Mk. II
HiFiMAN RE-400
Final Audio Design Heaven IV
Vsonic GR-01
Vsonic GR-07 Mk. II

Dus terug naar het lezen van reviews en gebruikerservaringen. Op dit moment neig ik naar de Mad Dog V3.2, Heaven IV, DBA-02 Mk. II & R-50.
aardige lijst, de Re-400 is weer terug zie ik. Mag ik vragen hoe je op bovenstaande lijst bent gekomen? Je hebt een reeks met nogal exotische in-ears staan, en een deel van de eerdere lijstjes ontbreekt.
Als in: als we enigszins weten wat je anders wilt dan de Yamaha eph-100sl of de B&W C5's, dan kunnen we daar misschien in meehelpen. Of we vinden misschien wel geschikte eartips voor je in de tussentijd :)

P.S. mochten de afmetingen van het aansluitpunt voor de opzetstukjes qua diameter zo rond de 4,0mm liggen, dan zul je zeer gemakkelijk vele typen eartips kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Bluepenguin schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:52:
offtopic:
als Opera vast loopt, dan kun je meestal bij de eerste keer opstarten daarna er voor kiezen de sessie te herstellen, meestal krijg je dan alles terug ;)
Klopt, ik kwam wel op dezelfde pagina terug maar zonder de text die ik getypt had.
Heb je de in-ears nog in je bezit? Zo ja, zou je dan anders de diameter van het punt waarop je de oorstukjes plaatst kunnen meten (liefst tot op 1/10 mm)?
Dan kunnen we je misschien helpen met zoeken naar geschikte sleeves? Nergens kan ik zo gauw afmetingen vinden, maar het ziet er (in verhouding tot de connectors e.d.) niet ongebruikelijk uit.
De diameter van de nozzle was 5.5mm, an sich vrij normaal maar komen vaak niet uit met andere oorstukjes aangezien ze zo diep in je oren gaan. Het geluid zakt dan in elkaar als een kaartenhuis.
aardige lijst, de Re-400 is weer terug zie ik. Mag ik vragen hoe je op bovenstaande lijst bent gekomen? Je hebt een reeks met nogal exotische in-ears staan, en een deel van de eerdere lijstjes ontbreekt.
Als in: als we enigszins weten wat je anders wilt dan de Yamaha eph-100sl of de B&W C5's, dan kunnen we daar misschien in meehelpen. Of we vinden misschien wel geschikte eartips voor je in de tussentijd :)
Ik heb een voorliefde voor exotische producten. En het zit ergens in mijn hoofd dat een conglomeraat (bv. Sony & Philips, niet dat ze geen goede (audio) producten hebben) zich niet kan meten met een gespecialiseerd bedrijf. In de meeste gevallen zullen dit toch de exotischere merken zijn. Ook is het budget met de tijd wat groter geworden. Volgens mij ben ik ook de enige hier die luidsprekers van het merk Audio Epilog heeft staan :( mensen wordt wakker!

De HiFiMAN RE-400 hoor ik gewoon ongelooflijk veel positiefs over en is nog enigzins betaalbaar vergeleken met de rest van de genoemde producten. Hij is ook nooit echt weggeweest, maar ik was het wachten zat. Ik ben d'r nu achter dat ze gewoon op te halen zijn.

De Final Audio Design Heaven IV vanwege het design en de "magie" ervan. De reviews (1, 2 en 3) zijn zeer lovend en hoe het midrange beschreven wordt trekt mij heel erg. P.S. zelfs de carrying case die je erbij krijgt is prachtig.

De Fischer Audio DBA-02 Mk. II staat er bij aangezien dit een verbeterde versie is van de Brainwavz B2 (en de DBA-02 Mk. I natuurlijk). De bouwkwaliteit daarvan liet veel te wensen over maar dit probleem is bij de Mk. II verholpen. Deze vervangt de M3.

De TDK BA-200 is eruit gehaald vanwege de beschikbaarheid. De Sennheiser IE-60 is er ook uit gehaald maar ik meende dat ik de IE-80 op m'n nieuwe shortlist had gezet. Maar ben deze vergeten toe te voegen.

De B&W C5 is nog steeds niet te bestellen dus alles dat nu verkocht wordt zijn oudere batches en ik voel er weinig voor om ze meerdere malen terug te brengen. Ook omdat het geluid van de P3 en P5 me minder aansprak na het horen van de EPH-100's.

Andere nieuwkomers:
Mr. Speakers Mad Dog V3.2 zeer, zeer lovende reviews, moet het summum zijn van headphones onder de 400 euro.

Yamaha HPH-PRO500 nog niet naar gekeken maar ik hoop op het zelfde geluid als de EPH-100 maar dan zonder de nadelen van de IEM.

Philips Fidelio M1 klonk toch wel lekker, zeker gezien de prijs.

Beyerdynamic T51p nieuw, portable en een sterke fanbase (de T50p dan), lijkt me een interessant product.

Rock-It Sounds R-50 een price/performance king.

Vsonic GR-07 Mk. II de GR-07 was ook een price/performance king en deze is merkbaar beter. Qua bouwkwaliteit maar ook het geluid. Het laag is wat strakker en gaat dieper. Het midden klinkt wat voller en het hoog is een ietsiepietsie minder scherp. Klinkt erg aanlokkelijk.

Vsonic GR-01 iets zoeter/muzikaler dan de GR-07 Mk. II, en die verandering in geluidskarakter zou niet iets zijn waar ik problemen mee zou hebben.

Voorals nog is alles (met uitzondering van de Philips M1) gebaseerd op ervaringen van anderen.

Update:
Ik heb Audio Consult gebeld en ik kan donderdag de 24ste luisteren naar de Beyerdynamic T51p, Mr. Speakers Mad Dog V3.2, HiFiMAN RE-400 en de Final Audio Design Heaven IV/V. Heb d'r zin in. Diezelfde avond vlieg ik naar London en daar heb ik een afspraak gemaakt Om de Vsonic's en de Rock-It Sound R-50 te beluisteren. Ik vlieg niet speciaal naar London voor die oordopjes trouwens, ik ga met een vriend mee voor het het vieren van het suikerfeest.

[ Voor 8% gewijzigd door Swagger op 10-10-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben opzoek naar oordopjes. Ik hoef niet de beste oordopjes eigenlijk, maar wel die goed zijn en waar het geluid ook wel goed door heen komt. Op het moment draag ik in-ears en daar ben ik niet zo'n fan van. Ik ben eerder op zoek naar oordopjes, zoals die van Apple, maar dan van een ander merk. Ik heb eerder een Sennheiser setje gebruikt en voldeed me prima, maar is niet verkrijgbaar. De nieuwe oordopjes wil ik gebruiken bij het treinreizen en gewoon thuis op de bank als de TV in gebruik is en ik op mijn tablet een filmpje wil kijken. Mijn budget is max. 35 euro.

Wat raden jullie aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krasloos schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:10:
Ik ben opzoek naar oordopjes. Ik hoef niet de beste oordopjes eigenlijk, maar wel die goed zijn en waar het geluid ook wel goed door heen komt. Op het moment draag ik in-ears en daar ben ik niet zo'n fan van. Ik ben eerder op zoek naar oordopjes, zoals die van Apple, maar dan van een ander merk. Ik heb eerder een Sennheiser setje gebruikt en voldeed me prima, maar is niet verkrijgbaar. De nieuwe oordopjes wil ik gebruiken bij het treinreizen en gewoon thuis op de bank als de TV in gebruik is en ik op mijn tablet een filmpje wil kijken. Mijn budget is max. 35 euro.

Wat raden jullie aan? :)
Onder de 35 euro heeft de pricewatch: Sennheiser MX 580 (Zwart) de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Mocht je oordopjes willen waar je mee kunt sporten, dan kun je eens kijken naar de pricewatch: Jabra Sport Stereo (Zwart).

Wat je ook zou kunnen doen is kijken of de eartips van je huidige in-ears vervangen voldoende is, kijk dan eens in de TS voor de diverse soorten, op o.a. eBay en via de sites van bijv. Sennheiser, Sony en Logitech is aan veel verschillende types opzetstukjes te komen. Dat kan het dragen van in-ears comfortabeler maken. Al zal het je niet helpen als je simpelweg het gevoel van iets wat dieper in het oor hebben niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 20:47
Ik heb helaas de fout van de week gemaakt en per ongeluk de kabel van mijn Sennheiser CX 300 II doorgeknipt :( (kan ook nog een oude CX 300 geweest zijn want hij was toch al een jaar of 5-6 oud)

In een la had ik nog 2 in-ear's liggen maar beide kunnen niet tippen aan de CX 300 II (of ik moet er te veel aan gewend zijn geraakt).
- Sennheiser CX 150 (vind ik echt slecht kwa geluid)
- Denon AHC 260 (midden en hoog prima, alleen bijna geen bass in te herkennen, en ik luister muziek met veel lage tonen).

Aangezien beide dus niet voldoen ben ik op zoek naar een vervanger. Nu kan ik weer een CX 300 II kopen of eens rond kijken of er nog betere zijn (in de prijsklasse tot een 60/70 euro).

Ik wil de in-ear's voornamelijk gebruiken in de trein, als ik van het station naar werk of huis loop en eventueel (niet vaak) op het werk. Iemand een goede suggestie?

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
cyberjack77 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:40:
Ik heb helaas de fout van de week gemaakt en per ongeluk de kabel van mijn Sennheiser CX 300 II doorgeknipt :( (kan ook nog een oude CX 300 geweest zijn want hij was toch al een jaar of 5-6 oud)

In een la had ik nog 2 in-ear's liggen maar beide kunnen niet tippen aan de CX 300 II (of ik moet er te veel aan gewend zijn geraakt).
- Denon AHC 260 (midden en hoog prima, alleen bijna geen bass in te herkennen, en ik luister muziek met veel lage tonen).

Aangezien beide dus niet voldoen ben ik op zoek naar een vervanger. Nu kan ik weer een CX 300 II kopen of eens rond kijken of er nog betere zijn (in de prijsklasse tot een 60/70 euro).

Ik wil de in-ear's voornamelijk gebruiken in de trein, als ik van het station naar werk of huis loop en eventueel (niet vaak) op het werk. Iemand een goede suggestie?
Kijk eens hier, de grootste verzameling van IEM reviews en ratings:

http://theheadphonelist.com/headphone-list/

Daar kan je filteren op prijs en sorteren naar score en dan kun je ook nog de review lezen. En dan ff zoeken wat ze hier in NL kosten (prijzen daar zijn in USD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

http://www.head-fi.org/t/...sion-added-10-11-13-p-784

Daar kan je filteren op prijs en sorteren naar score en dan kun je ook nog de review lezen. En dan ff zoeken wat ze hier in NL kosten (prijzen daar zijn in USD).
Sorry Sakete, kon het niet laten ;)
cyberjack77 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:40:

Dat kan, het is dan ook de absolute instapper van Sennheiser en binnen de prijsklasse ook niet bijzonder goed te noemen. De prijsklasse tot 20 euro is toch iets waar Sony en Philips in de regel beter materiaal leveren.
Mag ik vragen:
• Heb je wel goed zittende oorstukjes? Want wat je zegt klinkt als een gebrek aan seal, de C260 heeft in principe niet echt een gebrek aan bass.
• Of het kan inspelen zijn, de C260 heeft enkele tientallen uren nodig om echt lekker te gaan klinken.

Mocht dat niet het geval zijn, dan mis je mogelijk een goed gedefinieerde bass of de lagere bass. Daar heeft de C260 namelijk wel een minder sterk punt.
als je de 1e generatie van de CX 300 hebt, dan zul je merken dat de huidige CX300 II een wat meer gecontroleerde bass heeft en een wat beter gedefinieerd midden en hoog. Nog steeds is het een behoorlijk ongecontroleerde bass, en een matig midden en hoog.
Als je de CX 300 (II) prettig vond, dat is de CX 400 II een iets betere versie daarvan: op elk punt is ie een stapje beter dan de 300. De bass is iets minder aanwezig, vooral doordat die veel meer gecontroleerd is en verder ook iets minder nadruk heeft gekregen.
Verder zijn leuke in-ears de Soundmagic E10, minder bass nadruk, maar je krijgt er een hoop levendigheid en redelijk wat extra detail voor terug. Verder zijn er diverse modellen van NuForce of Brainwavz mogelijk interessant voor je.
En zo zijn er nog vele mogelijk interessant in-ears in diezelfde prijs-range.
wat je misschien al uit m'n laatste zin hierboven haalde: wees iets duidelijker! Zo kun je de bass van de C260 op meerdere manieren niet ideaal vinden: het is nl. een in-ear die het redelijk doet met veel top40 materiaal en met elektronische muziek. Jazz, klassieke muziek, orkesten en rock wordt daarentegen meestal niet geweldig weergegeven.
Om de TS aan te halen:
Het handigste is om bij een vraag om advies, eerst een paar dingen te vertellen. Om ons zo te laten weten wat je nu precies zoekt, denk dan aan:
• In-ears of oordopjes?
• Wat is het budget?
Zonder te weten wat je precies zoekt, kunnen we je veel adviseren, maar kun je alsnog met de verkeerde dopjes eindigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Leuke site, bedankt! Als ik nog eens een nieuw setje wil hebben voor een acceptabele prijs (met microfoon en knop), dan weet ik in ieder geval dat ik een paar Steelseries Flux In-Ears haal. Zou een stuk beter moeten zijn dan mijn huidige cx-280.

Overigens vind ik het bijzonder (geen verwijten!), dat er mensen zijn die audio op zo'n ander niveau ervaren, dat ze bereid zijn meer dan 1k neer te tellen voor een set oortjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Niet heel relevant maar wat ziet de Fischer Audio TBA-04 er prachtig uit.

Wat haat ik (audio) producten kopen. Te veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Swagger schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 06:12:
Niet heel relevant maar wat ziet de Fischer Audio TBA-04 er prachtig uit.

Wat haat ik (audio) producten kopen. Te veel keuze.
Zoals ze op Head-Fi zeggen... sorry for your wallet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Sakete schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Bedankt voor de link, zal ik zeker vandaag nog gaan kijken.
Bluepenguin schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:29:
Mag ik vragen:
• Heb je wel goed zittende oorstukjes? Want wat je zegt klinkt als een gebrek aan seal, de C260 heeft in principe niet echt een gebrek aan bass.
• Of het kan inspelen zijn, de C260 heeft enkele tientallen uren nodig om echt lekker te gaan klinken.
Ik heb de best passende dopjes gebruikt die erbij zitten. Ik heb ook de dopjes van de Sennheiser geprobeerd (die dus prima werken met de CX300II).

Kwa inspelen heb ik hem een uur of 10 ingespeeld met pink noise. Ik wil ze vandaag nog wel een uur of 10 aan de white noise hangen (kijken of het verschil maakt).

Dan de antwoorden op de verder vragen:
Redelijk veel bass, midden en hoog normaal.

Meestal hardstyle/hardcore, verder top40

In de trein van en naar het werk. Soms op het werk als ik me wil afsluiten. Voor sporten heb ik een andere koptelefoon.

Nee. (al heb ik geen voorkeur voor Philips en Sony)

• Wat is het budget?
tot een euro of 70

Geen eisen, als is een volume regeling op de kabel niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik zou inspelen gewoon doen met een tracklist met verschillende soorten muziek en dan op repeat. Werkt m.i. een stuk beter, zo zullen de drivers beter losgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swagger schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 01:30:

De diameter van de nozzle was 5.5mm, an sich vrij normaal maar komen vaak niet uit met andere oorstukjes aangezien ze zo diep in je oren gaan. Het geluid zakt dan in elkaar als een kaartenhuis.
Voor de zekerheid toch even vragen: wat ik bedoelde met rond de 4,0mm is gebruikelijk, is de grootte van het 'gat' in de opzetstukjes; en daarmee ook de grootte van het deel waar de speakertjes in uitkomen. Als we hetzelfde bedoelen, en dat is die 5,5mm dan heb je wel vrij ongebruikelijke maten voor een sleeve. Misschien dat je een alternatieve eartip kunt vinden, maar dat wordt met 5,5mm wel lastig. Behalve enkele in-ears van AKG, zoals de K350/Q350, weet ik zo gauw geen redelijk goed te verkrijgen in-ears met dergelijke afmetingen.
[...]

Ik heb een voorliefde voor exotische producten. En het zit ergens in mijn hoofd dat een conglomeraat (bv. Sony & Philips, niet dat ze geen goede (audio) producten hebben) zich niet kan meten met een gespecialiseerd bedrijf. In de meeste gevallen zullen dit toch de exotischere merken zijn. Ook is het budget met de tijd wat groter geworden.
Dat is goed om te weten, velen zouden juist eerder kiezen voor de bekendere merken.
Enige wat ik daarbij wil zeggen is, al zal dat al wel door velen tegen je gezegd zijn, neem als je wilt ook de verkrijgbaarheid van onderdelen en service mee in de overweging. Dat zal in de regel door het grotere distributie netwerk toch vaak eerder in het voordeel van de wat grotere merken uitvallen.
De HiFiMAN RE-400 hoor ik gewoon ongelooflijk veel positiefs over en is nog enigzins betaalbaar vergeleken met de rest van de genoemde producten. Hij is ook nooit echt weggeweest, maar ik was het wachten zat. Ik ben d'r nu achter dat ze gewoon op te halen zijn.

De Final Audio Design Heaven IV vanwege het design en de "magie" ervan. De reviews (1, 2 en 3) zijn zeer lovend en hoe het midrange beschreven wordt trekt mij heel erg. P.S. zelfs de carrying case die je erbij krijgt is prachtig.

De Fischer Audio DBA-02 Mk. II staat er bij aangezien dit een verbeterde versie is van de Brainwavz B2 (en de DBA-02 Mk. I natuurlijk). De bouwkwaliteit daarvan liet veel te wensen over maar dit probleem is bij de Mk. II verholpen. Deze vervangt de M3.

De TDK BA-200 is eruit gehaald vanwege de beschikbaarheid. De Sennheiser IE-60 is er ook uit gehaald maar ik meende dat ik de IE-80 op m'n nieuwe shortlist had gezet. Maar ben deze vergeten toe te voegen.

De B&W C5 is nog steeds niet te bestellen dus alles dat nu verkocht wordt zijn oudere batches en ik voel er weinig voor om ze meerdere malen terug te brengen. Ook omdat het geluid van de P3 en P5 me minder aansprak na het horen van de EPH-100's.
Het is in ieder geval een mooie lijst :). Behalve over de B&W en Hifiman re-400, moet ik zeggen dat ik je weinig zou kunnen vertellen over de andere in-ears op de lijst.
De re-400 heeft inderdaad nogal een reputatie, lezende in reviews, maar heel weinig fout te doen en vrijwel alles bass/mids/trebble/hoog gebalanceerd weer te geven.
Andere nieuwkomers:
Mr. Speakers Mad Dog V3.2 zeer, zeer lovende reviews, moet het summum zijn van headphones onder de 400 euro.

Yamaha HPH-PRO500 nog niet naar gekeken maar ik hoop op het zelfde geluid als de EPH-100 maar dan zonder de nadelen van de IEM.

Philips Fidelio M1 klonk toch wel lekker, zeker gezien de prijs.

Beyerdynamic T51p nieuw, portable en een sterke fanbase (de T50p dan), lijkt me een interessant product.

Rock-It Sounds R-50 een price/performance king.

Vsonic GR-07 Mk. II de GR-07 was ook een price/performance king en deze is merkbaar beter. Qua bouwkwaliteit maar ook het geluid. Het laag is wat strakker en gaat dieper. Het midden klinkt wat voller en het hoog is een ietsiepietsie minder scherp. Klinkt erg aanlokkelijk.

Vsonic GR-01 iets zoeter/muzikaler dan de GR-07 Mk. II, en die verandering in geluidskarakter zou niet iets zijn waar ik problemen mee zou hebben.

Voorals nog is alles (met uitzondering van de Philips M1) gebaseerd op ervaringen van anderen.
Mocht je een lichte hoofdtelefoon overwegen, zoals de Philips, dan zou je nog eens aanvullend advies kunnen inwinnen bij Het grote Headphones topic.
Update:
Ik heb Audio Consult gebeld en ik kan donderdag de 24ste luisteren naar de Beyerdynamic T51p, Mr. Speakers Mad Dog V3.2, HiFiMAN RE-400 en de Final Audio Design Heaven IV/V. Heb d'r zin in. Diezelfde avond vlieg ik naar London en daar heb ik een afspraak gemaakt Om de Vsonic's en de Rock-It Sound R-50 te beluisteren. Ik vlieg niet speciaal naar London voor die oordopjes trouwens, ik ga met een vriend mee voor het het vieren van het suikerfeest.
Oeh, leuk! Over de Beyerdynamic is weinig te vinden op het moment, ben benieuwd naar jouw ervaring er mee. De Rock-it en VSonic staan ook erg goed aangeschreven, dus dat wordt nog een mooie keuze-hel :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Misschien zijn Xears in-ears iets voor jou. Zoals de Woodynator of Prime V1, beide kan natuurlijk ook. Met de actiecode: XEARSNL zullen ze 38 euro per stuk kosten, een kleine 119 euro korting. De goedkopere modellen krijgen ook goede reviews op Head-Fi.

Verder kreeg ik hier mee dat de bang-per-buck ratio in de prijsklasse 70 euro lager ligt dan die van rond de 50 of 100 euro.

Bluepenguin schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:08:
Voor de zekerheid toch even vragen: wat ik bedoelde met rond de 4,0mm is gebruikelijk, is de grootte van het 'gat' in de opzetstukjes; en daarmee ook de grootte van het deel waar de speakertjes in uitkomen. Als we hetzelfde bedoelen, en dat is die 5,5mm dan heb je wel vrij ongebruikelijke maten voor een sleeve. Misschien dat je een alternatieve eartip kunt vinden, maar dat wordt met 5,5mm wel lastig. Behalve enkele in-ears van AKG, zoals de K350/Q350, weet ik zo gauw geen redelijk goed te verkrijgen in-ears met dergelijke afmetingen.
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen maar ik ben er niet zeker van. Hoe dan ook ben ik niet meer in bezit van de oordopjes en heb ik nu als een tijdelijke vervanger de Sennheiser CX-300 II aangeschaft (als impulsaankoop), nu weet ik direct weer waarom ik ze een lange tijd geleden niet opnieuw heb aangeschaft. De asymmetrische bekabeling vind ik erg storend.

Dat is goed om te weten, velen zouden juist eerder kiezen voor de bekendere merken.
Enige wat ik daarbij wil zeggen is, al zal dat al wel door velen tegen je gezegd zijn, neem als je wilt ook de verkrijgbaarheid van onderdelen en service mee in de overweging. Dat zal in de regel door het grotere distributie netwerk toch vaak eerder in het voordeel van de wat grotere merken uitvallen.
Hier geef ik je zeker geen ongelijk in. Al is het wel zo dat de grotere merken over het algemeen wat lastig doen i.v.m. hygiëne. De 'kleintjes' zijn daar minder streng in.

Het is in ieder geval een mooie lijst :). Behalve over de B&W en Hifiman re-400, moet ik zeggen dat ik je weinig zou kunnen vertellen over de andere in-ears op de lijst.
De re-400 heeft inderdaad nogal een reputatie, lezende in reviews, maar heel weinig fout te doen en vrijwel alles bass/mids/trebble/hoog gebalanceerd weer te geven.
Hier aan toegevoegd is nu ook de Fischer Audio TBA-04 oOo
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-BswJd0ROxaA/UkXhQszE_8I/AAAAAAAAB5w/H0CT6fnSgAM/s1600/Fischer+Audio+TBA-04-1.jpg
Moooooooooooooooooooooi <3

Ook denk ik dat ik een headphone bij Xears bestel voor de 38 euro. Misschien is het iets leuks, ook ziet de nieuwe (al valt die niet onder de aanbieding) 4Core er erg goed uit.

Mocht je een lichte hoofdtelefoon overwegen, zoals de Philips, dan zou je nog eens aanvullend advies kunnen inwinnen bij Het grote Headphones topic.
Mijn dank, ik zal dit topic ook even doorspitten en bedankt voor alle gegeven adviezen, ze zijn zeer behulpzaam geweest.

Oeh, leuk! Over de Beyerdynamic is weinig te vinden op het moment, ben benieuwd naar jouw ervaring er mee. De Rock-it en VSonic staan ook erg goed aangeschreven, dus dat wordt nog een mooie keuze-hel :) :+
Zo werkt het helaas met elke aankoop die gerelateerd is aan audio. Maar ik heb d'r zeker zin in. Hoe dan ook is het enige dat ik nu kan doen afwachten. En laat geduld nou net mijn slechtste eigenschap zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Swagger op 13-10-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Swagger schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:18:
Misschien zijn Xears in-ears iets voor jou. Zoals de Woodynator of Prime V1, beide kan natuurlijk ook. Met de actiecode: XEARSNL zullen ze 38 euro per stuk kosten, een kleine 119 euro korting. De goedkopere modellen krijgen ook goede reviews op Head-Fi.

Verder kreeg ik hier mee dat de bang-per-buck ratio in de prijsklasse 70 euro lager ligt dan die van rond de 50 of 100 euro.
Inderdaad mooie prijs. Valt zeker te proberen.
Wat is het voor of nadeel van de filters bij de Xears XPA2PRO? Die is namelijk nu ook 38 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
cyberjack77 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Inderdaad mooie prijs. Valt zeker te proberen.
Wat is het voor of nadeel van de filters bij de Xears XPA2PRO? Die is namelijk nu ook 38 euro.
De filters zitten in de oorstukjes en daar kan je de hoeveelheid bass me aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Oudere modellen komen inderdaad niet slecht uit de testen, dus om te proberen eens de XPA2PRO en de Prime V1 besteld. (@Swagger, bedankt voor de code, 30 euro per stuk + 8 euro verzenden).

Ik zal hier nog even laten weten als ik ze heb, en wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Bluepenguin schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:40:
[...]

Onder de 35 euro heeft de pricewatch: Sennheiser MX 580 (Zwart) de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Mocht je oordopjes willen waar je mee kunt sporten, dan kun je eens kijken naar de pricewatch: Jabra Sport Stereo (Zwart).

Wat je ook zou kunnen doen is kijken of de eartips van je huidige in-ears vervangen voldoende is, kijk dan eens in de TS voor de diverse soorten, op o.a. eBay en via de sites van bijv. Sennheiser, Sony en Logitech is aan veel verschillende types opzetstukjes te komen. Dat kan het dragen van in-ears comfortabeler maken. Al zal het je niet helpen als je simpelweg het gevoel van iets wat dieper in het oor hebben niet bevalt.
Thanks voor jouw reactie. Deze Sennheiser ziet er goed uit. En de sport alternatief is ook een optie.

Opzetstukjes kan helpen, maar ben toch liever van de 'normale' oordopjes. Ik ga deze twee opties, die jij hebt gegeven, meenemen voor mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
cyberjack77 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:00:
Oudere modellen komen inderdaad niet slecht uit de testen, dus om te proberen eens de XPA2PRO en de Prime V1 besteld. (@Swagger, bedankt voor de code, 30 euro per stuk + 8 euro verzenden).

Ik zal hier nog even laten weten als ik ze heb, en wat ik er van vind.
Ik heb de Woodynator besteld uit nieuwsgierigheid. Voor 38 euro kan hij niet tegenvallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

JT

VETAK y0

Man o man o man, ik heb nu van die Beats oortjes bij mijn HTC One. Wat een prut :X 60hz +10db, 1khz -10db, 10khz +10db :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548133

hallo,

ik moet nodig nieuwe oortjes hebben (ik loop nu met een 20 jaar oude hoofdtelefoon) welke geweldig klinkt maar lastig is mee te nemen naar mijn nieuwe opleiding.

Ik reis iedere dag met de waterbus naar school en deze maakt aardig wat herrie.
Nu heb ik 2 in-ears op het oog namelijk de jbl j33 een shure se 215.
ik luister vooral naar house, heel soms hardstyle en verder wat top 40.
Welke van deze 2 adviseren jullie ik wil niet extreem veel bas of iets dergelijks maar dat alles mooi in balans is. of misschien hebben jullie een ander idee?

Mvg Mitchell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
De Shure SE215 zou een veilige keuze ziijn. De HiFiMAN RE-400 ook, deze is misschien iets meer gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 548133 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:44:
nieuwe oortjes hebben (ik loop nu met een 20 jaar oude hoofdtelefoon) welke geweldig klinkt maar lastig is mee te nemen naar mijn nieuwe opleiding.
Mag ik vragen welke hoofdtelefoon dat is? En hoe vind je de geluidsweergave daarvan? Vraag het om je beter te kunnen adviseren met in-ears, zie verder hieronder :)
Ik reis iedere dag met de waterbus naar school en deze maakt aardig wat herrie.
Nu heb ik 2 in-ears op het oog namelijk de jbl j33 een shure se 215.
Op zich ben ik met Swagger, maar nou ken ik beide in-ears en ik weet niet zeker of ik ze je kan aanraden. Laat me dat uitleggen als je wilt.
• jbl j33 en de goedkopere j22, vind ik in-ears met twee kanten: de lage bass wordt in redelijke mate weergegeven, en veel meer dan je zou verwachten op dit prijspunt, veel in-ears hebben simpelweg moeite met de lagere bass. De mid-bass (samen met de lage bass redelijk belangrijk voor een goede weergave van house/dnb/hardstyle/rnb) zou ik niet bijzonder willen noemen. De bass is duidelijk dominant (met name bij de j22, bij de j33 ietsje minder) in het algemene geluidsbeeld.
De mids en het hoog zijn samen verrassend soepel klinkend, je zou eventueel nog wel e.e.a. op het hoog kunnen aanmerken, maar dat is niet echt van belang voor de muziekgenres die jij luistert. De kabels zijn zogezegd "platte" kabels, dus in de knoop raken gebeurd niet zo snel :) Ook wordt er een simpel opberghoesje en klemmetje (om de kabel aan je overhemd/t-shirt/oid vast te maken).
In het algemeen geldt overigens dat de J22 en J33 (al is dat bij de 33 in iets mindere mate) niet bijzonder veel detail hebben, niet in de bass, niet in het mid en ook niet in het hoog of de treble. En dan komen we hier op de draai de andere kant op: de zwakke punten. De opzetstukjes zijn niet van goede kwaliteit, maar simpele dingen. Die zul je dus moeten vervangen om enigszins het geluid van zo'n waterbus buiten te kunnen houden.

Alles bij elkaar zijn het op zich geen verkeerde in-ears, alleen kosten ze in NL echt te veel. Houd in gedachten dat wanneer je reviews zoekt, je in de regel vooral Amerikaanse reviews zult vinden (JBL is ook Amerikaans en wordt daar meer verkocht dat hier), zeker niet erg, maar in Noord-Amerika zijn deze in-ears zo ongeveer tussen de 40% en 60% van de Nederlandse prijs!!

• de Shure's die je noemt zijn erg leuke dingen :). Vooral de geluidsisolatie is zodra je de juiste maat opzetstukjes (eartips/sleeves zijn andere woorden daarvoor) gevonden hebt, enorm goed. De geluidskwaliteit is van een compleet ander niveau dan de JBL J33. Voor de gemiddelde luisteraar zou ik ze ongeveer als volgt omschrijven: wat je er ook mee afspeelt, bijna altijd (op orkesten e.d. na) zal de SE215 het kunnen weergeven en meestal erg goed ook! Voor velen klinken ze in eerste instantie alsof ze heel natuurlijk de muziek weergeven, later zul je de kleuring wel gaan horen.
Het algemene geluidsbeeld is gebalanceerd, al zullen audiofielen zeggen dat de bass benadrukt wordt. Voor hardstyle en house zal het enerzijds sterk af hangen van de opname en anderzijds van jouw smaak hoe je de bass gaat vinden. Voor de gemiddelde mens: de bass is er, maar wordt niet echt benadrukt, kan ook prima jouw favoriete muziekgenres weergeven. Kom ik zo op terug :)
Zover dus het positieve, de reden dat ik aarzel om je deze aan te raden is een mix van het volgende:
- wil je echt met in-ears van 100-110 euro in het OV zitten en bij je opleiding komen? Ik ben zelf een liefhebber, dus ik zal er echt niet vreemd opkijken, maar ik weet niet hoe jij tegen de diefstal gevoeligheid en de relatieve kwetsbaarheid van in-ears (verlies, in de regen kunnen ze kapot gaan) aan kijkt? Veel mensen zullen overigens een zwarte SE215 echt niet herkennen als 100 euro plus, dus zullen er bij lenen oid ook niet mee omgaan als 110 euro aan gevoelige hardware. Again, ik wil je geen oordeel of mening opdringen hierover, maar ik wil je er wel op wijzen.
- de pasvorm van de dopjes is een duidelijk issue. Als je wat grotere oren hebt, dan zitten ze niet altijd even stevig, heb je iets kleinere oren dan gemiddeld dan zullen ze simpelweg niet in je oren passen. Kijk anders eens naar deze review voor een foto van de behuizing van een Shure SE215: productreview: Shure SE215 (Zwart) review door a.boogerd
- bass, een beetje nadruk op de bass wordt door zeg eens 95% van de mensen ervaren als prettig. Heb je het over house/dnb/hardcore/hardstyle/etc dan wil je in de regel een beetje nadruk op de bass, dat komt de muziek echt ten goede. Kortom: als in het algemeen een liefhebber van die genres het heeft over een 'gebalanceerd' of 'niet bass-zwaar' geluidsbeeld heeft, dan begin ik altijd te twijfelen. Je hebt immers gebalanceerd en gebalanceerd zogezegd. En reviews op diverse kwalitatief goede sites (zoals innerfidelity of head-fi) zijn niet altijd representatief voor de gemiddelde mens of audioliefhebber. Een site zoals Innerfidelty en een deel van head-fi is echt voor audio puristen en een deel van die sites heeft ook een grote groep mensen daar vaak een aantal favoriete merken. Zowel iets dat goed is om in gedachten te houden als je voor jezelf gaat kijken naar in-ears en daarvoor wat reviews leest. Nogmaals: niet om je iets op te dringen qua mening of ideeën, maar mijn idee over reviews en je orieënteren.
ik luister vooral naar house, heel soms hardstyle en verder wat top 40.
Welke van deze 2 adviseren jullie ik wil niet extreem veel bas of iets dergelijks maar dat alles mooi in balans is. of misschien hebben jullie een ander idee?
Genoeg andere ideeën, meestal een overvloed daaraan als het om in-ears gaat :+
On a serious note: het hangt er nogal sterk vanaf wat jouw smaak is, welke in-ears wel of niet aan te raden zijn. Niet alleen qua muziek (dat geef je al aardig goed aan), maar vooral wat jij veel of weinig bass vindt. Wat is daarvoor jouw startpunt? Vandaar de vraag naar welk type hoofdtelefoon je nu gebruikt en wat je daar qua geluidsbeeld van vindt.
Ander punt is of je nog aanvullende eisen hebt, zoals bijvoorbeeld een afstandsbediening in de kabel? En wat is jouw budget precies? Wat ik er nu uithaal is het een euro 50 tot 120?

[ Voor 8% gewijzigd door Bluepenguin op 16-10-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Laatst online: 07-05 13:24
Ik heb dus jarenlang een set EP-630's gebruikt (Blijkbaar aan m'n aankoopgeschiedenis te zien sinds 2006 dezelfde set!).

ik ben er altijd erg tevreden van geweest, maar nu is m'n vriendin die ze welgeteld 1x geleend had ze ook direct kwijtgeraakt.

Koop ik gewoon een nieuwe set bij Amazon voor een goeie 13€, of zijn ze ondertussen niet zo goed meer als vroeger, of is er in de categorie tot €25 ondertussen beter op de markt?

Gebruik:
- Bron = Nokia Lumia 820 of Macbook Pro
- Muziek = Studio Brussel, dus eigenlijk zo'n beetje alles behalve klassiek.
- Omstandigheden = Meestal statisch achter m'n bureau, maar zo'n 2x per week gebruik ik ze ook tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
FORZAM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:11:
Ik heb dus jarenlang een set EP-630's gebruikt (Blijkbaar aan m'n aankoopgeschiedenis te zien sinds 2006 dezelfde set!).

ik ben er altijd erg tevreden van geweest, maar nu is m'n vriendin die ze welgeteld 1x geleend had ze ook direct kwijtgeraakt.

Koop ik gewoon een nieuwe set bij Amazon voor een goeie 13€, of zijn ze ondertussen niet zo goed meer als vroeger, of is er in de categorie tot €25 ondertussen beter op de markt?

Gebruik:
- Omstandigheden = Meestal statisch achter m'n bureau, maar zo'n 2x per week gebruik ik ze ook tijdens het hardlopen.
Ik zou zeggen: never change a winning team, mochten ze weer kwijt raken is het vervangen ervan ook goedkoop. Een vriend van mij heeft deze dopjes ook sinds 2009 en zou ze voor geen goud ruilen. Ik denk dat na zo'n lange tijd een (kleine) upgrade voor jou niet direct als beter ervaren wordt, gewening is het sleutelwoord hierin. Mocht het upgrade-virus toch branden zijn de Brainwavz Beta, Sennheiser CX-300 II en diverse MEELectronics oordopjes het beste in aanmerking komen. Probeer hier wat ervaringen/reviews over te zoeken want ik kon niet opmaken naar wat voor geluid je opzoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Nou de eerste "major upgrade" heb ik net gedaan. Namelijk mijn oren laten uitspuiten. Alles klinkt een stuk meer open en meer gedetailleerd. Vooral ook harder, waar ik eerst makkelijk mijn telefoon volledig open moest draaien staat die nu op gewoon op 70%. Bijkomend nadeel: gevoelliger voor gehoorbeschadiging.

Maarja, me happy :) nu kan ik het geluid beter beoordelen want het verschil voor en na in mijn stereo set is toch wel opmerkelijk. Misschien dat bijvoorbeeld de B&W P3 minder muffled zal klinken als voorheen.

Dit alles gratis en voor niets bij de huisarts. Ik heb nu wel bij mezelf geconstateerd dat last heb van het omgekeerde Florence Nightingale Syndroom. Mijn huisarts (een vrouw/meisje, voor de duidelijk) is <3 wauw. Dit neem ik echter graag voor lief.

[ Voor 19% gewijzigd door Swagger op 17-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes die zowel op de laptop als op de iphone kunnen worden gebruikt. Ik reis er niet mee. Hieronder mijn eisen. Wie kan me helpen? Ik kom er niet meer uit welke ik het beste kan nemen. De ene zegt Monster Turbine, de ander juist niet.

lekker diepe bass, midden en hoog normaal.

Meestal hardstyle/trance en top40

Op t werk, maar hoeven niet perse af te sluiten

Nee.

• Wat is het budget?
tot een euro of 300

Geen eisen, als is een volume regeling op de kabel handig. En moet dus op de iPhone werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FORZAM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:11:

Gebruik:
Een tijdje terug had Saturnus een vergelijkbare vraag: Saturnus in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"
Het gesprek dat daaronder staat, is voor jou waarschijnlijk interessant om te lezen, er is in de tussentijd niet heel veel veranderd namelijk in de categorie tot een euro of 25 à 30 :)

Swagger schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Ik zou zeggen: never change a winning team, mochten ze weer kwijt raken is het vervangen ervan ook goedkoop. Een vriend van mij heeft deze dopjes ook sinds 2009 en zou ze voor geen goud ruilen. Ik denk dat na zo'n lange tijd een (kleine) upgrade voor jou niet direct als beter ervaren wordt, gewening is het sleutelwoord hierin. Mocht het upgrade-virus toch branden zijn de Brainwavz Beta, Sennheiser CX-300 II en diverse MEELectronics oordopjes het beste in aanmerking komen. Probeer hier wat ervaringen/reviews over te zoeken want ik kon niet opmaken naar wat voor geluid je opzoek bent.
Hm, niet helemaal eens met Swagger. Laat me dat uitleggen :)
De oudere EP-630's zijn in de regel van een iets betere bouwkwaliteit dan de die nu verkocht worden, het lijkt dat er simpelweg iets minder goede kabels worden gebruikt. Ik ben het dus eens met Swagger dat je met "Never change a winning team" (oftewel de ep-630 opnieuw kopen) een prima set oortjes zult hebben, maar met één opmerking er dus bij en dat is dat je een wat kortere levensduur kunt verwachten.

Wil je een upgrade doen, zoals Swagger zegt, dan hangt het sterk van je smaak af wat er wel en niet in aanmerking komt. De Brainwavz klinken vrij neutraal, met duidelijk wat minder nadruk op de bass dan de ep-630's hebben dus. Mocht je dat zoeken, dan komt ook wellicht de Soundmagic E10 in aanmerking.
De genoemde Meelectronics zouden kunnen, maar daarbij hangt het er nogal vanaf wat je van een in-ear verwacht, er zijn zeer boomy en bassige Meelectronics en zeer gebalanceerd klinkende modellen.
De Sennheiser CX-300 II zou ik in principe tegen adviseren. De CX-300 II is simpelweg te duur voor wat het biedt, de nieuwere CX200/215/250 hebben een betere prijs-kwaliteits verhouding. Verder is de bass van de 300 nogal dominant en naar mijn mening redelijk ongecontroleerd en met vrij weinig detail.

Als ik nog een paar andere interessante in-ears mag noemen:
• Sennheiser CX-215, lichte nadruk op de bass en met een redelijk midden en hoog. Is gebalanceerder en iets gedetailleerder qua geluidsweergave dan de CX-200 II en CX-250.
pricewatch: Philips SHE3590WT (Wit) is een iets goedkoper oordopje, maar met voor het geld bijzondere prestaties. Deze Philips is een bekend model op audio-fora. Heeft een wat hard hoog en de treble pakt niet altijd lekker uit bij elk muzieknummer, maar de diepe bass + de mids + hoog zijn goed gebalanceerd aanwezig. Met name de diepe bass (let wel, niet qua 'volume' maar puur dat ie er is) is bizar goed in verhouding tot het geld. De Philips klinkt veel 'cleaner' dan de Sennheisers die een duidelijk 'warmer' geluid hebben en heeft een voor het geld bijzondere soundstage. Mogelijk niet het meest geschikte dopje voor jou, maar wilde m wel genoemd hebben .
• Panasonic rp-hje290, rp-hje450 en rp-hje355. Klankbeeld is zoals de meeste in-ears van Panasonic met een niet al te hoge prijs: beetje nadruk op de bass, maar minder 'bass-driven' dan de Senns. of de Creatives. Verder een behoorlijk helder geluid. Klinkt door de helderheid soms enigszins aggressief (afhankelijk van je smaak) bij sommige nummers. Verder geen spannend geluidsbeeld, klinkt af en toe een beetje afstandelijk, overall een allemansvriend en redelijk wat waar voor het geld. Panasonic levert overigens relatief goede sleeves bij haar producten. De kwaliteit en detailniveau verschillen licht tussen de modellen, de iets duurdere hebben met name iets meer detail en body in het geluid.
pricewatch: Jays a-Jays One (Zwart) lichte nadruk op de bass, klinken vrij soepel en echte allemansvrienden. Wil deze vooral even noemen vanwege de versie met afstandsbediening, die is redelijk concurrerend geprijsd.

Verder zou ik je sterk aanraden (en dan met name bij de CX-300 II) om te kijken naar de verschillende kleuren varianten van een in-ear. Er kunnen soms behoorlijke prijsverschillen zitten tussen de kleuren en de prijzen wisselen van sommige modellen letterlijk van dag tot dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Eyerule2nd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:52:
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes die zowel op de laptop als op de iphone kunnen worden gebruikt. Ik reis er niet mee. Hieronder mijn eisen. Wie kan me helpen? Ik kom er niet meer uit welke ik het beste kan nemen. De ene zegt Monster Turbine, de ander juist niet.

lekker diepe bass, midden en hoog normaal.

Meestal hardstyle/trance en top40

Op t werk, maar hoeven niet perse af te sluiten

Nee.

• Wat is het budget?
tot een euro of 300

Geen eisen, als is een volume regeling op de kabel handig. En moet dus op de iPhone werken.
Ik ben hier ook naar op zoek (voor mij is het dan een IEM of on-ear headphone, met de nadruk op portable). De 24ste ga ik het een en ander testen en zal dan mijn bevindingen hier plaatsen. Mocht je niet tot die tijd kunnen wachten is het lijstje van IEM's waar je uit kunt kiezen enorm en geen overduidelijke winnaar.

Er zijn wel diverse top IEM's in dit segment die aan jou geluidsprofiel voldoen:
JVC HA-FXZ200
Sennheiser IE-80
Monster Turbine Gold & Miles Davis Trumpet
Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie