Dat snap ik, maar verliezen ze nu aan snelheid? Of zijn Haswell-1,3's wellicht net zo krachtig als Ivy Bridge-1,8's?Jay-v schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:08:
[...]
Nu hebben ze ULT processors. Zuiniger met de batterij....
ff wachten, komt straks op de apple website;)gebruikershaes schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:09:
FAK! Keynote gemist. Kan ik het ergens terug zien?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Of als je Apple Dev bent: in de WWDC App op iOS.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Probeer me aan te melden, website ligt plat:(!Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:11:
[...]
Of als je Apple Dev bent: in de WWDC App op iOS.
is er een manier om iOS7 betá op je iPhone te krijgen?
Ik heb al genoeg apparaten met grote schermen
Na het aanmelden heb je niet gelijk toegang tot alles, eerst checken ze je registratie.
39
http://developer.apple.com/programs/ios/neonite schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:11:
aanmelden, kost wel $100 (75 eur)
Mac Pro, wow wat een raar ding is het, upgraden naar custom videokaarten ect zal denk ik niet gaan, verder zie ik 4x USB (3.0?) en 6x Thunderbolt 2.0 en HDMI en 2x Firewire, er zijn firepro kaarten (hopelijk recente er staan gen modellen bij)
Developers kunnen het van de Apple website (wanneer deze niet down is) plukken.neonite schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:11:
Waarom checken? tenslotte heb je al betaald dus dat zou niet reeel zijn natuurlijkFietsbel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:12:
[...]
Na het aanmelden heb je niet gelijk toegang tot alles, eerst checken ze je registratie.
Dat word even benchmarks afwachten waarschijnlijk... http://www.anandtech.com/...iew-core-i74500u-tested/5Ambling_Alp schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:10:
[...]
Dat snap ik, maar verliezen ze nu aan snelheid? Of zijn Haswell-1,3's wellicht net zo krachtig als Ivy Bridge-1,8's?
oo dat is geen 2x firewire maar 2x gig ethernet, en je kan tot 3 4k schermen aansluiten
Weet niet of dat zo is als je je als privé aanmeld, wel als bedrijf. Of het echt jou bedrijf is e.d.Toppe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:13:
[...]
Waarom checken? tenslotte heb je al betaald dus dat zou niet reeel zijn natuurlijk
Ze incasseren pas nadat je registratie voltooid isToppe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:13:
[...]
Waarom checken? tenslotte heb je al betaald dus dat zou niet reeel zijn natuurlijk
39
Wel weer vet om een hele keynote te volgen.
Vorige keren kreeg ik niet alles mee.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Alle uitbreidbaarheid zit in Thunderbolt. Sluit er een PCIe enclosure op aan en je kunt er aan kaarten "in"stoppen wat je wilt. Of extra opslag natuurlijk.Mizgala28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:12:
Mac Pro, wow wat een raar ding is het, upgraden naar custom videokaarten ect zal denk ik niet gaan, verder zie ik 4x USB (3.0?) en 6x Thunderbolt 2.0 en HDMI en 2x Firewire, er zijn firepro kaarten (hopelijk recente er staan gen modellen bij)
Dat verwacht ik niet, al komen ze waarschijnlijk wel dicht in de buurt. Maar een performance boost van 38% zullen ze niet halen. Hoewel ze zuiniger zijn, denk ik dat ze een kleine down-grade hebben gedaan om aan de 12 uur te komen.Ambling_Alp schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:10:
[...]
Dat snap ik, maar verliezen ze nu aan snelheid? Of zijn Haswell-1,3's wellicht net zo krachtig als Ivy Bridge-1,8's?
Je meldt je toch prive aan?
Volgens mij boeit het ze niets, als jij $100 wilt betalen voor een beta zijn ze allang blij!:)
Volgens mij boeit het ze niets, als jij $100 wilt betalen voor een beta zijn ze allang blij!:)
Met wifi ac en bluetooth 4.0Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:14:
[...]
Alle uitbreidbaarheid zit in Thunderbolt. Sluit er een PCIe enclosure op aan en je kunt er aan kaarten "in"stoppen wat je wilt. Of extra opslag natuurlijk.
Wel spijtig dat er geen nieuwe MBP's zijn aangekondigd. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Hier nog even bedenken of ik ga upgraden naar een nieuwe MBA. Had enigszins gehoopt op MBA Retina, maar goed.
Hier nog even bedenken of ik ga upgraden naar een nieuwe MBA. Had enigszins gehoopt op MBA Retina, maar goed.
Tesla M3LR '21
Jammer om te horen dat Ios7 niet op mijn 3gs gaat draaien, zal wel een keer over moeten! 
Zijn er al systeemeisen voor mac os maverick bekend?
Zijn er al systeemeisen voor mac os maverick bekend?
Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik denk dat het goed is dat Jobs er niet meer is:) Ive lijkt me veel meer in staat strakke designs te maken.
Echt niet, die hebben gewoon de oude.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:15:
Macbook Air ook al af te halen bij de mediamarkt vanavond?
Trouwens, mac pro is 9.9 inch hoog dat is 25 cm, ik kan mij moeilijk voorstellen dat dat ding ineens factor 5 kleiner is dan de oude pro.
Moet je alsnog een betaalde developer account hebben voordat iTunes / XCode dat accepteerd.
Sterker nog: 1/8 van de inhoud van de oude.Mizgala28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:18:
[...]
Trouwens, mac pro is 9.9 inch hoog dat is 25 cm, ik kan mij moeilijk voorstellen dat dat ding ineens factor 5 kleiner is dan de oude pro.
[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-06-2013 21:21 ]
Dat is wel heel erg klein, hoe krijgen ze daar in vredesnaam (gebaseerd op de huidige topmodel) 4x ssd in, 64gb ram, 2x 6 core xeons, 2x grafische kaart enz?!Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:20:
[...]
Klopt. 1/8 van de inhoud van de oude.
Ik vraag mij wel af wat je in iOS7 op iPhone 4 verder zal missen op panorama modus, airdrop en siri?
EN dan maar hopen dat hij net zo soepel als iOS6 op de iPhone 4 draait.
[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 10-06-2013 21:22 ]
Is het mogelijk om te downgraden van IOS 7 beta ?
Ik heb een udid registratie... maar wil geen toestel hebben die strak niks doet.
Ik heb een udid registratie... maar wil geen toestel hebben die strak niks doet.
Alles buiten de doos doen. Thunderbolt 2..Mizgala28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
[...]
Dat is wel heel erg klein, hoe krijgen ze daar in vredesnaam (gebaseerd op de huidige topmodel) 4x ssd inch, 64gb ram, 2x 6 core xeons, 2x grafische kaart enz?!
op die site staat van nietatoombom schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
Is het mogelijk om te downgraden van IOS 7 beta ?
Niet. Alles is geïntegreerd. Geen losse disks, maar 1 (of misschien 2) SSD "reepjes" net als in de laptops, geïntegreerde CPUs en GPUs. 4 reepjes geheugen.Mizgala28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
[...]
Dat is wel heel erg klein, hoe krijgen ze daar in vredesnaam (gebaseerd op de huidige topmodel) 4x ssd inch, 64gb ram, 2x 6 core xeons, 2x grafische kaart enz?!
Alle overige uitbreidbaarheid wordt extern gehaald via 6x Thunderbolt 2.
Het zijn geen SSD's maar gewoon flash chips op een PCB gesoldeerd, scheelt een hoop ruimte dus.Mizgala28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
[...]
Dat is wel heel erg klein, hoe krijgen ze daar in vredesnaam (gebaseerd op de huidige topmodel) 4x ssd in, 64gb ram, 2x 6 core xeons, 2x grafische kaart enz?!
Ik vraag mij wel af wat je in iOS7 op iPhone 4 verder zal missen op panorama modus, airdrop en siri?
EN dan maar hopen dat hij net zo soepel als iOS6 op de iPhone 4 draait.
De 2 graka's staan verticaal naast elkaar, de ram chips verticaal op de hoeken etc. Bekijk de website even, staan goede foto's van de internals op.
Lelijk is een mening, ik vind 'm bijvoorbeeld prachtig.TlighT schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:25:
Die nieuwe Mac Pro is eigenlijk best wel lelijk; die gaat vast net zo goed lopen als de Cube...
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Apple had toch maar even wat meer servers moeten inzetten voor het developer program
Je kan altijd restoren. Desnoods via DFU modusBlck schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:26:
[...]
Afgelopen versies stond ook van niet, maar tot nu toe altijd mogelijk geweest ;)! (Geen garantie, daarvoor moet je even afwachten..)
PM me voor meer info over UDID, mijne vandaag ook weer laten registreren.
Lukte met iOS 5 en 6 bij mij
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Cube is de mooiste macTlighT schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:25:
Die nieuwe Mac Pro is eigenlijk best wel lelijk; die gaat vast net zo goed lopen als de Cube...

Heb je nog wel garantie na het installeren van een beta op je toestel, of kunnen ze dat niet traceren bij Apple ?knny schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:27:
[...]
Je kan altijd restoren. Desnoods via DFU modus
Lukte met iOS 5 en 6 bij mij
Verwijderd
Raar dat de Retina Macbook Pro's niet geupdated zijn. Zouden deze in de komende weken een stille update krijgen?
Ze gokken bij de Pro wel erg sterk op Thunderbolt. Hopelijk betekend dat ook dat er nu eens wat meer zaken komen die dat ondersteunen, want het Thunderbolt aanbod is nog vrij dun gezaaid.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wil ook graag de beta installeren maar vind het wel belangrijk om te kunnen downgraden wanneer er problemen zijn. Weet iemand of dit lukt en hoe dit bij beta ios 6 ging?
Ging Apple er niet strenger op controleren of je wel daadwerkelijk een eligible developer account hebt? Ik kan me vaag iets erover herinneren, iets met UDID's en bèta's, maximaal aantal iPhones, etc? Ik wil iOS7 ook heel graag testen, maar ik wil geen risico's op gekke dingen lopen.
Volgens mij kan je niet downgraden.Bassie90 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:33:
Wil ook graag de beta installeren maar vind het wel belangrijk om te kunnen downgraden wanneer er problemen zijn. Weet iemand of dit lukt en hoe dit bij beta ios 6 ging?
Voor de Pro market is het niet echt een gok, het is net als Firewire gewoon de beste optie voor Pro-users en deze mensen zijn ook bereid daarvoor te betalen. Als je serieus reclame filmpjes maakt, muziek produceert enz. ga je niet lopen aanklooien met een 50,- externe HD. Dan geef je gewoon geld uit aan fatsoenlijke spullen welke je productiviteit verhogen en zichzelf dus binnen no-time terug verdienen.Ethirty schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:29:
Ze gokken bij de Pro wel erg sterk op Thunderbolt. Hopelijk betekend dat ook dat er nu eens wat meer zaken komen die dat ondersteunen, want het Thunderbolt aanbod is nog vrij dun gezaaid.
De Mac Pro is wel mooi, alleen ziet het er niet erg Apple uit. Jammer dat het plastic is. Ben benieuwd naar de prijzen. Heb liever dit dan een iMac.
Eerste persoon die via de developer portal de directe ispw's kan linken krijgt een koekje.
(Voordat iedereen gaat zeuren, ik heb een developer account, zonder account kan je ze niet downloaden)
(Voordat iedereen gaat zeuren, ik heb een developer account, zonder account kan je ze niet downloaden)
De enclosure is gewoon van aluminium....kx22 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:33:
De Mac Pro is wel mooi, alleen ziet het er niet erg Apple uit. Jammer dat het plastic is. Ben benieuwd naar de prijzen. Heb liever dit dan een iMac.
Keynote video nu live!
http://www.theverge.com/2...e-wwdc-2013-keynote-video
Hopelijk Developer Portal zo ook, die is nog aardig dood
http://www.theverge.com/2...e-wwdc-2013-keynote-video
Hopelijk Developer Portal zo ook, die is nog aardig dood
[ Voor 23% gewijzigd door Erulezz op 10-06-2013 21:35 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
As always hahaha, gelukkig voelt m'n rMBP nog up to date, was al bang dat ik nieuwe nodig had!
eindelijk een iOS update waar je U tegen zegt (naar mijn mening). Dingen die al jaren standaard zijn bij de concurrentie nu ook beschikbaar (control centre) en visueel eindelijk een flinke update. De icons zijn weliswaar nog statisch maar de multitasking, tabs in Safari en de overall look en feel zien er eindelijk weer "up to date" uit
helaas is het nog lang geen herfst
De held die hem op nieuwsgroepen zet, wordt mijn wallpaper voor de komende 24uurt1mmy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:33:
Eerste persoon die via de developer portal de directe ispw's kan linken krijgt een koekje.
Verwijderd
Van mij een heel blik vol koekjes!t1mmy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:33:
Ook geregistreerd developer...
Psssst. Iemand MacBook Air kopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 21:37 ]
Zonder UDID reg werkt het nog steeds nietBlck schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:36:
[...]
De held die hem op nieuwsgroepen zet, wordt mijn wallpaper voor de komende 24uur
Mijn geld lag ook al op de plank om uitgegeven te worden aan de macbook air 13'' met 8gb ram en 256 flashdrive.
Ik vraag mij af of het waard is om voor 150 euro extra ook de voor de i7 te gaan. wat vinden mijn mede tweakers?
1,3-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,6 GHz
1,7-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,3 GHz [+ € 150,00]
Ik vraag mij af of het waard is om voor 150 euro extra ook de voor de i7 te gaan. wat vinden mijn mede tweakers?
Verwijderd
En heeft een ban aan zijn been als hij hier een linkje zetBlck schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:36:
[...]
De held die hem op nieuwsgroepen zet, wordt mijn wallpaper voor de komende 24uur
Ik huil ondertussen evenVerwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Mooi dat developers wel UDID-reg hebben. Maar developers.apple.com rookt als een malle.
Ligt geheel aan gebruik, maar vermoedelijk niet. Compileren van code ed gaat natuurlijk profiteren, maar verder zou ik niet heel direct weten wat je aan winst boekt.Jinn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:38:
Mijn geld lag ook al op de plank om uitgegeven te worden aan de macbook air 13'' met 8gb ram en 256 flashdrive.
De avond is nog jong.t1mmy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Ik huil ondertussen evenDikke kans dat het hem vanavond niet gaat worden dan
Ach, elk jaar hetzelfde, tegen een uur of 1, half twee gaat het wel lukken; met wat geluk eerder maar reken er niet op
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af. Wat wil je er precies mee gaan doen?Jinn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:38:
MBP 2010 hier, vraag me toch af wat de system requirments zijn voor MaverickBlck schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:35:
[...]
As always hahaha, gelukkig voelt m'n rMBP nog up to date, was al bang dat ik nieuwe nodig had!
Dit topic gaat behoorlijk hard. Om te voorkomen dat je vraag ondersneeuwt, zou ik je aanraden om je vraag in een apart topic te zetten of in het Macbook Air topic. Geef dan wel meteen aan wat je ermee wilt gaan doenJinn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:38:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dank Vistu, en Rubinski.
In principe ben ik "aan het afbouwen" met gamen, dus dat zal er op een verdwaald potje starcraft en is een kijkje naar de nieuwe shooters niet veel meer van komen. Verder wil ik hem veel gaan gebruiken voor browsen en series kijken. Incidenteel is een SPSS berekening draaien of een paar vakantiefoto's oppoetsen.
Woeps, excuus Hoedje, ik zal mijn vraag in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
Hebben er meer mensen trouwens het gevoel van "sinterklaas avond"?
In principe ben ik "aan het afbouwen" met gamen, dus dat zal er op een verdwaald potje starcraft en is een kijkje naar de nieuwe shooters niet veel meer van komen. Verder wil ik hem veel gaan gebruiken voor browsen en series kijken. Incidenteel is een SPSS berekening draaien of een paar vakantiefoto's oppoetsen.
Woeps, excuus Hoedje, ik zal mijn vraag in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
[ Voor 18% gewijzigd door Jinn op 10-06-2013 21:45 ]
Het gaat inderdaad behoorlijk hard, geen idee of dit hier al gepost is, maar Engadget heeft een video van de nieuwe Mac Pro. Ik vind 'm prachtig!
http://www.engadget.com/2...pro-eyes-on-at-wwdc-2013/
Denk dan dat het je geld niet waard is; gamen is zo goed als zeker toch niet CPU bounded maar ligt de bottleneck in de IGP; SPSS vraag ik me af of die paar seconden dat geld waard is. Ik zou het niet doenJinn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:44:
Dank Vistu, en Rubinski.
Verwijderd
http://www.apple.com/mac-pro/Pimzm schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:44:
Het gaat inderdaad behoorlijk hard, geen idee of dit hier al gepost is, maar Engadget heeft een video van de nieuwe Mac Pro. Ik vind 'm prachtig!
Ook voor de pro's is er naar mijn idee nog niet bijster veel hoor. Externe PCI-E behuizingen? Erg beperkt in keuze en flink aan de prijs.ACRNM schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:33:
[...]
Voor de Pro market is het niet echt een gok, het is net als Firewire gewoon de beste optie voor Pro-users en deze mensen zijn ook bereid daarvoor te betalen. Als je serieus reclame filmpjes maakt, muziek produceert enz. ga je niet lopen aanklooien met een 50,- externe HD. Dan geef je gewoon geld uit aan fatsoenlijke spullen welke je productiviteit verhogen en zichzelf dus binnen no-time terug verdienen.
Vergeet niet dat alle andere (consumenten!) Mac's ook gebaat zouden zijn met meer keus in Thunderbolt randapparatuur. Mijn Mini (en straks ook wellicht mijn Air) heeft het nog vrij weinig nut voor. Hooguit een ethernet dongle
Damn, toch €1479 voor de Air die ik wil (13", i7, 8GB, 256GB)

Nog maar ren nachtje over slapen
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
In dat geval zou ik het niet doen. Je doet te weinig cpu intensieve taken om die i7 te rechtvaardigen.Jinn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:44:
Dank Vistu, en Rubinski.
Verwijderd
Ik kom op 1579 euro met die specsEthirty schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:46:
[...]
Ook voor de pro's is er naar mijn idee nog niet bijster veel hoor. Externe PCI-E behuizingen? Erg beperkt in keuze en flink aan de prijs.
Vergeet niet dat alle andere (consumenten!) Mac's ook gebaat zouden zijn met meer keus in Thunderbolt randapparatuur. Mijn Mini (en straks ook wellicht mijn Air) heeft het nog vrij weinig nut voor. Hooguit een ethernet dongle
Damn, toch €1479 voor de Air die ik wil (13", i7, 8GB, 256GB)
Nog maar ren nachtje over slapen
Gek, op de NL site staat de oude Pro nog, terwijl deze al een tijd niet meer leverbaar is.
* Ethirty gaat maar even op de US site kwijlen
* Ethirty gaat maar even op de US site kwijlen
Crap nog duurder, verkeerd geklikt kennelijk. Dat wordt 2 nachtjes slapen
[ Voor 43% gewijzigd door Ethirty op 10-06-2013 21:50 ]
#team_UTC+1
Apple Developer website doet het weer!
offtopic:
al is het maar een "We will be back soon" plaatje:P
Holy cow, dat is nog kleiner dan ik verwacht had.

Lijkt wel een beetje op R2D2:PSilversin schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:52:
[afbeelding]
beta.icloud.com werkt wel al. Kunnen we daar even mee spelen tot de developer site weer online komt 
edit:
voor de helft dan
voor de helft dan
[ Voor 14% gewijzigd door xiD op 10-06-2013 21:56 ]
67890
Ik zie geen "We will be back soon" plaatje... )-:Toppe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:52:
Apple Developer website doet het weer!
offtopic:
wauw, echt ontzettend mooi ding! , had gedacht dat die van glanzend zwart materiaal zou zijn, maar het lijkt ook op het aluminium van de iphone/ipadSilversin schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:52:
[afbeelding]
39
De kap mist, daarom dus.Fietsbel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:57:
[...]
wauw, echt ontzettend mooi ding! , had gedacht dat die van glanzend zwart materiaal zou zijn, maar het lijkt ook op het aluminium van de iphone/ipad
Apps doen enkel nog niet. Gemaakt in Sproutcore dat spul.xiD schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:54:
beta.icloud.com werkt wel al. Kunnen we daar even mee spelen tot de developer site weer online komt
edit:
voor de helft dan
Niet heel veel hoger dan een standaard DIMMSilversin schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:52:
[afbeelding]

#team_UTC+1
Zucht, zal het morgen ochtend beter gaan met het aanmelden?
Ik wil iOS 7!!!!!! haha:D
Devcenter schijnt online te komen... Krijg nu loginpage. Maar verder reageert de pagina niet meer..
Hoe verstandig is het om die beta op je vaste (enige) iphone te zetten?
Ik ook!Toppe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:00:
Zucht, zal het morgen ochtend beter gaan met het aanmelden?
OS X
Ik vond dat wat minder spannend... eigenlijk vrij weinig vernieuwing. Die kalender met reistijd is cool, maps wel grappig (vooral het delen naar iPhone) en notificaties leuke evolutie. Maar verder vond ik het vrij matig. Ze hadden ook geen grote vernieuwingen hoeven doen (geen Windows 7 naar Windows 8 praktijken. OS X is al een prima OS), maar er had wel iets meer ingezeten voor een grote update. Ook vreemd dat de interface nu afwijkt van iOS 7. Die nieuwe iconen en andere UI elementen zijn niet gelijk getrokken, vind ik een beetje een misser. Zeker voor een designtent als Apple.
MacBook Air
Wel tof, 12 uur accutijd
Mac Pro
Apart design, fucking dikke specs. Ik ben wel heavy gebruiker op Photoshop gebied maar dit ding is zelfs voor mij dikke overkill
iOS 7
Damn, prachtige update op UI gebied. Zoveel mooier, subtieler en gavere details dan de concurrentie. Heel slick gedaan. Qua features niet heel vernieuwend maar juist die kleine dingen zijn tof. Er stond ergens in kleine lettertjes sync van notificaties over al je devices, dat vind ik meer dan welkom, van die kleine dingen die je het leven makkelijker maken. Ik zeg: laat maar komen
Denk dat ik er niet ver langs zat:
Ik vond dat wat minder spannend... eigenlijk vrij weinig vernieuwing. Die kalender met reistijd is cool, maps wel grappig (vooral het delen naar iPhone) en notificaties leuke evolutie. Maar verder vond ik het vrij matig. Ze hadden ook geen grote vernieuwingen hoeven doen (geen Windows 7 naar Windows 8 praktijken. OS X is al een prima OS), maar er had wel iets meer ingezeten voor een grote update. Ook vreemd dat de interface nu afwijkt van iOS 7. Die nieuwe iconen en andere UI elementen zijn niet gelijk getrokken, vind ik een beetje een misser. Zeker voor een designtent als Apple.
MacBook Air
Wel tof, 12 uur accutijd
Mac Pro
Apart design, fucking dikke specs. Ik ben wel heavy gebruiker op Photoshop gebied maar dit ding is zelfs voor mij dikke overkill
iOS 7
Damn, prachtige update op UI gebied. Zoveel mooier, subtieler en gavere details dan de concurrentie. Heel slick gedaan. Qua features niet heel vernieuwend maar juist die kleine dingen zijn tof. Er stond ergens in kleine lettertjes sync van notificaties over al je devices, dat vind ik meer dan welkom, van die kleine dingen die je het leven makkelijker maken. Ik zeg: laat maar komen
Denk dat ik er niet ver langs zat:
Tom schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:47:
Ik ben erg benieuwd naar de richting waar ze heen gaan. Werk zelf als designer en is altijd interessant om te zien wat dergelijke merken doen. Ze zijn vaak een trendsetter voor anderen, zeker een merk als Apple.
Skeuomorph zullen ze wel vanaf stappen. Tot een paar jaar terug vond ik dat wel mooi, er zit tenslotte veel werk in om het echt te laten lijken. Maar die tijd is wel voorbij. De noodzaak is er nu ook niet meer. Been there, done that.
Het ontwerp zal we iets platter worden, maar ik denk niet dat ze Microsoft achterna gaan. Bij Microsoft is alles plat, alles vlak qua kleur, etc. Bij Metro heb ik altijd het gevoel dat ze zich er gemakkelijk vanaf willen brengen omdat ze snel met iets nieuws moesten komen. Ik vind het qua UX ook niet heel sterk, ze zijn erin doorgeslagen. Ze roepen hard dat het om typografie gaat, maar alle tekst is in normal of light. Ze vergeten dat bold ook een functie heeft. Als iets in Metro belangrijker is, dan moet je het maar groter weergeven. Al zie ik Apple ook steeds meer light varianten gebruiken (zelfs de banners van OS X en iOS 7 zijn in Helvetica Neue Ultra Light).
Ik verwacht dat UI design van Apple wel platter gaat zijn als nu het geval is, maar dat ze meer aandacht besteden aan subtiele details dan Microsoft. Eigenlijk zijn ze de afgelopen jaren al die richting ingegaan (zie Aqua en wat het nu is). Daarom denk ik dat OS X en iOS 7 meer evolutie zal zijn dan revolutie, maar wel zo grondig dat ze alles eens goed onder de loep hebben genomen om een eigentijdse UI neer te zetten. En hopelijk weer iets consistenter, het is de afgelopen jaren wat uit de pas gaan lopen.
Verwijderd
Niet zo. Maar goed. Backup gemaakt in iTunes en gaan! Wou eigenlijk op iPad zetten, maar dat feestje gaat niet door...Bassie90 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:04:
Niet, bij iOS 5 gehad dat mijn telefoon in 2 uur tijd de batterij leegtrok (en bloedheet werd), iOS 6 ook genoeg kleine dingen gehad om gek van te worden. Op je enige toestel zou ik het niet doen (zeker als bereikbaarheid een must is), denk ook dat er genoeg apps niet/slecht werken.Bassie90 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:04:
Helaas is de developerportal offline, ik denk dat het gigantisch druk is
Wel erg grappig om weer mee te maken, de laatste keer dat een iOS release zo populair was, was iOS4 vermoed ik? In ieder geval lijkt het me een prachtige update, je ziet dat er goed is nagedacht over de kleinste details. Dat 3D parralex effect van de UI bijvoorbeeld vind ik (in theorie) geniaal! Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt/aanvoelt..
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan de keynote is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.
Keynote
De Keynote is op maandag 10 juni en begint om 19:00.
Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.
Livestream
Vind je hier
Beta's en UDIDs
Zonder developer account heb je pech. Vragen om, handelen in of verwijzen naar handelaren in UDIDs wordt behandeld als posten van en vragen om warez.
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan de keynote is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.
Keynote
De Keynote is op maandag 10 juni en begint om 19:00.
Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.
Livestream
Vind je hier
Beta's en UDIDs
Zonder developer account heb je pech. Vragen om, handelen in of verwijzen naar handelaren in UDIDs wordt behandeld als posten van en vragen om warez.