Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Afbeeldingslocatie: https://devimages.apple.com.edgekey.net/wwdc/images/wwdc13-about-main.jpg

Apple World Wide Developer Conference

10 t/m 14 juni

WWDC staat weer voor de deur en zoals ieder jaar is het weer afwachten wat Apple ons gaat brengen. Een paar dingen lijken echter zeker:

- iOS 7 zal aangekondigd worden
- OS X 10.9 zal aangekondigd worden

WWDC blijft voornamelijk gericht op software en het zal niemand verbazen dat bovenstaande 2 OS'en aangekondigd zullen worden en virjwel direct daarna als beta verkrijgbaar zullen zijn.

Maar de belangrijkste vraag van allemaal is misschien wel: Apple nieuwe hardware tonen op WWDC?

Kijkend naar het verleden is gebleken dat WWDC regelmatig aangegrepen wordt om nieuwe producten te lanceren. De iPhone 3GS en iPhone 4 en de vorig jaar aangekondigde MacBook Pro retina 15" zijn enkele voorbeelden.

Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat de iPhones of iPads vernieuwd zullen worden. De iPhone is nog maar halverwege zijn cyclus en Apple heeft in Februari nog een 128GB versie van zijn iPad 4 uitgebracht.
Ook de MacBooks zijn onlangs nog voorzien van een 'klein' speedbumpje en Haswell is nog niet beschikbaar, dus ook daar worden geen nieuwe versies van verwacht.

Wat er echter wel al heel lang op de schap ligt is bv. de nieuwe Mac Pro. WWDC is traditioneel een conference voor de Mac Developers en zou dus de ideale plek zijn om een nieuwe Mac Pro aan het publiek te laten zien.

Iets wat echter ook tot de mogelijkheden behoort is Apple's 'iWatch'. Hoewel er nog weinig is uitgelekt zijn er wel een aantal aanwijzingen. Toen de 1e iPhone en iPad uitkwamen was er ook niks uitgelekt. Het WWDC logo heeft het jaartal in Romeinse cijfers staan, iets wat voornamelijk op klokken en horloges voorkomt. En het vierkante formaat doet terugdenken aan de iPod Nano 6G, die zeer populair was als horloge.
Het enige wat dit zou tegenspreken is het feit dat zowel de iPhone en iPad hun eigen event hadden bij hun aankondiging.

Kortom, er valt veel te speculeren en de komende weken zal er gegarandeerd meer informatie uitlekken.

Wat verwachten jullie?

offtopic:
vraagje aan de Mods; misschien een crosspost in iOS-device topic? Aangezien WWDC steeds meer in het teken van iOS komt te staan

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 25-04-2013 16:23 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik verwacht (hoop) toch een update voor de iPad mini. Met een retina scherm dan wel. Verder verwacht ik niets nieuws voor de iPhone en MacBook's. De geruchten dat apple een goedkope iPhone versie zou uitbrengen vind ik totaal niet iets voor Apple.
Een nieuwe Mac Pro zou wel heel vet zijn, kom maar op!

Verder komt er op den duur echt wel een iWatch en een iTV. Of die nu al aangekondigd word betwijfel ik. We gaan het zien, ben benieuwd!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar ben erg benieuwd naar iOS 7. Imho heeft Apple op de telefoonmarkt terrein verloren doordat de software innovaties achter zijn gebleven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten iOS 7 en OS X 10.9 is mijn hoop is gevestigd op Haswell MacBook's. Ik vermoed geen spectaculaire dingen op laptopgebied, gewoon een kleine platformupdate. Ik denk niet dat de niet-Retina MacBook Pro's dit jaar al verdwijnen, dat zal wel mid-2014 of later worden voordat de hele MacBook lijn weer op z'n kop gaat. Is juni realistisch voor een Haswell release?

Verder verwacht is geen grote dingen zoals Apple TV, iWatch of andere nieuwe productlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
In 2.5 minuten uitverkocht. Je zou maar willen gaan maar je moest even naar de wc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij wordt er weinig tot geen nieuwe hardware aangekondigd en staat deze WWDC volledig in het teken van software. Hoewel er wel iPad 5 behuizingen op duiken hier en daar. iPhone 5S sowieso pas in september/oktober. Wellicht een Siri voor the Netherlands :)F

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 16:50
Underworld schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:01:
Volgens mij wordt er weinig tot geen nieuwe hardware aangekondigd en staat deze WWDC volledig in het teken van software. Hoewel er wel iPad 5 behuizingen op duiken hier en daar. iPhone 5S sowieso pas in september/oktober. Wellicht een Siri voor the Netherlands :)F
De iPhone4s retina MacBook en nog wat. Met name dus updates maar er wordt nog best wel wat hardware gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik hoop dat ze het appletv platform opengooien. De huidige manier is het meer een hobby.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Waar ik op hoop voor de macbook pro

- Hasswel
- Deftige resolutie mogelijkheid in de 15" - 1920x1080
- Wireless AC technologie
- Upgrade mogelijkheid

Mijn bedoeling zou dus zijn een deftige i7 + hoge resolutie scherm
Zelf 16GB inbouwen en een SSD van 256GB.

Indien er bepaalde zaken niet zullen komen kijk in naar een lenovo/asus/sony/dell laptop met wel die mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gewoonlijk zullen de geruchten wel opstapelen en verwacht men bij elkaar een complete nieuwe Apple line-up waarbij vergeten wordt dat het een developers conference is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op een schaal van 1-10 van waarschijnlijkheid, schat ik het als volgt in:

9. iOS 7
8. Mac OS X 10.9
7. Nieuwe Mac Pro
7. Haswell-update voor de MacBook-lijn
5. Budget-iPhone (in verschillende kleuren, zie logo)
5. iWatch (interessant voor devvers)
5. Nieuwe iPad 5
4. iPad mini met retinascherm
3. Nieuwe reguliere iPhone (5S?)
2. Retina-varianten voor de MacBook Air
1. Apple televisie

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 12:55

Quakie

quakelen

Ik verwacht niet zoveel eerlijk gezegd. Tot nu toe is bekend dat er "nieuwe" dingen eraan komen maar dat we meer aan sept - dec moeten denken ipv juni..

Ik verwacht gewoon een mooie demo over:
IOS7
MacOSX 10.9
Beiden een release in Sept.

Misschien (er is pas een kleine speedbump geweest + prijscorrectie) dat ze ind hun macbook line update naar Haswell maar meer verwacht ik niet qua hardware...

Het is niet logisch op nu een iPad 5 of iPad mini 2 te lanceren. 1) ios7 niet klaar 2) periode niet handig

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:34:
Ik denk niet dat de niet-Retina MacBook Pro's dit jaar al verdwijnen
Ik vind de 13" niet-retina MBPs een vreemde keuze op dit moment.

Bij een budget tot 1500 zou ik eigenlijk altijd voor de MBA gaan, door het snelle Flash. Als je iets CPU-intensiefs doet, dan kies je voor een 13" MBP (maar je hebt dan een baggertrage harddisk).

Bij budgetten vanaf 1500, dan kan ik me nog voorstellen dat je voor een niet-retina 15" MBP gaat, omdat de eerste rMBP begint bij 2200.

Ik verwacht eigenlijk dat de 13" non-retina MBPs er snel uit gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door cerberusss op 03-05-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

ik denk dat 13" non-retina MBPs er juist helemaal niet snel uit zullen gaan omdat er nog steeds veel gebruik gemaakt wordt van de cd/dvd drive en het de verkoop van cd's/dvd's (weliswaar dalende is maar) nog altijd veel verkocht.
Contrary to our previous projection, we now think Apple will continue to make the MacBook Pro alongside the MacBook Air and Retina MacBook Pro because the 13” MacBook Pro remains the most popular product in the MacBook line. Also, there is still demand in emerging markets, where Internet penetration isn’t advanced, for optical disk drives.

KGI Securities analyst Ming-Chi Kuo
bron

[ Voor 17% gewijzigd door Underworld op 03-05-2013 16:30 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
Ik verwacht natuurlijk nieuws over IOS en OS X. Misschien een update voor de MacBookPro. In Juni kondigt Intel waarschijnlijk haar nieuwe processors aan. Misschien dat Apple ze dan al heeft of de levering al is begonnnen. De huidige pro loopt redelijk wat achter. De 13" kan zeker de boost van de niewe GPU van intels Haswell gebruiken.
Misschien nieuwe iWork? Ze hadden daar wel een vacature voor open staan kan ik mijzelf herinneren.
Ik kijk uit naar een mooie conferentie mits mogelijk live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Underworld schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:29:
omdat er nog steeds veel gebruik gemaakt wordt van de cd/dvd drive
Ik zou de 13" non-retina heel misschien nog aanbevelen vanwege de goedkope manieren om 'm uit te breiden, en om de zooi aansluitingen. Maar DVDs? Dat is voor mij althans al erg lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hayertjez schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:59:
Ik verwacht natuurlijk nieuws over IOS en OS X. Misschien een update voor de MacBookPro. In Juni kondigt Intel waarschijnlijk haar nieuwe processors aan. Misschien dat Apple ze dan al heeft of de levering al is begonnnen. De huidige pro loopt redelijk wat achter. De 13" kan zeker de boost van de niewe GPU van intels Haswell gebruiken.
Misschien nieuwe iWork? Ze hadden daar wel een vacature voor open staan kan ik mijzelf herinneren.
Ik kijk uit naar een mooie conferentie mits mogelijk live kijken.
Hoe loopt de MacBook Pro precies achter? En op wat dan? Zolang Apple nog steeds de courante Intel hardware in haar producten stopt kan er van achterlopen mijns inziens niet echt sprake zijn. Het enige vlak waarop Apple wat mij betreft de 13" MacBook Pro zou moeten verbeteren is het scherm, maar ik betwijfel ten zeerste of ze dat gaan doen. Het ding verkoopt nog steeds als een malle, en als het scherm in de 'instapper' te goed wordt, wordt het ook lastiger om mensen te 'upsellen' naar de retina modellen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cerberusss schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:31:
[...]

Ik zou de 13" non-retina heel misschien nog aanbevelen vanwege de goedkope manieren om 'm uit te breiden, en om de zooi aansluitingen. Maar DVDs? Dat is voor mij althans al erg lang geleden.
In diverse delen van de wereld -waar ook Macs verkocht worden- is breedband nog niet zo gewoon als hier. In die delen is 'even een nieuwe versie van OSX uit de app store halen' gewoonweg onmogelijk. Hetzelfde geldt daar voor (streaming) media. Voor die gebieden is de optical drive gewoon bittere noodzaak.

En voor de mensen die inderdaad geen optical drive meer nodig hebben, is er altijd nog de optie om de drive eruit te halen en een tweede harddisk te plaatsen. Flexibiliteit ten top. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Apple hier eens actief op in gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Whieee schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:57:
[...]

In diverse delen van de wereld -waar ook Macs verkocht worden- is breedband nog niet zo gewoon als hier. In die delen is 'even een nieuwe versie van OSX uit de app store halen' gewoonweg onmogelijk.
Een optical drive gaat daar niet bij helpen, Apple verspreid nieuwere versies van OSX alleen maar via de App Store....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zegato schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:01:
Op een schaal van 1-10 van waarschijnlijkheid, schat ik het als volgt in:

9. iOS 7
8. Mac OS X 10.9
7. Nieuwe Mac Pro
7. Haswell-update voor de MacBook-lijn
5. Budget-iPhone (in verschillende kleuren, zie logo)
5. iWatch (interessant voor devvers)
5. Nieuwe iPad 5
4. iPad mini met retinascherm
3. Nieuwe reguliere iPhone (5S?)
2. Retina-varianten voor de MacBook Air
1. Apple televisie
Veeeeeeeeel te optimistisch. Jij zit je op te maken voor een enorme teleurstelling.

WWDC is een developer, en dus software aangelegenheid. Dat ze een jaar of twee a drie daar uitzonderingen op gemaakt hebben voor iPhone (zeer belangrijk product) doet daar niet aan af.

Hou 't dus maar bij de eerste twee van je opties en de rest gewoon niet. Hoogstens een nieuwe Apple TV (de huidige variant, niet een volledige tv) indien ze die open gaan stellen voor app developers.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zer0 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:13:
[...]

Een optical drive gaat daar niet bij helpen, Apple verspreid nieuwere versies van OSX alleen maar via de App Store....
En hoe ongelofelijk handig zou het zijn als niet elke Mac in je huis/school/bedrijf die paar GB aan data hoeft te downloaden? Hoe handig zou het zijn als je (systeembeheerder) de installer downloadt, een DVD bakt met de installer erop, en die vervolgens op alle andere Macs installeert? Je moet alsnog wel wat data downloaden, maar minder.

(Overigens is er ook een optie waarbij je helemaal niets hoeft te downloaden, maar die optie creëert geen Recovery partitie en breekt daarmee nogal wat functionaliteit, zoals Find My Mac en FileVault.)

Daarnaast is er nog altijd software die op optical media komt, om het nog maar niet over muziek/video te hebben. Niet iedereen heeft 24/7 toegang tot degelijke streaming media diensten, usenet, torrents of uberhaupt breedband internet.

Ik gebruik zelf geen optical media meer, en mis het ontbreken van een optical drive in mijn rMBP dus niet. Ik kan me echter prima indenken dat een optical drive in andere delen van de wereld nog gewoon gemeengoed, of zelfs bittere noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Whieee schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:57:
is er altijd nog de optie om de drive eruit te halen en een tweede harddisk te plaatsen. Flexibiliteit ten top. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Apple hier eens actief op in gaat spelen.
Ik heb het idee dat flexibiliteit voor de consument meer in de USB-hoek zit. Maar het is een interessant idee. Het chassis van de MBP 13" is nog lang niet oud, en het zou een afbouw-optie kunnen zijn: fusion drive.

Maar ik vind het niet erg Apple-like. Dan krijg je een soort afsluitertje voor de sleuf waar de DVD in moest? Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:31:
[...]

Veeeeeeeeel te optimistisch. Jij zit je op te maken voor een enorme teleurstelling.

WWDC is een developer, en dus software aangelegenheid. Dat ze een jaar of twee a drie daar uitzonderingen op gemaakt hebben voor iPhone (zeer belangrijk product) doet daar niet aan af.

Hou 't dus maar bij de eerste twee van je opties en de rest gewoon niet. Hoogstens een nieuwe Apple TV (de huidige variant, niet een volledige tv) indien ze die open gaan stellen voor app developers.
Dat, en nog iets anders. Marketing.

Apple zou ongelofelijk stom zijn, om de WWDC keynote te gebruiken om ineens én een nieuwe Mac Pro, én MacBook Pro, én iPhone, én nieuwe iPad mini, én.. én .. én .. etcetera te releasen. Dat betekent namelijk slechts 1x media aandacht, slechts 1x met producten invloed uitoefenen op je beurskoers, slechts 1x het publiek kietelen.

Verspreid je dergelijke aankondigingen over een termijn van pakweg 3 maanden, lijkt het nog steeds alsof Apple voor Sinterklaas aan het spelen is, en hebben ze veel meer (en vooral: langer) media aandacht, en meer momenten om de beurskoers te beïnvloeden.

Een preview van een nieuwe OSX en iOS zal er zeker komen, WWDC is immers een software conferentie. Qua hardware verwacht ik niet zoveel. Misschien een (stille) upgrade naar Haswell voor de notebooks, maar dat kan ook prima net voor of net na de WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cerberusss schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:15:
[...]

Maar ik vind het niet erg Apple-like. Dan krijg je een soort afsluitertje voor de sleuf waar de DVD in moest? Ik weet het niet...
Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook de reden zijn dat Apple er niet zelf mee gaat komen, hoe jammer ik dat ook vind ;) Er zijn gelukkig prima aftermarket opties voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Whieee schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:10:
[...]

En hoe ongelofelijk handig zou het zijn als niet elke Mac in je huis/school/bedrijf die paar GB aan data hoeft te downloaden? Hoe handig zou het zijn als je (systeembeheerder) de installer downloadt, een DVD bakt met de installer erop, en die vervolgens op alle andere Macs installeert? Je moet alsnog wel wat data downloaden, maar minder.
USB key.....
Ik ben het met je eens dat opticals hun nut hebben in bepaalde situaties, maar OS upgrades horen daar niet bij..

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 06-05-2013 10:40 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zer0 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:39:
[...]

USB key.....
Ik ben het met je eens dat opticals hun nut hebben in bepaalde situaties, maar OS upgrades horen daar niet bij..
Nee, dat vind jij. Ik kies er persoonlijk liever voor om een NetInstall server te gebruiken, want dat is minder werk dan een USB key of een DVD. Dat jij van mening bent dat de ene manier beter/handiger is, wil echter niet zeggen dat elke andere manier ineens ongeldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:41
Wordt wel tijd voor een nieuwe look voor de Macbook. Kleine kans, want met de retina hebben ze weer iets "impossible" uitgehaald volgens hunzelf. Al vanaf 2008 is de gewone Macbook niet meer veranderd.
Denk dat ze tijdens de WWDC toch wel een upgrade geven aan de Macbooks. Verwacht geen Air met retina display, maar wel een Retina 13" met HD5100. Dat is toch een stapje hoger dan de HD5000 die ik in de Air verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
kx22 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:33:
Al vanaf 2008 is de gewone Macbook niet meer veranderd.
Je vind die plattere retina-versies geen verandering? Als je echt de looks bedoelt, dan moet ik zeggen dat ik niet per sé iets nieuws hoef. Ik vind dit aluminium mooi zat en telkens als ze iets nieuws verzinnen met de iPhone, vind ik het vaak geen verbetering (iPhone 4 glazen onderkant, iPhone 5 met z'n randjes die kapot gaan).
Whieee schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:23:
Nee, dat vind jij. Ik kies er persoonlijk liever voor om een NetInstall server te gebruiken, want dat is minder werk dan een USB key of een DVD.
Dat moet ik je nageven, als ik aan mijn vriendin vraag of ze een DVD-speler wil bij haar laptop, dan zegt ze "graag". Ze heeft nog bakken met DVDs die ze wil afspelen in de trein/auto.

[ Voor 31% gewijzigd door cerberusss op 06-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:31:
Dan lees je niet wat er eigenlijk staat. Dit is niet een lijstje van "dit gaat allemaal aan bod komen op de WWDC 2013". Dit is een lijstje van waarschijnlijkheid van geruchten. Hij heeft niet voor niets iOS en OS X het hoogst op die lijst geplaatst en de lijst voorzien van cijfers.
Men zou nu toch zo onderhand wel moeten weten dat het voorspellen een hele sport en happening is geworden. Niemand weet het tot het op de keynote zelf wordt aangekondigd. Als we in de historie gaan kijken zien we vaak genoeg dat er een bepaalde logica wordt gevolgd en deze ineens wordt doorbroken. Wat zegt ons dat? Juist, dat er geen touw aan vast te knopen is. Moeten we er dus ook veel van gaan verwachten? Nee.

Afgezien hiervan is hardware een vrij belangrijk onderdeel bij development. Software en hardware kunnen niet zonder elkaar en dat hebben we in het verleden diverse malen al gezien. Bepaalde hardware (voornamelijk bij iOS) maakt weer bepaalde zaken mogelijk (iets als lightning zou daar een grote rol in kunnen spelen; denk aan medische en chemische toepassingen). Het is dus niet alleen maar een software aangelegenheid, wel eentje waarbij het hoofdzakelijk om de software gaat.
Zer0 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:39:
USB key.....
Voor de meesten hier zal het voor thuis niet van belang zijn met die snelle internetverbindingen en de beperkte hoeveelheid Macs (1 a 2 stuks). Voor de systeembeheerders die OS X Server gebruiken ook niet (daar heb je immers NetInstall voor). Voor andere doelgroepen kan zo'n stick of cd/dvd een veel beter alternatief zijn. Of het nou om een applicatie, een compleet OS of alleen maar een update gaat maakt in dit geval echter weinig uit. Het voordeel van 10.7 was dat je het destijds nog los op usb stick kon verkrijgen als je het niet via de MAS wilde downloaden. Het is jammer dat die optie is verdwenen. Gelukkig kun je met 10.8 echter nog wel steeds zo'n stick maken. Verwacht niet dat dit met 10.9 en hoger zal gaan wijzigen. 10.8 heeft de toon gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 06-05-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik vind het logo van de WWDC wel interessant.

Het lettertype en overall uitstraling duidt op een nieuwe interface (waarschijnlijk voor iOS natuurlijk). Het gebruik van de romeinse cijfers hint naar een horloge. De kleurtjes kunnen duiden op verschillende kleuren iPhones maar ik verwacht niet dat er überhaupt iPhones aangekondigd gaan worden. Zie nu dat dit ook al in de TS staat, maar feit blijft dat ik benieuwd ben wat er van deze aanwijzingen uit gaat komen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Muthas op 06-05-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:30:
[...]

Dan lees je niet wat er eigenlijk staat.
Jawel. Want hij geeft meerdere items een hoge waarschijnlijkheid. Dus hij zit er óf goed naast, óf hij heeft gelijk dat er veel komt. Ik zet in op het eerste.
Men zou nu toch zo onderhand wel moeten weten dat het voorspellen een hele sport en happening is geworden.
En men zou dan toch moeten weten dat lijstjes van twintig zaken die elk een zaal op zich vol kunnen krijgen compleet onrealistisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nog niet genoemd; -ac wifi. Ik verwacht na afloop van de WWDC wel een stille update van de Airport gear en tijdens de WWDC eventueel ook wat nieuwe features die hier 'gebruik' van kunnen maken. In de zin; als 'het' er is, gaan ze vertellen dat het geweldig is en je het wilt hebben. Nieuwe iPhone en iPad verwacht ik later dit jaar ook met de -ac standaard.

Geen ramp als niet alle macs meteen die nieuwe standaard hebben, maar ik denk wel dat Apple binnen een half jaar na introductie alle modellen zal willen updaten. Volgens mij hangt er wat dat betreft veel van de levertijd van Haswell af.

Ik ga niet zeggen dat er deze zomer nieuwe iMacs zijn, maar ik denk ook niet dat Apple er voor zou terugdeinzen om de iMac zomaar te updaten als ze de chips kunnen krijgen. Apple heeft in het verleden al meer dan eens schijt gehad aan het feit dat een vorig model nog niet zolang uit was (dan wordt het gewoon een stille update). Daarbij hebben ze hun hardware ook al vaker kort na de introductie van nieuwe chips ge-update.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Tektoon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:58:
Nog niet genoemd; -ac wifi. Ik verwacht na afloop van de WWDC wel een stille update van de Airport gear
Dan zou een wireless backup via Time Machine nog sneller gaan dan nu via een USB2 kabeltje :-)

Maar men kan dat voor de Airport, Time Capsule en Airport Express moeilijk een stille update maken, toch? Het is wel degelijk een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nou ja, ik verwacht eerder een presentatie over nieuwe software features die de nieuwe wifi standaard kunnen gebruiken en eventueel het kort noemen van de hardware upgrades, dan een uitgebreide Airport Extreme show. Naast de introductie van nieuwe Macbooks is het updaten van de Airport hardware al snel 'stil', zeg maar.

Ik weet ook niet of ze alles op tijd afkrijgen. Er zijn recent een paar berichten verschenen waar in stond dat ze in tijdnood zitten. Als er software features missen kan dat ook gevolgen hebben voor de manier waarop de hardware eventueel gepresenteerd gaat worden.

Wat ik me afvraag is dit; gaan de Haswell iMacs nog een Nvidia chip hebben, of gaat Apple bijvoorbeeld alle 21,5 inch modellen met alleen Iris Graphics leveren? Als ik Anand goed begrijp kan de high-end versie uit de Iris lijn zich meten met de Nvidia 650m die nu in de iMac hangt en die ook te vergelijken is met de 'nieuwe' 750m. Maar misschien zit ik er helemaal naast...

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik gok ook puur op software.
Haswell gaat nog niet klaar zijn om al in de laptops te zitten. En zoals eerder aangehaald gebruiken ze dit niet om alles te presenteren.

Een nieuw OS voor beide platformen is al een knappe aankondiging. Zeker omdat we met 7 veel verwachten.
De iPhone 5S of de upgrade van de iPad mini is het enige dat ik zou verwachten. Al lijkt het me logischer dat Apple nieuwe systemen uitbrengt MET de nieuwe software.

Zoveel geruchten. De iPad mini wordt nu al maanden elke week verwacht en nu is het plots rustig geworden omdat hij maar niet kwam.

My 2 cents:
iPad mini voor tegen de kerstperiode.
iPad 5 September?
Haswell upgrade in de laptops ook pas voor Augustus, September. Gewoon kijkende naar intel zijn release.
iPhone 5S misschien op de conferentie voorgesteld, dno.

Apple is super vaag qua release :p zeker nu met onze nieuwe CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 26-09 10:19
iOS7 en OS X 10.9 sowieso, voor de rest hoop ik op het horloge van apple, alle andere hardware ben ik reeds in voorzien

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:57:
Jawel. Want hij geeft meerdere items een hoge waarschijnlijkheid. Dus hij zit er óf goed naast, óf hij heeft gelijk dat er veel komt. Ik zet in op het eerste.
Dan maak je dus nog steeds dezelfde denk- en leesfout. Dat er meerdere items met een hoge waarschijnlijkheid op een lijstje staan betekent nog niet dat iemand verwacht dat ze ook allemaal aan bod zullen komen. Het lijstje is niets meer en niets minder dan een lijstje van waarschijnlijkheid dat een bepaald onderwerp op de WWDC zou kunnen worden behandeld. Het is nog steeds niet datgene wat jij denkt. Je moet dit lezen als zijnde kansberekening. Zoiets doe je ook bij risicomanagement. Dan maak je ook van dit soort lijstjes die je bijv. rangschikt op "kans". Dat wil nog niet zeggen dat je verwacht dat al die genoemde risico's zich ook daadwerkelijk voor gaan doen. Die lijsten gebruik je om je prioriteiten te kunnen stellen en bepaalde beslissingen te nemen.
En men zou dan toch moeten weten dat lijstjes van twintig zaken die elk een zaal op zich vol kunnen krijgen compleet onrealistisch zijn?
Nee want zie uitleg hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:06:
[...]
Zoiets doe je ook bij risicomanagement. Dan maak je ook van dit soort lijstjes die je bijv. rangschikt op "kans". Dat wil nog niet zeggen dat je verwacht dat al die genoemde risico's zich ook daadwerkelijk voor gaan doen. Die lijsten gebruik je om je prioriteiten te kunnen stellen en bepaalde beslissingen te nemen.
Ja ho daar. Hoe meer zaken een hoge kans hebben voor te komen, hoe zekerder het wordt dat steeds meer van die zaken voor gáán komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:28
Er is mij wat opgevallen, of er enige logica in zit, dat laat ik erbuiten, hetgeen we hier doen is en blijft voorspellingen in mijn ogen.

De reclame leus om het zo te noemen van Apple is op de front page van apple al geruime tijd.

Al het goede kom in tweevoud
Two sizes do it all

Dit wel enkel over de Ipad.

Dit doet mij vermoeden dat ze met meer producten een keuze introduceren.

Zo zijn er 2 macbook airs 11+13
2 macbook pro's 13+15
2 macbook retina's 13+15
2 ipads 8+10
2 imac's 21,5 +27

Daarom vermoed ik het volgende:

OSX en iOS zullen gelijk gelanceerd worden

Zodra de volgende generatie Iphones geintroduceerd worden, is er een grotere kans dat er inderdaad 2 opties komen. Dit kan ook 5 + de opvolger zijn. (4 + 4s vervallen dan beiden).

Natuurlijk zijn dit al behoorlijke inkopers.

Het gaat meer om mijn algemene verwachting dat men vaker in "koppels" zal gaan werken en introduceren.

Hoe denken jullie daar over? Zou er een kern van waarheid in deze redenatie kunnen zitten en hoe waarschijnlijk achten jullie dat?

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
- Nieuwe Macbook Air
- iOS 7
- OSX 10.9
(- iWork)

That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Mijn voorspellingen op basis van de vele geruchten:
  • iPhone 5S in verschillende kleuren
  • iPhone 6
  • iOS 7
  • osx 10.9
  • nieuwe Macbook AIR
  • nieuwe Mac Pro
  • nieuwe Macbook Pro
  • iRadio
  • iPad Mini 2
  • iWatch
Zal wel te veel zijn maar zal vast wel iets uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:43:
Ja ho daar. Hoe meer zaken een hoge kans hebben voor te komen, hoe zekerder het wordt dat steeds meer van die zaken voor gáán komen.
Zoals uitgelegd is dat dus complete bullshit. Een hoge kans op voorkomen zegt niet meer dan dat. Het zegt dus niets over hoeveel er tegelijkertijd voor gaan komen. Dat is namelijk een apart risico en definieer je dan ook als zodanig ;) Je zoekt er in ieder geval veel te veel achter en doet nu niet veel anders als iemand (onterecht) afzeiken. Hou het gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik hoop op de aankondiging van een nieuwe versie van Logic. De huidige versie (9) is al weer bijna drie jaar oud en ze beginnen nu toch wel een beetje achter te lopen op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Queenfanmichel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:35:
Mijn voorspellingen op basis van de vele geruchten:
  • iPhone 5S in verschillende kleuren
  • iPhone 6
  • iOS 7
  • osx 10.9
  • nieuwe Macbook AIR
  • nieuwe Mac Pro
  • nieuwe Macbook Pro
  • iRadio
  • iPad Mini 2
  • iWatch
Zal wel te veel zijn maar zal vast wel iets uitkomen.
Als je geluk hebt gaat 10% van je punten aangekondigd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19

PBP

Verwachtingen zijn weer veel te hoog inderdaad. Als er al hardware word aangekondigd zal dit vermoedelijk alleen een specbumpje zijn van Macs met Haswell. WWDC is voornamelijk een software event. Alle geruchten wijzen uit naar nieuwe iPhones en iPads tegen verderop in het jaar, niet tijdens deze WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
DJH schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:49:
[...]

Als je geluk hebt gaat 10% van je punten aangekondigd worden ;)
Daar ga ik voor, iOS 7, OSX. 10.9, en de iPhone zal zeker aangekondigd worden de rest is extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Queenfanmichel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:31:
[...]

Daar ga ik voor, iOS 7, OSX. 10.9, en de iPhone zal zeker aangekondigd worden de rest is extra ;)
Hoe kom je erbij dat de iPhone zeker is? Niks wijst op een snelle release. Het is logischer dat de nieuwe iPhone rond de tijd van iOS7 release uitkomt ergens in de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
De afgelopen jaren zijn vrij duidelijk geweest qua hardware release. Als er nieuwe hardware komt lekken er weken van te voren al details over uit. Vooralsnog is er nog helemaal niks uitgelekt.

Dus het enige dat ik verwacht qua hardware is de Haswell architectuur voor de MacBooks en misschien de iMacs.

Verder misschien een update van iWork dat het na 4 jaar echt nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Zolang men dit maar fixt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0u35Fj9iExabIIvoSK400Krt/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s2nwO41VWgp77EbcNSt9gom1/full.png

:X

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Ik zie niet wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Het niet weg kunnen klikken van de update notification en het verschijnen van de horizontale scrollbalk nét als je de laatste file wil selecteren

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah oké.
Ik kan me voorstellen dat dat vervelende dingen zijn, maar waarom niet gelijk updaten? Die updates duren hooguit 5 minuten (op mijn systeem althans). Ik kan me herinneren dat je ook een fors systeem hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
En voor je andere probleem: scrollbars op altijd zichtbaar zetten. (al is het nog steeds een bug in mijn ogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwacht er niet teveel van, hoe meer je er van verwacht hoe meer het tegenvalt.

Ik blijf erbij dat het gewoon een leuke keynote wordt waar ze IOS7 en 10.9 reviewen. Allemaal na zomer beschikbaar. Tegen die tijd lanceren ze tijdens een nieuw event de iPhones en iPads.
Als er nieuwe hardware wordt gelanceerd zal het waarschijnlijk een macbook air zijn. Heel misschien met retina versie erbij.

In juli wordt gewoon met een kleine communicatie de speed bumb gelanceerd voor overige (macbooks, imacs, etc).

kortom.... niks spannends..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Het feit dat ik over dit soort futiliteiten zit te zaniken, geeft eigenlijk al aan hoe goed het OS is :P

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ik hoop dat gerucht waar is en dat Finder onderhanden wordt genomen.

Thuis werk ik inmiddels sinds eind 2008 met os x en op werk met win7. Na al die jaren zie ik nog steeds niet wat os x zo goed maakt? Ik wil geen eindeloze discussie starten, maar zou het wel willen weten.
Ik zie dagelijks dat er een programma hangt, beachballs etc. Tuurlijk het crasht niet, maar ja dat doet win7 ook niet bij me.

Persoonlijk vind ik bijv10.5/10.6 beter dan 10.8. Als ik 10.8 ga vergelijken met win7 wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Quakie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
ik hoop dat gerucht waar is en dat Finder onderhanden wordt genomen.
Thuis werk ik inmiddels sinds eind 2008 met os x en op werk met win7. Na al die jaren zie ik nog steeds niet wat os x zo goed maakt? Ik wil geen eindeloze discussie starten, maar zou het wel willen weten.
Ik zie dagelijks dat er een programma hangt, beachballs etc. Tuurlijk het crasht niet, maar ja dat doet win7 ook niet bij me.
Persoonlijk vind ik bijv10.5/10.6 beter dan 10.8. Als ik 10.8 ga vergelijken met win7 wordt het lastig.
De beachballs heb ik ook gehad, inmiddels opgelost. Verder nooit problemen gehad, weinig crashes. Maar wat nog veel beter is: geen virussen, vertraagd OS ondanks dat het hele systeem bol staat van de programma`s (en om die discussie uit de weg te gaan: daar heb ik niets voor hoeven doen itt windows)
Daarnaast een workflow die voor mij veel beter werkt :)

Maar ben het met je eens dat de Finder wel erg beperkt is, het voldoet maar niet meer dan dat.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je kan er op klikken en dan naar rechts vegen. Dan is het ook weg.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Destianto schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:38:
[...]
Je kan er op klikken en dan naar rechts vegen. Dan is het ook weg.
Dat kan best, maar als ik de update onder mijn (admin) account heb door gevoerd mag ik er toch eigenlijk wel vanuit gaan dat de rest van de accounts deze melding niet meer krijgen.

Helaas krijg ik toch elke keer een van mn kinderen of mn vrouw in paniek naar me toe, HEEEEEUUULLLP er is een update wat moet ik doen!? :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
We gaan in ieder geval geen nieuwe iPads krijgen. Alle APR's hebben net nieuwe reclame posters/banners gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads//2013/05/ipadios7.png

Aangezien de iPads hierop nog hetzelfde zijn mag je er wel vanuit gaan dat ze geen nieuw reclame materiaal de wereld in gaan brengen als er over 2 weken nieuwe aangekondigd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd. Zodra iOS7 uitkomt zullen er wel nieuwe iPhones/iPads uitkomen. Ik hou het gewoon specbumpje Macs, iOS7,OSX10.9 en eventueel nog een nieuwe iWork of iLife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat ze met een nieuwe macbook air komen, alle apparaten krijgen wireless a/c, nieuwe timeport en overige netwerk apparatuur ook met a/c en een aankondiging van ios 7 en macosx 10.9 . Beta's direct beschikbaar en de volledige versies in het najaar met de aankondiging van de nieuwe iphone.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
We gaan in ieder geval geen nieuwe iPads krijgen. Alle APR's hebben net nieuwe reclame posters/banners gekregen:
[afbeelding]

Aangezien de iPads hierop nog hetzelfde zijn mag je er wel vanuit gaan dat ze geen nieuw reclame materiaal de wereld in gaan brengen als er over 2 weken nieuwe aangekondigd zouden worden.
Deze mini zou best een retina scherm kunnen hebben toch? Al het goede komt in tweevoud...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
BillSpaarbank schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:00:
[...]

Deze mini zou best een retina scherm kunnen hebben toch? Al het goede komt in tweevoud...
Dat denk ik niet. iOS-devices krijgen -naar alle waarschijnlijkheid- in de herfst pas een update. WWDC is echt een developer conference. Verder wordt er mijns inziens geen nieuwe hardware geïntroduceerd met uitzondering van een update voor de Mac line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik mag hopen dat OS X 10.9 komt. Begin OS X 10.8 inmiddels zat te worden wat stabiel werken betreft. Voor 10.7 waren er veel meer updates. Zo ook voor iOS. Ik heb het idee dat ze qua updaten erg stil liggen...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is toch juist goed, dat betekent dat er weinig te patchen valt. ;)
Ik heb zelf nergens last van, 10.8 werkt als een trein. Tientallen beter dan 10.7, dat was echt een tussenstation van niks..

Ik hoop zelf op iOS 7. iOS is nog steeds mijn favoriete mobiele platform, maar een xtje een andere look is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik hoop dat ze ook eens serieus werk van iWork gaan maken. Zeker nu MS de nieuwe office in the cloud bij iedereen als update aanbied (wat het niet is). Misschien een leuke slag te slaan. Verder OSX 10.9 en IOS 7 idd (vooral laatste erg benieuwd naar, IOS 6 voelt verouderd aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:08:
Ik mag hopen dat OS X 10.9 komt. Begin OS X 10.8 inmiddels zat te worden wat stabiel werken betreft. Voor 10.7 waren er veel meer updates. Zo ook voor iOS. Ik heb het idee dat ze qua updaten erg stil liggen...
Stil liggen valt wel mee. 10.8.4 is al aan zijn 8e beta toe en zal vermoedelijke uitgebracht worden rond de WWDC. En OSX 10.9 is al min of meer aangekondigd voor de WWDC. Heb sinds 10.8.2 eigelijk geen grote problemen meer gehad, erger me alleen rot aan die lederenrandjes bij sommige apps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
PBP schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:41:
[...]

Stil liggen valt wel mee. 10.8.4 is al aan zijn 8e beta toe en zal vermoedelijke uitgebracht worden rond de WWDC. En OSX 10.9 is al min of meer aangekondigd voor de WWDC. Heb sinds 10.8.2 eigelijk geen grote problemen meer gehad, erger me alleen rot aan die lederenrandjes bij sommige apps :+
Idd, dat was 10jr geleden leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

-TheNose- schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Idd, dat was 10jr geleden leuk...
Gaat ook wel verdwijnen met Ive aan het roer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nieuwe cinema display? De huidige met zijn forse prijs is toch wel aan vervanging toe, zeker nu je ziet dat het met de nieuwe iMac dus wel dunner kan.

En hopelijk een nieuwe 15" mbp retina, kan ik mooi mijn imac inwisselen voor de combo 15"mbp + cinema display ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:50
Zegato schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:45:
Het niet weg kunnen klikken van de update notification en het verschijnen van de horizontale scrollbalk nét als je de laatste file wil selecteren
Je kan die notification gewoon weg schuiven ;) Klik, hold and just swipe (of met 3 vingers swipen op touchpad, indien ingesteld).
En de horizontale scrolbalk kan je makkelijk oplossen door de venster gewoon iets breder in te stellen :+

[ Voor 19% gewijzigd door ASNNetworks op 30-05-2013 10:12 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
wellicht toch een budget iPhone? Gezien de nieuwe budget iPod touch?

http://www.onemorething.n...de-budget-ipod-touch-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

crazylegs schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:42:
wellicht toch een budget iPhone? Gezien de nieuwe budget iPod touch?

http://www.onemorething.n...de-budget-ipod-touch-uit/
Geruchten gaan al een tijd maar die hoef je bij de WWDC niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Meneer Dalrymple heeft zijn zegje gedaan:
http://www.loopinsight.com/2013/05/29/wwdc-expectations/

Macs, OS X en iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08-2024

MPP

Het is een developer conference. Qua hardware verwacht ik alleen developer hardware waaronder:
-Mac Pro
-Thunderbolt display

De 27" iMac is er nu al een tijdje, en in het verleden volgde daarna een Thunderbolt update. Die is ook hard nodig. Ik verwacht dezelfde dikte als 27" iMac met 3xUSB 3.0, 2xThunderbolt aansluiting en native MagSafe 2 aansluiting. Geen retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:16
iOS 7 (inclusief beta voor developers).
OSX 10.9 (inclusief beta voor developers).
Siri (verbeteringen en naast iOS ook OSX).
iCloud meer en betere services (ook online).

Haswell in alle Macs (MacBook Air, MacBook Pro (Retina), Mac Mini, iMac).
Thunderbolt Display met het zelfde nieuwe productieproces als de iMac.

Hopelijk een nieuwe Mac Pro.

Geen iPhone, iPad (Mini), Apple TV, iPod, iWatch, iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Je vergeet volgens mij nog Retina in alle Macs (die ook nu in de MacBook Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Tha BasZ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:20:
Je vergeet volgens mij nog Retina in alle Macs (die ook nu in de MacBook Air).
Not gonna happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Waarom denk je van niet?

Om de onderscheid met Retina MacBook Pro beter te houden?

Of is een Retina display "te duur" om in de "goedkope" Air te stoppen?

[ Voor 30% gewijzigd door Tha BasZ op 30-05-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Prijs is dan veel te hoog. Op den duur zullen alle MacBooks natuurlijk wel retina krijgen en verdwijnen de 'normale' MacBooks. Maar nu nog niet. En inderdaad wat je zegt onderscheid.

Wil zelf graag een 13inch met retina maar die prijs en specs vallen mij tegen. Die MBP13 met 1280x800 schermpje begin ik niet meer aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 06:49
PBP schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:28:
Prijs is dan veel te hoog. Op den duur zullen alle MacBooks natuurlijk wel retina krijgen en verdwijnen de 'normale' MacBooks. Maar nu nog niet. En inderdaad wat je zegt onderscheid.

Wil zelf graag een 13inch met retina maar die prijs en specs vallen mij tegen. Die MBP13 met 1280x800 schermpje begin ik niet meer aan :X
Ik twijfel zelf enorm tussen de MacBook Air 13 inch en de MacBook Pro Retina 13 inch. Ik wacht even af wat Haswell brengt. An sich is de Pro denk ik de meerprijs wel waard, maar alle reviews wijzen op de mindere grafische prestaties in de retina-versie van nu. Ik hoop dat Haswell dat zal verbeteren. Anders wordt het alsnog de Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

DwightKSchrute schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:35:
[...]

Ik twijfel zelf enorm tussen de MacBook Air 13 inch en de MacBook Pro Retina 13 inch. Ik wacht even af wat Haswell brengt. An sich is de Pro denk ik de meerprijs wel waard, maar alle reviews wijzen op de mindere grafische prestaties in de retina-versie van nu. Ik hoop dat Haswell dat zal verbeteren. Anders wordt het alsnog de Air.
Ik hoop het ook, vind het eigelijk niet kunnen als je ruim 1500euro neerlegt en hij presteert nog matig. Ben sowieso geen fan van 1gen producten. Dus kijk het allemaal wel even aan tot het wel allemaal goed werkt. Ik wacht de reviews af mocht Haswell komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja same here...

Wacht even de WWDC en dan beslis ik...

Het gewicht e.d. telt voor mij ook zeker mee en neig nu meer naar de Air...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37

rammes

koekebakker 1e klas

revox862 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:12:
iOS 7 (inclusief beta voor developers).
OSX 10.9 (inclusief beta voor developers).
Siri (verbeteringen en naast iOS ook OSX).
iCloud meer en betere services (ook online).

Haswell in alle Macs (MacBook Air, MacBook Pro (Retina), Mac Mini, iMac).
Thunderbolt Display met het zelfde nieuwe productieproces als de iMac.

Hopelijk een nieuwe Mac Pro.

Geen iPhone, iPad (Mini), Apple TV, iPod, iWatch, iTV.
wat betreft de software wordt de weg vrijgemaakt voor de itv. idd siri die meer kan en wieweet wat nogmeer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:16
Inderdaad. De Air is een heel ander soort laptop.

Ik verwacht dit jaar geen iTV en misschien helemaal wel niet. Tim Cook blijft het een "area of extreme intrest" noemen, maar ik betwijfel of de Amerikaanse kabelmaatschappijen Apple toestaat een TV uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
PBP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Hoe kom je erbij dat de iPhone zeker is? Niks wijst op een snelle release. Het is logischer dat de nieuwe iPhone rond de tijd van iOS7 release uitkomt ergens in de herfst.
Als je de geruchten mocht geloven en de paar gelekte onderdelen zag ging ik ervan uit dat, tot de 4 was de intro tijdens het WWDC. De eerste tijdens MacWorld en pas de 4S en 5 in september, het is inmiddels voor mij ook geen zekerheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
Gezien de trend die de Retina's gezet hebben met het verwijderen van de Superdrive, denk ik dat deze trend langzaam wordt doorgezet.

Ik verwacht dat de entrylevel Macbook de Air gaat worden. En uiteindelijk de gewone Macbook Pro wordt uitgefaseerd.

Op WWDC? Te vroeg denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hopelijk eindelijk zwarte toetsen in het draadloze toetsenbord :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Volgens MacRumors is de voorraad Mac Pro's aan het slinken, nieuwe Mac Pro's tijdens WWDC???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Queenfanmichel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:17:
Volgens MacRumors is de voorraad Mac Pro's aan het slinken, nieuwe Mac Pro's tijdens WWDC???
Kans is aanwezig, hij is sinds vorige week ook van de apple site verdwenen. Dat hij dit jaar komt is bijna wel zeker aangezien Tim Cook dat gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
PBP schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Kans is aanwezig, hij is sinds vorige week ook van de apple site verdwenen. Dat hij dit jaar komt is bijna wel zeker aangezien Tim Cook dat gezegd heeft.
De Mac Pro is alleen verdwenen in Europa wegens de EU-regelgeving. Hij voldoet niet aan de milieu voorwaarden of zoiets was het. De opmerking van Tim Cook kwam ook niet veel later dat in 2013 een nieuwe versie zou uitkomen om wel te voldoen aan de EU-regelgeving.

Ik verwacht het volgende van de WWDC:
- OS X 10.9 (natuurlijk)
- iOS 7 (natuurlijk)
- Alle Mac's met een Hashwell update.
- nieuwe Mac Pro
One more Thing: Watch concept (iWatch?)

De MacBook Pro Retina heeft mij afgelopen jaar zeer verrast en wil graag mijn MacBookPro 17" early 2011 ' inwisselen' voor een 15" Retina. Na een jaar zijn de kinderziektes er wel uit en is een Hashwell update de voor mij nog ontbrekende stap. Laat maar komen! Ik koop 'm wel 8)

Kijkend naar het WWDC-logo moet er wel een nieuw hardware product komen. Logische redenatie: 2007 iPhone (the new big thing), iPad 2010 (the next big thing), iNogwat 2013 (the next next big thing).
Hmmm iTV dan pas in 2016? haha

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
ajpohv schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:38:
[...]

De Mac Pro is alleen verdwenen in Europa wegens de EU-regelgeving. Hij voldoet niet aan de milieu voorwaarden of zoiets was het.
Had te maken met de Europese veiligheidsregels zo zouden enkele poorten in de computer niet goed beveiligd zijn en zijn de ventilatoren in het apparaat open, wat tegenwoordig ook verboden is.

Maar de voorraad zou slinken dus een nieuwe Mac Pro zou tot de mogelijkheden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
PBP schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:10:
[...]

De Mac Pro is al sinds 1 maart uit de Europese Apple Store verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Queenfanmichel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:38:
[...]

De Mac Pro is al sinds 1 maart uit de Europese Apple Store verdwenen.
Ow mijn fout, ik las dat hij deze week pas was verwijderd. Had wel gelezen over dat veiligheidsdingetje. Het is eigelijk best vreemd dat Apple dat ding gewoon al een paar jaar links laat liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Een nieuwe dag, dus nieuwe geruchten :P

Slimmer 13" Retina MacBook Pro, Dual Mic MacBook Air Expected at WWDC
KGI Securities analyst Ming-Chi Kuo, who has proven to have relatively reliable information over the past several years, released a new research note last week highlighting his expectations for changes to Apple's notebook lineup at next week's Worldwide Developers Conference (WWDC). With Intel preparing to launch its latest Haswell processors this week, Apple will be able to make significant upgrades to at least part of its notebook lineup, but additional changes appear to be in store as well.

Among the most interesting predictions from Kuo is word that the 13-inch Retina MacBook Pro will see a slightly slimmer design, as well as an improved camera. Kuo had indicated as long ago as January that Apple would be tweaking the design of the Retina MacBook Pro this year, despite having just introduced the form factor last year.

We expect the 13"Retina MacBook Pro will have a slightly slimmer form factor for increasing its portability. Also, we think the camera spec will be upgraded from HD to full HD. This will improve Facetime and video conference quality in the high resolution Retina display.
Kuo also now believes that Apple will not be upgrading the non-Retina MacBook Pro, instead simply continuing to sell the current Ivy Bridge-based models as it seeks to phase out the non-Retina line. Kuo had originally believed that Apple would discontinue the non-Retina line at this year's WWDC, but adjusted his predictions earlier this year based on the belief that continued strong sales of the machines would drive Apple to continue selling them.

On the MacBook Air, Kuo believes that the line will see a shift to dual built-in microphones, as was introduced on the Retina MacBook Pro last year.
We forecast that this years new MacBook Air model will also have dual built-in microphones as a result of positive feedback on this feature in Retina MacBook Pro, which delivers clear voice quality on Facetime and VoIP service.

Overall, Kuo expects that improvements to the Retina MacBook Pro and MacBook Air, along with stagnation of the non-Retina MacBook Pro line, will continue Apple's shift toward solid-state storage in its notebooks. Kuo's predictions see Apple putting solid-state storage in 64% of its notebook shipments this year, up from 45% last year when the company began transitioning the MacBook Pro line.

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 02-06-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Retina MBP update naar Haswell lijkt me logisch en in het geval van de 13" hoognodig. Daarnaast verwacht ik dat de 'standaard' MBP's gewoon op Ivy Bridge blijven om Haswell als USP voor de retina's te maken. Ik denk dat de cMBP's gewoon rustig uitgefaseerd worden.

Overigens vraag ik me nog het nut af van de 13" MacBook Air als straks de 13" retina nog dunner en lichter wordt. Prijs is het enige dat ik me kan bedenken, maar dat blijft alleen zo als er geen retina scherm in de air komt.

Het zou wel heel vet zijn als Apple besluit om over te stappen naar drie modellen. 11" Air, 13" retina en 15" retina en de rest van de modellen schrapt. Daarmee bedienen ze dan eigenlijk de hele markt.

11" Air: Low-end en ultra-mobile (1000-1100 euro)
13" retina MBP: studenten, regular users (1200-1600 euro)
15" retina MBP: powerusers (+2000 euro)

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieB op 02-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

RobbieB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
Retina MBP update naar Haswell lijkt me logisch en in het geval van de 13" hoognodig. Daarnaast verwacht ik dat de 'standaard' MBP's gewoon op Ivy Bridge blijven om Haswell als USP voor de retina's te maken. Ik denk dat de cMBP's gewoon rustig uitgefaseerd worden.

Overigens vraag ik me nog het nut af van de 13" MacBook Air als straks de 13" retina nog dunner en lichter wordt. Prijs is het enige dat ik me kan bedenken, maar dat blijft alleen zo als er geen retina scherm in de air komt.

Het zou wel heel vet zijn als Apple besluit om over te stappen naar drie modellen. 11" Air, 13" retina en 15" retina en de rest van de modellen schrapt. Daarmee bedienen ze dan eigenlijk de hele markt.

11" Air: Low-end en ultra-mobile (1000-1100 euro)
13" retina MBP: studenten, regular users (1200-1600 euro)
15" retina MBP: powerusers (+2000 euro)
Als dat waar is van die standaard MBP's zoals in dat artikel zou ik niet kunnen begrijpen. Waarom hardware kopen van een jaar oud? Neem bijv. de 13inch MBP. Zelfs de Air heeft een beter scherm qua resolutie :/ . Ik wil graag een 13" retina maar niet voor de huidige prijs. Het mooiste zou zijn dat de standaard MBP verdwijnt en retina het overneemt voor een lagere prijs :P .

Apple Pushing to Complete Record Deals for Streaming Music Service Launch at WWDC
The New York Times reports that Apple is still hoping to launch its much-rumored streaming music service at its Worldwide Developers Conference (WWDC) next week, pressing to complete deals with record labels that would allow the company to announce the service.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan de keynote is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.

Keynote
De Keynote is op maandag 10 juni en begint om 19:00.

Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.

Livestream
Vind je hier

Beta's en UDIDs
Zonder developer account heb je pech. Vragen om, handelen in of verwijzen naar handelaren in UDIDs wordt behandeld als posten van en vragen om warez.