De 13" Air verkoopt te goed om hem van de kaart te halen. Natuurlijk heeft die minder nut als de 13 retina nog dunner wordt, maar kan me niet voorstellen dat de rMBP met 300 euro goedkoper wordt om een eigen product uit te faseren.RobbieB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
Retina MBP update naar Haswell lijkt me logisch en in het geval van de 13" hoognodig. Daarnaast verwacht ik dat de 'standaard' MBP's gewoon op Ivy Bridge blijven om Haswell als USP voor de retina's te maken. Ik denk dat de cMBP's gewoon rustig uitgefaseerd worden.
Overigens vraag ik me nog het nut af van de 13" MacBook Air als straks de 13" retina nog dunner en lichter wordt. Prijs is het enige dat ik me kan bedenken, maar dat blijft alleen zo als er geen retina scherm in de air komt.
Het zou wel heel vet zijn als Apple besluit om over te stappen naar drie modellen. 11" Air, 13" retina en 15" retina en de rest van de modellen schrapt. Daarmee bedienen ze dan eigenlijk de hele markt.
11" Air: Low-end en ultra-mobile (1000-1100 euro)
13" retina MBP: studenten, regular users (1200-1600 euro)
15" retina MBP: powerusers (+2000 euro)
Een dunnere 13" kan makkelijk. Momenteel heeft de 13" een iets grotere processor dan de 13" air. Het scherm moet natuurlijk wat dikker door dubbelglas, maar voor de rest zie ik naast de airflow niets wat een dunnere 13" rMBP tegenhoudt.
Ik hoop op een 13" met betere vd kaart. Dan bedoel ik neit de 20% die haswell belooft.