Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:41
RobbieB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
Retina MBP update naar Haswell lijkt me logisch en in het geval van de 13" hoognodig. Daarnaast verwacht ik dat de 'standaard' MBP's gewoon op Ivy Bridge blijven om Haswell als USP voor de retina's te maken. Ik denk dat de cMBP's gewoon rustig uitgefaseerd worden.

Overigens vraag ik me nog het nut af van de 13" MacBook Air als straks de 13" retina nog dunner en lichter wordt. Prijs is het enige dat ik me kan bedenken, maar dat blijft alleen zo als er geen retina scherm in de air komt.

Het zou wel heel vet zijn als Apple besluit om over te stappen naar drie modellen. 11" Air, 13" retina en 15" retina en de rest van de modellen schrapt. Daarmee bedienen ze dan eigenlijk de hele markt.

11" Air: Low-end en ultra-mobile (1000-1100 euro)
13" retina MBP: studenten, regular users (1200-1600 euro)
15" retina MBP: powerusers (+2000 euro)
De 13" Air verkoopt te goed om hem van de kaart te halen. Natuurlijk heeft die minder nut als de 13 retina nog dunner wordt, maar kan me niet voorstellen dat de rMBP met 300 euro goedkoper wordt om een eigen product uit te faseren.

Een dunnere 13" kan makkelijk. Momenteel heeft de 13" een iets grotere processor dan de 13" air. Het scherm moet natuurlijk wat dikker door dubbelglas, maar voor de rest zie ik naast de airflow niets wat een dunnere 13" rMBP tegenhoudt.
Ik hoop op een 13" met betere vd kaart. Dan bedoel ik neit de 20% die haswell belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50
https://twitter.com/9to5mac/status/341370303022256128

Erg onduidelijk, maar mogelijk een screenshot van ios7.
Ziet er niet heel veel anders uit dus betwijfel het.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19

PBP

jdiezrequejo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:

Altijd mooi hoe dat soort foto's altijd met een telefoon uit het jaar 1990 zijn gefotografeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 16:21
Ik gok dat er ook wel een nieuwe ILife gaat komen, iMovie is alweer uit 2011, en de vorige was uit 2009 dus dan lijkt me een opvolger wel logisch.

Ik heb net mijn slag geslagen met een macbook air, ze zijn nu best goedkoop.

Wat ze met de volgende generatie gaan doen vraag ik me af, maar als dat inderdaad een 2e microfoon toevoegen is dan lijkt me dat wel een heel kleine update. Haswell zal misschien ook wel kunnen, dan is 'ie nog iets energie zuiniger. Dat zou resulteren in een nog langere accuduur of een lichter gewicht want kleinere accu. Beide interesseert mij niet zozeer. Een betere GPU zou wel mooi zijn, maar daar is nog weinig van te zeggen. Ben benieuwd wat er komen gaat.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 12:26

Terrestraeon

END OF LINE

- Nieuwe Mac Pro, met release in september (wachten op nieuwe Intel Xeon's)
- Voorstelling OSX 10.9, release gelijktijdig met Mac Pro (testperiode voor developers moet voorafgaan)
- Haswell update voor alle Macs en MacBooks, 1080p iSight's en 802.11ac wifi
- 802.11ac Airports
- Preview iOS 7, met voorstelling & release in september (gelijktijdig met nieuwe iPhone)
- Voorstelling nieuwe iPad (groter scherm dat van rand tot rand zal lopen conform iPad Mini)

voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

De WWDC app geeft gelijk een goede indicatie hoe iOS7 eruit gaat zien ;)

App van 2011 tm 2013
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BL2FgdrCMAAvcSt.png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BL2EPjrCQAIdKgy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

jdiezrequejo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:

:F
PBP schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:22:
[...]

Altijd mooi hoe dat soort foto's altijd met een telefoon uit het jaar 1990 zijn gefotografeerd :P
Inderdaad, de meest cheape Nokia kan nog fatsoenlijkere foto's maken dan wat we altijd zien bij die prototype foto's. :+ Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij, maar je kan tegenwoordig gewoon bijna geen crappy foto's maken. Zeker niet als je in dat wereldje zit.

Ik denk niet dat we er gelijk vanuit kunnen gaan dat het een foto van iOS 7 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 10:19
PBP schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:43:

App van 2011 tm 2013
[afbeelding]

[afbeelding]
Zou het? zou dit de nieuwe interface zijn? Ben wel benieuwd...

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

PBP schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:43:

App van 2011 tm 2013
[afbeelding]

[afbeelding]
De 2013 versie ziet er een stuk "ruimer" uit, ondanks dat de gebruikte oppervlakte identiek is. Ziet er wel goed uit, ik vraag me af hoe ver ze deze stijl gaan door trekken naar de rest van iOS.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
crazylegs schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:29:
[...]

Zou het? zou dit de nieuwe interface zijn? Ben wel benieuwd...
Ja dit is de nieuwe interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Ik blijf nog steeds hoop houden op een iPad mini 2 zoniet sta ik 1 dag later in de media markt om een iPad mini te halen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:44

Ethirty

Who...me?

De nieuwe i5 en i7 Haswell's zijn bekend. Ik acht de kans hoog dat de MacBook Air's en Retina's een update hiermee krijgen. Zou het vreemd vinden als het níet zo was.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

djkavaa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:51:
Ik blijf nog steeds hoop houden op een iPad mini 2 zoniet sta ik 1 dag later in de media markt om een iPad mini te halen.
Ga maar vast naar de mediamarkt ;). Kans is zeer klein
iPad Mini Update to Trail Next Full-Size iPad Launch by Several Months?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ethirty schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:09:
De nieuwe i5 en i7 Haswell's zijn bekend. Ik acht de kans hoog dat de MacBook Air's en Retina's een update hiermee krijgen. Zou het vreemd vinden als het níet zo was.
Als je kijkt naar de gelekte model numbers is die kans wel groot ja.

Retina 13 en 15?
MD711LL/A — Better — USA
MD712LL/A — Best – USA
MD760LL/A — Better – USA
MD761LL/A — Best – USA

Air?
ME177LL/A — Better — USA
ME182LL/A — Best — USA
ME918LL/A — Good — USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Ik denk dat ik daar ook aan moet geloven inderdaad,, maar ik heb nog hoop.
Aangezien de vele berichten wordt die hoop wel steeds minder:(
Maar dan tegen die tijd verkoop ik hem wel weer en dan gaan we natuurlijk direct voor de 2 + 3g

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 21:50
RnB schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:02:
[...]

:F

[...]

Inderdaad, de meest cheape Nokia kan nog fatsoenlijkere foto's maken dan wat we altijd zien bij die prototype foto's. :+ Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij, maar je kan tegenwoordig gewoon bijna geen crappy foto's maken. Zeker niet als je in dat wereldje zit.

Ik denk niet dat we er gelijk vanuit kunnen gaan dat het een foto van iOS 7 is.
http://www.onemorething.n...ste-blik-op-ios7-ontwerp/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads//2013/06/ios7-homescreen-reconstructie.png

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door RnB op 04-06-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Leuke opsomming van verwachtingen van iPhoneclub.nl

http://www.iphoneclub.nl/...wat-kunnen-we-verwachten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 12:14
Mooi, dat ze op basis van die wazige screenshot deze reconstructie hebben gemaakt.

Het ziet er iig mooi uit :) Op dinsdag weten we het pas zeker...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 04-06-2013 19:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:31

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

PBP schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:13:
[...]

Als je kijkt naar de gelekte model numbers is die kans wel groot ja.

Retina 13 en 15?
MD711LL/A — Better — USA
MD712LL/A — Best – USA
MD760LL/A — Better – USA
MD761LL/A — Best – USA

Air?
ME177LL/A — Better — USA
ME182LL/A — Best — USA
ME918LL/A — Good — USA
Retina 13' en 15'
MD711LL/A — Better — USA
MD712LL/A — Best – USA
MD760LL/A — Better – USA
MD761LL/A — Best – USA

Air
ME177LL/A — Better — USA
ME182LL/A — Best — USA

Non Retina 13'
ME918LL/A — Good — USA

Geen vette update voor de laatste, maar net genoeg om 'm erin te kunnen houden zonder dat het lijkt alsof ze 'm hebben afgeschreven. Kan ik er nog iets mee winnen? :)F

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Lijkt me wat vreemd. Zouden ze de prijzen van de retina volgens jou dan omlaag doen? En wat gebeurt er met de 15inch en die andere 13inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

De verkoop van de 15" non-Retina is naar wat ik zelf merk relatief beperkt, en kan bovendien goed worden opgevangen door andere modellen (15" MBP is toch al duur, verschil met de Retina is dan niet meer zo groot).

Verder zag je bij uitfasering van de plastic witte MacBook ook dat er op een gegeven moment nog slechts één model was, dus wat dat betreft kan wat Tektoon zegt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Die 4 rMBP's kan ik me voorstellen maar de 11" air gaat ook niet verdwijnen.
Dus dan verwacht ik eerder:

ME177LL/A — Better — USA - 13" 256 GB top
ME182LL/A — Best — USA - 13" 128 GB instap
ME918LL/A — Good — USA - 11" 128 GB

En ik verwacht dat de 64 GB 11" verdwijnt dan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Dat lijkt me waarschijnlijker inderdaad. 64gb heb ik altijd al een beetje raar gevonden.

Ondertussen.. :+
Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/img_9035.jpeg
Where a whole new world is developing?

[ Voor 8% gewijzigd door PBP op 04-06-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PBP schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:32:
Dat lijkt me waarschijnlijker inderdaad. 64gb heb ik altijd al een beetje raar gevonden.

Ondertussen.. :+
[afbeelding]
Where a whole new world is developing?
Dat zijn altijd mooie leuzen om je fantasie op los te laten.
- nieuwe markten aanboren (vorig jaar is de app store in meer landen gekomen, wellicht nu wereldwijd?)
- een hele nieuwe weg inslaan, maar dat kan ook weer vanalles betekenen: iOS7 veranderd meer dan we dachten, nieuwe cloud services, verder openstellen van iOS

Wie zal het zeggen...

Ik ben nog niet zo lang into Mac, maar ik moet langzaam toe geven dat ik toch wel een beetje een Apple fan begin te worden, ze weten hun producten en bedrijf goed te marketen. Hoewel ik nog wel kritisch blijf op een aantal punten, (maar dat ben ik bij de concurrentie ook) denk ik dat er nog een Air gaat komen om de MM te vergezellen. En als er tóch een retina iPad mini zou komen, wil ik die ook :Y

Het wordt een duur jaar :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
SDK voor AppleTV -> A whole new world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 07:57
RobbieB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:31:
Dat zou best eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Zou geniaal zijn. Gebruik hem nu met jailbreak omdat hij bijna niks afspeelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoals laatst in het interview met Cook: wanneer komt Apple weer met een game changer, zoals de eerste iPod, iPhone, iPad en de Air. Kan best zijn dat ze nu eindelijk meer met TV gaan doen, maar dan mag het wel revolutionair anders dan nu. Ze hebben wel een enorme groei doorlopen met de aTV de afgelopen maanden, dus er is kennelijk een markt voor ondertussen.

Of ze komen met iets compleet nieuws op de proppen, geruchten genoeg geweest de afgelopen maanden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Wat denken jullie, zal apple de keynote net als die van de iPad mini weer via apple tv gaan uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ethirty schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Zoals laatst in het interview met Cook: wanneer komt Apple weer met een game changer, zoals de eerste iPod, iPhone, iPad en de Air. Kan best zijn dat ze nu eindelijk meer met TV gaan doen, maar dan mag het wel revolutionair anders dan nu. Ze hebben wel een enorme groei doorlopen met de aTV de afgelopen maanden, dus er is kennelijk een markt voor ondertussen.

Of ze komen met iets compleet nieuws op de proppen, geruchten genoeg geweest de afgelopen maanden.
Laten we het grootste probleem van een Apple TV even onder de loep nemen:

- Content. Duizenden verschillende zenders wereldwijd, allemaal met hun eigen programma's, contracten, advertenties etc.

Stel je nu eens voor dat iedere zender zijn eigen app kan ontwikkelen op een AppleTV. Als Apple een goede SDK en API's voor advertentie weergave en live-feeds neer weet te zetten dan is dit vrij handig wereldwijd uit te rollen. Voor commerciële zenders (als HBO) zou direct een abonnement afgesloten kunnen worden.

Je ziet het nu al met iPad apps van bv. Uitzending gemist, RTL gemist, HBO Go, BBC-player. Deze dingen zijn (met wat UI wijzigingen) zo naar een AppleTV te porten. Alleen worden dan alle losse zenders aparte apps.

Zie het als wat de NOS met bv. de olympische spelen, het EK, politiek24 etc. op hun website doet met livestreams alleen dan als app op de AppleTV.

Het enige roadblock dat ik zie is dat wij als NL een vrij snelle internetverbinding hebben, maar dat dit wereldwijd nog lang niet het geval is.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over games.

BAM! Game Changer.

Exact dit idee roep ik al 1,5 jaar lang en ik vraag me werkelijk af wat Apple nog tegenhoud, want door apps toe te staan omzeil je de hele content aanvoer en door het geweldige iOS ecosysteem dat er al is zullen TV-zenders ook snel inspringen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 05-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RobbieB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:19:
[...]

- Content. Duizenden verschillende zenders wereldwijd, allemaal met hun eigen programma's, contracten, advertenties etc.

Stel je nu eens voor dat iedere zender zijn eigen app kan ontwikkelen op een AppleTV. Als Apple een goede SDK en API's voor advertentie weergave en live-feeds neer weet te zetten dan is dit vrij handig wereldwijd uit te rollen. Voor commerciële zenders (als HBO) zou direct een abonnement afgesloten kunnen worden.

Je ziet het nu al met iPad apps van bv. Uitzending gemist, RTL gemist, HBO Go, BBC-player. Deze dingen zijn (met wat UI wijzigingen) zo naar een AppleTV te porten. Alleen worden dan alle losse zenders aparte apps.

Zie het als wat de NOS met bv. de olympische spelen, het EK, politiek24 etc. op hun website doet met livestreams alleen dan als app op de AppleTV.

Het enige roadblock dat ik zie is dat wij als NL een vrij snelle internetverbinding hebben, maar dat dit wereldwijd nog lang niet het geval is.

BAM! Game Changer.

Exact dit idee roep ik al 1,5 jaar lang en ik vraag me werkelijk af wat Apple nog tegenhoud, want door apps toe te staan omzeil je de hele content aanvoer en door het geweldige iOS ecosysteem dat er al is zullen TV-zenders ook snel inspringen.
En voor games zouden ze wellicht andere iOS devices als controller in kunnen zetten. Klinkt als een plausibel verhaal.

Streamen van content kan door goede compressie en het aanbieden van verschillende kwaliteits settings al bij minimale bandbreedte. Dat hoeft voor een groot deel van de westerse wereld in ieder geval geen probleem te zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:31

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

PBP schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:42:
Lijkt me wat vreemd. Zouden ze de prijzen van de retina volgens jou dan omlaag doen? En wat gebeurt er met de 15inch en die andere 13inch
RobbieB schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:03:
Die 4 rMBP's kan ik me voorstellen maar de 11" air gaat ook niet verdwijnen.
Dus dan verwacht ik eerder:

ME177LL/A — Better — USA - 13" 256 GB top
ME182LL/A — Best — USA - 13" 128 GB instap
ME918LL/A — Good — USA - 11" 128 GB

En ik verwacht dat de 64 GB 11" verdwijnt dan.
Ik bedoelde dit;

2x Macbook Pro 13' retina
2x Macbook Pro 15' retina

1x Macbook Air 11'
1x Macbook Air 13'
1x Macbook (Pro) 13' non retina

BTO's not included. Bij de tweede string modelnummers zijn er drie modelnummers, waarvan de laatste afwijkt van de eerste twee. Qua nummer, maar ook omdat deze ineens 'good' is. Dit kan dus een 13' non-retina zijn, maar eventueel ook een heel andere mac of airport. Dit kunnen trouwens ook drie accessoires zijn. Maar ik denk dat het geen serie van drie dezelfde apparaten is. Je moet maar eens kijken naar hun vorige modelnummers.

Zoals Muthas al aangaf denk ik aan eenzelfde scenario voor de Macbook Pro 13' als voor de witte Macbook. Dan komt er één model, dat misschien iets goedkoper wordt en dat nog een a twee jaar zal blijven rondhangen. De 15' non retina zal dan verdwijnen. Ik verwacht dat de prijzen voor de retina's hetzelfde blijven of iets zullen dalen. Maar dat laatste doet Apple niet zo graag omdat ze een alternatief verkoopbeleid voeren. Aan de andere kant hebben ze in het recente verleden iets bovenop de prijs gedaan, loopt de verkoop terug en klaagt Europa over de hoge prijzen. Het zal erg afhangen van de deals die ze kunnen krijgen op de schermen en eventueel ook op de CPU's.

Zoals nu ineens ook op weer in het roddelcircuit wordt vermeld, verwacht ik dat de huidige Macpro er dit jaar uit gaat en dat er een nieuw product voor terugkomt. Tim Cook heeft gesproken over 'iets nieuws voor de Pro's', niet letterlijk over 'een nieuwe Macpro'. Misschien zal 'ie wel weer 'Macpro' heten, maar het huidige Apple atx-look-a-like-kast concept is al jaren rijp voor de sloop. Dare I say... cube? :o
Het wordt vast een leuk kastje dat je op je bureau kan zetten en Ive zal zeker weer in de Dieter Rams catalogus hebben gekeken voor inspiratie.

Het blijft speculatie en daarbij heb ik geen glazen bol. Maar goed, Apple is ook weer niet geheel onvoorspelbaar. Volgens mij schuiven ze al jaren op dezelfde manier met hun laptops.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kans op een nieuwe Mac Pro is ook reëel als onderstaand echt gezegd is.
For what it's worth - a couple of months ago I received a call from Douglas Brooks, Apples project manager for the new Mac Pro to address my concerns about the new machine. Obviously he didn't tell me anything about the new MP, but asked me what I wanted to see. I told him expandability for extra graphics cards support, and memory expansion were at the top of my list amongst other things. His reply was simple:

"You are going to be really glad that you waited [to buy a new tower]. We are doing something really different here and I think you're going to be very excited when you see what we've been up to. I can't wait to show this off".

That conversation gave me enough confidence to wait for the new machine. I'm looking forward to the announcement. Hopefully the wait will be worth it.
bron: http://www.macrumors.com/...ifferent-for-new-mac-pro/

Ook mogelijke hints naar 802.11ac WiFI en prijzen voor nieuwe SKU's die matchen met de Air's
http://www.macrumors.com/...ro-update-shipping-later/

[ Voor 10% gewijzigd door Ethirty op 06-06-2013 00:00 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vooruit dan...Laat ik ook eens mee doen met deze tombola:

Zeker:
OSX 10.9
iOS 7

Zeer waarschijnlijk:
Licht vernieuwde Macbooks (air+pro):
+Haswell
+802.11 ac
+Update Airport Extreme (was ik idd vergeten)

Waarschijnlijk:
+iRadio
+standaard high-res schermen (geen retina)

Hopelijk maar niet waarschijnlijk:
+meer retina mogelijkheden bij MBP/AIR

Zeker niet:
Opvolger iPhone 5
Budget iPhone
Nieuwe iPads
Dat wordt ergens september...

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 06-06-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Chiron

Moderator Discord
Als de macbooks daadwerkelijk snellere (gigabit?) wifi krijgen, verwacht ik ook geupgrade timemachines en airports. Wellicht dat daar de 'ME' sku's voor zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Yep...die was ik vergeten erbij te zetten. Maar, kom niet bij mij aan als je 'call-optie' niet uitpakt zoals verwacht hè.

Overige zaken zoals een Mac Pro, Timemachine etc...daar heb ik niet zoveel mee. Staat dus ook niet op mij lijstje

[ Voor 32% gewijzigd door readytoflow op 06-06-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:19:
[...]

BAM! Game Changer.

Wat jij zegt (op het gebied van content) kan waarschijnlijk helemaal niet uit voor de zenders/producenten. Lees: http://stratechery.com/2013/the-cord-cutting-fantasy/ (andere twee delen zijn ook zeer interessant!).

De andere dingen die je zegt kunnen eigenlijk al, namelijk door via een iOS of nieuw OS X apparaat middels AirPlay naar je Apple TV te streamen. Daar kun je alle compatible internet streams die je op je iOS device kunt afspelen mee naar je TV sturen. Zo kijk ik al tijden live sport uitzendingen (NOS), uitzending gemist en vele andere dingen.

Apps op de Apple TV zouden mooi zijn voor het gemak, maar niet noodzakelijk en zoals jij het beschrijft niet zo gek veel toevoegen op wat er al kan. Neemt niet weg dat ik ook heel graag een SDK zou willen zien, omdat er altijd weer mensen zijn die daar hele mooie (nieuwe) dingen mee kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
crazylegs schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:49:
Wat denken jullie, zal apple de keynote net als die van de iPad mini weer via apple tv gaan uitzenden?
Denk het wel de vorige WWDC was ook via de Apple TV live te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReijMan
  • Laatst online: 07-09 01:24
Ik hoop op een Mac Pro in het jasje van een Mac Mini.
Misschien iets wat tussen de Apple TV en een grote toren in je woonkamer in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Een Mac Pro is dat uberhaupt mogelijk met nieuwe CPU's van Intel? Ik dacht dat die nog niet ge-released waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

ReijMan schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:20:
Ik hoop op een Mac Pro in het jasje van een Mac Mini.
Misschien iets wat tussen de Apple TV en een grote toren in je woonkamer in zit...
Een nieuwe Cube misschien? *O*
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/PowerMac_G4_Cube.jpg

Hoewel, ik heb de Mac Pro altijd al een indrukwekkende machine gevonden. Wat mij betreft mogen ze dat pad gerust nog wat verder volgen!

[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 06-06-2013 12:06 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:58:
Een Mac Pro is dat uberhaupt mogelijk met nieuwe CPU's van Intel? Ik dacht dat die nog niet ge-released waren?
Ik denk dat die markt al enorm gebaat zou zijn met bijv de bestaande E5 Xeon's en moderne uitbreidingsopties (en een nieuwe case, zodat ze überhaupt weer verkocht mogen worden). Een upgrade naar Intel's volgende generatie Xeon's is dan veel kleiner.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net het hele topic doorgelezen en zal ook eens meedoen.
Wat ik verwacht:
  • iOS 7
  • OSX 10.9
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Macbook (zwarte uit 2008) en ben aan het twijfelen tussen een Macbook Air of een Macbook Pro Retina. Ik vind 13 inch een leuk formaat, maar ik erger mij zo dood aan de resolutie waar ik nu mee werk (1280*800). Daarom heb ik een tweede laptop (met Full-HD scherm) om wat deftig op te kunnen programmeren.

Helaas biedt de hoge resolutie van de 13" rMBP niet veel meerwaarde (je hebt nog steeds een kleine oppervlakte). Toch ben ik benieuwd of de beide toestellen een CPU-update krijgen op het WWDC. Zeker aangezien de rMBP nog steeds met problemen zit: hij kan de hoge resolutie eigenlijk niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Apple bug report hints developers may receive near-final build of OS X 10.9 at WWDC

Afbeeldingslocatie: http://photos.appleinsider.com/builds-130606.jpg

Interessant artikel wel. Zoveel builds al nog voordat hij uit is, wat zegt dat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 12:26

Terrestraeon

END OF LINE

PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:03:
Apple bug report hints developers may receive near-final build of OS X 10.9 at WWDC

[afbeelding]

Interessant artikel wel. Zoveel builds al nog voordat hij uit is, wat zegt dat :o
Wie weet wordt het wel een goed bewaard geheim dat OSX 11 zal wezen :9

We kunnen dromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
Chris5488 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:44:
[...]

Wie weet wordt het wel een goed bewaard geheim dat OSX 11 zal wezen :9

We kunnen dromen...
Dat zou wel heel erg revolutionair moeten zijn, OSX 10 was dat enorm vergeleken met OS 9, en na meer dan 12 jaar mogen we heel wat verwachten (zelf denk ik dat OSX en iOS qua interface in OSX 11 dan ook echt naar elkaar gegroeid zijn, echt COMPLEET in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Verge heeft een leuk artikel geschreven over wat we al dan niet op het WWDC mogen verwachten: The Verge: Apple WWDC 2013 Preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Mijn verwachtingen, in volgorde

- Updates voor iOS, interface. Lijkt me vrij duidelijk, maar minder ingrijpend dan men wil. Ik denk dat de nieuwe WWDC app een goede richtlijn is. Vrijwel dezelfde structuur, maar andere (minder) kleuren en minder glossy.
- Nieuwe functionaliteit iOS, lijkt me sowieso. Ik hoop dat ze meer met Siri doen, eventueel in NL.
- OSX 10.9 beta / aankondiging.
- Misschien "iRadio". Alla Spotify oid.
- Eindelijk een iWork update?

Qua hardware verwacht ik geen revoluties. Mogelijk wat Haswell updates en "silent updates". Cook melde altijd wel dat er een Mac Pro dit jaar zou komen, maar ik weet niet of dat nu op WWDC getoond wordt. Dat bijvoorbeeld een Air of een iMac een Retina scherm krijgt, dat lijkt me niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:34:
Mijn verwachtingen, in volgorde

- Updates voor iOS, interface. Lijkt me vrij duidelijk, maar minder ingrijpend dan men wil. Ik denk dat de nieuwe WWDC app een goede richtlijn is. Vrijwel dezelfde structuur, maar andere (minder) kleuren en minder glossy.
- Nieuwe functionaliteit iOS, lijkt me sowieso. Ik hoop dat ze meer met Siri doen, eventueel in NL.
- OSX 10.9 beta / aankondiging.
- Misschien "iRadio". Alla Spotify oid.
- Eindelijk een iWork update?

Qua hardware verwacht ik geen revoluties. Mogelijk wat Haswell updates en "silent updates". Cook melde altijd wel dat er een Mac Pro dit jaar zou komen, maar ik weet niet of dat nu op WWDC getoond wordt. Dat bijvoorbeeld een Air of een iMac een Retina scherm krijgt, dat lijkt me niet.
Ik hoop toch dat de iOS7 veranderingen iets meer met zich meebrengen dan wat jij aangeeft. Ik hoop eerlijk gezegd over een gigantische overhaul. Waarom denk je dat de veranderingen niet zo drastisch zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

WWDC App en nieuwe podcasts app geven een goede indicatie denk ik ook. Alles word wat cleaner en strakker maar we hoeven ook geen revolutie te verwachten. Ive is nu nog geen jaar bezig dus dat kan ook niet denk ik. Eerlijk gezegd hoeft het van mij ook niet gigantisch anders. Nieuw likje verf, instellen van standard apps en quick toggles in notification center en ik ben al tevreden. Wat 'opener' zoals Cook aangaf kan natuurlijk duiden op standard apps of betere communicatie onderling tussen apps. Dat is opzich al best een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Ik hoop toch dat de iOS7 veranderingen iets meer met zich meebrengen dan wat jij aangeeft. Ik hoop eerlijk gezegd over een gigantische overhaul. Waarom denk je dat de veranderingen niet zo drastisch zullen zijn?
Mensen zijn gewoontedieren. Kijk eens naar de lading kritiek die Microsoft over zich heen kreeg bij het missen van de startknop. Hell ik weet nog dat men te zeuren zat van de kleuren die Windows XP kreeg.

Ook zit je met alle bestaande apps, tenzij ze iets maken dat ze iets maken dat je oudere applicaties (welke met de interface builder gemaakt zijn) in "old school modus" draait en de nieuwe niet lijkt een overhaul me niet mogelijk, je breekt dan alle interfaces van oude applicaties.

Ik verwacht dat iOS iOS blijft, de app-launcher die het nu is, met andere kleurtjes hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Mensen zijn gewoontedieren. Kijk eens naar de lading kritiek die Microsoft over zich heen kreeg bij het missen van de startknop. Hell ik weet nog dat men te zeuren zat van de kleuren die Windows XP kreeg.

Ook zit je met alle bestaande apps, tenzij ze iets maken dat ze iets maken dat je oudere applicaties (welke met de interface builder gemaakt zijn) in "old school modus" draait en de nieuwe niet lijkt een overhaul me niet mogelijk, je breekt dan alle interfaces van oude applicaties.

Ik verwacht dat iOS iOS blijft, de app-launcher die het nu is, met andere kleurtjes hier en daar.
Daar had ik ook al wel aan gedacht. Wanneer ze heel iOS restylen, moeten ze er blijven voor zorgen dat de oude apps nog steeds binnen deze layout past. Daarom dat een grote overhaul er waarschijnlijk niet in past. Ik vind het wel erg spijtig. Hoewel iOS er nog steeds goed uit ziet, zou ik toch weer eens iets vernieuwends willen zien. We zijn ondertussen weer zo'n 6-7 jaar verder he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Yeah, ach. OSX 10.8 is ook niet "extreem" anders dan 10.1 wat uit 2001 stamt. In de afgelopen 12 jaar zijn er wel leuke nieuwe features toegevoegd en zou je niet meer terug willen naar de eerste versie. Als je van 10.2 naar 10.3 gaat, of van 10.3 naar 10.4 enz zijn het ook geen gigantische aanpassingen.

Zo gaat het ook met iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je een punt. Misschien dat ze nu met OSX 10.9 en iOS 7 nog even teruggrijpen naar de "oude" manier van werken, maar dat we met OS 11 wel een hele nieuwe interface te zien gaan krijgen. Misschien dat het 1 interface wordt voor zowel Mac OS als iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:35:
Daar heb je een punt. Misschien dat ze nu met OSX 10.9 en iOS 7 nog even teruggrijpen naar de "oude" manier van werken, maar dat we met OS 11 wel een hele nieuwe interface te zien gaan krijgen. Misschien dat het 1 interface wordt voor zowel Mac OS als iOS.
Waarom hebben mensen het altijd over OS 11?? Dat gaat er niet komen ofzo.. OS X is gewoon een merknaam geworden. Snap niet waarom mensen verwachten dat er na 10.9 automatisch een radicaal nieuw OS komt omdat "het nou eenmaal moet volgens de versie-nummers". Volgende Mac OS wordt gewoon OS X 10.10.0..

En een interface die hetzelfde is voor Mac en iOS gaat ook niet gebeuren (gelukkig). Tim Cook heeft (terecht) gezegd dat de Mac en iPad/iPhone twee verschillende platformen zijn omdat ze een andere manier van input vragen. Beide OS'en zijn geoptimaliseerd voor respectievelijk de Mac en de iPad/iPhone.

Voor wat betreft de verwachtingen.. hier mijn duit in het zakje:

iOS 7
OS X 10.9
iRadio (als onderdeel van iOS 7, en verwacht geen on-demand a la spotify)
Nieuwe MacBook Airs
Mogelijk een stille update van Time Machine en Airport Express
Heel misschien een nieuwe Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:47:
[...]

Waarom hebben mensen het altijd over OS 11?? Dat gaat er niet komen ofzo.. OS X is gewoon een merknaam geworden. Snap niet waarom mensen verwachten dat er na 10.9 automatisch een radicaal nieuw OS komt omdat "het nou eenmaal moet volgens de versie-nummers". Volgende Mac OS wordt gewoon OS X 10.10.0..

En een interface die hetzelfde is voor Mac en iOS gaat ook niet gebeuren (gelukkig). Tim Cook heeft (terecht) gezegd dat de Mac en iPad/iPhone twee verschillende platformen zijn omdat ze een andere manier van input vragen. Beide OS'en zijn geoptimaliseerd voor respectievelijk de Mac en de iPad/iPhone.

Voor wat betreft de verwachtingen.. hier mijn duit in het zakje:

iOS 7
OS X 10.9
iRadio (als onderdeel van iOS 7, en verwacht geen on-demand a la spotify)
Nieuwe MacBook Airs
Mogelijk een stille update van Time Machine en Airport Express
Heel misschien een nieuwe Mac Pro.
Ik zeg toch ook niet dat het _nu_ zal gebeuren. Ik denk gewoon wat luidop na, wat de mogelijkheden zijn en hoe Apple dit zou aanpakken. Na 10.9 zal vast wel 10.10 komen maar ik ben er toch van overtuigd dat Apple ondertussen wel een team klaar heeft dat binnen enkele jaren weer met iets revolutionairs zal komen.

Kijk naar Windows. Niemand zei dat ze per se met een nieuwe interface moesten beginnen, maar zij vonden dat het nu het juiste moment was en dus zijn ze er maar mee begonnen. Ik denk dat Apple het nog even op veilig speelt en er nog wel wat mee wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Eswip schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:47:
[...]
Waarom hebben mensen het altijd over OS 11??
Goed, dit komt er denk ik niet binnen een paar jaar inderdaad. Maar ik zie ze op lange termijn iOS en OSX nog wel samenvoegen, misschien wordt je computer over een paar jaar een telefoon in je broekzak, thuis klik je hem in de grote monitor (of mogelijk draadloos) en heb je daar al je programmatuur weer (met een andere interface voor dat type scherm / apparaat).

Op den duur verwacht ik dat Apple Intel de deur wijst en al hun apparaten met een eigen ARM processor leveren. Het zou me niets verbazen dat ze internet OSX op al op ARM hebben draaien. iOS is immers qua kernel gewoon OSX wat ook op PowerPC & Intel draait.

Dit is denk ik "het plan" voor de komende 5 - 10 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 07-06-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/img_5943.jpeg

[ Voor 40% gewijzigd door PBP op 07-06-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2013/06/2013-06-07_18-53-44-QuickShot-2013.06.07-at-09.47.29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2013/06/WWDC-banners-9to5Mac-002-hires.jpeg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

En daar hebben we OSX 10.9

<fake banner>

[ Voor 51% gewijzigd door PBP op 07-06-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ben benieuwd of OSX 10.9 ook nog op mijn Macbook Pro draait. Het 4.1 model, de laatste voor de unibody's. 10.8 draait in ieder geval nog prima. Maar ik ben bang dat mijn model nu aan de beurt is om achter te blijven, vorige bleef het 4.0 model achter (geen 64 bit vs wel 64 bit was het toen, CPU beiden wel maar de chipset oid toen niet).

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 07-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:28:
Ben benieuwd of OSX 10.9 ook nog op mijn Macbook Pro draait. Het 4.1 model, de laatste voor de unibody's. 10.8 draait in ieder geval nog prima. Maar ik ben bang dat mijn model nu aan de beurt is om achter te blijven, vorige bleef het 4.0 model achter (geen 64 bit vs wel 64 bit was het toen, CPU beiden wel maar de chipset oid toen niet).
Ik heb de 5.1 MB alu unibody. Ben ook benieuwd of wij nog meedoen. Zie eigelijk geen reden waarom niet. Bij de vorige waren alle niet C2D en 32bit uitgesloten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
PBP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:30:
[...]

Ik heb de 5.1 MB alu unibody. Ben ook benieuwd of wij nog meedoen. Zie eigelijk geen reden waarom niet. Bij de vorige waren alle niet C2D en 32bit uitgesloten toch?
Correct. Maar je weet maar nooit wanneer de volgende lading achtergelaten wordt he. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/screen-shot-2013-06-07-at-2-17-05-pm.png
OS X Sea Lion :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat zou wat zijn :D

Ik hoop altijd nog eens op OSX Domestic Cat ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat OS X 10.9 ook sleek wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Ze moeten van iOS absoluut geen Windows 8 verhaal van maken, gewoon restylen en wat dingen toevoegen.
Kijk maar naar Android, ik heb eens de kans gehad om met een Xperia te spelen die Android 1.5 draaide en daarnaast met een nexus 3 telefoon met toen versie 4.1.1, de stijl is compleet anders helemaal vernieuwd maar de basis van het OS is precies hetzelfde en dat moet ook met iOS gebeuren, restylen maar hou de basis en werking hetzelfde.
Natuurlijk zullen veel mensen telleurgesteld zijn, maar dat zijn goudzoekers die in mijn ogen die gewoon te veel verwachten.
Mac Pro daartegen mag een veel nieuwere en krachtigere videokaarten krijgen ( dus als basis minimaal een hd7770 of een firepro versie en aan de top bv. een HD7970 crossfire of een krachtige firepro kaart ( hetzelfde geldt als ze voor nvidia kiezen), verder minimaal een quad-core Xeon, 8gb ddr3 1600mhz ram, 2tb schijf en natuurlijk USB 3.0 en paar thunderbolt poorten, en afblijven van de DVD want dat komt vaak van pas in de pro wereld.
Cinema display mag in mijn ogen 150 euro goedkoper en geef de matte versie terug apple, en maar de mac mini niet duurder dan 600 euro, hij is al beperkt genoeg dus maak hem goedkoper zodat er meer mensen de kans krijgen in de OSX wereld toe te treden.
Verder willen we geen budget iPhone, maak de 4S gewoon 400 euro of goedkoper en dan WEL 16gb want mijn lege iPhone 4 heeft maar 6,31 gb ter beschikking dus 16gb is een must, verder zou het leuk zijn om bugs uit OSX 10.9 eruit te halen.
En als kers op de taart, zorg dat iPod shuffle 4GB geheugen voor zijn prijs krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Cinema display mag in mijn ogen 150 euro goedkoper en geef de matte versie terug apple
Een matte variant lijkt me sterk: matte had 'slechts' een reflectiereductie van 45 procent ten opzichte van de glossy varianten (in de 15/17" MBP). Die nieuwe lamineermethode van de iMacs reduceert reflectie met 75 procent. Het lijkt me dus waarschijnlijker dat men -al dan niet op de WWDC- naast de Mac Pro een 27" Thunderbolt Display met de nieuwe, dunne, lamineertechniek en USB 3.0 introduceert.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kan wel kloppen maar als er licht op cinema display schijnt is het haast nutteloos ( het grappige is dat bij de macbooks dit probleem er niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:16
ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:58:
Op den duur verwacht ik dat Apple Intel de deur wijst en al hun apparaten met een eigen ARM processor leveren.
Of ze kopen Intel :)
Zegato schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:43:
Het lijkt me dus waarschijnlijker dat men -al dan niet op de WWDC- naast de Mac Pro een 27" Thunderbolt Display met de nieuwe, dunne, lamineertechniek en USB 3.0 introduceert.
Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die banner met dat cijfer en die letter in deze stijl geven mij wel een goed gevoel. Ik denk stiekem dat er meer staat te gebeuren dan we zouden verwachten. Wellicht krijgen gebruikers de keuze te updaten naar dit besturingssysteem?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Het hoesje en de naam van OSX 10.9 is gelekt!

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/PW32/derp.png

spoiler:
Yeah, enkel download, I know. Maar dat was lastiger te visualiseren. :+

[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 07-06-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik moest lachen. :+

Maarre, het is geen HK hier hè. Toch bedankt voor de lach tussen alle tentamens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

THE_BASE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:18:
Die banner met dat cijfer en die letter in deze stijl geven mij wel een goed gevoel. Ik denk stiekem dat er meer staat te gebeuren dan we zouden verwachten. Wellicht krijgen gebruikers de keuze te updaten naar dit besturingssysteem?
Als je eerdere berichten mag geloven is OSX 10.9 al aan meer dan 400builds toe. Dat is erg veel voor beta. Zou betekenen dat ze al langer als een jaar bezig zijn. Wat bedoel je met de keuze te updaten? Gratis zoals iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
THE_BASE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:18:
Wellicht krijgen gebruikers de keuze te updaten naar dit besturingssysteem?
Jep, die kans zit er dik in.
RnB schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:23:
Ik moest lachen. :+

Maarre, het is geen HK hier hè. Toch bedankt voor de lach tussen alle tentamens door.
You're welcome. :) Maandagavond is het wel even 'HK' , vast aan het opwarmen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:30:
[...]

Jep, die kans zit er dik in.

[...]

You're welcome. :) Maandagavond is het wel even 'HK' , vast aan het opwarmen. oOo
Gaat dat ook gewoon in dit topic of wordt daar een ander topic voor geopend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Apple niet de keynote streamt via de Apple TV overigens, wat denken jullie? Wat extra publiciteit kan geen kwaad lijkt me zo?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:37:
[...]

Gaat dat ook gewoon in dit topic of wordt daar een ander topic voor geopend worden?
Volgens mij een ander topic. Volgens mij begint iemand (soms nadat ze contact opnemen met een modje) een "praat hier over het WWDC topic" oid.
Zegato schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:39:
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Apple niet de keynote streamt via de Apple TV overigens, wat denken jullie? Wat extra publiciteit kan geen kwaad lijkt me zo?
Dat hebben ze inderdaad wel eens eerder gedaan, maar ook niet elk jaar. (Via Mac, iOS, Apple TV). Volgens mij de laatste 2 jaren niet meer, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Jawel de laatste keer was met de iPad mini. Maar als ze streamen maken ze dat pas bekend op de dag zelf. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik hoop echt dat OS X net zoals iOS 7 een vernieuwd ontwerp krijgt, en na het zien van deze banner krijg ik steeds meer hoop. Wat denken jullie? :)

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/screen-shot-2013-06-07-at-2-17-05-pm.png?w=1200&h=

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik denk ' waar heb ik die banner eerder gezien :P'. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Verwacht geen wereldschokkende veranderingen. iTunes is pas ook nog geupdate inc. nieuwe knop en miniplayer en denk dat het die richting op gaat. Ze pakken gewoon alle skeuomorphic dingen aan zoals iCal,Contacten,Reminders etc.

iOS denk ik dat ze de stijl van de nieuwe WWDC app verder gaan doortrekken. Kijk bijvoorbeeld naar de kalender in de WWDC app, superstrak en niet geheel anders zodat je alles opnieuw moet leren te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.imore.com/sites/imore.com/files/styles/440w/public/field/image/2013/06/WWDC_2013_iOS_App.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
ZpAz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:41:
[...]

Dat hebben ze inderdaad wel eens eerder gedaan, maar ook niet elk jaar. (Via Mac, iOS, Apple TV). Volgens mij de laatste 2 jaren niet meer, maar dat weet ik niet zeker.
De afgelopen 2 jaar en zeker vorig jaar hebben ze dat wel gedaan, hopelijk dit jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@PBP: dat klopt eigenlijk is de WWDC app anders, verfrissend maar toch zie je en voel je dat het Apple is, als iOS zo gaat worden dan zal het fris aanvoelen en dus nieuw uitzien, dat is goed nieuws maar we zien het pas maandag.
Nu maar hopen dat het op mijn iPhone 4 uitkomt, en dat het net zo soepel als iOS6 draait het zou wel moeten want net als iPhone 4S heeft de 4 ook 512mb ram het verschil is meer single core vs dual-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Naast de CPU die sneller is (dualcore, meer mhz) is de GPU behoorlijk wat sneller in de 4S. Zelf denk ik dat de 4 nog wel de update krijgt. Mogelijk een "versimpelde" versie als de 3G en 3GS eerder hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 12:14
Ik heb de topic waarschuwing aangepast voor de keynote. Zoals inmiddels gebruikelijk is, mag je slowchatten. Probeer het wel een beetje inhoudelijk te houden, zodat het topic ook interessant blijft om te volgen :)

Het is nog niet duidelijk of er ook een stream zal zijn. Maar er zullen in ieder geval liveblogs beschikbaar zijn via de bekende websites, waaronder Macrumors, The Verge of je kunt zelfs kijken via OneMoreThing.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 08-06-2013 12:09 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ZpAz schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:23:
Naast de CPU die sneller is (dualcore, meer mhz) is de GPU behoorlijk wat sneller in de 4S. Zelf denk ik dat de 4 nog wel de update krijgt. Mogelijk een "versimpelde" versie als de 3G en 3GS eerder hebben gekregen.
Als het niet te simpel wordt, ik wil niet een soort Windows die op een snelle computer alle pracht en praal heeft (aero ect) en op de trage de grijze klassieke modus, oftewel iOS7 mag dan wel paar niet ale te belangrijke functies missen bij mijn iPhone 4 maar de look and feel moet wel hetzelfde zijn als op de snellere broers.

En wat de streams betreft, wat komt er in de video sectie van de WWDC app? Want ik weet nog steeds niet wat je eigenlijk mist in die app als je geen dev account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
In de video sectie kun je alle developer sessions bekijken als je een dev account hebt. Sessies die ingaan op ontwikkeling voor iOS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads//2013/06/banier1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Je denkt ik post hem nog maar een keer :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

PBP schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:41:
Je denkt ik post hem nog maar een keer :P?
Ik dacht exact hetzelfde! <3

Anyhow, ik hoop eerlijk gezegd ook op een grote verandering van uiterlijk in OSX.
ff wachten nog en we weten het!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
MetaFrame schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:53:
[...]

Ik dacht exact hetzelfde! <3

Anyhow, ik hoop eerlijk gezegd ook op een grote verandering van uiterlijk in OSX.
ff wachten nog en we weten het!
Ala w7 naar w8 verandering of wat bedoel je? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

R0y. schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:09:
[...]
Ala w7 naar w8 verandering of wat bedoel je? :9
Nee, niet zo rigoreus. Maar wel wat meer een strakkere interface. Een goede facelift laten we maar zeggen.

Als ik iets een wanproduct voor desktop computing vind is dat wel W8 ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
MetaFrame schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:16:
[...]

Nee, niet zo rigoreus. Maar wel wat meer een strakkere interface. Een goede facelift laten we maar zeggen.

Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar ik stoor me er niet aan.

Ik hoop echt dat ze de agenda is gaan aanpakken!
Gebruik altijd office for mac maar vind mail toch beter als de outlook versie. Al zou de interface ook zeker een lift mogen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MetaFrame schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:16:
[...]

Daarom ben ik ook blijven steken oo Windows 7, de computer wereld van apple is iets te duur voor mij dus ik heb een windows laptop en een hackintosh pc en natuurlijk een iphone.
Maar toch zit in te denken, wat zou patroon op de achtergrond van die 7 betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Mizgala28 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Daarom ben ik ook blijven steken oo Windows 7, de computer wereld van apple is iets te duur voor mij dus ik heb een windows laptop en een hackintosh pc en natuurlijk een iphone.
Maar toch zit in te denken, wat zou patroon op de achtergrond van die 7 betekenen?
Dat is hetzelfde patroon dat is terug te vinden in de WWDC app. En misschien ook gelijk een hint naar redesign van iOS als je de WWDC app bekijkt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.iclarified.com/images/news/30706/123769/123769-1280.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ooh jij hebt de iPad versie, als ik die nu zo bekijk dan heb je inderdaad gelijk :)
Maar dan nog, over iets minder dan 46 uur zullen we het weten.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan de keynote is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.

Keynote
De Keynote is op maandag 10 juni en begint om 19:00.

Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.

Livestream
Vind je hier

Beta's en UDIDs
Zonder developer account heb je pech. Vragen om, handelen in of verwijzen naar handelaren in UDIDs wordt behandeld als posten van en vragen om warez.