Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 19:22
Ik heb het toestel nu 3 weken in gebruik. Gisteren ontdekte ik een barstje in het glas voor de camera lens. Erg kwetsbaar punt, mede vanwege de gebogen achterkant. Ik heb het toestel nergens laten vallen, en ben ook met het toestel in mijn broekzak nergens tegenaan gelopen oid.

De camera ligt niet verzonken in het toestel en wanneer het toestel gewoon op mijn bureau ligt dan ligt hij praktisch op de camera.

HTC heeft aangegeven dit niet onder de garantie valt. Medewerker klantenservice suggereerde dat ik misschien kon proberen mijn winkelier te vertellen dat dit er al in zat bij aanschaf... Dit gaan we dus maar niet doen.

Wees dus voorzichtig met waar je het toestel hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://download.mobile01.com/mobile/attach/201305/mobile01-ef73b8f48a15e83bec4481cbebe38ed1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.mobile01.com/mobile/attach/201305/mobile01-7b1ac2f0438b784e9824dc153cbf3545.jpg

geen idee wat er mee is gebeurd, iemand die het kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Een vrachtwagen overheen gereden misschien ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
onderste speakergrill zit iig nog wel vast;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
deze heeft wel terecht teveel en te grote gaps, gewoon terug naar de winkel. ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Hmmm, gezien de vouw in het huis lijkt het als of hij ergens tussen heeft gezeten...... Een bankschroef ofzo... Gezien er helemaal geen rest onderdelen op de plek ligt waar het toestel zich nu bevind heb ik het idee dat iemand gewoon zijn One heeft gemold en hier vervolgens heeft neer gelegd.

[ Voor 44% gewijzigd door Bullet NL op 07-05-2013 19:44 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
op xda heeft men het erover dat deze gast zijn bumpercase wilde testen en dat er vervolgens een auto overheen is gereden. Zoals te zien is op de foto heeft de bumper het goed overleefd, hulde!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Absoluut, ik heb een spleetje aan de bovenkant (een "gap" klinkt zo groot gelijk) en aan de onderkant maar die is zo minimaal dat ze waarschijnlijk in hun broek pissen van het lachen bij HTC als ik hem terug zou sturen (Waar ik absoluut niet aan denk).

Dat soort spleetjes zijn trouwens niet meer dan normaal naar mijn mening, komt gewoon omdat ze in elkaar gezet zijn. Is bij elk product wat ik bezit zo, niets is 100% "Gap" loos. Of het nou een gsm is van 600,- of een mac van 4000,-
Eindelijk eens een verstandig antwoord hier met al dat miereneuken over gaps. Ik heb het idee dat de meeste net zo lang zoeken tot ze iets vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
jatt123 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:03:

http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=566&t=3337672

Hier staat het orginele post van deze foto's. Google translate maakt het helaas niet veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 02:50
Mijn tweede htc one wordt morgen opgehaald door htc. Wat is hier de ervaring bij? Krijg je een hele nieuwe of wordt hij gemaakt? Gaat om erge gaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jatt123 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:03
Wat ik ervan kan opmaken is dat een (achterlijke) Chinees de bumper wou testen d.m.v. een extreem test.
Vervolgens stapt ie in zijn auto en laat bij een bepaalde snelheid zijn toestel vallen. In zijn achteruitrijspiegel kan hij nog net zien dat het toestel 4 maal stuitert met bovenstaande pics als resultaat.

Een "realistische" bumpertest?! LOL, dit slaat nergens op. De test uitvoeren en daarna ook nog'ns publiceren.... Rare gast die Chinees met waarschijnlijk de intelligentie van een goudvis.

De test boeit niet, maar wat de de chinese mentaliteit betreft, 23 pagina's en geen kritiek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het is niet die Chinese versie van de One... ivm losse cover enzo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Heb de One nu twee weken in gebruik. Gisteren zat ie in mijn broekzak, scherm naar binnen, camera naar beneden. Ik loop extra voorzichtig langs de tafel... en kassa. Barst in het "glas" voor de camera.

Ik ben echt extra voorzichtig langs die kl#tetafel gelopen en alsnog een barst. Hiervoor 2 jaar met een iPhone 3GS en 1 jaar met een iPhone 4S gelopen, waarmee ik een stuk ruwer omging (altijd in broekzak met camera naar buiten wijzend en gewoon overal tegenaan knallen) - nooit een probleem gehad dankzij het (vermoedelijke) saffierglas.

Wat denken jullie, heb ik een case als ik dit uitleg aan HTC? Ik zie het iig erg somber in, alhoewel ik bij lange na niet de enige ben. In dit draadje op XDA hebben heel wat mensen hetzelfde probleem (als je door de shitload aan flame/troll berichten heen kijkt).

Erg jammer dat ze bij zo'n geweldig toestel (ik was er echt heel blij mee, overgang vanaf iPhone/iOS compleet pijnloos, was eigenlijk een opluchting na 3 jaar iPhone) zo'n zielig stukje glas/plastic voor de camera plakken dat bij het minste of geringste kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je sloopt 'm zelf :) Zacht langs een tafel lopen zegt vrij weinig natuurlijk, helaas.

Tevens is Saffierglas leuk voor krassen, alles kan kapot en iPhonelensjes zijn vier keer zo klein :)

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 08-05-2013 08:44 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
Robbio85 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:15:
Heb de One nu twee weken in gebruik. Gisteren zat ie in mijn broekzak, scherm naar binnen, camera naar beneden. Ik loop extra voorzichtig langs de tafel... en kassa. Barst in het "glas" voor de camera.

Ik ben echt extra voorzichtig langs die kl#tetafel gelopen en alsnog een barst. Hiervoor 2 jaar met een iPhone 3GS en 1 jaar met een iPhone 4S gelopen, waarmee ik een stuk ruwer omging (altijd in broekzak met camera naar buiten wijzend en gewoon overal tegenaan knallen) - nooit een probleem gehad dankzij het (vermoedelijke) saffierglas.

Wat denken jullie, heb ik een case als ik dit uitleg aan HTC? Ik zie het iig erg somber in, alhoewel ik bij lange na niet de enige ben. In dit draadje op XDA hebben heel wat mensen hetzelfde probleem (als je door de shitload aan flame/troll berichten heen kijkt).

Erg jammer dat ze bij zo'n geweldig toestel (ik was er echt heel blij mee, overgang vanaf iPhone/iOS compleet pijnloos, was eigenlijk een opluchting na 3 jaar iPhone) zo'n zielig stukje glas/plastic voor de camera plakken dat bij het minste of geringste kapot gaat.
Ik heb zoals eerder geschreven ongeveer hetzelfde. Ik ben me echter niet bewust van een moment in mijn broekzak. Toestel heeft hele dag op bureau gelegen en ik kijk 's avonds en er zit een barstje in mijn lens.

Ik heb al contact gehad met HTC en ze gaven aan dat dit niet (nooit) onder garantie valt.

Het is inderdaad een erg kwetsbaar onderdeel, de lens zit in de bolling van het toestel en ligt helemaal niet verzonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
CLB schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:36:
Je sloopt 'm zelf :) Zacht langs een tafel lopen zegt vrij weinig natuurlijk, helaas.

Tevens is Saffierglas leuk voor krassen, alles kan kapot en iPhonelensjes zijn vier keer zo klein :)
Ik durf te wedden dat dit bij saffierglas nooit was gebeurd. Maarja, de lens van de iPhone is idd veel kleiner en daardoor is het betaalbaar om die met saffierglas te bedekken. Maar toch, als ik zo voel aan die randjes van het gebroken glas van de One vind ik het wel heel erg fragiel...
bosba schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:48:
[...]

Ik heb zoals eerder geschreven ongeveer hetzelfde. Ik ben me echter niet bewust van een moment in mijn broekzak. Toestel heeft hele dag op bureau gelegen en ik kijk 's avonds en er zit een barstje in mijn lens.

Ik heb al contact gehad met HTC en ze gaven aan dat dit niet (nooit) onder garantie valt.

Het is inderdaad een erg kwetsbaar onderdeel, de lens zit in de bolling van het toestel en ligt helemaal niet verzonken...
Het is inderdaad jammer dat die lens niet (een klein stukje) verzonken in het toestel ligt. Sinds ik de One heb leg ik hem altijd met argwaan op tafel (stel dat er een klein steentje of zandkorreltje op tafel ligt dat dan die lens bekrast). Gelukkig hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de One X zat de camera 'op' de telefoon dat was niet goed, nu niet, is het weer niet goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Je doet nu net alsof ik een oud wijf ben dat altijd zit te klagen. Ik zou zeggen lees mijn overige posts op GoT eens. Laten we dan maar een lijstje met voorkeuren maken.
  1. Verzonken in toestel (waarom is dit toch niet altijd het geval?)
  2. Gelijk met oppervlak toestel :-(
  3. 'Op' toestel :'( :O }:O :/ :| :X 8)7 |:( ;w

[ Voor 26% gewijzigd door Robbio85 op 08-05-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja blijft lastig, de One heeft natuurlijk een dikke 10 voor the looks(ja, ja subjectief) en dat gaat soms ten koste van dit soort design keuzes.

Vooralsnog heb ik een backcover die (oa) de lens beschermt en openstaande randen heeft aan de voorzijde om het display enigzins te beschermen als ik hem "face down" leg. Daarnaast heb ik anders staande hoesje in bestelling staan, die moet hem beschermen voor dagelijks gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://image4.pushauction.com/0/0/8d3214fa-64c0-4403-9b4d-7123268dcb85/12b124d3-97d4-49c0-acfb-6f62d12ba745.jpg
maar dan in het zwart

Als ik thuis rustig op de bank zit (en de risico's van vallen/beschadigen nihil zijn) haal ik hem uit het hoesje zodat je toch weer kan genieten van het design en the feel van het toestel(is dan toch elke keer weer een "woohoo!" situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe helemaal niks :)
Robbio85 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:18:
Je doet nu net alsof ik een oud wijf ben dat altijd zit te klagen.
• Verzonken in toestel (waarom is dit toch niet altijd het geval?)
Simpelweg omdat het toestel dan dikker moet worden :) Tevens ken ik gewoon geen
toestellen die dit hebben? Maar misschien interpreteer ik het anders... Noem er is een paar bitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Opzich kunnen ze natuurlijk wel een minimalistisch schuifsysteem voor de lens gebruiken. Hierdoor zal er iets meer dikte worden toegevoegd maar is de lens wel beschermd. Ik denk namelijk dat de gemiddelde gebruiker de camera maar inicidenteel gebruikt en dan is zo'n schuifje best wel een oplossing. Daarnaast blijft je lens tenminste vrij van stof, zand en vette vingers (zodat je op het moment supreme niet een wazig foto schiet).

Een beetje overdreven voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1193076649.jpg

maar het idee is wel duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Ik kan er zo geen noemen CLB.. en renzo dat is idd een mooie oplossing. Maar als ik er zo over nadenk zal dat allemaal nadelig zijn tav de dikte / het design van het toestel. Lastige zaak idd - maarja genoeg offtopic gelul.

Binnenkort maar aanmelden voor reparatie (en een ubercheape reservetelefoon aanschaffen waarmee ik kan bellen en whatsappen). Dat wordt een paar weekjes afzien ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Robbio85 op 08-05-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
Klantenservice gaf bij mij aan dat het vervangen van het stukje plastic voor de lens geld zou gaan kosten.
Ik heb gevraagd om een indicatie van de kosten. Ben benieuwd, want het lijkt me niet heel eenvoudig te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
bosba schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:00:
Klantenservice gaf bij mij aan dat het vervangen van het stukje plastic voor de lens geld zou gaan kosten.
Ik heb gevraagd om een indicatie van de kosten. Ben benieuwd, want het lijkt me niet heel eenvoudig te vervangen...
Zou je mij op de hoogte kunnen houden? Dan weet ik wat me te wachten staat...

Doe je dit rechtstreeks bij HTC of via Dynafix?

[ Voor 5% gewijzigd door Robbio85 op 08-05-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
Robbio85 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:06:
[...]

Zou je mij op de hoogte kunnen houden? Dan weet ik wat me te wachten staat...

Doe je dit rechtstreeks bij HTC of via Dynafix?
Krijg as we speak een mail van HTC.

Ze kunnen me geen indicatie van de kosten geven, gaat via Dynafix en daar moet ik zelf maar contact mee opnemen.
Ik heb Dynafix een mail gestuurd, laat het weten als ik daar iets op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:37:
Opzich kunnen ze natuurlijk wel een minimalistisch schuifsysteem voor de lens gebruiken. Hierdoor zal er iets meer dikte worden toegevoegd maar is de lens wel beschermd. Ik denk namelijk dat de gemiddelde gebruiker de camera maar inicidenteel gebruikt en dan is zo'n schuifje best wel een oplossing. Daarnaast blijft je lens tenminste vrij van stof, zand en vette vingers (zodat je op het moment supreme niet een wazig foto schiet).

Een beetje overdreven voorbeeld:

[afbeelding]

maar het idee is wel duidelijk toch?
Op zich efficiënte oplossing maar de echte zeikers komen dan weer met de opmerkingen dat het schuifje een beetje los zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:31:
Ik doe helemaal niks :)

[...]

Simpelweg omdat het toestel dan dikker moet worden :) Tevens ken ik gewoon geen
toestellen die dit hebben? Maar misschien interpreteer ik het anders... Noem er is een paar bitte?
HTC Sensation heeft een verzonken lens, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmja you're right, doordat er 'n bultje opzit ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Pos

Het glaasje bij sensation zit niet eens in de cover. Als je die er af haalt zit ie gewoon op de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
bosba schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Ze kunnen me geen indicatie van de kosten geven, gaat via Dynafix en daar moet ik zelf maar contact mee opnemen.
Thanks bosba, ik blijf dit topic met interesse volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

jatt123 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:03:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zovelen die wachten, en sommigen doen dit soort dingen ermee..
*Pinkt een paar traantjes weg bij het zien van de foto's :'( *

Maar goed, heeft iemand ooit een DOA mobiel ontvangen van gsmweb?
Ben bang dat als ik gaps heb dat zij me naar HTC sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Het was te verwachten, maar een HTC One overleeft geen val van de trap van een metertje of 1,5 hoog.
Voor het eerst sinds iPhone 3G > Desire HD > Galaxy S3 > HTC One dus te maken met flinke schade.
Mijn scherm is dus naar zijn grootje en vol met barsten. Ook de speakergrill heeft wat schade.

Nu heb ik zo'n verzekering via the phonehouse lopen, en dus voor het eerst sinds jaren nodig.
Hoe groot is de kans nu dat ik een volledig nieuw toestel krijg?
Aangezien de One zo slecht te repareren is (volgens iFixit).. Iemand een zinnig woord over te zeggen?
Als ik terug ben van vakantie gaat 'ie richting The Phonehouse, maar kom graag beslagen ten ijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
maikel_rox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:33:
Het was te verwachten, maar een HTC One overleeft geen val van de trap van een metertje of 1,5 hoog.
Voor het eerst sinds iPhone 3G > Desire HD > Galaxy S3 > HTC One dus te maken met flinke schade.
Mijn scherm is dus naar zijn grootje en vol met barsten. Ook de speakergrill heeft wat schade.

Nu heb ik zo'n verzekering via the phonehouse lopen, en dus voor het eerst sinds jaren nodig.
Hoe groot is de kans nu dat ik een volledig nieuw toestel krijg?
Aangezien de One zo slecht te repareren is (volgens iFixit).. Iemand een zinnig woord over te zeggen?
Als ik terug ben van vakantie gaat 'ie richting The Phonehouse, maar kom graag beslagen ten ijs :P
Ze zullen je toestel reparen of een ander gerepareerd/ refurbished toestel doen toekomen. Een nieuw toestel lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ze waarschijnlijk genoeg geretourneerde toestellen hebben. Je kan uiteraard geluk hebben en het ligt er ook een beetje aan wat er in je verzekeringspolis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Robbio85 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:18:
Je doet nu net alsof ik een oud wijf ben dat altijd zit te klagen. Ik zou zeggen lees mijn overige posts op GoT eens. Laten we dan maar een lijstje met voorkeuren maken.
  1. Verzonken in toestel (waarom is dit toch niet altijd het geval?)
  2. Gelijk met oppervlak toestel :-(
  3. 'Op' toestel :'( :O }:O :/ :| :X 8)7 |:( ;w
1) Omdat de toestellen steeds dunner worden...
2) Zelfde als boven maar ultrapixel camera is minder dik dus steekt eindelijk eens niet uit.
3) 8 of 13 Mpixel camera modules zijn vrij hoog, dus die zijn dan dikker dan het toestel toelaat (ala One X)

Fabrikanten doen die camera echt niet voor de lol op de manier zoals het momenteel gaat, het kan technisch niet veel beter zolang de ultradunne telefoontjes in de mode blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ben na meer dan een week gebruik en kijken naar een niet erg grote gap aan de bovenkant toch ook van mening dat een toestel van zoveel geld gewoon goed moet zijn. Weet iemand of ze daar moeilijk over doen bij de Belcompany als je binnen 14 dagen terugkomt en mag je het huidige toestel gewoon blijven gebruiken als ze geen voorraad hebben?

Een hoofdbreker om deze af te staan, want verder doet het toestel het prima en ben een beetje huiverig voor weer andere problemen bij een ander toestel ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Boontjes op 08-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
@Boontjes Ik zou zeggen ga gewoon bij BC langs en kijk wat ze voor je willen doen. Als je een nieuw toestel krijgt dat ook niet voldoet kun je die toch ook terugsturen, beter nog je kunt in de winkel kijken of het nieuwe toestel voldoet.
Je hebt kans dat ze je toestel willen repareren in plaats van omwisselen omdat je aan de late kant bent met het melden van het probleem, maar ik weet niet hoe moeilijk BC hierover doet. Volgens mij moet je dit soort defecten binnen een week melden, maar overleg gewoon met BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
bosba schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Mijn ervaring met Dynafix voorheen. Ik wou de kosten weten voor een schermreparatie. Mevrouw aan de lijn wou/kon me niks hierover vertellen. Je moest hem eerst opsturen om het te laten onderzoeken. Ookal weet je precies wat er kapot is, indicatie willen/kunnen ze niet geven.
En beslis je uiteindelijk om hem niet door Dynafix te laten reparen nadat je hem opgestuurd hebt, moet je alsnog 40 euro (geloof ik) betalen voor onderzoek/verzendkosten. Ik heb hem uiteindelijk maar helemaal niet opgestuurd, leek me een te duur grapje. Een nieuwe telefoon kopen was in mijn geval slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel een weekje, overgestapt van iPhone 4. Ik ben op zich tevreden met de switch, maar ik merk het volgende probleem/verschil:

Lokalisatie via WIFI, werkt totaal niet. Waar mijn iPhone binnenshuis binnen twee seconden na het starten van Google Maps mijn locatie (ongeveer) bepaalt, geeft de HTC telkens aan dat mijn locatie niet beschikbaar is. "Locatieservice van Google" staat uiteraard aan in de instellingen.

Doe ik hier iets fout of werkt deze feature gewoon een stuk slechter op de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
Dynafix wil nog steeds geen enkele indicatie geven van de kosten.

Belachelijk, je moet dus verplicht kosten maken om een indicatie te krijgen van de kosten voor reparatie.

Service van HTC wat mij betreft dus echt ruk. Ze zeggen alleen dat het geld gaat kosten, wijzen voor de indicatie naar Dynafix, die je ook geen steek verder helpen.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:46:
Ik heb mijn toestel een weekje, overgestapt van iPhone 4. Ik ben op zich tevreden met de switch, maar ik merk het volgende probleem/verschil:

Lokalisatie via WIFI, werkt totaal niet. Waar mijn iPhone binnenshuis binnen twee seconden na het starten van Google Maps mijn locatie (ongeveer) bepaalt, geeft de HTC telkens aan dat mijn locatie niet beschikbaar is. "Locatieservice van Google" staat uiteraard aan in de instellingen.

Doe ik hier iets fout of werkt deze feature gewoon een stuk slechter op de One?
Als je de GPS aan hebt staan vraagt hij dit niet.
Ik gebruik zelf de App Power Toggles waarmee je makkelijk de verschillende diensten (wifi, bluetooth, GPS, flitser)aan en uit kunt zetten in je meldingenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosba schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Als je de GPS aan hebt staan vraagt hij dit niet.
Ik gebruik zelf de App Power Toggles waarmee je makkelijk de verschillende diensten (wifi, bluetooth, GPS, flitser)aan en uit kunt zetten in je meldingenscherm.
Ik gebruik zelf Antek (geloof ik) voor snel aan- en uitzetten van diensten. Ik heb GPS echter gewoon aan staan. Als ik buiten ben en m'n GPS nodig heb dan werkt lokalisatie wel, maar het lijkt of het WIFI-gedeelte van het lokaliseren niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Ik gebruik zelf Antek (geloof ik) voor snel aan- en uitzetten van diensten. Ik heb GPS echter gewoon aan staan. Als ik buiten ben en m'n GPS nodig heb dan werkt lokalisatie wel, maar het lijkt of het WIFI-gedeelte van het lokaliseren niet werkt.
is dit alleen bij jou thuis of op elke locatie waar je komt met wifi? (je snapt vast al wel welke kant ik op ga;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Inmiddels vandaag de telefoon opgehaald bij een vodafone winkel en ga er morgen weer mee terug...

KWa gaps heeft de toestel een hele kleine bij de power know, dus dat is geheel niet storend.....

Echter heb ik wel een 3tal dooie pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een zwarte gekregen van studentmobiel nadat ik eerder mijn zilveren terug heb gestuurd vanwege gaps. Ik had aangegeven dat de kleur me niet uitmaakte dus het was wel verassend een zwarte One in de doos aan te treffen. Het toestel ziet er een stuk strakker uit qua gaps, hoewel het nog niet perfect is (nu is de headphones jack niet helemaal goed rond uigesneden en wat kleine gaps zijn er nog maar ik denk dat die niet veel beter meer worden op dit ontwerp). Ik heb echter wat apps gedownload voor een pixeltest en het scherm is helemaal goed, benchmarkje wees uit dat 'ie op alle cilinders vuurt en het geluid lijkt minder te kraken bij youtube filmpjes (ik hoopte daar al op omdat exemplaar 1 daar toch wat last van had maar wist niet of ik beter kon verwachten --> dus wel)...Kortom ik ben tevreden over dit exempaar en ga deze gewoon maar houden.

Nou is er echter een ding wat met een beetje stoort opvalt en ik vraag me af of meerdere er mee te maken hebben, het gaat niet om de tel zelf maar om het feit dat ik 26,75 Euro in rekening gebracht ben voor iets wat me niet duidelijk is. Op mijn rekeningafschrift staat iets met derdengelden indicatie HTC One...Ik neem aan dat dit van studentmobiel afkomt (hoewel dat niet expliciet duidelijk is...hebben zij mijn 'oude' misschien doorgestuurd naar een reparatie centrum en krijg ik daar de kosten van???) maar dan vraag ik me af mogen die mij wel iets in rekening brengen aangezien ik binnen 48h mankementen heb gemeld en de tel vervolgens op eigen kosten (dat leek me wel ok ook) aangetekend teruggestuurd heb. Ik mag toch gewoon een product waar ik niet tevreden mee ben 'kostenloos' retourneren (afgezien van kosten voor aangetekend verzenden)? De headphones zaten zelfs nog dicht in het zakje...

Uiteraard stuur ik daar nog even een mailtje achteraan maar gezien het nu weekend is vroeg ik me vast af of sommige dit ook al hebben gehad aangezien meerdere personen hier hun tel ook hebben teruggestuurd. Verder heeft studentmobiel me trouwens altijd keurig geholpen dus niet bedoeld om te bashen maar vond dit een beetje vreemd ook zonder verdere info.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skipe schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:54:
[...]

is dit alleen bij jou thuis of op elke locatie waar je komt met wifi? (je snapt vast al wel welke kant ik op ga;) )
Ik heb het op drie plekken geprobeerd (thuis, werkt, restaurant) en drie keer lukte het niet om mijn locatie te bepalen. Vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 01:50:

Nou is er echter een ding wat met een beetje stoort opvalt en ik vraag me af of meerdere er mee te maken hebben, het gaat niet om de tel zelf maar om het feit dat ik 26,75 Euro in rekening gebracht ben voor iets wat me niet duidelijk is. Op mijn rekeningafschrift staat iets met derdengelden indicatie HTC One...Ik neem aan dat dit van studentmobiel afkomt (hoewel dat niet expliciet duidelijk is...hebben zij mijn 'oude' misschien doorgestuurd naar een reparatie centrum en krijg ik daar de kosten van???) maar dan vraag ik me af mogen die mij wel iets in rekening brengen aangezien ik binnen 48h mankementen heb gemeld en de tel vervolgens op eigen kosten (dat leek me wel ok ook) aangetekend teruggestuurd heb. Ik mag toch gewoon een product waar ik niet tevreden mee ben 'kostenloos' retourneren (afgezien van kosten voor aangetekend verzenden)? De headphones zaten zelfs nog dicht in het zakje...
Vreemd inderdaad. Je mag het toestel binnen een week, zonder opgaaf van redenen, terugsturen. Voor dit soort dingen (online kun je niet checken of het product voldoet aan je verwachtingen en in de fysieke winkel wel) is de wettelijke bescherming juist uitgevonden, zo lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

https://www.dropbox.com/sh/f17fr6n3dczds06/lvob-OEo3I

Mijn HTC One wordt Woensdag a.s opgehaald.
Opzich niet eens direct vanwege de slechte afwerking meer vanwege de camera module die steeds een paar mm verplaatst (eigenlijk dus wat los in de behuizing zit, zie foto 5) Wanneer die helemaal aan de buitenkant zit merk ik dat die vaak onscherpe foto's krijg, filmen in donkere locaties een roze vlek in het midden geeft.. Erg jammer, wil hem eigenlijk niet opsturen :(

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Ik mag maandag mijn zwarte HTC One bij de Vodafone winkel omruilen voor een nieuwe vanwege de dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik wacht inmiddels al bijna een week op bericht van de vodafone winkel dat ze weer ones op voorraad hebben zodat ik die van mij kan omruilen. Zijn ze echt nog zo slecht leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Inmiddels bezig met een derde zilveren toestel door de goede service van de BC. Mijn ervaringen tot nu wat betreft de bouwkwaliteit.

Het eerste toestel had een redelijke gap aan de linkerbovenzijde bij de powerbutton waaraan ik me toch begon te storen. Bij het tweede toestel minimale gaps, maar een powerbutton die erg diep lag waarvan je op termijn kan verwachten dat dit een probleem zal worden. Daarnaast linksbovenin bij de sensoren was het scherm niet goed afgedicht waardoor je het backlight zag als je schuin op het scherm keek. Het derde toestel lijkt gemiddeld genomen het beste, maar ook daarbij minimale gaps en de speakgril ligt aan de bovenkant lager dan het scherm en de onderkant wat hoger. Beide zijkanten voelen overigens wat ruwer aan bij het laatste toestel...dat had ik bij de andere niet.

Ik moet concluderen dat er met ieder toestel wel iets zal zijn dat de meeste gebruikers overigens niet eens zal opvallen of wat kan schelen. Verder een prachtig toestel natuurlijk en ik zal de mindere puntjes vermoedelijk voor lief nemen als het verder goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chizz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03-2022
Bij mijn toestel deed de camera hem niet, dus teruggestuurd naar Studentmobiel op woensdag. Helaas is de telefoon nog steeds niet afgeleverd door PostNL bij Studentmobiel, dus met een beetje pech is die ook nog kwijt. Gaat lekker zo met mijn One..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Hallo,

ik weet niet goed waar ik mijn reactie moet plaatsen maar ik gok hierzo. Ik ben sinds kort in het bezit van een HTC One, super fijne telefoon. Maar nu opende ik laatst mijn contacten om een nieuw contact toe te voegen en stond opende er een venstertje met skype contacten synchroniseren, nu had ik dit weer uitgevinkt en op oke geklikt. Maar toch werden de contacten van skype in mijn contactenlijst gezet en ik krijg ze er niet meer uit, ik heb al bij synchronisatie gekeken in instellingen etc. maar als ik dan op skype klik kan ik het niet ongedaan maken ofzo, nu is de vraag hoe krijg ik dit ongedaan?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet zeker of ik goed zit hier heb mijn HTC one vanaf vrijdag in handen en nu kwam ik vandaag erachter dat mijn abbonement volgens mij niet klopt.
Ik het toestel met het abbonement bij coolblue genomen met vodafone als provider hier was een actie begin maart (En ervoor) met 200 bel minuten en 4 gb internet voor 27,50 per maand eerste jaar en 55 euro per maand voor het tweede jaar nu heb ik zover ik gezien heb maar 1 gb internet (Geen idee hoeveel bel minuten) en het abbonement heet op het papier vodafone Altijd 1gb 55 p/m en op de vodafone website heet het Vodafone Red. Heb gelijk contact met Coolblue opgenomen die uitlegde dat het geregeld zou worden maar nu vraag ik me toch af of hier meer mensen problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Aiiiii, sinds vrijdag de zwarte HTC One bij de Phone House gehaald... na erg blij te zijn dat de mijne nagenoeg perfect is, ben ik er sinds gisteren achter dat ik toch een dode pixel heb ;( :F :-(

Het gekke is dat deze witte pixel alleen te zien is bij een gekleurde achtergrond (vooral te zien bij de witte Sense menu's). Op een zwarte achtergrond is helemaal niks te zien.

Wat is het garantiebeleid eigenlijk qua pixels, zit daar nog een bepaalde foutmarge op.. en aan de ene kant, straks ruil ik hem om voor een toestel dat met slechte knoppen/gaps/meer dode pixels etc.. ik baal hier van, once you see it... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
Ik heb mijn dode pixel probleem gemeld bij Coolblue, die verwijzen mij echter door naar HTC zelf? Wat is de normale gang van zaken mbt tot 'dode pixel(s)' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11-2020
De gaps van mijn HTC one worden met de week groter geloof ik.
Eerder las ik al dat iemand met een speld vuil tussen zijn gaps weg haalt. In dat stadium zit ik nu ook.

Ik wil daarom de htc toch maar voor garantie aanmelden bij HTC.

Nu zit er alleen een kras op mijn scherm. Je ziet de kras (+- 3 cm) alleen wanneer het scherm uitstaat en je de telefoon scheef houdt. Het betreft dus geen diepe kras.

Ik vraag mij af of HTC hier moeilijk over gaat doen. Het gaat mij namelijk om de gaps, de kras neem ik voor lief.

Iemand ervarigen met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Freshnezz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:06:
Aiiiii, sinds vrijdag de zwarte HTC One bij de Phone House gehaald... na erg blij te zijn dat de mijne nagenoeg perfect is, ben ik er sinds gisteren achter dat ik toch een dode pixel heb ;( :F :-(

Het gekke is dat deze witte pixel alleen te zien is bij een gekleurde achtergrond (vooral te zien bij de witte Sense menu's). Op een zwarte achtergrond is helemaal niks te zien.

Wat is het garantiebeleid eigenlijk qua pixels, zit daar nog een bepaalde foutmarge op.. en aan de ene kant, straks ruil ik hem om voor een toestel dat met slechte knoppen/gaps/meer dode pixels etc.. ik baal hier van, once you see it... |:(
Waarom zou dit gek zijn? Een dode pixel doet het dus niet wanneer andere kleuren moet worden uitgezonden, een dode pixel is dus niet te zien op een zwarte scherm, juist een witte achtergrond laat uitstekend zien dat een scherm een of meerdere dode pixels heeft.

Actieve pixels, bijvoorbeeld één die op blauw of rood blijft hangen kan je vaak weer in een zwartscherm zien.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXeo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:00
19FR08 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:53:
Ik wil daarom de htc toch maar voor garantie aanmelden bij HTC.

Nu zit er alleen een kras op mijn scherm. Je ziet de kras (+- 3 cm) alleen wanneer het scherm uitstaat en je de telefoon scheef houdt. Het betreft dus geen diepe kras.

Ik vraag mij af of HTC hier moeilijk over gaat doen. Het gaat mij namelijk om de gaps, de kras neem ik voor lief.

Iemand ervarigen met een soortgelijke situatie?
Ik heb mijn One nu 6 dagen en alleen maar in me broekzak gedragen en op tafel gelegd als ik aan het werk was verder alleen maar op de achterkant gelegt in me case.

Nu zag ik op dag 3 plotseling dat ik een kras van 8cm over me hele scherm links van het midden heb zitten. 2 jaar een HTC telefoon gehad met een scherm zonder krassen en na 3 dagen op me eindelijk nieuwe One een kras zitten.

#teleurgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11-2020
FriXeo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:16:
[...]

Ik heb mijn One nu 6 dagen en alleen maar in me broekzak gedragen en op tafel gelegd als ik aan het werk was verder alleen maar op de achterkant gelegt in me case.

Nu zag ik op dag 3 plotseling dat ik een kras van 8cm over me hele scherm links van het midden heb zitten. 2 jaar een HTC telefoon gehad met een scherm zonder krassen en na 3 dagen op me eindelijk nieuwe One een kras zitten.

#teleurgesteld :(
Hier hetzelfde. 2 jaar lang een iPhone, zonder ook maar 1 krasje.

die flipcase van HTC is ook een drama. Daarmee zou het scherm safe moeten zijn bij kleine "valpartijen". Maar die flipcase flipt tijdens de vlucht naar beneden eerst open en valt dan op het scherm.
Mijn kras is ontstaan nadat de telefoon van de bank gleed.

Maar goed, ik heb ermee leren leven en vraag me dus vooral af of dit invloed heeft op de garantie.

Edit:

Ik heb zojuist contact gehad met HTC. Zij kunnen mij niet zeggen of de kras de garantie beinvloedt, ze moeten eerst de foto's zien van de gaps.

Ik ga het in dit geval maar erger maken dan dat het is. Normaal ben ik niet zo van de kleine oneffenheden maar mijn speakergrill sluit niet helemaal netjes aan op het scherm, de hoekjes sluiten niet mooi aan en de volumeknop zit ook niet 100% goed.

Ik ga dus maar zoveel mogelijk foto's maken van gebreken.

[ Voor 19% gewijzigd door 19FR08 op 13-05-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXeo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:00
19FR08 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Maar goed, ik heb ermee leren leven en vraag me dus vooral af of dit invloed heeft op de garantie.
Ik heb hem nog geen 7 dagen dus ik ga hem vandaag terug sturen naar VF met het RMA formulier. Heb uiteindelijk geen 300 euro voor de telefoon uitgegeven ( exclusief kosten abbo) om dalik elke dag tegen een kras van me dure telefoon aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender83
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
Hoi HTC One-ers,

Ik heb nu een paar weken mn HTC One, en ik zit bij Tmobile.

Nu krijg ik al een aantal dagen te horen tijdens het bellen van allerlei mensen dat ik slecht te verstaan ben. Ik bel dus vanuit verschillende locaties. Ik ben dof te horen, en klink wat ver weg/indirect.

Ik heb net wat geluidsopnames gemaakt om te zien wat de geluidskwaliteit dan is, en dat was gewoon prima. Blijkbaar is de geluidskwaliteit van het bellen over het netwerk erg slecht bij Tmobile.
Ik ga de vraag zo neerleggen bij Tmobile: hebben anderen hier ook last van of komt iemand dit bekend voor?

Overigens: de geluidskwaliteit was in het begin toen ik hem net had gewoon goed.
Ik heb de laatste softwareupdate geinstalleerd.

Trouwens: voor de rest echt top toestel!! Met minimale 'gaps' voor de verandering :)

[ Voor 8% gewijzigd door fender83 op 13-05-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Ohnee, ohnee, voor mij ook een geluidsprobleem!

Afgelopen weekend naar een feestje geweest, allemaal filmpjes gemaakt. Nu bij thuiskomst is op de computer te horen dat één filmpje alleen geluid op het rechter kanaal heeft en bij de andere filmpjes er een ruis over het linker kanaal zit.

Neem aan dat dit een hardware probleem is en ie dus terug zal moeten? Of zou dit softwarematig kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... nu ik het zo lees... voor de update gebruikte ik mijn HTC in de carkit (HTC One carkit) en kon ik uitstekend op de luidspreker bellen en was ik goed te verstaan. Nu ben ik de laatste dagen niet meer te verstaan volgens 'de andere kant' dit is volgens mij sinds de update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik ben ook minder te verstaan sinds de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ik heb mijn One gewonnen via de tweakers review-actie, maar ik ben waarschijnlijk van plan hem te verkopen omdat ik liever de zwarte versie wil. Het garantiecertificaat dat we er bij kregen staat op mijn naam, met erbij genoemd dat het om de tweakers actie ging. Als ik de telefoon verkoop met het certificaat, is de garantie dan nog steeds geldig voor de nieuwe eigenaar?

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
@Svenderson die vraag kun je beter bij HTC neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Freshnezz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:06:

Bedoel je een wit plekje dat in de achtergronden zoals van settings menu er juist witter uitziet dan de rest?
Dat heb ik dus ook en is bij een zwart scherm idd niks van te zien maar bij andere kleuren is die plek ook iets lichter dan de omgeving zeg maar. In mijn ogen dus gewoon een scherm defect, zelf heb ik er dan nog een rode stuck pixel bij aan de andere kant. Geen gaps oid dus jammer jammer maar hij gaat retour amazon.de want idd once you see it... :'(

JDI_Samsung panel is geroemd maar vooralsnog lijken er anders veel pixel defecten voor te komen.
Ik dacht dat we die periode achter ons hadden maar met de HD smartphone schermpjes begint de ellende gewoon weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Clubbtraxx op 13-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zilvere en die heeft wat kleine issues, zoals gaps en speakers die soms raar doen... Verder is ie niet helemaal netjes afgewerkt.. weet iemand of dit met een zwarte minder is? Desnoods maar ruilen... al vind ik deze veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Volgens mij is er bij mijn One iets losgeraakt vanbinnen gisteren...
Als ik aan de achterkant bovenaan rond de camera lichtjes tik hoor ik iets trillen.

Hmm dit probleem dus:
Mother_Goozz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:49:
https://www.dropbox.com/sh/f17fr6n3dczds06/lvob-OEo3I

Mijn HTC One wordt Woensdag a.s opgehaald.
Opzich niet eens direct vanwege de slechte afwerking meer vanwege de camera module die steeds een paar mm verplaatst (eigenlijk dus wat los in de behuizing zit, zie foto 5) Wanneer die helemaal aan de buitenkant zit merk ik dat die vaak onscherpe foto's krijg, filmen in donkere locaties een roze vlek in het midden geeft.. Erg jammer, wil hem eigenlijk niet opsturen :(
Kun je mij/ons op de hoogte houden hoe dit afloopt, of je toestel gerepareerd terug komt of dat het een nieuwe/refurbished is?

Mijn toestel is behalve dit probleem nagenoeg perfect en ben bang om een slechtere terug te krijgen...

[ Voor 73% gewijzigd door Replar op 14-05-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
mijn toestel is vandaag terug gestuurd naar htc
hopen op een betere terug te krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aston m.
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08-2019
Mijn One ziet er perfect uit, geen enkele gap.
Ik heb een ander probleem, mijn One vreet simkaartjes.
Ik kan zelf wel bellen, maar ik kan niet gebeld worden.
Morgen wordt de One opgehaald door HTC.
T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-09 21:42
Ik heb last van een aantal dingetjes, kleine cosmetische zoals panelgap en scheve speakergrills. Tevens zit er al een miniem stofje onder de camera lens. Genoeg om hem terug te sturen.

De service direct naar HTC is ook apart geregeld. Krijg je een mail met daarin een link naar je eigen ticket. verder staat er een link om aan te geven hoe je de service vindt. Als je daar op drukt wordt je ticket automatisch gesloten.

Heel fijn. Kan ik weer achterin de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Sinds vandaag werkt mijn audio jack niet meer. Telefoon opnieuw opgestart, geen veranderingen. Andere koptelefoon gebruikt, nog geen resultaat. Geen idee waar het aan ligt, s'morgens nog gewoon muziek geluisterd en s'middags lukte het niet meer. Iemand een idee hoe het kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Clubbtraxx schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:41:
[...]

Bedoel je een wit plekje dat in de achtergronden zoals van settings menu er juist witter uitziet dan de rest?
Dat heb ik dus ook en is bij een zwart scherm idd niks van te zien maar bij andere kleuren is die plek ook iets lichter dan de omgeving zeg maar. In mijn ogen dus gewoon een scherm defect, zelf heb ik er dan nog een rode stuck pixel bij aan de andere kant. Geen gaps oid dus jammer jammer maar hij gaat retour amazon.de want idd once you see it... :'(
.
Ja precies dat bedoel ik. Op zich valt het niet zo heel erg op omdat het op een zwarte achtergrond niet te zien is, maar ik irriteer me er wel echt aan. Van de week weer even langs de PhoneHouse kijken wat ze zeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
In een poging om wat meer duidelijkheid van HTC Nederland te krijgen over het gap probleem had ik een berichtje geplaatst op hun Facebook.
IK:
Wat is het standpunt van HTC Nederland omtrent het "gap" probleem bij de One?

HTC:
Hi John. Wij hebben een policy in werking dat mocht je telefoon niet naar behoren werken binnen 2 weken na aankoop de telefoon omgeruild kan worden bij je verkoper. Let wel op dat de verkoper andere regels kan hebben. Mocht je verkoper je niet kunnen helpen kunnen wij je telefoon inboeken voor een reparatie. Wij komen dan je telefoon ophalen bij je thuis of elk ander adres in Nederland. Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust.

IK:
Bedankt voor de reactie, echter geeft het geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag betreft het gap probleem bij de productie van de HTC One waardoor het geen zero gap constructie meer is. Dit is enkel een cosmetisch probleem. HTC Asia zou dit probleem erkent hebben. Mijn vraag is dan ook, wat is de policy van HTC Nederland omtrent dit probleem?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de dode pixel policy van HTC Nederland. Hoeveel dode pixels moet een telefoon hebben voordat deze als "defect" beschouwd wordt?

HTC:
Kun je ons via deze link een email sturen met een foto van het gap probleem? http://www.htc.com/nl/contact/email/ Dan kijken wij hier even wat we ermee kunnen.
Wat betreft je vraag over dode pixels; dit kunnen we gewoon voor je laten repareren. Mocht je deze problemen zo snel na aankoop hebben dan kun je het beste even contact opnemen met je retailer om het toestel om te ruilen.

IK:
Ik heb het toestel nog niet aangeschaft ivm onduidelijkheid omtrent het beleid van HTC. Voordat ik het toestel koop wil ik er toch zeker van zijn, dat niet net als bij de One S lakprobleem, dit valt binnen de toleranties.

HTC:
Mocht je bij aanschaf van de One problemen hebben, kan je dit ons gelijk laten weten. De eerste een tot twee weken is je toestel altijd onder garantie bij de retailer: dit houdt in dat als het toestel zo kort na aankoop problemen heeft, je het bij je retailer kan omruilen. Mocht je bij aankoop van de One problemen hebben, kun je dit ons gelijk laten weten. Helaas kunnen wij geen antwoord geven op wat we op dat moment kunnen doen voor je, omdat dat per zaak verschilt.

IK:
HTC Nederland heeft dus geen policy in werking rondom het gap probleem? Wordt deze "gap" uberhaubt aangemerkt als een defect door HTC en/of Dynafix?

HTC:
Er zijn een paar geïsoleerde incidenten geweest met een gap. Deze zijn inmiddels opgelost. Mocht je de One aanschaffen en dit probleem ervaren adviseren wij om terug te gaan naar je retailer of ons te bellen op 020-715 7310.
Misschien krijgen we een beter antwoord van HTC als er meer mensen dit ook gaan vragen via FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aston m.
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08-2019
Mijn probleem is opgelost, mijn ONE was niet goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Nou mijn HTC One is net opgehaald, mis hem nu al :P
Ik ben er heel voorzichtig mee, die kerel gooit hem gewoon in de envelop samen met een ander stuk papier, en een prop papier... zeer professioneel zeg maar :S Nu 2 weken wachten (hoop eerder) Ook hoop ik dat ik nog de "oude generatie" microfoon's heb, echt verbluffend hoe goed geluid die dingen opnemen!

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-05-2013 11:53 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Hier zijn wat foto's van de verkleuringen waarover ik sprak in het Ervaringen-topic. Wel slecht te zien, in het echt is het erger dan op de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10297838/IMG_0050.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10297838/IMG_0051.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10297838/IMG_0052.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn One teruggebracht, ook vanwege het gap probleem. Zeer correct geholpen bij BC Sneek, we hebben nog 2 andere toestellen bekeken maar die hadden dezelfde gap problemen zoals de meesten hier ondervinden. Ik wordt gebeld door hun als er een perfect toestel binnen is gekomen.
Omdat ik de One zo graag wil hebben, toch nog maar even bij vodafone binnengelopen, maar helaas in dezelfde conditie.
Voordat ik terug naar de BC ben gegaan heb ik al even met de HTC klantenservice contact gehad. Om het probleem te versterken meteen maar aangegevend dat veel tweakers die het toestel van HTC kregen om te testen en reviewen het gapprobleem ook ondervinden. Ik moest er even goed op doorvragen, maar de medewerkster gaf kortgezegd aan: probeer nog een ander toestel in de winkel meteen te bekijken of wacht op een nieuwe batch. Dit klinkt voor mij niet alsof ik in andere steden makkelijk een gaploze ga vinden maar wil er best wat kilometers voor maken. Misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben..
(Ben nieuw op dit forum, dus qua batches en serienummers die leverbaar zijn of dat soort onderwerpen ben ik een leek).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:12
Upbeat schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:27:
Hier zijn wat foto's van de verkleuringen waarover ik sprak in het Ervaringen-topic. Wel slecht te zien, in het echt is het erger dan op de foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm nee zo erg heb ik het dan weer niet, zal vanavond hopelijk wat goede foto's kunnen maken.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk hoort dit hier;

Ik heb vandaag m'n HTC One mogen ontvangen,wat een pracht toestel en geen Gaps echter zit er een dode witte pixel op m'n scherm dat bij een lichte/witte achtergrond goed zichtbaar is

Is het iets om terug te sturen,ben namelijk bang dat het groter word of meer dode pixels worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die verkleuringen was al iets waarover ik meteen bang was bij de zilvere versie.
Het blijft toch kunststof/rubber en dat zal altijd verkleuren wat je er ook mee doet.
Wel jammer om te horen/zien dat het zo snel gebeurt en voor mij des te meer een reden om toch weer een zwarte te willen. Hier lijken over het algemeen toch een stuk minder problemen mee te zijn ook met betrekking tot de gaps.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 07-08 07:30
Mother_Goozz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:52:
Nou mijn HTC One is net opgehaald, mis hem nu al :P
Ik ben er heel voorzichtig mee, die kerel gooit hem gewoon in de envelop samen met een ander stuk papier, en een prop papier... zeer professioneel zeg maar :S Nu 2 weken wachten (hoop eerder) Ook hoop ik dat ik nog de "oude generatie" microfoon's heb, echt verbluffend hoe goed geluid die dingen opnemen!
Daarom moet je die kneuzen ook gelijk op je order papier laten tekenen dat je toestel geheeld schade en krasvrij is ingeleverd. Wat ze er daarna mee doen is niet meer aan jou. Maar ik kan je beloven dat ze hem dan plots als een juweeltje behandelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:37:
Waarschijnlijk hoort dit hier;

Ik heb vandaag m'n HTC One mogen ontvangen,wat een pracht toestel en geen Gaps echter zit er een dode witte pixel op m'n scherm dat bij een lichte/witte achtergrond goed zichtbaar is

Is het iets om terug te sturen,ben namelijk bang dat het groter word of meer dode pixels worden?
Ik heb precies hetzelfde probleem... ben nog aan het twijfelen of ik hem om ga ruilen of niet (en of het überhaupt kan), want wie weet krijg ik er straks nog slechter product voor terug. Aan de ene kant valt het niet heel erg op omdat het alleen te zien is bij lichte/witte achtergronden en gelukkig op een donker achtergrond helemaal niet.

Maar ja het blijft een dode pixel :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
mijn telefoon is gister naar htc opgestuurd voor het gap probleem en het extreem warm worden. Werd bij een minuut of 10 internetten zo rond de 48 graden ( kamer temperatuur van 20 graden) leek me niet helemaal goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem... ben nog aan het twijfelen of ik hem om ga ruilen of niet (en of het überhaupt kan), want wie weet krijg ik er straks nog slechter product voor terug. Aan de ene kant valt het niet heel erg op omdat het alleen te zien is bij lichte/witte achtergronden en gelukkig op een donker achtergrond helemaal niet.

Maar ja het blijft een dode pixel :/ :/
Inderdaad,ik zit ook in de twijfel-mode,ben ook bang dat ik een slechte product terug krijg,deze is gaploos maar uiteraard hoort die dode pixel er niet te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Upbeat schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:27:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14t90cj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1218kjo.jpg

Ik heb het een stuk minder, maar de verkleuringen zijn bij mij ook aanwezig, je ziet het beter in het echt ik heb het idee dat het de lijm is die achter deze lijnen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie hier alleen maar twijfelende mensen hier, maar geen of weinig mensen die hem al terug hebben gekregen van HTC ;p. Ben toch wel benieuwd hoe ze bepaalde problemen oplossen, en vooral of ze niet een terug sturen die nog erger is bv. Niemand wilt natuurlijk 2 weken voor niks gewacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dat plastic zelfhechtend/klevend... 'injection-molding'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:38:
Volgens mij is dat plastic zelfhechtend/klevend... 'injection-molding'?
Zou ook kunnen, vreemd blijf ik het wel vinden, heb hem nergens op gelegd waar een laag stof ligt en hij zit nagenoeg altijd in zijn leren sleve als ik hem niet gebruik. Ik stoor me er nog niet aan, maar als over een half jaar die hele lijn zwart is gaat die toch wel terug naar HTC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Of komt het doordat het steeds langs de binnenkant van het hoesje schuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:43:
Ik stoor me er nog niet aan, maar als over een half jaar die hele lijn zwart is gaat die toch wel terug
Dat heet dan gebruikerssporen... Lastig zoiets, maar na een half jaar garantie claimen om zoiets.. Denk 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Dat heet dan gebruikerssporen... Lastig zoiets, maar na een half jaar garantie claimen om zoiets.. Denk 't niet.
True, maarja lelijk is het wel en ik vind niet dat zoiets moet horen op een apparaat van 700 euro. Nouja dat zie ik dan wel weer, heb nog steeds minieme gaps >:) mogen ze dat fixen en dan meteen die strepen schoonmaken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dav0s schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:47:
Of komt het doordat het steeds langs de binnenkant van het hoesje schuurt?
Scherp, zou heel goed kunnen, als netblade hem inderdaad in een leren sleeve gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Nou ben sinds vanmiddag ook de trotse eigenaar van een zwarte HTC one! Los gekocht bij de bc. Jammer genoeg met het gap probleem aan de bovenzijde! Het scherm ligt aan de bovenzijde ook iets hoger dan de behuizing en dat is best irritant als je de status balk wil slepen naar beneden op het scherm. Hoe is het bij jullie scherm? Heb gelijk de bc gebeld en die geven mij een seintje als er een nieuwe binnen is. Ik kan zolang deze gebruiken. Goede service van de bc!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
ralph075 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:39:
[...]

Scherp, zou heel goed kunnen, als netblade hem inderdaad in een leren sleeve gebruikt.
Ik gebruiken een leren sleeve, kan dat er mee te maken hebben? Dan moet ik toch maar even uitwijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

DaveD1109 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:33:
Nou ben sinds vanmiddag ook de trotse eigenaar van een zwarte HTC one! Los gekocht bij de bc. Jammer genoeg met het gap probleem aan de bovenzijde! Het scherm ligt aan de bovenzijde ook iets hoger dan de behuizing en dat is best irritant als je de status balk wil slepen naar beneden op het scherm. Hoe is het bij jullie scherm? Heb gelijk de bc gebeld en die geven mij een seintje als er een nieuwe binnen is. Ik kan zolang deze gebruiken. Goede service van de bc!!
Ja ik heb in de linker bovenhoek ook dat ie iets hoger ligt. Inderdaad irritant als je de balk naar beneden sleept, en heb ook het gevoel dat er makkelijker vuil achter blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

netblade schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:43:
[...]

Ik gebruiken een leren sleeve, kan dat er mee te maken hebben? Dan moet ik toch maar even uitwijken naar iets anders.
Op je foto's lijkt het een beetje of de binnenkant van je sleeve heeft afgegeven op het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biancaatje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05-2013
Heb verleden week vrijdag bij de BC een HTC One gekocht, wat een gaaf toestel!

Helaas heb ik een camera probleem. Autofocus doet het niet of zelden.
Mijn vriend heeft er ook 1 gekocht en zodra hij zijn camera app opent heeft hij heel snel scherp en duidelijk beeld. De mijne "hapert" of focust niet.

Nou las ik dat ze ergens in Maart een update hadden gedaan waaronder voor de camera met deze afbeeldingen erbij:

http://img200.imageshack.us/img200/2649/htct.png

Links dus voor de update rechts na de update.
Zo is dat nu met onze toestellen ook alleen heb ik dus de blurry one
Je zou dus denken ik mis een update, maar die heb ik al gelijk uitgevoerd. Dus het toestel is up-to-date :-(

Vind dit vooral nu erg vervelend omdat ik a.s. dinsdag op vakantie ga en graag hiermee foto's wil maken.
Zal maar terug gaan naar de BC en om laten ruilen? Hopen dat ze er 1 op voorraad hebben
Of zal dit softwarematig te verhelpen zijn en moet ik daarvoor kontakt opnemen met HTC?

[ Voor 4% gewijzigd door Biancaatje op 16-05-2013 01:14 . Reden: Verkeerde link ]

Bye bye iPhone 4S. Hello HTC One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-09 21:42
Biancaatje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:10:
Heb verleden week vrijdag bij de BC een HTC One gekocht, wat een gaaf toestel!

Helaas heb ik een camera probleem. Autofocus doet het niet of zelden.
Mijn vriend heeft er ook 1 gekocht en zodra hij zijn camera app opent heeft hij heel snel scherp en duidelijk beeld. De mijne "hapert" of focust niet.

Nou las ik dat ze ergens in Maart een update hadden gedaan waaronder voor de camera met deze afbeeldingen erbij:

http://img200.imageshack.us/img200/2649/htct.png

Links dus voor de update rechts na de update.
Zo is dat nu met onze toestellen ook alleen heb ik dus de blurry one
Je zou dus denken ik mis een update, maar die heb ik al gelijk uitgevoerd. Dus het toestel is up-to-date :-(

Vind dit vooral nu erg vervelend omdat ik a.s. dinsdag op vakantie ga en graag hiermee foto's wil maken.
Zal maar terug gaan naar de BC en om laten ruilen? Hopen dat ze er 1 op voorraad hebben
Of zal dit softwarematig te verhelpen zijn en moet ik daarvoor kontakt opnemen met HTC?
Op het moment dat een reset niet helpt en je de laatste update hebt is het waarschijnlijk toch echt een defect. Kijk verder ook even naar cosmetische dingen. En ik zou hem gewoon gaan omruilen. Mits ze voorraad hebben loop je gewoon weer naar buiten met een nieuwe.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste