Dan ga ik de M7 aanmelden bij HTC. Dankjedennisk. schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:11:
Zowel T-Mobile als HTC stuurt het toestel naar Dynafix. Ik weet niet welke sneller is. Denk dat het weinig uitmaakt wat het resultaat betreft. Misschien heb je zelf een voorkeur voor één van de twee.
Mijn ervaring is dat de klantenservice van HTC wel erg prettig is. Over T-Mobile kan ik niet oordelen.
Mijn HTC M8 is bij de geluidsknoppen bol gaan staan. Na de loop van de tijd kreeg ik problemen dat het toestel plotseling uitviel. Het toestel via Vodafone laten opsturen en toen begon het gezeur.. Na een aantal mailtjes kwam het erop neer dat ik het zelf veroorzaakt hebt en dat ik zelf voor de reparatiekosten moet opdraaien.
Foto van internet om aan te tonen welk probleem ik heb: http://oi58.tinypic.com/jizv9u.jpg
De email die ik gekregen heb van HTC: http://oi58.tinypic.com/9zvigi.jpg
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb een email teruggestuurd: http://i61.tinypic.com/k53cic.png
Foto van internet om aan te tonen welk probleem ik heb: http://oi58.tinypic.com/jizv9u.jpg
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb een email teruggestuurd: http://i61.tinypic.com/k53cic.png
Hoe is dat ontstaan? Lijkt me echt apart dat zo'n vervorming kan ontstaan bij een aluminium behuizing.Rickown schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:36:
Mijn HTC M8 is bij de geluidsknoppen bol gaan staan. Na de loop van de tijd kreeg ik problemen dat het toestel plotseling uitviel. Het toestel via Vodafone laten opsturen en toen begon het gezeur.. Na een aantal mailtjes kwam het erop neer dat ik het zelf veroorzaakt hebt en dat ik zelf voor de reparatiekosten moet opdraaien.
Ik hoop dat het binnen de garantie afgehandeld kan worden maar HTC is in dat opzich ook afhankelijk van de constateringen van Dynafix. Als zij aangeven dat dit door gebruiksschade is ontstaan kunnen zij er niet veel aan doen. "Oke, wij draaien wel voor de kosten, repareren maar" zeggen ze ook niet.
Ik weet niet hoe het ontstaan is en vindt het ook apart dat het bij een aluminium behuizing kan ontstaan.
Dit kreeg ik te horen van Dynafix: 'Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Overige | Fysieke val, stoot, druk schade | In cover'.
Ik vindt dit zeer vreemd omdat vanaf dag 1 er een glazen screenprotector heeft opgezeten met een hoesje eromheen. Nu gaan ze aan mij de consument de schuld geven. Ik ga nu gewoon afwachten wat de reactie van HTC weer is. Weer een aantal dagen wachten.

Het is inderdaad een vreemde beschadiging en als ik de foto zie uit jouw eerste post, dan benoem ik dat niet als 'bol staan'.Rickown schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:09:
[...]
Ik weet niet hoe het ontstaan is en vindt het ook apart dat het bij een aluminium behuizing kan ontstaan.
Dit kreeg ik te horen van Dynafix: 'Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Overige | Fysieke val, stoot, druk schade | In cover'.
Met vetgedrukte opmerking van Dynafix hierboven erbij, kan ik me eerlijk gezegd beter een voorstelling maken van de schade.
Het blijft vreemd, maar als de telefoon in een (veel) te strakke cover zit, dan kan die bij teveel druk (door een val of stoot of klem zitten) best 'opfrommelen'.
Dat is wat ik lees in de Dynafix opmerking. Verder kan ik het niet beoordelen.
Wel netjes dat ze het kosteloos willen retourneren. Dat is ook weleens anders.
Er zat gewoon een standaard plastic cover omheen.
Ik wacht de reactie wel af van HTC. Zodra ik meer weet dan post ik het hier.
Mijn M7 is terug met een nieuwe camera module.
Gr.
Gr.
Ik ben weer een hele goede ervaring met HTC/Dynafix rijker.
M'n ONE had het bekende probleem met de paarse gloed en de 3.5mm poort deed plotseling niet/half.
(gelukkig kwam het probleem met de 3.5mm poort net op tijd en niet bijvoorbeeld nu/straks pas)
Vorige week woensdag aangemeld ter reparatie bij de HTC chat, de volgende dag opgehaald en werd vanmiddag weer bezorgd (dus maar exact 1 week weg geweest).
Beide problemen zijn opgelost en het heeft mij niets gekost.
Toppie!
Plus het is wel erg fijn om nu weer de ONE te kunnen gebruiken i.p.v. een oude Sensation Xe.
EDIT: wat trouwens ook wel grappig is; ik had de simcard-houder niet meegestuurd (zoals dat ook werd aangeraden) en toen ik de ONE vanmiddag weer ontving zat er gewoon een nieuw houder in.
M'n ONE had het bekende probleem met de paarse gloed en de 3.5mm poort deed plotseling niet/half.
(gelukkig kwam het probleem met de 3.5mm poort net op tijd en niet bijvoorbeeld nu/straks pas)
Vorige week woensdag aangemeld ter reparatie bij de HTC chat, de volgende dag opgehaald en werd vanmiddag weer bezorgd (dus maar exact 1 week weg geweest).
Beide problemen zijn opgelost en het heeft mij niets gekost.
Toppie!
Plus het is wel erg fijn om nu weer de ONE te kunnen gebruiken i.p.v. een oude Sensation Xe.
EDIT: wat trouwens ook wel grappig is; ik had de simcard-houder niet meegestuurd (zoals dat ook werd aangeraden) en toen ik de ONE vanmiddag weer ontving zat er gewoon een nieuw houder in.
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 16-04-2015 19:14 ]
Sinds kort (na de update) heb ik bij verschillende apps een bolletje rechtsonderin staan. dit vind ik ronduit irritant aangezien die precies over verschillende knoppen gaat. Zodra je op het bolletje klikt geeft hij aan wanneer de app voor het laatst is bijgewerkt. meerwaarde heeft dit bolletje totaal niet en zou hem dan ook liever gisteren dan vandaag weg hebben. is er iemand die ditzelfde probleem heeft? of weet hoe dit weg moet?
een voorbeeld van een app is de rabobankbankieren app.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Anoniem: 668215
Je weet dat je bij HTC na de tweede hardware reparatie een omruiling mag vragen he?charrel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:30:
Zo, binnen een week was mijn camera module gefikst onder garantie bij Dynafix. Nadat ik hem terug had leek mijn accu opeens een stuk minder dan voorheen. Ik redde dan opeens wel weer 1,5 dag dan bij lange na geen hele dag. Opladen duurt soms een eeuwigheid en als ik het toestel dan van de lader afhaal geeft ie aan dat ie vol is... alleen is over 3u dan wel leeg vanaf 100%.... Na een reboot ben ik ook wel is gewoon meer als 50% lading kwijt. Dus hij gaat weer retour voor garantie op de accu... pfff
Hopelijk vervangen ze deze gewoon en slopen ze de camera weer niet
Eerste was camera, tweede zal nu batterij worden als je toestel nog meer problemen heef na deze reparatie vraag voor een omruiling
Idem hier. Gisteren weer binnen gehad. Weekje onderweg geweest. Goede service van HTC en Dynaflix!CagriCagri schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
Mijn M7 is terug met een nieuwe camera module.
Gr.
[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 23-04-2015 09:24 ]
Voor zover ik het weet is hier nog geen oplossing voor(hoor het graag als dat wel het geval is natuurlijkwalliewal schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:30:
Sinds kort (na de update) heb ik bij verschillende apps een bolletje rechtsonderin staan. dit vind ik ronduit irritant aangezien die precies over verschillende knoppen gaat. Zodra je op het bolletje klikt geeft hij aan wanneer de app voor het laatst is bijgewerkt. meerwaarde heeft dit bolletje totaal niet en zou hem dan ook liever gisteren dan vandaag weg hebben. is er iemand die ditzelfde probleem heeft? of weet hoe dit weg moet?
Alvast bedankt.
Ok bedankt voor de reactie! dan wacht ik het nog even af. Vind de nieuwe versie trouwens niet al te best haha.Doceia schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:32:
[...]
Voor zover ik het weet is hier nog geen oplossing voor(hoor het graag als dat wel het geval is natuurlijk), ze waren ermee bezig toen ik ze vroeg. Zal wss met een update/bugfix opgelost worden.
Hier ook recent m'n One M7 bij HTC aangemeld voor reparatie.
hier was het scherm uit de behuizing geplopt, hierdoor meteen m'n screenprotector kapot
enfin, HTC is opgehaald en een week later weer teruggebracht.
compleet nieuwe voorkant incl. scherm gekregen, ook zijn m'n volumetoetsen vervangen want de oude was de verf af.
eigenlijk ziet de telefoon er weer als nieuw uit, want de achterzijde heeft altijd in een case gezeten
hier was het scherm uit de behuizing geplopt, hierdoor meteen m'n screenprotector kapot
enfin, HTC is opgehaald en een week later weer teruggebracht.
compleet nieuwe voorkant incl. scherm gekregen, ook zijn m'n volumetoetsen vervangen want de oude was de verf af.
eigenlijk ziet de telefoon er weer als nieuw uit, want de achterzijde heeft altijd in een case gezeten
Vandaag is mijn One ook opgehaald voor een reparatie van de camera i.v.m. de paarse gloed. De medewerker van HTC vertelde mij aan de telefoon dat ik geluk had omdat hij op 1 dag na 2 jaar na productiedatum is. Gaat naar mijn idee om de verkoop datum toch?
Ik ben benieuwd waar ik de voortgang kan zien want zelfs van HTC heb ik nog niets ontvangen na mijn telefoontje. Hoe gaat dit "normaal"? Na nogmaals contact met HTC bleek dat mijn emailadres verkeerd was genoteerd.
Hiep Hoi, vandaag is mijn One weer terug uit reparatieland. Ga hem straks maar eens bekijken als ik thuis ben! Hopelijk hebben ze voorzichtig met hem omgesprongen.
Ik ben benieuwd waar ik de voortgang kan zien want zelfs van HTC heb ik nog niets ontvangen na mijn telefoontje. Hoe gaat dit "normaal"? Na nogmaals contact met HTC bleek dat mijn emailadres verkeerd was genoteerd.
Hiep Hoi, vandaag is mijn One weer terug uit reparatieland. Ga hem straks maar eens bekijken als ik thuis ben! Hopelijk hebben ze voorzichtig met hem omgesprongen.
[ Voor 24% gewijzigd door Mr.Viper op 21-05-2015 15:59 ]
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Sinds vandaag werkt mijn microfoon niet meer. De telefoon is recent niet gevallen maar heeft wel wat krasjes en deukjes. Ik denk dat ik maar weer eens contact ga opnemen met HTC.. Bellen zonder microfoon is echt crap, via de luidspreker functie en oortjes kan het wel maar dat is ook geen doen 
Ik heb al 1 x eerder een reparatie gehad voor de bekende paarse gloed, batterij die bij 25% spontaan uitvalt en ineens leeg is en me trilfunctie was ook kapot..
Ben benieuwd of het nu weer gratis gerepareerd wordt
Ik heb al 1 x eerder een reparatie gehad voor de bekende paarse gloed, batterij die bij 25% spontaan uitvalt en ineens leeg is en me trilfunctie was ook kapot..
Ben benieuwd of het nu weer gratis gerepareerd wordt
[ Voor 27% gewijzigd door Pannekoek_NL op 27-05-2015 19:04 ]
Ik kwam er pas achter dat veel van mijn foto's een groene tint hebben (enkel foto's die buiten zijn genomen en foto's gemaakt met TL-licht in de buurt). Mijn camera is al een aantal keer gerepareerd (o.a. paarse tint), dus ik ben er nu wel een beetje klaar mee.
Op internet lees ik dat meerdere mensen dit probleem hebben. Ook bij hun is de camera recent vervangen. Iemand die hier ook last van heeft? Die van mij is in ieder geval weer richting Dynafix gegaan
Op internet lees ik dat meerdere mensen dit probleem hebben. Ook bij hun is de camera recent vervangen. Iemand die hier ook last van heeft? Die van mij is in ieder geval weer richting Dynafix gegaan
Mijn scherm steekt ongeveer 0,2 mm uit rechtsonderin. Nu vind ik dat niet zo heel storend, het enige waar ik mij wel aan stoor is dat wanneer de softkeys aangaan dat je dan ook wat licht ziet doorschijnen. Is het verstandig om een druppel secondelijm te gebruiken om zo het beeldscherm weer vast te plakken?
Verstandig? Weet ik niet.
Is denk ik een keuze die je het beste zelf kan overwegen. Ook als iemand zou zeggen dat het wel verstandig is, blijft het je eigen verantwoordelijkheid als het mislukt. Ik zou dat dus niet van iemand anders' antwoord af laten hangen.
Dat begrijp ik en het is ook niet de bedoeling dat ik iemand verantwoordelijk stel indien het mis gaat. Ik heb het neergezet als een idee om dit probleempje op te lossen, wellicht dat er andere oplossingen zijn (dan hoor ik ze graag). Zo niet, dan ben ik best bereid om het te proberen en dan ga ik niet met vingers wijzen
[ Voor 10% gewijzigd door Aid op 05-06-2015 14:42 ]
Zeg dat dan meteen....Aid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:41:
[...]
wellicht dat er andere oplossingen zijn (dan hoor ik ze graag).
Wellicht kan je de methode van verhitten, stevig aandrukken (en aangedrukt houden) en afkoelen proberen.
Kan je met een föhn proberen, zie bijvoorbeeld:
Crazyanz in "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"
en
Anoniem: 59483 in "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"
[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 05-06-2015 15:04 ]
Ik heb hier een refurbished htc one m7, als je oude toestel omgruild wordt, krijg je dan extra garantie of gewoon die 2 jaar?
Als je nog ruim in de standaardgarantie zit, dan behoud je die gewoon. Tegen het eind van de garantie krijg je mogelijk een paar extra maanden garantie op het refurbished toestel (3-6 maanden, zoiets).
Dit zou dan wel ergens te vinden moeten zijn in de voorwaarden of op de reparatiebon... dan weet je het zeker.
Dit zou dan wel ergens te vinden moeten zijn in de voorwaarden of op de reparatiebon... dan weet je het zeker.
HTC zei in december tegen mij dat ik 6 maanden extra garantie kreeg maar nu vraag ik dat even en heb maar garantie tot 17/06/2015...ralph075 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:13:
Als je nog ruim in de standaardgarantie zit, dan behoud je die gewoon. Tegen het eind van de garantie krijg je mogelijk een paar extra maanden garantie op het refurbished toestel (3-6 maanden, zoiets).
Je hebt 6 maanden garantie op je reparatie gekregen,maar niet op het hele toestel. Dat als je speaker gril bij de reparatie los is gehaald en hij laat los binnen 6 maanden dat dit nog onder de reparatiegarantie valt.Kaya10 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:24:
[...]
HTC zei in december tegen mij dat ik 6 maanden extra garantie kreeg maar nu vraag ik dat even en heb maar garantie tot 17/06/2015...
Self reflection is the school of wisdom
6 maanden vanaf het moment dat je het refurbished toestel hebt ontvangen. Als je nog in de standaard garantie zit, dan tikken die refurbished garantiemaanden ook gewoon weg in diezelfde periode.Kaya10 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:24:
[...]
HTC zei in december tegen mij dat ik 6 maanden extra garantie kreeg maar nu vraag ik dat even en heb maar garantie tot 17/06/2015...
Als jij nog 2 maanden standaard garantie hebt, dan blijft er effectief 4 extra maanden garantie over.
[ Voor 29% gewijzigd door ralph075 op 05-06-2015 20:12 ]
Ik snap het nietVentrigo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:05:
[...]
Je hebt 6 maanden garantie op je reparatie gekregen,maar niet op het hele toestel. Dat als je speaker gril bij de reparatie los is gehaald en hij laat los binnen 6 maanden dat dit nog onder de reparatiegarantie valt.

Kijk is aan, dat ga ik zeker proberen. Bedankt!ralph075 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:02:
[...]
Zeg dat dan meteen....![]()
Wellicht kan je de methode van verhitten, stevig aandrukken (en aangedrukt houden) en afkoelen proberen.
Kan je met een föhn proberen, zie bijvoorbeeld:
Crazyanz in "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"
en
Anoniem: 59483 in "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"
Als je een refurbished toestel hebt ontvangen, dan geldt de garantie op reparatie wel voor het hele toestel en niet alleen voor het euvel waar je het toestel voor had opgestuurd.Kaya10 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:08:
[...]
Ik snap het nietStel dat het toestel niet meer werkt, wat dan?
Mijn M7 had ik aangemeld een week na de aankoopdatum, ongeveer 2 weken na productiedatum. Weet het niet meer precies. Maar hier deden ze niet moeilijk over. Goede service van HTC! Volgens mij werkt de camera nu weer goed. Ik weet het niet zeker omdat ik inmiddels een S6 heb gekocht en mijn broer blij heb gemaakt met mijn M7 (zijn scherm was stuk van de M7).Mr.Viper schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:20:
Vandaag is mijn One ook opgehaald voor een reparatie van de camera i.v.m. de paarse gloed. De medewerker van HTC vertelde mij aan de telefoon dat ik geluk had omdat hij op 1 dag na 2 jaar na productiedatum is. Gaat naar mijn idee om de verkoop datum toch?
Anoniem: 695404
Vraagje:
Moest foon terug zetten naar fabrieksinstellingen.....nu wil ik dus whatsapp downloaden en geeft die aan van gebruik de google play store-app voor toegang. Klik dat ding aan en zegt die van id ontbreekt. Geen id doorgegeven met URI. Gaat om een HTC Desire S. Iemand die weet wat ik moet doen?
Moest foon terug zetten naar fabrieksinstellingen.....nu wil ik dus whatsapp downloaden en geeft die aan van gebruik de google play store-app voor toegang. Klik dat ding aan en zegt die van id ontbreekt. Geen id doorgegeven met URI. Gaat om een HTC Desire S. Iemand die weet wat ik moet doen?
Toevallig iemand die al eens de tril motor kapot heeft gehad?
De trilstand werkt sinds een paar dagen niet meer en dat is toch behoorlijk vervelend...
Heb het toestel nog geen twee jaar dus maar terug naar KPN/HTC.
Wat zouden jullie doen naar KPN sturen of direct naar HTC?
De trilstand werkt sinds een paar dagen niet meer en dat is toch behoorlijk vervelend...
Zelf heb ik het 2x met Vodafone afgehandeld. Ten eerste omdat ze een vervangend toestel service bieden. Ook omdat ik weet dat ze het gelijk via Dynafix afhandelen en met een koerier die het komt ophalen aan de deur.Samoht93 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:55:
Toevallig iemand die al eens de tril motor kapot heeft gehad?
Dat laatste doet HTC ook (via Dynafix en met koerier), dus als KPN geen vervangend toestel service biedt (en eventueel ophalen en terug brengen niet), kan je het net zo goed/beter via HTC zelf afhandelen.
Even in het kort.
HTC One m7 is een keer binnen garantie gemaakt.(via dynafix loopt dat geloof ik) Camera module (paarse gloed), trillmotor en batterij zijn toen allen vervangen. Geheel gratis.
Nu net een paar maanden buiten garantie werkt de audio jack niet meer en de microfoon.(kan alleen nog bellen met luidspreker) De microfoon is denk ik na een kleine val defect gegaan, kan gebeuren.
Omdat deze buiten garantie was na een lokaal smartphone winkeltje geweest. Deze heeft hem met veel moeite open gekregen. Hier bedoel ik mee dat tijdens de 1e reparatie het beeldscherm volledig is vastgelijmd met volgens mij seconde lijm. Nu is de telefoon opengemaakt maar blijkt een simpele vervanging van de microfoon het niet op te lossen.. Audio jack hoefde niet perse vervangen te worden aangezien dit een dure grap ging worden.
Maar nu is de telefoon dus niet gemaakt en kan hij ook niet meer degelijk in elkaar gezet worden aangezien die witte rand nu behoorlijk naar de klote is.
Kan ik hier nog iets mee beginnen bij de verzekering of is het een verloren zaak? Volgens de man in de winkel kan ik het gewoon melden bij de verzekering en is er niks aan de hand maar ik betwijfel het. (heb overigens niks hoeven betalen voor het open maken van mijn telefoon terwijl die er wel dik een week heeft gelegen)
HTC One m7 is een keer binnen garantie gemaakt.(via dynafix loopt dat geloof ik) Camera module (paarse gloed), trillmotor en batterij zijn toen allen vervangen. Geheel gratis.
Nu net een paar maanden buiten garantie werkt de audio jack niet meer en de microfoon.(kan alleen nog bellen met luidspreker) De microfoon is denk ik na een kleine val defect gegaan, kan gebeuren.
Omdat deze buiten garantie was na een lokaal smartphone winkeltje geweest. Deze heeft hem met veel moeite open gekregen. Hier bedoel ik mee dat tijdens de 1e reparatie het beeldscherm volledig is vastgelijmd met volgens mij seconde lijm. Nu is de telefoon opengemaakt maar blijkt een simpele vervanging van de microfoon het niet op te lossen.. Audio jack hoefde niet perse vervangen te worden aangezien dit een dure grap ging worden.
Maar nu is de telefoon dus niet gemaakt en kan hij ook niet meer degelijk in elkaar gezet worden aangezien die witte rand nu behoorlijk naar de klote is.
Kan ik hier nog iets mee beginnen bij de verzekering of is het een verloren zaak? Volgens de man in de winkel kan ik het gewoon melden bij de verzekering en is er niks aan de hand maar ik betwijfel het. (heb overigens niks hoeven betalen voor het open maken van mijn telefoon terwijl die er wel dik een week heeft gelegen)
[ Voor 11% gewijzigd door Pannekoek_NL op 24-11-2015 15:50 ]