• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 16:25
Ik ken drie M7's, inclusief mijn eigen toestel, die voor dit probleem weg zijn geweest. In alledrie de gevallen opgelost.

Er wordt een ander type lens ingezet die dit probleem niet meer heeft.

Dat het een andere is kan ik wel merken, scherpstellen is met de huidige wat lastiger in sommige situaties.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• RemCOW
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-11 09:00
Hoeveel kost het? Mijn telefoon heb ik nu iets van anderhalf jaar dus weet niet of dit nog onder de garantie valt...

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 16:25
Geen idee. Zit 2 jaar garantie op.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• donvalentino
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-11 09:07

donvalentino

psn: Walllie-G

voor de mensen die ervaring hebben met dynafix.
Toestel staat al sinds 18 dec als status verzonden naar klant/ winkel.

Na hoeveel dagen komt het toetsel vaak aan? Dit is toch niet meer dan 2 dagen lijkt me?

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:17
RemCOW schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:55:
Volgens mij zijn hier genoeg mensen die ervaring hebben met een paars/rood/blauwe gloed bij het maken van foto's. Ik ben vooral benieuwd of het repareren dit permanent oplost. Eerst had ik een camera die niet wilde scherpstellen (opgelost door te switchen tussen HDR en weer terug voor een paar keer, weird) maar nu heb ik extreem veel last van een paarse gloed. Foto's lijken nergens op. Voor de rest bevalt de telefoon prima maar dit is wel irritant.... Dus ben wel benieuwd of het de moeite waard is om te laten repareren.
Heeft bij mij wel echt geholpen, ook al is het nog maar 2 maanden terug. alleen is nu de witbalans niet goed. Heb een vaak groene waas overdag, maar als ik in het fotobewerkingsmenu van de galerij de kleur aanpas klopt het wel weer. Nog geen moeite genomen om dit verder uit te zoeken.

• tdm850ed
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-11 14:26
Mijn htc one m8 is onder garantie voor het scherm Lijmlaag tussen scherm en frame was niet goed waardoor scherm kraakte.
De webshop heeft het toestel onder garantie opgestuurd naar teleplan maar op de status pagina van teleplan is nog niks veranderd er staat alleen dat het toestel de 18e is verstuurd naar hun en sindsdien is er niks veranderd.
Iemand ervaringen met teleplan?

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:46
Inmiddels vertoont mijn toestel ook weer gebreken.

Mijn HTC One komt af en toe met de error dat de simkaart niet kan worden gedetecteerd... Kan het toestel weer opsturen... Ik word er inmiddels wel een beetje zat van.

Reviewtjes..

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11:05
Heb sinds mijn toestel is gemaakt door dynafix voor de paarse waas last van dat filmen hele rare plaatjes oplevert. Een screenshot uit een filmpje om duidelijk te maken (voor de duidelijkheid, mijn jas is oranje):

Iemand ervaringen hiermee? Is een factory reset voldoende? (Ik probeer dit niet omdat het gedoe is)
Of moet hij weer naar dynafix

• dennisk.
drusloos schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:16:
Heb sinds mijn toestel is gemaakt door dynafix voor de paarse waas last van dat filmen hele rare plaatjes oplevert. Een screenshot uit een filmpje om duidelijk te maken (voor de duidelijkheid, mijn jas is oranje): [afbeelding]

Iemand ervaringen hiermee? Is een factory reset voldoende? (Ik probeer dit niet omdat het gedoe is)
Of moet hij weer naar dynafix
Ziet eruit alsof het iets met de hardware is. Misschien iets met een sensor of de camera zelf. Denk niet dat een factory reset het gewenste resultaat zal leveren.

Misschien toch even contact opnemen met HTC..

Reviewtjes..

• berndw
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 11:14
Ik heb sinds een paar dagen de HTC one m7.
Sinds dag 1 ben ik zwaar ontevreden met de accuduur. Ik lees in alle reviews dat de accuduur een pluspunt is en makkelijk een dag meegaat met licht gebruik. Nou dan gaat er bij mij iets mis waarschijnlijk, want met licht gebruik moet ik hem halverwege alweer opladen. En na een nacht is hij van volledig opgeladen naar 30% gedaald met niks doen. Nadat ik hem heb omgeruild voor een andere omdat ik ook geen geluid had bij het bellen, hoopte ik dat de accuduur bij de nieuwe geen probleem meer zou zijn, maar het lijkt ook bij deze weer een drama te zijn.

Ik heb geen custom rom o.i.d., dus mijn vraag is hoe kan ik checken waarom mijn telefoon zoveel energie verbruikt en hoe is dit op te lossen?

Juist de goede accuduur volgens de reviews hebben mij doen besluiten dit toestel te kopen dus dit is een zware tegenvaller zo met de feestdagen (niet relevant :))

• dennisk.
berndw schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:49:
Ik heb sinds een paar dagen de HTC one m7.
Sinds dag 1 ben ik zwaar ontevreden met de accuduur. Ik lees in alle reviews dat de accuduur een pluspunt is en makkelijk een dag meegaat met licht gebruik. Nou dan gaat er bij mij iets mis waarschijnlijk, want met licht gebruik moet ik hem halverwege alweer opladen. En na een nacht is hij van volledig opgeladen naar 30% gedaald met niks doen. Nadat ik hem heb omgeruild voor een andere omdat ik ook geen geluid had bij het bellen, hoopte ik dat de accuduur bij de nieuwe geen probleem meer zou zijn, maar het lijkt ook bij deze weer een drama te zijn.

Ik heb geen custom rom o.i.d., dus mijn vraag is hoe kan ik checken waarom mijn telefoon zoveel energie verbruikt en hoe is dit op te lossen?

Juist de goede accuduur volgens de reviews hebben mij doen besluiten dit toestel te kopen dus dit is een zware tegenvaller zo met de feestdagen (niet relevant :))
Dit lijkt me inderdaad niet goed. Toen ik mijn HTC One M7 net kreeg kon die drie dagen mee. Dit was echter wel bij weinig gebruik en het gebruik van de energiebesparing modus. Toen was er nog geen clash of clans voor android... Na die tijd ging het snel omlaag :+

Maar in een nacht 30% dalen zonder wat te doen is wel erg veel.

Je zou kunnen kijken bij locatiegegevens welke apps er een locatie gebruiken en wanneer, dit kan je dan ook uit zetten. Ook kan je bij energie bekijken welke apps het meeste stroom verbruiken. Misschien kan je daar wat mee!

Helderheid van je beeldscherm speelt ook mee trouwens. Als je je beeldscherm continu op vol vermogen hebt staan dan zal je batterij aanzienlijk sneller gaan. Daarnaast speelt ook mee welke achtergrond je hebt. Een bewegende achtergrond kan ook zorgen voor extra energieverbruik.

Reviewtjes..

• berndw
dennisk. schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:23:
[...]

Dit lijkt me inderdaad niet goed. Toen ik mijn HTC One M7 net kreeg kon die drie dagen mee. Dit was echter wel bij weinig gebruik en het gebruik van de energiebesparing modus. Toen was er nog geen clash of clans voor android... Na die tijd ging het snel omlaag :+

Maar in een nacht 30% dalen zonder wat te doen is wel erg veel.

Je zou kunnen kijken bij locatiegegevens welke apps er een locatie gebruiken en wanneer, dit kan je dan ook uit zetten. Ook kan je bij energie bekijken welke apps het meeste stroom verbruiken. Misschien kan je daar wat mee!

Helderheid van je beeldscherm speelt ook mee trouwens. Als je je beeldscherm continu op vol vermogen hebt staan dan zal je batterij aanzienlijk sneller gaan. Daarnaast speelt ook mee welke achtergrond je hebt. Een bewegende achtergrond kan ook zorgen voor extra energieverbruik.
Bedankt voor je reactie maar dit snap ik allemaal. Ik doe er niks bijzonders mee, speel geen zware spellen, heb de helderheid niet op max. staan en heb geen bewegende achtergronden.
Ik zal eens kijken bij locatiegegevens of ik daar iets kan vinden.

Zijn er bepaalde apps die beter inzicht geven in verbruik misschien?

Hij geeft trouwens 'android-systeem' 65% van de totale energieverbruik aan.

-edit- ik heb ergens anders gelezen dat ik bij Wi-Fi instellingen moest uitschakelen dat hij heel de tijd naar locatie zoekt o.i.d. dat heb ik nu gedaan en het CPU gebruik van Android-system is al flink gedaald. Hopen dat dit nodig was.

[Voor 10% gewijzigd door berndw op 31-12-2014 14:59]

• imeR
  • Laatst online: 24-11 15:05
imeR schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:29:
One (M7) laadt plots niet meer op / gaat niet meer aan. Batterij dood, vermoedelijk. Toestel wordt morgen opgehaald. Iemand ervaring met het (vermoedelijk) laten vervangen van de batterij?
Toestel komt morgen weer terug, als het goed is kostenloos gerepareerd. Binnen twee weken, netjes gezien de feestdagen. :)

@EWK Goede schatting ja! :P

[Voor 3% gewijzigd door imeR op 02-01-2015 00:12]

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Told ya :9

Hoi!

• imeR
Hij is terug, "board vervangen". Inclusief nieuw IMEI nummer.

• SAWYER
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-11 12:22
imeR schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:33:
Hij is terug, "board vervangen". Inclusief nieuw IMEI nummer.
Had je hem geroot/unlocked?

• imeR
SAWYER schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Had je hem geroot/unlocked?
Jep. :P Nu weer allemaal opnieuw aan het doen.

• SAWYER
imeR schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Jep. :P Nu weer allemaal opnieuw aan het doen.
Nice!

Mijn is nu een aantal dagen defect. eMMC opslag is kapot. Kan wel in de bootloader komen, maar recovery/rom niet. Kan ook niets meer flashen :(.

Misschien dan toch opsturen.

• imeR
SAWYER schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:18:
[...]

Nice!

Mijn is nu een aantal dagen defect. eMMC opslag is kapot. Kan wel in de bootloader komen, maar recovery/rom niet. Kan ook niets meer flashen :(.

Misschien dan toch opsturen.
Je kan het proberen. Alleen die van mij kon op geen enkele manier meer aan, dus denk ik dat ze ook niet konden zien welke software erop stond. :P

• SAWYER
imeR schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:22:
[...]

Je kan het proberen. Alleen die van mij kon op geen enkele manier meer aan, dus denk ik dat ze ook niet konden zien welke software erop stond. :P
Natuurlijk. Die van mij geeft gwn een Unlocked en S-OFF status aan lol.
Kan het ook niet meer veranderen.

• filthy rich
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-11 22:36
Ik heb hier een HTC One (M7) liggen met alles origineel (dus geen roots/custom roms etc) en de laatste updates (zowel sense als android).

Nu doet de normale camera app het niet meer. De app geeft een zwart scherm met de opties (die ik niet kan aanklikken) en hij geeft de galerij niet weer.

Als ik dan in instellingen/apps ga en ik verwijder de gegevens van de camera app, dan doet ie het weer eventjes. Echter na een tijdje vanzelf blijkt dat dit probleem terugkomt.

Het probleem doet zich ook direct voor als ik in de camera app switch naar de selfiecamera.

Foto's maken in whatsapp bijvoorbeld werkt altijd. Ook als de camera app niet werkt, het is dus softwarematig.

Iemand anders die zich hier in herkent?

• imeR
filthy rich schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:41:
Ik heb hier een HTC One (M7) liggen met alles origineel (dus geen roots/custom roms etc) en de laatste updates (zowel sense als android).

Nu doet de normale camera app het niet meer. De app geeft een zwart scherm met de opties (die ik niet kan aanklikken) en hij geeft de galerij niet weer.

Als ik dan in instellingen/apps ga en ik verwijder de gegevens van de camera app, dan doet ie het weer eventjes. Echter na een tijdje vanzelf blijkt dat dit probleem terugkomt.

Het probleem doet zich ook direct voor als ik in de camera app switch naar de selfiecamera.

Foto's maken in whatsapp bijvoorbeld werkt altijd. Ook als de camera app niet werkt, het is dus softwarematig.

Iemand anders die zich hier in herkent?
Al geprobeerd het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?

• dennisk.
berndw schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:45:
[...]

Bedankt voor je reactie maar dit snap ik allemaal. Ik doe er niks bijzonders mee, speel geen zware spellen, heb de helderheid niet op max. staan en heb geen bewegende achtergronden.
Ik zal eens kijken bij locatiegegevens of ik daar iets kan vinden.

Zijn er bepaalde apps die beter inzicht geven in verbruik misschien?

Hij geeft trouwens 'android-systeem' 65% van de totale energieverbruik aan.

-edit- ik heb ergens anders gelezen dat ik bij Wi-Fi instellingen moest uitschakelen dat hij heel de tijd naar locatie zoekt o.i.d. dat heb ik nu gedaan en het CPU gebruik van Android-system is al flink gedaald. Hopen dat dit nodig was.
Zelf heb ik mijn toestel vannacht ook van de lader gehad. Een daling van circa 40%, met energiebesparing aan. Nu snap ik inderdaad wat jij bedoeld. Android systeem was bij mij echter wel 98%. Komt wel bij dat mijn toestel momenteel helemaal aan stront is. WiFi doet het 9 van de 10 keer niet, bluetooth valt uit, internetverbinding van mobiel internet valt uit. Soms wil het helemaal niet meer aan en WiFi staat uitgeschakeld en kan niet meer worden ingeschakeld.

Reviewtjes..

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds kort een probleem met de camera, deze maakt enkel nog wazige foto's en lijkt niet goed meer scherp te stellen.

Ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen en vraag me af of het iets software matigs kan zijn of dat het gewoon aan de camera module ligt.

Eigenlijk geen zin om de telefoon weer op te moeten sturen voor reparatie na het al twee keer gedaan te moeten hebben, waarbij 1 keer de telefoon gewoon vervangen is voor een nieuwe.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• berndw
dennisk. schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:24:
[...]

Zelf heb ik mijn toestel vannacht ook van de lader gehad. Een daling van circa 40%, met energiebesparing aan. Nu snap ik inderdaad wat jij bedoeld. Android systeem was bij mij echter wel 98%. Komt wel bij dat mijn toestel momenteel helemaal aan stront is. WiFi doet het 9 van de 10 keer niet, bluetooth valt uit, internetverbinding van mobiel internet valt uit. Soms wil het helemaal niet meer aan en WiFi staat uitgeschakeld en kan niet meer worden ingeschakeld.
dat is inderdaad niet best. Ik heb uiteindelijk mijn toestel omgeruild binnen een paar dagen bij coolblue. En die wifi instelling veranderd. Staat bij geavanceerde wifi instellingen >> Scannen altijd beschikbaar. Die even uitschakelen. Scheelt slok op een borrel.

De reden van omruilen was én de accuduur én het feit dat ik geen gehoor kreeg bij telefoonoproepen. Die laatste is verholpen met een nieuw toestel en die accuduur is denk ik verholpen met die instelling, maar dit kan natuurlijk ook aan het nieuwe toestel liggen.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 19:08
Mag het toestel rooted zijn, S-Off als je het stuurt voor reparatie? In principe staat HTC het toe voor developers dus zou het geen probleem moeten zijn toch? Zit ARHD op dus stock met wat aanpassingen.

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:53
Iemand enig idee hoe ik in contact kan komen met Mark Moons of hoofdkantoor.
Ik heb mijn HTC One M7 en nu M8 (kreeg deze als upgrade toestel) meer dan 10x opgestuurd naar HTC, mijn problemen zijn nooit gefixt.
Laatste keer dat ik heb laten repareren kreeg ik het toestel kapot terug (deel van de scherm deed het niet, en breuk op de aliminium. Ik wil gewoon een vervangende HTC One M8

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan regelen.

• Rubman

Rubman

Karish schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:15:
Iemand enig idee hoe ik in contact kan komen met Mark Moons of hoofdkantoor.
Ik heb mijn HTC One M7 en nu M8 (kreeg deze als upgrade toestel) meer dan 10x opgestuurd naar HTC, mijn problemen zijn nooit gefixt.
Laatste keer dat ik heb laten repareren kreeg ik het toestel kapot terug (deel van de scherm deed het niet, en breuk op de aliminium. Ik wil gewoon een vervangende HTC One M8

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan regelen.
Ik zou ten eerste direct contact opnemen met HTC via de chat of telefoon. is beide op de site te vinden, chat in ieder geval wel.
Hier het verhaal uitleggen al je repairs terugzoeken en de gegevens hiervan mailen zodat je in ieder geval bewijs hebt van een ondeugdelijk product en aanspraak kan maken op vervanging.

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Karish
Rubman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Ik zou ten eerste direct contact opnemen met HTC via de chat of telefoon. is beide op de site te vinden, chat in ieder geval wel.
Hier het verhaal uitleggen al je repairs terugzoeken en de gegevens hiervan mailen zodat je in ieder geval bewijs hebt van een ondeugdelijk product en aanspraak kan maken op vervanging.
Zo vaak gedaan ze blijven steeds zeggen dat ik het moet laten repareren (dit is een beslissing van het hoofkantoord wordt er dan gezegd)!!!, na zovaak opgestuurd te hebben heb ik geen vertrouwen daarin.

Ik wilde dit graag voorleggen aan de leidinggevende van HTC klantenservice, maar ja nummer willen ze niet geven :S ...

• Rubman

Rubman

Karish schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Zo vaak gedaan ze blijven steeds zeggen dat ik het moet laten repareren (dit is een beslissing van het hoofkantoord)!!!, na zovaak opgestuurd te hebben heb ik geen vertrouwen daarin.

Ik wilde dit graag voorleggen aan de leidinggevende van HTC klantenservice, maar ja nummer willen ze niet geven :S ...
Je moet ook niet vragen naar een nummer van een leidinggevende, maar direct doorvragen naar de 2e lijn of manager van klantenservice ivm duidelijk wanbeleid op reparatiegebied.
Blijf rustig en leg uit dat de telefoon al 10x is gerepareerd en er geen uitkomst meer zit in opnieuw repareren. Je hebt als consument recht op vervanging na ik dacht 3-4 reparaties zonder verbetering.
Mocht de klantenservice nog steeds niet meewerken kan je mark moons een twitterbericht sturen waarin je verwijst naar je problemen en contactgegevens. Misschien dat hij er dan wat mee doet.
In mijn beleving werkt als het niet meer gaat een flink negatief stukje in social media en dergelijken altijd erg goed om ze wakker te schudden.

• Karish
Rubman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:42:
[...]

Je moet ook niet vragen naar een nummer van een leidinggevende, maar direct doorvragen naar de 2e lijn of manager van klantenservice ivm duidelijk wanbeleid op reparatiegebied.
Blijf rustig en leg uit dat de telefoon al 10x is gerepareerd en er geen uitkomst meer zit in opnieuw repareren. Je hebt als consument recht op vervanging na ik dacht 3-4 reparaties zonder verbetering.
Mocht de klantenservice nog steeds niet meewerken kan je mark moons een twitterbericht sturen waarin je verwijst naar je problemen en contactgegevens. Misschien dat hij er dan wat mee doet.
In mijn beleving werkt als het niet meer gaat een flink negatief stukje in social media en dergelijken altijd erg goed om ze wakker te schudden.
Wat betreft het doorverbinden dan zeggen ze dat ze dat niet kunnen, Kubra heeft nogmaals mijn zaak voorgelegd aan het hoofdkantoor kijken wat eruit komt (denk niet veel maar ja). Als het niet lukt dan contacteer ik Mark Moons. Heeft Mark Moons toevallig ook een Email adres of niet ??

Is het normaal dat de klantenservice van HTC gewoon ophangt als ze je vraag niet kunnen beantwoorden ??, ook op chat een keer gebeurd ( heb toen gelijk klacht ingediend )

Anyways volgende keer geen HTC meer voor mij, hopelijk leest iedereen dit en denkt volgende x twee of drie x naar voordat ze een toestel van HTC gaan kopen.

• Rubman

Rubman

Karish schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Wat betreft het doorverbinden dan zeggen ze dat ze dat niet kunnen, Kubra heeft nogmaals mijn zaak voorgelegd aan het hoofdkantoor kijken wat eruit komt (denk niet veel maar ja). Als het niet lukt dan contacteer ik Mark Moons. Heeft Mark Moons toevallig ook een Email adres of niet ??

Is het normaal dat de klantenservice van HTC gewoon ophangt als ze je vraag niet kunnen beantwoorden ??, ook op chat een keer gebeurd ( heb toen gelijk klacht ingediend )

Anyways volgende keer geen HTC meer voor mij, hopelijk leest iedereen dit en denkt volgende x twee of drie x naar voordat ze een toestel van HTC gaan kopen.
Geen email adres bekend bij mij in ieder geval. Heb hem eens gesproken tijdens een testronde van de M7 en that's it. Kwam wel over als een prima man die echt staat voor het merk en een goede beleving voor de gebruikers.

Wat betreft klantenservice en ophangen, dat is niet normaal. Meermaals contact gehad via zowel telefoon als chat betreffende een reparatie en/of probleem. Wanneer ze niet konden helpen vanuit HTC werd dat keurig gemeld en zelfs een keer meegedacht aan mogelijk andere oplossingen.

Niet kunnen doorverbinden is volgens mij altijd een fabeltje, tijdens Vodafone rel met betrekking tot actie die zonder opgaaf opeens wijzigde terwijl belofte was dat dit niet zou zijn ook veel contact gehad met Vodafone en zelfde verhaal gehoord. Uiteindelijk konden ze toch doorverbinden of in ieder geval een terugbel afspraak inplannen door iemand met een hogere functie.

Mijn ervaring met reparaties van HTC is juist over het algemeen het tegenovergestelde kreeg voor het wegvallen van geluid tijdens bellen en het afvallen van een van de letters achterop de M7 een hagelnieuw toestel geleverd vanuit reparatie en een tweede maal reparatie met hetzelfde euvel (enigszins door eigen falen) alsnog keurig gerepareerd zonder kosten ondanks schade wat mogelijk gezien kon worden als valschade.

Succes in ieder geval, ik ga mijn nieuwe M7 denk ik weer vol goede moed opsturen ter reparatie voor een camera euvel. Deze stelt niet meer goed scherp waardoor elke foto wazig wordt.

• dennisk.
berndw schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:48:
[...]

dat is inderdaad niet best. Ik heb uiteindelijk mijn toestel omgeruild binnen een paar dagen bij coolblue. En die wifi instelling veranderd. Staat bij geavanceerde wifi instellingen >> Scannen altijd beschikbaar. Die even uitschakelen. Scheelt slok op een borrel.

De reden van omruilen was én de accuduur én het feit dat ik geen gehoor kreeg bij telefoonoproepen. Die laatste is verholpen met een nieuw toestel en die accuduur is denk ik verholpen met die instelling, maar dit kan natuurlijk ook aan het nieuwe toestel liggen.
Dat is goed om te horen. En bedankt voor de tip! Altijd scannen is idd niet nodig.

Inmiddels wacht ik al een week op een reactie van het hoofdkantoor..

Reviewtjes..

• Karish
Mark Moons reageert niet op twitter bericht :(, HTC wilt mijn een refurbished one M8 aanbieden, maar ik wil mijn toestel niet nog 2 weken kwijt raken....

Ik wil graag dat het aan de deur omgeruild wordt, wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

Tnx

Btw tnx Rubman :)

• dennisk.
Karish schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:30:
Mark Moons reageert niet op twitter bericht :(, HTC wilt mijn een refurbished one M8 aanbieden, maar ik wil mijn toestel niet nog 2 weken kwijt raken....

Ik wil graag dat het aan de deur omgeruild wordt, wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

Tnx

Btw tnx Rubman :)
Een refurbished is sowieso beter dan een M8 met een kapot scherm toch? Twee weken geen toestel is wel zuur inderdaad... Dynafix is zo allemachtig traag soms.

Aan de deur omruilen zullen ze niet doen denk ik. Er moet eerst gekeken worden of je toestel wel daadwerkelijk kapot is.

Ik heb inmiddels de situatie dat voor mijn kapotte M7 een aanvraag is gedaan om het om te ruilen voor een M8, maar dit moet nog worden goedgekeurd door het hoofdkantoor. Morgen wordt het twee weken geleden dat de aanvraag is gedaan.. Mocht het worden goedgekeurd dan zal ik allicht ook een refurbished krijgen.

Reviewtjes..

• Karish
dennisk. schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Een refurbished is sowieso beter dan een M8 met een kapot scherm toch? Twee weken geen toestel is wel zuur inderdaad... Dynafix is zo allemachtig traag soms.

Aan de deur omruilen zullen ze niet doen denk ik. Er moet eerst gekeken worden of je toestel wel daadwerkelijk kapot is.

Ik heb inmiddels de situatie dat voor mijn kapotte M7 een aanvraag is gedaan om het om te ruilen voor een M8, maar dit moet nog worden goedgekeurd door het hoofdkantoor. Morgen wordt het twee weken geleden dat de aanvraag is gedaan.. Mocht het worden goedgekeurd dan zal ik allicht ook een refurbished krijgen.
Idd een refurbished toestel is beter dan toestel dat ik nu heb, maar ja ik zit met de twee weken. Het is me daarvoor ook al gelukt om een omruiling aan de deur te doen, blijf gewoon zeuren totdat ze akkoord ermee gaan. Het is niet mijn schuld dat Dynafix beter is in slopen dan maken.

Btw hoop dat je M8 ook krijgt :)

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

rajackar

Blood Minister

Gisteren mijn m7 terug gekregen. Hij was gerepareerd vanwege het paarse camera probleem. Helaas kon hij vandaag alweer retour naar dynafix. De camera gaf nu allemaal strepen en andere rarigheden in het beeld. Ik heb al htc toestellen vanaf een touch pro en dit is de eerste ervaring met de support. Helaas was de reparatie slecht. Positief was wel dat het toestel val schade had en geroot was met een custom ROM en dat htc dat niet heeft gebruikt om onder garantie uit te komen.
Hopelijk is mijn toestel snel weer terug.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• dennisk.
Karish schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Idd een refurbished toestel is beter dan toestel dat ik nu heb, maar ja ik zit met de twee weken. Het is me daarvoor ook al gelukt om een omruiling aan de deur te doen, blijf gewoon zeuren totdat ze akkoord ermee gaan. Het is niet mijn schuld dat Dynafix beter is in slopen dan maken.

Btw hoop dat je M8 ook krijgt :)
Omruiling aan de deur is inderdaad wel erg prettig, dat wachten is wel erg vervelend. Vooral als je bij het tracken ziet dat het toestel een dag of vijf op dezelfde plek ligt..
Dynafix is zeker goed in slopen. Een keer mijn telefoon teruggekregen met krassen en enorm veel lijmresten, keer daarna ging het scherm bol staan. Nu is het helemaal shit met een simkaartlezer die niet goed werkt, WiFi wat uitvalt en de mobiele gegevensverbinding die automatisch verbreekt. Ach, het wordt al weer geregeld.

Heb vandaag eindelijk bericht gekregen van HTC met het goede nieuws dat mijn huidige toestel een upgrade krijgt naar de M8, ik ben dus erg tevreden! Met name omdat dit pas de vierde reparatie zou worden. Heb de nano simkaart al in huis, alsmede een hoesje en een screenprotector. Hoesje is in de aanbieding, eerst €25,00 nu €10,00. http://www.case-mate.eu/d...for-htc-one-m8-black.html

Ook gebruikt voor de M7, erg fijn hoesje. Wel wat lomp, maar beschermd goed.

Voor een microSD zat ik te denken aan een Samsung EVO 64gb voor €32,50, maar die moet ik nog even bestellen.

Ben erg benieuwd in welke staat ik het toestel mag ontvangen. Moet zeggen dat ik wel erg tevreden was over mijn refurbished M7. Piekfijn, geen kras of deukje. Verwacht dat ook wel bij de M8. Ben er blij mee, vooral de nieuwe functies van het toestel. De launch on motion ga ik zeker gebruiken, daar ik dat momenteel een gemis vind op de M7.
rajackar schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:26:
Gisteren mijn m7 terug gekregen. Hij was gerepareerd vanwege het paarse camera probleem. Helaas kon hij vandaag alweer retour naar dynafix. De camera gaf nu allemaal strepen en andere rarigheden in het beeld. Ik heb al htc toestellen vanaf een touch pro en dit is de eerste ervaring met de support. Helaas was de reparatie slecht. Positief was wel dat het toestel val schade had en geroot was met een custom ROM en dat htc dat niet heeft gebruikt om onder garantie uit te komen.
Hopelijk is mijn toestel snel weer terug.
Vervelend dat het toestel weer retour moest. Wel fijn dat het direct retour kon. Ik heb het ook wel eens gehad dat er eerst tientallen foto's gemaakt moesten worden voordat er wat werd ondernomen.

Hoop dat het snel wordt opgelost!

Reviewtjes..

• Karish
Ff een update naar aanleiding van mijn probleem: Ik heb vandaag een klacht ingediend bij HTC, en ze gaan verder mijn zaak onderzoeken(zie mail):

Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One M8.

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de uitkomst van de escalatie omtrent uw toestel.

Ik heb uw zaak in behandeling genomen en zal u binnen enkele werkdagen contacteren na nader onderzoek.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:00

TradeMarkNL

Videoproducer
Helaas, mijn camera heeft ook al een tijdje last van de paarse gloed dus ga ook maar eens bekijken of ik 'm kan laten repareren. Heb 'm zonder abo oid online gekocht dus dan zal ik het rechtstreeks via HTC moeten regelen.

• dennisk.
TradeMarkNL schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:44:
Helaas, mijn camera heeft ook al een tijdje last van de paarse gloed dus ga ook maar eens bekijken of ik 'm kan laten repareren. Heb 'm zonder abo oid online gekocht dus dan zal ik het rechtstreeks via HTC moeten regelen.
HTC Heeft een goede klantenservice, dus dat zal wel goed komen. Ik raad je wel aan om foto's te maken van je toestel. Mocht je toestel retour komen moet krassen en beschadigingen die er nog niet waren, dan kan je aantonen dat dit voor de reparatie nog niet zo was.

Reviewtjes..

• Witte_200
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Ook mijn M7 heeft al een tijdje last van de Paars/roze gloed in donkere foto's. Voor de rest doet het toestel wat het moet doen.

Ik heb deze in augustus 2013 gekocht bij CoolBlue.

Heeft het nut om hem hiervoor terug te sturen?
want dan moet ik hem ook weer ombouwen van gpe naar stock sense...

• dennisk.
Witte_200 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:42:
Ook mijn M7 heeft al een tijdje last van de Paars/roze gloed in donkere foto's. Voor de rest doet het toestel wat het moet doen.

Ik heb deze in augustus 2013 gekocht bij CoolBlue.

Heeft het nut om hem hiervoor terug te sturen?
want dan moet ik hem ook weer ombouwen van gpe naar stock sense...
Het heeft zeker nut. De paars/roze gloed is een hardwarematige fout. Bij Coolblue zijn ze geloof ik ook niet moeilijk. Dikke kans dat je toestel bij Coolblue wordt omgeruild, bij HTC wordt het een reparatie.

Hoe het zit met weer teruggaan naar stock sense weet ik niet, maar de paars/roze waas is geen softwarematig probleem, dus denk niet dat het uitmaakt.

Reviewtjes..

• Witte_200
  • Nu online
dennisk. schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Het heeft zeker nut. De paars/roze gloed is een hardwarematige fout. Bij Coolblue zijn ze geloof ik ook niet moeilijk. Dikke kans dat je toestel bij Coolblue wordt omgeruild, bij HTC wordt het een reparatie.

Hoe het zit met weer teruggaan naar stock sense weet ik niet, maar de paars/roze waas is geen softwarematig probleem, dus denk niet dat het uitmaakt.
Bedankt voor je reactie.

Ik zal eens aan coolblue vragen wat ze er mee gaan doen. Want 2 weken zonder smartphone gaat afkicken zijn :p

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Denk wel dat coolblue je naar de garantie van htc stuurt. Ze zijn goed maar als je je toestel al langer hebt wordt het toch de fabrikant.
Ik krijg morgen hopelijk mijn toestel terug. Tweede reparatie nadat ze een eerste hadden verprutst. Hopelijk nu geen camera problemen meer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-11 13:10

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb hier een One M7 uit April 2013. Camerabeeld is al een tijd flink roze / paars. Zou hem eigenlijk wel willen laten maken, want het is echt nog steeds een wereldtoestel verder. Ik vermoed dat ik geen garantie meer heb. Daarnaast is ie S-OFF en draai ik een custom ROM.

Gaan ze hem nog voor me repareren en zo ja, wat kost zo'n reparatie?

EDIT: Hmm.. ik zie dat HTC 24 maanden garantie biedt. Heb de T-Mobile factuur bewaard en die is gedateerd op 12 april 2013. Kortom... garantie!! :9

Tenzij ze natuurlijk moeilijk gaan doen om de custom ROM die ik draai, maar ik lees hier dat dit wel meevalt. :)

[Voor 27% gewijzigd door jagermeister op 20-01-2015 21:37]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Mijn M7 is inmiddels weer terug.
Na de eerste reparatie (paarse camera) was er een nieuw probleem maar nu is alles prima :)

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-11 19:08

JAMF

010 the number of the best

Beste medetweakers:

Wegens een probleem met een HTC one mini ..... meldt je je bij het M7 problemen topic 8)7

Zonder te willen Crossposten of meer aandacht vragen :

Heb zojuist wel een post gedaan in het betreffende topic, maar eigenlijk tegen beter weten in: Deze was al 10 maanden dood....

Aangezien ik denk dat het niet specifiek One mini is en omdat dit topic nog wel levend is...

Zou je er eens naar kunnen kijken en meedenken wat de oplossing voor mijn probleem kan zijn
JAMF in "[HTC One Mini] Ervaringen en Discussie"

@moderator: Als dit voorbij de grenzen van topicpolicy gaat... niet met boze opzet, maar gewoon omdat ik denk dat het One mini topic niet veel gelezen wordt

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Baggio666
  • Laatst online: 26-11 14:12
Sinds een tijdje heb ik een vervelend probleem met m'n HTC One. Het is ongeveer gelijk sinds de tijd dat ik een 4G blox op mijn abonnement geactiveerd heb, maar ik weet niet of dat nu de oorzaak kan zijn.

Het probleem is dat normaliter mijn telefoon prima ontvangst heeft en ik kan prima bellen/internetten. Echter zodra ik mij verplaats, en ik heb het gevoel naar het servicegebied van een andere telefoonpaal, dan valt opeens alles weg. Ik heb wél nog ontvangst, maar er gebeurd gewoon niets meer. Soms komt de telefoon ook tot de conclusie dat er iets niet klopt. Dan verdwijnt opeens het icoontje van de dataverbinding en reset hij zichzelf weer. Hierna werkt het weer prima. Meestal ga ik zelf maar even in vliegtuigmodus en dat verhelpt het probleem dan ook (dataverbinding verbreken is niet voldoende). Het is echter zo wel een heel irritant probleem geworden.

Op het forum en internet kon ik niets over dit probleem vinden, het is ook héél irritant zoeken want alles wat ik als resultaat krijg is niet van toepassing. Hopelijk heeft iemand een oplossing of idee wat zou kunnen helpen.

• j0ren
  • Laatst online: 09-11 22:31
Zou even contact opnemen met vodafone als ik jou was..

Ik heb deze week toch maar de knoop doorgehakt en mijn One M7 naar dynafix gestuurd voor reparatie van het bekende cameraprobleem. Ik hoop dat het niet te lang duurt en dat de telefoon zonder nieuwe gebreken aan mag komen.
Het viel me goed mee dat ze niet vroegen naar een garantiebon, maar enkel naar een serienummer en Imeinummer. Ik heb de telefoon 2e hands gekocht zonder bon, dus ben blij dat ze hem alsnog willen repareren.

• j0ren
Het schiet lekker op!
Ik heb er vertrouwen in.

• dennisk.
j0ren schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:01:
Het schiet lekker op!
Ik heb er vertrouwen in.
[afbeelding]
Ziet er goed uit. Zal vast in orde zijn wanneer je je toestel terug krijgt ;)

Reviewtjes..

• j0ren
Vandaag toestel terug mogen ontvangen. Dus precies 7 dagen weggeweest, inclusief weekend. Niet verkeerd!
Camera doet het weer netjes, geen rare gloed meer. Telefoon is zo te zien ook weer netjes in elkaar gezet.
Voor mij een prettige ervarging!

• Baggio666
  • Laatst online: 26-11 14:12
j0ren schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:53:
Vandaag toestel terug mogen ontvangen. Dus precies 7 dagen weggeweest, inclusief weekend. Niet verkeerd!
Camera doet het weer netjes, geen rare gloed meer. Telefoon is zo te zien ook weer netjes in elkaar gezet.
Voor mij een prettige ervarging!
Had je nog een backup gemaakt van je telefoon, of kreeg je deze terug zoals verstuurd? (minus camera probleem natuurlijk)

• dennisk.
Baggio666 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:25:
[...]

Had je nog een backup gemaakt van je telefoon, of kreeg je deze terug zoals verstuurd? (minus camera probleem natuurlijk)
Geloof dat ze altijd je toestel resetten.

Reviewtjes..

• j0ren
Inderdaad volledig gereset. Backuppen dus!

• Rubman

Rubman

Ok vreemd probleem, mijn telefoon wordt niet mer herkend door de PC (eerder gehad met iPod classic).
Kan het zijn dat door aansluiting aan een USB een draadje van de connector doorfikt o.i.d.?
Opladen gaat prima, maar er is geen spoortje van herkenning te bespeuren bij meerdere PC's.

Denk nu dat hij deels stuk is door aansluiten op 1 specifieke USB poort waarna beide apparaten hetzelfde euvel tonen.

• Chaos_Dwarf
  • Laatst online: 27-11 15:19
Ik heb sinds gisteren een raar probleem dat te maken heeft met mijn batterij (denk ik). Gisteren viel mijn telefoon twee keer uit op ongeveer 10% batterijlading. Vervolgens gaan slapen met de telefoon in de oplader en een uur of 7 later wakker geworden met 41% batterij. Mijn telefoon laadt dus niet meer goed op. Een aantal keer uit en aan gezet, ook geprobeerd om te laden met de telefoon uit. Dat gaat logischerwijs sneller maar alsnog erg traag. Als ik mijn telefoon gebruik tijdens het opladen dan zie ik dat het batterijpercentage zelfs heel langzaam omlaag gaat. Dit gebeurt zelfs als ik de helderheid laag heb, besparingsmode ingeschakeld, etc. De telefoon is ook niet warm.

Ik ga proberen om een nieuwe custom rom te flashen omdat dat nog weleens wil werken voor dit soort problemen, maar heeft er iemand hier ervaring mee? Is het tijd voor een nieuwe accu, en zo ja, hoe kan ik dit het best laten doen. Zit nog wel in mijn garantieperiode van 2 jaar maar wel geroot etc.

Alvast bedankt!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Zelf heb ik 2x laadproblemen ervaren en tot 2x toe was de oplossing een ander/nieuw USB-kabeltje.
Wellicht het proberen waard.

• Chaos_Dwarf
ralph075 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:44:
Zelf heb ik 2x laadproblemen ervaren en tot 2x toe was de oplossing een ander/nieuw USB-kabeltje.
Wellicht het proberen waard.
Ik heb nu al drie verschillende kabels gebruikt, dus dat lijkt me niet het probleem. Geen daarvan is de originele lader, maar de kabel die ik gebruikte deed het altijd naar behoren en dan lijkt het me erg sterk dat bij drie verschillende kabels hetzelfde probleem optreedt, namelijk dat ie heel langzaam oplaadt en zelfs langzaam leegloopt bij gebruik.

• Ivo NL
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-11 10:47
Hoeveel output geeft die niet originele lader dan? 500mA is te weinig, moet minstens 1A zijn. Die van de Action geven 2A en laden goed en snel bij.

[Voor 8% gewijzigd door Ivo NL op 21-02-2015 13:16]

Android 8-)

• Chaos_Dwarf
Die geeft 1A. Toevallig ook nog een originele kunnen vinden hier in huis. Zelfde probleem. :( Kan ik op een of andere manier checken of die accu kapot is? Of kan 't iets anders zijn?

edit: Vergeten te vermelden: doordat ik even nieuwe custom rom heb geflasht (AR) was mijn telefoon nogal wat backups aan het doen en mijn oude apps opnieuw aan het downloaden, kreeg toen de melding dat mijn telefoon teveel energie aan 't gebruiken was om nog op te kunnen laden. Hij draint op dit moment dus nu nogal terwijl ie aan de lader zit en dat gaat best rap. 1% per 4 minuten ofzo.

[Voor 51% gewijzigd door Chaos_Dwarf op 21-02-2015 13:38]

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
sinds vandaag zie ik opeens een vlekje op mijn foto's
http://i.imgur.com/hne35su.jpg
stofje voor de lens denk ik?

• Rubman

Rubman

xileS schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:38:
sinds vandaag zie ik opeens een vlekje op mijn foto's
http://i.imgur.com/hne35su.jpg
stofje voor de lens denk ik?
Dat heb ik zowat exact hetzelfde gehad, opeens was het weg en nu wil de camera niet altijd meer lekker focussen (vooral ABN acceptgiro scannen lukt voor geen meter)

• xileS
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Dat heb ik zowat exact hetzelfde gehad, opeens was het weg en nu wil de camera niet altijd meer lekker focussen (vooral ABN acceptgiro scannen lukt voor geen meter)
Heb je hem terug gestuurd naar HTC hiervoor?

Ik heb ook eigenlijk wel een hoop klachten met mijn M7, alleen heb hem wel een keer in de wc laten vallen. Dus waarschijnlijk gaan ze alle klachten daarop verhalen (ookal heb ik de meeste klachten al sinds het begin last van). Wil misschien nog wel binnenkort de gok nemen om het toch te proberen.

• Rubman

Rubman

xileS schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Heb je hem terug gestuurd naar HTC hiervoor?

Ik heb ook eigenlijk wel een hoop klachten met mijn M7, alleen heb hem wel een keer in de wc laten vallen. Dus waarschijnlijk gaan ze alle klachten daarop verhalen (ookal heb ik de meeste klachten al sinds het begin last van). Wil misschien nog wel binnenkort de gok nemen om het toch te proberen.
Nog niet, mijn USB poort heeft ook de geest gegeven. Laden lukt, alleen verbinden met de PC niet (op geen enkele PC en alles al geprobeerd wat betreft dirvers en resets)
ben dus nu ook stiekem op zoek naar een GuruReset voor 6.09.401.11 HTC__E11, om zo stock rom en recovery te flashen via TWRP gezien ik dus niet meer met ADB en dergelijken de telefoon kan benaderen.

Je hebt altijd de mogelijkheid om hem ongerepareerd weer terug te nemen tegen onderzoekskosten (iets van €30) ofzo

• xileS
  • Niet online
Ja daar was ik van op de hoogte, ik dacht dat de kosten daarvan € 40 euro waren. Dus daarom noem ik het een gok ;p

• Rubman

Rubman

€40 kan ook hoor pin me niet op de kosten vast (ik kreeg een keer de optie van €36, maar dat zal inmiddels wel gestegen zijn denk ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Sinds een maand heeft mijn m7 ook een probleem met de camera focus. Wanneer ik de camera app start dan is het beeld 1 a 2 seconden goed gefocust(scherpe foto) en daarna ga het beeld automatisch uit focus. Op het scherm tikken brengt het beeld niet meer terug in focus. Objecten binnen 30cm wordt wel gewoon goed en scherp op gefocust.

Alle mogelijk dingen al geprobeerd: (h)reset, app reinstall etc.

Is dit een hardware matig probleem? Zo ja valt dit binnen de garantie?

• jagermeister

jagermeister

Mensen, let op voor je jouw toestel ter reparatie aanbiedt.

Ik kreeg zojuist een prijsopgaaf per mail toegestuurd. Als ik het toestel zou willen laten repareren zou het me €300,10 kosten. Dit is wat ze schreven:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. De kosten voor deze reparatie zijn €300,10 (inclusief BTW) Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Om jouw toestel te herstellen moeten wij de volgende werkzaamheden uitvoeren: Display vervangen
Even voor de duidelijkheid... ik heb bij het aanmelden van de reparatie bij T-Mobile aangegeven dat het reparatieverzoek gaat om een defecte cameramodule, hetgeen een productiefout betreft. Bovendien heb ik aangegeven dat het toestel lichte schade heeft aan het glas van het display (rechter bovenhoek), maar dat ik niet wil dat dit gerepareerd wordt.

Waar komen ze mee... een prijsopgaaf voor de reparatie van het display 8)7

Bellen met Dynafix heeft geen enkele zin aangezien ze aangeven dat toestellen niet onder garantie gerepareerd worden indien het toestel zichtbare schade heeft. HALLO!! Het betreft hier een PRODUCTIEFOUT! De schade aan het toestel heeft in geen enkel opzicht te maken met de brakke cameramodule.

Het mooiste komt nog:

Die mafkezen berekenen €36,30 onderzoekskosten aan mij door! Enveloppe openen "Oh.. schade, geen garantie". Wat nou onderzoek? :')

Dit zinnetje ook:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest
_O-

T-Mobile gebeld. Zij zijn gelukkig bereid om de onderzoekskosten voor hun rekening te nemen, maar man man man... wat heb ik mij zitten ergeren.

• jagermeister

jagermeister

Smartphoneverkopers proberen consumenten met een defect toestel vaak af te schepen, door bijvoorbeeld onterecht of voorbarig hoge onderzoekskosten in rekening te brengen.

Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die achttien telefoons met een klein defect bij verschillende winkels ter reparatie inleverde. De smartphones vielen allen nog onder de garantie van twee jaar.

"In de helft van de gevallen probeerden verkopers te voorkomen dat het defecte toestel voor kosteloze reparatie werd ingeleverd", aldus de Consumentenbond.

Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".

Onderzoekskosten

Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.

Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Vochtschade

De Consumentenbond bevochtigde bij alle smartphones de vochtindicatoren, die aangeven of een apparaat in contact is gekomen met vocht. De defecten van de smartphones hadden echter niets te maken met vochtschade.

"Een verkleuring van de vochtindicator alleen is onvoldoende bewijs dat er door oxidatie een defect is ontstaan, daarvoor is aanvullend bewijs nodig", aldus de Consumentenbond.

Apple-retailers iCentre en Amac constateerden bij twee iPhones ten onrechte vochtschade. De offerte om dit te herstellen bedroeg 250 euro. iCentre heeft zijn verontschuldgingen voor de "onjuiste schadediagnose" aangeboden, Amac wilde niet reageren.
Zestien

Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.

Bron: http://www.nu.nl/mobiel/4...iekosten-smartphones.html

• xileS
  • Niet online
En ga je het nog een keer proberen? Bv via HTC zelf. Want ik neem aan dat dit wel onder garantie moet vallen toch? Raar dat ze niks zeggen over de camera, maar alleen over het scherm, die je niet gerepareerd wilt hebben :').

Ik ga die van mij binnenkort ook eens proberen te laten repareren. Ben benieuwd wat ze over de waterschade gaan zeggen.

• jagermeister

jagermeister

xileS schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:18:
[...]

En ga je het nog een keer proberen? Bv via HTC zelf. Want ik neem aan dat dit wel onder garantie moet vallen toch? Raar dat ze niks zeggen over de camera, maar alleen over het scherm, die je niet gerepareerd wilt hebben :').

Ik ga die van mij binnenkort ook eens proberen te laten repareren. Ben benieuwd wat ze over de waterschade gaan zeggen.
HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.

Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-

Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen. 8)7

• xileS
  • Niet online
Sja, Dynafix. Ze konden mij destijds niet eens vertellen, wat een schermreparatie ongeveer zou gaan kosten van mijn One V. Voor een prijsopgave moest ik het eerst opsturen, en als ik hem ongerepareerd terug wou, zou het mij 40 euro onderzoekskosten kosten (dat weten ze weer wel) :').

• jagermeister

jagermeister

xileS schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:01:
Sja, Dynafix. Ze konden mij destijds niet eens vertellen, wat een schermreparatie ongeveer zou gaan kosten van mijn One V. Voor een prijsopgave moest ik het eerst opsturen, en als ik hem ongerepareerd terug wou, zou het mij 40 euro onderzoekskosten kosten (dat weten ze weer wel) :').
De persoon van HTC die ik aan de lijn kreeg gaf ook al aan dat ze veel klachten krijgen over de manier waarop Dynafix klachten / vragen afhandelt. Stel horken daar.

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-11 09:47
jagermeister schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:36:
[...]

HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.

Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-

Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen. 8)7
300 om scherm te laten repareren? :/
Ik heb dit probleem ook, wil alleen mijn camera module laten vervangen onder garantie, maar heb een scheur in mijn scherm.
Denk dat ik maar ermee moet gaan leven, vanaf 334 een nieuwe m7 in de winkel, dus niet waard om te laten repareren.

• Repelsteeltje83
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-08-2015
zelf doen joh

• jagermeister

jagermeister

H-S schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:24:
[...]

300 om scherm te laten repareren? :/
Ik heb dit probleem ook, wil alleen mijn camera module laten vervangen onder garantie, maar heb een scheur in mijn scherm.
Denk dat ik maar ermee moet gaan leven, vanaf 334 een nieuwe m7 in de winkel, dus niet waard om te laten repareren.
Ja, € 300,10 om precies te zijn :')
Van de pot gerukt.

Het is overigens zelf ook wel te repareren. Misschien dat ik me er maar aan ga wagen binnenkort. Heb al wel vaker een smartphone gerepareerd. Toch altijd weer spannend met die fragiele onderdelen.

http://forum.xda-develope...-tint-fix-t2817607/page13

• jagermeister

jagermeister

Heb mijn toestel weer netjes terug en ga hem zelf repareren.

Mijn M7 wacht op een nieuwe cameramodule die ik er volgende week in ga zetten en op een nieuwe speaker grill voor bovenaan. Heb 'm al uit elkaar zonder iets te slopen. Bovenste frontje zit met 1 schroefje en een beetje lijm vast. Beetje verhitten met een fohn en dan met een gitaar plectrum (.50 mm) er tussen en hij is zo los. Vrij makkelijk eigenlijk, maar wel goed opletten wat je doet en ga heel rustig te werk. Vooral bij het losmaken van de back cover.

Edit: Camera inmiddels vervangen en nu werkt ie weer als een tierelier!

Dit was de boosdoener :P

[Voor 19% gewijzigd door jagermeister op 16-03-2015 16:54]

• Errieseeka
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 26-11 20:54
Ook ik heb een prijsopgaaf gekregen zoals hierboven is beschreven. Heb het via HTC zelf gedaan (dus niet via Hi). Wilde mijn cameramodule laten vervangen maar omdat mijn linker en rechterbovenhoek enigszins zijn beschadigd moet ik dus ook 300,- aftikken.

Wil morgen Dynafix bellen maar ben er bang voor. Mensen nog tips voor de discussie die ik (ongetwijfeld) moet gaan voeren?

Stelletje schoften

• Rubman

Rubman

Gisteren mijn HTC ingeleverd bij Coolblue voor reparatie.
Camera stelt niet meer lekker scherp (geen software want reset's en updates en dergelijken hielpen niet)
USB poort kaduuk, telefoon wordt wel herkend door PC maar enkel als USB apparaat dat een fout heeft veroorzaakt. Dit is gekomen na aanlsuiten op PC waarbij de Tel spontaan een reboot deed. Hij laadt ook alleen nog maar langzaam op.

Nu hopen dat Dynafix de meerdere fouten gewoon behandeld en niet zoals vorige keer ja maar de camera doet het gewoon en hoppa onverrichter zaken gewoon terug dat ding. Kon ik weer 2 weken de telefoon missen.

[Voor 21% gewijzigd door Rubman op 20-03-2015 08:57]

• Errieseeka
Net Dynafix gebeld. Scharen zich uiteraard achter de voorwaarden die de fabrikant (HTC) gesteld heeft. Mevrouw wilde ook niet met mij in discussie over het bedrag (300,- voor de reparatie vs 334,- voor een nieuwe).

Daarna HTC gebeld en kreeg en mevrouw aan de lijn die coöperatiever was. Ze ging voor mij navragen of het mogelijk was om enkel de cameramodule te vervangen en het huidige 'kapotte' display/frontje er weer op te zetten. Tegen de voorwaarden van HTC in dus aangezien die er gelijk een nieuw display op willen zetten.

Word later vandaag teruggebeld als het goed is. Ben beniewd

• xileS
  • Niet online
Wat betekend het als op de tracking pagina als status "In Repair" is? Betekend dit dat die al onder de garantie wordt gerepareerd of dat ze het nog aan het onderzoeken zijn/moeten onderzoeken?

• Doceia
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-05-2016
Errieseeka schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:31:
Ook ik heb een prijsopgaaf gekregen zoals hierboven is beschreven. Heb het via HTC zelf gedaan (dus niet via Hi). Wilde mijn cameramodule laten vervangen maar omdat mijn linker en rechterbovenhoek enigszins zijn beschadigd moet ik dus ook 300,- aftikken.

Wil morgen Dynafix bellen maar ben er bang voor. Mensen nog tips voor de discussie die ik (ongetwijfeld) moet gaan voeren?

Stelletje schoften
Een discussie met Dynafix win je sowieso niet, daar bij de klantenservice weten ze van niets en zullen je ook niet kunnen helpen. Zoals iemand hierboven al heeft geschreven, tijdens het demonteren van het toestel is het mogelijk dat de display verder schade oploopt, in dit geval moet het vervangen worden. En omdat deze niet onder garantie valt krijg je een (veelal belachelijk hoge) prijsopgave. Voor dat prijs kan je beter een nieuw toestel kopen 8)7

• Errieseeka
xileS schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:15:
Wat betekend het als op de tracking pagina als status "In Repair" is? Betekend dit dat die al onder de garantie wordt gerepareerd of dat ze het nog aan het onderzoeken zijn/moeten onderzoeken?
Dat ze aan t vaststellen zijn wat de schade is en hoe het gerepareerd moet worden. Ik kreeg tijdens die status een mailtje (in mn spambox) met de prijsopgave.
Doceia schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:32:
[...]

Een discussie met Dynafix win je sowieso niet, daar bij de klantenservice weten ze van niets en zullen je ook niet kunnen helpen. Zoals iemand hierboven al heeft geschreven, tijdens het demonteren van het toestel is het mogelijk dat de display verder schade oploopt, in dit geval moet het vervangen worden. En omdat deze niet onder garantie valt krijg je een (veelal belachelijk hoge) prijsopgave. Voor dat prijs kan je beter een nieuw toestel kopen 8)7
Ja Dynafix heeft het makkelijk. Gewoon de voorwaarden van HTC hanteren. Hopelijk wilt HTC mij matsen

[Voor 42% gewijzigd door Errieseeka op 20-03-2015 12:59]

• Doceia
Errieseeka schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Dat ze aan t vaststellen zijn wat de schade is en hoe het gerepareerd moet worden. Ik kreeg tijdens die status een mailtje (in mn spambox) met de prijsopgave.

[...]

Ja Dynafix heeft het makkelijk. Gewoon de voorwaarden van HTC hanteren. Hopelijk wilt HTC mij matsen
HTC zal aan Dynafix vragen of het mogelijk is de camera te vervangen zonder aan de rest te zitten(bij een gebarsten scherm is het naar mijn ervaring niet mogelijk, maar in jouw geval is het geen gebarsten scherm volgens mij, dus meer kans op goed nieuws), als Dynafix zegt van wel kan dat. Maar als zij dat niet kunnen kan HTC ook niet veel anders helaas.

• xileS
  • Niet online
Errieseeka schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Oh, nog niet te vroeg juichen dus. Ben benieuwd.

/edit
Oei, daar komt die al. Zie dat status gewijzigd is op hun site. Status:Hold For Quotation.
En idd, zie nu ook een mail in de spambox.

[Voor 20% gewijzigd door xileS op 20-03-2015 14:49]

• RemCOW
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-11 09:00
Eigenlijk wil ik mijn camera ook laten fixen maar ik heb geen zin om de telefoon een week kwijt te zijn. Iemand ervaring met een toko als Phonedokter.nl? Ik heb er nog wel €49 voor over als de direct mijn camera kunnen fixen.

• Doceia
RemCOW schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:28:
Eigenlijk wil ik mijn camera ook laten fixen maar ik heb geen zin om de telefoon een week kwijt te zijn. Iemand ervaring met een toko als Phonedokter.nl? Ik heb er nog wel €49 voor over als de direct mijn camera kunnen fixen.
Zou het niet doen als je nog garantie hebt. Als het mis gaat of je hebt andere problemen in de toekomst vervalt je garantie(voor alleen de eerstvolgende reparatie).

• dennisk.
Helemaal mee eens. Gewoon door HTC laten oplossen.

Het is een nadeel dat je je telefoon kwijt bent, maar mocht de reparatie worden verprutst, dan kan je altijd nog bij HTC terecht. Bij een evt. Phonedokter zullen ze dat niet gauw doen, neem ik aan. Heb hier zelf geen ervaring mee.

Reviewtjes..

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

charrel

Addison addict

Zo, binnen een week was mijn camera module gefikst onder garantie bij Dynafix. Nadat ik hem terug had leek mijn accu opeens een stuk minder dan voorheen. Ik redde dan opeens wel weer 1,5 dag dan bij lange na geen hele dag. Opladen duurt soms een eeuwigheid en als ik het toestel dan van de lader afhaal geeft ie aan dat ie vol is... alleen is over 3u dan wel leeg vanaf 100%.... Na een reboot ben ik ook wel is gewoon meer als 50% lading kwijt. Dus hij gaat weer retour voor garantie op de accu... pfff
Hopelijk vervangen ze deze gewoon en slopen ze de camera weer niet ;)

• Errieseeka
Ben zojuist teruggebeld door HTC en de cameramodule wordt kosteloos vervangen. Echter, omdat ik beschadigingen aan de behuizing had, konden ze mij niet garanderen dat het toestel netjes zonder 'gaps' teruggestuurd zou worden.

Nah prima, aangezien het ook mijn schuld is dat die beschadigingen er zitten. Nu nog afwachten in welke staat hij daadwerkelijk terugkeert. Je zou toch verwachten dat die reparateurs kundig genoeg zijn om dit netjes te verhelpen.

Het loont dus om HTC te bellen als je door Dynafix bent afgescheept.

EDIT: Heb zojuist het toestel geheel gratis gerepareerd terug gekregen. In eerste instantie moest ik dus 300,- aftikken vanwege gebruikersschade. Camera doet het goed. Ze hebben zelfs mijn gebruikersschade geminimaliseerd, de notifaction-led gefixt, het stof voor mijn frontcam weggehaald en mijn bovenspeaker gefixt (hij kraakte).

Top service van HTC! je moet er echter wel behoorlijk achterheen zitten.

[Voor 36% gewijzigd door Errieseeka op 26-03-2015 17:00]

• Bredanaar076
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 11:09
Hallo mensen,

Ik heb ook problemen gehad met DynaFix. Mijn camera had de bekende paarse waas, opgestuurd ook een rekening ontvangen van 300 euro. Mijn meshgril was losgekomen door slechte afwerking. Telefoon had totaal geen zichtbare schade( geen krassen, deuken wat dan ook). Nou HTC gebeld die hebben het gelukkig laten repareren.

Maar nu na 9 maanden heb ik last van de focus. Ik krijg het niet meer scherp, dus ik ga het ook maar eens opsturen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

[Voor 6% gewijzigd door Bredanaar076 op 08-04-2015 16:43]

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:07
Problemen hier met mijn M7.

Heb al tijden last van paarse gloed maar wilde telefoon niet opsturen. Maar sinds kort werkt de 3.5mm poort ook niet goed. Moet 'm nu dus wel opsturen, ook omdat het toestel over een paar maand 2 jaar oud is en ik dus nog even binnen garantietermijn wil laten maken.
Verder mankeert er niets aan het toestel; op een miniem krasje linksonder op het scherm na (haast niet te zien). En een butsje op de behuizing.

Tijden geleden dat ik een HTC binnen garantie opstuurde, maar ik begrijp dat het tegenwoordig via deze site gaat?

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:57
De microfoon van mijn One M7 doet het niet meer. De gene waarmee ik bel hoort mij niet meer..
Zo maar even een factory reset doen, dan nog even testen en mocht ie het niet doen ga ik contact opnemen met HTC.

Dingen als de microfoon etc zit toch gewoon 2 jaar garantie op?

• dennisk.
@Piet91 De link die jij hebt geplaatst lijkt me niet helemaal juist.. Daar je nog garantie hebt moet je gewoon contact opnemen met HTC, welke een reparatie voor je inpland.

Op diverse manieren kan je de klantenservice bereiken om een reparatie aan te vragen. Via de Online chat van HTC, via de telefonische klantenservice en e-mail.

@Jurgen1989 Vaak zit hier wel garantie op. Alleen niet in geval van waterschade.

Reviewtjes..

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:07
dennisk. schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:46:
@Piet91 De link die jij hebt geplaatst lijkt me niet helemaal juist.. Daar je nog garantie hebt moet je gewoon contact opnemen met HTC, welke een reparatie voor je inpland.

Op diverse manieren kan je de klantenservice bereiken om een reparatie aan te vragen. Via de Online chat van HTC, via de telefonische klantenservice en e-mail.
Iemand anders gaf mij die tip ook voor HTC. Was ik alweer domweg vergeten. :$

Toestel is ondertussen al opgehaald. Hopelijk geen extra kosten.

EDIT: ik bedoel dus dat iemand mij die tip ook had gegeven en ik dus nu via HTC m'n toestel heb laten ophalen.

[Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 10-04-2015 13:48]

• xileS
  • Niet online
Het wordt geloof ik wel naar hetzelfde bedrijf en adres gestuurd, het zal dan denk ik niet veel uitmaken. Maar ik had het ook via HTC gedaan.

• Ryan_
  • Laatst online: 27-11 21:27
Ik heb ook al best lang het roze/paarse gloed op foto's probleem . Nu ik een S6 heb wil ik de M7 alsnog laten repareren. Ik heb nog garantie. Kan ik dit het beste via T-Mobile doen of direct via HTC?

• dennisk.
Zowel T-Mobile als HTC stuurt het toestel naar Dynafix. Ik weet niet welke sneller is. Denk dat het weinig uitmaakt wat het resultaat betreft. Misschien heb je zelf een voorkeur voor één van de twee.

Mijn ervaring is dat de klantenservice van HTC wel erg prettig is. Over T-Mobile kan ik niet oordelen.

Reviewtjes..

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee