Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Tja dat is een bekend probleem. Is ook al veel langs gekomen in de diverse fora. Is toch echt een sensor fout.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:12
Mijn HTC ook woensdag verstuurd naar dynafix. Vanwege paarse gloed .
Het zal mij benieuwen.

Na eerdere langdurige processen gaat het dit keer vliegensvlug !

Mag ook een keer gezegd worden

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 6-1-2014 16:55:55
Order - Bevestigd 6-1-2014 16:55:56
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 6-1-2014 16:55:57
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-1-2014 0:57:17
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-1-2014 0:57:18
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 10-1-2014 11:38:47
Reparatie repair center - In behandeling 10-1-2014 13:47:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Mijn HTC One is gister voor de 2e keer naar het service center verstuurd door TPH. Probleem was na de eerste keer nog niet opgelost.

De onderrand van mij scherm zit los, en dit is vorige keer niet goed opgelost

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

westergas

rikkie_pc

Mijn zwarte One begine steeds meer plekjes te vertonen waar het alu doorheen schijnt. Op de achterkant zit een plekje waar de coating echt afbladderd. Ik gebruik geen hoesje maar ga wel voorzichtig met het toestel om. Is zoiets te claimen of is dit gewoon gebruikersschade?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
sinds half november mijn one 2 x opgestuurd. 2e keer is het moeder bord vervangen. maar vanaf de dag van ontvangst laad hij niet verder op dan 60% soms zelfs maar 30%.

weer aangemeld. nu gaan ze me toestel vervangen, en terecht aangezien ze dit wettelijk verplicht zijn, maar toch netjes. nu hopen dat ik niet een "refurbished" toestel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
zojuist m'n 2e toestel weer aangemeld (4e x totaal) 3e x een nieuw (refurb) toestel nog steed probelemen maar na de swap had ik er genoeg van.
Nu toch maar weer aangemeld omdat de speaker kapot is en heb de camera er maar weer er bij gedaan. hoop dat ze nu wel een oplossing hebben voor de paarse camera problemen, heb snel dit topic weer doorgelezen maar volgens mij wordt het nog niet echt opgelost tot het toestel geswapt wordt.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
wimstradamus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:29:
zojuist m'n 2e toestel weer aangemeld (4e x totaal) 3e x een nieuw (refurb) toestel nog steed probelemen maar na de swap had ik er genoeg van.
Nu toch maar weer aangemeld omdat de speaker kapot is en heb de camera er maar weer er bij gedaan. hoop dat ze nu wel een oplossing hebben voor de paarse camera problemen, heb snel dit topic weer doorgelezen maar volgens mij wordt het nog niet echt opgelost tot het toestel geswapt wordt.
Hier anders totaal geen problemen meer na het vervangen van m'n camera. Nu alleen weer dat hij 's nachts niet of nauwelijks oplaadt, maar dat is pas 2 dagen dus ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst kon de telefoon niet meer opgeladen worden, twee weken kwijt aan garantie, nu worden mn oordoppen niet meer herkend als ik ze inplug. Kan nog wel softwarematig de output via de jack forceren met een app (SoundAbout) maar het is wel rete onhandig.

Wat een schijt apparaat, volgende keer zeker geen HTC meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
westergas schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:48:
Mijn zwarte One begine steeds meer plekjes te vertonen waar het alu doorheen schijnt. Op de achterkant zit een plekje waar de coating echt afbladderd. Ik gebruik geen hoesje maar ga wel voorzichtig met het toestel om. Is zoiets te claimen of is dit gewoon gebruikersschade?
Ik gebruik al een lange tijd een hoesje, 3 maand zonder gelopen zonder schade. Maar sinds kort een nieuw hoesje moeten kopen en de oude eraf moeten halen (er was een stukje van het hoesje af gebroken :(), zag ik ook hier en daar kleine puntjes aluminium erdoor komen op de achterkant van het toestel (waar dus een hoesje voor zit)... Was hier al bang voor, gelukkig maskeert het hoesje het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:40:
Eerst kon de telefoon niet meer opgeladen worden, twee weken kwijt aan garantie, nu worden mn oordoppen niet meer herkend als ik ze inplug. Kan nog wel softwarematig de output via de jack forceren met een app (SoundAbout) maar het is wel rete onhandig.

Wat een schijt apparaat, volgende keer zeker geen HTC meer voor mij.
Hm had laatst ook een keer dat ie m'n oordoppen niet herkent. Heb verder ook een zwarte versie en op de randen zie ik hier en daar ook een paar mini plekjes aluminium. Hoop dat het niet al te snel door zet, heb m nu een half jaar, maar wil er deze keer toch langer dan een paar jaar mee doen :') als dat wederom niet lukt stap ik hierna ook af van htc, maar verder is het een verdomd fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren tóch maar gebeld met Coolblue en HTC en met de laatste heb ik eindelijk een reparatieverzoek ingediend.

- sinds 't begin een blauw/paarse gloed bij donkere foto's
- onderzijde scherm en dan vooral in de linkerhoek een paar tinten donkerder
- accu loopt leeg sinds een paar maanden

Huiverig was/ben ik voor de reparatie, maar nu de laatste updates ook geen verbetering hebben gegeven voor bovenstaande problemen, heb ik eindelijk mijn kookpunt toch wel bereikt qua irritaties met m'n One.
Omdat ook CB destijds (mei 2013) het advies gaf om gewoon de updates af te wachten én ik qua uiterlijk van m'n One zeer tevreden ben.. had ik 't gewoon naast me neergelegd, omdat ik geen zin had om m'n toestel zo lang kwijt te zijn én een slecht afgewerkte One ervoor terug te krijgen. Maanden lang had ik gewoon de hoop dat 't goed zou komen met een update (of meerdere). Helaas.

Het toestel van m'n broer gaf nu de doorslag om 't te laten repareren. Toestellen naast elkaar gelegd en 'n week lang getest aangezien m'n broer een week bleef logeren. Hij woont in Duitsland en heeft daar eerder zijn One gekocht. Ik met de pre-order hier in NL.
Verschillen zijn duidelijk zicht -en merkbaar en mijn One hebben we meerdere keren gereset, zowel hard als zacht. Is leeg qua apps en in totaal heb ik 4 originele HTC opladers gebruikt.

Dit alles heb ik op een A4tje uitgelegd in de "probleem beschrijvingen" voor Dynalogic geschreven, maar aangezien ik hier ook lees, dat er toestellen retour gezonden worden zónder dat er iets gerepareerd is.. ben ik daar echt huiverig voor. Of dat er wel gerepareerd is, maar dat er kennelijk niet getest is vóórdat de retourprocedure wordt ingezet.

Kortom, ik hoop dat de meldingen hier de sporadische "gevallen" zijn en dat m'n One na 1 uiteindelijke reparatie toch gewoon perfect gerepareerd wordt door Dynalogic.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dep X
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben ook nog steeds bezig met het camera probleem. Iets van 6-7 keer opgestuurd en ondertussen al op de 3de toestel.

Via Azerty geprobeerd wat druk achter HTC te zetten, echter dit pakte andersom uit. Azerty weigerde om een defect te erkennen. Via ICTWaarborg een geschil geopend.
Na een paar maanden zou ik dan eindelijk een nieuwe toestel krijgen. Deze wass echter gewoon gerepareerd.
Leuke was wel dat eindelijk de camera werkte. Wel een licht roze vlek in het midden van de foto's, maar was mee te leven.

Helaas weer een nieuwe defect voor in de plaats gekomen. Deze keer WiFi...

Dus nu op de 3de toestel en weer terug bij af...de camera weer kapot.
Heb zo'n idee dat dit mijn laatste HTC is. Zeer jammer dat er zo'n slecht product gewoon op de markt wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Hallo,

Ik heb ook zo'n paarse wals op mijn HTC One en ga hem ook terugsturen.

Wel een probleem, de bootloader is unlocked en Cyanogenmod staat erop. Is dat een probleem, de mevrouw aan de telefoon zei dat als de wals door het rooten komt ze kosten in rekening brengen, maar het was al voor het rooten.

Iemand ervaring met garantie hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even een vraag..

Is 't normaal bij gebruik van Google Maps en TomTom, dat de accu leegloopt zodra de One tóch wordt opgeladen? Dat gebeurt met de autolader, máár ook met de 220v lader. Het scherm staat dan wel op volledig helderheid, want in de volle zon heb ik dat echt wel nodig in de auto. Met helderheid op 't 1e streepje laad de accu niet op, maar zakt 't ook niet naar beneden. Maarja.. op deze stand zie ik bijna niks op 't scherm.

Ik vraag dit, omdat de medewerker van HTC mij wilde laten geloven dat 't normaal is bij een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Toestel 3 weken bij Dynafix, hebben ze me zogenaamd op 13-1 een email gestuurd dat ze het probleem niet konden constateren (15!!!!! dode pixels), geeneen konden ze er vinden. Wat een onzin, nu sturen ze hem terug zonder reparatie.. Die e-mail heb ik nooit ontvangen.

Makkelijk is dat zo'n reparatiebedrijf, doen alsof je het probleem niet vind, zodat je ook niets hoeft te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door yannickzz op 22-01-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
maxpusch schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:24:
Hallo,

Ik heb ook zo'n paarse wals op mijn HTC One en ga hem ook terugsturen.

Wel een probleem, de bootloader is unlocked en Cyanogenmod staat erop. Is dat een probleem, de mevrouw aan de telefoon zei dat als de wals door het rooten komt ze kosten in rekening brengen, maar het was al voor het rooten.

Iemand ervaring met garantie hiermee?
Heb je al wat terug gelezen? Dan zal je zien dat het niet echt een probleem zal zijn.
Je kan, als je 100% zeker wil zijn hem natuurlijk wel terug naar stock maken (zoveel als mogelijk), maar als ze willen kunnen ze echt wel zien dat het toestel geroot is geweest, of in ieder geval de bootloader unlocked. Echter dit camera probleem is nu een erkend probleem door HTC en ze zullen gewoon de camera vervangen. Verwacht dus niet dat met extra kosten opgezadeld wordt.
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:00:
Toch nog even een vraag..

Is 't normaal bij gebruik van Google Maps en TomTom, dat de accu leegloopt zodra de One tóch wordt opgeladen? Dat gebeurt met de autolader, máár ook met de 220v lader. Het scherm staat dan wel op volledig helderheid, want in de volle zon heb ik dat echt wel nodig in de auto. Met helderheid op 't 1e streepje laad de accu niet op, maar zakt 't ook niet naar beneden. Maarja.. op deze stand zie ik bijna niks op 't scherm.

Ik vraag dit, omdat de medewerker van HTC mij wilde laten geloven dat 't normaal is bij een smartphone.
Ja dat is normaal. Het scherm vreet gewoon meer energie dan dat het toestel kan laden. Heb een auto lader die als gewone lader wordt gezien en daarbij loopt het toestel ook langzaam leeg als het scherm op maximaal staat.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 22-01-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
wimstradamus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:29:
afgelopen maandag na 7 dagen me toestel terug ontvangen, speaker is vervangen, en volgens mij ook de camera.
servicerapport zegt alleen: "ruis in speaker geconstateerd" "onderdeel vervangen".

Speaker geeft weer goed geluid en de camera heeft geen paarse gloed bij low light maar er lijkt nu een hele lichte groene waas in het beeld te zitten bij low light.

Oja en er zit een klein krasje in me scherm die er volgens mij niet opzat toen ik hem opstuurde.

Was de beste ervaring met Dynafix tot nu toe :| nu maar hopen ze niet meer nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Mijn problemen zijn nu goed opgelost: telefoon was 2e keer naar Dynafix gestuurd vanwege probleem met los zittende onderrand van het scherm. Heb nu een vervangend toestel gekregen, die 100% goed in elkaar zit. Er zat een briefje bij dat het gecheckt is door iemand van HTC en daardoor goed bevonden is :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:09:
[...]

Ja dat is normaal. Het scherm vreet gewoon meer energie dan dat het toestel kan laden. Heb een auto lader die als gewone lader wordt gezien en daarbij loopt het toestel ook langzaam leeg als het scherm op maximaal staat.
Ik heb een andere ervaring.. Bij mij was het een kwestie van de juiste lader kopen (waarbij het koper op de juiste manier doorgelust was).

Dit kan je controleren door, als de telefoon aan de autolader hangt bij instellingen onder energie te kijken. Hier komt dan bovenaan het scherm AC-charging te staan (bij de juiste lader). Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat staat er ook bij mijn lader als ik hem oplaad. Zoals ik al zei: ik heb een lader die als gewone lader wordt gezien. Die dus als gezien wordt als AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Kan trouwens een IMEI nummer van een telefoon verandert worden? Ondanks dat ik een ander toestel heb (dit is te zien aan de body) heeft mijn toestel wel hetzelfde IMEI nummer gehouden...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat kan. Ten minste bij een Viper rom heb je wel een optie voor een fake imei, echter nog nooit geprobeerd wat het precies inhoudt... Maar goed als je echt een nieuw toestel hebt en wel hetzelfde imei zou het dus moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:28:
Ja dat kan. Ten minste bij een Viper rom heb je wel een optie voor een fake imei, echter nog nooit geprobeerd wat het precies inhoudt... Maar goed als je echt een nieuw toestel hebt en wel hetzelfde imei zou het dus moeten kunnen :)
Ligt het nou aan mij of.. :p

Goed, ik neem aan dat alleen de behuizing vervangen is, want nieuw moederbord = nieuw imei.
Edit: Toch niet, denk dat ze bij dynafix het oude moederbord gewoon weg gooien en het imei nummer van de oude overzetten naar die van een (blanco) nieuw moederbord. Want in mijn toestel is alleen het moederbord vervangen en heb ik ook hetzelfde imei nummer gehouden als ik al had.

Dus zal je wel een geheel nieuw toestel hebben gehad inderdaad!

Toch is imei nummers overzetten niet helemaal legaal dacht ik. Misschien dat Dynafix daar wel voor gemachtigd is.

[ Voor 45% gewijzigd door Majesty op 23-01-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gaat wel redelijk 'vlotjes'

Order - Data complete 16-1-2014 17:39:51
Order - Confirmed 16-1-2014 17:40:03
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care)20-1-2014 18:03:37
Logistics - Product received by Dynafix Care 22-1-2014 4:22:51
Logistics - Product sent to internal repair facility 22-1-2014 4:22:52
Logistics - Product arrived at repair center 22-1-2014 15:49:36
Repair at repair center - Started 23-1-2014 13:45:09
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 24-1-2014 13:02:50
Repair at repair center - Finished 24-1-2014 13:02:50

Paarse gloed, gap bovenaan , sim werd af en toe niet meer herkend (losse sim slot ?)
Kan ik al ergens lezen wat er vervangen/gerepareerd is ? (op track en trace heb ik niet kunnen zien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:25:
Nou gaat wel redelijk 'vlotjes'

Order - Data complete 16-1-2014 17:39:51
Order - Confirmed 16-1-2014 17:40:03
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care)20-1-2014 18:03:37
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 24-1-2014 13:02:50

Paarse gloed, gap bovenaan , sim werd af en toe niet meer herkend (losse sim slot ?)
Kan ik al ergens lezen wat er vervangen/gerepareerd is ? (op track en trace heb ik niet kunnen zien )
Ook mijn One schijnt al weer klaar te zijn.. de 21e opgehaald!
Overigens zie ik nergens zo'n overzicht als wat jij hierboven hebt. Ik heb 2 linkjes via de mail gekregen, waarvan er 1 de HTC Order Tracking is.. De ander is van de koerier meen ik.
Ook ik zou willen weten wat er is gedaan aan mijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Eh tjah, daar is mijn worst case scenario dus. Dynalogic heeft mijn One bij het verkeerde adres (terwijl ik 10x heb gemaild dat het niet 1060 is maar 1046!) afgeleverd... Nu zeggen die mensen dus dat ze nooit een toestel (of pakket) hebben ontvangen terwijl Dynalogic zegt dat ze het hebben afgeleverd... zucht.... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das lekker dan! Zou jou probleem toch niet moeten zijn, lijkt mij.

Het zou bij mij ook een probleem kunnen worden aangezien ik in het bevestigingsmail ook zag dat er bij mij in 't adresbalk "Hoef" stond ipv "Hof". Ik meteen gebeld, maar hij wilde geen nieuwe mail verzenden, omdat het in zijn systeem én dus ook bij Dynalogic wel aangepast zou worden. Tot nu toe zie ik nog steeds 't foute adres in het overzicht staan. Ik weet wel wie ik moet hebben ALS 't fout gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Ik snap niet dat er zoveel fout kan gaan bij een koeriersbedrijf, zo moeilijk kan het niet zijn om een adres goed te noteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik ga er vanuit dat er getekend is voor ontvangst. Dus dan wordt het een zaak van Dynalogic vs het koeriersbedrijf (PostNL?). Jij hebt mailtjes om te bewijzen dat je hebt laten weten wat het adres anders moest zijn toch? Wel aardig klootjes deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Goed nieuws: pakket terecht. Lag niet bij 1064 maar bij 1065 ;') Gaat lekker bij Dynalogic...

[ Voor 123% gewijzigd door yannickzz op 24-01-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:25:
meestal als hij naar logistiek verstuurd word krijg je op de dynafix tracker een 2e servicerapport pdf onderaan de pagina te zien met daarin staat beknopt wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
Die van mij is ook weg voor reparatie, de microfoon is niet goed. Een hard geraas was er te horen. Na een keer blazen in de microfoon opening was het geraas weg, echter ik was nog steeds nauwelijks te verstaan. Ik zie dat dit probleem vaker voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb vandaag een 1 jaar oude HTC one gekocht. 2e hands.. Hij is van mijn oom geweest en kon 'm overnemen voor een paar tientjes :P . Ik heb de camera gecontroleerd en er is duidelijk een paarse/roze gloed te zien. Ook is de telefoon regelmatig gevallen en heeft hij 'n gebroken headphonejack.

Als ik de telefoon terugbreng naar de winkel, wordt hij dan opgestuurd naar HTC zelf? Hoe lang duurt dit over het algemeen? En mochten ze de camera module repareren, is dan meteen de hele backplate in reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou, lees eens terug in dit topic. Dan ben je er zo achter. En nee daar hoef je echt niet het hele topic voor door te lezen :)

psssst, Dynafix en ongeveer 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:38:
Nou, lees eens terug in dit topic. Dan ben je er zo achter. En nee daar hoef je echt niet het hele topic voor door te lezen :)

psssst, Dynafix en ongeveer 2 weken
Hmm zag 't al, was zo enthousiast ;) .
In die 2 weken zal ik toch een toestel nodig hebben. Waarom geeft de winkel zelf geen nieuw toestel en sturen ze 'm zelf op? Ik zal iig een leentoestel nodig hebben. Mijn vraag is ook of ik uberhaupt nog wel garantie heb op het toestel, aangezien ik hem 2e hands heb aangeschaft

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 jaar fabrieksgarantie dus het maakt niet uit of je het 2dehands hebt aangeschaft. Ik heb hem zelf via The Phone House opgestuurd en kreeg ook van ze een leentoestel (borg).

Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 20-1-2014 18:03:37
Logistics - Product ready for return shipment 24-1-2014 21:29:51
Logistics - Product sent 27-1-2014 15:33:21

Dit ging zeer snel, hopen dat ik hem deze week nog in ontvangst mag nemen. (Iets minder dan 2 weken kwijt in totaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het trouwens nog enig verschil of je terug gaat naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt, of dat je direct contact opneemt met HTC? HTC live chat gaf meteen de keus aan mij om het toestel op te laten halen, nadeel hieraan is dat ik hiervoor geen leentoestel krijg.

Sturen de winkels de telefoons ook gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hangt een beetje van de winkel af, maar de meeste volgens mij wel.

The Phone House stuurt bijvoorbeeld naar Dynafix, ik weet verder niet hoe dit voor andere winkels is...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Riqy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:36:
Hangt een beetje van de winkel af, maar de meeste volgens mij wel.

The Phone House stuurt bijvoorbeeld naar Dynafix, ik weet verder niet hoe dit voor andere winkels is...
Ongetwijfeld ook aangezien Dynafix het enige officiele bedrijf is dat reparaties voor oa HTC doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn One was afgelopen donderdag al gerepareerd en klaar. Vandaag wordt ie weer gebracht en dat is dus bovenverwachting supersnel. Ik mis dus alleen een overzicht met wat er bv. vervangen/gerepareerd is. Mailtje van Dynafix heb ik ontvangen, maar zonder link naar een rapport oid.

Je begrijpt 't dus,.. ik ben zeer benieuwd én zeker qua afwerking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTC One sinds 3 weken in mijn bezit. Prachtig ding maar zaterdag wordt hij al opgehaald ter reparatie. Ik heb last van paarse vlekken op mijn scherm wanneer ik in het donker/schemer een foto wil maken.

En na de laatste update is mijn zoombalk van de camera verdwenen, deze krijg ik alleen te zien wanneer ik mijn linker en rechter duim van elkaar schuif erg irritant. Mijn startpagina (internet) is ook niet meer in te stellen, ook na het wissen van de cache etc etc... Voor mij is dit een flinke domper aangezien het hier toch echt gaat om een nieuw toestel, nu maar hopen dat de reparatie zal lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Nou alles werkt nog, alleen led lichtje brand nu constant groen. Voor de rest heb ik geen verschil gemerkt. Alleen nog een beetje water in scherm, wordt al steeds iets minder zie ik. Om gelijk een nieuwe telefoon te kopen vanwege het ledlicht, is mij ook niet waard. Weet niet of er een manier is om led licht helemaal uit te schakelen, heeft nu toch geen functie als het constant brandt.
Paar dagen geleden is het ledlicht opeens uitgegaan en normaal gaan doen :o. Alleen nog steeds beetje last van vocht in het scherm, weet niet of dit nog wel minder wordt.

/edit
Oh was te vroeg met juichen xD. Helemaal uit is groen lichtje niet meer opeens. Hij blijft heel licht constant branden. Maar rode lichtje doet het iig weet als in lader zit.

[ Voor 11% gewijzigd door xileS op 31-01-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Bij mij is sinds begin van januari de volume down button steeds slechter gaan werken. Eerst deed hij het af en toe niet, momenteel doet hij helemaal niks meer. Hij klikt nog wel gewoon, dus hetzelfde geluidje/feedback als dat het volume up knopje maakt.
Ik merkte in de loop van de weken dat ik steeds harder moest drukken om het volume omlaag te brengen.

Nu heb ik via HTC Chat support te horen gekregen dat ik het toestel moet terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat het wel eens een softwarefout zou kunnen zijn. Hoe denken jullie hier over?

Iemand misschien een tip of zelfde ervaren?

Toevoeging:
Ik kan door de telefoon uit te schakelen en volume down + aan/uit niet naar het android menu. Lijkt me duidelijk dat dit een hardware probleem is?!

[ Voor 12% gewijzigd door Netsrek op 31-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dat lijkt me dan wel inderdaad, zou em voor garantie terugbrengen naar de winkel ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, afgelopen vrijdag is mijn telefoon opgehaald door dynafix.
Het enige wat er staat nu is het volgende:

STATUS DATUM
Order - Ingepland 30-1-2014
Logistiek - In transport 31-1-2014
Order succesvol uitgevoerd 31-1-2014

Betekent dit dat de telefoon is aangekomen? Het wordt niet geüpdatet naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey sinds kort, ik denk sind android 4.3, is de accuduur van mijn htc one naar de kloten. In 5,5 uur ben ik nu al op 50% waarvan android 91!!!!!!!% gebruikt ( deze x had ik zelf energiebesparing nog aanstaan). Ik heb alle plaatsbepalings en wifi-zoekende dingen uitstaan.

Heeft iemand een fix, voorheen kon ik bij normaal gebruik net geen 2 dagen redden en nu is 1 dag al moeilijk terwijl ik de telefoon nog geen half jaar heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 00:00 . Reden: volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Factory reset. Het gebeurd (helaas) wel vaker bij een update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
*KNIP*

[ Voor 99% gewijzigd door Thecola op 03-02-2014 09:16 ]

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gaat je never nooit niet lukken. Zelf dynafix lukt het niet altijd om het toestel te repareren zonder het te beschadigen. Dus ik zou het zelf niet eens gaan proberen als ik jou was...
Misschien dat er een tutorial op youtube staat. Maar ben bang dat het zo goed als onbegonnen werk is...

Op youtube staan overigens wel genoeg filmpjes over hoe het toestel uit elkaar te halen. Dus als je je er toch aan wil wagen daar maar eens kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 02-02-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Aaii. Ik had al gelezen dat de repareerbaarheid heel slecht was, maar had toch wel verwacht dat er een tweaker zou zijn die t geprobeerd heeft.. :P

Mooi balen. Nou maar even kijken wat ik er mee ga doen..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Thecola schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:09:
Aaii. Ik had al gelezen dat de repareerbaarheid heel slecht was, maar had toch wel verwacht dat er een tweaker zou zijn die t geprobeerd heeft.. :P

Mooi balen. Nou maar even kijken wat ik er mee ga doen..
Dit zou genoeg moeten zeggen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2387992

Ik ga die van mij deze week ook op sturen voor de camere blauwe wals problemen.
Doe dit wel via de T-mobile winkel, aangezien hun dan verantwoordelijk zijn voor de logistieke problemen enzv.
en misschien wel een leentoestel. Iemand ervaringen met het krijgen van leentoestellen bij T-Mobile?

[ Voor 4% gewijzigd door skai21 op 05-02-2014 13:25 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Ik heb tot mijn grote verbazing dat mijn HTC One mij vanochtend begroette met een prachtig wit scherm terwijl hij werkend en met halfvolle batterij op de lader was gezet. Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit te fixen? Factory Reset haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

morgen wordt ook mijn one opgehaald ivm paarse kleur en slecht focussen in het donker...via htc chat online gedaan, ben benieuwd.

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Wat er gezegd wordt is dat het eigenlijk wel te doen is, als je alleen het display wil vervangen toch?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een week geleden dat ik mijn HTC One heb opgestuurd, en na een week staat nog altijd het volgende op dynalogic track & trace:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw zending.
STATUS DATUM
Order - Ingepland 30-1-2014
Logistiek - In transport 31-1-2014
Order succesvol uitgevoerd 31-1-2014

Waar is m'n telefoon in godsnaam? Ik zou toch verwachten dat er nou eens een keer een update zou zijn geweest. Of track je dit via de HTC site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee hoor dat gaat gewoon via Dynalogic voor zover ik weet.
Anders ze even bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:02:
Waar is m'n telefoon in godsnaam? Ik zou toch verwachten dat er nou eens een keer een update zou zijn geweest. Of track je dit via de HTC site?
De rest van de status dien je via de statuspagina van Dynafix te bekijken. Via die van HTC kan ook, maar daar staat minder informatie. Dynalogic verzorgt alleen het transport van je toestel. Als je toestel weer klaar is bij Dynafix, wordt er bij Dynalogic automatisch weer een nieuwe afspraak gemaakt om de telefoon weer naar jou te brengen. Dan krijg je weer een nieuwe mail met een nieuwe Track en Trace voor Dynalogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:03
Vandaag overigens mijn HTC One weer teruggekregen van reparatie van paarse/rode waas over foto's.
Had hem opgestuurd met s-off (!) en nog een custom recovery geïnstalleerd. Wel stock ROM teruggezet en bootloader weer op locked (niet relocked) gezet, maar wegens tijdnood de gok maar gewaagd om hem zo op te sturen.

Ze hebben gewoon onder garantie een onderdeel vervangen (cameramodule denk ik) en wel een factory-reset uitgevoerd, maar mijn toestel had nog steeds s-off, hboot 1.55 en TWRP toen ik hem weer terugkreeg. De paarse waas is helemaal weg gelukkig, en het toestel is uiterlijk nog net zo krasvrij als eerst. Meteen maar weer de bootloader unlocked en een custom ROM erop gezet ;).

Ben de telefoon precies een week kwijt geweest. Dit keer een prima ervaring met Dynafix.
Order - Volledig ingevoerd 28-1-2014 12:18:46
Order - Bevestigd 28-1-2014 12:18:47
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-1-2014 12:18:48
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 30-1-2014 4:25:45
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 30-1-2014 4:25:46
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 3-2-2014 12:56:44
Reparatie repair center - In behandeling 4-2-2014 10:47:41
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 4-2-2014 15:31:44
Reparatie repair center - Voltooid 4-2-2014 15:31:44
Logistiek - Product klaar voor retourzending 4-2-2014 17:37:56
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 4-2-2014 21:54:47

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bericht ontvangen van dynafix, een prijs opgave van 300 euro terwijl ik hem alleen opstuurde voor de camera?! Ze willen het scherm vervangen en de hele behuizing! Waar slaat dit op?

Ze zeiden aan de telefoon dat ze het niet kunnen repareren omdat de telefoon val en stoot schade heeft. Dat krijgt toch elk toestel? De camera problemen zijn overduidelijk een hardware defect en ze proberen me hiervoor 300 euro op te lichten, belachelijk.

Heb ik überhaupt nog een kans om dit binnen de garantie te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heel erg flauw idd van dynafix.... Natuurlijk ga je er niet mee akkoord. Gewoon nogmaals wijzen op dat je alleen de camera gerepareerd willen hebben en dat deze last heeft van de paarse waas zoals zoveel HTC One's en dat die dus gewoon onder de garantie vervangen kan worden. Desnoods verwijzen naar de verschillende topics met dat probleem. Maar goed ze weten daar zelf ook wel dat dat een fabrieksaf fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Nou ik kan me anders goed voorstellen dat wanneer er een barst in het scherm zit de camera module niet vervangen kan worden zonder dat het scherm uit elkaar valt. Daarom zouden ze dus ook het scherm moeten vervangen en valt niet onder de garantie.

Dit alles mits er daadwerkelijk een barst in het scherm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten hooguit gebruikerssporen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:55:
Heel erg flauw idd van dynafix.... Natuurlijk ga je er niet mee akkoord. Gewoon nogmaals wijzen op dat je alleen de camera gerepareerd willen hebben en dat deze last heeft van de paarse waas zoals zoveel HTC One's en dat die dus gewoon onder de garantie vervangen kan worden. Desnoods verwijzen naar de verschillende topics met dat probleem. Maar goed ze weten daar zelf ook wel dat dat een fabrieksaf fout is.
Ze zeggen dat als ik alleen de camera module laat vervangen en niet het scherm dat dat dan mijn eigen risico is en ik niet langer garantie heb. Niet akkoord gegaan, ze nemen contact op met de mensen van de reparatie afdeling. Ik zeur net zo lang tot ze het onder garantie repareren

Mocht dit niet werken dan heb ik geen enkele andere keuze dan 300 euro neer te leggen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:14:
Er zitten hooguit gebruikerssporen op.
Zit er nou een barst in het scherm of niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dan is het vreemd inderdaad en zal ik me toch ergens beklagen op één of andere manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere medewerkers aan de telefoon gehad en vertelt dat ik het er niet mee eens ben. Ook emails gestuurd en vandaag een aangetekende brief op de post gedaan. Hoop spoedig meer te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:00:
Meerdere medewerkers aan de telefoon gehad en vertelt dat ik het er niet mee eens ben. Ook emails gestuurd en vandaag een aangetekende brief op de post gedaan. Hoop spoedig meer te horen
Af en toe erg frustrerend en lijkt alsof je tegen een muur aan het praten bent. Wat mij in het verleden geholpen heeft met dergelijke problemen (niet htc gerelateerd) is je probleem voorleggen op hun facebook page. Wel beschaafd blijven en vaak kom je veel verder dan al die telefoontjes en mails bij elkaar. Geen garantie natuurlijk, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Ik heb eergisteren mijn HTC ONE terug gehad van reparatie hij is voor een 3e keer opgestuurd geweest en nu heb ik volgens de provider een nieuwe gekregen alleen is mijn vraag of dat wel zo is. Hoe kan ik controleren of het een refurbished is of een nieuwe?

Ik heb hem ontvangen in een doorzichtig folie zoals die ook in het doosje kwam. Alleen dat zegt natuurlijk niet veel. wat overigens ook speelt is dat het SN het zelfde is als de oude en alleen het IMEI nummer is verandert.

[ Voor 30% gewijzigd door Jornzor op 09-02-2014 13:08 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ga er dan maar vanuit dat je een ander toestel hebt.
Er was hier ook iemand die een nieuw toetstel had gekregen, maar wonderbaarlijk genoeg zijn imei wel hetzelfde was gebleven. Dus als jij een ander imei heb, ga er dan maar gerust vanuit dat je een ander toestel hebt.
Waarom zou je er verder aan twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
Nou het Serienummer is het zelfde en er zit wat kleine stukjes stof onder het scherm. Het lijkt me als het een echt nieuwe zou zijn dat ze zoiets niet doorlaten gaan bij de quality check? Maar me vraag is of dit andere toestel een refurbished is of niet? Aangezien ik bij het eerste defect na 11 dagen de telefoon heb laten opsturen en toen dus nog 2 keer daarna.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Refurbished zou zomaar kunnen ja. Dat is niet ongewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
Dan had ik net zo goed direct een refurbished kunnen kopen was een stuk goedkoper geweest! Maargoed er is geen manier om dat na te gaan?

Edit: Kwam er net ook achter dat er stof achter het scherm zit en dat er een aantal dode pixels op het scherm zitten. En dit na 3 keer reparatie en nu een vervangend toestel met dus ook mankementen.
Ik had nog HTC service lijn gebeld met de vraag of dit om een refurbished ging of een nieuwe en die vertelde mij dat dit een nieuwe was. Nou met stof onder het scherm als nieuw lijkt me niet echt te kunnen. Hij moet wel degelijk opgemaakt zijn geweest. Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 64% gewijzigd door Jornzor op 09-02-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
l3art schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:50:
Ga er dan maar vanuit dat je een ander toestel hebt.
Er was hier ook iemand die een nieuw toetstel had gekregen, maar wonderbaarlijk genoeg zijn imei wel hetzelfde was gebleven. Dus als jij een ander imei heb, ga er dan maar gerust vanuit dat je een ander toestel hebt.
Waarom zou je er verder aan twijfelen?
Dat was ik inderdaad, maar na onderzoek is ook het SN van het toestel hetzelfde als degene die op de doos van de tel staat, dus ik betwijfel of ik inderdaad een andere heb gekregen.

Tot nu toe (3,5 week nu) nog een problemen meer gehad :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:54
Sta op het punt om het voor de 2de keer retour te zenden vanwege de slechte afwerking alleen nu vraag ik mij af is het beter te doen via de winkel of HTC zelf?

Ik zou zelf denken via de winkel gezien het daar gekocht is en al een keer voor reparatie is geweest. Maar lees dat veel het ook via HTC zelf doen dus is daar een reden voor die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Robin64 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:51:
Sta op het punt om het voor de 2de keer retour te zenden vanwege de slechte afwerking alleen nu vraag ik mij af is het beter te doen via de winkel of HTC zelf?

Ik zou zelf denken via de winkel gezien het daar gekocht is en al een keer voor reparatie is geweest. Maar lees dat veel het ook via HTC zelf doen dus is daar een reden voor die ik over het hoofd zie?
Is het dusdanig slecht dat je er last van hebt? Hoe lang heb je het toestel al?

Ik ga m'n 2e retour inmiddels ook aanvragen. M'n eerste was in verband met het paarse/blauwe waas probleem van de camera, ze hebben toen het moederbord en de camera vervangen. Maar nu werkt de microfoon amper meer waardoor ik dus enorm slecht te verstaan ben voor andere mensen; knap irritant.

Ik ben, vind ik zelf, echt geen zeikerd en dit is ook m'n eerste smartphone die ik überhaupt heb moeten laten repareren. Daarnaast vind ik het toch echt wel een heerlijk toestel, alleen die mankementen.. :(

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:54
Ik ben/kan wel een zeikerd zijn en heb er zelf dus wel last van. Erger mij er steeds meer aan. En met reviews waarin de bouwkwaliteit en afwerking wordt geprezen valt dit dan zwaar tegen. Is ook de reden geweest samen met de kleur dat ik toch niet de nexus 5 heb gekozen. Met die verwachtingen en prijs vind ik het niet kunnen dat er geen onderdeel is dat goed aansluit met de rest. Heb hem sinds eind november en is al een keer voor hetzelfde teruggestuurd.

Dit keer ook op aanraden van winkel via htc zelf. Voordeel is dat het dan opgehaald wordt. Als het hierna nog niet goed is denk ik het maar te vervangen voor een rode nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vorige week mijn HTC ONE binnen gekregen na een tijd lang gezeurd te hebben dat ze niet het LCD en scherm moesten vervangen maar de cameramodule. Telefoon binnen gekregen en na 3 dagen zelfde defect weer te zien, paarsblauwe tint op de camera. Wat kan ik het beste doen? Niet zoveel zin om het toestel nogmaal voor reparatie te sturen. Kan HTC zelf wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:14:
Hallo,

Vorige week mijn HTC ONE binnen gekregen na een tijd lang gezeurd te hebben dat ze niet het LCD en scherm moesten vervangen maar de cameramodule. Telefoon binnen gekregen en na 3 dagen zelfde defect weer te zien, paarsblauwe tint op de camera. Wat kan ik het beste doen? Niet zoveel zin om het toestel nogmaal voor reparatie te sturen. Kan HTC zelf wat doen?
Wanneer jij je toestel zelf rechtstreeks via HTC hebt aangeboden ter reparatie heeft HTC de (stille) regel dat bij 3x heen en weer sturen voor het zelfde defect men een andere toestel krijgt (bij garantie kwesties)

Aangezien ik begrijp dat jij hem nu nog maar één keer ter reparatie hebt aangeboden zal je hem toch nogmaals moeten aanbieden.... Je moet ze nu eenmaal de kans geven om het probleem volgens de geldende garanties regels op te lossen.

Kortom, via www.htc.com contact op nemen met de Nederlandse support en het toestel nogmaals aanbieden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan de gebruikers die de cameramodule hebben laten vervangen door 'n paarse waas:

Ik heb mijn One inmiddels al weken na een 1e reparatie terug. De afwerking waar ik bang voor was is gewoon perfect uitgevoerd door Dynafix. Niets hierover te klagen.
Het enige wat ik aan info kreeg, was dit:
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Camerafunctie werkt niet / onderdeel vervangen.

De paarse waas is weg,.. alleen ben ik totaal niet tevreden over de camera en dan met name de schokkerige werking ervan. Zowel met foto als film is de camera ontzettend gevoelig als je beweegt, waardoor je met kleine bewegingen al snel onscherpe foto's maakt. Met filmen is het nog erger en je maakt nou eenmaal bewegingen, maar niet met deze nieuwe cameramodule. Met welke instelling dan ook,.. het blijft schokkerig en dus totaal niet vloeiend. Ook als je niet aan 't filmen bent en je kijkt gewoon op 't scherm en je beweegt dan is 't onscherp en schokkerig.

Ik heb echt het idee, dat er een matige kwaliteit module voor in de plaats is gekomen. Iets wat je met goedkope cameraatjes hebt. Hiervoor had ik weliswaar een paarse waas, maar mooie foto's en filmpjes met vloeiende bewegingen waren geen probleem.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen, want hierdoor stuur ik mijn One wederom terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:50:
Mijn HTC One sinds 3 weken in mijn bezit. Prachtig ding maar zaterdag wordt hij al opgehaald ter reparatie. Ik heb last van paarse vlekken op mijn scherm wanneer ik in het donker/schemer een foto wil maken.

En na de laatste update is mijn zoombalk van de camera verdwenen, deze krijg ik alleen te zien wanneer ik mijn linker en rechter duim van elkaar schuif erg irritant. Mijn startpagina (internet) is ook niet meer in te stellen, ook na het wissen van de cache etc etc... Voor mij is dit een flinke domper aangezien het hier toch echt gaat om een nieuw toestel, nu maar hopen dat de reparatie zal lukken...
Jij vraagt 't,.. ik dacht 't.
De zoombalk is idd verdwenen en ook ik vind het héél irritant. Dacht ook dat 't ooit weer terug zou komen met een update en vandaar dat ik 't niet gevraagd had. Overigens zie ik ook nog geen antwoorden of een simpele instelling dat 't weer terugkomt op 't scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:50:
Nu een week weer terug nadat Dynafix toch wel moeite had om mijn toestel terug te brengen. Tot 2 keer toe niet op komen dagen na afspraak. Maar goed het probleem met de paarse vlekken is nog steeds niet helemaal verholpen het is beduidend beter maar ik heb nog steeds last van een lichte paarse waas in het midden van de lens, dit is goed te zien wanneer je iets wat donker is van dichtbij wilt fotograferen.

Ook heb ik na de reparatie (of puur toeval) nu veel minder ontvangst met mijn smart. Ik kom met veel pijn en moeite op 2 streepjes, word ik echter gebeld schiet dit omhoog naar 4 of 5 strepen, dit probleem had ik voor de reparatie niet. Iemand bekend mee??

Ik twijfel of ik me smart nog een keer ga opsturen maar de lol gaat er wel zo een beetje vanaf. Ik ben geen mierenneuker maar je mag toch wel verwachten dat alles prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Jij vraagt 't,.. ik dacht 't.
De zoombalk is idd verdwenen en ook ik vind het héél irritant. Dacht ook dat 't ooit weer terug zou komen met een update en vandaar dat ik 't niet gevraagd had. Overigens zie ik ook nog geen antwoorden of een simpele instelling dat 't weer terugkomt op 't scherm.
Hopelijk met een nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:43:
Vraag aan de gebruikers die de cameramodule hebben laten vervangen door 'n paarse waas:

Ik heb mijn One inmiddels al weken na een 1e reparatie terug. De afwerking waar ik bang voor was is gewoon perfect uitgevoerd door Dynafix. Niets hierover te klagen.
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Camerafunctie werkt niet / onderdeel vervangen.

De paarse waas is weg,.. alleen ben ik totaal niet tevreden over de camera en dan met name de schokkerige werking ervan. Zowel met foto als film is de camera ontzettend gevoelig als je beweegt, waardoor je met kleine bewegingen al snel onscherpe foto's maakt. Met filmen is het nog erger en je maakt nou eenmaal bewegingen, maar niet met deze nieuwe cameramodule. Met welke instelling dan ook,.. het blijft schokkerig en dus totaal niet vloeiend. Ook als je niet aan 't filmen bent en je kijkt gewoon op 't scherm en je beweegt dan is 't onscherp en schokkerig.

Ik heb echt het idee, dat er een matige kwaliteit module voor in de plaats is gekomen. Iets wat je met goedkope cameraatjes hebt. Hiervoor had ik weliswaar een paarse waas, maar mooie foto's en filmpjes met vloeiende bewegingen waren geen probleem.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen, want hierdoor stuur ik mijn One wederom terug.
De gevoeligheid van de camera had ik in eerste instantie ook heel erg last van. Foto's waren erg wazig bij rustig bewegen..Daar heb ik nu na het plaatsen van een nieuwe camera geen last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:41:
[...]

Ook heb ik na de reparatie (of puur toeval) nu veel minder ontvangst met mijn smart. Ik kom met veel pijn en moeite op 2 streepjes, word ik echter gebeld schiet dit omhoog naar 4 of 5 strepen, dit probleem had ik voor de reparatie niet. Iemand bekend mee??
Geen last met de ontvangst, maar wel dat mijn carkit (Mr Handsfree Blue Multi) geen connectie meer kan maken. Alles al geprobeerd, niets helpt. Bluetooth werkt gewoon en is gewoon zichtbaar op andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hebben ze de software geupdate? Ik had namelijk ook problemen met connecten met mn carkit omdat de bluetooth profielen opeens niet meer ondersteund werden. Mbv de app: bluetooth phonebook is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:43:

Klinkt mij als defecte optische beeldstabilisatie module eigenlijk. Deze kun je horen als je rond de camera (aan de achterkant) met je vinger tikt en dit vergelijkt met tikken aan de onderkant van het toestel. Bij de meeste telefoons hoor je dan iets licht rammelen als het goed is, dat is dus de beeldstabilisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:41:
[...]

Weet iemand of dit een defect is?

Ik heb ondanks 1 of 2 streepjes wel gewoon verbinding en ondervind er nog geen last van (bellen gaat vooralsnog gewoon goed) maar het lijkt mij toch normaal dat je goed tot zeer goed bereik moet hebben als je dat altijd al hebt gehad. Wanneer ik buiten ben is het bereiksignaal prima namelijk 4-5 strepen. Hopelijk weet iemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:38:
Hebben ze de software geupdate? Ik had namelijk ook problemen met connecten met mn carkit omdat de bluetooth profielen opeens niet meer ondersteund werden. Mbv de app: bluetooth phonebook is het verholpen.
Ik heb geen idee of ze 't hebben geupdate. Daar heb ik geen info van. Mijn One had alle updates al binnen of bedoel je wat anders?
Thx voor de tip. Ik zal de app testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty,
Klinkt logisch van de stabilisator. Ik hoor alleen niets rammelen. Het doet mij denken aan mijn allereerste videocamera van ruim 18 jr geleden.

Onderstaand filmpje laat de wazige beelden bij bewegingen zien.

http://www.dropbox.com/s/crrfxoggkc86gy0/VIDEO0022.mp4

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 10:45
Dit jaar was ik weer eens toe aan contractverlening en gezien mijn oude toestel, een HTC Desire HD, oud begint te worden (3 jaar) besloten dat met nieuw toestel te doen.

Voor de verandering eens afgesloten via Belsimpel (met toch wel redelijk goede recensies via Tweakers) met een T-Mobile abonnement met een HTC One Silver. Bestelling is netjes geleverd begin februari. Bij aankomst van het nieuwe toestel bleek dat ik beschikte over een behoorlijk verouderde Simkaart. Na contact in dit forum heeft T-mobile mij netjes een nieuwe micro-Simkaart toegestuurd, met 7 werkdagen in huis.

Echter nu ondervindt ik problemen met het bellen en ik weet niet of dat aan de HTC One is te verwijten of aan de simkaart. Ik hoop dat iemand daarover uitsluitsel kan geven gezien contacten met Belsimpel stroef lopen. Wat is het geval: Wanneer ik bel of een binnenkomende oproep ontvang heb ik aan mijn kant van de lijn altijd een goede connectie. Ik hoor de mensen over de lijn zuiver en hard binnenkomen zonder storingen. Geen probleem tot zover. Echter hoor ik van de andere kant van de lijn andere verhalen. Zij horen mij met regelmaat niet (een dode lijn) en/of horen enkel gekraak en gezoem en ben ik vaag te verstaan. Een andere keer lijk ik voor de ontvanger in een tunnel te zitten of ver van het toestel verwijderd te zijn. En weer een andere keer ben ik gewoon goed verstaanbaar.

Kan een dergelijk probleem ontstaan door een nieuwe simkaart / netwerk, of is het toestel kapot? Heb dit met de oude simkaart en oude toestel namelijk nooit gehad met T-mobile. Helaas kan ik de simkaart niet in een ander toestel steken om het te testen. Gezien hier vooral veel verhalen staan over slecht afhandeling met HTC betreft kappote camera's ben ik nu wat huiverig om HTC in te schakelen. Iemand tips?

Groeten, Wilber.

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Even een stukje ervaring rondom mijn HTC One:

Vorig jaar na twee maand gewacht te hebben (leveringsproblemen) kreeg ik begin mei mijn One in handen. Wauw wat een toestel! Ik had wat verwachtingen van de camera en die vond ik bijzonder! Resolutie niet bijzonder hoog maar wauw, in het donker presteert hij toch echt heel goed. Qua contrast en kleurbalans maakt hij in mijn ogen echt een schitterend plaatje.

Het werd Juli en helaas, ik kreeg erg veel last van het rood/blauwe/paarse waas probleem inclusief een wazig plaatje overdag. In augustus werd het toestel opgehaald en kreeg hem na een ruime week terug. Het probleem leek even (aantal weken) weg maar sloop in een aantal maanden toch weer terug, de foto's overdag waren van vrij goede kwaliteit bij veel licht. Ondertussen hield ik alle fora bij en zag dat er een probleem was met de camera modules. Ik heb rustig afgewacht tot er duidelijkheid van HTC kwam, wat wel wat lang duurde, maar opeens werd duidelijk dat er andere modules gebruikt werden die niet stuk leken te gaan.

Februari 2014, ik had vertrouwen in de nieuwe modules en heb mijn toestel opnieuw opgestuurd. Het toestel werd weer netjes opgehaald en kreeg hem binnen een week alweer terug! Helaas opnieuw direct merkbaar had ik last van rood/blauwe waas, de module maakte wel scherpe foto's overdag. Eigenlijk heb ik het deze keer geen week afgewacht en na een week HTC weer gebeld. Ik werd opnieuw prima geholpen en het toestel werd weer opgehaald.

Vandaag krijg ik het toestel terug en tot mijn verbazing is hij vervangen door een nieuw toestel! Officieel hadden ze hem nog gewoon kunnen repareren, maar ik denk dat ze het risico niet wilden nemen opnieuw een defect toestel terug te sturen. De camera module in dit toestel werk perfect en is van oktober 2013, volgens mij zijn dit de betere modules (hopelijk). Compleet de lens afdekken en dan na lange tijd toch een zwart plaatje overhouden was mij nog met geen module gelukt.

Al met al vervelend dat het toestel lastig te repareren was en de eindoplossing lang duurde maar ik moet zeggen dat HTC hier prima service levert! Ook de mogelijkheid om tijdstip te bepalen wanneer het toestel opgehaald/geleverd wordt vind ik perfect, dit natuurlijk in samenwerking met dynafix/dynalogic.

Daarnaast heb ik tijdens het ruilen een iPhone 4s gebruikt en een nokia lumia 920. Beide prima toestellen maar het was echt weer heeeeeerlijk als ik mijn eigen toestel weer terug had. Wat presteert dit toestel grandioos en sense vind ik heel erg fijn (afgezien van het lockscreen wat niet meer uit kan na update naar 4.3...). Ik wil nog gaan rooten en naar custom rom maar voel de neiging nog niet zo door die fijne software.

Ik zag hier toch veel negatieve reactie op de service afhandeling, etc., dus wilde graag laten weten dat het soms ook perfect kan verlopen.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Helaas...afgelopen zaterdag tijdens een feest ook tot de conclusie gekomen dat m'n cameramodule het bekende probleem heeft. Eerst filmpjes zien er nog goed uit, maar na een tijdje wordt bijna het hele beeld roze. Duidelijk temperatuurprobleem want een tijdje later is het weer even weg.

Ik twijfel enorm om 'm ook op te sturen, maar ben nog wat huiverig hoe ik 'm terug krijg. Een ander dingetje...ik bewaar de One in een pouch. Helaas viel ie een keer uit m'n zak op het terras waardoor, ondanks het hoesje, een buts zit op de hoek aan de bovenkant waar de lak ook vanaf is. Zouden ze daar moeilijk over kunnen doen als ik de One ter reparatie aanbied? Hoop niet dat ze het cameraprobleem dan op valschade
durven te gooien.
Ander puntje van twijfel is dat die roze gloed pas na langere tijd zichtbaar wordt. Grote kans dus ook dat ze het niet kunnen reproduceren :{ Op dat feest kwam het ook pas halverwege de avond opzetten met af en toe filmen.

Toch jammer dat ook deze HTC niet probleemloos is (had hiervoor een Sensation). Los aangeschaft en de hoop hier jaren mee vooruit te kunnen. Hoop dat dit het enige euvel blijkt te zijn, want na ruim een half jaar werkt ie verder nog altijd super.

[ Voor 25% gewijzigd door Southern Sun op 21-02-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
emzed schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:45:
[...]

Al geprobeerd met twee auto's, twee verschillende headsets. Het punt is, dat het soms prima klinkt, maar zo opeens stoort het verschrikkelijk.
Dit is een doorn in mijn ogen (en dat van mijn collega's). Wij hebben ook diverse carkits/headsets geprobeerd en allemaal ervaren we slechte audio. Alsof de microfoon in je mond zit. Overstuurt heel erg.

Besloten van de week dit eens goed aan te pakken en heb de telefoon helemaal terug naar 4.1.2 te zetten middels een RUU.exe file. Wat opviel is dat deze direct perfect geluid had. Toen stapsgewijs geupdated via OTA en vanaf 4.2 werd het minder en 4.3 was weer slecht.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 10:45
Inmiddels HTC maar gebeld gezien ik zelf geen oplossing voor het probleem kan bedenken of vinden (bedenken lukt wel, maar zie het maar eens te controleren). De helpdesk was niet echt vriendelijk. Duurde ook nogal lang. Het eerste wat meneer opmerkte was dat ik slecht verstaanbaar was (duuh!). Later werd het wel beter. Duurde een tijd, probeerde het probleem naar Belsimpel te schuiven terwijl Belsimpel het bij HTC neerlegd, maar hij moet ter reparatie aangeboden worden. Maandag staat iemand op de stoep om het toestel op te halen. Moet rond 10 á 14 werkdagen weer retour komen. Over het proces wist mijnheer verder weinig te vertellen. Heeft mij minuten gekost om 4 of 5 x het e-mail adres te spellen en uit te leggen. Ik zou dan een bevestiging krijgen. Inmiddels een uur later nog geen bericht binnen. Zal wel niet goed gegaan zijn, kunnen we daar weer achteraan bellen gezien ze niet per e-mail te benaderen zijn? |:(

Kortom, over de service ben ik nog niet te spreken van beide partijen. Zucht... en dat voor een 3 weken oud toestel. Beloofd nog wat voor de komende jaren. ;(

Iemand nog specifieke tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Snoopy120 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:13:
[...]

Inmiddels HTC maar gebeld gezien ik zelf geen oplossing voor het probleem kan bedenken of vinden (bedenken lukt wel, maar zie het maar eens te controleren). De helpdesk was niet echt vriendelijk. Duurde ook nogal lang. Het eerste wat meneer opmerkte was dat ik slecht verstaanbaar was (duuh!). Later werd het wel beter. Duurde een tijd, probeerde het probleem naar Belsimpel te schuiven terwijl Belsimpel het bij HTC neerlegd, maar hij moet ter reparatie aangeboden worden. Maandag staat iemand op de stoep om het toestel op te halen. Moet rond 10 á 14 werkdagen weer retour komen. Over het proces wist mijnheer verder weinig te vertellen. Heeft mij minuten gekost om 4 of 5 x het e-mail adres te spellen en uit te leggen. Ik zou dan een bevestiging krijgen. Inmiddels een uur later nog geen bericht binnen. Zal wel niet goed gegaan zijn, kunnen we daar weer achteraan bellen gezien ze niet per e-mail te benaderen zijn? |:(

Kortom, over de service ben ik nog niet te spreken van beide partijen. Zucht... en dat voor een 3 weken oud toestel. Beloofd nog wat voor de komende jaren. ;(

Iemand nog specifieke tips?
Ik heb jouw probleem ook. M'n telefoon is voor de 2e maal opgehaald nu (eerste was voor de blauwe waas), na een aantal weken werkte m'n microfoon niet goed meer.
Maar bij mij gaat het allemaal via Vodafone, komt een mannetje aan de deur met een koffertje om het toestel om te ruilen voor een vervangende etc.
Tips, niet echt, zorgen dat je zeker weet dat ze het juiste email adres hebben :D.

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring mee?

Sinds 2 dagen gaat mijn speaker automatisch aan als ik wil bellen of gebeld word. Ik kan dit wel uitzetten door op het speakertje te drukken maar er moet toch ergens een setting zijn om dit uit te kunnen zetten zodat hij dat niet automatisch doet?? :(

Verwijderd

Ik heb afgelopen dinsdag (25-02) contact gehad met HTC over mijn HTC one X.
Deze laadde heel slecht op, werd langzaam en mijn batterij was erg snel leeg.( zou onder garantie vallen)

Afspraak gemaakt en deze is gisteravond opgehaald om 18.15.
Ik kijk vanochtend in mijn mail (10.26 uur) en zie tot mijn verbazing de volgende email van HTC:

Dear Robin
Device HTC One X, Serial No. .........., is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.
Many thanks,
HTC Customer Care

Ik was erg verbaasd na het lezen van alle verhalen dat het weken kon duren( en de moed was eigenlijk voordat mijn telefoon was opgehaald al in mijn schoenen gezakt) maar toen ik dit las gelijk maar even T&T bekeken op dynafix en tot mijn verbazing zie ik dit staan:

Order - Volledig ingevoerd 25-2-2014 10:54:13
Order - Bevestigd 25-2-2014 10:54:14
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 25-2-2014 10:54:15
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 27-2-2014 4:03:37
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 27-2-2014 4:03:38
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-2-2014 7:38:34
Reparatie repair center - In behandeling 27-2-2014 8:31:10
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 27-2-2014 10:22:34
Reparatie repair center - Voltooid 27-2-2014 10:22:34

Ik ben dus dolblij en nu maar wachten tot hij terug is, maar ik heb goede hoop!!!
Weet iemand waar ik kan bekijken wat er gerepareerd/vervangen is?

Groetjes robin :*)

Verwijderd

Sorry voor bovenstaand bericht, zie dat ik heb gereageerd in het HTC ONE topic en niet de HTC ONE X.. mijn excuses haha!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Zijn er hier mensen met T-Mobile waarvan 3G het niet doet op hun toestel?
Ik loop al een tijdje met dit probleem (ook verschillende roms geprobeerd), maar 3G wil maar niet werken. GPRS, EDGE, HSDPA en 4G doen het prima. Mijn SIM-kaart is ook al vervangen, dus daar zit het probleem niet in.

Zou het dan toch een hardware probleem kunnen zijn?
Ik heb overigens met dit (3e!) toestel ook problemen met de camera, dus ik heb sowieso een reden om hem te retourneren.

Eh?

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste