Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Vandaag mijn toestel mogen ontvangen en zoals gezegd toestel is geproduceerd in mei ....
Heb nog steeds camera problemen (rood paars gloed bij low light)

Heb aan HTC klanteservice gezegd en ze hebben dit gecomuniceerd aan HTC hoofdkantoor,
morgen weet ik er meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Karish schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:17:
Vandaag mijn toestel mogen ontvangen en zoals gezegd toestel is geproduceerd in mei ....
Heb nog steeds camera problemen (rood paars gloed bij low light)

Heb aan HTC klanteservice gezegd en ze hebben dit gecomuniceerd aan HTC hoofdkantoor,
morgen weet ik er meer over
Hoofdkantoor? Waarom heeft HTC niet gewoon een globale inzamelactie gedaan waarbij iedereen gratis zonder enige problemen een nieuwe toestel opgestuurd kreeg... Zal wel weer puur om geldklopperij gaan omdat ze anders zelf verlies onder draaien. Maar dan hoor je ook gewoon geen fouten als deze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zie bij iedereen dat op het moment dat het toestel de status 'in behandeling' krijgt, hij dezelfde dag (of zelfde minuut) nog gerepareerd is. Mijne staat echter sinds gisterochtend op in behandeling.
Dat is dan toch wel vreemd, niet?

Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 25-11-2013 19:35:53
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-11-2013 4:23:14
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-11-2013 4:23:15
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 6-12-2013 7:17:19
Reparatie repair center - In behandeling 9-12-2013 8:41:51

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
EWK hreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:58:
Ik zie bij iedereen dat op het moment dat het toestel de status 'in behandeling' krijgt, hij dezelfde dag (of zelfde minuut) nog gerepareerd is. Mijne staat echter sinds gisterochtend op in behandeling.
Dat is dan toch wel vreemd, niet?

Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 25-11-2013 19:35:53
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-11-2013 4:23:14
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-11-2013 4:23:15
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 6-12-2013 7:17:19
Reparatie repair center - In behandeling 9-12-2013 8:41:51
Mijne is dagenlang in behandeling geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

BPP

Mijn HTC One (uit mei) heeft ook last van dat paarse gloed in donkere omstandigheden. Ik neem aan dat ze alleen de cameramodule vervangen en niet de hele behuizing? (Heb wat butsen erop zitten namelijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
kijk niet te stram op je T&T.

mijn one bleef maar op order uitgevoerd staan op de dag dat hij was opgehaald. weken lang veranderde er niks. en opeens na 2 weken werd ik gebeld voor een bezorg afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Morgen komen ze mijn HTC One ophalen voor die camera-fix. Op de mail die ik kreeg met de bijlage die ik moet uitprinten staat ook: "...and proof op purchase".

Ik heb het toestel online gekocht, moet ik dan de factuur uitprinten en deze ook meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dep X
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dep X schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:15:
Ik kan nu ook melden met het probleem van de camera.
--- SNIP---
Ben nu bezig om via Azerty het op te lossen.

Laat nog horen hoe het afloopt.
Ondertussen ben ik nog steeds bezig...

Korte geschiedenis:
21-08-2013 - Het product voor de eerste keer opgestuurd ter reparatie.
30-08-2013 - Toestel terug ontvangen.
02-09-2013 - Toestel voor de tweede keer opgestuurd.
17-09-2013 - Toestel terug ontvangen.
18-09-2013 - Email gestuurd dat het toestel nog steeds defect is.
20-09-2013 - Toestel weer opgestuurd.
11-10-2013 - Nieuw toestel ontvangen, welke slechter was dat het eerste.
29-10-2013 - Aangemeld bij het ICTWaarborg, gezien ik via Azerty niet verder kwam.

Het laatste was een gesprek met het ICTWaarborg. Als ik het toestel nogmaals naar Azerty zou opsturen, deze nogmaals gerepareerd/vervangen kon worden. Waarna ik de optie zou krijgen OF dit nieuwe toestel accepteren OF mijn geld terug kon krijgen.

Op mijn laatste bericht naar het ICTWaarborg (05-12-2013) is overigens nog niet gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoi

Heb hele tijd problemen gehad met mijn One, toestel viel van zelf uit als het op 7% stond of op 3% stond, in het begin (toen ik het gekocht had) ging die een paar minuten mee met 1%...

heeft er iemand hier ook zoiets meegemaakt? Is dit een bekende probleem?
heb het toestel sinds 29 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Gisteren hebben ze mijn HTC One opgehaald. Hij stopte hem gewoon in een enveloppe met bubbeltjesplastic. Niet dat het niets helpt, maar toch niet zo veilig lijkt me. Hopelijk krijg ik hem snel helemaal herstelt en zonder enige schade terug zodat ik hem na waarschijnlijk ongeveer een 3-tal weken kwijt te zijn weer kan gebruiken. En niet dat ik hem nog eens 3 weken mag opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Afgelopen vrijdag HTC One online besteld en 's avonds ontvangen. De camera gaf ook een paarse gloed, erg vervelend. Mijn HTC One is gefabriceerd op 30-05-2013 heb ik kunnen achterhalen.

Coolblue (www.smartphoneshop.nl) gaat nu een nieuwe opsturen nadat ik de oude heb teruggestuurd. Ik denk zelf dat ik net zo hard weer een toestel krijg met een paarse gloed, maar wellicht ook niet.
Als het weer foute boel is, dan stuur ik het toestel weer terug en wil ik mijn geld terug.

Ik vind de HTC One een mooi toestel, maar HTC maakt op deze manier geen vrienden.

Enveloppe met bubbeltjesplastic heb ik vaker gehoord en je krijgt het toestel na reparatie ook gewoon weer terug in enveloppe met bubbeltjesplastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Hier mensen tips mbt wat te doen bij een sudden death?
Zelf nog steeds prima tevreden over mijn One hoor, maar bij een vriend is 'ie dood.
De One zou wat traag doen, en daarom uitgeschakeld. Daarna nooit mee aan gegaan..
Batterij was volledig opgeladen, krijgt geen rood lampje wanneer in oplader en wordt ook niet herkent door pc.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is misschien al 100x gesteld, maar ik vind het niet direct. Zijn jullie foto's ook zo slecht uit de HTC One? Ik heb nog geen enkele acceptabele foto kunnen maken, altijd wazig zoals dit:
https://www.dropbox.com/sc/46sopllklpsfiyd/iJZSjUHqFh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:34:
De vraag is misschien al 100x gesteld, maar ik vind het niet direct. Zijn jullie foto's ook zo slecht uit de HTC One? Ik heb nog geen enkele acceptabele foto kunnen maken, altijd wazig zoals dit:
Volgens mij gaat er iets niet goed met de autofocus of de lens. Je ziet duidelijk dat sommige delen van de foto scherper zijn anderen, opzich niets mis mee maar hier is het wel erg dramatisch. De camera al eens schoongemaakt met een wattenstaafje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Als de sensor van de HTC one goed is schiet hij echt goede plaatjes. Mijn one heeft wat last van blauw paarse gloed (stuur hem in januari op), maar de kwaliteit is dan nog stukken beter dan die foto van jou. Ik zou deze zeker opsturen of contact zoeken met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn One heeft plotseling problemen met het geluid (microfoon). Mensen met wie ik bel horen alleen maar hele luide ruis. Als ik zelf iets opneem en afspeel, hoor ik ook alleen maar ruis. Rebooten helpt niet. Het is heel plotseling opgekomen: gisteren was er niks aan de hand, en sinds vanochtend ben ik zomaar onverstaanbaar.

Kan het zijn dat er viezigheid (stof ofzo) in een van de microfoongaatjes is gekomen die dit veroorzaakt? Kan je dat zelf schoonmaken? Iemand ervaring mee?

Of zou dit een retourtje reparatieshop worden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Ik zet in op een retourtje dynafix.
Lijkt wel of de autofocus verkeerd gelocked staat....
Je hebt niet de macro modus aan staan? Probeer eens een foto te maken en scherp te stellen door je vinger op het scherm gedrukt te houden. Krijg je dan AE en AF vergrendeld? En wat voor foto maakt hij dan?

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 17-12-2013 19:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt inderdaad een AF-probleem te zijn. Ik kan foto's scherp stellen door met de vinger te klikken, maar dat schijnt niet echt iets te doen.

Zie:
https://www.dropbox.com/sc/gglhzwvapep68yl/WeK_B2sK7A

De foto met de hand ziet er goed uit, de foto met de telefoon had ik de telefoon aangeklikt. Er komt nooit de boodschap AE/AF of zoiets op het scherm. 't Is precies echt random - sommigen gaan goed, de meesten gaan compleet mis.

Instellingen van de camera schijn ik niet echt te vinden, zeker niet inzake AF. Je kan wat (nutteloze) effecten selecteren, maar voor de rest zie ik niets van instellingen.

Kapot dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Vindt ik niet meet kunnen dat het zolang duurt...

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 5-12-2013 18:16:31
Order - Bevestigd 5-12-2013 18:16:32
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 5-12-2013 18:16:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-12-2013 5:12:43
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-12-2013 5:12:44
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-12-2013 13:22:41
Reparatie repair center - In behandeling 17-12-2013 13:24:45
Reparatie Intern - Wacht op informatie klant 17-12-2013 13:29:58

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:15:
Het lijkt inderdaad een AF-probleem te zijn. Ik kan foto's scherp stellen door met de vinger te klikken, maar dat schijnt niet echt iets te doen.

Zie:
https://www.dropbox.com/sc/gglhzwvapep68yl/WeK_B2sK7A

De foto met de hand ziet er goed uit, de foto met de telefoon had ik de telefoon aangeklikt. Er komt nooit de boodschap AE/AF of zoiets op het scherm. 't Is precies echt random - sommigen gaan goed, de meesten gaan compleet mis.

Instellingen van de camera schijn ik niet echt te vinden, zeker niet inzake AF. Je kan wat (nutteloze) effecten selecteren, maar voor de rest zie ik niets van instellingen.

Kapot dus?
Dat je geen andere instellingen heb is wel heel vreemd. Dat is gek. Even voor de duidelijkheid (uitgaande van een telefoon met Sense en dus niet een Google Edition):

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/y5gixi0e3/Camera_One.jpg

De drie puntjes links onderin zijn de instellingen. Daar kan je dus instellen of je de voor of achterkant van de camera wil gebruiken, welke resolutie, beeldaanpassingen, macro modus of iets anders, etc.
Rechtsonderin is voor de effecten.

Als je je vingers op het scherm gedrukt houdt dan zou je dus die EA en AF lock moeten kijken.

Heb je dit allemaal niet, dan zou ik nog eens een factory reset doen. Des noods een RUU downloaden en installeren. Want het lijkt mij erg vreemd dat je dat allemaal niet zou hebben. Helpt dat ook allemaal niet, dan zou ik hem opsturen denk ik.

• Karish
Serieus ik wordt gek van HTC klantenservice, het lijkt alsof de werknemers doof zijn!
Ik moet duizend keer bellen voordat iets goed geregeld word en dan heb ik het over fout in de klachtomschrijving die richting dynafix gaat!

Wat een drama..

[ Voor 8% gewijzigd door Karish op 19-12-2013 12:55 ]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hmm, ik zit nog vast op Reparatie in behandeling. Ik hoop dat 'ie nog voor de kerst terug is maar ik vrees van niet.. :D.
Probleem:
- Paars/blauwe waas
- Notificatie LED onzichtbaar
- Zacht geluid uit de speakers

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 7-12-2013 14:49:08
Order - Bevestigd 7-12-2013 14:49:33
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 7-12-2013 14:49:34
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 11-12-2013 4:36:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 11-12-2013 4:36:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 18-12-2013 7:49:05
Reparatie repair center - In behandeling 18-12-2013 8:10:15

• 13art

13art

Moderator Mobile
Reparatieafdeling ligt hij inderdaad wel even. Was bij mij ook het geval. Weet niet precies hoe lang, maar reken op een paar dagen.

• Kaya10
  • Niet online
Hoe komt het dat het de laatste tijd zo lang duurt? Ik had een keertje mijn one s opgestuurd, duurde maar een weekje tot dat ik hem binnenkreeg

• Karish
@kaya10 wat dacht je van drukte :P .. Iedereen stuurt zijn One ... daarnaast fixt dynafix ook apparaten voor andere bedrijven he ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Karish op 19-12-2013 14:05 ]

• Kaya10
  • Niet online
Karish schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:39:
@kaya10 wat dacht je van drukte :P .. Iedereen stuurt zijn One ... daarnaast fixt dynafix ook apparaten voor andere bedrijven he ;)
Heel raar dat het nu eens heel druk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
Ik heb mijn one nu een week maar ervaar 2 bugs.
1 is dat 1 t/m 10 mist op de tv app. Had daar meer van verwacht maargoed.

Wat ik vervelender vind is dat als ik FM radio luister en er een whatsapp melding binnenkomt de radio crasht en niet meer werkt. geen geluid en wil niet meer "uitschakelen".
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:27:
Reparatieafdeling ligt hij inderdaad wel even. Was bij mij ook het geval. Weet niet precies hoe lang, maar reken op een paar dagen.
Hmm ja hij heeft er maar 2 dagen geleden gelukkig, ben erg benieuwd wat ze vervangen hebben. Ik hoop 'm dinsdag te mogen ontvangen, maar ik verwacht dat er dan al veel aflever afspraken staan dus ik reken op ergens na de kerst.
STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 20-12-2013 15:59:11
Reparatie repair center - Voltooid 20-12-2013 15:59:11
Logistiek - Product klaar voor retourzending 20-12-2013 21:23:56

Overigens kreeg ik een LG Optimus G als vervangend toestel deze 2 weken, pff wat ben ik blij als ik m'n One weer terug heb zeg. Maar het had natuurlijk veel erger gekund :).

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 21-12-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan je ook terug vinden op de site. Online is waarschijnlijk het reparatierapport al wel te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dit is waar min T&T op staat en blijft staan:

Order - Ingepland 9-12-2013
Logistiek - In transport 14-12-2013
Order succesvol uitgevoerd 14-12-2013

Hopelijk komt er snel wat vooruitgang in de zaak. Hij is nog niet eens bij repairdienst toegekomen of zie ik dat verkeerd?

Via de HTC T&T krijg ik status: awaiting device. Laat ik hopen dat ze hem niet kwijt zijn? Wat een troep is dit toch allemaal zeg. Toen mijn Macbook Pro stuk was kon ik die gewoon inleveren bij een Care-service en 1 - 2 weken later had ik hem terug helemaal hersteld zonder enige schade.

Waarom kan dat hier niet?

[ Voor 36% gewijzigd door Qlii256 op 22-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:03:
Kan je ook terug vinden op de site. Online is waarschijnlijk het reparatierapport al wel te lezen.
Ah ja, bedankt! Gevonden:
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Camera vervangen
Servicehandeling: Printplaat vervangen

Ik ben zeer benieuwd :).
Qlii256 schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:14:
Dit is waar min T&T op staat en blijft staan:

Order - Ingepland 9-12-2013
Logistiek - In transport 14-12-2013
Order succesvol uitgevoerd 14-12-2013

Hopelijk komt er snel wat vooruitgang in de zaak. Hij is nog niet eens bij repairdienst toegekomen of zie ik dat verkeerd?

Via de HTC T&T krijg ik status: awaiting device. Laat ik hopen dat ze hem niet kwijt zijn? Wat een troep is dit toch allemaal zeg. Toen mijn Macbook Pro stuk was kon ik die gewoon inleveren bij een Care-service en 1 - 2 weken later had ik hem terug helemaal hersteld zonder enige schade.

Waarom kan dat hier niet?
Die status heb ik nog nooit voorbij zien komen hier. Misschien krijg je meteen een nieuwe? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Majesty schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:14:
[...]

Die status heb ik nog nooit voorbij zien komen hier. Misschien krijg je meteen een nieuwe? :D
Laat ons hopen dat er snel wat schot in de zaak komt. Ik kon namelijk ook nergens wat vinden die er op leek op het Tweakers-forum. Hoop wel dat het toch niet verkeerd loopt daar... .

Met een nieuwe toestel zou ik blij zijn, maar laat ons hopen dat die dan ook geen camera-paars of eender welk ander probleem dan ook heeft.

EDIT: Ik kom er net achter dat je het referenctienummer dat HTC mijn gemailed heeft moet invullen samen met je postcode op de website van Dynafix. De link die in de mail van Dynafix kreeg is alleen de Track&Trace voor het vervoer van het toestel (die link stond dan ook in de mail waarop het ophalen door hun bevestigt werd).

Mijn status is als volgt:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 9-12-2013 18:54:55
Order - Bevestigd 9-12-2013 18:54:56
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 9-12-2013 18:54:57
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-12-2013 4:16:00
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-12-2013 4:16:01

Hij zit dus in interne reparatiedienst. Laat ons hopen dat er wat schot in de zaak komt, en zeker nu met de Kerst... :(

[ Voor 44% gewijzigd door Qlii256 op 22-12-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik heb de mijne nog steeds niet ontvangen...

Reparatie repair center - In behandeling 19-12-2013 7:38:49
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 20-12-2013 10:35:14
Reparatie repair center - Voltooid 20-12-2013 10:35:14
Logistiek - Product klaar voor retourzending 20-12-2013 22:51:30

nu maar hopen dat de koerier morgen even langs gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Qlii256 schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:56:
[...]

Laat ons hopen dat er snel wat schot in de zaak komt. Ik kon namelijk ook nergens wat vinden die er op leek op het Tweakers-forum. Hoop wel dat het toch niet verkeerd loopt daar... .

Met een nieuwe toestel zou ik blij zijn, maar laat ons hopen dat die dan ook geen camera-paars of eender welk ander probleem dan ook heeft.

EDIT: Ik kom er net achter dat je het referenctienummer dat HTC mijn gemailed heeft moet invullen samen met je postcode op de website van Dynafix. De link die in de mail van Dynafix kreeg is alleen de Track&Trace voor het vervoer van het toestel (die link stond dan ook in de mail waarop het ophalen door hun bevestigt werd).

Mijn status is als volgt:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 9-12-2013 18:54:55
Order - Bevestigd 9-12-2013 18:54:56
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 9-12-2013 18:54:57
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-12-2013 4:16:00
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-12-2013 4:16:01

Hij zit dus in interne reparatiedienst. Laat ons hopen dat er wat schot in de zaak komt, en zeker nu met de Kerst... :(
Haha dan kon je inderdaad lang wachten op een status update!
Maar dat duurt nog wel even, die van jou. Ik denk pas volgend jaar dat je 'm terug hebt.
Kaya10 schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:03:
Ik heb de mijne nog steeds niet ontvangen...

Reparatie repair center - In behandeling 19-12-2013 7:38:49
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 20-12-2013 10:35:14
Reparatie repair center - Voltooid 20-12-2013 10:35:14
Logistiek - Product klaar voor retourzending 20-12-2013 22:51:30

nu maar hopen dat de koerier morgen even langs gaat komen..
Nee dat wordt niet morgen, ze moeten eerst een afspraak met je maken (dacht ik). Dus op z'n vroegst dinsdag en anders vrijdag of de maandag erop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 10:51
Hoi,

Ik heb ook mijn HTC one moeten opsturen vanwege een (vermoedelijke) kapotte USB-port. Het was onmogelijk om het toestel nog op te laden. Alle stappen gehad -- HTC gebeld, koerier, etc.

Ik heb van HTC zelf een tracking gekregen.. https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx, maar ik heb geen tracking van dynafix ontvangen. De HTC tracking is eigenlijk waardeloos want daar staat dat ze nog op het toestel wachten vanaf mij (14-december afgegeven).

Iemand enig idee waarom ik geen dynafix tracking heb? Heb via een e-mail al wel gelezen dat het toestel bij dynafix ligt.

Edit: Dit vind ik ook wel apart. Ik kreeg deze e-mail op 18 december:
Ik heb de status van de reparatie gecontroleerd, uw toestel is verstuurd naar de interne reparatie dienst.
En vandaag kreeg ik deze e-mail:
Product ontvangen door Dynafix Care 19-12-2013 13:00:39
Product verstuurd naar interne reparatiedienst 19-12-2013 13:00:40
.

2 dagen achter elkaar het toestel verstuurd? :?

[ Voor 26% gewijzigd door pantrofl op 23-12-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ook ik heb last van een paarse gloed bij het maken van fotos in een donkere setting (bijvoorbeeld uitgaan).
Zaterdag heb ik mijn telefoon opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Sinds vanmorgen is mijn HTC One met paarse camera-gloed nu in herstelling.

Reparatie repair center - In behandeling 23-12-2013 7:05:12

Laten we hopen dat het nu wat snel vooruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Helaas is voor mij het hoofdstuk HTC One afgesloten. Twee maanden geleden had ik het toestel gekocht, maar op foto's van witte objecten was een roze vlek zichtbaar in het midden van de foto. HTC heeft toen het toestel laten repareren waarbij de camera module was vervangen, maar dat bleek geen oplossing te bieden. Het toestel is toen een tweede keer ter reparatie aangeboden, en toen hebben ze hem vervangen met een nieuw toestel (waarschijnlijk refurbished). Helaas, ook dat toestel heeft precies hetzelfde probleem. Ik noem het een probleem maar blijkbaar is het normaal dat dit toestel een roze vlek heeft op foto's, ik heb er immers drie achter elkaar gehad. Ik heb nu een Nexus 5 en daar ben ik heel tevreden mee. De One is een mooier toestel maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Die van mij is inmiddels retour gestuurd, ik krijg 'm zaterdag tussen 11 en 2.
pantrofl schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:00:
Hoi,

Ik heb ook mijn HTC one moeten opsturen vanwege een (vermoedelijke) kapotte USB-port. Het was onmogelijk om het toestel nog op te laden. Alle stappen gehad -- HTC gebeld, koerier, etc.

Ik heb van HTC zelf een tracking gekregen.. https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx, maar ik heb geen tracking van dynafix ontvangen. De HTC tracking is eigenlijk waardeloos want daar staat dat ze nog op het toestel wachten vanaf mij (14-december afgegeven).

Iemand enig idee waarom ik geen dynafix tracking heb? Heb via een e-mail al wel gelezen dat het toestel bij dynafix ligt.

Edit: Dit vind ik ook wel apart. Ik kreeg deze e-mail op 18 december:
[...]

En vandaag kreeg ik deze e-mail:
[...]
.

2 dagen achter elkaar het toestel verstuurd? :?
Lees een stuk terug en je zal het begrijpen. Overigens vreemd dat je geen T&T van Dynafix hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 24-12-2013 15:46:19
Reparatie repair center - Voltooid 24-12-2013 15:46:19

Dat was snel! Ik moet nu nog w8ten tot hij weer hier is. Hoe lang zal dat duren denken jullie? Of krijg ik nog een e-mail met de vraag welke dag(en) ik vrij ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
Even contact opgenomen met HTC en nu wel tracking voor dynafix. Behoorlijk belachelijk hoe lang 't soms duurt voor die verzendingen.
Order - Volledig ingevoerd 11-12-2013 15:36:09
Order - Bevestigd 11-12-2013 15:36:10
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 11-12-2013 15:36:11
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 19-12-2013 13:00:39
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 19-12-2013 13:00:40
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 24-12-2013 6:26:45
Reparatie repair center - In behandeling 24-12-2013 7:15:40
Achja, zal wel 2014 worden. Hoop dat 't probleem in ieder geval is opgelost zonder dat er meer zijn bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
gisteren mijn one weer terug gerkegen. 2 keer opgestuurd sinds eind november. was beide keren 2 weken en 1 dag onderweg. De T&T zei helemaal niks beide keren. lleen dat hij was opgehaald.

Het is klote dat het in 2x moet maar het is wel weer genieten. Ze hebben het moederbord vervangen en me speaker grills ook. wat mooi is want daar zaten irritante beschadigingen op. na 4 weken met een incredible s incl. gebarsten scherm rond te lopen is het echt genieten. wat een fantastische telefoon is het ook!

Door het nieuwe moederbord heb ik ook een nieuw imei nummer gekregen. Kan dat ook de reden zijn dat mijn instellingen als mede wifi ww niet automatisch werden terug gezet? telefoon nummers namelijk wel.
ik heb wel vaker een factory reset gedaan en dan zette hij na het aanmelden met google meteen alles terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gisternacht mijn One in de wc laten vallen :s. Had hem wel gelijk eruit gehaald, uit gedaan en in een kommetje rijst gestopt. Vanochtend toen ik hem aandeed, kwam die niet verder dan de witte bootscherm en ging die gelijk weer uit. Als ik hem in de lader doe, branden de led lichtjes niet. Op het moment gaat die helemaal niet meer aan. Ik ben niet thuis, dus heb mijn telefoon meegenomen in een plastic zak met rijst xD. Toen die vanochtend even aanging zag ik wel waterschade in het scherm, geen idee of die nog te redden valt. Terwijl ik hem best wel snel eruit had gehaald. Laat hem voorlopig nog in zak met rijst liggen. Iemand nog enig ander advies? Bv of scherm naar beneden of naar boven, of dat ook uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Mijn HTC One is hersteld maar ik heb nog altijd geen T&T ontvangen. Hij is dus nog niet teruggestuurd. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer duurt voor ze hem terugzenden? Sturen ze ook nog een e-mail met de vraag op welke dag(en) ze mogen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nadat bij mij de microfoon kapot was gegaan. Niks meer dan harde ruis bij opnames en aan de andere kant van de lijn de telefoon opgestuurd naar Dynafix.

Die hebben er behoorlijk lang over gedaan, maar het resultaat ben ik zeker niet ontevreden mee namelijk een nieuw toestel. beats logo is weer terug (gaat er waarschijnlijk ook weer af) en een putje in de achterkant opgelopen door een tafelrand is ook weg.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Qlii256 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:21:
Mijn HTC One is hersteld maar ik heb nog altijd geen T&T ontvangen. Hij is dus nog niet teruggestuurd. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer duurt voor ze hem terugzenden? Sturen ze ook nog een e-mail met de vraag op welke dag(en) ze mogen komen?
Ze sturen een mail met de datum waarop ze hem komen brengen, ze geven je geen keuze hoor ;)

Binnen 2 dagen na reparatie kreeg ik dat mailtje bij beide reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Cinner schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:59:
[...]

Ze sturen een mail met de datum waarop ze hem komen brengen, ze geven je geen keuze hoor ;)

Binnen 2 dagen na reparatie kreeg ik dat mailtje bij beide reparaties.
Bedankt voor de informatie! Is het normaal dat ik de mail nog niet gehad heb? Het is ondertussen al 3 dagen geleden. Kan het te maken hebben met de kerstdagen? De laatste mail die ik gekregen heb was op de 24ste december.
Dear Ruben Portier

Device HTC One, Serial No. -------------, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.

Many thanks,

HTC Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
Qlii256 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor de informatie! Is het normaal dat ik de mail nog niet gehad heb? Het is ondertussen al 3 dagen geleden. Kan het te maken hebben met de kerstdagen? De laatste mail die ik gekregen heb was op de 24ste december.

[...]
Ik heb gewoon een e-mail gekregen van HTC. Zag er als volgt uit:
Geachte mevrouw/meneer,

Na het reparatieproces te hebben doorlopen, zullen wij uw product maandag 30 december 2013 bij u komen afleveren.

Via deze link kunt u de verwachte aankomsttijd van onze chauffeur opvragen.

De levering zal plaatsvinden op het volgende adres:

[ Voor 27% gewijzigd door pantrofl op 28-12-2013 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt voor de info! Ik heb deze mail nu ook ontvangen en krijg mijn HTC One maandag terug. Ik hoop dat alles mooi hersteld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn One heeft 4 dagen in rijst gelegen, nadat hij in het water is gevallen. Als ik hem nu aan de lader doe, knippert het led licht hele tijd groen, geel, groen, geel. En zie ik een batterij icoon dat die aan het laden is, maar hij blijft maar op 0%. Iemand enig idee wat een reparatie hiervan zal kosten als ik hem opstuur?

/edit
hij is op 1% en hij gaat aan!
Ik zie helaas wel nog waterschade in het het scherm, weet niet of dat nog minder word als ik hem nog wat langer in rijst bewaar.

[ Voor 20% gewijzigd door xileS op 29-12-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Mijn iPhone had dat ook. Een soort plas onder het display. Deze verdween na verloop van tijd helemaal (had de telefoon gewoon in gebruik). Daarna heeft hij het nog 1,5 jaar prima gedaan en vervolgens verkocht.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar alles schijnt nog wel te werken. Alleen het opladen gaat niet echt snel, maar dat zijn we geloof ik gewend van de One.
Ik was nog ooit van plan om hem op te sturen voor de dode pixels enzo, maar is het nu nog wel zo handig? Want ik denk dat ze de waterschade kunnen zien en dat de garantie daardoor vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
xileS schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:44:
Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar alles schijnt nog wel te werken. Alleen het opladen gaat niet echt snel, maar dat zijn we geloof ik gewend van de One.
Ik was nog ooit van plan om hem op te sturen voor de dode pixels enzo, maar is het nu nog wel zo handig? Want ik denk dat ze de waterschade kunnen zien en dat de garantie daardoor vervalt?
Je kan hem opsturen. Als je toestel dan niet meer onder garantie valt geven ze je de keuze. Of je krijgt het toestel terug (met betaling van verzendkosten) of je laat het repareren tegen een prijs die je ook meegedeeld krijgt.

Het enige wat je dit kan kosten zijn de verzendkosten. En als je geluk hebt herstellen ze dit onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Volgens mij niet alleen de verzendkosten, maar ook nog onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Inderdaad, komt nog iets van dertig euro bij voor onderzoekskosten in dat geval (kan ook iets meer zijn, moet je even navragen bij HTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dan wordt het al een iets duurdere grapje, als het niet meer onder garantie valt. Echt last van de dode pixels heb ik niet, alleen als ik 's nachts in bed lig. Maar geen dode pixels is natuurlijk altijd fijner ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Ik heb het zelfde probleem, ook een dode pixel in het scherm. Nou is het bij mij zo dat de pixel rechts boven in zit dus zoveel last heb ik er niet van maar je wil toch een telefoon hebben wat goed is! En nu kwam er laats bij dat < (vorige knop) heel raar doet. Als ik de knop bijv 1 keer indruk blijft de knop/telefoon door trillen. Dus nu dacht ik nou dan stuur ik de telefoon mooi op en dan kunnen ze die 2 dingen mooi repareren. Maar weten jullie wat ik kan verwachten kwa reparatie zou ik een hele nieuwe krijgen of zouden ze alleen de display vervangen voor de dode pixel en de button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
GVD! Die kl******* bij DynaFix.

Order - Ingepland 27-12-2013
Opdracht niet uitgevoerd ivm sorteerfout 30-12-2013

Sorteerfout? Wat moet dat dan weer zijn. Hoe lang mag ik nu nog gaan wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Na 5 dagen in rijst, zie ik nog steeds wat waterschade in scherm. Ik dacht dat alles nog werkte, maar nu zie ik dat het led lichtje constant groen brand :s, met adapter in en uit. Terwijl nog lang niet vol is. En volgens mij doet de verlichting van de touch knoppen het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
xileS schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:58:
Na 5 dagen in rijst, zie ik nog steeds wat waterschade in scherm. Ik dacht dat alles nog werkte, maar nu zie ik dat het led lichtje constant groen brand :s, met adapter in en uit. Terwijl nog lang niet vol is. En volgens mij doet de verlichting van de touch knoppen het ook niet meer.
Ik zou gewoon kijken voor een nieuw toestel. Zitten wachten op een reparatie als deze is denk ik z'n geld niet waard (tenzij hij onder garantie zou vallen, wat ik betwijfel). Daarbij wordt je toestel ook nog eens hersteld door DynaFix die nu ook niet bekend staat om z'n goede service en support. Zo zou ik vandaag mijn herstelde (moet ik nog zien) HTC One terug krijgen. Maar is deze door een sorteerfout niet afgeleverd. Hoe kan het toch altijd zo mis gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja geen idee hoe het komt dat er daar zoveel fout gaat.
Er is wel eens gezegd dat ze enorm onder tijddruk staan omdat ze maar iets van 10 minuten per toestel vergoed krijgen oid.... Maar of dat klopt...???

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 30-12-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Man man man... ik ben net terug van vakantie en ik bekijk eens even goed mijn foto's die ik met mijn One heb gemaakt, blijkt dat je de pixels gewoon kunt tellen bij het openen van de bestanden in Photoshop! Is de camera nou echt zo bagger of is er iets mis met mijn toestel? Elke foto is trouwens ongeveer zo.

Van die 'Ultrapixels' merk je dus niet zo heel veel.

https://www.dropbox.com/s/b1uibqtzw3vldpf/IMAG0473.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door yannickzz op 31-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is en blijft maar een 4megapixel camera... Dus ja daar ziet je dat wat minder dan elders...
Echter hoe vaak druk jij een foto af zodat hij zo groot is als je scherm? Foto's worden normaal gesproken niet op dat formaat afgedrukt waardoor je met een 4 megapixel camera ook gewoon mooie kiekjes kan maken en afdrukken. Ga je de foto's op 100% bekijken op een computerscherm dan zie je inderdaad de pixels al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Heb nog altijd niets mogen horen van waar mijn HTC One nu uit hangt of wanneer ik hem hier thuis mag verwachten. Laat ons hopen dat ze morgen met een oplossing komen. Anders eis ik mijn geld terug bij HTC. Dit is gewoon niet aanvaardbaar. Een toestel moet 3 weken doen om enkel maar de camera te vervangen, en dan zijn ze hem plots kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Qlii256 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:10:
[...]

Ik zou gewoon kijken voor een nieuw toestel. Zitten wachten op een reparatie als deze is denk ik z'n geld niet waard (tenzij hij onder garantie zou vallen, wat ik betwijfel). Daarbij wordt je toestel ook nog eens hersteld door DynaFix die nu ook niet bekend staat om z'n goede service en support. Zo zou ik vandaag mijn herstelde (moet ik nog zien) HTC One terug krijgen. Maar is deze door een sorteerfout niet afgeleverd. Hoe kan het toch altijd zo mis gaan...
Nou alles werkt nog, alleen led lichtje brand nu constant groen. Voor de rest heb ik geen verschil gemerkt. Alleen nog een beetje water in scherm, wordt al steeds iets minder zie ik. Om gelijk een nieuwe telefoon te kopen vanwege het ledlicht, is mij ook niet waard. Weet niet of er een manier is om led licht helemaal uit te schakelen, heeft nu toch geen functie als het constant brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
xileS schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Nou alles werkt nog, alleen led lichtje brand nu constant groen. Voor de rest heb ik geen verschil gemerkt. Alleen nog een beetje water in scherm, wordt al steeds iets minder zie ik. Om gelijk een nieuwe telefoon te kopen vanwege het ledlicht, is mij ook niet waard. Weet niet of er een manier is om led licht helemaal uit te schakelen, heeft nu toch geen functie als het constant brandt.
Ok, als het toestel verder gewoon werkt is dat goed. Het led-lichtje kan je inderdaad ergens uitschakelen bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
l3art schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:29:
Het is en blijft maar een 4megapixel camera... Dus ja daar ziet je dat wat minder dan elders...
Echter hoe vaak druk jij een foto af zodat hij zo groot is als je scherm? Foto's worden normaal gesproken niet op dat formaat afgedrukt waardoor je met een 4 megapixel camera ook gewoon mooie kiekjes kan maken en afdrukken. Ga je de foto's op 100% bekijken op een computerscherm dan zie je inderdaad de pixels al snel.
Dat klopt, maar het viel me gewoon op toen ik de vakantiefoto's op mijn computer ging bekijken, dan worden ze vanzelf zo groot en valt het gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Qlii256 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:42:
[...]

Ok, als het toestel verder gewoon werkt is dat goed. Het led-lichtje kan je inderdaad ergens uitschakelen bij instellingen.
Het is mij nog niet gelukt om het uit te schakelen, is constant groen nog. Niet knipperend groen, maar gewoon hetzelfde groen, als accu 100% is tijdens het laden. Denk dat het hardwarematig is en dat een software reset niet gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
xileS schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:05:
[...]

Het is mij nog niet gelukt om het uit te schakelen, is constant groen nog. Niet knipperend groen, maar gewoon hetzelfde groen, als accu 100% is tijdens het laden. Denk dat het hardwarematig is en dat een software reset niet gaat helpen.
Ik heb mijn toestel nog altijd niet terug dus kan het ook niet even snel gaan op zoeken. Ik vrees inderdaad dat het hardwarematig zal zijn en je hiermee zal moeten leren leven. Niet dat dit zo erg is lijkt me, maar toch zou ik voor een reparatie gaan. Wie weet of het toestel zelf nog wel wil werken. Kan je bijvoorbeeld nog bellen? Want misschien is de microfoon stuk? Zou toch eerst eens alles goed testen of het nog werkt en niet enkel een led-lampje is wat stuk is. Anders zou ik hem wel laten herstellen. Een duur toestel als de HTC One verdient het niet om maar half te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Yannickzz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:57:
Man man man... ik ben net terug van vakantie en ik bekijk eens even goed mijn foto's die ik met mijn One heb gemaakt, blijkt dat je de pixels gewoon kunt tellen bij het openen van de bestanden in Photoshop! Is de camera nou echt zo bagger of is er iets mis met mijn toestel? Elke foto is trouwens ongeveer zo.

Nou ik vind het anders een mooie foto. Waar is het? Lijkt een beetje op Praag.
De camera is zeker niet bagger en daar ben ik wel achter sinds ik een leentoestel heb moeten gebruiken toen mijn One weg was voor reparatie. Een LG Optimus G, voor de rest allemaal goede specs (quad core, 720p scherm), maar die foto's waren pas bagger en zo zijn veel andere smartphone camera's echt bagger. Het ontbreekt erg vaak aan de juiste kleuren en detail. Nu ik mijn One weer terug heb ben ik er alleen maar blijer mee geworden. Haarscherpe foto's maakt 'ie. Inderdaad niet bij het inzoomen of iets dergelijks, maar zoals l3art al zei, wanneer zoom je nu nog zo ver in op foto's?
Mijn smartphone foto's gebruik ik meestal alleen voor Facebook of Whatsapp. Ik zet ze dan wel op Dropbox om het allemaal te bewaren, maar op vakantie gebruik ik toch echt een "goede" camera. Hoe mooi het er ook op het One scherm uit mag zien, je weet dat ze op groot formaat toch niet mooi zijn.

Ik heb mijn telefoon nu bijna een week weer terug en moet zeggen dat alle problemen opgelost lijken te zijn (camera paarse/blauwe waas, LED onzichtbaar en zacht geluid uit de speakers).
De camera maakt weer goede foto's in het donker/schemer (verbaas ik me telkens weer over als ik in een schemerige kamer zit), de LED werkt zoals 'ie hoort te werken en het geluid lijkt weer normaal, al moet ik zeggen dat ik het nog niet enorm hard vind gaan. Het lijkt alsof het harder kon toen ik m'n telefoon net had (eind mei).

Hierbij m'n Dynafix lijstje nogmaals, ben 'm toch wel 3 weken kwijt geweest (had 'm de 28e ontvangen):
STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 20-12-2013 15:59:11
Reparatie repair center - Voltooid 20-12-2013 15:59:11
Logistiek - Product klaar voor retourzending 20-12-2013 21:23:56
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 24-12-2013 9:43:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb gisterenavond een e-mail gestuurd naar DynaLogics met de vraag of ze al wat meer wisten i.v.m. mijn HTC One die niet geleverd was door een sorteerfout. Helaas nog altijd niets terug mogen ontvangen. Iemand misschien nog een idee wat ik nu kan ondernemen? Bellen heeft ook niet veel geen zin, de persoon aan de andere kant wist totaal niet wat ik bedoelde en wist ook niet naar welke dienst ze me hiervoor moest doorverbinden.

Nog maar eens contact opnemen met HTC om te vragen of zij wat kunnen uitzoeken? Als ik tegen vanavond nog niets vernomen heb eis ik mijn geld terug of een compleet nieuw toestel! Zo kan dit echt niet verder... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Yannickzz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:57:

Dit lijkt mij ook een normale foto voor de One, niks mis met je toestel. De One is niet de beste smartphone camera voor zulke totaalshots. Waar hij excelleert is op het gebied van foto's van snelle bewegingen, van bijvoorbeeld kinderen en huisdieren. Ik heb afgelopen zomer foto's van mijn hond in het water kunnen maken waarbij zowel de hond die door het water rent als water dat omhoog plonst haarscherp zijn vastgelegd op foto; dat heb ik nog nooit met een smartphone kunnen doen (vermoedelijk ook niet met de Nexus 5 die ik nu heb). De One camera heeft dus zeker ook hele sterke punten.

Ik heb hoge verwachtingen van de opvolger van de One komende lente/zomer, als die de sterke punten van de One combineert met een hogere resolutie, wordt het echt iets moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Qlii256 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Ik heb mijn toestel nog altijd niet terug dus kan het ook niet even snel gaan op zoeken. Ik vrees inderdaad dat het hardwarematig zal zijn en je hiermee zal moeten leren leven. Niet dat dit zo erg is lijkt me, maar toch zou ik voor een reparatie gaan. Wie weet of het toestel zelf nog wel wil werken. Kan je bijvoorbeeld nog bellen? Want misschien is de microfoon stuk? Zou toch eerst eens alles goed testen of het nog werkt en niet enkel een led-lampje is wat stuk is. Anders zou ik hem wel laten herstellen. Een duur toestel als de HTC One verdient het niet om maar half te werken :).
Alles lijkt nog te werken voor zover ik het weet. Had zelf nog *#*#3424#*#* getoetst voor paar testjes. Voor zover alleen problemen met de LED. Constant groen dus, behalve als hij helemaal leeg is en in de lader stop. Dan knippert die groen geel, groen geel voor eventjes en dan weer constant groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Het is inderdaad Praag ja :) Ik snap dat een smartphone uberhaubt nooit een normale camera zal overtreffen, maar ik had eerlijk gezegd voor 600 euro (in april) meer verwacht van een high-end toestel dan dit. In de foto mis ik wat levendigheid, de kleuren springen er nou niet echt uit. Mijn oude Lumia 920 deed het op dit vlak dan wel iets beter. Maar de One maakt dan wel weer mooie plaatjes bij slechte lichtomstandigheden.

[ Voor 7% gewijzigd door yannickzz op 02-01-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Yannickzz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:49:
[...]

Het is inderdaad Praag ja :) Ik snap dat een smartphone uberhaubt nooit een normale camera zal overtreffen, maar ik had eerlijk gezegd voor 600 euro (in april) meer verwacht van een high-end toestel dan dit. In de foto mis ik wat levendigheid, de kleuren springen er nou niet echt uit. Mijn oude Lumia 920 deed het op dit vlak dan wel iets beter. Maar de One maakt dan wel weer mooie plaatjes bij slechte lichtomstandigheden.
Mooi!

Ja, het is duur. Maar als je alle high-end toestellen met elkaar vergelijkt (op camera gebied) is er volgens mij altijd wel iets aan de camera wat weer minder is. Zo heb je altijd wel wat ben ik bang. Met de Lumia 920 noem je natuurlijk ook wat, die is, meen ik, een tijdje de "beste smartphone camera van het moment" geweest.

Nog een paar foto's van mij, zoals je ziet krijg je hetzelfde effect bij het inzoomen ervan, erg korrelig:
https://www.dropbox.com/s/hi1bo1mxvp0pb4e/IMAG2311.jpg
https://www.dropbox.com/s/0l29li85hutpss4/IMAG2284.jpg
https://www.dropbox.com/s/1xvz836h1dxcnl9/IMAG2116.jpg
https://www.dropbox.com/s/2j808miw4cghhlq/IMAG2069.jpg
https://www.dropbox.com/s/2vxnkb5vg3imvf7/IMAG2068.jpg
https://www.dropbox.com/s/2kqp96y8im5itzv/IMAG2102.jpg

Toevallig ook in Tsjechië/Praag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Zitten mooie foto's tussen! :) Natuurlijk maakt de One gewoon prima foto's, maar zo nu en dan wil ik toch wel gewoon een foto laten afdrukken, en dan ben je toch weer beter uit met een 8MP camera, dat is dan wel erg jammer. Hopelijk maken ze van die 4 'ultrapixels' er het komende jaar 8 van :9~

Mijn One wordt hoe dan ook (voor de 4e keer) aanstaande zaterdag opgehaald voor de dode pixels in het scherm, als het probleem wordt geconstateerd sturen ze me een nieuwe op. Is dat dan waarschijnlijk een refurbished toestel? Of echt nieuw-nieuw?

[ Voor 71% gewijzigd door yannickzz op 03-01-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Yannickzz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:26:
[...]

Zitten mooie foto's tussen! :) Natuurlijk maakt de One gewoon prima foto's, maar zo nu en dan wil ik toch wel gewoon een foto laten afdrukken, en dan ben je toch weer beter uit met een 8MP camera, dat is dan wel erg jammer. Hopelijk maken ze van die 4 'ultrapixels' er het komende jaar 8 van :9~

Mijn One wordt hoe dan ook (voor de 4e keer) aanstaande zaterdag opgehaald voor de dode pixels in het scherm, als het probleem wordt geconstateerd sturen ze me een nieuwe op. Is dat dan waarschijnlijk een refurbished toestel? Of echt nieuw-nieuw?
refurb. :|

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Hmpf, zolang daar maar niets mis mee is en er geen gebruikssporen zijn vind ik het allemaal best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Yannickzz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Hmpf, zolang daar maar niets mis mee is en er geen gebruikssporen zijn vind ik het allemaal best.
Goed nakijken bij ontvangst, heb er 2 gehad zagen er alle bij goed genoeg uit.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Vandaag nieuwe afspraak van DynaLogic, eindelijk. Maandag wordt dus een tweede poging gedaan om mijn HTC One terug te bezorgen. Laat ons hopen dat hij dan ook hersteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik heb vandaag mijn telefoon terug gekregen. Ik had hem ingeleverd ivm de paarse gloed bij het nemen van fotos. Ze hebben het onderdeel vervangen en hij doet het nu goed!

Wat wel vermeld mag worden (zag dit niet eerder in de reacties) is dat bij mijn toestel de bootloader unlocked is en het toestel is geroot (garantie zou dan in theorie vervallen zijn). Dus als ze een factory reset gedaan hebben zouden ze in een custom reset scherm komen. Ik ben blij dat ze hier niet moeilijk over gedaan hebben!

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaqer op 04-01-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Wat vinden jullie van deze foto??

https://www.dropbox.com/s/nk78xmconcd90q8/IMAG1020.jpg

Een paarse schaduw??? WHUT camera sensor broken again :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Karish schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:40:
Wat vinden jullie van deze foto??

https://www.dropbox.com/s/nk78xmconcd90q8/IMAG1020.jpg

Een paarse schaduw??? WHUT camera sensor broken again :(
Daarvoor zou ik toch wat meer foto's moeten zien, is het bij iedere foto zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm met zo'n foto zouden bij mij niet meteen de alarmbellen gaan rinkelen. Probeer eens een andere witbalans zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Majesty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Daarvoor zou ik toch wat meer foto's moeten zien, is het bij iedere foto zo?
Net een foto gemaakt:

https://www.dropbox.com/s/no5a2tu8s2oaz7s/IMAG1027.jpg

en een foto gemaakt in donkere kamer:

https://www.dropbox.com/s/kuu8kojqdal7j65/IMAG1085.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Tsja, de foto met de TV lijkt alsof het weerspiegeling is van het scherm. In de donkere kamer lijkt er wel een rozige waas overheen te zitten inderdaad, maar niet heel overduidelijk.

Leg je telefoon eens op een vlak oppervlak voor een minuut met de camera aan. Bij mij werd het scherm dan helemaal rood na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Majesty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:26:
Tsja, de foto met de TV lijkt alsof het weerspiegeling is van het scherm. In de donkere kamer lijkt er wel een rozige waas overheen te zitten inderdaad, maar niet heel overduidelijk.

Leg je telefoon eens op een vlak oppervlak voor een minuut met de camera aan. Bij mij werd het scherm dan helemaal rood na een tijdje.
als ik mijn toestel plat op de bank zet blijft het scherm gelukkig zwart, maar ja dat paarse weerspiegel van me tv klopt niet omdat beeld niet paars was.. dus hoe komt het toestel erbij dat het paars is ...

Anyways ik blijf het testen en ik zal andere foto's uploaden als ik het weer krijg...

Foto in lowlight:

https://www.dropbox.com/s/1web68g2mz0fwz4/IMAG1030.jpg (groene lichte waas)

[ Voor 6% gewijzigd door Karish op 05-01-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:54
Ik ga denk ik deze week mijn 1,5 maand oude rode one retour sturen omdat de slordige afwerking mij nu teveel gaat storen. Aan de voorkant is er geen onderdeel dat goed aansluit. De kunststof rand onder steekt uit , het scherm ligt hoger dan de bovenste speakergrill en die grill zit ook nog eens teveel naar links geschoven.

Ik lees hier met name reparaties voor de camera maar heeft iemand met vergelijkbare behuizing/afwerking klachten ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:48
Robin64 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:52:
Ik ga denk ik deze week mijn 1,5 maand oude rode one retour sturen omdat de slordige afwerking mij nu teveel gaat storen. Aan de voorkant is er geen onderdeel dat goed aansluit. De kunststof rand onder steekt uit , het scherm ligt hoger dan de bovenste speakergrill en die grill zit ook nog eens teveel naar links geschoven.

Ik lees hier met name reparaties voor de camera maar heeft iemand met vergelijkbare behuizing/afwerking klachten ervaring?
ooh zo vaak, ik heb mijn one 4 keer opgestuurd hiervoor als ik me kan herinneren.
Ben er nooit 100% tevreden over geweest en nu heb ik mijn toestel ongeveer 3 maanden omdat ik hem maar bleef terugsturen en dat is heel erg irritant om alles weer opnieuw in te stellen en 1-2 weken zonder fatsoenlijke mobiel te zitten. Ook heb ik een paarse waas bij mijn camera wat gewoon niet juist is. maar het constant retourneren van mijn toestel vind ik gewoon erg vervelend. heb al meerdere malen geld terug gevraagd ( scheelt hun ook kosten lijkt me) maar daar doen ze niet aan.

In iedergeval geen htc meer voor mij, hoe goed hun service is met het omruilen elke keer. Maar lever dan ook eens een keer een 100% goed toestel af en niet 1 die schots en scheef is of is gekit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:54
Ok dat geeft vertrouwen :p. Heb 1,5 jaar geleden al zo'n gedoe gehad met een Xperia S die niet goed was.

Begrijp ik goed dat jij het via HTC zelf hebt gedaan en niet via de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Morgen, eigenlijk al vandaag :), wordt mijn HTC One geleverd. Hopelijk gaat het deze keer wel goed met de levering en is hij ook hersteld! Ik las net ook dat er iemand opnieuw problemen ondervind met de camera? Hopelijk is dit niet iets dat na een tijdje terug komt? Begin me nu toch zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ach ik zou me niet zo druk maken hoor. Het valt de laatste tijd wel mee volgens mij. De meeste mensen krijgen nu hun toestel goed gerepareerd terug. En die ene melding dat het misschien terug zou zijn (wat ook twijfelachtig is) om daar nou op af te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Heb vandaag mijn HTC One terug na meer dan 3 weken. Hij is hersteld en als ik hem op tafel leg is het bij de camera-app volledig zwart i.p.v. paars. Enige wat ik wel opmerkte was dat er op sommige foto's toch een lichte paarse tint te zien was. Geen idee hoe dit komt en dit blijkt alleen voor te komen overdag bij klaar licht. Net zoals de foto's die hierboven gepost zijn. Een zeer lichte paarse tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Qlii256 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:12:
Heb vandaag mijn HTC One terug na meer dan 3 weken. Hij is hersteld en als ik hem op tafel leg is het bij de camera-app volledig zwart i.p.v. paars. Enige wat ik wel opmerkte was dat er op sommige foto's toch een lichte paarse tint te zien was. Geen idee hoe dit komt en dit blijkt alleen voor te komen overdag bij klaar licht. Net zoals de foto's die hierboven gepost zijn. Een zeer lichte paarse tint.
Dat klinkt als het "pink spot" probleem.. :p, toevallig in het midden? En ook rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Majesty schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:59:
[...]

Dat klinkt als het "pink spot" probleem.. :p, toevallig in het midden? En ook rond?
Nee, het was gewoon ergens in beeld. Maar dat was wel van binnen naar buiten door een venster. En een TL-licht boven aan het plafon. Dit zou misschien het probleem kunnen verklaren. Heb nu deze avond nog wat meer foto's genomen en ze zien er allemaal goed uit. Als ik het toestel op tafel plat leg is het helemaal zwart. Vorige keer was alles gewoon paars :).

Blij dat 'ie hersteld is en mooi terug in elkaar zit. Je merkt er niets van. Je zou denken bij het openen van zo'n kleine apparaat zonder schroefjes dat je toch ergens wat schreven terug zou vinden, maar daar is niets van aan. Ik denk dat hier toch een toppertje aan het werkt was! Als het goed is mag het ook gezegd worden lijkt me. Buiten het feit dat ze een sorteerfout gemaakt hadden en ik dus 1 week extra op mijn toestel kon wachten.

Is er verder nog iemand die weet of het mogelijk is zonder het toestel te 'rooten' om de USB-charging (opladen) sneller te laten verlopen? Ik weet dat het volgens de USB-standaarden niet sneller kan. Maar de meeste moederborden kunnen veel hoger gaan en kunnen dus ook sneller apparaten laten opladen. Zo kan bijvoorbeeld mijn ASRock moederbod dat. Helaas detecteert de HTC One het altijd als gewone USB-connectie en gaat 'ie dus op een max. 'rate' van 500. Zou toch leuker zijn dat ik niet overal een AC-plug hoef te kopen voor elke plaats waar ik hem wil kunnen opladen.

[ Voor 22% gewijzigd door Qlii256 op 06-01-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
net een mailtje gekregen van HTC dat ik een nieuw toestel krijg (Dynafix gaat het helemaal controleren op fouten enz) ik hoef die van mij niet op te sturen (toestel wordt dus aan deur gewisseld).

Ik heb dit voor elkaar gekregen nadat ik HTC een boze mail had gestuurd :)

Na lang zeuren is het eindelijk gelukt (hoop ik)

Grt

Edit: Mail van HTC

We hebben uw zaak over de HTC One met serienummer XX en het IMEI nummer XX bekeken.
Na een grondig onderzoek van uw zaak en op basis van de informatie die u ons heeft gegeven, hebben we besloten u een omruiling aan de deur naar een HTC One aan te bieden.

[ Voor 29% gewijzigd door Karish op 08-01-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Blijk nu toch last te hebben van dat pink spot probleem. Wat kan je daaraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Qlii256 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:07:
Blijk nu toch last te hebben van dat pink spot probleem. Wat kan je daaraan doen?
Ai, wat vervelend. Weer opnieuw opsturen ben ik bang.. Dat probleem kwam na het originele "paarse/blauwe waas" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Geen zin in opnieuw al dat gedoe. Ik laat het voor wat het is. Ik kan nu toch op z'n minst foto's nemen zonder dat alles paars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Laatst online: 26-08 20:02
Whut.
Ik heb zojuist dit mailtje ontvangen:
Dear Jip

Device HTC One, Serial No. HT35CW(cijfers), is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.

Many thanks,

HTC Customer Care
De cijfers komen overeen met het huidige toestel dat ik heb. Dit toestel heb ik 'nieuw' gekregen nadat ik 2 toestellen terug gestuurd had, maar dat is ondertussen al meer dan een 4 maanden geleden.

Ik heb overigens nog steeds last van paarse/rode/gele vlekken. Vooral als het écht donker is.
Het is alsof de sensor een 'vlek' heeft. Zie hier voorbeelden:

(geen tijd om thumbnails te maken; plaatjes zijn echter te groot)
http://i.imgur.com/imrhZM6.jpg
http://i.imgur.com/GdnyAAq.jpg
http://i.imgur.com/x0AOI70.jpg

Deze foto's zijn in mijn handpalm gemaakt.

Maar ik citeer:
Qlii256 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:05:
Geen zin in opnieuw al dat gedoe. Ik laat het voor wat het is. Ik kan nu toch op z'n minst foto's nemen zonder dat alles paars is.

[ Voor 14% gewijzigd door R3NC0N op 09-01-2014 23:33 ]

Eh?

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste