Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:58
GKW schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:44:
Ik heb vandaag een nieuwe One gekocht maar Ik heb volgens mij wel een ouder toestel gekregen. Wel nieuw in een gesealde doos maar de product code is HT35 en dat is volgens mij Mei 2013.

Wat zouden jullie doen?
Er zit wel een heeeeel kleine gap aan de bovenkant bij de powerbutton.
Ik ben ook bezig met het kopen van een HTC one, ik heb er al 3 vast gehad, maar ze hadden alle 3 wel iets, de eerste deed de poweknop het niet lekker, de tweede was eigenlijk perfect, had alleen al krassen aan de zijkant (verpakking was al ooit geopend, waarschijnlijk gevalletje retour na val) de derde had gaps/gekartelde kunststof delen.
Wat mij opviel bij de serienummers was dat de goede begon met HT en de slechte begonnen met AF, of was het nou FA. Ik denk dus dat de HT batch de betere is, al kan ik niets over batches vinden op internet... Het gaat bij mij trouwens om de zwarte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Saven schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:06:
[...]

[...]

Of je hebt geen htc one en je roept maar wat of je hebt niet goed gekeken. Echt elke htc one die ik heb gezien (en dat zijn er wel een aantal) hebben hier last van. En niet alleen de htc, andere telefoons ook in meer of mindere mate. (iPhone bijvoorbeeld ook maar minder goed te zien dat htc one)
Nou ik heb een One (m'n 2e) en nu net naar aanleiding van jou opmerking iedereen op de afdeling gevraagd te kijken naar hun schermen en die van mij en niemand ziet ook maar een klein beetje kleur in hun scherm of de mijne.

Tevens sta ik al wat jaartjes op deze wereld en ik heb het echt nog nooit gezien.

Kan je er geen foto van maken dan ??

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22
l3art schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:55:
HTC Nederland erkend nog altijd het probleem met de camera niet.

[...]
Ach ze doen hun best maar, een beetje googlen overtuigd mij meer dan htc Nederland, heb trouwens geen problemen met de camera gelukkig.
https://www.google.nl/sea...type&qsubts=1379419955127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Hoe bepaal je precies die productiedatum? Moet je daarvoor de P/N bekijken of???? Kan op google zo snel ook niets vinden.

Edit: al gevonden bij de zoekopdracht manufacturer date ipv production date.

Mijne is van juni 2013 (FA36PW) rode versie. Ligt nu aan de lader dus over camera issues kan ik nog niets zeggen. Heb overigens geen spleet, 100 procent strak!

[ Voor 50% gewijzigd door Rene op 17-09-2013 19:10 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Rene schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:02:
Hoe bepaal je precies die productiedatum? Moet je daarvoor de P/N bekijken of???? Kan op google zo snel ook niets vinden.

Edit: al gevonden bij de zoekopdracht manufacturer date ipv production date.

Mijne is van juni 2013 (FA36PW) rode versie. Ligt nu aan de lader dus over camera issues kan ik nog niets zeggen. Heb overigens geen spleet, 100 procent strak!
Een rode One lijkt mij ook niet verkeerd, waar heb je die gekocht?

Goed te horen dat het gaps probleem nu wel onder controle lijkt...

Ben wel benieuwd naar wat real life foto's van de rode eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Clubbtraxx op 17-09-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Zojuist de HTC One gehaald bij Dixons, geweldig toestel. Alleen in sommige donkeren delen van het scherm flikkeren er groene pixels (artifacts toch?). Ik heb hierop gezocht maar kom alleen maar hetzelfde probleem bij de one x tegen. Iemand bekend met dit probleem?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:02
DeepSeven schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:13:
Zojuist de HTC One gehaald bij Dixons, geweldig toestel. Alleen in sommige donkeren delen van het scherm flikkeren er groene pixels (artifacts toch?). Ik heb hierop gezocht maar kom alleen maar hetzelfde probleem bij de one x tegen. Iemand bekend met dit probleem?
Heb je het nu over de camera?

Zo niet, (groene) flikkerende pixels op het beeldscherm lijken me een duidelijk defect en daar zou ik toch echt mee teruggaan naar Dixons. De camera is een algemeen en bekend probleem, maar dit heb ik nog niet eerder gehoord...

• DeepSeven
m0ridin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:41:
[...]

Heb je het nu over de camera?

Zo niet, (groene) flikkerende pixels op het beeldscherm lijken me een duidelijk defect en daar zou ik toch echt mee teruggaan naar Dixons. De camera is een algemeen en bekend probleem, maar dit heb ik nog niet eerder gehoord...
Nee, over het hele scherm, op zeer specifieke plaatsen. Ik heb naar de dixons gebeld en mag hem bij een ander filiaal omruilen.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Zonet toch m'n gereserveerde One opgehaald (met de gedachte ik kan hem terugbrengen als ie met uitvoerig thuis proberen niet bevalt). Een redelijk brede gap aan één zijde en het bovenste speakergril panel sluit niet netjes aan bij het scherm; zit scheef. Dadelijk het toestel maar eens aanzetten. Betreft de zilver/witte uitvoering.

Stammen de problemen met de camera modules en/of gaps vooral van de eerdere batches? Is het bekend of je met een zwart exemplaar minder kans hebt op problemen omdat de zwarte pas later op de markt kwam?

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Gim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:52:
Zonet toch m'n gereserveerde One opgehaald (met de gedachte ik kan hem terugbrengen als ie met uitvoerig thuis proberen niet bevalt). Een redelijk brede gap aan één zijde en het bovenste speakergril panel sluit niet netjes aan bij het scherm; zit scheef. Dadelijk het toestel maar eens aanzetten. Betreft de zilver/witte uitvoering.

Stammen de problemen met de camera modules en/of gaps vooral van de eerdere batches? Is het bekend of je met een zwart exemplaar minder kans hebt op problemen omdat de zwarte pas later op de markt kwam?
Ikzelf heb een zwarte waarbij het cameraprobleem zich ook voor doet. Is dus niet per se de zilveren die problemen heeft.

• Dep X
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan nu ook melden met het probleem van de camera. Deze is 2x opgestuurd. De eerste keer hebben ze de camera-module vervangen en de 2de keer niks gedaan. Wel alles bij elkaar geteld een maand zonder toestel.

Ben nu bezig om via Azerty het op te lossen.

Laat nog horen hoe het afloopt.

[ Voor 1% gewijzigd door Dep X op 20-09-2013 15:50 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Status:
Reparatie repair center - Product omgeruild 20-9-2013 12:27:30

Het ziet ernaar uit dat ik een nieuwe HTC One krijgt... Hopelijk is het geen refurbished :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik heb nogal een vaag probleem met de oordopjes van mijn HTC once. Op htc zelf gaat het prima, maar als ik ze bijv. op de pc gebruik, lijkt het geluid gedempt te worden en staat de zang heel erg zacht. Maar als ik dan op de control knop op de draad druk, is het geluid opeens goed. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 02:50
Saven schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:06:
[...]

Heeft iedereen 'last' van, is idd de digitizer... zou er niet echt een kleur aan kunnen binden maar t stoort me ook wel een klein beetje. Heeft elke htc one

[...]

Of je hebt geen htc one en je roept maar wat of je hebt niet goed gekeken. Echt elke htc one die ik heb gezien (en dat zijn er wel een aantal) hebben hier last van. En niet alleen de htc, andere telefoons ook in meer of mindere mate. (iPhone bijvoorbeeld ook maar minder goed te zien dat htc one)
Is dus niks om me druk ver te maken ? Geen garantie kwestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
https://db.tt/vD7whKB0

Dit zijn dus de strepen waar ik het over had. Best extreem en heb er best last van.
Is dit garantie ? Of heeft iedereen dit zo ?

[ Voor 75% gewijzigd door Timmie60 op 20-09-2013 22:09 ]

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Mhm, die strepen zijn wel heel extreem!
Ik heb enkel wat horizontale lijnen die enkel zichtbaar zijn in fel zonlicht.

Als ik jou was zou ik er mee terug gaan, want dit is niet normaal.

Eh?

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:04
De mijne anderhalve week geleden opgestuurd naar Dynafix en gisteren weer teruggekregen. Maandag wordt ie weer opgehaald. Problemen waren nog steeds aanwezig. (display komt aan rechterkant omhoog, speakerfrontje steekt uit aan de onderkant en aan de recherbovenkant van het scherm zit een gap waar je makkelijk je duimnagel tussen stopt). Het frontje en die gap zaten er al toen ik het toestel kocht maar heb ik laten zitten omdat ik bang was na reparatie slechter uit te komen. Toen 2 weken geleden het scherm rechts los kwam moest ik hem wel laten repareren. Zelf denk ik dat het apparaat af fabriek niet goed in elkaar gezet is waardoor het scherm eigenlijk net niet lekker past waardoor het bol gaat staan. Ik vind dit zowel qua bouwkwaliteit als service echt niet kunnen voor een apparaat in deze prijsklasse. Ik heb er inmiddels aardig wat spijt van dat ik toch niet gewoon voor m'n vierde Samsung Galaxy gegaan was.

Waarom kan dat nou niet in 1 keer goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
R3NC0N schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:32:
Mhm, die strepen zijn wel heel extreem!
Ik heb enkel wat horizontale lijnen die enkel zichtbaar zijn in fel zonlicht.

Als ik jou was zou ik er mee terug gaan, want dit is niet normaal.
Bedankt. Ga ik nu ook zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb net een (nieuw) toestel gekregen van HTC One.
Hoe kan ik weten of het refurbished is?

Btw heb nog steeds rode tinten in low light mode!

Edit: denk dat het refurbished is:

ALs ik kijk bij serienummer dan zie ik: SH34PW staan (gemaakt ergens in april toch?)

[ Voor 30% gewijzigd door Karish op 22-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
had 25-07 problemen dat hij niet opladen. met de melding. laad niet op. gebruik meegeleverde oplader. toen na wat spelen reset etc deed hij het weer. toen afgemeld van dynafix. vanmiddag helaas weer dezelfde melding en weer laad hij niet op. erg bijzonder. nog steeds niks te vinden op google over deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:52
Ik heb even een simpele vraag waarvan het antwoord wat lastig te achterhalen is. Het serienummer van mijn HTC One is SH36FW en ik wil graag weten welke productiedatum daarbij hoort. Ik kan googlen wat ik wil, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:02
Cyrax0508 schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:16:
Ik heb even een simpele vraag waarvan het antwoord wat lastig te achterhalen is. Het serienummer van mijn HTC One is SH36FW en ik wil graag weten welke productiedatum daarbij hoort. Ik kan googlen wat ik wil, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand hier een idee?
De eerste hit op een google search naar: HTC One serial production date

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2209277

En dat zou dus het volgende betekenen:

SH =Shanghai China
3 = 2013
6 = June
F = 15

• Nyoko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-02-2024
Beste Tweakers,

Gisteravond wilde ik mijn HTC One (inmiddels 7 weken in bezit) opladen. Ik merkte toen op dat het toestel in het begin wel de lader herkend en begint te laden, maar na ongeveer 30 seconden laadt het niet meer op en "leest" het de oplader niet meer. Ik krijg geen melding of pop-up te zien, het viel gewoon weg.
Ik heb de connector schoongemaakt en de micro-USB ingang van het toestel, hier zat haast geen stof in.
Ik heb het daarna weer geprobeerd en na een paar pogingen pakte het toestel het signaal van de oplader op en begon als voorheen weer op te laden.
Vanochtend was het gelukkig weer 100% opgeladen en ik heb het vanochtend weer gecheckt, toen deed hij het gewoon weer.

Ik hou dit natuurlijk nu wel in de gaten, vooral omdat ik nu lees dat er meer oplaadproblemen zijn met de One.

Gisteren toen ik de oplader aangesloten had, startte het uit het niets de Car Modus op en ging mijn Bluetooth vanzelf aan, wat ik ook al vreemd vond.

Meer mensen met het Car Modus probleem?

• jvang
ja dat heb ik 2 maanden geleden ook gehad. En de melding zoals hierboven beschreven. zie vorige posts van mij voor het hele verhaal. die car modus was ook erg vaag. heb een avast scanner gebruikt en wat met de instelling gespeelt. toen eed hij het opeens weer na een paar dagen. maar nu dus weer het niet laden probleem. zonder dat car modus en blue tooth gedoe overgens

• Nyoko
Hoi Jvang,

Bedankt voor je reactie, als ik het goed begrijp is het dus van kwaad tot erger gegaan bij jou?
Ik merk er op dit moment niets meer van, maar ik hou het in de gaten.

Waar kan ik het stappenplan van jou vinden trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Nyoko op 25-09-2013 14:41 ]

• jvang
ik heb 2 maanden nergens last van gehad, toen ook de pick up van dynafix afgezegd. destijds lade hij niet en die blue tooth sart etc in car modus.
Ik heb alle automatische verbindingen van BT uitgezet
apps van onbekende bronnen uitgezet
Factory reset
avast virus scan erover

welke onderdelen het deden weet ik niet maar ik was er 2 maanden wel vanaf en scheelde een tripje naar die malafide organisatie genaamd dynafix. maar moet er nu toch aan geloven denk. Dit x alleen niet laden geen arare BT dingen zoals car modus

Verwijderd

Nyoko schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:02:
Beste Tweakers,

Gisteravond wilde ik mijn HTC One (inmiddels 7 weken in bezit) opladen. Ik merkte toen op dat het toestel in het begin wel de lader herkend en begint te laden, maar na ongeveer 30 seconden laadt het niet meer op en "leest" het de oplader niet meer. Ik krijg geen melding of pop-up te zien, het viel gewoon weg.
Ik heb de connector schoongemaakt en de micro-USB ingang van het toestel, hier zat haast geen stof in.
Ik heb het daarna weer geprobeerd en na een paar pogingen pakte het toestel het signaal van de oplader op en begon als voorheen weer op te laden.
Vanochtend was het gelukkig weer 100% opgeladen en ik heb het vanochtend weer gecheckt, toen deed hij het gewoon weer.

Ik hou dit natuurlijk nu wel in de gaten, vooral omdat ik nu lees dat er meer oplaadproblemen zijn met de One.

Gisteren toen ik de oplader aangesloten had, startte het uit het niets de Car Modus op en ging mijn Bluetooth vanzelf aan, wat ik ook al vreemd vond.

Meer mensen met het Car Modus probleem?
Jep..hier ook. Vandaag aangemeld bij HTC. Vrijdag komen ze hem ophalen.

Als ik de posts hier zo lees dan wordt dit een "leuk" proces. Mijn toestel is ook geroot en kan ik niet meer unrooten omdat hij niet aan de PC kan. Het issue heeft er zo te zien (op internet) niets mee te maken, maar ik ben benieuwd of ze zich er mee vanaf gaan maken.

- USB - PC connectie werkt niet meer
- Toestel laadt niet meer op als het aan staat, wel als het uitstaat.
- Car mode springt zomaar aan (ondanks dat ik uit heb staan dat hij een cradle moet herkennen) als hij aan de USB hangt
- Melding "Cannot charge because USB host mode is enabled" of iets in die strekking

Had meer veracht van deze telefoon als ik eerlijk ben.

• Nyoko
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:53:
[...]

Jep..hier ook. Vandaag aangemeld bij HTC. Vrijdag komen ze hem ophalen.

Als ik de posts hier zo lees dan wordt dit een "leuk" proces. Mijn toestel is ook geroot en kan ik niet meer unrooten omdat hij niet aan de PC kan. Het issue heeft er zo te zien (op internet) niets mee te maken, maar ik ben benieuwd of ze zich er mee vanaf gaan maken.

- USB - PC connectie werkt niet meer
- Toestel laadt niet meer op als het aan staat, wel als het uitstaat.
- Car mode springt zomaar aan (ondanks dat ik uit heb staan dat hij een cradle moet herkennen) als hij aan de USB hangt
- Melding "Cannot charge because USB host mode is enabled" of iets in die strekking

Had meer veracht van deze telefoon als ik eerlijk ben.
Ja ik voel met je mee..
Ik zal straks weer ff proberen te chargen. Hoop niet dat het erger wordt, hoelang heb jij je One in het bezit?

Jvang bedankt voor je reply, ik gebruik AVG als antivirus. Die van Avast ziet er ook goed uit trouwens. Heb jij al een afpraak om de One te laten fixen?

• jvang
die van mij is niet geroot. dus daar kunnen ze niet mee aankomen. ik heb na 2 maanden geleden hetzelfde als jullie dus alleen dat hij niet laad. Elke 5 min de melding laad niet op. gebruik meegeleverde oplader. Ook springt elke het keer het scherm hierbij aan. Hij laad ook niet als ik hem uitzet. alleen als ik hem helemaal drain zodat hij zelf afsluit, dan doet de lader het we, heel langzaam.
als hij dan uitgegaan is volgt het volgende:
5 sec fel rood led met batterij logo met bliksem schicht erin.
5sec duidelijk minder fel rood led met batterij logo, groene balk met percentage erin. Wat net zo goed een lager percentage dan een hoger percentage kan aangeven als de vorige x.
Uiteindelijk bereikt de 100% wel maar doordat elke x me scherm ook wakker wordt als de melding komt draint hij de accu ook.

had net het gevoel dat hij standaard lade als hij uit stond, gewoon een rood ledje en geen animaties op het scherm. Denk zet m aan, start normaal op en wat deed hij!!! HIJ LADEN!! normaal!!

maar het was van korte duur, 30 sec later weer de melding en weer niet laden....

ik had hem vanochtend al aangemeld via htc. zodat zij verantwoordelijk zijn voor de reparatie ook al weet ik dat zij mij toch wel doorsturen naar dynakut. nu moet ik hem weer drainen en dan opladen en dan probeer ik het nog een x.

al met al een raar gedoe. lijkt wel echt 100% software te zijn.

• jvang
vannacht helemaal opgeladen. tot het groene lampje. laatste half uur laden hij normaal op zoals het hoort als hij uit staat: rood ledje geen scherm animaties.
aangezet, factory reset gedaan. alles instellen toen kwam die auto modus naar boven. en me BT ging aan. zelfde als jouw dus en wat ik 2 maanden terug had. Alles uitgezet in de auto modus en afgesloten.
Nog een factory reset gedaan.
geen melding meer van niet laden, geen auto modus en laad zoals het hoort.

Hij wordt zaterdag opgehaald. dus ik wacht het even af anders meld ik hem vrijdag weer af. het waarschijnlijk beter als hij heen gaat maar ik heb zo weinig vertrouwen in dynafix dat ik liever het zo aan kijk dan dat ik hem lelijker terug krijg en paar honderd euro moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb het laad-probleem ook gehad, voordat ik op vakantie ging. Na proberen van 4 verschillende kabels en schoonmaken van de poorten (haast geen stof) werkte hij weer. De uiteindelijke kabel waar hij nu al weer maanden zonder problemen mee werkt is de 1,5 meter kabel van de MediaLink.

Hebben jullie al andere kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano1994
  • Laatst online: 21-11-2021
Sinds vanmorgen doet mijn htc heel raar.. krijg steeds de melding dat ik niet de juiste oplader gebruik terwijl dit de meegeleverde oplader is van de htc one.. ook opent mijn telefoon random apps en stopt hij als ik muziek luister. Wat ik nog het vervelendste vind is dat ik ineens een rood,geel groenige beeld krijg uit het niets en als ik hem wegdruk komt hij weer tevoorschijn na een paar minuten. Kan iemand mij hiermee helpen? _/-\o_

• jvang
klinkt hetzelfde als die van ons. laad hij alleen als hij uitstaat? als dat zo is, als hij uitstaat, helemaal opladen totdat hij groen lampje geeft en geen animaties, opstarten, factory reset. dat deed ik 2 x. en nu doet alles het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Majesty schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:55:
Ik heb het laad-probleem ook gehad, voordat ik op vakantie ging. Na proberen van 4 verschillende kabels en schoonmaken van de poorten (haast geen stof) werkte hij weer. De uiteindelijke kabel waar hij nu al weer maanden zonder problemen mee werkt is de 1,5 meter kabel van de MediaLink.

Hebben jullie al andere kabels geprobeerd?
Ik heb de standaard meegeleverde kabel geprobeerd en de lange van de medialink.
Voor m'n gevoel laadt de telefoon sneller op met de Medialink kabel, plus die is nog prettiger ook omdat ie zo lang is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Wat een vreselijk rot bedrijf is HTC toch. Dit gaat trouwens over mijn gedoe waar ik al 3 maanden over post hier.

Ik heb sinds ik thuis was een keer mijn advocaat (een goede vriend, dus dat kost niets) laten bellen naar HTC. Deze doen alsof er nooit een afspraak is geweest over een nieuw toestel, noch dat ik ooit contact heb opgenomen met de klantenservice. Ze zeggen zelfs dat de medewerkers helemaal niet bij HTC werken. Hoe stom denken ze dat we allemaal wel niet zijn? Ik ga door tot ik een nieuw toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
Yannickzz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:26:
Wat een vreselijk rot bedrijf is HTC toch. Dit gaat trouwens over mijn gedoe waar ik al 3 maanden over post hier.

Ik heb sinds ik thuis was een keer mijn advocaat (een goede vriend, dus dat kost niets) laten bellen naar HTC. Deze doen alsof er nooit een afspraak is geweest over een nieuw toestel, noch dat ik ooit contact heb opgenomen met de klantenservice. Ze zeggen zelfs dat de medewerkers helemaal niet bij HTC werken. Hoe stom denken ze dat we allemaal wel niet zijn? Ik ga door tot ik een nieuw toestel heb.
na 3x ruilen krijg je een nieuw toestel toch ( naja refurbished ) ik had mijn toestel vorige week opgestuurd dus afgelopen zaterdag nieuwe ( refurbished ) gekregen. Maar na controleren, gewoon weer gaps aan de voorkant boven en onder, niet heel duidelijk maar ik weet zeker dat die gaps na een aantal weken groter worden en dat ik hem dan weer moet opsturen. de achterkant was echt helemaal perfect. Dus vandaag weer meteen op laten sturen naar dynafix( voor de 5e keer). ik heb HTC nog gevraagd om het aankoopbedrag terug te krijgen anders blijf ik maar het toestel terug sturen totdat ik een foutloos toestel heb. Maar dat deden ze niet dus afwachten tot ik mijn toestel weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
syntesia schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:42:
[...]

na 3x ruilen krijg je een nieuw toestel toch ( naja refurbished ) ik had mijn toestel vorige week opgestuurd dus afgelopen zaterdag nieuwe ( refurbished ) gekregen. Maar na controleren, gewoon weer gaps aan de voorkant boven en onder, niet heel duidelijk maar ik weet zeker dat die gaps na een aantal weken groter worden en dat ik hem dan weer moet opsturen. de achterkant was echt helemaal perfect. Dus vandaag weer meteen op laten sturen naar dynafix( voor de 5e keer). ik heb HTC nog gevraagd om het aankoopbedrag terug te krijgen anders blijf ik maar het toestel terug sturen totdat ik een foutloos toestel heb. Maar dat deden ze niet dus afwachten tot ik mijn toestel weer terug heb.
Zo makkelijk zit het helaas niet.Begin juni stuurde ik mijn telefoon op nadat ik hem 1 dag in bezit had terug naar HTC, omdat er dode pixels in het scherm zaten, een gap tussen de behuizing en het scherm, en het scherm los kwam. Toen ik hem terug kreeg na 2 weken, was d'r niets gerepareerd.

Ik dus HTC weer bellen, gelijk een afspraak gemaakt en de dag erop werd deze op gehaald (tussen 9.00 en 18.00 :')). Op 11 juli zou ik mijn toestel terugkrijgen, maar er is op die dag niets ontvangen. Ik wachtte nog een dag geduldig af in de hoop mijn toestel toch te krijgen, maar er is niets aangekomen. Ik nam gelijk contact op met HTC en HTC gaf de schuld aan PostNL, 'u moet nog even wachten meneer'. Ik had al gelijk door dat het niet goed zat en dat het toestel of kwijt was geraakt of was gestolen, en met die conclusie kwam HTC begin augustus pas.

HTC zei dat ik een refurbished toestel zou krijgen, maar daar ging ik niet mee akkoord - ik leverde immers een toestel van nog geen dag oud in! Toen heb ik een afspraak gemaakt met Rene van de supportafdeling dat zodra ik mijn refurbished toestel ontving, ik deze moest inleveren en een nieuw toestel mocht ophalen in een winkel bij mij in de buurt.

Tot op de dag van vandaag heb ik geen toestel ontvangen. Aan het refurbished toestel mankeert ook van alles (alweer dode pixels, alweer het scherm was los komt..) en HTC doet alsof ik nooit contact met ze heb opgenomen.

Einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Yannickzz schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:31:
[...]

Zo makkelijk zit het helaas niet.Begin juni stuurde ik mijn telefoon op nadat ik hem 1 dag in bezit had terug naar HTC, omdat er dode pixels in het scherm zaten, een gap tussen de behuizing en het scherm, en het scherm los kwam. Toen ik hem terug kreeg na 2 weken, was d'r niets gerepareerd.

Ik dus HTC weer bellen, gelijk een afspraak gemaakt en de dag erop werd deze op gehaald (tussen 9.00 en 18.00 :')). Op 11 juli zou ik mijn toestel terugkrijgen, maar er is op die dag niets ontvangen. Ik wachtte nog een dag geduldig af in de hoop mijn toestel toch te krijgen, maar er is niets aangekomen. Ik nam gelijk contact op met HTC en HTC gaf de schuld aan PostNL, 'u moet nog even wachten meneer'. Ik had al gelijk door dat het niet goed zat en dat het toestel of kwijt was geraakt of was gestolen, en met die conclusie kwam HTC begin augustus pas.

HTC zei dat ik een refurbished toestel zou krijgen, maar daar ging ik niet mee akkoord - ik leverde immers een toestel van nog geen dag oud in! Toen heb ik een afspraak gemaakt met Rene van de supportafdeling dat zodra ik mijn refurbished toestel ontving, ik deze moest inleveren en een nieuw toestel mocht ophalen in een winkel bij mij in de buurt.

Tot op de dag van vandaag heb ik geen toestel ontvangen. Aan het refurbished toestel mankeert ook van alles (alweer dode pixels, alweer het scherm was los komt..) en HTC doet alsof ik nooit contact met ze heb opgenomen.

Einde verhaal.
Hier nog 1 !

toestel 3,5 maand geleden gekocht al 2 maanden kwijt aan "reperaties"

Eerst 3 x opgestuurd vanwege blauw paarse ruis in camera:
1e x camera vervangen
2e x software update
3e x toestel vervangen

Refurb toestel ontvangen zit er in het midden een rode vlek en de focus werkt alleen binnen 1 meter van object:

HTC gemaild, klacht ingedient met foto's
7 dagen later maar eens aan HTC gevraagd of ze nog wat gingen doen, kunnen ze geen history van het toestel vinden of ik even de documenten wil opsturen.

Ik boos dat ik op dat antwoord 7 dagen moest wachten en nog zelf om moest vragen.
documenten opgestuurd en geist dat ze binnen 24 uur antwoord geven anders ging ik naar m'n advocaat.

binnen 3 uur antwoord, toestel word omgeruild.
volgende dag opgehaald en via track and trace lees ik dat toestel retour komt omdat klacht niet s aangetroffen.

gelijk gemaild met HTC dat er in de klacht omschrijving stond blauw paarse ruis maar de rode vlek en auto focus het probleem is en dat ze het toestel misschien nog wel konden tackelen om opnieuw te laten nakijken want alleen een blinde zou de problemen niet kunnen zien.

12 uur later antwoord van HTC:

"Wij raden u aan uw toestel op te sturen of naar een repair shop te gaan......."

Dit is toch geen service ? ik heb nog heel wat kleine irritaties (zoals domme mensen aan de lijn, spullen en of gegevens niet kunnen vinden en dan nog Dynafix maar dat is een ander verhaal) weggelaten.

Ik ga nu maar via Vodafone proberen of ik alsnog een ander toestel (helaas) van een ander merk kan krijgen want ik ben helemaal klaar met HTC ze maken mooie toestellen (htc one is op het moment de mooiste) maar hun service jaagt me weg en zorgt ervoor dat ik nooit meer een HTC zal nemen en het bij iedereen af zal raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Ik ben het helemaal met je eens. Ik snap niet dat ik 700 euro (ja, dat is op mijn leeftijd van 17 jaar toch wel 2 maanden hard werken) heb neergelegd voor een toestel en dan zo als een stuk uitschot wordt behandeld. Een keer een HTC, en gelijk de laatste. Zulke slechte support heb ik werkelijk nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij had met je toestel ook gewoon terug moeten gaan naar de winkel --> DOA

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:45:
Gaat niet zo makkelijk als ik 'm uit het buitenland heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Why not, bestellen / kopen daar ging toch ook?

Voor de rest succes allen, blijft dus toch een hekel punt zo'n uiterlijk / camera... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:48:
Why not, bestellen / kopen daar ging toch ook?

Voor de rest succes allen, blijft dus toch een hekel punt zo'n uiterlijk / camera... :)
Ik heb het toestel uit het buitenland gekocht en dus ook uit de winkel, niet via internet. Ik ga niet uren in het vliegtuig zitten om terug te gaan naar de winkel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je toestel kan dat toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:57:
Maar je toestel kan dat toch wel...
Wat bedoel je hiermee? Dat komt toch op hetzelfde neer? Lekker handig, m'n toestel naar de VS sturen en dan erachter komen dat ie halverwege de reis weer is kwijtgeraakt, heeft niet echt veel nut je suggestie :P

Overigens, ik was net in verbinding met de live support en voordat ik een antwoord kreeg verbrook de medewerker de verbinding met me. Geweldig.

Vanmiddag stuur ik een brief waarin ik de koopovereenkomst ontbind en de 700 euro terugeis. Helaas HTC, mij zien jullie niet meer terug.

[ Voor 27% gewijzigd door yannickzz op 02-10-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:45:
ik kwam er 2 dagen te laat achter dat ik het camera probleem had anders had terug kunnen gaan naar de Belcompany en gelijk een nieuwe gekregen.
Maar hun zouden hem opsturen naar Dynafix en ik kreeg dan geen leen toestel, maar via Vodafone naar Dynafix kreeg ik wel een leentoestel. 3x op deze manier naar Dynafix gestuurd.

de 4e keer is via HTC gegaan (dus geen leentoestel)

Maar de service van HTC zou via de winkel net zo erg zijn geweest, ik bedoel de winkel is alleen maar een tussen stop, die sturen hem ook gewoon naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne weer terug. Hij laadde niet meer op en op de dag dat ze hem kwamen halen deed hij het helemaal niet meer. Ging niet eens meer aan.

Ze hebben "een onderdeel" vervangen :?

Hij laadt iig weer op en alles werkt naar behoren. Krap een week kwijt geweest. Zie ook niets aan de telefoon. Exact zoals ik hem had opgestuurd. Camera ook perfect.

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Ik heb besloten om de koopovereenkomst te ontbinden. Reden? Maarliefst 12 (!!) dode pixels in mijn scherm, en elke dag lijkt het alsof er d'r meer bijkomen. Ik wacht nu op een antwoord van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Yannickzz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:45:
Ik heb besloten om de koopovereenkomst te ontbinden. Reden? Maarliefst 12 (!!) dode pixels in mijn scherm, en elke dag lijkt het alsof er d'r meer bijkomen. Ik wacht nu op een antwoord van HTC.
Het zit je ook niet mee, heb de mijne nogmaals door HTC laten ophalen om te vervangen, ligt de hele dag al in reparatie.
Kan hem alleen niet bij Dynafix zien in de track en trace maar alleen bij de htc tracking zouden ze hem naar een andere reparateur hebben gestuurd ?
Dynalogic kwam hem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
wimstradamus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:49:
[...]

Het zit je ook niet mee, heb de mijne nogmaals door HTC laten ophalen om te vervangen, ligt de hele dag al in reparatie.
Kan hem alleen niet bij Dynafix zien in de track en trace maar alleen bij de htc tracking zouden ze hem naar een andere reparateur hebben gestuurd ?
Raar, ik dacht dat Dynafix het enige bedrijf was waar ze werden gerepareerd... (via HTC dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou hier is het eerste euvel ook gevonden.
GVD hetzelfde wat bij de Sensation ook het geval was. De letters van HTC vallen er gewoon uit aan de achterkant.

De onderkant van de T is dus afgebroken en gewoon pleite.

Ga maar eens contact opnemen met HTC

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Jammer genoeg vertikt HTC het om mij het geld terug te geven 'we kunnen alleen uw toestel repareren, verder niets' - ik heb toch gewoon het recht om mijn geld terug te halen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yannickzz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:54:
Jammer genoeg vertikt HTC het om mij het geld terug te geven 'we kunnen alleen uw toestel repareren, verder niets' - ik heb toch gewoon het recht om mijn geld terug te halen...?
Je hebt toch niets gekocht bij HTC maar bij de winkel? (ook al zit die in de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Je hebt toch niets gekocht bij HTC maar bij de winkel? (ook al zit die in de VS)
Klopt. Toch moet volgens de consumentenbond HTC mij het geld teruggeven, niet de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
Dan heeft de consumentenbond het mis. Je hebt namelijk geen verkoopovereenkomst met HTC die je kan ontbinden. Alleen met de winkel. HTC bied garantie. (echter wel enorm belabberd in jou geval).
Ontbinden van de verkoopovereenkomst kan alleen bij de winkel als dat in het land van herkomst wettelijk geregeld is, of in de voorwaarden van de winkel is opgenomen. Dat is het risico van kopen in het buitenland.

[ Voor 5% gewijzigd door PROnline op 10-10-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
wimstradamus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:49:
[...]

Dynalogic is onderdeel van Dynafix. Niet te vroeg juichen, je toestel ligt echt bij dit sloopbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraag, het is nu al 2x gebeurd dat het hoofdscherm met alle apps is gereset. Ik had het mooi ingedeeld in allemaal mappen en nu voor de 2e x in 1 week is het gerevert naar stock. Alle mappen zijn weg, zie weer losse apps. Enig idee wat dat veroorzaakt cq hoe dat te fixen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Heb je de HTC Sense desktop of een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Vandaag ineens een pakje van Dynafix :) (volgens de trace van HTC is ie as we speak nog in reparatie)
Toestel is vervangen (zoals afgesproken) eerste indrukken: scherm zit recht, geen gaps en de camera lijkt bij de eerste indruk wel ok (ben van mening dat het gewoon een hele slechte camera is en niet kan waarmee ze adverteren, veel ruis in het beeld.) in iedergeval weer scherpe foto's bij normaal licht en geen rode vlek in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

GKW schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:16:
Heb je de HTC Sense desktop of een ander programma?
Sense, telefoon is stock met alle updates en wat apps.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Soms in het quick settings menu pakt ie niet altijd als ik bijv. wifi of bluetooth aaktik. soms pas de 3e keer ofzo..

Hij ziet overigens wel dat ie ingedrukt wordt, maar maakt de actie niet af zeg maar.. Je ziet dat ie ingedrukt wordt maar wordt dan niet blauw dat hij geactiveerd is, en moet ik nog 1 of 2 keer tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Huigie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Sense, telefoon is stock met alle updates en wat apps.
Ook al opnieuw opgestart neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 22:26
Ik lijk problemen te hebben met het opnemen van de telefoon. Wanneer hij over gaat neem ik op, maar het lijkt alsof de eerste 5-10 seconden geen verbinding is. Ik moet eerst 3x hallo roepen voordat ze me een keer horen. Nu wacht ik dus express al een extra paar seconden voordat ik wat zeg, maar het lijkt alsof ik eerst een paar keer wat gezegd moet hebben voordat mij geluid overkomt, of misschien voordat mijn microfoon reageert.
Hebben meer mensen hier last van of iets dergelijks gelezen?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Neurd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:56:
Ik lijk problemen te hebben met het opnemen van de telefoon. Wanneer hij over gaat neem ik op, maar het lijkt alsof de eerste 5-10 seconden geen verbinding is. Ik moet eerst 3x hallo roepen voordat ze me een keer horen. Nu wacht ik dus express al een extra paar seconden voordat ik wat zeg, maar het lijkt alsof ik eerst een paar keer wat gezegd moet hebben voordat mij geluid overkomt, of misschien voordat mijn microfoon reageert.
Hier het zelfde, niet altijd trouwens.
twijfelde of het de telefoon of het netwerk was.

op welk netwerk zit jij ?
hier met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Neurd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:56:
Dit ligt aan het netwerk/android geloof ik.
Het heeft denk ik te maken met het wisselen tussen wifi/3G/2G/4G
Heb dit met meerdere telefoons gehad op meerdere netwerken, wel allemaal android dus kan niet zeggen of het ook bij iPhones en WP toestellen is.

Ik ben inmiddels niet anders meer gewend.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 22:26
Rubman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:01:
[...]

Dit ligt aan het netwerk/android geloof ik.
Het heeft denk ik te maken met het wisselen tussen wifi/3G/2G/4G
Heb dit met meerdere telefoons gehad op meerdere netwerken, wel allemaal android dus kan niet zeggen of het ook bij iPhones en WP toestellen is.

Ik ben inmiddels niet anders meer gewend.
Datzou het kunnen verklaren. Heb hiervoor een iOS gehad en dat ging wel goed. Heb nu dezelfde sim only als met de apple, dus daar is niets in veranderd.
wimstradamus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Hier het zelfde, niet altijd trouwens.
twijfelde of het de telefoon of het netwerk was.

op welk netwerk zit jij ?
hier met Vodafone.
Vodafone

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Gezien de wisselende verhalen van mensen over het wel of niet oplossen van het camera probleem, vandaag de knoop maar doorgehakt en besloten dat ik mijn One toch maar op ga sturen in de hoop dat de camera module oid wordt vervangen en ik dan (tijdelijk) van het roze waas probleem af ben.

Heb in ieder geval in de begeleidende tekst gezet dat ik wil dat de camera module wordt vervangen of het toestel omgeruild wordt. (al vermoed ik dat daar niet eens naar gekeken wordt)

Dus straks thuis eerst nog even wat screenshots maken van systeem informatie ed, om zo te kunnen zien of ze echt iets vervangen hebben. En daarna de telefoon weer voorzien van een officiele rom en daarbij ook de bootloader maar weer even locken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
l3art schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:40:
Gezien de wisselende verhalen van mensen over het wel of niet oplossen van het camera probleem, vandaag de knoop maar doorgehakt en besloten dat ik mijn One toch maar op ga sturen in de hoop dat de camera module oid wordt vervangen en ik dan (tijdelijk) van het roze waas probleem af ben.

Heb in ieder geval in de begeleidende tekst gezet dat ik wil dat de camera module wordt vervangen of het toestel omgeruild wordt. (al vermoed ik dat daar niet eens naar gekeken wordt)

Dus straks thuis eerst nog even wat screenshots maken van systeem informatie ed, om zo te kunnen zien of ze echt iets vervangen hebben. En daarna de telefoon weer voorzien van een officiele rom en daarbij ook de bootloader maar weer even locken.
Bereid je maar voor.
heb nu een derde versie htc one (4e camera module) maar ook hier weer problemen (rode vlek in het midden en blauwe ruis) maar veel minder als bij de vorige toestellen en alleen goed zichtbaar bij low light condities (waar de one goed in zou moeten zijn).

Ik ga hem niet meer opsturen, het is volgens mij een structureel probleem en hopelijk dat de geruchten over een fix die met 4.3 update meekomt het kan verhelpen.
En natuurlijk de heerlijke service van htc waardoor ik er klaar mee ben.
Als mensen de One willen kopen vanwege de camera raad ik ze dat af, voor de rest is het een mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die fix gaat er niet komen met de 4.3 update... Er is nu gezegd door HTC dat deze apart een keer gaat komen, maar in ieder geval niet met 4.3. Is een keer op XDA gemeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
l3art schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:55:
Die fix gaat er niet komen met de 4.3 update... Er is nu gezegd door HTC dat deze apart een keer gaat komen, maar in ieder geval niet met 4.3. Is een keer op XDA gemeld....
ok er zou dus in ieder geval wel een fix komen, we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een htc one, alles werkt prima maar de 'grill' van de bovenste speaker steekt uit aan de linker bovenkant.

Ik bijt fervent nagels, maar zelfs ik kan er met gemak een vinger achter krijgen, het zal gaan om 1 a 2 milimeter.

Nu ik hier zo lees wat voor toestellen mensen terug krijgen ben ik een beetje huiverig om hem hiervoor om te ruilen, maar aan de andere kant is het wel een toestel van 500 euro.

Daarnaast heb ik het toestel nu een maand en het is mij opgevallen dat bij de randen nu al de zwarte kleur van het metaal begint te slijten, zijn er andere die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Sinds (ik denk) vandaag doet mijn jackplug herkenning het niet meer. Als ik een headset erin stop (verschillende headsets geprobeerd) wordt 'ie niet herkend. Als ik de uitgang 'forceer' doormiddel van b.v. Audible, dan werkt het geluid wel, maar ik krijg nooit het headset tekentje bovenin beeld.
Iemand dit probleem meer gehad? Rebooten werkt niet. Ik heb nog geen hard reset geprobeerd.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
en we zijn er weer. 4 weken verder en weer de melding kan niet opladen gebruik meegeleverde oplader. wordt weer dagen zeuren bij htc. tegen de tijd dat zij hem op willen halen zal hij het wel weer doen maar ik start morgen evengoed het traject wel weer misschien dt ik het toch weer de pick up af zeg maja. dit is nu de 3e x in 3 maanden dat hij dus niet meer oplaad terwijl hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Sinds Zaterdag(?) werkt de microfoon op mijn One niet meer. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort alleen nog maar raar geruis. Ik heb al een factory reset gedaan, maar tevergeefs. Word dus opsturen(?), heb hem bij studentmobiel gekocht. Kan ik deze rechtstreeks naar HTC opsturen of moet dit via studentmobiel? Is het overigens een bekend probleem of heb ik gewoon pech? (Ben wezen stappen, maar had nou niet het idee dat het geluid zo denderend hard stond waardoor de mic kapot gegaan is, als dit überhaupt al kan)

Excuus voor de crosspost vanuit Ervaring topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee je kan hem niet zomaar naar HTC opsturen, HTC doet er niks mee.
Je hebt drie opties:
1) Direct zelf aanmelden bij Dynafix (kost je wel verzendkosten, is wel de snelste optie)
2) Het spelen via studentmobiel (best kans dat zij zeggen dat je het zelf naar Dynafix moet sturen waardoor je alsnog bij 1 komt)
3) Contact opnemen met HTC en dan wordt er een afspraak gemaakt wanneer je telefoon opgehaald wordt thuis. Kost je geen verzendkosten, maar moet je wel thuis blijven tussen een bepaalde tijd op een bepaalde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mja, denk dat ik maar gewoon voor optie 3 ga, er is vast wel een mogelijkheid om hem op te laten halen op mijn werk.

Bedankt voor je info! De Lumia 800 maar weer uit de kast halen dan.. (wat een klein ding zeg :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

emzed

*

Als ik via een bluetooth headset of bt carkit bel, vertellen de mensen aan de andere kant dat het vervormd klinkt. Mijn microfoon komt bij de ontvanger te hard binnen, is overstuurd of hoe je het ook wilt noemen. Ik kan hen wel prima verstaan.

Herkent iemand dit probleem en is er mogelijk een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb ook een HTC One en ik kan plotseling niet meer opladen. Als ik hem aan de (meegeleverde) USB kabel aan mijn pc of adapter hangt gebeurt er niets. De enige oplossing om hem op te laden is door hem via het bootmenu te rebooten. Dan krijg ik opeens een batterij tekentje te zien die knippert, vervolgens weer weg gaat en weer terug komt. Dit laden duurt overigens ook onwijs lang. Verder kan ik via de USB geen verbinding meer krijgen met mijn HTC via mijn laptop/pc. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het niet laden is vaker langs gekomen, even de zoekfunctie gebruiken dus.
Wat betreft het vervormde geluid bij bluetooth, al geprobeerd de carkit opnieuw te koppelen? Heeft de carkit zelf niet ergens instellingen om inkomens geluid zachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

emzed

*

l3art schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 06:46:
Het niet laden is vaker langs gekomen, even de zoekfunctie gebruiken dus.
Wat betreft het vervormde geluid bij bluetooth, al geprobeerd de carkit opnieuw te koppelen? Heeft de carkit zelf niet ergens instellingen om inkomens geluid zachter te zetten?
Al geprobeerd met twee auto's, twee verschillende headsets. Het punt is, dat het soms prima klinkt, maar zo opeens stoort het verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:52:
Sinds (ik denk) vandaag doet mijn jackplug herkenning het niet meer. Als ik een headset erin stop (verschillende headsets geprobeerd) wordt 'ie niet herkend. Als ik de uitgang 'forceer' doormiddel van b.v. Audible, dan werkt het geluid wel, maar ik krijg nooit het headset tekentje bovenin beeld.
Iemand dit probleem meer gehad? Rebooten werkt niet. Ik heb nog geen hard reset geprobeerd.
Gister een hard-reset gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Geluid krijg ik er wel uit, alleen als ik het 'forceer' via Audible. Heeft iemand al eerder dit probleem gehad?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Repair at repair center - Started 28-10-2013 13:42:54
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 29-10-2013 17:49:28
Repair at repair center - Finished 29-10-2013 17:49:28
Nou, mn One is dus een dagje in het repair center geweest. Hopelijk heb ik hem dan deze week nog terug. Nu ben ik heel erg benieuwd wat ze nu precies gedaan hebben.... Of ze inderdaad de camera vervangen hebben of niet. En nog belangrijker, of het probleem van de roze waas nu weg is (of niet).

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 29-10-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
l3art schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:33:
[...]

Nou, mn One is dus een dagje in het repair center geweest. Hopelijk heb ik hem dan deze week nog terug. Nu ben ik heel erg benieuwd wat ze nu precies gedaan hebben.... Of ze inderdaad de camera vervangen hebben of niet. En nog belangrijker, of het probleem van de roze waas nu weg is (of niet).
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Mijn HTC One is vandaag opgehaald voor dezelfde kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zal mijn bevindingen uiteraard posten. Ik hoop dat ze hem morgen opsturen. En daarvoor kan ik misschien al wel lezen wat ze gedaan hebben. In ieder geval hebben ze mijn telefoon wel gewoon in behandeling genomen ondanks dat hij relocked was. Op xda lees je namelijk ook wel eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
l3art schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:52:
Ik zal mijn bevindingen uiteraard posten. Ik hoop dat ze hem morgen opsturen. En daarvoor kan ik misschien al wel lezen wat ze gedaan hebben. In ieder geval hebben ze mijn telefoon wel gewoon in behandeling genomen ondanks dat hij relocked was. Op xda lees je namelijk ook wel eens anders.
Die van mij is nog stock (wilde het gemaakt hebben voordat ik ga rooten). Ik hoor (lees) inderdaad ook verschillende verhalen over het in behandeling nemen van geroote telefoons. Volgens mij is het gewoon random en hangt het er maar niet af wie de telefoon in behandeling neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Moet wel zeggen dat ik hem wel zo goed als mogelijk weer terug naar stock gebracht heb hoor. Maar zag pas later dat ik de telefoon ook weer zo kon krijgen dat de bootloader op locked staat ipv relocked zoals hij nu stond....

Ben ook wel benieuwd of ik hem "relocked" terug krijg of dat ze hem ook nog weer opnieuw geflashed hebben zodat hij weer "locked" is... Over niet al te veel tijd zal ik het weten.

Maar heb inderdaad ook het idee dat lang niet altijd je telefoon geweigerd wordt ondanks dat hij geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een nieuwe unbranded HTC One gekocht via een webshop. Nu ontdekte we dat de CID van dit toestel een T-Mobile variant is. Er is echter geen T-Mobile bloatware op de telefoon te vinden.

Mag dit wel ? Zou deze telefoon al ooit gebruikt kunnen zijn. De afwerking (lijmresten, aan/uit knop zit soms scheef) is slecht te noemen en hij wil hem retour sturen. Echter doet deze webshop enorm moeilijk.

De oplader is namelijk uit de verpakking genomen en de usb kabel ook.

Dit zijn de voorwaarden :

- in originele onbeschadigde staat
- compleet (inclusief alle accessoires, documentatie, kabels etc.)
- doos/verpakking onbeschadigd
- niet geregistreerd of geactiveerd

Zou dit problemen kunnen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Durf het niet precies te zeggen. Heb zelf ooit een telefoon terug gestuurd die ik al wel een dag gebruikt had, maar die viel tegen, maar na wat kletsen met de helpdesk mocht ik hem toch terug sturen. Maar kan me zo voorstellen dat de winkel ook een punt heeft. Maar misschien is alleen de telefoon omruilen een optie?

Vanaf consuwijzer:
Als u iets koopt op afstand, hebt u een bedenktijd van 7 werkdagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het product u bevalt of niet. Daarvoor mag u het product uit de verpakking halen. Het is daarbij wel de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. Maar de verpakking moet dan wel makkelijk te openen zijn. Als u het terugstuurt, moet u het wel weer netjes inpakken.

Dus ja is het makkelijk te openen/sluiten?

edit:
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Camera vervangen
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.
Nou zou Dynafix dan het probleem zowaar in 1x opgelost hebben? Hopelijk heb ik mijn telefoon vandaag of morgen terug om het uit te testen....

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 31-10-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Ruffzz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:04:
Een vriend van mij heeft een nieuwe unbranded HTC One gekocht via een webshop. Nu ontdekte we dat de CID van dit toestel een T-Mobile variant is. Er is echter geen T-Mobile bloatware op de telefoon te vinden.

Mag dit wel ? Zou deze telefoon al ooit gebruikt kunnen zijn. De afwerking (lijmresten, aan/uit knop zit soms scheef) is slecht te noemen en hij wil hem retour sturen. Echter doet deze webshop enorm moeilijk.

De oplader is namelijk uit de verpakking genomen en de usb kabel ook.

Dit zijn de voorwaarden :

- in originele onbeschadigde staat
- compleet (inclusief alle accessoires, documentatie, kabels etc.)
- doos/verpakking onbeschadigd
- niet geregistreerd of geactiveerd

Zou dit problemen kunnen opleveren ?
Als het binnen 7 dagen na aanschaf is moet je gewoon wijzen op het recht van koop op afstand.
http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja maar ook het recht van koop op afstand is niet ongelimiteerd. Zie mijn bericht. Daar wordt dus wel melding gemaakt over waar verpakkingen aan moeten voldoen wil je ze weer terug kunnen sturen.

Wat betreft mijn telefoon, die is weer terug. En inderdaad, geen roze waas meer, ook niet bij een iso van 1600. Het scherm blijft zwart. Dit is de sensor informatie van diegene die er nu in zit: st vd 6869(1.0) cinesensor 2013-10-04

Hopelijk blijft dit nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik kan een nieuw toestel uitzoeken, de HTC One spreekt mij het meeste aan. Maar nu ik dit topic door lees begin ik toch te twijfelen. Zijn deze problemen structureel naar jullie idee of is het gewoon pech? En is er een verbetering in kwaliteit tussen de batches van begin dit jaar en de meest recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Fijn om te horen, l3art. Ik ga de mijne ook maar eens opsturen dan (Blauw/paarse waas, amper meldingsLED, zacht geluid - dit allemaal vergeleken met HTC One van m'n broer).

@ Reemprive, de laatste batches zijn duidelijk beter. Vaak geen kieren meer en de camera problemen schijnen ook opgelost te zijn, zie ook de camera moduele die l3art in z'n telefoon kreeg. Volgens mij is ergens in september de switch geweest naar de betere sensors.

Gewoon kopen dus :). Hele fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Goed om te zien dat er ook op tweakers veel mensen problemen hebben met de camera.

Ik ben daar dus ook 1 van. Het viel me al vrij snel op in het begin dat er iets mis was. Opgestuurd en kreeg een defecte camera weer terug, dezelfde kwaal.

Vervolgens weer opgestuurd en heb toen een sensor teruggekregen van 2013-08-15. Die lijkt nu goed te zijn, alleen het viel me alweer op dat in het donker de randen weer beginnen te verkleuren.

@l3art

Goed om te zien dat je zo'n nieuwe sensor hebt gekregen, en dat ze geen oude modules er in gaan stoppen, ik hoop dat hij zo goed blijft.

Nu zit ik zelf wel in de problemen want nu ik dacht dat het probleem opgelost was, ben ik dus gaan kloten met het unlocken van de bootloader, en S-OFF enzo gedaan. Op een 1 of andere manier is hij weer S-ON gegaan, en zit ik nu op de nieuwste Hboot met firware 3.57xxx. dus ik kan hem voorlopig ook niet meer S-OFF'en. Sinds hij nu ook "tampered" is, durf ik hem sowieso niet op te sturen, hebben jullie enig idee?

EDIT:

Iemand op de XDA forums heeft het volgende gepost:
Guys, I just received my phone from service There is indeed an issue with the heat coming from the battery (confirmed by a HTC rep), and this is why the camera module must be changed. You should also note, as posted few pages ago, that the repair will include a copper foil to avoid such problems in the short/medium term.
As a result, for those who haven't got the issue before, you should avoid heating your device too much, otherwise, it should be physically repaired and not fixed via software.

Cheers!

[ Voor 22% gewijzigd door koenkokes op 01-11-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Ik overweeg om mijn HTC One terug te sturen, ik heb een dooie pixel in al mijn gemaakte foto's en video's, en die valt vooral bij donkere omgevingen heel erg op.

In een ander HTC One topic heb ik ook nog wat geplaatst

Ik ben benieuwd hoelang ik de telefoon kwijt zal zijn.. ;(

Edit: Ik heb gebeld, ongeveer twee weken, zoals hier ook werd aangegeven. Dinsdag halen ze het ding op.

Nu heb ik zo'n formulier gekregen op de mail die ik moet meegeven en moet daar m'n handtekening onderzetten, al staan daar ook nog andere dingen op, moet ik die ook invullen? Het gaat om:

- Document you agreed to send
- Cosmetic Condition: your device's cosmetic condition is as follow: (tabel of er ook schade/krasjes zijn aan het toestel)

Er is op het hele toestel geen schade/krasje te bekennen.

Het is voor mij de eerste keer dat ik iets terug moet sturen.. :'). Voorheen altijd geluk gehad.

[ Voor 46% gewijzigd door krakendmodem op 02-11-2013 11:28 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je moet even een kassabon mee sturen van de aankoop, verder gewoon maar aangeven dat er geen krassen op zitten. Haal trouwens ook je simtray uit de telefoon. Dat wordt gezien als een accessoire, dus alleen maar meer kans om die kwijt te raken.
Reken inderdaad op twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
l3art schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:18:
Je moet even een kassabon mee sturen van de aankoop, verder gewoon maar aangeven dat er geen krassen op zitten. Haal trouwens ook je simtray uit de telefoon. Dat wordt gezien als een accessoire, dus alleen maar meer kans om die kwijt te raken.
Reken inderdaad op twee weken.
Moet je inderdaad een kassabon mee opsturen? Heb dit beide keren niet gedaan, niks over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
In ieder geval bewijs dat je nog recht heb op garantie. Dat is toch altijd bij alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
l3art schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:15:
In ieder geval bewijs dat je nog recht heb op garantie. Dat is toch altijd bij alles?
Klopt, maar ik kan me niet herinneren dat ik een bewijsstuk moest sturen. Misschien kunnen ze dit zien via de IMEI ofzo? Want die moet je wel doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
IMEI is ter identificatie van je telefoon. Er moet altijd iets van een bon mee lijkt mij, of hij moet geüpload zijn maar je hebt hem niet zelf aangemeld op de website toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Ik denk het niet. Toen ik om reparatie vroeg:

Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:
1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Het Serienummer kunt u vinden op de omhulsing van het toestel en het IMEI nummer door te 'bellen' naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
4) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald. (Geeft u ons altublieft twee werkdagen tussen uw antwoord en de collectie van uw toestel).
5) De netwerkprovider die u met het toestel gebruikt.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste