Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:29
Ik heb de End Game niet eens gehaald. Merk gewoon dat ik (hoe graag ik ook wil) geen tijd meer heb om een MMO te spelen :). Was na een maand spelen pas lvl 13 (toegegeven 2x opnieuw begonnen vanaf level 11 oid). En om mij heen hoor ik dat meer van vrienden/ oud WoW maatjes.

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

apNia schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:09:
Waarom is de slechte endgame een valkuil die je bij zo veel MMO's hoort, maar wat zelden op orde is?
Hoe kom je er zo bij dat de end game slecht is? Zelf al gespeeld? Ik hoor en lees juist dat het behoorlijk belonend is.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 21-07-2014 10:57 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Belonend? Ja, leuk? De eerste keer. Wat ik heb begrepen (en dat is van heroic raiders.. dus mensen die wekelijks zelfde content raiden.. (en dat dan niet eentonig vinden |:( ) dat het nogal saai wordt. De attunement is leuk, maar heeft te weinig met echt skill te maken. 1 speler kan het schijnbaar verzieken qua medals, waardoor je constant vertraging kan oplopen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

weg

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 21-07-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Doe eens quoten dan? Kan alleen meningen vinden dat het slecht is, maar niet een reden waarom.

[ Voor 64% gewijzigd door MrVegeta op 21-07-2014 12:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

lanerios schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:00:
Gewoon te weinig echt interesante endgame content schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dan kan je beter de uitgebreide quoten :)
De attunement is leuk, maar heeft te weinig met echt skill te maken. 1 speler kan het schijnbaar verzieken qua medals, waardoor je constant vertraging kan oplopen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Schijnbaar. Niets concreets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb jij het dan concreter? Aangezien ik er redelijk van uit kan gaan dat de raiders die ik ken wel weten waar ze over praten, en er niet over gaan liegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48
Het geen wat mij opvalt is dat mensen steeds sneller de interesse verliezen bij nieuwe games. Hetgeen wat nu ook hier alweer gespeculeerd wordt en dat allemaal bij de triple A titels.

Komt dat door de "slechte" kwaliteit die tegenwoordig geleverd word (wat ik mij haast niet kan voorstellen) of is spanningsboog door de hedendaagse maatschappij zo klein dat het niemand meer vasthoud dan periode x (veel waarschijnlijker als je het mij vraagt)

Voor mij gaat in ieder geval het laatste op. Hele vette game maar simpelweg gewoon niet meer de tijd om uren te gaan gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
boe2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Want WoW heeft zo'n boeiende endgame?
MrVegeta schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Hoe kom je er zo bij dat de end game slecht is? Zelf al gespeeld? Ik hoor en lees juist dat het behoorlijk belonend is.
Disclaimer: Ik heb zelf alleen de beta gespeeld, onderstaande zaken zijn dingen die ik besproken heb met een aantal 14/14 HM WoW raiders, die ik ken van mijn vorige wow server (heb in vanilla, TBC en Wrath met hun geraid, en zou met hun Wildstar gaan spelen in mijn zomervakantie, daar zij om onderstaande redenen gestopt zijn en weer terug zijn in WoW gaat dat laatste helaas niet door). Er kunnen dus wat zaken in staan die ik incorrect begrepen heb.

Pre-Endgame: Net als ik in de beta, vonden zij ook op live het leveling redelijk saai en grindy, voor een endgame speler is dat echter niet echt een probleem.

End-Game: De algemene mening die zij hebben is dat Hardcore voor hun een andere betekenis heeft dan dat Carbine schijnbaar heeft. De Solo endgame vonden zij grindy (iedere dag dezelfde daily quests, en weinig te doen behalve dat).

Dan de attunement chain, Carbine ziet schijnbaar een lange soms grindy chain met gated content als Hardcore, zij zien dat niet zo, Zij vinden dat Hardcore extreem lastige content moet zijn het liefst zonder gates (niemand wil terug attunements chains doen voor nieuwe guildies). Zowel een nadeel als een pluspunt vonden zij de silver/gold medal 5 man dungeons. Pluspunt dat het inderdaad erg lastig was, nadeel dat het direct een toxic community opleverde (Get gold or disband mentaliteit in groepjes, met het nodige gescheld/geflame wanneer iemand een foutje maakte waardoor gold onmogelijk werd). Ook is het rerunnen van 5 mans schijnbaar niet belonend genoeg qua gear upgrades.

Qua raids vonden ze dat de bosses die ze gedaan hebben (van wat ik begrepen heb de eerste down, en tries op de 2de tot hun guild ermee stopte) dat er weinig "groeps gevoel" in de raids zat, ze vonden het meer 20 individuen tegen de boss. Zolang niemand van de 20 in rode telegraphs staat gaat het prima, doen ze dat wel verlies je poppetje na poppetje tot je op het punt komt dat je de boss niet neerkrijgt. Ze misten een beetje de coördinatie zoals in WoW Heroic modes nodig is, met mensen buffen op het juiste moment, afgesproken CD rotations en meer van dat soort dingetjes.

Een ander groot punt van ergernis was de itemisation in het algemeen, als ik het goed begrepen heb gebruikt Wildstar bij (sommige?) loot een roll systeem zoals Diablo bijv. dat ook doet, random stats op drops. Hierdoor zijn in sommige gevallen PVP Loot (wapens vooral dacht ik) BiS omdat deze schijnbaar niet random rollen. Voor de andere slots loopt schijnbaar bijna iedere end-game raider in goedkope crafted gear rond die na 2000 crafts betere random rol heeft voor de rol van die speler dan dat Raid loot rolt (tenzij je daar dus een 1 op 2000 top rol hebt). Al met vonden zij raiden afgezien van de altijd spannende first kill niet rewarding, tenzij je dus het extreme geluk hebt van een super roll op een item.

Daarnaast schijnt ook op veel servers de economie nu al compleet verziekt te zijn door Bots. Of dit echter Wildstar aan te rekenen is denk ik niet, daar dit in bijna iedere MMO gebeurt.

Ook hadden ze wat kritiek op het uitrollen van de servers (te veel uitgerold bij launch) waardoor nu sommige servers al erg low pop lijken te zijn omdat mensen al weg transferren en stoppen. Maar of dat echt aan Carbine ligt durf ik te betwijfelen daar dit ook gewoon een normaal verloop kan zijn doordat ze de game zo kort voor de zomer gelaunched hebben. In WoW en andere MMO's heb ik ook altijd een scherpe daling gezien in de zomer (zelf speel ik ook een stuk minder in de zomer).

Al met al snap ik dus best dat Wildstar voor de spelers met een hardcore endgame mindset niet helemaal voldoet aan wat ze van te voren verwachtten. Maar ik zie eigenlijk ook dat alle punten van echte kritiek zaken zijn die Carbine makkelijk kan oplossen in patches, zoals meer Solo end-game (met een duidelijk progressie pad), geen gating meer toepassen, dungeon clear afdoende rewarden (zelfs zonder Gold) en de itemisation op de schop gooien zodat drops meer rewarding voelen ten opzichte van crafts die je tot in den treure kan craften (crafts en drops mogelijk fixed stats geven in plaats van RNG rolls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:46:
[...]

Kan je me even quoten waar ik dat zeg? Of is dit gewoon een poging om een flame war te starten?
WTF, lange teentjes? 8)7

Je hebt het over je oude WoW guilds (meervoud zelfs). Ik neem aan dat je daarin dan wel uitgebreid endgame gedaan hebt, tenzij dat ultra-casual guilds waren?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Neh, heroic content vaak voor deze raiders :p en voor hen was Wildstar het "Weg van de saaie WoW endgame" en is dat niet gelukt :( Dus zijn ze maar over naar FFXIV en Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Bij veel MMO's is het eigenlijk wel een veel gehoorde klacht kort na de release: te weinig end game content of niet de juiste end game content. Ik vraag me dan inderdaad toch elke keer weer af of dit nou ligt aan het feit dat developers de playerbase gewoon onderschat door niet te verwachten dat veel mensen hier in de eerste maanden al doorheen rollen of dat het publiek na al die jaren MMO's gewoon verwend is met de content die ze in andere games hebben/kennen terwijl deze games (laten we maar even weer WoW als voorbeeld nemen) jaren hebben kunnen doen over de content die ze nu hebben. Bij de start was dit ook niet meer dan wat Wildstar nu heeft...

En het grinden wat er in zit, tja. Dit voelt eigenlijk meer als "vertraging" om ervoor te zorgen dat je niet gelijk na een week al klaar bent met de raidbosses, maar hierdoor krijg je wel een grote splitsing tussen je spelers. Je hebt de hardcore spelers die er binnen no-time doorheen zijn en de casuals die er wat langer over doen. Hiermee creëer je gelijk 2 problemen: hardcore spelers haken af omdat er niet genoeg mensen te vinden zijn om te raiden of omdat ze de content hebben doorlopen en er geen uitdaging meer in zit. Casuals komen na lange tijd pas door de grind heen en hebben vervolgens geen groep meer om mee te raiden en haken ook gefrustreerd af.

Ideaal is het allemaal niet te noemen, maar ik ben met name erg benieuwd waar het over een paar maanden staat. Zelf ben ik nu een weekje bezig met WS en de leveling content is ongeveer hetzelfde als in de meeste MMO's (quest naar quest) met de nodige humor hier en daar, maar ik had ook niks anders verwacht. Ik zie wel wat we tegen komen op het moment dat we (vrouw speelt ook) de 50 hebben gehaald, vrouwlief is al helemaal verliefd op het housing gedeelte, dus die verveelt zich nog niet. Of er nog geraid kan worden tegen de tijd dat ik er klaar voor ben... ik vraag het me af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

weg

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 21-07-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar heb je het over? :/ iets minder schreeuwen en meer nibbits eten lijkt me een puik idee.

Ben nu net 50 gedinged, dus opzoek naar de Elder Gems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

weg

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 21-07-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
weg

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 21-07-2014 21:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Laatst online: 21-08 08:48
Modbreak:Houden we het aub netjes. Geen geflame, getroll en persoonlijke aanvallen meer!

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Iemand op het WS forum verwoorde het mooi.

Het is niet zozeer 'Nieuwe MMO' vs 'WoW' het is 'Nieuwe MMO' vs 'Time investment'.
De meeste WoW spelers die al meerdere jaren WoW hebben gespeeld hoppen even tijdelijk naar een nieuwe MMO, maar weten eigenlijk bij voorbaat al dat ze WoW daarna toch weer oppakken omdat ze daar gewoon 8 chars met epics hebben staan. Er zijn daar vrienden gemaakt, guilds die daar nog actief zijn en waarom zou je dan het hele process van 6+ jaar opnieuw gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
xeple schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:55:

Het is niet zozeer 'Nieuwe MMO' vs 'WoW' het is 'Nieuwe MMO' vs 'Time investment'.
De meeste WoW spelers die al meerdere jaren WoW hebben gespeeld hoppen even tijdelijk naar een nieuwe MMO, maar weten eigenlijk bij voorbaat al dat ze WoW daarna toch weer oppakken omdat ze daar gewoon 8 chars met epics hebben staan. Er zijn daar vrienden gemaakt, guilds die daar nog actief zijn en waarom zou je dan het hele process van 6+ jaar opnieuw gaan doen ?
Best Quote for the win :) . Hele hele hele mooie omschrijving van waarom nieuwe mmo's niet lijken aan te slaan bij het grote publiek imo :) . Dit is namelijk wel de reden dat een aantal van mijn vrienden weer terug zal keren naar WoW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

xeple schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:55:

En daarom is het dus jammer als je al een paar jaar gestopt bent met WoW, geen vriendengroep of goede guild meer hebt in WoW en wel eens wil dat een MMO gewoon meer doet dan overleven als kasplantje na een paar maanden hoogtij. Maarja dat zal op deze manier wel niet ophouden totdat WoW ooit wordt vervangen door Blizzard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-07 18:49
Zelf heb ik ook een tijdje gedacht dat WildStar niet leuk was. Ik ben toen gestopt en weer WoW gaan spelen. Alleen de combat was zo saai na WildStar dat ik het niet meer kon spelen. 2 dagen geleden mn subcription weer aangezet en ik kan jullie vertellen dat ik Raid Attunement nu klaar heb en weer super veel zin heb om verder te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Baroshir schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:02:
[...]

En daarom is het dus jammer als je al een paar jaar gestopt bent met WoW, geen vriendengroep of goede guild meer hebt in WoW en wel eens wil dat een MMO gewoon meer doet dan overleven als kasplantje na een paar maanden hoogtij. Maarja dat zal op deze manier wel niet ophouden totdat WoW ooit wordt vervangen door Blizzard ;)
De kans is zelfs aanwezig dat een nieuwe MMO van Blizzard dezelfde valkuil heeft, beste scenario zou zijn om een nieuwe game te ontwikkelen waarbij je de progress uit WoW kunt meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

shoombak schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:43:
[...]

De kans is zelfs aanwezig dat een nieuwe MMO van Blizzard dezelfde valkuil heeft, beste scenario zou zijn om een nieuwe game te ontwikkelen waarbij je de progress uit WoW kunt meenemen.
Met het eerste gedeelte ben ik het wel eens, iets nieuws van Blizz heeft logischerwijs dezelfde valkui als iedere andere MMO, maar het 2e gedeelte ben ik het niet mee eens. Je beperkt hierdoor namelijk je playerbase of je bouwt in ieder geval een erg grote drempel in voor nieuwe spelers doordat zij alle progress over de jaren heen niet hebben. Zouden ze hier ineens dan met een grote achterstand beginnen? Niet erg aantrekkelijk :)

Enige wat werkt om het WoW-effect niet langer te voelen in MMO land is geen updates en patches meer doen of de stekker er gewoon uit trekken. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren totdat de winstmarge van deze cashcow echt te laag wordt. En dat punt is volgens mij nog niet bereikt zolang een grote groep nog aan het jojo-en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ik denk dat het puur persoonlijk is als je interesse verliest in het spel. Opzich is de PvE end game prima. De basis gameplay is goed, healen/tanken/DPSen bieden voldoende uitdaging en diepgang . Classes zitten redelijk goed in elkaar en er is een aardige diversiteit in builds en verschil in speelstijl voor classes.

De leveling content is al aardig wat over gediscussieerd, maar ik vond het levellen een veel fijnere ervaring dan in andere spellen. Wel is het zo dat het levellen zich vooral op het questen focussed. Dit is vooral zo, omdat dungeons en adventures vanaf lvl 20 redelijk wat coördinatie vergen van de groep en het dus niet zo dat je dit even voor de fun kan doen, maar dat je er al redelijk in wil investeren wil je ze behalen.

De Endgame is redelijk uitgebreid, maar voelt redelijk beperkt, omdat het voor het gros van de spelers niet doenbaar is om veteran dungeons te doen. Hier voor is een gecoördineerde groep nodig, met aardig wat ervaring. Met een PUG moet je echt geluk hebben wil je als beginnende speler er aan beginnen. Er is een tekort aan tanks, waardoor je als tank gewoon prima donna kan spelen. Hierdoor is het het gewoon niet waard om zonder tank te puggen, want de tank leaved en heeft instant een nieuwe party, waarop vaak disband van de party volgt en nieuwe que van +- 30 min.

Dan blijven er 4 Adventures over om te doen, waar het gros van de spelers het mee moeten doen. Dat wordt redelijk repetitief naar verloop van tijd, vooral ook omdat er altijd hetzelfde path wordt gedaan. Een adventure als Malgrave Trail is redelijk uitgebreid, maar het loont niet om van het makkelijkste path af te wijken, omdat de loot afhankelijk is van de medal en de beste loot dropt van gold en niet van de verschillende paden.

Veteran dungeons zijn redelijk lastig en vooral als je ze op silver wil doen. Het is ook helemaal niet nodig om ze blijven te doen, je kan zo in raids beginnen met redelijk wat crafted gear. Dit schept niet echt een gevoel van community, omdat het gewoon te snel een muur op gooit voor minder skilled spelers en er weinig goede spelers zijn voor dungeons.

Gear is redelijk divers en sterk te noemen (Dezelfde drop geeft altijd dezelfde stats, maar rune slots zijn random), droplocaties zijn echter random en nodigen niet uit tot het exploren van alle content. Kortom, genoeg om te doen, maar op dit moment is het zo dat als je niet echt wilt investeren in de end game je er maar weinig voor terug ziet.

Het is op zich makkelijk te fixen, door de loottables aan te passen, de moeilijkheidsgraad van veteran dungeons wat te verlagen, maar silver en gold ongeveer dezelfde uitdaging te laten zijn en hier en daar nog wat aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gekocht en zit er middenin! Op welke server zitten jullie een beetje? Zelf begonnen op EU Ascendancy maar het is er erg leeg tot nu toe. Liefst met een casual guild als het mogelijk is.

Een MMO is toch te saai solo wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Darf schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:42:
Ik denk dat [...] hier en daar nog wat aanpassingen.
Goed geschreven feedback! Carbine luistert tot nu toe aardig goed naar de community (vooral te zien op Reddit en de forums waar ze flink actief zijn). Hopelijk dat ze jouw punt ook inzien en veranderen, want het levelen tot nu toe is in ieder geval leuk en best uitdagend (slim idee van die super sterke mobs die meer token opleveren voor je quests, beetje à la Tera volgens mij?).
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:40:
Gisteren gekocht en zit er middenin! Op welke server zitten jullie een beetje? Zelf begonnen op EU Ascendancy maar het is er erg leeg tot nu toe. Liefst met een casual guild als het mogelijk is.

Een MMO is toch te saai solo wat mij betreft.
Geen idee waar de Tweakers circle zich bevindt (en of die überhaupt nog actief is) maar ik zit op Eko aan de Dominion kant. Er zijn best wat mensen in de begin gebieden en ik heb een actieve guild gevonden die zowel raid als open is voor social als je aan het levelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok goed om te weten. Sinds gisterenavond zit ik bij The Old Gamers guild. Een guild die vooral bestaat voor de wat ervaren gamer met verplichtingen. Relatief grote guild en genoeg geklets op de Acendancy server.

Ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van Wildstar in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Darf schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:42:
Ik denk dat het puur persoonlijk is [...] en hier en daar nog wat aanpassingen.
Mooie uitleg over waarom de end game beperkt kan voelen momenteel, dan weet ik ook gelijk wat me over 30 levels te wachten staat. Wordt nog leuk dan, want ik ben wel van plan om met mijn Stalker te gaan tanken, dat wordt pijnlijke PUGs de eerste paar runs denk ik. Wellicht eerst maar DPS spec meerennen om de dungeons te leren kennen en dan omzetten naar tank. Geen zin in scheldende teammates ;)

Nouja, eerst nog maar even door alle leveling content heen, nog genoeg te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:59
Darf schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:42:omdat de loot afhankelijk is van de medal en de beste loot dropt van gold en niet van de verschillende paden.
Beste loot is niet langer afhankelijk van gold. Hogere medals geven nu extra rolls op instance wide loot.
Je kan perfect een purple krijgen van een bronze medal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

als ik mine en mn relics hunt, waar blijven dan de items die ik oppak? kan het nergens terug vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
WishmasterNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:18:
als ik mine en mn relics hunt, waar blijven dan de items die ik oppak? kan het nergens terug vinden :P
Staan in een aparte 'bag' in je inventory. Als je die opent staan er rechts onderin 2 knopjes dacht dat 1 vd 2 een nieuwe 'bag' opent met crafting mats e.d. :) (ben niet helemaal zeker over waar die knop zit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Br3wmaster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Staan in een aparte 'bag' in je inventory. Als je die opent staan er rechts onderin 2 knopjes dacht dat 1 vd 2 een nieuwe 'bag' opent met crafting mats e.d. :) (ben niet helemaal zeker over waar die knop zit :+ )
gevonden!

hoe kon ik daar overheen kijken zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Pre weekend he , dan ben je niet zo fris meer ;) In ieder geval mooi dat je het gevonden hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:45
Ik wilde in eerste instantie nog een aantal maanden wachten met de aanschaf van wildstar. Zodat ik niet zou investeren in een character in de game, waarna ik 75% van de server population zou zien leaven.

Ik kon van de week toch niet meer wachten. Had in de beta al een paar uurtjes kunnen spelen tijdens de stress tests. Het is wel super tof om te zien wat er dan allemaal is verbeterd in de huidige versie.

Heb een Cassian Engineer gemaakt op de Hazzak(?) server. Per ongeluk gekozen voor explorer terwijl ik eigenlijk Settler wilde, maar in principe is explorer ook wel leuk. Heb je op end-game niveau veel voordeel van het path dat je gekozen hebt?

Ik heb trouwens het topic een beetje doorgezocht, maar kon er geen touw aan vastknopen -> zijn er bepaalde servers waar veel tweakers op spelen? of is er ergens een spelerslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er is geen GoT guild, er zijn wel servers met hier en daar tweakers, maar dat is het ook wel. Qua path maakt het niet zoveel uit. Mijn skills (science), kan ik leden uit mijn groep naar mij teleporten, en een teleport maken naar Thayd. Een handige path skill van mij is dat ik een hologram kan maken waardoor de agro van mobs wordt verlaagd. Handig voor minen of quest items pakken. Maar end-game zal het allemaal niet zoveel uitmaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ixtli schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Beste loot is niet langer afhankelijk van gold. Hogere medals geven nu extra rolls op instance wide loot.
Je kan perfect een purple krijgen van een bronze medal.
Dat klopt, maar er is wel een grotere kans dat je purple loot krijgt bij gold (ongeveer 10-12% per medal). Er is dus nog steeds een argument om de meest efficiënte/makkelijkste route te nemen. Dat betekent minder afwisseling en meestal dezelfde route in Malgrave Trail en Crimelord of Whitevale. (Na de patch nog geen één purple gezien btw.)

Daarnaast blijft het probleem in veteran dungeons hetzelfde, die zijn nog steeds niet te PUGen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik zelf ben zeer tevreden over Wildstar. ben al aan het raiden (vanavond weer) hopelijk dit keer phage maw killen.

de game is erg uitdagend en ik zie mezelf dit nog jaren spelen met veel plezier.

er is nog zoveel waar ik niet aan toegekomen ben. "cooking lvling" ik wil nog meer me housing uitbreiden met allerlei ideen die ik heb. "arena battles" "Warplots". de focus ligt nog volledig op raiding 20 man en daarna 40 man. doordeweeks probeer je dan gold te grinden om je repair bills te betalen en je foodbuffs/buff potions op orde te hebben voor raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Meer stalkers die questen in pvp bloodthirst build met tier tier 4 prep ? heb zo veel meer uptime dan een pure pve raid spec waar k toch veel dmg in op loop tijdens questen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik was eigenlijk op zoek naar een leuk WildStar NL forum, dus ik kwam hier terecht :) Hoe hebben jullie het tot nu toe ervaren? Is het de moeite waard? Veel van mijn vrienden beginnen nu af te haken, net als ik wil beginnen...

Oh en ik vond dit op een site waar ik regelmatig kom: http://krambl.com/wildstar-eliyas-begin/

Ziet eruit als het begin van een langdurige fanfic over WildStar en ik denk dat je haar ook kunt joinen in-game enzo. Lijkt me wel tof als ze jouw eigen character terug ziet komen in zo'n verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
Net begonnen op Eko. De guild waar ik in zat op Zhur en die op Hazak zijn helaas niet meer. Ben opzoek naar een redelijk actieve guild. Nieuwe char begonnen, een Medic.

Als er iemand is op Eko die me graag wilt hebben, of weet waar ik kan applyen laat het maar weten. Mn char naam is Fuari en aan Exile zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Nilem schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:47:
Net begonnen op Eko. De guild waar ik in zat op Zhur en die op Hazak zijn helaas niet meer. Ben opzoek naar een redelijk actieve guild. Nieuwe char begonnen, een Medic.

Als er iemand is op Eko die me graag wilt hebben, of weet waar ik kan applyen laat het maar weten. Mn char naam is Fuari en aan Exile zijde.
Bluescreen Of death recruit altijd nog members.
Onze eerste raid start op zondag 10/08.
Als geen andere guild voor ons start, zijn we de derde op de server die ermee beginnen.
We zijn een semi-hardcore PVE guild, organiseren bijna dagelijkse events voor atunement en vanaf volgende week dus ook raids.

Indien je intersse hebt, apply op www.bluesod.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
beve schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Bluescreen Of death recruit altijd nog members.
Onze eerste raid start op zondag 10/08.
Als geen andere guild voor ons start, zijn we de derde op de server die ermee beginnen.
We zijn een semi-hardcore PVE guild, organiseren bijna dagelijkse events voor atunement en vanaf volgende week dus ook raids.

Indien je intersse hebt, apply op www.bluesod.com
En deze guild is op Eko? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Nilem schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:41:
[...]

En deze guild is op Eko? :D
Yes hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat ging lekker vandaag.

Eerst samen met een vriend een random normal Stormtalon geprobeerd. Worden we in een groep gezet, proberen we de dungeon in te gaan: Instance is full. Alles geprobeerd, toen maar geleaved, huppakee, deserter debuff.

15 minuten later opnieuw geprobeerd, ging toen wel goed. Waren we halverwege, werd opeens de hele groep ge-disband. Het was echt geen player actie, gewoon de server die zei: Bye bye groep!

..Iemand anders hier last van? De servers lijken na Sabotage nogal 'sabotaged'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
Heren,
een vraagje ;)
Ik ben een oud WoW ( vanilla tot panda ) speler en regelmatige GW2 speler, zou dit spel voor mij interessant zijn ?
Ik weet, het is nogal persoonlijk maar er zijn hier meer mensen met deze achter grond ;) dus misschien hebben die wat meer feedback.

En heeft er dan nog iemand een 7 dagen pass voor te proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:49
ErwinJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:41:
Heren,
een vraagje ;)
Ik ben een oud WoW ( vanilla tot panda ) speler en regelmatige GW2 speler, zou dit spel voor mij interessant zijn ?
Ik weet, het is nogal persoonlijk maar er zijn hier meer mensen met deze achter grond ;) dus misschien hebben die wat meer feedback.

En heeft er dan nog iemand een 7 dagen pass voor te proberen ?
Er zijn tegenwoordig ook gewoon free trials.
Ik ben vroeger van WoW naar GW gegaan en van GW naar WildStar, speel het sinds de release en vermaak me nog steeds enorm. Een van de betere MMO's. Gewoon proberen toch.. Is gratis om te proberen.
Wel pakt het spel pas echt op na level 25 en kan je met trials/guest passes maar tot 20.. Beetje jammer.

Anyways, ik heb sinds gister een guild geopend op Contagion, Exile kant.
De guild heet <Lopps Ate My Babies>. Om een invite te krijgen kan je een whisper sturen naar een van m'n chars, Kran of NDA.

Reden voor het opzetten van de guild is omdat de meeste guilds helaas een beetje dood gegaan zijn.
Huidige doel is iedereen naar lv50 krijgen. Daarna focussen we op endgame content zoals raids, dungeons, pvp etc. Ook zijn we veel bezig met housing.

(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32
Met de trial kun je niet whispen en ook niet bij een guild. Vorige maand in ieder geval niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Valandin schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Er zijn tegenwoordig ook gewoon free trials.
Ik ben vroeger van WoW naar GW gegaan en van GW naar WildStar, speel het sinds de release en vermaak me nog steeds enorm. Een van de betere MMO's. Gewoon proberen toch.. Is gratis om te proberen.
Wel pakt het spel pas echt op na level 25 en kan je met trials/guest passes maar tot 20.. Beetje jammer.

Anyways, ik heb sinds gister een guild geopend op Contagion, Exile kant.
De guild heet <Lopps Ate My Babies>. Om een invite te krijgen kan je een whisper sturen naar een van m'n chars, Kran of NDA.

Reden voor het opzetten van de guild is omdat de meeste guilds helaas een beetje dood gegaan zijn.
Huidige doel is iedereen naar lv50 krijgen. Daarna focussen we op endgame content zoals raids, dungeons, pvp etc. Ook zijn we veel bezig met housing.

(:
Ok bedankt.
Ik kijk ff hoe de trial verloopt of ik er mee verder ga :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:27
Valandin schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Wel pakt het spel pas echt op na level 25
Kan je dit meer toelichten?
Ik heb momenteel een trial account met een lvl 18 warrior, zojuist mijn eerste adventure gedaan.
Wat verandert er na level 25? Hebben ze mobs relatief meer health? Zijn ze gevaarlijker? Zijn de quests anders?

Als een WoW raider sinds Vanilla zie ik wel interessante aspecten in Wildstar.
Ik vind het wel jammer dat mijn PC aan de min specs zit en het draait niet echt vloeiend, terwijl voor de aankomende WoW expansion mijn PC nog een stap boven de min specs is. (Ja ik weet het, tijd voor een upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:49
Op level 20 begin je de eerste adventures te krijgen. Monsters worden wat 'slimmer' en gebruiken meer verschillende en sterkere skills. Als ik een group pull en niet op tijd ontwijk kan ik zo in 2-3sec van full hp naar 0 hp gedaalt zijn.

De quests in deze game zijn gewoon kut. Dat is alles wat daar over te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik moet zeggen ik ben al 2 dagen de trial aan het doen, maar ik word hier nog niet echt "warm" van.
Ik heb nog niet het gevoel dat ik moeite moet doen met de quests, maar goed met lvl 8 kan je er nog niet veel van zeggen ik hoop alleen dat het niet zo doorgaat.

De wereld en het verhaal vind ik wel weer mooi, en dat je lekker kunt rond springen als een "idioot" :P.
( als je zo kon springen in WoW en GW2...:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week of twee geleden had ik het spel opgegeven, vanaf vrijdag het nog één laatste kans gegeven, nu aan de Exile kant.

In vergelijking met de Dominion zones (1-25) vond ik die van de Exiles wel wat leuker (gekozen voor Algoroc), het flowed gewoon wat lekkerder. Maar..daar was dan ook alles mee gezegd..

Na mijn eerdere reactie nogmaals Stormtalon's Lair geprobeerd en deze keer ging het wel goed. Op de laatste boss bijna gewiped (3 DPS down) waarna ik als tank en de healer de hele boss hebben ge-two-manned. Dat duurde echt iets van 10 minuten voordat we die down hadden. Wel enorm gaaf dat we dat hadden gehaald. :D

Daarna nog eens Kel Voreth geprobeerd maar dat was één groot drama. Ik kon geen enkele aggro houden (terwijl ik 3 abilities in mijn rotation heb zitten met +125-150% threat) waarna we keer op keer wipde op trash.

En dat was het wel een beetje voor mij. Later hoorde ik dat het te maken heeft met het feit dat Stalker's pas op latere levels betere amps krijgen om meer threat te houden. Sorry hoor..maar ik moet toch gewoon als tank spec low-level dungeons kunnen doen? Wat is dat nu voor onzin.

Opgeteld met het feit dat de server waarop ik zit (Lightspire) compleet dood is, het questen me niet echt aan staat (a la WoW Vanilla, wat dus -slecht- is) en Carbine al een week niks van zich laat horen met betrekking tot de abominabele server situatie (the devs are listening...alleen maar aan het listening zeker, niks zeggen?) heb ik meteen de knoop doorgehakt om mijn sub stop te zetten. Jammer, de wereld, lore en housing zijn echt fantastisch maar qua mechanics is het absolute buggy bagger.

Aan de forums en Reddit te zien zie ik de toekomst van Wildstar somber in als men niet meteen iets gaat doen aan de hete hangijzers. Anders is het F2P voor het einde van het jaar (misschien nog wel sneller dan ESO) en misschien zelfs wel closure (NCSoft heeft daar wel een handje van) want de populatie is nu wel -heel erg laag. Niet alleen maar op Lightspire maar vrijwel alle EU servers afgezien van Eko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Daarna nog eens Kel Voreth geprobeerd maar dat was één groot drama. Ik kon geen enkele aggro houden (terwijl ik 3 abilities in mijn rotation heb zitten met +125-150% threat) waarna we keer op keer wipde op trash.
Aggro management is ook een grote verantwoordelijkheid van de dps roles.
Je merkt zo wie er van WoW komt: gevecht begint en ze bespringen meteen de mobs zonder de tank een kans te geven om aggro op te bouwen. Ze gaan er immers van uit dat de tank de aggro wel zal terugnemen met een enkele druk op de knop, terwijl die knop niet bestaat in Wildstar.
Daarom: Vraag de dps roles om enkele seconden te wachten met aan te vallen, zodat jij eerst aggro kan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Aggro management is ook een grote verantwoordelijkheid van de dps roles.
Je merkt zo wie er van WoW komt: gevecht begint en ze bespringen meteen de mobs zonder de tank een kans te geven om aggro op te bouwen. Ze gaan er immers van uit dat de tank de aggro wel zal terugnemen met een enkele druk op de knop, terwijl die knop niet bestaat in Wildstar.
Daarom: Vraag de dps roles om enkele seconden te wachten met aan te vallen, zodat jij eerst aggro kan opbouwen.
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar ik heb niet echt de behoefte om Wildstar 'hardcore' te spelen waardoor ik meestal overgeleverd ben aan PUG's aangezien ik meestal kleine guilds join (vind ik leuker dan de anonieme mega guilds). Voor mensen die dus niet al te veel tijd hebben is Wildstar daarom dus meteen ongeschikt waarmee je meteen 3/4 van de online community aan de kant zet.

Carbine wil Wildstar moeilijk maken, en dat vind ik prima...maar het moet wel langzaam opbouwen. De eerste dungeons dienen om mensen kennis te laten maken met het spel. Misschien heeft WoW wel de moeilijkheid in MMO's 'gekilled', maar dat is nu eenmaal de realiteit. Een realiteit waarin Carbine zo te zien niet leeft waardoor je dus dit soort situaties krijgt: Mensen die in 2004 nog op de basisschool zaten krijgen en gewend zijn aan 'easy' WoW krijg je nu dus in PUG's in een MMO met mechanics die gelijk zijn aan 'hard' WoW a la 2004.

Dat is waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom je een enorme afhaak ziet in spelers. Ik snap de mechanics redelijk (ook al zijn ze buggy as heck maar okee) maar als andere spelers dat niet doen (waar ik dus genoodzaakt ben om mee te spelen, anders zie ik gewoon 50% van de content niet) waardoor 1 speler ervoor kan zorgen dat iedereen wiped....dat noem ik nu niet echt 'entertainment in mijn vrije tijd'. 8)7

Ik ben absoluut geen fan van WoW in het nieuwe tijdperk (het is wel -erg makkelijk- nu) maar je moet Blizzard toegeven dat het in ieder geval zijn best doet om zoveel mogelijk spelers alle (of in ieder geval, het merendeel) content te laten zien. Met Carbine en Wildstar...absoluut niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Mochten er mensen spelen op Hazak (dominion) en ze hebben gold nodig.

ik wil proberen om 1 miljoen Galactium chunks te sparen. iedereen die op deze servers speelt mag mijn character Dirtytailz galactium chunks sturen voor 18.5 silver per chunk c.o.d.

Gr.

Fighter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik ben absoluut geen fan van WoW in het nieuwe tijdperk (het is wel -erg makkelijk- nu) maar je moet Blizzard toegeven dat het in ieder geval zijn best doet om zoveel mogelijk spelers alle (of in ieder geval, het merendeel) content te laten zien. Met Carbine en Wildstar...absoluut niet
Dungeons in WoW zijn gedegradeerd tot grind sessies. WoW heeft de MMO speler verziekt over de jaren, niemand wil meer even de tijd nemen om na te denken en een strategie te bepalen. Zo hardcore is het echt niet, je moet alleen met de juiste spelers spelen. Het type dat nog een beetje nadenkt tijdens het spelen. WoW is tegenwoordig niks anders dan een random Koreaanse grind MMO in een mooi jasje.

De server situatie zal vast en zeker opgelost worden. Vergeet ook niet dat het nu vakantie is in zo'n beetje heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
dio22 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Dungeons in WoW zijn gedegradeerd tot grind sessies. WoW heeft de MMO speler verziekt over de jaren, niemand wil meer even de tijd nemen om na te denken en een strategie te bepalen. Zo hardcore is het echt niet, je moet alleen met de juiste spelers spelen. Het type dat nog een beetje nadenkt tijdens het spelen. WoW is tegenwoordig niks anders dan een random Koreaanse grind MMO in een mooi jasje.

De server situatie zal vast en zeker opgelost worden. Vergeet ook niet dat het nu vakantie is in zo'n beetje heel Europa.
Wel een goed punt. Zeker in MoP werd er in geen enkele dungeon wat gezegd. Pullen killen pullen killen etc etc. Kwam eigenlijk geen strategie bij kijken.
Maar daar gaat het in WoW ook al lang niet meer om. Ilvl en epics enige wat telt. Als je alleen al kijkt in LFR waarbij je met 25 man in een raid voor 15 man rondloopt en 75% gewoon niet weet wat ze moeten doen of gewoon in de 'shit' blijven staan .. eigenlijk gewoon erg zielig.

Zelf helaas te weinig tijd voor een MMO maar vond Wildstar wel erg leuk. Oke het questen is echt enorm saai (humor is wel leuk trouwens) maar de 1e dungeon voelde tenminste niet aan als hersenloos op wat knoppen rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Als je zo'n beeld van WoW hebt, dan speel je overduidelijk niet met de juiste mensen, of niet de juiste content voor jouw niveau. Het goede aan WoW is juist dat er voor ieder type speler content is, of je nu van alts houd en dus 25 lvl 90's hebt, je enkel pet battles echt leuk vind, je PVP leuk vind, je graag hardcore wil spelen, een achievement whore bent of alleen voor het verhaal speelt voor iedereen is er genoeg te doen als je maar met de juiste mensen speelt, juist deze diversiteit aan content houdt onze groep die voor een aanzienlijk deel uit vanilla/TBC veteranen bestaat uitstekend bij elkaar.

De huidige Heroic raids, challenge modes, proving grounds endless e.d. zijn allemaal een stuk lastiger dan dan content in vanilla/tbc/Wrath/Cata was, met als enige uitzondering in mijn optiek dat 5 mans normals/ in WoW echt te makkelijk geworden zijn (die waren in TBC/Cata een stuk lastiger, hoewel cata alleen de eerste maand ofzo), maar dat is maar een fractie van de content en totaal niet belangrijk voor end-game progressie. Dit gaat trouwens in WoD wel veranderen aangezien daar normal 5 mans (LFD Pugs) > LFR het progressie pad gaat worden voor de meer casual spelers die de lore willen zien, en Normal 5 man (LFD pugs) > Heroic 5 man (voor zover ik weet niet standaard via LFD te doen), Normal Raids > Heroic Raids > Mythic Raids voor de end game spelers.

Als je dan toch het voorbeeld van een "Koreaanse grind mmo" wil aanhalen dan heeft Wildstar imho een beter voorbeeld. Zat van de week met een oud WoW guildie op TS die zich aan het attunen is voor de 40 man raid in Wildstar, hij en zijn guild moeten schijnbaar 12000 drops uit 5 mans verzamelen om 40 man te attunen voor toegang tot de 40 man raid, en dan zijn de reserves en eventuele nieuwe recruits om mensen die stoppen te vervangen nog niet eens meegerekend. Hij gaf aan dat dit zo'n 600 dungeon runs zijn om 40 man te attunen, over grinden gesproken....

Ik denk verder dat je Wildstar en WoW eigenlijk lastig direct kan vergelijken, Wildstar heeft zich eigenlijk altijd geprofileerd als de MMO voor de 5% spelers die echt hardcore willen spelen en veel minder voor casual spelers, terwijl WoW juist een MMO is die voor ieder type speler content heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 04-08-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
Sorry ik wilde niet in een Wildstar vs WoW discussie terecht komen, ik wilde alleen aangeven dat je in Wildstar regelmatig (ex) WoW spelers tegen komt die ergens in Cataclysm of later zijn gaan spelen. Die hebben nooit meegemaakt dat je cc moest gebruiken op trash packs, je aggro in de gaten moest houden zelfs met taunt, oftewel in Wildstar moet je nadenken i.p.v. 3 minuten je rotatie spammen vanaf de eerste seconde. Dat soort types verpesten dungeons in Wildstar, maar dat komt op lange termijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
dio22 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:44:
Sorry ik wilde niet in een Wildstar vs WoW discussie terecht komen, ik wilde alleen aangeven dat je in Wildstar regelmatig (ex) WoW spelers tegen komt die ergens in Cataclysm of later zijn gaan spelen. Die hebben nooit meegemaakt dat je cc moest gebruiken op trash packs, je aggro in de gaten moest houden zelfs met taunt, oftewel in Wildstar moet je nadenken i.p.v. 3 minuten je rotatie spammen vanaf de eerste seconde. Dat soort types verpesten dungeons in Wildstar, maar dat komt op lange termijn wel goed.
oh wat heb ik die dagen gemist dat je een mage en rogue nodig had in een 5 man dungeon en dan tegelijk Sap / sheep uitvoeren omdat je anders kontschop kreeg!

gelukkig heb ik nu wildstar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:27
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar ik heb niet echt de behoefte om Wildstar 'hardcore' te spelen waardoor ik meestal overgeleverd ben aan PUG's aangezien ik meestal kleine guilds join (vind ik leuker dan de anonieme mega guilds). Voor mensen die dus niet al te veel tijd hebben is Wildstar daarom dus meteen ongeschikt waarmee je meteen 3/4 van de online community aan de kant zet.

Carbine wil Wildstar moeilijk maken, en dat vind ik prima...maar het moet wel langzaam opbouwen. De eerste dungeons dienen om mensen kennis te laten maken met het spel. Misschien heeft WoW wel de moeilijkheid in MMO's 'gekilled', maar dat is nu eenmaal de realiteit. Een realiteit waarin Carbine zo te zien niet leeft waardoor je dus dit soort situaties krijgt: Mensen die in 2004 nog op de basisschool zaten krijgen en gewend zijn aan 'easy' WoW krijg je nu dus in PUG's in een MMO met mechanics die gelijk zijn aan 'hard' WoW a la 2004.

Dat is waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom je een enorme afhaak ziet in spelers. Ik snap de mechanics redelijk (ook al zijn ze buggy as heck maar okee) maar als andere spelers dat niet doen (waar ik dus genoodzaakt ben om mee te spelen, anders zie ik gewoon 50% van de content niet) waardoor 1 speler ervoor kan zorgen dat iedereen wiped....dat noem ik nu niet echt 'entertainment in mijn vrije tijd'. 8)7

Enorm afhaak is op zich niet een probleem, het is zelfs te verwachten. De hype van een nieuw spel, mensen proberen het uit en de meesten zullen na verloop van tijd het weer naast zich leggen. En om de launch vloeiend te laten verlopen hebben ze al die servers nodig.
Carbine moet nu onder andere de server populaties goed in de gaten houden en de servers speelbaar houden (bijvoorbeeld samenvoegen, of meer cross-realm mogelijkheden)

De moeilijkheidsgraad lijkt hoger te liggen en voor de spelers die daar niets van moeten hebben zullen ook behoren tot de groep die afhaakt. Het zal wat tijd kosten maar na verloop van tijd houd je voornamelijk de spelers over die wel degelijk geinteresseerd is in het spel en bereid is om leren beter erin te worden. Het doen van dungeons zal met de tijd makkelijker worden.

Wildstar lijkt inderdaad niet de moeite te doen om iedereen alle content en lore te ervaren. Moet dat dan?
WoW deed dat niet, en inderdaad niet alle raiders hebben interesse in de lore en niet alle lore fans hadden de mogelijkheid om alle raid content te zien en ervaren. Dat is later pas veranderd waarmee onder andere WoW als easy-mode werd ervaren..
Op dit moment is dat voor Wildstar geen probleem, het is een compleet nieuwe spel met een nieuw verhaal en karakters. Wat voor Wildstar nu belangrijk is is het bewijzen dat zij voor iedere type speler iets wils hebben.

Als de chaotische beginfase je niet bevalt, maar de game opzich wel, dan is het wellicht het beste om af te wachten en het later opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:00
[...]

Je doet dit overkomen alsof dit een bewuste keuze van Blizzard is geweest. Ik ben meer van mening dat Blizzard uiteindelijk ook wel moest. Denk bijvoorbeeld aan de occulus heroic dungeon in het in begin, geen kip die zich daar de moeite voor nam want waarom wipen als de ene andere dungeon in een kortere tijd kunt doen zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
Sorry dat ik hier even de thread kom hijacken zonder aankondiging, maar op welke realm spelen de tweakers? Net het spel gekocht en wil meteen beginnen maar dan liever op een server waar ik meteen wat vrienden kan maken natuurlijk! :)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Met dungeons lukt het 3 van de 4 keer gewoon niet om deze fatsoenlijk af te maken in een PuG. Spelers die afhaken omdat een silver of gold er niet meer in zit, of mensen die gewoonweg te casual zijn en daarmee hun vaardigheden in het spelen van WS nog niet verfijnd hebben.
Die laatste groep mensen haakt snel af als ze merken dat ze de meeste dungeons in een PuG al niet eens voor elkaar krijgen. Dan heb je nog de VELE bugs, een hoop kleine maar toch ook aardig wat bugs die een class gewoon breken, dat zorgt ervoor dat het niet allemaal makkelijk gaat.

PvP wat enorm op zijn gat ligt door een slecht design. Warplots waar ik een jaar geleden enorm door gehyped ben maar tot op heden nog geen enkele heb mogen ervaren. (ondanks het aandringen van de community in de beta dat warplots in zijn huidige vorm niets zou worden) PvP komt grotendeels neer op wie heeft de beste compositie, en niet zozeer op skill.

Als je met "The devs are listening" op te proppen komt moet je snel handelen. Communiceren, fixes doorvoeren, maar ook zaken die van belang zijn voor de speler. Neem nu de servers, alleen Hazak is medium op EU prime en Asendancy geloof ik ook, de rest zijn complete ghost towns geworden. Dat is nu al ruim 3 weken zo. Servers migreren direct! Natuurlijk niet, ze kiezen ervoor om nog even te wachten zodat spelers die servers transfers betalen. Leuk voor de portemonnee, minder voor je playerbase.

Je raad het al, ik heb mijn sub stopgezet. Mijn guild was tot een maand geleden iedere avond gevuld met 30 man online en nu ben ik vaak de enige online. Ik merk het ingame, forums, reddit, WS is sneller aan het doodgaan dat SWOTR + ESO bij elkaar and i don't like it all :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik snap het niet goed. Ik ben gisteren beginnen spelen op de Havok pvp realm en ik vind het spel tot dusver fantastisch. Ik ben nu level 9 ofzo en ik heb al een paar serieuze fights gehad met 'elites' die ik met heel veel moeite heb kunnen soloen.

Mensen waren steeds aan het klagen dat WoW te makkelijk was en het terug moest naar Vanilla, dan komt er eens een leuke MMO met humor, vlotte gameplay en leuke graphics die exact dergelijke moeilijkheidsgraad brengt, is het 'te moeilijk'. People are idiots en zo zie je maar dat het nooit goed is. Er zijn altijd wel mensen die klagen.

Tot dusver vind ik het alleszins fantastisch en als er mensen in guilds op havok pvp zitten, geef gerust een seintje. Men ingame char noemt 'Khiona'.
Ben trouwens enorm benieuwd naar het housing concept maar hier moet ik nog een 5-tal leveltjes voor wachten niet?

[ Voor 7% gewijzigd door JacobsT op 05-08-2014 13:07 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:06:
Ik snap het niet goed. Ik ben gisteren beginnen spelen op de Havok pvp realm en ik vind het spel tot dusver fantastisch. Ik ben nu level 9 ofzo en ik heb al een paar serieuze fights gehad met 'elites' die ik met heel veel moeite heb kunnen soloen.

Mensen waren steeds aan het klagen dat WoW te makkelijk was en het terug moest naar Vanilla, dan komt er eens een leuke MMO met humor, vlotte gameplay en leuke graphics die exact dergelijke moeilijkheidsgraad brengt, is het 'te moeilijk'. People are idiots en zo zie je maar dat het nooit goed is. Er zijn altijd wel mensen die klagen.

Tot dusver vind ik het alleszins fantastisch en als er mensen in guilds op havok pvp zitten, geef gerust een seintje. Men ingame char noemt 'Khiona'.
Ben trouwens enorm benieuwd naar het housing concept maar hier moet ik nog een 5-tal leveltjes voor wachten niet?
Ik denk niet dat je echt kunt zeggen dat andere mensen maar 'aan het klagen zijn' als je zelf pas Level 9 bent...Tot level 15 vond ik de game ook fantastisch. Level 15-20 al een stuk minder, bij Level 25 was ik half dood van de boredom en de wonky mechanics in group dungeons.

Las trouwens daarnet iets van iemand op het Forum dat een Duitse Customer Support employee had gezegd dat er op korte termijn nog geen server merges gaan plaatsvinden. Neem het met een korreltje zout (het is het Wildstar General Discussion Forum AKA cesspit en een hoop geschreeuw) en trek je eigen conclusies zou ik zeggen. De server waarop ik zit heeft inmiddels minder dan 100 personen online op peak-time. Ja, het -is- zo erg. Ik betaal geen monthly sub om een singleplayer game te spelen. Maarja, na morgen is de sub toch op. ^^ Als de game nog leeft over 6 maanden en alles wat is gladgestroken probeer ik het nog maar weer eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:00:
[...]
Ik denk niet dat je echt kunt zeggen dat andere mensen maar 'aan het klagen zijn' als je zelf pas Level 9 bent...Tot level 15 vond ik de game ook fantastisch. Level 15-20 al een stuk minder, bij Level 25 was ik half dood van de boredom en de wonky mechanics in group dungeons.
8)7 De dungeons zijn net de meest fanstastische feature. Misschien ben je gewoon slecht ;)
De server waarop ik zit heeft inmiddels minder dan 100 personen online op peak-time.
Hoe kom je aan die cijfers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Mja, ik begin ook steeds meer negatieve reacties te lezen. Zit nu inmiddels op level 27 en tot level 50 zie ik nog geen grote problemen, vermaak me nu nog prima. Voordeel wat we wel hebben is dat wij op Hazak zijn gestart en dat is nou schijnbaar net nog de meest bevolkte EU server die er is. Maar om nou te zeggen dat het echt DRUK is in de wereld.. mwoah. Thayd is wel redelijk vol rondom de bank en de AH en je ziet wel met regelmaat andere players in je gebied, maar dat is het wel zo'n beetje.

Hopelijk dat Carbine in de komende 1 a 2 maanden nog wat werk verricht en de bugs eruit sloopt zodat er in ieder geval nog een redelijke community overblijft. Rest zien we dan wel weer..

Overigens is tanken op low lvl met een stalker ook gewoon lastiger. Je hebt nog niet de mogelijkheid om nano field te spammen en jezelf te healen, en threat generaten is zowieso gewoon moeilijker dan in bijv. WoW. Hoewel ik in mijn tank stance toch niet echt snel veel threat verlies... maar dat kan ook aan mijn DPS'ers liggen? xD

[ Voor 19% gewijzigd door Baroshir op 05-08-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:04:
[...]

8)7 De dungeons zijn net de meest fanstastische feature. Misschien ben je gewoon slecht ;)

[...]

Hoe kom je aan die cijfers :?
Nogal een boute uitspraak.

En je kan /who doen. Als je dan minder dan 100 resultaten terug krijgt dan weet je al genoeg.
Baroshir schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:07:
Mja, ik begin ook steeds meer negatieve reacties te lezen. Zit nu inmiddels op level 27 en tot level 50 zie ik nog geen grote problemen, vermaak me nu nog prima. Voordeel wat we wel hebben is dat wij op Hazak zijn gestart en dat is nou schijnbaar net nog de meest bevolkte EU server die er is. Maar om nou te zeggen dat het echt DRUK is in de wereld.. mwoah. Thayd is wel redelijk vol rondom de bank en de AH en je ziet wel met regelmaat andere players in je gebied, maar dat is het wel zo'n beetje.

Hopelijk dat Carbine in de komende 1 a 2 maanden nog wat werk verricht en de bugs eruit sloopt zodat er in ieder geval nog een redelijke community overblijft. Rest zien we dan wel weer..

Overigens is tanken op low lvl met een stalker ook gewoon lastiger. Je hebt nog niet de mogelijkheid om nano field te spammen en jezelf te healen, en threat generaten is zowieso gewoon moeilijker dan in bijv. WoW. Hoewel ik in mijn tank stance toch niet echt snel veel threat verlies... maar dat kan ook aan mijn DPS'ers liggen? xD
Ligt waarschijnlijk aan de DPS'ers. Het waren allemaal randoms die al een nanoseconde gingen meppen nadat ik was begonnen. Dan krijg je inderdaad dezelfde problemen als bij WoW Vanilla/TBC: Je krijgt met geen mogelijkheid meer je aggro terug ook al gebruik je een rotatie uit verschillende guides. Vind ik prima...maar als de moeilijkheidsgraad al zo hoog ligt (ik kan het handelen, de randoms zo te zien dus niet) in de eerste dungeon dan weet je dat je problemen krijgt in de endgame waar je ook op randoms bent aangewezen (zat niet in een heavy dungeon/raid guild maar een kleine vriendenroep).

Op mijn server staan er letterlijk iets van 4 mensen bij het AH in Thayd, voor de rest nergens iemand. Zelfde aan de Dominion kant. =P Het is overigens Lightspire.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
vnvnd eindelijk eerste raid voor onze guild!
Ik probeer mij wat voor te bereiden, maar weinig te vinden qua tactics, zeker voor trash...
zijn hier mensen die al raiden en me eventueel op de goede weg kunnen helpen?

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:04:
[...]
En je kan /who doen. Als je dan minder dan 100 resultaten terug krijgt dan weet je al genoeg.
/who heeft nooit degelijk gewerkt ;)

Zelfs op Eko geeft het hier 10 resultaten terug, en dat is een high population server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
De nexus report PvP part 2 heeft me dan toch iets positiever gestemd over de toekomst van PvP. Ik vraag me wel af of het nu nog zin heeft aangezien de grote pvp guilds Wildstar al verlaten hebben.

Levelen op Hazak valt opzich best mee. In elke zone kom je toch wel 2 mensen tegen. Vaak zijn het dan wel spelers die op hetzelfde niveau levelen als jij dus kom je steeds dezelfde tegen, maar dat maakt imo niet veel uit voor het lege gevoel wat het zou brengen.

Daarnaast laat de TheZone addon zien we er allemaal in Thayd zit. Elke avond in de academy corner zijn dat er toch rond de 100 en ongv. 50 overdag. Op Contagion zit je ongv. op 4 mensen overdag en 15 in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
Wat een hoop onzin lees ik hier zeg. Reddit & forums moet je gewoon niet lezen, die zijn allebei toxic als wat. En wanneer de volgende MMo uitkomt gaan ze daar hun rotzooi verspreiden.

Daarnaast is iedereen al bijna level 50! Het spel is al 2 maanden uit verwacht je dat de starter area's vol zijn dan is er echt iets mis hoor.

Veel mensen proberen te attunen op dit moment en door die attunement zijn er weinig alts (want wie doet dit nou twee keer?!) ze zijn bezig om dit te veranderen en zodra dat zo is zullen er vast meer alts komen.

Als laatste wil ik nog even aangeven dat ze wel dom zij geweest wat betreft servers. Ze hadden meer servers moeten openen voor de headstart en net als in Amerika alleen Engelstalige servers. Zo zijn er 3 RP-PvE servers met 3 verschillende talen met een lage population, omdat daar weinig mensen spelen. Wanneer ze een taal hadden gebruikt was dit probleem allicht al verholpen. Ook zijn de hoofdsteden intanced waardoor niet iedereen in hetzelfde gebied zit.

Oja, nog even over de moeilijkheidsgraad, ja het spel kan soms lastig zijn. Als je geen zin hebt in een uitdaging raad ik je aan om Pokemon te gaan spelen met guide welke je stap voor stap de beste route uitstippelt.

/Nilem

[ Voor 5% gewijzigd door Nilem op 07-08-2014 08:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
Gisteren nog wat PvP gedaan in een lower level bracket. Wacht tijd gemiddeld ongeveer 40 seconden. Daarna gelijk een groep quest gedaan in de level zone, ook meer dan voldoende mensen online die interesse hadden. En dat in hoogseizoen van vakanties in Europa. Inderdaad wat minder troep lezen en gewoon voor jezelf bepalen of de game je aanstaat of niet. Er zit meer dan voldoende kwaliteit in dit spel om voor een langere periode voldoende mensen geïnteresseerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Nilem schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:28:
Wat een hoop onzin lees ik hier zeg. Reddit & forums moet je gewoon niet lezen, die zijn allebei toxic als wat. En wanneer de volgende MMo uitkomt gaan ze daar hun rotzooi verspreiden.

Daarnaast is iedereen al bijna level 50! Het spel is al 2 maanden uit verwacht je dat de starter area's vol zijn dan is er echt iets mis hoor.

Veel mensen proberen te attunen op dit moment en door die attunement zijn er weinig alts (want wie doet dit nou twee keer?!) ze zijn bezig om dit te veranderen en zodra dat zo is zullen er vast meer alts komen.

Als laatste wil ik nog even aangeven dat ze wel dom zij geweest wat betreft servers. Ze hadden meer servers moeten openen voor de headstart en net als in Amerika alleen Engelstalige servers. Zo zijn er 3 RP-PvE servers met 3 verschillende talen met een lage population, omdat daar weinig mensen spelen. Wanneer ze een taal hadden gebruikt was dit probleem allicht al verholpen. Ook zijn de hoofdsteden intanced waardoor niet iedereen in hetzelfde gebied zit.

Oja, nog even over de moeilijkheidsgraad, ja het spel kan soms lastig zijn. Als je geen zin hebt in een uitdaging raad ik je aan om Pokemon te gaan spelen met guide welke je stap voor stap de beste route uitstippelt.

/Nilem
M.b.t. Reddit en forums heb je zeker gelijk, hoop gezeik en iedereen steekt elkaar daar wel aan. Als de speelstijl je gewoon bevalt en je kan doen wat je wilt, waarom zou je dan weg gaan? Als je hele vriendengroep het na een maand al voor gezien houdt maar jij nog veel te zien hebt zoek je toch gewoon een nieuwe guild? Vaak zat moeten doen, hou je ook weer nieuwe vrienden aan over! Alts maken is met de huidige attunement misschien ook niet erg prettig, logisch gevolg dat je dan wat lege startgebieden hebt.

Wat betreft servers moet ik je toch ongelijk geven.. Met de launch hebben ze er extra servers bij gepompt om de queues te verminderen, dit is zo'n waanzinnig slecht idee dat ik me afvraag waarom ze hier van andere MMO's niks van hebben geleerd. Elke MMO raakt na de 1e maand zowieso een goed deel van zijn spelers kwijt waardoor queues gelijk al in het verleden liggen. Nu heb je mensen die gelijk zijn gemigreerd naar nieuwe servers -> die worden na een maand te leeg door alle quitters -> niks meer te beleven -> geen zin om overnieuw te beginnen -> dan maar stoppen. En de "volle" servers zijn dan ook leger dan ze hadden kunnen zijn.
In Europa zijn er nog steeds genoeg mensen die alleen in hun eigen taal willen/kunnen spelen dus kan Carbine (zeker op RP servers) het niet maken om alleen engelstalige servers te openen. Je ketst dan gelijk al een groot publiek af!

De game vind ik tot nu toe uitdagend genoeg, je kan niet zomaar zonder nadenken overal doorheen rennen maar het is zeg maar ook geen Dark Souls..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Want alle andere MMO's die nog volle start gebieden hebben? FFXIV, WoW, Rift, SWTOR, GW2. Maar goed, er zal wel iets mis zijn met al die spelers.

/Nilem
Ach.. dit soort opmerkingen, en dan noem jij Reddit een toxic community?

Grappig dat er over het algemeen goed te discussieren is, totdat dit soort mensen langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
Als je het stuk over attunements en alts leest snap je mijn reactie over de lege begin gebieden.

Mijn stuk over Pokemon was inderdaad niet handig, ik probeerde alleen aan te geven dat het spel moeilijk is, maar geen Dark Souls.

Jullie hebben gelijk over de servers trouwens, ik bedoelde 2 servers van elk soort. Servers als Zhur, Contagion en de drie RP-PvE servers drogen langzaam op. Mensen transferren van deze servers naar Hazak of Eko/Ascendancy. Door deze geldstroom zullen ze niet zo snel gaan mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Zojuist in een battleground gegaan
Health mijn stalker maar 96 HP ticks in stealth ( gebruik de stealth regen amp) ipv 175`
geen debuffs :(

gaat lekker zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dio22 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:27:
Gisteren nog wat PvP gedaan in een lower level bracket. Wacht tijd gemiddeld ongeveer 40 seconden. Daarna gelijk een groep quest gedaan in de level zone, ook meer dan voldoende mensen online die interesse hadden. En dat in hoogseizoen van vakanties in Europa. Inderdaad wat minder troep lezen en gewoon voor jezelf bepalen of de game je aanstaat of niet. Er zit meer dan voldoende kwaliteit in dit spel om voor een langere periode voldoende mensen geïnteresseerd te houden.
Group Finder is cross-server, dus dan heb je al meteen minder last van de low server population. Maar m.b.t. group quests en guilds zoeken kan je het echt wel vergeten op Lightspire bijvoorbeeld. Het spel is wat dat betreft dan gewoon Singleplayer en uiteindelijk kom je gewoon niet meer verder, behalve als je een server-transfer koopt. Dat is onacceptabel anno 2014 en Carbine laat al -weken- niks van zich horen m.b.t. dit probleem.

Zoals al eerder aangegeven door verschillende anderen, als mensen gewoon in hun eentje in een zone rondlopen dan is er geen sprake van 'wat minder troep lezen'. Zover ik heb gezien spreken de meeste mensen in dit topic (en ik ook) uit eigen ervaring en niet vanuit de 'General Forum' ervaring. Dat mensen aangeven dat veel van de klachten die inderdaad op het General Forum/Reddit staan kloppen mag dan opeens niet gezegd worden? Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik heb mijn sub vandaag stopgezet. Ben nu al een paar weken niet meer actief geweest in Wildstar. Om een alt te levelen zie ik ook niet zitten. Servers lopen leeg, of zijn het al en die 2 kippen en een paardenkop die je in de zone chat tegenkomt, doen niets.
Ik had goede hoop dat deze game zou knallen, maar zie het niet meer gebeuren. Thayd is een ghost town, ook tijdens prime time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben nu ook gestopt. Servers zijn idd leeg en er komt geen merge aan. Verder heb ik geen zin om 50 x War of the wilds te doen of malgrave trail om eindwlijk een purple item te krijgen. Duurt mij te lang en is te eentonig. Ik hoop dat dit over 2aanden verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32
Behoorlijk offtopic, als je enthousiast over deze game bent kun je er een eigen topic over starten, mocht je een kopie van je tekst die hier stond willen hebben dan kun je mij een PM sturen

[ Voor 118% gewijzigd door Chaoss op 08-08-2014 11:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Sorry, wat heeft dit met Wildstar te maken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
volgens mij is hij daar best wel duidelijk in imo.
Voor de mensen die Wildstar zat zijn probeer een keer gratis Rift.
Mijn sub loopt ook ergens deze maand af en verleng hem ook niet meer. NIet omdat ik de game niet leuk vind in tegen deel zelfs heb me echt super vermaakt.. zelfs met het questen wat eigenlijk gewoon straight forward is :) . Heb helaas niet de tijd om deze mmo vol te benutten dus besloten mij op wat andere games te richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Ja, dan kan hij dit in iedere topic gaan copy pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
Br3wmaster schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:38:
Mijn sub loopt ook ergens deze maand af en verleng hem ook niet meer. Niet omdat ik de game niet leuk vind in tegen deel zelfs heb me echt super vermaakt.. zelfs met het questen wat eigenlijk gewoon straight forward is :) . Heb helaas niet de tijd om deze mmo vol te benutten dus besloten mij op wat andere games te richten
Ik vind de quest ervaring en de hele reis naar het eindlevel ook erg leuk. De meeste quests zijn echt de standaard kill X maal Y creature voor Z item, en er zitten zelfs hele simpele quests bij waar je alleen maar met een paar items moet interacteren. Maar zelfs die laatste categorie quests hebben ze interactiever gemaakt door de (twitchy) mechanics geleend uit de console/platform wereld.

Wat me wel opvalt, en ik durf bijna zeker te zeggen dat dit het probleem is bij de meeste mensen die wildstar leeg vinden: In bijvoorbeeld WoW zijn player names fel groen en super groot. In wildstar zijn ze donker blauw wat vaak wegvalt tegenover de omgeving. Ik speel dit spel samen met m'n vriendin, en als we samen spelen hebben we altijd moeite om elkaar te vinden doordat je geen herkenningspunt hebt. (Mijn vriendin speelt een chua, die zijn te klein om echt te zien lopen :X )

Ik speel ook op 'low' servers, maar zie toch echt genoeg mensen lopen tijdens het questen, en zoals iemand anders eerder al zei: het is zomervakantie in grote delen van de wereld en dan zijn er sowieso veel minder mensen aan het gamen.

Daarnaast denk ik dat je zonder echte cijfers van carbine, nooit kan zeggen dat de servers 'te' leeg zijn.. ingame tools zoals /who hebben voor zover ik weet in geen ene game goed gewerkt (in WoW was het limit op iets van 49?). Dat zoiets in wildstar zegt dat er maar 10 mensen zijn, kan ook gewoon slechte implementatie betekenen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Br3wmaster schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:38:
volgens mij is hij daar best wel duidelijk in imo.

[...]

Mijn sub loopt ook ergens deze maand af en verleng hem ook niet meer. NIet omdat ik de game niet leuk vind in tegen deel zelfs heb me echt super vermaakt.. zelfs met het questen wat eigenlijk gewoon straight forward is :) . Heb helaas niet de tijd om deze mmo vol te benutten dus besloten mij op wat andere games te richten
Volgens mij snij je hier precies het punt aan waarom elke game tegenwoordig niet heel erg goed loopt! Mensen hebben steeds meer te doen, dus alleen de doelgroep die dei hard is zal de game blijven spelen maar zeker niet het grote publiek.

Maar goed, dit is mijn idee erover en gaat zeker op voor mij. Half jaar spelen en ik leg het aan de kant voor een andere game. Niet omdat het niet leuk is, maar gewoon tijd voor wat anders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ixtli schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:05:
Ja, dan kan hij dit in iedere topic gaan copy pasten
Klopt maar dat was je vraag niet toch :9
Zantiath schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:34:
[...]

Volgens mij snij je hier precies het punt aan waarom elke game tegenwoordig niet heel erg goed loopt! Mensen hebben steeds meer te doen, dus alleen de doelgroep die dei hard is zal de game blijven spelen maar zeker niet het grote publiek.

Maar goed, dit is mijn idee erover en gaat zeker op voor mij. Half jaar spelen en ik leg het aan de kant voor een andere game. Niet omdat het niet leuk is, maar gewoon tijd voor wat anders weer.
Voor mij geld dat punt zeker. Ik heb nu een drukke baan, vrouw en kind dus er is gewoon niet meer zoveel tijd om elke avond achter die pc te hangen en te gamen. Vind ik trouwens ook helemaal niet erg.
Ik heb me altijd prima vermaakt toen ik er tijd voor had en ik kan me nog steeds goed vermaken met games en soms verlies ik de tijd ook nog compleet uit het oog maar dan word ik er wel aan herinnerd door vrouw/kind :+ .

En ik denk zelf dat dit voor een veel grotere groep zo is. We worden allemaal ouder en de meeste van ons krijgen andere prio's.

Daarnaast denk ik ook (neem ik WoW even als voorbeeld) dat veel mensen al behoorlijk wat energie en tijd in WoW hebben gestoken en dit niet zomaar aan de kant willen leggen. Veel mensen stoppen met WoW en proberen een nieuwe MMO om vervolgens toch weer terug te keren of omdat guildies dat doen of omdat ze content missen (WoW bestaat immers al bijna 10 jaar) of gewoon geen feeling hebben met de nieuwe Chars.

Bovenstaande betekend natuurlijk niet dat dit voor iederen geld maar als ik om mij heen kijk zie ik toch veel mensen weer terug keren naar WoW omdat ze daar al zo'n historie hebben opgebouwd dat ze het niet zien zitten dit nog een keer te doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Br3wmaster op 08-08-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Vraagje, vaak gezocht in dit topic maar wat is een redelijke drukke server waar een nl-talig Dominion guild zit? Heb deze game cadeau gekregen met 60 dagen gametime dus ... gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wut? Hoezo hebben mensen steeds meer doen? En hoezo hebben ze meer te doen dan 10 jaar geleden? Dat is echt onzin. Gamen wordt nog altijd steeds populairder en zal denk ik de komende tijd ook populairder blijven worden hoor.

WS kan een mooie hardcore MMO worden/blijven als ze zich niet op mainstream groep blijven richten. Game is erg, erg pittig. Ik ben afgehaakt vanwege de doodsaaie missies. Mocht er een MMO uitkomen dat het battlesystem heeft van WS, maar quests weet te genereren die keer op keer een avontuur zijn, ben ik verkocht. Het is nu, zoals in teveel MMO's, een riedeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nou we zijn begonnen en in het bezit van een trotse lvl 9 warrior. _/-\o_

Moet nog het een en ander ontdekken want quests genoeg en nog geen tijd gehad om naar craften te kijken.

Helaas valt het me wel op dat ik tot nu toe eigenlijk niemand tegenkom in de startersgebieden. Speel op EKO maar tot nu toe (in 3 x 2 uur 's avonds] pas twee andere zien spelen.

Of ga je pas mensen ontmoeten boven een bepaald level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Maduth schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:21:

Moet nog het een en ander ontdekken want quests genoeg en nog geen tijd gehad om naar craften te kijken.

Helaas valt het me wel op dat ik tot nu toe eigenlijk niemand tegenkom in de startersgebieden. Speel op EKO maar tot nu toe (in 3 x 2 uur 's avonds] pas twee andere zien spelen.

Wildstar was zo goed bezig, de fout die ze hebben gemaakt is een klassieke uit de boekjes als je het mij vraagt.

Starten, geen rekening gehouden met de ongekende populariteit (wat mij raar lijkt want je weet van te vorden de pre-order getallen dan heb je nog een grove schatting want de normale aanschaf gaat doen. Zijn genoeg knappe koppen voor om een reële verwachting te kunnen maken) en kwam dus voor mijn gevoel zogenaamd uit de lucht vallen. Gevolg:

"owww wat het is druk, niemand kan inloggen, we krijgen klachten binnen, dit kunnen we niet hebben!! Wat moeten we doen?? Laten we er heel veel servers bij maken dan komt het vast wel goed!"

Resultaat, na een paar dagen / weken strijkt de populatie zichzelf automatisch glad en had je met de basis servers ook prima uit de voeten gekunt. Nu word er altijd gehandeld uit paniek. Servers lopen leeg, mensen die blijven plakken zitten in een spookserver en moeten dan ook nog eens (relatief) veel geld neer leggen voor een transfer.

Eeuwig zonde, geen enkele release heeft dit de laatste tijd goed gedaan in mijn ogen en gaan hier al structureel steeds de fout mee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
Gister voor de allereerste keer een dungeon in Wildstar gedaan... en ook nog eens voor mij de allereerste keer tanken in een mmo..

3 woorden.. 'Wat een hel!'

Tijdens het questen merk je soms al dat mobs moeilijker zijn en meer mechanics hebben dan in andere mmo's. Maar die bosses in dungeons! ongeveer 3-4 verschillende mechanics die je vooraf moet weten/in moet schatten en als je 1x een interupt 'vergeet', dan kan het zo maar over zijn.

Ik zat dus in een party waar iedereen nieuw was voor de dungeon, en dus niemand wist hoe alles werkte. We deden de ruins of kel'voreth (spelling?). Bij elke nieuwe mechanic die we tegenkwamen bij een boss: BAM groep dood.. Op een gegeven moment kwamen we bij, ben de exacte naam even kwijt, een soort van dark witches ofso (?) Waarvan we de eerste spell die ze deed interupten, en de volgende ook. Alle spells in een korte tijd daarna konden we niet meer interupten en zorgde voor een group wipe in één (lees: !1!111oen1!) aoe spell van die mob.

Binnenkort stormtalon maar een keer proberen, kijken of die 'makkelijker' is, anders kan ik niet wachten tot het raiden. Want het was moeilijk, maar echt zooo vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Maduth schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:21:

Om even je vraag te beantwoorden: het valt al mee dat je anderen tegen komt in de startgebieden, ik hoor eigenlijk vaker van mensen dat ze op sommige servers juist niemand zien. Zodra je in Thayd of Illian komt (de main cities van beide kanten) dan zal je pas meer mensen tegen komen, want hier komt alles zo'n beetje bij elkaar.

Maar in ieder geval: Welcome to Wildstar CUPCAKE! ;)

M.b.t. servers heb ik eerder al eens iets geroepen, ja het was beter geweest als ze niet een hoop servers extra hadden geopend, maarja dit hebben ze nou eenmaal wel gedaan. Hiermee wilden ze waarschijnlijk slechte publiciteit aan het begin voorkomen en het moment van geklaag wat naar achteren doorschuiven. Dat moment komt nu dus met een hoop mensen die aangeven dat hun servers leeglopen. Nou moeten ze dit alleen ook weer gaan oplossen.. en eigenlijk wel z.s.m.

Wel goed teken: inmiddels is er een guild (Enigma) in geslaagd om de 40 man raid succesvol af te ronden. De laatste boss hebben ze 41 avonden pogingen op gedaan en nu is ie om! Lastigste was voornamelijk het met 40 man online zijn, ze raakten continu spelers kwijt en moesten weer nieuwe mensen attunen en alles uitleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

AerosPhere schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:58:
Gister voor de allereerste keer een dungeon in Wildstar gedaan... en ook nog eens voor mij de allereerste keer tanken in een mmo..

3 woorden.. 'Wat een hel!'

Tijdens het questen merk je soms al dat mobs moeilijker zijn en meer mechanics hebben dan in andere mmo's. Maar die bosses in dungeons! ongeveer 3-4 verschillende mechanics die je vooraf moet weten/in moet schatten en als je 1x een interupt 'vergeet', dan kan het zo maar over zijn.
Shidt :+

Wil ook voor het eest in mijn MMO loopbaan gaan tanken maar wordt nu wel angstig :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Maduth op 12-08-2014 10:29 . Reden: spelvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Gisteren even niet aan het opletten en weer de hele raid gewiped :+ , zorgde wel voor een leuk filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9mdU9Dj40zs]

[ Voor 13% gewijzigd door beve op 12-08-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Baroshir schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:10:
[...]

Wel goed teken: inmiddels is er een guild (Enigma) in geslaagd om de 40 man raid succesvol af te ronden. De laatste boss hebben ze 41 avonden pogingen op gedaan en nu is ie om! Lastigste was voornamelijk het met 40 man online zijn, ze raakten continu spelers kwijt en moesten weer nieuwe mensen attunen en alles uitleggen..
Ze hebben toch enkel de eerste boss neer op 40 man, of heb ik het nieuws verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

beve schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
Gisteren even niet aan het opletten en weer de hele raid gewiped :+ , zorgde wel voor een leuk filmpje:
[video]
Hahahahahahaha geniaal, moet je ff op Reddit submitten :)
Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste

Let op:
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic

Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios