Heb het spel in de beta gespeeld maar (nog) niet aangeschaft, maar wat antwoorden:
razoon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:09:
Hoe ziet het er grafisch uit? Wat ik op Youtube zie is tamelijk cartoonesk. Wat ik op zich niet erg vind. Als het maar mooi gedetailleerd en kleurrijk is. Hoe zijn de details? Hoe ziet de omgeving eruit?
Ik vond het spel behoorlijk gedetailleerd en erg netjes 'afgewerkt'. De textures zien er echt behoorlijk goed uit; wel getekende stijl, maar veel aandacht aan besteed. De omgevingen zijn goed gevuld, soms tegen het drukke aan. Alles is ook heel erg kleurrijk.
Bij Lineage had je soms kale, niet ingevulde vlakken ofzo, zonder bomen en ander groen.
Hoe is het hier ingevuld? Is er veel variatie?
De landschappen zijn redelijk gevarieerd. Ik ben tot level 50 gekomen en heb bossen, grasvlaktes, sneeuwlandschappen, grote alien fabrieken en nog veel meer langs zien komen. Sommige landschappen vond ik echt heel mooi om te zien (bio domes in Farside bijvoorbeeld). Check de screens van de zones zou ik zeggen.
Is het 1 groot land of zitten er instances in?
Er zijn verschillende zones; 4 unieke starter zones (2 rassen per zone), 2 factie zones (dominion en exile) en de rest van de zones is gedeeld. Er zijn instances in de meeste zones; shiphands (single- / multi-player instanced quest), adventures (multi-player quest met meerdere paden) en dungeons (4 in totaal, 5 player).
Waar staan de servers? In Europe of US? Praat iedereen wel engels in de chat of zie je andere talen voorbij komen?
Servers staan in de US (Texas geloof ik) en in de EU (Duitsland geloof ik). Je kunt kiezen, maar ik zou dus de EU servers kiezen. Er zijn Engels-, Frans- en Duits-talige servers volgens mij. Of mensen zich daar nu aan houden weet ik dus niet.
Kun je de functietoetsen gebruiken? Kun je alle toetsen mappen?
Zijn er addons voor het spel?
Volgens mij kun je redelijk goed keys mappen inmiddels, inclusief de meeste modifiers. Wel is shift standaard sprint, maar ik geloof dat je het aan kunt passen tegenwoordig. Addons worden volledig ondersteunt en worden gemaakt in LUA. In feite is de hele standaard UI opgebouwd uit LUA addons die je dus zelf kunt vervangen als je dat wilt.