Hmm van het weekend een uur of 8 Wildstar gespeeld en moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb.
Opzich vermaak ik me meer met Wildstar dan ik deed met ESO tijdens de Beta (Had aardig wat last van bugs in ESO in de 2 beta weekenden en ik verwachte Skyrim online wat het dus niet was).
Ik heb 2 of 3 keer een 'addon error' gehad welke gelijk weg was toen ik op OK drukte en voor de rest nog geen gekke dingen gehad. 1 keer bij het kapot maken van kanonnen bleef ik zweven en kon niet weg komen, /stuck loste dat op. De quest indicatie van waar je precies moet zijn/doen is soms erg onduidelijk meerdere quests af moeten breken omdat ik gewoon niet kon vinden wat ik moest doen of te vinden was.
Ook wilde de camera nog wel eens irritant doen en enorm ver uitzoomen bij bepaalde dingen (soort spring quest waar je kristallen moest oppikken).
Ik speel een Soort vos-staart figuur/Esper? met vage spells waar ik nog niet helemaal uit ben.
Stats/spells en specs zeggen me nog niets, ik dacht dat een Esper een healer was maar kennelijk dus niet. Combat is niet onaardig verschillende vijanden/tactieken ik heb alleen een caster nu dus kan niet meepraten over melee. Wel moet ik zeggen dat er weinig/geen CC mogelijk is, ik heb alleen een knockdown spell die een mega cooldown heeft en soms? genegeerd word.
Het enige dat me wel opviel is dat het dodgen voor geen meter werkt, je wordt op een kilometer afstand alsnog geraakt. Ja je kan wel die rode vlakjes ontwijken maar een melee attack dodgen zit er niet in.
De grafische vormgeving is wel leuk heeft heel erg dat 'wow feeling/look' en draait als een trein.
Spells zien er wel ok uit van wat ik gezien heb tot nu toe, de intro quest voelt helaas wat kort maar verveeld niet pas toen ik 'lande' begon de grind kill/verzamel/zet uit/vernietig 10 X/Y/Z.
Wat ik wel mis is bijzondere spells, kijk b.v. hier :
YouTube: NeverWinter- WIZARD DATA! How to cast a BlackHole every 23 seconds (ergens op 6 minuten).
Ik kon alleen niets vinden over 'de holy triangle' dus tank/healer/dps? Is dit zo of kan elke class wel voldoen aan een bepaalde taak (buiten de standaard rogue types).
Ik had het nooit gekocht maar ik kreeg een pre-order key van een vriend. Zeker als het om een monthly sub zou gaan dan ben ik klaar, er zijn genoeg alternatieven die f2p zijn en me meer aanspreken.
Vergeleken met b.v. Neverwinter online dat ik van tijd tot tijd speel vind ik die combat beter vergeleken met Wildstar, Als caster ben je erg statisch bezig waar je in NWO echt kan dodgen/pushen/exploderen/blinken (bijna alle mobs kun je lanceren in NWO).
Ook een healer in NWO kan flinke klappen uitdelen en een tank kan flink knallen.
Maar ik kijk wel wanneer het volgende beta weekend begint.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"