Zit op level 29, alles gedaan in Whitevale aan Exile kant.(op een aantal bugged quests na)..iemand een idee waar ik nu verder kan questen?
Geen idee... Maar volgens mij is alles boven level 29 onder NDA, zelfs voor de pers...Iamjev schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:41:
Zit op level 29, alles gedaan in Whitevale aan Exile kant.(op een aantal bugged quests na)..iemand een idee waar ik nu verder kan questen?
Farside. Overigens maakt Exile of Dominion vanaf Whitevale niet meer uit; alle zones zijn gedeeld.Iamjev schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:41:
Overigens kun je dit soort simpele vragen beter even in /a gooien. Of anders de forums even bekijken, staat ook heel veel info op.
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 05-03-2014 23:54 ]
De guild is kalm. Mensen die permanente toegang krijgen spelen eerst een tijdje en komen dan niet veel meer online. De grote meerderheid heeft weekendtoegang, en deze spelers ga je dus ook niet zien buiten de weekend eventsoostland33 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:37:
is de guild beetje actief?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Heeft het nut om als weekendspeler de guild te joinen?boe2 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:25:
[...]
De guild is kalm. Mensen die permanente toegang krijgen spelen eerst een tijdje en komen dan niet veel meer online. De grote meerderheid heeft weekendtoegang, en deze spelers ga je dus ook niet zien buiten de weekend events
volgens mij kan je niet hoger dan 29 op het moment. Je kan natuurlijk nog de domion zones doenIamjev schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:41:
Alle leveling content zit in de beta. Of weekendspelers er toegang toe hebben weet ik niet zeker, maar mensen met volledige toegang kunnen sowieso door tot level 50.Mr.Monk schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:13:
[...]
volgens mij kan je niet hoger dan 29 op het moment. Je kan natuurlijk nog de domion zones doen(ook erg leuk)
Klopt met het casual friendly van wow. Maar omdat het spel al 10 jaar bestaat zijn er heel veel spelers die toch de expansion kopen om in ieder geval hun favoriete char op het nieuwe maximaal level te krijgen, laten we het noemen om nostalgische redenenDarf schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:16:
WoW is momenteel zo casual friendly dat ik denk dat ze daar weinig van te vrezen hebben en ESO is al helemaal geen competitie.
Mbt tot ESO heb je gelijk, dat is het speltype. Heb de beta kunnen spelen en mis de klik. Misschien omdat ik rap richting de 50 ga ik me toch beter kan houden aan tab target klikken
Heb het gevoel dat met niet omhoog gooien van het eindlevel in bijvoorbeeld age of conan, een mmorpg zichzelf te kort doet. Het "dwangmatig" spelen om toch het nieuwe maximale level te halen is daardoor weggevallen en dat scheelt toch in de verkopen en dus terugkerende spelers.
Interessante tweets van CRB_Scooter 
https://twitter.com/CRB_Scooter/status/441779357346836481
Big #WildStar press event happening this week. Here's everyone at dinner (featuring @CRB_Youmukon): pic.twitter.com/sYQOGEm4DJ
https://twitter.com/CRB_Scooter/status/441779525609725953
Generally press events mean big news on the way. This one's no different.
Big #WildStar press event happening this week. Here's everyone at dinner (featuring @CRB_Youmukon): pic.twitter.com/sYQOGEm4DJ
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Inderdaad, ben benieuwd!boe2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:31:
Interessante tweets van CRB_Scooter
Aankondiging open beta misschien of opheffing van de NDA. Maar hoop inderdaad ook op release!xeple schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:53:
Ik gok een release datum, what else ?
Ligt er maar aan wat je casual friendly vind. De game is een stuk toegankelijker dan in vanilla/TBC dat zeker, maar dat neemt niet weg dat de high end (heroic raids, challenge mode dungeons o.a.) content een stuk lastiger is dan "vroeger". Wel hebben ze (gelukkig) en boel content nu die je even in een vrij uurtje kan doen. Ik denk dat je beter kan zeggen dat WoW nu voor ieder type spelers wat heeft dan dat het perse casual friendly is, er is namelijk genoeg content waar de echte casual spelers nooit in terecht zal komen.fitznl schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:24:
[...]
Klopt met het casual friendly van wow. Maar omdat het spel al 10 jaar bestaat zijn er heel veel spelers die toch de expansion kopen om in ieder geval hun favoriete char op het nieuwe maximaal level te krijgen, laten we het noemen om nostalgische redenen. En dan uiteraard kijken was het wat of meh doe weer wat anders tot de volgende expansion.
Mbt tot ESO heb je gelijk, dat is het speltype. Heb de beta kunnen spelen en mis de klik. Misschien omdat ik rap richting de 50 ga ik me toch beter kan houden aan tab target klikken![]()
Heb het gevoel dat met niet omhoog gooien van het eindlevel in bijvoorbeeld age of conan, een mmorpg zichzelf te kort doet. Het "dwangmatig" spelen om toch het nieuwe maximale level te halen is daardoor weggevallen en dat scheelt toch in de verkopen en dus terugkerende spelers.
Helaas Wildstar nog niet kunnen proberen, maar de filmpjes e.d. zien er leuk uit, kan zeker een leuk alternatief naast WoW worden, en als je het echt goed oppakken en uitwerken misschien zelfs wel meer. Je ziet i.i.g. dat het team erachter er echt in geloofd voor zover ik kan zien, en volgens mij zit er ook geen EA achtige publisher achter die alleen geld wil zien. Iets waar m.i. het veel te vroeg gereleasde SW:TOR aan "ten onder" is gegaan (game was zeker op top level namelijk nog niet af ten tijde van release).
m.b.t. tot Eso denk ik niet echt dat die game het gaat worden, ik heb de beta ook even gespeeld en vond het echt niets, ik miste inderdaad ook de klik die er eigenlijk instant moet zijn. Verder vond ik de combat machanics echt slecht in ESO.
wat zijn die circles en neighbours?
Circles zijn zelfde als Google+ circles; een groepje mensen met wie je een chat channel deelt. Je kunt in meerdere circles zitten, dus: vriendenclub, high end PVP talk, Medic talk, etc.Benosa schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:40:
wat zijn die circles en neighbours?
Neighbours zijn mensen met wie je een "wijk" deelt met housing. Je kunt dan elkaars plot bekijken en onderhouden (nodes harvesten).
okej, bedankt!Morrar schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:47:
[...]
Circles zijn zelfde als Google+ circles; een groepje mensen met wie je een chat channel deelt. Je kunt in meerdere circles zitten, dus: vriendenclub, high end PVP talk, Medic talk, etc.
Neighbours zijn mensen met wie je een "wijk" deelt met housing. Je kunt dan elkaars plot bekijken en onderhouden (nodes harvesten).
wat jammer is, is dat alle bugs van het vorige weekend dat ik speelde, er nu nog steeds zijn...
Ik hoorde in /a dat waarschijnlijk volgende week een grote patch zou komen waarin heel veel wijzigingen/fixes zittenBenosa schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:44:
wat jammer is, is dat alle bugs van het vorige weekend dat ik speelde, er nu nog steeds zijn...
de nieuwe UI ook? of komt die maar met de release?wizkid_niels schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Ik hoorde in /a dat waarschijnlijk volgende week een grote patch zou komen waarin heel veel wijzigingen/fixes zitten
Heb ik ook met mijn laptop.Zantiath schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:01:
Notebook - draait zelfs op low slecht en speel hierdoor niet via dit systeem (raar want BF4 draait hij wel soepel op medium):
Windows 8 pro - 64 bit
i7-4700HQ
GT 750m - 2GB
8GB
250GB SSD
Tips?
W8.1.1 Pro x64
i5 4200m
750M
6GB
250 GB SSD
Maakt niet uit of ik lowest setting doe, heb ik 20-30 fps. Doe ik high heb ik ook 20-30 fps.
Wel ruk want ik ben nooit thuis en moet daarom op deze laptop spelen.
Heb nu 4 beta weekend invites gehad maar dus niks kunnen spelen.
Hopelijk dat ik een key weet te regelen als ik een keer weer thuis ben.
Dat zou ideaal zijn want aankomende weekend ben ik 2 dagen thuis!wizkid_niels schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Ik hoorde in /a dat waarschijnlijk volgende week een grote patch zou komen waarin heel veel wijzigingen/fixes zitten
Lets hope for a key then!!
[ Voor 22% gewijzigd door Azerox op 10-03-2014 09:21 ]
Die patch komt zeer waarschijnlijk 12 maart en ze geven daarbij dit aan:Azerox schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:18:
[...]
Dat zou ideaal zijn want aankomende weekend ben ik 2 dagen thuis!
Lets hope for a key then!!
Next week, we'll be holding maintenance for a new Content Drop with thousands of changes, fixes, etc. At the same time, we will be flipping Nexus to be a PvP server ruleset for 5 days. During these 5 days, ANYTHING GOES. That's right. There will be blood, tears, and lots of griefing all around.
Er zijn nieuwe statistieken bekend over de bèta: Al meer dan 1,4 miljoen aanmeldingen
Ze hebben ook bekend gemaakt hoe populair de classes en paths zijn tot nu toe:
http://www.wildstarnl.eu/...ta-aanmeldingen-ontvangen
http://www.wildstarnl.eu/...ta-aanmeldingen-ontvangen
Pre-orders binnenkort als we dit mogen geloven: 
EDIT: En volgens de Google Cache (origineel is verwijderd) release date op 3 juni
EDIT2: Volgens datzelfde artikel zal dit de release trailer worden waar dat ook bevestigd wordt, maar die video staat nog op private.

EDIT: En volgens de Google Cache (origineel is verwijderd) release date op 3 juni
EDIT2: Volgens datzelfde artikel zal dit de release trailer worden waar dat ook bevestigd wordt, maar die video staat nog op private.
[ Voor 79% gewijzigd door wizkid_niels op 11-03-2014 19:26 ]
3 juni... godver. Dan ben ik net voor 3 weken op reis vertrokken -.-
Ik heb wildstar dit weekend voor het eerst mogen proberen. Hoewel ik de combat wel cool vond, moet ik helaas bekennen ik het voor de rest erg tegen vond vallen.
De stijl is erg leuk. Net als de rassen en de combat. Maar wildstar is niet erg vernieuwend. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het lijkt wat mij betreft te veel op de bestaande mmo's. Vooral het quest systeem valt erg tegen. Zeker aangezien ik verwend ben met Guild Wars 2. Ik geniet daar nog steeds van het exploren, rondrennen en events te triggeren. De stap naar quests accepten in een hub en die uitvoeren voelt niet lekker meer. Ik begreep dat wow ook meer naar het systeem van gw2 toegaat. Maar daar ga ik echt niet meer aan beginnen na eindelijk gestopt te zijn
Zoals ik aangaf bevalt de stijl me zeker wel. Heerlijk die cartoony graphics. Maar het doet voor mij te weinig nieuws. Ik heb het geprobeerd, maar uiteindelijk gewoon uitgezet. Ik verveelde me al erg snel. Heel erg jammer. Ik had er denk ik te veel van verwacht.
Waarschijnlijk zijn veel mensen het niet met me eens. Ik wens jullie veel plezier met de game!!! Ik laat hem tot mijn grote spijt liggen.
De stijl is erg leuk. Net als de rassen en de combat. Maar wildstar is niet erg vernieuwend. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het lijkt wat mij betreft te veel op de bestaande mmo's. Vooral het quest systeem valt erg tegen. Zeker aangezien ik verwend ben met Guild Wars 2. Ik geniet daar nog steeds van het exploren, rondrennen en events te triggeren. De stap naar quests accepten in een hub en die uitvoeren voelt niet lekker meer. Ik begreep dat wow ook meer naar het systeem van gw2 toegaat. Maar daar ga ik echt niet meer aan beginnen na eindelijk gestopt te zijn
Zoals ik aangaf bevalt de stijl me zeker wel. Heerlijk die cartoony graphics. Maar het doet voor mij te weinig nieuws. Ik heb het geprobeerd, maar uiteindelijk gewoon uitgezet. Ik verveelde me al erg snel. Heel erg jammer. Ik had er denk ik te veel van verwacht.
Waarschijnlijk zijn veel mensen het niet met me eens. Ik wens jullie veel plezier met de game!!! Ik laat hem tot mijn grote spijt liggen.
Gek, ik vond het questsysteem van GW2 juist erg storend en ik had iets van 80% van de zones completed. Je hoeft eigenlijk niks te doen om quests te completen. Schiet een mob dood, of klik op een plantje en er is ergens wel een questgiver waar het voor het bijdraagt. Heel veel van de quests waren ook bugged aan het begin en konden ook niet gecompleted worden.
Dat soort systemen zijn ook gewoon in Wildstar te vinden in de vorm van challenges, alleen dan timebased. Ook zijn er in wildstar net als in GW2 public events. Ook het exploren en rondrennen zit in Wildstar als je explorer kiest.
Dat soort systemen zijn ook gewoon in Wildstar te vinden in de vorm van challenges, alleen dan timebased. Ook zijn er in wildstar net als in GW2 public events. Ook het exploren en rondrennen zit in Wildstar als je explorer kiest.
Mij boeien de quests totaal niet. Ik vind ze in GW2/Rift/WS allemaal even irritant. Voor mij zijn het de dungeons, raids, battlegrounds, arenas en warplots die hem het doen voor mij. De combat in die aspecten van de game voegen enorm veel toe.
Quests kunnen in essentie ook niet echt anders of vernieuwend. WoW heeft in z'n 9 jaar en talloze updates zo'n beetje alle quest modellen wel gebruikt, dus ga je in een RPG echt niet snel iets vernieuwends vinden. Liever wat minder aandacht aan de quests/verhaallijn en meer aandacht aan endgame content, zoals Wildstar voor ogen heeft.
Waar had je dat plaatje gevonden? Hoop echt dat ie op 6 juni uit komtwizkid_niels schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:21:
Pre-orders binnenkort als we dit mogen geloven: [afbeelding]
Stond op RedditAzerox schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:01:
[...]
Waar had je dat plaatje gevonden? Hoop echt dat ie op 6 juni uit komt
NDA ook lifted: http://www.wildstar-onlin...ase_date_and_nda_lift.php
Pre-order kan hier: http://www.wildstar-online.com/en/preorder/
Pre-order kan helaas pas vanaf 19 maart. Jammer ook dat de regio's zo strikt gescheiden zijn, VS - Europe... Maar dit spel ga ik sowieso spelenwizkid_niels schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:11:
NDA ook lifted: http://www.wildstar-onlin...ase_date_and_nda_lift.php
Hopelijk kan het vanaf de 19e ook gewoon bij WildStar zelf, ik heb geen fysiek hoesje nodig.
Dat kan inderdaad, dit zijn de partners voor de fysieke versie. Daarnaast is er ook een digitale preorder en een digitale deluxe preorder.
Jawel hoor. Dat WoW faalt om meer dan 5 types quests te bouwen wil niet zeggen dat je niet meer kan. Zie deze episodes van Extra Credits:dio22 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:42:
Quests kunnen in essentie ook niet echt anders of vernieuwend.
YouTube: Extra Credits: Quest Design (Part 1)
YouTube: Extra Credits: Quest Design (Part 2)
Ben blij dat ze gescheiden zijn. Stel je voor wat je voor lag zou hebben als je op een Amerikaanse server moet spelen of wat Amerikanen een lag zouden hebben als ze op Europese servers moeten spelen. Het komt de game niet ten goede als een deel van de spelers zoveel lag heeft dat ze geen telegraphs kunnen dodgen...Alex Picard schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Pre-order kan helaas pas vanaf 19 maart. Jammer ook dat de regio's zo strikt gescheiden zijn, VS - Europe... Maar dit spel ga ik sowieso spelen
Ik hoop wel dat ze de forums samen houden en niet scheiden tussen de VS en Europa. De community splitsen in een van de grootste fouten die Blizzard heeft gemaakt, hopelijk zijn ze hier slimmer.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dan weet ik wat mijn vriendin me voor me verjaardag moet halen (22 maart).
Ben heel benieuwd, heb het nog niet goed kunnen spelen door performance problemen.
Een ding is wel zeker, wat ik met 15 fps heb meegemaakt is goed genoeg om hem te kopen.
Ben heel benieuwd, heb het nog niet goed kunnen spelen door performance problemen.
Een ding is wel zeker, wat ik met 15 fps heb meegemaakt is goed genoeg om hem te kopen.
Release date en NDA lift
Preorders + aangekondigde edities
en uiteraard weer een filmpje:
*edit* verdorie, jullie zijn snel
Preorders + aangekondigde edities
en uiteraard weer een filmpje:
*edit* verdorie, jullie zijn snel
[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 12-03-2014 14:53 ]
Ik ben 100% voorstander van aparte servers voor VS en EU, maar ik vind de strikte scheiding jammer... Er zijn namelijk genoeg mensen die wel in EU wonen maar graag (af en toe) op VS servers (casual) spelen.NMe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:25:
Ben blij dat ze gescheiden zijn. Stel je voor wat je voor lag zou hebben als je op een Amerikaanse server moet spelen of wat Amerikanen een lag zouden hebben als ze op Europese servers moeten spelen. Het komt de game niet ten goede als een deel van de spelers zoveel lag heeft dat ze geen telegraphs kunnen dodgen...
Ik hoop wel dat ze de forums samen houden en niet scheiden tussen de VS en Europa. De community splitsen in een van de grootste fouten die Blizzard heeft gemaakt, hopelijk zijn ze hier slimmer.
Hoop inderdaad ook dat de forums niet gescheiden worden. Over forums gesproken, deze hadden ze nu ook wel open mogen gooien voor mensen zonder permanente bèta, maar zitten nog op slot...
Ik heb de afgelopen jaren zo ongeveer bijna elke MMO gekocht in de hoop een WoW vervanger te vinden, maar nooit een vervanger gevonden. Warhammer, GW2, SWTOR, Conan, allen waren "het" niet en werden alweer vrij snel minder populair. Niet de beloofde blockbusters.
Ik ga deze keer dus niet bij de launch oppakken, Ik wacht wel en zie over een jaartje wel hoe het spel er dan nog voorstaat.
Ik ga deze keer dus niet bij de launch oppakken, Ik wacht wel en zie over een jaartje wel hoe het spel er dan nog voorstaat.
Zo lang ze maar Spaanse/Turkse/Duitse en franse realms hebben vind ik het prima. No offense maar veel van deze mensen vertikken het om engels te spreken. om dit te voorkomen speel ik liever op US servers eigenlijkBen blij dat ze gescheiden zijn. Stel je voor wat je voor lag zou hebben als je op een Amerikaanse server moet spelen of wat Amerikanen een lag zouden hebben als ze op Europese servers moeten spelen. Het komt de game niet ten goede als een deel van de spelers zoveel lag heeft dat ze geen telegraphs kunnen dodgen...
Om nog maar te zwijgen van Russen!Mr.Monk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Zo lang ze maar Spaanse/Turkse/Duitse en franse realms hebben vind ik het prima. No offense maar veel van deze mensen vertikken het om engels te spreken. om dit te voorkomen speel ik liever op US servers eigenlijk.. maar we gaan het meemaken :0
Ik vermoed dat ze bij de launch niet direct aparte servers maken voor talen die niet in het spel aanwezig zijn. Dus alleen EN, FR en DU. Maar hopen dat je geen char aanmaakt op een server die "geclaimd" wordt door de spaanse, italiaanse, russische, portugese etc. community...
Na volgende week trouwens geen closed beta meer, alleen maar weekenden.
Wel jammer, maar goed heb zelf alles t/m 50 wel gezien. Die hele heissa over level 32+ in maart was dus een beetje onzin, want pre-order geeft je hetzelfde.
Bron: https://twitter.com/WildStar/status/443750812427517952
Wel jammer, maar goed heb zelf alles t/m 50 wel gezien. Die hele heissa over level 32+ in maart was dus een beetje onzin, want pre-order geeft je hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 12-03-2014 17:00 ]
Vind die Swordmaiden dungeon best pittig voor lvl 47-50. Is me nog niet gelukt om hem te clearen met een pug groep, om over veterans nog maar te zwijgen. Dat is me nog geen enkel keer gelukt om er uberhaupt 1 te clearen. De eerste baas in Swordmaiden die kun je alleen tanken door debuffs te stacken zodat je meer geluid maakt dan je party members. Die debuffs zorgen ook weer voor meer inc. damage. en die debuffs krijg je weer door of de chimes te raken of door die aoe golven geraakt te worden. Zonder TS is dat bijna niet te doen, of je hebt een groep nodig die helemaal niet geraakt wordt.
De 32+ mensen kunnen de weekenden gewoon spelen zonder pre-order.Morrar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:59:
Na volgende week trouwens geen closed beta meer, alleen maar weekenden.
De rest kan alleen spelen met een pre-order
Maar goed, wel jammer dat we niet meer doordeweeks kunnen spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 12-03-2014 17:05 ]
Ja precies, maar het idee was natuurlijk gewoon ongelimiteerde access tot de beta zoals nu het geval is.Jerry schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:04:
[...]
De 32+ mensen kunnen de weekenden gewoon spelen zonder pre-order.
De rest kan alleen spelen met een pre-order.
Maar goed, wel jammer dat we niet meer doordeweeks kunnen spelen.
De move naar alleen weekenden komt behoorlijk uit de lucht vallen en gaat denk ik nog wel voor wat reacties zorgen. Niet echt chique of slim om zo met je testers om te gaan.
ik las wel iets over een 1-17 cap.. maar tis me niet helemaal duidelijkMorrar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:07:
[...]
Ja precies, maar het idee was natuurlijk gewoon ongelimiteerde access tot de beta zoals nu het geval is.
De move naar alleen weekenden komt behoorlijk uit de lucht vallen en gaat denk ik nog wel voor wat reacties zorgen. Niet echt chique of slim om zo met je testers om te gaan.
Nu de NDA toch weg is, filmpje van de eerste 20-man raid boss:
https://www.youtube.com/watch?v=no2K8V1ZhwU
https://www.youtube.com/watch?v=no2K8V1ZhwU
[ Voor 72% gewijzigd door Morrar op 12-03-2014 18:44 ]
Ik vind het wel prima. Dit zorgt ervoor dat ze meer tijd om patches te pushen doordeweeks en meer fixen (hopelijk) voor de weekendenMorrar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:07:
[...]
Ja precies, maar het idee was natuurlijk gewoon ongelimiteerde access tot de beta zoals nu het geval is.
Het had uiteraard wat beter gecommuniceerd kunnen worden.
Laten we hopen dat de ontwikkeling dan inderdaad wat sneller gaat. Maar communicatie had zeker beter gemoeten. Nu alsnog een officiele post dan:Jerry schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:59:
[...]
Ik vind het wel prima. Dit zorgt ervoor dat ze meer tijd om patches te pushen doordeweeks en meer fixen (hopelijk) voor de weekenden.
Het had uiteraard wat beter gecommuniceerd kunnen worden.
Hi friends!
With a bittersweet sigh, I'm here to declare that Winter Beta will be ending on March 16th (which is probably good since Winter's almost over too). On the upside, though, the Pre-Order Beta will immediately follow this phase, and ANYONE is welcome to join us for it!
Here's the FULL explanation of what's actually going on starting on March 16th.
After March 16th, everyone is being removed from the Closed Beta. No exceptions.
On March 19th, if you pre-order the game your account will be reactivated to give you access to the four Beta Weekends we have coming up in March and April.
Pre-Order beta is no longer on the 24/6 schedule you're used to. Instead, we'll be running 4 beta weekend events between now and launch. The first weekend begins March 21st and runs through the 23rd. The full schedule's up on the pre-order site (but is subject to change, of course).
"Permanent" Winter Beta testers who have a level 32 or higher character on their account will also have their account reactivated so that we can continue to test high-level content between now and launch. You'll still need to pre-order if you want to receive all those goodies, though!
Stress Testers and Weekend Testers are ineligible for this opportunity, but are welcome to pre-order to continue playing their existing characters!
We're really excited to be moving into the next phase of beta, and we hope you'll join us as this Hype Train speeds towards the June 3rd launch of WildStar! Thanks so much for your help and support these past few months, and we'll see you again soon!
Twee vragen:
In de closed beta kreeg je een costume piece elke week dat je inlogde. Is dat blijvend? Of is die alleen voor in de béta?
Kan je bij de nederlandse retailers ook de deluxe edition fysiek kopen? Ik zie namelijk alleen maar de standaard versie erbij staan.
In de closed beta kreeg je een costume piece elke week dat je inlogde. Is dat blijvend? Of is die alleen voor in de béta?
Kan je bij de nederlandse retailers ook de deluxe edition fysiek kopen? Ik zie namelijk alleen maar de standaard versie erbij staan.
Als je bol.com bedoelt, die hebben al maanden die versie op de website staan, dus alle retailers moeten nog hun websites aanpassen (ze mogen dat eigenlijk ook pas vanaf de 19e).
Van wat ik op Twitter lees komt er voor de EU een steelbox deluxe versie, fysiek dus.
Van wat ik op Twitter lees komt er voor de EU een steelbox deluxe versie, fysiek dus.
Als het goed is wat ik begrepen heb krijg je die set ook wanneer de game life is, zelfde geldt voor je "skateboard" alleen ipv op lvl 10 ga je die pas op lvl 25 krijgen.mrmoustache schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:05:
Twee vragen:
Vraag me af hoe ze dat gaan doen met de Beta weekends. Als ik een fysiek kopie koop, krijg ik dan 2 code's? Eentje via email om mee te doen met beta's en één in de box?marcrenzo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:10:
Als je bol.com bedoelt, die hebben al maanden die versie op de website staan, dus alle retailers moeten nog hun websites aanpassen (ze mogen dat eigenlijk ook pas vanaf de 19e).
in de beta hebben die mounts een lvl 15 required iircjlena schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:17:
[...]
Als het goed is wat ik begrepen heb krijg je die set ook wanneer de game life is, zelfde geldt voor je "skateboard" alleen ipv op lvl 10 ga je die pas op lvl 25 krijgen.
Ik heb hem nog op lvl 10 gekregen en was gratis, misschien hebben ze dat wel veranderd. Lange tijd geleden dat ik getest heb, wou niet te veel meer spoilen voor me zelf lvl 34 was hoog genoeg en had me overtuigd om de game te gaan aanschaffen. Nu wachten tot de 19de en daarna 3 juniMr.Monk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:19:
[...]
in de beta hebben die mounts een lvl 15 required iircvoor 20g ofzo, maar dan kan natuurlijk alweer anders zijn,.
Nu de NDA er niet meer is, zal ik mijn huis maar eens posten
.
Het is meer een zooitje van gevonden spullen in de wereld
.
En nog eentje met de challenges in Illium:
Het is meer een zooitje van gevonden spullen in de wereld
En nog eentje met de challenges in Illium:
[ Voor 21% gewijzigd door Jerry op 14-03-2014 00:03 ]
Wil toch mijn vraag even opnieuw stellen over het pre-orderen: "Vraag me af hoe ze dat gaan doen met de Beta weekends. Als ik een fysiek kopie koop, krijg ik dan 2 code's? Eentje via email om mee te doen met beta's en één in de box?"
Als je op http://www.wildstar-online.com/uk/preorder/ onderaan de pagina je eigen land selecteert krijg je een lijst van winkels die meedoen aan de preorder acties. Ik neem aan dat NCSoft aan hen uitdeelbare codes voorziet.
- Was je al hoger dan level 17? Dan blijf je die level houden, maar je kan niet verder levelen.
- Was je een full betatester die level 32 of hoger is? Dan gelden de level restricties niet voor jou.
En ja, als je eerder aan beta events hebt deelgenomen staat je beta char nog steeds op jou te wachten
.
Het is een vreemd systeem, maar ze willen vermijden dat nieuwe spelers doorheen de content rushen en bij de launch dan verveeld zijn omdat ze alles opnieuw moeten doen. De level 32 uitzondering is er omdat hoge level content nog altijd meer testing kan gebruiken.
Tijdens de weekend events zal je maximaal level 17 kunnen halen. De uitzonderingen:Mr.Monk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:09:
ik las wel iets over een 1-17 cap.. maar tis me niet helemaal duidelijk
- Was je al hoger dan level 17? Dan blijf je die level houden, maar je kan niet verder levelen.
- Was je een full betatester die level 32 of hoger is? Dan gelden de level restricties niet voor jou.
En ja, als je eerder aan beta events hebt deelgenomen staat je beta char nog steeds op jou te wachten
Het is een vreemd systeem, maar ze willen vermijden dat nieuwe spelers doorheen de content rushen en bij de launch dan verveeld zijn omdat ze alles opnieuw moeten doen. De level 32 uitzondering is er omdat hoge level content nog altijd meer testing kan gebruiken.
[ Voor 59% gewijzigd door boe2 op 14-03-2014 17:05 ]
Weet iemand nog of er een site is waar je voor de komende beta weekenden als nieuwe nog een beta key zou kunnen vinden? Eso gooit me dood met beta keys, maar na proberen is dat niets voor mij, dus die pre order ik niet. Maar van wildstar heb ik nog geen kans gehad om het te proberen.
Of is nu wachten op open beta, of zijn we die fase voorbij met de beta keys bij de pre order?
Of is nu wachten op open beta, of zijn we die fase voorbij met de beta keys bij de pre order?
Wanneer je zeker wilt zijn van een beta key moet je WildStar inderdaad pre-orderen. Voor zover ik weet worden de keys van individuele weekenden weer via community websites verspreid, zoals dat ook bij de voorgaande beta weekenden is gebeurd. Het beste hou je dus de WildStar website in de gaten voor komende giveaways.
Ondanks dat hij crap draaide met 15fps ga ik toch de deluxe versie bestellen.
Kan me niet voorstellen dat ze veel van de FPS problemen niet fixen voordat het live gaat.
Ik heb een i5 4200m 6gb ddr3 250gb ssd en 750M op 1097/2256.
Draaide overal 15-20 fps op zowel lowest van lowest als aller hoogste > vreemd.
Computer maakte ook totaal geen geluid, iets van 40% cpu en gpu gebruik > vreemd.
Iemand al een idee of ze al veel problemen opgelost hebben? Kwam een patch op 12-3 ofzo?
Geen patchnotes gelezen (linkje?). Anyway lijkt me een geweldige game!
Kan me niet voorstellen dat ze veel van de FPS problemen niet fixen voordat het live gaat.
Ik heb een i5 4200m 6gb ddr3 250gb ssd en 750M op 1097/2256.
Draaide overal 15-20 fps op zowel lowest van lowest als aller hoogste > vreemd.
Computer maakte ook totaal geen geluid, iets van 40% cpu en gpu gebruik > vreemd.
Iemand al een idee of ze al veel problemen opgelost hebben? Kwam een patch op 12-3 ofzo?
[ Voor 17% gewijzigd door Azerox op 16-03-2014 10:57 ]
Wanneer heb je laatst gespeeld? Ik heb al aardig wat performance winst gezien in de meest recent patch. Thayd hangt nu tussen de 20-30 fps, in andere gebieden nu tussen 50 en 60.
Ik vind het trouwens fantastisch hoeveel je met costumes/dyes kan doen

Ik vind het trouwens fantastisch hoeveel je met costumes/dyes kan doen

[ Voor 36% gewijzigd door boe2 op 16-03-2014 11:03 ]
Veel leesplezierAzerox schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:56:
Bedankt!! Ik heb voor het laatst gespeeld op 7 maart. Hij gebruikte gewoon niet alle resources goed.
Heb alles gedaan van core unparking tot 32 bit met xp sp3 mode etc etc, dx9 dx11 lines.
Lag gewoon aan de game zelf
er komt geen open beta, alleen weekenden. Die weekenden kan je alleen spelen als je pre-orderd ( of een char heb boven de 32)fitznl schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:08:
Weet iemand nog of er een site is waar je voor de komende beta weekenden als nieuwe nog een beta key zou kunnen vinden? Eso gooit me dood met beta keys, maar na proberen is dat niets voor mij, dus die pre order ik niet. Maar van wildstar heb ik nog geen kans gehad om het te proberen.
als je je enigzins vermaakt hebt met WoW, dan zal deze game je zeker bevallen.
Was hier een paar weken terug van de nog big feature maar niemand wou vertellen wat het was omwille van NDA maar die is nu vervallen dus mochten mensen iets meer willen vertellen over hun beta ervaringen ga jullie gang!
Ok, tijdje niet gespeeld maar bij deze mijn ervaringen. Achtergrond: heb veel aan dominion zijde gespeeld en heb daar een medic op level 50. Ik heb ook wel wat Exile gespeeld en heb alle klasses tot ongeveer level 20-30 gespeeld, met uitzondering van de engineer (= lang teveel bugs om lekker te spelen).
Graphics:
Ik hou wel van de art style en de graphics zien er erg netjes afgewerkt uit. Textures zijn goed, models zijn mooi en komisch. Performance was op mijn systeem redelijk, maar moet voor high end systemen nog verbeterd worden. Daar wordt hard aan gewerkt.
De wereld en landschappen zien er goed uit, maar zijn soms wel vrij druk en kleurrijk vond ik. Verder zijn er erg weinig zones; 4 starter zones (1 voor twee rassen) gevolgd door 1 zone per faction, gevolgd door gedeelde zones. Je hebt alle content dus heel snel bekeken en alts levelen is niet heel interessant (want je kunt niet afwisselen, behalve de eerste zone). Ook qua mobs zou er meer afwisseling mogen zijn, want nu zijn er te veel 're-skins' van bestaande mobs.
Combat:
Wat mij betreft een groot pluspunt van Wildstar. De combat is actief en je kunt niet lui 1 2 3 4 spammen; je moet blijven bewegen. Maar goed, dat trukje heb je na 50 levels ook wel weer gezien.
De Limited Action Set vind ik wel handig aangezien je al continu in beweging moet blijven. Wel mis ik echte diversiteit qua builds. Zodra ik al mijn skills had unlocked, hoefde ik niet veel meer van build te wisselen. Het kan wel, maar voor solo content is het niet echt nodig. Pas als je een dungeon in gaat, zul je af en toe een skill wisselen als de situatie daar om vraagt (bv. healtje of CC breaker erin).
Wat ik mis is echte diversiteit binnen een rol. Voorbeeld: in WoW kun je Fire of Frost mage spelen, beiden doen schade, maar spelen wel heel anders. Binnen Wildstar spelen veel mensen grofweg dezelfde spec. Dat is nogal jammer, maar kan wellicht nog verbeteren voor release door balancing.
Questen:
Gruwelijk saai en repititief. Nog een reden om geen alts aan te maken. Meeste quest zijn grind X mobs of collect Y thingies. Er zitten een aantal leuke quests bij, maar die zijn op een hand te tellen.
Daarnaast voegt de presentatie ook niet veel toe; de teksten zijn lastig te lezen in kleine dialoog vensters. Omdat het niet prettig leest, had ik de neiging de tekst te skippen en gewoon door te knallen. Als je jezelf dwingt de tekst wel te lezen, zijn die teksten vaak wel geinig. Maar de presentatie moet echt beter.
Daarnaast mist het spel een duidelijke overkoepelende verhaallijn met goed uitgewerkte karakters. De tutorial introduceert wat mensen, maar die verdwijnen heel snel naar de achtergrond. Daarna hobbel je van hub naar hub en los je lokale problemen op. Je krijgt ook niet echt het gevoel dat je impact hebt op de wereld, omdat phasing heel minimaal is en je geen dynamische events hebt zoals bij GW2.
Kortom, verwacht WoW 1.0 questen. Prima als dat je ding is, maar het is inmiddels wel 2014 i.p.v. 2004.
Dungeons:
De dungeons zijn wel ronduit indrukwekkend. Goed qua lengte en met toffe bosses. Qua tactics zijn de bosses behoorlijk doordacht; vaak meerdere phases die je moet doorlopen en mechanismes die je moet leren. Wat dat betreft zijn het bijna een soort kleine raid bosses. Ze zijn ook behoorlijk uitdagend; als je fouten maakt ligt de groep meestal op z'n gat.
Wel zijn er erg weinig dungeons, slechts 4 tijdens release. De Adventures en Shiphand missions maken dat niet echt goed wat mij betreft (zie onder).
Adventures en Shiphands:
Net als dungeons, zijn dit instances. Het gaat hier echter meer om (group-) quests die in een instance plaatsvinden dan om echte dungeons. De sfeer en de gevechten voelen toch wat minder episch dan de dungeons. Toch zijn de meeste wel aardig om te doen.
Shiphands zijn solo te doen en volgen een vast verhaal. Je doorloopt dat verhaal in stappen, net als bij een questlijn. Toch geeft het wel wat afwisseling van het gewone questen, omdat de verhaallijn van een Shiphand wat uitgebreider is en je in een andere setting terecht komt.
Adventures zijn 5-man quests met verschillende verhaallijnen. Je kunt met de groep stemmen welke verhaallijn je wilt volgen. Sommige adventures zijn vrij standaard, maar anderen zijn vrij origineel. Zo is er een adventure waarbij je een MOBA moet spelen tegen vijandelijke NPCs. De rewards waren in het begin nogal ruk, dus toen deden weinig mensen adventures. Dat is inmiddels aangepast geloof ik.
Housing:
Housing is een leuke feature. Je kunt er je eigen honk van maken en best wat tijd in steken. Buiten heb je niet heel veel ruimte om dingen neer te zetten, maar binnen kun je behoorlijk los gaan. Door de buffs en resources die je op je plot krijgt, zul je meestal uitloggen in je huis. Verder is het huis niet heel nuttig, maar gewoon een leuk tijd verdrijf.
Raids en PVP heb ik niet gedaan, mede omdat ik niet in een guild zat. Het spel zal tijdens release overigens 2 raids (20-man en 40-man), 2 battlegrounds en warplots (40 vs 40 PVP) hebben.
Algemene conclusie:
Het is een tof spel, vooral vanwege de combat en de groepsactiviteiten zoals dungeons. Het levelen en questen vond ik behoorlijk saai; de quests zijn eentonig en de verhaallijn moet veel beter. Ander nadeel is dat er gewoon vrij weinig content is; er zijn weinig leveling zones, weinig dungeons, weinig raids en erg weinig battlegrounds.
Dat is wat mij betreft ook het grote vraagteken voor Wildstar; zal er genoeg te doen zijn op max level? Zeker als je 40-man raiding niet zit zitten, is de hoeveelheid content erg mager. Je kunt dan 4 veteran dungeons doen en een 20-man raid. De adventures hebben ook een veteran mode, maar die zijn niet heel boeiend. Ik twijfel dus nog of ik het spel ga aanschaffen en een abbo ga nemen.
P.S. Sorry voor de wall of text!
Graphics:
Ik hou wel van de art style en de graphics zien er erg netjes afgewerkt uit. Textures zijn goed, models zijn mooi en komisch. Performance was op mijn systeem redelijk, maar moet voor high end systemen nog verbeterd worden. Daar wordt hard aan gewerkt.
De wereld en landschappen zien er goed uit, maar zijn soms wel vrij druk en kleurrijk vond ik. Verder zijn er erg weinig zones; 4 starter zones (1 voor twee rassen) gevolgd door 1 zone per faction, gevolgd door gedeelde zones. Je hebt alle content dus heel snel bekeken en alts levelen is niet heel interessant (want je kunt niet afwisselen, behalve de eerste zone). Ook qua mobs zou er meer afwisseling mogen zijn, want nu zijn er te veel 're-skins' van bestaande mobs.
Combat:
Wat mij betreft een groot pluspunt van Wildstar. De combat is actief en je kunt niet lui 1 2 3 4 spammen; je moet blijven bewegen. Maar goed, dat trukje heb je na 50 levels ook wel weer gezien.
De Limited Action Set vind ik wel handig aangezien je al continu in beweging moet blijven. Wel mis ik echte diversiteit qua builds. Zodra ik al mijn skills had unlocked, hoefde ik niet veel meer van build te wisselen. Het kan wel, maar voor solo content is het niet echt nodig. Pas als je een dungeon in gaat, zul je af en toe een skill wisselen als de situatie daar om vraagt (bv. healtje of CC breaker erin).
Wat ik mis is echte diversiteit binnen een rol. Voorbeeld: in WoW kun je Fire of Frost mage spelen, beiden doen schade, maar spelen wel heel anders. Binnen Wildstar spelen veel mensen grofweg dezelfde spec. Dat is nogal jammer, maar kan wellicht nog verbeteren voor release door balancing.
Questen:
Gruwelijk saai en repititief. Nog een reden om geen alts aan te maken. Meeste quest zijn grind X mobs of collect Y thingies. Er zitten een aantal leuke quests bij, maar die zijn op een hand te tellen.
Daarnaast voegt de presentatie ook niet veel toe; de teksten zijn lastig te lezen in kleine dialoog vensters. Omdat het niet prettig leest, had ik de neiging de tekst te skippen en gewoon door te knallen. Als je jezelf dwingt de tekst wel te lezen, zijn die teksten vaak wel geinig. Maar de presentatie moet echt beter.
Daarnaast mist het spel een duidelijke overkoepelende verhaallijn met goed uitgewerkte karakters. De tutorial introduceert wat mensen, maar die verdwijnen heel snel naar de achtergrond. Daarna hobbel je van hub naar hub en los je lokale problemen op. Je krijgt ook niet echt het gevoel dat je impact hebt op de wereld, omdat phasing heel minimaal is en je geen dynamische events hebt zoals bij GW2.
Kortom, verwacht WoW 1.0 questen. Prima als dat je ding is, maar het is inmiddels wel 2014 i.p.v. 2004.
Dungeons:
De dungeons zijn wel ronduit indrukwekkend. Goed qua lengte en met toffe bosses. Qua tactics zijn de bosses behoorlijk doordacht; vaak meerdere phases die je moet doorlopen en mechanismes die je moet leren. Wat dat betreft zijn het bijna een soort kleine raid bosses. Ze zijn ook behoorlijk uitdagend; als je fouten maakt ligt de groep meestal op z'n gat.
Wel zijn er erg weinig dungeons, slechts 4 tijdens release. De Adventures en Shiphand missions maken dat niet echt goed wat mij betreft (zie onder).
Adventures en Shiphands:
Net als dungeons, zijn dit instances. Het gaat hier echter meer om (group-) quests die in een instance plaatsvinden dan om echte dungeons. De sfeer en de gevechten voelen toch wat minder episch dan de dungeons. Toch zijn de meeste wel aardig om te doen.
Shiphands zijn solo te doen en volgen een vast verhaal. Je doorloopt dat verhaal in stappen, net als bij een questlijn. Toch geeft het wel wat afwisseling van het gewone questen, omdat de verhaallijn van een Shiphand wat uitgebreider is en je in een andere setting terecht komt.
Adventures zijn 5-man quests met verschillende verhaallijnen. Je kunt met de groep stemmen welke verhaallijn je wilt volgen. Sommige adventures zijn vrij standaard, maar anderen zijn vrij origineel. Zo is er een adventure waarbij je een MOBA moet spelen tegen vijandelijke NPCs. De rewards waren in het begin nogal ruk, dus toen deden weinig mensen adventures. Dat is inmiddels aangepast geloof ik.
Housing:
Housing is een leuke feature. Je kunt er je eigen honk van maken en best wat tijd in steken. Buiten heb je niet heel veel ruimte om dingen neer te zetten, maar binnen kun je behoorlijk los gaan. Door de buffs en resources die je op je plot krijgt, zul je meestal uitloggen in je huis. Verder is het huis niet heel nuttig, maar gewoon een leuk tijd verdrijf.
Raids en PVP heb ik niet gedaan, mede omdat ik niet in een guild zat. Het spel zal tijdens release overigens 2 raids (20-man en 40-man), 2 battlegrounds en warplots (40 vs 40 PVP) hebben.
Algemene conclusie:
Het is een tof spel, vooral vanwege de combat en de groepsactiviteiten zoals dungeons. Het levelen en questen vond ik behoorlijk saai; de quests zijn eentonig en de verhaallijn moet veel beter. Ander nadeel is dat er gewoon vrij weinig content is; er zijn weinig leveling zones, weinig dungeons, weinig raids en erg weinig battlegrounds.
Dat is wat mij betreft ook het grote vraagteken voor Wildstar; zal er genoeg te doen zijn op max level? Zeker als je 40-man raiding niet zit zitten, is de hoeveelheid content erg mager. Je kunt dan 4 veteran dungeons doen en een 20-man raid. De adventures hebben ook een veteran mode, maar die zijn niet heel boeiend. Ik twijfel dus nog of ik het spel ga aanschaffen en een abbo ga nemen.
P.S. Sorry voor de wall of text!
Is het aan de dominion kant zo anders dan?Morrar schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:06:
Questen:
De veelzijdigheid in de types quests die ik ervaarde ben ik in nog maar weinig andere MMO's tegengekomen. In plaats van slechts enkele quests te geven waarbij je tientallen mobs moet doden geven ze een hele hoop kleine quests die qua objectieven naadloos bij elkaar aansluiten: Je gaat naar een gebied met 1 quests (zoek object x) en voor je het weet heb je 6 andere quests voor datzelfde gebied, terwijl je er niet eens zoveel extra tijd aan verliest.
De manier waarop ze de quests brengen ben ik ook voorstander van: Geen lange lappen tekst die 90% van de spelers toch niet lezen, maar gemakkelijk verteerbare omschrijvingen van hooguit 2 zinnen lang die je beetje bij beetje binnenkrijgt naarmate de quest vooruitgang maakt
Nee ook aan Exile kant is mijn ervaring hetzelfde. Ja je krijgt inderdaad een bread crumb naar een nieuwe gebied en daar krijg je dan meerdere quests. Die zien er echter zo uit:boe2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:47:
[...]
Is het aan de dominion kant zo anders dan?
De veelzijdigheid in de types quests die ik ervaarde ben ik in nog maar weinig andere MMO's tegengekomen. In plaats van slechts enkele quests te geven waarbij je tientallen mobs moet doden geven ze een hele hoop kleine quests die qua objectieven naadloos bij elkaar aansluiten: Je gaat naar een gebied met 1 quests (zoek object x) en voor je het weet heb je 6 andere quests voor datzelfde gebied, terwijl je er niet eens zoveel extra tijd aan verliest.
- Kill 20 spiders
- Collect 10 spider eggs
- Red NPC's die vastzitten in cocoons
Met vrij weinig verhaal waarom die spinnen er zijn, waarom NPC's vastzitten of wat er met die eggs gaat gebeuren. Dan weer een bread crumb naar de volgende zone:
- Kill 30 bees
- Collect 10 stingers
- Haal Protostar NPC's uit de honing
Je ziet vrij snel een patroon ontstaan en er zijn heel weinig uitzonderingen op het format. Er zijn ook heel weinig verhaallijnen die langer duren dan deze losse taken. Je krijgt daardoor weinig binding met de wereld of de mensen die je een quest geven.
Er zijn wel wat uitzonderingen, zoals de Lopp wedding. Maar ook daar veel van hetzelfde qua wat je moet doen.
Lappen tekst hoeft ook niet, maar je kunt een verhaal wel in kleine stapjes vertellen met quests die elkaar op een zinvolle wijze opvolgen. Zie ook: YouTube: Extra Credits: Quest Design (Part 1)De manier waarop ze de quests brengen ben ik ook voorstander van: Geen lange lappen tekst die 90% van de spelers toch niet lezen, maar gemakkelijk verteerbare omschrijvingen van hooguit 2 zinnen lang die je beetje bij beetje binnenkrijgt naarmate de quest vooruitgang maakt
Quests in W* missen een doel en hebben weinig imapct op de wereld. GW2 dynamic events vond ik wat dat betreft beter;
- Je ziet een clubje gevluchte mensen die honger hebben.
- Je zoekt hun verloren bezittingen en vangt beesten voor vlees (beiden tellen mee).
- Vervolgens loop je met ze mee naar hun oude camp terwijl je aangevallen wordt.
- Dan verover je hun dorp weer terug, zodat ze weer veilig zijn.
- Tot slot bouw je het dorpje verder op door resources te zoeken en verdedig je het tegen aanvallen.
Zoals je ziet zijn de taken nu niet veel anders (killen en collecten), maar er is wel een duidelijk doel. Daarnaast is er een duidelijke impact, ook al is die slechts tijdelijk. Zolang je er bent, heb je iets voor elkaar gekregen voor deze mensen
Maar goed, mijn mening. Velen zullen gewoon naar level 50 grinden en geven geen f*ck om het questen.
[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 18-03-2014 12:10 ]
Er is wel degelijk verhaal bij de quests die je doet, echter zal je wel de datacubes/loreboeken/extra dialoogopties etc. moeten lezen. Het is er wel, maar je zal er wel moeite voor moeten doen. En de bewuste verhaallijn omvat veel subplots. Ik vond GW2 echt de slapste verhaallijn van een MMO ooit hebben, maar dat zal ik dan wel zijn.
Dominion is wel degelijk meer grind dan exile starterzones. En van mijn ervaring is de afwisseling in questmechanics het volgende:
-kill quests (o.a. met special wapen, waves van enemies, op timer)
-free quests (timer)
-pickup quests (timer)
-jump quests (timer)
-punch f quests (o.a. punch f op het juiste moment)
-kleur keuze patroon quests
-zone events (meestal een of andere raid achtige boss)
-chase het spoor quests
-bestuur bepaalde mini mobs quests
Dat is meer dan de meeste MMO's hebben IMO.
Dominion is wel degelijk meer grind dan exile starterzones. En van mijn ervaring is de afwisseling in questmechanics het volgende:
-kill quests (o.a. met special wapen, waves van enemies, op timer)
-free quests (timer)
-pickup quests (timer)
-jump quests (timer)
-punch f quests (o.a. punch f op het juiste moment)
-kleur keuze patroon quests
-zone events (meestal een of andere raid achtige boss)
-chase het spoor quests
-bestuur bepaalde mini mobs quests
Dat is meer dan de meeste MMO's hebben IMO.
Tja als je alles op micro niveau gaat onderscheidenals 'type quest'... Free quests zijn hetzelfde als pickup quests; interacteer met een item. Hoe je met items interacteert, vind ik ook niet een heel nieuw 'type quest'. Ja, je hebt 'spam F z.s.m.', 'druk F op het juiste moment' en 'Simon Says', maar dat zijn meer mini puzzles dan quest types. Sowieso zijn ze enorm over used, Simon Says wordt je behoorlijk mee dood gegooid. Dan druk ik liever gewoon op F en klaar.
Jump quests heb ik verder heel weinig gezien, behalve een paar als challenge. Ook het besturen van vehicles of mobs is maar een handje vol quests.
Tot slot is er inderdaad wel lore in cubes en boeken, maar het zou ook leuk zijn als dat ook in de quests meer tot uiting zou komen. Dat kan best, ook zonder lappen tekst toe te voegen. Ik denk niet dat er heel veel mensen de lore via de UI gaan zitten lezen, behalve tijdens een dood moment voor of tijdens een raid. Het is prettiger als je de lore zelf mee kunt maken.
Jump quests heb ik verder heel weinig gezien, behalve een paar als challenge. Ook het besturen van vehicles of mobs is maar een handje vol quests.
Tot slot is er inderdaad wel lore in cubes en boeken, maar het zou ook leuk zijn als dat ook in de quests meer tot uiting zou komen. Dat kan best, ook zonder lappen tekst toe te voegen. Ik denk niet dat er heel veel mensen de lore via de UI gaan zitten lezen, behalve tijdens een dood moment voor of tijdens een raid. Het is prettiger als je de lore zelf mee kunt maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 18-03-2014 12:44 ]
Maar welke MMO's hebben dan wel 'goede' quests volgens jou?
Maakt dat uit voor wat ik minder vind aan Wildstar?boe2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:55:
Maar welke MMO's hebben dan wel 'goede' quests volgens jou?
Het probleem dat MMO's hebben is dat de wereld grotendeels statisch is vanwege het feit dat andere spelers er ook nog doorheen moeten lopen in de toekomst. Maar gegeven dat feit, kun je toch nog wel e.e.a. doen. Zie bijvoorbeeld de video die ik linkte.
Verder is er het voorbeeld dat ik hierboven gaf van een dynamisch event uit GW2. Dat is wat mij betreft een heel elegante manier om een verhaal te vertellen en spelers het gevoel te geven dat ze impact hebben. De personal story van GW2 vond ik niet heel indrukwekkend en wat verknipt door de losse "blokken". Dat kan zeker beter, maar er was wel een duidelijke verhaallijn en duidelijk characters met een eigen karakter. Die ontbreken in Wildstar (Sadie Brightland anyone?)
Naast dynamische events kun je ook voor phasing kiezen. Grote nadeel daarvan is dat je spelers verdeelt over verschillende versies van de wereld. Dat vind ik verre van ideaal. Aan de andere kant kun je dan als speler wel meer impact hebben op de wereld.
Verder heeft het ook veel met presentatie te maken. Veel MMO's presenteren de quests als fullscreen dialogen eventueel met voice overs. Dat kost een hoop en daar zitten ook nadelen aan, maar het verhaal zit dan wel 'in your face'. De presentatie in Wildstar vind ik wel heel erg mager met die minieme text popups met weinig contrast en een crappy lettertype en compleet ongerelateerde audio in de achtergrond. Daar wordt waarschijnlijk nog wel wat aan gedaan, maar elegant is het zeker nog niet.
Ik kan best begrijpen dat Carbine geen groot deel van hun budget wil opmaken aan dure voice overs / actors of cut scenes, omdat je toch maar een paar characters levelt. Uiteindelijk is de tijd die je aan levelen besteed vrij minimaal, maar het is wel de eerste indruk die mensen krijgen van het spel. Daarnaast is Wildstar qua content ook best wel mager, ook qua end-game content.
[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 18-03-2014 13:26 ]
Wat ik een nadeel vind aan de quest die hier omschreven wordt:
Dan voel ik me pas bedonderd door de game die ik speel.
Hoevaak ik bij GW2 dezelfde "world changing dynamic event" heb gedaan die blijkbaar niet zo "world changing" is als beweerd.
Dan ga ik liever 10 konijnen halen voor Barry die daarna zijn ding kan doen.
En ja, bij een alt moet je dat weer doen, maar daar is een alt voor. Bij GW2 heb ik met hetzelfde poppetje een aantal zaken dubbel gedaan. dat vind ik pas storend.
Ook als ik vaak geen zin had in al die verhalen en dat gezever van die NPC's maar gewoon wilde hakken, kreeg ik weer zo'n stom fullscreen gezever voor mijn neus wat resulteerde in snelle ESC of SPACE bashing...
Nee, ik ben denk ik iemand die gewoon wil hakken, met kleine quest verhaaltjes die maar een kleine impact hebben in de wereld...
Beetje meer zoals offscreen. Als ik een oma help oversteken dan wil ik ook niet inbrekers uit haar huis jagen om vervolgens koffie te zetten voor d'r.
Dan kies ik liever voor een 'dank je wel' en ik kan weer door naar het volgende avontuur..
De volgende keer dat je door dat gebied loopt, moet je weer die mensen helpen...- Je ziet een clubje gevluchte mensen die honger hebben.
- Je zoekt hun verloren bezittingen en vangt beesten voor vlees (beiden tellen mee).
- Vervolgens loop je met ze mee naar hun oude camp terwijl je aangevallen wordt.
- Dan verover je hun dorp weer terug, zodat ze weer veilig zijn.
- Tot slot bouw je het dorpje verder op door resources te zoeken en verdedig je het tegen aanvallen.
Dan voel ik me pas bedonderd door de game die ik speel.
Hoevaak ik bij GW2 dezelfde "world changing dynamic event" heb gedaan die blijkbaar niet zo "world changing" is als beweerd.
Dan ga ik liever 10 konijnen halen voor Barry die daarna zijn ding kan doen.
En ja, bij een alt moet je dat weer doen, maar daar is een alt voor. Bij GW2 heb ik met hetzelfde poppetje een aantal zaken dubbel gedaan. dat vind ik pas storend.
Ook als ik vaak geen zin had in al die verhalen en dat gezever van die NPC's maar gewoon wilde hakken, kreeg ik weer zo'n stom fullscreen gezever voor mijn neus wat resulteerde in snelle ESC of SPACE bashing...
Nee, ik ben denk ik iemand die gewoon wil hakken, met kleine quest verhaaltjes die maar een kleine impact hebben in de wereld...
Beetje meer zoals offscreen. Als ik een oma help oversteken dan wil ik ook niet inbrekers uit haar huis jagen om vervolgens koffie te zetten voor d'r.

Dan kies ik liever voor een 'dank je wel' en ik kan weer door naar het volgende avontuur..
Dat kan inderdaad, maar in veel spellen werd dat als storend ervaren en bijna niemand las questlogs. Ik vind het wel prettig zo, je kan je er in verdiepen, maar dat hoeft niet. Persoonlijk had ik wel een aantal dingen gelezen, een aantal ook niet, wat altijd nog kan dan.Morrar schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:43:
Ik heb me totaal niet gestoord aan de questen. Sure questen is niet altijd leuk, maar het is voor mij een middel om naar het "echte" spel te gaan namelijk het end game. De lore lees ik wel wanneer ik me verveel of in een que staat om een dungeon te gaan doen.
En wat ik heb mee gekregen aan verhaal lijnen vond ik erg goed.
En wat ik heb mee gekregen aan verhaal lijnen vond ik erg goed.
Voor wie volgend weekend wil spelen, maar het spel (nog) niet wil preorderen: Weekend key give-aways op de volgende sites, vrijwel gegarandeerde key voor minimale moeite:
http://www.zam.com/giveaways/wildstar-beta.html
http://www.curse.com/betas/wildstar-beta-key-giveaway-2
http://giveaways.tentonhammer.com/giveaway/17
http://www.zam.com/giveaways/wildstar-beta.html
http://www.curse.com/betas/wildstar-beta-key-giveaway-2
http://giveaways.tentonhammer.com/giveaway/17
Weet er iemand hoe ze in endgame omgaan met al die (temporary) buffs die je onderweg krijgt? Als ik ergens een hekel aan heb is het wel farmen voor het stacken van buffs of een rondje over de halve map reizen om alle mogelijke buffs op te pikken.
@hierboven: Tja als je gewoon wilt grinden / hakken tot end-game, dan maken quests inderdaad niet zoveel uit. Ik was er in ieder geval redelijk klaar mee voordat ik level 50 haalde. Maar ieder z'n ding en wie weet doen ze nog wat aan de presentatie. Daar hebben ze ook op de forums vele pagina's feedback op gehad dus dat kan ze niet ontgaan zijn. Nieuwe UI is ook in de maak, dus verwacht wel updates op dat vlak.
Verder qua buffs: volgens mij zullen er geen world buffs zijn die je moet oppikken voor een raid. Belangrijkste buffs zullen komen van consumables zoals food en potions / flasks. Die kun je maken met cooking of als technologist of van de AH plukken.
Wel zijn er AMPs die je in de wereld moet vinden of moet kopen op het AH. Dat systeem heeft voor- en nadelen, maar ik vermoed dat je tijdens het levelen een aardige set moet kunnen vinden. Ook zitten sommige AMPs gewoon op reputation vendors en die kun je met een beetje grinden dus gewoon kopen.
Tot slot kun je nog skill-tier-punten krijgen via elder gems. Dat is wel een pittige grind, maar je zal zonder die punten ook redelijk mee kunnen komen verwacht ik. Het maakt het verschil tussen 2 of 3 skills op tier 8. Alleen voor nieuwe spelers kan het een beetje jammer zijn.
Verder qua buffs: volgens mij zullen er geen world buffs zijn die je moet oppikken voor een raid. Belangrijkste buffs zullen komen van consumables zoals food en potions / flasks. Die kun je maken met cooking of als technologist of van de AH plukken.
Wel zijn er AMPs die je in de wereld moet vinden of moet kopen op het AH. Dat systeem heeft voor- en nadelen, maar ik vermoed dat je tijdens het levelen een aardige set moet kunnen vinden. Ook zitten sommige AMPs gewoon op reputation vendors en die kun je met een beetje grinden dus gewoon kopen.
Tot slot kun je nog skill-tier-punten krijgen via elder gems. Dat is wel een pittige grind, maar je zal zonder die punten ook redelijk mee kunnen komen verwacht ik. Het maakt het verschil tussen 2 of 3 skills op tier 8. Alleen voor nieuwe spelers kan het een beetje jammer zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Morrar op 18-03-2014 15:06 ]
hier nog een key voor komend weekend.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
ncsoft website is under maintenance
kan mijn key dus nog niet registreren 
BTW weet er iemand of ze de closed beta launcher blijven gebruiken en wordt deze dan gewoon geupdate naar de final version? of moeten we een nieuwe client downloaden?
BTW weet er iemand of ze de closed beta launcher blijven gebruiken en wordt deze dan gewoon geupdate naar de final version? of moeten we een nieuwe client downloaden?
Ik vind het questen in Wildstar ook niet echt bijzonder, maar het "dynamische questen" zoals in GW2 is het ook niet. World boss timers, event timers, so much voor "dynamisch". Of je nu een onzichtbare lijn kruist waardoor je iets triggerd , of je loopt naar Barry toe, er is geen verschil.
Dames en heren WildStar-fans, we hebben de alweer hand weten te leggen op een flinke stapel bètakeys! Na de vorige weggeefrondes mogen wij nu maar liefst 1500 keys weggeven.
De key geeft je toegang krijgt tot een korte test die van 21 februari tot 24 maart loopt.
Bij deze dus alvast een kleine waarschuwing vooraf dat we de 700 keys morgen, woensdag 19 maart, weg gaan geven. We beginnen om 15:00 en een link naar de pagina waar je een key aan kunt vragen komt hier in deze thread van het forum te staan. Houd het forum dus goed in de gaten!
De key geeft je toegang krijgt tot een korte test die van 21 februari tot 24 maart loopt.
Bij deze dus alvast een kleine waarschuwing vooraf dat we de 700 keys morgen, woensdag 19 maart, weg gaan geven. We beginnen om 15:00 en een link naar de pagina waar je een key aan kunt vragen komt hier in deze thread van het forum te staan. Houd het forum dus goed in de gaten!
Verwijderd
we kunnen niet op voorhand reserveren vermoed ik?Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:16:
Dames en heren WildStar-fans, we hebben de alweer hand weten te leggen op een flinke stapel bètakeys! Na de vorige weggeefrondes mogen wij nu maar liefst 1500 keys weggeven.
ik zet alvast een alarm op voor morgen!
Nope...!Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:21:
[...]
we kunnen niet op voorhand reserveren vermoed ik?![]()
![]()
ik zet alvast een alarm op voor morgen!
heb je nou 1500 of 700 keys? of ga je meerdere give-aways organiseren?Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:16:
Ik neem aan dat dit 21 maart moet zijn. Volgend weekend dusPaul Hulsebosch schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:16:
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 18-03-2014 16:25 ]
Leuke actie hoor!!! Ik ga toch morgen maar voor de pre-order zodat ik gegarandeerd kan spelen aankomende beta's en lekker vroeg kan starten strakjes ;-)
Kijk erg uit naar aankomend weekend!!
Waar ik wel van sta te kijken is dat hierboven gemeld wordt dat de end game tegenvalt, maar dat zou toch juist helemaal top zijn omdat het daar pas begint bij Wildstar???? Zo brengen ze het tenminste al meer dan een jaar.... geen end game is wel een aparte gezien hun marketingverhaal toch?
Oke nog even page 1 gelezen, maar komt er ook world pvp zoals GW2 en ESO hebben (WvWvW en AvAvA)?
Kijk erg uit naar aankomend weekend!!
Waar ik wel van sta te kijken is dat hierboven gemeld wordt dat de end game tegenvalt, maar dat zou toch juist helemaal top zijn omdat het daar pas begint bij Wildstar???? Zo brengen ze het tenminste al meer dan een jaar.... geen end game is wel een aparte gezien hun marketingverhaal toch?
Oke nog even page 1 gelezen, maar komt er ook world pvp zoals GW2 en ESO hebben (WvWvW en AvAvA)?
[ Voor 52% gewijzigd door Nightcrowy op 18-03-2014 19:22 ]
Vanaf hoelaat Nederlandse tijd kunnen we vrijdag weer knallen?
[ Voor 6% gewijzigd door Iamjev op 18-03-2014 20:56 ]
zal rond 16u zijn denk ikIamjev schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55:
Vanaf hoelaat Nederlandse tijd kunnen we vrijdag weer knallen?
Hoe is het bij jullie ondertussen met de framerate? Hier nog steeds dikke ruk, het vervelende is dat de fps niet stabiel is, hij schokt meer dan stabiel laag. En ik vind dat nog vervelender dan stabiel laag moet ik je zeggen.
Ben ik weer een bijzonder geval aangezien ik op een iMac speel in Bootcamp of hebben de native Windows gebruikers hier ook nog last van?
Ben ik weer een bijzonder geval aangezien ik op een iMac speel in Bootcamp of hebben de native Windows gebruikers hier ook nog last van?
Vanaf hoe laat kunnen we de game vandaag bestellen? Sorry heb het al gevonden, 16:00 begint de sales, joepie!!
[ Voor 38% gewijzigd door Nightcrowy op 19-03-2014 10:05 ]
Let op:
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic
Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic
Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios