Damian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
Mijn eerste indruk van Wildstar na een weekendje beta was vooral:
Eerste indruk
Vind het hele geheel wat druk en overvol overkomen, vooral in het begin. Het zijn dan vooral NPC's waar ik het over hebt uiteraard, er waren natuurlijk ook veel spelers aanwezig. Dit maakt het spel wat rommelig in het begin vind ik.
Quests
Ik vond vooral in het begin wat induidelijkheid in de quests zitten. Er word weinig uitgelegd en de questlogs geven al even weinig specifieke uitleg over wat je nou precies moet doen. Op een gegeven moment had ik ook zo veel quests dat ik even niet meer wist wat ik nou waar moest doen. Beetje rommelig wederom.
Voor mijn gevoel vallen beide punten erg samen. Doordat de quests niet helemaal duidelijk zijn komt het meteen op je over als chaos. Ik heb zelf bv als Esper eerst een uur zitten zoeken naar hoe ik kon autoattacken... wat dus niet kan

. Achteraf gezien geen gemis, maar toch wel raar aangezien dit het eerste spel is (dat me kan herinneren) waar dat niet kan.
Vooral ben ik ondertussen waarschijnlijk verwend geraakt door Wow (tot wotlk gespeeld), hier heb je ook een hele grote verandering gezien in hoe quests werken.
Wel moet ik toegeven dat het aantal echt leuke quests best hoog was, dus hier scoren ze punten mee imho. Ook is het in latere zones (of iig lvl 12-20) beter te doen.
Graphics
Ik heb toch best een goede pc (AMD Bulldozer 6core, GTX 560Ti, 12GB geheugen, SSD, Windows 8.1) en toch heb ik redelijk wat dingen omlaag moeten schroeven om het wat speelbaarder te maken. Viel me eerlijk gezegd vies tegen. Spel ziet er uiteraard mooi uit maar ik heb het idee dat de engine toch wat zwaarder is dan hij eigenlijk zou moeten zijn.
Tja, dit is de grootste klaagzang volgens mij van mensen... Ik neem aan dat dit nog wel gaat verbeteren aangezien de graphics niet dusdanig fancy zijn.
Ik heb alles maxxed out gespeeld en kreeg ongeveer 20-40 fps op een 7950, 8gb ram en een i7-2600. Maar merkte wel dat het sterk afhankelijk was van wat voor soort objecten/renders er waren, niet van de hoeveelheid.
Crafting en Gear
Erg moeilijk te zeggen welke gear nou precies beter is of wat ik er precies mee kan/moet. Wellicht dat het nieuwigheid is, maar ik vind het nog wat rommelig over komen en kan niet mooi zien welke toevoegingen de verschillende gear geeft.
Ook crafting, alhoewel weinig gedaan, komt wat vreemd over.
Ik heb iig tot tier 2 gecraft en vond zelf het concept erg interessant. Weer eens wat anders zonder het nodeloos ingewikkeld te maken.
Wat mij dus eigenlijk vooral bij gebleven is, is dat het allemaal wat rommelig is. Weet niet of dit komt omdat het nog niet af is, of omdat ze gewoon teveel dingen erin gepropt hebben.
Ik denk het eerste. Veel dingen zijn erg te verbeteren door het net even beter uit te werken. Ik hoop dat ze die tijd nu nemen daar het spel veel potentie heeft. Doen ze dat niet, dan hebben ze al hun geld figuurlijk verbrand

.
Andere dingen die me opvielen:
AH:
Een normale AH en eentje met opties. Kunnen mensen zo eens echt leren hoe opties werken, maar erg leuk bedacht.
Housing:
Dit werkt echt schrikbarend goed. Ik heb weekenders gezien die uren in hun huisje hebben gestoken door bv allemaal losse boeken op te stapelen op een tafel en andere dingen. En het feit dat er relatief veel interactie met je huis en plots zijn is ook erg leuk. Ik heb zo nog een soort van social challenge gehad met de "beklimmings challenge plot" met mensen uit een circle.
Social:
Circles, guilds en neighbours: vooral circles zijn erg fijn als toevoeging.
UI e.d.:
Hier moet denk ik nog veel aan gebeuren. Van hoe het er uit ziet tot hoe menu's werken en je transportation kan selecteren.
Anyway, de conclusie is dat ik er ondertussen over zit te denken om het te kopen/spelen als het uit komt... al weet ik eigenlijk beter

.