Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
ik lees ook dat stress testers voor aankomend weekend toch al kunnen inloggen :?
Zou het gewoon even proberen als je een stress test inv. hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
net nog geprobeerd, ik krijg hier gewoon dat er geen realms beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2021
Nou ja er was natuurlijk het probleem dat in de eerste mail geen Key zat, misschien hebben ze bij een aantal mails de verkeerde "key-generator" gebruikt? Dat sommige mensen wel een volledige beta key hebben gekregen ipv alleen een stress-test key. Ik heb het zelf gister avond niet meer geprobeerd, dus ik heb geen idee of ik wel of niet in kon loggen. Maar dit was ook de reden van mijn vorige vraag: kan ik aan mijn NCsoft account zien dat ik een stress tester ben of staat er bij iedereen als type Beta? just curious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
xeple schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:26:
ik lees ook dat stress testers voor aankomend weekend toch al kunnen inloggen :?
Zou het gewoon even proberen als je een stress test inv. hebt gekregen.
Denk je nou echt dat dit soort mensen ook echt gaat beta testen? Ze willen gewoon asap inloggen, kijken of het een WoW killer is. En dan:

a.) Krijsen op een forum dat WoW dood is en Wildstar de nieuwe heerser is
b.) Krijsen op een forum dat Wildstar kut is en WoW nog steeds een heer en meester

en een zeer klein aantal:

c.) "Ja, het is een leuke MMO. Ik snap dat MMO's naast elkaar kunnen bestaan en dat veel MMO's nog steeds winst maken en dus nog niet dood zijn"

Helaas is het aantal beta testers die echt testen gigantisch klein.. Ik vind het zelf altijd juist leuk :p zoek de aparte combinaties, acties, of intereacties, en kijk of je het kan slopen. Daar gaat een beta om, bugs zoeken, en het spel helpen verbeteren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mja.. het inloggen is al meewerken aan de test. Je werkt mee aan de economie in het spel, de interactie tussen spelers.. etc.. Ook allemaal belangrijk ook al report je geen bugs. Ik kan me ook wel storen aan de conclusies die sommigen baseren op hun ervaring van de beta maar uiteindelijk beïnvloed het spelen van de beta wel je beeld van het spel of je dat wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is juist het probleem.. iemand die alleen inlogd en quest, en geen bugs report, neemt de plek in van iemand die dat misschien wel doet. Ja, dan is voor mij de keuze erg makkelijk wil belangrijker is voor de beta :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58
lanerios schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:42:
Dat is juist het probleem.. iemand die alleen inlogd en quest, en geen bugs report, neemt de plek in van iemand die dat misschien wel doet. Ja, dan is voor mij de keuze erg makkelijk wil belangrijker is voor de beta :P
Zelfs dat is voldoende. Ook al merkt die geen bugs op er loopt genoeg debugging software op de achtergrond wat voor de ontwikkelaars interessant is. Geen nieuws is ook goed nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Beta players, voor +/- halvewege Maart moet je een character van min. 32 hebben, anders is verder beta toegang niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 14:38
BinaryRun schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:11:
Beta players, voor +/- halvewege Maart moet je een character van min. 32 hebben, anders is verder beta toegang niet gegarandeerd.
Dan moeten ze opschieten met mij die invite te sturen anders ga ik dat niet halen ;)
Beta of niet ik denk dat ik deze gewoon blind aan ga schaffen, het ziet er zeer vermakelijk uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Carthrax op 12-02-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Carthrax schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:26:
[...]

Dan moeten ze opschieten met mij die invite te sturen anders ga ik dat niet halen ;)
Beta of niet ik denk dat ik deze gewoon blind aan ga schaffen, het ziet er zeer vermakelijk uit.
Same here, het is dat ik nu toegang heb tot de stress test, maar ook zonder zou ik het spel gewoon kope/pre-orderen. Hoop eigenlijk dat ze een CE uitbrengen, daar wacht ik nog een beetje op :9~

Het enige waar ik bang voor ben is dat het spel tegenvalt omdat ik er zulke hoge verwachtingen van heb...
Ik heb heel lang WoW gespeeld zoals zovele onder ons, SWTOR heb ik laatst weer eens opgestart en ook GW2 heb ik gespeeld. Persoonlijk vond ik het vecht systeem in GW2 erg lekker, maar de keuze om geen tank/healer/DPS deling meer te hebben vond ik dan weer erg bagger. En daarnaast was er geen echte end-game content dus toen ik eenmaal het verhaal had gedaan, had ik nog vrij weinig te doen. Maar het vechten in WoW/SWTOR vond ik dan weer erg saai in vergelijking.
Dus wat ik zeg maar zoek is het beste van twee werelden. Een actief vechtsysteem met een leuke setting en een redelijke hoeveelheid end-game content (ik baal er nog steeds van dat ik 40-man raids in WoW heb gemist).
Maar we zullen zien, nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
Mr.Zebra schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Same here, het is dat ik nu toegang heb tot de stress test, maar ook zonder zou ik het spel gewoon kope/pre-orderen. Hoop eigenlijk dat ze een CE uitbrengen, daar wacht ik nog een beetje op :9~

Het enige waar ik bang voor ben is dat het spel tegenvalt omdat ik er zulke hoge verwachtingen van heb...
Ik heb heel lang WoW gespeeld zoals zovele onder ons, SWTOR heb ik laatst weer eens opgestart en ook GW2 heb ik gespeeld. Persoonlijk vond ik het vecht systeem in GW2 erg lekker, maar de keuze om geen tank/healer/DPS deling meer te hebben vond ik dan weer erg bagger. En daarnaast was er geen echte end-game content dus toen ik eenmaal het verhaal had gedaan, had ik nog vrij weinig te doen. Maar het vechten in WoW/SWTOR vond ik dan weer erg saai in vergelijking.
Dus wat ik zeg maar zoek is het beste van twee werelden. Een actief vechtsysteem met een leuke setting en een redelijke hoeveelheid end-game content (ik baal er nog steeds van dat ik 40-man raids in WoW heb gemist).
Maar we zullen zien, nog even geduld :)
Ik denk dat mensen die van WOW naar Wildstar komen zich goed af moeten vragen wat ze precies zat zijn aan WOW. Wildstar volgt namelijk in hoofdlijnen precies de formule van WOW; het questen is hetzelfde, cartoony art style, trinity, end-game raids, etc. Er zijn slechts een paar vernieuwingen waarbij het combat systeem het meest opvalt. Maar ik betwijfel sterk of mensen die WOW zat zijn zich storen aan de combat in WOW...

Natuurlijk is er ook een nieuwe wereld en nieuwe lore en dat is een pluspunt, maar daar staat tegenover dat je weer helemaal bij nul moet beginnen (terwijl je in WOW waarschijnlijk al meerdere max level characters hebt met goede gear).

Ook qua end game moet Wildstar zich nog helemaal gaan bewijzen. Op release heeft het spel in ieder geval behoorlijk weinig end game content; 4 x veteran dungeon, 1 x 20-man, 1 x 40 man, 2 x battleground, arena's en warplots. Het is te hopen dat Carbine daar snel meer aan gaat toevoegen.

Tot slot is het natuurlijk zo dat de eerste MMO die je speelt toch het meeste indruk maakt; daarna heb je het allemaal al een keer gezien. Dus ik zou oppassen met al te hoge verwachtingen. Wildstar zit behoorljik goed in elkaar, maar het is zeker niet heel vernieuwend (wat dat betreft was GW2 veel innovatiever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Klopt helemaal wat je zegt, wellicht dat ik mezelf iets moet nuanceren.
Opzich ben ik het WoW/SWTOR concept nog niet helemaal zat, maar ik vind het vechten zo saai nadat ik erg genoten heb van GW2 in dat opzicht.
De cartoony style vind ik geen probleem, wat ik tot nu toe gezien heb kan ik zeker waarderen. Ik ben zeer benieuwd naar de Lore om heel eerlijk te zijn en het questen, mja dat hoort er nu eenmaal bij. Als er genoeg variatie is zoals in Mysts of Pandaria dan is dat ook geen probleem denk ik. Wat GW2 deed met het questen, dat is het dan ook net weer niet. Eigenlijk rende je daar alleen maar van event naar event en that's it. Vermakelijk als het af en toe was, vond ik het niet echt een verbetering van het standaard quest model.

Kortom, ik ben persoonlijk helemaal niet op zoek naar een MMO die het wiel opnieuw uitvind, maar wel naar een MMO die de bestaande "wielen" op de goeie manier weet te combineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Een stress-test key verkregen! Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mr.Zebra schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:32:
Klopt helemaal wat je zegt, wellicht dat ik mezelf iets moet nuanceren.
Opzich ben ik het WoW/SWTOR concept nog niet helemaal zat, maar ik vind het vechten zo saai nadat ik erg genoten heb van GW2 in dat opzicht.
De cartoony style vind ik geen probleem, wat ik tot nu toe gezien heb kan ik zeker waarderen. Ik ben zeer benieuwd naar de Lore om heel eerlijk te zijn en het questen, mja dat hoort er nu eenmaal bij. Als er genoeg variatie is zoals in Mysts of Pandaria dan is dat ook geen probleem denk ik. Wat GW2 deed met het questen, dat is het dan ook net weer niet. Eigenlijk rende je daar alleen maar van event naar event en that's it. Vermakelijk als het af en toe was, vond ik het niet echt een verbetering van het standaard quest model.

Kortom, ik ben persoonlijk helemaal niet op zoek naar een MMO die het wiel opnieuw uitvind, maar wel naar een MMO die de bestaande "wielen" op de goeie manier weet te combineren :)
De lore is best OK, maar wordt nog niet altijd heel sterk gebracht. Je moet er wel echt voor willen lezen. Het is niet zoals bij TESO waar alles netjes verteld wordt met voice overs en full screen dialogen.

Qua questen is het ook veel 'raap X van dit op' en 'kill Y beesten'. Het werkt, maar wordt wel wat monotoon hier en daar. Sommige areas zijn beter dan anderen wat dat betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 12-02-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Morrar schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Ook qua end game moet Wildstar zich nog helemaal gaan bewijzen. Op release heeft het spel in ieder geval behoorlijk weinig end game content; 4 x veteran dungeon, 1 x 20-man, 1 x 40 man, 2 x battleground, arena's en warplots. Het is te hopen dat Carbine daar snel meer aan gaat toevoegen.
Je vergeet de 6 x veteran adventures :). Dat is toch een respectable 10 instances die je kan doen.

Overzicht van endgame PVE content:

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 12-02-2014 17:29 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Jerry schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:29:
[...]

Je vergeet de 6 x veteran adventures :). Dat is toch een respectable 10 instances die je kan doen.

Overzicht van endgame PVE content:
[video]
Hmm die youtube video gaat behoorlijk tegen de NDA in, maar goed...

Zijn die adventures wel de moeite waard dan in elder game? Zou toch niet willen zeggen dat ze echt op hetzelfde niveau zitten als dungeons. Meer instanced group quest.

De low level versies zijn in ieder geval niet heel erg de moeite waard; je kan er geen groepen voor vinden. En als dat wel lukt, krijg je alleen reputatie. De meeste items die je daarvoor kan kopen outlevel je vrij snel.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 12-02-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Morrar schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:24:
[...]

Hmm die youtube video gaat behoorlijk tegen de NDA in, maar goed...

Zijn die adventures wel de moeite waard dan in elder game? Zou toch niet willen zeggen dat ze echt op hetzelfde niveau zitten als dungeons. Meer instanced group quest.

De low level versies zijn in ieder geval niet heel erg de moeite waard; je kan er geen groepen voor vinden. En als dat wel lukt, krijg je alleen reputatie. De meeste items die je daarvoor kan kopen outlevel je vrij snel.
Die youtube video is niet tegen de NDA. Alle informatie erin is te vinden op de sites die gelinked staan onder de video. Hij staat ook op reddit trouwens anders had er wel iemand ingegrepen ;).

Het probleem is dat niemand de adventures op veteran level heeft kunnen testen tot nu toe :P. Dus dat moeten we nog even afwachten.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Jerry schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:38:
[...]

Die youtube video is niet tegen de NDA. Alle informatie erin is te vinden op de sites die gelinked staan onder de video. Hij staat ook op reddit trouwens anders had er wel iemand ingegrepen ;).
OK, tja als dat soort details naar buiten mogen, dan zou ik die NDA gewoon lekker opheffen :)
Het probleem is dat niemand de adventures op veteran level heeft kunnen testen tot nu toe :P. Dus dat moeten we nog even afwachten.
Aan dominion zijde lopen wel wat veteran War of the Wild runs. Wat ik begrepen heb is dat je alleen een epic ontvangt als je gold haalt.

Binnenkort kan ik t zelf ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Was helemaal vergeten dat ik me ooit had aangemeld voor de beta, maar gister kreeg ik een mailtje voor de stresstest. Ben heel erg benieuwd! :)

• Mr.Zebra
Woohooo!
Van een top Tweaker een Closed Beta key gekregen, kan ik vanavond al beginnen :D
Ik heb dr zin in!!!! en voor wie er allemaal bij zijn met de stress test, tot morgen :D

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Mr.Zebra schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:07:
Woohooo!
Van een top Tweaker een Closed Beta key gekregen, kan ik vanavond al beginnen :D
Ik heb dr zin in!!!! en voor wie er allemaal bij zijn met de stress test, tot morgen :D
;(

• wizkid_niels
Mr.Zebra schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:07:
Woohooo!
Gefeliciteerd ;) Ik ben jaloers :P

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Kleine 10% v/d lijst heeft nu een key :)

Verwijderd

Morrar schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:18:
[...]
,,
,,

,,
,,
Ik ben niet echt op de hoogte van deze game, maar dit klinkt toch wel netjes voor een mmorpg die net uit komt/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Offtopic, maar misschien iets voor Tweakers om op te pakken?
https://twitter.com/WildStar/status/433650952567287808

Krijgen gelukkig ook een complete redesign van de UI:
https://twitter.com/CRB_Scooter/status/434009918912606208

Hopelijk is het wat.

[ Voor 37% gewijzigd door Morrar op 14-02-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Ik ben niet echt op de hoogte van deze game, maar dit klinkt toch wel netjes voor een mmorpg die net uit komt/is.
Toch is het wel wat weinig eigenlijk. Hadden er minstens 3 keer zoveel moeten zijn van elk. Dat aantal is leuk voor een expansion, maar niet als basis om mee te starten.

Daarnaast ben ik wel een beetje huiverig over de 40 man raids. Ze zijn epic om mee te maken, maar 40 man verzamelen is veel. Het idee van een 40 man raid heeft een grote game als World of Warcraft ook niet overleefd. Dus waarom zou het jong spel als Wildstar wel doen overleven. 20-man is dan een veel mooier aantal om op te focussen.

Edit:
@ Morrar: De tweet ook maar even naar de redactie gemaild (jouw naam uiteraard genoemd natuurlijk). Wellicht levert het iets op. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Zeror op 14-02-2014 01:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ze bedoelen heel specifiek de Wildstar/MMO community sites (dit zijn de sites die nu keys mochten uitdelen). De meer algemene game/tech sites komen later pas aan de beurt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 14-02-2014 08:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Maar mogelijk bij gebrek aan beter..... :) persoonlijk bezoek ik vaker Tweakers.net dan bijvoorbeeld Gamer.nl of een nederlandse site die daadwerkelijk op 1 game gericht is (daar zijn er niet zoveel van imho toch?).
Anyways, happy Valentines day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@boe2: Ik snap dat ze liever specifieke fansites hebben, maar zoals Mr.Zebra ook zegt; bij gebrek aan beter is Tweakers misschien niet zo gek. Grote community met (ook) aandacht voor games. Dus @Zeror bedankt voor het door passen.

Verder kijk ik ook niet echt uit naar 40-man raiding en het gedoe dat daarbij komt kijken. Het betekent grote guilds en dus minder guilds per server. Dat geeft altijd gedoe met leden van elkaar snipen etc. Zeker aangezien er weer attunements zullen zijn, verwacht ik het gebruikelijke drama. Ook heb je tijdens een 40-man meestal meer down time dan bij een 20-man vanwege bio's, laatkomers, etc.

Ik weet ook niet of ik gelukkig ben met het format waarbij de 20-man de voorloper is van de 40-man. Ten eerste voelt 20-man nu niet als een eigen league, maar gewoon als voorproefje. Verder is het irritant voor 40-man guilds dat ze nu eerst 2x20 moeten gaan runnen. Zul je net zien dat je dan weer een paar extra tanks en healers moet gaan regelen.

Tot slot moet ik wel zeggen dat ik alle dungeons die ik gezien heb tot nu toe wel erg tof vond. Ook over de 20-man raid hoor je positieve verhalen. De kwaliteit is dus op orde, maar iets meer kwantiteit zou mooi zijn. Maak desnoods meerdere paden in de dungeons, dan kun je de scenery en assets hergebruiken en geeft het toch meer variatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 14-02-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik denk dat wel bewezen is in WoW dat 40 man raids niet meer werken. Het is al moeilijk genoeg om 20 man bij elkaar te krijgen, daarom ook het nieuwe flex formaat. Eigenlijk zou elke nieuwe mmo met het flex raid systeem moeten komen. Iets anders heeft volgens mij geen kans tot slagen meer.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
TTLCrazy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:39:
Ik denk dat wel bewezen is in WoW dat 40 man raids niet meer werken. Het is al moeilijk genoeg om 20 man bij elkaar te krijgen, daarom ook het nieuwe flex formaat. Eigenlijk zou elke nieuwe mmo met het flex raid systeem moeten komen. Iets anders heeft volgens mij geen kans tot slagen meer.
Tja hier zijn al vele discussies over gevoerd. Er zijn ook mensen die het 40-man formaat juist sterk verdedigen. Er valt ook wel wat voor te zeggen; hoe 'massive multiplayer' is een 10-man raid nu helemaal? Wildstar heeft dus wel aantrekkingskracht voor mensen die van grote, epische boss battles houden. De vraag is hoe groot die groep is en of het commercieel interessant is om daar content voor te blijven ontwikkelen. Ze hadden ook voor world bosses kunnen gaan die je met heel veel mensen tegelijk moet neerhalen...

Flex raid heb ik nooit gedaan in WoW (al gestopt), maar ik vraag me af hoe goed die getuned zijn. Voordeel van een vast aantal is dat je de moeilijkheidsgraad veel preciezer kunt vaststellen. Dat gaat niet alleen om getallen, maar ook om de layout van de raid. Verspreiden met 40 man is bijvoorbeeld veel lastiger dan met 20 man als de kamer dezelfde grootte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Flex slaat nergens op qua tuning.. Als je bij sommige gevechten de gedachte hebt "Goh, LFR is moeilijker" dan is de balance compleet weg.

Zelf ben ik blij met wat grotere raids. Als raid leader in Vanilla, was 40 man een logistieke nachtmerrie, dus daar ben ik wat huiverig voor. Maar groter dan 10 man? Hell yea, daar hou ik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mja dat vermoeden had ik dus al. Denk dat de raids in Wildstar behoorlijk strak getuned zullen zijn. Ook leuk aan 40-man raids was altijd dat je met meerdere mensen van dezelfde class in een chat channel zat. Kon je een beetje ouwehoeren, tips uitwisselen en vergelijken.

Zit je nou eigenlijk al eens in de beta lanerios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
TTLCrazy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:39:
Ik denk dat wel bewezen is in WoW dat 40 man raids niet meer werken. Het is al moeilijk genoeg om 20 man bij elkaar te krijgen, daarom ook het nieuwe flex formaat.
Minder dan 20 man zorgt er voor dat je community naar de klote gaat. Class cherrypicking, geen ruimte voor bring the player not the class.

Feit dat er nu flex is komt doordat ze na WOTLK 25 mans raids niet lonend maakten waardoor iedereen 10-man ging. Dat gecombineerd met teruglopende subscriptions, moet je iets. Mede doordat er een te groot gat is tussen LFR en normal, mensen pisten er naast omdat 10-man guilds vaak al fixed zijn en alleen uitzondering recruiten.

40-man raids is misschien te, maar ik ben zeker blij dat het meer dan 20 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 09:22
Ik vermaak me nu wel heel goed in het spel. Heb nu al een paar dungeons gehealed en de learning curve van de meeste mensen begint te komen, want er zijn heel veel mechanics en telegraphs die je moet ontwijken en ik moet als Medic dan ook nog eens in de buurt van iedereen te blijven om hun hachje te redden.
Het feit is wel dat je echt veel moet dodgen of ik als healer zijnde geraak Out Of Focus (mana). Heb wel max focus rate en recovery maar dat helpt niet op de lange duur.
Dat vind ik dan ook weer goed aan de dynamic boss raids and dungeons, het gaat niet om de timer ,want die er is niet naar mijn weten, misschien in raids wel dat de boss kan enragen, maar prioriteit is toch de WASD skills.
Dat kan misschien wel voor sommige mensen iets zijn om te stoppen met Wildstar, omdat het niet het casual is van andere MMO's. Ok je hebt naast pve en pvp content nog zoveel om te doen, maar de dag van vandaag moet alles in de schoenen gelegd worden. Terwijl deze Wildstar toch dat tikkeltje meer concentratie en skill vereist.
Ik ben alleszins fan en ik koop onmiddelijk de headstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De ideale raid/dungeon group grootte hangt natuurlijk heel erg af van de hoeveelheid classes en hun specs. De meeste ideale situatie is als je van elk er een of twee mee kan nemen. Dan heb je een hele veelzijdige groep waarmee je alles kan doen. De groep is al niet ideaal meer als 1 class of belangrijke spec moet missen doordat je niet genoeg plek hebt door de lage toegestane aantal. Aan de andere kant brengt het ook weer tactiek met zich mee waardoor je niveau gaat krijgen. Beide werelden zijn eigenlijk wel goed, omdat twee verschillende manieren van dungeons doen met zich meebrengt.

Wat ik mij eigenlijk nog afvraag. In hoeverre worden de Paths gebruikt in dungeons en raids? Zijn er bijvoorbeeld ruimtes waar je alleen kunt komen als iemand van Path X mee hebt enzo?

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 14-02-2014 12:40 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Morrar schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:36:
Mja dat vermoeden had ik dus al. Denk dat de raids in Wildstar behoorlijk strak getuned zullen zijn. Ook leuk aan 40-man raids was altijd dat je met meerdere mensen van dezelfde class in een chat channel zat. Kon je een beetje ouwehoeren, tips uitwisselen en vergelijken.

Zit je nou eigenlijk al eens in de beta lanerios?
Nop.. had van 2 mensen te horen gekregen dat ze key zouden regelen, alle 2 laten niks meer van zich horen >_>

Zou dolgraag in de beta willen zitten, maar helaas..

Totaal off topic:

Zeror, de transmog van je hunter ziet er wel erg cool uit :p En ja, er is gehint door devs dat bepaalde paths bepaalde plekken in dungeons kunnen unlocken, hierdoor kan je blijkbaar een ander pad nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door corset op 14-02-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Zeror schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:37:
De ideale raid/dungeon group grootte hangt natuurlijk heel erg af van de hoeveelheid classes en hun specs. De meeste ideale situatie is als je van elk er een of twee mee kan nemen. Dan heb je een hele veelzijdige groep waarmee je alles kan doen. De groep is al niet ideaal meer als 1 class of belangrijke spec moet missen doordat je niet genoeg plek hebt door de lage toegestane aantal. Aan de andere kant brengt het ook weer tactiek met zich mee waardoor je niveau gaat krijgen. Beide werelden zijn eigenlijk wel goed, omdat twee verschillende manieren van dungeons doen met zich meebrengt.

Wat ik mij eigenlijk nog afvraag. In hoeverre worden de Paths gebruikt in dungeons en raids? Zijn er bijvoorbeeld ruimtes waar je alleen kunt komen als iemand van Path X mee hebt enzo?
Mja met grotere raids heb je meer kans op veelzijdigheid, al zullen top guilds wel stacken waar dat nodig is. Paths hebben heel soms invloed op de dungeon. Zo is er in Skullcano een pad dat de settler kan openen, maar verder heb ik even geen voorbeeld. Kan me voorstellen dat scientists misschien nog voor buffs op trash kunnen zorgen o.i.d. Daarnaast kan settler campfire wel handig zijn.

@lanerios: Ik heb nog een key, stuur em je zo toe, moet nu even op werk wat regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 14-02-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Net Chua Emotes zitten kijken op Youtube. Wat een geweldige animaties zitten er in het spel..

Chua, awesome emotes. Hamster ball mount? (Zie customisation video). Ik wordt een Chua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
Ben zelf ook Chua, leuke animaties inderdaad. Jammer dat mijn guild exiles gaat, vind die races veel minder dus zal casual human worden.

Over raids ben ik verdeeld. 40 man lijkt terug tof om episch gevoel te krijgen, anderzijds nemen 20 man de andere 20 mee ALS je al 40 man kan bij elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mja speel ook graag Chua en dus Dominion, maar lijkt erop dat er meer activiteit gaat komen aan de Exile kant. In ieder geval zit het merendeel van de GOTers daar volgens mij. Best jammer, want nadat je 50 aantikt moet je sowieso toch wel een guild gaan zoeken.

Lijstje met GoT spelers zou mooi zijn, maar mag denk ik officieel niet van de NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Vreemd dat men op Ebay meerdere stress test keys kan verkopen terwijl ik er nog geen 1 hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
darthaxx schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:38:
Vreemd dat men op Ebay meerdere stress test keys kan verkopen terwijl ik er nog geen 1 hebt gekregen.
Vreemd hoe mensen altijd een manier vinden om ''stiekem'' te laten weten dat ze een beta key willen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
BasA1991 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Vreemd hoe mensen altijd een manier vinden om ''stiekem'' te laten weten dat ze een beta key willen :p
was het zo opzichtig? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Niet minder of meer dan iedereen die je voorgegaan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calderas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-02 22:41
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de beta launcher? Hier wil hij gewoon niet opstarten om de beta files te downloaden. Alles al geprobeerd, firewall settigs, admin...iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Heb nu een tijdje gespeeld maar ben niet heel erg onder de indruk. De combat is leuk maar voor de rest is het erg hetzelfde en mis ik de diepgang. Misschien komt dat nog bij een wat hoger lvl. Ff doorspelen nog. Tot nu toe sprak de BETA van ESO me meer aan. Het is zo... kinderachtig en simpel gemaakt. Anders kan ik het niet omschrijven. En dan bedoel ik niet de graphics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeker weten dat je hetzelfde spel speelt als ik? Ik heb zelf niet zo heel veel gedaan met mijn beta access tot nu toe (mijn hoogste level karakter is level 14) maar zo kinderachtig en simpel is het niet. Het kiezen van je action set en AMPs is best nog tricky. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik heb het spel nu een uur of twee gespeeld. Ik heb Wildstar niet echt gevolgd, dus mijn verwachtingen waren niet hoog. Helaas moet ik zeggen dat de game me niet heel erg aanspreekt.

Wat ik mis is dat ik niet echt een "binding" heb met m'n character. Ik weet niet zo goed waardoor dit komt. Wellicht is het de (naar mijn mening) crappy UI. Ik vind dat er te veel kleine icoontjes te voorschijn komen zo nu en dan waardoor het allemaal te chaotisch overkomt.

De quests vind ik (tot nu toe) vrij rechttoe rechtaan, ik was echt op level 4-5 al verveeld door de quests. Vanaf het begin tot level 5 loop je continu te fetchen. Dit vond ik bij ESO toch vele malen beter...

Het combat systeem voelt vernieuwend aan, al was ik ook hier vrij snel klaar mee. Ik mis de "spannende" animaties. Wat ik tot nu toe gezien heb qua animaties lijkt erg veel op WOW, en laten we eerlijk zijn, enkel WOW kan hier mee wegkomen (vanwege pure nostalgie). Daarnaast voelt het alsof ik een beetje in de wilde weg sta te meppen, ik heb niet echt het gevoel dat ik op iemand in sta te beuken.

Grafisch vind ik de game prima, de sfeer is goed te noemen. Ik moet wel vermelden dat de game, zelfs op mijn bakbeest, niet bijzonder soepel loopt. Ik haal maximaal 65 - 70 FPS, maar dan heb ik wel een aantal settings moeten fine-tunen (op advies van veel medespelers). Dit valt echter vast nog wel te optimaliseren in dit stadium.

Ik heb begrepen dat er in Wildstar weer (als vanouds) mounts en housing is verwerkt, dit spreekt me dan weer wel heel erg aan. Wellicht moet ik gewoon even doorspelen tot level 20 of zo, maar het zegt al genoeg dat ik hier simpelweg geen zin in heb. En dit zegt iemand die toch graag een MMO wegspeelt, en ook heel veel MMO's heeft gespeeld.

Ik kijk het nog even aan de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mja ieder zijn ding natuurlijk. ESO en Wildstar zijn wel behoorlijk verschillend qua sfeer en insteek.

ESO neemt de wat meer serieuze en realistische insteek en heeft veel energie gestoken in de presentatie van de quests. Daardoor wordt je wat meer de wereld in getrokken. Maar evengoed is het daar ook alleen maar kill X van dit en praat met Y personen. Alleen de verpakking is een stuk beter met voice overs en full screen dialogen. Ook zijn de quest lines vaak net iets langer. Wat dat betreft is Wildstar wel een beetje matig.

Daarentegen vond ik de combat in ESO echt bagger. Wat een ongelooflijke faceroll zeg, echt nul komma nul uitdaging tot tenminste level 12. Niet alleen lage moeilijkheidsgraad is een issue, maar ook inconsistente interrupts, slechte feedback, spammy skills, slechte animaties, moeite met positionering, overbodige dodge, etc. Combat in Wildstar is veel beter en ook de mobs zijn behoorlijk uitdagend naarmate je verder komt. Als je doorspeelt naar level 20 en een dungeon gaat doen, zul je zien dat die ook behoorlijk goed uitgewerkt zijn.

Maar goed, beide games richten zich op een heel andere doelgroep en beiden hebben sterke en zwakke punten. Een aantal andere nadelen die je noemt zullen echter nog wel aangepakt worden.

Zo is de UI inderdaad slecht, maar het is niet veel meer dan een placeholder. Een revamp is in de maak en hopelijk wordt het daarmee een stuk beter. Ook qua optimalisatie moeten er nog veel slagen worden gemaakt. Overigens vind ik 65+ fps echt meer dan zat voor een MMO.

Tot slot is housing inderdaad erg leuk gedaan. Op level 14 kun je ermee beginnen, maar het kost wel het nodige. Dus heel indrukwekkend is het dan nog niet.

Uiteindelijk ieder zijn ding en kies vooral voor het spel waar jij je het beste bij voelt. Ik hoop dat zowel Wildstar als ESO een succes worden. Alleen heb ik voor mezelf wel besloten dat ik maar een subscription MMO tegelijk ga spelen, anders haal ik het er qua speeltijd niet uit. Nu neig ik dan meer naar Wildstar, maar zou ook beiden kunnen afwisselen als het saai wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 15-02-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Ik snap niet wat men bedoeld met geen binding hebben met de charr. Ik zie het vaker voorbij komen als minpunt maar kan me er niet in vinden. Ik heb in Rift en gw2 beide mains en de binding voelt voor mij hetzelfde als in ws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Heb het zelf ook zo'n drie uur gespeeld gister, maar kan niet zeggen dat het iets met me doet.
De begin quests vind ik super saai trouwens, maar goed, dat is zo bij de meeste MMO's wel denk ik.
Vanmiddag nog maar even verder "testen". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamjev
  • Laatst online: 20-04 21:12
Hoe kan je in vredesnaam een waarde oordeel geven als je 2 of 3 uur hebt gespeeld. Je hebt nog geen 2 % van de content ervaren. De gevechten worden veel diverser en de dungeons zijn erg leuk om te spelen.
Praten over binding met je character na 2 uur komt me nogal onnozel over. Ja, me dunkt, die binding had ik toen ook niet, maar nu ik (pas) 24 ben en een aantal heroische boss fight met leuke pug's achter de rug heb beging het te kom komen. Kortom, steek er tijd in, dan krijg je kwaliteit en binding terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ach eerste indrukken zijn ook heel belangrijk. Kan me wel een beetje vinden in de kritiek, hoewel ik het lastig vind om aan te geven waar het precies aan ligt.

Je character is in Wildstar niet heel erg prominent in beeld, zeker als je een klein ras kiest zoals Chua of Aurin. Daarnaast gaat de camera net over je hoofd heen en zit je character helemaal onder in beeld. Bij ESO zie je bijvoorbeeld veel meer van je character. Wildstar is meer richting WoW wat dat betreft.

Ook zijn armor models lang niet allemaal even goed uitgewerkt. Heavy armor op mijn Granok warrior zag er soms echt heel tof uit en de wapens ook. Op mijn Chua medic of esper ben ik nog niet veel indrukwekkends tegen gekomen. Light en medium op een klein character doet heel weinig. Tot slot heb je gelimiteerde keuze qua character customization; een aantal presets en kleuren voor het gezicht en haar, maar altijd hetzelfde lichaam. Mensen steken waarschijnlijk minder tijd in het maken van een character dan bij ESO bijvoorbeeld. Dat geeft ook minder binding met je character.

Ook het questen is redelijk afstandelijk. De conversaties verlopen via een berg popups, maar de NPC waar je mee praat is niet echt prominent aanwezig. Ook dat doen ESO of GW2 bijvoorbeeld heel anders; full screen dialogen met voice over. Dat kan je meer of minder aanspreken. Het voordeel van GW2 of ESO stijl is dat je meer in het verhaal getrokken wordt. Het nadeel is dat je uit de wereld gehaald wordt en het redelijk wat tijd kost (zeker als je de quest al eens gezien hebt). Wildstar is meer a la WoW of Rift. Ik hoop wel dat Wildstar de quest UI nog wat pimpt.

Ondanks de nadelen vind ik wel dat Wildstar er behoorlijk uitdagende combat tegenover zet en dat is een groot voordeel. Dat komt inderdaad wel pas op de latere levels echt tot z'n recht.

[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 15-02-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Iamjev schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:37:
Hoe kan je in vredesnaam een waarde oordeel geven als je 2 of 3 uur hebt gespeeld. Je hebt nog geen 2 % van de content ervaren. De gevechten worden veel diverser en de dungeons zijn erg leuk om te spelen.
Praten over binding met je character na 2 uur komt me nogal onnozel over. Ja, me dunkt, die binding had ik toen ook niet, maar nu ik (pas) 24 ben en een aantal heroische boss fight met leuke pug's achter de rug heb beging het te kom komen. Kortom, steek er tijd in, dan krijg je kwaliteit en binding terug.
Ik geef geen waarde oordeel, ik geef puur aan hoe ik momenteel over de game denk. Het klopt dat de meeste MMO's leuker worden des te verder je komt, alleen het zegt iets over de game als ik moeite moet doen om te blijven spelen. Bij andere MMO's (WOW, Rift, SWTOR, GW2 etc.) had ik dit totaal niet, en moest je me echt achter het scherm wegtrekken.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dit is puur mijn mening en mijn gevoel hoe ik momenteel over de game denk. Er zullen vast vele mensen zijn die dit gevoel totaal niet delen en zich super goed vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ieder zo zijn eigen mening/smaak :).

Ik ga zelf zeker weten overstappen van WoW naar Wildstar. De combat voelt goed (zelfs met een ping van 150ms, kan je nagaan hoe lekker het straks loopt met 40-50ms), de moeilijkheid is op een goed hoog niveau. Geen faceroll skills smashen totdat de mobs neervallen. De eerste dungeon die ik gespeeld heb, was geweldig om te spelen.
De LAS (Limited Action Set) is goed uitgewerkt, zodat je meer per gevecht je talents/skills kiest. AMPs kunnen nog wat getweaked worden.
Crafting is viable voor het levelen en is een mini-game op zich met een tech-tree en een talent-tree.
Housing is vet :D.

Dingen die nog gefixed moeten/gaan worden:
- UI (geloof dat er een remake aankomt).
- Camera (zoomed niet automatisch uit)
- FPS issues

[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 15-02-2014 14:01 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels ben ik aan een 2e poging begonnen, ditmaal met een warrior (level 8 ). Ik moet zeggen dat het me nu wel meer begint te boeien. De quests zijn leuker geworden, en de side quests als settler zijn erg leuk gedaan.

Ook het combat gedeelte is een stuk leuker, animaties vind ik nog steeds vrij matig. Het feit dat je bij een warrior je wapen ziet (op je rug) vind ik ook een stuk beter dan bij de stalker.

Ik hoop dat men de camera ook nog aanpast. Ik vind het echt irritant dat de camera zo hoog boven je character ligt, waardoor je niet ver kan inzoomen, waardoor je character echt te klein blijft. Ik vind het persoonlijk altijd wat fijner als ik wat meer zicht heb op m'n character.

Ik blijf echter de UI echt een grote ramp vinden, ik hoop dat men dit ook nog flink gaat oppoetsen... Al met al ben ik wel al een stuk positiever over Wildstar. Als de (in mijn ogen) minpunten weggewerkt worden ga ik de game zeker wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb mijzelf zojuist ook ingeschreven voor de Beta, waarschijnlijk is het te laat maar met een beetje geluk wordt ik toch nog toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
KraveN schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:38:
Ik heb mijzelf zojuist ook ingeschreven voor de Beta, waarschijnlijk is het te laat maar met een beetje geluk wordt ik toch nog toegelaten.
Vergeet de survey niet te doen! Helpt je kans om er in te geraken.

https://www.surveymonkey....s0zJ%252frWOdo96mTZY%253d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Het zal wel niet, maar ik hoop dat ze ook meewegen hoeveel bug reports iemand doet. Ik heb tijdens de stress test zo'n ~20 bugs gereport. Hopelijk vergroot het de kans om een full beta te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Laatst online: 27-08 09:46
Iamjev schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:37:
Force Strategy Gaming had dit 'excuus' aangekaart. "Hoe kun je beoordelen na een paar uur, it's all about the end-content blabla".

Een gamer, vooral nieuwe klanten, baseren hun mening op de eerste indrukken. Als je een game moeilijk in blijft omdat het je totaal niet boeit, zijn er maar weinig die doorgaan op de belofte "het wordt beter op high level".

Ik ben persoonlijk zwaar tegen de focus op end content, want imo hoort een MMORPG een slow-paced adventure game te zijn met character progression. Niet één of ander zergfest levelingphase omdat het erbij hoort en dan lekker raiden (waar is de RPG in dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
SparksNL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:18:
Ik blijf echter de UI echt een grote ramp vinden, ik hoop dat men dit ook nog flink gaat oppoetsen... Al met al ben ik wel al een stuk positiever over Wildstar. Als de (in mijn ogen) minpunten weggewerkt worden ga ik de game zeker wel spelen.
De UI is 4 maanden geleden aangekaart bij carbine d.m.v de feedback die ze kregen van beta testers. Hierop hebben ze een aantal UI specialisten ingehuurd die de UI een complete overhaul hebben gegeven. De GM's hebben onlangs een presentatie gehad en waren ze hiervan zeer onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

xeple schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:52:
[...]

De UI is 4 maanden geleden aangekaart bij carbine d.m.v de feedback die ze kregen van beta testers. Hierop hebben ze een aantal UI specialisten ingehuurd die de UI een complete overhaul hebben gegeven. De GM's hebben onlangs een presentatie gehad en waren ze hiervan zeer onder de indruk.
Ik ben erg benieuwd wat daar het resultaat van is. Vooral omdat ik de sublimiteit van de UI al wel op meerdere plekken op het internet lees. Ik wil het nu wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ik heb alleen maar problemen met de UI/font/chat. De rest is zoals ik gehoopt had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:27

Maduth

Probeersel

Ben zelf even aan het spelen en vond mijn eerste char.. mwoi. Ligt niet aan het spel maar gewoon... uhm aan mij. Dat was btw een spellslinger en toch maar een warrior geprobeerd. Toen werd ik wat meer positief en nu een stalker aan het proberen, deze heeft mijn interesse zeker een boost gekregen. Wil niet teveel spelen want tja... anders is de fun er straks eraf. Speel nu max tot 6 om een idee te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
iemand een idee wanneer het open beta wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Benosa schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:51:
iemand een idee wanneer het open beta wordt?
Ik geloof één maand voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
eigenlijk jammer voor diegene die nu max lvl aan het worden zijn in de beta.
Eens de game uitkomt, mag je terug van 0 beginnen en dan heb je al "alles" gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Scallius schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Force Strategy Gaming had dit 'excuus' aangekaart. "Hoe kun je beoordelen na een paar uur, it's all about the end-content blabla".

Een gamer, vooral nieuwe klanten, baseren hun mening op de eerste indrukken. Als je een game moeilijk in blijft omdat het je totaal niet boeit, zijn er maar weinig die doorgaan op de belofte "het wordt beter op high level".

Ik ben persoonlijk zwaar tegen de focus op end content, want imo hoort een MMORPG een slow-paced adventure game te zijn met character progression. Niet één of ander zergfest levelingphase omdat het erbij hoort en dan lekker raiden (waar is de RPG in dat?)
Helemaal mee eens. Het is gewoon stupide dat vele gamers het normaal vinden dat het begin van een MMORPG saai is.
Je hebt ook totaal geen vrijheid in het begin in Wildstar. Vind ik ook heel jammer.
Ik weet nog toen ik vanilla WoW ging spelen. Al heel snel kan je naar vele verschillende gebieden en het levelen ging toen nog heel langzaam (pluspunt imo).

Ik ben iig al afgehaakt. Deze game word niets voor mij. Maar misschien komt dat wel meer doordat ik het MMORPG genre gewoon een beetje zat ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
Stravincy schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Helemaal mee eens. Het is gewoon stupide dat vele gamers het normaal vinden dat het begin van een MMORPG saai is.
Je hebt ook totaal geen vrijheid in het begin in Wildstar. Vind ik ook heel jammer.
Ik weet nog toen ik vanilla WoW ging spelen. Al heel snel kan je naar vele verschillende gebieden en het levelen ging toen nog heel langzaam (pluspunt imo).

Ik ben iig al afgehaakt. Deze game word niets voor mij. Maar misschien komt dat wel meer doordat ik het MMORPG genre gewoon een beetje zat ben. :)
Jep zelfde gevoel. Het komt mij allemaal heel chaotisch over waardoor ik alles maar snel probeerde af te ronden, weg te klikken etc. Merk pas net dat het dus wel een subscription heeft? Dan ga ik het zowiezo niet spelen

[ Voor 5% gewijzigd door Ryatzu op 16-02-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
aan diegene die het spel niet meer intereseren, geef gerust uw key aan mij :D
100 euro voor een key op ebay :( lol

[ Voor 20% gewijzigd door Valdourian op 16-02-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Hmm interessante game dit, even in de gaten houden. Naam op 2de lijstje gezet. Nu bidden voor een beta key :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
xeple schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Jep. Ze gaan de nieuwe UI pas midden Maart onthullen, maar blijkbaar is het vanaf nul terug opgebouwd en lost het een hele zooi lang openstaande klachten op :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Hmm ik ben benieuwd dan!
Persoonlijk heb ik niet zo heel veel problemen gehad met de UI. Af en toe wat rare quirks, maar geen hele dramatische dingen eigenlijk. Het speelde verder heerlijk weg afgelopen weekend in ieder geval en was grotendeels wat ik er van had verwacht :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Zebra op 17-02-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamjev
  • Laatst online: 20-04 21:12
Scallius schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Hmm, ik moet even mijn uitspraken nuanceren zie ik. De reden dat ik aangaf, je hebt te weinig content gezien om te oordelen komt omdat Wildstar gebruik maakt van een 'ingame tutorial', dat wil zeggen dat het eerste gedeelte linear is en pas vanaf level 6 a 7 kom je in het eerste dorpje waar je wel keuze kan maken welke kant je op kan.
Met andere woorden, dan begint je vrije MMO free world gevoel pas. Iets wat je, idd, bij WOW meteen hebt.
Daarom zeg ik, speel even door en rond level 10 zal je zien dat het gevoel komt, de vrijheid, de erg leuk uitgewerkte beroepen, lastigere mobs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stravincy schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Ook ik sluit me hierbij aan. Tutorial-levels of niet, het 'pakt' me niet, waar bijvoorbeeld swtor, lotro en wow dat wel binnen een klein uurtje wisten te doen.

Het spel is (begint?) erg chaotisch, geen duidelijk verhaal, quests die bijna allemaal "kill X of Y" de standaard "collect X of Y" zijn. Als dat soort standaardquests niet wordt aangeboden met een goed verhaal dan ben ik er rap klaar mee. Het voelt dan meer als een grind dan een 'journey'.

De combat is prima, ik heb liever dit dan pure tab-targeting, maar dat weegt niet op tegen mijn gebrek aan 'binding' met de wereld. Het helpt ook niet dat de combinatie van gfx en humor (hoewel netjes gedaan), niet aansluit bij wat ik leuk vind. Een beetje té over the top allemaal voor mij.

Maar ook voor mij geldt: misschien ben ik een beetje klaar met MMORPGs in de huidige vorm. Laatst swtor weer eens opgestart, was een maand leuk, daarna weer einde oefening. Laatst dacht ik 'hoe zou wow tegenwoordig zijn?' maar dat was een dag later weer weg,dus daar begin ik ook niet meer aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 17-02-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik heb flink de stress test geprobeerd, ben tot level 16 gekomen. Zeer interessante game en ik zal hem zeker aanschaffen wanneer hij daadwerkelijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mensen die last hebben van "MMO burnout" kunnen inderdaad beter niet naar Wildstar kijken; het volgt echt het MMO archetype, zeker qua questing.

Overigens zou ik de feedback dat de quests niet zo boeiend zijn en het verhaal nogal op de achtergrond speelt zeker ook op de beta forums posten. Het is daar al een aantal keer aan bod gekomen, en ik denk dat het goed is als die kritiek duidelijk aangekaart wordt. Ik vind dat zelf ook een groot minpunt en ik denk dat er nog wel e.e.a te verbeteren valt; betere UI voor oppikken van quests, betere UI voor de lore, paar quest lines toevoegen die wat langer / interessanter zijn, etc. Overigens is er wel veel lore geschreven, maar die moet nu komen van de datacubes / boeken die je her en der kunt vinden. Niet echt "in your face" dus.

Dat er heel veel standaard "kill X" of "collect Y" quests zijn vind ik ook vrij saai en weinig innovatief. Ja je kunt niet heel veel verschillende taken verzinnen in een MMO (want statische wereld), maar iets meer afwisseling was zeer welkom geweest.Het blijft eigenlijk het hele spel door zo, al worden de zones wel indrukwekkender later. Ook zijn er wel gebiedjes die ik leuker vond dan andere, neem bijvoorbeeld de Cubig farm. De quest waarbij je Cubigs moet stelen door een heel parcours is best heel aardig gedaan.

Maar conclusie blijft dat Wildstar inderdaad qua quests gewoon heel erg oldskool is en veel mensen zijn dat gewoon zat. Ook wordt je niet acht aan het handje genomen wat betreft het grotere verhaal over de Eldan en hun rol op Nexus. Wat mij betreft staat daar wel tegenover dat de combat erg lekker is en de dungeons / instances wel behoorlijke kwaliteit hebben. Of het genoeg is om het te kopen en een abbo te nemen, daar ben ik nog niet helemaal uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 17-02-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Zit ook een kleine teaser in met nieuwe tooltips/inventory :).

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 18-02-2014 16:28 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Jammer dat ze de oude font blijven gebruiken. Achja, zal wel mod voor komen.

Ze hebben ook nog dit geplaatst
As a super quick news item so that you can all prepare yourselves, Carbine will be undertaking a special timely giveaway today at 9 a.m. PST. While I can't tell you what it is, rest assured if you like WildStar you'll want to be online for when this lands, ready to read the reveal as soon as possible. Unfortunately I can't tell you any more than that, so come back at 9 a.m. PST. Bookmark us now!
Edit: http://godankey.com/panel/external/VURaUU1BRXg wees snel!

[ Voor 5% gewijzigd door Paterpor op 18-02-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Ik heb me aangemeld maar nog geen key gekregen. Het kan 24 uur duren, dus afwachten.
Update: Key gekregen. Duurde ongeveer 3uurtjes.
Ben benieuwd vrijdag, hopelijk niet veel problemen

[ Voor 33% gewijzigd door Stark op 18-02-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
Ik heb hem ook.. Heb hele hoge verwachtingen van deze game. Zit enorm uit te kijken naar de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Valandin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:16:
Ik heb hem ook.. Heb hele hoge verwachtingen van deze game. Zit enorm uit te kijken naar de release.
Niet teveel verwachten in begin. Zeker de eerste 10 levels zijn vrij saai maar op hoger level wordt alles veel interessanter.

Blijkbaar mag de pers ook content tot level 29 tonen nu. Zijn al vrij veel leuke filmpjes online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind zon mass USA give away wel beetje zuur voor mensen die al op de reguliere manier ingeschreven staan en geen invite krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Hoezo, USA giveaway? Het was wereldwijd en het begon om 18:00 onze tijd ;). Eigenlijk waren de Europeanen zelfs in het voordeel aangezien de meeste Amerikanen aan het werk waren in de eerste uren.

Het is ook bevestigd dat het om een weekend promo-event gaat, en geen stresstest. Je zou dus vlot moeten kunnen spelen als je hiervoor een key te pakken hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ben nieuwsgierig. Inmiddels zijn we halverwege Q1 2014. Natuurlijk is dat nog ruim 4 maanden van einde Q2 2014, maar toch. Denken jullie -degene die in beta hebben kunnen komen- dat release in Q2 2014 wordt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Kaap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:12:
Ik vind zon mass USA give away wel beetje zuur voor mensen die al op de reguliere manier ingeschreven staan en geen invite krijgen.
Mass USA giveaway? 's morgens vroeg voor de Amerikanen terwijl wij om 18u00 als iedereen (of de meesten) terug zijn van te werken konden meedoen. Wees niet zo jaloers.
fitznl schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:33:
Ben nieuwsgierig. Inmiddels zijn we halverwege Q1 2014. Natuurlijk is dat nog ruim 4 maanden van einde Q2 2014, maar toch. Denken jullie -degene die in beta hebben kunnen komen- dat release in Q2 2014 wordt gehaald?
Ik denk het wel. Er zijn veel mmorpg's die in deze staat zijn gereleased. Gelukkig is carbine slimmer en willen alles zoals ze zelf willen. Elder game zal wel nog meer getest moeten worden maar ik denk dat we midden maart daar naar toe zullen gaan (ik vermoed dat we allemaal level 50 gaan krijgen, niet zeker natuurlijk.)

[ Voor 50% gewijzigd door Paterpor op 19-02-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijk, ik had mijzelf niet eens aangemeld (server bleef een 500/504 geven), maar krijg zojuist wel een key binnen.

Was al hele ramp om m'n NCsoft account weer te laten werken (ik heb er 2 sinds 2004), maar ben benieuwd. Heel de game niet meer gevolgt, dus ik laat me verassen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exill
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08 20:25
zucht ook mee gedaan met die giveaway gister, 15 minuten later kreeg ik de melding dat ze mijn info hebben. Nu nog steeds geen key ontvangen terwijl mensen die een uur later waren er wel al 1 hebben volgens reddit...

Die adventures, krijg je alleen maar loot aan het eind? als dat zo is kan je beter gewoon dungeons runnen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Na gisteren rond 19:30 mee te hebben gedaan met de key giveaway voor het beta weekend sinds 00:59 vanmorgen een key :-) Maar even kijken hoe dat draait op een iMac via Parallels... ben benieuwd! Ik heb eigenlijk nooit echt iets van NCsoft gespeeld behalve heel vroeger een paar uurtjes Lineage (1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 14:38
Was dit dan een actie van NCSoft/Carbine zelf met die keys? Zo ja dan is het raar dat mensen die al tijden geleden zich voor de beta in hebben geschreven niets hebben gekregen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Sja, het was zowieso raar dat je je 2 x voor de beta moest inschrijven. Ik had me al in april vorig jaar ingeschreven voor de beta, maar toen moest je je nog maar 1 x aanmelden met je NCsoft account. Die tijd daarvoor werd dus niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Leer lezen knul, ik zeg dat ik het jammer vind dat mensen die zich op de normale manier hebben ingeschreven geen invite krijgen t.o.v. mensen die toevallig ergens voorbij surfen en denken van "ah free key, effe geinig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dat is logisch tbh..

De mensen die al lang ingeschreven staan, daarvan weten ze voor 80% zeker dat ze het spel al gaan kopen. Ze gaan zich nu richten op de spelers die andere MMO's op pauze hebben staan. Of voor een nieuwe expansion, of ivm school oid. Dus de spelers die minder bekend zijn met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Bedankt Meneer Zebra, installer draait inmiddels 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Mag ook wel, 1 weekend spelen na >9 maanden te staan ingeschreven :')

[ Voor 185% gewijzigd door Sak3d op 19-02-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 15-09 11:50
Damn heb mijzelf eergister dus via de normale weg ingeschreven... Lees ik nu dat er een giveaway is geweest :(

Iedereen er al uit wat ze straks willen spelen ? Ik ga waarschijnlijk voor een Medic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De giveaway is trouwens alleen voor een weekend beta, dus niet de normale beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 13-09 13:31
[YouTube: http://youtu.be/io7FxPQtHSU]

De taxi nemen is in deze game leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Sak3d schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:04:
Bedankt Meneer Zebra, installer draait inmiddels 8)
Have fun Sak3d!

En inderdaad voor iedereen die er nog niet achter was: de give-away keys zijn alleen voor het aankomende weekend, dus niet te verwarren met de "Closed Beta" waar je je voor in hebt geschreven al dan niet enkele jaren geleden.
Die kun je dus nog steeds elke maandag in je bus krijgen (als ik het goed heb).

En, voor de mensen die kunnen, hou de twitter pagina van Wildstar in de gaten! De hele week geven ze keys weg als je Trivia vragen beantwoord. https://twitter.com/WildStar
good luck!

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Zebra op 19-02-2014 15:57 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 45 Laatste

Let op:
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic

Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios