Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Sinlath schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:53:
Voor diegene met een hele sterke maag :

Ik heb gelukkig vanmorgen vernomen dat de collega's die de marathon liepen een uur eerder gefinished waren.
Die 4e foto, die vrouw is ws dood :X
spoiler:
ik zie geen benen meer, en er ligt een voet onder haar :X

[ Voor 9% gewijzigd door Cthulhu op 16-04-2013 16:33 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:30:
[...]

Dus omdat iemand na de aanslag een titel van een pagina aanpast, is er iets diepers aan de hand? Die logica mag je me even uitleggen, want ik volg hem even niet? ;)
Ik zal het even verder verklaren. Ik heb gelezen dat mensen dat bericht zondag al hadden gezien, dat komt overeen met de berichten die er staan. Ik heb dan ook geen facebook en geloof het dan ook niet, maar ik vond het wel frappant.
Maar aan de andere kant: hoe goed kun je mensen op facebook vertrouwen? :) Dat er onder mij werd gezegd dat je zo titels kan veranderen haalde dat bericht al onderuit voor mij. Maar ik wist bepaalde features niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voortaan dus eerst ff checken voor je dat soort halve complottheoriën op GoT post.

Onderzoek mensen, onderzoek ;)

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 16-04-2013 16:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

De datum kun je idd gewoon aanpassen, was ook bij die Sandyhook schietpartij het geval. Zogenaamd een tribute page voor een lerares die een paar dagen eerder was aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Melkaz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:59:
[...]

Ben benieuwd hoe het met die jongen in de rolstoel is afgelopen, waren gisteren al beelden van en die zag er enorm grauw uit. Dat meisje waar de hartslag wordt gecontroleerd ziet er ook niet goed uit :|
Wat ik heb gelezen is dat die jongen in de rolstoel het heeft overleefd, bron heb ik niet (heb wel 10 sites gelezen met info over de Boston). Denk in ieder geval wel dat we het overal zouden lezen als er een 4e dodelijke slachtoffer bij zou komen.

Op RTLNieuws zag ik wel een artikel over de "Helden van Boston", één van de personen die ze noemen is degene die naast de rolstoel loopt en het verband strak getrokken houdt zodat er zo min mogelijk bloed verloren gaat.

Wat ik begrepen heb wat dat geeneens een arts of verpleger, maar gewoon een toeschouwer. Petje af; ik denk niet dat ik in zo'n situatie in staat zou zijn om mensen te helpen.

[edit]
In datzelfde artikel op RTLNieuws staat ook dat het slachtoffer in de rolstoel het heeft overleefd:

http://www.rtl.nl/compone...n-zich-voorbeeldig-op.xml

[ Voor 11% gewijzigd door XyritZz op 16-04-2013 16:50 . Reden: Toevoeging ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Van een paar artikelen de reacties gelezen op RTL. Nu al spijt van.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Awsom schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:51:
[...]

Bij een echt grote wond helpt een tourniquet niet meer. Dan moet je 'geluk' hebben dat je wond is dichtgeblazen door de druk/explosie.
't Idee is dat je alle slagaderlijke toevoer richting het ledemaat/de wond blokkeert. Knap als je dan nog leegbloedt? Alle capillairtjes en collateralen druk je ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Schijnt nu een vliegtuig op boston vliegveld tegengehouden te zijn en de bagage doorzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Cthulhu schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:31:
[...]

[spoiler]
spoiler:
spoiler:
Op foto 52 op deze link is rechterbeen nog te zien :
http://www.buzzfeed.com/r...boston-marathon-explosion
Best appart dat die 2 foto's (bijna) op zelfde moment genomen zijn ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Osiris schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:30:
[...]

't Idee is dat je alle slagaderlijke toevoer richting het ledemaat/de wond blokkeert. Knap als je dan nog leegbloedt? Alle capillairtjes en collateralen druk je ook wel af.
Bij Alex Zanardi hebben ze "gewoon" twee riemen gebruikt om de slagaders af te knellen in de benen. Was veel bloed kwijt maar heeft het wel overleefd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:35:
[...]

Bij Alex Zanardi hebben ze "gewoon" twee riemen gebruikt om de slagaders af te knellen in de benen. Was veel bloed kwijt maar heeft het wel overleefd.
Zolang je maar genoeg druk (boven de systolische bloeddruk op dat moment) kunt genereren, is 't prima. Een volledig knetterhard opgeblazen bloeddrukmanchet zal ook werken :) (Anders kun je niet goed de bloeddruk meten überhaupt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Toch typisch dat ik gisteren met een brok in mijn keel naar de foto keek van die jongen in rolstoel die zo bleek keek (om het netjes te houden) toen ik in de gaten kreeg wat ik zag maar ik nu, naast een flinke vloek, redelijk normaal naar die foto kijk hoe hij daar op de grond bij heeft gelegen.

En reacties lezen op nieuwssites doe ik vrijwel nooit, je broek zakt er altijd af van het niveau. Mensen (?) reageren toch altijd zo triest als ze op hun computer in hun eigen veilige omgeving de meest complete onzin weten te plaatsen op het internet.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Sinlath schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:53:
Voor diegene met een hele sterke maag :

Ik heb gelukkig vanmorgen vernomen dat de collega's die de marathon liepen een uur eerder gefinished waren.
Mijn hemel, die met dat been had ik al ergens op FB voorbij zien komen ... erg heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeEs schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:54:
Jij valt niet over de daden, sterker nog, jij vind het helemaal geen probleem dat er doden vallen bij een aanslagje zo nu en dan. Dat zeg je letterlijk, meerdere malen! Of was dat om mensen te laten happen? Bij deze gelukt dan ;)
Tsja, als je dit stug blijft volhouden en verder zelf geen inhoudelijke antwoorden geeft houdt het al snel op natuurlijk. Nogmaals, ik sta volledig achter mijn uitspraken die dus ook niet bedoeld zijn om mensen te laten happen. Ik vind (opgelet!) doden bij aanslagen verschrikkelijk, maar vind het tegelijk vreemd dat we die hoe dan ook proberen te voorkomen ten koste van een van onze kostbaarste bezitten - onze vrijheid - terwijl we voor het veel trivialere verkeer een veelvoud aan doden per jaar met betrekkelijk gemak accepteren.

Als ik moet kiezen tussen die twee kies ik iedere keer voor echte vrijheden en niet voor valse veiligheid. Ook als ik daar zelf het slachtoffer van zou worden dus. Nogal een stevig ander standpunt dan doden bij aanslagen geen probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
De_Bastaard schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:16:
[...]

Mijn hemel, die met dat been had ik al ergens op FB voorbij zien komen ... erg heftig.
Ontzettend inderdaad, zo heftig zelfs dat ik er 'gewoon' naar kan kijken, omdat ik het me niet kan voorstellen... Volgens mij is al dat bloed op de grond ook van hem, want z'n benen zijn gewoon helemaal weggevaagd...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Er zijn wel meer ledematen verdwenen daar hoor. Niet enkel en alleen van hem.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Cthulhu schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:31:
[...]
spoiler:
Ja...

spoiler:
Alleen de kleur al, die is ofwel zeer ondergecirculeerd ofwel al overleden. Ik denk niet dat het nog zin zou hebben gehad om haar nog naar een ziekenhuis te brengen, je zou ter plekke heel hard moeten vullen. En dan nog... waar loopt het allemaal leeg?

Helaas, ik weet bijna zeker dat zij één van de overledenen is. Iemand meer info daarover?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgens mij moet dat dan deze vrouw zijn.

http://www.foxnews.com/us...ston-marathon-identified/

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Wikipedia heeft nu ook een mogelijke foto van een van de bommen:

Wikipedia: File:Pressure cooker bomb.jpg

Fragment believed to be part of bomb used in 2013 Boston Marathon bombings, per FBI

Bommen lijken dus gemaakt te zijn met snelkookpannen, bus/rookzwak kruit en diverse metalen objecten voor scherfwerking.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Sterker nog Homeland security heeft in 2004 al een advisory vrijgegeven over mogelijk gebruik van snelkookpan bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoorde gisteravond al dat er een 29 jarige vrouw overleden was. Kan haast niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Hoe je die bommen maakt, kun je gwoon online vinden
http://www.telegraph.co.u...mb-making-techniques.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

TNW schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:36:
Wikipedia heeft nu ook een mogelijke foto van een van de bommen:

Wikipedia: File:Pressure cooker bomb.jpg

Fragment believed to be part of bomb used in 2013 Boston Marathon bombings, per FBI

Bommen lijken dus gemaakt te zijn met snelkookpannen, bus/rookzwak kruit en diverse metalen objecten voor scherfwerking.
Net op CNN, ze hebben nog veel meer foto's vrijgegeven, delen van de pan, batterijen en draden
http://www.wwhdtv.com/cnn-news-live-streaming/

[ Voor 3% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, en? Alles is te vinden op het internet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Meer foto's, 1e link kan als schokkend worden ervaren

http://cryptome.org/2013-...bs-02/boston-bombs-02.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Zo schokkend zijn ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
(jarig!)
Die eerste link wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cthulhu schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:15:
Zo schokkend zijn ze toch niet?
Mensen die bebloed op straat zitten zijn schokkende beelden voor heel veel mensen dus ja beide links zijn wel degelijk schokkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja, linkje aanklikken om foto's te zien van een bomaanslag waarbij doden en veel gewonden zijn gevallen.. je verwacht niet dat die foto's dan ook schokkend kunnen zijn hé!
/sarcasm

Ik ben benieuwd wat het motief is van de aanstichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Tom schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:43:
Ja, linkje aanklikken om foto's te zien van een bomaanslag waarbij doden en veel gewonden zijn gevallen.. je verwacht niet dat die foto's dan ook schokkend kunnen zijn hé!
/sarcasm

Ik ben benieuwd wat het motief is van de aanstichters.
Dat vraag ik me ook af, waarom dit doen? Groeperingen kunnen een boodschap over willen brengen, maar eisen een aanslag dan ook op. Dat is nu niet gebeurd, dus waarom dan op zo'n publieke plaats met meerdere camera's er op gericht die aanslag plegen?

Als het puur gaat om het vermoorden van mensen en uit handen van de politie blijven.... dan maakt de dader het zich wel erg moeilijk door juist een plaats te kiezen met toch al bovengemiddelde beveiliging en camera's overal.

Achja er lopen gekke mensen rond op de wereld waarvan ik nooit zal snappen wat er in hun hoofd omgaat, misschien is dit er één van...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Volgens mij was het zijn bedoeling om mensen te verwonden, niet perse te doden
En door al die camera's krijgt de aanslag wel erg veel aandacht, en stonden er bij de finish denk ik wel de meeste mensen

[ Voor 45% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is dan ook weer een gevolg van zo'n aanslag: CT-ers die de meest vreemde dingen bevestigd gaan zijn: Family Guy Boston Marathon episode pulled from websites
Fox has pulled a recent episode of Family Guy from its websites that depicted people being run over by a car at the Boston Marathon. The television network says it has no plans to air it again soon. In the episode, main character Peter Griffin has a flashback about crashing into runners to win the race. A hoax clip on the web has also been criticised after it joined the scene together with another showing Griffin making friends with an extremist.

When Peter, who is voiced by Seth MacFarlane, dials a mobile phone a friend has given him, explosions and screams are heard in the background. The edited clip makes it seem as though the explosions were at the marathon but they appear later in the same episode, called Turban Cowboy, and are unrelated. Some commentators have since implied that the show "predicted" the bombings.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

*facepalm*

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gambieter schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:17:
Dit is dan ook weer een gevolg van zo'n aanslag: CT-ers die de meest vreemde dingen bevestigd gaan zijn: Family Guy Boston Marathon episode pulled from websites

[...]
Maar dat is toch niet gek in een wereld waar de gemiddelde mens zijn emoties niet onder controle krijgt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wat interessante conspiracy-theorieën ITT: http://www.reddit.com/r/W...give_4chan_images_of_the/

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Tsurany schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:27:
[...]

Maar dat is toch niet gek in een wereld waar de gemiddelde mens zijn emoties niet onder controle krijgt?
Juist voor zulke mensen zou je alle waarschuwingslabels moeten verwijderen en natural selection z'n werk laten doen.
Tis toch diep triest? Net als die zwakzinnigen die destijds zwarte Suzuki Swifts gingen beschadigen omdat 1 idioot toevallig die auto had gebruikt bij de aanslag op het koningshuis |:(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

XyritZz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
[...]

Dat vraag ik me ook af, waarom dit doen? Groeperingen kunnen een boodschap over willen brengen, maar eisen een aanslag dan ook op. Dat is nu niet gebeurd, dus waarom dan op zo'n publieke plaats met meerdere camera's er op gericht die aanslag plegen?

Als het puur gaat om het vermoorden van mensen en uit handen van de politie blijven.... dan maakt de dader het zich wel erg moeilijk door juist een plaats te kiezen met toch al bovengemiddelde beveiliging en camera's overal.

Achja er lopen gekke mensen rond op de wereld waarvan ik nooit zal snappen wat er in hun hoofd omgaat, misschien is dit er één van...
Het kan natuurlijk juist zijn om indruk te maken, in de trant van: "Kijk mij dit doen, zelfs met hoge beveiliging kunnen jullie mij nog niet stoppen."

Om iets dergelijks te organiseren heb je volgens mij wel een organisatie nodig, of een bijzonder intelligente psychoot.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Heeft dit er ook mee te maken?
Brief met verdachte stof aan Obama verstuurd
http://www.nu.nl/buitenla...stof-obama-verstuurd.html

White house briefing soon, ze hebben al iemand aangehouden

[ Voor 16% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ze hebben een verdachte in beeld, net op CNN
http://www.wwhdtv.com/cnn-news-live-streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Dader staat op beeld, 'dark skinned male'
First on CNN: Authorities believe they have identified a suspect, source says
http://edition.cnn.com/20...asts/index.html?hpt=hp_t1

[ Voor 64% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Fijn hoe die journalisten de livestream aaneenpraten met tendentieus geouweh**r. Snelkookpan in de hand, "sadly this information is available all over the internet", compleet voorbijgaand aan het feit dat uiteindelijk de intentie van mensen cruciaal is.

Dodelijke bommen maken is geen magie, maar deze journalisten doen net alsof het buskruit net is uitgevonden... 8)7

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Heb hem weer weggeklikt, daarom inderdaad..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

En de verdachte is gearresteerd.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik gok dat het iemand is met een wrok tegen de stad wegens zijn ontslag, gemiste promotie of dat z'n dakkapel niet mag, zo iets onbenulligs wat na jaren erop broeden in geweld zich uit.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 17-04-2013 20:18 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:49:
En de verdachte is gearresteerd.
En dat was blijkbaar niet zo...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verdachte van die brief, of van de bom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Van de bom, maar is erg onduidelijk of ze hem nou hebben
Bommelding bij het courthouse nu

Politie Boston ontkent aanhouding verdachte
http://www.nu.nl/buitenla...aanhouding-verdachte.html

[ Voor 42% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maak in dit stadium van 'de' verdachte maar 'een' verdachte. Mierenneukerig wellicht, maar wel een subtiel verchil.

Edit: tenzij je terug verwees eerder naar een verdachte, dan kan het weer wel en heb ik niks gezegd :+

[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 17-04-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu ook een zeer grote explosie in Waco, met mogelijk tientallen doden: http://edition.cnn.com/20...exas-explosion/index.html

Weet niet of dit gerelateerd is aan Boston?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nobody knows, gok op puur toeval, gebeuren elke dag wel 'gerelateerde dingen' op die manier:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ROrpKx3aIjA]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is gewoon een verschrikkelijk ongeluk dat toevallig net na het drama in Boston is gebeurt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsurany schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:38:
Dit is gewoon een verschrikkelijk ongeluk dat toevallig net na het drama in Boston is gebeurt.
Laten we het hopen. Het is wel vrij opvallend dat de explosie vrijwel samenvalt met de datum van het einde van de Waco siege in hetzelfde gebied. Dat was eigenlijk de link die ik legde, als iemand een of andere grudge heeft tegen de overheid (of whoever wie dan ook), kan dat wel een (voor die lui) 'mooie' datum zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

LuNaTiC schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:24:
Maak in dit stadium van 'de' verdachte maar 'een' verdachte. Mierenneukerig wellicht, maar wel een subtiel verchil.

Edit: tenzij je terug verwees eerder naar een verdachte, dan kan het weer wel en heb ik niks gezegd :+
Verdachte is iemand uit SA, de man die gewond het ziekenhuis werd binnen gebracht
http://www.debbieschlusse...m-website/comment-page-1/

Maar blijkbaar mag die weg, of gaat ergens anders naartoe:
"Leading Terrorism expert Steve Emerson has just told Sean Hannity, on his Fox-news Show that one of his sources from ICE (U.S. Immigration and Customs Enforcement) had confirmed, to him, that Saudi national Abdulrahman Ali Al-Harbi will be deported next Tuesday on national security grounds."
Hier een foto van hem, met een Golden Gun, zal wel een rijke papa hebben :P
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=414172555313504

[ Voor 30% gewijzigd door Cthulhu op 18-04-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Cthulhu schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:12:
Dader staat op beeld, 'dark skinned male'
First on CNN: Authorities believe they have identified a suspect, source says
http://edition.cnn.com/20...asts/index.html?hpt=hp_t1
Gisteren beelden van "de dader" gezien, en volgens mij ging het toch allemaal niet volgens plan. De bom ging al af terwijl hij nog in de buurt was en op de beelden zegt ook iemand dat hij met smeltende/brandende kleding maakt dat ie weg komt.

Scheelt dan niet veel of die dader had z'n eigen benen er af geblazen.
Cthulhu schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:04:
[...]

Verdachte is iemand uit SA, de man die gewond het ziekenhuis werd binnen gebracht
http://www.debbieschlusse...m-website/comment-page-1/

Maar blijkbaar mag die weg, of gaat ergens anders naartoe:

[...]
Dat was toch al erg snel geen verdachte meer? Wat ik heb begrepen was hij door een omstander tegen de grond gewerkt enkel en alleen omdat hij er uit ziet als een Arabier en omdat hij weg rende van een bomexplosie, iets dat elk weldenkend mens zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ze hadden het ook over iemand met een wit petje, en 2 vermoedelijke daders, ws deze 2:
http://i.imgur.com/EIt3BgN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

die fotos zeggen toch helemaal niets? het lijkt me niet raar dat er mensen met een sporttas rondlopen daar. en als je op een ander afstandsschot niet duidelijk die tas ziet dan zat er dus een bom in die net geplaatst is?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
superwashandje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:38:
die fotos zeggen toch helemaal niets? het lijkt me niet raar dat er mensen met een sporttas rondlopen daar. en als je op een ander afstandsschot niet duidelijk die tas ziet dan zat er dus een bom in die net geplaatst is?
Ik vermoed dat de media de komende weken vol staat met plaatjes van mannen met baarden of tassen. Die zijn opeens allemaal 'verdacht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me nog mee dat ze niet uit zijn gekomen bij 2 Noord Koreanen ofzo. Dat ze de paspoorten hebben gevonden met daarin bekentenissen van de 2. Paspoorten die ze tijdens het ontvluchten van de plek des onheils hebben verloren.

Ik ben een beetje klaar met het compassie hebben voor Amerikanen. Wat denken ze zelf? Over de hele wereld iedereen met een stok gaan lopen porren en op eigen bodem niets op orde hebben. Dan krijg je ontevreden mensen ja. En die mensen doen gekke dingen. Dit is al de zoveelste wake-up call voor Amerika, maar in plaats van het werken aan een fatsoenlijke oplossing gaan we waarschijnlijk weer meer beveiliging krijgen, meer wapenverkoop en een verbod op rugzakken krijgen.

Ik keur deze actie absoluut niet goed, begrijp me daarin a.u.b. niet verkeerd. Maar sta ik er van te kijken en heb ik medelijden met "de Amerikaan"? Nee. Voor de individuen welke gewond zijn geraakt of om het leven zijn gekomen is het triets, maar ook die mensen zijn/waren onderdeel de Amerikaanse samenleving. Ook die mensen hadden de mogelijkheid om te zorgen voor verandering van hun land.

Dit soort dingen komen ook gewoon niet meer aan. Stervende kindjes in Afrika komen al niet meer binnen, omdat we zijn afgestopmt voor die beelden en het accepteren voor wat het is. Hetzelfde nu met "zielige" Amerikanen die weer eens een aanslag te verduren hebben gehad. Het zal wel. Mensen in Afrika kunnen hun boeltje pakken en verhuizen en Amerikanen kunnen hun gedrag en cultuur aanpassen. Make your choices and deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:31:
Ik ben een beetje klaar met het compassie hebben voor Amerikanen.

Maar sta ik er van te kijken en heb ik medelijden met "de Amerikaan"?
Niemand meldt in dit topic dat te hebben, niemand vraagt er om en het is niet eens een discussie. Nu benoem jij het opeens als probleem om over uit te weiden :+ Ik zie trouwens ook geen enkele mediabron deze discussie aanwakkeren, of benoemen hoe zwaar Amerikanen het nu wel niet hebben.

Als jij denkt dat dit topic bedoelt is om Amerikanen een hart onder de riem te steken, zie je het volgens mij verkeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-04-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:39:
[...]

Niemand meldt in dit topic dat te hebben, niemand vraagt er om en het is niet eens een discussie. Nu benoem jij het opeens als probleem om over uit te weiden :+ Ik zie trouwens ook geen enkele mediabron deze discussie aanwakkeren, of benoemen hoe zwaar Amerikanen het nu wel niet hebben.

Als jij denkt dat dit topic bedoelt is om Amerikanen een hart onder de riem te steken, zie je het volgens mij verkeerd.
Dat denk ik niet en dat bedoel ik niet. Het bestaan van dit topic doet dat. Dat is het punt. Hebben we ook topics over stervende Afrikaanse kindjes? Kinderprostitutie in Thailand en de Filipijnen? Waarom is dit een topic waard? Ik verbied niemand om er over te praten, maar ik geef alleen mijn mening hierover. Ik zie namelijk de ranglijst van "oeh ah, wat erg" anders in elkaar zitten. Daar komen de Amerikanen niet in voor hoor. Alle bovengenoemde zaken zouden, als ik er nog wat om zou geven, bij mij meer aandacht krijgen dan een paar Amerikanen die tijdens een luxe evenement lastig zijn gevallen door groot uitgevallen vuurwerk.

Het uitgehongerde Afrikaanse kindje zal wel denken; "Ik mag niet klagen. Die Amerikanen hebben het pas erg met al die zelf uitgelokte aanslagen.".

Ik chargeer, dat klopt. Ik merk namelijk dat zonder dat te doen tegenwoordig dingen niet meer overkomen bij mensen. Wakker worden denk ik. Het bestaan van dit topic is een belediging voor mensen met echte problemen in landen waar het er erger aan toe is. En nogmaals. Ik bepaal niet of een topic wel of net mag bestaan, maar ik mag wel aangeven wat ik van het bestaan ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:41

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:50:
Ik chargeer, dat klopt. Ik merk namelijk dat zonder dat te doen tegenwoordig dingen niet meer overkomen bij mensen.
offtopic:
Tegenwoordig? Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is m.i. wat naïef om te denken dat het "vroegah" anders was, hoor.

Hell, nog niet zo lang geleden horde je sowieso nauwelijks wat er buiten de grenzen van je dorp gebeurde, nu stromen de tweets binnen van over de hele wereld.

En inderdaad, "we" vinden een paar dode Amrikanen erger dan miljoenen verkrachte vrouwen in India of duizenden doden in Syrie. Want "we" leven in een land dat lijkt op Amerika, we lijken op Amerikanen, wat hun gebeurt kan ons ook overkomen. Dat gaat een stuk minder op bij nieuws over Islamitische fanaten die elkaar doodmaken in een woestijn of Hindoes die vrouwen mogen verkrachten omdat ze van een lage kaste zijn. Dat is nu zo, maar dat is denk ik nooit veel anders geweest.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Maar het is wel nieuws. Dat zijn de zaken die jij noemt niet. Mensen zijn geneigd om bij een bomexplosie zich af te vragen waarom, wie, hoe erg... Dat lokt een discussie uit en daarom bestaat dit topic.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Krylinck schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:01:
Maar het is wel nieuws. Dat zijn de zaken die jij noemt niet. Mensen zijn geneigd om bij een bomexplosie zich af te vragen waarom, wie, hoe erg... Dat lokt een discussie uit en daarom bestaat dit topic.
Bij al dit soort nieuwstopic heb je weer pubers die komen melden dat wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurt ook heus heel erg is. Als ze wat ouder worden komen ze er vanzelf wel achter dat het gewoon een domme opmerking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dido - Dus maar gewoon accepteren dan? En dat het zo is dat er miljoenen tweets met "nieuws" binnenkomen van over de hele wereld, maakt het dat ook echt nieuws? Of gewoon blabla om te blabla en sensatiezoekerij?

@Krylinck - De zaken die ik noem zijn algemeen inderdaad, maar ik durf te wedden dat op het moment dat die bommen afgingen in Amerika er in Thailand een kind geforceerd in de prostitutie werd verkracht, een kindsoldaat in Afrika geforceerd iemand door zijn hoofd moest schieten en er tientallen zoniet honderden Afrikaanse kinden zijn gestorven van de honger. Ongoing zaken ja, maar dat is dit Amerika gebeuren met de aanslagen daarop toch ook? Waarom daar ieder incidentje nog wel uitpikken en uit die andere onderwerpen niet?

@Hydra - Iemand die zijn mening geeft is meteen een puber/kind/dom iemand? Ik heb niet beweerd dat ik vind dat wat er in de wereld gebeurd erg is. Ik heb zelfs gezegd dat het me niets doet en het niet binnenkomt, maar ALS het dat wel zou doen dit niet op 1 zou staan. Mijn mening is niet jouw mening en dat maakt mij onvolwassen en dom? Ik kom hier niet om modder te gooien. Ik kom hier om een mening te geven en in discussie te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:19:
@Hydra - Iemand die zijn mening geeft is meteen een puber/kind/dom iemand? Ik heb niet beweerd dat ik vind dat wat er in de wereld gebeurd erg is. Ik heb zelfs gezegd dat het me niets doet en het niet binnenkomt, maar ALS het dat wel zou doen dit niet op 1 zou staan. Mijn mening is niet jouw mening en dat maakt mij onvolwassen en dom? Ik kom hier niet om modder te gooien. Ik kom hier om een mening te geven en in discussie te treden.
Nee, iemand die een onvolwassen mening neerpoot is onvolwassen. Da's alles. Het heeft weinig zin weer in de discussie te treden over waarom iets nieuws is en waarom niet. Of ga je nu ook tekeer over die explosie bij Waco omdat er in Syrie ook heus een hoop explosies zijn?

En dat je impliceert dat "de amerikaan" het ook wel aan zichzelf te danken heeft is gewoon achterlijk. "De amerikaan" bestaat niet, net zoals dat "de nederlander" niet bestaat. Dat zou je weten als je er een keer geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
@TweakerHunter;
Kom nou. Je snapt toch zelf ook wel dat kinderprostitutie in Thailand, en kindsoldaten in Afrika een ver van m'n bed show is.

Een aanslag in de VS komt veel dichter bij, omdat zowel de VS als NL een westerse samenleving is. Daarnaast lopen er behoorlijk wat Europeanen en ook tientallen Nederlanders mee in zo'n marathon waardoor het allemaal nog dichter bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:26:
[...]
Nee, iemand die een onvolwassen mening neerpoot is onvolwassen. Da's alles. Het heeft weinig zin weer in de discussie te treden over waarom iets nieuws is en waarom niet. Of ga je nu ook tekeer over die explosie bij Waco omdat er in Syrie ook heus een hoop explosies zijn?

En dat je impliceert dat "de amerikaan" het ook wel aan zichzelf te danken heeft is gewoon achterlijk. "De amerikaan" bestaat niet, net zoals dat "de nederlander" niet bestaat. Dat zou je weten als je er een keer geweest was.
Wat is er onvolwassen aan mijn mening? Leg dat eens uit dan. Ik zie namelijk gewoon iemand die een vraagteken zet bij de ernstigheid van dit gebeuren en de waarde van een apart topic daarover.

En natuurlijk bestaat een Amerikaan wel. Net als een Nederlander bestaat. Je word binnen jouw samenleving gerekend. Waren hebben de Amerikanen anders de Irakezen en Afghanen lastig gevallen in Irak en Afghanistan en niet alleen de mensen die het hebben gedaan aangepakt? Je hoort bij een groep. Jij vertegenwoordigd mee die groep. Dat is een van de punten die ook al eerder aanhaalde. Jij bent mede verantwoordelijk voor het beeld van de Nederlander, Amerikaan of Afghaan. Sta dan niet raar te kijken als je word behandeld naar het beeld van jouw groep. In de 2e wereldoorlog waren er ook vast een hoop toffe Duitsers te vinden, maar daar had niemand wat mee te maken toen, want het ware Duitsers.

En dat van die ontploffingen is gewoon flauw he, maar dat weet je zelf ook. En ja in Syrie gaan mensen dood door een gewelddadige dictator die ontploffingen veroorzaakt en dat is erger dan een Amerikaantje die zijn brandbeveiliging niet op orde heeft als je het zo wilt bekijken. Totaal nonvergelijk in verhouding met waar we het over hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 11:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:41

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:19:
@Dido - Dus maar gewoon accepteren dan?
Dat moet je zelf weten. Maar je kan en mag niet van iedereen om je heen verwachten dat ze iets dat hun eigen leefomgeveing, aangaat, iets dat ze herkennen omdat het iemand overkomt waar ze cultureel, ethnischof geografisch dichtbij staat, minder belangrijk vinden dan een veel groter leed waar ze zich total niet mee kunnen identificeren.
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de manier waarop meisjes vermoord worden in China en India en de absurde manier waarop vrouwen behandeld worden in die en andere landen vele malen erger dan 99,99% van het wereldnieuws dat langskomt, maar ik heb niet de illusie dat de Nederlandse of Westerse pers bovenmatig geïnteresseerd is in zaken als massale stelselmatige verkrachtingen en moorden zolang het niet in onze achtertuin gebeurt.

Cynisch? Misschien. Maar wel een stuk realistischer dan schreeuwen om aandacht als mensen geschokt zijn door iets dat wel in hun achtertuin gebeurt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:27:
@TweakerHunter;
Kom nou. Je snapt toch zelf ook wel dat kinderprostitutie in Thailand, en kindsoldaten in Afrika een ver van m'n bed show is.

Een aanslag in de VS komt veel dichter bij, omdat zowel de VS als NL een westerse samenleving is. Daarnaast lopen er behoorlijk wat Europeanen en ook tientallen Nederlanders mee in zo'n marathon waardoor het allemaal nog dichter bij komt.
Tuurlijk snap ik dat, maar dat zijn ook allemaal mensen die ervoor hebben gekozen om decadent, wereldpolitie spelend Amerika te bezoeken en daar de Marathon te lopen. Nogmaals, leef met de keuzes die je maakt. En wij kiezen ervoor om te zeggen dat kinderprostitutie een ver van het bed show is. Wij als veilig slapende westerse mensen kiezen om de aandacht te geven aan een Amerikaanse Marathon die wordt lastig gevallen in plaats van een 10 jarig meisje dat wordt verkracht iedere avond. Daarom stel ik mijn vraagtekens bij een topic als deze. Gewoon gezonde interesse en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
XyritZz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:27:
@TweakerHunter;
volgens mij heeft het niet 100% met het ver-van-m'n-bed-show te maken... het is meer dat een bomaanslag in Boston afwijkt van de standaard, terwijl kinderprostitutie in Thailand al jaaaaaren dag en dag uit aan de gang is... het is niet iets nieuws.... en dus geen "nieuws".... het woord nieuws heet niet voor niets nieuws :)

overigens denk ik dat als je 100 mensen vraagt wat ze erger vinden, een bomaanslag in Boston of kinderprostitutie in Thailand, de meesten toch zullen kiezen voor de kinderprostitutie....

offtopic:
overigens moest ik wel grinniken toen op op cnn.com keek en een berichtje zag met als title "Assad: West will pay heavy price"... om daarboven een artikel te zien over de explosies in het stadje "West"

[ Voor 12% gewijzigd door P.O. Box op 18-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:32:
Wat is er onvolwassen aan mijn mening? Leg dat eens uit dan. Ik zie namelijk gewoon iemand die een vraagteken zet bij de ernstigheid van dit gebeuren en de waarde van een apart topic daarover.
Net zoals zoveel frontpage zeikerds mekkeren over of een onderwerp wel "nieuwswaardig is". Als je alleen al kijkt naar het aantal reacties in dit topic dan zou je al antwoord moeten hebben.

Nu is het onder pubers erg populair om 'anti-VS' te zijn, maar hopelijk groei je daar een keer overheen en snap je dat de wereld van vandaag iets genuanceerder in elkaar zit.
En natuurlijk bestaat een Amerikaan wel. Net als een Nederlander bestaat. Je word binnen jouw samenleving gerekend. Waren hebben de Amerikanen anders de Irakezen en Afghanen lastig gevallen in Irak en Afghanistan en niet alleen de mensen die het hebben gedaan aangepakt? Je hoort bij een groep. Jij vertegenwoordigd mee die groep. Dat is een van de punten die ook al eerder aanhaalde. Jij bent mede verantwoordelijk voor het beeld van de Nederlander, Amerikaan of Afghaan. Sta dan niet raar te kijken als je word behandeld naar het beeld van jouw groep. In de 2e wereldoorlog waren er ook vast een hoop toffe Duitsers te vinden, maar daar had niemand wat mee te maken toen, want het ware Duitsers.
Lees eens goed. Ik zeg "de amerikaan", niet "een amerikaan". JE generaliseert enorm. Het zou je misschien verbazen, maar zo groot is het verschil tussen de VS en Nederland helemaal niet. Je kunt een jochie van 8 niet verantwoordelijk houden voor een invasie van de vorige president. Afgezien daarvan: die invasie kwam NA de aanslagen van 11 sept, niet ervoor.
En dat van die ontploffingen is gewoon flauw he, maar dat weet je zelf ook. En ja in Syrie gaan mensen dood door een gewelddadige dictator die ontploffingen veroorzaakt en dat is erger dan een Amerikaantje die zijn brandbeveiliging niet op orde heeft als je het zo wilt bekijken. Totaal nonvergelijk in verhouding met waar we het over hebben.
Je snapt nog steeds niet het verschil in nieuwswaarde tussen iets dat dagelijks gebeurt en iets dat een uitzondering is kennelijk. We hadden ook niks moeten zeggen over Enschede omdat er in Joegeslavie continue mensen opgeblazen werden? Doe normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:34:
[...]

Dat moet je zelf weten. Maar je kan en mag niet van iedereen om je heen verwachten dat ze iets dat hun eigen leefomgeveing, aangaat, iets dat ze herkennen omdat het iemand overkomt waar ze cultureel, ethnischof geografisch dichtbij staat, minder belangrijk vinden dan een veel groter leed waar ze zich total niet mee kunnen identificeren.
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de manier waarop meisjes vermoord worden in China en India en de absurde manier waarop vrouwen behandeld worden in die en andere landen vele malen erger dan 99,99% van het wereldnieuws dat langskomt, maar ik heb niet de illusie dat de Nederlandse of Westerse pers bovenmatig geïnteresseerd is in zaken als massale stelselmatige verkrachtingen en moorden zolang het niet in onze achtertuin gebeurt.

Cynisch? Misschien. Maar wel een stuk realistischer dan schreeuwen om aandacht als mensen geschokt zijn door iets dat wel in hun achtertuin gebeurt.
Ik snap het en ben het ook met je eens ook nog eens, maar ik kan het niet verkroppen om dat niets te zeggen. Verloren zaak inderdaad, maar af en toe steekt het teveel. En ja straks ga ik lunchen en bezoek ik daarna dit topic niet meer en is het allemaal weer weg. De ergernis, het medeleven voor arme mensen en al het andere zielige, maar als ik het tegenkom doe ik wel mijn zegje. En niet om mensen proberen iets te laten geven om de kindsoldaten en verkrachte kinderen, maar om ze te laten beseffen dat Amerikanen ons medelijden niet nodig hebben en dat dit soort dingen (topic) aandacht creeërt voor zaken die niet boeiend zouden moeten zijn al zijn de dat volgens de maatschappij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:45:
maar om ze te laten beseffen dat Amerikanen ons medelijden niet nodig hebben en dat dit soort dingen (topic) aandacht creeërt voor zaken die niet boeiend zouden moeten zijn al zijn de dat volgens de maatschappij wel.
Arrogante bal. Ik bepaal zelf wel of ik medeleven heb met de ouders van die 8 jarige jongen, of de familie van die 29 jarige vrouw, die doodgebloed zijn terwijl ze gewoon hun familie aan het aanmoedigen waren. Daar heb ik een puberale beterweter niet voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zeg jongens... zo trek je bloeddorstige mods aan. ;)

Kannie weer effe wat socialer en meer on-topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:03
Hydra schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:49:
[...]

Arrogante bal. Ik bepaal zelf wel of ik medeleven heb met de ouders van die 8 jarige jongen, of de familie van die 29 jarige vrouw, die doodgebloed zijn terwijl ze gewoon hun familie aan het aanmoedigen waren. Daar heb ik een puberale beterweter niet voor nodig :)
Schelden is helemaal niet nodig. Ook niet als jij vindt dat hij een 'puberale beterweter's is want je bent nu geen haar beter.

OT: Ik heb 0,0% medelijden met amerika. Ben het wel eens met de mening van TweakerHunter. 'Amerika' schieten zelf wel 20 kinderen neer ergens in afghanistan maar zodra er iets gebeurt in hun achtertuin is het een grote drama en zijn opeens alle arabieren de schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:42:
[...]
Nu is het onder pubers erg populair om 'anti-VS' te zijn, maar hopelijk groei je daar een keer overheen en snap je dat de wereld van vandaag iets genuanceerder in elkaar zit.
[...]
Lees eens goed. Ik zeg "de amerikaan", niet "een amerikaan". JE generaliseert enorm. Het zou je misschien verbazen, maar zo groot is het verschil tussen de VS en Nederland helemaal niet. Je kunt een jochie van 8 niet verantwoordelijk houden voor een invasie van de vorige president. Afgezien daarvan: die invasie kwam NA de aanslagen van 11 sept, niet ervoor.
[...]
Je snapt nog steeds niet het verschil in nieuwswaarde tussen iets dat dagelijks gebeurt en iets dat een uitzondering is kennelijk. We hadden ook niks moeten zeggen over Enschede omdat er in Joegeslavie continue mensen opgeblazen werden? Doe normaal.
Je bent duidelijk beledigd door iets wat ik in een van mijn posts heb staan, want je blijft me schofferen. Erg onnodig en wat mijn betreft is dat er onvolwassen.

En ja ik generaliseer, want dat was mijn bedoeling en het punt van die opmerking. Jij denk dat er geen 8 jarige duitse kinderen zijn omgekomen bij luchtaanvallen op Duitsland in de 2e wereld oorlog? Zo komen er nu ook Amerikaanse kinderen om door bomaanslagen. En dat de invasie na 11 sept kwam heeft niets te maken met het geheel. Ver daarvoor speelde Amerika al wereld politie en dacht te moeten bepalen dat het anders moest in Irak. Het punt daarvan was ook dat als het allemaal zo om individuen gaat, waarom pakken we dan hele landen aan?

Je trekt het naar het ridicule met het punt over Enschede en dat is dan ook geen respons waardig. Na je continue schofferingen trouwens al je opmerkingen vanaf hier niet meer. Prettig je gesproken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Appleman schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:52:
[...]
OT: Ik heb 0,0% medelijden met amerika. Ben het wel eens met de mening van TweakerHunter. 'Amerika' schieten zelf wel 20 kinderen neer ergens in afghanistan maar zodra er iets gebeurt in hun achtertuin is het een grote drama en zijn opeens alle arabieren de schuldige.
Totdat het in je eigen achtertuin gebeurt. NL heeft net zoveel bloed aan zijn handen. Wij gingen ook met F16's naar Irak en Afghanistan. Maar waarom zitten we niet in Syrie en Somalie om die mensen daar te helpen?

Edit: Maar goed ik ga off-topic geloof ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 18-04-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:58:
Je bent duidelijk beledigd door iets wat ik in een van mijn posts heb staan, want je blijft me schofferen. Erg onnodig en wat mijn betreft is dat er onvolwassen.
Niet beledigd, hoogstens een allergie voor stupiditeit.
En ja ik generaliseer, want dat was mijn bedoeling en het punt van die opmerking. Jij denk dat er geen 8 jarige duitse kinderen zijn omgekomen bij luchtaanvallen op Duitsland in de 2e wereld oorlog? Zo komen er nu ook Amerikaanse kinderen om door bomaanslagen. En dat de invasie na 11 sept kwam heeft niets te maken met het geheel. Ver daarvoor speelde Amerika al wereld politie en dacht te moeten bepalen dat het anders moest in Irak. Het punt daarvan was ook dat als het allemaal zo om individuen gaat, waarom pakken we dan hele landen aan?
Wat is je punt? Dat omdat er ooit in de verre oudheid mensen doodgegaan zijn dat alles waar nu mensen aan doodgaan geen nieuws meer is?

Nee, jij maakt er nu specifiek een punt van omdat het amerika betreft. Kennelijk vind jij het dan opeens "niet nieuwswaardig" wat natuurlijk volkomen ridicuul is. Een bomaanslag in welk westers land dan ook is gewoon nieuwswaardig, maar jij vindt kennelijk dat de amerikanen het verdienen. Allemaal. Ook kinderen en dergelijke. Als een afrikaan hier een basisschool opblaast, verdienen die kinderen dat dan ook omdat wij vroeger nogal wat geld verdienen hebben met slavenhandel? Zijn wij geschikte targets voor fanatieke Joden omdat er vroeger in WOII nogal wat Nederlanders meegewerkt hebben aan de deportatie van Joden?

Me dunkt dat mijn kinderen niet verantwoordelijk zijn voor wat Nederlanders in de geschiedenis aangericht hebben. En het boeit niet of dat 5 maanden of 50 jaar geleden gebeurd is, het is volkomen achterlijk om te stellen dat mensen het aan zichzelf te danken hebben als er dergelijke slachtoffers vallen. Dit soort aanslagen is never nooit niet goed te praten.

Dit soort aanslagen grijpt mensen aan omdat het dicht bij huis is. Denk niet dat er geen idioten zijn die dit soort dingen in Nederland willen doen. Er is altijd wel een reden om een hekel te hebben aan een andere groep mensen. Misschien is er wel een belg die klaar is met onze belgenmoppen, who knows. De reden dat dit nieuws is, is gewoon dat het dicht bij huis is. Als jij stiekem vindt dat de Amerikanen het eigenlijk gewoon verdienen mag ja dat, maar kijk dan niet op als mensen je gewoon een grote lu
Je trekt het naar het ridicule met het punt over Enschede en dat is dan ook geen respons waardig. Na je continue schofferingen trouwens al je opmerkingen vanaf hier niet meer. Prettig je gesproken te hebben.
Geloof je het zelf? Ik trek de vergelijkingen die jij net zo goed trekt. Maar aangezien ik gewoon een punt heb dat jou niet aanstaat vertrek je weer. Doen wel weer mensen hoor, paar dingen roepen en dan als de grond te heet wordt onder de voeten vertrekken :)
Appleman schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:52:
Lekker overtrokken weer. Mag je mij eens even uitleggen hoe "de amerikaan" vindt dat "alle arabieren" schuldig zijn. En natuurlijk is het de normaalste zaak van de wereld dat "de amerikaan" "even" 20 kinderen neerknalt.

Heel genuanceerd wereldbeeld heb je. Ga zo door.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 18-04-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:39:
[...]

Tuurlijk snap ik dat, maar dat zijn ook allemaal mensen die ervoor hebben gekozen om decadent, wereldpolitie spelend Amerika te bezoeken en daar de Marathon te lopen. Nogmaals, leef met de keuzes die je maakt. En wij kiezen ervoor om te zeggen dat kinderprostitutie een ver van het bed show is. Wij als veilig slapende westerse mensen kiezen om de aandacht te geven aan een Amerikaanse Marathon die wordt lastig gevallen in plaats van een 10 jarig meisje dat wordt verkracht iedere avond. Daarom stel ik mijn vraagtekens bij een topic als deze. Gewoon gezonde interesse en discussie.
Dus omdat je sportief bent en waarschijnlijk maximaal 1x per jaar een mooie marathon wil lopen moet je er maar rekening mee houden dat de mensen die je aanmoedigen opgeblazen worden? Dit had net zo goed bij de marathon van Rotterdam of de marathon van Londen kunnen gebeuren, is iedereen die daar loopt dan ook decadent?

Volgens mij staat het je overigens vrij om een topic aan te maken hoor om kinderprostitutie in Thailand aan te kaarten. Ik denk alleen dat er weinig reacties op binnen zullen komen. Zoals hier boven ook al staat; er is weinig nieuws aan want dat gebeurt al tientallen jaren. Dat maakt het niet minder erg, maar oud nieuws verdwijnt vanzelf. Je hoort ook weinig meer over Fukushima, terwijl het daar nog steeds een bende is met radioactief afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

We hebben hier wel veel uitzonderlijk getalenteerde detectives die hebben kunnen concluderen dat de aanslag het gevolg is van de Amerikaanse buitenlandse politiek en stom toevallig zijn het net de dingen waar ze zelf zo tegen zijn die de oorzaak zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Volgens mij zijn er ook nog maar verdomd weinig officiële uitspraken van overheidsinstanties over het gebeurde gedaan. De rest is oeverloze speculatie op de (a)sociale media en andere internetsites die meer kliks willen genereren op hun advertenties en daarvoor volk naar hun sites proberen te lokken.

Zo 'werkt' het internet nu eenmaal. Zo langzamerhand zouden mensen dat door mogen krijgen.

Je moet je ideeën dus vooral niet teveel laten sturen door al het kaf dat er op het grote boze interweb te vinden is maar meer op zoek gaan naar het koren. :)

En even tot 10 tellen... ;)

En de rantknop een tikkie linksom geven... :+

En wat je post eerst helemaal teruglezen voordat je op de Versturen knop klikt... (8>

Of even lekker een stukje gaan fietsen/wandelen om de interne rust weer te hervinden. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik heb dat niet verzonnen, ze hadden het erover op de amerikaanse tv, sommige journalisten hebben de foto's gezien die de FBI heeft van de daders. FBI heeft 3TB aan foto's en video's, waaronder duss foto's/video's waar de daders opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:18:
[...]

Dus omdat je sportief bent en waarschijnlijk maximaal 1x per jaar een mooie marathon wil lopen moet je er maar rekening mee houden dat de mensen die je aanmoedigen opgeblazen worden? Dit had net zo goed bij de marathon van Rotterdam of de marathon van Londen kunnen gebeuren, is iedereen die daar loopt dan ook decadent?

Volgens mij staat het je overigens vrij om een topic aan te maken hoor om kinderprostitutie in Thailand aan te kaarten. Ik denk alleen dat er weinig reacties op binnen zullen komen. Zoals hier boven ook al staat; er is weinig nieuws aan want dat gebeurt al tientallen jaren. Dat maakt het niet minder erg, maar oud nieuws verdwijnt vanzelf. Je hoort ook weinig meer over Fukushima, terwijl het daar nog steeds een bende is met radioactief afval.
Nee nee, niet omdat je sportief bent, maar omdat je kiest om in Amerika te gaan lopen. Het dreigingsniveau voor de marathon in Rotterdam ligt een stuk lager dan die in Boston namelijk. Dat de kans klein is (was) en dat je die afweging hebt gemaakt, swa. Daarnaast is het ook het punt dat je in Amerika gaat lopen en daarmee dus hetgeen support wat zij denken en doen is het beeld dat de boeman met de bommen dus krijgt (heeft) en jou dus over een kam scheert. We kunnen ons niet losmaken van elkaar. Wij zijn elkaar en dus hebben we een plicht om elkaar erop te wijzen als we denken dat iets niet door de beugel kan en ons een slechte naam geeft. Daarnaast is het de walgelijke waarheid inderdaad dat het om clicks, tweets en likes gaat tegenwoordig en dat daar beter wordt gescoort als er nieuw "drama" wordt voorgeschoteld aan alle Twitter- en Facebookschaapjes. Like like, click click.

Ik maak geen topic aan over kinderprostitutie, omdat me dat niet boeit op dagelijkse basis, maar het andere uiterste vind ik dit soort topics. Wat zielig voor het achtjarige jongetje dat zijn ouders is verloren op een goed onderhouden straat. Zijn ouders die mee hebben gestemd in het beleid van "de Amerikaan". Ouders die samen met andere ouders niet op de barricade zijn gesprongen toe Amerika Irak binnen viel, Afghanistan met clusterbommen bestookte en ga zo maar door. Triest voor dat jochie, maar die zal opgroeien met volharde haat voor de bevolkingsgroep die de dood van zijn ouders op hun geweten hebben. En zo zijn we weer rond.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 12:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

P.O. Box schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:41:
[...]
het is meer dat een bomaanslag in Boston afwijkt van de standaard, terwijl kinderprostitutie in Thailand al jaaaaaren dag en dag uit aan de gang is... het is niet iets nieuws.... en dus geen "nieuws".... het woord nieuws heet niet voor niets nieuws :)
Wat mensen en de media beschouwen als "nieuws" is volgensmij de fundamentele oorzaak achter de mediahype van dergelijke incidenten. Iets wat afwijkt van een verwacht patroon zorgt meteen voor een hoop aandacht. Hetzelfde maar dan op een plek waar het al schering en inslag is = per definitie minder boeiend.

Een hoop nieuws is eigenlijk weinig relevant, want fysiek ver verwijderd en impact vrijwel nul. Op een hoop dingen heb je ook vrijwel geen invloed.

Ik kan me druk maken over Israël en Palestina, maar de raketten en repressailles blijven toch wel heen en weer vliegen. Ik kan me opwinden over Noord Korea maar de oorlogsretoriek zal doorgaan, pas als er op de rode knop gedrukt gaat worden gaat het in mijn ogen echt nieuws worden door internationale effecten.

Ik vond nog een mooi artikel waarin duidelijk wordt gemaakt dat "nieuws" eigenlijk veel meer kost dan we er uithalen.

http://www.guardian.co.uk.../news-is-bad-rolf-dobelli

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

'Politie Boston heeft 2 mannen in het vizier'
http://www.nu.nl/buitenla...t-2-mannen-in-vizier.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Investigators Wednesday night were trying to identify a man seen on video near the second blast site talking on his cellphone before setting down a black bag and dashing away. Officials said they had begun examining cellphone records in an effort to put a name to the face.

Law enforcement officials said the man was seen from several different angles at the site of the second blast. One official said a Lord & Taylor department store surveillance camera captured the image.

The FBI has distributed to federal law enforcement agencies a surveillance photo of a man wearing a baseball cap at the scene of the Boston Marathon bombing, asking officials if they have any information about his identity, a senior federal law enforcement official who has seen the photo told NBC News late Wednesday.

The official who has seen the photo described it as showing a man about six feet tall wearing “a white or off-white baseball cap.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
TNW schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:53:
[...]

Ik vond nog een mooi artikel waarin duidelijk wordt gemaakt dat "nieuws" eigenlijk veel meer kost dan we er uithalen.

http://www.guardian.co.uk.../news-is-bad-rolf-dobelli
Dit is een goed argument tegen nieuwconsumptie, maar alleen als de nieuwsconsumptie slechts op oppervlakkige manier gebeurd. Als je nieuws uit verschillende bronnen betrekt, op zoek gaat naar diepte journalistiek (dus niet op pagina 1), over kleinere of sluimerende problemen, kun je wel degelijk je wereldbeeld verbeteren. "Factoids" zijn niet goed, "Facts" wel. Blind varen op de headlines is inderdaad onverstandig, maar dat betekend niet dat je minder journalistiek product moet consumeren, maar juist meer (van het goede)!

Even ontopic: Verschrikkelijk als dit ook eigenlijk is, moeten we toch maar heel blij zijn dat het maar bij drie slachtoffers gebleven is. Het lijkt me dan ook geen georganiseerde aanslag, maar eerder een "lone nut".

En nog even @TweakerHunter: De Amerikaan bestaat niet. Ook tijdens de oorlog in Irak waren er een boel mensen tegen. Jou hele wereldbeeld is gebaseerd op de mythe van de gemene amerikaan, die de wereld wil besturen. Het tegendeel is waar, de Amerikaan wil vooral veiligheid in de VS zelf. Dat daarvoor activiteiten overzee nodig zijn, is een resultaat van een aggressief buitenlandbeleid in het verleden (koude oorlog), maar ook een bijkomende zaak van het zijn van een superpower. Amerikanen doen veel fout, en ze doen veel goed. Dat maakt ze niet meer of minder "zielig" als er een pressure-cooker bom in het publiek word gedropt.

Het blijft een verschrikkelijke gebeurtenis.

[ Voor 23% gewijzigd door supreme tweaker op 18-04-2013 13:59 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:51:
[...]

Nee nee, niet omdat je sportief bent, maar omdat je kiest om in Amerika te gaan lopen. Het dreigingsniveau voor de marathon in Rotterdam ligt een stuk lager dan die in Boston namelijk. Dat de kans klein is (was) en dat je die afweging hebt gemaakt, swa. Daarnaast is het ook het punt dat je in Amerika gaat lopen en daarmee dus hetgeen support wat zij denken en doen is het beeld dat de boeman met de bommen dus krijgt (heeft) en jou dus over een kam scheert. We kunnen ons niet losmaken van elkaar. Wij zijn elkaar en dus hebben we een plicht om elkaar erop te wijzen als we denken dat iets niet door de beugel kan en ons een slechte naam geeft. Daarnaast is het de walgelijke waarheid inderdaad dat het om clicks, tweets en likes gaat tegenwoordig en dat daar beter wordt gescoort als er nieuw "drama" wordt voorgeschoteld aan alle Twitter- en Facebookschaapjes. Like like, click click.
Tsja, en waar is dat dreigingsniveau nu exact op gebaseerd? Voor zover ik weet (en correct me if i'm wrong) is dat voornamelijk gebaseerd op de kans dat georganiseerde groepen extremisten een aanslag plegen en de aanwijzingen die inlichtingen diensten daarvoor hebben.

Bij deze aanslag is het echter totaal onzeker of er wel een georganiseerde groep achter zit. Inlichtingen diensten kunnen niet iedereen in de gaten houden; en de kans bestaat gewoon dat dit is gedaan door één of andere gek die z'n baan kwijt is geraakt door de crisis en daarom besluit om maar een daad te stellen.

In NL zitten we nu ook met een record aantal werklozen, dus ik zie niet in waarom de kans dat dit in NL gebeurt zoveel kleiner is.
Ik maak geen topic aan over kinderprostitutie, omdat me dat niet boeit op dagelijkse basis, maar het andere uiterste vind ik dit soort topics. Wat zielig voor het achtjarige jongetje dat zijn ouders is verloren op een goed onderhouden straat. Zijn ouders die mee hebben gestemd in het beleid van "de Amerikaan". Ouders die samen met andere ouders niet op de barricade zijn gesprongen toe Amerika Irak binnen viel, Afghanistan met clusterbommen bestookte en ga zo maar door. Triest voor dat jochie, maar die zal opgroeien met volharde haat voor de bevolkingsgroep die de dood van zijn ouders op hun geweten hebben. En zo zijn we weer rond.
Je scheert wel iedereen over één kam; ook binnen de VS is er echt wel groot verzet geweest tegen de oorlogen, voornamelijk van Democraten die het toen jammergenoeg niet voor het zeggen hadden.

Over het ontstaan van dit soort topics: Ik denk dat dit ook gewoon komt omdat nieuwsfeiten als Boston die zo expliciet in beeld worden gebracht iedereen bezig houdt. Op mijn werk had iedereen het over 'wheelchair guy' en de aanslag; logisch dat er op internet dan ook discussies over ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Pas op, complot theorieën:

http://dailybail.com/home...d-declared-in-boston.html

http://imgur.com/a/sUrnA

Zijn wel aardig wat aanleidingspunten vind ik.
Het zal vast liggen aan het feit dat ik deze week de Bourne Identity trilogie gekeken heb, maar die "Navy Seal" ziet er echt uit als zo'n "badguy/agent".
Waarom tussen aanhalingstekens? Als het een echte Seal ( of iig legaal aanwezige ) zou zijn, dan zouden we dat -onderhand- toch moeten weten door een green light van de autoriteiten (of heb ik dit gemist)?

Die man met die blauwe vest ziet er trouwens ook uit als zo'n typische verwarde psychopaat of bommenlegger :+ of ga ik nu weer te ver :9. Maar serieus, hij voldoet wel aan het Hollywood-profiel.
http://i.imgur.com/bFb5azLh.jpg

Maar ik weet hoe makkelijk het is om als verdacht gezien te worden en vals beschuldigd te worden... iets met winkel, manager, diefstal :9
Dus ik zou waarschijnlijk ook omcirkelt zijn op zo'n foto als ik daar stond (met mijn grote cameratas waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

"officieel" is dit na onderzoek van 4chan boven water gekomen... Ik kan zo nog wel 10 anderen aanwijzen die later wellicht hun rugzak even op de grond hebben gezet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:51:
[...]Nee nee, niet omdat je sportief bent, maar omdat je kiest om in Amerika te gaan lopen. Het dreigingsniveau voor de marathon in Rotterdam ligt een stuk lager dan die in Boston namelijk. Dat de kans klein is (was) en dat je die afweging hebt gemaakt, swa. Daarnaast is het ook het punt dat je in Amerika gaat lopen en daarmee dus hetgeen support wat zij denken en doen is het beeld dat de boeman met de bommen dus krijgt (heeft) en jou dus over een kam scheert.

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.

Triest voor dat jochie, maar die zal opgroeien met volharde haat voor de bevolkingsgroep die de dood van zijn ouders op hun geweten hebben. En zo zijn we weer rond.
Je bent goed bezig je lage dunk van amerika weer te geven, prima. Maar waar haal je vandaan dat het een groter risico is om in amerika aan een hardloopevenement mee te doen dan in nederland? Laat jij dan eens zien waar je kan controleren hoe de dreigingsrisico van Boston en Rotterdam een half jaar geleden met elkaar in verhouding stonden? Ik loop zelf al 20 jaar hard en kan me niet herinneren wanneer er eerder een bom is ontploft bij een marathon in amerika, maar voor het geval ik nog in amerika een (Disney?)marathon wil gaan lopen lijkt me het wel handig om te weten waar je die relevante informatie kan vinden.

En het achtjarig jochie die op een goed onderhouden straat stond is door de bom om het leven gekomen dus die volharde haat zal hij niet meer meemaken...

[ Voor 4% gewijzigd door Xaverius op 18-04-2013 15:20 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

CBS: The Pictures Of The Boston Marathon Suspect Floating Around The 'Internet And Papers' Are Wrong
CBS correspondent John Miller said Thursday morning that purported pictures of alleged suspects in connection with the Boston Marathon bombings floating around "the Internet and the papers" are not the same ones that will be eventually released by authorities.
Miller, a former FBI assistant director, said the FBI has been "shaken" by the amount of information that continues to leak in the case. One photo made its way to the cover of the New York Post on Thursday.
http://www.businessinside...tos-reddit-bombing-2013-4
Afbeeldingslocatie: http://webmedia.newseum.org/newseum-multimedia/dfp/jpg18/lg/NY_NYP.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Cthulhu op 18-04-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tja, hoe kan hij dat nu met zekerheid zeggen? Hij werkt geeneens meer bij de FBI?

Ik vertrouw Amerika ook voor geen cent eigenlijk. Kan best dat ze zeggen niemand gearresteerd te hebben, maar ondertussen wel zo'n gast aan het waterboarden zijn.
Let's just say it wouldn't suprise me !

Grote kans dat de dader wel op 1 van de beelden te zien is, dus vraag me wel af met wat ze later naar buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Hij zal nog wel contacten hebben bij de FBI neem ik aan, hij was assistant director
Denk ook wel dat hij de foto's van de dader(s) heeft gezien
Zelfs zo'n vrouwtje bij CNN had de foto's gezien, maar bleef een beetje vaag erover

[ Voor 49% gewijzigd door Cthulhu op 18-04-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Cthulhu schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:02:
CBS: The Pictures Of The Boston Marathon Suspect Floating Around The 'Internet And Papers' Are Wrong
Zucht, waarom moet elk woord tegenwoordig met een hoofdletter beginnen?
Ik zie het hier ook steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Cthulhu schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:11:
Hij zal nog wel contacten hebben bij de FBI neem ik aan, hij was assistant director
Denk ook wel dat hij de foto's van de daders(s) heeft gezien
Je snapt natuurlijk wel dat zulke instanties vrij, berekenend, zijn met wat voor informatie ze waar en wanneer uit willen laten komen hè?

Of hoort dit weer thuis onder een tinfoil hat ?
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Let op:

Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.

Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK