Niet beledigd, hoogstens een allergie voor stupiditeit.
En ja ik generaliseer, want dat was mijn bedoeling en het punt van die opmerking. Jij denk dat er geen 8 jarige duitse kinderen zijn omgekomen bij luchtaanvallen op Duitsland in de 2e wereld oorlog? Zo komen er nu ook Amerikaanse kinderen om door bomaanslagen. En dat de invasie na 11 sept kwam heeft niets te maken met het geheel. Ver daarvoor speelde Amerika al wereld politie en dacht te moeten bepalen dat het anders moest in Irak. Het punt daarvan was ook dat als het allemaal zo om individuen gaat, waarom pakken we dan hele landen aan?
Wat is je punt? Dat omdat er ooit in de verre oudheid mensen doodgegaan zijn dat alles waar nu mensen aan doodgaan geen nieuws meer is?
Nee, jij maakt er nu specifiek een punt van omdat het amerika betreft. Kennelijk vind jij het dan opeens "niet nieuwswaardig" wat natuurlijk volkomen ridicuul is. Een bomaanslag in welk westers land dan ook is gewoon nieuwswaardig, maar jij vindt kennelijk dat de amerikanen het verdienen. Allemaal. Ook kinderen en dergelijke. Als een afrikaan hier een basisschool opblaast, verdienen die kinderen dat dan ook omdat wij vroeger nogal wat geld verdienen hebben met slavenhandel? Zijn wij geschikte targets voor fanatieke Joden omdat er vroeger in WOII nogal wat Nederlanders meegewerkt hebben aan de deportatie van Joden?
Me dunkt dat mijn kinderen niet verantwoordelijk zijn voor wat Nederlanders in de geschiedenis aangericht hebben. En het boeit niet of dat 5 maanden of 50 jaar geleden gebeurd is, het is volkomen achterlijk om te stellen dat mensen het aan zichzelf te danken hebben als er dergelijke slachtoffers vallen. Dit soort aanslagen is never nooit niet goed te praten.
Dit soort aanslagen grijpt mensen aan omdat het dicht bij huis is. Denk niet dat er geen idioten zijn die dit soort dingen in Nederland willen doen. Er is altijd wel een reden om een hekel te hebben aan een andere groep mensen. Misschien is er wel een belg die klaar is met onze belgenmoppen, who knows. De reden dat dit nieuws is, is gewoon dat het dicht bij huis is. Als jij stiekem vindt dat de Amerikanen het eigenlijk gewoon verdienen mag ja dat, maar kijk dan niet op als mensen je gewoon een grote lu
Je trekt het naar het ridicule met het punt over Enschede en dat is dan ook geen respons waardig. Na je continue schofferingen trouwens al je opmerkingen vanaf hier niet meer. Prettig je gesproken te hebben.
Geloof je het zelf? Ik trek de vergelijkingen die jij net zo goed trekt. Maar aangezien ik gewoon een punt heb dat jou niet aanstaat vertrek je weer. Doen wel weer mensen hoor, paar dingen roepen en dan als de grond te heet wordt onder de voeten vertrekken

Appleman schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:52:
OT: Ik heb 0,0% medelijden met amerika. Ben het wel eens met de mening van TweakerHunter. 'Amerika' schieten zelf wel 20 kinderen neer ergens in afghanistan maar zodra er iets gebeurt in hun achtertuin is het een grote drama en zijn opeens alle arabieren de schuldige.
Lekker overtrokken weer. Mag je mij eens even uitleggen hoe "de amerikaan" vindt dat "alle arabieren" schuldig zijn. En natuurlijk is het de normaalste zaak van de wereld dat "de amerikaan" "even" 20 kinderen neerknalt.
Heel genuanceerd wereldbeeld heb je. Ga zo door.
[
Voor 9% gewijzigd door
Hydra op 18-04-2013 12:17
]