LOL! In Nederland is vandaag ook het leger ingezet tegen een burger: http://www.defensie.nl/ac...kt_einde_aan_dollemansrit
NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:58:
Scanner:
woman texting to mother she is being held by man with gun
BronEDIT 198 1:20: Apparently the 'hostage' was frightened by a police officer with a gun.
EDIT 197 1:18: House with 'hostage' was clear.
EDIT 196 1:17: They made sure the situation from 185/177 is definitely clear.
EDIT 195 1:15: "Ambulance on the way to evaluate her."
EDIT 194 1:14: People are telling me they said the hostage is safe.
EDIT 193 1:11: They are calling for an ambulance to swing by. If something was said before it I missed it.
EDIT 191 1:10: A lot of garbled messages, SWAT is stepping in.
EDIT 190 1:08: Front door opened, "we have the message".
EDIT 189 1:07: Look if the hostage taker is reading reddit instead of listening to the scanner then he's screwing himself and we're helping the police.
EDIT 188 1:05: Attempting to contact hostage taker.
EDIT 187 1:02: Possible house with hostage located.
EDIT 186 1:00: Another suspicious package reported.
EDIT 185 12:57: Situation from EDIT 177 is clear.
EDIT 184 12:56: Possible hostage situation.
EDIT 183 12:55: "Everyone take cover. No more units."
EDIT 182 12:55: "A person is being held there by gunpoint."
EDIT 181 12:54: A man is trying to get through security but has no credentials.
EDIT 180 12:53: Woman is being held by a man with a gun
SerieusNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:11:
Ik hoor/lees veel over dat dit wellicht een oefening zou zijn. (of wellicht een veel groter iets)
Zou dit mogelijk zijn?

* Wilke reikt een rol aluminiumfolie aan.
Bedankt.Wilke schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:30:
[...]
Serieus
* Wilke reikt een rol aluminiumfolie aan.
Geloof jij maar dat 1 19 jarige ervoor zorgt dat 10.000+ man op zoek zijn naar hem, en meer dan een miljoen mensen opgesloten laat zitten.
LOL! Misschien moet je even een kopje koffie drinken. Een oefening? Wat voor een dan? Denk je nu echt dat je zoiets kan flikken met 10.000 man politie, het leger, FBI, state troopers e.t.c. En dan morgen roepen: "Haha mensen, het was maar een grapje. We waren aan het oefenen."NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:11:
Ik hoor/lees veel over dat dit wellicht een oefening zou zijn. (of wellicht een veel groter iets)
Zou dit mogelijk zijn?
Die ene dode past natuurlijk niet in het plaatje (maar daar hebben we ook geen echt bewijs van?).
Maar voor de rest, een 19 jarige voortvluchtige, al schietend, stelend, gooiend met bommen en installeren van bommen op andere plekken terwijl hij op de hielen gezeten wordt door 10.000 man en nog steeds niet gevonden is?
Ik bedoel, ik zit gewoon achter mijn PC dit te volgen en daar ben ik al moe van. Laat staan als je al die tijd flink moet vluchten.
Leg dan eens uit wat het wel is...NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:31:
[...]
Bedankt.
Geloof jij maar dat 1 19 jarige ervoor zorgt dat 10.000+ man op zoek zijn naar hem, en meer dan een miljoen mensen opgesloten laat zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door pgerrits op 19-04-2013 19:33 ]
dubbel post
[ Voor 95% gewijzigd door pgerrits op 19-04-2013 19:34 ]
Het lijkt me eerder logisch dat ze de veiligheid willen garanderen door deze jongen op te pakken. Lijkt me nogal onverantwoord om zo'n gevaarlijk persoon zomaar rond te laten lopen. Met een klein aantal politie agenten krijg je zo'n persoon in een dichtbevolkt gebied niet zomaar te pakken.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:31:
[...]
Bedankt.
Ik lees net op twitter dat iemand op 4chan had gehoord op het bakkie van zijn buurman dat hij ingestapt was in een onzichtbare vliegende schotel met een sneeuwvlok logo!! OMG!! Het zijn de Flakes, een berucht ras van shapeshifters die het nu op earth hebben voorzien..NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:31:
[...]
Bedankt.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Geloof jij maar dat ze met twee parkeerwachters en een komkommer een met bommen gewapende kerel zonder slachtoffers te pakken zullen krijgen in een stad met 600K+ mensen op straat.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:31:
[...]
Bedankt.
Onzichtbaar, maar we hebben zijn logo gezien?boesOne schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:34:
[...]
Ik lees net op twitter dat iemand op 4chan had gehoord op het bakkie van zijn buurman dat hij ingestapt was in een onzichtbare vliegende schotel met een sneeuwvlok logo!! OMG!! Het zijn de Flakes, een berucht ras van shapeshifters die het nu op earth hebben voorzien..
10k man lijkt anders ook niet te werken.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:34:
[...]
Geloof jij maar dat ze met twee parkeerwachters en een komkommer een met bommen gewapende kerel zonder slachtoffers te pakken zullen krijgen in een stad met 600K+ mensen op straat.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Heli's met infrared camera's.Hydra schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:20:
[...]
Hoe vind je iemand die bijvoorbeeld in een hondenhok gekropen is? In dat gebied staan nogal veel huizen he...
This footer is intentionally left blank
Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:34:
[...]
Geloof jij maar dat ze met twee parkeerwachters en een komkommer een met bommen gewapende kerel zonder slachtoffers te pakken zullen krijgen in een stad met 600K+ mensen op straat.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
mss zit die gewoon ergens te chillen ver buiten bostonNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:11:
Zou dit mogelijk zijn?
Die ene dode past natuurlijk niet in het plaatje (maar daar hebben we ook geen echt bewijs van?).
Maar voor de rest, een 19 jarige voortvluchtige, al schietend, stelend, gooiend met bommen en installeren van bommen op andere plekken terwijl hij op de hielen gezeten wordt door 10.000 man en nog steeds niet gevonden is?
Ik bedoel, ik zit gewoon achter mijn PC dit te volgen en daar ben ik al moe van. Laat staan als je al die tijd flink moet vluchten.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Wie is er dan te goed gelovig. Ik, of jullie?
Je weet zelf ook wat de instanties kunnen. Afluisteren, lokaliseren, precieze aanvallen. Alles kunnen ze.
Als er een slijterij overvallen wordt zitten er 10 politieauto's achteraan en 3 helikopters.
Nu is er 1 man, waar ze al tegenover stonden, niet meer te vinden. Met een gehele lock-down. Geen winkels open, geen openbaar vervoer, miljoenen mensen moeten binnen blijven. Meer dan 10000man op de voet.
Voor 1 man hè. Die op 10 meter van hun afstond, die ze dan kwijt geraakt zijn.
Oké...
Kun je wel met stomme reacties komen over komkommers, parkeerwachters en ufo's. Maar dat slaat totaal nergens op.
Je weet zelf ook wat de instanties kunnen. Afluisteren, lokaliseren, precieze aanvallen. Alles kunnen ze.
Als er een slijterij overvallen wordt zitten er 10 politieauto's achteraan en 3 helikopters.
Nu is er 1 man, waar ze al tegenover stonden, niet meer te vinden. Met een gehele lock-down. Geen winkels open, geen openbaar vervoer, miljoenen mensen moeten binnen blijven. Meer dan 10000man op de voet.
Oké...
Kun je wel met stomme reacties komen over komkommers, parkeerwachters en ufo's. Maar dat slaat totaal nergens op.
[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2013 19:40 ]
Toen die op 10 meter van hun afstond wisten ze nog niet dat het de boston aanslagpleger was.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:40:
Oké...
Wikipedia: Dirty bombNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:15:
Dirty bomb is ook nog een mogelijkheid.
Verklaard waarom die Seals bij de marathon aanwezig waren met die stralingsmeters.
Het is gewoon niet allemaal toevallig en simpel meer.
Radioactief inderdaad en sinds 9/11 word daar blijkbaar ook opgelet. Vandaar dat er een aantal Seals waren en stralingsmeters. Ik zie ook Chechnya ertussen staan... Toevallig...
Gegroet!
Volgens mij is dat een speciale unit van de FBI of het leger. De SWAT teams zijn in het zwart gekleed.
Daarnaast is het vreemd dat deze gasten geen masker dragen.
Dat begon pas toen die met bommem begon te gooien, dan ga je er ook niet direct achteraan
En die hele politiemacht kwam pas uren later, toen was die allang weggevlucht in een auto
En die hele politiemacht kwam pas uren later, toen was die allang weggevlucht in een auto
[ Voor 14% gewijzigd door Cthulhu op 19-04-2013 19:42 ]
Ik vraag het mij af. Om met zoveel mensen georganiseerd bezig te zijn lijkt mij ontzettend lastig. Volgens mij is het effectiever om via intelligence vergaring zo iemand te pakken. Ik vermoed dat de politie echter in een situatie is beland waar ze zelf niet voor gekozen hebben toen het vanochtend begon met het doodschieten van die agent.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:36:
[...]
Zeg ik dat? Wanneer denk je dat de kans het grootst is? Doe eens een wilde gok...
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Is inderdaad geen SWAT, gewoon een aanvalseenheid van de FBI.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Met een paar weken voorbereidingstijd denk ik dat ook jij in je eigen wijk een plek zou kunnen vinden binnen 400 meter van je huis waar niemand je zo snel even kan vinden. Ookal kammen ze alle huizen uit.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:40:
Oké...
Dit is SWAT (die gasten werken met tiewraps ipv handboeien)

Was het in zijn eigen wijk?Sabbi schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:45:
[...]
Met een paar weken voorbereidingstijd denk ik dat ook jij in je eigen wijk een plek zou kunnen vinden binnen 400 meter van je huis waar niemand je zo snel even kan vinden. Ookal kammen ze alle huizen uit.
Ik weet namelijk niet of ze hem opzochten, of het een samenloop van omstandigheden was toen ze een andere oproep kregen voor die hijack/overval ?
Waarom eigenlijk? (tiewraps ipv handboeien)tweaker2010 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:45:
Dit is SWAT (die gasten werken met tiewraps ipv handboeien)![]()
[afbeelding]
Daarvoor hadden ze al iemand door het hoofd geschotenen en een auto gejatNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:46:
[...]
Was het in zijn eigen wijk?
Ik weet namelijk niet of ze hem opzochten, of het een samenloop van omstandigheden was toen ze een andere oproep kregen voor die hijack/overval ?
Wat deden ze eigenlijk bij MIT? Daar hebben ze iemand doodgeschoten, auto gejat en even later die overval gepleegd
[ Voor 13% gewijzigd door Cthulhu op 19-04-2013 19:48 ]
Nee joh, 10K mensen inzetten, want het is iets veel groter en gevaarlijker zodat wij het niet mogen weten! Daarom laten ze hem wél lopen toen ze hem op tien meter afstand hadden.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:40:
Oké...
Of het is een oefening. En toen hij op tien meter afstand stond, zijn ze gezellig in meeting gegaan en toen is besloten dat ze nog wat meer oefening konden gebruiken, dus hebben ze hem weer wat voorsprong gegeven.
Leuke avatar trouwens.
Minder comfortabel
SWAT moet vaak meerdere mensen snel kunnen inrekenen, veel handboeien bij je hebben is een stuk minder handig dan een bundel vooraf ruim gelaten aan elkaar gekoppede tie-wraps.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Omdat SWAT meestal in aanraking komt met grotere menigten, zodat handboeien te zwaar zouden zijn en te veel plaats innemen
Holy shit! Hebben ze pantserwagens uit Afghanistan gehaald ofzo?
Alsof jij alles weet wat Amerika doet zekerColtrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:48:
[...]
Nee joh, 10K mensen inzetten, want het is iets veel groter en gevaarlijker zodat wij het niet mogen weten! Daarom laten ze hem wél lopen toen ze hem op tien meter afstand hadden.
Of het is een oefening. En toen hij op tien meter afstand stond, zijn ze gezellig in meeting gegaan en toen is besloten dat ze nog wat meer oefening konden gebruiken, dus hebben ze hem weer wat voorsprong gegeven.
Leuke avatar trouwens.
Misschien hebben ze hem wel al? En zijn ze naar iets anders op zoek?
Overige bommen of zo?
Ziet het in films ook vaak zat, de rest in de waan laten.
Er is niks zeker op het moment.
Verwijderd
Zie je, ze wisten het van tevoren!oneone!tweaker2010 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
Maar goed, ik vind het allemaal een wat wazig verhaal, met zoveel mensen achter een onvindbaar jochie aanrennen. Linksom of rechtsom klopt daar iets niet, al is het maar dat het ietwat incompetent overkomt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 19:52 ]
Op CBS stream een SWAT team eerder vandaag in zicht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat zijn humvee's, geen pantserwagens. En die zullen ze zat daar hebben bij National Guard enzo.tweaker2010 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
Haha idd!Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
[...]
Zie je, ze wisten het van tevoren!oneone!
Dit geldt dan toch ook voor jou? Alsof jij alles weet wat Amerika geheim houdt.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
[...]
Alsof jij alles weet wat Amerika doet zeker
Overige bommen of zo?
Maar ik ben niet degene hier die Amerika klakkeloos gelooft.pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:52:
[...]
Dit geldt dan toch ook voor jou? Alsof jij alles weet wat Amerika geheim houdt.
Your point?
NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
[...]
iets met te veel films gekeken....NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:52:
[...]
Maar ik ben niet degene hier die Amerika klakkeloos gelooft.
Your point?
Want films zijn natuurlijk puur berust op fictie hè.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:55:
[...]
[...]
iets met te veel films gekeken....
Ons leven is natuurlijk afgeleid van Hollywood ipv andersom.
Verwijderd
Het is natuurlijk net zo goed naïef om te denken dat er geen geheime en soms vuile spelletjes gespeeld worden. Je hoeft alleen maar terug te kijken om er vrij zeker van te zijn dat dergelijke zaken momenteel ook spelen, al zeg ik niet dat het in deze zaak ook het geval is.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:55:
iets met te veel films gekeken....
Geheime gevangenissen, opsluitingen zonder proces en waterboarding zijn inderdaad zaken voor in films, maar de realiteit is soms gekker dan fictie. Op het moment dat vrijheden of burgerrechten op grote schaal met voeten getreden worden is het goed kritisch te zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 20:02 ]
Ik ga niet klakkeloos mee met media. Maar ik ga pas met jou mee als je met een scenario komt dat hout snijdt. Een oefening is te belachelijk voor woorden, een dirty bomb niet plausibel (waar wacht ie op?) en als ze hem al te pakken hebben, gaan ze niet door met een sharade met 10K mensen. Ik weet niet of je besef hebt van het prijskaartje dat aan zo'n operatie hangt?NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:51:
[...]
Alsof jij alles weet wat Amerika doet zeker
Overige bommen of zo?
Misschien zijn ze inderdaad op zoek naar bommen. Daar is kwistig mee rondgestrooid en ook de oorzaak van deze klopjacht. Lijkt het je dan niet nuttig dat iedereen binnen blijft? Lijkt het je dan niet nuttig dat er veel manschappen ingezet worden?
Je hoeft niet perse met mij mee te gaan, daar vraag ik je niet om.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:57:
[...]
Ik ga niet klakkeloos mee met media. Maar ik ga pas met jou mee als je met een scenario komt dat hout snijdt. Een oefening is te belachelijk voor woorden, een dirty bomb niet plausibel (waar wacht ie op?) en als ze hem al te pakken hebben, gaan ze niet door met een sharade met 10K mensen. Ik weet niet of je besef hebt van het prijskaartje dat aan zo'n operatie hangt?
Misschien zijn ze inderdaad op zoek naar bommen. Daar is kwistig mee rondgestrooid en ook de oorzaak van deze klopjacht. Lijkt het je dan niet nuttig dat iedereen binnen blijft? Lijkt het je dan niet nuttig dat er veel manschappen ingezet worden?
Mijn vraag hier was 'of het mogelijk zou zijn', daar wil ik een gewoon antwoord/discussie op.
In plaats van dat er 1 of andere sarcastische malloot aan komt zetten met komkommers en parkeerwachters.
Als je niet wilt overtuigen maar alleen een antwoord wilt, dan lijkt het me dat je die een stuk of 20 posts terug al hebt gekregen: nee, het is niet mogelijk.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:00:
[...]
Je hoeft niet perse met mij mee te gaan, daar vraag ik je niet om.
Mijn vraag hier was 'of het mogelijk zou zijn', daar wil ik een gewoon antwoord/discussie op.
In plaats van dat er 1 of andere sarcastische malloot aan komt zetten met komkommers en parkeerwachters.
Sarcastische malloot. NetjesNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:00:
[...]
In plaats van dat er 1 of andere sarcastische malloot aankomt zetten met komkommers en parkeerwachters.
Zou wát nu precies mogelijk zijn? En denk eerst eens na voor je hierop antwoordt en vergeet de films even voor je Godzilla de schuld geeft...
Dan is het vantevoren bedacht, of lopen die lui standaard met bommen rond? Ze gaan naar MIT, killen iemand, jatten zn auto, plegen een overval, jatten een andere auto, laten de bestuurder vrij(terwijl ze zeggen dat ze de gezochte daders van de aanslag zijn), auto wordt aangehouden, en ze beginnen met bommem te gooien terwijl ze zelfmoordvesten omhebben(mocht dat waar zijn)Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:57:
[...]
Ik ga niet klakkeloos mee met media. Maar ik ga pas met jou mee als je met een scenario komt dat hout snijdt. Een oefening is te belachelijk voor woorden, een dirty bomb niet plausibel (waar wacht ie op?) en als ze hem al te pakken hebben, gaan ze niet door met een sharade met 10K mensen. Ik weet niet of je besef hebt van het prijskaartje dat aan zo'n operatie hangt?
Dit is net zoiets als de maanlanding. Het zou goedkoper zijn om daadwerkelijk naar de maan te gaan dan het in scene te zetten en iedere betrokkene (waaronder de USSR destijds) voldoende smeergeld te geven om 50+ jaar lang de mond te houden en bewijzen verborgen te houden.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:00:
[...]
Je hoeft er niks achter te zoeken achter deze grootschalige actie want er is niks achter te zoeken. Ze zijn op zoek naar een gevaarlijk individu en ze weten niet waar hij uithangt. Om burgerslachtoffers te voorkomen is iedereen verzocht binnen te blijven.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er is met bommen gestrooid op de marathon. Het is geen rocket science om te bedenken dat ze er nog hebben. De andere verdachte had (volgens de media) een dead man's trigger en explosieve lading op de borst.Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:02:
[...]
Dan is het vantevoren bedacht, of lopen die lui standaard met bommen rond? Ze gaan naar MIT, killen iemand, jatten zn auto, plegen een overval, jatten een andere auto, laten de bestuurder vrij(terwijl ze zeggen dat ze de gezochte daders van de aanslag zijn), auto wordt aangehouden, en ze beginnen met bommem te gooien terwijl ze zelfmoordvesten omhebben(mocht dat waar zijn)
Dat ze de bestuurder zeggen (als dat waar is) dat ze de daders zijn, maakt geen jota uit. Hun foto ging al het hele internet rond zelfs nog voor de FBI om hulp vroeg (4chan, reddit,...)
Ze wisten dat ze opgejaagd wild waren ID, betaalkaarten etc hebben ze laten liggen, want het gebruik ervan zou hen traceerbaar maken. Kan me best voorstellen dat je - nu je toch zo'n aanslag hebt gepleegd en geseind bent - geweld niet meer schuwt om aan levensmiddelen en transport te komen om zo snel mogelijk weg te geraken.
Allemaal weerlegbaar. Wat jij niet kan weerleggen is wat de media verspreidt. Kom dan tenminste met een fatsoenlijk scenario in plaats gewoon van te zeggen dat het niet klopt... Wat is er dan wel aan de hand en waarom?
Die tante geloof er allemaal niks van, setup, staged etc

Verwijderd
Is bekend waarom die bom niet is afgegaan, als er een dead man's trigger aan de bom zat?Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:11:
Er is met bommen gestrooid op de marathon. Het is geen rocket science om te bedenken dat ze er nog hebben. De andere verdachte had (volgens de media) een dead man's trigger en explosieve lading op de borst.
Zonder een uitspraak te doen over de situatie is dit natuurlijk niet eerlijk; je hoeft niet perfect te weten wat er aan de hand is om rare dingen te constateren. Anders hoeft de politie ook een moordonderzoek meer te doen; er ligt wel een lijk, maar ze weten niet precies hoe de vork in de steel steektAllemaal weerlegbaar. Wat jij niet kan weerleggen is wat de media verspreidt. Kom dan tenminste met een fatsoenlijk scenario in plaats gewoon van te zeggen dat het niet klopt... Wat is er dan wel aan de hand en waarom?
ik zeg niet dat het niet klopt, vind het alleen vreemd dat ze midden in de nacht naar MIT gaan, met bommen/wapens/bomgordelsColtrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:11:
[...]
Er is met bommen gestrooid op de marathon. Het is geen rocket science om te bedenken dat ze er nog hebben. De andere verdachte had (volgens de media) een dead man's trigger en explosieve lading op de borst.
Dat ze de bestuurder zeggen (als dat waar is) dat ze de daders zijn, maakt geen jota uit. Hun foto ging al het hele internet rond zelfs nog voor de FBI om hulp vroeg (4chan, reddit,...)
Ze wisten dat ze opgejaagd wild waren ID, betaalkaarten etc hebben ze laten liggen, want het gebruik ervan zou hen traceerbaar maken. Kan me best voorstellen dat je - nu je toch zo'n aanslag hebt gepleegd en geseind bent - geweld niet meer schuwt om aan levensmiddelen en transport te komen om zo snel mogelijk weg te geraken.
Allemaal weerlegbaar. Wat jij niet kan weerleggen is wat de media verspreidt. Kom dan tenminste met een fatsoenlijk scenario in plaats gewoon van te zeggen dat het niet klopt... Wat is er dan wel aan de hand en waarom?
Wat deden ze bij MIT? Jat dan een wagen, en verdwijn uit boston, midden in de nacht en pleeg ergens anders een overval
Waarom gaan pyromanen in het publiek staan bij branden die ze zelf gesticht hebben? Waarom gaan seriemoordenaars terug naar de plek van de daad?Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:16:
[...]
ik zeg niet dat het niet klopt, vind het alleen vreemd dat ze midden in de nacht naar MIT gaan, met bommen/wapens/bomgordels
Wat deden ze bij MIT? Jat dan een wagen, en verdwijn uit boston, midden in de nacht en pleeg ergens anders een overval
Als ze absoluut niet gepakt wilden worden waren ze wel gevlucht. Het feit dat 1 een bomgordel droeg zegt mij eerder dat ze gepakt wilden worden en zo nog wat agenten meenemen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik weet niet of die is afgegaan. Ik las hier en daar dat die wél wads afgegaan. Suicide charge he, geen kernbom.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:15:
[...]
Is bekend waarom die bom niet is afgegaan, als er een dead man's trigger aan de bom zat?
Bij een moordonderzoek hoort een motief. Bij een conspiracy theory ook. En alle 'rare dingen' die hier aangedragen werden, zijn perfect te weerleggen.[...]
Zonder een uitspraak te doen over de situatie is dit natuurlijk niet eerlijk; je hoeft niet perfect te weten wat er aan de hand is om rare dingen te constateren. Anders hoeft de politie ook een moordonderzoek meer te doen; er ligt wel een lijk, maar ze weten niet precies hoe de vork in de steel steekt
Het gaat er vooral om wie je gelooft. Ik baseer m'n vermoedens liever op common sense en wat ik tot nu zie in de media, dan sites zoals jij die vanmiddag linkte.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:52:
[...]
Maar ik ben niet degene hier die Amerika klakkeloos gelooft.
Your point?
This too shall pass
Waarom is die andere dan gevlucht? Zn broer werd doodgeschoten, en hij zat blijkbaar nog in de auto, want hij reed ook nog eens over zn broer heen toen die ervandoor ging. Had die zich net zo goed kunnen opblazen
Want?Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:22:
Waarom is die andere dan gevlucht? Zn broer werd doodgeschoten, en hij zat blijkbaar nog in de auto, want hij reed ook nog eens over zn broer heen toen die ervandoor ging. Had die zich net zo goed kunnen opblazen
This too shall pass
Hij woont daar en zou dus best vooraf een aantal geschikte plaatsen uitgezocht kunnen hebben waar hij zich evt. schuil kan houden. Juist omdat hij maar één persoon is is hij moeilijker te vinden. Er is ook de mogelijkheid dat hij nooit gevonden zal worden, als hij dat zou willen.
Verwijderd
Om ze te weerleggen moet je ze wel eerst onderzoeken, wat hier ook gebeurt. Prima toch?Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:21:
Bij een moordonderzoek hoort een motief. Bij een conspiracy theory ook. En alle 'rare dingen' die hier aangedragen werden, zijn perfect te weerleggen.
Ze werden overal met hun kop uitvergroot op het internet in vraag gesteld. Met een beetje inlevingsvermogen snap je dat een negentienjarige de pedalen kwijtgeraakt en in paniek snel wat bedenkt om met cash/eten en transport zo snel mogelijk weg probeert te geraken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar als dat niet zo is, moet je toch hard gaan zoeken naar alternatieve antwoorden op jouw vragen...Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:16:
[...]
ik zeg niet dat het niet klopt, vind het alleen vreemd dat ze midden in de nacht naar MIT gaan, met bommen/wapens/bomgordels
Deze mensen zijn gestoord. We weten niet wat er in hun kop omgaat op dat moment. "Waarom" scenario's zijn daarom niet relevant, omdat wij het zien uit ONS perspectief, wat totaal niet logisch is.Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:16:
[...]
Gegroet!
Je vergeet dat bij die foto de naam Sunil Tripathi werd gezet. Ik zou daarom gerust zijn, ipv in paniek raken.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:25:
[...]
Ze werden overal met hun kop uitvergroot op het internet in vraag gesteld. Met een beetje inlevingsvermogen snap je dat een negentienjarige de pedalen kwijtgeraakt en in paniek snel wat bedenkt om met cash/eten en transport zo snel mogelijk weg probeert te geraken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar als dat niet zo is, moet je toch hard gaan zoeken naar alternatieve antwoorden op jouw vragen...
Dat betekent dat een andere naam onder surveillance staat, en ik dus wel gerust kan pinnen.
Dan doe je mijn mogelijke scenario's af als onzin, maar zelf vraag je wel 'enige inlevingsvermogen' voor jouw meest neutrale en rationele scenario.
Verwijderd
Oei, een gevaarlijke aanname, die mensen maar al te snel maken bij daden die ons extreem voorkomen. Helaas blijkt maar al te vaak dat het om behoorlijk weldenkende mensen gaat voor wie de term gestoord niet opgaat. Dat maakt het inderdaad nog veel enger; dan kunnen we geen monsters of defecten de schuld geven, maar moeten we leren leven met het gegeven dat mensen zoals jij en ik tot dergelijke dingen in staat zijn.Decennia schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:30:
Deze mensen zijn gestoord. We weten niet wat er in hun kop omgaat op dat moment. "Waarom" scenario's zijn daarom niet relevant, omdat wij het zien uit ONS perspectief, wat totaal niet logisch is.
Dat is een les die veel mensen ook nog steeds niet geleerd hebben van de tweede wereldoorlog; het was geen monsters versus mensen, het waren mensen, zoals jij, je broer, je vader, je dochter en je moeder, die andere mensen de meest gruwelijke dingen aandeden.
Maar een heel klein deel van de daders is echt gestoord en/of geestesziek. Een veel groter deel heeft een (extreem) andere kijk, maar is niet gek.
Een andere naam naast je foto? Je onderschat de camera's bij pinautomaten en het medium internet. Nogmaals: mooi avatar.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:34:
[...]
Je vergeet dat bij die foto de naam Sunil Tripathi werd gezet. Ik zou daarom gerust zijn, ipv in paniek raken.
Dat betekent dat een andere naam onder surveillance staat, en ik dus wel gerust kan pinnen.
Dan doe je mijn mogelijke scenario's af als onzin, maar zelf vraag je wel 'enige inlevingsvermogen' voor jouw meest neutrale en rationele scenario.
Verwijderd
Kunnen jullie daar mee ophouden, evenals met de komkommers? Deze discussie is al lastig genoeg zonder dergelijke steken. Van beide kanten, overigens.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:36:
Nogmaals: mooi avatar.
Als een instantie een naam heeft, dan heeft die naam prioriteit, en niet de foto.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:36:
[...]
Een andere naam naast je foto? Je onderschat de camera's bij pinautomaten en het medium internet. Nogmaals: mooi avatar.
En wat is met de camera's in pinautomaten.
Die hebben allemaal face recognition en flaggen meteen de instanties?
Het niveau is wel erg gedaald. Dacht eerst dat jullie grapjes maken maar jullie menen ook nog wat jullie zeggen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Leg jij even uit hoe de vork in de steel zit? Dan kan dit topique op slotTsurany schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:59:
Het niveau is wel erg gedaald. Dacht eerst dat jullie grapjes maken maar jullie menen ook nog wat jullie zeggen.
Deze discussie is mijns inziens geen discussie waard en ik had even hoop - met argumenten, doch alleen de komkommer blijft blijkbaar hangen - dat dat ingezien zou worden. Helaas. Als ratio niet helpt, moet je vuur met vuur bestrijden of dat vuur negeren. Als je durft te beweren dat deze situatie een oefening is, krijg je van mij in eerste instantie een komkommer.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:38:
[...]
Kunnen jullie daar mee ophouden, evenals met de komkommers? Deze discussie is al lastig genoeg zonder dergelijke steken. Van beide kanten, overigens.
Maar ik zal wat in mijn ogen onzin is negeren, dan kunnen jullie lekker verder bedisselen.
Kunnen jullie svp on-topic gaan en daar blijven? Het gekissebis mag vanaf hier in ieder geval stoppen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
10000 man vs 1 vent die een bom laat afgaan. Is een rare gewaarwording
Ging iets niet goed met Tweakers volgens mij. Comment staat hieronder.
Ging iets niet goed met Tweakers volgens mij. Comment staat hieronder.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 21:16 ]
Nee hoor, ze gaan die beelden niet raadplegen die kort voor en na de bomaanslagen gecaptured zijn, die vergelijken met foto's van verdachten en er transactielijsten tegenover leggen.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:38:
[...]
Als een instantie een naam heeft, dan heeft die naam prioriteit, en niet de foto.
En wat is met de camera's in pinautomaten.
Die hebben allemaal face recognition en flaggen meteen de instanties?
Wat jij beschrijft, zouden ze in de films doen.
Die oudste broer had trouwens gewoon zn rijbewijs bij zich, aan de hand daarvan zijn ze achter de namen gekomen
Verwijderd
Nu hoef je niet bozig te doen hoorColtrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:08:
Maar ik zal wat in mijn ogen onzin is negeren, dan kunnen jullie lekker verder bedisselen.
Hij zal toch ook een keer moeten eten, of slapen
Verwijderd
Je denkt niet dat er gezichtsherkenning op surveillancebeelden wordt toegepast, of doel je er meer op dat niet iedere camera aan zo'n systeem hangt?Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:13:
Nee hoor, ze gaan die beelden niet raadplegen die kort voor en na de bomaanslagen gecaptured zijn, die vergelijken met foto's van verdachten en er transactielijsten tegenover leggen.
Ik hoor net op de scanner dat er een verdacht voertuig is gespot in een parkeer garage locatie kon ik niet verstaan EOD is gegevraagd erbij te komen.
Formerly known as Ragdoll
En weer kun je niet normaal reageren.Coltrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:13:
[...]
Nee hoor, ze gaan die beelden niet raadplegen die kort voor en na de bomaanslagen gecaptured zijn, die vergelijken met foto's van verdachten en er transactielijsten tegenover leggen.
Zo kort na de aanslag was het niet. Dat gebeuren was gisteren(avond/nacht/vanmorgen)(weet even niet ivm tijdzone), met erna die shootout.
Ze zullen inderdaad al die data afgegaan zijn op/na het moment van de aanslag.
Dan kom je inderdaad uit bij beelden. Die hadden ze.
Dan gaan ze daar een naam bij zoeken (arme Sunil dus), dan komt daar een uitgebreide background-check bij met inderdaad alle familie, vrienden, kennissen, rekeningen, gesprekken etc etc.
Want vziw was gister die statement van de FBI met foto en naam van Sunil. Die zochten ze dus.
Later, na de andere voorvallen, bleek dat het dus om een andere persoon(naam) ging.
[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2013 21:29 ]
Thuiswedstrijd van de Boston red sox is afgelast. Thuiswedstrijd van de Boston Bruins zal ongetwijfeld volgen.
Zelfs de MLB en NHL zitten in het complot
Zelfs de MLB en NHL zitten in het complot
Hazel en down street tac team gevraagd, waarschijnlijk de verdachte gevonden
Dat heb ik al 5x gehoord vandaagInFamous schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:21:
Hazel en down street tac team gevraagd, waarschijnlijk de verdachte gevonden

Ik zeg gewoon dat ik me kan voorstellen dat elk beeldmateriaal onderzocht wordt, en wanneer een hoofd gelijkt op een hoofd dat op een van de verdachten lijkt (al dan niet bevonden via face recognition) er dan verdere info wordt gezocht.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:16:
[...]
Je denkt niet dat er gezichtsherkenning op surveillancebeelden wordt toegepast? Of doel je er meer op dat niet iedere camera aan zo'n systeem hangt?
In het geval van camerabeelden aan een pinautomaat, kan dat de naam zijn van de eigenaar die op dat moment aan die automaat een verrichting deed. Speculatie, en veel te veel in detail, en dit alles om één zinnetje van mezelf op jullie vraag te onderbouwen (lees maar na): als je opgejaagd wild bent, gebruik je je kaart niet omdat bovenstaande wel eens zou kunnen gebeuren. Vandaar dat een overval wel eens verklaarbaar zou kunnen zijn om aan cash te komen.
Dit gaat dus iets te veel off-topic.
Zeg me alsjeblieft dat dit sarcastisch is bedoelt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:15:
10000 man vs 1 vent die een bom laat afgaan. Is een rare gewaarwording en roept bij mij de vraag op warom die knakker nog niet aan gort geschoten is. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om hem te pakken. Ik kijk dagelijks de Politie Op De Hielen, en binnen no time staat de voortvluchtige aan de kant of is deels overhoop geknald.

Dat gaat toch nergens over als je maar 1 persoon zoekt?
Twee opties:
1. Veel te overtrokken en niet effectieve reactie op een 19 jarige bommenlegger
2. Er is meer dan alleen een 19 jarige bommenlegger.
[ Voor 14% gewijzigd door pingkiller op 19-04-2013 21:24 ]
Verwijderd
Let je erop me niet samen te groeperen met andere mensen - en hun meningen? Het was de vraag van ToyotaMR2, niet die van mijColtrui schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:22:
jullie vraag
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 21:24 ]
Scanner weet ik dat link uit dit topic, wat ik begrijp ze hebben nu een parkeer garage afgesloten en omsingeld op hazel en down/howl street met een mogelijke verdachte erin die plat op de grond ligt naast een verdachte auto, tac team en eod zijn erbij gevraagd
Kun je de url ff plaatsenInFamous schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:24:
Scanner weet ik dat link uit dit topic, wat ik begrijp ze hebben nu een parkeer garage afgesloten en omsingeld op hazel en down/howl street met een mogelijke verdachte erin die plat op de grond ligt naast een verdachte auto, tac team en eod zijn erbij gevraagd
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat optie 2 een mogelijkheid is.pingkiller schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:24:
[afbeelding]
Twee opties:
Met de info die wij hebben is het niet uit te sluiten
Je moet wel een beetje verplaatsen in de amerikaanse psyche. Ze hebben 9-11 gehad en net een ferme bomaanslag. Verder zijn ze gek op wapens. Ze halen gewoon alles uit de kast om iemand te pakken. Eigenlijk is het een soort legale lynchmob. Veel vertoon, veel actie.pingkiller schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:24:
[afbeelding]
Twee opties:
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Wie van jullie heeft/kijkt ook beelden?
Heb hier Fox opstaan (2 stuks) maar interessante beelden zijn er niet.
Heb hier Fox opstaan (2 stuks) maar interessante beelden zijn er niet.
Ik luister meer naar de politieradio. Veel informatiever.
Ben die stream nu aan het volgen, maar dat is ook niet al te duidelijk.
Gaat wel over een tango nu, dat is toch een code voor verdachte?
Gaat wel over een tango nu, dat is toch een code voor verdachte?
[ Voor 32% gewijzigd door marapuru op 19-04-2013 21:32 ]
Dit is ook wel een goede stream: http://scanner.wickedlocal.com/metro/cambridge.php
Let op:
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK
Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK