Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Het scheelt maar diagonaal 7"Elm0wer schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:28:
[...]
Je legt de nadruk op de prijs nu. Als je beide TV's kwijt kan zou ik ook voor 55inch gaan.
De TV is een onderdeel van je woonkamer en moet niet misstaan vind ik persoonlijk.
Als de 55inch niet past bespaar ik me liever de 200 euro voor een TV die wel goed past.
Volgens mij is het prijsverschil wel meer dan 200 euro ? 55 inch met cashback is nog ruim 1900 als ik het goed heb.
Als het qua formaat niet PAST is het sowieso geen optie. Als het qua ruimte past, kan ik niet bedenken waarom het zou misstaan.
De 55 inch zit al op 1379 - 1499 euro. Die prijs gaat toch wel verder zakken. Wat "nieuwe" 55 inch TV's eindelijk een beetje direct betaalbaar maakt. 60 inch zelfs op 1999.
-Actieve 3D (en 2D naar 3D kunnen omzetten)
-Quad Core (net zoals de hele 2014 lijn)
-SmartTV (maar dan zonder extra afstandsbediening, stem en vinger commands. Ik praat en swipe toch niet tegen een dood apparaat)
-0,6 cm dunne bezels (net zoals de hele 2014 lijn)
-Lagere Clear Motion (toch allemaal maar marketing praat)
Eventuele nadelen:
-Geen local dimming (duh)
-Geen 3D brillen meegeleverd
Dat je 3D brillen erbij moet kopen, weegt niet op tegenover de meerprijs uit een andere serie.
Voor dat verschil heb je al een muurbeugel en de brillen erbij.
48 inch vs 55kx22 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:37:
[...]
Het scheelt maar diagonaal 7"
Als het qua formaat niet PAST is het sowieso geen optie. Als het qua ruimte past, kan ik niet bedenken waarom het zou misstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Splinter Cell op 16-04-2014 11:23 ]
De 55" H8000 koop je bijna voor hetzelfde bedrag als jouw voorgestelde H6200. Dankzij de CBSplinter Cell schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:15:
Als je op zoekt bent naar een TV zonder echt teveel poespas vind ik de H6200 persoonlijk de beste TV.
De 55 inch zit al op 1379 - 1499 euro. Die prijs gaat toch wel verder zakken. Wat "nieuwe" 55 inch TV's eindelijk een beetje direct betaalbaar maakt. 60 inch zelfs op 1999.
-Actieve 3D (en 2D naar 3D kunnen omzetten)
-Quad Core (net zoals de hele 2014 lijn)
-SmartTV (maar dan zonder extra afstandsbediening, stem en vinger commands. Ik praat en swipe toch niet tegen een dood apparaat)
-0,6 cm dunne bezels (net zoals de hele 2014 lijn)
-Lagere Clear Motion (toch allemaal maar marketing praat)
Eventuele nadelen:
-Geen local dimming (duh)
-Geen 3D brillen meegeleverd
Dat je 3D brillen erbij moet kopen, weegt niet op tegenover de meerprijs uit een andere serie.
Voor dat verschil heb je al een muurbeugel en de brillen erbij.
[...]
48 inch vs 55
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu alleen dus nog de vraag qua afmetingen.. Qua prijs is er geen discussie meer!
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Ik wacht het even af. De prijzen kelderen van zelf wel. Aangezien ik die H6200 wel wil hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 16-04-2014 13:31 ]
Voor diegene die nog interesse hebben in een UE55HU7500. Deze is voor € 2.099,00Michaelg schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:51:
Bij Franklin zijn de adviesprijzen al flink gedaald:
Samsung UE55HU7500 UHD NL Model (1) € 2.449,00
Samsung UE65HU7500 UHD NL Model (1) € 3.449,00
Samsung UE65H8000 Curved NL Model (1)€ 3.299,00
Hier gaat dan nog de cashback actie vanaf!
( excl. cashback) bij AV trader. Zo juist heb ik er 1 besteld
Weet je het zeker ? Op de site staat 2799 euro,- als adviesprijs, dan kun je aardig onderhandelen als er 700 euro afgaat ....Voor diegene die nog interesse hebben in een UE55HU7500. Deze is voor € 2.099,00
( excl. cashback) bij AV trader. Zo juist heb ik er 1 besteld
Zeker wetenMikoMission schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:06:
[...]
Weet je het zeker ? Op de site staat 2799 euro,- als adviesprijs, dan kun je aardig onderhandelen als er 700 euro afgaat ....

Science is stranger than fiction
Maar wordt idd tijd voor een nieuw topic, wie maakt hem aan?
Edit:/
Gaan we hier verder voor de 2014 modellen, mits ik hem goed heb aangemaakt volgens de forum regels.
Eventuele wijzingen aan de startpost zijn altijd mogelijk.
Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s
[ Voor 42% gewijzigd door UninPro op 16-04-2014 16:22 ]
https://www.samsung.com/nl/promotion/tv-cashback/
Dit is een dealerlijst die meedoet met de actie. Misschien hebben ze een andere naam?
AV staat wel op de dealerlijst die meedoen met de CB actie. Ze staan alleen niet bij Samsung Online Dealers vermeld, die pagina is ergens anders.kx22 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:35:
AV-trader staat hier niet tussen:
Dit is een dealerlijst die meedoet met de actie. Misschien hebben ze een andere naam?
Kan jij misschien een linkje geven?Elm0wer schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:41:
[...]
AV staat wel op de dealerlijst die meedoen met de CB actie. Ze staan alleen niet bij Samsung Online Dealers vermeld, die pagina is ergens anders.
Dit is feitelijk onjuist. De curved modellen van Samsung zijn wel degelijk aan de muur te bevestigen middels normale VESA 400 x 400 beugels.Splinter Cell schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:28:
Ja, dat weet ik. Persoonlijk heb ik (nog) geen 1500 euro over voor een TV. En gebogen TV's is een nieuwe gimmick en je kunt ze niet aan de muur hangen. Voor diegene die nu wel iets nieuws wil hebben, moet nu instappen.
Ik wacht het even af. De prijzen kelderen van zelf wel. Aangezien ik die H6200 wel wil hebben.
Onder deze UE40H6200 zit de zilveren kruis-voet, die ook o.a. onder de F6500 zit. Ik heb hem gemonteerd, maar de TV helt een klein beetje naar voren. Heeft iemand van jullie hier ook mee te maken gehad?
De link veranderd helaas niet als ik de dealerlijst open. Open die pagina met de Cashback dealers. Daar staat een knop met dealerlijst.
Als je naar de pagina gaat waar je gegevens moet invullen voor cashback dan staat hij er tussen onder independent: av trader.Elm0wer schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:03:
[...]
De link veranderd helaas niet als ik de dealerlijst open. Open die pagina met de Cashback dealers. Daar staat een knop met dealerlijst.
Weet niet of av trader alleen Nederlandse modellen verkoopt of ook grijze import? Ze zijn geen officiële dealer?
Er draait hier Plex Mediaserver en de TV is draadloos verbonden met het netwerk.
Bij een heleboel MKV files die ik wil afspelen via de Plex App blijft het scherm zwart als ik de film of serie wil afspelen.
Als ik dezelfde serie via Plex afspeel op mijn desktop/laptop dan heb ik totaal geen problemen.
Hebben hier meer mensen problemen mee? En nog beter, een oplossing?
Ik lees wel dat meer mensen het hebben, maar heb nog niet echt een oplossing kunnen vinden
Ze zeggen dat ze NL modellen verkopen.Erik-1980 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:36:
[...]
Als je naar de pagina gaat waar je gegevens moet invullen voor cashback dan staat hij er tussen onder independent: av trader.
Weet niet of av trader alleen Nederlandse modellen verkoopt of ook grijze import? Ze zijn geen officiële dealer?
Verwijderd
Zit er wellicht een (plastic?) plaatje aan de achterkant verkeerd om? ik moest bij de montage van mijn Samsung ook goed kijken hoe die vast gezet moest worden. Hij leek symmetrisch maar was het niet..Reynouts schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:31:
Ik heb vandaag mijn Samsung TV van de iBood aanbieding een aantal weken binnen gekregen.
Onder deze UE40H6200 zit de zilveren kruis-voet, die ook o.a. onder de F6500 zit. Ik heb hem gemonteerd, maar de TV helt een klein beetje naar voren. Heeft iemand van jullie hier ook mee te maken gehad?
Uiteindelijk een supermooie prijs betaald voor de UE55H8000.
Ik heb verschillende offertes gevraagd bij verschillende bedrijven, maar na wat onderhandelen met plattetv.nl zijn we eruit gekomen op €1800,-. Natuurlijk ook nog de cashback erbij en dan betaal ik maar netto €1300,- voor een 55" super Samsung.
Volgens mij is dat haast de inkoopprijs voor dat ding.. Weet je zeker dat je een NL model hebt.. Vind je prijs bijzonder ongeloofwaardig.. 700 euro afwijkend vanaf adviesverkoopprijs.. Die marges heeft geen enkele winkel..kx22 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:18:
Ik ben eruit!!!!
Ik heb verschillende offertes gevraagd bij verschillende bedrijven, maar na wat onderhandelen met plattetv.nl zijn we eruit gekomen op €1800,-. Natuurlijk ook nog de cashback erbij en dan betaal ik maar netto €1300,- voor een 55" super Samsung.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
En hoeveel uur kun je dan opnemen?
Dat is wel extreem veel, maar ook ik had bijna €600,- van de prijs afgeluld van m'n 55HU8500 (andere winkel).Schizo007nl schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:31:
[...]
Volgens mij is dat haast de inkoopprijs voor dat ding.. Weet je zeker dat je een NL model hebt.. Vind je prijs bijzonder ongeloofwaardig.. 700 euro afwijkend vanaf adviesverkoopprijs.. Die marges heeft geen enkele winkel..
En daar gaat nog €500 vanaf, dus €1100,-!!! Minder dan adviesprijs.
Vind het ook allemaal vrij bijzonder met die Samsung prijzen...
Ik ben nog geen stick tegen gekomen die snel geneog is voor de Samsungs.U2psv schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:42:
Weet iemand welke usb stick je moet gebruiken voor pvr? kan dat met bv usb 3.0 64GB wil een stick er voor kopen maar weet nog niet of deze op de tv kan?
Ja ik weet zeker dat dat kloptSchizo007nl schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:31:
[...]
Volgens mij is dat haast de inkoopprijs voor dat ding.. Weet je zeker dat je een NL model hebt.. Vind je prijs bijzonder ongeloofwaardig.. 700 euro afwijkend vanaf adviesverkoopprijs.. Die marges heeft geen enkele winkel..
Ik heb op zwart op wit dat het om een NLs model gaat en dat ik ook cashback krijg.
Ik weet neit of dat de inkoopprijs is, maar zo te zien valt er best veel te verdienen op de topmodellen van Samsung haha.
Ik ben benieuwd naar de reviews.
Je zou zeggen dat het mogelijk moet zijn Kingston en verbatim hebben wel hele snelle alleen daar is ook de prijs naar.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:14:
[...]
Ik ben nog geen stick tegen gekomen die snel geneog is voor de Samsungs.
Verwijderd
Lulverhaal.Never nooit dat jij die TV voor bijna de helft van de prijs gaat krijgen.kx22 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:18:
Ik ben eruit!!!!
Ook niet bij PlatteTV.
Ik heb een 64Gb stick van Lexar, wel USB 3.0 anders is ie niet snel genoeg. Ik gebruik hem wekelijks voor vier tot zes uur opname.U2psv schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:42:
Weet iemand welke usb stick je moet gebruiken voor pvr? kan dat met bv usb 3.0 64GB wil een stick er voor kopen maar weet nog niet of deze op de tv kan?
Het is geen lulverhaal, waarom zou ik...Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:29:
[...]
Lulverhaal.Never nooit dat jij die TV voor bijna de helft van de prijs gaat krijgen.
Ook niet bij PlatteTV.
Voor degene die ook geinteresseerd zijn in dezelfde tv.....probeer het eens. Als je me niet gelooft, dm me ff.
Wel een hele mooie deal heb je pakken!
Mogelijk is schizo007 in de war met de HU8500, die inderdaad wel stukken duurder is (en ook UHD en curved is..)
pricewatch: Samsung UE55H8000SL Zwart
Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s
De titel is misschien nog niet veranderd, maar aangezien de niet-UHD modellen nu ook in de startpost staan, lijkt me dat jullie deze discussie daar nu verder kunnen voeren.
Heb je de offerte wel goed gelezen?kx22 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:18:
Ik ben eruit!!!!
Cashback van Samsung wordt daarin al verrekend, of je ruilt in.
Alle officiële dealers met cashback staan op €2499.. niet op de prijzen die jij noemtCyBeRSPiN schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:44:
Ik geloof je wel hoor, actuele prijs is nu 2200 euro, dat is niet 2x zo duur als 1800 euro..
Wel een hele mooie deal heb je pakken!
Mogelijk is schizo007 in de war met de HU8500, die inderdaad wel stukken duurder is (en ook UHD en curved is..)
pricewatch: Samsung UE55H8000SL Zwart
Druk op DEELNEMEN.
Dan bijna onderin staan de dealers.
AV-trader heb ik nog niet gevonden
Platte TV en Franklin wel.
Zijn dus officiële dealers.
Ik wil mijn Samsung ue55es6530 inwisselen voor een ue55h8000. Is dat beeldtechnisch een hele grote verbetering? Zijn de zwartwaarden van deze tv beter?
Xbox Live: Ofthewell NL
ik wil waarschijnlijk de Samsung UE40F7000 aanschaffen ter vervanging van mijn oude samsung LCD-TV.
Ik zit echter nog met een vraag die ik niet goed beantwoord krijg in winkels en via diverse fora.
Vandaar mijn vraag hier en ik hoop dat jullie, als gebruikers van de TV, deze kunnen beantwoorden.
Vraag 1:
Kun je met een UPC CI+ module live TV pauzeren als je gebruik maakt van USB-opslag?
Vraag 2:
Kun je met een UPC CI+ module 1 kanaal opnemen en 1 kanaal kijken? Ik lees hier en daar dat het wel zou kunnen maar soms worden er wat mitsen en maren genoemd. Wat is waar?
Vraag 3:
Als je een UPC CI+ module gebruikt, hoe zijn dan de zap-snelheden en de snelheid van het opstarten van de SmartHub?
Vraag 4:
Kun je ook een NAS als opslag gebruiken voor opnames?
Bedankt alvast.
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
Je liet me ff schrikken.kx22 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:52:
Druk op DEELNEMEN.
Dan bijna onderin staan de dealers.
AV-trader heb ik nog niet gevonden
Platte TV en Franklin wel.
Zijn dus officiële dealers.
Pagina 23 staat ie. Venlo
Alleen als één van de twee kanalen NED 1 is. Het werkt enkel met deze zender, omdat deze niet-gecodeerd is.der_roedie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:30:
...
Vraag 2:
Kun je met een UPC CI+ module 1 kanaal opnemen en 1 kanaal kijken? Ik lees hier en daar dat het wel zou kunnen maar soms worden er wat mitsen en maren genoemd. Wat is waar?
...
[ Voor 36% gewijzigd door Sapstengel op 18-04-2014 19:39 ]
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
zoiets als in onderstaande link.
http://www.muurbeugel.nl/...40+-+55+inch+vesa+400x400
[ Voor 5% gewijzigd door Pos2007 op 19-04-2014 12:14 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Min/Max afstand: 14 mmPos2007 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:12:
Minimaal benodigde diepte achter tv is nu ongeveer 2,5cm door de platte stekker en het stopcontact. Lukt dit met een ophangsysteem?
zoiets als in onderstaande link.
http://www.muurbeugel.nl/...40+-+55+inch+vesa+400x400
Gaat dus niet lukken met dat systeem.
Dus eentje zoeken met eventueel verstelbare afstanden, of met de juiste max afstand.
Kan ik dan op de linker helft tv kijken met de ingebouwde smartkaart en op de rechter helft van het scherm het beeld van mijn laptop of decoder.
Hoe ziet het delen van het scherm er uit? precies door de helft op het ene beeld groter dan de andere?
Ik vermoed dat dit bij de F serie ook zo is.
Ik vraag me overigens af of ze ge-DDosd worden want van Smarthub tot website tot Samsung apps, alles ligt plat.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Lekker dan!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Brand in datacenter Samsung.
Edit: hij doet het weer!
[ Voor 13% gewijzigd door Thoraxx op 20-04-2014 12:18 ]
Dus als er een brandje is in een datacenter ligt alles plat, waar is de backup ?
Ik zou backups in Europa/Azie/VS plaatsen
Ik snap er ook helemaal niets van, SmartHub start op, maar Uitzendinggemist doet het net, wat heeft dat nu met Samsung te maken
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Ander gek ding: afgelopen woensdag kwam ik thuis en waren al m'n apps weg. Ik heb die opnieuw moeten installeren. Wel gek was dat toen ik onder andere Plex weer geïnstalleerd had, alles meteen werkte zonder inloggen. Heel vreemd.
Sowieso schrijf je zo!
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Software is nooit af. Over Samsung ben ik redelijk tevreden. Maar LG is wel zo waardeloos. Daar staan ze ook om bekend. Laatst een LG Blu-ray speler gekocht. Eén en al ellende en ik was niet de enige. Dat ze zoiets verkopen. Man man man.Snikker schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:09:
Heb ik ook al een paar keer gehad nadroJ, ik vind dat Samsung prachtige hardware maakt, maar de software is niet altijd 'af'.
Verwijderd
De reden waarom jij wellicht geen reactie krijgt is dat al je vragen hier al tig keer beantwoord zijn (ook recent) en ook eenduidig reacties. Verder zit er aan de kant van de TV geen verschil tussen Ziggo of UPC mbt CI+ modules. Wel dat UPC meer kanalen ongecodeerd heeft wat van belang is bij vraag 2.der_roedie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:30:
Hallo,
ik wil waarschijnlijk de Samsung UE40F7000 aanschaffen ter vervanging van mijn oude samsung LCD-TV.
Ik zit echter nog met een vraag die ik niet goed beantwoord krijg in winkels en via diverse fora.
Vandaar mijn vraag hier en ik hoop dat jullie, als gebruikers van de TV, deze kunnen beantwoorden.
Vraag 1:
Kun je met een UPC CI+ module live TV pauzeren als je gebruik maakt van USB-opslag?
Vraag 2:
Vraag 3:
Als je een UPC CI+ module gebruikt, hoe zijn dan de zap-snelheden en de snelheid van het opstarten van de SmartHub?
Vraag 4:
Kun je ook een NAS als opslag gebruiken voor opnames?
Bedankt alvast.
Maw: enige effort van jou kant is ook verwacht. Zoek maar wat pagina's terug...
Vraag 1 is wellicht minder vaak voorbij gekomen:
Als je geen USB-stick of drive hebt aangesloten werkt de opname/Live-TV pauzeren niet. Er zit geen opslag in de TV zelf.
[ik heb trouwens diezelfde 40F7000, maar Ziggo als provider]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 08:59 ]
Verwijderd
Is een end of life deal.. MM heeft de laatste voorraad van dit model bij Samsung ingekocht als op is op aanbieding. Is een toffe prijs voor een super tvVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:25:
Interessante prijsdaling van de f7000. De 40'' is nu bij oa de media markt te krijgen voor 800 euro.
ik heb de UE55F7000 gekocht en heb 2 vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden.
1) speelt deze tv ook 3d films af direct van een harde schijf via de USB?
2) zit er ook een video output functie op? ik heb namelijk ook nog een beamer, en aangezien ik nu geen losse decoder meer heb kan ik nu geen tv meer kijken.
1 Jajasper7878 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:11:
hallo,
ik heb de UE55F7000 gekocht en heb 2 vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden.
1) speelt deze tv ook 3d films af direct van een harde schijf via de USB?
2) zit er ook een video output functie op? ik heb namelijk ook nog een beamer, en aangezien ik nu geen losse decoder meer heb kan ik nu geen tv meer kijken.
2 Nee
Verwijderd
Het is mijn 1ste keer hier en ik zit met een vraagje.
Mediamarkt doet nu een speciale actie dat je je oude tv kan indienen en je krijgt het 4€/kg en je mag dan kiezen uit enkele Samsung Tv's. Maar ik weet niet exact welke het zijn.
Op de site staat er: Geldig voor de aankoop van een Samsung TV uit de F-reeks vanaf de 6-series 46” en groter.
Vanaf welke prijs starten die dan?
http://www.mediamarkt.be/mcs/shop/SamsungUHD2.html
Alvast bedankt!
Ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit bij SD kanalen tussen kijken direkt via de TV tov kijken via Humax decoder 5050c (HDMI). Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd mbt kabels aansluitingen / versterker-ingangen e.d. Ook HD kanalen lijken via de Humax net ietsje scherper te zijn tov direkt via de TV kijken. Mijn conclusie is dan ook dat het waarschijnlijk aan de TV coax-aansluiting zal liggen.
Geen mega-probleem, ik kijk prima via de Humax, maar het valt mij op. Misschien kunnen jullie eens een kleine test doen? Probeer dan eens snooker te kijken op BBC2. Direkt via de TV kijken geeft nogal wazige ballen in beeld (geen grappen aub), via de Humax is alles een stuk scherper.
Dank alvast voor de input.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-04-2014 16:37 ]
De Humax zal dan waarschijnlijk beeldbewerking uitvoeren op het signaal wat dan beter uitpakt op je TV.
Heb je al geprobeerd om vanuit de TV het beeld te verscherpen?
Thanks, maar het gaat voornamelijk om SD uitzendingen, niet HD. Een goede tip wel wat betreft beeldscherpte instellingen op de tv. Kan ik nog proberen. Het is mij echter meer te doen om erachter te komen of mede-eigenaars hetzelfde ondervinden (obv dezelfde settings). Dwz SD kanalen zijn onscherper op de TV tov kijken via decoder.CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:41:
HD kanalen worden niet scherper door een andere kabel, is namelijk digitaal. Als je een slechte kabel zou hebben dan zou je niks (of bepaalde zenders niet) ontvangen of blokjes zien.
De Humax zal dan waarschijnlijk beeldbewerking uitvoeren op het signaal wat dan beter uitpakt op je TV.
Heb je al geprobeerd om vanuit de TV het beeld te verscherpen?
Edit : ik begrijp dat een decoder enigzins beeldbewerking zou kunnen uitvoeren en het beeld daardoor scherper kan zijn tov TV beeld. Ik vind echter het beeld van SD uitzendingen op de TV eigenlijk ondermaats als ik heel eerlijk ben. Verbaast mij nogal, ik had het niet verwacht. Al las ik het wel in de reviews voordat ik de TV heb aangeschaft.
Nogmaals...het is niet echt een issue of probleem. Ben meer benieuwd naar andere gebruikservaringen.
[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 24-04-2014 16:55 ]
Verwijderd
Heb toen ook zo snel mogelijk digitale tv geregeld.
Sinds die tijd kijk ik dus via de Humax decoder via hdmi, weet dus niet of het nu met digitale tv ook nog matig is via de antenne ingang.
Ik heb uiteraard ook gewoon digitale TV (Ziggo). Binnen digitale TV is er onderscheid tussen SD en HD.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:46:
Toen ik nog geen digitale tv had, gebruikte ik dus de antenne ingang van de tv en toen was het beeld eigenlijk gewoon matig.
Heb toen ook zo snel mogelijk digitale tv geregeld.
Sinds die tijd kijk ik dus via de Humax decoder via hdmi, weet dus niet of het nu met digitale tv ook nog matig is via de antenne ingang.
Enfin...
Verwijderd
Bedoelde te zeggen dat ik de TV coax-aansluiting alleen had gebruikt toen ik nog geen digitale tv had.
Nu ik wel digitale tv heb gebruik ik die aansluiting niet , en kan je dus niet vertellen of ik verschil heb tussen SD en HD kanalen.
eigenlijk was mijn post overbodig
Of heb je dat verschil tussen SD en HD ook als je beide via de humax decoder kijkt?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 18:08 ]
Ah Ik begrijp nu wat je bedoelde te zeggenVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:07:
Ja, had begrepen dat je digitale tv hebt.
Bedoelde te zeggen dat ik de TV coax-aansluiting alleen had gebruikt toen ik nog geen digitale tv had.
Nu ik wel digitale tv heb gebruik ik die aansluiting niet , en kan je dus niet vertellen of ik verschil heb tussen SD en HD kanalen.
eigenlijk was mijn post overbodig
Of heb je dat verschil tussen SD en HD ook als je beide via de humax decoder kijkt?
Normaliter zou ik denken/zeggen dat het feit dat de Humax via HDMI is aangesloten er niet toe zou moeten doen, aangezien het TV signaal op de Humax natuurlijk ook gewoon via coax binnenkomt. Maar misschien zoals Cyberspin aangaf wordt op de Humax iets gedaan qua beeldverbetering/versterking. Dat zou het kunnen verklaren.
Ik zie in ieder geval een duidelijk kwaliteitsverschil tussen wanneer ik direkt op de TV een SD kanaal bekijk tov SD kanaal via de Humax.
Heb de F8000 nu 4 weken. (Nog) Geen dode pixel gezien. Wel voor de zekerheid extra garantie op dode pixels genomen voor 3 jaar voor paar tientjes inclusief vervangend toestel met halen / brengen.Malt007 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:26:
Meer mensen last van kapotte pixels? Vorige week ontdekte ik de eerste maar nu lijken er al 3 uitgevallen te zijn. Ik ga er vanuit dat dit een garantiekwestie is aangezien de tv pas 3 maanden oud is. Maar wat doen ze dan in dit geval? Zetten ze er een nieuw scherm in, komt er een geheel nieuwe televisie, hoelang ben ik hem kwijt etc? Betreft trouwens een F8000.
Via de filters kun je de betreffende modellen weergeven: hier dusVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:24:
Het is mijn 1ste keer hier en ik zit met een vraagje.
Enkel die UE46F5000AW valt uit de boot, want da's eentje van de 5 reeks.
Zit zelf al een tijdje uit te kijken naar een vervanger van m'n trouwe Sony CRT bak, weegt zo'n 80kg dus zou een korting van 320eur opleveren? 480eur voor zo'n F6510 lijkt me een mooie prijs?
Inderdaad dramatisch. Ik wilde een film van de NAS afspelen via de DS Video app en zelfs dat werkte dus niet (terwijl ik enkel data van mij NAS via de router naar de TV wilde hebben, Samsung heeft daar verder niets mee te maken).temp00 schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:43:
Lekker zeg, Samsung.com ligt plat en je hele SmartTV is nutteloos. Wat is dat toch voor onzin dat Smarthub afhankelijk is van connectiviteit met Samsung? Een app zoals Netflix, Youtube, Rtlxl etc. moet toch gewoon standalone bruikbaar kunnen zijn
Ik vraag me overigens af of ze ge-DDosd worden want van Smarthub tot website tot Samsung apps, alles ligt plat.
http://www.samsung.com/nl/promotion/smart-tv-netflix-cadeau/
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 20:26 ]
Ik heb ook een F6500 en ook een Humax decoder. Het ligt aan de beeldverwerking van de beide apparaten. Ik heb ze beiden aangesloten gehad en lijk een klein verschil te zien in het voordeel van de Humax. Maar ik vind het minimaal. Programma's zoals het Journaal (NED1) en Voetbal International (RTL7) worden uitgezonden in SD. Echter zullen ook deze uitzendingen in de loop van dit jaar in HD worden opgenomen en uitgezonden. Voor mij is het verschil te klein en ik houd het bij de CI module. Je zou ook nog wat beeldinstellingen kunnen wijzigen voor SD uitzendingen. Hieronder een aantal van mijn instellingen, maar probeer ook vooral zelf de optimale settings te vinden, het blijft persoonlijk en hangt ook van kijkhoek, kijkafstand en lichtinval af.dafmay schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:35:
Hier ook ff een vraagje aan mede-eigenaars van een Samsung F6500 serie (en Humax decoder).
Ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit bij SD kanalen tussen kijken direkt via de TV tov kijken via Humax decoder 5050c (HDMI). Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd mbt kabels aansluitingen / versterker-ingangen e.d. Ook HD kanalen lijken via de Humax net ietsje scherper te zijn tov direkt via de TV kijken. Mijn conclusie is dan ook dat het waarschijnlijk aan de TV coax-aansluiting zal liggen.
Geen mega-probleem, ik kijk prima via de Humax, maar het valt mij op. Misschien kunnen jullie eens een kleine test doen? Probeer dan eens snooker te kijken op BBC2. Direkt via de TV kijken geeft nogal wazige ballen in beeld (geen grappen aub), via de Humax is alles een stuk scherper.
Dank alvast voor de input.
Beeldmodus: Standaard
Achtergrondverlichting: 8
Contrast: 80
Helderheid: 44
Scherpte: 20
Clean digital view: Uit
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Verwijderd
Zal mij benieuwen, heb m achter in Feb besteld, bonnen ingestuurd maar ik heb nog niets gehoord van Samsung.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:25:
Aktie liep tot 23 maart dus ...
http://www.samsung.com/nl/promotion/smart-tv-netflix-cadeau/
Duurt zeker 6 weken, maar lijkt me verstanding als je de chat eens aangaat met SamsungVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:22:
[...]
Zal mij benieuwen, heb m achter in Feb besteld, bonnen ingestuurd maar ik heb nog niets gehoord van Samsung.
Gewoon even een e-mail sturen naar samsung hoe het staat met je order, ik deed dit destijds naar samsung@consumercare.info. Toen werd mij verteld dat ik een kopie van alle benodige gegevens kon mailen waarna ik binnen een week mijn Netflix code kreeg.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:22:
[...]
Zal mij benieuwen, heb m achter in Feb besteld, bonnen ingestuurd maar ik heb nog niets gehoord van Samsung.
[ Voor 6% gewijzigd door Lizardz op 28-04-2014 21:44 ]
Op mijn ES7000 werkt zo'n WD Ultra primaLizardz schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:40:
Heeft hier iemand ervaring met externe HDD's in combinatie met Samsung Tv's? Ik ben van plan om een WD My passport Ultra te kopen om films op te kunnen zetten zodat ik die op mijn TV (F7000) en ook op die van mijn ouders (ES6100) kan afspelen via USB. Ik vind op internet echter gemende berichten waarin de TV de externe HDD wel of niet herkent. Iemand die hier duidelijk in kan bieden?
Via de app op de ipad kan ze dit wel.
Hebben meer mensen hier last van
Is inderdaad zo.. GTST is een van de weinige programma's die je niet kan terugzien via de RTL XL app.Grolsch schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 07:43:
Mijn vrouw klaagt dat ze via RTL XL geen GTST terug kan kijken
Via de app op de ipad kan ze dit wel.
Hebben meer mensen hier last van
Ik heb een F6500 met een Seagate 500gb diskje eraan, werkt perfect.Lizardz schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:40:
Heeft hier iemand ervaring met externe HDD's in combinatie met Samsung Tv's? Ik ben van plan om een WD My passport Ultra te kopen om films op te kunnen zetten zodat ik die op mijn TV (F7000) en ook op die van mijn ouders (ES6100) kan afspelen via USB. Ik vind op internet echter gemende berichten waarin de TV de externe HDD wel of niet herkent. Iemand die hier duidelijk in kan bieden?
Was vorig jaar nog wle het geval, mogelijk te maken met de Videoland overname door RTL?Schizo007nl schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 07:55:
[...]
Is inderdaad zo.. GTST is een van de weinige programma's die je niet kan terugzien via de RTL XL app.
Volgens mij zit GTST ook bij de kabelaars achter een Pay systeem
jawel maar je kan ook third party app installeren (met wel GTST )Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:35:
[...]
Was vorig jaar nog wle het geval, mogelijk te maken met de Videoland overname door RTL?
Volgens mij zit GTST ook bij de kabelaars achter een Pay systeem
http://www.ugsamsungapp.nl/
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik wil mijn UPC mediabox besturen met mijn samsung afstandsbediening. Dit gaat allemaal prima, behalve het uit standby halen van de Cisco UPC box, dat is het enige wat niet werkt.. wie heeft de gouden tip?
Science is stranger than fiction
- Power onReynouts schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:00:
Ik heb het hier ergens een keertje gelezen, maar kan het niet terug vinden..
Ik wil mijn UPC mediabox besturen met mijn samsung afstandsbediening. Dit gaat allemaal prima, behalve het uit standby halen van de Cisco UPC box, dat is het enige wat niet werkt.. wie heeft de gouden tip?
- tv start op
- melding komt "geen signaal"
- Klik op "OK"
- opnieuw melding
- doe channel + of - op de afstandsbediening van de samsung
klaar.
Ow? Ben ik nog niet tegen gekomen?! Waar zit dat? Ik heb alleen tv shows, films en iets van channels.. zit het daarbij? (kan nu niet kijken; zit op mijn werk)Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:56:
Ook in Plex zit RTL XL met GTST
Topic bij Plex.tv
https://forums.plex.tv/in...el-rtl-xl/page-1?hl=rtlxl
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 11:19 . Reden: Link toegevoegd ]
Mijn vrouw zag het 2x op verschillende zenders, zo ik vermoed iets met Samsung. Heb het zelf nog niet gezien, en haar omschrijving is niet bijzonder helder
Sometimes you need to plan for coincidence