Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Sowieso vreemd, dat het rechtstreeks naar Amsterdam gegaan is. Heb inmiddels denk 10x dhl gebruikt en dit ging volgens mij altijd via Duitsland. (Toeval?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van m had nexus 4 uit amerika besteld en moest maar 22 euro betalen? Vanwege de batterij ofso zei hij, hoeveel moest jij betalen?? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

Ondanks dat ik super tevreden ben over mijn 2A overweeg ik toch om deze te verkopen en een Nexus 5 te halen. Waarom? Geen idee eigenlijk....ben een gadget freak :D

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Daar zit geen fm radio in, voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:06
wonderlijke route...ik heb mijn M2s gisteren binnen gekregen, mijn trace code werkte niet die ik per mail had gekregen, dus geen idee waar die van mij geweest is.

Meteen maar de laatste ROM er opgezet http://xiaomi.eu/community/threads/3-11-8.22675/
het toestel werkt erg goed en ook de MIUI interface is gemakkelijk, maar persoonlijk is het even wennen dat alle apps op je home screens komen en dat je niet alle apps en widgets ook makkelijk in een menu overzicht hebt staan.
bij m'n htc werden alle (facebook)profiel foto's automatisch gekoppeld aan m'n contacten, dat is me bij de mi2s nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa had ik ook! ibuygou had mij een verkeerde trackcode gegeven... Had dus even naar dhl gebeld en die konden de juiste code geven dmv mijn adres op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Christiano007 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:13:
Ondanks dat ik super tevreden ben over mijn 2A overweeg ik toch om deze te verkopen en een Nexus 5 te halen. Waarom? Geen idee eigenlijk....ben een gadget freak :D
Wacht dan even op de Xiaomi m3
  • goedkoper
  • betere batterij
  • betere camera?
  • beter geluid?
  • sneller?
  • betere os, I love miui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Worstkaas schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:45:
[...]

Wacht dan even op de Xiaomi m3
  • goedkoper
  • betere batterij
  • betere camera?
  • beter geluid?
  • sneller?
  • betere os, I love miui :)
Waarom zou de Mi3 sneller zijn dan de Nexus?
Overigens ondersteunt de Nexus wel 4G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Momus schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:00:
[...]

Waarom zou de Mi3 sneller zijn dan de Nexus?
Overigens ondersteunt de Nexus wel 4G...
Hij is denk ik beter geoptimaliseerd door de community.
Er wordt volgens mij dezelfde chipset gebruikt, in theorie zit daar de 4G ook in, maar ik kan niet beloven dat deze werkt, ik zie nog nergens dat dit erin zit. Waarschijnlijk komt dat doordat hij pas vanaf 12 december verkocht wordt en enkele dagen later waarschijnlijk via webshops te koop is (let wel dat je het dan bij een betrouwbaar adres koopt, want hij zal ongetwijfeld worden nagemaakt.)

4.4 zal tegen die tijd waarschijnlijk nog niet op het apparaat zitten, maar waarschijnlijk Android 4.2.1 (net als bij de Hongmi) 4.3.

Breaking News.
Arnoud Wokke is gesignaleerd met een bestelling van een Mi2s, houd hem in de gaten, want hij zal dit forum waarschijnlijk nog meer bezoeken dan hij voorheen deed :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Mi3 heeft een licht vernieuwde versie van de SoC, hier zijn oa de cpu en gpu hoger geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Christiano007 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:13:
Hier ook een gadget freak 8) Maar ik zou echt niet de Nexus5 nemen. Mijn camera van de Mi2 (nu inmiddels Mi2s) is vele malen beter dan die van de Nexus5. Daarnaast moet ik zeggen dat ik persoonlijk 4g geen meerwaarde vind als het toestel zelf niet veel beter is.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Ik had het idee dat bij het standaard lockscreen geen chinese tekens/info getoond werd. Nu heb ik even een andere thema geprobeerd het standaard thema geprobeerd terug te zetten. Dat standaard thema was nergens te vinden. Dus gedownload via de Theme's app. Maar die toont chinese tekens. Tips?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:58
Kan je niet bij themes => category => mix => lockscreen => local het oorspronkelijke lockscreen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
...Of gewoon even een factory reset doen. Dat je Gapps missen en nu je default theme ook al is niet helemaal kies.

Edit: en een nieuwe multilang flashen

[ Voor 15% gewijzigd door mottert op 11-11-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Er zijn al 2 Android 4.4 roms beschikbaar voor de Mi2(s), maar die hebben beide een custom recovery nodig en een of andere vreemde toolkit met batch bestanden etc. Ik wil het gewoon lekker bij CWM houden, lijkt me het meest foolproof. Ach ja, nog even wachten en er komt wel een rom van m1cha of cofface ofzo :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

mottert schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:30:
...Of gewoon even een factory reset doen. Dat je Gapps missen en nu je default theme ook al is niet helemaal kies.

Edit: en een nieuwe multilang flashen
Er draait al een nieuwere multilang (3.11.8) die ik via de update binnen heb gekregen. Voor de rest ben ik best tevreden over het toestel en de rom. En een factory reset daar heb ik echt geen zin in. Het duurt me lang genoeg om alle zaken weer op een android toestel te herstellen en goed te zetten. De theme zal vast nog wel eens keer langskomen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
De standaard theme staat altijd linksboven als eerste in het lokale overzicht. Dat geldt ook voor onderdelen. Als er al een vinkje staat, even opnieuw toepassen. Let wel, ik heb nog de oude theme app layout aangezien ik eens per maand update. Ik weet dus niet of dat veranderd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Prozac op 11-11-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kapitein Prozac schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:26:
De standaard theme staat altijd linksboven als eerste in het lokale overzicht. Dat geldt ook voor onderdelen. Als er al een vinkje staat, even opnieuw toepassen. Let wel, ik heb nog de oude theme app layout aangezien ik eens per maand update. Ik weet dus niet of dat veranderd is.
Dat is de tip waarop ik wachtte! Thanks dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Toch ook maar even een positieve ervaring delen 8)
Heb mijn Mi2s 16gb sinds mei, besteld via ibuygou voor €330. Veruit de beste telefoon die ik ooit gehad heb, naast dat het ook de eerste chinaphone is. Ik flash sinds aankoop iedere week de nieuwe MIUI en heb nog geen enkele keer problemen gehad. Aan 4G en NFC heb ik een broertje dood dus deze Mi2s is voor mij ook zeer future proof. Batterij gaat met alleen WiFi en middel- tot zwaar gebruik ongeveer 2 dagen mee, bij 3G 1 dag. Wel nog even getwijfeld over de nieuwe Mi3, maar ik vind het schermformaat van de Mi2s ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m binnen! Eerste reactie: Haarscherp en helder beeldscherm en hij is super snel. Ben nu de rom van miuiandroid aan t flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

lekzzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:02:
[...]

Hier ook een gadget freak 8) Maar ik zou echt niet de Nexus5 nemen. Mijn camera van de Mi2 (nu inmiddels Mi2s) is vele malen beter dan die van de Nexus5. Daarnaast moet ik zeggen dat ik persoonlijk 4g geen meerwaarde vind als het toestel zelf niet veel beter is.
4g maakt mij ook geen bal uit, afbeeldingen die ik heb gezien van de Nexus zagen er wel (erg) goed uit. Maargoed :)

Eigenlijk hoef ik helemaal geen andere telefoon, de M2A is snel zat voor wat ik er mee doe. Helder scherm, foto's goed, Miui bevalt me uitstekend.... ach ja :D

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
kan iemand mij vertellen waar ik de instelling vind om de trilfunctie aan te zetten als ik berichten/notifications krijg? Momenteel heb ik alleen een ringtone, maar trilt hij niet. (tijdens een telefonische oproep trilt hij wel) In settings>sound staat "vibrate when ringing" aan maar ik zie er niets staan over berichten.
(MiUI 3.11.8)

[ Voor 0% gewijzigd door Joeri op 11-11-2013 22:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Helaas heeft mijn Mi2S een val niet overleefd en is het scherm kapot gegaan. Van buiten geen schade, maar van binnen des te meer dus. Ik krijg nu alleen een wittige strepen. Hij reageert nog wel op touch want de kleuren verlopen iets als je eroverheen gaat. Af en toe heb je een ander scherm met een rode balk en wat losse lijntjes verticaal.
Ik ben naar meerdere gsm reparatie winkels geweest en helaas willen ze hem allemaal niet repareren omdat ze gewoon de spullen niet hebben ervoor.

Iemand nog een idee wie eventueel een poging zou kunnen en willen wagen om hem te repareren? Ik vind het echt zonde gezien ik hem net een halfjaartje heb en ik weet niet hoe het eventueel zit met garantie en terugsturen.. ook dat zal geen goedkope optie zijn en ben bang dat dat ook heel lang gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De eerste telefoon bouwer die je garantie op laten vallen geeft, moet nog ontstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
daar heb je wel een punt ja. Dus dat valt eigenlijk ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Azura schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:33:
Helaas heeft mijn Mi2S een val niet overleefd en is het scherm kapot gegaan. Van buiten geen schade, maar van binnen des te meer dus. Ik krijg nu alleen een wittige strepen. Hij reageert nog wel op touch want de kleuren verlopen iets als je eroverheen gaat. Af en toe heb je een ander scherm met een rode balk en wat losse lijntjes verticaal.
Ik ben naar meerdere gsm reparatie winkels geweest en helaas willen ze hem allemaal niet repareren omdat ze gewoon de spullen niet hebben ervoor.

Iemand nog een idee wie eventueel een poging zou kunnen en willen wagen om hem te repareren? Ik vind het echt zonde gezien ik hem net een halfjaartje heb en ik weet niet hoe het eventueel zit met garantie en terugsturen.. ook dat zal geen goedkope optie zijn en ben bang dat dat ook heel lang gaat duren
Klinkt eigenlijk als een losse verbinding van je scherm of zoiets. Je kunt wat filmpjes op YouTube of zo nakijken wat de procedure is om m open te maken, en kijken of er niet een kabeltje/stekker los is geschoten.

Ligt er aan hoe handig je bent en hoeveel vertrouwen je in jezelf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt op IBuygou een nieuw scherm bestellen deze kosten 100 dollar daar. Als je op internet rond neust kun je zo ook wel voor rond de 30 dollar krijgen of ze origineel zijn weet ik niet. Het beste kun je dit zelf door dmv van youtube filmpjes te volgen zo moeilijk is het niet, ben je gleijk goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
In het topic van de M2 staat e.e.a. ook al beschreven, heb e r zelf ook eentje besteld.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
Super! In 1 winkel waar ik ben geweest werd aangegeven dat de LCD waarschijnlijk kapot is, maar ze hebben de telefoon niet opengemaakt. Ik heb daar zelf al wel een poging tot gedaan, maar was bang dat ik iets kapot zou trekken dus niet doorgezet. Ik ga met een handleiding erbij nog een poging wagen en eventueel een nieuw lcd scherm aanschaffen. Ik heb ze voor 75 dollar gezien, maar dan is het niet origineel. Voorlopig nog even met mijn oude blade werken en hopelijk kan ik de mi2s weer tot leven wekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjdverbeek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 17:02
Heeft iemand ervaring met podcasts op de M2S?

Ik ben een hele tijd geabonneerd geweest op podcasts van Nederlandse radioprogramma's. Echter sinds ik mijn M2S heb, kan ik deze podcasts niet meer downloaden. Met de Jiayu G3S van mijn vrouw lukt het bijvoorbeeld wel. 7(8)7

Ik lijkt erop dat de M2S op een foutmeldingspagina uitkomt daar waar de G3S met dezelfde link gewoon op de gezochte mp3 uitkomt. Het maakt daarbij niet uit of ik een willekeurige podcatcher gebruik of een willekeurige browser.

Een voorbeeld hiervan is de volgende redirect link die ik uit een rss podcast feed heb:
http://radiobox2.omroep.nl/broadcaststream/file/398299.mp3

Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen dat de M2S niet naar de goede redirect link wordt gestuurd, daar waar een andere Android smartphone gewoon goed uitkomt?

Gr. René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik gebruik Chrome, vind de standaardbrowser niks, en daar werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb net je link aangeklikt en kom terecht bij een radioprogramma.
Ik gebruik de standaard browser want ik ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjdverbeek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 17:02
Bedankt voor de terugkoppeling. Naar aanleiding van het feit dat het bij jullie wel werkt, heb ik de WIUI rom geupdate naar de MIUI multilanguage rom. Dat bleek te werken. Nu kan ik de podcasts ook downloaden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door rjdverbeek op 13-11-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die roms er opzetten op mijn mi2s? Ik heb namelijk geen idee. En wil dat eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
www.xiaomi.eu eens goed doornemen om te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momus, ja mooi maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik moet een app er op zetten.
Ik wil graag in het Nederlands. Engels gaat ook wel maar Nederlands is wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:23:
momus, ja mooi maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik moet een app er op zetten.
Ik wil graag in het Nederlands. Engels gaat ook wel maar Nederlands is wel makkelijker.
Deze downloaden: http://files.miuiandroid...._aries_3.11.15_jb-4.1.zip
Op je telefoon zetten.
Naar settings->about phone->update
Dan de menuknop. Select installation package en naar het zip bestand zoeken die je er net opgezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thx
zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt het uit waar ik het instaleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me gelukt. nu in het Nederlands. thx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mooi. Wekelijks komt er een update, die wordt aangegeven dat hij beschikbaar is, meestal op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Meestal eigenlijk pas op zaterdag, want dan is de multilanguage rom beschikbaar via OTA.

De laatste weken is het verstandiger om de rom handmatig te downloaden en via updater te installeren. Downloaden via de beperkte Chinese servers is betroevend traag (>12 uur) downloadtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
gek, ik heb nog geen update melding gekregen.

verder nu een weekje het toestel in gebruik en bevalt erg goed! De standaard "Themes" app is ook lekker makkelijk om het uiterlijk aan te passen, ondanks dat in de "category" tap nog wel alles in het chinees staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb hem sinds vorige week maandag. Kreeg vorige week vrijdag update binnen, maar nu ook nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
*note: Updates krijg je alleen als je de laatste update hebt gedraait.
Overigens kan mijn toestel de nieuwe update niet vinden, maar aangezien ik het handmatig download ga ik toch wel zelf naar de xiaomi.eu website toe. De versie van deze week draait in ieder geval zonder problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Die heb ik nu een dikke week gedraaid, dus het zou wel moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer de nieuwste rom manueel via de updater en niet via OTA....zijn wat problemen mee met deze laatste.
In de nieuwste versie 3.11.15 is er een app beveiliging bijgekomen, waarmee je je telefoon voortaan beschermt tegen virussen, slecht bedoelde software en ongewenst bezoek o.a. Dus zeer zeker de moeite om deze update uit te voeren.

http://files.miuiandroid...._aries_3.11.15_jb-4.1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Heb hem er idd maar zelf opgezet! Hoe wist je dat van die beveiliging? Ik kan dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Dat staat in de changelog http://miuiandroid.com/20...ui-rom-3-11-15-changelog/
Die beveiligingsfunctionaliteiten zaten ook in 3.11.8 maar zijn nu ondergebracht in een app ipv los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb het hiernal eens eerder aangekaart: de voorgaande roms blijven op mijn telefoon staan, kan ik die verwijderen na de nieuwste installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De installatie zips kun je gewoon verwijderen, als je dat bedoelt. Deze heb je alleen nodig bij de "updater"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja dat bedoel ik, dus alles van voor 3-11-8 zou eruit kunnen. Ik zie trouwens geen verschil met de rom van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Wat ik ook lastig vind, is de keuze tussen die roms, heb nu weer aries erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Oh, nu zie ik de beveiligingsapp, goede toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Welke gebruik je anders?.. Aries is een bepaalde samenstelling van hardware, de Mi2 en de Mi2s vallen hieronder. Ik denk dat je vreemde verschijnselen kan krijgen wanneer je een andere gebruikt, als de updater app dat al toestaat. Ook is er op de downloadpagina altijd een linkje te vinden naar de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eline, je kunt je vorige posts aanpassen met het edit knopje ;)

Verder inderdaad even de changelog bekijken voor de veranderingen.
Nu staan veel beveiligingsapp in 1 app. Prima vernieuwing wat mij betreft. Ik heb nu voor het eerst de anti-virus een keer laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik gebruik geen andere, maar ben beginner hier, en zie van alles voorbij komen op internet'
zoals een rom van ingbrzy of markHUK.
Ja ik heb net ook anti-virus laten draaien, en wat rommel opgeschoond.
En wat betreft het editknopje: te snel gereageerd, sorry... :o

[ Voor 8% gewijzigd door Eleni op 17-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als je je kan vinden in MIUI is het gewoon het verstandigst de versie van Xiaomi.eu te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Welke gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Net geupdate naar de laatste versie helaas staat nu weer mijn provider links boven in de statusbalk, met de voorlaatste versie kon je dit heel makkelijk weghalen zodat je meer ruimte hebt voor meldingen. Helaas is deze app/snelkoppeling niet meer aanwezig in de laatste versie, weet iemand waar ik dit weer uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Joeri schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:42:
Net geupdate naar de laatste versie helaas staat nu weer mijn provider links boven in de statusbalk, met de voorlaatste versie kon je dit heel makkelijk weghalen zodat je meer ruimte hebt voor meldingen. Helaas is deze app/snelkoppeling niet meer aanwezig in de laatste versie, weet iemand waar ik dit weer uit kan zetten?
Gaat heel makkelijk met de miuispnconfig apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kon ook de klok in het midden zetten, is het een bug of een bewuste keuze dat je dit soort dingen niet meer aan kan passen. Check de chancelog en kaart het aan bij het development team via bijvoorbeeld het rom-update pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat bedoel je? Er zijn geen verschillende. De aries is voor de M2/M2S. Als je dat toestel hebt, dien je die dus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb die rom via een linkje hier gedownload, maar vond het moeilijk om hem zelf te vinden, bij miuiandroid staat van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:50:
Ik heb die rom via een linkje hier gedownload, maar vond het moeilijk om hem zelf te vinden, bij miuiandroid staat van alles.
www.xiaomi.eu
Daarna klikken op MIUI weekly ROM releases.
Klikken op de laatste multilang, in dit geval de 3.11.15.
En staat er in de openingspost onder downloads een hele lijst en pik je daar jouw toestel uit en download je de ROM.
Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Deze was kan ik idd doen, is deze rom gegarandeerd goed? Geen ariesdinges dus?
Dank voor je hulp in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:07:
Als je een M2 of M2S hebt, is dat de aries. Dat is namelijk het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Eleni schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:07:
Aries is voor de m2s, taurus is voor de m2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hehe, dat is nou eens duidelijk, bedankt!! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Eleni op 17-11-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand hoe ik de view op 'albums' krijg in de standaard muziek app?

Edit: Eerder gezocht en niet gevonden, nu wel. Via artiest - > alle albums

[ Voor 35% gewijzigd door woutur op 18-11-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Weet iemand of er ergens wat geluidinstellingen verborgen zitten over een soort dynamisch volume? (daar lijkt het tenminste op)

Op de een of andere manier lijkt er iets zoals dat aan te staan voor mijn wekker (alarmdroid), maar niet voor mijn muziekspeler. Het klinkt alsof alle stille stukjes van een liedje gelijk getrokken worden qua volume met de harde stukken. Vrij vervelend bij mijn wekker aangezien ik juist liedjes heb die zacht beginnen, maar nu klinken die zachte stukjes dus echt knoeihard. Zodra het dan wat harder gaat (waar je juist wakker van moet worden) gaat het volume omlaag zodat dat even hard klinkt als de zachte stukjes.

Lijkt niet aan alarmdroid te liggen, bij mijn oude telefoon is het niet en het meest rare is nog wel dat als ik mijn muziekspeler heb gebruikt (die dit effect niet heeft), en daarna mijn wekker af laat gaan, het volume eerst ongeveer een minuut lang normaal is en daarna opeens alles weer versterkt wordt en hard klinkt.

EDIT: De ingebakken muziekspeler heeft het ook, ik gebruik zelf Rocketplayer

[ Voor 3% gewijzigd door Tower410 op 18-11-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik ook mijn m2s (via mixeshop). Ben er zéér tevreden over. Alles werkt lekker soepel en makkelijk. Het enige wat ik wat minder vind is het toetsenbord, vond die van samsung dan weer fijner. Voor de rest echt een top apparaat, al helemaal voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06-2018
Ik adviseer om de dolby geluid uit te schakelen onder geluid, en dit installeren http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191223

Dit is een equalizer voor android die echt een super geluid geeft, ViPER4Android FX is de versie die prima werkt op de mi2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Oh kijk eens, Dolby digital plus, over het hoofd gezien. Zit inderdaad een volume leveler in, rotdingen zijn dat. Rocket Player heeft zijn eigen equalizer dus die zet dat uit waarschijnlijk. Thanks! :) Zal die equalizer ook nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06-2018
Mooi dat het opgelost is! Tevens is equalizer : ViPER4Android FX system wide, dus muziek, belltoon je gesprekken en dergelijke. Kan over bluetooth,speakers en headset. Installeerd ook een driver voor super kwaliteit muziek. Heb ik je al overgehaald?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Superblik schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:41:
Mooi dat het opgelost is! Tevens is equalizer : ViPER4Android FX system wide, dus muziek, belltoon je gesprekken en dergelijke. Kan over bluetooth,speakers en headset. Installeerd ook een driver voor super kwaliteit muziek. Heb ik je al overgehaald?! :P
Nou mij wel, waarom heb ik die niet eerder gevonden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Beste mensen, ik zoek een mooie transparante digitale klok met weather-app en snelkoppelingen voor op mijn scherm die NIET stilstaan. Tot nu toe vind ik slechts exemplaren die pas de juiste tijd aangeven als je bv een app opent, lekker onhandig wel. Of is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zou zeggen, begin met Weather BZ en geef bij de settings aan dat je een miui rom hebt. Wellicht heb je dan al genoeg aan de weather widgets ;)

p.s. de app is Russisch, maar deze wordt door Xiaomi aanbevolen buiten China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Leuke app, lijkt nog te werken ook, dankjewel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Laatst online: 15-09 04:03
Als ik naar de prijzen van de xiaomi hongmi en de xiaomi m2a kijk is het dan verstandiger om een xiaomi m2A te kopen of toch een hongmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
erikitweakt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:08:
Als ik naar de prijzen van de xiaomi hongmi en de xiaomi m2a kijk is het dan verstandiger om een xiaomi m2A te kopen of toch een hongmi?
Dat hangt van je wensen af. Het zijn aardig verschillende telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kitkat loopt echt soepel op de MI2, voor diegenen die erin geinteresseerd zouden zijn. Nog geen crashes meegemaakt en draait als een raket 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Laatst online: 15-09 04:03
Momus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:12:
[...]

Dat hangt van je wensen af. Het zijn aardig verschillende telefoons.
Maar niet in prijs daarom juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
erikitweakt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:23:
[...]

Maar niet in prijs daarom juist.
De hongmi is de goedkoopste en daar krijg je de specs ook naar. Wat is je vraag eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
erikitweakt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:08:
Tja dat is een lastige, ik denk ook dat dit aan je voorkeuren ligt. Wellicht kun je zelfs beter een 2e hands Mi2 kopen.

Qualcomm Dual core 1,7 vs MediaTek Quad core 1,5 (in de benchmarks zal de Hongmi winnen)
4,5" vs 4,7"
133 x 66.5 x 9.5 mm vs 137 x 69 x 9,9 mm
Single sim vs Dual sim
16 GB, 1 GB RAM vs 4 GB, 1 GB RAM
No ext. Memory vs max 32GB ext. Memory
NFC vs geen NFC
Xiaomi vs Xiaomi (support net zo goed/slecht :))

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5646&idPhone2=5609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:25:
[...]

Tja dat is een lastige, ik denk ook dat dit aan je voorkeuren ligt. Wellicht kun je zelfs beter een 2e hands Mi2 kopen.

Qualcomm Dual core 1,7 vs MediaTek Quad core 1,5 (in de benchmarks zal de Hongmi winnen)
4,5" vs 4,7"
133 x 66.5 x 9.5 mm vs 137 x 69 x 9,9 mm
Single sim vs Dual sim
16 GB, 1 GB RAM vs 4 GB, 1 GB RAM
No ext. Memory vs max 32GB ext. Memory
NFC vs geen NFC
Xiaomi vs Xiaomi (support net zo goed/slecht :))

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5646&idPhone2=5609
mi2A bedoel je ;) de mi2 heeft een quad core en 2 gig ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nee ik bedoel het zoals ik het heb neergezet.
De vergelijking is tussen de mi2a en de Hongmi.

Als tip gaf ik door dat je wellicht ook voor een 2e handse mi2 kon gaan voor zo'n 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:27:
Beste mensen, ik zoek een mooie transparante digitale klok met weather-app en snelkoppelingen voor op mijn scherm die NIET stilstaan. Tot nu toe vind ik slechts exemplaren die pas de juiste tijd aangeven als je bv een app opent, lekker onhandig wel. Of is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Iets zoals dit?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FjNP7DF.png
Het is één van de verschillende instelbare widget van de Yahoo Weather app.
Tot nu toe is het klokje slechts één keer blijven hangen, na een MIUI update te hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eleni schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:27:
Ik gebruik EZ Weather hier, werkt vlotjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:15:
Kitkat loopt echt soepel op de MI2, voor diegenen die erin geinteresseerd zouden zijn. Nog geen crashes meegemaakt en draait als een raket 8)
Welke rom draai jij nu? Ikzelf heb op dit moment de Cofface versie van CM11 KitKat draaien. Deze is supersnel en na wat vreemde zaken met installeren nu ook vrijwel 100% stabiel. Alleen de camera app sucks in vergelijking met miui. Wat is een goede camera app?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Weather BZ loopt, heeft nog geen enkele keer stilgestaan.
Ik draai gewoon de standaard updates, ga nog niet zelf vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
ik hoop spoedig op een miui versie gebaseerd op android 4.3 ofzo...er zitten wel wat nuttige functionaliteiten in verwerkt vind ik die we op 4.1 nog niet hebben, maar heb geen zin om de kitkat rom te flashen mits je dan weer een hoop extra's van de MIUI ROM mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:30:
[...]

Welke rom draai jij nu? Ikzelf heb op dit moment de Cofface versie van CM11 KitKat draaien. Deze is supersnel en na wat vreemde zaken met installeren nu ook vrijwel 100% stabiel. Alleen de camera app sucks in vergelijking met miui. Wat is een goede camera app?
Ik heb de AOSP rom van een zekere Ivan. Ik mis alleen echt de features van CM, dus ik ga waarschijnlijk ook weer overstappen op Cofface's rom (ik zwoer al lang trouw aan zijn CM10.2 rom :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cofface rom is echt heerlijk inderdaad met de geïntegreerde file manager, performance tweaker en meer van dat moois. Ik ben nu wel weer terug naar miui omdat zaken zoals wifi nog niet helemaal perfect zijn. Netwerk snelheid is veel lager dan ik gewend ben, en af en toe komt de telefoon niet uit slaapstand. Maar voor een Alpha versie is hij al wel ongelofelijk goed. Zodra er een update komt test ik hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
AOSP gebruikers kunnen Gravitybox installeren, dan kun je uw rom tweaken zoals dat kan in CM (gravitybox heeft zelfs nog meer handige tweaks).

Gravitybox is wel nog niet beschikbaar op 4.4, wellicht volgende maand pas ofzo.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

[ Voor 24% gewijzigd door dest1 op 20-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Datum bug gefixt in laatste ROM update van vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Robkazoe schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:09:
Datum bug gefixt in laatste ROM update van vandaag!
Hij staat bij mij ook weer op de lockscreen (3.11.15). *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
De hongmi is de goedkoopste en daar krijg je de specs ook naar. Wat is je vraag eigenlijk?
Zijn vraag is wel duidelijk. Hij vraagt zich af of de Hongmi via IbuyGou eigenlijk iets te duur is (170 euro) ten opzichte van de M2A (220 Euro). Als je 170 Euro gaat uitgeven, waarom dat niet 50 extra voor een beter apparaat?

Naar mijn mening klopt dat. Als de Hongmi nu ergens tussen de 120 en 150 zat, tsja, dan valt erover te praten.

Ik vraag me ook af hoeveel Hongmi's met 3G Xiaomi zal gaan verkopen, gezien deze onaantrekkelijke prijs voor internationale kopers (de Hongmi is veel goedkoper als je 'm in China in de winkel koopt).

Edit: Hmm, nu ik die eerder gequote specs zie (in Kiwsim's post), dan het 1-2-3 niet duidelijk of de M2A eigenlijk wel beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door perroire101 op 22-11-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:51:
De Cofface rom is echt heerlijk inderdaad met de geïntegreerde file manager, performance tweaker en meer van dat moois. Ik ben nu wel weer terug naar miui omdat zaken zoals wifi nog niet helemaal perfect zijn. Netwerk snelheid is veel lager dan ik gewend ben, en af en toe komt de telefoon niet uit slaapstand. Maar voor een Alpha versie is hij al wel ongelofelijk goed. Zodra er een update komt test ik hem zeker.
Ik heb hem geinstalleerd en ofwel crasht hij tijdens het opstarten (CM logo loopt vast, scherm gaat op zwart en dan moet de batterij eruit) ofwel crasht hij bij het "Welkom bij cyanogenmod" scherm :/
Nu terug op zijn 4.3.1 CM 10.2 ROM, ik wacht wel tot hij dat crashen oplost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@perroire101:
Hmm, ik vraag me af of de duo-core beter zal (blijven) presteren dan de quad-core, verder kan de duosim interessanter zijn en hij is nu goedkoper.
Als je in China gaat shoppen, dan zul je merken dat de Mi2a daar ook goedkoper is, volgens mij is deze 999 Yuan t/o 799 Yuan. Het verschil is dan 22 euro.

Ik zou persoonlijk geen van beide kiezen, maar juist voor de Mi2 gaan of een tweedehandse mi2s.
Als je voor de kosten gaat en goede performance wilt houden, dan zou je voor de Hongmi kunnen kiezen.
Als je 4,7" te groot vind, dan moet je bij deze vandaan blijven. met zijn afmetingen is hij net wat kleiner dan de Nexus 5 en groter dan de Samsung S4 met een 5'" scherm.

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken