Zelf net 3 besteld. Voor al die apparaten die met een micro-USB kabeltje opgeladen moeten worden... en waarvan de bijgeleverde kabels wat aan de korte kant zijn.
Van HTC en met
1,8 1,25 meter lang (zie edit) is 4 euri 't stuk niet duur, en significant goedkoper dan de rest.
pricewatch: HTC Datakabel DC M410
Bij
Bol.com dus.
Edit:
Ze zijn binnen. In twee iets verschillende verpakkingen, maar wel met HTC merk en artikelnummer erop (DC M410).
Kleine correctie op de lengte helaas. Ik meet 1,25 m over alles. Voor mijn doeleinden lang genoeg maar niet de 1,8 m die ik verwachtte.
Hoe gebeurt zoiets?
Zoals veel te vaak op webshops ontbrak elementaire productinformatie bij dit artikel bij Bol, nl. de lengte dus haalde ik de EAN code (flink specifiek) even door
Google waar de bovenste hit me naar
eBay bracht waar stond dattie 1,8 meter was. Aangezien je het op eBay niet echt in dank wordt afgenomen als je een artikel fout aanprijst en men dan negatieve feedback geeft, waar de verkopers *nogal* huiverig voor zijn, vond ik dat voldoende om dat als lengte aan te nemen. Hoeveel research ga je in zoiets stoppen nietwaar?
Maar helaas...

Ik 'loog', maar ik loog wel 'in commissie'.
Sorry!

Volgende keer beter.
Edit 2:
Toen ik het kabeltje daadwerkelijk in een apparaat stak, mijn nieuwe smartphone in dit geval, merkte ik dat ik wat meer weerstand voelde dan ik gewend ben. Met ietsje meer kracht 'klikte' de kabel erin en ik moet zeggen dat het wel een véél degelijker gevoel geeft dan andere kabels. Ik had al ervaren dat een kabel van mijn Kodak pocketvideocamera en ook een andere kabel na nog niet eens zo veel gebruik een beetje bewegen kunnen en dat dan het laadledje uit en aan gaat. Zowel bij die camera als bij de smartphone. Die maken geen betrouwbaar contact meer. Deze zit echt zonder speling 'lekker vast' en ik hoop dat dit inderdaad een goed teken is dat het hier om kwalitatief betere kabels gaat.
De nokjes/kammetjes/richeltjes/whatever die zelfs op sommige kabels geheel ontbreken en die dus helemaal glad zijn, zijn bij deze een slagje groter dan die van ook wisselende grootte op andere kabels die ik heb. Geen idee of dat misschien iets HTC specifieks is maar het lijkt gewoon in elk standaard micro-USB chassisdeel te passen. Ik heb er drie geprobeerd.
De (macro)fotograaf in mij kon het niet laten er even een paar foto's van te maken zodat men ze kan vergelijken met de kabels die je al hebt.
Alleen voor dat vermoedelijk/hopelijk veel betere contact ben ik al blij dat ik ze toch gekocht heb.
[
Voor 255% gewijzigd door
CaptJackSparrow op 18-06-2013 21:30
]