Nice! Op weg naar Oostenrijk afgelopen lente ook 1 Tesla per supercharger gezien. Hier in Noorwegen was er nog maar 1 plek over toen ik in eentje reed en ging laden. Maar gelukkig bouwen ze bij.YoshiBignose schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:51:
Even twee dagen in Duitsland geweest met de Tesla. Totaal langs 5 superchargers, waarvan eentje in Nederland (Zwolle). Wat me opvalt is dat in Duitsland er echt zelden een Tesla staat. Ben er geen één op de weg tegengekomen, iedereen kijkt gapend naar de auto. Toen ik zo'n groene sticker ging halen bij een garage gingen ze ook helemaal kijken. Dat ik als EV dan toch zo'n groene sticker nodig heb vind ik dan weer jammer maar goed
Wat me opviel is dat de superchargers soms wel een stukje van de tankstations en mcdonalds afstaan waardoor je altijd even moet lopen. Niet erg gelukkig met dit weer, maar kan me voorstellen dat het soms vervelend kan zijn. Snap ook wel weer dat ze niet de duurste plekken kiezen, het is al duur genoeg gezien het feit dat er vrijwel nooit een Tesla staat. Maar ja, ik snap wel een beetje waarom ze verlies draaien dan. Ze moeten nu investeren in zo'n netwerk anders koopt niemand een Tesla als er maar 10 superchargers in EU staan, maar er zijn er nog niet genoeg om echt te zeggen dat ze optimaal gebruikt worden. Uiteraard verwachten ze met de Model 3 veel te verkopen, maar die moeten wel een apart abonnement afsluiten ofzo.
Verder is de navi van de Tesla echt ruk, heeft me meerdere keren over zinloze N-wegen gestuurd en zelfs een keer een afrit bij de snelweg om er daarna weer op te gaan. Echt bijzonder matig en ga ik zeker wat van zeggen. Als Google Maps het kan moet Tesla het ook kunnen hoor, vooral omdat je best afhankelijk bent van oplaadpunten, maar ik heb een heel stuk omgereden naar de supercharger in Zwolle omdat ik het anders niet zou halen, maar volgens mij had ik het makkelijk gehaald als ik gewoon op de snelweg was gebleven.
Autopilot deed het verder prima, 1x een schrikmomentje dat hij even dacht dat er een auto voor me stil stond op de snelweg. Hij ging wel remmen maar heel kort en niet vol. Ook meestal alleen mn cruise control gebruikt vanwege al dat onderhoud op de Duitse wegen. Stukje 210 km/u gehaald, maar durfde niet harder.... ben toch altijd bang voor mensen die vrachtwagens inhalen, alhoewel ze in Duitsland wel beter opletten en niet zomaar ervoor gooien. Het verbaasde me eigenlijk dat het verbruik niet eens zo heel slecht was bij 150 km/u, m'n trip consumption veranderde nauwelijks. Snap die conclusie dus wel van die gast die had getest of je beter 150 of 110 kon rijden qua tijd. En als je ziet dat je nog ruime marge hebt tot de volgende supercharger is dat geen probleem.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Navigatie was ook hier ruuk ja, werd een straat ingestuurd waar je niet in mocht en opeens van de hoofd weg af een soort N weg op ja. Wel raar systeem: de navigatie komt van Garmin (die ik er overigens heel mooi en functioneel uit vind zien), maar op de center console krijg je een kaart van Google maps..
Mixed Reality dev