Een paar pagina's terug kan je de Engelse beschrijving vinden. OTA update is nog niet beschikbaarWillian40 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:14:
[...]
Kan je via de softwareupdate in de instellingen de rom flashen, of staat de rom op internet?
Bedoel je deze?Samiej6 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:11:
[...]
Een paar pagina's terug kan je de Engelse beschrijving vinden. OTA update is nog niet beschikbaar
Een officiele gerootte romAdr01 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:10:
Officiële rom update tutorial vertaald:
http://www.pandawillforum...29-0520-official-firmware
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Volg deze tutorial om hem te rooten (is in het engels):
http://droidchina.com/for...ot-MTK6589-One-click-root
Zijn slechts een paar klikken voor nodig en werkt heel makkelijk.
Zijn slechts een paar klikken voor nodig en werkt heel makkelijk.
Hier is een iOcean binnen gekomen bij een collega, blijkt het gedeelte vanaf de homeknop tot aan boven vrijwel niet te werken.. slecht in elkaar gezet? Balen dit zeg.
Denk dat het een slecht exemplaar is. Ik heb er zelf namelijk geen last van.soeskip schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:36:
Hier is een iOcean binnen gekomen bij een collega, blijkt het gedeelte vanaf de homeknop tot aan boven vrijwel niet te werken.. slecht in elkaar gezet? Balen dit zeg.
Ook heb ik geen berichten van anderen hierover gelezen.
Ja die ja, bij mij werkte root al meteen. Al kan het ook komen dat het zo was aangezien ik zelf de telefoon al geroot had voordat ik de nieuwe rom flashte.XanderDrake schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:27:
[...]
Bedoel je deze?
[...]
Een officiele gerootte romNice
Ik dacht dat root dan zou verdwijnen, maar dit was niet het geval, dus denk ik dat de nieuwe rom standaard al geroot is.
Heb mijn iOcean vandaag binnen gekregen, mooi ding. Ik heb er een probleempje mee: Hij voelt heel erg sloppy aan met 2d dingen zoals de launcher openen. Iemand een oplossing daarvoor?
Ik heb de iOcean uiteindelijk weten te rooten met een vaag Chinees root programma, die 1-click root batchfile en met Flash Tool wilde het niet werken. Nieuwste ROM van hun geflashed. GPS volgens bovenstaande truc gefixed. CWM recovery erop via app Mobileuncle (recovery.img in root van SD).
Ik heb ineens het probleem dat mijn mobiele verbinding soms wordt uitgeschakeld. Hopelijk nu correcte APN settings ingesteld van Telfort. Misschien dat hij niet goed met roaming om kan gaan.
Ik merk ook dat ik soms in het bovenste deel van het scherm harder moet drukken om iets te selecteren of te typen.
Verder is het een prima telefoon. Wel even de Chinese meuk eraf halen. Na flashen van laatste ROM was hij overigens minder laggy.
Ik heb ineens het probleem dat mijn mobiele verbinding soms wordt uitgeschakeld. Hopelijk nu correcte APN settings ingesteld van Telfort. Misschien dat hij niet goed met roaming om kan gaan.
Ik merk ook dat ik soms in het bovenste deel van het scherm harder moet drukken om iets te selecteren of te typen.
Verder is het een prima telefoon. Wel even de Chinese meuk eraf halen. Na flashen van laatste ROM was hij overigens minder laggy.
Bier = beter
Heb hem geroot, ging makkelijk met de one click methode. CWM erop gezet via mobileuncle. Hier http://www.pandawillforum...29-0520-official-firmware
Kun je een update vinden van de stock rom. Ik vroeg me nog af, is deze .zip er zo overheen te flashen?
Kun je een update vinden van de stock rom. Ik vroeg me nog af, is deze .zip er zo overheen te flashen?
Hoe is jullie ervaringen met WIFI bereik. Ik merk dat mijn WIFI bereik lager is op Iocean. Of zit dat tussen mijn oren omdat ik sinds kort ook een nieuwe modem heb.
Waar heb je die cwm gevonden dan?lordsanny schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:31:
Heb hem geroot, ging makkelijk met de one click methode. CWM erop gezet via mobileuncle. Hier http://www.pandawillforum...29-0520-official-firmware
Mijn ervaring is dat het heel erg traag is. Even een speedtest.net test gedaan en hij krijg bij download max 1500kbps. Op mijn laptop en HTC desire krijg ik 7500kbps.Cabo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:48:
Hoe is jullie ervaringen met WIFI bereik. Ik merk dat mijn WIFI bereik lager is op Iocean. Of zit dat tussen mijn oren omdat ik sinds kort ook een nieuwe modem heb.
Op het htcmania forum staat een recovery.img van cwm.
Iemand ervaring met deze site:
http://www.etotalk.com/iocean-x7-youth_p3793.html
Ik heb trouwens ook minder goede ervaringen met WiFi. Opzich nog bruikbaar, maar ik heb nu ineens problemen met ontvangst waar ik dat vroeger niet had. Snelheid was bij redelijk ontvangst wel OK.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Mijn wifi is prima.
Download: 18941 kbps
Upload: 18205 kbps
Ping: 7 ms
Download: 18941 kbps
Upload: 18205 kbps
Ping: 7 ms
Bier = beter
Ja, prima site.MaStar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:18:
Iemand ervaring met deze site:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb ook last van slechte kwaliteit geluid bij het bellen. Dof. Iemand suggesties? iemand ook last.
En laag volume van speakerphone. Dit helpt wellicht: http://www.patchworkoftip...call-volume-android/2028/
nieuwe apn settings lijken probleem met disconnecten met netwerk te verhelpen.
En laag volume van speakerphone. Dit helpt wellicht: http://www.patchworkoftip...call-volume-android/2028/
nieuwe apn settings lijken probleem met disconnecten met netwerk te verhelpen.
Bier = beter
Idd, dat vage chinese programma werkt wel super. Nu dat ik CWM eindelijk erop via jouw makkelijke manier, ga eindelijk wat roms uitproberen. Eenmaal CWM werkt het allemaal veel makkelijker allemaalCultFreak schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:04:
Ik heb de iOcean uiteindelijk weten te rooten met een vaag Chinees root programma, die 1-click root batchfile en met Flash Tool wilde het niet werken. Nieuwste ROM van hun geflashed. GPS volgens bovenstaande truc gefixed. CWM recovery erop via app Mobileuncle (recovery.img in root van SD).
Mijnes komt maandag volgens mijn berekeningen, en van nog een paar mensen hier, spannend jongens!
Ik lees dat het een aantal mensen al gelukt is om het toestel met succes te rooten en er een andere ROM op te zetten/''flashen''. Nou zie ik hier wel enkele links staan, sommige in het spaans?, maar welke links werken nu/ heeft iemand gebruikt met succes om het ding te rooten en er daarna een andere rom op te zetten?
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
1. Rooten
2 Recovery
Zie htcmania(spaans, gebruik google translate)
3 backup maken in recovery
4 flashen van een rom
http://www.needrom.com/?s=Iocean&sa=search&scat=0
En dat zonder een iOcean te hebben.
Als ik Pandawill mn geld terug heeft gestort kan ik er ook 1 bestellen..
2 Recovery
4 flashen van een rom
Bedanktdutchgio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:01:
1. Rooten
2 Recovery
4 flashen van een rom
Is er ondertussen een andere topic voor alles behalve ervaring?
Mijn telefoon is aangekomen in NL:
Wed 29.05.2013 10:30 Arrival at border point of destination country NLAMSA
Ik weet nu alleen niet of ik hem deze week kan verwachten. Komt hierna nog een stap? (Swiss post)
Mijn telefoon is aangekomen in NL:
Wed 29.05.2013 10:30 Arrival at border point of destination country NLAMSA
Ik weet nu alleen niet of ik hem deze week kan verwachten. Komt hierna nog een stap? (Swiss post)
Dus je bent omdutchgio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:01:
Ja!
Met de grote batterij erbij ben ik goedkoper uit dan als ik ga wachten op Umi, ik heb gisteravond rond een uur of 7 de refund aangevraagd, zie nu dat ze het om 4 uur hebben teruggestort.
Dus erg netjes van pandawill.
En vergeleken met wat ik nu heb kan ik er alleen maar op vooruitgaan.
Vandaag maar bestellen bij Antelife.
De CM 10.1 mod op htcmania werkt echt goed. Standaard root en geen chinese meuk erop.
Mooi spul, ook mooi dat je je X7 min of meer aan de praat blijft houden.Cabo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:57:
De CM 10.1 mod op htcmania werkt echt goed. Standaard root en geen chinese meuk erop.
Hier is V&A voor, nooit in een topic.
[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2013 11:57 ]
automation fanboy
*Knip*
Zie hierboven.
Zie hierboven.
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2013 11:58 ]
Is deze smartphone aan te raden aan iemand die er niks van af kent en nog nooit een smartphone heeft gehad.
In de reviews heb ik termen gelezen waarvan ik dacht hum chinees ;-) maar ook dat deze smartphone echt wel de moeite waard is, het is ook dankzij de review dat mijn interesse gewekt is en ik hier al grote delen gelezen heb.
Maar dus twijfel twijfel twijfel
In de reviews heb ik termen gelezen waarvan ik dacht hum chinees ;-) maar ook dat deze smartphone echt wel de moeite waard is, het is ook dankzij de review dat mijn interesse gewekt is en ik hier al grote delen gelezen heb.
Iemand die er niets van kent moet je niet opschepen met een Chinaphone zoals de X7. Tenzij jij hem voor diegene in het Nederlands instelt, Chinese apps eraf gooit e.d. Want dan krijgt diegene gewoon een android toestel zoals ieder ander. Maar als je dat finetunen aan diegene overlaat zal ie ook wel denken: wat moet ik ermee.
Hangt er vanaf of je ook daadwerkelijk de moeite wilt doen om iets te leren over smartphones. Je moet geen Chinese telefoons kopen en verachten dat je gewoon direct van start kan gaan zoals met een Samsung of HTC. Ben je echter bereid moeite te doen en dingen te leren heb je wel een prima telefoon voor een prima prijsje.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De jiayu G3(s) is misschien een beter alternatief voor de mindere "poweruser".
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat voor rom er standaard op geinstalleerd staat.Tsurany schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:13:
Hangt er vanaf of je ook daadwerkelijk de moeite wilt doen om iets te leren over smartphones. Je moet geen Chinese telefoons kopen en verachten dat je gewoon direct van start kan gaan zoals met een Samsung of HTC. Ben je echter bereid moeite te doen en dingen te leren heb je wel een prima telefoon voor een prima prijsje.
Daarmee bedoel ik of het een multilingual is en standaard gapps heeft geinstalleerd.
Dat is in ieder geval zo bij Jiayu's, Zopo's en THL's die ik altijd ongezien doorgeef aan vrienden en bekenden. Die kunnen er zonder issues mee aan de slag.
Ik heb het toestel nu een paar dagen getest:
- 1 van de meegeleverde baterijen werkte niet (pandawill)
- telefoon gaat af en toe gewoon spontaan uit. Je zet hem in "sleep" en dan wil ik hem weer ontwaken en dan zie ik dat hij gewoon uit is........ heel raar....
Heb hem wel geroot enz. dit ging allemaal makkelijk GPS nog niet gechecked.......
maar het is echt een juweeltje! (moet alleen ff kijken hoe het zit met het spontaan uitgaan anders heb ik me geld vergooid
- 1 van de meegeleverde baterijen werkte niet (pandawill)
- telefoon gaat af en toe gewoon spontaan uit. Je zet hem in "sleep" en dan wil ik hem weer ontwaken en dan zie ik dat hij gewoon uit is........ heel raar....
Heb hem wel geroot enz. dit ging allemaal makkelijk GPS nog niet gechecked.......
maar het is echt een juweeltje! (moet alleen ff kijken hoe het zit met het spontaan uitgaan anders heb ik me geld vergooid
Juist om dit euvel te verhelpen heeft iOcean een firmware update verspreid.r2get schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:30:
(moet alleen ff kijken hoe het zit met het spontaan uitgaan anders heb ik me geld vergooid
heb ik gister ook gedaan.... heb wel de MP_mt89_v9_iocean_ousheng_jb2_20130520-184014_zhongyeqing_PC.zip gedownload uit de reactie eronder.... weet niet of dat verschil maakt.......Joosie200 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:31:
[...]
Juist om dit euvel te verhelpen heeft iOcean een firmware update verspreid.
maar vanochtend was hij toch echt weer uit....
Factory reset en dan pas updaten wil nog wel eens helpen.
ga ik vanavond even checken,,, ik merk trouwens wel dat de batterij het nog geen halve dag volhoud als je hem gebruikt,, apps installeren etc etc.. is dat bij jullie ook zo?
Nee:r2get schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:00:
is dat bij jullie ook zo?
XanderDrake schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:11:
Nou even ter informatie:
De iOcean X7 accutijd na een dag intensief gebruik:Resultaat:
- Uur muziek luisteren via Bluetooth A2DP
- Veel gebrowsed met Chrome, gemiddeld 7 tabs (ik poogde GTA 3 APK te torrenten, dus moest ik alle bekende sites af om het te vinden*)
- Veel apps checken (Nu.nl, NOS, BBC, Volkskrant, Buienradar, Facebook, etc)
- Veel gmail checken
- 5 verschillende gesprekken met tientallen berichten via Whatsapp en Facebook (incl fotos uploaden)
- 6 smsjes en 8 minuten bellen
- 20 minuten GPS (Sygic, ter simulatie van een dag intensief gebruiken)
- 15 minuten Carmageddon gamen
- Downloaden (data voor GTA 3 via uTorrent app)
- Apps installeren (uTorrent, ES File explorer)
- Apps updaten (Google Play Music, Chrome)
- UMTS, WiFi en Bluetooth de hele dag aan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is die cm10 mod trouwens multi-language? Of alleen engels en chinees?
Volgens mij alleen Spaans en Chinees. Dat meende ik te lezen in dat Spaanse forum. Vroeg me af of je niet met morelocale het als nog multi-language kon makendutchgio schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:19:
Is die cm10 mod trouwens multi-language? Of alleen engels en chinees?
Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar cm10.1 is juist standaard multi-language.
Alsof ze het eruit gesloopt hebben.
Ik vond op Aliexpress een mooie flip cover, die echter wel ten koste zu gaan van de 3000mah-optie.
Maar nu kan je alleen met visa en mastercard betalen.
Jammer weer..
Ik vond op Aliexpress een mooie flip cover, die echter wel ten koste zu gaan van de 3000mah-optie.
Jammer weer..
[ Voor 42% gewijzigd door dutchgio op 31-05-2013 13:29 ]
Verwijderd
Ik ben denk ik net zo onbekend in dit wereldje als dat jij bent, al heb ik wel vaker een smartphone gehad. Dit gaat gewoon een projectje worden en ik kijk wel hoe t gaat ( rooten, rom etc. ). Me telefoon is nu onderweg maar dat gaat nog wel even duren!:)vercee schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:11:
Is deze smartphone aan te raden aan iemand die er niks van af kent en nog nooit een smartphone heeft gehad.
@markfr
ik wou dat ik ook kon zeggen: dit zal mijn projectje worden. Ik hou wel er van om bij te leren en te benen maar soms gaat het een beetje te snel, rooten, rom ...had ik nog nooit van gehoord
Maar ik ben bang dat het weggesmeten geld zal worden. Ik ken dan ook niet direct iemand in mijn omgeving die me zou kunnen/willen helpen zeker met de vooroordelen die er leven over China & zijn producten. Ook al wordt wel het meeste in China geproduceerd (ook de bekende merken). En dan hebben we het nog niet over de ethiek... maar kom ik was op zoek naar een goedkope smartphone die positieve reviews kreeg tot ik hier begon te lezen ;-) moet je wel eerst nog een beetje gaan uitvissen en hopen dat alles werkt .... ik ben misschien een beetje bang vandaar de twijfel
Nu mocht iemand zijn geteste weg willen doen ...
ik wou dat ik ook kon zeggen: dit zal mijn projectje worden. Ik hou wel er van om bij te leren en te benen maar soms gaat het een beetje te snel, rooten, rom ...had ik nog nooit van gehoord
Maar ik ben bang dat het weggesmeten geld zal worden. Ik ken dan ook niet direct iemand in mijn omgeving die me zou kunnen/willen helpen zeker met de vooroordelen die er leven over China & zijn producten. Ook al wordt wel het meeste in China geproduceerd (ook de bekende merken). En dan hebben we het nog niet over de ethiek... maar kom ik was op zoek naar een goedkope smartphone die positieve reviews kreeg tot ik hier begon te lezen ;-) moet je wel eerst nog een beetje gaan uitvissen en hopen dat alles werkt .... ik ben misschien een beetje bang vandaar de twijfel
Bij mij valt hij niet uit, maar je kan hem wel uitzetten door op de powerknop te drukken terwijl hij vergrendeld is. Daarvoor hoef je hem niet te ontgrendelen... Misschien dat dat bij jou gebeurt.
Verwijderd
Ik heb hiervoor ook nog nooit van rooten/roms gehoord, maar na al een tijdje dit forum te volgen is t me uiteindelijk wel wat duidelijker geworden! Heb al genoeg guides voorbij zien komen hoe ik het eventuel kan toepassen. Mocht dat niet werken dan zal er vast wel iemand op dit forum zijn die mij iets uitleg kan verschaffen:) Ik zocht inderdaad ook naar een mooie, goedkope telefoon. En na een tijd zoeken dus hier uitgekomen. En ik moet eerlijk zeggen; als ik ermee kan whappen, internetten en bellen ben ik een gelukkig mensvercee schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:28:
@markfr
Klopt. Je moet morelocal 2 of een andere locale app installeren, dan kan je elke taal installeren die je wiltJoosie200 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Volgens mij alleen Spaans en Chinees. Dat meende ik te lezen in dat Spaanse forum. Vroeg me af of je niet met morelocale het als nog multi-language kon maken
Verwijderd
Misschien is dit iets om die van jou weer op te lappenCabo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:13:
[...]
Klopt. Je moet morelocal 2 of een andere locale app installeren, dan kan je elke taal installeren die je wilt
V&A aangeboden: iOcean X7 Youth Wit, Zwart
Gisteren ineens SD Card error. Kaart naar de fuck. Ook na formateren. Grr..
Bier = beter
Nou, het is weer eens weekend, dus heb ik tijd voor tweaken. Ik ga proberen om die nieuwe update + root te installeren.
[edit] nou tot zover dat. Stap één gaat al mis, omdat mijn win8 laptop de X7 in uit-stand niet detecteert als een apparaat, en dat van die "pre-loader" vind ik ook nergens... Ik ga het thuis nog eens proberen dan.
ANDERE VRAAG AAN DE MENSEN DIE DE UPDATE HEBBEN GEINSTALLEERD
Het is nogal een grote update. Krijg je meteen ook een factory reset, wordt je X7 leeg gehaald?
[edit] nou tot zover dat. Stap één gaat al mis, omdat mijn win8 laptop de X7 in uit-stand niet detecteert als een apparaat, en dat van die "pre-loader" vind ik ook nergens... Ik ga het thuis nog eens proberen dan.
ANDERE VRAAG AAN DE MENSEN DIE DE UPDATE HEBBEN GEINSTALLEERD
Het is nogal een grote update. Krijg je meteen ook een factory reset, wordt je X7 leeg gehaald?
[ Voor 62% gewijzigd door XanderDrake op 01-06-2013 11:22 ]
Verwijderd
Bij mij valt mn WIFI wel vaak weg.. kan ook aan onze oude router van zowat 10 jaar liggen?!Cabo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:48:
Nee, daar heb ik ook last van en ik heb een dure Cisco kabel router van een jaar oudVerwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:11:
[...]
Bij mij valt mn WIFI wel vaak weg.. kan ook aan onze oude router van zowat 10 jaar liggen?!
Neem na de zomer wel een andere telefoonVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:06:
[...]
Misschien is dit iets om die van jou weer op te lappen![]()
V&A aangeboden: iOcean X7 Youth Wit, Zwart
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ik heb de update er op gezet. Hoe kan ik nu checken of het goed is gegaan? build nr?
automation fanboy
Ja, in de rom versies zit altijd de datum van de release. De nieuwste versie komt van mij van 20 mei.
www.neteller.com en je kan via iDeal betalen met een "mastercard".dutchgio schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:27:
Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar cm10.1 is juist standaard multi-language.
Jammer weer..
En het is volledig gratis. Ik heb het ook gebruikt om een hoesje te bestellen op AliExpress.
Idiaal, dat had ik eerder moeten weten.Gingerbread schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:48:
[...]
www.neteller.com en je kan via iDeal betalen met een "mastercard".
En het is volledig gratis. Ik heb het ook gebruikt om een hoesje te bestellen op AliExpress.
Verwijderd
Misschien een domme vraag ( ik heb hier niet al teveel verstand van ), maar moet je hem eerst rooten voor dat je de update kan installeren? Had namelijk ook een official firmware voorbij zien komen waarvoor je wel eerst moest rooten. Misschien haal ik die twee wel door elkaar kan ookPunkbuster schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:00:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ik heb de update er op gezet. Hoe kan ik nu checken of het goed is gegaan? build nr?
Heb net de telefoon binnen, nu zegt ie dat mijn SD kaart beschadigd is........
Moet ik hem nu anders formateren? hij staat nu op ntfs geloof ik. Het is een 32gb Samsung class 10 uhs 1 ding, net nieuw.
Ik heb er wel al bestanden opgezet met de pc.
Moet ik hem nu anders formateren? hij staat nu op ntfs geloof ik. Het is een 32gb Samsung class 10 uhs 1 ding, net nieuw.
Ik heb er wel al bestanden opgezet met de pc.
[ Voor 10% gewijzigd door HackingDutchman op 01-06-2013 19:12 ]
Zou m even op fat32 of iets dergelijks zetten, waarschijnlijk word ntfs dan niet ondersteund.
En het is zoiezo altijd goed om een nieuwe sd kaart te formatteren.
En het is zoiezo altijd goed om een nieuwe sd kaart te formatteren.
[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 01-06-2013 19:18 ]
Ok, dat heeft het probleem idd opgelost.dutchgio schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:17:
Zou m even op fat32 of iets dergelijks zetten, waarschijnlijk word ntfs dan niet ondersteund.
danku
Heb hem inmiddels in de nacht opgeladen, omdat hij nadat ik hem uitzette met nog 34% batterij aangaf dat ie niet meer aanging vanwege low battery. Nu heb ik hem waarschijnlijk iets te vroeg erweer uitgehaald, hij gaf 59% aan. Maar hij wil nu nog steeds niet aan, ik krijg de hele tijd low battery bericht. Iemand die weet wat hier mis gaat? Inmiddels zit ie weer in de oplader.
------------------Update----------------
inmiddels de andere batterij erin gedaan, nog een uur in de oplader, en toen ging hij wel weer aan. batterij 100%
---------------------------------------------
Hier nog snel ff wat foto's gemaakt
Ja, ik heb de screenprotector erop gefrummeld, is niet mijn sterkste kant. De review komt ergens volgende week in het weekend.

------------------Update----------------
inmiddels de andere batterij erin gedaan, nog een uur in de oplader, en toen ging hij wel weer aan. batterij 100%
---------------------------------------------
Hier nog snel ff wat foto's gemaakt
Ja, ik heb de screenprotector erop gefrummeld, is niet mijn sterkste kant. De review komt ergens volgende week in het weekend.

[ Voor 47% gewijzigd door HackingDutchman op 02-06-2013 11:10 ]
Mijn sd kaart had een RAW file system. Kreeg hem niet meer gefixeerd.
Gisteren toch weer de hele tijd geen netwerk, echt een rood kruis. Terwijl ik de zenders kon zien zelfs.
ANP settings aangepast, hersteld etc., simkaart schoongemaakt, rebooten, vliegtuig modus, roaming aan uit. Niets helpt.
Ik denk zelf dat hij problemen heeft met switchen tussen netwerken. Ik zit bij Telfort en dan switcht hij vaak met KPN.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem en/of een gouden tip.
Gisteren toch weer de hele tijd geen netwerk, echt een rood kruis. Terwijl ik de zenders kon zien zelfs.
ANP settings aangepast, hersteld etc., simkaart schoongemaakt, rebooten, vliegtuig modus, roaming aan uit. Niets helpt.
Ik denk zelf dat hij problemen heeft met switchen tussen netwerken. Ik zit bij Telfort en dan switcht hij vaak met KPN.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem en/of een gouden tip.
Bier = beter
Aantrekkelijke telefoon. Maar nog een tweetal vraagjes voor ik de knoop doorhak.
Vraag 1:
Als ik op de site kijk van de fabrikant naar welke frequenties ondersteund worden dan staat daar:
In de Topic start zie ik het volgende lijstje:
Wikipedia: GSM (communicatie) (hoe up to date dit is weet ik uiteraard niet).
Volgens de iocean site is de X7 dus een dual-band (GSM) en vrijwel elke goedkope Nokia beldoos is nu quadband!
Voor 3G zou je hopen dat er ook de 1900MHz in zou zitten:
http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm
Wat klopt? en wat is jullie ervaring met de diverse providers? Zelf zit ik bij KPN en dat moet goed werken als ik bestel
Ouderwets als ik ben: Ik bel nog wel veel!
Vraag 2:
micro-SD is ondersteund tot 32GB. Heeft iemand al eens geprobeerd om er een 64GB kaartje in te stoppen en werkt het? Zou heeeel mooi zijn ook al zou het niet ondersteund zijn formeel.
Dank!
Vraag 1:
Als ik op de site kijk van de fabrikant naar welke frequenties ondersteund worden dan staat daar:
- 2G: GSM 1800/1900MHz
- 3G: WCDMA, 2100MHz
In de Topic start zie ik het volgende lijstje:
- 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
Volgens de iocean site is de X7 dus een dual-band (GSM) en vrijwel elke goedkope Nokia beldoos is nu quadband!
Wat klopt? en wat is jullie ervaring met de diverse providers? Zelf zit ik bij KPN en dat moet goed werken als ik bestel
Vraag 2:
micro-SD is ondersteund tot 32GB. Heeft iemand al eens geprobeerd om er een 64GB kaartje in te stoppen en werkt het? Zou heeeel mooi zijn ook al zou het niet ondersteund zijn formeel.
Dank!
Telefoon is gisteren aangekomen
Via de fb van PostNL had ik een trackingsnummer gekregen.
Gister ook maar gelijk de nieuwe update er op gezet via de link van PandaWill. Dat was in eerste instantie nog redelijk geklooi. Vooral door de onduidelijke beschrijving op het einde: " quickly remove and put back the battery (in order to power off the phone and supply power to upgrade)and plug the phone to PC via usb cable to start upgrade. " Maarja, uiteindelijke werkte de update zonder batterij het beste
Daarna CWM er op gezet, via mobileUncle want via de flashtool werkte het niet. Ik kan alleen niet van uitstand het toestel aanzetten naar CWM (On + Vol - ), jullie wel?
Nu eens proberen of ik de GPS kan laten werken
Gister ook maar gelijk de nieuwe update er op gezet via de link van PandaWill. Dat was in eerste instantie nog redelijk geklooi. Vooral door de onduidelijke beschrijving op het einde: " quickly remove and put back the battery (in order to power off the phone and supply power to upgrade)and plug the phone to PC via usb cable to start upgrade. " Maarja, uiteindelijke werkte de update zonder batterij het beste
Daarna CWM er op gezet, via mobileUncle want via de flashtool werkte het niet. Ik kan alleen niet van uitstand het toestel aanzetten naar CWM (On + Vol - ), jullie wel?
Nu eens proberen of ik de GPS kan laten werken
In het kort:oeps schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:30:
Aantrekkelijke telefoon. Maar nog een tweetal vraagjes voor ik de knoop doorhak.
Vraag 1:
Als ik op de site kijk van de fabrikant naar welke frequenties ondersteund worden dan staat daar:Link: http://www.iocean.cc/X7.html# (even google translate aanzetten).
- 2G: GSM 1800/1900MHz
In de Topic start zie ik het volgende lijstje:Dan mis ik de lage GSM frequenties die voor zover ik weet (nog) gebruikt worden daar waar je niet via 3G kunt bellen of bij oudere indoor zenders. En vast wel ook in het buitenland in de buitengebieden.
- 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
Wat klopt? en wat is jullie ervaring met de diverse providers? Zelf zit ik bij KPN en dat moet goed werken als ik bestel![]()
Vraag 2:
Dank!
De frequenties die in nederland worden gebruikt voor zowel 3G als 2G worden ondersteund. Het nog niet volledige dekkinggevende 4G word niet ondersteunt.
Officieel staat er inderdaad 32gb, maar de ervaring leert dat bij andere toestellen ook 64gb kaartjes werken.
Of dat voor de iocean ook zo is kan ik niet bevestigen, ik heb er (nog) geen een.
Hoe installeer ik die One Click USB drivers? Ik krijg een folder, met bestanden, amd64 en I386, maar er zitten alleen dll files in, Weet iemand waar ik deze dlls in moet zetten? er staat in de uitleg alleen maar ''install usb drivers'', maar hoe......dutchgio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:01:
1. Rooten
2 Recovery
4 flashen van een rom
http://droidchina.com/for...x-USB-driver-on-Windows-7HackingDutchman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Hoe installeer ik die One Click USB drivers? Ik krijg een folder, met bestanden, amd64 en I386, maar er zitten alleen dll files in, Weet iemand waar ik deze dlls in moet zetten? er staat in de uitleg alleen maar ''install usb drivers'', maar hoe......
Het heeft gewerkt, bedankt voor de link
Met welke ROM hebben de gebruikers hier al ervaring? En welke bevelen jullie aan?
met welke versie ROM heb je hem gekregen? ik zou de nieuwste proberen of de officiële update.HackingDutchman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:47:
Met welke ROM hebben de gebruikers hier al ervaring? En welke bevelen jullie aan?
Waar kan ik vinden welke ROM die nu heeft?_hein_ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:54:
[...]
met welke versie ROM heb je hem gekregen? ik zou de nieuwste proberen of de officiële update.
Hij draait android 4.2.1 Kernel versie 3.4.5
Ik kan nergens iets van een ROM manager vinden.
_________update__________
Ik heb nu Goomanager erop gezet, een meer gebruiksvriendelijke en meer functierijke ROM manager dan CWM, als ik nu deze ROM heb gedownload:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
kan ik hem dan op de sd kaart doen, en dan via de Goomanager app zelf gewoon de rom vinden en de app die alten installeren, of moet ik dan nog steeds in het recovery menu gaan klooien?
(ik heb nog nooit een ROM geinstalleerd, totaal geen ervaring mee, en snap de helft van de info over installatie die ik op internet vindt niet heel erg goed......)
[ Voor 51% gewijzigd door HackingDutchman op 02-06-2013 13:27 ]
Geen idee, misschien domme vraag van mijn kant... volgens mij en google is dit niet altijd mogelijk, misschien dat het bij info over de telefoon staat..
In de instellingen menu, daarna naar "about" helemaal onderzin. Onder memory staat de Mod versie, daarna build date, daarna build number. Althans bij mij. Dan zie ik staan Cynagonmod version 10.1..... etc.HackingDutchman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:00:
[...]
Waar kan ik vinden welke ROM die nu heeft?
Mijn microfoon is door het vele vallen trouwens kapot. In andere worden kan niet bellen met mijn "telefoon"

[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 02-06-2013 13:35 ]
No offence, maar een smartphone is geen valbestendig apparaatCabo schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Mijn microfoon is door het vele vallen trouwens kapot. In andere worden kan niet bellen met mijn "telefoon"
Headsetje aansluiten...Cabo schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:27:
[...]
In de instellingen menu, daarna naar "about" helemaal onderzin. Onder memory staat de Mod versie, daarna build date, daarna build number. Althans bij mij. Dan zie ik staan Cynagonmod version 10.1..... etc.
De oudere Galaxy generatie van Samsung, met het uiterlijk van de galaxy S1/2 doen het nog best goed met vallen van varierende hoogtes.Joosie200 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:37:
[...]
No offence, maar een smartphone is geen valbestendig apparaatDus ongeacht of je nu een Samsung, een Apple, een HTC of iOcean had allemaal gaan ze er aan onder door als ze om de haverklap valschade krijgen.
Apple gaat bij elke val kapot, al is het vaak alleen het glas. Maar een barst in je scherm is ook niet fijn, ondanks dat alle functionaliteit bog werkt.
Htc heb ik geen ervaring mee.
Vooral niet doen, kan alleen maar problemen op gaan leveren.HackingDutchman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:00:
[...]
Waar kan ik vinden welke ROM die nu heeft?
_________update__________
Ik heb nu Goomanager erop gezet, een meer gebruiksvriendelijke en meer functierijke ROM manager dan CWM, als ik nu deze ROM heb gedownload:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
kan ik hem dan op de sd kaart doen, en dan via de Goomanager app zelf gewoon de rom vinden en de app die alten installeren, of moet ik dan nog steeds in het recovery menu gaan klooien?
(ik heb nog nooit een ROM geinstalleerd, totaal geen ervaring mee, en snap de helft van de info over installatie die ik op internet vindt niet heel erg goed......)
Gewoon zelf handmatig recovery flashen en dan de rom.
zo jongens, morgen is het volgens mijn berekeningen tijd dat die Iocean eens binnen komt in NL, spanneeeendddd, moet nog even 40 euro halen en bij de deur leggen voor als ik weer moet bijbetalen
Heb geeneens een optie memory....Cabo schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:27:
[...]
In de instellingen menu, daarna naar "about" helemaal onderzin. Onder memory staat de Mod versie, daarna build date, daarna build number. Althans bij mij. Dan zie ik staan Cynagonmod version 10.1..... etc.
Tabs:
Wireless Update
Status
Juriscdische informatie
Modelnummer
Android-versie
Smallbandversie
Kernel-versie
Build-nummer
Hoe flash ik een recovery en zet handmatig de rom erop? werkt dat voor alle android apparaten ongeveer hetzelfde zodat ik met een youtube video de hele mikmak in een keer kan uitvoeren, dus alles snap hoe het moet?dutchgio schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:19:
[...]
De oudere Galaxy generatie van Samsung, met het uiterlijk van de galaxy S1/2 doen het nog best goed met vallen van varierende hoogtes.
Apple gaat bij elke val kapot, al is het vaak alleen het glas. Maar een barst in je scherm is ook niet fijn, ondanks dat alle functionaliteit bog werkt.
Htc heb ik geen ervaring mee.
[...]
Vooral niet doen, kan alleen maar problemen op gaan leveren.
Gewoon zelf handmatig recovery flashen en dan de rom.
Lees je even goed in en weet wat je doet.
Het is hier wel tweakers en geen helpmij forum.
Het is hier wel tweakers en geen helpmij forum.
Ik zou niet van morgen uit gaan. Wij zaten in dezelfde shipment en hij is bij mij nog steeds niet in Nederland (NLAMSA). En dan 2-3 dagen totdat hij echt thuis is.jemoeder schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:07:
zo jongens, morgen is het volgens mijn berekeningen tijd dat die Iocean eens binnen komt in NL, spanneeeendddd, moet nog even 40 euro halen en bij de deur leggen voor als ik weer moet bijbetalen
Zojuist even een half uur tot 3 kwartier geskyped.. De batterij ging van 50% naar 13%, dat had ik niet verwacht
Dat klinkt idd wel heel dramatisch, had je het scherm op volle helderheid staan?SSnEAkyy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:02:
Zojuist even een half uur tot 3 kwartier geskyped.. De batterij ging van 50% naar 13%, dat had ik niet verwacht
Ja ik verwacht hem dan dinsdag idd, maar morgen zou die wel moeten ingescand zijn in NL.Gingerbread schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:38:
[...]
Ik zou niet van morgen uit gaan. Wij zaten in dezelfde shipment en hij is bij mij nog steeds niet in Nederland (NLAMSA). En dan 2-3 dagen totdat hij echt thuis is.
Ja dat wel
HackingDutchman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:04:
[...]
Dat klinkt idd wel heel dramatisch, had je het scherm op volle helderheid staan?
Ik heb eerder een vage battery stat. Als ik me telefoon van de lader haal issie 100% als ik het daarna direct reboot heb ik opeens 30%.... Voor de rest een prima telefoon maar weet iemand hoe ik dit kan fixen?SSnEAkyy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:02:
ps: front camera zuigt ballen
Animu~
Andere batterij erin.Siefat schreef op maandag 03 juni 2013 @ 02:59:
[...]
Ik heb eerder een vage battery stat. Als ik me telefoon van de lader haal issie 100% als ik het daarna direct reboot heb ik opeens 30%.... Voor de rest een prima telefoon maar weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Verwijderd
Hm, mijn frontcamera heeft dat probleem niet, prima scherp beeld. Niet toevallig een screenprotectortje matigjes eroverheen geplakt?Siefat schreef op maandag 03 juni 2013 @ 02:59:
[...]
Ik heb eerder een vage battery stat. Als ik me telefoon van de lader haal issie 100% als ik het daarna direct reboot heb ik opeens 30%.... Voor de rest een prima telefoon maar weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Mijn batterij overigens ook geen problemen, ik zie mezelf toch als een redelijk gemiddelde smartphonegebruiker, ik werk van 8 tot half 6, gebruik mijn telefoon tussendoor voor wat whatsapp en bellen, in de pauzes check ik vaak facebook, nu.nl en rtvutrecht als apps, en savonds op de bank en verder thuis nog aardig wat gebruik voor internet, facebook, whatsapp, enzovoorts. Telefoon gaat sochtends om half 7 uit de lader, en er savonds tussen 11 en 12 weer in, ik ben nog nooit onder 35% batterij gekomen. Ik gebruik de normale 2000mah batterij, wifi staat altijd aan, zo ook bluetooth, schermhelderheid op 70%.
Oja, voor cabo(je zag er helemaal niet zo lomp uit toen ik mijn X7 bij je kwam ophalen

http://www.letsgodigital....2/sonim-mobiele-telefoon/
De front cam vind ik zelf best goed. Als het donker wordt, dan merk je wel dat je goede verlichting nodig hebt.
De batterij met normaal gebruik is goed. Om 6.30 uit de lader, nu (7u later) op 83%.
GPS werkt helaas nog niet. Van alles geprobeerd, geen succes nog
Vanochtend geprobeerd te pairen met mijn carkit, maar dit is nog niet gelukt. Vanavond eens de tijd voor nemen.
Werkt dit bij anderen goed?
De batterij met normaal gebruik is goed. Om 6.30 uit de lader, nu (7u later) op 83%.
Vanochtend geprobeerd te pairen met mijn carkit, maar dit is nog niet gelukt. Vanavond eens de tijd voor nemen.
Verwijderd
Pairen met mijn nokia-bluetooth kit ingebouwd in de auto werkt verbazingwekkend goed.SSnEAkyy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:13:
De front cam vind ik zelf best goed. Als het donker wordt, dan merk je wel dat je goede verlichting nodig hebt.
Heb hem vaak aan de praat gekregen, soms snel, maar soms ook gewoon niet (zoals afgelopen zondag, was in buitenland, kon geen nieuwe coordinaten, dus jammer maar helaasSSnEAkyy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:13:
Ik kan gewoon pairen met mijn parrot ck3100Vanochtend geprobeerd te pairen met mijn carkit, maar dit is nog niet gelukt. Vanavond eens de tijd voor nemen.
Voor allen die geïnteresseerd zijn in de foto kwaliteit van dit toestel, hier een link:
http://www.chinapadmall.com/blog/iocean-x7-camera/
Een goede camera is voor mij zeker een eis, iets wat ik een beetje mis op mn Alcatel One Touch 995...
De foto's die op deze site te zien zijn vind ik zeer goed en absoluut voldoende om aardige plaatjes mee te schieten!
Groeten,
No-kia
http://www.chinapadmall.com/blog/iocean-x7-camera/
Een goede camera is voor mij zeker een eis, iets wat ik een beetje mis op mn Alcatel One Touch 995...
De foto's die op deze site te zien zijn vind ik zeer goed en absoluut voldoende om aardige plaatjes mee te schieten!
Groeten,
No-kia
Zonder enige problemen heb ik mijn telefoon kunnen pairen met de carkit, raar dat dit vanochtend niet wilde. Nu alleen nog GPS zien te fixen (heb al van alles geprobeerd),
De foto's vind ik zelf er goed er uit zien
De foto's vind ik zelf er goed er uit zien
Vind hij wel iets aan satellieten of totaal niks? Wanneer hij echt niks vind kan het zijn dat de antenne beschadigt is, dan zal hij helemaal geen satelliet gaan vinden.
Ik zie wel een stuk of 10 sattelieten, met een rode kleur. ( in YGPS)
Mijn gps.conf staat op nl,
EPO, A-GPS ingeschakeld.
Mis ik nog iets?
Mijn gps.conf staat op nl,
EPO, A-GPS ingeschakeld.
Mis ik nog iets?
Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.