Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 12:00
Heb een probleem met elke kitkat rom.

Als ik hem flash, krijg ik een melding dat het telefoongeheugen corrupt is, dat dit geformatteerd moet worden. Als ik deze negeer, reset mijn telefoon zich na een tijd terug naar een paar dagen eerder, dus foto's die ik gemaakt heb en apps die ik geinstalleerd heb verdwijnen, ook mijn SD kaart word teruggezet naar een paar dagen terug (!)

Soms komt deze melding gelijk, soms pas na een tijdje, of soms reset de telefoon zich zonder waarschuwing.

Ik heb kitkat al eens geflashed, samen met het compleet opnieuw formatteren van mijn intern geheugen en mijn sd kaart, dit mocht niet baten.

Jelly bean (gammarom 2.0) werkt gewoon goed, dus het is niet mijn flash geheugen wat het begeeft, maar toch een combinatie van mijn telefoon + kitkat. Het komt namelijk voor bij elke versie van kitkat, die van VO-1, LuHash,en van MiHeev. Heb een Elite, heb ook youth roms geprobeerd dus, maar mocht ook niet helpen. Moet ik eerst een nieuwe kernel flashen?

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:36
De mijne is een Plus, dus vergelijkbaar met de elite qua rom's .

Ik weet niet of jij de rom flasht vanuit de recovery, of met flashtool?
Ik heb vanwege mijn baseband problemen eerst een stockrom van dec-2013 geflashed met flashtool.
Daarna vanuit de recover de kitkat eroverheen gezet.

Tussendoor ook nog een keer vanuit de gammarom installer de partitionering aangepast (1,5 Gb voor app-geheugen). Bij gaat dat goed. Heb jij dat misschien ook een keer gedaan? naar 7GB gezet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Hmm goeie, zal ik eens naar kijken.

Ik flash altijd via de recovery (TWRP).

Heb wel ooit eens de partitionering gedaan naar 7 gb inderdaad, maar is al een tijdje geleden.

Ik zal eerst eens even zo weinig mogelijk ruimte voor apps doen, dan opnieuw formatteren (just to be safe) en daarna opnieuw maar dan naar de 7gb, en dan eens opnieuw flashen. Zal vanavond laten horen hoe t is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wil de 4.4.2 rom die op XDA staat op me broer ze telefoon zetten, maar de link naar Gapps & SuperSU in dat topic is verkeerd. Die stuurt je naar de kernel download link.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
NoFearCreations schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:15:
Wil de 4.4.2 rom die op XDA staat op me broer ze telefoon zetten, maar de link naar Gapps & SuperSU in dat topic is verkeerd. Die stuurt je naar de kernel download link.
Ik heb m even opnieuw geupload op mn dropbox voor je ;)

https://www.dropbox.com/s...0%2B%20Superuser.rar?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb hem, bedankt. Tijd geleden dat ik een rom geflashed heb. Hoop dat het nog steeds gewoon op de sd kaart zetten is, en dan updaten van sd in recovery.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Voorlopig draait Kitkat super, mijn bevindingen tot nu toe:
*Een stuk vlotter dan stock-ROM of gamma-ROM.
*Google now launcher werkt prima, maar is (bekend probleem) na een reboot de app-shortcuts kwijt van apps op de interne SD-card, Nova Launcher geinstalleerd.
* keyboard heeft geen Swype meer, swiftkey geinstalleerd.
* nog geen app-geheugentekort. De grootste apps verplaatst naar "telefoongeheugen/interne sdcard".
* ik wilde root in Es explorer aanzetten, maar ergens is de root-toegang verwijderd

Mijn verbindingsproblemen na gebruik mobiel internet (regelmatig het telefoonsignaal kwijt) zijn eindelijk weg na het flashen van de laatste stockrom.
Dit lukte dus niet door het flashen vanuit recovery,maar wel met sp flashtool.

Enige echte issue:
de batterij duur is ongeveer gehalveerd. Zonder mobiel internet kon ik met de gamma-rom makkelijk 2 dagen standby zijn, nu haal ik net het einde van de dag.
Als ik mobiel internet wel aanzet haal ik het einde van de dag echt niet.
Hebben jullie iets aangepast, hoe lang gaat hij bij jullie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Update: battery doctor geïnstalleerd, accu gaat nu weer gemakkelijk de hele dag mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij de X7 elite van m'n broer stopte gister spontaan de microfoon ermee. Vanochted deed hij het ineens weer, heel apart.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb nu de bovenstaande rom erop staan, maar heb geen root meer. VolUp+Power gaat ook niet meer naar recovery, maar de telefoon start dan gewoon door. Heb nu dus geen gapps, en kan weinig met de telefoon.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:33
Heb de 4.4.2 met de yandex kit geinstalleerd en moet zeggen dat deze spaarzaam is met de batterij. 35% verbruik op een gemiddelde dag terwijl ik met Color OS meer dan 55% verbruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Had ik ook. Naar de recovery kan je ook met een kale adb-installatie incl driver:
bijvoorbeeld http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

Telefoon aansluiten en command "adb reboot recovery".
Om opnieuw te rooten heb ik een recente vroot gedownload en gedraaid . Wel daarna een meegeinstalleerde "verdachte"Mtk-camera app verwijderd.
Gapps flashen en lekker draaien!
NoFearCreations schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:50:
Heb nu de bovenstaande rom erop staan, maar heb geen root meer. VolUp+Power gaat ook niet meer naar recovery, maar de telefoon start dan gewoon door. Heb nu dus geen gapps, en kan weinig met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Werkt Kitkat inmiddels 100% stabiel?

Zit er over te denken om mijn Iocean X7 Turbo te voorzien van nieuwe Firmware.

Nou draait er nog steeds de standaard op die er op zat die ik kocht.
Er is inmiddels een nieuwe versie, maar als ik dan toch bezig ga, wellicht beter om direct naar kitkat te gaan.

Wie kan me uitleggen hoe ik dit het beste kan doen met een standaard Iocean X7 Turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@elroy: zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Werkt bij mij tot nu toe nog stabiel, en alle functies werken. Batterij duur is ook zeer goed te noemen, haal de dag makkelijk.

Vroot werkt bij mij niet om hem te rooten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 11:33
de root zat er standaard op bij mij (op de versie van VO-1) en werkt vlotjes maar jammergenoeg geen ART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Thnx djiedjee voor de info!

Hier draait kitkat nu ook op een X7 Turbo.

Meteen Gapps en Superuser meegeflasht.
Daarna - wipe cache en dalvik gedaan.

Na reboot draait kitkat, met alle apps en instellingen zoals die al op mijn telefoon stonden.

Enig probleem dat ik heb:
Whatsapp stond op de Sdkaart geinstalleerd.
Nu staat deze op het "apps geheugen"

Met een App2sd of Force2sd kan ik Whatsapp verplaatsen maar dan zet hij hem op Sdcard0 (wat het interne geheugen van de telefoon is)

De Sdkaart heet "Sdcard1"

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixxen zodat je met een App2SD of Force2SD de apps naar Sdcard1 kan verplaasen ipv Sdcard0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij is dat niet zo makkelijk meer op Kitkat vanwege een andere implementatie van de externe SD kaart. Ik heb zelf maar gewoon de Link2SD methode gebruikt, maar dat is wel wat drastisch als je verder gewoon voldoende ruimte vrij hebt in je interne geheugen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2142844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Probleempje met de foon vandaag:

Accu valt ineens naar 1%..
Hele nacht aan de lader, vanochtend stond ie op 33%, om ineens naar 1% te vallen.
Tijdens auto rijden weer opgeladen tot 10%, toen ik de laadplug er uit trok viel ie weer terug naar 1%..

met de app GL to SD krijd ik trouwens wel voor elkaar om de directory te wijzigen naar Sdcard1..
Alleen de nieuwe foto's etc slaat hij dan ook nog op op Sdcard0 geloof ik.
Ben er nog niet helemaal uit wat deze app doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Vanddag zelfde probleem:

Overdag opgeladen tot 100% / 4200mV
Battery Callibration gedaan met App.

Hele dag prima gewerkt!

Vannacht de hele nacht aan de lader, vanochtend stond ie op 34%.
Na het uittrekken van de laadplug sprong ie naar 10% om vervolgens naar 1% te gaan.

Vreemd.. Iemand een idee?

Update.
Probleem heeft zichzelf opgelost? :D

[ Voor 7% gewijzigd door elroy_b1 op 27-10-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Volgende vraag:

Waarom kan ik met Kitkat een App als bijvoorbeel Sygic wel op de Externe SD kaart installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Weet je wel zeker dat de app zelf op de externe Sd staat?
Bij mijzelf staat bijv de osmand-app op de interne sdcard, de kaartdata van osmand kan op de externe sdcard.

De app zelf kan niet naar de externe sdcard verplaatst worden. Dat wordt door het OS geregeld.
Of de app wel of niet data van en naar externe sdcard kan lezen/schrijven, dat heeft de ontwikkelaar van de app zo gebouwd (of niet).
elroy_b1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:36:
Volgende vraag:

Waarom kan ik met Kitkat een App als bijvoorbeel Sygic wel op de Externe SD kaart installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
ok, dat is dan het geval.
app data staat op sdcard (maps) app op intern.

hetzelfde wil ik voor appdata van whatsapp, maar dat krijg ik niet gefixt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik vind facebook ook al zo'n ruimtevreter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Laatste Officiële Iocean X7 Turbo Rom

https://mega.co.nz/#!SosC...oYPw1L371lpr90ICn2RqaCCKg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Volgende probleem:

Na het verplaatsen van 1,5 gb aan foto's en filmpjes naar de externe sd kaart, kan ik geen apps meer installeren.

Fout: er is onvoloende ruimte op het apparaat.
Cache gecleared
Reboot in recovery en dan ook cache gecleared..

whats next...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
De cache is waarschijnlijk niet het probleem, maar de app-data.
Ga naar apps beheren, sorteren op grootte.

Ik zag bij mij google text naar spraak met 300mb aan data!
Hiervan de gegevens gewist, meteen weer ruimte genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Opgelost.

Heb diverse dingen geprobeerd dus ik kan zo 123 niet aangeven wat het geweest is.
Wat niet geholpen heeft:
- Cache clearen
- Dalvik clearen

Volgende vraag:
Hoe kan ik de Foto's en video's op de micro sd kaart laten zien in de gallery app?
Deze pakt hij niet automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Bij mij worden foto's op de interne en op de micro SD kaart automatisch allebei getoond in de gallery. Hij scant de volledige telefoon bij het opstarten van de de gallery. Geen idee wat er bij jou aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
hoi ik heb een vraag over het updaten van mijn x7s

hij draait nu 4.2.2 en ik zag op de site dat 4.4.kitkat uit is .

het probleem het lukt me niet om hem te updaten .
het filmpje op hun site klopt niet want er mist dan een bestand genaamd update in de download van 4.4
die er in het filmpje wel in zit .

wie kan mij verder helpen
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Ik denk er toch weer over om terug te gaan naar de officiële 4.2.2 rom.
Alles werkt verder wel goed, maar ik vind het te iritant dat ik niet gewoon zoals in 4.2.2 gewoon data op de SD kaart kan installeren en dat dit dmv allerhand truuctjes opgelost moet hebben.

Hopelijk komende week een keertje tijd om via de officiele weg weer de 4.2.2 rom erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
IOCEAN M6752 besteld! :D

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02
Als iemand nog 2x2000mA en 1x3000mA met externe oplader wilt voor een kleine prijs moet die het maar even melden. Ik heb zelf al een tijd geen X7 meer dus kan er niks mee.
(denk niet dat de advertentie gezien wordt in V&A, excuses).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn zus gebruikte mijn iOcean X7 youth nog, alleen uit het niets doet hij het opeens niet meer. Hij had al wel heel lang al "kuren". Snachts ging hij namelijk wel eens zonder reden uit, dus met nog voldoende capaciteit in de accu. Maar nu opeens uit het niet start hij niet meer. Niet gevallen, geen vocht, niks bijzonders.

Als ik hem aan de lader hang gaan er ook geen ledje branden. (verschillende adapters geprobeerd, die wel werken op andere toestellen)
Wat ik heb geprobeerd:
- Batterij 1 erin - werkt niet. Zowel wel als niet aangesloten aan de oplader
- Batterij 2 erin - idem
- Zonder batterij erin aanzetten om eventuele restspanning te ontladen en vervolgens alles opnieuw geprobeerd.
- Aan de laptop gehangen met en zonder batterij erin en dan aan zetten. Geen reactie.
- Toestel open gemaakt maar geen bijzonderheden gevonden. Alle contacten voor de zekerheid met alcohol "gepoetst".

Moet ik nu concluderen dat het toestel echt dood is, of is er nog iets wat ik kan proberen. Ik begrijp dat alles een beperkte levensduur heeft, maar dit abrupte einde vind ik een beetje apart/jammer. Dit is niet een probleem wat andere ook al hebben meegemaakt (en hopelijk opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:57
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:01:
Mijn zus gebruikte mijn iOcean X7 youth nog, alleen uit het niets doet hij het opeens niet meer.
Die van mijn broertje is ook zomaar overleden, daar bleek het geheugen corrupt geraakt te zijn, na weken prutsen heb ik hem toen maar verkocht. Er stond alleen wel een custom ROM op (Android 4.4).

Je zou nog met het programmaSP Flash Tooll kunnen kijken of de telefoon gedetecteerd wordt (maar ga er niet zomaar acties in uitvoeren).
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.