Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:53:
Mijn powerbutton is niet meer 100% (zelf gedaan trouwens) weet iemand waar ik een andere weg kan halen of heeft er toevallig iemand een kapotte X7 voor onderdelen waarvan ik de powerbutton kan krijgen?
http://www.iocean.hk/inde...1locbkrd9kpvcadkdv3f18b80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
sander0 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:08:
Ik had er een voor 19eu op marktplaats gevonden, ik denk dat ik dat maar doe want ben toch wel lichterlijk verslaafd en dat kastje in mijn hand :$

Hoelang is de gemiddelde levertijd metvbanggood? Beetje vergelijkbaar met DX? (Waar ik mijn x7 ook vandaan heb)
Even hierop terug komen, Ik heb 9 maart een 3000mah accu voor mijn X7 gekocht via ebay, 11 maart is hij verzonden maar tot op heden nog helemaal niks :/ Ik wilde vandaag toch mijn X7 nog eens proberen en nu... scherm springt aan maar accu laad met geen mogelijkheid op. Ik hoop toch echt dat het de accu is.

Is hier heel toevallig iemand die zijn 2000mah accu verkoopt omdat hij een 3000mah accu heeft gekocht? Of weet iemand waar ik binnen NL een 2000/3000mah accu vandaan kan halen? Dan weet ik tenminste of het de accu of de mobiel zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
Even geduld, al mijn bestellingen die met free shipping verzonden worden duren minimaal 3 tot 3,5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inmiddels de 3000mah + cover binnen.
Ik dacht m goed gekalibreerd te hebben, maar de batterij ging vanochtend wel erg snel leeg, maar blijft nu steken op 14%, met nog 3697mV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cillin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01-2024
Moest er iemand interesse hebben in een 2de hands iOcean:
V&A aangeboden: iOcean X7 Youth Turbo Quad Core 1.5GHz, 1GB RAM Wit, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of er iets van een map bestaat van het moederbord van de iOcean X7? Ik wil graag weten waar de aansluitingen van het scherm op het moederbord zitten. Door waterschade doet mijn scherm het niet meer en wil het proberen te fixen. :Y) Het scherm gaat wel aan, maar geeft geen weergave. Hij blijft dus grijs/zwart (backlight doet het dus wel).

Cillin: Misschien neem ik je toestel wel over als ik de mijne niet kan repareren. Is het een 32GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:32:
Weet iemand of er iets van een map bestaat van het moederbord van de iOcean X7? Ik wil graag weten waar de aansluitingen van het scherm op het moederbord zitten. Door waterschade doet mijn scherm het niet meer en wil het proberen te fixen. :Y) Het scherm gaat wel aan, maar geeft geen weergave. Hij blijft dus grijs/zwart (backlight doet het dus wel).

Cillin: Misschien neem ik je toestel wel over als ik de mijne niet kan repareren. Is het een 32GB versie?
De turbo is altijd 1gb ram 16gb rom

Ik heb nu zelf al een tijdje afscheid genomen van mijn X7 ivm het flinterdunne scherm, na 3x breken was ik er wel klaar mee, en een hoesje is aan mij echt niet besteed, geen gezicht en veel te lomp.

Ik ben nu overgegaan op de Huawei Ascend P6, en wat een verademing. GPS werkt ALTIJD, toestel is heerlijk dun en het scherm (ook al HD ready en niet FullHD) is erg fijn. Bouwkwaliteit een stuk beter, en vooral het glas op het scherm is vele malen steviger.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:40:
[...]
Ik heb nu zelf al een tijdje afscheid genomen van mijn X7 ivm het flinterdunne scherm, na 3x breken was ik er wel klaar mee, en een hoesje is aan mij echt niet besteed, geen gezicht en veel te lomp.

Ik ben nu overgegaan op de Huawei Ascend P6, en wat een verademing. GPS werkt ALTIJD, toestel is heerlijk dun en het scherm (ook al HD ready en niet FullHD) is erg fijn. Bouwkwaliteit een stuk beter, en vooral het glas op het scherm is vele malen steviger.
Ben er eigenlijk ook klaar mee, maar een X7 is in die prijsklasse toch niet verkeerd. De Huawei Ascend P6 is zeker een mooi toestel, maar in die prijsklasse zou ik denk ik toch voor de Nexus 5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:43:
[...]

Ben er eigenlijk ook klaar mee, maar een X7 is in die prijsklasse toch niet verkeerd. De Huawei Ascend P6 is zeker een mooi toestel, maar in die prijsklasse zou ik denk ik toch voor de Nexus 5 gaan.
Kwa snelheid niet verkeerd nee, dat geef ik toe. Scherm is ook erg goed. Maar de bouwkwaliteit is op z'n best gezegd zeer matig, en daardoor is goedkoop toch eigenlijk duurkoop, want telkens een nieuw scherm....

Ik heb de P6 2ehands van marktplaats gehaald voor €150. Dat is pas value-for-money, als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:10:
[...]
Kwa snelheid niet verkeerd nee, dat geef ik toe. Scherm is ook erg goed. Maar de bouwkwaliteit is op z'n best gezegd zeer matig, en daardoor is goedkoop toch eigenlijk duurkoop, want telkens een nieuw scherm....

Ik heb de P6 2ehands van marktplaats gehaald voor €150. Dat is pas value-for-money, als je 't mij vraagt.
Mooie prijs. Daar zou ik het ook wel voor doen. Moet wel zeggen dat de bouwkwaliteit van de X7 inderdaad veel beter kan. Aan de andere kant, ieder toestel is gevoelig en dan ben je soms gewoon beter uit (bij normaal gebruik) bij een goedkope chinaphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:10:
Daar heb je compleet gelijk in.
Ik zou eerder zoiets gekocht hebben:
V&A aangeboden: LG Nexus 4 16GB Zwart te koop!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:19:
[...]
Daar heb je compleet gelijk in.

[...]

Ik zou eerder zoiets gekocht hebben:
V&A aangeboden: LG Nexus 4 16GB Zwart te koop!
Ziet er qua specs inderdaad ook super uit, zeker voor het geld. Uiterlijk vind ik iets minder, de Ascend P6 met dat dunne geeft wel iets "premiums¨ kwa gevoel. En of ik het snelheidsverschil ooit merk... ik doe echt helemaal niks spannends met mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik wil de iOcean x7s bij Howsea kopen, hij is nu in de aanbieding voor € 224,10 .
http://www.howsea.com/5-i...ta-core-iocean-x7s-elite/ (met code X7S)

Bij deze winkel zijn de inklaringskosten, BTW etc. al betaalt dus ik kom niet voor verrassingen te staan wat me wel fijn leek en ik kan bij hun terecht als er iets kapot gaat. Ik vroeg me af of deze €224,10 goedkoper is dan de bekendere webshops uit china (incl. mogelijke kosten). Is dit dus een goede deal? en is Howsea een beetje betrouwbaar?

Alvast bedankt! (excuses als dit het verkeerde topic is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:35:
Hey,

Ik wil de iOcean x7s bij Howsea kopen, hij is nu in de aanbieding voor € 224,10 .
http://www.howsea.com/5-i...ta-core-iocean-x7s-elite/ (met code X7S)

Bij deze winkel zijn de inklaringskosten, BTW etc. al betaalt dus ik kom niet voor verrassingen te staan wat me wel fijn leek en ik kan bij hun terecht als er iets kapot gaat. Ik vroeg me af of deze €224,10 goedkoper is dan de bekendere webshops uit china (incl. mogelijke kosten). Is dit dus een goede deal? en is Howsea een beetje betrouwbaar?

Alvast bedankt! (excuses als dit het verkeerde topic is)
Prima prijs, en goede verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:37:
[...]

Prima prijs, en goede verkoper
Oke dan weet ik genoeg, ik ga hem morgen dan maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
djiedjee schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:59:
Even geduld, al mijn bestellingen die met free shipping verzonden worden duren minimaal 3 tot 3,5 weken.
Nu een maand verder nog steeds niks ontvangen, ondertussen begin ik mijn S3 echt zat te worden en heb ik er geen probleem meer als ik alsnog 2 accu's heb. (Dat heb ik bij mijn S3 sowieso al nodig anders kom ik de dag niet door)

Dus, iemand de beste plaats om in nederland de 2/3000mah accu te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Probleem met de X7:

Bluetooth klink "krakerig" als ik bel via headset.
heb meerdere headsets geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat.
Heeft het wel goed gedaan, maar het probleem is waarschijnlijk opgetreden nadat ik de telefoon terug gezet heb naar fabrieks instellingen..

Wie weet of en hoe dit op te lossen is?
ergens een instelling wellicht?

Tevens stelt mijn telefoon alles in op standaard als ik hem reboot.
bijvoorbeeld toetsenbord wordt ingesteld op standaard android toetsenbord ipv swiftkey...

[ Voor 18% gewijzigd door elroy_b1 op 11-04-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corethron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik kreeg een OTA melding van een update voor de iOcean X7 HD; het gaat om 20140408 - 143139. Echter wil deze bij mij niet installen, hij stopt met een foutmelding over DeskClock.apk, waarmee ik ooit wat gerommeld heb maar welke nu stock 4.2.2 is. De foon zelf draait met XPosed en Gravity, wat op zich goed werkt. De firmware versie is 20140117 - 165900 (stock) Iemand ervaring met de update??? Ik kan op het wijde web weinig erover vinden in een taal die mij machtig is...

ps GPS werkt out of the box perfect op de HD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
http://nl.aliexpress.com/...0-2GB-RAM/1822409587.html

De x7s voor 88 dollar???!

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor zo ver ik snel kan zien, nieuwe user... dat zegt al genoeg.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Username: 333333333. Geen feedback. Prijs ruim de helft van de werkelijke prijs. Zegt genoeg dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zie dat er wel recent besteld is... Ik neem aan dat dat wel gelijk gemeld zou worden mocht het een fraudeur zijn.

Ruimt helft van de prijs is niet t probleem want er staan er genoeg rond de 125 dollar, van users die wel beoordelingen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Seller bied nog 33 toestellen aan die normaal minstens 150-250 dollar kosten, voor rond de 50-80 dollar per stuk..
En 3 bestellingen in 6 maanden is nou ook niet echt veel...
Foto's zijn afkomstig van ETbuying.com, maar die lijkt alle producten van hun site te hebben verwijderd.
Je kunt het proberen, maar dan moet je niet klagen als je een mooie ketting krijgt opgestuurd, als ze überhaupt al iets sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corethron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01-2024
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.

Dus, 88?

Ik kreeg een OTA melding van een update voor de iOcean X7 HD; het gaat om 20140408 - 143139. Echter wil deze bij mij niet installen, hij stopt met een foutmelding over DeskClock.apk, waarmee ik ooit wat gerommeld heb maar welke nu stock 4.2.2 is. De foon zelf draait met XPosed en Gravity, wat op zich goed werkt. De firmware versie is 20140117 - 165900 (stock) Iemand ervaring met de update??? Ik kan op het wijde web weinig erover vinden in een taal die mij machtig is...

ps GPS werkt out of the box perfect op de HD versie.

Iemand wel een inhoudelijke bijdrage misschien?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Hadden meer mensen er last van dat soms hun scherm niet meer aan ging?
Naja je moet heel vaak drukken en soms gaat die dan aan, sneller is even de telefoon opnieuw opstarten.
Ik heb het vermoeden dat dit met een app/spel te maken heeft, ik weet alleen nog niet welk.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 14-09 09:09
heb er ook last van, denk dat het te maken heeft met gammarom. nu coloros geinstalleerd en werkt duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Iemand toevallig een idee wat er mis kan zijn met m'n bluetooth?

Pairen en bellen met een bluetooth headset gaat prima.
Enig probleem is dat ik heel slecht te verstaan ben... Klink heel blikkerig / robot achtig..

Zal denk ik ergens een instelling zijn, maar kan niets vinden.

Meerdere headsets geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat..

Wie o Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Nu al meer dan vier maanden de trotse bezitter van een iOcean X7. Werkte tot nog toe als een trein maar loop nu tegen het eerste probleem aan... De aan/uit knop was de afgelopen paar dagen erg wispelturig waarbij hij soms pas na tien keer drukken reageerde maar soms ook gewoon helemaal niet. Enige oplossing was de batterij er uit halen en dat werkte. Nu reageert hij helemaal niet meer. De telefoon is verder nog tip top want als ik hem aan de lader hangt of of een wekker zet gaat hij gewoon aan. Iemand een idee of dit op te lossen valt of ben ik de pineut en wordt het opsturen naar China :(

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killamonkey schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:01:
Nu al meer dan vier maanden de trotse bezitter van een iOcean X7. Werkte tot nog toe als een trein maar loop nu tegen het eerste probleem aan... De aan/uit knop was de afgelopen paar dagen erg wispelturig waarbij hij soms pas na tien keer drukken reageerde maar soms ook gewoon helemaal niet. Enige oplossing was de batterij er uit halen en dat werkte. Nu reageert hij helemaal niet meer. De telefoon is verder nog tip top want als ik hem aan de lader hangt of of een wekker zet gaat hij gewoon aan. Iemand een idee of dit op te lossen valt of ben ik de pineut en wordt het opsturen naar China :(
Ik heb mijn X7 meermaals uit elkaar gehaald, en die aan uit knopjes zijn extreem simpel kwa techniek. Als hij niet meer goed werkt, zit hij waarschijnlijk niet meer goed op/in elkaar (soort stikkertje is het).

Even de telefoon aan de achterkant openschroeven en de plastic achterkant eraf halen (met een klein kruisschroevendraaiertje te doen) en weer even goed op elkaar plakken zou het moeten verhelpen. Het is eigelijk zo simpel dat het niet echt kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

elroy_b1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:13:
Iemand toevallig een idee wat er mis kan zijn met m'n bluetooth?

Pairen en bellen met een bluetooth headset gaat prima.
Enig probleem is dat ik heel slecht te verstaan ben... Klink heel blikkerig / robot achtig..

Zal denk ik ergens een instelling zijn, maar kan niets vinden.

Meerdere headsets geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat..

Wie o Wie kan me helpen?
Vreemd, ik had ook een A2DP headset gepaired met mijn X7 destijds, maar dat was geen enkel probleem.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Ik heb mijn X7 meermaals uit elkaar gehaald, en die aan uit knopjes zijn extreem simpel kwa techniek. Als hij niet meer goed werkt, zit hij waarschijnlijk niet meer goed op/in elkaar (soort stikkertje is het).

Even de telefoon aan de achterkant openschroeven en de plastic achterkant eraf halen (met een klein kruisschroevendraaiertje te doen) en weer even goed op elkaar plakken zou het moeten verhelpen. Het is eigelijk zo simpel dat het niet echt kapot kan gaan.
Awesome! Thnx :) Vanavond maar eens kijken of dat helpt.

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Heeft iemand nog zo'n nieuwe GPS antenne liggen die ik zou mogen hebben? Ga maandag op vakantie en you graag willen kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 14-09 09:09
Ik heb een e-mail gezonden naar degene die de belgische iocean website runt en hij zegt dat het 50€ is om de start/stop knop te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi_wk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:57:
Ik heb een e-mail gezonden naar degene die de belgische iocean website runt en hij zegt dat het 50€ is om de start/stop knop te vervangen.
€50 is veel te duur voor zo'n reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:06:
[...]

€50 is veel te duur voor zo'n reparatie.
Dat hangt er vanaf. Heb je een iocean wel eens open gezien? Als je het knopje wilt vervangen mag je wel een goed soldeerkunstje in huis hebben.

Geloof maar gerust dat het een eerlijke prijs is - bij Samsung krijg je voor €50 helemaal niks. We hebben het hier over de belgische iocean beheerder en geen telefoonturk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:51:
Heeft iemand nog zo'n nieuwe GPS antenne liggen die ik zou mogen hebben? Ga maandag op vakantie en you graag willen kunnen navigeren.
Als je op vakantie gaat is je iOcean GPS wel de laatste waar je op wilt vertrouwen. Zo'n nieuwe antenne is trouwens niet zaligmakend. Ik had een normale en een turbo met nieuwe antenne, deden nog steeds geen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:48:
[...]

Dat hangt er vanaf. Heb je een iocean wel eens open gezien? Als je het knopje wilt vervangen mag je wel een goed soldeerkunstje in huis hebben.

Geloof maar gerust dat het een eerlijke prijs is - bij Samsung krijg je voor €50 helemaal niks. We hebben het hier over de belgische iocean beheerder en geen telefoonturk.
Natuurlijk heb ik de iOcean wel eens open gezien... 8)7
Kijk eens in mijn profiel :)

Weet prima waar ik het over heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:48:
[...]

Ik had die van mij gesloopt en heb er dus een nieuwe op gesoldeerd, is dan wel echt klein maar wel éénvoudig. Is maar enkele minuten werk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Is idd te doen, mits je wat ervaring en een goede bout hebt.
Het is heel klein. Het maximale van wat je met de hand zou kunen solderen (heb bijna t idee dat ze met de hand zijn gesoldeerd soms (ziet er soms wat rommelig uit)).

Heb zelf ook de volume en aan/uit knop verwisselt (ben voorzichtig met terugmonteren als krijg je 2 knopjes ipv 1 haha).
50€ is wellicht wat aan de hoge kant, maar nou ook weer niet een woekerprijs want het is ECHT klein.
En ja voor diensten betaal je geld. Je kunt ook zelf een solderen en dan met een mini-veil/mes overtollig soldeerseld weg halen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
GPS antennes heb ik liggen.

Doe ff een PM.

Maar inderdaad erg wisselend resultaat! (Hier werkt hij overigens best goed. Maar ook ik zou er niet op vertrouwen om alleen met je Iocean als navigatie op vakantie te gaan!
:( :(

Power button:
Wellicht is hij verschoven. FF open schroeven en kijken. kleine moeite.
Vervangen kan je zelf, mits je kunt solderen (en nee dan bedoel ik niet met zo'n 10 euro bout van de action)

http://www.iocean.hk/inde...o&cPath=34&products_id=99

50 euro.. tsja.. als je het zelf niet kunt... voor de helft wil ik het wel doen voor je haha :p

Hier zie je de aan/uit knop gesoldeerd zitten onder de 2 rode rondjes:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2d11fdh&s=5#.U2tbJYF_veA

[ Voor 99% gewijzigd door elroy_b1 op 08-05-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Iocean X7 Youth, maar nu vertoont hij een aantal mankementen. Ik heb hem opengemaakt en sindsdien laad hij niet meer op en doet de speaker het niet meer... Ik baal hier dus best wel van.. Heeft iemand verstand van de binnenkant, en waar het aan kan liggen? Ik ben zelf wel handig met soldeerbout etc dus dat is geen probleem. Ik kan het waarschijnlijk dus wel zelf repareren, maar ik weet niet hoe.

M.Vr.Gr.

Sil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:17:
Hallo allemaal, ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Iocean X7 Youth, maar nu vertoont hij een aantal mankementen. Ik heb hem opengemaakt en sindsdien laad hij niet meer op en doet de speaker het niet meer... Ik baal hier dus best wel van.. Heeft iemand verstand van de binnenkant, en waar het aan kan liggen? Ik ben zelf wel handig met soldeerbout etc dus dat is geen probleem. Ik kan het waarschijnlijk dus wel zelf repareren, maar ik weet niet hoe.

M.Vr.Gr.

Sil
Zijn de flatkabeltjes niet gewoon los, sinds je hem open gemaakt hebt? Loopt een flatkabeltje van het USB poortbordje naar het mainboard. Speaker evenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:17:

M.Vr.Gr.

Sil
Niet laden en microfoon is een vaker voorkomend issue op deze telefoons.
Je zou de onderdelen kunnen vervangen natuurlijk, maar eerst inderdaad even kijken of het te maken is.
Soldeerbout waarschijnlijk niet eens nodig.

Onderdeel zou ik voor je kunnen regelen overigens als je wilt. Stuur maar PM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:19:
[...]

Zijn de flatkabeltjes niet gewoon los, sinds je hem open gemaakt hebt? Loopt een flatkabeltje van het USB poortbordje naar het mainboard. Speaker evenzo.
Zijn er foto's van de binnenkant? Zo ja, dan kan ik kijken of er verschillen zijn. Anders ga ik zelf nog maar eens op onderzoek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
Een vraagje voor de ervaren gebruikers,
enkele belangrijke app's detecteren dat ik root heb en willen gewoonweg niet werken,
ik heb de x7 elite en nog op de standaard firmware zoals hij van China kwam.
is er een simpele manier om dit te omzeilen?
Indien dit niet mogelijk is, kan ik die root ongedaan maken en hoe?

met vriendelijk dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Duupje1 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:29:
Een vraagje voor de ervaren gebruikers,
enkele belangrijke app's detecteren dat ik root heb en willen gewoonweg niet werken,
ik heb de x7 elite en nog op de standaard firmware zoals hij van China kwam.
is er een simpele manier om dit te omzeilen?
Indien dit niet mogelijk is, kan ik die root ongedaan maken en hoe?

met vriendelijk dank bij voorbaat.
Op deze pagina staat een uitleg. Lees even door.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Flatcable controleren die je op 2:07 ziet verschijnen. helemaal rechts onder.
YouTube: iOcean X7 Cambio de pantalla

Mijn Bleutooth probleem is opgelost. (Factory reset did the job)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Iemand bekend met het probleem dat je wel gebeld kan worden, maar als je zelf wil bellen hij na het kiezen van welke simkaart je wil bellen, de telefoon terugkeert naar de dialer?
Reboot en battery pull lossen het iig niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
KitKat 4.4 deze maand voor de alle Iocean toestellen dus ook de X7? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Blastpe schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:18:
KitKat 4.4 deze maand voor de alle Iocean toestellen dus ook de X7? link
Zo ja, +1 voor iOcean. Persoonlijk zou ik mijn adem niet inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Helaas.

Now we released the Android 4.4 only for X7S and X8 model with Octa-core chipset, about the turbo is very old model with quad core and stop produced, so we didn't updated it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

elroy_b1 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:48:
Helaas.

Now we released the Android 4.4 only for X7S and X8 model with Octa-core chipset, about the turbo is very old model with quad core and stop produced, so we didn't updated it.
Inderdaad.

Wat een slecht Engels ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Even een kleine update: telefoon draait nu als een speer, zoals het hoort.
Een paar weken terug geflashed met de laatste ROM van iOcean die op hun forum staat, en vermeldt ook iets van 3G verbeteringen. Daarna m'n backup van GammaRom teruggezet en nu een paar weken verder lijkt het volledig weg te zijn, waar de verbinding eerder al gauw een paar keer per week wegviel, overschakelen naar 2g kon dan wel, en de batterij er even uithalen was dan het enige wat werkte om weer 3g te krijgen, maar die problemen lijken nu verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@dutchgio: ik wil dit ook wel eens proberen.
De OP van het custom rom topic lijkt niet helemaal up to date. Heb je een link naar de Offciele ROM die je geflashed hebt?

De laatste/beste recovery is nog steeds deze?
http://www.needrom.com/mobile/carliv-touch-recovery-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die recovery is van mij, werkt prima vind ik zelf ;)

ROM is deze, met Google translate op engels:
http://translate.googleus...Oq96SNDd0pPsi9smeCg77Scng

Staat ook iets over 3G bij, dat nu prima werkt, zoals het hoort.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 24-06-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
dutchgio schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:41:
Die recovery is van mij, werkt prima vind ik zelf ;)
:) :)

Maarreh, deze lijkt me niet voor de Plus (heb ik namelijk), of is die ongeveer gelijk aan de youth turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
De laatste die daar voor de plus staat is de 1202 versie, en volgens mij is de gamma 2.0 rom daar ook op gebaseerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Plus is min of meer gelijk aan de Elite, daarvoor lijkt die update er niet te zijn.
Recovery ook niet, want om Carliv te porten moet je je telefoon aan de PC hangen om wat bestanden te pullen, wat automatisch gaat. ;)

Als ik naar die topics kijk lijkt 4.4 er alleen voor de G7, X7S en X8 te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 24-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb als rom: X7_3.0_13_20130705-174504

Deze lijkt me van juli, de 1202 is van december. Ik wil deze of de gammarom wel een keer proberen.

Als recovery voor de Plus heb ik alleen gevonden: TWRP
http://forum.xda-develope...?p=45803550&postcount=190

Of heb jij nog een idee voor een CWM-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier vind je de recoveries en gammerom ook:

http://www.needrom.com/mobile/gammarom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs! ik ga dit weekend even klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 14:17
Ik had wat problemen met de factory ROM op de iOcean X7S (af en toe een app die vastloopt, soms wat haperingen) en was al een tijdje van plan eens een nieuwe erover te gooien. Nu zag ik toevallig op needrom een 4.4.2 rom staan die de 4.4.2 beta van iOcean zelf zou moeten zijn: http://www.needrom.com/mobile/x7s-android-4-4-beta/ Ik dacht "waarom niet?" en heb die eens geflashed.

Momenteel nog maar 3 dagen in gebruik, maar lijkt wel vloeiend te lopen. Bellen, 3G, GPS werken allemaal vlot en lijkt zelfs wat beter dan de factory ROM. AnTuTu score is ook iets hoger. Haperingen en crashes zoals uit de factory ROM ben ik nog niet tegengekomen, maar die waren nu ook niet zo frequent, dus dat moet ik nog een paar dagen geven. Misschien ben je al bij al beter af met een up-to-date 4.2.2 ROM, maar ik ben alleszins wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@dutchgio: helaas nog steeds een verbinding die af en toe wegvalt. Is er ergens info te vinden over de tweaks die dit die de oorzaak zouden verhelpen?
MIsschien dat ik die tweaks ook los kan uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
@ Dutchgio

Als iemand het zou moeten weten ben jij het wel.
Is er al iets beschikbaar met android 4.4 voor de X7?
Of blijft alles hangen op 4.2??

Heb je trouwens je V3 al helemaal 100%, of ben je al aan V4 bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik heb al iets meer dan een jaar een X7 Elite en ben daar tevreden over.
Mijn toestel heeft echter af en toe kuren, meer specifiek een of meerdere van onderstaande symptomen:
  1. Touchscreen valt geheel weg (wel beeld, geen registratie van input)
  2. Touchscreen valt deels weg, "de acceleratie is er af" (swipen is dan niet meer mogelijk, scrollen zeer lastig)
  3. Foute registratie van touch bewegingen: alles doet in- of uitzoomen, ook al heb ik maar 1 vinger op het scherm (en scherm net gereinigd)
  4. Touchknoppen onder het scherm vallen uit
  5. Google voice search opent zonder reden (toetsenbord: swiftkey), om die reden recentelijk voice search uitgeschakeld
1, 2 en 4 heb ik 't meest courant. Tijdelijke oplossing is dan even de aan/uit knop intikken zodat het scherm uit gaat, en nadien weer inschakelen. Dan gaat het weer x aantal minuten goed. Rare is dat ie het dus soms eens heeft, zonder duidelijke aanleiding. Reboot helpt dan ook niet, nachtje laten liggen wel.

Ik draai gewoon de stock rom, geen rare aanpassingen o.i.d.

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker36 op 22-07-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Laatst online: 01-09 16:15
elroy_b1 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:38:
@ Dutchgio

Als iemand het zou moeten weten ben jij het wel.
Is er al iets beschikbaar met android 4.4 voor de X7?
Of blijft alles hangen op 4.2??

Heb je trouwens je V3 al helemaal 100%, of ben je al aan V4 bezig?
De maker van gammarom was bezig met een 4.4 rom, maar hij heeft zn telefoon niet meer... loop al een tijdje te zoeken maar nog niks gevonden van iemand die bezig is.

De kernel is onderhand al wel beschikbaar voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
En nog steeds loopt m'n Iocean X7 Turbo als een zonnetje :D
Topic hier lijkt inmiddels wat minder te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
elroy_b1 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:46:
En nog steeds loopt m'n Iocean X7 Turbo als een zonnetje :D
Topic hier lijkt inmiddels wat minder te lopen ;)
Hier ook nog steeds. Zonder turbo overigens 8)
De meesten zullen m al wel van de hand hebben gedaan, vervangen, of een kapot scherm hebben :+

Ik had wel wat (kleine) issues maar zelfs die lijken nu verleden tijd;
- 3G problemen > voorbij na flashen laatste firmware via SP Flashtool met FORMAT(!). Dat laatste is niet aan te raden, want het heeft daarna een paar uur, en flink wat moeite gekost om m weer herkenbaar in SP Flashtools te maken, en firmware te flashen. Hij deed namelijk helemaal niks meer, maar gelukkig de moed niet opgegeven toen :+
- Black screen of death; power button lang inhouden om opnieuw op te starten of batterij er even uit, verder geen mogelijkheid om scherm aan te krijgen en telefoon te gebruiken. Na veel zoeken naar een oplossing blijkt dat het met veel toestellen voorkomt zonder een echte oorzaak maar toch nog een oplossing gevonden zo lijkt het; de app "Safe charge" installeren. Geen idee wat het precies doet, maar het is actief bij het laden, wat daardoor ook nog eens sneller lijkt te gaan en het black screen met een onbruikbare telefoon tot je m herstart is ook voorbij :D

Dus nog niet echt op zoek naar een vervanging, moet ook wel een goede upgrade zijn zodat die er dan weer even mee door kan...
Had nog wel een beetje gehoopt op 4.4 maar dat lijkt er echt niet in te zitten bij de chinaphones; alleen de meest recentste of nieuw uitgebrachte modellen krijgen een update...

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 24-08-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Heeft er iemand nog de vernieuwde GPS sticker liggen?

[ Voor 145% gewijzigd door Theelichtje op 27-08-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Goed nieuws allemaal! Kitkat komt naar de X7HD! Misschien te porten naar de andere telefoons, of misschien wel een officiele versie na een tijdje ^^

https://www.facebook.com/...152408768/?type=1&theater

Er is ook een post van iemand die schijnbaar 4.4.2 naar de youth aan t porten is... heb m een berichtje gestuurd over hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
- Black screen of death
Heb ik heeeeel soms. Power button lang indrukken zodat het reboot / shutoff menu komt, en dan op terug drukken werkt ook vaak.

Theelichtje.
Tsja. Wie zou er in hemelsnaam nog GPS stickers kunnen hebben.
Misschien staat het ergens in het topic wie toen die actie gedaan heeft met GPS Stickers waar je je voor kon aanmeldden..

Update komt er niet
elroy_b1 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:48:
Helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door elroy_b1 op 27-08-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Oh wacht, dat was ik zelf >:) :+

Zal eens zoeken of ik er nog eentje heb liggen..
elroy_b1 schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:56:
Kindly refer to our video show how to disassemble the device:
https://mega.co.nz/#!L8xj...GW_C-7oT4yZvSjqHXG1TzffEs

Maargoed.
Ik zit nu op 15 GPS Antenne's
1x wifi antenne (weet niet of ze die ook opsturen?)

* Ikzelf
* Dutchgio
* Heldinho
* Ik_ben_Mark3
* djiedjee
* Lord_Dain
* Joukea
* CultFreak
* tharonny
* VERNederlander
* -The_Mask-
* aukemuis
* albino71
* n0elite

** alaintje (GPS sticker of WIFI?)

[ Voor 4% gewijzigd door elroy_b1 op 27-08-2014 16:01 ]

• Theelichtje
Graag ^^ mocht je er nog een hebben stuur maar een pb.

En ik denk persoonlijk toch echt dat hij komt, aangezien iocean al een rom klaar heeft voor de X7HD, met een MTK6589, die ook al te downloaden is :D volg de link in de fb post die ik gepost heb en dan onderaan de pagina

Heb verder nog contact gehad met een Russische developer, is nu bezig met de youth, camera werkt nog niet, sensoren ook niet en Flashlight nog niet. Nadat de bugs gefixt zijn gaat hij beginnen aan de elite.

[ Voor 11% gewijzigd door Theelichtje op 28-08-2014 07:16 ]

• dutchgio
X7HD is mt6582..

Ben wel benieuwd naar wat die rus aan het doen is; heb je ook een linkje met een topic op XDA of een russisch forum gekregen oid??

• Theelichtje
Jup, russisch forum, alleen de mainpage dus kom er weinig wijs uit :P zal m wel ff vragen naar een directe link.

Hier een kopie van zn bericht:

hello. i'm from russia and from 4pda.ru. my thread is there. but now i compile kernel for youth version. later it will be available for elite. front camera not work, flashlight and all sensors. i will compile elite kernel after fixing this bugs.

EDIT: topic is hiero, kan alleen niet zo 1 2 3 iets vinden over een kitkat...

Edit 2: hij heeft een berichtje gestuurd met t topic: http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=472410

[ Voor 27% gewijzigd door Theelichtje op 28-08-2014 11:38 ]

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26

MieJuul

3970Wp

Weet iemand waar ik een losse back camera kan bestellen?
Of heeft iemand een defecte x7 liggen waarvan de camera nog goed is?

Is voor een x7 elite overigens.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Geweldig nieuws iedereen! Russische developer heeft Kitkat geport naar de Youth! De frontcam werkt nog niet, de rest schijnt te werken!

https://yadi.sk/d/qBJRJazFFFAu5/X7%20youth/

[ Voor 17% gewijzigd door Theelichtje op 31-08-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Top!
Is van dezelfde Russische developer die hierboven ook al is genoemd.

Alleen nog geen selfies dus :+
Eerst maar eens back-uppen en dan proberen... ;)
Staan ook custom kernels met heel misschien wat extra features(overclock, extra governors) bij maar weet niet of die ook op 4.2 werken.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/7oov2m53h/image.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Een aantal maanden terug is mijn Youth opeens stukgegaan. Ik wilde 'm opladen maar de oplaad-led bleef uit en Android gaf niet aan dat hij werd opgeladen. Heb de telefoon kunnen gebruiken totdat de batterij helemaal op was. Weten jullie of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
dutchgio schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:52:
Top!
Is van dezelfde Russische developer die hierboven ook al is genoemd.

Alleen nog geen selfies dus :+
Eerst maar eens back-uppen en dan proberen... ;)
Staan ook custom kernels met heel misschien wat extra features(overclock, extra governors) bij maar weet niet of die ook op 4.2 werken.
Ben nu aan t backuppen + flashen op mn elite :P valt te proberen ;) als alle bugs eruit zijn gaat hij verder met de elite.
n0elite schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:03:
Een aantal maanden terug is mijn Youth opeens stukgegaan. Ik wilde 'm opladen maar de oplaad-led bleef uit en Android gaf niet aan dat hij werd opgeladen. Heb de telefoon kunnen gebruiken totdat de batterij helemaal op was. Weten jullie of dit op te lossen is?
Er is vaker wat vernomen van een kapotte usb poort.. je zou het beste even iocean kunnen mailen om te kijken wat de kosten hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Ik heb sinds vanochtend de nieuwe 4.4.2 rom draaien op mijn elite, deze is oorspronkelijk bedoeld voor de youth, dus de camera werkt helaas niet.

Ik zal hier mijn ervaringen delen:

Pro's:
Het is Kitkat 4.4.2
Erg smooth, zeker voor een eerste release, hopen dat t nog verbeterd ^^ hij voelt op het moment al sneller aan als Gammarom 2.0, sommige animaties zijn wat vloeiender, hij reageert wat snappier, soms een kleine hapering maar dat word vanzelf opgelost.
Nogmaals, het is Kitkat, een van de nieuwste versies, gewoon weer een hoop nieuwe functies en nieuwigheden.

Cons:
Frontcamera werkt nog niet
3G werkt nog niet
USB OTG werkt nog niet
Sensoren (accelerometer, licht, enz) werken nog niet
Verder heb ik nog een probleem met het interne geheugen, telefoon zegt bij elke herstart dat het geformatteerd moet worden, maar verder werkt het gewoon.

Al deze problemen zijn al opgelost door de developer, de patch hiervoor komt deze week!!

Al met al gewoon goed, mijn advies is gewoon even installeren voor de fun, of nog even wachten op de update.

Maar, voordat het jaar rond is, hebben ook onze "oude" X7's allemaal Kitkat! Ik zeg, op naar android L ^^

Hier nog een keer de link naar het forum van de developer (is in het russisch, maar translate maakt het begrijpbaar.) http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=472410

En hier de link naar de rom: https://yadi.sk/d/qBJRJazFFFAu5/X7%20youth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
4.4.2, cool!

Ik ga niet meteen installeren met deze "cons", maar ik hou het in de gaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Als ik het goed begrijp heeft de developer alle fouten opgelost en alle hardware werkend gemaakt? Goed om te horen, zou wel erg gaaf zijn, 100% werkende kitkat op de X7

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
100% nog niet, maar hij weet werk wat hij doet ;)
Zou vandaag bezig zijn met de camera, maar sensors en opslag functioneren nu zonder ik heb begrepen. 3G en OTG zou ook moeten werken in de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Ik ben bang dat ik verliefd begin te worden op russen.

De rom waar we het al een tijdje over hebben, daarvan is nu 1.02 uitgekomen, deze ga ik nu testen.

Verder is er zelfs nog een andere developer die Kitkat heeft geport....

én als klap op de vuurpijl nog een hele gave nieuwe Recovery, Dingdong recovery d:)b

Helaas, link naar Dingdong werkt niet...

Verder is 1.02 goed, alleen de frontcam is nog niet gefixt, voor de rest werkt álles, ik zou zeggen, probeer het!

De rom van de andere developer (geport vanaf een Acer) werkt nog niet, blijft hangen

[ Voor 28% gewijzigd door Theelichtje op 03-09-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
n0elite schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:03:
Heb iocean gemaild en ze gaan een nieuw bordje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je wel kunnen solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
Had dus de laatste tijd ook last van Black Screen of Death (wat een naam ook :+ ). Eens kijken of dat Safe Guard werkt waar dutchgio het over heeft :) Laatst de X7 even open geschroefd en het aan/uit knop stikkertje weer goed geplakt. Verder nog steeds erg tevreden met de telefoon voor de prijs die ik er voor betaalde, al beginnen mijn handen wel te jeuken bij het zien van alle OnePlus Ones die voorbij komen.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik heb sinds kort een tweedehands X7, met een probleem, namelijk een kapotte USB poort. Heb net even gezocht, en er waren ook wat mensen in dit topic die dit probleem hadden, maar bij mij werkt de USB poort dus wel als ik de kabel naar beneden druk. Zowel voor opladen als connectie met de computer.

Opladen gaat gewoon via een externe lader, maar hoe doen jullie dit met in recovery mode komen? Bij mij werkt dit alleen als ik de kabel in de computer plug, en dan volume+power indruk. Zonder usb kom ik niet in recovery.

Vooral hierom wou ik dit toch proberen te repareren, en tot mijn grote vreugde bleek de USB poort niet op het mainboard te zitten, maar op een goedkoop subboard. Deze gevonden:
http://www.iocean.hk/inde...&cPath=34&products_id=105
Dat had iemand anders ook:
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:54:
Dat opladen hoorde ik van een andere tweaker ook, ik heb daarvoor een nieuw USB-Boardje besteld bij iOcean (mijn telefoon en die van een mede-tweaker zijn daar toch, dus kan daarbij mee terug komen). Kosten: $6. Dat is te overleven.
Gelukt?
En heeft iemand anders ervaring met het repareren van een losse USB aansluiting?

Overigens viel mij op dat als ik laad via de usb poort (met wat moeite dus), dit erg traag gaat - 1% per 5-10 minuten - (met 1.5A oplader), alsof de telefoon maar 0.5A ofzo accepteert. Ook de externe lader laadt maar met 600 mA dacht ik, dus dat is 6.7 uur voor een volle lading... Is dit bij iedereen zo?

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:45:
Ik heb sinds kort een tweedehands X7, met een probleem, namelijk een kapotte USB poort. Heb net even gezocht, en er waren ook wat mensen in dit topic die dit probleem hadden, maar bij mij werkt de USB poort dus wel als ik de kabel naar beneden druk. Zowel voor opladen als connectie met de computer.

Opladen gaat gewoon via een externe lader, maar hoe doen jullie dit met in recovery mode komen? Bij mij werkt dit alleen als ik de kabel in de computer plug, en dan volume+power indruk. Zonder usb kom ik niet in recovery.

Vooral hierom wou ik dit toch proberen te repareren, en tot mijn grote vreugde bleek de USB poort niet op het mainboard te zitten, maar op een goedkoop subboard. Deze gevonden:

[...]

Gelukt?
En heeft iemand anders ervaring met het repareren van een losse USB aansluiting?

Overigens viel mij op dat als ik laad via de usb poort (met wat moeite dus), dit erg traag gaat - 1% per 5-10 minuten - (met 1.5A oplader), alsof de telefoon maar 0.5A ofzo accepteert. Ook de externe lader laadt maar met 600 mA dacht ik, dus dat is 6.7 uur voor een volle lading... Is dit bij iedereen zo?
Dat is destijds gelukt ja. USB boardje vervangen is een peulenschil. Anders even iOcean contacten, zijn makkelijke/aardige mensen.

• elroy_b1
je zou ook ff kunnen proberen de usb-connector op het boardje te controleren en weer vast te solderen.
ik heb al een dozijn tablets op die manier gerepareerd.

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:45:

[...]

Gelukt?

Heb nog wel zo'n sub board liggen voor de iOcean X7 reeks.
Nieuw en origineel. Mag je overnemen als je wilt.

Vereiste is wel dat er 2 draadjes worden gesoldeerd, vandaar nooit gebruikt door mij, want te veel 'gepiel'

• HallonRubus
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:11:
[...]

Heb nog wel zo'n sub board liggen voor de iOcean X7 reeks.
Nieuw en origineel. Mag je overnemen als je wilt.

Vereiste is wel dat er 2 draadjes worden gesoldeerd, vandaar nooit gebruikt door mij, want te veel 'gepiel'
Dat komt mooi uit. Ik ga het eerst maar eens openmaken dit weekend, nog niet aan toe gekomen. Zie het solderen zelf ook niet echt zitten, maar eerst maar eens kijken hoe en wat. Ik stuur je wel een dm als ik eraan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Heb het al een tijdje draaien (link stond al op needrom). Werkt perfect, enige probleem wat ik heb is gewoon algemeen aan kitkat gerelateerd, namelijk dat je de externe sd kaart maar weinig nuttig kunt gebruiken. Geheugen zit al gauw vol. Ga dit weekend dus maar even link2sd opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb de kitkat rom geinstalleerd, maar kon de "mini" gapps niet eens installeren. De "micro"package werkte wel.
Ik heb nog niet helemaal uitgezocht hoeveel geheugen er tekort was, maar zo weinig zit er toch niet in de X7 (plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
PFF, even een frustratie-zucht.
Tijdens het flashen dacht ik ook een andere recovery te proberen. Tijdens 1 van deze pogingen is mijn baseband vernaggeld. (wist niet dat dat kon, maar blijkbaar wel). Simkaart deed niks meer.

Los baseband flashen lukte niet, dan maar terug naar de stock-ROM. Deze moest met flashtool geinstalleerd worden.
Helaas heb ik inmiddels windows 8.1, flashtool drivers kreeg ik niet aan de gang - ook de instructies over driver-signing werkten niet.
Gelukkig had ik nog een oud laptop met win-XP. Daar was het heel snel geregeld.

Dus ik draai nu weer met kitkat en een werkende sim-kaart! wel een aantal uren verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
ik durf er nog niet aan aan die kitkat..

Alhoewel ik wel nog steeds een terugkomend probleem met Bluetooth headset heb.
mensen omschrijven het alsof ik als een robot klink.
soms doet ie het goed.. en soms ook weer niet.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.