Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 18:34
ik heb op 'reorder' gedrukt om een hoesje bij de bestelling te plaatsen. maar kennelijk hebben ze dat geinterpreteerd als een tweede bestellingen. vrijwel meteen heb ik ze gevraagd een van de twee orders te verwijderen, hiermee gingen ze akkoord. achteraf is dat toch niet gedaan.

ik weet niet of een V&A gaat werken want ik verkoop een nog niet ontvangen product.
tevens moet ik als ik hem nog niet verkocht heb meteen afwijzen bij aankomst:

'' you can refuse to accept the parcel and it will be returned to us automatically from your local post office.''

ik dacht dat ik misschien iemand uit de brand zou kunnen helpen door hem hier evt. te verkopen. ik heb er zelf geen problemen mee om hem weer terug te sturen.
(sorry, ik weet dat dit niet in dit topic hoort maar ik wou toch nog even ingaan op dit bericht.)

[ Voor 3% gewijzigd door Mundatis op 11-12-2013 22:36 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Welk hoesje??

Btw: GammaRom 1.5 is gereleased door Sambaaa(xda), inclusief een nieuwe modem. Wellicht fixed die het 3G-doet-het-niet-meer-probleem?! :+

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Goed nieuws.
De Antennes zijn verstuurd, inclusief een Wifi antenne zoals gevraagd!

Verwijderd

elroy_b1 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:26:
Goed nieuws.
De Antennes zijn verstuurd, inclusief een Wifi antenne zoals gevraagd!
Yes, dan heb je straks een nieuwe manier om geen tot slechte gps ontvangst te krijgen :+

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Die van mijn pa is vandaag binnen gekomen.

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:45:
[...]

Yes, dan heb je straks een nieuwe manier om geen tot slechte gps ontvangst te krijgen :+
Dat er weinig verbetering te verwachten valt dat weten we nu wel. :O

We gaan het gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand.

• elroy_b1
haha

Wrijf het er nog ff lekker in.
zul je zien dat ik straks ook nog 500 euro inklaringskosten moet betalen ;)

Mijn telefoon is momenteel bruikbaar voor navigatie... (soms duur het ff, maar krijg wel altijd een fix)
dus ik ben wel benieuwd naar wat hij doet met een nieuwe antenne.............

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:57
elroy_b1 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:44:
haha

Wrijf het er nog ff lekker in.
zul je zien dat ik straks ook nog 500 euro inklaringskosten moet betalen ;)

Mijn telefoon is momenteel bruikbaar voor navigatie... (soms duur het ff, maar krijg wel altijd een fix)
dus ik ben wel benieuwd naar wat hij doet met een nieuwe antenne.............
Wat voor een navigatie app gebruik jij dan? Een fix krijgen is niet het probleem bij mij. Echter google maps/navigation zit er vaak een tig tal meter naast. Overigens was bij mij de GPS met de oude antenne beter dan met de nieuwe.

Ik heb mn bluetooth GPS maar weer uit de kelder gehaalt. Fix in 10 sec. en op 3m nauwkeurig :)

• dutchgio
Ik heb zoiezo nog nooit een fix gehad :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Blastpe schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:49:
[...]
Wat voor een navigatie app gebruik jij dan? Een fix krijgen is niet het probleem bij mij. Echter google maps/navigation zit er vaak een tig tal meter naast. Overigens was bij mij de GPS met de oude antenne beter dan met de nieuwe.

Ik heb mn bluetooth GPS maar weer uit de kelder gehaalt. Fix in 10 sec. en op 3m nauwkeurig :)
Ik gebruik Sygic, daar kun je bij de hardware precies zien welke satellieten hij vindt en fixt.
Verder zeg ik dat de telefoon bruikbaar is voor navigatie.. Daarmee bedoel ik, als ik grofweg moet weten hoe wat waar. Nauwkeurigheid is een meter of 30....... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50
Hmm, ik had en aan/uit knop besteld en ik krijg er een gps, 2 stukjes ijzer en 2 rubberen pads bij.
Zodadelijk foto's :p .

let's mini solder.

hmm. ik vraag mij af waar de rubberen dingetjes voor zijn, ik heb het ijzer achter de gps aansluitpunten geplaats (zoals een paar foto's terug).
Zou daar nog de rubbertjes overheen moeten...

edit:/
eerste status update: it's alive, na een half uur solderen bijna... O-)
Nu GPS sticker vervangen en dan zelf een wi-fi sticker knutselen.

edit://
alleen een stukje soldeerdraad verbinden met de wi-fi gan al meteen een fix met het thuisnetwerk 2. Zonder uberhaupt iets aan de connectors zie ik zelfs het thuisnetwerk 1 (hebben er twee).
Effe aan de slag gaan met één enkel koperdraadje (namelijk minder weerstand ;) ).

[ Voor 88% gewijzigd door alaintje op 13-12-2013 23:18 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
alaintje schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:59:

hmm. ik vraag mij af waar de rubberen dingetjes voor zijn, ik heb het ijzer achter de gps aansluitpunten geplaats (zoals een paar foto's terug).
Zou daar nog de rubbertjes overheen moeten...
Rubber hoort tussen de behuizing en achterkant van het zilvere gedeelte van de GPS/wifi antenne. Op die manier drukt het metaalvlak van de GPS/wifi antenne tegen de contactpunten.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9692/ief9.jpg

Overigens heb ik foto's voorbij zien komen hier waarbij het metaal plaatje/gaasje op de verkeerde locatie wordt geplaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door Blastpe op 14-12-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Blastpe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:44:
[...]

Rubber hoort tussen de behuizing en achterkant van het zilvere gedeelte van de GPS/wifi antenne. Op die manier drukt het metaalvlak van de GPS/wifi antenne tegen de contactpunten.

Overigens heb ik foto's voorbij zien komen hier waarbij het metaal plaatje/gaasje op de verkeerde locatie wordt geplaatst.
Daar heb ik het geplakt, wellicht is eentje niet genoeg want gps doet tot nu toe 0,0.
Mijn eigen koperdraadje voor de Wi-Fi werkt subliem. Kreeg net 20 netwerken, waarvan de helft faalt natuurlijk met -70. Maar mijn thuis netwerk zit op -40 ongeveer. Best netjes voor een draadje koper en aluminium folie.... Op de foto; hier aan heb ik een gedraaidekoperdraad gewikkeld en daaromheen aluminiumfolie. Werkt lekker tot nu toe, als tijdelijke oplossing. Morgen knutsel ik iets practisch want ik gebruik de 3000mAh accu met hoes dus dan is er zat plaats.

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lw2a2d.png

Mijn soldeersel voor de liefhebbers: natuurlijk mislukt en eerder aan elkaar gesmolten dan gesoldeerd, maar goed het werkt:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/111353k.jpg

Gvd, hoe kan ik nu al mijn schroefjes kwijt zijn :( :( !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Hmmz, heb het idee dat mijn batterij leven snel afneemt. Hij gaat nu goed 1 dag mee, maar moet echt aan de lader. Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd of mijn gebruik patroon veranderd, toch loopt ie een stuk sneller leeg, en tussen 20% -> 0% gaat het altijd veel sneller dan de eerst 80%. Iemand anders het idee dat zijn batterij ook minder aan t worden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Misschien dat opnieuw kalibreren helpt.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
alaintje schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:09:
[...]

Daar heb ik het geplakt, wellicht is eentje niet genoeg want gps doet tot nu toe 0,0.
Mijn eigen koperdraadje voor de Wi-Fi werkt subliem. Kreeg net 20 netwerken, waarvan de helft faalt natuurlijk met -70. Maar mijn thuis netwerk zit op -40 ongeveer. Best netjes voor een draadje koper en aluminium folie.... Op de foto; hier aan heb ik een gedraaidekoperdraad gewikkeld en daaromheen aluminiumfolie. Werkt lekker tot nu toe, als tijdelijke oplossing. Morgen knutsel ik iets practisch want ik gebruik de 3000mAh accu met hoes dus dan is er zat plaats.
Had ik voor jou niet een nieuwe Wifi antenne besteld?
Ik krijg er 2 opgestuurd dus........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Jup dat had je ghehe.

Ontvangst is nu nou ja een 5 tot 6. Zelfde als voorheen eigenlijk 8)7 .
Jammer dat de Iocean NET niet een volwaardige telefoon is. Ipv 160 euro had ik echt wel 250 euro neergelegd als hij net niet de kleine minpuntjes had (wi-fi soms brak, gps en idioot fragiel scherm.) \
Volgens mij is hij alweer gebroken bij mij, heb een hele kras aan de onderkant die zo diep zit dat het scherm volgens mij gesneden is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag kleine val gehad met X7 maar mede dankzij de TPU hoes geen krasje of barst gelukkig. Het valt dus best wel mee met het scherm, vind ik. Ik heb het idee dat mensen te onvoorzichtig met het toestel omgaan, niet lullig bedoeld, maar ik ben er gewoon heel voorzichtig mee en desondanks is ie 2 keer gevallen, beide keren gelukkig zonder schade.. maar als je er minder voorzichtig mee omgaat kan ik me voorstellen dat ie eerder kaput gaat, het scherm is gewoon mega groot en kan niet veel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Ik doe mijn X7 Elite weg. Hij laadt niet meer op. Het scherm is nog in orde. Indien er iemand een scherm nodig heeft wil ik hem opsturen voor een kleine vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Wivern schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:48:
Ik doe mijn X7 Elite weg. Hij laadt niet meer op. Het scherm is nog in orde. Indien er iemand een scherm nodig heeft wil ik hem opsturen voor een kleine vergoeding.
Laad niet meer op of is de accu dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

Ik heb nog wel een nieuwe reserve accu liggen voor weinig (lager dan mijn vorige bod hehe).

Balen dat veel mensen last hebben van de gebreken..

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Hier totaal geen problemen.
Dagelijks gebruik, maar hij zit met een 3000mAh cover in een lederen inschuifhoesje van een Xperia Z.

Is al meerdere keren goed gevallen, maar tot nu toe functioneert hij perfect.

Enige echt storende vind ik dat de touchscreen soms overgevoelig is als de telefoon aan de lader aangesloten is.

Verder prijs/kwaliteit = uitzonderlijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Sinds gisteren avond mijn X7 Elite is uitgevallen (hij zat nog 50% vol ofzo), gaat hij niet meer aan. Hele nacht aan de lader, geen teken van leven. Aan laptop laden werkt ook al niet. In recovery booten oid doormiddel van volumeknoppen + power werkt ook niet. Met en zonder batterij geprobeerd, maar niks werkt.

Heeft iemand nog tips om hem aan de praat te krijgen?

Edit: of heeft iemand nog een andere accu waarmee ik het kan proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door guid0o op 18-12-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hmm, raar...
Ik zou inderdaad niet meteen ten einde raad zijn en proberen een andere batterij te proberen, als dat het probleem is is het ook vrij eenvoudig op te lossen...
Heb je zelf geen 2e batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

dutchgio schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:08:
Hmm, raar...
Ik zou inderdaad niet meteen ten einde raad zijn en proberen een andere batterij te proberen, als dat het probleem is is het ook vrij eenvoudig op te lossen...
Heb je zelf geen 2e batterij?
Helaas word bij antelife geen tweede batterij meer geleverd, dus die heb ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
guid0o schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:12:
[...]

Helaas word bij antelife geen tweede batterij meer geleverd, dus die heb ik niet :(
Heb nog een extra batterij liggen die je zou kunnen lenen, waar woon je? Zelf zit ik in nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

n0elite schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:47:
[...]

Heb nog een extra batterij liggen die je zou kunnen lenen, waar woon je? Zelf zit ik in nijmegen.
Ik woon in Delft dus dat gaat hem niet worden denk ik zo ;)

Net via DM met een andere tweaker een accu overgenomen, morgen of overmorgen zodra hij binnen is maar is proberen met een andere accu. Nu weer fijn een simpele nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste tijd heb ik veel last van spontaan herbooten, en dan zit hij in een lus.

De batterij eruit en erin helpt dan.

Nog iemand last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
maarre, als je accu dood is, kan je je phone ook starten met usb kabel/voeding er in..toch?

Verwijderd

Aangezien er nog eigenlijk nergens deze info te vinden is wil ik jullie als officiele leverancier (ja, schijnt een hype aan het worden te zijn..) van deze producten het volgende graag met jullie delen:

iOcean komt 'binnenkort' met een 8core versie van de X7 Elite met 'upgraded performance'.

Naast deze GSM komt er ook de X7-HD. Zelfde configuratie en looks als de Turbo, alleen met ander scherm en MTK6582 1.3Ghz CPU.

• alaintje
Mediatek eruit gooien zodat de gps het eens doet, dan slaat deze telefoon helemaal aan voor 200-300€ ;) .

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
alaintje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:27:
Mediatek eruit gooien zodat de gps het eens doet, dan slaat deze telefoon helemaal aan voor 200-300€ ;) .
Aha. Hoe kan het dat het op de Xiaomi telefoon met MTK processor wel werkt?

• alaintje
Momus schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:41:
[...]

Aha. Hoe kan het dat het op de Xiaomi telefoon met MTK processor wel werkt?
Daar was ik nog niet van op de hoogte :o . Naja sorry dan, de processor zelf is best goed. Is erg vlot in applicaties vind ik zelf. Sneller als andere high-end droid phones. En dan nog niet eens gekeken naar de ROM.
Is een 8-core dan weer niet wat overbodig .... Die klote hype.

Verwijderd

Ik heb reeds 3 maanden een iOcean X7 youth, tot eergisteren had ik er helemaal geen problemen mee.

1) Eerst viel de batterij helemaal uit. Hij laadde zelfs niet meer op en hierdoor kreeg ik de smartphone ook nietmeer aan de praat. Na de batterij er even uit te halen (10 mins) en deze er terug in te steken en aan de oplader te hangen, laadde hij uiteindelijk op. Maar nu verliest de batterij zeer snel zijn kracht...

2) Nu mijn 2e probleem, na het geval met de batterij werkt mijn Wifi en Bluetooth niet meer. De icoontjes zijn grijs en indien ik erop druk, worden ze even groen en dan vallen ze weer af. Ik heb de batterij er al eens even uitgehaald, maar dit hielp ook niet.

Iemand die dit reeds voorgehad heeft of enige tips?

Verwijderd

guid0o schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:52:
Sinds gisteren avond mijn X7 Elite is uitgevallen (hij zat nog 50% vol ofzo), gaat hij niet meer aan. Hele nacht aan de lader, geen teken van leven. Aan laptop laden werkt ook al niet. In recovery booten oid doormiddel van volumeknoppen + power werkt ook niet. Met en zonder batterij geprobeerd, maar niks werkt.

Bij mij lukte het als volg: Na de batterij er even uit te halen (10 mins) en deze er terug in te steken en aan de oplader te hangen, laadde hij uiteindelijk op. Maar nu suckt de batterij wel. Hij heeft verliest zeer snel enorm veel aan kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elroy_b1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:33:
[...]

Nee, de bestelling is al de deur uit, maar ik heb er 1 extra besteld..
Dus ik zet je bij op de lijst.... als laatste......
Nice, bedankt.
Sorry voor m`n late respons. Vergeet steeds op tweakers te kijken... Ik zal er proberen aan te denken om het forum in de gaten te houden. Ik zie trouwens aan je profiel dat je uit de omgeving van Arnhem komt. Ik zit hier ook op kamers tot en met januari. Krijg je deze stickers voor februari nog binnen denk je Elroy?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lord_Dain schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:43:
Hmmz, heb het idee dat mijn batterij leven snel afneemt. Hij gaat nu goed 1 dag mee, maar moet echt aan de lader. Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd of mijn gebruik patroon veranderd, toch loopt ie een stuk sneller leeg, en tussen 20% -> 0% gaat het altijd veel sneller dan de eerst 80%. Iemand anders het idee dat zijn batterij ook minder aan t worden is?
Vandaag was de batterij binnen de dag leeg. Zo snel is het nog nooit gedaan. Opladen gaat ook veel te snel. Vaak is de batterij binnen 2 uur opgeladen. Ik denk dat de batterij overleden is ofzo, want een bagger kwaliteit. Lijkt er dus op dat goedkoop ook hier duurkoop lijkt, heel jammer. Iemand nog tips hoe ik dat ding nog kan opkalefateren of is de enige optie een nieuwe batterij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
De gewone batterij laadt met de bijgeleverde oplader normaal ook in 2 uur op. 2000mAh/1ampere per uur =2 uur.
Dus zo vreemd is dat niet, mijn telefoon is ook altijd vrij vlot opgeladen en doe er gemiddeld 2-3 dagen mee (3000mAh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volledig leeg laten lopen, batterij er uit gehaald, minuut of 10. Daarna weer aan de lader gehangen. Hij is nu in 3 uur tijd van 0 - 48% geladen en dit keer lijkt het een stuk langer te duren dan voorgaande keren. Hopelijk dat hij nu volledig oplaadt voor de verandering. Lijkt dus toch een stukje calibratie wat niet goed zat. @alain, ik laad overigens nooit via de losse lader maar altijd via een USB port op mijn PC. Dan is 2 uur gewoon veel te kort omdat die port niet 1000mah laadt, maar slechts 500mah..dus dan zou het minimaal 4 uur moeten duren in vergelijken. To be continued..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Van 0-100 in 2 uur ( ;) ) haal ik ook niet hoor.
Gebruik de oplader van mn oude samsung, geen idee hoeveel die levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hij is nu, ruim 5 uur later, vol. Eens kijken hoe lang ie het uithoudt dit keer.

Ik zie trouwens hele rare dingen op mijn accu display, zal ze eens posten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ywpGTdg.png?1Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/upoaiVg.png?1

[ Voor 59% gewijzigd door Lord_Dain op 21-12-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
dutchgio schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:16:
Van 0-100 in 2 uur ( ;) ) haal ik ook niet hoor.
Gebruik de oplader van mn oude samsung, geen idee hoeveel die levert.
Waarschijnlijk 700 mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt, heb het net even nagekeken en is inderdaad 700mA.
Vandaar dat het wat langer duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
dutchgio schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:22:
[...]

Klopt, heb het net even nagekeken en is inderdaad 700mA.
Vandaar dat het wat langer duurt ;)
Ik heb een oplader van antelife zo'n klein blokje en die levert 1000mA +-3%.
Dus tja mijn accu is wel degelijk in 2 uur opgeladen. Alleen gebruik ik die oplader bijna nooit en gebruik ik meestal de oude nokia oplader à 600mA. Is een stuk beter voor de batterij denk ik en dan wordt de telefoon minder warm. Laat staan de oplader die wordt enorm heet :D .

De 3000mAh accu opladen met 600mA duurt echt fucking lang, theoretisch 5 uur. Maar aangezien de telefoon gebruikt dus 6 uur. Maar eens een externe oplader aanschaffen. Heb toch meerdere accu's.

Edit:
Als julie op jullie telefoon op google intypen 'my location' waar komen jullie dan terecht. Zowel met of zonder gps ergens 30-50 km buiten mijn locatie. Zou locatiebepaling via je netwerk ook niet werken? Nouja voordeel:ze kunnen je iets minder goed tracken :+ .
heu, zelfs met mijn laptop komt mijn positie niet goed uit met verschillende resultaten op google.

[ Voor 18% gewijzigd door alaintje op 22-12-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

guid0o schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:52:

Ondertussen een andere accu binnen en nog een keer van alles geprobeerd. Maar helaas, hij gaat niet meer aan, het lampje gaat niet eens branden. Dus ik denk dat ie goed stuk is. Iemand nog ideëen?

Ook al contact opgenomen met antelife.com waar ik hem besteld heb, maar die reageren in het weekend uiteraard niet. Wie heeft er ervaring met garantie afhandeling en hoe gaat dit?

Vind het een nogal kut, super blij met mijn telefoon, maar ineens houd hij er mee op. En nu al een paar dagen geen smartphone, wat waarschijnlijk ook nog wel een paar weken gaat duren door de feestdagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Je zou Iocean kunnen contacteren, die bieden meestal wel voor alles reparatie aan. Je moet dan helaas wel reparatiekosten betalen.... Maar misschien weten ze wat het probleem is, of hebben ze er vaker van gehoord en is er een onderdeeltje kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

alaintje schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:11:
Je zou Iocean kunnen contacteren, die bieden meestal wel voor alles reparatie aan. Je moet dan helaas wel reparatiekosten betalen.... Maar misschien weten ze wat het probleem is, of hebben ze er vaker van gehoord en is er een onderdeeltje kapot is...
Thanks voor de tip. Net een mailtje gedaan, de berichten maar even afwachten tot morgen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guid0o schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:46:
[...]

Thanks voor de tip. Net een mailtje gedaan, de berichten maar even afwachten tot morgen dan...
Ik heb ook al een mailtje naar iOcean gestuurd (vrijdag), vrij snel terug antwoord gekregen. Ze stelden voor om het toestel op te sturen, ze zouden het dan gratis repareren aangezien het binnen de garantie viel. Maar weet iemand wat de kosten zijn om het toestel op te sturen en welke manier het best is? (vanuit België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Eurotje of 10-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Accu doet nu weer normaal. In een dag gemiddeld gebruik, van 100% naar 70%. Dus niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo allemaal,

Ik zit te overwegen om de iocean x7 te kopen maar ik vroeg me af of ik veel verschill zal merken tussen 1 en 2 gb ram. En ook hoe groot de micro sd kaart maximaal kan zijn, aangezien ik veel muziek luister zou ik er graag 64gb in willen op anders 32. En waar is die het goedkoopst voor zover ik kon vinden is dat hier http://www.mixeshop.com/i...ies_id=&keyword=iocean+x7
maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
guid0o schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:26:
[...]

Ondertussen een andere accu binnen en nog een keer van alles geprobeerd. Maar helaas, hij gaat niet meer aan, het lampje gaat niet eens branden. Dus ik denk dat ie goed stuk is. Iemand nog ideëen?

Ook al contact opgenomen met antelife.com waar ik hem besteld heb, maar die reageren in het weekend uiteraard niet. Wie heeft er ervaring met garantie afhandeling en hoe gaat dit?

Vind het een nogal kut, super blij met mijn telefoon, maar ineens houd hij er mee op. En nu al een paar dagen geen smartphone, wat waarschijnlijk ook nog wel een paar weken gaat duren door de feestdagen....
Hier helaas precies hetzelfde probleem: eergisteravond uitgevallen en op geen enkele manier meer aan te krijgen. De computer herkent kort een onbekend device, dit herhaalt zich regelmatig, maar enig leven zit er niet in. Vrees dat het opsturen naar China wordt...
Heeft iemand ervaringen met reparatie? Hoe lang, gaat het goed, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djofr schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:05:
Hallo allemaal,

Ik zit te overwegen om de iocean x7 te kopen maar ik vroeg me af of ik veel verschill zal merken tussen 1 en 2 gb ram. En ook hoe groot de micro sd kaart maximaal kan zijn, aangezien ik veel muziek luister zou ik er graag 64gb in willen op anders 32. En waar is die het goedkoopst voor zover ik kon vinden is dat hier http://www.mixeshop.com/i...ies_id=&keyword=iocean+x7
De 1GB vs 2GB discussie wil ik hier niet aanwakkeren echter in mijn optiek maakt het nu nog geen echt zichtbaar verschil.
,,maar.. wil je op de toekomst voorbereid zijn dan is 2GB weer prettig natuurlijk.

Je betaalt echter best veel voor zo'n relatief kleine upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Enige nadeel wat ik ervaar van 1GB is dat de stock launcher af en toe opnieuw moet laden en dat is wel lelijk (scherm is leeg en icoontjes verschijnen daarna weer). Om daar nou per sé 2 GB voor te hebben vind ik qua prijsverschil de moeite niet, kan evt. een andere launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Laatst online: 14-12-2023
Oke dan is 1gb prima voor mij, de telefoon werkt toch wel gewoon naar behoren op de gps na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Djofr schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:05:
Hallo allemaal,

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:01:
[...]

De 1GB vs 2GB discussie wil ik hier niet aanwakkeren echter in mijn optiek maakt het nu nog geen echt zichtbaar verschil.
,,maar.. wil je op de toekomst voorbereid zijn dan is 2GB weer prettig natuurlijk.

Je betaalt echter best veel voor zo'n relatief kleine upgrade.
Lord_Dain schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:48:
Enige nadeel wat ik ervaar van 1GB is dat de stock launcher af en toe opnieuw moet laden en dat is wel lelijk (scherm is leeg en icoontjes verschijnen daarna weer). Om daar nou per sé 2 GB voor te hebben vind ik qua prijsverschil de moeite niet, kan evt. een andere launcher installeren.
Hier wil ik toch even op reageren:
Over het prijsverschil: de Elite is $50 / €37 duurder t.o.v. een Turbo. Trek daar eens het prijsverschil van 32GB (€18) vs 64GB (€44) sd kaartje vanaf (de elite heeft immers 32GB intern), dan is het prijsverschil "slechts" €11 voor die extra 1GB ram. Dan kan er nog een discussie gestart worden of intern geheugen sneller/langzamer is dan een extern geheugenkaartje.

over de meerwaarde van 1 vs 2 GB ram: Als je de stock rom draait zonder er aan de sleutelen zul je met android 4.2 weinig meerwaarde aan 2GB hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Blastpe op 23-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor mijn gevoel liep mijn geheugen vrij snel vol op de X7 youth (op het laatst gamma 1.3, maar ook de andere CFW die ik gebruikte). Dus voor mij wordt mijn volgende telefoon minimaal 2gb ram
Mijn Cubot GT99 heeft hier overigens duidelijk minder last van. Kan me niet voorstellen dat het aan de resolutie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:19:
Voor mijn gevoel liep mijn geheugen vrij snel vol op de X7 youth (op het laatst gamma 1.3, maar ook de andere CFW die ik gebruikte). Dus voor mij wordt mijn volgende telefoon minimaal 2gb ram
Mijn Cubot GT99 heeft hier overigens duidelijk minder last van. Kan me niet voorstellen dat het aan de resolutie ligt.
Ik vind het wel meevallen, maar het ligt ook aan je gebruik.
Mijn volgende wordt mogelijk ook 2gb ram, dat ligt aan de prijzen die ze gaan hanteren ;)
Ik heb nu nog geen ander toestel nodig.
Maar over een (half)jaar een modelletje met 4G ondersteuning is bij voorbaat al een meer toekomstgerichte-stap vooruit, en ik hoop eigenlijk ook op nieuwere socs, die octa-core trekt mij niet zo. Hoeft ook niet per se mediatek te zijn maar dat ligt aan de keuzes van de chinese fabrikanten; durven ze de overstap naar quallcomm/rockchip aan?

Maar ik heb net pas ontdekt dat mijn gps het prima doet na die gravitybox fix dus ik kan weer een minpunt wegstrepen van mijn lijstje, die is dus nu weer leeg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Ik heb zelf de elite (2GB) stock rom met Maximum Overdrive Multitasking Mod. Absoluut geen power user.
Ik gebruik mijn telefoon voor spraak, agenda, mail, whatsapp, keep, en dat is het wel zo'n beetje. Geheugen gebruik zit meestal tussen 1,4/1,5GB.
Het grote voordeel vindt ik dat apps zoals dialer, mail etc. gewoon draaien vanuit cache. Apps openen direct zonder vertraging. Net als wanneer je een app opent, vervolgens sluit en weer opent, (waarbij bij de tweede keer de app merkbaar sneller opent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

Vanochtend vroeg een reactie terug gehad van iOcean zelf. Zij adviseerden om de nieuwste firmware te downloaden en te installeren. Allemaal leuk en aardig, heleboel handleidingen en drivers geprobeerd, maar windows (windows 8, 64 bit) herkend mijn telefoon al sinds hij uit is gevallen niet meer, dus krijg ik de drivers niet geinstalleerd en kan ik dus ook niet de drivers installeren.

Hoe ga ik dit nou weer oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Je kan de drivers ook installeren zonder dat het device is aangesloten, no problemo.

De telefoon wordt alleen door de flash software herkend op het moment dat je hem, nadat je de batterij hebt verwijderd en weer hebt teruggestopt, verbindt met de PC. Dan wordt ie een seconde of 3 gezien door je systeem, probeer maar eens met je device manager open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

Lord_Dain schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:48:
Je kan de drivers ook installeren zonder dat het device is aangesloten, no problemo.

De telefoon wordt alleen door de flash software herkend op het moment dat je hem, nadat je de batterij hebt verwijderd en weer hebt teruggestopt, verbindt met de PC. Dan wordt ie een seconde of 3 gezien door je systeem, probeer maar eens met je device manager open.
Welke drivers gebruik jij dan? Want ik heb sommige wel kunnen installeren, maar ik heb mijn telefoon nog geen één seconde in mijn device manager gezien helaas. (Windows 8 64 bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij mij was het ook ff klooien om het werkend te krijgen op Win8(64bits) maar het is uiteindelijk wel gelukt. Ik heb hier de installatie bestanden niet (zit op laptop en ben niet in de buurt van desktop) dus weet zo ff niet welke files er ook al weer in de driver kit stonden. Heb je nog een link naar de drivers toevallig? Dan down ik ze ff en kijk ik er naar. Volgens mij zat er iets in de naam van serial emulator, bla bla.

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Hier is de X7 ook weer tot leven gekomen. Op Windows 8.1 werkte het allemaal niet, maar op een Windows 7 laptop lukte meer nadat ik handmatig allerlei drivers had geinstalleerd. Vooral de MTK preloader was volgens mij belangrijk. Flashen is nog niet helemaal gelukt, maar ineens ging de telefoon wel weer aan...
Dochter blij :-)
Moet zeggen dat ikzelf weinig hoop meer had, maar dat komt ook omdat ik telefoons altijd flash terwijl ze aanstaan, ik ben dat zo gewend met mijn HTC's. Dat SP Flash Tool is dus juist bedoeld om via COM poorten te communiceren terwijl het ding uitstaat...

Verwijderd

Nog even wat scoops over de nieuwe iOcean X7-HD:

Vers van de pers!

Band 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz / 3G: WCDMA 900 / 2100MHz
CPU MT6582, Cortex A7, Quad core, 1.3GHz; GPU: Mali 400
Resolution 1280 x 720P pixels HD screen, 294PPI
Antutu 17083

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

720p is een beetje een downgrade vind ik.. Heb nu een GT99 en mis mijn 1080p X7 scherm moet ik zeggen
En ik meende dat de MT6582 een max resolutie van QHD ondersteunde?

Ik zou liever zien dat ze er een MT6588 in stoppen. En nu vanaf het begin een goed werkende gps antenna, maar dat zal wel al helemaal niet. Dus naar mijn mening een beetje een faal die nieuwe X7

[ Voor 36% gewijzigd door Markos op 26-12-2013 14:42 ]

• alaintje
Als de bouwkwalitiet iets beter is.... Gps is niet zo'n probleen
720p scherm kan een soepelere beleving brengen maar is wel echt idd een downgrade vanuit 1080p.
Is het dezelfde processor of een nieuwere?

En een prijs? 150$?

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 26-12-2013 14:54 ]

Verwijderd

Hey,
ik heb een Elite,
ik heb hem nu 5 maanden, maar na 4 maanden deed mijn micro-usb ingang het niet meer, hebben jullie dit ook of is dit een eemalig geval...

Het ligt niet aan de oplader, want ik heb er verschillende aangesloten

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:41:
720p is een beetje een downgrade vind ik.. Heb nu een GT99 en mis mijn 1080p X7 scherm moet ik zeggen
En ik meende dat de MT6582 een max resolutie van QHD ondersteunde?

Ik zou liever zien dat ze er een MT6588 in stoppen. En nu vanaf het begin een goed werkende gps antenna, maar dat zal wel al helemaal niet. Dus naar mijn mening een beetje een faal die nieuwe X7
Niet echt een vooruitgang nee.
De mt6582 ondersteunt max. 720p.
Mijn gps werkt nu prima.
Het is inderdaad 'snel cashen' voor iocean door een vernieuwd model uit te brengen zonder al te veel wijzigingen.

Verwijderd

Heeft 1 van jullie een link naar de standaard meegeleverde rom van de Iocean x7?
(Met standaard bedoel ik: de rom die normaal je iocean x7 staat zonder dat er een andere rom is op gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Laatste ROM voor Youth(Turbo) staat een link naar in andere X7 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
dutchgio schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:06:
[...]

Ik vind het wel meevallen, maar het ligt ook aan je gebruik.
Mijn volgende wordt mogelijk ook 2gb ram, dat ligt aan de prijzen die ze gaan hanteren ;)
Ik heb nu nog geen ander toestel nodig.
Maar over een (half)jaar een modelletje met 4G ondersteuning is bij voorbaat al een meer toekomstgerichte-stap vooruit, en ik hoop eigenlijk ook op nieuwere socs, die octa-core trekt mij niet zo. Hoeft ook niet per se mediatek te zijn maar dat ligt aan de keuzes van de chinese fabrikanten; durven ze de overstap naar quallcomm/rockchip aan?

Maar ik heb net pas ontdekt dat mijn gps het prima doet na die gravitybox fix dus ik kan weer een minpunt wegstrepen van mijn lijstje, die is dus nu weer leeg :*)
Over welke gravitybox fix heb je het? Ik weet niet of die toevallig alleen in de gammarom 1.5 geupdate gravitybox zit, of kan ik hem ook vinden in gravitybox op gammarom 1.4?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Je moet in xposed je updates draaien zodat je de nieuwste gravitybox hebt (ik draai Xposed 2.4.1 en GravityBox [JB] 2.8.4) en dan ga je in GravityBox naar Generale fixes en dan onderaan Fix location issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een poosje geen posts, wegens tevredenheid, kom ik nu toch met een redelijk storend probleem. Mijn GSM bereik is bij tijd en wijlen echt dramatisch belabberd. 1 meter maakt soms het verschil tussen 'alleen noodoproepen' en 4 streepjes bereik. Ik gebruikte mijn normale SIM-kaart in SIM slot 2, heb deze laten knippen tot microSIM, maar in slot 1 wordt deze niet herkend. Dus weer terug naar slot 2, in ieder geval af en toe bereik (lees: meestal gewoon heel redelijk, maar ook regelmatig een dagje 'bereikloos' [wel lekker rustig overigens]). Zijn er tweakers met dit zelfde probleem, en/of heeft iemand tips om dit te verhelpen? Ik draai nog lekker stock launcher, stock Android 4.2.1, Kernel-versie 3.4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:09:
Je moet in xposed je updates draaien zodat je de nieuwste gravitybox hebt (ik draai Xposed 2.4.1 en GravityBox [JB] 2.8.4) en dan ga je in GravityBox naar Generale fixes en dan onderaan Fix location issue
Thanks, dat gaan we even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:14:
Na een poosje geen posts, wegens tevredenheid, kom ik nu toch met een redelijk storend probleem. Mijn GSM bereik is bij tijd en wijlen echt dramatisch belabberd. 1 meter maakt soms het verschil tussen 'alleen noodoproepen' en 4 streepjes bereik. Ik gebruikte mijn normale SIM-kaart in SIM slot 2, heb deze laten knippen tot microSIM, maar in slot 1 wordt deze niet herkend. Dus weer terug naar slot 2, in ieder geval af en toe bereik (lees: meestal gewoon heel redelijk, maar ook regelmatig een dagje 'bereikloos' [wel lekker rustig overigens]). Zijn er tweakers met dit zelfde probleem, en/of heeft iemand tips om dit te verhelpen? Ik draai nog lekker stock launcher, stock Android 4.2.1, Kernel-versie 3.4.5
Yup. Met Telfort hier. Probeer eens de simkaart te deactiveren of er helemaal uit te halen en er na 5 min. weer in te stoppen.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:28:
[...]

Yup. Met Telfort hier. Probeer eens de simkaart te deactiveren of er helemaal uit te halen en er na 5 min. weer in te stoppen.
Al tig keer geprobeerd, verhelpt het probleem uiteraard, maar vaak haalt hij dan de sms-jes binnen en valt na 5 minuten het bereik weer weg. Ik zoek dus naar een oplossing die het (regelmatig voorkomend) probleem verhelpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:11:
[...]

Niet echt een vooruitgang nee.
De mt6582 ondersteunt max. 720p.
Mijn gps werkt nu prima.
Het is inderdaad 'snel cashen' voor iocean door een vernieuwd model uit te brengen zonder al te veel wijzigingen.
De iOcean X7-HD is dan ook geen opvolger van de Youth/Turbo variant, maar een leuke telefoon met goede specs voor een aantrekkelijke prijs.

Er komt ook een opvolger met 8-cores namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:29:
[...]

De iOcean X7-HD is dan ook geen opvolger van de Youth/Turbo variant, maar een leuke telefoon met goede specs voor een aantrekkelijke prijs.

Nee, maar kies dan in ieder geval nog voor een ander design.
Gaat die 8 core versie er ook hetzelfde uit zien? :+
Een 720p versie had best 4.7 inch mogen zijn bijvoorbeeld, of zelf 4.5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Dutchgio..
Wat wijzigt er bij die Gravitybox fix voor GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:15:
[...]

Al tig keer geprobeerd, verhelpt het probleem uiteraard, maar vaak haalt hij dan de sms-jes binnen en valt na 5 minuten het bereik weer weg. Ik zoek dus naar een oplossing die het (regelmatig voorkomend) probleem verhelpt...
Ik heb ook al talloze dingen geprobeerd. Niets hielp.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

YvoK schreef op donderdag 26 december 2013 @ 08:23:
Hier is de X7 ook weer tot leven gekomen. Op Windows 8.1 werkte het allemaal niet, maar op een Windows 7 laptop lukte meer nadat ik handmatig allerlei drivers had geinstalleerd. Vooral de MTK preloader was volgens mij belangrijk. Flashen is nog niet helemaal gelukt, maar ineens ging de telefoon wel weer aan...
Dochter blij :-)
Moet zeggen dat ikzelf weinig hoop meer had, maar dat komt ook omdat ik telefoons altijd flash terwijl ze aanstaan, ik ben dat zo gewend met mijn HTC's. Dat SP Flash Tool is dus juist bedoeld om via COM poorten te communiceren terwijl het ding uitstaat...
Dan ga ik dat zondag ook eens proberen, welke drivers en tools etc heb jij gebruikt (mss een linkje). Hopelijk scheelt me dat weer een tripje china voor me telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Al iets van de antennes gehoord elroy?

Btw. Als ik mijn telefoon herstart via het power menu dan blijft de telefoon oneindig hangen en het groene lamlje knipperen. Accu er uit en in en hij doet t weer. Best raar.

[ Voor 69% gewijzigd door alaintje op 28-12-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

guid0o schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:22:
[...]

Dan ga ik dat zondag ook eens proberen, welke drivers en tools etc heb jij gebruikt (mss een linkje). Hopelijk scheelt me dat weer een tripje china voor me telefoon.
Vandaag Windows XP, 7 en 8 geprobeerd om de drivers te installeren om mijn telefoon aan de praat te krijgen, maar tot nu toe nog geen teken van leven.

De volgende drivers heb ik geprobeerd: linkje. Als iemand nog drivers heeft die wel werken?

Mijn telefoon word nooit door de device manager herkend, niks verschijnt als ik hem aansluit (met/zonder batterij) en de flash tool werkt ook niet.

Dus ik denk dat ik maar een mailtje stuur dat hij gerepareerd moet worden. Wat is verstandiger via antelife.com of door iOcean zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik heb vaak het probleem tijdens het bellen dat ik opeens onverstaanbaar ben voor de ander. Opnieuw opstarten (batterij erin en eruit) doet wonderen en dan ben ik weer te verstaan. Het ligt aan de microfoon van de iOcean, want bij geluidsrecorder wordt ook niets 'opgenomen'. Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Ik las op een andere site over mobileuncle tools -> MTK engener mode, neem aan dat ik dan wat onder het kopje Audio moet wijzigen, maar welk en tot welke waarde? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
alaintje schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:45:
Al iets van de antennes gehoord elroy?
Nee, nog niets gehoord / gezien.
Ben vandaag voor het eerst weer op werk (afleveradres)
Dus ze zullen eerstdaags wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ok nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De iOcean X7HD lijkt te gaan concurreren met de Xiaomi Hongmi, Cubot GT99 etc.
Gizchina noemt een prijs van $130, wat uiteraard lokale prijzen zijn.
Als dat zich vertaald naar 120-140 euro zou dat geen slechte concurrentie zijn;
Mt6582
5 inch 720p
2000 of 3000mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:17:
De iOcean X7HD lijkt te gaan concurreren met de Xiaomi Hongmi, Cubot GT99 etc.
Gizchina noemt een prijs van $130, wat uiteraard lokale prijzen zijn.
Als dat zich vertaald naar 120-140 euro zou dat geen slechte concurrentie zijn;
Mt6582
5 inch 720p
2000 of 3000mah
De SoC is goedkoper dus zou best kunnen. Ik heb er inmiddels een heel goedkoop toestelletje bij met de dualcore variant van de 6582, de 6572. Het ding kostte €65,00 en zowel wifi als GPS zijn uitstekend.
Ik ben trouwens erg verbaasd over de bouwkwaliteit van het toestelletje. Beter dan mijn X7 vind ik zelf.
De accuduur is trouwens ook nog eens geweldig. Het scherm wordt IPS genoemd op de site, maar daar twijfel ik sterk aan. Welliswaar erg helder en mooi van kleur maar de inkijkhoek is van 1 kant echt bagger.
Mijn vriendin is er happy mee al was het alleen maar om de knal gele body ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:29:
[...]

Vraag me echt af of die meerprijs voor de 8-core wel zo interessant is. De GPU is de mali 450mp die beter in staat is om FHD vloeiend aan te sturen. Maar als je genoegen neemt met HD op 5" dan zullen de verschillen niet enorm zijn.

Ik heb de 2d en 3d antutuscores eens opgezocht:
mtk 6589, sgx 544 -> 545 en 2723
mtk 6572, mali 400mp -> 531 en 3040
mtk 6582, mali 400mp -> 854 en 4600
mtk 6592 mali 450mp -> 1302 en 5286
Snapdragon 800, adreno 330 -> 1652 en 9685

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi te zien dat er wat meer bekend wordt over de iOcean X7HD :)

Zover mij bekend worden de 1e lichtingen geleverd vanaf komende maandag/dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:32:
Mooi te zien dat er wat meer bekend wordt over de iOcean X7HD :)

Zover mij bekend worden de 1e lichtingen geleverd vanaf komende maandag/dinsdag.
Welke site heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:59:
Ik heb de 2d en 3d antutuscores eens opgezocht:
mtk 6589, sgx 544 -> 545 en 2723
mtk 6572, mali 400mp -> 531 en 3040
mtk 6582, mali 400mp -> 854 en 4600
mtk 6592 mali 450mp -> 1302 en 5286
Snapdragon 800, adreno 330 -> 1652 en 9685
Op welke resoluties zijn dat? En welke versies van de GPU zijn het? (MP2, MP4, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:31:
[...]

Op welke resoluties zijn dat? En welke versies van de GPU zijn het? (MP2, MP4, etc.)
FHD, mtk 6589, sgx 544 -> 545 en 2723
856*480, mtk 6572, mali 400mp -> 531 en 3040
HD, mtk 6582, mali 400mp -> 854 en 4600
HD, mtk 6592 mali 450mp -> 1302 en 5286
FHD, Snapdragon 800, adreno 330 -> 1652 en 9685

De MP zijn meestal 2 cores anders staat er MP4 vermeld. Er zijn trouwens ook 8 core varianten van de mali-450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er is toch nog hoop op KitKat op mt6589!

'wickedleak', een indiase rebrander van chinaphones heeft aangekondigd op 14 januari KitKat uit te rollen naar de Wickedleak Wammy Passion Z Plus.
En laat dat nou net een rebrand van de iOcean X7 Plus zijn ;)

Ik weet niet zeker of de firmwares exact hetzelfde zijn als voor de iOcean, maar anders zou porten mogelijk moeten zijn.

http://m.bgr.in/news/wick...rand-with-kitkat-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Thxs! Ben erg benieuwd.
dutchgio schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Dat komt dan helemaal goed uit zeg, ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Welke site heb je dat gezien?
Geen enkele site. Wij zijn officieel verkoper van deze toestellen dus heb het van iOcean zelf.

Zo gaf ik eerder ook al de komst van de x7hd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
dutchgio schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:25:
Mijn hoop is alweer vervlogen :-( link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Blastpe schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Mijn hoop is alweer vervlogen :-( link
Goh, ze neppen de boel weer, wat onverwachts zeg. KitKat gaat echt never nooit naar MTK6589 komen. Het is wachten totdat Mediatek zelf KitKat voor de nieuwe SOCs uitbrengt (6592 en zo).
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.