Zojuist de pakketbezorger aan de deur. Pakketje van Antelife.
Blijkbaar een "Phone" ter waarde van $30. Hij vroeg alleen om een handtekening, en niet om een douane-donatie. Dus ik ben zeer tevreden over Swiss Post. Binnen 11 dagen in huis zonder belasting.
Dat is een goed verpakt pakketje. Zoals een Tweaker eerder al aangaf, no way dat je dit voor de pakketbezorger open kan maken. Dat is dus wat Antelife ons aanbeveelt.
Hij is in elk geval heel stevig verpakt en het lijkt me moeilijk om hem hierin te beschadigen.
Na enkele minuten de doos redelijk netjes open weten te maken. Wat direct opvalt zijn de twee "gifts" van Antelife. Een touch-screen pennetje (werkt, maar nutteloos) en een SD kaart lezer in USB stijl. Die is wel handig!
Ook zie je dat er een Europese verloopstekker is bijgeleverd en er een hoop bubbeltjesplastic om de doos van de iOcean X7 zit. Netjes!
Dan is het doosje eruit. Niks bijzonders, een witte doos waar iOcean op staat en aan de bovenkant X7. Hij gaat verder gewoon makkelijk open dus niets op aan te merken. Gewoon een doosje die je bij een hedendaagse smartphone zou kunnen krijgen.
De bovenkant is eraf, aanschouw de iOcean X7 die zich nog in het plastic bevind. Eronder vind je een screenprotector. Leuk, maar ik ga hem niet gebruiken. Ik ben nooit zo goed met het aanbrengen ervan.
Hier zie je de iOcean X7 zonder verpakking. Serieus een van de mooiste telefoons die ik heb gezien. Ik heb nu een Samsung Galaxy Nexus en die zag er toch een stuk minder strak uit. De voorkant is helemaal van glas. De touch-buttons zijn duidelijk zichtbaar, ook in het donker.
Zie hier de achterkant van de iOcean. Erg mooi! Ik ben geen liefhebber van witte telefoons maar deze "panda-telefoon" komt toch goed uit zijn verf met een witte achterkant. Strak vormgegeven, zonder al te veel afleidende text. Enige minpuntje is dat de camera uitsteekt, maar als je ziet hoe dun hij is kan je je er wel wat bij voorstellen.
Even voor jullie alles uitgestald. Van linksboven naar rechtsonder zie je:
- Oplader
- Oplaadkabel
- Het doosje
- De iOcean X7
- Europese verloopstekker
- Touchscreen pen + SD reader (gift van Antelife)
- Garantieboekje
- Accu nummer 1
- Accu nummer 2
- Een soort van businesskaartje
- Snelstartgids
Vooral de twee batterijen is erg fijn. Ze zien er van de buitenkant hoogwaardig uit.
Hier zie je de achterkant en het accuklepje. Dit om te laten zien dat het gewoon zeer netjes afgewerkt is. Dus niet scheef of random geplaatst maar gewoon doordacht. Ik heb er nu een 32GB SDHC kaartje inzitten wat zeker nodig is gezien het geringe geheugen. Ook zie je er een normale sim inzitten. Rechts ervan is nog ruimte voor een micro-sim. De camera is voorzien van een flash-module.
En hier het scherm. Niet zo helder omdat hij in direct zonlicht staat, maar zeker goed leesbaar. Als je het scherm ziet ben je echt verbluft dat je zoiets in een telefoon van 170 euro kan vinden. Voor die prijs zit je in Europa in de budget-klasse met klein, onscherp schermpje.
Met het scherm ben ik dus zéér tevreden. Als ik hem met mijn Galaxy Nexus vergelijk is de iOcean zeker de winnaar. Dat terwijl de Nexus een Super-Amoled scherm die een jaar geleden misschien wel het beste was.
Al met al is de iOcean X7 zeker een succes. Zeker gezien de totale kosten die ik heb gemaakt. Die bedragen slechts €170. Ik zou er in Europa zo het dubbele voor betalen.
De bouwkwaliteit is trouwens ook erg goed. Waar je bij mijn Galaxy Nexus nog het achterkantje hoort kraken zit hij bij de iOcean zeer goed vast zonder enig geluid te produceren.
Ik ben hem nu aan het opladen dus heb momenteel alleen deze unboxing voor jullie, maar als jullie vragen hebben beantwoord ik ze graag!