Ja, tijd voor de bevindingen.
Vooralsnog ben ik erg tevreden! De bouw vind ik helemaal prima. De voorkant is gewoon mooi van glas, de achterkant van plastic maar godzijdank niet van dat glanzende shiny stuff. Gewoon matte wit. Qua grip zie ik geen probleem. Verder is het gewicht lekker verdeeld. Ik kan me voorstellen dat een Galaxy S4 beter is gemaakt, maar mij hoor je niet klagen.
Scherm is geweldig. Uiteindelijk is hij best fel, ik heb hem binnenshuis op 30% gezet. De scherpte is fenomenaal. Echt damn. Je kan t.net frontpage gewoon vol laten zien in de breedte uitgezoomd, zelfs de quote tekens zijn zichtbaar!
Snelheid: Ja hijbel puntje. Voor mij is het goed genoeg, maar het is zeker geen Snapdragon. Home screens schuiven soepel, menu ook, maar bijv. Google Play snel doorscrollen laat tearing zien. Chrome doet het best goed, zeker als je weet dat hij HD rendered.
Gamen: Carmageddon doet het uitstekend!!! Eenmaal in het spel was mijn gezicht echt dit:
Ik zweer dat ik nog niet zoiets scherps in mijn leven heb gezien, en als je mijn systeem specs (sig) checkt kan je zien dat ik niet snel tevreden ben.
Wifi ontvangst is beter dan mijn vorige phone O2X. Bluetooth doet het naar behoren, ook muziek/telefoon via A2DP. GPS nog niet geprobeerd.
Qua software zit er wel wat Chinese zooi op. Alle apps kon ik verwijderen, ik moest wel een paar services disablen anders krijg ik soms chinese apps gepushed

Gelukkig bootte hij gewoon in Engels.
Er staat Superuser op geinstalleerd maar ik denk niet dat die werkt, dus hij is niet stock geroot. Verder klaagt Ziggo wel dat het een gerootte phone is maar wie weet waar ze dat op hebben gebaseerd.
Over accuduur kan ik nog niet veel zeggen. Morgen neem ik hem mee naar werk en zal ik het ervaren.