[ Voor 45% gewijzigd door XanderDrake op 15-11-2013 10:17 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Gezien dit topic gebeurt dat nogal, dus zou het een gat in de markt zijn.
Ik zit er aan te denken om een scherm bij de iOcean Aliexpress store te halen voor ongeveer 75 euro http://www.aliexpress.com...art-phone/1390919112.html
Is het al iemand gelukt het scherm te vervangen, zonder dat later dingen toch niet helemaal goed werkten?
Ik vind het wel meevallen. Ik heb voor mijn turbo 220 dollar betaald, 20 dollar verzendkosten DHL en 20 euro inklaringskosten en 1 jaar garantie in China. Nu heb je hem binnen een paar dagen en 2 jaar garantie.
(ik kan het zelf ook maar waar koop je zo'n klein schakelaartje?)
De unlock/lock button is kapot bij mij, als ik met de schroevendraaier de contactpunten verbind werkt die wel nog. Het terug ineenzetten is de schakelaar kapot gegaan helaas
[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 15-11-2013 11:21 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Alaintje, jij had geloof ik het scherm vervangen.. werkt deze inmiddels naar behoren? (behalve dan aan uit knop;))alaintje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:12:
Weet iemand of ze in een random telefoon winkel een nieuwe schakelaar er op kunnen solderen?
(ik kan het zelf ook maar waar koop je zo'n klein schakelaartje?)
De unlock/lock button is kapot bij mij, als ik met de schroevendraaier de contactpunten verbind werkt die wel nog. Het terug ineenzetten is de schakelaar kapot gegaan helaas.
En er wordt echt niks, maar dan ook niks meegeleverd met het scherm. Je moet alles uit de oude telefoon meenemen. Zo was ik de lichtsensor vergeten, waardoor de telefoon het eerst dus niet deed.
Voor de rest is het makkelijk vervangen, alleen de sticker (die grote zwarte) onder de accu laat niet makkelijk los en moet op de zelfde plaats terug komen.
Ook een beetje zorg geboden met het verwijderen en terug plaatsen van de button's :d .
Oh bedankt blastpe!
Maar meteen even bestellen. Weer een tijdje wachten
Kan beter een bedrijfje beginnen in spare parts/repair/import van china spul. Zit het ook nog serieus te overwegen ook, en vrees dat het ook nog gaat lopen ook.
edit:/ Gvd, sending item 15-60 days

edit:// Wacht kun je niet met paypal betalen bij aliexpres
[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 15-11-2013 11:58 ]
'vroeger' wel via ideal via moneybookers/skrill, maar weet niet of die mogelijkheid er nog is. Anders via credit card inderdaad.alaintje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:56:
Jazeker, je moet alleen niet vergeten dingen aan te sluiten.
En er wordt echt niks, maar dan ook niks meegeleverd met het scherm. Je moet alles uit de oude telefoon meenemen. Zo was ik de lichtsensor vergeten, waardoor de telefoon het eerst dus niet deed.
Voor de rest is het makkelijk vervangen, alleen de sticker (die grote zwarte) onder de accu laat niet makkelijk los en moet op de zelfde plaats terug komen.
Ook een beetje zorg geboden met het verwijderen en terug plaatsen van de button's :d .
Oh bedankt blastpe!
Maar meteen even bestellen. Weer een tijdje wachten.
Kan beter een bedrijfje beginnen in spare parts/repair/import van china spul. Zit het ook nog serieus te overwegen ook, en vrees dat het ook nog gaat lopen ook.
edit:/ Gvd, sending item 15-60 days. Die is er nog niet met kerst
...
edit:// Wacht kun je niet met paypal betalen bij aliexpres![]()
![]()
![]()
![]()
Ok, welke gereedschappen heb je hiervoor nodig?
Voor de rest iets plats als een nagel of een pinpas.
Waar kun je deze nou het beste bestellen? Bij iOcean zelf? Want ik lees dat er verschillende versies zijn..Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:39:
Terugkerend naar het GPS probleem : de fabriek zou nieuwe patch antennes ter beschikking stellen.
Deze link bevat de foto instructies van de fabriek om ze correct aan te brengen.
http://forum.frandroid.co...ps-mettre-ici-svp/page-42
Het zou volstaan om een gefrankeerde enveloppe naar de fabriek te sturen.
Zelf heb ik er op alibaba enkele besteld.
Eens proberen.
Ik heb de nieuwe GPS antenne nog niet binnen maar op de foto's in de instructie is te zien dat de nieuwe antenne ruim 2x zo breed is als de orginele.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:53:
Ja maar ik las dat er verschillende versies zijn. En hoe weet ik of het een goede vernieuwde versie is, of de slechte oude versie?
Mn flipcover
Hij zat in de bovenhoeken al iets los doordat de lijm minder werd, en ik trok eraan waardoor ie iets te ver boog en nu is dat flip-cover plakkaat los van de TPU Case, die ik nu nog wel kan gebruiken
Alleen even goed schoonmaken want je ziet nogal wat strepen van de lijm....
Gelukkig is die andere flip cover die ik een aantal weken geleden had besteld in Amsterdam aangekomen als ik de tracking mag geloven, dus die zal komende week wel binnenkomen...
Had ik bijne een heel goede planning om mn apotte hoesje te vervangen.
Had het toestel de hele nacht aan de USB kabel hangen om te laden. Vanochtend het toestel een reboot gegeven. Pak ik een half uur later het toestel op, blijkt de batterij opeens op 55% te staan (en de telefoon stond uit, is dus blijkbaar niet uit de reboot gekomen).
Heel vaag. Daarna weer aan de lader gelegd en toen ging ie weer braaf de batterij opladen.
Kan het zijn dat het toeval is en dat de reboot een battery drain / loop heeft veroorzaakt?
Verwijderd
De mijne is in de rechterbovenhoek ook kapot. Links een klein scheurtje. Ik overweeg om hem gewoon zonder te gebruiken maar dan is hij erg dun en glad.Ben bang ben dat hij snel uit mijn handen valt.dutchgio schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:06:
Bij mij is er inmiddels ook wat kapot:
Mn flipcover
Hij zat in de bovenhoeken al iets los doordat de lijm minder werd, en ik trok eraan waardoor ie iets te ver boog en nu is dat flip-cover plakkaat los van de TPU Case, die ik nu nog wel kan gebruiken
Alleen even goed schoonmaken want je ziet nogal wat strepen van de lijm....
Gelukkig is die andere flip cover die ik een aantal weken geleden had besteld in Amsterdam aangekomen als ik de tracking mag geloven, dus die zal komende week wel binnenkomen...![]()
Had ik bijne een heel goede planning om mn apotte hoesje te vervangen.
Zijn er nog alternatieven vwb de hoesjes?
Ik heb nu die zwarte hardbackcover die er standaard bij kwam erom heen zitten, die je volgens mij ook gebruikt voor de 3000mah batterij.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:22:
[...]
De mijne is in de rechterbovenhoek ook kapot. Links een klein scheurtje. Ik overweeg om hem gewoon zonder te gebruiken maar dan is hij erg dun en glad.Ben bang ben dat hij snel uit mijn handen valt.
Vlak voordat ik wegging kwam mn nieuwe flip hoesje binnen, maar die leek me niet heel stevig, want deze zit alleen aan de rechterkant vastgeplakt met een stuk dubbelzijdige tape.
En is vrij dun tov de andere flipcover die nu dus kapot is.
Die standaard harde backcovers van iocean kosten nog geen 2,50 euro incl. verzenden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:22:
[...]
De mijne is in de rechterbovenhoek ook kapot. Links een klein scheurtje. Ik overweeg om hem gewoon zonder te gebruiken maar dan is hij erg dun en glad.Ben bang ben dat hij snel uit mijn handen valt.
Daarnaast zijn er nog een aantal alternatieven
De 3000mah is iets dieper dan de standaard cover.dutchgio schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:26:
[...]
Ik heb nu die zwarte hardbackcover die er standaard bij kwam erom heen zitten, die je volgens mij ook gebruikt voor de 3000mah batterij.
Vlak voordat ik wegging kwam mn nieuwe flip hoesje binnen, maar die leek me niet heel stevig, want deze zit alleen aan de rechterkant vastgeplakt met een stuk dubbelzijdige tape.
En is vrij dun tov de andere flipcover die nu dus kapot is.
Als je die dubbelzijdige tape op de achterkant van je telefoon plakt blijft ie verbazend goed zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Blastpe op 19-11-2013 15:57 ]
Lijkt me toch wat 'risky' aangezien die maar aan 1 kant vast zit..Blastpe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:55:
[...]
Die standaard harde backcovers van iocean kosten nog geen 2,50 euro incl. verzenden.
[...]
De 3000mah is iets dieper dan de standaard cover.
Als je die dubbelzijdige tape op de achterkant van je telefoon plakt blijft ie verbazend goed zitten.
Ik denk dat ik even wat plakband pak en de linkerkant ook van een mooie plakstrip voorzie, al werkt dat waarschijnlijk wel iets minder goed
Stof aan de binnenkant lijkt wel van wat betere kwaliteit dan die zwarte flipcover die ik voorheen had; die werd ook wat grijzig en was op sommige plekken nogal ruw en hard.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 19-11-2013 16:00 ]
De plakstrip komt zo op het eerste gezicht inderdaad niet echt betrouwbaar over. Het materiaal aan de binnenzijde blijft wel zacht maar wordt op den duur ook smoezelig. Bij mij zijn er ook al tekenen van slijtage op de hoeken van de cover.dutchgio schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:59:
[...]
Lijkt me toch wat 'risky' aangezien die maar aan 1 kant vast zit..
Ik denk dat ik even wat plakband pak en de linkerkant ook van een mooie plakstrip voorzie, al werkt dat waarschijnlijk wel iets minder goed
Stof aan de binnenkant lijkt wel van wat betere kwaliteit dan die zwarte flipcover die ik voorheen had; die werd ook wat grijzig en was op sommige plekken nogal ruw en hard.
edit:
flipcover apps werken niet echt goed met het materiaal aan de binnenzijde van de flipcover.
[ Voor 6% gewijzigd door Blastpe op 19-11-2013 16:08 ]
Automation locker werkt prima met de proximity sensor, waardoor je scherm uit- en aan kan gaan door de flip cover te openen en te sluiten.Blastpe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:06:
[...]
De plakstrip komt zo op het eerste gezicht inderdaad niet echt betrouwbaar over. Het materiaal aan de binnenzijde blijft wel zacht maar wordt op den duur ook smoezelig. Bij mij zijn er ook al tekenen van slijtage op de hoeken van de cover.
edit:
flipcover apps werken niet echt goed met het materiaal aan de binnenzijde van de flipcover.
Ik gebruik zelf simple cover lock. Om dit goed te laten functioneren heb ik echter wel een stickertje aan de binnenzijde van de flipcover (ter hoogte van de proximity sensor) geplakt.dutchgio schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:26:
[...]
Automation locker werkt prima met de proximity sensor, waardoor je scherm uit- en aan kan gaan door de flip cover te openen en te sluiten.
Heeft iemand nog een tip/trucje om rechtsbovenin de status van de tweede simkaart weg te halen? Aangezien ik die toch niet gebruik.
Rooten > xposed > gravitymodguid0o schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:35:
Heb nu al 2 dagen mijn x7 elite en ben er erg tevreden over! Voor mij doet hij niet onder voor mijn vorige HTC one X qua prestaties.
Heeft iemand nog een tip/trucje om rechtsbovenin de status van de tweede simkaart weg te halen? Aangezien ik die toch niet gebruik.
Of
Rooten > custom recovery > GammaRom
Kan ik ook ergens aanzetten dat hij het vrije werkgeheugen weergeeft?
Gravitybox > statusbalk tweaks > onderin: signaal verbergen > sim aanvinken die je niet gebruikt.Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Ik heb gravity box erop staan, maar ik heb die optie nergens gezien?
Kan ik ook ergens aanzetten dat hij het vrije werkgeheugen weergeeft?

Weet je toevallig hoe ik kan monitoren hoeveel werkgeheugen er beschikbaar is?
[ Voor 47% gewijzigd door Markos op 20-11-2013 12:58 ]
Gravitybox > diverse tweaks > recent tasks RAM barIk_ben_Mark3 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:57:
Lol ik had de verkeerde sim geselecteerd
Weet je toevallig hoe ik kan monitoren hoeveel werkgeheugen er beschikbaar is?
Dan lang HOME inhouden
Verwijderd
als ik ze aan zet, gaat die gelijk weer uit, zie dit filmpje: YouTube: Iocean x7 error de wifi
wie heeft hier ervaring mee, of weet hoe dat opgelost kan worden? heel erg bedankt alvast
Thank you for your letter
Sorry, we have just contacted Iocean factory, and been told that we can not get a GPS antenna.
One of our customers have ordered a GPS antenna, but ultimately waited for two months did not get .
If you want to repair your phone about GPS problem , you can send back for repair.
Hope you can understand.
Have a nice day
Best regards!
Wat een onzin.elroy_b1 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:18:
Antwoord van Antelife over nieuwe GPS antenne..
Thank you for your letter
Sorry, we have just contacted Iocean factory, and been told that we can not get a GPS antenna.
One of our customers have ordered a GPS antenna, but ultimately waited for two months did not get .
If you want to repair your phone about GPS problem , you can send back for repair.
Hope you can understand.
Have a nice day
Best regards!
Gewoon even iOcean mailen, die van mijn vader is van de week op de post gegaan.
Gratis.
Volgens mij verkoopt iOcean zelf ook gewoon via Aliexpress:alaintje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:18:
Ik vond het ook wel raar dat bij aliexpress de repair onderdelen goedkoper zijn dan via iocean zelf.
http://www.aliexpress.com/store/538855
Verwijderd
hi,T-8one schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:15:
Net m'n iOcean X7 mogen ontvangen, maar ik krijg m'n wifi niet aan de praat. Zelfde probleem als in dit filmpje: YouTube: Iocean x7 error de wifi
Wifi gaat vanzelf weer uit.
heb je dit op kunnen lossen? ik heb namelijk hetzelfde probleem,
thanks
Ik heb een 32GB editie, maar Turbo, Plus of Elite, hoe zie ik dat?
M'n frontcam is 5MP.. oftewel Elite versie?
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 22-11-2013 12:55 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
All Models are coming with: 1920 x 1080 pixels FHD screen, 2000mAh Battery, Dual SIM Dual Standby, Standard Android4.2 OS or Lewa OS (Based on Android)CLB schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:54:
Waaraan kan ik in de telefoon precies zien welk model ik heb...?
Models X7, X7 Young Basic, X7 Young are coming with:
MTK6589 1.2 GHz chipset, 1GB RAM,4GB ROM, 8MP rear + 2MP front Camera, Bluetooth 2.1
X7 Turbo: MTK6589T 1.5 GHz chipset, 1GB RAM,4GB ROM, 8MP rear + 2MP front Camera, Bluetooth 4.0
X7 Plus: MTK6589T 1.5 GHz chipset, 1GB RAM,16GB ROM, 13MP rear + 5MP front Camera, Bluetooth 4.0
X7 Elite: MTK6589T 1.5 GHz chipset, 2GB RAM,32GB ROM, 13MP rear + 5MP front Camera, Bluetooth 4.0
Sinds wanneer heb jij een iOcean?CLB schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:54:
Waaraan kan ik in de telefoon precies zien welk model ik heb...?
Youth = 1.2Ghz, 1gb ram, 4gb rom
Youth turbo = 1,5Ghz, 1gb ram, 4gb rom
Plus = 1,5Ghz, 1gb ram, 16gb rom
Elite = 1,5Ghz, 2gb ram, 32gb rom
Je hebt dus een Elite
Komt net binnen hier

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah, vandaar...
Welke is die linker?
Huge Huawei met 6 inch scherm?
En waarom 3? Voor in de verkoop of bang dat je het scherm van de iOcean zo snel kapot weet te maken?!
[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 22-11-2013 13:41 ]
Waarom 3, omdat het kan (en ze niet van mij persoonlijk zijn)
Over het scherm van de iOcean heb ik nog niks gelezen, moet me is inlezen in het toestel
Als je voor de onderdelen kiest: ik wil je batterij(en) wel overnemen...dangerousp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:42:
Nadeel is wel dat itt veel andere toestellen de rest van het scherm het ook snel niet meer doet. Ik zit nog te twijfelen wat ik er mee doe.. Verkopen in onderdelen misschien of een nieuw scherm halen
Vanmorgen deden ze 't gewoon helemaal niet meer
De Elite heeft geen backlights.CLB schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:37:
Is de trilintensiteit van de drie buttons ergens aan te passen?
Vanmorgen deden ze 't gewoon helemaal niet meerEn de backlight daarvan ook nog nooit gezien...
Alleen de vroegere edities, waaronder de youth 1.2Ghz
De trilintensiteit kun je volgens mij niet zelf aanpassen...
Naar service@iocean.cc ?Momus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:18:
[...]
Wat een onzin.
Gewoon even iOcean mailen, die van mijn vader is van de week op de post gegaan.
Gratis.
Haha, scheelt ze weer een paar euro
Ik heb ze zelf altijd uit staan, en ook niet nodig.
Ik wil wel ruilen hoor als je die lights echt graag wil..
En iemand een idee waarom sommige games niet compatible zijn? Rayman Fiesta Run, Asphalt 8...
En ik ben echt niet lomp, maar krijg gewoon geen data-verbinding voor elkaar...
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 23-11-2013 19:49 ]
Wierd. Ik heb Rayman Jungle run alles op 3 sterren uitgespeeld op mijn X7, en Fiesta run werkt nietCLB schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:26:
Van ruilen komt huilen...
En iemand een idee waarom sommige games niet compatible zijn? Rayman Fiesta Run, Asphalt 8...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Wat wil je ook met 4 A9 cores en een nogal brakke GPU op full-hdCLB schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:26:
Van ruilen komt huilen...
En ik ben echt niet lomp, maar krijg gewoon geen data-verbinding voor elkaar...
Rayman moet prima kunnen, bij Asphalt 8 heb ik zo mn twijfels..
Voor je dataverbinding: handmatig APN toevoegen wil wel eens helpen. En Even verificatie op PAP zetten..v
Handmatig APN's toevoegen ook al allemaal geprobeerd... Weird!
Welk simslot/provider?!
3G werkt hier prima
Eerste indrukken zijn vrij positief trouwens, hier en daar wat software-flaws imho.
Zo werkt de trilfunctie van de buttons dus niet als de telefoon op stil staat, awkward...
Ik wil mn tweede signaal-indicatie niet zien, gebruik immers geen twee simkaarten enz.
Een settings-knop is wel heel old-fashioned en de buttonlayout is niet 'normaal' Android.
Scherm is mooier dan mn huidige 5'' Sony Xperia ZL
Toestel is niet altijd even snel maar valt al met al goed mee te werken... Will be continued!
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-11-2013 12:40 ]
Mooizo, is dat ook weer opgelost!CLB schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:38:
It was verificatie-type op PAP, nice!
Eerste indrukken zijn vrij positief trouwens, hier en daar wat software-flaws imho.
Zo werkt de trilfunctie van de buttons dus niet als de telefoon op stil staat, awkward...
Ik wil mn tweede signaal-indicatie niet zien, gebruik immers geen twee simkaarten enz.
Een settings-knop is wel heel old-fashioned en de buttonlayout is niet 'normaal' Android.
Scherm is mooier dan mn huidige 5'' Sony Xperia ZL
Toestel is niet altijd even snel maar valt al met al goed mee te werken... Will be continued!
Ga eens heel snel rooten en xposed+ gravitybox erop zetten dan...
Onder andere je 2e signaal-indicatie is weg te werken via gravitybox.
Toch by far de beste app voor mt6589, die gravitybox.
Die buttonlayout is alleen niet in de 'nexus-stijl'. Samsung hanteert hetzelfde, met zelfs nog een fysieke home knop. Het is mijn inziens gewoon de keus aan de fabrikant, niet goed of fout...
Kun je die trilfuncite niet aanzetten bij instellingen > audioprofielen > stil ?
Mijn X7 is ook stuk gegaan, ik heb hem op 23 oktober naar loveandroid.nl gestuurd en die laten hem repareren in China, ik moet wel zeggen dat het contact wat tegenvalt bij loveandroid, daarmee bedoel ik dat ze je, als je er niet zelf om vraagt, niet op de hoogte houden van wat er allemaal met je telefoon gebeurd. Daar komt nog bij dat ik hem nog niet terug heb... Ook de kosten lopen aardig op, 20 euro reparatieservice van loveandroid.nl zelf (beetje vaag aangezien ze hem gelijk naar China stuurden...), 95 voor het scherm en nog 24 voor het repareren in China.dangerousp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:42:
Nadeel is wel dat itt veel andere toestellen de rest van het scherm het ook snel niet meer doet. Ik zit nog te twijfelen wat ik er mee doe.. Verkopen in onderdelen misschien of een nieuw scherm halen
omdat het scherm niet erg sterk bleek te zijn heb ik ook maar een flipcase aangeschaft, want als ik hem eenmaal weer in handen heb wil ik hem voorlopig heel houden.
Rooten was al gedaan... SuperUser stond ook al geïnstalleerd... En het is niet mn eigen X7dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:47:
Ga eens heel snel rooten en xposed+ gravitybox erop zetten dan...
Onder andere je 2e signaal-indicatie is weg te werken via gravitybox.
Toch by far de beste app voor mt6589, die gravitybox.
Kan me niet voorstellen dat zo'n achterlijke settingsknop puur Android is.Die buttonlayout is alleen niet in de 'nexus-stijl'. Samsung hanteert hetzelfde, met zelfs nog
een fysieke home knop. Het is mijn inziens gewoon de keus aan de fabrikant, niet goed of fout...
Jaaa, weer bedankt!Kun je die trilfuncite niet aanzetten bij instellingen > audioprofielen > stil ?
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 24-11-2013 13:21 ]
Dan had je beter rechtstreeks naar iOcean kunnen sturen. verzendkosten + ca. 90,- reparatie.riksteek schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:01:
[...]
Mijn X7 is ook stuk gegaan, ik heb hem op 23 oktober naar loveandroid.nl gestuurd en die laten hem repareren in China, ik moet wel zeggen dat het contact wat tegenvalt bij loveandroid, daarmee bedoel ik dat ze je, als je er niet zelf om vraagt, niet op de hoogte houden van wat er allemaal met je telefoon gebeurd. Daar komt nog bij dat ik hem nog niet terug heb... Ook de kosten lopen aardig op, 20 euro reparatieservice van loveandroid.nl zelf (beetje vaag aangezien ze hem gelijk naar China stuurden...), 95 voor het scherm en nog 24 voor het repareren in China.
omdat het scherm niet erg sterk bleek te zijn heb ik ook maar een flipcase aangeschaft, want als ik hem eenmaal weer in handen heb wil ik hem voorlopig heel houden.
Ik kan me niet voorstellen dat loveandroid meer moet betalen dan wanneer jij en ik een toestel zelf opsturen.
edit: Verwijderd in "\[iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie"
Nog erger, het gaat om 90 dollar!
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 24-11-2013 13:45 ]
Verwijderd
deze blijft volgens mij contact maken vermits ik als ik de batterij insteek en de usb alleen door op vol + of - in de respectievelijke recovery menus kom )
Paar pagina's terug, ik meen gebruiker alain.Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:49:
nog iemand die problemen heeft met de power knop ? die reageert namelijklniet meer
deze blijft volgens mij contact maken vermits ik als ik de batterij insteek en de usb alleen door op vol + of - in de respectievelijke recovery menus kom )
[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 24-11-2013 19:37 ]
*zie hieronder*
Dus bij deze, graag even een inventarisatie van wie er een GPS antenne nodig heeft.
Adresgegevens etc komt later wel, ben nu alleen benieuwd naar hoeveel..
Tevens een verzoekje ingediend van het kostenplaatje voor het mee laten komen van een nieuw scherm....
"Hi, would you like help to collect the antenas need of other community users? and give us a number, then we can send the antenas to you together.
Brs
service"
&&
"Dear Fred,
Nice day, could you please gathering some iocean users in your local community, we could send it together to you.
Looking forward to hearing from you soon.
Do contact us freely for assistant and service whenever needed.
Best regards
Tina"
[ Voor 7% gewijzigd door elroy_b1 op 25-11-2013 09:31 ]
Toeslagen op antennes van 3 euro? Grotere pakketten voor antennes van 2 bij 2 centimeter?CLB schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:22:
(Grotere pakketten = duurdere pakketten = meer kans op toeslagen)
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet te gaan klooien met de gps antenne, maar als ze bij iOcean meerdere kunnen opsturen wil ik er ook wel 1 ontvangen
Met behulp van een heel erg uitgebreide guide moet dat dan misschien wel lukken... ;
Tuurlijk, vergeten te vermelden..
Met dan aan Momus.. die mij voor was met het bestellen van een nieuwe antenne
@ Dutchgio.. die guide staat online.
http://img31.imageshack.us/img31/8279/9ua8.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/9692/ief9.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/5669/fqgx.jpg
[ Voor 27% gewijzigd door elroy_b1 op 25-11-2013 09:39 ]
Appeltje eitje. Belangrijk om een aardestickertje achter het MB te plakken. Dat scheelt al enorm.dutchgio schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:31:
Zoveel mogelijk denk ik?!
Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet te gaan klooien met de gps antenne, maar als ze bij iOcean meerdere kunnen opsturen wil ik er ook wel 1 ontvangen
Met behulp van een heel erg uitgebreide guide moet dat dan misschien wel lukken... ;
Die antenne is een kwestie van goed plakken.
https://mega.co.nz/#!L8xj...GW_C-7oT4yZvSjqHXG1TzffEs
Maargoed.
Ik zit nu op 15 GPS Antenne's
1x wifi antenne (weet niet of ze die ook opsturen?)
* Ikzelf
* Dutchgio
* Heldinho
* Ik_ben_Mark3
* djiedjee
* Lord_Dain
* Joukea
* CultFreak
* tharonny
* VERNederlander
* -The_Mask-
* aukemuis
* albino71
* n0elite
** alaintje (GPS sticker of WIFI?)
[ Voor 87% gewijzigd door elroy_b1 op 28-11-2013 12:22 ]
Uhm ja, 10 x €3,- is ook gewoon teveel om te importeren zonder taxes hoor, maar ik zei het ook in [small]Momus schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:25:
Toeslagen op antennes van 3 euro? Grotere pakketten voor antennes van 2 bij 2 centimeter?
Het open schroeven ook niet. Als je hem open schroeft heb je ruimte genoeg om het stickertje te plaasten, zonder dat je het moederbord van zijn plaats haalt. Werkt prima en geeft een enorme ontvangstverbetering.Blastpe schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:49:
Dat aard stickertje plaatsen is niet zonder risico. Ik ga dat iig niet op die manier doen.
Dus een klein stickertje nemen en zorgen dat ie goed zit...Blastpe schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:09:
Als je het stickertje niet goed plaatst is er kans op sluiting. Er liggen nogal wat componenten vlak naast het randjs waar je de sticker op plaatst. Daarnaast is er volgens mij nog een risico maar dat is volgens mijn eigen redenatie.

Scherm van de iOcean is een stuk 'warmer', maar ook niet helemaal goed gecalibreerd zo te zien...
Op de Sony kan ik wel de 'white balance' aanpassen, dus dat heeft er ook mee te maken maar toch.
Kijkhoeken op de iOcean zijn wel (stukken) beter, maar Sony's 2013 lijn staat ook bekend om dit euvel.
Toestel is wel even smal als m'n Sony Xperia ZL, wel iets langer, te wijten aan de knoppen onder het scherm.
Dat. Ik zeg alleen dat het niet zonder risico is. Niet iedereen is even handig en is zich bewust van de mogelijke gevolgen van het plaatsen van zo'n stickertje.
Ik wil ook graag eentjeelroy_b1 schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:56:
Kindly refer to our video show how to disassemble the device:
https://mega.co.nz/#!L8xj...GW_C-7oT4yZvSjqHXG1TzffEs
Maargoed.
Ik zit nu op 2 Antenne's
* Ikzelf
* Dutchgio
Tuurlijk. Ik neem aan dat je weet dat het openschroeven van je telefoon nooit zonder risico is...Blastpe schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:19:
@ Momus
Dat. Ik zeg alleen dat het niet zonder risico is. Niet iedereen even handig en is zich bewust van de mogelijke gevolgen van het plaatsen van zo'n stickertje.
Naast oververzadigde kleuren is de X7 ook behoorlijk minder scherp dan de Sony.CLB schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:18:
5" Full HD vs 5" Full HD
Scherm van de iOcean is een stuk 'warmer', maar ook niet helemaal goed gecalibreerd zo te zien...
Op de Sony kan ik wel de 'white balance' aanpassen, dus dat heeft er ook mee te maken maar toch.
Kijkhoeken op de iOcean zijn wel (stukken) beter, maar Sony's 2013 lijn staat ook bekend om dit euvel.
Toestel is wel even smal als m'n Sony Xperia ZL, wel iets langer, te wijten aan de knoppen onder het scherm.
Vooral van de rots blijft weinig detail over bij de X7

Ik weet wel wat mijn keus zou zijn als ik daarbij naar de reparaties en mods in dit topic kijk
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dat doe ik ook, maar ik betaal liever het dubbele als alles dan heel blijft en er stukken beter uit ziet
Aan de andere kant is het leuk dat dit soort toestellen op de markt komen, dan kan je toch zien dat de grote merken er flink wat geld bovenop doen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
En het driedubbele? Of viervoudige?Speedy-Andre schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:34:
[...]
Dat doe ik ook, maar ik betaal liever het dubbele als alles dan heel blijft en er stukken beter uit ziet![]()
Aan de andere kant is het leuk dat dit soort toestellen op de markt komen, dan kan je toch zien dat de grote merken er flink wat geld bovenop doen.
In beide gevallen shop je dan niet bepaald kritisch
Deze Sony vind ik al onder de €400 incl. verzenden en ik ga van de duurste X7 uit.
Dat is niet waar natuurlijkSpeedy-Andre schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:29:
Naast oververzadigde kleuren is de X7 ook behoorlijk minder scherp dan de Sony.
Vooral van de rots blijft weinig detail over bij de X7![]()
Ik weet wel wat mijn keus zou zijn als ik daarbij naar de reparaties en mods in dit topic kijk
Allebei 5" en allebei Full HD, ligt aan m'n foto-kwaliteiten
Of het wel/niet waar is kan ik niet beoordelen aan de hand van een fotoCLB schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:54:
[...]
Dat is niet waar natuurlijk
Allebei 5" en allebei Full HD, ligt aan m'n foto-kwaliteitenAls je wat tijd hebt...
Tijd heb ik (helaas) wel en ook een fototoestel met een mooie lens en een statief
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.