Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Shit. Heb een tijdje terug een X7 geregeld voor een vriend van mij, en deze wil nu niet meer opladen... Heeft iemand nog het printplaatje met de micro-usb aansluiting over van een defecte X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Iemand al wifi tethering werkend gekregen?
Bij mij nog zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
@dutch, yep, heb het op het werk een keer moeten gebruiken op een locatie waar nog geen netwerk was aangelegd. Ik heb hier niets bijzonders voor gedaan. Gewoon Tethering menu, Wifi hotspot enablen, wachtwoord erop en gaan..

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:24:
@dutch, yep, heb het op het werk een keer moeten gebruiken op een locatie waar nog geen netwerk was aangelegd. Ik heb hier niets bijzonders voor gedaan. Gewoon Tethering menu, Wifi hotspot enablen, wachtwoord erop en gaan..
Bij mij blijft ie oneindig lang op een zwarte aan-knop
Daarna doet mn data op mn telefoon zelf het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is dat op een stock ROM of heb je dan al zaken aangepast / eraf gesloopt?

We kunnen evt. vergelijken of je bep. system apps er uit hebt gehaald of hebt bevroren als je wilt. Ik heb bv. wel een hoop bevroren en ook wat zaken verwijderd..maar dat rare system appje in het chinees, staat er bij mij nog gewoon in. Maar dat is hem niet, net getest...

[ Voor 74% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:23
Iemand toevallig ervaring met dit hoesje? http://www.buyincoins.com/item/35417.html
Ben wel benieuwd hoe dat word bevestigd eigenlijk.. Krijg je er een nieuw achterklepje bij waar dit hoesje op gepakt zit, of plak je hem vast op je eigen achterkantje?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
tharonny schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:03:
Iemand toevallig ervaring met dit hoesje? http://www.buyincoins.com/item/35417.html
Ben wel benieuwd hoe dat word bevestigd eigenlijk.. Krijg je er een nieuw achterklepje bij waar dit hoesje op gepakt zit, of plak je hem vast op je eigen achterkantje?
Geen idee, heb hem gewoon maar besteld :p Voor die 6 dollar kun je er geen buil aan vallen. Wil je best mijn ervaring delen als ik hem binnen heb, maar dat kan nog wel een tijdje duren natuurlijk ;) Had hiervoor een hoesje op Ebay gekocht voor 8 dollar maar die kwaliteit was echt om te huilen (zat wel een screen protector bij dus heb 8 dollar voor een sp betaald...). Hopen dat dit beter is dus. Ziet er zo op het eerste gezicht wel aardig uit.

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even een update over de status van mijn telefoon.
Hij is duidelijk minder schokbestendig dan de HTC desire die ik hiervoor had. :)
Inmiddels 3 verschillende sterren/barsten die nu mijn hele beeldscherm oppervlak betrekken, hij laadt niet meer op en de luidspreker werkt niet meer.
Moet zeggen dat het wel lekker rustig is, telefoon gaat gewoon nooit meer over :+
Elke keer als de batterij leeg is vervangen met de extern opgeladen tweede accu is alleen wel een beetje vermoeiend.

PS. ik laat mijn telefoon gewoon te vaak vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
killamonkey schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:29:
[...]

Geen idee, heb hem gewoon maar besteld :p Voor die 6 dollar kun je er geen buil aan vallen. Wil je best mijn ervaring delen als ik hem binnen heb, maar dat kan nog wel een tijdje duren natuurlijk ;) Had hiervoor een hoesje op Ebay gekocht voor 8 dollar maar die kwaliteit was echt om te huilen (zat wel een screen protector bij dus heb 8 dollar voor een sp betaald...). Hopen dat dit beter is dus. Ziet er zo op het eerste gezicht wel aardig uit.
Ja ik vond hem er inderdaad wel leuk uit zien. Ik heb nog even verder gezocht naar andere webshops die hem verkochten met de hoop dat het iets duidelijker zou worden hoe je hem erop vast maakte. Nu vond ik het hoesje ook bij GeekBuying: http://www.geekbuying.com...hone---Orange-318479.html. Nu is dus alleen de vraag of die er eventueel ook nog af te halen is?
Staat wel bij: Easy to apply and remove, maar je weet het nooit :9

[ Voor 3% gewijzigd door tharonny op 20-10-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:35:
Is dat op een stock ROM of heb je dan al zaken aangepast / eraf gesloopt?

We kunnen evt. vergelijken of je bep. system apps er uit hebt gehaald of hebt bevroren als je wilt. Ik heb bv. wel een hoop bevroren en ook wat zaken verwijderd..maar dat rare system appje in het chinees, staat er bij mij nog gewoon in. Maar dat is hem niet, net getest...
Hmm, ik draai custom, elite firmware.
zal het ook eens op een andere ROM proberen.

Welke provider en simslot gebruik jij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dutchgio schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Hmm, ik draai custom, elite firmware.
zal het ook eens op een andere ROM proberen.

Welke provider en simslot gebruik jij?!
KPN en Hi!/KPN en op beide simslots gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:24
tharonny schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:03:
Dit hoesje is met dubbelzijdige tape bevestigd op de orginele achterkant. Heb het hoesje nu ongeveer een maand erop zitten. De voorzijde is stevig (inwendig hard plastic?). In het hoesje past alleen de X7 zonder backcoverzelf. Ik had het hoesje liever op een backcover geplakt, maar dit was te dik. Ik vind het er strak uitzien en ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Hmm,
Heb sinds kort een simkaart van t-mobile en die zit in het grote simslot.
Ik ga eens een andere ROM proberen en anders kan altijd simslot 1 nog in gebruik genomen worden, aangezien die simkaart zowel als micro- of gewone simkaart kan worden gebruikt.

Zou in elk geval wel fijn zijn als ik mn telefoon als hotspot kan gebruiken als WiFi op school het weer eens niet doet tijdens colleges of als wifi gewoon geen optie is mn iPad doet geen 3G :(
Blastpe schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Dit hoesje is met dubbelzijdige tape bevestigd op de orginele achterkant. Heb het hoesje nu ongeveer een maand erop zitten. De voorzijde is stevig (inwendig hard plastic?). In het hoesje past alleen de X7 zonder backcoverzelf. Ik had het hoesje liever op een backcover geplakt, maar dit was te dik. Ik vind het er strak uitzien en ben er wel tevreden over.
Op de foto's zelf gebruiken ze wel gewoon de backcover.
Blijft die tape goed vastzitten?!
Wellicht een mooie optie als vervanger voor mijn huidige flip cover, die toch wat gebruikerssporen begint te vertonen(witte zijranden en een stukje 'piepschuim' in de hoek is afgebroken) en een nieuw hoesje altijd welkom is.
Op Aliexpress zijn ook flip covers met ruimte voor een pin/OV-pas en briefgeld te vinden. Alleen zit die dan wel aan de binnenkant, en zover ik het kon zien 1 cm van je pas tegen het scherm aan, of je moet het er helemaal in kunnen drukken.

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 20-10-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik baal nog steeds enorm van mijn Iocean X7 turbo waar het scherm van is gebarsten. Drie week plezier van gehad en nu weer terug naar een HTC Nexus one. Via Aliexpress nog contact gezocht met de verkoper: 'i am sorry to see this because screen broken is buyer problem. i suggest you buy a new phone' ....

Mocht iemand zin hebben in een nieuw scherm avontuurtje, dan mag die weg voor een redelijke prijs (met TPU hoesje en 4 screenprotectors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
jorrit91 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:57:
Shit. Heb een tijdje terug een X7 geregeld voor een vriend van mij, en deze wil nu niet meer opladen... Heeft iemand nog het printplaatje met de micro-usb aansluiting over van een defecte X7?
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb een tijdje terug een batterijlader gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Tethering doet het gelukkig op een andere ROM wel.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 21-10-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Blastpe schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Oke dat klinkt goed! Zou je is wat foto's willen schieten hoe het er in het echt uit ziet? En denk je dat het hoesje zonder schade netjes van de telefoon afgehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:17:
[...]

Tethering doet het gelukkig op een andere ROM wel.
Ligt het dan aan de Elite ROM? andere driver / wifi chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Ligt het dan aan de Elite ROM? andere driver / wifi chipset?
Ik heb die GammaRom van Sambaaa(XDA) eens geinstalleerd om te kijken of het wat is..
Die schijnt ook gebaseerd te zijn op de Elite firmware, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Ik heb het helemaal aangepast door alle Xperia apps te verwijderen, Apex met stock icons als standaardlauncher te gebruiken, en het systeem nog verder uitgedund. Daarnaast vind ik de wifi snelheid en beriek belabberd op zijn ROM dus heb de wifi bestanden van de youth rom gepakt en overschreven via root browser.
16,66Mbs download in speedtest is mij nog nooit gelukt, al was dit wel op een paar meter vanaf de router.

Wel zonder de NVRAM fix(die vervolgens bluetooth problemen opleverd) want de elite firmware heeft daar geen last van.

GPS levert al vrij snel 11 satallieten op, maar tot een fix komen doet het niet.

Xposed en gravitybox updaten leverde nieuwe functies op: het verbergen van 'ongoing notifications', bij mij light flow en Tasker, en een RAM-vrij balk in het 'recente apps' scherm.
Over RAM gesproken: er zit een engine ingebakken die ervoor zorgt dat je bij normaal gebruik 250-320mb vrij hebt.

Draait (voor nu) als een trein, zonder vertraging. :+

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 21-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
tharonny schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Oke dat klinkt goed! Zou je is wat foto's willen schieten hoe het er in het echt uit ziet? En denk je dat het hoesje zonder schade netjes van de telefoon afgehaald kan worden?
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/27yd3rl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ezs5cy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/9jn8d3.jpg

Het groene hoesje werkt op dezelfde manier als het zwarte hoesje met dubbelzijdige tape. Hierin heb ik de backcover van de 3000mAh geplakt (past net niet :| )

Zonder schade te verwijderen volgens mij.
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:12:

Xposed en gravitybox updaten leverde nieuwe functies op: het verbergen van 'ongoing notifications', bij mij light flow en Tasker, en een RAM-vrij balk in het 'recente apps' scherm.
Over RAM gesproken: er zit een engine ingebakken die ervoor zorgt dat je bij normaal gebruik 250-320mb vrij hebt.
Bedoel je hiermee de min free ram?

Ohw. btw ik draai stock rom X7 elite ook met T-mobile in sim slot 2 en heb geen problemen met wifi tethering.

[ Voor 40% gewijzigd door Blastpe op 21-10-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44
Welke hoesje is dat zwarte hoesje?
En zijn er geen lekkere hoesjes die passen met de 3000mAh back?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Blastpe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:09:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het groene hoesje werkt op dezelfde manier als het zwarte hoesje met dubbelzijdige tape. Hierin heb ik de backcover van de 3000mAh geplakt (past net niet :| )

Zonder schade te verwijderen volgens mij.

[...]

Bedoel je hiermee de min free ram?

Ohw. btw ik draai stock rom X7 elite ook met T-mobile in sim slot 2 en heb geen problemen met wifi tethering.
Super! Dankjewel. Ik ben om :) Ik ga voor zo'n zwart hoesje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
If you don't mind me asking, welke widget is dat? (datum/tijd en battery)

Also, ziet er strak uit zo'n hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Adr01 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:37:
[...]

If you don't mind me asking, welke widget is dat? (datum/tijd en battery)

Also, ziet er strak uit zo'n hoesje.
Buzz Costum Widget. Schaamteloos gejat uit een andere Buzz thema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Inmiddels ook een iOcean x7 aangeschaft. Helaas GPS was bagger. Opglost doormidedel van een beetje tweaken door er een 9,4 cm koper draadje op te solderen. Het is wel beter geworden maar nog niet helemaal 100%. Verder is het toestel een uitstekende vervangen voor mijn vorige toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 15:55

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Is het mogelijk om op beide simkaarten 3g te gebruiken?

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
SV3NNER schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:27:
Is het mogelijk om op beide simkaarten 3g te gebruiken?
Ja, maar niet tegelijk.
Het is of op SIM1, of op SIM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

dutchgio schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Ja, maar niet tegelijk.
Het is of op SIM1, of op SIM2.
Ok, dus ik kan gewoon vanuit een menu switchen welke sim er 3g gebruikt?

Over een paar weken naar Azie, en denk erover om de Iocean X7 aan te schaffen daar.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yup, direct onder instellingen zit een optie genaamd SIM-beheer en dar kan je heel eenvoudig sim's aan- en uitzetten, kiezen welke SIM prio heeft en welke voor de gegevensverbinding gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UQEjEUn.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Lord_Dain schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:19:
Yup, direct onder instellingen zit een optie genaamd SIM-beheer en dar kan je heel eenvoudig sim's aan- en uitzetten, kiezen welke SIM prio heeft en welke voor de gegevensverbinding gebruikt wordt.

[afbeelding]
Geweldig, :)

Vraagje, welke rom/mod heb je draaien? Ik zie dat je de tijd in het midden heb staan, dit heb ik ook op m'n GS4 en zou dit ook op m'n iOcean willen.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
stock ROM met xposed framework, de module binnen xposed framework waar je dit kan instellen heet Gravitybox. Is echt geweldig daar kan je een hele hoop zaken mee aanpassen (kleuren, batterij icon etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Net tegen een tafel opgelopen en ja hoor.. Barst in het scherm en touch doet helemaal niets meer. Repareren is volgens mij niet echt een optie, want kost 130 euro minimaal (toch?) en een vergelijkbare telefoon kost slechts 150 euro http://www.focalprice.com...ampaign=FP_1310NK_MH0732W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Zooow.
Daarstraks na een maand mijn scherm vervangen!
Goed te doen op zich als je 't aandurft. Enigste klote was dat de soort van folie die nog achter je accu zit er af moest en dus op 't scherm module moet. Ontiegljjk klote omdat er af te krijgen :( !
Voor de rest werkt die weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
alaintje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:01:
Zooow.
Daarstraks na een maand mijn scherm vervangen!
Goed te doen op zich als je 't aandurft. Enigste klote was dat de soort van folie die nog achter je accu zit er af moest en dus op 't scherm module moet. Ontiegljjk klote omdat er af te krijgen :( !
Voor de rest werkt die weer perfect.
Heb je die hier gehaald http://www.1949deal.com/o...creen-and-lcd-screen.html ? Voor ongeveer 100 euro was je dus klaar.heb je zowel het glas als digitizer vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik heb al enkele maanden een X7 Elite, met de laatste stockrom. Draaide tot vorige week probleemloos.

Deze week heb ik nu al 3x gehad dat ik geen beeld meer krijg. Ik druk de aan/uit knop in, maar er gebeurt niks. Dan moet ik die knop lang ingedrukt houden, zodat ie uiteindelijk reset. De eerste 2 keer heb ik geen idee wat de aanleiding was, zonet had ik 't voor door vliegtuigmodus uit te schakelen.

Ik gebruik deze telefoon zowel voor m'n werk (Mobistar) als prive (Mobile Vikings), dus ik wil wel dat ie een beetje betrouwbaar blijft functioneren.

Is er een manier om uit te zoeken waaran het probleem kan liggen (logfiles o.i.d.)? Ik sta niet te springen om een factory reset te doen, dan moet ik weer alles van apps en data restoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Je kunt iocean zelf even mailen. Is een stuk goedkoper ;) .
Verzenden met swisspost levert amper douane kosten op.
Ik vraag mij af als ze nou alleen de telefoon verzenden met helemaal niks er bij, en dan een heel dun doosje. Of ze 'm ook eruit pikken. Volgens mij gebeurt dit via swisspost sowieso al veel minder...

De digitizer en scherm is een geheel en kan niet uit elkaar of afzonderlijk van elkaar.
'T voordeel, er kan bijna niks mis gaan of stof onder komen o.i.d.
Alsnog kun je wel de stekkertjes gemakkelijk afbreken/scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Tweaker36 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:16:
Ik heb al enkele maanden een X7 Elite, met de laatste stockrom. Draaide tot vorige week probleemloos.

Deze week heb ik nu al 3x gehad dat ik geen beeld meer krijg. Ik druk de aan/uit knop in, maar er gebeurt niks. Dan moet ik die knop lang ingedrukt houden, zodat ie uiteindelijk reset. De eerste 2 keer heb ik geen idee wat de aanleiding was, zonet had ik 't voor door vliegtuigmodus uit te schakelen.

Ik gebruik deze telefoon zowel voor m'n werk (Mobistar) als prive (Mobile Vikings), dus ik wil wel dat ie een beetje betrouwbaar blijft functioneren.

Is er een manier om uit te zoeken waaran het probleem kan liggen (logfiles o.i.d.)? Ik sta niet te springen om een factory reset te doen, dan moet ik weer alles van apps en data restoren...
Probleempje met alle iOceans zo ver ik weet, ik heb er zelf ook last van.
De meest recente update van de youth firmware zou dit moeten verhelpen, maar dat is niet het geval.

Ik twijfel of het software of hardware is..
Ik had er een tijdje geen last van, maar het probleem lijkt nu terug te komen..
Als het software is zou het porten van de stock firmware van een andere fabrikant dit mogelijk oplossen..
Het porten van een ROM voor Zopo, THL of iets dergelijks wil ik wel proberen, maar dan wil ik wel eerst uitsluiten dat het een hardwarematig probleem is. Lijkt me overigens van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb het ook 2 keer gehad tot op heden, sommige mensen hebben er meer last van dan anderen.
Het lijkt me een software probleem, omdat ik wel het geluid hoor van het unlock knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik had er nog nooit last van gehad. Gister mijn scherm vervangen en had er daarna wel last van. Binnen zeg 24h pas één keer. Dus kon iets spontaans zijn. Misschien is het contactje niet zo degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:14:
Net tegen een tafel opgelopen en ja hoor.. Barst in het scherm en touch doet helemaal niets meer. Repareren is volgens mij niet echt een optie, want kost 130 euro minimaal (toch?) en een vergelijkbare telefoon kost slechts 150 euro http://www.focalprice.com...ampaign=FP_1310NK_MH0732W
iOcean mailen inderdaad, daar kost een scherm $89 dollar, maar krijg je wel weer iets van $14 verzendkosten erbij. Mijn telefoon is nog niet onderweg terug, als je snel bent zou ik kunnen vragen of ze het met mijn pakketje meesturen, dat scheelt je weer 14 dollar verzendkosten. Moet je het wel bij mij komen ophalen (in utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Zo.

Ik ben terug van mijn reis naar India. Mijn X7 heeft het overleeft maar begint nu écht kuren te tonen. Sommige gebieden daaro zijn behoorlijk vochtig en ik vrees dat vocht door de barsten naar binnen is gekropen. De touch is voor een gedeelte naar de getver, onder in mijn scherm is een stuk van 1,2cm dat niet meer werkt. Erg irritant als je moet typen... Ook doet Home het niet meer lekker.

Nog een paar dagen voor de Nexus 5 :X hopelijk komt ie op tijd naar NL.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch veel mensen met een gebroken scherm. Ik moet zeggen dat ik bij demontage van het scherm ook schrok van hoe dun het was. In vergelijking met het glas van een S3 wat een vriend wel eens heeft vervangen is het echt 1/3 van de dikte. Toch een aardig minpuntje, ik hoop dat een screenprotector er iets tegen helpt.

Iemand hier die al een gebroken scherm heeft opgelopen met screenprotector erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 06:53:
Toch veel mensen met een gebroken scherm. Ik moet zeggen dat ik bij demontage van het scherm ook schrok van hoe dun het was. In vergelijking met het glas van een S3 wat een vriend wel eens heeft vervangen is het echt 1/3 van de dikte. Toch een aardig minpuntje, ik hoop dat een screenprotector er iets tegen helpt.

Iemand hier die al een gebroken scherm heeft opgelopen met screenprotector erop?
Mijn scherm is ook gesneuveld, zonder screenpotector maar ik had er wel zo'n bijgeleverd hoesje omheen. Toestel viel van een meter hoogte op houten vloer. Mijn andere toestellen hebben dergelijke vallen allemaal doorstaan.

Nog vervelende is eigenlijk dat m'n toestel nu ook niet meer oplaadt. De batterij is niet defect, want ook m'n reserve batterij laadt niet meer op. Iemand hier al ervaring mee? Als workaround heb ik maar een losse batterijlader besteld.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Intressant punt die dikte. Wel jammer. Ik was net gewend aan het sterke scherm van mij LG O2X (GG), dat ding doorstaat echt alles, hard als staal.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
T-8one schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:16:
[...]

Nog vervelende is eigenlijk dat m'n toestel nu ook niet meer oplaadt. De batterij is niet defect, want ook m'n reserve batterij laadt niet meer op. Iemand hier al ervaring mee? Als workaround heb ik maar een losse batterijlader besteld.
Ik heb precies dit probleem, ook mijn luidspreker doet het niet meer.
Daarnaast moet ik na elk telefoongesprek mijn mobiel opnieuw opstarten omdat ik anders niet meer te horen ben. Maar dat is een softwarematig probleem lijkt me.
Al met al wordt het dus nogal rustig hier, telefoon gaat nooit meer over en ben niet te verstaan aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 19-09 18:26
Mijn speaker heeft het ongeveer 1 uurtje gedaan, daarna niet meer aan de praat gekregen. X7 heb ik daarop teruggestuurd naar china, weet nog niet of omruil/reparatie vlotjes gaat verlopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat opladen hoorde ik van een andere tweaker ook, ik heb daarvoor een nieuw USB-Boardje besteld bij iOcean (mijn telefoon en die van een mede-tweaker zijn daar toch, dus kan daarbij mee terug komen). Kosten: $6. Dat is te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn scherm is eigenlijk nog in perfecte staat. Ik dacht dat ik op 1 plek een klein krasje had maar dit blijkt bij nader onderzoek toch een stofje onder de screenprotector te zijn. Hij is 1 keer van 1m+ gevallen en 1 keer van een cm. of 30 en heeft dit in beide gevallen overleefd.

Nou moet ik ook wel zeggen dat ik supervoorzichtig ben met mijn mobiele telefoons; de vorige (HTC Desire) heb ik volgens mij nooit laten vallen, tot hij ruim 2 jaar oud was en ik er een stuk ruiger mee omging. Aangezien de X7 kwetsbaarder is lijkt het me dan ook dat je er als gebruiker heel voorzichtig mee om moet gaan. Ik heb er al een aantal maanden een mooie tpu hoes omheen en i.c.m. de screenprotector kan er weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:30:
Mijn scherm is eigenlijk nog in perfecte staat. Ik dacht dat ik op 1 plek een klein krasje had maar dit blijkt bij nader onderzoek toch een stofje onder de screenprotector te zijn. Hij is 1 keer van 1m+ gevallen en 1 keer van een cm. of 30 en heeft dit in beide gevallen overleefd.

Nou moet ik ook wel zeggen dat ik supervoorzichtig ben met mijn mobiele telefoons; de vorige (HTC Desire) heb ik volgens mij nooit laten vallen, tot hij ruim 2 jaar oud was en ik er een stuk ruiger mee omging. Aangezien de X7 kwetsbaarder is lijkt het me dan ook dat je er als gebruiker heel voorzichtig mee om moet gaan. Ik heb er al een aantal maanden een mooie tpu hoes omheen en i.c.m. de screenprotector kan er weinig gebeuren.
Ik hetzelfde hoor, altijd in een hoesje en nog nooit laten vallen. Ook had mijn toestel nog geen enkel krasje.
Ik ben alleen precies op de verkeerde plek tegen een tafel aangelopen.
Met een barst had ik op zich kunnen leven, maar het hele touchscreen is zelfs defect. Bij andere toestellen heb ik het idee dat het meestal alleen het glas is en niet de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
De touch zit in het scherm ingebouwd. Dus als het glas kapot is komen de vingers niet meer 'aan'.
En is het hele gebeuren meteen stuk. Daarnaast t scherm is meteen t frame, zo is 't niet vaak maar levert wel gewichtsreductie op. T scherm is gewoon flinterdun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:18:
De touch zit in het scherm ingebouwd. Dus als het glas kapot is komen de vingers niet meer 'aan'.
En is het hele gebeuren meteen stuk. Daarnaast t scherm is meteen t frame, zo is 't niet vaak maar levert wel gewichtsreductie op. T scherm is gewoon flinterdun.
Niet helemaal waar, het touch gedeelte is een flinterdun laagje op het (flinterdunne) glas. Het scherm van mijjn eigen x7 was gebroken maar het touch-laagje werkte nog uitstekend. Wel heb ik laatst een x7 turbo met gebroken scherm overgenomen die precies linksboven in de hoek gebroken was. Daar zit de aansluiting van het touch scherm, en die was precies door. Geen reactie meer dus. Wel merkte ik bij uitbouw dat het scherm gigantisch onderbspanning stond doordat hij er niet helemaal recht ingeplakt was. Toen ik er een kant uitwipte klapte het hele scherm als een fonteintje uit elkaar.

Ik vind het nog steeds een geweldige telefoon, maar ik heb inmiddels wel ontdekt waarom ze zoveel goedkoper zijn.

Daar wil ik aan toevoegen dat de service en aandacht van de servicemedewerkers geweldig is, daar kan menig apple, samsung en htc wat van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees dat Android 4.2+ emoji keyboard zou moeten hebben. Onder iWnn IME zou dit moeten zitten, maar deze kan ik niet vinden of toevoegen. Iemand hier een idee hoe je dit op de X7 kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ja de schermen zijn gewoon flinterdun. Je levert idd wat in op bouwkwaliteit, ik denk dat de inspectienormen iets soepeler zijn en ze niet zoveel willen afschrijven zoals samsung en apple bijvoorbeeld doen.
De service is idd super via Iocean zijn mail. Sturen binnen 24 uur terug (tijdsverschil natuurlijk, sturen altijd rond 4-6 uur in de ochtend).

Mijn oude scherm was op 1/5de gebroken van onder. Dus de back knop werkte niet meer en ik kon mijn code niet meer invoeren omdat het touch scheef op het glas lag. Je vinger vloog alle kanten op als je het scherm aanraakte :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamnesity
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:14
Ik heb nu ook een iOcean X7 met T-mobile maar mijn verbinding valt de hele tijd weg weet iemand hiervoor een oplossing. Het is behoorlijk storend en als ik verbinding heb dan is het ook nog heel traag. Als iemand hiervoor een oplossing heeft zou dat echt fijn zijn want nu kan ik mijn iOcean x7 amper gebruiken en is hij dus ook echt helemaal niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
lamnesity schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:18:
Ik heb nu ook een iOcean X7 met T-mobile maar mijn verbinding valt de hele tijd weg weet iemand hiervoor een oplossing. Het is behoorlijk storend en als ik verbinding heb dan is het ook nog heel traag. Als iemand hiervoor een oplossing heeft zou dat echt fijn zijn want nu kan ik mijn iOcean x7 amper gebruiken en is hij dus ook echt helemaal niet betrouwbaar.
Gravitybox> Engineering mode > bandmode > PCS1900 en GSM850 uitzetten > reboot
Wil wel eens helpen, komt uit het jiayu G4 topic..

Overigens heb ik ze allebei aan en werkt t-mobile hier prima...

EDIT: PCS1900 inderdaad ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 29-10-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamnesity
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:14
dutchgio schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Gravitybox> Engineering mode > bandmode > PCS199 en GSM850 uitzetten > reboot
Wil wel eens helpen, komt uit het jiayu G4 topic..

Overigens heb ik ze allebei aan en werkt t-mobile hier prima...
Ik denk dat je daar PCS1900 bedoeld of heb ik dat fout omdat ik geen PCS199 zie. Of heb ik dat fout?
Oke ik heb het nu aangepast, hopen dat de verbinding nu beter. Was nu al een tijdje aan het zoeken maar kreeg nergens een oplossing gevonden. Nu dus hopen dat dit werkt. :)

Dank je dutchgio mijn mobiel heeft nu al hele tijd een werkende verbinding. Dus ik denk dat het probleem nu opgelost is.

[ Voor 26% gewijzigd door lamnesity op 29-10-2013 17:46 . Reden: Edit Dutchgio., FIXED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55

Die je van mij die je hebt overgenomen zat ook een screenprotector op tijdens het barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Misschien helpen zulk soort screenprotectors die je voor de galaxy's en iphone's krijgt. Die diamond dingen...
Maar die kunnen ook alleen maar klappen opvangen als er op het oppervlakte iets valt (wat wel het meeste gebeurt, tegen een tafel of iets er op laten vallen).
Maar ik denk dat het scherm alsnog ZO dun is dat het er doorheen gaat.

Achja je betaalt er ook een stuk minder voor. Je kunt ook de telefoon bestellen direct met een tweede reserve scherm haha.

edit:/
Sinds ik een SD-kaart gebruik kan ik niet meer bij mijn galerij. Hij crasht dan en keert terug naar het menu.
Ik heb het geheugen gewist maar als ik mijn telefoon via de computer bekijk is alles nog gewoon vol. De telefoon geeft wel gewoon vrij geheugen aan (=corrupt?).
Rare zaken hier even. Denk dat ik hem van de week ga flashen!

[ Voor 26% gewijzigd door alaintje op 30-10-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
alaintje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:13:
Misschien helpen zulk soort screenprotectors die je voor de galaxy's en iphone's krijgt. Die diamond dingen...
Maar die kunnen ook alleen maar klappen opvangen als er op het oppervlakte iets valt (wat wel het meeste gebeurt, tegen een tafel of iets er op laten vallen).
Maar ik denk dat het scherm alsnog ZO dun is dat het er doorheen gaat.
Dit is dus voor mij de reden om een flipcover te gebruiken. De harde cover biedt nog enige bescherming voor het scherm. Daarnaast nooit het toestel in mijn broekzak. Ik vindt de constructie van het frame te zwak (lees te flexibel). Ik ben bang dat het toestel te veel buigt/tordeert in mijn broekzak dan goed is voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Nog een probleem gevonden met mijn nieuw scherm. Als ik een gesprek op neem dan kan diegene mij wel horen maar ik de ander niet.
Misschien iets verkeerd aangesloten in het scherm? Het nieuwe scherm lijkt een aantal kuren met zich mee te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
alaintje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:58:
Nog een probleem gevonden met mijn nieuw scherm. Als ik een gesprek op neem dan kan diegene mij wel horen maar ik de ander niet.
Misschien iets verkeerd aangesloten in het scherm? Het nieuwe scherm lijkt een aantal kuren met zich mee te brengen...
Wat heeft je speaker met je scherm te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Als je het scherm niet goed aansluit of je scherm js slecht verloopt de data niet goed tussen je scherm en de microfoon.
Onder de home button e.d. zit een kleine printplaat met daarin de speaker en microfoons.
'T probleem is ook dat mjjn scherm niet meer werkt nadat ik heb opgenomen. Pas als ze de anders heeft opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
alaintje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:10:
Als je het scherm niet goed aansluit of je scherm js slecht verloopt de data niet goed tussen je scherm en de microfoon.
Onder de home button e.d. zit een kleine printplaat met daarin de speaker en microfoons.
'T probleem is ook dat mjjn scherm niet meer werkt nadat ik heb opgenomen. Pas als ze de anders heeft opgehangen.
De microfoon zit dus blijkbaar niet goed aangesloten op je moederbord.
Dat laatste heeft met je proximity sensor te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 30-10-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
Sinds vandaag is opeens mijn toetsenbord niet meer geselecteerd en kan ik deze niet meer selecteren bij 'invoer methode kiezen'. Er staat wel een vinkje voor bij de invoermethodes.
Standaard is nu 'google spraakgestuurd zoeken' actief en het lukt dus niet meer om dit te wijzigen. (naar swiftkey)
Iemand een idee? Ik draai Gio 3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Heb ik ook paar keer gehad. Na rebooten was het over.
Selecteren en dan reboot.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK jongens. De touchscreen van mijn X7 is officieel gestorven. Ik kan mijn telefoon niet meer unlocken, en als hij herstart kan ik de PIN niet meer invoeren...

Ironish genoeg ontdekte ik het overlijden toen ik van de pricewatch een mail kreeg dat de Nexus 5 leverbaar was. Hopelijk ontvang ik die vanmiddag.

Vaarwel iOcean. Bedankt jongens voor de steun, hulp en intressante discussies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
XanderDrake schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:01:
OK jongens. De touchscreen van mijn X7 is officieel gestorven. Ik kan mijn telefoon niet meer unlocken, en als hij herstart kan ik de PIN niet meer invoeren...

Ironish genoeg ontdekte ik het overlijden toen ik van de pricewatch een mail kreeg dat de Nexus 5 leverbaar was. Hopelijk ontvang ik die vanmiddag.

Vaarwel iOcean. Bedankt jongens voor de steun, hulp en intressante discussies! :)
Zonde man! Is die zomaar ineens overleden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tharonny schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:58:
[...]

Zonde man! Is die zomaar ineens overleden dan?
Nee het was wel een proces van een paar maanden, nadat de scheur aan de onderkant van het scherm kwam.

Ik dit nu op mijn Nexus 5. Adios mensen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij werkt het toetsenbord op je Nexus 5 nog niet helemaal lekker...;) anyways..gecondoleerd met je X7 en succes met je nieuwe foon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
Weet iemand een adres waar je de externe iocean lader kan kopen, wil het niet via china doen.
Alvast bedankt

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Kan er nog steeds niks over zeggen helaas door onderstaand verhaal. Hoezo iemand blij maken met een dooie mus...

Krijg je eindelijk de melding dat je de telefoon (zonder extra kosten) op het postkantoor op kunt halen, kom je er thuis achter dat ze een fucking THL W8 hebben verstuurd :( :'( Godverdomme, nu zit ik dus nog minstens een maand te wachten met de kans op extra kosten en een abbonement met internet waar ik niks mee kan ;(

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft er iemand hier meer problemen met zijn microSD kaart gehad? Ik heb nu namelijk voor de 2e keer dat mijn sd kaartje dood is. Niet meer te benaderen. Helemaal niets. Zomaar opeens in mijn telefoon kwam een pop-up dat er geen sd-card in zat. Dit is al mijn 2e 32GB kaartje en het begint een beetje een duur grapje te worden. En nog erger is dat ik nu alle foto's kwijt ben die erop stonden.

Als iemand tips heeft hoe ik toch kan proberen bestanden te herstellen, ik hoor ze graag! Ik krijg hem (nog) niet herkend in Windows (7). Of een programma via mijn telefoon om hem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Heeft iemand toevallig nog een accu over?
Mijn iOcean heeft zojuist de geest gegeven.. gaat niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@ik_ben_Mark3; geen optie om foto's terug te halen maar wellicht voor de toekomst: dropbox of aanverwanten gebruiken om foto's direct 'in the cloud' op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Telefoon gaat niet meer aan, als je hem oplaadt, dan krijg je eerst een icoon waarbij je ziet dat de accu volledig leeg is, vervolgens springt ie op 60 %.. en dan is het scherm weer weg..
Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gruijters schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:06:
Heeft iemand toevallig nog een accu over?
Mijn iOcean heeft zojuist de geest gegeven.. gaat niet meer aan.
Gecondoleerd.

Zoek je nog reserve onderdelen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Een nieuwe accu :P Misschien kan ik er nog leven in blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gruijters schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:48:
Een nieuwe accu :P Misschien kan ik er nog leven in blazen
Oeh, ik heb een accu nog in de verpakking... Alleen waar die ligt? Zit momenteel in een verhuizing :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Hmm als je die eentje voor me hebt dan neem ik die graag van je over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Gisterenavond maar een 3000 mAh accu besteld via dualslim.nl
Risicootje van 26 euro, want ik weet natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen dat het aan de accu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruijters schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:46:
Gisterenavond maar een 3000 mAh accu besteld via dualslim.nl
Risicootje van 26 euro, want ik weet natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen dat het aan de accu ligt.
Krijg je er wel een achterkantje bij? Want je standaard achterkant past er niet meer op he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Jep met achterkantje. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk aan de accu ligt, waardoor mijn iOcean niet meer opstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Nou, wie heeft er interesse in een nieuwe 3000 mAh batterij plus cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Gruijters schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:59:
Nou, wie heeft er interesse in een nieuwe 3000 mAh batterij plus cover?
Hoeveel wil je ervoor hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Nou ik heb 26,- betaald afgelopen donderdag. Voor 20 incl. verzenden mag je hem hebben. Dan neem ik het verlies wel voor lief ;)

Als je interesse hebt stuur me maar even een PM!

[ Voor 16% gewijzigd door Gruijters op 09-11-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Gruijters schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:18:
Nou ik heb 26,- betaald afgelopen donderdag. Voor 20 incl. verzenden mag je hem hebben. Dan neem ik het verlies wel voor lief ;)

Als je interesse hebt stuur me maar even een PM!
Ik heb m eigenlijk niet echt nodig dus dat zal dan een zogeheten impulsaankoop zijn, maar wellicht kan je iemand anders er blij mee maken. Genoeg iOcean bezitters hier op Tweakers, ook met zonder kapot scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Pff. Iemand heeft mijn iOcean laten donderen toen hij aan het laden was, nu laat hij niet meer op via USB. Natuurlijk kan ik een externe oplader mijn batterij opladen, maar dat is vrij crap. Een reserve-onderdeel kan ik niet vinden, iemand die dit wel kan? Vind ze namelijk wel van andere types..
Daarnaast kan ik hem natuurlijk ook niet meer in de PC pluggen, ook behoorlijk jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinnR op 09-11-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
EdwinnR schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:29:
Pff. Iemand heeft mijn iOcean laten donderen toen hij aan het laden was, nu laat hij niet meer op via USB. Natuurlijk kan ik een externe oplader mijn batterij opladen, maar dat is vrij crap. Een reserve-onderdeel kan ik niet vinden, iemand die dit wel kan? Vind ze namelijk wel van andere types..
Daarnaast kan ik hem natuurlijk ook niet meer in de PC pluggen, ook behoorlijk jammer.
Je bent uit mijn hoofd nu de derde op tweakers die dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb ook nog een 3000mAh batterij liggen met zwarte cover.
Door de externe oplader die ik gebruik en min 2x 2000mAh batterijen gebruik ik die 3000mAh accu eigenlijk nooit.

Ik heb hem zelfs bewust op 47% uit m'n telefoon gehaald zodat hij iig in gezonde staat blijft. :P

Edit:
De iOcean doet het hier nog steeds perfect, op de GPS na natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Adr01 op 09-11-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
EdwinnR schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:29:
X7 Parts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriodlover31
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
iemand ervaring met bestellen via dealextreme.com ik heb hem daar besteld maar nog steeds niets ontvangen 3,5 weken wacht ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
3,5 week is dan ook niet heel lang, maar misschien de search gebruiken bijna elke tweaker heeft wel eens iets bij DX besteld, dus meer dan genoeg over te vinden....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
3-7 weken is normaal. Maar dit is het ervaringentopic, je kon beter terecht in het levertijdtopic.
Kleine dingetjes komen binnen 2 weken aan via de brievenbus meestal. Heb wel eens 10 weken gewacht op een pakket. Kan vaak ook een tijd duren bij de douane ;) .

Hmm, net mijn telefoon weer uit elkaar gehaald. En opnieuw aangesloten maar nog steeds werkt de belfunctie niet. Ik kan geen gesprek voeren want mijn scherm valt dan 'uit' en ik hoor de ander niet. Die gene kan mij wel horen. Erg frustrerend. Ik zou niet weten wat het moet zijn.
Het probleem is verholpen, in mijn oude telefoon zat nog een klein stukje rubber. Het beeldscherm valt niet meer uit, maar ik weet voor de rest nog niks.
Wel dat de telefoon niet meer aan gaat omdat het aan/uit knopje kapot is, dit 'klikt' niet meer.
Zeer frustrerend :| .

[ Voor 52% gewijzigd door alaintje op 12-11-2013 16:26 ]

• cooknl
Ik denk dat ik weet hoe het komt dat de tel. black screens krijgt. Ik heb het volgende naar china gemeelt.

I have determined the fault when the phone goes BLACK SCREEN.
If battery is with standard 2000mah battery, en you then plug in the USB cable to charge the battery
you will have a BLACK SCREEN when pressing ON button and the phone will not charge and RED led will NOT light.
If you now remove the USB plug and insert a fully charged battery into the phone and hold the ON button for 30 seconds or longer, the phone will
RESTART without BLACK SCREEN.
Now recharging totally dead standard 2000mah battery can not be done from USB cord and in phone, must be done with external battery charger.

Please give this information to your engineer and plaese ask him to fix this in the next software version.

Rob

Hierop kreeg ik de volgende reaktie:

Dear Rob,

Thanks for your message, we already knew this issue, but it's not caused by the software, it's the battery.
Our battery will move to hibernation model when you have depleted the battery capacity or lower then +-5%. At this time, you have to find a charger dork to activate the battery and charging 3-5 hours. Then you could re-use the battery.

In our previous email you diddn't tell me you have depleted the battery or use it lower then +-5%, so we misunderstand each other.
To keeping the battery life, please do not use up the battery capacity every time or lower than 10%.
Do contact us freely for assistant and service whenever needed.
Best regards

Heeft iemand een idee wat ze nou precies bedoelen met:
Our battery will move to hibernation model when you have depleted the battery capacity or lower then +-5%

Deze uitspraak begrijp ik wel wat betreft de engels nederlandse vertaling , maar ik begrijp nniet wat een akku doet als ie in hybernation mode gaat.

Iemand uitleg aub??

Thx Rob

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik neem aan dat je toestel in hybernation mode gaat en niet je batterij.

Te koop....

• dutchgio
  • Nu online
Het ligt niet aan het opladen van je batterij maar aan deep sleep. Dit is standaard onderdeel van android, en bespaard energie wanneer je scherm uit is door alleen de cruciale processen actief te houden.
De iOcean gaat alleen in een iets te diepe slaap waardoor het scherm niet meer reageerd. Een restart door ongeveer 10 seconden de power knop in te drukken is voldoende.
Dit probleem wordt ook wel 'screen of death' of SOD genoemd, en is een algemeen probleem in Android dat bij sommige telefoons voorkomt. De Jiayu G4 heeft het ook, en het zal me niets verbazen als dit bij alle mt6589's in zekere mate voorkomt.
Je kunt het voorkomen door met een app als wakelock detector je toestel af en toe even uit deep sleep te halen, maar dat verkort wel de batterijduur

• Blastpe
@cooknl

De battery van de X7 is een Lithium Ion (Li-ion). Deze zijn vaak voorzien van een protection cicuit. Dit beschermt de battery tegen overvoltage. Dit circuit beschermt ook tegen te ver ontladen. Kom je te ver onder deze ondergrens omdat een battery ook zelf ontlaad dan functioneerd het bescherm circuit niet meer.

Li-ion commonly discharges to 3.0V/cell. This is the threshold at which most portable equipment stops working. The lowest “low-voltage” power cut-off is 2.5V/cell, and during prolonged storage, the self-discharge causes the voltage to drop further. This causes the protection circuit to turn off and the battery goes to sleep as if dead. Most chargers ignore Li-ion packs that have gone to sleep and a charge is no longer possible.

• cooknl
Is dit bovenstaande dan de reden voor hun comment:
At this time, you have to find a charger dork to activate the battery and charging 3-5 hours. Then you could re-use the battery.
Want hier begrijp ik uit dat asl de battery meer dan 3 tot 5 uur geladen wordt dat dan de battery weer tot leven geroepen is/wordt??

Rob

• dutchgio
  • Nu online
cooknl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:17:
Is dit bovenstaande dan de reden voor hun comment:
At this time, you have to find a charger dork to activate the battery and charging 3-5 hours. Then you could re-use the battery.
Want hier begrijp ik uit dat asl de battery meer dan 3 tot 5 uur geladen wordt dat dan de battery weer tot leven geroepen is/wordt??

Rob
Het os toch wel duidelijk dat je een batterij moet opladen als deze leeg is?
Die reactie van iOcean is opsich positief, maar ze antwoorden verkeerd.
De batterij is namelijk niet de oorzaak van het probleem.
Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.