Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
Ik heb een gebarsten scherm. Niet leuk en was nog eens mijn eigen schuld ook.
Uiteindelijk via dualslim.nl een nieuwe besteld, was in een week binnen en koste 95 eurotjes.
Goed toen laten instaleren bij the gsm store in alphen voor 35 euro. Ik moet zeggen alles werkt naar behoren en ik hoop dat ik nu langer dan 3 weken kan genieten van deze telefoon.

Wat betreft GSM weet iemand of er een software versie is die vanaf welke de GSM software problemen opgelost zijn?? Moet er dan alsnog een hardware modifikatie uitgevoerd worden voordat GSM goed werkt???

Thx

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
GSM problemen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb nog steeds gekloot met een compleet uitvallend Telfort netwerk (spraak + data). Erg klote, dacht dat de "klem" optie van de sim had gewerkt. Vandaag weer hele middag tot nu toe geen bereik.

Met technische support nog gebabbeld (duurt maand voor je wordt gebeld, maar dan heb je ook een technisch iemand), maar alles moet kloppen.

Kortom, klote. |:(

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
DutchGIO
Nee geen gsm problemen ik had me afkortingen door de war lol , ik bedoelde GPS iaw NAVIGATIE

Ik vrfoeg me dus af of het alleen hardware problemen zijn met de GPS, maar ik dacht ook gelezen te hebben dat er software problemen met GPS waren, en vroeg me dus af welke update deze GPS problemen oplossen.
Bedankt voor de wakeup!!!!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ah vandaar. Ik vermoedde al dat het om GPS ging en niet om GSM. ;)
Al heeft de tweaker boven jou weldegelijk een 'GSM-probleem'. |:(

Al nieuwe simkaart geprobeerd aan te vragen, amdere sim-slot, factory reset?!

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 04-09-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ja, nieuwe gewone sim, nieuwe microsim, factory reset, verschillende roms.
Soms werkt het prima voor dagen en dan ineens hele dag kut. Moeilijk achterhalen wat probleem is.

Bier = beter

• CultFreak
Dat van gisteren was een echte storing van telfort, hadden meer mensen laat van.

Bier = beter

• cooknl
Wel na drie dagen nieuw scherm, geinstalleert te zijn en goed gewerkt te hebben WEEER problemen,
met de 3000ma akku er in die nog op 54% stond, gisteravond de telefoon aan de lader gelegt en vanmorgen alleen rood lampje maar wil niet meer opstarten(zwart scherm).

Ok de lader er afgekoppeld toen weer geprobeert weer niets. 2000ma akku er in gezet en ja hoor hij gaf aan dat de akku op 94% stond en hij was over gegaan op laden. heb hem laten laden tot 100% en toen weer de 3000ma er in gezet, en ja hoor die laadt ook stond nog 2 % lading in, terwijl ik hem met 54% lading de avond er voor op de lader had aangesloten.
De vraag is nu moet ik dit probleem bij de 3000ma akku zoeken of ligt het aan de firmware, ik snap dit effe niet meer. De 3000ma akku zit er nu in en schijnt te laden het rode ledje knippert nu wel. Gisteravond was het rode ledje konstant aan.

weet iemand hier iets van of ook zoiets meegemaakt???

Rob

• dutchgio
Niet contstant wisselen van batterij. :(
Want je telefoon slaat batterystats op, en als je dan ineens 2000mah hebt in plaats van 3000mah klopt dat niet meer

• cooknl
dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:03:
Niet contstant wisselen van batterij. :(
Want je telefoon slaat batterystats op, en als je dan ineens 2000mah hebt in plaats van 3000mah klopt dat niet meer
Sorry Gio maar je hebt mijn post niet goed begrepen, ik had de 3000mah er in hij had nog 54% lading er in zitten toen ik hem gisteravond aan de USB lader heb gehangen (met 3000mah battery er in) en rode LED konstaant aan NIET KNipperend.
Vanochtend druk ik op de aan knop en er gebeurt NIETS, ik de usb charger er uit gehaald en weer op de aan knop gedrukt weer niets (zwart scherm).
Daarna heb ik de 3000mah verwijdert en er in de 2000mah akku er in gezet en toen liet de telfoon meteen zien dat de 2000mah akku nog 94% lading in zich had, en is de telefoon over gegaan op laden met het rode ledje KNIPPEREND. Ik heb de 2000mah akku laten zitten totdat hij op 100% lading stond en toen verwijdert. Heb de 3000mah akku er weer in gezet en de lader ingeplugged, daarna kwam op het scherm dat de 3000mah akku nog maar 2% lading had, hoe kan dat ?? gisteravond nog 54% lading en na 8 uur laden opeens 2%, er gaat hier echt iets mis.
Nu de 3000mah met nog 2% lading aangsloten op de usb charger en nu laadt de charger wel alleen is het rode ledje konstant aan.

Dat is wat er tot nu toe gebeurt is.

update: 3000mah akku is nu opgeladen. Ik wil een telefoontje plegen en mijn sms binnen halen en ik heb geentelefoon bereik (tele2). Ik haal de akku uit de telefoon zet hem er terug in (nog steeds 3000mah) en weer geen bereik. Ik haal de akku er weer uit schuif de sim kaart er uit en weer in, steek de 3000mah akku er weer in, alles kits hij haalt de sms op en geeft volledig bereik naar tele2.

Dus ik kom tot de konklusie dat deze telefoon ook niet goed is.

zijn deze problemen bekent???heeft iemand al een update firmware gezien??

Rob :(

[ Voor 16% gewijzigd door cooknl op 05-09-2013 11:40 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik denk dat je toch echt het advies van Gio moet volgen. Je telefoon moet even wennen aan een andere batterij, i.v.m. battery stats. Hoe kom je tot de conclusie dat je telefoon niet goed is, omdat je 3000mah batterij niet goed oplaadt? Kan toch ook aan de batterij liggen of het vele omwisselen? Bereik problemen kan je altijd hebben, misschien was er wel een storing bij Tele2, stond roaming uit, had je even geen bereik, etc?

Heeft iemand hier al die build.prop modificatie geprobeerd, dalvik.vm.execution-mode=int:fast voor het verbeteren van de werking van GPS in bep. applicaties?

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 14:05 ]

• cooknl
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:39:
Ik denk dat je toch echt het advies van Gio moet volgen. Je telefoon moet even wennen aan een andere batterij, i.v.m. battery stats. Hoe kom je tot de conclusie dat je telefoon niet goed is, omdat je 3000mah batterij niet goed oplaadt? Kan toch ook aan de batterij liggen of het vele omwisselen? Bereik problemen kan je altijd hebben, misschien was er wel een storing bij Tele2, stond roaming uit, had je even geen bereik, etc?

Heeft iemand hier al die build.prop modificatie geprobeerd, dalvik.vm.execution-mode=int:fast voor het verbeteren van de werking van GPS in bep. applicaties?
Lijkt me toch een goed idee als je mijn post eens goed leest dan zie je dat het probleem begonnen is met het niet opstarten van de fone door een zwart scherm, de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is door de batterijen te vervangen en dan de originele laten opladen. Zelfs de fabriek in china bevestigt dit, en heeft mij een nieuwe rom download adres gestuurt.

http://www.4shared.com/zip/RIOdLfXF/Turbo-Rom.html

Alleen het probleem is ik krijg de file Turbo-rom.html er niet af.
Als het iemand anders wel lukt graag laat effe weten hier.

Lord dain nog bedankt voor je reaktie

Rob

• Lord_Dain
Rob, graag gedaan. Wat bedoel je je krijgt hem er niet vanaf? Als je op die link klinkt, moet je op 'Free Download' klikken. Helaas wel registreren zie ik. Maar goed daarna moet je de zip file kunnen downloaden. Lukt het niet laat het dan ff weten. Wie heeft je trouwnes die downoad link gestuurd? iOcean?

edit: ik heb het bestand eens gedownload en het blijkt de stock rom te zijn 07032013, die ik ook op mijn Turbo heb draaien. Welke versie heb je op dit moment op je telefoon draaien als ik vragen mag?

Bij mij geeft ie aan dat ik build nummer X7 20130703-171236 heb.

Heb hem ff op mega geupload;
https://mega.co.nz/#!8FgG...WVymfUVq9dciOxOSI2uc4bwd4

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 21:21 ]

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Nou, mijn plus-versie is binnen. Ben nu met de standaard installatie aan het spelen. Het valt me erg mee qua software:alleen een chinese maps die ik kon de-installeren. Verder gewoon google play, dus gewoon alles te installeren.
Hij is erg licht, scherm ziet er prima uit.

Mijn oude simkaart past nu alleen in SIM2. Ik ga ervanuit dat alleen SIM1 3G ondersteunt, dus dat ik de micro-sim eruit moet knippen voor slot 1. Klopt dat?

• dutchgio
Nee.
Beide sims omdersteunen 3G.
Alleen kun je er maar 1 tegelijk op 3G hebben.

• Lord_Dain
dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:47:
Nee.
Beide sims omdersteunen 3G.
Alleen kun je er maar 1 tegelijk op 3G hebben.
Yep. IN je SIM Toolkit geef je aan over welke SIM je data wil gebruiken, werkt perfect!

• djiedjee
OK, da's dus anders dan op mijn oude telefoon. Prima dan.

Ik moet dan toch ook nog wat provider-settings instellen? Waar deed je dat ook weer?

• dutchgio
djiedjee schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:24:
OK, da's dus anders dan op mijn oude telefoon. Prima dan.

Ik moet dan toch ook nog wat provider-settings instellen? Waar deed je dat ook weer?
Zeg het is hier geen helpdesk.
Voor alle vragen waar Google een antwoord op heeft, kun je ze het beste ook aan Google zelf vragen. ;)

• djiedjee
oke, oke... :-)

ben zo druk met herinstallatie dat ik even in de luie modus schoot... Komt wel goed denk ik.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Ik kan me niet vereenzelvigen met de nadelen van dit toestel en heb deze te koop gezet. Het is geen slechte telefoon, maar ik heb zo af en toe gewoon 'out of the blue' in de auto de GPS nodig. Aangezien dat niets oplevert, gaat de mijne de deur uit.

• cooknl
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:10:
Rob, graag gedaan. Wat bedoel je je krijgt hem er niet vanaf? Als je op die link klinkt, moet je op 'Free Download' klikken. Helaas wel registreren zie ik. Maar goed daarna moet je de zip file kunnen downloaden. Lukt het niet laat het dan ff weten. Wie heeft je trouwnes die downoad link gestuurd? iOcean?

edit: ik heb het bestand eens gedownload en het blijkt de stock rom te zijn 07032013, die ik ook op mijn Turbo heb draaien. Welke versie heb je op dit moment op je telefoon draaien als ik vragen mag?

Bij mij geeft ie aan dat ik build nummer X7 20130703-171236 heb.

Heb hem ff op mega geupload;
https://mega.co.nz/#!8FgG...WVymfUVq9dciOxOSI2uc4bwd4
Hi LordDane,
Ik heb versie X7 20130701-085931 een stuk ouder dan de jouwe als deze OUWE man het goed ziet.

Ik ga die versie die jij daar hebt gezet op mega upload effe pakken, maar zit daar een instruktie bij hoe en wat en waarvoor want ik ben erg huiverig (en senile) om dit te doen ik will geen Brick hebben. Nog heel erg bedankt voor de genomen tijd en moeite...ik appriceer je hulp.

Rob :*)

• Lord_Dain
inderdaad heb jij een oude versie (ik vermoed versie 1) van de stock ROM.

In de zip zitten 3 zaken;

1) Een .rar bestand met de drivers die je nodig hebt om de telefoon door je PC te laten herkennen. Die dien je uit te pakken met WINRAR, of een andere unzip tool. Vervolgens run je dan de 'Install.bat' file.

2) Een zip file met de FlashTool v3.1304, deze moet je op je PC unzippen ergens en dan kun je door Flash_tool.exe te starten de bestanden flashen die onder puntje 3 hieronder staan

3) Een zip met de eigenlijke te flashen bestanden (die hele lange naam.zip) . Dit bestand moet je ook op je PC uitpakken en in de subdir met de lange naam, staan dan de te flashen bestanden.

Ik heb in een ander topic uitvoerig beschreven hoe je het toestel dan kan flashen, zie hiervoor het topic Lord_Dain in "[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's". Een korte summary;
Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:35:
[...]
Je kan je telefoon ook flashen zonder de batterij. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.
Heb je wel de goede drivers op je PC geinstalleerd?

- Flash Tool opstarten
- Scatter file laden
- Options - DA Download All - Battery - Without Battery
- Options - DA Download All - Speed - Force High Speed
- Options - Check USB Mode
- Kies Firmware -> Upgrade
- Haal accu uit je telefoon
- Sluit telefoon aan op USB kabel

Als je drivers goed zijn dan moet ie automatisch de firmware op je telefoon knallen.
Als je er niet uit komt.. laat maar weten!

[ Voor 43% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2013 23:38 ]

• cooknl
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:33:
inderdaad heb jij een oude versie (ik vermoed versie 1) van de stock ROM.

In de zip zitten 3 zaken;

1) Een .rar bestand met de drivers die je nodig hebt om de telefoon door je PC te laten herkennen. Die dien je uit te pakken met WINRAR, of een andere unzip tool. Vervolgens run je dan de 'Install.bat' file.

2) Een zip file met de FlashTool v3.1304, deze moet je op je PC unzippen ergens en dan kun je door Flash_tool.exe te starten de bestanden flashen die onder puntje 3 hieronder staan

3) Een zip met de eigenlijke te flashen bestanden (die hele lange naam.zip) . Dit bestand moet je ook op je PC uitpakken en in de subdir met de lange naam, staan dan de te flashen bestanden.

Ik heb in een ander topic uitvoerig beschreven hoe je het toestel dan kan flashen, zie hiervoor het topic Lord_Dain in "[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's". Een korte summary;

[...]

Als je er niet uit komt.. laat maar weten!
Ohhh my gawd,
dat wordt wat zeg jeetje, ik als 71 jaar ouwe ga dit nu echt niet proberen, een firmware flas voor mijn TV dat lukt nog wel maar dit zie ik op dit moment niet zitten.
Ik heb toenstraks een emailtje gehad van waar ik hem gekocht had en hij zei ook doe het niet want hij had er net vandaag nog een gebricked en moest dus de klant een nieuwe geven......wheww ik ben hier heel huiverig voor geeez.......

:-( Rob

• Lord_Dain
cooknl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:51:
[...]

Ohhh my gawd,
dat wordt wat zeg jeetje, ik als 71 jaar ouwe ga dit nu echt niet proberen, een firmware flas voor mijn TV dat lukt nog wel maar dit zie ik op dit moment niet zitten.
Ik heb toenstraks een emailtje gehad van waar ik hem gekocht had en hij zei ook doe het niet want hij had er net vandaag nog een gebricked en moest dus de klant een nieuwe geven......wheww ik ben hier heel huiverig voor geeez.......

:-( Rob
Sja, de eerste keer is altijd spannend ;) Ook voor iemand jonger dan 71.
Ken je niet iemand in je omgeving die handig is met computers/telefoons? Dan zou ik het uitbesteden.
Heb je trouwens wel een Turbo versie?

PS. Waarom installeer je eigenlijk niet Dutchgio zijn ROM? Deze is ook gebaseerd op de nieuwste stock ROM en heeft wat extra features die niet in de stock ROM zitten. Als je probleem software matig is dan zou ik dat proberen; is aanzienlijk laagdrempeliger.. je moet alleen ff weten hoe je een recovery op je telefoon installeert en via de recovery flash je dan (vanaf de telefoon) de .zip van DutchGio's ROM.

Zie hier de post van Dutchgio met een linkje naar zijn V3.1.

dutchgio in "\[iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Lord_Dain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:55:
[...]

Sja, de eerste keer is altijd spannend ;) Ook voor iemand jonger dan 71.
Ken je niet iemand in je omgeving die handig is met computers/telefoons? Dan zou ik het uitbesteden.
Heb je trouwens wel een Turbo versie?
Wow Dain staat op mijn rekening als turbo maar is al een keer omgeruild voor niet laden en geen geluid, dit is dus de tweede ik kijk effe bij over the phone , kijken wat daar staat moment......model nummer is iocean x7, meer zie ik niet moet het ergens bij staan dat het een X7-Turbo betreft IN de telefoon???
HARWARE INFO zegt versie V9, build id JOP40D, back camera 12.6 megapixel en front camera 1,9 megapixel

Is dat genoeg info???

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:08:
[...]

Wow Dain staat op mijn rekening als turbo maar is al een keer omgeruild voor niet laden en geen geluid, dit is dus de tweede ik kijk effe bij over the phone , kijken wat daar staat moment......model nummer is iocean x7, meer zie ik niet moet het ergens bij staan dat het een X7-Turbo betreft IN de telefoon???
HARWARE INFO zegt versie V9, build id JOP40D, back camera 12.6 megapixel en front camera 1,9 megapixel

Is dat genoeg info???

Rob
Nee, dat zou bij de elite/youth ook er ongeveer zo uit kunnen zien.
een app als Antutu benchmark kan je telefoon beter uitlezen, de snelheid waarop de processor zijn werk doet is dan van cruciale invloed op welk model je hebt.
Hoogstwaarschijnlijk dus 1.5Ghz.

@hierboven inmiddels al niet niet meer de laatste versie, maar vanaf daar komen updates van mij wel 'over-the-air' binnen; dus geen gedoe met drivers en je telefoon aan de pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
dutchgio schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:14:
[...]

Nee, dat zou bij de elite/youth ook er ongeveer zo uit kunnen zien.
een app als Antutu benchmark kan je telefoon beter uitlezen, de snelheid waarop de processor zijn werk doet is dan van cruciale invloed op welk model je hebt.
Hoogstwaarschijnlijk dus 1.5Ghz.

@hierboven inmiddels al niet niet meer de laatste versie, maar vanaf daar komen updates van mij wel 'over-the-air' binnen; dus geen gedoe met drivers en je telefoon aan de pc hangen.
Klopt het is een 1.5ghz versie
Misschienn beter als ik wacht op jou OVER THE AIR (OTA) versie.
Ik zal antutu effe downloaden en dan kom ik er op terug.
Bedankt voor jullie antwoorden heren super dit soort hulp wow.

Rob _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:24:
[...]

Klopt het is een 1.5ghz versie
Misschienn beter als ik wacht op jou OVER THE AIR (OTA) versie.
Ik zal antutu effe downloaden en dan kom ik er op terug.
Bedankt voor jullie antwoorden heren super dit soort hulp wow.

Rob _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Daar hoef je niet op te wachten; toekomstige updates komen over-the-air, maar dan moet je wel eerst 1 malig mijn rom installeren, zoals Lord-dain al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Antutu zegt niks over een turbo, de processor schijnt een mt6589 te zijn zegt niks over MT6589T

Ziet er naar uit dat mijn omruil phone een gewone is niet een turbo.
Dit gaat nog een staartje krijgen daar kan hij vanopaan.
Ik ben niet blij.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:37:
Antutu zegt niks over een turbo, de processor schijnt een mt6589 te zijn zegt niks over MT6589T

Ik ben niet blij.

Rob
Je moet bij de processor speed kijken, want de processor heet gewoon mt6589.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:37:

Ik ben niet blij.

Rob
Zoals dutchgio aangeeft, ff de cpu speed bekijken. Waarschijnlijk staat er tot 500~1500 Mhz.

Check ook even hoeveel RAM je telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
ok komt ie
cpu speed van 497 mhz tot 1508 mhz
flash mem 1,513 mb
Ram kan ik er niet uithalen maar ziet er uit als 1,5gb

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je hebt iig een T-processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:00:
ok komt ie
flash mem 1,513 mb

Rob
Cook als je in Antutu kijkt onder het kopje Storage, (staat net boven de CPU) zie je als het goed is RAM staan. en ik vermoed dat daar iets staat in de trend van x,x / 952,9 MB, dan heb je idd de Turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:00:
ok komt ie
flash mem 1,513 mb

Rob
Hierbij de bevestiging:
Je hebt gewoon een Turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Wow ok heren bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag toch een serieuze hiccup gehad van mijn x7 young.

Ik had nog blokjes ontvangst en 3g verbinding op mijn scherm maar kon dus niks meer doen (ik bedoel bellen, berichten sturen, internetten, ...) na een paar keer het toestel uit- en aangezet te hebben, uiteindelijk de batterij eruit gehaald, de simkaart opnieuw geplaatst en dan lukte het wel weer.

Hopelijk komt dit niet te vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
Heb de Elite nu 1,5 maand maar nog geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ben ook niet erg blij. Gisteren op de standaard ROM diverse apps aan het installeren geweest, heb ik aan het einde van de avond geen enkel geluid meer uit de speake

Eerder wel een opgenomen filmpje met geluid afgespeeld en een youtube filmpje getest. Toen werkte alles nog.
Ik ga er maar vanuit dat ik niet ineens een hardware-probleem heb gekregen, maar dat het een software issue is.
Ik wil hem nu factory resetten om te kijken of het geluid het dan wel doet, maar kom op geen enkele manier in het recovery menu. Ik heb ook niets kunnen vinden over de standaard recovery.

Iemand een idee hoe ik daarin zou kunnen komen?

Edit: heb inmiddels via Mobile uncle reboot into recovery kunnen doen...

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 06-09-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Lord_Dain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:19:
[...]

Cook als je in Antutu kijkt onder het kopje Storage, (staat net boven de CPU) zie je als het goed is RAM staan. en ik vermoed dat daar iets staat in de trend van x,x / 952,9 MB, dan heb je idd de Turbo.
Ok heb ik gedaan en de uitkomst is als volgt 343,3 / 952,9mb.

Wat zegt dit mij dan dat ik 4 gb aan intern gehuegen hebt of is het 3,4 gb waarcva 952,9mb in gebruik is?? of moet je die twee getallen op tellen 1296,2 mb ofwel 1.3 gb aan intern geheugen??? :?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Nou, ook na een factory reset geen enkel geluid uit de speaker. Koptelefoon werkt wel.
Lijkt me dus toch een hardware-issue, dus maar terug naar china?

Wie heeft er nog idee wat ik verder zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:53:
Nou, ook na een factory reset geen enkel geluid uit de speaker. Koptelefoon werkt wel.

Andere rom installeren, die overschrijft je systeem bestanden; een factory reset doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
djiedjee schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:53:

kan je akku nog opladen ??? Ik had ook dat probleem geen geluid uit de speaker en ook dat de phone niet meer wou opladen.
Uiteindelijk terug naar china voor reparatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
accu laadt gewoon op. De speaker deed het goed de eerste paar uur. Aan de ROM zou het niet moeten liggen dus.
Liever meteen retour dan maar...

Wel balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:57:
[...]

Ok heb ik gedaan en de uitkomst is als volgt 343,3 / 952,9mb.

Wat zegt dit mij dan dat ik 4 gb aan intern gehuegen hebt of is het 3,4 gb waarcva 952,9mb in gebruik is?? of moet je die twee getallen op tellen 1296,2 mb ofwel 1.3 gb aan intern geheugen??? :?

Rob
Je hebt RAM geheugen 1GB dat is het 'snelle' werkgeheugen, daarnaast heb je nog ROM dit wordt gebruikt voor intern geheugen, je operating opslag en nog een systeem gereserveerd stuk, die 4GB wordt dan uit elkaar gehaald en in 3 blokken gehakt, hierdoor houdt je +- 1,5GB over voor interne geheugen en 1,5 GB voor de 'interne' SD opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Met wie heb jij de telefoon teruggestuurd, hoeveel was je kwijt?
cooknl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:24:
[...]

Uiteindelijk terug naar china voor reparatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dutchgio: Ik kan de nieuwste rom 3.3 Niet installeren via de updater. Hij download hem en dan doet hij niets meer (ik kan de download ook niet vinden onder gedownloade roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:52:
Ik had last van 'ghost touches' op deze telefoon, gisteren heb ik dit opgelost met http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html.

Sinds vandaag loopt mijn scherm echter binnen 1 minuut vast. Als ik het scherm via de knop aan de rechterkant uit doe en vervolgens weer inschakel, dan werkt het weer even. Maar vlak daarna begint het weer opnieuw.

Het deinstalleren van de app werkte niet.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Het is nu erger dan het was. De eerste uren leek het probleem trouwens opgelost te zijn.
Heren,

Ik ben al bijna een maand verder en heb nog nergens een oplossing kunnen vinden?
Is iemand anders die wel toevallig tegengekomen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
nou jongens, heb mijn iocean turbo dus nu een week binnen, werkte wel goed, was een prachtding... ja het WAS een prachtding, hij is alweer kapot, die camera moet echt beter beschermd worden, had m in me broek en er tikte iets tegenaan, precies op de camera, die is naar binnen gedrukt, barst op het scherm en touch werkt niet meer... valt dit nog te repareren, of met verzekeringen aan te vechten? ik ben pas 16 en geld groeit nou niet bepaald op me rug, of op welke plek dan ook, en die 50euro inklaringskosten waren ook al geen pretje, dus 225 euro kwijt voor nog geen week lol, duur speelgoed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja, heel lullig dat 'ie kapot is, maar met een 5" telefoon in je broekzak moet je accepteren dat je je er continu bewust van bent dat ie kapot kan gaan. Ik behandel mijn eigen X7 met fluwelen handschoenen en probeer vooral geen spannende dingen te doen waardoor ie uit de broek kan vallen, klem komt te zitten, of een klap krijgt van een hard object.

Ook de reden waarom ik er een TPU/Rubber case omheen heb, hierdoor ligt/leunt hij niet op de case / camera maar altijd op een stukje hoes.

Desondanks is ie ook al 1 keer uit mijn handen geglipt en heb ik al 2 keer per ongeluk mijn sleutels in die zelfde broekzak gedaan (ontwenning van jaren lang de telefoon+sleutels in de zelfde broekzak). Gelukkig helemaal niets gebeurd, dus je hebt in jouw geval ook nog eens dikke pech gehad.

Reparatie? Als je camera helemaal door de telefoon heen is gedrukt vermoed ik dat je moederbord ook overleden is en niet alleen het touchscreen, dan is íe denk ik qua reparatie onderdelen en kosten total loss.

Maar goed ik denk dat je de sjaak bent, so to speak. Sorry..

edit: gaat ie nog wel aan enzo? Werkt de camera nog of kan je dat niet achterhalen? dan is er een kleine kans dat je alleen het touchscreen hoeft te vervangen maar ben je wel rond de 100USD kwijt om er een te bestellen.

edit2: als het binnenshuis is gebeurd, wellicht via de inboedel verzekering je geld terugvragen
Valt mobiele telefoon onder inboedelverzekering?

Zoals gezegd valt je mobiele telefoon onder je inboedelverzekering, maar biedt een standaard inboedelverzekering slechts dekking in en rondom je huis, tot een bepaald maximumbedrag. Daarom kun je je inboedelverzekering uitbreiden met een aanvullende dekking.

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 07-09-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
djiedjee schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:37:
Met wie heb jij de telefoon teruggestuurd, hoeveel was je kwijt?

[...]
Ik heb mijn tel. gekocht hier in nederland, zal maar niet verder uitweide, maar de verkoper is dus niet instaat om een reparateur aan te stellen om zijn verkochte defekten te repareren, hij stuurt ze gewoon terug naar china en dan ben je je tel. minimaal 4 weken kwijt.

Ik heb hier lokaal wel iemand gevonden die ze kan repareren, hij heeft voor mij een nieuw scherm gemonteert.
Als je het adres en naam wilt weten moet je me even een perzoonlijke boodschap sturen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Lord_Dain schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:25:
Tja, heel lullig dat 'ie kapot is, maar met een 5" telefoon in je broekzak moet je accepteren dat je je er continu bewust van bent dat ie kapot kan gaan. Ik behandel mijn eigen X7 met fluwelen handschoenen en probeer vooral geen spannende dingen te doen waardoor ie uit de broek kan vallen, klem komt te zitten, of een klap krijgt van een hard object.

snip..........

[...]
Nou ik weet hoe het voelt ik heb ook een kapot scherm gehad, is een nieuwe in china besteld en hier in NL /Alphen aan den Rijn er in gezet totale kosten 35 euro.
Als je de monteur zijn adres wil hebben stuur me dan een perzoonlijk bericht en geef ik je de nodige info.
Maar vergeet niet dan moet eerst het scherm in china besteld worden en hiern aanwezig zijn, want mijn tech kan niet uit china bestellen.
dat moet je zelf doen.
Als je dat niet wil laat maar weten in je perzoonlijk bericht.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Je leest hier wel erg veel berichten over hardware problemen. Of komt dit er door dat alleen mensen met problemen aan hun toestel het hier melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Dat is een probleem in ieder forum, mensen die tevreden zijn melden dat zelden maar ik kan wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn Elite, hij is zelfs bruikbaar voor navigatie al duurt de fix soms wat langer maar dat is niet zo erg want dan ben ik toch nog in mijn eigen buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
lauwsa schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:45:
Je leest hier wel erg veel berichten over hardware problemen. Of komt dit er door dat alleen mensen met problemen aan hun toestel het hier melden?
Ik heb m sinds juni en nergens last van. Alles werkt. Er is zelfs extra functionaliteit toegevoegd: OTG. Door een software-update van iOcean.
Het is ook een klassieker; een youth zonder turbo. :9~
En aangezien de iOcean zo ongeveer "de nieuwe jiayu g3' is, en ook door veel tweakers wordt geimporteerd, wordt er natuurlijk ook veel meer over geschreven.
Dit topic telt meer dan honderd pagina's, waar bijvoorbeeld de Umi x2, of Zopo C2/zp980 ook hun eigen topic hebben maar veel minder over geschreven is.
Ook negatieve reacties zul je hier dus veel sneller tegenkomen.
En ja: als je nergens last van hebt, heb je ook niks om te melden.
Ik kan moeilijk elke week een bericht plaatsten met:
Mijn telefoon doet het nog steeds. Groeten. :+

[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 07-09-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb de mijne zo'n 1,5 maand (Turbo) model en niets dan lof. Mooi toestel voor het geld. Er zijn wel degelijk nadelen maar over het algemeen ben ik zeer tevreden en mensen die ik het toestel laat zien, daar gaat een wereld voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Dan zal ik me er ook eens 1 gaan aanschaffen, heeft er trouwens iemand goede ervaring met http://www.banggood.com/? ( Ik heb het nu vooral over garantie ). Banggood is ook de enige site die ook een hoesje verkoopt voor de X7.

Ik was ook nog naar de Elite en de Plus aan het kijken, is die extra 50 euro het waard voor 2gb werkgeheugen in plaats van 1gb? Zelf heb ik nog een 32gb SD kaartje die er in past. Voor die extra 16gb opslag hoef ik het dus ook niet te doen. Voor de rest zit er toch niet echt verschil tussen.

[ Voor 30% gewijzigd door lauwsa op 08-09-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Banggood is volgens mij een betrouwbare shop, naam zie ik vaker voorbijkomen.

Qua hoesjes, die kan je relatief makkelijk en goedkoop los bestellen via aliexpress. Zo heb ik zelf 1 extra hardcase besteld (voor ong 5€) en 2 TPU / rubber cases voor maar 4€. Dus alleen omdat het voor een case is hoef je hem niet persé bij Banggood te bestellen.

Zelf heb ik genoeg aan 1GB RAM. Geheugen zit eigenlijk nooit vol, dus 2GB is overkill. Hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal voor plannen hebt ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-08 11:50
Sinds gisteren valt de phone steeds in black screen, ledlampje brandt nog wel maar ik moet hem steeds heropstarten.
Hard- of software fout?

Is 1tje van de eerste phones en ik heb hem zelf niet aangepast maar iemand heeft dat voor mij gedaan, ben niet (nog) niet thuis in dat wereld. Moet ik ergens updaten ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lees even omhoog, staat hier niet ver boven of een pagina eerder hoe je de versie kan checken en welke de nieuwste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Het build-nummer dat ik vind is het volgende: X7 20130423-184925

ik heb wel niet direct teruggevonden hoe ik kan checken wat de nieuwste is (durf niet teveel rommelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nieuwste officiele ROM is zover mij bekend die van juli, 20130703. DIe zou je dus kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dit is de laatste, officiele update.

http://translate.googleus...jWRM9JPI_Y-rgSWym2l-qTfGg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand hier wel eens lewaos op de X7 gezet?
Ik heb van bbs.lewaos.com en dan specifiek de X7 sectie, 2 lewaos gedownload.

Beide zijn voor zover ik het kan zien, zip's die je vanuit recovery kan flashen.

T gekke is dat ze allebei ongeveer even recent zijn, maar toch wel verschillen, nl;

Versie X7_JB2_ROM_13.08.15F (dit is versie 0815) deze is 274mb groot
Versie X7_JB2_ROM_13.08.30 (dit is versie OS93) deze is 229mb groot

Iemand hier ook maar enig verschil tussen deze 2 releases (lijken verschillende release kanalen) of wat die versies uberhaupt betekenen? De ene loopt op 07xx -> 0815 en de andere OSxx -> OS93.

Ik vermoed zelf, dat de OS93 een 'clean' lewaos is en de 0815 een versie die door iocean is voorzien van meer software, maar mijn chinees is niet hele goed en de translator laat ook geen verschil zien, de release notes van beide zien er als volgt uit;
Note: This version of the brush card, please note that the bottom package: the need to wire brush factory-built version of the 0520 version of the above two versions and the subsequent 0701 later this end packet basis; otherwise, may appear black or other unknowns;
1 Based on the youth version of Turbo factory ROM-0703 Version Extraction making, be sure to upgrade to the 0520 wire brush over the bottom package, the package pro-test from 0703 to 0520 each brush no problem, has joined uboot bottom updated.
2 Personal data pro-test call wifi bluetooth camera compass, GPS and other sensors are normal,
3 Some app with Europe Sheng official music frog extract material
4 Add INIT.D start and V6 optimization script
5.boot saving technology
6.sony image display engine
7.build Touch / VM / image optimization
8.gps optimize, host advertising shield
9 Join V4A Audio Driver and Sound Manager, and integrated the latest version of Baidu input method
10 fluency developer mode, open the window to zoom animation, transition animation when zooming and animation program length adjustment from the default 1X 0.5X modified to turn off the animation or you can get the same official ROM and smooth experience.
11. According X7 battery capacity and CPU frequency RF optimization
12 Fixed default theme icon size
13 streamlined out dynamic wallpaper and Le Frog application market / game center / play machine manual / MTK Kit Wizard, which are not common components to reduce memory footprint
14 oil does not require Google and Le Frog a letter can be further streamlined / system / app app beginning of all g delete all.
15 boot memory 50 or so. Everyday memory footprint around 70.
16 Most of the new lock screen can be used successfully in the X7.
Vriendin heeft sinds 3 dagen ook lewaos draaien op haar huawei Y300, en de battery time is verdrievoudigd en memory footprint is veel leaner dan stock ROM. Als lewaos ook zo draait op de X7 dan vraag ik me af wat dit met de battery time en performance van de X7 doet!

[ Voor 65% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Is v3.4 al uit, of loop ik niet achter:
Adr01 in "[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Helaas heb ik de mijne weggedaan wegens 2 lichtere vlekken op het display, deze waren een paar dagen na ontvangst zichtbaar geworden, en na een tijdje stoorde ik me dermate eraan dat ik het toestel heb verkocht. Heb nu weer een pentile 1280*720 toestel en ik mis het full HD scherm wel enorm, dat was echt supermooi van de iOcean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, ik ben momenteel erg druk dus geen tijd om er wat aan te doen. :(
Maar het is niet 'dood' of iets dergelijks; er blijven updaes komen.
Ik kan alleen niet zeggen wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is er echt niemand die LeWaOS op zijn/haar X7 heeft geprobeerd?

Ik denk dat ik het vanavond eens ga testen. Vraag me alleen af hoe dualsim is geimplementeerd in LeWaOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:48:
Is er echt niemand die LeWaOS op zijn/haar X7 heeft geprobeerd?

Ik denk dat ik het vanavond eens ga testen. Vraag me alleen af hoe dualsim is geimplementeerd in LeWaOS.
Probeer her eens uit zou ik zeggen.
Reken ee trouwens maar op dat alleen chinees/engels ondersteund zijn. Voor mij een dealbreaker om een ROM niet te installeren. Ondanks dat ik redelijk engels kan heb ik mn telefoon tpch liever gewoon in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 10:01
Dag Allemaal, ik heb sinds een tijdje een iOcean X7 maar afgelopen vrijdag heb ik hem laten vallen. mijn scherm is nog prima ik ie alles, maar de buitenste glasplaat is kapot en de touch werkt niet meer aan de onderkant van het scherm.. nu ben ik al een tijdje op zoek naar een digitizer + glasplaatje maar kan ze nergens vinden :( heeft iemand toevallig ervaring met het bestellen en vervangen van de digitizer (touch+glas) van de iOcean? ik ben namelijk erg tevreden over de telefoon en wil hem absoluut niet kwijt!

Excuses de zoekfunctie niet goed gebruikt... heb het gevonden op GOT

[ Voor 14% gewijzigd door Bramzie op 10-09-2013 13:26 . Reden: verkeerde zoekterm gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

(Ligt het aan mij of zien we zeer veel X7's met gebroken schermen :? Ik heb sinds dit weekend -na een vrijgezellefeest- wéér een ster erbij.... De Nexus 5 kan niet snel genoeg komen)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Heb nog niet de officiële update geïnstalleerd...(of andere, zal ik me toch eens moeten aan wagen dan)
maar het volgende is me wel opgevallen, gisteren uiteindelijk batterij eruitgehaald en sindsdien geen zwart scherm meer. Deze nacht opgeladen en lap na een tijdje weer zwart scherm, voor de rest doet ie alles nog want ik krijg nog mails enzovoorts binnen hoor ik aan de geluiden en ledlampje.
Dus volgens mij is er iets mis met het opladen, alhoewel batterij steeds volledig is opgeladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:47:
(Ligt het aan mij of zien we zeer veel X7's met gebroken schermen :? Ik heb sinds dit weekend -na een vrijgezellefeest- wéér een ster erbij.... De Nexus 5 kan niet snel genoeg komen)
Misschien ben ik uiterst voorzichtig met mn telefoon O-) want er zit nog geen krasje of barstje op of in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Die Lewa roms zijn alleen voor Youth versie op needrom staat een leuke Lewa rom voor Elite.
En mijn Elite is ook nog smetteloos gelukkig

http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-x7-plus-elite-lewa/

[ Voor 18% gewijzigd door Limbo045 op 10-09-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
LOOOL! Wat een drama zeg dat LeWaOS.

- geen gapps
- geen root
- veel bloatware/china apps
- geprobeerd te rooten met motochopper, maar superuser doet niets
- op engelse nog steeds veel chinese tekens
- standaard baidu keyboard (crap)
- minder opties in SIM toolkit

Vervolgens eens in memory usage gaan kijken en dat is ook een drama. Met een paar simpele apps open was memory bijna vol! Het was zo erg dat ik het niet eens een kans wil geven.

Ik heb als de wieder weerga mijn TWRP backup teruggezet. * Lord_Dain loves stock ROM with some tweaks!

Ahhhhhhhhhhh restore gelukt.. thank god _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 10-09-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Die Lewa op needrom valt best mee maar stockrom is een van de betere inderdaad maar moet zeggen die Samsung like rom draait ook lekker als je apex gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een replacement scherm gevonden voor de X7?

Ik zit nog steeds met barsten in mn glas.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik weet 100% zeker dat iemand een keer een link heeft gepost naar een websijt die schermen verkocht los, voor iets van 90 USD (ca 70€), kan hem alleen met een quick search niet vinden. Je zal ff moeten zoeken!

• djiedjee
Volgens mij had cooknl een kapot scherm laten repareren...

• mdgf
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:56
Er zijn hier blijkbaar meerdere mensen die een externe batterijlader gebruiken en ik vroeg me af welke precies, ben je dan het veiligst (as in: compatibel) af met de officiële van iocean of kun je evengoed wat anders kopen in Europa (kwestie va geen maand te moeten wachten) en waar moet je dan op letten?

Randverhaal voor het geval iemand een volledige fix kent (ik ben niet de enige met exact het probleem, ik loop wel al een pagina of 30 achter in de thread): na val laadt de batterij niet meer op, microfoon werkt niet meer en idem voor de speaker, verder is er niets aan.

• vercee
Ik verdenk ervan dat de batterij bij mij problemen geeft: steeds zwart scherm...
ga straks de andere batterij eens proberen.
Hier werkt dus alles nog behalve dat ik steeds na een tijdje een zwart scherm heb waardoor ik altijd terug moet heropstarten...

• Lord_Dain
Al die mensen met zwart scherm, check je versie eens. Volgens mij is het een bekende issue in de eerste versie(s) van de stock ROM.

• cooknl
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:04:
LOOOL! Wat een drama zeg dat LeWaOS.

- geen gapps
- geen root
- veel bloatware/china apps
- geprobeerd te rooten met motochopper, maar superuser doet niets
- op engelse nog steeds veel chinese tekens
- standaard baidu keyboard (crap)
- minder opties in SIM toolkit

Vervolgens eens in memory usage gaan kijken en dat is ook een drama. Met een paar simpele apps open was memory bijna vol! Het was zo erg dat ik het niet eens een kans wil geven.

Ik heb als de wieder weerga mijn TWRP backup teruggezet. * Lord_Dain loves stock ROM with some tweaks!

Ahhhhhhhhhhh restore gelukt.. thank god _/-\o_
Youre a lucky man Lord_Dain lol.

Rob

• cooknl
Ik Hoop dat ik dit mag schrijven, als het niet mag, dan aub verwijderen mod.

er zijn een aardig aantal mensen die met het probleem gebarsten scherm zitten.
Ik had dit ook en heb het hier in NL opgelost.
Je kan een scherm bestellen bij http://www.loveandroid.nl/ op de eerste pagina staat een telefoon nummer dat bel je en je vraagt naar Adrian. Hij kan een scherm met touch (dus kompleet)voor ik dacht 130.00 euro en daar is alles bij inbegrepen inkl. versturen en de reparatie.
Het repareren zelf heb ik laten doen bij The GSM Store in Alphen aan den Rijn (opzoeken via google) de kosten voor het inzetten en voledig testen van de X7 was 35 euro.
Dus als je je telefoon niet terug wil sturen ivm doune in china enz enz is dit de manier.
Ik kan het weten want ik heb het laten doen.

Rob

• dutchgio
Stukkie goedkoper:
http://www.1949deal.com/o...d-screen-for-mtk6589.html
Dan naar je lokale telecomboer om hem te laten repareren of maak er een doe-het-zelf-projectje van.

• Lord_Dain
Wellicht dat tweakers korting kunnen krijgen bij het bestellen van bv 5x die screen. Dan zou 1 iemand met een defect screen ff moeten inventariseren hoeveel er besteld moeten worden. Ik ga het sowieso niet doen want ik zit niet met een kapot scherm. Maar goed.. genoeg mensen met een kapot scherm toch? Ik zou zeggen als er 5 besteld worden moet het makkelijk voor 90USD kunnen.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Je kan ook een zo goed als nieuwe Elite op de kop tikken hier ergens op tweakers O-)

• dutchgio
partyondude schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:30:
Je kan ook een zo goed als nieuwe Elite op de kop tikken hier ergens op tweakers O-)
Hmm wie zou die nou aanbieden.... :o
Vast niet voor 90 euro? :+

• vercee
Ik heb me dan toch eindelijk gewaagd om de optimised Custom Rom van dutchgio te installeren. En dit is me goed gelukt alleen zit ik nog met 1 probleem.
Ik had van alles een backup genomen met Titanium op SD-kaart maar nu kan ik die SD-kaart niet meer lezen . Via bestandsbeheer zie ik alles wel staan maar van daaruit kan ik weinig doen, denk ik.
SD-kaart is indertijd geformateerd zoals hier ergens eens is vermeld in deze thread (ik dacht FAT32).
Hoe kan ik nu aan mijn back-up op SD-kaart geraken?

Misschien voor jullie een domme vraag maar dit is mijn allereerste smartphone en dus ook mijn "eerste keer" dat ik dit allemaal doe en ik ben dus nog serieus zoekende en ook knoeiende ;)

By the way mijn collega's zijn hier allen weg van mijn phone maar ik als ik begin over rooten, flashen or whatever dan kom ik van een andere planeet, nuja voor mij is het meeste ook nog Chinees ...

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

cooknl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:01:
Ik Hoop dat ik dit mag schrijven, als het niet mag, dan aub verwijderen mod.

er zijn een aardig aantal mensen die met het probleem gebarsten scherm zitten.
Ik had dit ook en heb het hier in NL opgelost.
Je kan een scherm bestellen bij http://www.loveandroid.nl/ op de eerste pagina staat een telefoon nummer dat bel je en je vraagt naar Adrian. Hij kan een scherm met touch (dus kompleet)voor ik dacht 130.00 euro en daar is alles bij inbegrepen.
Het repareren zelf heb ik laten doen bij The GSM Store in Alphen aan den Rijn (opzoeken via google) de kosten voor het inzetten en voledig testen van de X7 was 35 euro.
Dus als je je telefoon niet terug wil sturen ivm doune in china enz enz is dit de manier.
Ik kan het weten want ik heb het laten doen.

Rob
Dank je voor de update. Maar jij bent dus uiteindelijk iets van 120€ kwijt voor het totaal (85€ scherm + 35€ reparatie)? Daar heb je toch bijna een X7 youth voor :/ ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Lord_Dain
Ja..daarom is ie eigenlijk al snel total loss. Ik zou hem niet meer repareren als het samen 165€ kost. Dat is nl. de nieuwprijs waar ik hem voor heb besteld indertijd.

• CultFreak
vercee schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:36:
Ik heb me dan toch eindelijk gewaagd om de optimised Custom Rom van dutchgio te installeren. En dit is me goed gelukt alleen zit ik nog met 1 probleem.
Ik had van alles een backup genomen met Titanium op SD-kaart maar nu kan ik die SD-kaart niet meer lezen . Via bestandsbeheer zie ik alles wel staan maar van daaruit kan ik weinig doen, denk ik.
SD-kaart is indertijd geformateerd zoals hier ergens eens is vermeld in deze thread (ik dacht FAT32).
Hoe kan ik nu aan mijn back-up op SD-kaart geraken?

Misschien voor jullie een domme vraag maar dit is mijn allereerste smartphone en dus ook mijn "eerste keer" dat ik dit allemaal doe en ik ben dus nog serieus zoekende en ook knoeiende ;)

By the way mijn collega's zijn hier allen weg van mijn phone maar ik als ik begin over rooten, flashen or whatever dan kom ik van een andere planeet, nuja voor mij is het meeste ook nog Chinees ...
Als je via bestandsbeheer de kaart kunt lezen is er daar niets mis mee. Je probleem is me nog niet helemaal duidelijk, is het probleem dat je vanuit Titanium niet meer de backups/sd kaart kunt benaderen?

ik gebruik Rom Toolbox voor het backuppen en restoren. Werkt veel fijner dan Titanium vind ik persoonlijk.

Bier = beter

• Limbo045
Ga eens in de instellingen van Titanium naar de locatie van de backup map en dan detecteren, lost het probleem vermoedelijk op

• vercee
Ik heb Titanium niet meer staan tussen mijn apps, ik heb mooi (denk ik toch) de handleiding van op pag 1 gevolgd en dus een factory reset gedaan anders kon ik de rom niet installeren.
Ik zie alleen dat ik om iets meer dan 4gb op mijn sd-kaart heb staan en via bestandsbeheer een hele lange lijst met vanalles en nog wat. Ook mobile uncle T staat er niet meer op, want vandaar uit ben ik in recovery gegaan... ik had eerst wat geknoeid en heb de recovery.img terug er op moeten zetten want ik was die om 1 of andere reden kwijt geraakt. Toestel was al geroot toen ik het overkocht maar dat was in juni... en sindsdien ging het goed (buiten gps) maar door steeds zwarte schermen te krijgen de laatste dagen heb ik me toch gewaagd om zelf er wat in te gaan werken
Waarschijnlijk heb ik toch nog iets verkeerd gedaan... nuja veel apps waren het nog niet.

nu ik moet wel zeggen dat de rom op het eerste zicht prima werkt, batterij gaat ineens veel langer mee wat een pluspunt is, de rest: gebruik van apps nog niet kunnen testen...

• CultFreak
Dan moet je Titanium opnieuw installeren via de Play store. :)

Bier = beter

• vercee
ok dacht ik ook al :-)
Ik zal dan wel verder zien hoe ik verder te werk kan gaan.
alvast bedankt voor de info :)

Verwijderd

Veel gebarsten schermen verbaast me een beetje. Ik heb overigens niet de screenprotector gebruikt. Het zou wel eens kunnen dat hierdoor de harde protectie case net even wat te strak komt te zitten.
Al met al nog een barst en kras vrij scherm na een paar maanden gebruik.

• vercee
Hier kras- en barstvrij scherm zonder screenprotector ook al een paar maanden in bezit (zit steeds in het te kleine gsmzakje van mijn handtas, dus niet volledig beschermd daar)
enkel de lens van de camera achter heeft een krasje net aan de kant in het zwartje rondje.

• cooknl
Hier even een update van Adrian bij loveandroid.nl

€125-130 is dus de all-IN prijs (schermvervanging, reparatie, verzendkosten China retour, verzendkosten Nederland, BTW 21% (al gauw€ 25!) etc etc). En kijk effe hoe men op tweakers over loveandroid dent op deze link

http://tweakers.net/shopr...roid-punt-nl/shopreviews/

Rob

Na overleg besloten dat het op Spam lijkt, maar dit absoluut niet zo bedoeld is. Dus bericht is weer terug geplaatst. Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen :)

[ Voor 176% gewijzigd door 13art op 13-09-2013 10:49 ]

• dutchgio
cooknl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:45:
Hier even een update van Adrian bij loveandroid.nl

€125-130 is dus de all-IN prijs (schermvervanging, reparatie, verzendkosten China retour, verzendkosten Nederland, BTW 21% (al gauw€ 25!) etc etc). En kijk effe hoe men op tweakers over loveandroid dent op deze link

http://tweakers.net/shopr...roid-punt-nl/shopreviews/

Rob
Ik denk dat je vorige post nog door de beugel kon, maar dat dit wel gezien kan worden als adverteren.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.