• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Hmm, ik zie die system update 1.0 nergens staan :/

Daarnaast hier ook het WiFi probleem ... bij connecten wordt hij gelijk grijs ... Whatsapp doet het dan nog wel ... maar verder niks ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
GPS in huis en in de auto krijgt geen fix. (ga komende dagen wat stoeien met latoen koper voor het maken van een antenne)

Backlights onder de buttons lijken er niet te zijn, kan ze ook niet aanzetten met de voorgestelde programma's. (BLN geeft fout)

Verder lijkt het toestel perfect te werken!

Ohja Net Antutu gedraaid nadat ik alles geinstalleerd heb wat ik erop wou hebben;
Score:14134

[ Voor 14% gewijzigd door elroy_b1 op 22-08-2013 09:51 ]

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07
Net mijn vervangende toestel binnen gekregen nadat ik de vorige met WiFi problemen teruggestuurd had. Nu doet hij het gelukkig wel en maar hopen dat er niet iets anders mis is :P.

Wat me wel opviel ten opzichte van de vorige telefoon is dat Iocean heeft besloten om de buttonverlichting onder het scherm weg te halen en er vaste icoontjes in de plaats heeft gezet.Vind het minder mooi dat ze nu altijd duidelijk te zien zijn, maar de slechte verlichting was ook niet alles, dus is wel prima (voor het geld zeker ;) ).

Een snelle test met de GPS maakt de telefoon geen connectie. Komende dagen maar eens kijken of er softwarematig iets aan te doen is. Nu nog even geen tijd om er uitgebreid mee aan het klooien te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door VERNederlander op 22-08-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
MHL kan ik even niet testen ... maar OTG werkt hier perfect ... :)

GPS is nog steeds drama op mijn X7 ... Zelfs met extra koper op de antenne ... maarja ... dat is geen groot drama.

Hoop nog wel op een oplossing voor de Wifi ... anders ga ik even terug naar mjin eigen ROM :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
VERNederlander schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:57:
Net mijn vervangende toestel binnen gekregen nadat ik de vorige met WiFi problemen teruggestuurd had. Nu doet hij het gelukkig wel en maar hopen dat er niet iets anders mis is :P.

Wat me wel opviel ten opzichte van de vorige telefoon is dat Iocean heeft besloten om de buttonverlichting onder het scherm weg te halen en er vaste icoontjes in de plaats heeft gezet.Vind het minder mooi dat ze nu altijd duidelijk te zien zijn, maar de slechte verlichting was ook niet alles, dus is wel prima (voor het geld zeker ;) ).

Een snelle test met de GPS maakt de telefoon geen connectie. Komende dagen maar eens kijken of er softwarematig iets aan te doen is. Nu nog even geen tijd om er uitgebreid mee aan het klooien te gaan.
Dat is zo bij alle ioceans; in de nieuwe firmware heeft iocean ze uitgezet.
Echter kan je ze met de laatste versie van gravitybox(in V3) weer aanzetten. Ze blijven dan alleen aan zolang het scherm ook aan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Iemand hier al ervaring met het solderen van een 11cm lange draad aan de GPS antenne?
Dutchgio: waar vind ik gravitybox v3, en hoe installeer ik deze op Stock ROM?
(Hoeveel risico heb ik dat hij niet compatible is met Stock ROM)

Hoe maak ik trouwns een backup van de Stock ROM? (Welke methode is het beste? Nandroid CWM...)

Toestel werk met Stock ROM eigenlijk best wel ok, nadat alles geinstalleerd en gedeinstalleerd is met titanium backup.

Komende week ga ik zoeken en nadenken over hoe het beste een GPS antenne gemaakt kan worden, welke lengte, welk materiaal etc etc.

Negatieve punten over het toestel tot nu toe:
- 3000mAh accu cover zit niet super strak, maar hij valt er ook niet zomaar uit
- GPS is onbruikbaar voor navigatie (wel een Fix maar slechte ontvangst)
- Geen bescherming op microusb poort?

[ Voor 37% gewijzigd door elroy_b1 op 23-08-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
elroy_b1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:01:
Iemand hier al ervaring met het solderen van een 11cm lange draad aan de GPS antenne?
Dutchgio: waar vind ik gravitybox v3, en hoe installeer ik deze op Stock ROM?
(Hoeveel risico heb ik dat hij niet compatible is met Stock ROM)

Hoe maak ik trouwns een backup van de Stock ROM? (Welke methode is het beste? Nandroid CWM...)

Toestel werk met Stock ROM eigenlijk best wel ok, nadat alles geinstalleerd en gedeinstalleerd is met titanium backup.

Komende week ga ik zoeken en nadenken over hoe het beste een GPS antenne gemaakt kan worden, welke lengte, welk materiaal etc etc.

Negatieve punten over het toestel tot nu toe:
- 3000mAh accu cover zit niet super strak, maar hij valt er ook niet zomaar uit
- GPS is onbruikbaar voor navigatie (wel een Fix maar slechte ontvangst)
- Geen bescherming op microusb poort?
Ik denk dat hij v3 van zijn ROM bedoelt en niet v3 van Gravitybox.
Anyways; backlight werkt niet op de nieuwere iOceans zo te zien hebben ze de led ook fysiek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat hij v3 van zijn ROM bedoelt en niet v3 van Gravitybox.
Anyways; backlight werkt niet op de nieuwere iOceans zo te zien hebben ze de led ook fysiek verwijderd
Ja ik bedoel inderdaad V3 van mn ROM...
Ik ben overigens V3.3 aan het klaarzetten, dus die moet later vandaag wel beschikbaar komen...
die komt via de Updater-app binnen en in het Rooten en Custom-roms topic.
EDIT: downloadlinks beschikbaar, ook in de app. uploaden ging sneller dan verwacht :)

Op de oude ioceans die eerst wel backlights hadden kun je ze weer aanzetten met gravitybox.
Ik heb zelf via tasker een profiel aangemaakt die als mijn scherm aan staat 'trilfeedback' aka haptic feedback aanzet, wat er op neerkomt dat je altijd een trilling hebt wanneer je op de menu buttons drukt(bij scherm uit werken ze niet) en dan heb je de ledjes ook niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 23-08-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 18-09 17:49
Voor het eerst een bootanimation gemaakt, na sukkelen en zwoegen deze toch voor elkaar gekregen.

Moesten er zijn die deze willen uitproberen ga je gang ;)

kopieren naar /system/media en daar plaatsen. Best eerst de originele bootanimation wijzigen in bootanimation.zip.backup

heb nog vlug een 2de gemaakt: misschien volgende week een schone proberen te maken.

preview:
Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/13618884/640/13618884.gif

http://www.mediafire.com/...pf/bootanimation_blur.zip
Deze moet nog veranderd worden in bootanimation.zip om te gebruiken

preview:

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/13618648/img/13618648.gif

http://www.mediafire.com/download/51vlzeznj0sp5vq/bootanimation.zip

[ Voor 85% gewijzigd door Schumi_wk op 23-08-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geen preview beschikbaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb even snel gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2u8xjtf.png < fade van zwart naar dit.

[ Voor 3% gewijzigd door Adr01 op 25-08-2013 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Zojuist GPS antenne tweak doorgevoerd.
Heb een 0.25mm2 draadje met massieve kern door het onderste contactje gefrummeld en dan weer naar boven weten te vissen.

Hierna afgeknipt op een lengte van 14cm, en netjes met een lusje over de accu gelegd.

Daarna genavigeerd met Sygic, route van 40 km met de auto.
Ging eigenlijk erg goed, behalve dat de navigatie zeg maar 10 meter voorloopt op waar je werkelijk bent.
Bij GPS hardware setting in Sygic valt mij op de bij het bekijken van de Fix, deze elke seconde ongeveer wegvalt om dan op volledig sterkte weer terug te komen.

Fix binnen krijg ik nog steeds niet, behalve als ik tot max 1 meter van een raam zit.
Fix in de auto gaat eigenlijk vrij direct goed.
Fix buiten is erg goed steeds binnen 40 seconden een goeie fix met 7 satelieten, waarbij er altijd minimaal 3 een sterkte van 20+ hebben varieerend van 24 tot 28..

Voorheen was dat veel dramatischer, en kreeg ik enkel buiten een fix..

Foto [Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-WAyXVNihB6s/Uhec_w4YzkI/AAAAAAAAA6Y/i9YvvpjKcBw/w1096-h822-no/2013-08-23+18.52.52.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door elroy_b1 op 23-08-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 18-09 17:49
elroy_b1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:51:

Daarna genavigeerd met Sygic, route van 40 km met de auto.
Ging eigenlijk erg goed, behalve dat de navigatie zeg maar 10 meter voorloopt op waar je werkelijk bent.
Bij GPS hardware setting in Sygic valt mij op de bij het bekijken van de Fix, deze elke seconde ongeveer wegvalt om dan op volledig sterkte weer terug te komen.
Had hetzelfde met Copilot live, maar heb het xda forum gelezen van iemand die Tomtom gebruikte dat hij geen problemen had met zijn navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat probleem had ik ook met mijn x7 + Sygic. Navigon heb ik nog niet kunnen testen met de x7.

Het ontvangst an sich was goed, maar navigeren was geen succes. Soms zat ik al 5 min in de auto voordat ik een fix kreeg, ook al had ik de koperdraad-mod toegepast zoals jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
bartbh schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:03:
Dat probleem had ik ook met mijn x7 + Sygic. Navigon heb ik nog niet kunnen testen met de x7.

Het ontvangst an sich was goed, maar navigeren was geen succes. Soms zat ik al 5 min in de auto voordat ik een fix kreeg, ook al had ik de koperdraad-mod toegepast zoals jij.
Zou het een idee zijn om desoldeer litze te gebruiken ipv een rond draadje.
Dan heb je een beter kontakt voetprint op het moederbord en het is breed en gevlochten dus zit
heel veel koper in.

kijk maar eens http://www.chemtronics.co...ers/SIZING%20GUIDE_LR.pdf

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:38
Mijn camera stond laatst op 13MP en nu ineens op 8MP. Ik heb de turbo en niet de plus versie.
Dus het is dan toch softwarematig 13MP ?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat het een combinatie is van de beide. Het koperdraadje geeft wel een beter ontvangst, maar softwarematig is werkt het ook nog eens niet goed.

Tijdens het navigeren houdt de x7 wel bereik maar loopt dus voor op de plek waar je daadwerkelijk rijdt of je rijdt in eens op de parallelweg ipv de hoofdrijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zijn er al mensen die een fix hebben gevonden voor de sync van camera en flits? Op dit moment flits hij bij mij te vroeg ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:23
welke rom raden jullie zoal aan voor de iocean elite ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
dutchgio, ik denk dat ik nu een hele domme vraag ga stellen, maar ik doe het toch...
waar staan de download links naar jouw V3.3 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Hier kun je versie 3.3 vinden van Dutchgio:
dutchgio in "[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik heb 2 dagen geleden mijn iOcean x7 plus ontvangen.Alles werkt zoals het hoort en ook krijg ik alle apps die ik nodig heb geinstalleerd behalve whatsapp.Ik heb echt alles geprobeerd ook de dingen die whatsapp zelf voorschrijft op hun site maar ik blijf de melding " Het lijkt erop dat je Whatsapp-installatie is gewijzigd.Download de nieuwste versie van onze website "krijgen.Nu las ik hier dat meer mensen hier last van hebben en natuurlijk heb ik ook de dingen geprobeerd die hun als advies kregen maar tevergeefs.Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
2 weken geleden mijn x7 elite ontvangen. GPS werkte helemaal niet.
Gisteren GPS proberen te herstellen.
Nu laadt hij niet meer op. Rip :(
Op naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wivern schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:22:
Op naar de volgende.
Moederbord gefrituurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Op naar de volgende.
RMA?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:38
Ik zag deze net voorbij komen: V&A aangeboden: iOcean X7 Plus Wit .
Maar zo ziet de x7 er toch niet uit, van de achterkant?
De mijne igg niet. Is de plus dan anders? Ook op de verkoop sites staan andere foto's van de telefoon.
Verschilt dit per batch ofzo :+ ?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Een iOcean X7 clone? :P

Dat de icoontjes aan de voorkant worden veranderd, dat is nog wat.
Maar de speaker aan de achterkant naar rechts en een gerond design..?
En de doos is volledig veranderd..

Edit:
Op naar de volgende.
Dat hebben veel iOcean X7 gebruikers, ik laad eigenlijk de battery alleen maar op via zo'n externe oplader.
En gezien ik 3 accu's heb gaat dat helemaal goed. :P

Het is zelde dat als ik de usb kabel aansluit op de iOcean dat hij ook begint op te laden..

[ Voor 67% gewijzigd door Adr01 op 25-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
alaintje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:21:
Ik zag deze net voorbij komen: V&A aangeboden: iOcean X7 Plus Wit .
Maar zo ziet de x7 er toch niet uit, van de achterkant?
De mijne igg niet. Is de plus dan anders? Ook op de verkoop sites staan andere foto's van de telefoon.
Verschilt dit per batch ofzo :+ ?
Volgens mij is het geen kloon hoor ik heb hem toch echt gekocht als de iOcean x7 Plus bij pandawill en dat staat dus ook op de factuur.

[ Voor 18% gewijzigd door paslis op 25-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Hij is in iedergeval wel degelijk anders dan de iOcean X7 plus die wij kennen:
YouTube: Iocean x7 Plus MTK6589T quad core smart phone 1.5GHZ RAM 1GB+ROM 16GB--1949deal.com

Lijkt me geen logische zet van iOcean als ze een goed design veranderen.

Komt hij echt van Pandawill?
Ik heb mijn iOcean Youth er ook vandaan maar ik heb geen bon gekregen, het blijft china, haha.

Edit:
Ik zie ook dat de micro USB poort in het midden zit, dat vind ik dan wel echt weer een verbetering.

[ Voor 11% gewijzigd door Adr01 op 25-08-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
Er zat idd geen bon bij de iOcean maar wel in de mail van Pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De frontcamera zit ook aan de andere kant.
Verpakking vermeld helemaal niets over 'iocean', alleen android.
Ook geen merk op de achterkant.

Even kijken op de site van Pandawill leverd dit op:
http://www.pandawill.com/...droid-42-16gb-p77859.html

Oftwel: het is een OEM-model.
Hoogstwaarschijnlijk van dezelfde fabriek, maar geen iocean logo's.
Software(standaard apps, achtergronden) is anders, en ook het modelnummer in Antutu.
Of updates van iocean, net als custom roms voor de iocean er ook op werken weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Goh, dat ze dat allemaal zomaar verkopen..

Heb je bewust dit model gekocht?
Of heb je deze perongelijk gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volledig ander design (zie ook binnenkant), dus lijkt me toch echt een kloon!

En..gevonden;

http://www.orientdeal.com...een-8mp-front-camera.html

Google op Android P5005

[ Voor 57% gewijzigd door Lord_Dain op 25-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
paslis schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:54:
Ik heb 2 dagen geleden mijn iOcean x7 plus ontvangen.Alles werkt zoals het hoort en ook krijg ik alle apps die ik nodig heb geinstalleerd behalve whatsapp.Ik heb echt alles geprobeerd ook de dingen die whatsapp zelf voorschrijft op hun site maar ik blijf de melding " Het lijkt erop dat je Whatsapp-installatie is gewijzigd.Download de nieuwste versie van onze website "krijgen.Nu las ik hier dat meer mensen hier last van hebben en natuurlijk heb ik ook de dingen geprobeerd die hun als advies kregen maar tevergeefs.Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden.
misschien kan je de rom van dutchgio proberen? anders toch maar eens aan de site vragen of je hem retour mag doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
Ik heb dit model dus bewust gekocht en het is deze het is een OEM iOcean x7 Plus http://www.pandawill.com/...droid-42-16gb-p77859.html En idd het is een Andriod P5005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
paslis schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:22:
Ik heb dit model dus bewust gekocht en het is deze het is een OEM iOcean x7 Plus http://www.pandawill.com/...droid-42-16gb-p77859.html En idd het is een Andriod P5005.
Dus het is een Feiteng V5/P5005? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
Idd heb het net gevonden.Heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
paslis schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:35:
Idd heb het net gevonden.Heb ik weer :(
Opsich staat er bij pandawill heel groot OEM bij, en is er op de foto's geen merkje van iOcean te ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dutchgio schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:03:
[...]

Opsich staat er bij pandawill heel groot OEM bij, en is er op de foto's geen merkje van iOcean te ontdekken...
Dan is het wel misleiding van Pandawill! Immers ze verkopen een Feiteng als iOcean!
Geld terug laten storten door je CC firma en/of paypal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:58:
[...]

Dan is het wel misleiding van Pandawill! Immers ze verkopen een Feiteng als iOcean!
Geld terug laten storten door je CC firma en/of paypal!
Ze verkopen niet een Feiteng als iOcean.
Er staat duidelijk bij dat het een OEM model is; en dus niet een originele iocean x7 plus.
Dat heb je bij veel Zopo toestellen ook; die heten dan ineens "Caesae" maar zijn vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er staat toch echt OEM 'iOcean' X7, terwijl het een Feiteng P5005 is. Hoe kan je dit dan goedpraten alleen doordat er 'OEM' in de titel van de advertentie staat?

Ik bedoel het zou wellicht uit dezelfde fabriek kunnen komen, maar gezien de fysieke verschillen kunnen we denk ik voorzichtig uitsluiten dat het een OEM iocean x7 is die alleen maar gerelabeled is. Ik zou het nog met je eens kunnen zijn als het een 100% clone is.

Mijns inziens misleidend en ik denk dat ik niet de enige ben.

edit: lees trouwens in de 'review' sectie, dat deze geen OTG ondersteunt en de vraag die iemand stelt waarom dit OEM model is, wordt niet beantwoord.

edit2: op aliexpress wordt hetzelfde model ook als OEM iOcean x7 verkocht. hmmmmmm

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 25-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In China gaan dingen nu eenmaal wat anders. De benaming OEM wordt daar gewoon gebruikt voor een model dat eigenlijk 'merkloos' is, want dat Feiteng heeft ook alleen maar rebrands en S3/4-cloons.
Overigens kunnen die vragen ook gesteld worden bij de 'echte' iocean en beantwoord worden als "no it doesn't", want vanuit de doos doet ie dat ook niet, en ik vermoed dat degenen die op de gestelde vragen antwoorden ook niet op de hoogte zijn van firmware-updates die ondersteuning voor OTG toevoegen.

Een echt OEM model zou ook compitabel met firmware voor de iocean zijn, omdat alle hardware hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Hier is een review van de OEM versie:
http://android.conanecu.r...plus-youth-upgraded.html/

Edit:
Ik wilde net Spock vs Q op m'n mobiel zetten voor onderweg morgen, en tijdens het verbinden via USB-opslag krijg ik de melding "MediaTekData is gestopt.".
Ik heb behalven m'n boot screen nog niets in het diepe systeem aangepast.

[ Voor 53% gewijzigd door Adr01 op 26-08-2013 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
- Excuus

[ Voor 97% gewijzigd door Adr01 op 26-08-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Laatst online: 19:30
Ik heb ook de Plus versie gekocht. Krijg de telefoon hopelijk snel binnen, (2,5 week geleden besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
Twijfelachtig of dit gaat lukken. Ik heb hem open gevezen en dat is te zien aan het schroefje waar het papiertje op zat.
Zou natuurlijk kunnen, maar toen ik hem 's avonds instak begon hij nog op te laden.
Hij is ergens 's nachts gestopt met opladen.

[ Voor 35% gewijzigd door Wivern op 26-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
[dubbel]

[ Voor 95% gewijzigd door Wivern op 26-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Weet iemand wellicht waar de kleine connector voor is die links boven naast de accu zit.
Net onder de GPS antenne punten....

YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result) (Pauze zetten op 29\30 seconden, dan zie je het ronde connectortje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ingnore this message.

[ Voor 93% gewijzigd door dutchgio op 27-08-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geloof het of niet, maar de SMS 'berichten is gestopt' bug is opgelost!
En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Omdat dit een mt6589-breed-probleem is zal ik het in meerdere topics posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Afgelopen week iedere dag druk geweest met Testen van GPS met meerdere programma's.
Eigenlijk ben ik best wel tevreden over hoe de GPS het doet. Navigeren gaat voor 95% goed, soms is hij echter iets de weg kwijt om het signaal vervolgens weer goed op te pakken.

minpunten:
- In Sygic GPS hardware zie je om de +-1 seconde het signaal wegvallen
- Fix komt soms binnen 15 seconden, soms duurt het 3 minuten (bij gebruik in de auto)
- Tomtom navigeert goed, alleen hier kan ik de "GPS satelliet info" niet vinden. Ook in tomtom is hij soms het signaal kort kwijt.

GPS test geeft de status van de Satellieten weer. Hier krijg ik goed te zien hoe het GPS signaal zich houd.
Fix komt pas nadat er meerdere satellieten goed signaal geven.
Daarna heb ik een Goede Fix tot soms wel 9 satellieten. (5x boven de 20)

Verder lijkt hij eerder een Fix te krijgen als je Eerst Google Maps opstart en daarna GPS-test.. (maar dit heb ik nog niet goed kunnen vergelijken)

@ Dutchgio: Wat valt er nog te Tweaken aan de WIFI verbinding?

[ Voor 11% gewijzigd door elroy_b1 op 27-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
[quote]dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:26:
Ik was in gesprek met een iocean bezitter en tevens developer voor de X7 op XDA over wat er verbetered kon worden, en toen ik het over het oplossen van de "berichten is gestopt"-melding had bij het ontvangen van een sms begon, wist hij niet waar ik het over had.

Hij heeft het even op een italiaans forum nagevraagd en daar hebben ze het probleem ook niet.
Misschien is het toch die verkeerde vertaling die voor problemen zorgt?!
[/quote]
Dat is raar. :S
Wat kan je er dan aan doen, een gedeelte van de Nederlandse taal in het Engels veranderen?

Wel goed dat je nu weet wat de oorzaak is. :)

Edit:
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:38:
Geloof het of niet, maar de SMS 'berichten is gestopt' bug is opgelost!
En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Omdat dit een mt6589-breed-probleem is zal ik het in meerdere topics posten.
Awesome! :D
Direct even installeren.
Hoe heb je dit nou gefixt? Een paar woordjes naar het Engels wijzigen?

En ik zie naar de volgende ROM uit. Kan die over de v3.3 heen geinstalleerd worden of moeten we weer alles instellen? (Is het waard, daar niet om, haha.)

[ Voor 39% gewijzigd door Adr01 op 27-08-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb het niet opgelost, een italiaanse dev op XDA had het al uitgezocht nadat ik het probleem uitlegde. voordat ik er ook maar aan kon beginnen had hij al een patch klaar, dus daar heb ik hem namens ons allen heel hartelijk voor bedankt !

Ik vermoed dat je weer overnieuw moet instellen, want anders komen er weer een paar tweakers aan met bugs die ik moet oplossen terwijl het aan het niet wipen van hun ligt...
al is een backup van titanium vrij snel teruggezet hoor, dus zo heel veel werk is dat toch niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Tsja, voor de meeste apps inderdaad wel.
Maar je zal ondanks dingen moeten instellen zoals peerblock, adblock port, nova launcher, gravitybox, miui icons.

Maar voor de fixes is het geen probleem hoor, ik vroeg me het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Adr01 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:06:
Tsja, voor de meeste apps inderdaad wel.
Maar je zal ondanks dingen moeten instellen zoals peerblock, adblock port, nova launcher, gravitybox, miui icons.

Maar voor de fixes is het geen probleem hoor, ik vroeg me het gewoon af.
Die kun je toch ook backuppen?!
Nova instellingen en desktop-gegevens kun je herstellen, evenals de hele app.
Andere apps kosten in totaal misschien paar minuten werk.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 27-08-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 20:23
Dutch, bedankt! De berichten patch geinstalleert en mijn telefoon start nogsteeds op :+
Ontvang tegenwordig niet zo veel smsjes meer, maar toch fijn als alles functioneert zoals het hoort. Wanneer ik een bericht binnenkrijg zal ik nog wel even melden of de patch geholpen heeft.

Waar ik wel last van heb is het vastlopen van de stock browser. Ik gebruikte deze eigenlijk altijd, maar na een poosje begon deze steeds vast te lopen (dit was met V2, tijdens het bezoeken van AD.nl). Nu met V3.3 heb ik hier nogsteeds last van. Ik weet niet of het specifiek komt door AD.nl, maar ik wilde het in iedergeval even melden.
Is verder niet zo'n probleem, want chrome werkt ook prima.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:01:
Dutch, bedankt! De berichten patch geinstalleert en mijn telefoon start nogsteeds op :+
Ontvang tegenwordig niet zo veel smsjes meer, maar toch fijn als alles functioneert zoals het hoort. Wanneer ik een bericht binnenkrijg zal ik nog wel even melden of de patch geholpen heeft.

Waar ik wel last van heb is het vastlopen van de stock browser. Ik gebruikte deze eigenlijk altijd, maar na een poosje begon deze steeds vast te lopen (dit was met V2, tijdens het bezoeken van AD.nl). Nu met V3.3 heb ik hier nogsteeds last van. Ik weet niet of het specifiek komt door AD.nl, maar ik wilde het in iedergeval even melden.
Is verder niet zo'n probleem, want chrome werkt ook prima.
Ik moet het toegeven: ik ook niet. Whatsapp vervangt het al bijna ;)
Ik logde even in bij studielink met sms-code om een sms te forceren... :'(

Bij mij is het juist andersom: google chrome loopt heel af en toe even vast. De stock browser doet het prima, maar vind ik niet lekker werken.
Ps: er is toch ook een app voor AD.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Oh er viel mij nog iets op.

Elke keer als ik opnieuw opstart, dan worden mijn ringtones (alarm, notificatie ook) gereset.
Kan ook hier ergens aan liggen, maar zou iemand het kunnen testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:11:
Ik vermoed dat je weer overnieuw moet instellen, want anders komen er weer een paar tweakers aan met bugs die ik moet oplossen terwijl het aan het niet wipen van hun ligt...
al is een backup van titanium vrij snel teruggezet hoor, dus zo heel veel werk is dat toch niet?!
Probeer je een flamewar op te zetten? Ik doe altijd een full wipe en veel anderen ook. Je doet nu net alsof er hier en stel idioten rondlopen. |:

Ik gebruik ROM Toolbox Pro, kan je van alles mee. Ook apps backuppen, meer bang for backs.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
Wat backuppen jullie eigenlijk met titanium? Alleen gebruikersapps of ook systeem apps/data. En kan je deze laatste zomaar terug zetten als je een nieuwe (versie van) rom installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Je kunt beter niet system files en data terugzetten.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Laatst online: 27-05-2016
Doe ik altijd en heb gelukkig nog nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik heb gezien dat OTG inmiddels werkend is. Heeft iemand al MHL werkend gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:08:
Ik moet het toegeven: ik ook niet. Whatsapp vervangt het al bijna ;)
Ik logde even in bij studielink met sms-code om een sms te forceren... :'(
Ik gebruik het ook steeds minder MAAR voor sommige dingen is/wordt het steeds belangrijker:
ING Tan codes, DigiD, afspraakbevestigingen voor gemeente, idd DUO en Studielink, etc

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:36:
[...]

Ik gebruik het ook steeds minder MAAR voor sommige dingen is/wordt het steeds belangrijker:
ING Tan codes, DigiD, afspraakbevestigingen voor gemeente, idd DUO en Studielink, etc
Het zal nog wel even duren voordat je een whatsappje krijgt met een inlogcode voor DUO/Studielink :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Nu jullie het over clonen hebben.. http://www.pandawill.com/...reen-1gb-16gb-p79104.html
Deze lijkt ook sterk op iocean vind ik persoonlijk dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Nu volg ik al een tijdje een topic op XDA, en daar heeft iemand op dit moment een kernel gecompiled en hiermee de telefoon weten te booten.

Hoewel dit niet om een Iocean gaat, maar wel om een MTK6589 apparaat (Wiko Cink Five) vroeg ik mij af of dit geweldig nieuws was, of voor ons niet interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
joeriinc schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:39:
Nu jullie het over clonen hebben.. http://www.pandawill.com/...reen-1gb-16gb-p79104.html
Deze lijkt ook sterk op iocean vind ik persoonlijk dan :p
Lijkt behoorlijk op dat OEM model/kloon, die Feiteng P5005..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:56:
Nu volg ik al een tijdje een topic op XDA, en daar heeft iemand op dit moment een kernel gecompiled en hiermee de telefoon weten te booten.

Hoewel dit niet om een Iocean gaat, maar wel om een MTK6589 apparaat (Wiko Cink Five) vroeg ik mij af of dit geweldig nieuws was, of voor ons niet interessant?
Ik heb m bij mn bookmarks staan op XDA.
Het is wel interessant om even in de gaten te houden.
Net als dat er ook een topic loopt om cm10 naar de mediatek 6589(t) te krijgen, staat ook in mn bookmarks.

Maar vooralsnog is er bij beide topics nog maar weinig vooruitgang..

• Wivern
Adr01 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:37:
Dat hebben veel iOcean X7 gebruikers, ik laad eigenlijk de battery alleen maar op via zo'n externe oplader.
En gezien ik 3 accu's heb gaat dat helemaal goed. :P

Het is zelde dat als ik de usb kabel aansluit op de iOcean dat hij ook begint op te laden..
misschien ook eens kijken om zoiets te kopen :)
thnx

• CultFreak
Geen enkel probleem mee.

Wat een oplossing lijkt te zijn voor het wegvallen van het complete netwerk is een papiertje tussen sim en het ding waar je het insteekt te plaatsen. Klemt beter.
Bouw kwaliteit..

Bier = beter

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:15:
[...]

Ik heb m bij mn bookmarks staan op XDA.
Het is wel interessant om even in de gaten te houden.
Net als dat er ook een topic loopt om cm10 naar de mediatek 6589(t) te krijgen, staat ook in mn bookmarks.

Maar vooralsnog is er bij beide topics nog maar weinig vooruitgang..
Oke dan. We houden hem in de gaten ;)

• dutchgio
tharonny schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

Oke dan. We houden hem in de gaten ;)
Vandaag was het toch wel interessant nieuws en mogelijk een erg goede ontwikkeling:
Sony heeft de 'sources' vrijgegeven van zijn Xperia C smartphone met mt6589 op aanvraag van een XDA-member.
Eerst was het een 20mb zipje, waarbij stond dat het nog niet volledig was, maar sinds vandaag id het hele pakket te downloaden.
Het is een bestand van 200mb, maar heel erg gecomprimeerd opgeslagen; ik pakte het uit en toen 'woog' het meer dan 2 gigabytes!
Recognized developer genaamd Varun.chitre heeft het ook gedownload en (nogmaals) bevestigd dat dit nu de volledige source is, dus dat is goed nieuw voor het development voor de mt6589!

In principe moet het nu mogelijk zijn om cyanogenmod 10 te bouwen met behulp van de source die sony heeft vrijgegeven! _/-\o_
Dus het wachten is op iemand die zich daar mee bezig gaat houden.
Zodra er een build die boot zal ik het proberen beschikbaar te maken voorde iOcean's, zodat vanaf daar alle hardware compitabel gemaakt kan worden...

• jinks26
Is de cyanogenmod 10 een rom zoals jij maakt of een launcher die draait op een rom ?
wat is zo speciaal aan de cyanogenmod waar ik veel van hoor :p ?

• dutchgio
joeriinc schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:47:
Is de cyanogenmod 10 een rom zoals jij maakt of een launcher die draait op een rom ?
wat is zo speciaal aan de cyanogenmod waar ik veel van hoor :p ?
Cyanogenmod is DE custom rom voor android!
Voor meer dan 100+ apparten zijn er officiele builds, naast alle onofficiele builds die gemaakt worden.
Zie ook: www.cyanogenmod.com

Van oorsprong is het gemaakt om aosp android te naar android-apparaten te brengen, zodat je de 'stock' look op je toestel hebt. Later werd het meer gericht op optimalisaties.
Het bestaat al sinds android 2.2, dat was cyanogenmod versie 6. Inmiddels zijn er al 10.2 builds beschikbaar, gebaseerd op Android 4.3.

Maar tegenwoordig is het vooral gericht op de vele mogelijkheden; veel extra features en een hele grote aanpasbaarheid.
Vaak zijn het features waar later ook apps van worden gemaakt, of wordt het geport omdat het erg gewild is, en cyanogenmod niet op elk toestel beschikbaar is.
Voorbeelden:
- Thema's(niet alleen de launcher zelf, maar alles)
- Pie Controls
- lockscreen zelf kunnen customizen
- customizen van de quick-settings; gravitybox is hier dus eigenlijk een rip-off van
- nieuwe camera features
En nog veel meer,.. ;)
Ook zijn er veel tegenhangers zoals AOKP, PAC, of Paranandroid; maar cyanogenmod blijft voor mij de beste.

Overigens zal de impact op onze iOcean (als het zo voor is) wat minder zijn, want het is vooral een verademing als je bijvoorbeeld een beetje klaar bent met een trage Touchwiz of Sense-skin op je toestel, en graag Android-zoals-het-hoort gebruikt(aosp/stock), maar dan nog beter ;)

• tharonny
dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Vandaag was het toch wel interessant nieuws en mogelijk een erg goede ontwikkeling:
Sony heeft de 'sources' vrijgegeven van zijn Xperia C smartphone met mt6589 op aanvraag van een XDA-member.
Eerst was het een 20mb zipje, waarbij stond dat het nog niet volledig was, maar sinds vandaag id het hele pakket te downloaden.
Het is een bestand van 200mb, maar heel erg gecomprimeerd opgeslagen; ik pakte het uit en toen 'woog' het meer dan 2 gigabytes!
Recognized developer genaamd Varun.chitre heeft het ook gedownload en (nogmaals) bevestigd dat dit nu de volledige source is, dus dat is goed nieuw voor het development voor de mt6589!

In principe moet het nu mogelijk zijn om cyanogenmod 10 te bouwen met behulp van de source die sony heeft vrijgegeven! _/-\o_
Dus het wachten is op iemand die zich daar mee bezig gaat houden.
Zodra er een build die boot zal ik het proberen beschikbaar te maken voorde iOcean's, zodat vanaf daar alle hardware compitabel gemaakt kan worden...
Ik zal hierop reageren in het Custom rom topic, geloof dat ik in het foute topic was begonnen O-)

• Lord_Dain
Enige nadeel van CM vind ik altijd de vele bugs die er naar mijn ervaring eigenlijk altijd wel in zitten, developers gaan er zo los mee dat het soms belangrijker is features in te bouwen dan de basis functionaliteit goed werkend te hebben.

• dutchgio
Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:34:
Enige nadeel van CM vind ik altijd de vele bugs die er naar mijn ervaring eigenlijk altijd wel in zitten, developers gaan er zo los mee dat het soms belangrijker is features in te bouwen dan de basis functionaliteit goed werkend te hebben.
Logt er natuurlijk aan welke versie je draait en op welke telefoon.
RC of stable builds zijn vrijwel vrij van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit klopt?

zeelandict
31 augustus 2013 17:46
Voor alle GPS problemen is een simpele oplossing, zie hieronder:

1. Root de telefoon met b.v. superoneclick of samsung exynos abuse of....
2. Installeer busybox (nodig voor de volgende stap)
3. Zet fasterfix op de telefoon en selecteer de europeese server of de nl server

GPS probleem opgelost!

Ik navigeer heerlijk met mijn Newman N2 (exynos 4412), Lenovo A660 (mtk6577), Haipai X710D (mtk6577), Cubot GT99 (MTK 6589) en Zopo C2 (mtk6589).

Fix binnen 10 tot 30 seconden en nauwkeurig tot ongeveer 5 tot 10 meter.

Kort door de bocht: het probleem is vaak niet de GPS maar de standaard ingestelde server die is op china gericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dat os ietwat postief.
Het verbeterd wel de mogelijke kans op een snelle al dan niet een fix, maar het is geen oplossing.
Overigens werkt samsung exynos abuse ook alleen op wat de naam al doet vermoeden: toestellen met een samsung exynos processor.

Anders zou iedereen die mijn optimised rom draait net zulke ervaringen moeten hebben want daarin staat het al op nederlands...

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dank, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Wat voor mij enorm geholpen heeft:
instellingen -> locatietoegang -> gps-sattelieten
vink gps epo-hulp aan + a-gps
en in de epo-instellingen automatisch downloaden inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fix in mijn auto is trouwens altijd goed en stabiel. De GPS zet mij alleen op een hele andere plek neer, dan waar ik rijd. Dat leidt altijd tot chaos. Ik kom altijd waar ik moet zijn, maar je moet goed meedenken en soms als het ding rechtsaf zegt, op eigen inzicht toch maar links gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Donderdag de mijne ontvangen :D

Vandaag naar 't werk gereden. 45min. Helemaal geen GPS-fix, licht teleurstellend.
Wifi-ontvangst is beduidend slechter dan mijn HTC One X.

Ik krijg het niet voor elkaar om auto-correctie en dergelijke goed te laten werken. Alles wat ik typ wordt rood onderstreept en corrigeren gebeurt al helemaal niet.
- Spellingcontrole staat "aan" (Taal op Nederlands)
- Autocorrectie staat op "Normaal"
- Correctievoorstellen weergeven staat op "Altijd weergeven"

Zie ik iets over het hoofd? Gaat er iets niet goed? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
1of6Billion schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:17:
Donderdag de mijne ontvangen :D

Vandaag naar 't werk gereden. 45min. Helemaal geen GPS-fix, licht teleurstellend.
Wifi-ontvangst is beduidend slechter dan mijn HTC One X.

Ik krijg het niet voor elkaar om auto-correctie en dergelijke goed te laten werken. Alles wat ik typ wordt rood onderstreept en corrigeren gebeurt al helemaal niet.
- Spellingcontrole staat "aan" (Taal op Nederlands)
- Autocorrectie staat op "Normaal"
- Correctievoorstellen weergeven staat op "Altijd weergeven"

Zie ik iets over het hoofd? Gaat er iets niet goed? Iemand een idee?
Spellingscontrole is de spellingscontrole van Android zelf. Ik zie daar het nut niet van. Je moet er een toetsenbord opzetten met Nederlands woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Je kan het beste swiftkey of Google keyboard installeren, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Lord_Dain schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:43:
Google Keyboard :?
Komt niet tevoorschijn in Google Play. En op de GooglePlay website zegt ie dat het niet compatible is met mn telefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens swype + dragon, gebruik ik al een tijdje (gsm + tablet) en ben er zeer tevreden over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
1of6Billion schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:50:
[...]

Google Keyboard :?
Komt niet tevoorschijn in Google Play. En op de GooglePlay website zegt ie dat het niet compatible is met mn telefoon 8)7
Google even voor een apk'tje, in nederland kunnen we dat toetsenbord blijkbaar niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
dutchgio schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:15:
[...]
Google even voor een apk'tje, in nederland kunnen we dat toetsenbord blijkbaar niet downloaden.
Dan nog kan ik google keybord niet gebruiken hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Op naar de volgende.
Wivern,

Volgens wat ik heb gehad met mijn eerste iocean x7 turbo, had ik het zelfde probleem. Ik heb toe een koptelefoon in de socket daarvoor gedaan en er weer uit getrokken toen laade hij weer wel.
Uiteindelijk terug gestuurt onder garantie, maar je zou het effe kunnen proberen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
joeriinc schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:38:
[...]

Dan nog kan ik google keybord niet gebruiken hoor :p
Omdat je niet weet hoe het werkt, ofwa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
cooknl schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:26:
[...]

Wivern,

Volgens wat ik heb gehad met mijn eerste iocean x7 turbo, had ik het zelfde probleem. Ik heb toe een koptelefoon in de socket daarvoor gedaan en er weer uit getrokken toen laade hij weer wel.
Uiteindelijk terug gestuurt onder garantie, maar je zou het effe kunnen proberen.

Rob
Thnx. Gaan we straks even proberen.

[edit]
Heeft spijtig genoeg niet gewerkt :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Wivern op 04-09-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
Wivern schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:09:
[...]

Thnx. Gaan we straks even proberen.
Wivern,
Kan je mij een perzoonlijke message sturen dan kan ik je een vraag stellen.

Bedankt
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Lord_Dain schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:43:
Ah, Ik krijg een boodschap dat deze app (Swiftkey) mogelijk m'n wachtwoorden en Creditcardnummers doorstuurt. Fijn idee 8)7
OK, toch Swiftkey geïnstalleerd. Woorden worden correct voorgesteld, maar tóch staat nog steeds alles rood onderstreept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

[b]1of6Billion schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:30:
OK, toch Swiftkey geïnstalleerd. Woorden worden correct voorgesteld, maar tóch staat nog steeds alles rood onderstreept...
Je moet vervolgens weer je Google woordenboek uit zetten, he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Momus schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:31:
[...]

Omdat je niet weet hoe het werkt, ofwa?
Bij installatie krijg ik de melding dat een gelijkaardig toetsenbord of apk geinstalleerd is al.
dan maar zonder google toetsenbord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 20:16
Ik heb onlangs een mijn X7 elite ontvangen, maar ik heb er een probleem bij.

Als ik deze gebruik en ik doe er verschillende zaken op: mobiel internet aan, met 3-4 mensen aan het chatten op facebook, surfen ... Dan word mijn toestel warm rond mijn camera en reageert mijn scherm niet meer en moet ik hem vergrendelen en terug ontgrendelen, en dan iets later gebeurt het opnieuw ... Totdat ik hem laat afkoelen.

Zou dit aan de software liggen, of moet ik hem terug naar china opsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
iddbbi schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:22:
Ik heb onlangs een mijn X7 elite ontvangen, maar ik heb er een probleem bij.

Als ik deze gebruik en ik doe er verschillende zaken op: mobiel internet aan, met 3-4 mensen aan het chatten op facebook, surfen ... Dan word mijn toestel warm rond mijn camera en reageert mijn scherm niet meer en moet ik hem vergrendelen en terug ontgrendelen, en dan iets later gebeurt het opnieuw ... Totdat ik hem laat afkoelen.

Zou dit aan de software liggen, of moet ik hem terug naar china opsturen ?
In mijn idee een hardware probleem. Als je hem zelf geimporteert hebt dan moet ie terug naar china maar ik zou eerst ff mailen naar service in china, denk dat je een authorisatie moet hebben voor retour sturen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als het software zou zijn, zouden meerdere elite gebruikers met dezelfde firmware dit ook ervaren.
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus wellicht is het dan een hardwarematige fout..
Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.